NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

لو في دكتور هنا يقولي علي حل و ازاي اقلل الشهوه عندي
بصي هو لو كأدمان فمحتاج تبطلي تدريجي ممكن تعملي كدة ازاي بأنك تكتبي الكلام يعني مثلا الاسبوع دة هعمل 3 مرات مثلا في اليوم وتكتبي الوقت اللي تعمليها فيه وكذلك بقي اهم حاجه انك متيأسيش وتحاولي عشان انا قريت انك بتعمليها 4 او 5 مرات ف ده غلط عليكي وعلي صحتك

وحاولي بأي شكل تبعدي عن السهر

انا بقا معنديش وقت فراغ تمام بس لازن افضي نفسي عشانها حتى لو عليا امتحان بكره انا زهقت من كده بجد
نفس الحوار بجد معايا تقريبا بعملها من قبل ما ابلغ ودلوقتي 20 سنه ومش عارف ابطل وبقت ادمان بطريقة غبيه بس حاليا بحاول ابطل

عايزة ابداء السنه جديده من غير زفت عاده سريه بقيت روتين يومي و الموضوع مش مستدعي حد يدخل يحكها عشان مش ناقصه اللي عنده حل يقول
الحل انك تشغلى وقت فراغك ف اى حاجه
قراءة كتب
جيم
خروج
بحيث تلهى نفسك بعيد عن العادة السرية

عايزة ابداء السنه جديده من غير زفت عاده سريه بقيت روتين يومي و الموضوع مش مستدعي حد يدخل يحكها عشان مش ناقصه اللي عنده حل يقول
المعلومات ناقصة يعني مثلاً انتي بتعمليها بمعدل كام مرة ف اليوم
بتعمليها معا نفسك ولا بتتفرجي علي حاجة
وهو سؤال ممكن يبان مش مهم بس هيساعد عشان اعرف اقولك تبطلي ازاي
عندك مرض السكر؟

لو انتي مدمنة وبتمارسيها بقالك كتير .. الموضوع مش هيكون سهل خالص عن تجربة وهيحصلك انتكاسات كتير .. اتفرجي على فيديوهات لدكاترة متخصصين عشان تعرفي تبدأي منين .. الموضوع مش سهل بس مش مستحيل واشبه بعلاج ادمان المخدرات .. بالتوفيق وعلى فكرة لو بطلتي او قللتي لأقل درجة هتحسي بتغير في حياتك وكأنك انسانة جديدة مختلفة تمامًا مستوى نشاطك وذكائك وتركيزك هيبقوا في مكان تاني

لا بدائه من صغري

مش حاسه ب متعه ولا حاجه هي بقيت ادمان و مش عارفه ابطل مسببه ليا مشاكل في الرحم؟
صديقتي لازم ميكون في وقت للفراغ الهي نفسك ب اي شي

اسمعي منى روحي لدكتورة نفسية ممكن وجايز حالة نفسية تجعلك تعملى العادسة السرية

اول حاجه حاولي انك متفضيش وقتك نهائي و دايما حاولي تبذلي جهد كبير ف يومك و انك تصحي بدري و تنامي متاخر جدا و ده هيسبب انك تحطي رايك ع المخده و تنامي علطول متفكريش ف ده و دي طريقه عن تجربه
تاني حل انك تمنعي المواقع دي انها تشتغل ع تليفونك اصلا ولو احتاتجي اي مساعده ف حاجه من دول ابعتيلي برايفت و اساعدك

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
في ادوية بس عيبها انها بتزود مده النوم
لأن ليها تأثيرات زي المهدئات العصبية
زي الدلوكستين

ادهني زيت كافور و متفكريش ف الموضوع ده و بطليها تدريجياً لحد ما تبقي مره كل شهر مثلا

مفيش حل عشان دي مش مشكله دي طبيعه عشان كدا بتجوز و كل واحد أو واحده احتيجاتو و قدراته الجنسيه غير التاني و شهوت البنات او الرجال مش زي بعض

نفس الحوار الواحد بقا بيعملها علشان يعرف يذاكر او يعرف يعمل اى حاجه مفيده اكنه بيتخلص منها

الحلول ماليه التعليقات

دي نعمة وهبة
ومافيش اي حاجة بتقلل وده طبياً

ر
انت حلولك مش منطقيه انا بنت علي فكره و مش عندي صحاب ولاد +اني اكيد مش هعمل حاجه غلط مع حد
االما انا عايزة ابطل العاده
روجينا ممكن تكلمني خاص ان حبة. تعرفي حلولو

لو كنت متجوزة حلها عند الخول جوزك، ولو كنت بنت ابتعدي عن مصادر الاستثارة والخلوات.

مفيش سبب عضوي ممكن يزود شهوتك الا لو في خلل في الهرمونات وده مستبعد لصغر سنك فكده الموضوع بيكون ادمان سيكولوجي حاولي تبعدي نفسك عن الحاجات اللي بتثيرك او اي سلوك او مداعبه لنفسك حاولي تعملي حاجات جديده واشغلي وقت الفراغ لو موجود او اي نشاط جسدي تفرغي فيه طاقتك السكس وقته جاي وهتزهقي منه بس في وقته
واتمنالك تكوني حد احسن

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%