NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ده احسن من انها تشتغل عند حد
أكيد و لو لاقيت ان الشغل بيعطلها عن البيت هخليها تجيب حد يقف مكانها و تتفرغ ليا و المشروع دخله يبقي لينا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
أكيد و لو لاقيت ان الشغل بيعطلها عن البيت هخليها تجيب حد يقف مكانها و تتفرغ ليا و المشروع دخله يبقي لينا
اه **** يوفقك

• بيضحكني
التفاعلات: habiba hassan
ابعتيلي

• عجبني
التفاعلات: Adam Afndena
البنات وستات الي بتشتغل بالنسبالكو شغل حلو ولا انا مجربتش اني اشتغل قبل كدا بس بشوفه انه مرمطه وتعب وحد بيامر وف اخر مرتب يبقي مش كويس وهل الراجل يقبل انه يتجوز واحده بتشتغل وشاطره ف مهنتها ولا
الشغل اكيد تعب جامد.. بس دا شئ عادي جدا ... بالنسبة للجواز بقى شئ عادي وطبيعي ان الواحد يتجوز واحدة بتشتغل ..... وفي ظل الظروف دي الافضل عشان تساعده كمان

بصي الشغل للست حسب ظروفها كتير زميلنا بنات بتشتغل وبنحترمهم وعايشين كويس في بيوتهم ومع اجوازهم

البنات وستات الي بتشتغل بالنسبالكو شغل حلو ولا انا مجربتش اني اشتغل قبل كدا بس بشوفه انه مرمطه وتعب وحد بيامر وف اخر مرتب يبقي مش كويس وهل الراجل يقبل انه يتجوز واحده بتشتغل وشاطره ف مهنتها ولا
عندك كام سنه اكيد لسه مجرتيش تشتغلي وعندك الرهبه من الموقف

الشغل مهم للست منك بتتعرفي علي الناس وبتكتسبي خبرة في مجالك وبتستغلي وقت فراغك

اولا ممكن اوافق انها تشتغل بس يكون شغل بشهادتها مثلا شغل محترم مفيهوش بهدله
تاني حاجه ودي الاهم انها تبقى متقصرش ف حق بيتها وجوزها احنا متجوزين عشان ندلع 😂❤️

الشغل فى مكان بتحبيه مش مرمطه المرتب دة وسيله مساعده على المعيشه

انا بقالي ١٦ سنه بشتغل
الشغل متعب.. بس فيه ايه ف الحياه مش متعب
انا شاطره جدا ف شغلي و بفرق ف حياه الناس
ده بيديني ثقه ورضا و اشباع نفسي مهول
النجاح ف الشغل بالنسبالي زي الاورجازم ف العلاقه
دلوقتي دخلي كويس بعد سنين مرمطه
و دي نقطه قوه بالنسبالي.. من ساعه مشتغلت و مطلبتش فلوس من حد.. لا بابايا و لا جوزي
و ده مديني استقلال ف قراراتي و حياتي و جوازي كمان
الشغل حلو و متعب و النجاح فيه حلو و يستاهل
ده رأيي و كل واحد حسب رأيه و ظروف حياته

• عجبني
  • حبيته
  • أتفق
التفاعلات: ahmed_aly, LEGEND KYSER, gasser selim و 3 آخرين
احنا في زمن المرمطه راجل ولا ست

اشمعنا مالها اللي مش بتشتغل يعني
لينا احنا ك رجالة ليها فايدة كبيره
وهي إن غريزية الست متكونش مقصره ف البيت ولا مع جوزها عشان ميقولش مفيش شغل
ف بتعمل اكتر من اللي ممكن نطلبه أو نتخيله

• حبيته
التفاعلات: A.ALI
لينا احنا ك رجالة ليها فايدة كبيره
وهي إن غريزية الست متكونش مقصره ف البيت ولا مع جوزها عشان ميقولش مفيش شغل
ف بتعمل اكتر من اللي ممكن نطلبه أو نتخيله
تبقا فاضيه دايما ليه وياخد اللي عاوزه بس هو ممكن يخونها عادي

• الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: الباشا ممرض
اعتقد ان مراتي مينفعش تشتغل لأن في أسباب كتير منها أن محبش أن مراتي تتبهدل ثانيا مش هتعرف توافق بين بيتها و زوجها و شغلها لازم هتيجي علي حساب حاجه من الاتنين و اعتقد لو هي حابه الشغل ف هتيجي علي حساب البيت وساعتها هيبقا في مشاكل كتير وإهمال من ناحيه الاطـفال لو موجود و إهمال من ناحيتي ك زوج ف انا ضد أن الست تشتغل طالما متجوزه و مسؤله من راجل

• عجبني
التفاعلات: habiba hassan
شغل ده مرتاحه فيه وبقالك كتير بتشتغلي وفلوسه حلوه
الشغل حلو على حسب نوع الشغل لو حبتيه هيبقى زي هواية تخققي منها ذاتك وتحسي بتكوين شخصيتك. غير كده بيبقى اسمه اكل عيش

اعتقد ان مراتي مينفعش تشتغل لأن في أسباب كتير منها أن محبش أن مراتي تتبهدل ثانيا مش هتعرف توافق بين بيتها و زوجها و شغلها لازم هتيجي علي حساب حاجه من الاتنين و اعتقد لو هي حابه الشغل ف هتيجي علي حساب البيت وساعتها هيبقا في مشاكل كتير وإهمال من ناحيه الاطـفال لو موجود و إهمال من ناحيتي ك زوج ف انا ضد أن الست تشتغل طالما متجوزه و مسؤله من راجل
افرض انك حبيت واحده بتشتغل ومتعوده عليه مش هتقدر تسيبه هتعمل اي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%