NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

البنات وستات الي بتشتغل بالنسبالكو شغل حلو ولا انا مجربتش اني اشتغل قبل كدا بس بشوفه انه مرمطه وتعب وحد بيامر وف اخر مرتب يبقي مش كويس وهل الراجل يقبل انه يتجوز واحده بتشتغل وشاطره ف مهنتها ولا
شغل الست ملهوش اي قيمه واي راجل يقولك عايز اتجوز موظفه او ست بتشتغل فكك منه دا متسلق وهتتعبي معه جامد

شغل الست ملهوش اي قيمه واي راجل يقولك عايز اتجوز موظفه او ست بتشتغل فكك منه دا متسلق وهتتعبي معه جامد
ممكن توضح

البنات وستات الي بتشتغل بالنسبالكو شغل حلو ولا انا مجربتش اني اشتغل قبل كدا بس بشوفه انه مرمطه وتعب وحد بيامر وف اخر مرتب يبقي مش كويس وهل الراجل يقبل انه يتجوز واحده بتشتغل وشاطره ف مهنتها ولا
الشغل اغلبه مرمطه و ناس بتتامر عليك يعني في اي شغل لازم تلاقي مشرف او مدير بيطلع عينك ممكن رخامه و ممكن عشلن تتعلم
موضوع الجواز ده على حسب

بصي انا مش ضد شغل المراه وانها تعمل كرير ليها وكده ولكن ده هيحتاج منها مجهود مضاعف عشان بيتها او هتبدا تقصر في البيت بسبب الشغل ف البيت مش هيكون كويس ومش هيبقي فيه اهتمام ب التربيه
انا شايف ان كل واحد ليه دور في الحياه احنا نشتغل ونتعب بره البيت عشان نجيب الفلوس اللازمه ليكو وانتو تشتغلو جواه البيت عشان تتطلعو جيل كويس واكيد برضو احنا بنساعد في ده يعني بس ليه تتمرمطي لما ممكن تعيشي اميره تفتكري انتي لو شغاله هتقدري تشتغلي وتخلصي شغل تروحي تروقي وتعملي اكل وتبقي علي سنجه عشره عشان الراجل لو حب يعمل واحد اظن صعب بس هتقصري في البيت هتحصل مشاكل انا هنا بكلمك علي عموم الناس مش انا لاني شخصيه مساعده عادي لو مراتي شغاله هكون مقدر تعبها ده وهساعد في البيت وهعذرها لو مش مهتميه بنفسها شويه بس هحاول اننا نظبطها عشان العيال وعلي الجنس هنظبطه سوه انا شخصيه متافهمه جدا

ممكن توضح
لا هتاخدي مرتب حلو ولا الشغل هيكون لذيذ ناهيكي عن تحرشات الموصلات والفرهده لباقي اليوم دا غير انه هيكون عندك حاجات اهم زي ***** محتاجه الرعايه مشكتلنا في العصر الحالي اننا بننسي ان اليوم 24 ساعه بس

الشغل مهم جدا..
من الناحية المادية حتى لو مرتب ضعيف ..الشغل بيجيب شغل يعني اللي بيلعب هيلاقي
من الناحية الاجتماعية..هيبقى ليكي معارف و أصحاب و تحسي بوضعك في المجتمع
من الناحية النفسية هيديكي ثقة بنفسك

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ف ستات بتشتغل عادي بسبب الظروف
وللاسف معرضه للكل حاجه انا نكت واحده في الشغل بسبب الفقر وهي كانت عليها فلوس وبتجمع اقساط شقه تعيش فيها وابنها علشان مطلقه وللاسف اضطرت تعمل كده انا بكيت اما حكت ليا وفعلا لانها في الشغل وعارف بس اهو الست خدمتني ريحتني وللاسف مشيت اما مشيت اسمع انها اتجوزت واحد من الشباب اللي معانا اها اتناكت منه وغيره بس اهو لمها

الزمن تغير والحياه بقت صعبة يلزمها فلوس كثير. مش عيب الست تشتغل بس او الراجل يساعد بالبيت عشان ميتعبهاس كثير

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%