NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سرعة القذف واسبابها و ازاي تتخلص منها

دكتور نسوانجي

مدير
طاقم الإدارة
مدير
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجي قديم
حاصل علي أكثر من 100000 نقطة
ناشر مجلة
بالبلدي :
سرعه القذف : هي انك تجيبهم قبل الي معاك .
طيب مبدئيا كدا الطبيعي ان اي واحد يبقا عنده سرعه قذف ودا لسبب هقوله الوقتي بس نحط ف دمغنا ان 1 من كل 3 ممكن يتعرضو لسرعة القذف عادي جدا ولاسباب كتير ومختلفه
طلما الموضوع بيحصل كل فتره مره او بشكل نادر عادي جدا
انما المشكله بقا فين ؟
في انك تبقا ديما مش عارف تتحكم في سرعه القذف او ان المده قصيره بشكل محرج
فا بيحصلك حاجه زي انعدام امان او انعدام ثقه وبتخليك خايف انك تعمل العلاقه من غير عامل الامان
وعامل الامان حبوب او اسبراى وطبعا مش هتكلم عنهم
السبب بقا ايه ؟
اقولك مش سبب واحد دول كتير وبتفرق من شخص لاخر
وكمان في اسباب نفسيه و بيولوجيه
نفسيه :
قله الخبره
قله الثقه في النفس او عدم القناعه بالشكل الخارجي
الخوف من سرعه القذف
القلق حول حجم العضو
الضغوط النفسيه و ضغوط الحياه
التعرض لاعتداء جنسي
الاحساس بالذنب لو بتعمل حاجه حرام مثل ف تجبهم عالسريع عشان تخلص
ادمان افلام البورن
استعمال العاده عمال علي بطال و تضيق الايد و سرعه الاداء
وجود مشكله ف الانتصاب او الحفاظ علي الانتصاب لمده
الضغط العاطفي وطبعا في اسباب تانيه ااكيد
الاسباب البيولوجيه :

معرفهاش بس هفتى

مشكله ف نسبه هرمون التستيرون او مشاكل ف البروستاتا او مشاكل ف الكيميا بتاعت المخ
ايا كان المفروض بيبقا في تشخيص و ف الغالب هيطلب تحاليل عشان الهرمونات
طبعا الرجاله كلها مش بتحب تتكلم ف الموضوع دا واكيد الاغلب مش هيروح لدكتور الا ف الشديد

عمتا العلاج الي نفع معايا اختصارا للوقت
اولا افلام البورن بطلتها عشان بتعمل اثاره اوفر ببقا هيجان اكتر من الطبيعي وبتخيل حاجات شاذه و ببقا عاوز انيكها ف كل الاخرام بس مع الاكشن هما وضعين و مص و شويه تفريش ع الكس و اقوم جايبهم
الحاجه التانيه عملت تمرين هوا صعب جدا اسمه edging عبار عن اني اغمض عيني وابدا بالمداعبه وابدا اتخيل القصه واحده واحده ببطئ كاني بضرب عشره قبل ما اجيبهم اوقف واهدى وارجع ببطئ اداعب تاني لحد ما اقرب من نقطه الا عوده واقف وهاكذا لمده 15 دقيقه اول مره
وطبعا الربع ساعه بتزيد كل يوم 5 او 10 دقايق علي حسب خدت علي الموضوع ولا لسا
بدات بيوم و يوم و كنت بجبهم مرتين ف الاسبوع لان انت بتخلص التمرين و مبتجبهمش فا بتبقا هايج وبيوضك وجعاك
التمرين مش بيجيب دوالي انت بس متعملش ناصح وتعملو ببورن و هتبقي كويس
في تمرين اسمه ballooning اعمل عليه سيرش بس هوا ممل جدا هو نفس الي قبله بس بتداعب حته معينه الاثاره بتبقا ضعيفه فا بتقعد وقت طويل وعاوز حد يكون عضوه حساس وقذفه سريع جدا .....

في تمرين اسمه kegel كيجل
دا اهم واحد واسهل واحد بيتعمل ف اي مكان اعمل سيرش عليه
بس كدا طبعا انا مش عنتيل ولا بقعد عشر ساعات بس انا بعرف اتحكم ف القذف ناقصني الخبره لاني بستحرم الزنا وبندم لما بعمل حاجه ف انا بعيد عن الملاعب بس نزلت سخنت كام مره كدا واتطمنت ان كله تمام
مش لازم يكون في سرعه قذف عشان التمارين دي اي حد بيعملهم عشان يزود ال stamina او المدة اعمل واحد منهم مش التنين الي تقدر عليه
طبعا في تمارين اشبه للسويدي كدا بس انا مجربتش غير واحده الي جامده
تنام علي طرابيزه علي ضهرك ورجل علي الارض والتانيه زاويه 90 مسنوده علي جدار
التمارين دي مفيده ف الحالات النفسيه او سرعه القذف المكتسبه مش الي انت مولود بيها
الطبيعي اول مره القذف ممكن يبقا سريع عن بعض الناس بس عشان الموضوع بيبقا جديد زي المخدرات دا تبتدي بنفسين يطيروك وبعد ما تتعود تشرب محيط
فا قوي قلبك واستمتع ب المزه و متعها وادي جاااامد
دا الي اعرف او الي عرفت اقوله لاني بقرا ف الموضوع دا او الجنس ف العموم ف كتب ومواقع اجنبيه ف دا يعتبر ترجمه او دبلجه لبعض الحجات الي افتكرتها ف طبعا اعذروني لو في غلط اي ادمن يعدله
والي يعرف حاجه ف الموضوع دا يفيدنا وانا بدات من عندي لانى شوفت ناس كتير بتسال

حاجه اخيره التجارب السيئة والكلام الي بنسمعه من الناس المتجوزه الي مش بتمش غير بالحبايه ويقعدوه يعقدو الشباب او يسرحو بخيالهم ليها دور نفسي بياثر جامد
الناس الوقتي ماشيه تقول البلد كلها سرعه قذف !!!
عمتا اتمني الشفاء للجميع
وكل عام وانتم بخير

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%