NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

انا عايزه اسأل سؤال و عايزه اجابه صريحه و جريئه بكل أمانه و بدون احراج و بدون اى مجاملات

لو انت مقبل على الزواج سواء للمره الأولى او التانيه و اتعرفت على واحده و حبيتها و قربتو من بعض و قررت تتجوزها و اعترفتلك انها كانت متعدده العلاقات (علاقات جنسة كامله) قبل ما تعرفك هل تقبل تتجوزها؟

اه او لا و لو عايز تبرر اجابتك اتفضل
هي الفكره لو هو عارف وحابب يكون نقطه التوبة بالنسبالها منين يضمن تكون وفيه ليه .عشان كده صعب اي انسان يقبل

يابنتي الرجالة بيبقو عايزين القطة المغمضة الي عمرها ما كلمت ولد
ودي موجوده
ولا قصدك الي عامله قطه مغمضه

انا عايزه اسأل سؤال و عايزه اجابه صريحه و جريئه بكل أمانه و بدون احراج و بدون اى مجاملات

لو انت مقبل على الزواج سواء للمره الأولى او التانيه و اتعرفت على واحده و حبيتها و قربتو من بعض و قررت تتجوزها و اعترفتلك انها كانت متعدده العلاقات (علاقات جنسة كامله) قبل ما تعرفك هل تقبل تتجوزها؟

انا بصراحه مقبلش ودي ممكن تعتبريها ازدواجية في المعاير بس بصرحه محبش اتحط في مقارنه مع أحد كانت هي علي علاقه بيه قبل كده رغم اني طلبت قبل كده الزواج ٤ مرات من٣ مطلقات وارملة
لكن فيه رجاله كتير تقبل
واحده كنت جارتي كنت عارف انها مفتوحه اختفت سنين وقابلتها بعد سنوات في فرح ان اخوها قلت ليها عملتي ايه في الدخله
ردت علي رد غريب مش كل الرجاله متخلفه ذيك وقعدت تضحك وقالت ان جوزها عارف كل الي عملو معاها علاقات قبل الزواج

• بيضحكني
التفاعلات: بيكهام الاسمر
يابنتي الرجالة بيبقو عايزين القطة المغمضة الي عمرها ما كلمت ولد
مين قال كده هوا لزمن تبقا مغمضه معن مستحيل نلاقي بنت كده بس اكيد مش هناخد مومس بتتناك

لو تابت توبه نصوحه اه

واللي يقول عكس كدا يبقي متخلف عقليا لان دا سبب من اسباب اعتقاد المجتمع ان المطلقه هي للشهوه فقط فدا يخليها ما تتجوزش فتفجر وتزني

وانا بتكلم في قضايا عامه كامله انت يا اللي مش راضي باللي تابت هتلاقي نفسك اخدت واحده فجرت بعد الجواز وهيحصل وبحق لو محصلش علشان ما رضتش بالصح زي بالظبط اللي حد اغتصبها

لو تابت توبه نصوحه اه

واللي يقول عكس كدا يبقي متخلف عقليا لان دا سبب من اسباب اعتقاد المجتمع ان المطلقه هي للشهوه فقط فدا يخليها ما تتجوزش فتفجر وتزني

وانا بتكلم في قضايا عامه كامله انت يا اللي مش راضي باللي تابت هتلاقي نفسك اخدت واحده فجرت بعد الجواز وهيحصل وبحق لو محصلش علشان ما رضتش بالصح زي بالظبط اللي حد اغتصبها
شيطانك يمسكك ينيكك في افكارك ويقولك ما يمكن عاوزين يلبسوها لك ويمكن ويمكن مليون سؤال

ودا اللي يخليها مش طايقه انها تتجوز لان الكل اعتقد وممكن يكون بسببك انت انها واحده شمال رغم انها اشرف منك اسف طبعا انا بتكلم كقضيه عامه وبعد كدا البنت حرفيا بسبب الموضوع دا توصل للفجور برضه وهكذا غضب **** مش جاي قوي وسريع علي الفاضي

مبتتحسبش اه أو لا من برا الموضوع على حسب الوقت والشخص اللي معايا وعلى حسب عوامل كتير بتكون بين الشخصين اصلا

مقتنعه ان كل واحد بيلاقى اللى زيه لو كنتم ملايكه هتلاقوا ملايكه و دوام الحال من المحال

اولا مش هوافق لاكت من سبب اولا مفيش راجل هيقبل ع نفسه كده ثانيا حتى لو في حد هيقبل بعد الجواز هيكون في شك بنسبه غبيره وانعدام ثقه والكلام ده ممكن يخليهم يتطلقوا ثالثا ف وقت من الأوقات لو حصل حاجه بسيطه لو سوء تفاهم هيكون في كلام ف الماضي وممكن يقلها ما انت زمان كنتي وكنتي وكده وبس

لا طبعا مستحيل

بكل بساطه لا

الحقيقه لا

لا عشان مش هبقي واثق فيها بعد كده.. و الثقه مهمه جداااا يمكن اهم حاجه ف الجواز

لا طبعا

لا و الاغرب ان عندهم مشكله فى الصراحه و انها مينفعش تقول كان عندها علاقات

انما لو كدبت و غفلته و قالتله دا انت اول واحد عندهم استعداد يوافقوا عادى
مفيش فهم بعيد عنك دا احسن حاجه لما الطرفين يبقو عارفين كل حاجه عن بعض عشان لما يكملو عن حب يبقا حب صادق

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
معتش في القطه المغمضه المحترمه دلوقتي أقل حاجه كانت عارفه اتنين تلاته الفكره في اللي تقدر تصون أو لا

بصي هي لو قالتلي ف اول علاقتنا وابتدت معايا بصدق ممكن اسيب الماضي ده كله وميفرقش معايا احنا بشر وكلنا بنغلط ومفيش حد فينا ملاك او معصوب من الغلط ور... كبير وبيسامح مين انا بقا عشان اعاقبها ع اغلاطها بو بحبها فعلا وعايزها هنقفل كل اللي فات ونبتدي من جديد ومش هيبقا في شك او قله ثقه من نحيتي تجاهها عشان هي لو فكرت بس تعمل حاجه او تروح ل غيري هيبقا العيب مني انا ف لازم ابقا واثق ف نفسي قبل م اثق ف فيها واحتويها ب كل طاقتي وابقلها كل الناس وكل حاجه هتحتاجها واسمعها وافهمها ب اختصار لو شرموطه واعترفتلي انا هقف معاها واساعدها تبطل كل حاجه وتبقا احسن وحتي لو مش بحبها كفايه اني سترت بنت

وبعدين م الراجل بيعمل علاقات كتير قبل الجواز وبيعمل بلاوي زرقه هل لو راح قالها هتبعد عنه؟ مظنش ..بس احنا ف مجتمع شايف ان الراجل مسرحله كل حاجه بس البنت لا مش كل الناس هتتفق مع كلامي بس حرفيا دايما في فرق كبير بين الراجل و الست ف مجتمعنا مثل بسيط جدا الراجل لو كلم غيرها بيتباجح ويقول الشرع محللي اربعه وهي لو كلمت غيره تبقا خاينه وشرموطه ف ده من وجه نظري بيتوقف ع فكر الناس

مين انهارده بيتجوز وبيثق في ال معاه يا جماعه الجوز بقا مصيبه مش حل أو نهايه قصه الحب لأ ده تدمير لقصه الحب لأن الراجل لا يرتدي أقنعه للاختباء من حقيقته لكنه يواجه الحياة بواجهه الحقيقي لذلك يسمي راجل لكن المرأة تري انها لا تريد ان تبتعد عن هذا الرجل و هنا ياتي الكذب لكني اقول يجب ان يكون الإنسان صريح مع روحه قبل الأخرين

متعددة العلاقات لأ .. مش هقبل ...

لكن لو علاقة واحدة مع شخص واحد ولها أسبابها كأن خدعها بإسم الحب ، أو كانوا مخطوبين مثلا والخطوبة باظت وسلمت له نفسها علي أعتبار أنه هيبقي جوزها ، أو كانت بتحبه ومتفقين ع الجواز وتوفي في حادث .. إلخ .. في الحالات دي هي مش شرموطة ، هي إنخدعت .. أو غلطت غلطة مكنتش مقدرة عواقبها ، وهي أفضل كتير ممن تمار س الجنس الخلفي مع حفاظها علي غشاء بكارتها ! في الحالة دي ممكن أتفهم الظروف دي وأستر عليها وأقبلها كزوجة .

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%