NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

FPunish3r

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
مساء الفل
يجدعان دلوقتي انا عندي 19 سنة يعني سن مراهقة وحوار العادة بقا بيقفلني م كل حاجه ف ببطل لفترة كبيرة ومره واحده م غير اي مقدمات بحس اني بهيج اضعاف من اني لو بعملها ف بحاول امسك نفسي بس مبعملهاش فعلا بس تفكيري وكل حاجه بيبقا ف اني اعملها ف انا مش عارف انا ماشي كدا صح ولا غلط خصوصا ان في ناس قالو هيجيب احتقان ليا وبردو بيقولو لو عملتها ليها اضرار يعني دلوقتي اكمل ومعملهاش ولا اعملها ولا ايه الدنيا

• عجبني
التفاعلات: deb
لا طالما مبتعملهاش لفترة كبيرة يبقا بطل تعملها
اشغل وقتك برياضة او اى حاجه من اهتماماتك وابعد عن التفكير الجنسي وبطل تتفرج على الجنس

لا طالما مبتعملهاش لفترة كبيرة يبقا بطل تعملها
اشغل وقتك برياضة او اى حاجه من اهتماماتك وابعد عن التفكير الجنسي وبطل تتفرج على الجنس
بص انا بحاول اشغل نفسي فعلا بس انت فاهم الموضوع بيبقا صعب فشخ ف حتى لو مبعملهاش ببقا هايج فاهمني؟

اعرف وعرّفني🥲

بص انا بحاول اشغل نفسي فعلا بس انت فاهم الموضوع بيبقا صعب فشخ ف حتى لو مبعملهاش ببقا هايج فاهمني؟
فاهمك طبعا كلنا عدينا بالمرحلة دى
لكن صدقنى لو فصلت دماغك عن الموضوع دا هتفرق معاك كتير وبالاخص لما تتجوز
بص هى بتعتمد اولا على الارادة وبعد كدا عدم التفكير

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
فاهمك طبعا كلنا عدينا بالمرحلة دى
لكن صدقنى لو فصلت دماغك عن الموضوع دا هتفرق معاك كتير وبالاخص لما تتجوز
بص هى بتعتمد اولا على الارادة وبعد كدا عدم التفكير
و**** يصحبي بحاول وزي مبقولك بهيج ومبعملش حاجه بس الفكرة نفسها مرهقة

مساء الفل
يجدعان دلوقتي انا عندي 19 سنة يعني سن مراهقة وحوار العادة بقا بيقفلني م كل حاجه ف ببطل لفترة كبيرة ومره واحده م غير اي مقدمات بحس اني بهيج اضعاف من اني لو بعملها ف بحاول امسك نفسي بس مبعملهاش فعلا بس تفكيري وكل حاجه بيبقا ف اني اعملها ف انا مش عارف انا ماشي كدا صح ولا غلط خصوصا ان في ناس قالو هيجيب احتقان ليا وبردو بيقولو لو عملتها ليها اضرار يعني دلوقتي اكمل ومعملهاش ولا اعملها ولا ايه الدنيا
بص ي غالي انا هقولك الكلام التقليدي والصح
الحوار عايز ارادة
لازم تشغل وقتك ب رياضه
حاول تقعد مع ناس ديما ومتنكش لوحدك الا ف أضيق الحدود
حاول تشغل يومك ب حجات مفيدة زي انك تتعلم حاجه جديدة او القراءة
شوف اكتر وقت ديما بتعمل عادة فيه واشغله ب اي حاجه
اتعرف غلي ناس جديدة واشتغل تفكيرك ب حجات اهم
وعمر مكان انك تسيب العادة غلط بالعكس دا صح
دا الكلام التقليدي والصح
مع الوقت هتتعود
إنما هياجانك طبيعي ولازم يبقي بيزيد
ومع الوقت الاحتلام عندك هيتظبط وهيكون تمام
صدقني العادة دي مصيبه كبيرة

بص ي غالي انا هقولك الكلام التقليدي والصح
الحوار عايز ارادة
لازم تشغل وقتك ب رياضه
حاول تقعد مع ناس ديما ومتنكش لوحدك الا ف أضيق الحدود
حاول تشغل يومك ب حجات مفيدة زي انك تتعلم حاجه جديدة او القراءة
شوف اكتر وقت ديما بتعمل عادة فيه واشغله ب اي حاجه
اتعرف غلي ناس جديدة واشتغل تفكيرك ب حجات اهم
وعمر مكان انك تسيب العادة غلط بالعكس دا صح
دا الكلام التقليدي والصح
مع الوقت هتتعود
إنما هياجانك طبيعي ولازم يبقي بيزيد
ومع الوقت الاحتلام عندك هيتظبط وهيكون تمام
صدقني العادة دي مصيبه كبيرة
بص يسطا انا فاهمك و**** وبعمل ده كلو بس انا المشكلة بجد اني بهيج وممكن اني بكون خلاص هجيب ف بفتكر ان لا م عايز اقع ف بهدا فاهمني ف انا خايف م ان البعمله ده غلط مع ان بيكون غصب عني اني اهيج اصلا فاهم

• عجبني
التفاعلات: فكرى
أعملها باعتدال - يعنى مرة مثلا فى الاسبوع ( العضو الذى لا يعمل يضمر )

مساء الفل
لو تعملها مره أو مرتين كل أسبوع مفيش ضرر . لكن كل يوم تبقا إدمان . فرصه رمضان قرب وقلل منها

لو تعملها مره أو مرتين كل أسبوع مفيش ضرر . لكن كل يوم تبقا إدمان . فرصه رمضان قرب وقلل منها
بيقولو لو مره واحده حتى غلط

• عجبني
التفاعلات: deb
بيقولو لو مره واحده حتى غلط
الشباب المدمن على العاده لما ننصحه مره أو مرتين ربما مع الوقت يتحكم فى نفسه ويقلل منها أو يبطلها . لكن المشكل أن الشباب بيتفرج على كم مثيرات سواء فى النت ومواقع البورنو أو حتى فى الحياه العاديه بيشوف ويركز مع لبس البنات وده بيثره ويتعبه زى البعض منصحه أنها هتعمل له إحتقان وربما تضخم بروستاتا نظراً لأنه حصل له إثاره ومش حصل تفريغ . مش معنى كدا أنى بشجعه أنا قلت له فرصه انه يقلل وربما يبطل ده لو عنده عزيمه وبعد عن كل مايثيره . تحياتى

كلنا مرينا بالظروف دى وعلميا لازم كل فترة تريح نفسك لعدم الاحتقان هذا علمياً..

صديقي دعك من المثاليات
طبياً لا توجد اضرار من عملية العادة السرية
و لكن الاكثار منها يستهلك صحتك الجنسية
اما قضية الاحتقان فعلاً صحيحة ، لذلك تشاهد الكبار في السن غالباً يعانون من البروستاتا و ذلك لعدم خوضهم للعلاقات الجنسية
لكن اعود و اكرر الاكثار منها له ضرر ، هو ضرر نفسي اكثر من الضرر الطبي
يتلخص في اعتيادك على العادة وعدم استمتاعك في الجنس الصريح
لذلك يُفضل التوازن في عمرك

تحياتي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%