NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

احيك على استنتاجك بس احب اوضح نقطة صغيرة
انت عندك ميزة حلوة وان مخك مفتح وده الى ساعدك عارف ليه علشان الكاتب بتاع القصص بيبقا كاتب اللغز وهو سايب مساعدات فى كل حتة في القصة بس عايزة المفتح انت بقا المفتح فاهمنى
ف احيك مرة تانية على استنتاجك وياريت تقولى استنتاجك فى الجزء بتاع الوقعة احب اعرفه الصراحة
اما بقا الجزء بتاع الحقد بتاع محمد ف حيظهر قدام
احنا مورناش حاجة فى الاجزاء حناخد راحتنا 😂
يعنى بعد ما بتصعبها عليا تقولى توقع حرام

• بيضحكني
التفاعلات: SKT
بص بقا يا باشا من واقع عدم خبرتى ب حاجة 😁
لو قلبتها فانتازيا هتبقى اوحش حركة عملتها ه تضيع مجهودك الى ان تثبت عكس ده

انا اتوقع هيحصله حاجة عقلية شديدة يا اما قعيد ود احتمال ضئيل

يا اما فقدان جزئى فى الذاكرة يا اما هيصعب على حد و يساعده فى تاره

انا مش متأكد دلوقتى بس ممكن على بكرة اقول لك بالضبط

• بيضحكني
عنيف اوى الراجل ده 😂😂😂
ايوه عايزك تمسكهم وبالذات محمد ابن الشرموطه وأمه واحته وحسام ومصطفي وخلود وكله كله

• بيضحكني
بص جامد نيك بس بلاش ثم بلاش تقول إن بسبب البرق بقا الراجل ابو بضان حديد الي بيعرف ينيك الكهربا عشان القصه مش طابع فانتازيا خالص يعني ممكن تقول لما وقع كان فيه حد شايفه جرا عليه ساعده مثلا او بنت و ساعدته في انتقامه أو ايا كان الي في دماغك بس نصيحه بلاش فانتازيا

• حبيته
اعتبرها اتقرت يا صحبى و نصيحة من اخوك متقلقش من اى حاجة فى حياتك وحش كمل حلو كمل ممكن تبقا الصورة بالنسبة لغيرك مكملتش بس لما حتكمل حيعرف ان انت جامد وموهوب متخليش اى حاجة توقفك ودايما اسمع وشوف ايه الى نفس طريقتك وامشى بيه ومتغيرش طريقتك علشان حد علشان الناس لازم يحبوك ليك انت بشخصيتك فاهمنى
اخر حاجة استمر فى كتابتها وانا واثق انك حتبدع
حبيبي تسلم ياغالي بجد كلامك فرق معايا جدا تسلم 😚♥

• حبيته
ايه ده هو اسمه بقا محرم دوليا 😂😂😂
انا بجد عجبتنى طريقته ف هى اكتر حاجة انا استعملتها كان ممكن اقلد ناس تانية بس لاقيت ان طريقته اقرب واحدة للصداقة مع القراء علشان حتحس انك بتقرا لحد انت تعرفه فاهم قصدى
اما بالنسبة للتوقع ف احب اقولك انا بدأت كتابه فيه ف متقلش مش حيتغير بس لو مش عايز تقوله تبقا قولى الجزء الجاى توقعت صح ولا غلط
وخيرا اشكرك على الطاقة الى عطيتهالى ديه حتخلينى احاول ابدع على قد ما اقدر
مش عارف بس انا لقيتك فوق كتب زى كده و مش قلت اسمه قلت يمكن اتحظر وانا معرفش 😂

انا بحبه فشخ زى ما بييقول 😂
فعلاً كلامك صح انا كنت بهظر معاه فى الكمونتات نص ساعه و حسيته صاحبي كده وكان نفسي يكمل معانا بجد لانه كاتب عظيم وعشان يكمل القصة 😂
وانا اول ما قريت المقدمة حسيت انه هو و**** قلت هو عامل حساب تانى ولا ايه ومخبى علينا
وانا مستنى الجزء الجاي على نار 🔥متتاخرش علينا بقا يا غالي ❤

• بيضحكني
اول توقع معانا ونقول الوووو 😂😂
بالظبط هى داخلة فانتازيا فعلا بس عايز اشوف استنتاجاتك حتكون ايه
والانتقام جاى وحيطول الكل واحلى مسا عليك يا كبير واشكرك على الدعم الجبار ده
ياه انا بتوقع صح ياه شكرا يبني😂♥️
مش هحرق بقا كفاية اني قولت انها داخله فانتازيا هبقي اقولك بعد الجزء مينزل يغالي خلصانة
ده اكيد ده يبقي طيب واهبل لو ساب حقه بعد كل ده وعاش عليك ياخو ♥️

• حبيته
اسلوبك جامد هيك اتمني تعمل بلوج تويست وتعرف تنقذ العائله من اللي بيحصل فيهم وتقضي علي محمد

• حبيته
شابوة ليك واحييك علي الفكرة وعارف انك لسه منزل جزء امبارح بس حاول متتاخرش عشان متشوقين للتكمله

• حبيته
ي غالي قصتك روعه فشخ ...بس انك تقبلها فانتزيا اكبر غلط في الدنيا ..كل الي حصل فيه كان حقيقي ..لازم لما يرد الي حصل فيه يكون حقيقي بايده ودماغه مش فانتزيا
وعلي فكره سهل تنقلها عليهم وتنتقم منهم كلهم ..اولهم عم مصطفي تقدر تخدىه وتنيكه وتصوره وتهدده يكتبلك كل الي عنده ...ومحمد بلاويه كتير يعني لو دورت وراه تجيب بدل الفضيحه ١٠٠ وتطير من ايده الميري ....دي كلها امثله ودماغك تجيب احسن مني بس با....عليك بلاش موضوع القوه الخارقه ده والراجل ابو زب كهربا والهبل ده

• حبيته
ي غالي قصتك روعه فشخ ...بس انك تقبلها فانتزيا اكبر غلط في الدنيا ..كل الي حصل فيه كان حقيقي ..لازم لما يرد الي حصل فيه يكون حقيقي بايده ودماغه مش فانتزيا
وعلي فكره سهل تنقلها عليهم وتنتقم منهم كلهم ..اولهم عم مصطفي تقدر تخدىه وتنيكه وتصوره وتهدده يكتبلك كل الي عنده ...ومحمد بلاويه كتير يعني لو دورت وراه تجيب بدل الفضيحه ١٠٠ وتطير من ايده الميري ....دي كلها امثله ودماغك تجيب احسن مني بس با....عليك بلاش موضوع القوه الخارقه ده والراجل ابو زب كهربا والهبل ده
واحب انصحك بحاجه يصحبي ...الفلوس هي القوي الخارقه بس الحقيقيه ..هي الي بتخلي العبد سيد ..وبتخلي السيد كلب

• حبيته
بص جامد نيك بس بلاش ثم بلاش تقول إن بسبب البرق بقا الراجل ابو بضان حديد الي بيعرف ينيك الكهربا عشان القصه مش طابع فانتازيا خالص يعني ممكن تقول لما وقع كان فيه حد شايفه جرا عليه ساعده مثلا او بنت و ساعدته في انتقامه أو ايا كان الي في دماغك بس نصيحه بلاش فانتازيا
بس لو بقت فانتازيا يسطا والخيال دخل الانتقام هيبقا احلي والقصه هتبقا احلي والخيال هيبقا اكتر فا القصه احداثها هتزيد وتبقا احلي دا غير ان ناس كتير جدا بتحب الفانتازيا وانا متوقع انو الاحداث والاجزاء الجايه هتبقا حلوه فشخ

• حبيته
واحب انصحك بحاجه يصحبي ...الفلوس هي القوي الخارقه بس الحقيقيه ..هي الي بتخلي العبد سيد ..وبتخلي السيد كلب
الفانتازيا والخيال حلوين بس بيبقو حاجه عظيمه وحلوه جدا للي هيعرف يكتب عنها وانا شايف انه هيقدر يعمل قصه من احلي القصص ف المنتدي لان زي ما انتا شايف وزي ما انتا قولت قصته حلوه جدا تخيل بقا لو دخل فيها الخيال والفنتازيا اكتر واكتر هيعمل ايه؟

• حبيته
ياه انا بتوقع صح ياه شكرا يبني😂♥️
مش هحرق بقا كفاية اني قولت انها داخله فانتازيا هبقي اقولك بعد الجزء مينزل يغالي خلصانة
ده اكيد ده يبقي طيب واهبل لو ساب حقه بعد كل ده وعاش عليك ياخو ♥️
لا معندناش حد بيسيب حقه احنا صعايدة 😂😂

بص دلوقتى انت حط نفسك مكان خالد انت واحد معكش اى حاجة وكل الناس ضدك وبين الناس ديه محمد ومعاه كل سلطته انت حتعمل ايه ها وعقبال اما تقف على رجلك من الشغل ف انت عايز مصباح علاء الدين علشان يقومك تانى والا بقا لو جاتلك فرصة من دهب بس ايه هى الى حتوديك حتة تانية
ف لازم حاجة تساعد خالد وتبقا مختلفة عن كل الى الكتاب التانين عملوه فاهمنى انا اه مقرتش كل قصص الفانتازيا بس ححاول اخليهالك مختلفة ومش اوفر لا ده بالمنطق واستنا الجزء الجاى واحب اعرف رأيك فيه

• عجبني
التفاعلات: مش انا دي اختي مني
شابوة ليك واحييك علي الفكرة وعارف انك لسه منزل جزء امبارح بس حاول متتاخرش عشان متشوقين للتكمله
حبيبى يا صحبى فرحنى ان القصة عجباك
وبس حنتأخر شوية بالجزء علشان ولله متعبل كعبلة وحشة

• عجبني
التفاعلات: زبر برو ماكس
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بص انا عارف ان انا ماشيها واقعية واحداث ممكن تحصل مع اى حد بس بردوا الخيال الى حدخله بيحصل فى الحقيقة وده بجد ولله بس عايز سنين وسنين من الشغل عليه انا الفكرة انى حوصلهوله اسرع شوية فاهمنى بس هى ديه الفكرة مساعدة صغيرة حتوصله لحاجة كبيرة وزى ما انت قولت فيه كذا طريقة اخليه ينتقم بس كلها اتكتبت انا عايز الوصول لحقه يقه دخلته مختلفة وباسلوب جديد ومش اوفر
انا فرحان جدا انك بتنتقد الجزء الخيالى الى حيتكتب علشان معنى كده ان القصة عاجباك بس كل الى حيحصل تجربة والقصة بالنسبالى تجربة افرض انا مكتبتهاش وبقت النهاية متوقعة من الكل واحداث القصة بقت عادية وممكن اكتبها وتفشل ونتلاقيش انجزاب كبير
الفكرة فين فى المخاطرة لازم الانسان يخاطر علشان يتعلم ويتألق او يتغنى لو فضل الانسان خايف مش حيتحرك من مكانه صح ولا غلط
ف اخر حاجة احب اقولها ممكن انا اطلع صح وابقا عرفت اوظفها فى مكانها وممكن لا بس الى حيحدد ده انتوا ك قراء واتمنى اسمع تعقيبك على الجزء الجديد اول لما ينزل

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: Mazagangy_masr و برنس الكون
انا افرح جدا جدا بالنقد علشان النقد ايا يكن نوعه ف هو بهدف تطوير القصة وتطوير الكاتب وده الاساس
اما بقا بالناس الجامدة ديه كلها انا متقارنش بيهم دول فى مستوى اعلى واعلى واعلى منى بكتير واغلبهم ده لو مش كلهم انا بحب قصصهم وبفرح بيها جدا ف انا دون المستوى جنبهم هم بيكتبوا عظمة انا بكتب هبد تفرق يا عالمى
احلى تحية ليك يا كبير وفرحان جدا ان القصة عجبتك
واستنى الجديد وقولى رأيك فيه علشان الدنيا حتتغير فيه بعد كده
خليك زي منتا كدة ي برو عشان المستقبل ه يكشف و يظهر كل حاجه انتا بس حاول تجمع اكبر قدر من المعلومات قبل ما تبداء
اي قصه وانتا هتشوف الاختلاف متاكد انك ف يوم هتنظم ليهم لان لو ركزت هتشوف ان في تأثير على القارئ و الحاجه دي من اساسيات القصه او الروايه انها تلامس عقل القارئ فهمت يبرو كل ما عليك انك تقدم افضل ما عندك

• بيضحكني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%