NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية روقان حتي النهاية | السلسلة الأولي | ـ عشرة أجزاء 16/10/2022

بص يصاحبي بداية موفقة وحاجة حلوة فشخ بس فيه كام حاجة بسيطة عايز اقولهالك ازاي عنده 30 سنه واخر سنة في الكلية يعني اللي اعرفه ان الكلية اخرها 4 سنين وكمان مش حسابات وملعومات فاهمني وكمان حكاية البرنامج اللي انت عملته البرنامج بياخد مثلا يوم او يومين بالكتير لو انت جامد فاهمني وعاش يغالي استمر القصة فشيخة وكمان عجبتني لانك قولت 70% احداث وانا بحب الاحداث اكتر من السكس اصلا خلصانة وياريت تقول مواعيد للاجزاء الجاية استمر🔥♥️
بص ياصديقي
اولا حكاية السن هو مغلطتش فيها لو مركز هتلاقي ف الاول كاتب عمره ٣٠ خريج كذا
ولو قرأت تاني الجزء الأول بداية وانا ف اخر سنه ف الكليه يعني هو مغلطتش
ممكن الغلط الوحيده وتعدي حكاية البرنامج وكمان المبلغ المحطوط مينفعش يبيع برنامج ف بداية بألف دولار المفروض يبدأ بحاجه بسيطه علشان يشد المشتري وبعدها يبدأ يزيد سعره زي ما باقي القصص كانت بتعمل كدا
وكمان مافيش برنامج حمايه بيخلص ف كام ساعه فعلا بياخد وقت خصوصا لو اول مره لسه

• عجبني
التفاعلات: ميدو الكينج
بص ياصديقي
اولا حكاية السن هو مغلطتش فيها لو مركز هتلاقي ف الاول كاتب عمره ٣٠ خريج كذا
ولو قرأت تاني الجزء الأول بداية وانا ف اخر سنه ف الكليه يعني هو مغلطتش
ممكن الغلط الوحيده وتعدي حكاية البرنامج وكمان المبلغ المحطوط مينفعش يبيع برنامج ف بداية بألف دولار المفروض يبدأ بحاجه بسيطه علشان يشد المشتري وبعدها يبدأ يزيد سعره زي ما باقي القصص كانت بتعمل كدا
وكمان مافيش برنامج حمايه بيخلص ف كام ساعه فعلا بياخد وقت خصوصا لو اول مره لسه
ايوة مانا عارف وقريتها وقولت كدة علشان المفروض يوضح هو هيبدا القصة في انهي سنه فاهمني 👍

• عجبني
الجزء جامد وبداية القصة حلوة وحلو أن انت مطلع البطل بيحب الاعتماد علي النفس
بس في نفس الوقت انا عاوز اعرف هو كارة ابوة وامو واخواتوا لية
وطول الجزء شوية
وحدد مواعيد نزول الأجزاء

• عجبني
الجزء جامد وبداية القصة حلوة وحلو أن انت مطلع البطل بيحب الاعتماد علي النفس
بس في نفس الوقت انا عاوز اعرف هو كارة ابوة وامو واخواتوا لية
وطول الجزء شوية
وحدد مواعيد نزول الأجزاء
حضرتك انا كاتب ان في حاجات متغيره شويه بعد كده هتشوفوو حاجات تخليك عايز الـ 9 اجزاء الجايين 🤌😂

• عجبني
التفاعلات: xx🔥 morgan 🔥xx
بدايه رايقه و مستني الجديد منك

• عجبني
أستمر وياربت الأجزاء تكون أطول من كدة ومتتاخرش علينا

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا مش بقتبس من حد حضرتك انا قرأت كتير جدا شعر ادب وفي المنتدي هنا اكتر القصه 60% حقيقه لان قصتي انا وفي احداث كتير لسه وانا قولت كده حضرتك لكن مغير في الاماكن والاحداث والاسماء وكل حاجه انا لو مقتبس هبلغ المنتدي علطول وشكرا علي النقض البناء
انا مش قصدى خالص كده و انا مقلتش على قصتك اى حاجة انا منتظر القصة
متوقفش نفسك على واحد او اتنين مع كل الناس ال قالوا حلوة

وانا منهم😁

فين الجزء الثاني

اهلا ي بشوات دي اول قصه لي بالمنتدي وهتكون بالعميه وي ب تعجبكم
القصه دي حقيقيه مع تغير الاسماء واضافة حاجات بسيطه كده وهتكون اجزاء كتير وهتكون متسلسله لو شوفت دعم منكم يا بشوات هكمل وهتكون القصه 70% احداث 30% six

.....................................................
الجزء الاول
يلا البدايه
قبل ما اخش في القصه انا بحب الدلع في الكلام يعني متستغربش اني بقول الكلام ده هتقولش مش ابن بيه لا بيه ابن بيه 😂 ي بيه
.........................................
هنتعرف علي عيلتي كده بس في الاول
ابويا/ ( عبد المقصودي بيه) 58 سنه صاحب شاركات بترول وهيصه كبيره سعتك
امي/ ( نهله) 50 سنه مديرة دار ايتام وسيدة مجتمع
احنا 4 اخوات انا طبعا بس هسيب نفسي للاخر تمام
اختي هدير 27 سنه مخلصه طب ومتجوزه دكتور قلب كبير
اختي/ منار 25 سنه مخلصه حقوق ومخطوبه لمحامي مش سالك 😂
اختي كريمة 23 سنه دي بقا اختي المقربه لي جدا جدا ومش مخطوبه

كل الشخصيات هتظهر بعد كده وهنقول عليها بحسب الاحدات

انا/ بقا king محمد 30 سنه خريج حسابات ومعلومات ودماغي متركبه في كل حاجه هتشوفو العجب وساعات شمال
انا بقا شاب وسيم جدا بحب الرياضه جدا وبنزل جيم يوميا وفورمه كدا طولي 185 وعيني بني غامق عيني وسعه
بس بحب الهدوء جدا وبعيد عن فلوس ابويا ملايين يابا الحاج بس انا بحب اعتمد علي نفسي هتشوفني تقول اني شقيان وطالع عيني يلا بقا نبد.
..............................
الجزء الاول
هنبداء وانا في اخر سنه في الكليه دي
انا كنت شاطر بس في الامتحانات يعني مكنتش بحضر اي حاجه ولا محاضرات ولا اي حاجه بس بقفل كل الامتحانات امتياز ي حبي
كنت قاعد في مكان في كافيه الجامعه لوحدي دخل عليا قمر كده لو في اعلي من القمر قول بقا اللي انت عايزه عليها البت قصيره كدا بس مش قوي صدرها كده حاجه جمال وجسمها متقسم جمل يابا الحاج وطيزها بقا ملبن بس كانت بتلبس واسع هتقولي عرفت منين هتعرف بقيت القصه كانت اصغر مني بسنه اسمها ( هدي حمدي) جت
هدي/محمد ممكن تشرح لي حاجه
انا/ مردتش عليها تقيل بقا دي شخصيتي
هدي/ تاني مره محمد
انا / نعم ارغي
هدي / انت بتتكلم معايا كده ليه
انا / بقوم احاسب وامشي
هدي / خلاص اسفه ممكن تشرح دي لي
انا / احا في نفسي ده حاجه تتفهم علطول قاعد اشرح وهي قاعده سرحانه في وشي
انا / خلصت شرح وسبتها ومشيت من غير ما اتكلم
هتقولي عليا بارد وبتعمل في البت دي ليه كده هتعرف اصبر بقا
خارج مروح من الجامعه وماشي علي رجلي مع اني ممكن اركب 10 عربيات بس افتكر اني قولت بعتمد علي نفسي
صوت / لقيت حد ماشي ورايا اقف يلا اقف ي فقر
انا / مين محمود صحبي الوحيد واعز حاجه عندي ابوه ملك الجامعات الخاصه هوه كان مسافر امريكا
محمود /نزل من العربيه بتعته كان راكب فيراري نزل وخدني بالحضن جامد
انا/ اهدي يا منار 🤌
واخته بالحضن شويه اعز صاحب لي وكاتم اسراري من صغرنا مع بعض حمد ... علي السلامه ي حبيبي
محمود / رايح فين يا فقري
انا / مروح التجمع
محمود/ تعاله اركب اوصلك ولا نطلع علي الكافيه انت وحشني
انا/ ي عم خليك بليل بقا لان تعبان جدا وعايز انام ركبنا ووصلنا الفيلا بالتجمع الخامس يلا نتقابل بليل
محمود/ ماشي يا فقري قبل ما اتكلم لقيت البودي جارد جه اتفضل محمد بيه
انا/ خد يلا انا قايل اي انا اسمي اي
هوه / محمد بيه
انا/لا اسمي اي
هوه/ محمد
انا /ايوه كده وكنت لسه هضربه قلم بس صعب عليا قلبي رهيف بقا
دخلت الببت لقيتهم كلهم قاعدين انا دخلت علطول ودخلت الغرفه بتاعتي
حوار ابويا وامي واخواتي
امي / هوه هيفضل كده يعني مش هيعبرنا
ابويا / سبيه بكرا يجي لي ويقولي عايز اشتغل معاك وانا مستني الفرصه دي بس
اختي منار / ي جماعه سيبكو منه ده غبي وحمار
ابويا / بس يا بنت ده اخوكي الكبير
منار / اسفه يا بابا
اختي كريمه / قاعدة ومضايقه علشان اللي منار قالته عليا ومن الكلام اللي بيتقال قامت جت عني الغرفه دخلت مره وحده
انا/ كنت بقلع لسه وواقف بالبوكسر قولت مش في ام باب ي بت انتي
كريمة / اسفه خلاص
انا/ تعالي اقعدي لما اللبس الشورت قعدة علي السرير وانا علي المكتب علي الاب ده جايبه تقسيط ايوا تقسيط متستغربش مالك يا بنتي
كريمه / مضايقه عشانك يا محمد
انا/ سيبك انا كده كده هسيب الفيلا وامش
كريمة / قاعد تعيط وتقولي لا يا محمد متسبنيش انت كل حاجه لي في الدنيا اخويا وصحبي وكل حاج
انا / روحت ليها وقاعد علي السرير جنبها وقولت ليها انتي شايفه ان حد معبرني في البيت ده مع اني الكبير محدش بيحس بي انا ماشي وحيد في كل حاجه ملقتش حنان الام والاب ولا الاخوات الا انتي في كمية حنان ي فتحي وبضحك وبمسح دموعها وهي بتضحك ببراة ******* مع ان هي كبير
ضربتها علي كتفها قالت اه ختها في حضني وقولت ليها عايز شاي ي معلم
كريمة/ طيب حاضر من عيني
انا / بس الشغاله متعملش الشاي ي فتحي اعملي انتي وساده
اختي / حاضر
انا/ ريحت علي السرير وغفلت جه لي فكره قومت اعملها علي الاب عملت برنامج حمايه كده كده لسستم الشركات برنامج قوي جدا وعملت عرض البرنامج علي النت وانا عارف ان فقر ومش هيحصل حاجه الشاي جه شربته ونمت 4 ساعات وقومت علي فون
محمود/ الو اي يلا
انا/ اي يا زفت احنا هنبدا بقا انا نايم
محمود / قوم يلا عشان نخرب الدنيا
انا /مش انت متجوز خليك مع مراتك شويه قالي يلا يعم
انا /ساعه واكلمك
البدايه الي الروقان
قومت شوفت الاب وكانت في مفاجاة مكنتش متوقع كده
لقيت 100 واحد حجز البرنامج والبرنامج كان 1000 دولار
انا كنت مستغرب الصراحه الفقر راح وهتلعب معايا باين 😂
دخلت الفيزا بنك في دبي ابويا كان عامل حساب لي هناك وقولت له متحطش فلوس مش عايز حاجه منكم وبقا في حسابي دلوقت 100 الف دولار وحطيط حساب البنك في موقع شراء البرنامج الموقع يحول لوحده علي البنك عملت تحديث للبرنامج عشان الاختراق وكده لان هوه قوي جدا
روحت دخلت اخد دش وطلعت ولبست طلبت اوبر وقولت الف في البلد شويه افكر في اللي حصل نزلت في كافيه في منطقه راقيه جدا بدون ذكر اي اسماء الكافيه قاعد كده وانا بحب الهدوء وانتو عارفين لقيت بنتين لا مش بنتين دول فرصين اوبا طيز اي لان بحبهم ولا صدر اي فظيع حاجه كده جميله قوي
هذكر البنات بالارقام دلوقت تمام
بنت 1 /بتتكلم بصوت عالي وضحكتها عاليه
انا /روحت ليهم من مكاني لوسمحت صوتكم عالي ممكن الصوت ينخفض بكل احترام
لقيت البنت 1/ بتبص عليا بصه من فوق لتحت بتضحك وتقولي يلا يابا من هنا
انا / بتقولي اي يا فندم
البنت 1/ يلا من هنا يلا
انا /احااااا انتي بتقولي اي بنت المره يلا دي تقوليها لبابا في البيت احا
البت 1/ طيب انا هعرفك انا مين وهعمل فيك اي
انا/احا انا كل ما اكلم حد يقولي الكلمتين المتنكين دول بقول للبت كده
انا بردك مش باين عليا اني ملياردير زي ما انتو عارفين
البت1/ طيب انا هعرفك
الناس ادخلت وانا روحت اقعد مكاني ربع ساعه واحا علي اللي حصل عربيات بالهبل وبوكسات وشرطه وهيصه احا هوه انا قاتل ولا اي بالضبط
دخل راجل كبير ومعاه كمية حرص بنت متناكه وهو لابس بادله فخمه كدا
الراجل /هوه فين
البنت / هوه ده وبتشاور عليا
الراجل / للمعاه جيبوه الواد ده
انا / روحت معاه واكلت ضرب جامد صعبة عليا نفسي وقاعد اعيط
الراجل/عشان تعرف انت كنت بتكلم مين
انا / مش قادر اتكلم من كتر الضرب والعيط
الراجل / شوف يا بني في حاجه في جيبه كده
البودي جارد / بيقلب في جيبي وطلع البطاقه اتفضل يا فندم
الراجل شاف البطاقه وشه اتغير جامد جدا جدا كلم حد في التليفون بسرعه ايوه يا عز بيه ده محمد بيه عبد المقصود
عز/ حات دكتور بسرعه بسرعه واعملوووو الازم وانا جاي حالا
يتبع
.................................
وكده يبقا خلص الجزء الاول من قصتنا لو عايزيني اكمل قولوو لي وادعموني ولوو في حاجه قولو لي في الكومنتات
انا بحب النقد البناء من اخواتي سلام يا احلا اعضاء ❤️
احا هو الجزء خلص لا احا بجد ايه يا عم هو قصير كده ليه
الواحد اول ما بدأ يندمج وهنبدأ نشوف احداث لقيته خلص

• عجبني
بالمناسبه يا جماعه الناس اللي بتقول انها ممكن تكون مقتبسه هو قال ان فيها احداث حقيقية وده معنا ان ممكن تلاقي مشاهد متشابه مع قصص اخري فده عادي لكن الحكم الصح يكون بعد ما الخطوط العريضه بتاعة القصه تبان والنقد يبقى صح ساعتها مش من اول جزء علطول بيبان بعد الجزء الثاني أو الثالث كمان لان الاول يعتبر مقدمه وتعريف ببعض الابطال فالنقض في القصه من الجزء الاول صعب واسألوا مجرب لاني حكمت على قصه قبل كده من اول ٣ فصول واكتشفت اني حكمي كان غلط وتقدروا تراجعو تعليقي في قصة جورج بتاعة شمشون العرب
القصه لازم يتم النقد فيها بعد اول اربع أجزاء او لما تخلص لكن نقد من اول فصل صعب جدا ويعتبر غلط
بس اللي بعتب عليه فيه ان الجزء صغير جدا ولو ممكن يطوله شوه يبقى كده عمل معانا واجب حلو اما لو هينزل كل يوم أو يومين فحجم الجزء كويس مش وحش اما لو مره في الأسبوع يبقى المفروض يكون طويل مش هقول حجمه يبقى زي حجم اجزاء سيزر او صقر او جورج از حماده فتحي لكن يبقى كبير شويه
اتمنى ليك التوفيق والتقدم وكمل يا غالي

• عجبني
التفاعلات: ميدو الكينج و مرحب
بالمناسبه يا جماعه الناس اللي بتقول انها ممكن تكون مقتبسه هو قال ان فيها احداث حقيقية وده معنا ان ممكن تلاقي مشاهد متشابه مع قصص اخري فده عادي لكن الحكم الصح يكون بعد ما الخطوط العريضه بتاعة القصه تبان والنقد يبقى صح ساعتها مش من اول جزء علطول بيبان بعد الجزء الثاني أو الثالث كمان لان الاول يعتبر مقدمه وتعريف ببعض الابطال فالنقض في القصه من الجزء الاول صعب واسألوا مجرب لاني حكمت على قصه قبل كده من اول ٣ فصول واكتشفت اني حكمي كان غلط وتقدروا تراجعو تعليقي في قصة جورج بتاعة شمشون العرب
القصه لازم يتم النقد فيها بعد اول اربع أجزاء او لما تخلص لكن نقد من اول فصل صعب جدا ويعتبر غلط
بس اللي بعتب عليه فيه ان الجزء صغير جدا ولو ممكن يطوله شوه يبقى كده عمل معانا واجب حلو اما لو هينزل كل يوم أو يومين فحجم الجزء كويس مش وحش اما لو مره في الأسبوع يبقى المفروض يكون طويل مش هقول حجمه يبقى زي حجم اجزاء سيزر او صقر او جورج از حماده فتحي لكن يبقى كبير شويه
اتمنى ليك التوفيق والتقدم وكمل يا غالي
من الحاجات اللي اسعدتني في الدعم ده ان الكومنت واضح وصريح شكرا لكم

• عجبني
بص انتا جامد فشخ فقولي كده الجزء الجديد امتا

• عجبني
بص بغض النظر أن في افوره اوفر في حته البرنامج دي بالنسبة الوقت و السعر لكن القصه نفسها اتوقع ليها مستقبل باهر
بالتوفيق

• عجبني
جزء حلو بس طول الجزء عشان تبقا احداث اكتر و احسن

• عجبني
الجديد امتا

• عجبني
بدايه حلوه اوي واسلوب جميل كمان ناقصك حاجه بسيطه بس من رايي ال ملوش قيمه إطلاقا محتاج تمهد للأحداث وتزودها وتظبط الحوار بس غير كده عظمه على عظمه

• عجبني
الجديد امتي يا كينج

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%