NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

dark lion

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
نسوانجي قديم
إنضم
10 أغسطس 2022
المشاركات
22
مستوى التفاعل
10
الإقامة
الاسكندريه
نقاط
213
الجنس
ذكر
الدولة
Egypt
توجه جنسي
أنجذب للإناث

تمهيدي

عاوزين تعرفوا اي الحكاية طبعاً والفضول هيقتلكم واي هي رحله الى الجحيم
(A TRIP TO HELL)
بس قبل اي حاجه هرفكم بنفسي قبل ما احكيلكم حكايتي


انا محمد وليد أو زي ما صحابي بيلقبوني محمد الماجيك عمري 23 سنه وماشي في ال 24 سنه



عشت حياتي كلها عندي حلم وهدف اني ابقي ممثل مشهور ومن حبي للتمثيل قررت انضم للمسرح وبدأت اللعنه من هنا كان عندي تقريبا لما انضميت للمسرح 16 سنة



نبدأ حكايتنا من اول ما دخلت من باب المسرح



يقف المخرج في منتصف خشبة المسرح ويقول



ا

لمخرج : اهلا وسهلا بالشباب الجديدة اعرفكم بنفسي انا خالد سليم كاتب ومؤلف ومخرج كبير واللي مسمعش عني قبل كده يبقي ميعرفش حاجه عن الفن
وبيشاور ل محمد
خالد : انتا يا اللي لسه داخل هناك
يلتفت محمد يمين ويسار ثم يرد
محمد : انا يا استاذ
خالد : ايوا انتا تعلالي هنا بعد ازنك


يقف محمد ويتجه الي خشبه المسرح ثم يتحدث في توتر


خالد : تعالا يا ابني مالك متوتر كده ليه


محمد : لا ابدا يا استاذ اصل انا اول مره ادخل مسرح مع أني بعشق التمثيل


خالد : طيب قولنا كده يا محمد تعرف ايه عن المسرح


رد محمد بثقة
محمد : انا اعرف كل حاجه عن المسرح ده بس
ينظر خالد ل محمد متعجب ويقول : واشمعني المسرح ده بس اللي تعرف كل حاجه عنه وايه هي الحاجات اللي تعرفه عنه


محمد: في الحقيقة المسرح ده قبل ما يكون مسرح كان قصر لملك الظلام لانه مبني فوق مركز الارض


بدأ ظهور اصوات متداخلة من الشباب اللي جالسين ويستمعون
احمد : اي اللي بيقولوا الواد ده
محمود: ياعم فكك منه ده شكله وقع على نفوخه وهو صغير
إيناس : بصو هو شكله كيوت اوي بس **** مبيديش كل حاجه اداله الجمال ومدهوش عقل
عماد : مش عارف ليه حاسس أنه خارج من فيلم خيال أو متفرج علي دراكولا قبل ما يجي
خالد بصوت عالي : ششششش سكوووووت


خالد : اممم بص يا محمد انزل اقعد جمب زمايلك وهنكمل كلامنا بعدين


نظر له محمد بنظرات لا مبالاة ونزل جلس بجانب ايناس التي كانت تنظر إليه بنظرات حب ولكن هو لم يبالي بأمرها لانه كان يريد التأكد من المعلومات التي قالها أمام الجميع الان وكان يريد أن يبحث بداخل القبو عن كل ما يخص ذلك المسرح فقرر التسلل بعد انتهاء البروفا الي القبو والتعرف على ما في جبعته الخفيه
وعند انتهاء البروفا قررت التسلل داخل القبو وكان يتبعني خفيه ايناس الذي لفتت انتباه عماد بسبب تعثرها في أحد المقاعد
دخل محمد القبو وبدأ في البحث عن اي معلومات تدل عن تاريخ المسرح وسمع صوت أنثوي يأتي من الخلف


إيناس : بتعمل ايه هنا يا محمد
محمد : شششش وطي صوتك لحد يسمعنا انا بدور على اي حاجه قديمة تأكد فعلا أن كان هنا فعلا قصر لملك الظلام


يرد عماد من ركن كان مختبأ فيه
عماد: يا عم بطل ام الهباب اللي بتشربه ده مفيش ملك ل ظلام ولا لنور ده من وحي خيالك يا حبيبي سيبك من الهبل ده وعيش معانا على أرض الواقع بقي


رد محمد بيأس : يا عماد انت عارف اني مش بشرب حاجه وثانيا انا حاسس أننا هتلاقي حاجه اسمع مني
استجاب عماد لحديثه هو وايناس


وبدأوا في البحث عن اي شيء حيث وجدوا كتاب قديم غلافه من حديد وعليه قفل معدني ثقيل منقوش عليه فارس يمتضي حصانا مجنح ويحمل سيف طويل ومكتوب على هذا الكتاب رساله من الجحيم
وهناك ملحوظه بالاسفل مكتوب ( ملحوظه لا تفتح هذا الكتاب لانه بوابه الي عالم الجحيم )
نظر الثلاثة اللي أنفسهم في صدمه مما قرأوه وقرروا فتح هذا الكتاب ومعرفة ما بداخله بعد أن تملكهم الفضول
__________________________________

طبعا ده فصل تمهيدي عن اللي هيحصل بعد كده ف حبيت اكتب حاجه مختلفة واكتفي بهذا القدر



انتظروا التكمله في الفصل الاول تحياتي لكم محمد الماچيك



الانتقال.

بعد أن قرأ الثلاثة (محمد و عماد و ايناس) ما كان مكتوب علي الكتاب
رد عماد بستهزاء : ياعم بوابه جحيم ايه والهيل ده افتح ياعم محمد البتاع ده خلينا نشوف مكتوب فيه ايه
إيناس: لالالا والنبي يا محمد متفتحش الكتاب ده ليكون فيه قطط سودا أو ذومبي أو خفافيش وتهجم علينا اول ما تفتح الكتاب ده
عماد بتريقه : اي ياحجه الفيلم الهندي ده خفافيش ايه وقطط سودا ايه ولا ذومبي اي اللي يهجم عليكي ده انتي الزومبي يشوفك يخاف منك ل تفتكريه ورك فرخه
محمد : بااااس سيب الهبله دي ف حاله وركز معايا هنفتح البتاع ده ازاي
إيناس بترفع حاجبها : هي مين دي اللي هتاكل الذومبي يا عماد يا ابن بديعه الهبله
ولسه هتهجم تضربه وهو يرجع للخلف
محمد يحملها على أكتافه : استهدي ب**** يا معلمه الواد محتاجينه لسه
إيناس : سيبني بس اعرفه غلطه ابن بديعه الهبله
عماد : ورحمت امك متسيبهاش يا ماچيك
تنظر إيناس بعيون القطط المسكينه
إيناس : خلاص يا مودي سيبني ومش هعمل دوشه تاني
وفعلا محمد قلبه حن من البصه واول ما سبها هجمت علي عماد ضرب بالشبشب
إيناس : بقي انت شايفني طفسه يابن بديعه الهبله
عماد : اااااااااااااه
إيناس وهي تنزل بالشبشب على قفاه : هو انت فاكرني زي بديعه باكل بس دي لو مكنتش هي اللي مربياني كنت رجعت جثه ليها

كل هذا يحدث تحت أنظار محمد الذي كان مصدوم من ما يحدث أمامه كيف تحولت إيناس من قطه بريئه لا تقوي على إيذاء نمله الي غوريلا تكسر عظام عماد المسكين

عماد : يا عااااااااام تعالا الحقني من بنت المجنونه دي
جري محمد ليقوم بأمساك إيناس وهو يقول : يابت اهدي بقي خلينا ندور على المفتاح
ليأتي عماد من خلف محمد وهو يحاول الاحتماء في ظهره : علي فكرة أن مردتش امد ايدي عليكي عشان خاطر طنط فريدة ما هي في مقام امي وكلمتها واجب التنفيذ

ترد إيناس. وهي تحاول أن تفلت من يد محمد وتضربه بالشبشب : الواجب فالكراسه يا ابن بديعه وديني لاربيك
محمد بغضب : بااااااااااس اتهدي بقي وإنتا يا عماد اتنيل دور على المفتاح معايا
ويبدأوا جميعا في البحث. علي المفتاح ولكن لا يجدونه
ففكر محمد من البحث على الانترنت نت علي طريقة فتح قفل بدون مفتاح
وظهر له فيديو به شاب في اوائل الثلاثينات يتحدث بطريقة غريبه (سرسجه) وهو يقول
الشاب : احلا ميت مسا عليكم يا اخواتي بصو بقي انا النهارده هعلمكوا ازاي تقفشوا اي باب شقه ركزوا معايا كده هنجيب طفاشه ونفركها في اليمين ونجيب الخوجه (الخوجة نوع من أنواع السكاكين الذي يستخدمها اللصوص) تحت كده في الشمال وتلف بيها سنه سنه هيفتح معاكم ومبروك عليكم اللي جوا واللي لي شوق ف حاجه عبي بالخوجه واديلو
ردت إيناس : اي القرف اللي بيقوله ده بلدي اوي
محمد : وحيات امك اومال اللي كنتي بتعمليه في عماد من شويه ده ايه
إيناس : بنظرات بريئه انا يا مودي
لم يعطيها محمد اي اهتمام وتحدث مع عماد
محمد : بقولك ايه يا عمده دور كده علي سكينه ولا اي حاجه حاده
ثم نظر ل إيناس وقال : في صرصار علي راسك
إيناس وهي تصرخ: شيله والنبي يا محمد
ومحمد وعماد فاطسين على نفسهم من الضحك من مظهرها ولكن لم يظهروا ذلك لها وأخذ محمد بنسه حديد من شعرها وقال ل عماد: تسلم يا عمده لقيت بنسه في دماغ الهبله
نظرت له إيناس بنظرات غضب وهو يفتح قفل الكتاب
وهي تقول في غضب : الهبله دي تبقااااا________

يتم سحب الثلاثة في دوامه خرجت من الكتاب لتسحبهم الي الداخل ثم يغلق الكتاب من جديد ويكتب داخل أوراقه لقد بدأت اللعنه
______________________________________________________________________________________________________

وهنا ينتهي الفصل الاول بأختفاء الثلاثة (محمد و إيناس و عماد) داخل الكتاب وايه
اللي هيلاقوه اول ما يفتحوا عنيهم وهل محمد هيحب إيناس ولا لاء وايه اللي هيحصل للثلاثي المرح كل ده هنعرفه في الفصل الثاني
متنسوش الفوت والكومنت الجميل عشان اقدر اكمل ❤️

ملحوظه هامه لايسمح بالاقتباس أو إعادة النشر تحياتي لكم محمد الماچيك ❤️😈


العالم الثاني.


وقفنا الفصل اللي فات لما محمد وايناس وعماد سحبهم الكتاب وكتب بعد كده لقد بدأت اللعنه
_________________________&&_________&&________________________

محمد : الحقونييييي يا جدعان يا اخونا اللي في الطياره انا اتشفط
عماد : الحقونااااااااا ويرد على محمد ولا يا ماچيك الكتاب شفطنا بس بيطلع بينا ل فوق ركز كده
إيناس: اي ده احنا بنطير فوق مصر بجد
محمد: بس ازاي بنطير كده ورايحين على فين
وقبل ما يرد عماد وجدوا أنفسهم أمام بوابة فوق السحاب مصنوعه من الذهب الخالص وظهر أمامهم رجل بشرته تلمع باللون الابيض الخالص ممزوج ببعض الاحمرار ويرتدي دروع ذهبية ويحمل سيف من النور ويجلس على حصان ابيض ذو اجنحه بيضاء يملأها ريش ذهبي وقف أمامهم
تحدثت إيناس وهي مرعوبه : يالهوي ياما محمد اقلع التيشرت بسرعه
محمد وهو ينظر لها : ليه في ايه
إيناس : لا مفيش ابدا يا اخويا اصل انا عملتها على روحي وكنت عاوزه غيرات 😂
مش انت هتبقي جوزي يعني هلبس لبسك
محمد : اتجوزك عقرب يا بومه امشي يا بيره شوفيلك حد يلمك قال اقلع عشان عملتها علي روحي
عماد : ايييف ريحتك طلعت يا ام شخه 🤥
تنظر له إيناس وهي تستعد للهجوم عليه
إيناس : عاوزه زوائه ولا عيائه ولا واحده يحتار فيها الاطبه يا ابن بديعه الهبله (ملحوظه هذه الجمله مقتبسه من جوكا صاحبه رواية اطلانطيدا)
عماد وهو يرجع للخلف : هي اي دي
إيناس بشر : الغرز يا روح امك


وتبدأ في الهجوم عليه لولا تدخل صوت أجش يتحدث


الشخص : من انتم ايها البشريون وكيف أتيتم الي عالم السماء


وقف الثلاثي في ذهول 😳😱


يتحدث محمد بخوف : نحن لا نعلم كيف اتينا الي هنا ولا نعلم ما هذا المكان
رد عماد ببلهاء : بالظبط كده هي وقفت على نص المسرح وضربت على بطنها وقالت يلا يا عادل ف عادل نزل لوحده


رد الشخص : انا لا افهمك ايها القذم ومن هو عادل
رد عماد : عادل من بنها 😅
محمد : ما تلم نفسك يا ابن بديعه الهبله
عماد : اي ياعم بهزر **** وبعدين كل شويه يا ابن بديعه الهبله و**** اقولها وهي هتتصرف معاك
إيناس: على فكره هي عارفه انها هبله مش كانت زمان بتحري ورا عربيه الرش وتقول
روشيني رشه عشان اهرش هرشه يا حلوه فرشه جو العشه
عماد : ده على اساس ان امي فرخه وقعده ف عشه
رد الشخص بصوت غاضب : اصمتوووووا جميعا أخبروني من انتم والا مصيركم الهلاك


محمد وهو يبتلع ريقه : انا محمد ولقبي الماچيك وهذا عماد وهذه إيناس
الشخص : وماذا اتي بكم الي مملكه السماء
محمد : نحن لا نعلم ( وقام بقص كل ما حدث معهم )


الشخص: في الحقيقة أنا لا أستطيع التصديق ولكن أشعر انكم لا تكذبون رغم اني أشعر انكم مختلين عقليآ
إيناس : حبيبي تسلم و**** كل ناس بتقولي بت يا اناناس انتي يابت مميزة ومختلة عقليا من وانا صغيره وانا مميزة ب كده
محمد بغضب : اسكتي يا بت المبقعه
إيناس: يوووه مش برد علي الراجل


لم يعطيها محمد اهتمام وتحدث مع الشخص
محمد: وانت ما اسمك وما هذا المكان الغريب
الشخص : انا عدنان حارس مملكه السموات التي يحكمها الملك زاهر ابن الملك ساطع والملكه ستايا
عماد : واين نحن بالضبط
عدنان : نحن في الكوكب السابع في مجرة برديجال
إيناس : والنبي يا اخويا متعرفش فين اقرب توك توك لمجرة درب الدبانه
عدنان : ما هو التوك توك وما هي درب الدبانه


عماد : ياعم سيبك منها عاوزين نروح مجرة درب التبانة اللي فيها كوكب الارض


عدنان : انا لا افهمك لهجتكم غريبه للغايه يجب أن اخذكم للملك لينظر في امركم


وقام بالنظر للحصان وقال لهم اقبض عليهم فقام الحصان الذي يشبه وحيد القرن بإطلاق شعاع ناصع البياض تجاههم ليضعهم داخل فقاعه كهرومغناطيسية تطير بالقرب من الحصان وقد قال عدنان وهو ينظر للباب


عدنان : بحق مملكه الحق وبحق السماء فالتفتح وتسمح بدخولي للملك ومعي الدخلاء


فتح الباب وعند دخولهم انبهروا بجمال ما يرونه منازل عاليه تشبه القصور مليئه بالسحب ويكسوها الذهب المشع ويطير حول هذا المنازل طائر العنقاء الذهبي ذو الجمال الساحر
وهنا توقف بهم عدنان أمام باب سحري وقصر من الماس وهو الوحيد الذي يختلف مظهره عن باقي المنازل ليقول : فاليفتح باب قصر الملك زاهر ابن الملك ساطع والملكه ستايا حاكم مملكه السماوات
وهنا فتح الباب وظهرت منه بوابه سحريه اخذت كلا من محمد و عماد و إيناس الي قفس من النار معلق داخل كهف يملؤه التنانين والديناصورات


___________________________________________&&_______&&_________________________________________


وهنا يكون انتهي الفصل الثالث
ياريت تقولولي رأيكم بصراحه ومتنسوش الفوووت والكومنت الجميل عشان اكمل ❤️
وطبعا انا النهارده بس عشان اول يوم في القصه نشرت 3 فصول لكن بعد كده فصل كل يومين 😅








Jr3Hquf.md.jpg


مع تحياتي لكم محمد الماچيك ❤️
رساله من الجحيم 😈




الصدمه.


محمد : اي ده احنا جينا هنا ازاي
إيناس : اظاهر كده اللي اسمه عدنان ده سجنا هنا
عماد : أو عاوز يأكل حيواناته دي

يأتيهم صوت من العدم
الشخص : انتم مسجونين في سجن الملك زاهر ابن الملك ساطع والملكه ستايا وهذا لحين عودته من تفقد شئون البلاد وهو من سينظر في امركم
إيناس : بالهوي يا اما والنبي يا عمو الشبح ابعد التنين ده من هنا عشان عمال يبصبصلي بصات قليلة الادب
محمد بتريقه : اه شكله ناوي يتحرش بيكي 😅
إيناس بغضب: وانت هتسيبوا يعمل كده يا راجلي
محمد : وانا مال امي بيكي وبعدين انا مش راجلك شوفيلك كلب يلمك
عماد: ياعم الزفت انت وهي استنوا نفهم من الراجل ده في ايه بالظبط
بعد ازنك يا نجم احنا فين بالظبط
محمد: ما هو باين أننا في سجن ياعم الغبي
الشخص: انتم في سجن تحت قصر الملك زاهر ابن الملك ساطع والملكه ستايا

ثم يظهر لهم ذلك الشخص الذي كان يتحدث بعد مرور ساعتين وكان لديه اجنحه سوداء حاد وتحدث لهم
الشخص: لقد عاد الملك زاهر ابن الملك ساطع والملكه ستايا ويريد أن يراكم

ثم ظهرت الفقاعه مره اخرى حولهم واختفوا ليظهروا مره اخرى داخل قاعة كبيرة تحتوي علي عرش مصنوع من النور لينصدموا من جمال المظهر الخاص بالعرش

لتتحدث إيناس : يااااه اي الجمال ده هو احنا ف حلم ولا ايه انا مش مصدقه عيوني من الجمال ده كله

عماد: احنا اكيد بنحلم ماهو مش طبيعي أننا نتشفط من كتاب ونلاقي نفسنا طايرين ونلاقي قصور من سحاب ما ده مش طبيعي الصراحه

ليستمعوا لصوت أجش يتحدث ويقول: يدخل الان الملك المبجل حامي مملكه السماوات الملك زاهر ابن الملك ساطع والملكه ستايا.........وتفتح أبواب القاعه ليشاهدوا شاب في الثلاثينات زو لحيه سوداء وبها شعر ابيض (شبه ذقن رحيم )
ليدخل طائر مرفوع عن الأرض قليلا صاحب بشره حمراء يرتدي تاج من الالماس ورؤوس هذا التاج من الذهب الخالص ليجلس علي العرش وينظر إليهم ثم يتحدث بصوت هادئ
الملك زاهر: من انتم ايها الغرباء وكيف اتيتم الي مملكتي
إيناس: و**** ياعمو احنا مش عارفين جينا هنا ازاي
يرد محمد علي إيناس
محمد: عمو عمو ايه وايه الادب اللي نزل على امك ده
إيناس : **** انت مش شايف الهيبه ولا ايه وبعدين اديني برستيجي شويه ولا انت بتغير عليا ومش عاوزني اكلم رجاله غريبه

يتغاضى محمد عن حديثها ليقص على زاهر ما حدث بالضبط ليتحدث لهو زاهر
زاهر : يبدوا انكم اصيبتم يلعنه من هذا الكتاب من الآن فصاعدا انتم ضيوفي وسوف احضر لكم أعظم السحرا في المملكة لإيجاد حل واعادتكم إلي المملكة
ثم ينادي على أحد الحراس ليدخل
قائد الحرس سيفاك
سيفاك : أمرك يا مولاي
زاهر: فالتأخذ هؤلاء الشباب الي غرف الضيافه صحيح ما اسمائكم
إيناس : بص يا عسليه انا إيناس وده عماد وده بقي محمد خطيبي
محمد: خطيبك في عينك يابيره انتي
إيناس : انت تطول
محمد : مش عاوز اطول
إيناس : مسيرك يا مانجا تيجي ونلعب علي الكامنجه 🥍
محمد : يابت اتهدي بقي
إيناس بدلع: حاضر يا سي السيد
زاهر : إذا سوف تجلس عماد في غرفة وايناس ومحمد في غرفة أخري
وقبل أن يعترض محمد رد سيفاك: أمر مولاي واجب التنفيذ
ثم أخذهم واختفي ووضع عماد في غرفة ومحمد وايناس في غرفة واحدة
إيناس : ايه ده بص كده يا محمد علي المنظر ده (وصف الغرفه كبيرة للغاية وبها سرير من السحاب وبجانبه غرفه صغيره للملابس وحمام كبير يحتوي علي حوض استحمام كبير وحمام سباحة و🚿🚽 اما الغرفه كانت من زجاج والمنظر الخارجي كان عبارة عن شلال ذهبي ويسبح به طائر العنقاء الذهبي)

محمد: اي ده مش ده اللي بيقولوا اسمه طائر العنقاء بس اي النهر ده انا اول مره اشوف نهر من دهب وكمان اشوف طائر بالجمال ده
إيناس بدلع : مودي 🥺
محمد : ارغي
إيناس : ما تتجوزني وتعالا نعمل الشهر العسل بتاعنا هنا قبل ما نرجع
محمد: يابت اتهدي بقي قولتلك مليون مره انا مش بتاع جواز وبعدين انا لسه صغير وقدامي العمر طويل
إيناس بعد ما لوت بوذها : ايوا بس انا بحبك وعندي استعداد اعمل اي حاجه عشانك
محمد بشر :اممم 😈 اي حاجه اي حاجه
إيناس بتوتر : ايوا اي حاجه
محمد : بشر حتي لو قولتلك هاتي تشت من الحمام وتعالي اغسليلي رجلي
نظرت له إيناس بتعجب ثم قالت وانا في دبك الساعه لما اخدمك يا سي محمد ونزلت عشان تقلعه الجزمه

وفي هذه اللحظة حن قلب محمد وقلبه لمس نظرة الحب في عينها و قال
محمد : تعرفي أن عيونك حلوين اوي
أغمضت إيناس عيونها بخجل ثم فتحتهم من جديد
محمد : غمضي عينك عشان عاوز اقولك كلمه سر 😅😉
واول ما أغمضت إيناس عيونها قام محمد بضربها علي قفاها قلم سمعه العالم كله ده حتي الصوت وصل مصر وقال
محمد : امشي من هنا يا بنت الهبله هو انتى فكراني هبوسك ولا ايه 😂
إيناس: ايييي طب ليه الغباء ده طاه ياعم ماتبوس واكسب ثواب
محمد: يابت متبقيش واقعه كده في ايه ونظر مره أخري للنهر
بدأت عيون إيناس تدمع وقالت
إيناس : طب اعمل ايه تاني عشان ارضيك مكياج واتمكيجت سرسجه واتكلمت رومانسيه واتعلمت (تحدثت وهي تبكي )انا خلاص بقي تعبت اعمل ايه تاني طيب عشان تحس بيا انا بموت كل يوم وانت مش معايا ولا ليا حرام عليك بقي
وفتحت عياط جامد
محمد:وهو يربط على أكتافها خلاص بقي متزعليش انا و**** مكنش قصدي انا كمان معجب بيكي بس مكنتش حابب اتسرع كنت عاوز اتأكد الاول من صدق مشاعرك
إيناس : واتأكدت
محمد : اتأكدت اني لو لقيت الدنيا كلها مش هتلاقي شبهك عشان مفيش زيك اتنين

__________&&&&______________&&_______&&_______

بااااااااااس كفايه كده لحد النهارده
اتمني ان الفصل يكون عجبكم ومتنسوش تعملو التصويت عشان توصل لأكبر عدد ممكن كومنت رايق عشان اقدر اكمل
تخيلوا كده
محمد وعماد وايناس هيعملوا
ايه وهل علاقة محمد وايناس هتتطور ولا لاء
مع تحياتي لكم محمد الماچيك

سلام ❤️

عالم الجحيم.


اولا بعتذر عن الغيبة الطويلة دي ولكن عودتنا سوف تكون متقطعه يعني هنشر فصل كل اسبوع او اثنين **** اعلم حسب ظروف شغلي وممكن انشر فصل يوميا على حسب التفاعل
يلا نرجع لقصتنا تاني
_

_________________________________________________________________________________________________________________

ايناس: 😳😳 اي ده انتا بتتكلم جد أنا مش مصدقاك
محمد: لا صدقي المرادي أنا فعلا مش هلاقي ارخم ولا اغتت منك يا بلوه انتي
ايناس : أنا بحبك اوى اوى أنا عاوزه اقوم اجري واصوت وقول بأعلي صوت اني بحبك
محمد: حيلك حيلك اتهدي يا مجنونه طب دلوقتي يهبل اهلك لبستينا أننا نقعد في غرفة واحدة
ايناس : طب وفيها ايه
محمد : لا فيها فيها أن في سرير واحد وانا وانتي لوحدينا والشيطان شاطر
ايناس : خلاص يبقي تنام جنبي وسيب الشيطان ف حاله وانا مسامحه
يقوم محمد بضربها علي قفاها
محمد: يابت ما تلمس نفس اهلك شويه اي ده ده انتي واقعه كده طب خليكي تقيله وبعدين لا طبعا مش هناك جمبك
ايناس : يووه طب ما أنا واثقة فيك وبعدين مش عاوز تنام جنبي ليه أن شاء **** هو انا ريحني وحشه ولا ريحني وحشه
محمد: لا يا غبيه عشان مش متجوزين ومينفعش ننام ف سرير واحد
ايناس : طب ما نحط مخدة
محمد: وهنجيب منين مخدة يا تعبي خلق ****
ايناس: اه صح نسيت أننا ف عالم غريب والمخدات هنا سحاب

(عندما كانوا يتجادلون ظهرت دوامه من العدم وقامت بسحبهم )
عماد : اي ده احنا فين
محمد: وبعدين بقي ف ام الكتاب ابن الكللابب ده
*ظهر الكتاب من العدم وقال متغلطش يا حيوان لبهدلك
محمد : ياعم تبهدل مين ده انا اولع فيك وبعدين تبهدلني اكتر من كده ايه
الكتاب : طب بص بقي ياعم الظريف أنا كنت هسهلك الدنيا واقولك مهمه سهله بس عشان قلة ادبك دي وديني لاربيك
محمد: ولااااا بقولك ايه ده انتا حتت كتاب معفن واخرك فاضي ولولا الكاتب مكانش ليك لازمه
الكتاب : ولا انتا ليك لازمه ولا فاكر نفسك الواد المزز. اللي البنات بتموت فيه لا اصحي انتا ملكش لازمه
محمد: لالالا أنا فعلا البنات هتموت عليا ومتقولش بس من غير الكاتب مكانش ليا لازمه

يدخل الكاتب

الكاتب : نعم يا روح امك لا فوق كده أنا ممكن اخليك كلب بيسحبوك من قفاك واعمل معاك الجلاشه عارفها ولا تحب تجربها

محمد : لالالا عارفها أنا آسف يا مدير ده انتا الخير والبركة

الكاتب: ايوا كده اتعدل وانتا يا كوم ورق (الكتاب) قولهم المهمه وانجز عشان نشرح للسادة القراء منظر العالم اللي البهايم دول انتقلوا فيه
الكتاب: حاضر يا مدير
اسف على العبث ده 😅🤍✨
قبل ما الكتاب يشرح المهنه هنشرح منظر العالم بعد ما خرجوا من الدوامه كان المنظر كالتالي عالم كله اسود وفي طريق مرسوم من تشققات الأرض كأني تحتها بركان نار الشجر علي شكل الذهب الأسود كل حاجه سوده ريحه الموت ف كل مكان عظام بشرية في كل مكان في الأرض وهياكل حيوانات كتير نرجع للكتاب

الكتاب: دلوقتي انتوا في عالم الظلام مهمتك ياعم محمد انك تخلي بنت الملك تحبك
ايناس: 😳 ناااااعم يا ادلعادي هي مين ده اللي تحبه يا ابن المبقعه وتحاول الهجوم علي الكتاب لتقطيع أوراقه
يا محمد سيبني انتف ورقه ابن الكلب ده
محمد: يا بت اتهدي خلينا نفهم منه الاول
ايناس : هو الكلام علي هواك ولا ايه يا بيه
محمد : يابت انتي اللي في القلب وهتجبيلي عيل ابن كلب
ايناس: حبيبي يا ابو العيال ده انتا اللي في الحته الشمال (تقصد القلب )
الكتاب: خلصتوا عبث طيب بعد ما توقع بنت الملك في حبك اطلب منها تحولك ولما تحولك أسرق مفتاح الحياه وبعد ما قال كلامه اختفي
محمد : ياعم خد هنا طب هيه هتحولني ايه طيب يوووه بقي كده بقت صعبه اوي طب أنا ازاي هوصل لبنت الملك وفجأة ظهر من العدم خفافيش كثيره كانت تلتف فوقهم
عماد : هما هياكلونا ولا ايه
محمد: شكلها كده
وفجأة تحولت هذه الخفافيش الي بشر ولكنه من مصاصي الدماء
ايناس : يا نهار اسود
عماد : كده وضحت هتبقي مستذئب يا معلم
محمد: ياعم ركز دول مصاصين دماء مش مستذئبين انتا متفرجتش على افلام اجنبي ولا ايه

عماد : انهون
محمد : بتقول ايه
عماد انهين
محمد : شششششش خلاص اخرص خلينا نشوف هنعمل ايه
يتحدث أحد المصاصي الدماء أنا اشمون رئيس الحراس لأرض الظلام ومن انتم وكيف دخلتم الي أرضنا ايها البشر اللعناء وكيف عبرتم من خلف حراسنا الأقوياء
ايناس : **** يخربيت ام الفيلم المدبلج اللي وقعنا فيه ده ياعم كلمنا زينا كده جتك القرف
محمد : يا بلوه اتهدي بقي
اشمون : سكووووت يا حراس اقبضوا عليهم وخذوهم للملك

عماد : **** برضوا طب يلا بينا هي موته ولا اكتر
وتم سحبهم مكبلين بالاغلال الي قصر الملك ميمون
وعند دخولهم القصر كان كل مافي القصر اسود اللون ورائحة الموت تملئ المكان أكثر ودخلوا سرح كبير جدا به عرش في المنتصف من الذهب الأسود وبرأس العرش تاج منير من اللهب وبجانبه عرش للملكه وبجانبها مقعدين آخرين وبجانب عرش الملك مقعدين أيضا
محمد : حلو اوي كده المهمة طلعت سهله اغرب بنت الملك تقع ف حبي اقفع المفتاح ونهرب
ايناس: نعم يا اخويا وعت عليك حيطه اتهد لاخليك مش نافع ها خد بالك على حالك
محمد : يازفته اتهدي خلينا نخلص
صوت من العدم
يدخل الملك ميمون والملكه زوليخه وابنته لمار وهند ونرجس وميان
عماد : احيه يا ابو سوسو احيه واضح انها سهله يا زعيم
ايناس:ههههه احسن مش كنت عاوز تحب واحده اهو قدرك الاسود طلعوا اربعه
محمد : يا كتاب يا ابن المبقعه دول اربعه طب أنا هعرف ازاي مين فيهم اللي معاها المفتاح
دخل الملك وأسرته وجلسوا علي العرش

وصف سريع للبنات البشرة بيضاء باهته عيون ضيقة ورداء اسود مفتوح من عند الصدر ومجسم مثل ملابس cat women بتاعت كرتون بات مان
وطبعا الحكايه اتحكت من البداية وانتهت عند الدوامه ومجبوش سيرة المفتاح ولا التحول
نوصف بس شخصيه كل بنت لوحدها
لمار : مرحه جدا بس بتحب تعذب الضحية قبل ما تقتلها
هند : بتعمل نفسها غلبانه وبريئه وشكلها الصغير بيساعدها في كده لكنها شبه القطط ملهاش امان
نرجس : شيطانه بمعني الكلمه وده الظاهر لكن الحقيقة هي اكتر واحده طيبه وبتحب الخير و بتنقذ اي بشري من الموت
ميان : ملكة الغرور مش بتحب غير نفسها واي غلطه صغيره عندها القتل علي طول
_________________________________________________________________________________________________________________
ده وصف بنات الملك اللي المفروض محمد هيوقع واحده في حبه يا ترا مين فيهم اللي محمد هيرتبط بيها وايه اللي هيحصل في الفصول الجايه ده اللي
هنعرفه الفصل القادم متنسوش تقولو توقعاتكم في الكومنتات وتتابعه كل ما هو جديد
سلام ❤️✨

ملحوظه هامه الفصول دي اخر حاجه كتبتها علي منتدى واتباد وقررت ارجع اكتب روايات تاني ف منتدى نسوانجي عشان بصراحه هو احسن منتدي عربي عرفته ف حياتي أنا بدأت أتابعه من لما كان عندي 16 سنه فقررت اكمل كتابه روايتي هنا واتمني من السادة الافاضل مشرفين ومدراء المنتدى تقييم رواياتي بأنفسهم مع باقي الاعضاء المحترمين وشكرا
تحيه خاصه لدكتور نسونجي 🤍

عالم الجحيم 2
الملك : قصتكم غريبه ايها البشر ولكن مظهركم مختلف عن باقي البشر الذين قمت بأكلهم (وهو يكشر عن أنيابه) لذلك لن تكونوا وجبتنا اليوم وسوف تظلون هنا تحت حمايتي
قامت نرجس من مجلسها لتلتف من حولهم ونظرت الي محمد
نرجس: هيأتك غريبه ورائحتك مميزة ورائعة
قامت هند سريعا وقامت بالرد :ويبدواان طعمهم سوف يكون مميز
تحدثت لمار هذا الفتي السمين يروق لي مذاقه
تحدثت ميان بغرور ما كل هذا العبث هم في الاول او الاخر بشر ومذاقهم واحد

الملك ميمون : سكووووت لقد اخبرتكم أنهم تحت حمايتنا حتي ننظر في أمرهم

عاد الجميع الي مكانهم وقبل أن تعود نرجس الي مكانها قالت ل محمد بهمس وبنظرة حب يبدو اني وقعت في حبك ثم غمزت😉

ثم قام الملك ميمون بنداء قائد الحرس وطلب منه أن يقوم بتعين اعلي فريق حراسة ل محمد وعماد وايناس وقام بوضع كلا من محمد وايناس وعماد كلا على حده غرفه منفصلة

عند ايناس في الغرفه

ايناس : اي الرعب ده هو اللي بيحصل ده بجد يعني ياربي يوم ما محمد يحبني وقول خلاص الواد بقي ليا يطلع الكتاب خذوق في حياتي وبعدين هو انا ليه مردتش علي الخفاشه الهبله اللي بتقول لمحمد أنا وقعت ف حبك ليكونش ده من تأثير الخوف
ترد على نفسها لالالا أنا حبي لمحمد بيكسر اي خوف وبعدين وجوده جنبي بيحسسني بالأمان يا ترا انتا عامل ايه دلوقتي يا حبيبي

عند عماد في الغرفه

اي ده ده سرير ولا فك ديناصور اي العالم ده ما العالم التاني كان جميل ليه كده يا ابو الورق يا حلو
وبعدين الزفته اللي اسمها شبه الحمار دي بتقول أن هذا السمين يروق لي ايه بنت العبيطه دي هي منعرفش أن الراجل اللي متغير كرش ميسواش قرش و**** دول عالم هيله وبعدين ده انا كرشي سر سعادتي

عند محمد في الفرقه

طب وبعدين بقي ف ام الحوسه دي طب أنا هعرف ازاي مين اللي المفروض اوقعها في حبي ليكونش لمار لالالا معتقدش طب هند برضوا لاء طب ميان لالا دي مغروره جدا ليكونش نرجس ما هي قالت هتجيلي وهنا يدق الباب ويقوم محمد بالفتح ليجد نرجس
نرجس : في الحقيقة أنا وقعت في حبك وأشعر انك الرجل المناسب لي
محمد : لالالا اهدي كده حب ايه وراجل مناسب ايه ده انتي لسه شيفاني من ربع ساعة
نرجس: هذا ما يسمونه حب من اول نظره
محمد: : طب بصي أنا عاوز تنام ونتكلم لما افوق شويه

خرجت نرجس ثم ظهر الكتاب وقال

وحشتني يا ابو العقل والمفهوميه
محمد : ياعم الكتب يا حلو ممكن تساعدني والنبي لاحسن أنا دماغ اللي جابوني هتتفرتك من التفكير
الكتاب : طب بص عشان أنا بحبك بس عشان أنقذت ورقي من البومه ايناس أنا هساعدك
محمد : حبيبي يا عالمي يا اصل الثقافة والتاريخ
الكتاب : بص اللي المفروض توقعها ف حبك هي ميان
محمد: اييييه يا عم دي مغروره وبعدين معتقدش اني هقدر اعمل إلى انتا عاوزه ده
الكتاب : لا هتقدر بس حاول تدخلها من جزء الغرور والتكبر عشان تكسرها وتبان كأنك انتا اللي مغرور ووقتها هتحبك وكفايه عليك كده بقي
ثم اختفي الكتاب مره اخري
محمد : طب وبعدين بقي في الواقع السوده دي طب أنا هعمل نفسي مغرور ازاي وبعدين هعمل ايه ف نرجس دي كمان أنا دماغي باظت خالص الصراحه أنا انام ولما اصحي هشوف الحوار ده

نام محمد و ايناس وعماد كل واحد في غرفته الخاصة في سلام

استيقظ محمد علي حركه امام باب الغرفة وفجأة قام أحد مجهول رأيته بفتح الباب ثم وجد محمد أحد الأشخاص يقع أمامه مفصول الرأس عن الجسد فكان هذا أحد الحراس وقائد الحرس في حاله هياج وهجم على محمد يحاول تقطيعه بأنيابه المفترسة
وهنا دخلت ميان ومعها بعض من الحراس وقاموا بالقبض على اشمون قائد الحرس وتحدثت ميان
ميان: لقد خالفت تعليمات الملك ميمون وحاولت قتل البشري وقتلت زملائك الحراس بلا رحمه لذلك لقد حكمت عليك بالاعدام هنا والان

قاموا الحراس بتنفيذ عملية الاعدام على الفور وامرتهم بحراسة محمد وأصدقائه حتي الغد
محمد: بخوف شديد شكرا عشان انقذتيني
تركته ميان وخرجت بدون رد
محمد : ايه قله الذوق دي مغروره

وفي صباح اليوم التالي كان وصل للملك ميمون ما حدث وأمر بتعيين اقوي حراس المملكة لحماية محمد وعماد وايناس

استيقظ محمد علي صوت فتاه تدخل الي غرفته بسرعه لتطمئن عليه وكانت هذه الفتاة نرجس
محمد عزيزي هل انت بخير لقد خفت عليك الا يصيبك مكروه
محمد : يا ستي أنا بخير مالك في ايه
نرجس: عندما استيقظت في تابوتي وعلمت الخبر جأت اليك مسرعه
محمد : لا متقلقيش عليا أنا كويس

دخل الحراس الأقوياء لمحمد وقالوا لقد أرسلنا الملك لحمايتك فطلب منهم محمد أن يأخذوه الي غرف اصدقائه
وهو في الطريق الي غرفة ايناس قابل هند ولمار وميان كانوا ذاهبين خلف بعضهم البعض لتوديع الملك لانه ذاهب لصيد الديناصورات وهذه السفريه تأخذ الكثير من الوقت الزمني فقالت هند صباح الخير يا محمد
فنظر محمد لها وقال مبتسما صباح الخير يا قمر
فقالت له لمار صباح الخير يا محمد
فقال محمد : صباح الخير يا غزال 😉
فقالت له ميان صباح الخير يا محمد

فلم يجيبها محمد مثل الباقين وقال مش مهم وتركها وذهب في طريقه لغرفه ايناس

ميان : من يظن نفسه هذا الحقير حتي لا يجيبني أنا ميان بنت الملك ميمون جميله الجميلات وفتاه احلام جميع الشباب

نرجع عند محمد دخل محمد علي ايناس وحكي ليها اللي حصل
ايناس : 😳😱 يالهوي كل ده يحصلك من ورايا يا حبيبي طب انتا كويس طب في حاجه وجعاك وبدأت في البكاء
محمد : يا بت أنا كويس طب بتعيطي ليه دلوقتي و**** انا كويس وسليم زي القرد امسحي دموعك يلا عشان نروح نزور عماد ابو شكلك وانتي زي القمر كده
تبسمت ايناس وقالت حاضر. يا حبيبي
وذهب محمد وايناس الي غرفة عماد وقالوا له جميع ما حدث وانصدموا من كل ما حدث

عماد : طب انتا هتعمل ايه دلوقتي مع نرجس
محمد: بصراحه مش عارف
عماد: طب ما تحاول تقولها انك بتحب اختها ميان واطلب منها لو بتحبك تساعدك ولو كده هتبقي معاها برضو ودول كده كده مش بشر يعني اكيد معندهمش حرام وحلال
محمد : ايه ياعم اللي انتا بتقوله ده انتا اكيد اتجننت
ايناس : باسس خلاص الحل عندي أنا بما اني نرجس بتقول انها بتحبك يبقي استغلها وخليها تحولك وعامل ميان معامله زباله وهي هتحبك
محمد: تصدقي يا بلوه فكرتك تجنن طب أنا هبدأ تنفيذ من دلوقتي
ايناس: شوفت بقي أفكاري طلعت بتنفع اهو
محمد: يا شيخه اتنيلي ده انتي أساسا حاطه مكان دماغك مهلبيه اول مره تقولي حاجه مفيده
ايناس: هو انتا ديما كده كاسر بخاطري
عماد : اي يا ايناس مالك يا وليه ايه المشاعر الأوفر ده وبعدين يلا يا عم محمد روح انتا عشان نلحق نرجع
محمد: تمام اشوفكم على خير

ذهب محمد الي حراسه الشخصيين وطلب منهم أخذه الي غرفة نرجس وهو في الطريق الي غرفة نرجس قابل ميان التي أوقفته وقالت
ميان : ماذا بك ايها البشري اراك تتحرك كثيرا في القصر الست خائف من الموت ام تعتقد أنني سوف احميك مره اخرى
محمد: اولا أنا مبخفش من حاجه ثانيا أنا مطلبتش منك تحميني ثالثا وده الاهم مش أنا اللي اتحبس في اوضه بين 3حيطان ولوح ازاز وبعدين أنا لو اتحبست ازاي واحده زيك تتحرك براحتها

ميان بغضب: اتقلل من شأني ايها البشري الا تخاف الا اقتلك الان
محمد نظر لها وهو يحاول أن يكون ظاهر في هيئة شجاع: تقتليني تصدقي ضحكت بس يا ماما بس يا قمر
وتركها محمد وذهب لغرفه نرجس
نرجع عند ميان بعد ما محمد مشي
ميان تحدث نفسها : قمر أنه هو القمر لقد أعجبتني شجاعته وأحببت به ثقته بنفسه أشعر أنه يعجبني كثيرا يجب أن أوقعه في حبي

نرجع عند نرجس ومحمد

دق دق دق تفضل بالدخول
محمد : ايه الجميل قاعد لوحده ليه
نرجس: محمد لقد اشتقت لك كنت افكر فيك
محمد : بتفكري ف ايه يا قمر
نرجس: كنت افكر هل سوف تقبل أن ترتبط بي وهل ستقبل أن تعييش معي هنا ام سوف تعود إلى عالمك
محمد: بصي يا بطل انتي عجباني وانا موافق ترتبط ونعيش مع بعض
نرجس بحب: هل ما تقوله حقيقي
محمد بخبث : طبعا حقيقي بس انا ازاي هقدر أخرج معاكي لوحدنا
نرجس : سوف يرافقنا الحراس
محمد: لا ما أنا عاوز نبقي لوحدنا مش عايز حراس 😉
نرجس: لقد فهمت قصدك ولكن ما الحل كيف سوف نفعل ذلك هناك خطورة كبيرة على حياتك

اقترب منها محمد وقام بلمس خدودها الناعمة
محمد: اي رأيك يا روح قلبي تحوليني طيب عشان نقدر نبقي مع بعض

نرجس: أنها فكرة رائعة ولكني لم اقم بتحويل أحد نهائي من قبل
محمد : طب ما تحاولي
نرجس : اخاف وانا احاول ان اقوم بتحويلك الا استطيع التحكم بنفسي وتموت بين يدي

قام محمد بتقبيل شفتيها وقال لها أنا أثق فيكي
عندما قام محمد بتقبيلها شعرت وكأنها في عالم اخر
ثم قامت نرجس بالهجوم على محمد بقوة كبيرة وقامت بتحويله وحين انغرست أنيابها في رقبته قام بالصراخ بأعلي صوت
ذهبت إليه ميان بأعلي سرعه وسحبت محمد من تحت يد نرجس بصعوبة قبل أن يموت
ميان : محمد طمأني عليك هل انت بخير
محمد لا يستجيب الي اي شئ
ميان : ماذا فعلتي ايتها المجنونه لماذا فعلتي هذا ب محمد
نرجس بتوتر ورعب : لقد حاولت تحويله لأنني احبه
ميان : وانا ايضا احبه اريدك أن تعلمي إذا حدث اي شئ لمحمد سوف اقتلك
حملت ميان محمد هي والحرس واخذوه الي غرفته وبدأ صراخ ونحيب ايناس
ايناس: يالهوي يا اخويا ياحبيبي أنا اسفه يا حته من قلبي ياريتني مكنت فكرت أساسا متسبنيش يا راجلي أنا مقدرش اعيش من غيرك قوم يا حبيبي متوجعش قلبي عليك والنبي
عماد : اهدي يا ايناس أن شاء **** هيقوم بالسلامه هو اكيد ده تأثير فقد الدم اللي خسره
ميان : اتركوه الان وعندما يفيق سوف اتحدث معكم

بعد مرور أسبوع كامل ومحمد في حالة ثبات
ميان : ماذا حدث له أيها الطبيب انه منذ اسبوع لم يحرك ساكنا
الطبيب : أنه في حالة جيدة لكن يجب أن يقبل الافاقه

ميان قبل أن ترد سمعت صوت محمد وهو يقول

محمد: أنا فين هاتولي ايناس البلوه أو ايناس جوهر 😅 ولا اقولكم هو انا فين بجد يا خالي يا عوض ودوني الورشة 😂
عماد : اي ده يا عيني الواد اتجنن
ايناس : يا حبيبي يا محمد سيبوني ادخله والنبي
الحارس: لم تسمح لي سيدتي بعد بدخول أحد

جائت ميان وقالت للحارس أنا سوف ادخل الان
ميان : أن دخلتم له الان سوف يقتلكم
ايناس : لالالا مستحيل محمد هيقتلنا ليه يعني
ميان : لانه اصبح من مصاصي الدماء وهو الآن متعطش الدماء إذا دخلتم الان سوف تكونو وجبة له
ايناس وهي على وشك البكاء: طب احنا هندخلوا امتي
ميان : بعد يومين على الأقل حتي يكون اعتاد على حالته الجديدة ويحاول التحكم في خلايا جسده المتعطشة للدماء

ثم تركتهم ودخلت ل محمد

ميان : كيف حالك الان يا محمد

محمد : حاسس اني محشش في حاجه في دماغي رايحه جايه عماله تقول وين طن وين طن هو انا خلفت ناموسه في دماغي اي ده انتي قولت كيف حالك ويا محمد مش يا ايها البشري
ميان: نعم هذا صحيح لانك لم تعد بشريا
بصوت خافت قالت ميان لنفسها وأصبحت أكثر وسامه سمعها محمد
محمد: بتقولي ايه يا بت انتي
ميان بخجل : لم اقل شئ
محمد : لا قولتي
ميان وهي تهرب خارج الغرفه ومبتسمه : لقد أخبرتك لم اقل شئ ايها الوسيم😘

__________________________________________________________________________________________________________________


وبكده يكون انتهت كتابة هذا الفصل ونلتقي قريبا في فصل اخر وطبعا متنسوش تكتبوا كومنت ولايك وشير جميل عشان اكمل كتابه

________________________
__________________________________________________________________________________________

دي صوره القصر لما خرجوا من الدوامه








أراكم قريبا في فصل جديد سلام ❤️✨


JrUyXGS.md.jpg

JrUyWn2.md.jpg
 
  • عجبني
التفاعلات: aahmedegypt
اتمني أن تنال إعجابكم وشكرا
 
تم حذف الرابط للمخالفة لا تكررها
 
  • عجبني
التفاعلات: dark lion
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
جامده مستني تكمله
 
  • حبيته
التفاعلات: dark lion
عالم الجحيم 2
الملك : قصتكم غريبه ايها البشر ولكن مظهركم مختلف عن باقي البشر الذين قمت بأكلهم (وهو يكشر عن أنيابه) لذلك لن تكونوا وجبتنا اليوم وسوف تظلون هنا تحت حمايتي
قامت نرجس من مجلسها لتلتف من حولهم ونظرت الي محمد
نرجس: هيأتك غريبه ورائحتك مميزة ورائعة
قامت هند سريعا وقامت بالرد :ويبدواان طعمهم سوف يكون مميز
تحدثت لمار هذا الفتي السمين يروق لي مذاقه
تحدثت ميان بغرور ما كل هذا العبث هم في الاول او الاخر بشر ومذاقهم واحد

الملك ميمون : سكووووت لقد اخبرتكم أنهم تحت حمايتنا حتي ننظر في أمرهم

عاد الجميع الي مكانهم وقبل أن تعود نرجس الي مكانها قالت ل محمد بهمس وبنظرة حب يبدو اني وقعت في حبك ثم غمزت😉

ثم قام الملك ميمون بنداء قائد الحرس وطلب منه أن يقوم بتعين اعلي فريق حراسة ل محمد وعماد وايناس وقام بوضع كلا من محمد وايناس وعماد كلا على حده غرفه منفصلة

عند ايناس في الغرفه

ايناس : اي الرعب ده هو اللي بيحصل ده بجد يعني ياربي يوم ما محمد يحبني وقول خلاص الواد بقي ليا يطلع الكتاب خذوق في حياتي وبعدين هو انا ليه مردتش علي الخفاشه الهبله اللي بتقول لمحمد أنا وقعت ف حبك ليكونش ده من تأثير الخوف
ترد على نفسها لالالا أنا حبي لمحمد بيكسر اي خوف وبعدين وجوده جنبي بيحسسني بالأمان يا ترا انتا عامل ايه دلوقتي يا حبيبي

عند عماد في الغرفه

اي ده ده سرير ولا فك ديناصور اي العالم ده ما العالم التاني كان جميل ليه كده يا ابو الورق يا حلو
وبعدين الزفته اللي اسمها شبه الحمار دي بتقول أن هذا السمين يروق لي ايه بنت العبيطه دي هي منعرفش أن الراجل اللي متغير كرش ميسواش قرش و**** دول عالم هيله وبعدين ده انا كرشي سر سعادتي

عند محمد في الفرقه

طب وبعدين بقي ف ام الحوسه دي طب أنا هعرف ازاي مين اللي المفروض اوقعها في حبي ليكونش لمار لالالا معتقدش طب هند برضوا لاء طب ميان لالا دي مغروره جدا ليكونش نرجس ما هي قالت هتجيلي وهنا يدق الباب ويقوم محمد بالفتح ليجد نرجس
نرجس : في الحقيقة أنا وقعت في حبك وأشعر انك الرجل المناسب لي
محمد : لالالا اهدي كده حب ايه وراجل مناسب ايه ده انتي لسه شيفاني من ربع ساعة
نرجس: هذا ما يسمونه حب من اول نظره
محمد: : طب بصي أنا عاوز تنام ونتكلم لما افوق شويه

خرجت نرجس ثم ظهر الكتاب وقال

وحشتني يا ابو العقل والمفهوميه
محمد : ياعم الكتب يا حلو ممكن تساعدني والنبي لاحسن أنا دماغ اللي جابوني هتتفرتك من التفكير
الكتاب : طب بص عشان أنا بحبك بس عشان أنقذت ورقي من البومه ايناس أنا هساعدك
محمد : حبيبي يا عالمي يا اصل الثقافة والتاريخ
الكتاب : بص اللي المفروض توقعها ف حبك هي ميان
محمد: اييييه يا عم دي مغروره وبعدين معتقدش اني هقدر اعمل إلى انتا عاوزه ده
الكتاب : لا هتقدر بس حاول تدخلها من جزء الغرور والتكبر عشان تكسرها وتبان كأنك انتا اللي مغرور ووقتها هتحبك وكفايه عليك كده بقي
ثم اختفي الكتاب مره اخري
محمد : طب وبعدين بقي في الواقع السوده دي طب أنا هعمل نفسي مغرور ازاي وبعدين هعمل ايه ف نرجس دي كمان أنا دماغي باظت خالص الصراحه أنا انام ولما اصحي هشوف الحوار ده

نام محمد و ايناس وعماد كل واحد في غرفته الخاصة في سلام

استيقظ محمد علي حركه امام باب الغرفة وفجأة قام أحد مجهول رأيته بفتح الباب ثم وجد محمد أحد الأشخاص يقع أمامه مفصول الرأس عن الجسد فكان هذا أحد الحراس وقائد الحرس في حاله هياج وهجم على محمد يحاول تقطيعه بأنيابه المفترسة
وهنا دخلت ميان ومعها بعض من الحراس وقاموا بالقبض على اشمون قائد الحرس وتحدثت ميان
ميان: لقد خالفت تعليمات الملك ميمون وحاولت قتل البشري وقتلت زملائك الحراس بلا رحمه لذلك لقد حكمت عليك بالاعدام هنا والان

قاموا الحراس بتنفيذ عملية الاعدام على الفور وامرتهم بحراسة محمد وأصدقائه حتي الغد
محمد: بخوف شديد شكرا عشان انقذتيني
تركته ميان وخرجت بدون رد
محمد : ايه قله الذوق دي مغروره

وفي صباح اليوم التالي كان وصل للملك ميمون ما حدث وأمر بتعيين اقوي حراس المملكة لحماية محمد وعماد وايناس

استيقظ محمد علي صوت فتاه تدخل الي غرفته بسرعه لتطمئن عليه وكانت هذه الفتاة نرجس
محمد عزيزي هل انت بخير لقد خفت عليك الا يصيبك مكروه
محمد : يا ستي أنا بخير مالك في ايه
نرجس: عندما استيقظت في تابوتي وعلمت الخبر جأت اليك مسرعه
محمد : لا متقلقيش عليا أنا كويس

دخل الحراس الأقوياء لمحمد وقالوا لقد أرسلنا الملك لحمايتك فطلب منهم محمد أن يأخذوه الي غرف اصدقائه
وهو في الطريق الي غرفة ايناس قابل هند ولمار وميان كانوا ذاهبين خلف بعضهم البعض لتوديع الملك لانه ذاهب لصيد الديناصورات وهذه السفريه تأخذ الكثير من الوقت الزمني فقالت هند صباح الخير يا محمد
فنظر محمد لها وقال مبتسما صباح الخير يا قمر
فقالت له لمار صباح الخير يا محمد
فقال محمد : صباح الخير يا غزال 😉
فقالت له ميان صباح الخير يا محمد

فلم يجيبها محمد مثل الباقين وقال مش مهم وتركها وذهب في طريقه لغرفه ايناس

ميان : من يظن نفسه هذا الحقير حتي لا يجيبني أنا ميان بنت الملك ميمون جميله الجميلات وفتاه احلام جميع الشباب

نرجع عند محمد دخل محمد علي ايناس وحكي ليها اللي حصل
ايناس : 😳😱 يالهوي كل ده يحصلك من ورايا يا حبيبي طب انتا كويس طب في حاجه وجعاك وبدأت في البكاء
محمد : يا بت أنا كويس طب بتعيطي ليه دلوقتي و**** انا كويس وسليم زي القرد امسحي دموعك يلا عشان نروح نزور عماد ابو شكلك وانتي زي القمر كده
تبسمت ايناس وقالت حاضر. يا حبيبي
وذهب محمد وايناس الي غرفة عماد وقالوا له جميع ما حدث وانصدموا من كل ما حدث

عماد : طب انتا هتعمل ايه دلوقتي مع نرجس
محمد: بصراحه مش عارف
عماد: طب ما تحاول تقولها انك بتحب اختها ميان واطلب منها لو بتحبك تساعدك ولو كده هتبقي معاها برضو ودول كده كده مش بشر يعني اكيد معندهمش حرام وحلال
محمد : ايه ياعم اللي انتا بتقوله ده انتا اكيد اتجننت
ايناس : باسس خلاص الحل عندي أنا بما اني نرجس بتقول انها بتحبك يبقي استغلها وخليها تحولك وعامل ميان معامله زباله وهي هتحبك
محمد: تصدقي يا بلوه فكرتك تجنن طب أنا هبدأ تنفيذ من دلوقتي
ايناس: شوفت بقي أفكاري طلعت بتنفع اهو
محمد: يا شيخه اتنيلي ده انتي أساسا حاطه مكان دماغك مهلبيه اول مره تقولي حاجه مفيده
ايناس: هو انتا ديما كده كاسر بخاطري
عماد : اي يا ايناس مالك يا وليه ايه المشاعر الأوفر ده وبعدين يلا يا عم محمد روح انتا عشان نلحق نرجع
محمد: تمام اشوفكم على خير

ذهب محمد الي حراسه الشخصيين وطلب منهم أخذه الي غرفة نرجس وهو في الطريق الي غرفة نرجس قابل ميان التي أوقفته وقالت
ميان : ماذا بك ايها البشري اراك تتحرك كثيرا في القصر الست خائف من الموت ام تعتقد أنني سوف احميك مره اخرى
محمد: اولا أنا مبخفش من حاجه ثانيا أنا مطلبتش منك تحميني ثالثا وده الاهم مش أنا اللي اتحبس في اوضه بين 3حيطان ولوح ازاز وبعدين أنا لو اتحبست ازاي واحده زيك تتحرك براحتها

ميان بغضب: اتقلل من شأني ايها البشري الا تخاف الا اقتلك الان
محمد نظر لها وهو يحاول أن يكون ظاهر في هيئة شجاع: تقتليني تصدقي ضحكت بس يا ماما بس يا قمر
وتركها محمد وذهب لغرفه نرجس
نرجع عند ميان بعد ما محمد مشي
ميان تحدث نفسها : قمر أنه هو القمر لقد أعجبتني شجاعته وأحببت به ثقته بنفسه أشعر أنه يعجبني كثيرا يجب أن أوقعه في حبي

نرجع عند نرجس ومحمد

دق دق دق تفضل بالدخول
محمد : ايه الجميل قاعد لوحده ليه
نرجس: محمد لقد اشتقت لك كنت افكر فيك
محمد : بتفكري ف ايه يا قمر
نرجس: كنت افكر هل سوف تقبل أن ترتبط بي وهل ستقبل أن تعييش معي هنا ام سوف تعود إلى عالمك
محمد: بصي يا بطل انتي عجباني وانا موافق ترتبط ونعيش مع بعض
نرجس بحب: هل ما تقوله حقيقي
محمد بخبث : طبعا حقيقي بس انا ازاي هقدر أخرج معاكي لوحدنا
نرجس : سوف يرافقنا الحراس
محمد: لا ما أنا عاوز نبقي لوحدنا مش عايز حراس 😉
نرجس: لقد فهمت قصدك ولكن ما الحل كيف سوف نفعل ذلك هناك خطورة كبيرة على حياتك

اقترب منها محمد وقام بلمس خدودها الناعمة
محمد: اي رأيك يا روح قلبي تحوليني طيب عشان نقدر نبقي مع بعض

نرجس: أنها فكرة رائعة ولكني لم اقم بتحويل أحد نهائي من قبل
محمد : طب ما تحاولي
نرجس : اخاف وانا احاول ان اقوم بتحويلك الا استطيع التحكم بنفسي وتموت بين يدي

قام محمد بتقبيل شفتيها وقال لها أنا أثق فيكي
عندما قام محمد بتقبيلها شعرت وكأنها في عالم اخر
ثم قامت نرجس بالهجوم على محمد بقوة كبيرة وقامت بتحويله وحين انغرست أنيابها في رقبته قام بالصراخ بأعلي صوت
ذهبت إليه ميان بأعلي سرعه وسحبت محمد من تحت يد نرجس بصعوبة قبل أن يموت
ميان : محمد طمأني عليك هل انت بخير
محمد لا يستجيب الي اي شئ
ميان : ماذا فعلتي ايتها المجنونه لماذا فعلتي هذا ب محمد
نرجس بتوتر ورعب : لقد حاولت تحويله لأنني احبه
ميان : وانا ايضا احبه اريدك أن تعلمي إذا حدث اي شئ لمحمد سوف اقتلك
حملت ميان محمد هي والحرس واخذوه الي غرفته وبدأ صراخ ونحيب ايناس
ايناس: يالهوي يا اخويا ياحبيبي أنا اسفه يا حته من قلبي ياريتني مكنت فكرت أساسا متسبنيش يا راجلي أنا مقدرش اعيش من غيرك قوم يا حبيبي متوجعش قلبي عليك والنبي
عماد : اهدي يا ايناس أن شاء **** هيقوم بالسلامه هو اكيد ده تأثير فقد الدم اللي خسره
ميان : اتركوه الان وعندما يفيق سوف اتحدث معكم

بعد مرور أسبوع كامل ومحمد في حالة ثبات
ميان : ماذا حدث له أيها الطبيب انه منذ اسبوع لم يحرك ساكنا
الطبيب : أنه في حالة جيدة لكن يجب أن يقبل الافاقه

ميان قبل أن ترد سمعت صوت محمد وهو يقول

محمد: أنا فين هاتولي ايناس البلوه أو ايناس جوهر 😅 ولا اقولكم هو انا فين بجد يا خالي يا عوض ودوني الورشة 😂
عماد : اي ده يا عيني الواد اتجنن
ايناس : يا حبيبي يا محمد سيبوني ادخله والنبي
الحارس: لم تسمح لي سيدتي بعد بدخول أحد

جائت ميان وقالت للحارس أنا سوف ادخل الان
ميان : أن دخلتم له الان سوف يقتلكم
ايناس : لالالا مستحيل محمد هيقتلنا ليه يعني
ميان : لانه اصبح من مصاصي الدماء وهو الآن متعطش الدماء إذا دخلتم الان سوف تكونو وجبة له
ايناس وهي على وشك البكاء: طب احنا هندخلوا امتي
ميان : بعد يومين على الأقل حتي يكون اعتاد على حالته الجديدة ويحاول التحكم في خلايا جسده المتعطشة للدماء

ثم تركتهم ودخلت ل محمد

ميان : كيف حالك الان يا محمد

محمد : حاسس اني محشش في حاجه في دماغي رايحه جايه عماله تقول وين طن وين طن هو انا خلفت ناموسه في دماغي اي ده انتي قولت كيف حالك ويا محمد مش يا ايها البشري
ميان: نعم هذا صحيح لانك لم تعد بشريا
بصوت خافت قالت ميان لنفسها وأصبحت أكثر وسامه سمعها محمد
محمد: بتقولي ايه يا بت انتي
ميان بخجل : لم اقل شئ
محمد : لا قولتي
ميان وهي تهرب خارج الغرفه ومبتسمه : لقد أخبرتك لم اقل شئ ايها الوسيم😘

__________________________________________________________________________________________________________________


وبكده يكون انتهت كتابة هذا الفصل ونلتقي قريبا في فصل اخر وطبعا متنسوش تكتبوا كومنت ولايك وشير جميل عشان اكمل كتابه

________________________
__________________________________________________________________________________________

دي صوره القصر لما خرجوا من الدوامه








أراكم قريبا في فصل جديد سلام ❤️✨


JrUyXGS.md.jpg

JrUyWn2.md.jpg
ممكن دمج مع باقي الفصول
 
تم أضافة الجزء الثاني
 
  • حبيته
التفاعلات: dark lion
  • عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%