NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه خلط في المسميات وفهم غير صحيح

Prince Magdi

نسوانجى مخضرم
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
عدم الإفصاح
هو الواضح من اللي بنشوفه على المنتدى إن هناك عدم فهم أو فهم خاطئأربع تصنيفات بتدخل تحت مسمى واحد و ده غلط
أولاً المتحرر : و ده شخص بيؤمن بحرية الأخرين مهما كانوا يقربوله، يعني معندهوش مشكلة أن من يعرفهم يلبسوا إبه و إمتى و فين و بينه و بين نفسه بيفضل يقول كل واحد حر في نفسه
ثانياً الديوث: و ده شخص مريض نفسيّاً و عنده شعهور عكس الغيرة على ما يخصه، ليكن اللي يخصه ده أهله أو زوجته أو محارمه أو أيّاً كان، أحب بس أقول إن الديوث غير المتحرر لأن المتحرر بيغير على اللي يخصوه لكن شايف أن كل واحد حُر إنش**** يمشي بلبوص في الشارع لأنه هو أدرى بمصلحته
ثالثاً المحارم: و ده شخص عنده تسلّط من غريزة الجنس على تفكيره لدرجة أنه مبيفرقش معاه اللي نفسه ينام معاها ديه ((محرمة عليه)) سواء دينيّاً أو مجتمعيّاً المهم شهوته و بس
و أخيراً السالب أو الخول: و ده معتقدش أنه محتاج شرح،
لكن الفكرة إنه مش كل متحرر ديوث ولا كل ديوث محارم و كل دول مش شرط يكونوا سوالب أو بيتناكوا،لازم نفصل بينهم علشان نتعامل مع بعض بشوية إحترام مش معنى أني متحرر إنك تكلمني عن اهلي أو زوجتي، و لو كنت ديوث ده ميدكش الحق إنك تعاملني أو تكلمني على إني بتناك، و حتى لو كنت أصلاً سالب و بتناك ده لا يعني نهائيّاًُ أني بالضرورة متحرر أو ديوث او محارم، كل كيان من دول منفصل و مش شرط تواجده في أي من الكيانات الأخرى قد يكونوا بيحبوا نفس الشيئ فعلاً لكن ماهواش شرط إنك تعامل أي واحد فيهم على أنه يجمع كل الأربعة سوا أو حتى 2 منهم.

• عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و أمجد المصري
الخلط بين المتحرر و الديوث ده بالذات حوار , قبل كده كتبت موضوع بس أتنقل لقسم تانى فمات بسأل فيه عن رؤية الناس عن الفرق بينهم , الفرق صغير لدرجة أنه محتاج تفهم أو عدم أهتمام بأختصار يعنى الشخص يسيبه من مين بيقول أيه و يعيش حياته برغم أن ده صعب جدا

• عجبني
التفاعلات: tikatika
التحرر هي خطوه علي طريق الدياثه

كلامك صح في اغلبه

كلام ممتاز ... ياريت يبقي في احترام

شو الغلط فيه ؟
يعني لما تعمل فئات لازم يكون بينها رابط… فين السالب و الموجب و المبادل / و البايسكشوال الي بينام مع بنات و شباب و ممكن يكون موحب مع دول و سالب مع دول….
انما تشرح متحرر و ديوث فمفهومة يعني و لو ان الشرح بالنسبالي ينطبق كلو تحت مسمى : الخيال الجنسي
انا مثلا متحرر على بنات الشارع🤣نفس المنطق بقى لان ده مش ميول… يعني او البنت الي معايا كش عريانة و حد يشوفها مش حجيبهم؟ ولا لو واحل تاني ما ديثنيش على حد مش حعمل جنس
تحرر و دياثة دول فيتيش مش ميول

• بيضحكني
التفاعلات: ☆ N£S₩ANG¥ $TAR
يعني لما تعمل فئات لازم يكون بينها رابط… فين السالب و الموجب و المبادل / و البايسكشوال الي بينام مع بنات و شباب و ممكن يكون موحب مع دول و سالب مع دول….
انما تشرح متحرر و ديوث فمفهومة يعني و لو ان الشرح بالنسبالي ينطبق كلو تحت مسمى : الخيال الجنسي
انا مثلا متحرر على بنات الشارع🤣نفس المنطق بقى لان ده مش ميول… يعني او البنت الي معايا كش عريانة و حد يشوفها مش حجيبهم؟ ولا لو واحل تاني ما ديثنيش على حد مش حعمل جنس
تحرر و دياثة دول فيتيش مش ميول
و**** نفس تفكيري بس ما حبيت احكي انه غلط واتوقعت انك عارف عشان هيك سألتك ، رأيي من رأيك برافو عليك 😂👏

• عجبني
التفاعلات: Gingerito
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
التفاعلات: ☆ N£S₩ANG¥ $TAR
هو الواضح من اللي بنشوفه على المنتدى إن هناك عدم فهم أو فهم خاطئأربع تصنيفات بتدخل تحت مسمى واحد و ده غلط
أولاً المتحرر : و ده شخص بيؤمن بحرية الأخرين مهما كانوا يقربوله، يعني معندهوش مشكلة أن من يعرفهم يلبسوا إبه و إمتى و فين و بينه و بين نفسه بيفضل يقول كل واحد حر في نفسه
ثانياً الديوث: و ده شخص مريض نفسيّاً و عنده شعهور عكس الغيرة على ما يخصه، ليكن اللي يخصه ده أهله أو زوجته أو محارمه أو أيّاً كان، أحب بس أقول إن الديوث غير المتحرر لأن المتحرر بيغير على اللي يخصوه لكن شايف أن كل واحد حُر إنش**** يمشي بلبوص في الشارع لأنه هو أدرى بمصلحته
ثالثاً المحاارم: و ده شخص عنده تسلّط من غريزة الجنس على تفكيره لدرجة أنه مبيفرقش معاه اللي نفسه ينام معاها ديه ((محرمة عليه)) سواء دينيّاً أو مجتمعيّاً المهم شهوته و بس
و أخيراً السالب أو الخول: و ده معتقدش أنه محتاج شرح،
لكن الفكرة إنه مش كل متحرر ديوث ولا كل ديوث محاارم و كل دول مش شرط يكونوا سوالب أو بيتناكوا،لازم نفصل بينهم علشان نتعامل مع بعض بشوية إحترام مش معنى أني متحرر إنك تكلمني عن اهلي أو زوجتي، و لو كنت ديوث ده ميدكش الحق إنك تعاملني أو تكلمني على إني بتناك، و حتى لو كنت أصلاً سالب و بتناك ده لا يعني نهائيّاًُ أني بالضرورة متحرر أو ديوث او محاارم، كل كيان من دول منفصل و مش شرط تواجده في أي من الكيانات الأخرى قد يكونوا بيحبوا نفس الشيئ فعلاً لكن ماهواش شرط إنك تعامل أي واحد فيهم على أنه يجمع كل الأربعة سوا أو حتى 2 منهم.

كلامك صحيح​

• حبيته
التفاعلات: Prince Magdi

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%