NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية حكاية ابن الصياح | السلسلة الأولي | ـ حتي الجزء التاسع 28/11/2022

الذئب الوحيد

نسوانجى بريمو
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
الجزء الأول

في فيلا تتكون من ثلاث ادوار قاعد شاب في مكتب على احد الكراسي مع عائلته التي تتكون من خمسه اعمام وثلاثه عمات وجهه شاحب الملامح غير واضح هل هو غاضب ام هادئ لا يوجد ملامح تدل على اي اي شيء بالنسبه للاشخاص الجالسين امامه لكن داخل الشخص او الشاب ده في غضب لو انفجر يملا الكون يقطع هذا الصمت احد اعمامه الجالسين ويقول له مش كفايه حزن عدا ست شهور واحنا سايبينك على راحتك مش صار وقت ان احنا نتكلم بقى ونشوف الدنيا تمشي ازاي ونفتح الوصيه عشان ما ينفعش الشغل يضيع كدا ولا انت مش همك تعب ابوك هنا عاد زاد غضب الشاب من الكلام ده لانه هم ما لهمش اي حق يتكلموا في حاجه زي كدا لان فلوس ابوه و الورث مش من فلوس جده وتماما من شغل والده اللي تمرمط وتعب واستلف من هنا ومن هنا عشان يبدا يكون نفسه يوقف علي رجليه رغم غناء جده واللي زاد عصبيته اكثر واللي هم مش عارفينه ان ابوه كتب لي كل حاجه قبل ما يموت فازي في وصيه وكمان كل واحد منهم كان عنده الي يكفيه هو وأولاده سوا ورث او مال خاص

دي بقى مقدمه القصه اللي ها ينبني عليها باقي الاحداث او احدث القصه بمعنى تاني انا اول مره اكتاب بس انا بحب الكتابه من وانا صغير فا قرارات اشارك بقصه بعد متباعة طويلة

هنرجع باحداث وره شويه حلوين علشان نعارف كل ده حصل ازي بس هيكون علي لسان الشخصية

انا:علي سلطان سالم الصياح وحيد امي وابويا حاليا عندي 23 سنه عشت منهم 11 سنه في الخليج 5 في السعودية و6 في الإمارات ودول مش مهمين كتير انا طولي 183 سم البشره ابيض وسيم بس محدش بصدق اني مصري علشان الملامح مش عارف انا هو المصريين مفيش فيهم حلو ولا ايه المهم ما علينا رياضي شويه يعني علي خفيف
امي:نورهان او نور زي مانا بنديها وده الاسم الي هيكمل معنا عندها 44 سنه بس كده كفايه عليكم
ابويا:سلطان سالم حماد الصياح عنده 49 سنه شغال في التجاره عنده مجموعة الصياح قروب شغاله في كذا مجال وده
هنعرف قدام طولت في المقدمه بس ده علشان معالم القصه تبان

الجزاء الاول

في شاليه علي البحر في سيناء يصحا بطلنا الساعة 8:30 الصبح علي منظر البحر والشمس منظر فاجر بس ياعزيزي الحلو مش بيكمل يصحا يسمع صوت ابوه بيزعق في التلفون بصوت عالي وده خلاف شخصيته الهديه ينزل تحت ويدخال غرفت ابوه وامه يلاقي ابوه بكلم واحد من اعمامه
ابويا: انت بصفتك ايه بتسال وبعدين انا لما طلعت من العماره وسكانت لوحدي بنيت العماره الي سكنت فيها بي مليون جنيه ماخدتش من ابوك ** يرحمه ولا قرش ولما بنيت اسمعني بس ولاما بنيت الفيلا وعواز ابيع العماره اجا زبوان دفع مليون ميتين اجا ابوك وقال انا عوزها ويوميها ٧٠٠ الف الي دفعهم قال دول الي معي يبني ويرايت اخدتهم قال لي ابن عماك اسامه ليا عنده فلوس من ايام ابوه خدهم منو روحت لابن عمك اخدت ٣٠٠ الف وقال ضايل ٤٠٠ اسبوع و اديهملك بعد اسبوع فين الفلوس يبن العم و** عمي عدا واخدهم فا المليون الانتا بتسال عليه اختو بي اي سبب ٤٠٠ تكملت حق البيت و٦٠٠ تشطيب الشاقه الي كنت ساكن فيها في عمارت العائلة ده الي انا اختو من ورث ابوك الفيلا والشركة والشليه وكل املكي دي حق مارتي وابني اياك ثم اياك تفكر اتقرب او تسال ليش اخدت كذا اسال امك وهي عارفه كل حاجه والاخ معجبوش الكلام وقفال بس اخد علي راسه
انا :المفروض الكلام ده حصل من زمان اهو شوف لما فضلت ساكت عملو ايه عوز يكلك وانت حي انا بصراحه اول مره اشوف ابويا كده انا عارف لما بيتعصب ابعد عنو بس مش لدرجه دي
ابويا :عندك حق يا علي انا كنت ديمن ساكت علشان اخواتي وعلى شانك بس خالص تفح الكيل وخلص اقفل السيره الهباب دي علي الصبح معلش يا حبيبي صحيتك
انا:انت بتقول ايه يا بابا مفيش الكلام ده المهم انت تمام ومتشغلش بالك بيا ده انا ابن الصياح يعني مش اي حد
ابويا:ماشي يا نصاب قل بعقلي حلوه وانا هفضل شاغل بالي بيك لحد ماموت انت اغلا حاجه عندي لسه هرود دخلت نور وقالت
نور: وانا رحت فين ولا مليش لزمه هو اغلا حاجه عندك وانا كخه علي فكره انا الي مخلفة اغلا حاجه عندك وعندي انا كمان وبعدين بعيد الشر عنك ياحبيبي **** يطول عمرك
انا: البس بقي يحج اهي كبست عليك صباح الخير يا نور
امي: صباح النور يا قلبي
ابويا: ماشي يحيوان شوف انت ريح فين ومش عايز مشاكل
انا:عيب ياجح انت تعرف عني كد انا خارج اصلا
ابويا:انا متأكد بس مش عارف امسك عليك حاجه(وده حقيقي يابرنس بعمل المصيبه ومحدش يعرف عني حاجه ) لسه عندو ١٥ سنه وحويط بس دي حاجه حلوه لسه مصمم علي رايك برضه
انا:اه عاوز ادخل تجاره خاص مش عاوز ثنوي عاوز اعرف كل حاجه عن التجاره علشان الكليه
ابويا: ماشي يا سيدي انا مش هجبرك علي حجه
انا:تمام انا ماشي سلام
امي:مش هتفطر ياعلي قبل متخرج
انا: لا يماما مستعجل سلام
ابويا:سلام يا حبيبي
امي:سلام ياروحي

في اوضتي

بمسك تيلفوني وبرن علي شخص
انا:انت فين
شخص:في البيت في حاجه ولا ايه
انا:قبلني في المكان بتاع كل مره عاوز اكمل تعليم ضرب النار
شخص: احنا مش وقفنا لفتره وانت الي عاوز كده حصل حاجه ولا ايه
انا:قبلني بس وهعرفك كل حاجه انا هعدي علي حبيبه اجيب قهوة وفطار (حبيبه ده كافيه)
شخص:تمام
الوقت ده كان وضع البلد مش الي هو علشان كده كنا في سيناء سيناء كانت بعيده عن الوش ده (وده حقيقي)
نزلت اخدت عربيتي النترا جمل ٢٠١١ هتقول بتسوق عربيه وانت ١٥ سنه ازي هقولك انا متعلم السواقة من وانا صغير والوضع بتاع مصر كان مساعد وانا ابن ابويا الوحيد فالدنيا بتمشي عندنا عربيات فخمه بس انا بعشق الالنترا المهم روحت علي مكان كنا عملينو تلاجه لان من ضمن شغلنا كنا شغلين في المواد الغذائية بعد مخدت الحاجه من حبيبه.
كان في شخص بيحرس عم ايمن علشان قونا بنخزن فيها فراخ سعر الفراخ هناك كان حلو ده سبب وجود التلاجه والمدبح هناك"

نزلت عم ايمن شافني وجالي
عم ايمن :ازيك يا باشمهندس اخبارك واخبار الباشا الكبير
انا: يعم ايمن باشمهندس ايه بس انا في سن عيالك انا اسمي علي بس
عم ايمن :ميسحش برضه العين متعلش عن الحاجب
انا:يعم عين ايه وحاجب ايه وانا في عندي حاجه زياده عناك ده الي خلقني وخلقك واحد ولا ايه
عم ايمن :يكرم اصلك يا علي
انا : تسلم اهي الدعوه دي بدنيا انا عوز المكان هنا ساعتين روح انت اقعد مع عيالك وانا لما امشي انا والي معيا هكلمك
عم ايمن:ماشي ياعلي بس كلمني قبل لتمشي بعشر دقايق
انا :تمام هرن عليك روح انت

بعد المكان واقف واحد ومعاه منظار بيبوص بيكلم حد في التليفون وبيقولوا الغفير مشي وابن الصياح لوحدو اعمال اي
الي علي التلفون :متعملش حاجه راقب بس
المراقب:تمام بس في عربيه جت دلوقتي وضح عليها تبع حد هنا بس تقيل يرد عليه

..... : خلاص ١٠ دقيقه وامشي وهكلمك اقولك تعمل ايه
عندي وصل الشخص اللي مستنيه سامر الشربجي سامر اكبر مني عندو ٢٠ سنه ابن عبدالرحمن حسن غالي الشربجي عندهم
محلات كبيره بتبيع بجمله وعندم مخازن ومعاهم كذا توكيل يعني ناس تقيله ومبسوطه والي عرفني عليه شغل هنعرف منو شويه دلوقتي والبقي قدام
سامر : علي عامل ايه اخبارك و***** زمان يبن الصياح خير ايش صار ليه غيرت قرارك
انا:حصل كام موضوع علشان كدا المهم مفيش وقت جبت الي طلبتو منك
سامر:اه تعال( رحنا عند العربيه فتح الشنطه ورفع مكان السبير كان في مسدس جلوك 9 ملي وقناصه AW50 المدا بتعها 2 كلو متر الخزنه ٥ رصصات) علي سيرت الحاجت دي انت عارف القرار الجديد بتاع تسليم السلاح ومنع العربيات الدفع الرباعي.
انا: اه عارف وانتو عملتو ايه بسلاح والعربيات"
سامر: العربيات طلعت دي ساهله بس السلاح وانا عاوز خدمه منك
انا: قول يعم مافيش بنا الكلام ده
سامر:حبيبي انت عربيتكو هتيجي امتى تاخد حاجه من هنا حنط الحاجه في العربيه وهي كده كده مبتتفتش ومش هينفع في عربيتنا علشلن العين متفتحه علينا
انا: مش عارف في عربيه جايه ولا لا ثواني طلعت التلفون واتصلت على المحاسب هو اللي كان ماسك الدنيا هناك ليه 11 سنه شغال معنا اسمه اسامه منصور انا يا معلم نازل الشغل مع ابويا من وانا صغير والشغل ده بتاع الغذائيه انا اللي مسكه لي سنتين ابوي بس بيقعد ساعتين صبح ويروح المجموعه مهم رد عليا
انا:ايه ياسامة عمل ايه اخبارك واخبار الشغل
اسامة المحاسب: تمام يعلي انت اخبرك ايه تمام ماشي الحل بس انت شيف وضع البلد خير كنت عوز حاجه ولا ايه لو بتسال علي طلبيه الفندق فاهي وصلت
انا :لا و**** عوزك في حاجه تانيه بس عموماََ كويس ان الطلبيه راحت في عربيه من عربيتنا نزاله هنا اليومين دول
اسامه: اه في الجامبو وانا كلمت الباشا وقال تمام
انا :هتجيب كم طن
اسامه: ٣ طن"طن ونص طلبيه والبقي هيفضل في التلاجه
انا:تمام انا هبعت مع العربيه بضاعة لواحد صاحبي هيروح السوق ينزل الحاجه ويرد علي التلاجة لو اتاخر خليه يرجع بدهر العربيه عند باب التلاجه زي كل مره
اسامة: خلاص ماشي عاوز حاجه تاني ياباشا
انا: لا حبيبي تسلم
وفصلت معاه
انا: سامر هو السلاح ده رايح فين مش عوز اصحا في يوم القي في مجزره واهم حاجه الأشخاص الموثقين بس هما الي حيكون هنا وقت التحميل
سامر : متقلقش هيتخزن لحد ما الدنيا تروق هنا ومتغلف صح
انا: تمام هنرص نص العربيه ونحمل الفراخ عليها بحيس الفراخ طغتي عليها بس التنزيل في الإسماعيلية علشان العربية تكمل والرجل ميتاخرش
سامر :تمام يلا نضرب شويه علشان نمشي
وقعدت اتدرب ساعه ونص علي المسدس الي كنت بستخدمه حلو بس القناصه جديده عليا بس بعد شويه الموضوع بقى عادي خلصت ورنيت علي عم ايمن يجي علشان همشي
انا :طير انت وانا بس يجي ايمن همشي سلام
سامر:سلام
وصل عم ايمن وقلت ليه
انا :عم ايمن في عربيه جامبو تبعتنا هتيجي كمان شويه هتاخذ تلاته طن فراخ من اللي هم متغلفين جوه جاهزين وهيجي واحد صاحبي هيحمل بضاعة في العربيه بس بضاعة صاحبي الاول وبعد كدا بضاعتنا لو حد سال ليه كده او معجبوش كلمني
عم ايمن: تمام الي انت عوز هيحصل على أربعة وعشرين
ركبت العربية ورنيت على سامر
انا:سامر لما العربية تقرب توصل هكلمك وتنجز علشان الوقت سلام.
رنيت علي اسامة وسألته مين اللي جاي بعربيه ورنيت عليه
انا:ايه يبكري امتى هتوصل طيب وانت في بير العبد كلمني
بكري : تمام يا علي اول موصل كلمك
انا: عمك ايمن عارف التحميل اعمل زي ميقولك انا الي عاوز كده هتحمل ٥ طن او ٥ ونص هتنزل ٢ او ٢ونص في الإسماعيلية
البقي هينزل في التلاجة والتنزيل في الإسماعيلية والتحميل تاني عليهم انت والتباع مش هتعملو حاجه تمام
بكري:تمام يكبير استاذ اسامه قالي كل حاجه وفهمني انت عاوز ايه بزبط سلام
بصيت في الساعه كانت وحده لا مشيت وكنت زهقان رحت كافية اسمه القبطان قعدت لغيت اتنين ومشيت رحت الشاليه
انا: ايه يا نور عامله ايه غداء
امي: معملتش حاجه يا قلبي اتكلمنا انا وابوك شويه والوقت اخدنا وعمك الزفت نكد علينا وانت مقولتش ليا ليه علي الي حصل
(فلاش باك بعد منا مشيت)

امي :مالك يا سلطان وايه الي صحا علي دلوقتي
ابويا: (حكلها الي حصال بينو وبين عمي ) هو ده الي حصال صحي على صوتي كان عالي
امي:هو مش الموضوع ده خالص مع امك واخواتك ومحدش قال حاجه ولا اخوك موسي يغيب يغيب ويرجع يعمال قصص
ابويا:اسكتي يانور انا اتكلمت قدام علي وقلي انت الغلطان وانا دعمته انا مش عوزه يكره اعمامه ده وحيد لازم يكون ليه ضهر وسند الضهر والسند مش في الفلوس في العائلة العائلة اهم من ده كله
امي:عارفة يا حبيبي ان مش كل اخواتك كده وعلي عارف الكلام ده اخوك ده اصلا ماشي ورا مراته طلق ايه بنت الأصول واتجوز الشيخة بكلام لكان الافعال شيطان
ابويا :ماشي ياقلبي انا ماشي عندي شغول وهحال الموضوع ده
امي : خلي بالك من نفسك وانا هقول لعلي انك عندك شغل بتاع شركه المقاولات

(عوده من الفلاش باك)
انا :ولا تشغلي بالك بيهم وانا عارف ان بابا هيقولك وبعدين علشان لو مقالش ما دبسش المهم انا هطلب من بره اكل هيوصل عبل ماخد شور سريع
امي :هناكل ايه
انا : وانا طالع فوق أجنحة بفلو وبيتزا (كلمت المطعم وطلبت اتنين بفلو وسط واتنين بيتزا كبير وحده مكس جبنه لنور بتشقها وانا وحده خضار ) استحمية ونزلت تحت اعدنا نتكلم انا و نور لغيت الاكل ماوصل (منا بعت لوكيشن) تلفوني ران وكان بكري وصل المكان الي اتفقنا عليه رنيت علي سامر.
انا:سامر روح عند التلاجة وجهز حجتك العربية خلاص على وصول و وقت التنزيل خلي رجلتك تخف نفسيها علشان الوقت تمام
سامر :يعم خلاص تمام مش هيخدو وقت نص ساعة بكتير
وقفلت معا وكلمت عم ايمن وفهمته الدنيا
امي:ايه يا حبيبي شغل ده ولا ايه.
انا:اه العربيه جايه تاخد شغل و واحد صاحبي معاه شغول عاوز يودي اسماعيلية والعربية هتخدو معاه
واعدنا ناكل ونتكلم لغيت الساعة أربعة ونزلت البحر عومت لحد المغرب طلعت روحت كافيه بردا وقعت لاعشاء وروحت نمت صحيت الساعة عشرة على التلفون بيرن ومش راضي يسكت
انا: (يلعن كسم الي بيرن دلوقتي) ايه يعم ايمن في ايه
عم ايمن : الحق ياعلي يبني انا برن علي الباشا تليفونو مقفول التلاجة بتولع والعربيه وقفا هنا والبيبان مفتوحه والعربيه فضيه
انا: بصدمه" ايه

ولهنا يكون الجزاء الاول خلاص اتمنا يكون عجبكم والكام جزاء الي في الاول هيكن علي خفيف والباقي انا وثق انو هيعجبكم عوز تتوقعو مين حرق التلاجة ويترا من الشخص المجهول
والبضاعة راحت فين

الجزء الثاني

الغضب أسوأ صفة في الإنسان الغضب لو اتمكن منك هيخسرك كتير وانت مش ملاحظه بيغطي على عقلك والمشاعر هي اللي بتحرك في قرارات بناخدها وقت عصبيه و لما نفكر بعقلنا نندم عليها فا متخليش الغضب يتمكن منك ويلغي عقلك.

انا:ايه ازاي ده حصل والعربيه ايه الي آخرها لغاية دلوقتي المفروض الساعه ٤ او٤ ونص مشي ٥ بكتير
عم ايمن : و*** ماعرف حصل ازاي انا يدوب غبت عشر دقايق جبت سجاير وشاي ورجعت لقيت آلدنيآ ولعا من قدام و العنبر فاضي اصلا والعربيه مش عارف رجعت ليه السواق مغمى عليه
انا:اقفل يا عم ايمن انا جاي سلام.
قفلت مع ايمن وكلمت اسامة المحاسب
انا : اسامة العربيه رجعت ليه يا اسامه العربية محملة ترجع ليه وليه متكلمنيش هو مال سايب ولا بتشتغل من دماغك فهمني العربية ليه (بزعيق) ترجع اه في صاحب الي الزفت الشغل كلموا
اسامة:في ايه يعلي انا مكلم سلطان بيه وهو عارف ايه الي حصل لده كله انا مابشتغلش من دماغي وانت عارف كده
انا :التلاجة في حد ولع فيها والعربيه البضاعة الي فيها اتخدت هي رجعت ليه
اسامة : التلاجة ولاعت ازاي و بضاعة ايه الي اتخدت انت قصدك اي عربيه
انا :قصدي اي عربيه ازي هو في كم عربيه مش هي وحداه الي مع بكري انت هتجنني (انا كنت سايق العربية ورايح التلاجة )
اسامة: طيب هدي كده وخد نفس في عربيتين مش وحده في وحد صاحب الباشا كان عاوز طلبيه وانا كلمتو وقال تمام بكري وصال طلبية صاحبك ونزل الشغل هنا
انا: (هنا اتنفست نفس عميق ده في جبال انزاح من علي صدري الشغل تبعنا مش مهم المهم السلاح بتاع سامر ) يعني بكري وصل تمام ياسامة شويه وهكلمك سلام اتصلت على سامر
انا :سامر التلاجة ولعت قبلني عندها انا وصلت
سامر ازاي ده حصل طيب الحاجه وصلت يا علي ولا ايه لو حصل حاجه انا وانت هنضيع
انا :لا كل حاجه تمام وبكري وصل الحاجه لااخوك بس عاوز اعرف سبب الحريق هل حادث ولا فعل فاعل سلام
عم ايمن : و**** معرف ده كلو حصل ازاى دنا مغبتش غير عشر دقايق عداد
انا: متقلقش دي عربيه غير التانية بس انت بتقول السواق مغما عليه حد خبطه ولا ايه
عم ايمن :لا ده نايم صحيتو قال كان تعبان من السواقه ولما ملقش حد نام ومخدش بلو من حاجه
انا :تمام مش انت بتقول العنبر الي قادم الي ولع وفاضي ولا ايه
عم ايمن :اه والحمد **** لحقنها ومفيش خسير كتير العوازل
والموتير المسئولة عن التبريد بس بتعات العنبر البقي تمام
وصل سامر وانا قلت لعم ايمن يبعت السواق عوزه
انا :الموضوع مش داخل دماغي انو حادث محبوك زياده عن الازم بس الي خلص سريع في عشر دقايق
سامر:ابعت سيف يشوف الموضوع ولا انت اعوز ايه
انا:لا بلاش سيف مش عوز حد يركز معنا هيبان دلوقتي دقيقه ععمل تليفون وارجعلك رنيت علي نور.
انا :الو نور هو بابا فين بتصل عليه تيلفونو مقفول
امي :ايه ياعلي في ايه انت خرجت بسرعة قده ليه في ايه
انا :التلاجة ولعت بس جت بسيطه الحمد ****
امي: بقلق انت بخير ياعلي حصلك حاجه ياحبيبي
انا: لا ياست الكل انا بخير متقلقيش وهنا الضرر بسيط
امي:في ستين داهيه كل حاجه المهم انت يا قلبي
انا :حبيبتى يانور يا احلا ام في الدنيا كلها المهم الحج فين
امي: كان معا اجتماع علشان شركة المقولات في منقصه جديدة وقال هيتخر
انا :تمام لما يجي طمني ان كل حاجه تمام سلام
السواق جه ليا وسألته ايه الي حاصل
السواق: و**** ياباشا انا كنت جايب شغال ومنزله
ومتبق لقيت أستاذ أسامة قالي انزل اجيب شغال جيت ملقيتش حد من التاعب نمت ومحسيتش غير لما عم ايمن صحاني انا نومي تقيال شوايه
روحت لسامر ولسه هتكلم دخل الشرطه وجا علينا
شخص: انا النقيب اسلام حسن من قسم اول انت مين يبني
انا :ابنك؟ انا علي سلطان الصياح صاحب المكان خير يابيه
الظابط: انا عاوز صاحب المكان مش قريب صاحب المكان
انا: انا صاحب المكان التلاجة والمدبح بتوعي خير
الظابط : اتشرفنا ياسيدي ايه الي حصل هنا
انا: ماكيد انت شايف وفي بلاغ اتقدم ولا حضرتك غلطان في المكان
الظابط : متزبط نفسك يلا لملي يابني انت وهو الناس دي
انا: هههههه لا حلو اللقطا دي (كان العساكر كلبشو ايمن والسواق )
انا :الناس دي ملهاش ذنب وانت معينتش حتا جاي ساخن
الظابط :(عاوز يضربني بنار بس قاتم غضبو) لقطا وهو انت بتعملني شغلي ولا ايه (انا بصراحه زهقت وعوز الموضوع يخلص من غير دوشه ) طلعت التلفون ورنيت علي رقم ورد عليا
انا: احمد باشا فؤاد عامل ايه يا باشا
احمد: (مدير امن سيناء ماسك كل حاجه في سيناء من اولاها لاخرها وصاحب ابويا من لما كان نقيب) تمام بخير مين معايا
انا :اكيد الرقم ظهر عندك ياباشا علي الصياح معاك
احمد :علي عامل ايه يا غالي يا ابن الغالي اخبارك يا حبيبي واخبار ابوك الواطي ايه (طبعا الظابط سمع كده وشخ على نفسو)
انا:ليه الغلط دلوقتي ياباشا المهم و(حكيت ليه الي حاصل) بس كده يا غالي ولم الناس في البوكس قبال ليعين وانا ضامن الناس والحمد *** مافيش ضرر كتير
احمد :متأكد يعلي
انا:اه ياباشا عيب بس مش عاوز شوشرة كتير على الفاضي ادا كل الموضوع
احمد :تمام الموضوع خالص هخلي العمليات تكلمو ويمشي بس مش عاوز مصيب وقلق يابن الصياح فاهم
انا:تمام ياباشا متقلقش (وجه عسكري وقال العمليات علي الجهاز يفندم) الظابط :النقيب اسلام حسن يافندم
الي علي الجهاز: معك الإدارة العامة اسماعيلية يابني اخلي المكان الي انت في حالناََ والمحضر يتقفل عطل فني
الظابط:بس يافندم." (العمليات مقاطعاََ نفذ الأوامر يا حضرة النقيب ) الظابط:عولم وينفذ يافندم نازل الناس ديه يبني واجمع حصل عطل فني (واحد من العساكر في عقلو عطل فني يابن المره المتناكة حتت عيال ناكك بس عامل علينا دكر ههههههههه خطير العسكري ده ) المهم مشيو والموضوع اطفض على بعد اتنين كيلو ونص واقف واحد بيراقب الدنيا بيطلع التلفون وبيرن على شاخص" المراقب :الو ياكبير الشرطه مشيت و واحد من العساكر بلغني الن المحضر اتعمل عطل فني بتعليمات من الإدارة العامة في الإسماعيلية
المجهول :عملها ابن الصياح شكلو شاكك في حاجه مشاء **** سلطان الصياح مخلف مصيبه لا وايه هو وريثه انت سبت اي اثر وراك
المراقب: لا يفندم زي ما انت امرت بظبط ولا حاجه زياده متاكد مفيش اي اثر
المجهول :ماشي هنشوف اختفي من عندك منغير محد يشوفك
المراقب :حصل يا كبير
عندي جالي عم ايمن والسواق بعد ما الشرطه مشيت
عم ايمن: **** يكرم اصلك ويعزك ويعلي قدرك زي معزتنا وحفظط كرامتنا يا علي بيه وانا مستعد اسيب الشغل من دلوقتي
انا :مفيش الكلام ده يعم ايمن انت عملت روتينك اليومي والي ولع في المكان كان مراقب المكان ومقربش غير لما انت مشيت والسواق نام ومخدش وقت
(فلاش باك بعد الشرطه مامشيت ) رنيت علي واحد من الغفر الي في المكان
انا :الو ياعمار علي الصياح معك صاحب التلاجة
عمار :ايوه عرفتك امر يابيه في حاجه
انا: سوال وليك شايك وعشاك ايش قلت
عمار :ايوه يا بيه بس ثلاجتك ماهي دمن الغفره وانتو الي طلبين كدي ولا انا غلطان
انا:عارف ان حنا الي طلبين منكو كده بس بدرده عارف ان الغريب الي بيدخل المنطقة بتعرفو وكيف ولا انتو اي كلام
عمار : انت كده بتغلط فينا والغلط حقه غالي عندنا
انا :انا بسال سوال والجواب وصل من الاخر عدونا مشترك الي ولع في التلاجة صار ليا عندو حق ودخال منتقتك وعلم عليك وكده صار ليكم عندو طار ولا كيف يابدوي (انا كده استفزيت كبريائو وانا عارف ان هو مشافش الي ولع بس شاف في حد غريب في المكان وكده يبقا فعل فاعل)
عمار: في غريب دخال المكان بس ماشفنا وهو بيولع في المكان
وكان داخل لحد هنا بس عند من ما ادري
انا : عارف انك ماشفت الي ولع في التلاجة وانا بس عاوز اعرف في غريب كان هنا ولا لا وعدي علي الحين (٥ دقيقه وكان عندي ) سلمت عليه ورحت عند العربيه اخدت الفين جنيه واديتهم ليه (شهريت شهر )
عمار :مكان له داعي وانا هعدي عليك الصبح لو عرفت داخل لمين
انا :تمام يعمار تسلم وده شايك وعشاء
ماشي عمار و سامر بصلي
انا :عرفت ليه مش عوز ادخل سيف في الموضوع بس في بديل واتاكت ان الحريق فعل فاعل
سامر :بس مين مصلحتو يعمل كده وايه السبب
انا: مش عارف تعال نحمل العربية علشان تمشي يعم ايمن السواق فين
عم ايمن : مش عارف يمكن دخال الحمام
ركبت العربية ورجعتها علي رصيف التلاجة وقلت لعم ايمن عوزين نحمل الشغل في العربيه السواق جيه
انا :حتحمل ايه يا سطا
السواق :سلامه يابيه هحمل ٢ طن سمان وطن بانيه وطن شيش وطن فراخ سليم
انا :ماشي يا سلامه وراك حاجه يا سامر
سامر :لا ياصاحبي فاضي معك "" حملنا العربيه ومشيت لقيت سامر بيقولي
سامر : هبعت سيف يتابع العربيه من بعيد ونتأكد من السواق تمام ولا ايه
انا: تمام عم ايمن الصباح تعال بدري وعاوز عشر عمال بس حديد تمام يلا روح انت قبل لاتسأل الغفر مش ها تسيب المكان طول الليل متقلقش
امي رنت وطمنتها وكلمت ابويا وعرفته ان الدنيا تمام واضرار بسيطا وفضلت قاعد انا وسامر لغيت الساعه ٢ مولعين نار وقعدين وبعد قده مشينا وروحت نمت نوم عميق محستش بنفسي غير الساعه ١٠ بعافيه وعلي صوت التيلفون
انا :ايه يعم ايمن
عم ايمن: صحيتك معليش بس العمال هنا نضفنا العنبر وبقا بينور مستنينك علشان الشغل الي انت عوزه
انا :تمام يعم ايمن هات فطار وافطر انت والرجاله عبل مجيلك
فصلت وكلمت شركة نقل وكلام من ده وطلبت كنترين مبردين وبعت لوكيشن التلاجة.. نزلت تحت كانت امي بتلعب رياضيه
انا : صباح الخير على احلا ام في الدنيا انا جعان
امي: صباح النور يا علي جيت امتى امبارح اتخارت وفي فطار في المطبخ لحظه اعملك اومليت
انا: انا اتخرت شويه طيب انا هاخد شور سريع علشان خارج
خدت شور وفطرت طلعت خدت عربيه ديمكس ٢ كبينه ومشيت
وصلت التلاجة
عم ايمن: هو في شغل هينزل ولا ايه يا علي
انا :لا يعم ايمن هنفضي التلاجة رجع العربيتين كل عربيه قصاد عنبر وهات اربع رجاله تنين وعوز خلال اربع ساعات بكتير خالص العربيات تمشي"" رنيت علي اسامه
انا:الو ياسامة اخبارك ايه التلاجة عندك فاضيه ولا فيها بضاعة اد ايه
اسامه: تمام ياعم علي التلاجة فيها ٨ برادات ٣ لينا و٥ لصحبك بطاطس في شغل جاي ولا ايه
انا :اه في برديان هيجو من هنا انا فضيت التلاجة هنا كلها اربع ساعات ويتحرك من هنا دلوقتي الساعه 10:30 على الساعه 2 هيمشي طريقه حياخد اربع ساعات على الساعه ٦ هيكونوا عندك بيتهم ونزلوهم الصبح تمام
أسامة:تمام ياعلي الباشا عامل ايه برين عليه من امبارح تلفونو مقفول هو تعبان ولا ايه
انا:لا تمام الحمد **** بس عندو شغل تبع المقاولات وانا حتى مبشفوش عوز حاجه سلام (رنيت علي سامر علشان اشوف شغل لعم ايمن ما هو مينفعش اقتع عيش الراجل الراجل عندو كوم لحم في رقبتو)
انا:سامر صباح الخير يا غالي **** يسعدك
سامر :انا مش مطمن لدخله دي ياصياح في ورها حاجه
انا :عوز شغل لعمك ايمن فضيت التلاجة ومش عاوز اقتع عيش الراجل
سامر :بس كده تمام اعتبره حصل احلا شغل بس ليه فضيت التلاجة علشان الحريق يعني
انا: الحريق حجه في واحد كلمني من معارف ابويا علشان مش عارف يوصلو بيقول الدنيا هتشد هنا بيقول كانك رايح دوله تانيه والراجل ثقه (كلمنين امبارح لما روحت علي تيلفون بنستخدمه للحجات دي صغير ابو كشاف ) فابخد احتياطي
سامر : علي انا في مشور نص ساعه وهعدي عليك ونشوف شغل ايمن سلام
في مزرعة في المكان الي في التلاجة وحد من الي شغلين فيها بيكلم المراقب
عامل :ايوه يمعلم المكان الي انت قولت عليه صحبه بيفضي فيه في عربيات نقل كبيره وعمال كتير
المراقب :انت متاكد يالطفي ولا تخمين
لطفي :لا متاكد ياباشا كنت معدي وسمعت صاحب المكان بيكلم الغفير ويقوله يعمل ايه
المراقب :تمام لوحصل جديد كلمني سلام
بيرن علي المجهول
المراقب :الو يكبير في اخبار جديدة
المجهول :في ايه يا حاتم (عرفنا اسمو عقبال المجهول )
حاتم: علي الصياح بيفضي التلاجة يافندم لطفي كلمني وقالي سمع علي وهو بيكلم الغغير. امبارح حمل الجامبو والنهارده كنترين بسباب الحريق ده كلو ولا ايه
المجهول : لا مظنش**** يعلم ايه السبب خلي لطفي يراقب المكان ويقرب باي حجه ويعرف السبب منغير ميجزب اي انتباه حوليه وانت مطوصلش حناك الا لدروره القصوى علشان الغفور عرفو ان في غريب دخال المنطقة وبعد الحريق لو دخلت تاني مش هيسبوك وانا لو وقعت مش هخليك تنطق بحرف وديني حزرتك قد اعذر من انذر بلغني بكل جديد سلام
كلم لطفي وقال ليه الي قله عليه المجهول
عندي وصل سامر ونديات عم ايمن
انا:عم ايمن انت شايف انا بفضي التلاجة بس مش هخلي بيك سامر هيشفلك شغل احسن من ده وبي مرتب محترم
سامر:عم ايمن انت ليكي في الحساب والجراد والكلم ده صح
عم ايمن :اه يا باشمهندس سامر الشغل هنا داني خبره وانا معي معهد تجاري سنتين
سامر:تمام مسؤل المخزن الي في أسيوط (اسيوط ده شارع ) مشي وانت هتمسك مكانو ومرتبك ٤٥٠٠ و هيزيد مع الوقت تمام يا راجل يا طيب "" مشي عم ايمن لقيت عمار بيرن رديت عليه
انا: حياك ابو ماجد كيف الحل
عمار:**** يحيك يابيه تمام بخير انت موجود اعدي عليك
انا : اه موجود تنور بستناك. وقفلت معاه
انا :تفتكر عرف حاجه
سامر :يمكن انت استفزيته خالص فا الموضوع بقى تحدي اسبات ذات دلوقتي نعرف" وصل عمار وسلم علينا وقال.
عمار: هو دخال مزرعة هنا ورحنا المزرعة والراجل صاحب المزرعة قال محدش جالي هنا امبارح والراجل لما حد بيجيله بكلمنا
سامر: موكن واحد من العمال هو الي دخله
عمار :موكن لا في ٣ عمال مشين امبارح وحد مبلغ انو هيمشي من فطره و2 فجأه بس هعرفلك من هو لان انت مدخلتش الحكومة في الموضوع ودي حاجه كبيره بالنسبه لناََ
انا :تمام يعمار تسلم (شربنا شاي احنا التلاته ومشي عمار) ايه الموضوع ابن الوسخه ده الراجل مش عوز اعرف مين هو ده حتى كان عوز الحريق يبقا حادث ران علي سيف ياسامر كده
سامر :بتفكر في ايه انت بقيت بتعمل كل حاجه كنت ماجلها ضرب النار ودلوقتي عاوز ادخال سيف
انا :لا عاوزه بس يتاكد من حاجه انا شاكك فيها وبعدين انت داوش الي خليفوني دخل سيف يلا نضرب نار ايه يعم وبعدين انا الي معرفك علي سيف. ران عليه
انا :الو يسف اخبارك ايه
سيف:تمام يا غالي انت عامل ايه خير ياعلي في حاجه ولا ايه يا كبير
انا :عوزك تراقب موسى الصياح عن طريق التيلفون وتخلي واحد وراه واعرفلي ازي كلم حد هنا ولا ايه غير ابويا (ده عمي الي كان بيكلم ابويا)
سيف:مش ده عمك برضو ولا ايه
انا:اه هو بس في مشاكل بينا عاوز اعرف هو الي ولاع او ليه علاقة ولا لا تمام
سيف:تمام اعتبره حصال العصر سجل المكالمات يوصلك سلام
الساعة كانت 1:40 دقيقه العربيات حملت الديت السوقين دوخان وانا هحاسب الشركة وحسبت العمال ومشيو سالت عم ايمن فاضل حاجة جوا
عم ايمن: في عربيه جامبو و دبابة
انا: تمام روح انت والباقي بكره هتمسك شغل مع سامر من اول الشهر وادي مرتبك هنا كونا 2014/10/22 تمام
عم ايمن :خلاص ماشي. ومشي رانيت علي أسامة
انا :اسامه العربيات مشيت من ٥ دقايق وبكره ابعتلي الجامبو الحمراء والدبابه ال ١٥ تمام (كانت نزلت العربيات بتنزل في ٩) سلام انا ماشي"مشيت انا وسامر (في المزرعة رن لطفي علي حاتم ) لطفي: ايوه يا حاتم باشا
حاتم :ايه الجديد عرفت ليه بيفضي التلاجة
لطفي :لا يكبير الدنيا مقلوبه هنا عرفو المزرعه والعرب جم يسألو عليك معرفتش اقرب لحسن يشكو فيا في ٣ عمال مشيو امبارح شكيان فيهم
حاتم : وهما جم الزرعه يسلو عليا ليه واعى تكون حكيت حاجه لحد
لطفي :لا يامعلم محصلش بس انا علشان ادخلك هنا قولت الن انت تبع الباشمهندس عطا صاحب المزرعة بس محدش يعرف مين الي كلمهم في التليفون والشريحة قصرتها
حاتم :غبي انت واحد غبي انا قولت امن اليا طريق مش قول انا تبع عطا و ورط نفسك وورطني معاك ياحمار غور
ران علي المجهول وحكالو الوضع
المجهول :ادي اخرت الي يعتمد علي أغبياء انا حزرتك وانت حر غور سيب المكان عندك وخلي الزفت بتاعك يسيب الزرعه ويختفي وهو يعرفني او يعرف حاجه غير اسمك
حاتم:بخوف لا يفندم ميعرفش حاجه وانا هسيب هنا وامشي
المجهول :ياياسر تعال عوزك
ياسر رأيس الحراس: اوامر معليك يفندم
المجهول : هنغير الفيلا هنا ونزود الحرس في المكان الجديد وكلم حبيبنا في الداخليه لو حد عرف ان في محضر حريق انزكر فيه اسم حاتم خليهم يعرفوك واعمل الازم هيجي من سيناء النهاردة
ياسر :تمام حضرتك
عندي روحت البيت وتكلمت مع ابويا شويه وبعد كده خرجنا انا وسامر شباب صحبنا روحت العشا كانت امي عامله بيتزا
انا : مساء الخير ماما دانتي مبدعه الرياحه ماليه المكان
امي :مساء النور يا روحي مش فاضل حاجه 10 دقايق ولاكل يجهز بعد عشر دقايق. نزال ابويا وقعدنا علي السفره
ابويا: هو فاضل ايه ياعلي في التلاجة وليه خاليت احمد فؤاد يعمل المحضر عطل فني
انا: عربيه جامبو ودبابه بس وانا لما كلمت اللواء احمد فؤاد كنت شاكك في الموضوع وشكي صح والظابط كان عاوز ياخد ايمن والسواق وداخل ساخن
ابويا:طيب داخل ازي المنطقة
انا :داخل عن طريق مزراعة باشمهندس عطا عن طريق واحد من العمال بس مين مش عرفين في ٣ مشيو بس عمار العرباوي متابع الموضوع وانا هخلص الشغل هنا وراجع القاهرة كلها اربع خمس ايام بس قمت طلعت فوق عمار كلمني قال ساعة وقابلني ضروري
انا : تمام هقابلك علي الدائري قبل المكان بي 7 كيلو سلام
نزلت اخدت الدمكس ومشيت نص ساعه وكنت هناك رن علي سامر وقال لي
سامر: سيف كلمني وقال ان موسى نظيف ما لوش علاقه موضوع الحريق
انا:تمام عمار كلمني وشكله عرف مين الي داخال الراجل المنطقة انا علي الدائري هقابله و جي ليك
سامر :لا خاليك انا جاي سلام. (عشر دقائق وعمار وصل ) وبعد السلام قال
عمار :التلات ملهمش دعوه واحد مشي علشان مسافر الخليج وتنين واحد اسمه لطفي جه المزرعة من سنه هو الي مشاهم جاب ليهم شغل في العاشر من رمضان بي مرتب كد الي هنا مرتين ونص وده احسن ليهم هما سكنين في بلبيس. ونبه ميجبوش سيره لحد بس اولاد عمي قلو في عوق كتير وموكن يشلو الليلة جابو كل الي في بطنهم
انا: يعني لطفي هو الي دخال الراجل. ابن الوسخه وجاي الشغل في الوقت الي احنا جينا فيه (الدنيا بقت في عيني شبوره اتصلت على سامر) انا: 3 الي مشي من المزرعة ملهمش علاقه واحد اسمه لطفي ابن الكلب هو اللي دخل الراجل المكان واحد من العمال رايح الخليج وده اللي مبلغ انه هو هيمشي والاثنين التنين اللي اسمه لطفي جايب لهم شغل في العاشر من رمضان بضاف المرتب اللي بياخذوه هنا ونبه ما يجيبوش سير لحد عشان صاحب المزرعه ما يمشيهوش طبعا طمعو مهمه ساكنين في بلبيس يعني من الاخر كان بيحاول يضللنا انا داخل على مزرعه عطا قابلني( كان عمار العرباوي ورايا بالموتسيكل بتاعه)
نزالت من العربيه لقيت واحد بيمشي بسرعه لما شافني اتخض خد يالطفي هو سمع كده ويا فقيق طلع يجري وانا وره وعمار كمان وسامر وصل شفنا بنجري جري ورانا ورن عليا رديت عليه
سامر:ايه ياعلي بتجري ليه
انا :هو ابن الوسخه ده لطفي فضلنا نجري وراه وفي الاخر ضع مني جوا المزرعة فضلنا انضور احنا التلاته ومعانا الغفر بتوع المكان يجي ربع ساعة وصلنا انا وسامر وعمار وواحد من العمال الي في المزرعة لاخر المزرعة لقينا مرمي والدم بيشور من صدرو والسكينة مرميه
سامر :علي محدش يلمس حاجه علشان البصمات انا هكلم الشرطه هوب دخال ظابط بعساكر
ظابط :اسم ****عليك بتفهم
عمار :ياباشا في حد قاتل الراجل ده
الظابط :هنعرف كل حاجه في القسم لمالي يبني الناس دي وكل الي في الزرعة والي شاف حاجه.

ولاهنا يكون نهاية الجزاء الثاني
يتبع......

انا بدات اطوال الاجزاء بتدريج يعني ده اكبر من الاول والتالت بكتب فيه اكبر من ده هيكون

الجزء الثالث

اخدتنا الشرطه كلنا على القسم وتبلغ ان في جريمة قتل دخلونا كل واحد اوضه انا وسامر وعمار والعامل الي في المزرعة مين موجود النقيب إسلام
النقيب : ايه اللي حصل يا تامر
تامر : وصل لنا بلاغ عن واحد بيجري وفي ناس بتجري وراه عند مزرعه بشمهندس عطا رحنا لقينا الراجل سايح في دمه البحث الجنائي والطب الشرعي هناك عشان البصمات والكلام ده وفي اربع مشتبهين فيهم
اسلام: الشاب الصغير ده منهم
تامر :اه ياباشا بس ليه
اسلام: ده التلاجة اللي اتحرقت من يومين بتاعته بس الإدارة العامة اسماعيلية قالت عطل فني دلوقتي نحقق معهم ونكلم اللواء احمد فؤاد عشان نفتح تحقيق في موضوع الثلاجه
عندي في غرفة التحقيق دخال تامر
تامر :قالي بقى يا علي ايه حكاية التلاجة والحريق والتلاجة بتاعت مين
انا :التلاجة بتاعتي يا تامر بيه يعطار والحريق كنا مفكرينه عطل فني اكيد النقيب إسلام قالك ما اعرفوش
تامر : امممم وانت عرفت اسمي منين يا علي وليه كنت بتجري انت وصحابك وعمار العرباوي وراء الراجل
انا: كلمت عمار وسألته عن الغريب ودور وراء وعرف أنه دخل لمزرعة البشمهندس عطا سألنا البشمهندس قل لا مفيش حد جالي وانا ما دخلتش حد في ثلاث عمال ماشين من المزرعة بعد الحريق دورنا ورهم واحد مسافر الخليج وده بلغ واتنين مشين فجأه ولاد عم عمار دوروا وراهم و قالوا ليهم في مصيبه و لو ما قالوش مشيو ليه هيلبسوها قالوا لطفي هو الي جاب لهم شغال بي مرتب ضعف الي هما بياخدوا هنا في العاشر من رمضان وهما ساكنين في بلبيس ولطفي ده دخال المزرعة لما احنا جينا هنا يعني كان بي يراقبنا وصلت المزرعه انا وعمار لقيت واحد بيمشي بسرعه ولما شافني خاف انا ماعرفوش ناديت عليه طلع يجري جرينا وراه وسامر كان جاي ليه شفنا بنجري جري معانا وعرف الموضوع تاه مني انا والشباب ربع ساعة كنا احنا الاربعه والغفر بندور عليه وصلنا ليه مكملناش دقيقه ولا انت والعساكر داخلين علينا هيسلموا
تامر :ماشي ياعلي (خارج تامر وراح لسامر وعمار والعامل وقالو نفس كلامي )
العامل:يابشا انا لما لقيت الموضوع كده كلمت صاحب المزرعة وقلت له قالي ان لطفي ساعد شخص علشان يدخل المنطقة باسم عطا بيه والشخص ده ولع في التلاجة وهما هيمسكوا يعرفو مين الشخص ده وهيسلموا للحكومة الحج سلام أخو عمار كلم عطا بيه وقال ليه كده. احنا لقينا مقتول ومحدش لمسه و المزرعه المكان اللي هو كان فيه ده اخر المزرعه وعلى الشارع و سياج مش صور يعني اي حد يدخل ويطلع خصوصا انه ما فيش هناك غفر لأنها على الشارع العام
تامر :انت متاكد يابني
العامل :ايوه ياباشا متاكد (خارج تامر وراح لرئيس المباحث وقال له اللي حصل) تامر يا محمود بيه عوزين اذن النيابه العامه
علشان تفريغ كاميرات السوق اللي قصاد المزرعه من على الشارع
فجأه الباب بيفتح و بتدخل" ست: إذن النائب العام اهو يا سيادة النقيب وتقرير البحث الجنائي والطب الشرعي على الطريق
تامر :انتي مين وازاي تدخلي كده لكم هيرد
ست: انا المحامية مي الديب ومعايا اذن من الوزير بتاعك بكامل الي انا بعمله وهتيجي التعليمات ليكم دلوقتي
محمود رئيس المباحث لسه هيرد: اللاسلكي اشتغال. وقال كل الي مي قالته (مي الديب 25 سنة حاجه كده زي سلمى حايك في الجسم بس وش ايه تقول للقمر قوم واقعد مكانك وبيضاء قشطة لسه معرفش هي مين هنعرف مع بعض)
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
المؤلف: ايه ينجم انا عارف اتكلم عن نفسك
انا :خلاص يعم متزقش متخلنيش اتبنى الجريمة وابوظ القصه
المؤلف : هموتك واخلي سامر البطل
انا: خلاص ينجم اعمل الي انت عوزه الطيب احسن
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
محمود : تمام يا مي هانم خد يا تامر اذن النيابه العامه وفرغ الكاميرات ومشي الباقي ما عاد الأربعة لغاية تقرير البحث الجنائي ما يخلص وعلى ما تجيب تفريغ الكاميرات
تامر : اوامر سيادتك ومشي اخاد فريق ومشي راح السوق وفارغ الكاميرات ورجع القسم
في فله مجهوله دخل ياسر
ياسر : يافندم لطفي انقتال بعد ما علي الصياح عرف ان هو الي دخل حاتم وهو دلوقتي في القسم و حاتم مش في المكان الي قلت ليه عليه وموصلوش
المجهول : بغضب كسر كل الي كان قدامه حمار كان حريق بقا قاتل الغبي اتصل عليه شوفه فين وتابع الموضوع من بعيد يا ياسر مش عاوز مشاكل تانيه ولو حسيت ان في خطر عليا خلص علي الحيوان ده
ياسر :تمام يفندم
عندي دخلت مي عليا بس احا ايه ده انا فضلت باصص ليها
مي :علي ياعلي
انا :نعم انتي تعرفيني من فين
مي: كنت فين ليا ٥ دقايق بنادي عليك متقلقش حتطلع دلوقتي انت وكل اللي معك
انا : انتي مين وانا عارف اني هطلع بس دلوقتي ازي
مي :انا مي وكل حاجه هتعرفها في وقتها وانا صديق مش عدو ا
انا :طيب مين الي حرق التلاجة وانتو عوزين مني ايه
مي: انت هتعرف لوحدك مين حرق التلاجة وانا بحميك بس حاليا ولما يجي الوقت هتعرف كل حاجه ده كارتي لو احتجت اي حاجه كلمني باي (طلعت برا راحت مكتب رئيس مباحث كان وصل تقرير البحث الجنائي والطب الشرعي دخل واحد وقال) تتماشى
منصور:يافندم المجني عليه يعرف القاتل مكانش مدي له خيانه خد طعنه بدون اي مقاومه حاول يكتب حاجه على التراب بس ما لحقش وده استنتجنا من الرمل اللي تحت الاظافر و تاريخ الوفاة قبل النقيب ما يوصل بسبع دقائق و ما فيش اي بصمات وده خلاف حالت المشتبه فيهم. والتحريات بتقول ان تلفون المجني عليه مش موجود معه بعد التفتيش في المزرعه لم نجادة (وصل تامر وجاب تفريغ الكميرات وشغالة وفضال يمشي لقبل وقت الجاريمه واحد وقف بي مكنا ومش ظاهر وشه داخل المزرعة وبعد عشر دقايق طلع بيجري وفي ايده جوانتي و وشه مش ظاهر ركب المكنا ومشي بسرعة ) تامر :كده يا فندم شهادة الناس و اقوال المشتبه فيهم تتماشى مع الادله والتقرير الطب الشرعي اللي ولع في الثلاجه هو اللي قتل لطفي عشان ما يجيبش اسمه
مي :كده مفيش حاجه على علي الصياح والي معاه شكر يا محمود بيه انا هوصال مجهودكم لمعالي الوزير
محمود :وجبنا يافندم تامر خلص الموضوع وعايز اتكلم مع علي الصياح علشان التلاجة.. مشيت مي
تامر : تمام ياباشا
تامر جالي وقالي
تامر : طلعت صح ياعلي لطفي هو الي داخل الراجل والراجل هو اللى قتله وهو اعسر وانتو ولا واحد اعسر المهم انتم براء بس رئيس المباحث عوزك
انا:انا متاكد من نفسي يا تامر بيه وبنسبا لعرفت اسمك ازاي شوفتك في فرح ياسين العطار ياسين وابن اخوه يوسف اصحابي و سالت يوسف عليك وقالي انت مين

(فلاش باك قبل ست شهور في كافيه في العاشر قاعد انا ويوسف العطار وحازم العمدة ومحمود خضر ) دول ناس صحابي دورهم لسه قدام
يوسف : ايه يعم الجو الكئيب ده البلاد طالعه من ثورة والوضع خرا
محمود :ما انت يعلق كنت في السعودية ولا حاسس بحاجه احنا الي شلنا الليله واحد ابن الصياح وواحد ابن العطار و واحد ابن العمدة
حازم :اهو ابن الوسخه ده هو الي هيجيبنا الأرض ياعرص ما أنت ابن الخضري من قلت الارضي والعربيات والمزارع عندكم يخي احا ايه يا صياح ماتقول كلمة ياعم
محمود :يبني ده ابن سلطان الصياح وحيد امه وابوه ده على قلبه قد كده
انا :انبور انبور ياكسمك لغاية ما يطلع ابويا متجوز على امي وعندي بدل الاخ 3 يابن الفقريه
يوسف : يا جدعان فرح عمي ياسين كمان اسبوع في المزرعة كلكم معزومين
انا :اخيراََ بعد تلات سنين ونص عارف لولا عارف ياسين كويس كان قلت انه بيخلع ومش عاوز يتجوز
محمود: انا نفسي اعرف الي بينك وبين عم ياسين ده الراجل اكبر منك يجي بتسع سنين اه انت اكبر من سنك بس فرق العمر وبتقول ليه ياسين عادي ومخزن شغلو عندك (صاحبي بطاع البطاطس ) وابن الكلب ده عادي ولا اي اندهاش قصده علي يوسف
يوسف : لا عادي منا عارف الموضوع ده اصلا هما شبه بعض في الشكل وتسريحات الشعر والطبع ده في مره بيقول لا امه يا روح امك احا ده انا امي تدبحني وكان عمو ياسين بيقول كده لتيتا فاعادي مش بالسن ما انت اصغر مننا عادي
وفضلنا علي الحال ده الساعه١٢ بليل انا ومحمود مشينا على مدينة ناصر ويوسف وحازم ساكنين في العاشر
بعديها باسبوع في مزرعة محمد العطار ابو يوسف كان فارح على مستوى وكان في ناس تقيله بس الي هيا صحاب بجد في الي كانت اعرفه بشكل خاص وفي الي هو بزنس طلعت علي القوشا ومعايا خمس تلاف دولار نقوط وسحبت مسدس واخدت الميك وقولت
انا: احلا تحيا مني لخويا وحبيبي ياسين العطار و بحيي محمد بيه العطار
محمد :ماشي يابن الصياح تحيتك وصلت وفضيت الخزنا في الهوا
ياسين :حبيبي يا لول عقبالك ياغالي
نزلت وبعد عشر دقايق داخل تامر وحيا ياسين فاسالت يوسف
انا:مين ده يا يوسف شكلو ميري
يوسف : ده ابن عم ابويا وهو فعلاً ميري نقيب بيخدم في سينا
والموضوع خالص
(عودة من الفلاش باك)

تامر:تمام مكتب محمود بيه الي هناك ده👈🏻
انا: تمام (طلع عمار وسامر والعامل مشي ) سامر انت وعمار استنوني عند التلاجة وانا نص ساعة وجاي
دخلت مكتب محمود : اتفاضل ياعلي هو التلاجة باسم مين علشان نفتح المحضر ونضيفه مع جريمة القتل
انا :التلاجة باسمي ومفيش مشاكل هتحصل ابويا وصي عليا بس مش هيقول حاجه
لما مي طلعت سلام شفها (سلام اخو عمار العرباوي صحصح معايا عزيز القارئ )
سلام: مي هانم خير يا هانم
مي: انا جايه لعلي الصياح انت بتعمال ايه هنا يحج سلام
سلام :انا جاي لخويا عمار
مي :هو عمار الي جوه اخوك عموماً هو طالع خلاص انا عوزه تفصيل الموضوع وعنوان الاتنين العمل الي ابن عمك عرف مكانهم بس بسرعه يا حج سلام وعلي الصياح ميعرفش حاجه
سلام :تمام يا هانم ابقي اكلام مكتب الباشا واوصل المعلومات ليه وبنسباََ لعلي الصياح انا معرفش حاجه عن الموضوع ده اصلا
مي :تمام ياسلام
عند اسلام وتامر
اسلام:حصل ايه يا تامر بيه
تامر :طلعو ملهمش علقه الي ولع في التلاجة هو القاتل داخل عليهم عسكري. وقال
عسكري: تامر باشا المتسكل مسروق ولقينا قبل كامين الصناعيه ومفيش اي كاميرات مراقبة صورت حاجه
انا: طلعت من عند محمود ورحت عند التلاجة. بكره هاحمل العربيات وماشي كويس ابويا وامي ما عرفوش حاجه بس نفسي اعرف مين مي دي وعاوزه مني ايه المهم عمار المكان هنا في حميتك بس ابن الوسخه كان هيلبسنا في حيط
سامر :هو ايه الي حصل انا مش فاهم حاجه لحد دلوقتي
انا : و**** ولاانا فاهم حاجه عاوز اروح انام انا اول مره ادخال قسم وفي قضية قاتل وكان عليا سبات ابن وسخه مش عارف من وين جايبو انا ماشي سلام
ركبت العربية لقيت احمد فواد بيرن عليا احمد باشا فؤاد عامل ايه يا باشا
احمد : انا تمام يا علي كفارة
انا :سمعت بسرعه يعني
احمد :اه سمعت بس ملحقتش الداخل بنت الديب خلصت كل حاجه بس المشكله مش في بنت الديب المشكلة في الباشا الي ساهل الأمور لبنت الديب انت ليك علاقة في اللي حصل يا علي
انا :مش فاهم اي حاجه من اللي انت قلته انت عارف حاجه انا اول مره اعرف بنت الديب وعيب عليك انا مليش دعوه بالموضوع ده لو انا الي عاملها محدش فيكم كان عرف حاجه عن الموضوع ياباشا مش اتمسك جنب الجثه ابويا ميعرفش حاجه يا احمد بيه سلام
احمد فؤاد بعد ما فصل معايا بيكلم واحد واقف قدامه
احمد: مي الديب راحت لعلي وهي اللي خلصت الموضوع
تفتكر عاوز ايه من علي وليه دلوقتي يعني اه قضية قاتل بس انا كنت اعرف اخلصها لولا انك هنا كان قلت انت اللي دخلتهم
ابويا : لا انا كنت عنده وسالتو قالي انا مدخلتش ابنك في شغلنا انا بحمية بس (الشخص ده هيكون ليه قصه لوحده وهتكون قصتي الأساسية ) علي علاقته بسامر الشربجي قلقاني بيضرب نار ومتابع موضوع اللي ولع في التلاجة
احمد : عملت ايه صحيح عرفت مين ولا لسه المشكله جبت تاريخ عيلة لطفي كله ملهمش علاقه بيك ولا يعرفو حد من اعداك
ابويا :انا كنت شاكك في موسى بس لا ملوش علاقه واصلا عامل حادث و علي ماشي كده كده بس كلها يومين
انا قلقان عليه هو يمشي بس وانا افوق للي بيحصل هنا واشوف مين اللي في الثلاجه.
احمد : انت دلعته خالص يا سلطان هو اه رجال ويعتمد عليه في كل حاجه بس كلامه معك وقت ما زعقت مع موسى غلط وين ما سيارتك ليه غلط اكبر

في فلا المجهول
ياسر : علي الصياح خرج يا فندم بس سامر الشربجي كان معه الموضوع خالص في 3 ساعات مكتب الديب هو الي خالص كل حاجه الاتصال جي من الوزارة ده الي قالو الراجل بتاعنا اللي جوا ومش عارف اوصل لحاتم
المجهول : ابن المتناكة ده انا هنيك امه فتح كل العيون علينا عبد الرحمن الشربجي و سلطان الصياح وسلام والباشا بتاع مي الديب وده مبيهزرش ده عرف من اول مولعت في التلاجة ان انا اللي عاملها
ياسر: تؤمر بأيه سعادتك
المجهول : خف الوضع شواية واعرف الحيوان ده فين
رن تيلفون ياسر وخالص المكالمة وقال
ياسر: يافندم حاتم في سيناء تحب نجيبو
المجهول :اياك خاليه يجي من نفسه لو حسوا ان في حاجه غلط هيعرفو على طول ويمكن الباشا ميعرفش ان انا الي ولعت في التلاجة اسلم نفسي ليه سيب الوضع طبيعي واحد بيصيف وماشي عادي جدا
ياسر: تمام يا…. بيه
الفجر كان بإذن صليت وبعت لا أسامة على الواتس ان العربيات توصال الساعة 2 العصر روحت ارتميت على السرير محستش بنفسي غير العصر اخدت شور سريع ورحت التلاجة كلمت عم ايمن وخليته يجيب كام عامل عشان التحميل رنيت على مطعم ميت جوع طلبت اكل ليا ولناس الموجودة عند التلاجة العربيات وصلت الساعة 2 ونص وصلت عند التلاجة وبعد عشر دقايق الاكل واصل
انا : عم ايمن نادي الناس تاكل وبعد كده كاملو تحميل
الناس جت وكلنا ورحت اشوف الدنيا ماشيه ازاي
عم ايمن: ده كل الشغل الي جواََ يا علي كده التلاجة فضيت
انا : تمام يا عم ايمن منعم الجامبو معاك و خود سلامة معاك الدبابة انا همشي بيها
عبد المنعم سواق معانا : تمام يا علي اللي انت عاوزه
انا : ولا اقولك خليك زي مانت خد العربيتين وامشي
منعم : خلص ماشي. نص ساعة وكان العربيات حاملات ومشيت
انا : عم ايمن قافل العنابر وافصل الكهرباء وهات المفاتيح
قافل كل حاجه"" تمام ياعم ايمن خلاص كده شغلك مع سامر من أول الشهر روح انت
عم ايمن :تمام يا علي **** يوفقكم سلام عليكم
انا: تسلام وعليكم السلام (عديت على عمار) عامر ايش أخبارك
عمار :**** تمام ياعلي انت عامل ايه الراجل اللي دخل هنا مش ظهر في أي كاميرا شكال ابن الحرام لطفي كان عامل حساب كل شي يارجل حتى محنا عارفين اسمه عبارة عن شبح
انا : الا ما يكون سايب وره طرف خيط المهم انا ماشي اليوم الثلاجة في أمانتك تمام
عمار :**** يسهل عليك تمام لا تقلق مكانك ما حد بيقرب له
مشيت كان المغرب خلاص هياذن رحت الشاليه
دخلت لقيت امي قاعده
انا : مساء الخير يا نور اخبارك ايه
امي :انا تمام الحمد **** ياحبيبي انت عامل ايه ليا يومين ما بشوفكش المهم لما تمشي تروح لعمك موسى علشان عمل حادث سلام عليه مهما حصل بيفضل عمك من دمك متخليش قلبك قاسي
انا : مش رايح لحد يا امي انا اول مره اشوف ابويا بيزعق كده ده بيحاسب اخوه الكبير على حقه وده اصلاََ مش ورث جدي ده حق ابويا من حر ماله ودي مش اول مره ما بابا ياما طلعه من مصايب ولا نسيتي أهل ايه لما كانوا هيقتلوا
ولولا ابويا كان زمانه مات و مصايب كتير
امي : يابني سامح ده **** بيسامح. ابوك صاحب الحق سامح انت راكب دماغك ليه انت عارف جدك قبل ليموت لما كان ساكن معنا قالي ايه قال انا ظلمت سلطان كتير رغم ده كله كان لما حد من اخواته يقع في مشكله يجري عليه و يسعدوا و قاعد يعيط جدك اللي زي الجبل يعيط لما قالت لابوك قال لا ابويا مظلمنيش وكان عايز يكتبلى عماره والمزرعة بس انا رفضت وده اخوه لما يكون في مشكله اكيد هيساعده

انا : انا بحب جدي وجدتي وبروح لجدتي بس معظم اعمامي ولا ليهم دربت لازمه عند ناس بتمشي ورا حريمهم ميلزمنيش عندك مرات عمي خليل كام مره كنت هتطلق بسبب ان صوتها عالي وهيا في بيت عيله اهو ده راجل
وطلعت فوق
امي : **** يهديك يابني ما انت اللي شفته منهم مش قليل
عندي قانت طلع من الحمام و تليفوني بيرن ياسين العطار
انا : ايه يا ياسين
ياسين : عندك مكان فاضي في التلاجة في كنترين جايين بكره
انا: يابني ده في 8 عاندي ده غير اللي عندك واللي في سيكم
ليه ده كله
ياسين : الدنيا بدات ترجع تاني وبعدين السوريين بيجوا مصر بسبب الحرب في بلادهم وبيفتحو مطاعم وبياخدو البطاطس دي و البطاطس ها تغلى وبعدين من هنا لشهر 3 محدش هيلاقي بطاطس مجمده
انا : اصبر هكلم أسامه خليك معايا.. علقت المكالمة ورنيت على أسامة
أسامة: ايه يا علي
انا: في مكان في التلاجة لكنترين
أسامة : اه في انا مطلع 3 عربيات جامبو وبحمل العربيات دلوقتي في شغل جاي ولا ايه
انا : اه لياسين العطار تمام
أسامة :خلاص ماشي. فصلت معاه
انا :ياسين في مكان في التلاجة. انا جاي النهارده همشي كمان ساعة اشوفك الصباح سلام
ياسين :سلام ياغالي
ران عليا يوسف
يوسف :انت فين يا زفت المدرسة بدأت
انا: طيب ارمي السلام الاول وبعد كده اغلط
يوسف : بتكلم بجد هتيجى امتى
انا: ساعة وهمشي من هنا ياعلق
يوسف : محمود الخضري ناقل العاشر
انا : احلف امتى الكلام ده
يوسف :من شهرين انت متعرفش
انا:لا ما قال ليا اي حاجه العلق
يوسف : سما رنت عليا وسألت عليك
انا :سيبك منها كمان اربع سنين ولا هتكون فكراني عاوز حاجه
يوسف: لا حبيبي سلام. " رنيت على سامر
انا : بقول لك يا غالي قابلني في Dragon عشان اسلم عليك لاني ماشي تمام
سامر :تمام يا علي ١٠ دقائق و هوصل هناك سلام
جهزت شنطة هدومي وشيكت على العربية الدماكس اللي هامشي بيها ورحت الكافية لسامر
سامر : خلاص يا صياح ماشي
انا :حال الدنيا يا صاحبي هنعمل ايه بس هنزل اكيد وانت هتيجي هناك الدنيا بتمشي
سامر : تمام ياغالي سيف هيمسك تدريبك تمام هو هناك اصلا توصل بالسلامه
انا : ماشي يا طيب **** يسلمك سلام
مشيت مسكت الطريق لغاية القنطرة ساعتين ونص سواقه لغايت ما وصلت المعدية لقيت احمد فؤاد واقف هناك نزلت ليه واحد معادي من هناك شافني اتذاكر حاجه ( فلاش باك )
كان لطفي بيجري وكلم حاتم
لطفي: حاتم باشا الحقني يا باشا علي عرفني وبيجري ورايا
حاتم:انا قريب من المزرعة وجاي ليك ضيعه قابلني عند اخر المزرعة من ناحية السوق ( كلام بينه وبين نفسه يابن الوسخه يا لطفي هتودينا في داهية) وصل المزرعة وداخل من بين السياج وشاف لطفي
حاتم: هات تيلفونك
لطفي : اهو بس ليه
7حاتم : علشان انت فاضل هنا وهوب السكينة اتغرزت في صدره. انا اسف يا لطفي يا انت تموت يا انا وانا عايز اعيش الراجل اللي انا شغال معاه مبيرحمش وانت عارف كتير سحب السكينة و غزه كمان طعنة و رمى السكينة وجري
وريني هتعرف مين ولع في التلاجة ازاي.يا علي يا صياح (عوده من الفلاش باك)
انا : احمد بيه
احمد : عامل ايه يا علي ايه خلاص ماشي
انا : تمام بخير اه خلاص كده جبرت
احمد : تمام يا غالي **** يوفقك. كلام الظابط اللي واقف عدي العربية دي يا بني
انا: تسلم يا باشا اي خدمه
مشيت نص ساعة و وصلت بنزينه طايع الساعة كانت 9 دخلت kfc اتعشيت و فولت العربية ومشيت الساعة كانت 10 وصلت الفيلا في العاشر 11 الا ربع حطيت راسي ونمت صحيت من النوم الساعة 5:30 الصبح لبست رياضي وطلعت اجري جريت ساعة ورجعت البيت خدت شور وفطرت فطار خفيف و الساعه كانت 8 الا ربع روحت الشركة ورنيت على ياسين العطار
انا : ايه يا ياسين انت لسه نايم ولا ايه
ياسين لا صاحي هاعدي على رفاعي اجيبه معايا
انا :تمام انا عند الشركة تمام
ياسين :خلاص ماشي سلام
وصل ياسين والعمال ياسين جاي بعربية جامبو نزل وسلمت عليه هو ورفاعي
انا : ايه عاوز شغل
ياسين: اه هحمل العربية من الشغل الجديد وعاوز عربيه من بتوعك
انا : تمام ماشي ايه يا رفاعي مش سامعلك صوت
رفاعي : انا ولا اعرفكم الا وقت الحساب
انا: طيب ياعلق عليك اربيعن الف تخزين والسعر رفع عشرين في الشهر
رفاعي : خد فلوسك يا عم و وهنخزن بره عادي
ياسين : ماتسكت يا عم خرا بوظها واقعد على تلتها انت حسابات بس مالكش دعوه في حاجه تاني انت حبيبي يا علي سيبك من الخول ده
انا : علشان خاطرك بس ياسين ههههههه كام دول يا رفاعي
رفاعي : أربعين. عديت فلوس كانوا رزمة و رزمتين
انا : ناقصين 100 في الرزمة دي كانت 10,000 الا 100
رفاعي : ازاي يا عم
انا : ياسين امسك عد بضاني هتفرقع من صاحبك
ياسين : هههههههه هات (عد وطلع كلامي صح.) ناقصين ادي احلى ميه
كانت العربيات بتنازل الشغل الرصيف كبير
انا : تعال نحمل عربيتك وعربيتي الشغل اللي انت عاوزه تمام (كان اسامة وصل") انا: اسامة دول حساب ياسين تمام
أسامة : تمام وحمد **** على سلامتك
انا : **** يسلمك مفتاح الجامبو الخضر فين
اسامة: في المكتب جوه
انا : تمام اخدته لما تعوز كبده قولي
طلعت على الرصيف ياسين كان بيحمل رجعت العربية عشان تحمل هي كمان حملنا العربيات و روحت عند تلاجة ياسين فضيت العربية و شوفت يوسف
يوسف: امتى هتروح المدرسة
انا : من يوم الأحد الجاي تمام سلام
ورجعت على الشركة ركنت العربية و دخلت ارجع شويت حاجات

فلاش باك امبارح عند المجهول
ياسر : يافندم
المجهول: خير على آخر الليل يا ياسر
ياسر :حاتم وصل المكان اللي قالت ليه عليه
المجهول : تاكد انه ما فيش حد بيراقبه وهاته
ياسر : تمام ماعليك
جابوا حاتم مجرد ما شافه المجهول هجم عليه زي المجنون
المجهول : اه يا ابن العرص بتتصرف من دماغك ليه وبوكس في وشه قاتل يا ابن المتناكة قاتل لا وايه البوليس عرف و بيدور عليك.. وبيضرب فيه برجليه في بطنه وكل مكان انت خدام عندي تنفذ الاوامر بس متتحركش من دماغك ابداََ
حاتم : ياباشا انا وانا جاي شفت علي الصياح وهو شافني ومعرفنيش
المجهول : أنت متأكد يا عرص
حاتم :ايوه يافندم
المجهول: خد الحيوان ده على الملحق و ما يخرجش غير لما انا اقول
ياسر : تمام يافندم
المجهول : حاتم ماتنساش ان امك شغاله هنا مديرة الفلا واتصرف على الأساس ده

ولهنا يكون الجزء الثالث خلاص تحياتي لكم جميعاً

انا اسف على التأخير ياشباب بس كنت تعبان ومقفول من كل حاجه وقرفان نفسي رمعنديش نفس لأي حاجه واتمنى لكم قرأ ممتعة

الجزء الرابع

الحكمة شيء أساسي للفوز زيها زي القوة والمال وجود المال بدون عقل ملوش لازمه مفيش حاجة اسمها اذكاء مني مفيش انسان غبي الغبي هو اللي بيصنع الغباء الموضوع عدم استخدام عقلك وذكائك صح في حاجات لازم تنساها وتصبر عليها سنه وخمسه عشان تمشي صح تحليل الصوره اللي قدامك مش صعب استخدام الموارد والمعطيات تظهر الصوره واضحه قدامك

وانا علشان انفذ الكلام ده استنيت 3 سنين براقب من بعيد لبعيد من غير عدوي مايحس بيا خليته يفكر اني نسيت

عدا 3 سنوات بدون احداث كتير كانت بجري الصباح زي كل يوم شفتها حورية ماشيه على الارض نسخة من ولاء عزام في الجسم بس الوش حاجه تانيه الجمال الاوربي عيون خضراء ووش ابيض لو نفخت عليه يحمر الفلا بتعتهم جنب فلاتي ليهم سنه سكنين جمبي
انا : صباح الخير
هي : صباح النور (واحا علي الصوت بي يدوب و وشها بقا احمر ددمم ) واحلا حاجه عجبني فيها الهدوم المحترمة
طلعت اخدت شور سريع ونزلت شغلت العربية وعملت قهوة وفتحت باب الفلا لقيت شاب يمكن عشرين سنه وقف على عربيه قدام الفيلا بتاعت البنت شكله اخوها
انا: صباح الخير
هو : صباح الفل احمد
انا : اتشرفت بمعرفتك يا احمد وانا علي
احمد : انت ساكن هنا
انا : اه بس انت اول مره اشوفك من سنة
احمد : اه محنا قعدين في التجمع الخامس بس اهلي هنا علشان شغل الوالد وانا في التجمع عشان الجامعة بس في تجديدات فيها وكده
انا : يعم نورت العاشر مع شركة مين شغالين في التشطيبات
احمد :مع الصياح قروب
انا : ماشي يا غالي ده *********** رقمي لو احتجت حاجه كلمني (طبعاََ انت مستني اقوال دي شركتي واعتبر الفلا خلصت اتقل يا عزيزي )
احمد : ماشي يا علي حبيبي
وركبت العربيه ومشيت رن تلفون رديت
انا: الو
صوت : يافندم معاك سارة سكرتيرة المدير التنفيذي لشركة **** علي بيه الصياح معايا
انا: انا اتفضلي
سارة : انا اتصلت بحضرتك ابلغك ان معاد حضرتك اتأجل لبكره
انا : تمام بس فارس بيه مبلغكيش ليه
سارة: للاسف لا يا فندم
انا: تمام شكرا بلغي مكتبي بالموعد الجديد
رن عليا سيف
سيف : ياكبير المكان جاهز وجبنا كيس الملاكمه
انا : اخير ياسيف تمام في مدينته نصر مش كده
سيف : اه زي ما انت عاوز
انا : خلاص ماشي ساعه ونص واكون عندك
سيف: تمام
رنيت علي يوسف العطار
انا : ولا ياعطار مبتسالش ليه يعلق
يوسف : ياعم ده انا طلعان دين امي في الشغل انت مش عارف يعني
انا: ياخي احا انت هتعملهم عليا شغل ايه يا متناك انت هتشتغل نفسك ده انت قاعد في المكتب
يوسف : ماشي ياعم المهم متعدي عليا في اكتوبر
انا: ورايا مشوار في مدينة نصر هخلصه واجيلك تمام يا غالي
يوسف: ماشي يا صياح
وصلت مدينة نصر في برج عشرين دور آخر 3 ادور تبعي مفتوحين على بعض طلعت الدور 18 ودخلت لقيت كيس ملاكمة عالي عن الارض متر بس روحت عليه من غير ما اكلم حد من الرجالة ونذلت فيه تخبيط ابكوس وشال نص ساعة مسكت عصايت بيسبول وضرب مغلول با فرغ غضبي في كيس الملاكمة
سيف : ارتحت يا علي
انا : ارتحت على الاخر يا سيف(وفتحت السوسته بتاعت كيس الملاكمة ونزال شخص وهو مدمر ومفتح عينه بالعافيه) شوفت الدنيا صغيره ازاي يوم ليك ويوم عليك
هو: طيب ازاي
انا : افهمك (وافهمك انت كمان عزيزي القارئ) قبل ثلاث سنوات قولت اني هصبر عليكم لغايت متنسوني وتفكر انت ومعلمك اني نسيتكم بس انا كنت مراقب العمال لغاية قبل شهرين

(فلاش باك قبل شهرين)
رنيت على سيف يجي ليا بعد ماسيف وصل
انا : سيف كفاية مراقبة لحد كده اختف الاثنين وهتهم المخزن
سيف: تمام هما اصلا لسه في نفس الشغلانا
انا: تمام
راح ليهم سيف وطمعهم بالفلوس ان في شغلانه احسن لمدة شهرين ويعملوا اجازه مرضيه ومشي الموضوع واخدهم علي المخزن و نزلت ليهم وهما مربوطين
انا : اهلا وسهلا بيكم
الاتنين : هو احنا عملنا ايه ياباشا ده احنا ماشيين جنب الحيط
انا: هنعرف دلوقتي ماشين جنب الحيط ولا لا مين اللي ولاع في التلاجة اللي في سيناء ونفس الاسطوانة المشروخة مش عاوز
واحد منهم: يا باشا احنا قولنا كل اللي نعرفه ده لطفي واحنا منعرفش حاجه
انا : يعني كده طيب انا حسيبكم بعد ما انشر خبر انكم اتخطفتم ونشوف حتتقتله زي لطفي ولا هتعيشه انتم اسمكم ايه
خميس :انا خميس وهو جميل ياباشا
انا : يا رجاله ادو خميس وجميل وجبهم وسيبوهم
جميل : يا باشا احنا ناس غلابة متظلمناش
انا: ههههههههه العب غيرها انا عارف مصيبكم في البلاد ده انتم اوسخ ناس سيف خلعهم الهدوم و وصل الكهرباء في اديهم ورجليهم وفي البيوض وفي النكاشتين دول وفي خرامهم.. ده انا هخليكم ترقصوه على الوحده ونص انت وهو
عمال سيف زي ما قلت ليه. شاغل يا بني
واشتغل الصويت نص ساعة
خميس : هنقول يا بيه بس الرحمه ارجوك ده مفيش فينا نفس
انا : قول يلا مين اسمه ايه
جميل :بس عندنا شرط
انا :شغل 😡 ياسيف
خميس بسرعة : حاتم ياباشا اسمه حاتم
انا : معكم صوره ليه
خميس: اه في صورنه من غير ميعرف وهو واقف مع لطفي
سيف :فين الصوره دي
خميس : افتح فوق العجل بتاع الشنط هتلاقيه
سيف : عماد شوف المكان اللي قل عليه
عماد : موجود يا ريس كارت ميموري 32 جيجا
سيف : شوف ليدر و حط الكرت فيه وجيبه
عماد : في واحد مع الاب توب
سيف: تمام تعال (فتح الكرت على الاب ) اوب اوبببببب بص ياباشا ده في فضايح هنا نيمين مع حريم في ولا خمسين فديوه وفي صور كتير هنا
انا : غير كمان لا مش ده بس وقاف ده لطفي هو ده حاتم يلا
خميس :اه ياباشا
انا :طبعاً ياجميل عاوز تعرف ازاي عرفت انكم عارفين الكلام اللي انتم قالتوه محفوظ ومحبوك زيادة عن اللزوم ولما سالتكم متعبتش نفسك وتذكرت حاجه لا على طول افتكرت ولاكان الموضوع من يومين مش تلات سنين عارف لو عملت اهبل ومش فاكر كان ماشي بس انت عملت نفسك ناصح

(عوده من الفلاش باك )

انا: سيف خد الحيوان ده على المخزن في كيس الملاكمة وخد المرايا دي معاك وهننزل تحت وازعق اني عاوز الكيس رمل من اسفنج والمرايا مش عجباني علشان محدش يشك في حاجه
سيف: تمام
ونزلنا الدور 17 وده فاضي
انا بصوت عالي: رجع الحاجات دي تاني انا عايز الكيس رمل مش سوست واسفنج وقول لشركة المفروشات ده نهاية تعامل يلا
نزله في الاسانسير وانا نزلت على السلام دور واحد ولقيت راجل في الخمسين من عمره
شخص : خير يا أستاذ ايه اللي بيحصل
انا : ومين حضرتك
هوا : انا العميد زكريا مدير أمن الجيزة
انا : اهلا وسهلا بيك انا علي اخر 3 ادوار تبعي
زكريا : وليه الزعيق ده يا علي
انا: بنبره حاده شويه " علشان جيبين اساس البيت علي مزاجهم وانا مبعملش غير اللي على مزاجي اتشرفنا يا سيادة العميد. وسبته ونزلت لقيت عوض البواب بتاع البرج راجل عنده يمكن 32 سنه
انا: عامل ايه يا عوض
عوض : تمام يا بيه نحمده ونشكره
انا: لا قول العميد زكريا ده ساكن هنا
عوض : اه يبيه في الدور الستاشر تحت حضرتك
انا:(طلعت ميتين جنيه وحطيتها في جيب الجلابية ) وده ايه نظامه يعني حاكم ولا ايه الدنيا
عوض: بيني وبينك ياباشا ولا حاكم ولا حاجه ده بقرون لتشوف هدومها مراته هيا وبنتها عاهرات ومن يمكن سنه وصل ظرف ليه شوفت الي فيه من غير مايعرف لقيت صور المدام سحر مراته ملط ولا ماخذه في وضع نيك وشاف الصور واهي فوق وسمنه على عسل هما الاتنين
انا : اه وعائلة اللواء محمد ابو الدهب هنا
عوض : اه يا بيه بس دول ناس محترمة مفيش عليهم غبار
انا : صح دول ناس معارف عاوز ازورهم بس وطلعت الدور 14 نظام الدور كله شقه وحده
رنيت الجرس وفتحت ليا وحده نسخة من اللبوة الكبيرة الهام شاهين بس عيون زرقاء وبيضاء بفته ومفيش ترهلات وست محترمه ( ناهد ابو الدهب عندها 47 سنه حرام اللواء الشهيد محمد ابو الدهب التكفيريين موته في حملة تفتيش في جنوب سيناء عنده مصطفى 28 وده ماشي على طريق ابوه وطارق 14 وسمية 22 ورنا 17) ناهد: علي عامل ايه يا واطي مبتسالش ليه
انا : الحمد *** طيب سلمي الاول ياوليه بدل الغلط ده ويعني انتي اللي مش مبطله رن
ناهد : ماشي يابن نور محدش يعرف ياخد حق او باطل منك
انا : انا ابن سلطان الصياح اه نور امي وانا ابنها بس انا اسمي علي سلطان مش علي نور
ناهد : ماشي يا بن الصياح
انا :واخبار الملازم مصطفى ايه
ناهد : لا ياحبيبي حضرت النقيب وهو كويس
انا : اه ما عيلتك كلاهم رتب ده الداخلية بتعتكم مش انتم تبع الداخلية
ناهد: لا وحياتك ما عيلتي خالص شكله واحد صاحبنا
انا : لو قصدك انا لا ** منا او ابويا انا كنت هكلمك علشان كده وبعدين مش عيلتك ليه دول مشاء* يهزه الارض هز
ناهد: عارفة انهم يهزه الارض بس دول مش عوزين حد يقول ده ماشي بالواسطة فمش هما موكن انتم اه صاحبك اه لكن دول لا
انا : صاحبي مين ياسين العطار
ناهد: لا التاني وانت عارف مين ما بلاش هبل
انا : لا مش عارف قصدك مين
ناهد : لا ناصح عامل نفسك مش عارف قصدي على سامر الشرجبي
انا : سامر ليه و انتي مفكره سامر وزير ولا ايه
ناهد :ماشي اعمل نفسك اهبل على اد متقدر
انا : ماشي يامزه انا عاوز امشي عاوزه حاجه
ناهد: لا ياروحي تسلم بس متنسنيش تمام ابقى عدي
انا : تمام ياعسل انتي ابقى تعالي نور في التجمع الخامس
وانا قريب هاجي سلام
رنيت على يوسف
انا : لسه في اكتوبر ولا مشيت
يوسف : يعم موجود هروح فين تعال انا في المعرض
انا: تمام انا طالع من مدينة نصر مسافات الطريق واكون عندك
يوسف: تمام
رنيت على سيف
انا : سيف هات الدكتور للحيوان اللي عندك وانا بكره هشوفه عوزه زي الحصان
سيف :تمام وسامر بيه جاي كمان يومين
انا :تمام ماشي ظبط ليه فيلة المعادي
سيف : تمام اعتبره حصل يكبير
وصلت عند يوسف كان بيراجع شوية ورق
يوسف :علي بص على دول كده
انا :انا مفطرتش عاوز اكل بعد كده اشوف اللي انت عاوز
يوسف : ياعم حسني وصي لينا على فطار
انا : هات الورق ده كده ماله
يوسف : في لخبطه في الحساب والداخل والخارج
رجعت الورق على السريع
انا : احا يا يوسف ده معمول بطريقه احترافيه في سرقة يمكن ميه وخمسين ميتين الف بس برفسور الي عمل الورق ده بص قده الارقم الاصليه المفرود تكون كده شايف الارقام دي شبها بس باختلافت بسيطه يعني لو رجعت بسرعه هتحس ان مفيش فرق بس ازي المحاسب بتاعكم مخدش باله من حاجه زي دي مش فاهم في حاجه غلط يايوسف
يوسف:ما انا اخدت بالي بس كنت عاوز اتأكد
انا : اصبر دقيقه اشوف مين يعرف يعمل ورق زي ده
رنيت علي اسامة
انا : اسامة بيه عامل ايه
اسامة : انا تمام يا علي انت عامل ايه بس مش مطمئن لداخلة دي عاوز ايه
انا: هبعتلك ورق على الواتس اب عاوز اعرف مين بيعمل زيه وانا عار انا في سرقه وصل ليك
اسامة : وصل اه ده شغل سمير رفعت
انا : سمير رفعت مين يا اسامة
اسامة : فاكر الواد اللي كان بياخد شغل بي عربيه سوزوكي وفجأه غني هو ده
انا : اه افتكرت كنت عارف من الاول انه ماشي شمال وده مكتبه فين
اسامة : يعم ده البلاد كله عارفه انه شمال هبعت لوكيشن المكتب بتاعه ليك علي الواتس بس ده عاوز داخله تخوض
انا : بس كده مع ان انا لوحدي ارقعه هو والبلاد اللي هو منها بس ماشي سلام
اسامة :سلام يا غالي

انا : عرفنا مين اللي عمل كده فاضل نعرف مين اللي طالب وفين ام الفطار يا يوسف
دخل حسني بالافطار
يوسف : اهو الفطار ماشي يا عم حسني تسلم هنروح لسمير امتى
انا :النهارده بس الساعه خمسه كده قبل كده انسى انا كده كده بايت في التجمع مش راجع العاشر
يوسف : لو كده ماشي (فطرنا وشربنا قهوة وفضلنا نتكلم لغيت وحده ونص )
انا: يوسف انا ماشي عاوز اشوف امي لان عندي مشوار العصر تمام عاوز حاجه
يوسف: لا حبيبي وانا على اربعه ونص هرن عليك
انا : تمام سلام
مشيت من عنده على التجمع ليا يمكن 6 شهور ماشفت امي
رنيت عليها
انا : احلى ست الكل في الكون اخبارك ايه يا غاليه
امي : انا ولا اعرفكم يا جزمه 6 شهور ولا كان ليك ام تسال عليه
انا : ليه بس يا نور ده انا علي مش حد تاني
امي : المشكلة انك علي لو حد تاني عادي انا تمام انت عامل ايه يا ابن بطني
انا : جديدة دي هو في ايه
امي : انت روحت لناهد النهارده
انا :اه هو انتي فين يانور
امي : عند ناهد ليه
انا: يلا مالكيش نصيب كنت رايح التجمع عشانك لكن ناهد انا كنت في البرج هعدي عليكي العصر وقولي للوليه اللي جنبك اتهدي
امي : ماشي يا روحي بستناك بس ما تتغدىش هتتغدى معيا
انا : ماشي سلام
وصلت التجمع كانت الساعة اتنين دخلت كافيه وقعدت ساعة ومشيت ورنيت على شركتنا بتاعت المقاولات
سكرتيرة : الو الصياح للمقاولات
انا: حوليني لمكتب هشام ثابت(هشام ده المسؤول عن قسم التعاقدات والتشطيب )
السكرتيرة : مين حضرتك
انا: شكلك جديده قولي ليه علي الصياح
السكرتيرة : انا اسفه جدا يا فندم هحول المكالمة حلاََ.
دخلت على هشام . علي بيه الصياح على التلفون
هشام: علي بيه اؤمر معليك يافندم
انا : معنا كام فيلا تشطيبات داخليه بس بعيد على الكمبوندات يعني تبع واحد بنتعامل معاه كده يعني
هشام : لحظه بس يافندم احنا معانا كمبوند في التجمع الخامس وده انشائه من الصفر تابعنا فا مستبعد وفي فلاتين
معنا وحده تبع سامي الجابر والتانيه تبع فريد بيه الادهم
انا : مين مش موجود في مصر ومش مستعجل
هشام: سامي جابر كمان شهر هنسلم وفريد بيه كمان عشر ايام
انا : طيب ابعت لوكيشن فريد الأدهم وعوزها تخلص خلال أسبوع
هشام: تمام يا علي بيه اي خدمة تانيه حضرتك
انا : لا تمام يا هشام تسلم
وصل اللوكيشن كان مكان قريب من الكافيه وصلت الفيلا 3 أدوار وحاجه فخمة وقفت قدامه عشر دقايق ووصل احمد
شفني جه عليا
احمد : هو انت بتعمل إيه هنا وعرفت العنوان ازاي
انا : اهدا ياعم انا ساكن هنا دي حاجه الحاجه التانيه انا قولت اسمي علي مقولتش علي ايه انا علي الصياح
احمد : يعني انت ابن سلطان بيه الصياح
انا : اه انا
احمد: اعذرني انت عارف الشباب اليومين دول وانا عندي اخوات بنات
انا : لا عادي اي حد مكانك كان عمل نفس الحاجه ولا يهمك
والفيلا اسبوع بكتير وتخلص
طلعت ام احمد واخواته البنات وطفل صغير يمكن ست سنين
هو اهلك معاك على كده تيجي تشرب قهوة معايا والأهل يتعرفوا على بعض
احمد : مش هينفع وهنكبس فجأة خليها مره ثانيه
انا : و**** مايحصل هتيجي انت تعال ومالكش دعوه
راح لامه وجه
احمد : تمام بس مش هنتاخر تمام
انا : تمام امشي ورايا
ركبت العربيه وأحمد وريا رنيت على امي
انا: نور انا جاي بس معايا ناس تمام
امي : ناس مين يا علي
انا : لما اجي بتعرفي ٥ دقايق وداخل على البيت سلام
وصلت الفيلا بتاعتنا (و بص يامعلم الفيلا 3 أدوار و بدروم تحت الارض وده عباره عن جيم متكامل الفيلا مساحتها 1500 متر والارض المبنية عليها 3,500 متر الالفين متر عبارة عن مسبح كبير تمام مكان للشوي والكلام ده في مكان مخصص كذا لما نحب نقعد برا في الشتاء كله قزاز السقف بتاعه خشب وفي مدخنة وسفره عشان الاكل في مطبخ صغير و ما كنت اسبرسو وما كانت فشار وشاشة عبارة عن تلفزيون وبلاي ستيشن 70 بوصة واجهة الفيلا حجر فرعون ندخل جوه الدور الاول عباره عن مجلس منفصل للرجال و ده ليه باب منفصل عن الفيلا من جوا وفي باب جوه عشان اللي دخل الاكل والعصير والكلام ده من الخدم وجوه في مجلس للحريم بس مش كبير خالص وصالة كبيرة داخل البيت تمام وفي الانتريه وشاشه كبيره في سفرة للأكل ودي لما يكون في ضيوف او العائله المطبخ نظام امريكي مفتوح فيه قدامه مكان في سفره وشاشه صغيره في تراث قصاد هدى للقهوة والكلام ده وفي قاعدة بتبص على المسبح و يجي الجنينه وبالمناسبه الجنينه مكتملة من مجاميعه الدور الثاني في خمس أجنحة متكاملة دور الثالث عبارة عن سينما صغيرة ومكتب وفيه جناح كبير بس هذا مقفول طبعا والانتيكات والحاجات دي حدث ولا حرج يعني عباره عن قصر ) طبعا لما دخلنا جوه اه في حاجه كمان نسيت اذكرها كراج تبع العربيات وده احد بسم ** ما شاء ** يعني رنج روفر وجي ام سي وبنتلي و كمارو زد ال 1 ودودج و ومرسيدس وبي ام وتيوتا كل العربيات اللي تجي على دماغك ما عدا الجي تي ار ما بحبهاش خلص . فكانوا مبهورين دخلت أنا وأحمد المجلس واللي بالمناسبة لي باب من جوه الحريم اللي استقبلتهم سهام دخلتهم لامي جوه سهام دي مسؤولة عن الخدم
احمد : اتصدق اول مره اخد بالي من الفيلا تبعتك مع اني ساكن جنبك
انا : علشان المكان كبير والسور عالى بس ايه رايك
احمد : لا حاجة فخمة انت بتدرس ايه يا علي
انا : تجاره دماغي فيها
احمد : كنت مفكر هندسة او طب او اقتصاد وعلوم سياسية او كليات القمه دي
انا: لا ياعم مليش دعوه بي الحاجات دي وبعدين كلية التجاره من كليات القمه بس اللي يفهم ( والذكي ياعزيزي اللي يحرر نفسه من الوظيف ويكون عنده شغل خاص وسيد نفسك لان الوظيفه عبديه بس مع اختلاف الالقاب وفي ناس تقدر بس
بيخاف من الخسارة وده غلط وعلى راي حبيبنا صقر يفوز بزات كل مغامر ) خبط الباب ودخلت وحده قدمت العصير والمكسرات ومشيت
انا: بص دوس وجو الكسوف والضيوف سيبك منه احنا اهل وانت تعرف ابويا يعني هو وفريد بيه صحاب
احمد : ده انت عرف اسم ابويا كمان ده انت خطر يا علي
انا: ههههه لا و**** يا احمد لا خطر ولا حاجه عرفت عن طريق الشركة
وفضلنا على كده
عند امي جوه
علا : ضيوف حضرتك وصله ياهانم
امي: اهلا وسهلا بيكم
ام احمد : اهلا بيكي (عرفتها على البنات الكبيره اللي انا شفتها والصغيرة والطفل ) دي الكبيرة خلود و ورنا وده حمزة
امي : مشاء ** ** يخليهملك (امي بتشبه عليها بس مش فكرها)
ام احمد: هو انتي اسمك نور عبد الرحمن خريجت هندسه معماريه
امي: اه بس عرفتي ازاي
هي: انا منى الأدهم(هي وفريد اولاد عم) صاحبتك الانتيم من ثانوي
امي: منى يخرب بيتك وانا ليا ساعة بشبه عليكي أخبارك ايه و**** وخلفتي ده انا فكره وحده صحبتي كانت بتقول ده انا اخر وحده في الكون هتجوز
منى:هههههه الدنيا بتتغير وانت فين اختفيتي فجأه
امي: بعد متجوزة سفرة الخليج مع سلطان علشان شغله والدنيا مشيت لغاية مرجعنا في 2012 وانتي ساكنه فين و تعرفتم على علي ازاي
منى : علي مين يابنتي
امي : ابني ياختي اللي جيتي معاه
منى: هو اسمه علي ده ساكن جنبنا في العاشر لغاية الفيلا اللي هنا متخلص هو اتعرف على احمد هناك وصاره صحاب ولقينا قصد الفلا هنا وقال لاحمد انه صاحب الشركة بتاعت المقولات اللي شغاله في الفيلا وعزمه احمد مرضاش بس هو اصر
امي: دي احسن حاجه عملها الواطي
منى: ليه ماله (بص انت اكيد مستغرب طريقت الكلام بس دول اخوات وصحاب لمدة 8 سنوات 3 ثانوي و5 جامعة على ما اظن كده وضحت محدش يتفزلك في التعليقات. )
امي : ليه 6 شهور مشفتش وشه
منى : ليه مسافر ولا ايه
امي : لا شغل شركة الأغذية هو اللي بيدرها
منى: هو مش بيدرس وبعدين باين عليه لسه صغير يعنى
عشرين
امي :هو بيدرس تجاره وبعدين ابني الوحيد فا بيشيل عن ابوه ويتعلم الدنيا لان ده كله ليه في الاخر وبعدين عنده 18 سنه و ميغركيش الصغر ده عفريت
منى: هو انتي مخلفتش غيره
امي : اه محصلش نصيب بس خلود نفسك في كل حاجه بس احلا منك
خلود: (اول مره تتكلم من ساعة ) ده من ذوقك يا طنط. ووشها احمر ددمم
امي :طبعاً انتم زهقنين من الكلام ده يا ولاء
ولاء:نعم يا نور هانم
امي خدي الهوانم في الحديقة يتفرجوا على المكان ولو ليهم في البلايستيشن خديهم الكوخ
ولاء: امرك يا هانم
امي : خدو راحتكم يابنات مفيش حد بره تمام
منى: متعرفيش ناهد ابو الدهب اخبارها ايه
امي:كويسه كنت عندها النهاردة
وفضلن على كده لت حريم

عند خلود ورنا
رنا :اهو طلع قدك في السن ولو على المستوى بسم * مشاء** اهو شايفه بعينك اصلا واضح من الفيلا اللي في العاشر والعربيات انه حد تقيل وامه صحبت ماما
خلود:بس مين قال اني مهتمه بيه
رنا :ده انتي ليكي سنة متبعة وعوزه تعرفي اي حاجه عنه هو انا هبله
خلود ووشها احمر : طيب بس وبعدين يمكن خاطب
رنا : هههههه انتي خليكي كده ماشي (البنت دي حشرية ) و فضله يتمشوا ويتكلموا ولاء وراهم

عند المجهول نده على ام حاتم
المجهول : يا داليا هو حاتم مختفي فين ليه يومين
داليا: بيصيف ويفك عن نفسه يومين
المجهول :يعني مبيعملش مصيبه
داليا : لا متقلقش مفيش حاجه
المجهول :عارفه ايه اللي مصبرني عليه
داليا: ايه
المجهول: مسك كسها وضغطت عليه وفركه(وقال ) كس امه
داليا : اه براحه (و مسكها هراها نيك ) خلاص انا همشي قبل مراتك لتيجي لو رحنا الملحق احسن باي(وباسته على شفايفه) عندي انا واحمد
احمد: علي انا همشي بقى عشان الطريق وكده تمام
انا: يابني مانت قاعد مستعجل ليه
احمد: حبيبي مره تانيه واهو احنا ساكنين جنبك
انا :تمام. رنيت على امي
امي :ايه يا علي
انا : احمد عاوز يمشي فا قولي لجماعة يلا ومش راضي يقعد
اامي : ماشي يا روحي سلام
انا: اه نور
امي:نعم يا حبيبي
انا: ابعتيلي بصمة الجي ام سي اليوكن دينالي
امي: على فين يا روح امك على أساس هتتغدى معي رايح فين
انا : **** ورايا مشوار مهم هخلصه واجيلك وانا بايت هنا اصلا اليومين دول تمام هخالص المشوار وبعد كده اللي انتي عايزه هيحصل يا ست الكل
امي : ماشي قابلني عند الباب الفلا
روحت ليها سلمت عليا وحضنتني وقالت ليا عارف لو ما جيتش هتشوف هعمل فيك ايه
انا: حقق هاتي البصمة عاوز امشي والرجل واقف
مني: ما يقف (من ورا امي) عادى فيها ايه ده انا ليا عشرين سنه مشفتش اختي وصحبتي
امي :سلم يا علي على مني انتمي انا وناهد
انا : ناهد ابو الدهب اهلا وسهلا
امي :اه ليه
انا :عندي فضول اعرف المصيب اللي عملتوها اصل انتم ثلاثه اصحاب ما ظنيتش ان هي عدت عادي كده لازم يكون في مصايب
منى : شوف اللمض
انا : نور هي دي نظامها ايه زي ناهد ولا أصل لسانها طويل
منى : ماشي يا بن الصياح انا وانت والزمن طويل
انا : ههههههه هنشوف
رحت لاحمد
انا : دقيقه بس اخواتك في الجنية وانا هجيب العربيه واجيلك
اهل احمد جوم وانا جيبت الجي ام سي دينالي ونزلت منها وسلمت على احمد ومشيت
رنيت على يوسف
انا : وصلت
يوسف : اه بعد الكرته الي على التسعيني انا وماهر(وانا قاعد مع احمد بعت رساله يجهز وكلمت ماهر المسؤول عن طقم الحراسة وخليته يروح ليوسف بس كده)
انا: تمام انا جيلك
وصلت عند ماهر ويوسف ومشينا لغاية العاشر كنا تلات عربيات عربيتي وعربيتين شفروليه تاهو دخلنا العاشر تحت انظار الكل من شكل العربيات ومشيهم مع بعض واضح انها حراسه
انا: ماهر هناك مش عاوز قلق و اطلع انا ويوسف وانت وعليان
ماهر: بلاش عليان يا علي بيه
انا: لازم عليان مش عايز ناس كثير فوق هو قيمته عليان بس وبعدين لو حد وراه عاوز اعرفه ان واحد من رجالتي بعشرة من عنده
ماهر:تمام يا كبير
يوسف : انا عاوز اعرف مين اللي عمل كده بس مش عاوز اعملك مشاكل يا علي
انا: عيب عليك وبعدين مش خول زي ده يعملي مشاكل
طلعنا فوق كان في اثنين واقفين على الباب طبعا مزور خايف على نفسه اعرف انه يجي له مشاكل من وراء الشغل ده
واحد منهم : خير على فين يا بشوات
ماهر: داخلين للمعلم بتاعك
الجراد: عندكم معاد
ماهر :لا الباشا بياخدش مواعيد
هو: الباشا مشغول و ما بيقبلش حد بدون معاد
انا : عليان اتصرف انا زهقت
الجراد لسه هيتحرك لاقى عليان خابطه بوكس في وجهه وفي واحدة تحت الحزام بالرجل البودي جارد رقد مكانه لسه الثاني حيخبط عليان راح ماسك ايده كسرها وخبطت في مكان في رقبته اغمى عليه دخلنا جوه سكرتيره تقول في ايه انتم عايزين ايه
ماهر :متخافيش محدش هيعملك حاجه مكتب سمير فين(شورت على المكتب بخوف اللي هناك ده) فتحت الباب
انا : سمير سمير عامل ايه يا سمير
سمير بخوف :علي بيه خير ياباشا
انا: بتزور ورق وحسابات يا سمير
سمير :و**** يا باشا مقربة من شركات الصياح ولا عملت حاجه تخصك
انا : ما انا عارف انت اصلا متقدرش تعمل حاجه
سمير : امال ايه يا باشا انا زعلت حضرتك في ايه و ليه الدخله دي
انا : سمير عارف انا من اول مره شفتك انا عارف ان انت ابن حرام تعمل كل حاجه وسخه من واحد راكب توك توك وبعد كده عربيه سوزوكى وبعد كده بيه انت جربوع يلا الورقه اللي عملته في شركة العطار مين اللي طلبوا منك

سمير: ماشي يا باشا انا كل اللي انت قلته بس ما اقدرش اطلع اسرار العميل محدش هيشتغل معي ثاني والناس دي ثقيلة اه مش زي حضرتك بس انا ما اسواش عندهم رصاصة انا روحي غاليه علي
انا: عليان تصرف هو انا جايبك هنا فازه
عليان : اتعامل يعني ياكبير
انا : اه اتعامل بس بدون ددمم على خفيف كده
بص يا عزيزي انا اقول لك اللي حصل باختصار عليان مسك سمير كسر بالمكتب وعمل نصيحتي من غير ددمم بس خرشمه يعني الخبطه تعمل كدمه بس ما تنزلش ددمم
انا: ها عليان يكمل ولا
سمير : معرفش مين و**** انا عارف الوسيط بس
انا: مين الوسيط ده
سمير : مازن علوان (بصيت ليوسف هز دماغه يعني عارفه) انا: ماشى يا سمير ويفضل تسيب الكار ده احسن المره الجايه انا هحط الرصاصة في راسك
مشينا من مكتب سمير وحنا في العربيه
انا: مين مازن ده يا يوسف
يوسف :ده واحد ساكن جنبنا او كان
انا:قصدك ايه
يوسف: مشي ابن الوسخه معه الجواز الفرنسي باع ورثه من ابوه وسافر بس ده ملوش علاقه في الشركه يبقى حد من الموجودين ساعده المشكله مش مره ولا اتنين ده ٥ مرات يمكن ساحب في اربع شهور مليون ونص وابويا منفض لشركة ومهتم بشغل الجديد والوضع خره
انا : الا متعرف هيبان (المهم وصلت يوسف ورحت البيت )
اي خدمه اهو جيت ونفذت وعدي
امي : ده واجب عليك يا حبيبي
انا: و*** عارف اني مقصر معاكي بس انتي شايفه ولو محدش اهتم بالشغل الدنيا هضيع ده محمد العطار مسروق من عند من الشركة مليون ونص
امي : نعم مليون ونص ازاي
انا: فتح شغل جديد وأهمل الشغل ومش عارف ياخد حق او باطل من المحاسبين كل واحد عنده حجة وسبب المهم انا جعان عايز اتغدى
امي : يا سهام
سهام : اتفضلي يا هانم
امي: حطي الاكل لي أنا وعلي وسلطان هيتاخر شويه
سهام :تحت امرك يا هانم ٥ دقايق ويكون جاهز
انا : هو بابا فين
امي : في عزاء ابو واحد صاحبه
رن تلفوني
انا: هلا وغلا بالشيخ فارس (اللي كان ليا معاد معاه واتاجل اصحا عزيزي القارئ ده انا تعبان وكاتب الجزء صحصح معايا)
فارس : هلا بيك يا صياح واش اخبارك زين
انا : و**** تمام يا حويطي وين
فارس : السموحه يا غالي اضطريت اسافر السعودية الوالد مريض فاهاأجل اجتماعي معك
انا: الف سلامه عليه معافى بإذن **** وعادي ولا يهمك يا طيب والف سلامة على الوالد مره ثانيه
فارس : حبيبي يا علي جزاك *** كل خير سلام
فصلات معاه وكان الاكل انحط
انا: اوبا مكرونه بشاميل (بس المكرونه سباجتي مش قلم والطعم فاجر ) ايه الابداع ده
امي : صحه وهنا على قلبك يارب
انا : انا قاعد معاكي اليومين دول الاجتماع اللي كان بكره اتاجل الاسبوع الجاي
خلصت اكل انا وامي
امي :ولاء هاتي القهوة في التراس(انا كيف قهوه فاهيكون اغلب مشاريب علي قهوة ) قولي ايه اللي خلاك تجيب احمد هنا اول مره تجيب حد هنا البيت
انا : عادي حبيت اتصاحب عليه وبزات انه ساكن هنا في التجمع ومش تافه زي أغلبية شباب اليومين دول
امي : يعني عشان احمد مش خلود
انا: (هي اسمها خلود اسم على مسمى ) ايه يا نور هو تحقيق ولا ايه
امي: علي ناوي على ايه مع البنت
انا: و**** مناوي على اي حاجه ولا بكلمها ولسه عارف اسمها منك حالاََ عاوزه ايه اكتر من كده
امي : عارف لو قربت من البنت كده ولا كده هوريك دي مش زي الزباله اللي كنت تعرفهم
انا : هههههههه هي فعلاََ مش زيهم ويوم ما اعمل حاجه هتكون حلال وهجيبها كنة ليكي القهوة يا ولاء

ولاء: جيت يا علي اهي شكلك عامل مصيبه
انا : ليه اصل طنط نور مبتنديش عليا اجيب القهوه هنا لا لو عوزه اتاخر شويه
امي: اه صحيح لما كانت منى هنا قولتي هانم عارفه لو حصلت تاني هقصر راسك
ولاء : كان عندك ضيوف ياطنط
امي:انتي يا بت انتي وعلي واحد قولتي عاوزه اعمل اي حاجه مش عاوزه افضل قاعده قالت تمام بس انتي مش خدامه (هوضح قصتها الجزء الجاي ) فهمه وبعد قده لما اطلب منك حاجه انا بطلب من بنتي ومن النهاردة هتنامي في جناح فوق. ياسهام
سهام : اتفضلي يا نور هانم
امي: جهازي جناح لولاء فوق ومن النهارده ولاء بنسبالكم زي علي مفهوم
سهام : بدون نفس مفهوم. ياهانم ومشيت
انا: (بغضب الدنيا كلها) خدي يابت
سهام : نعم يا علي بيه
انا: اقسم بديني وما اعبد لو اتكلمتي بالاسلوب ده تاني ليكون اخر يوم ليكي هنا وفي الدنيا فهمه
سهام:(بخوف وشويه وتعيط) فاهمه انا اسفه
انا : غوري (بص انا كنت بتعامل مع الكل زي ولاء مع ان ولاء اغلا بكتير ولاء دي اختي في الرضاعه بس حصل كام موقف فا رجعت ميري وامي بالذات خط أحمر.) انا نازل حمام السباحة نزلت لغاية الساعة 9 وهو كبير جداََ وطلعت المكتبة قرأت كتاب علم النفس يبحث الإنسان عن معنى (هداف) وحضرت فلم غابات صغيره ونمت صحيت زي كل يوم بدري بس نزالت الجم مجريتش زي كل مره خلصت وطلعت فوق فطرت وقعدت لغاية الضهر
رن عليا سيف وقالي الزبون جاهز لبست ورحت المخزن اللي فيه حاتم
انا: ها يا حاتم هتسلمني معلمك ولا لا
حاتم : لا لاني معرفش مين هو
انا : كذاب يا حاتم انت عارف ومخبي بس واحد زيه ميستهلش الثقه دي
حاتم : متحاولش انا مش هقول حاجه خالص لو عملت ايه
انا : انت متاكد
حاتم: اه متأكد
انا : بس داليا عندها حتت شامه تحت بزاها الشمال تموت
حاتم : اتعفرت متجيبش سيرة امي ده بيني وبينك
انا :مش انا ده معلمك ومش بس بيجيب سيرة امك ده بينكها كمان في الملحق والدليل اهو فتحت لاب توب وعليه فديو

وكان الفيديو عبارة عن داليا نايمه على ضهرها ورجليها مرفوعة والمجهول شغال نيك فيها وهيا بتصوت تحته
داليا: اه كسي اتهرا براحه اه اححح اه كمان نيك كسي يا خول
المجهول :خدي يا بنت المتناكة ده انا مهما نكت كسك مبشبعش اه بجيب يا لبوه
داليا : اه هات فشخت كسي برده بلبنك
وقتها حاتم خبط على الباب
المجهول :مين
حاتم: انا يا باشا
المجهول :غطي وشك. ولبس روب وراح فتح. نعم يا حاتم
حاتم : يافندم اسف عطلت حضرتك احنا اخدنا الصفقه اللي انت عاوزها
المجهول : بفرح ماشي يا روح انت ولك احلى هديه (ياخي كسمك بتنيك في ام الواد وشوف المعاملة ده هينيكك ) وقفل الباب ونط على داليا وزبه قصاد كسها
داليا متعملش كده تاني
المجهول : دخل زبه في كسها مره وحده وقال. ايه
داليا : ااااه اححخ قصدي على حاتم
المجهول : وهو شغال زي الحفار " انتي نسيتي لما كنت اغطي وشك وأخلي جوزك يمسح البن من كسك بعد ما انزل وهو مفكر انك شرموطة و هو بيمسح كس مراته
داليا: اه اححح وجابت عسلها
المجهول : هجتي يا متناكة
وكامل نيك فيها نص ساعة

خلص الفيديو
حاتم : ازي احا يابن العرص ده انا هطلع ميتين امك
انا : غيرت رايك ولا لسه
حاتم : غيرته وهقول كل حاجه بس ساعدني انتقام منه بس ازي صورت الفيديو ده وازي وصلت للفيلا وزرعت كاميرات
انا : هحكيلك و هحكيلك انت كمان عزيزي القارئ بس الجزء الجاي وهيكون في مفاجأت🔥🔥🔥 كتير ولا اللقاء

تحياتي الى ان اتى 🔥🔥

عارف ان الجزء صغير شويه بس انل تعبان والجزء اتمسح واتكتب تاني فا هعوضكم في الجاي

الجزء الخامس

في حاجات عشان تكسبها لازم تخسر حاجات اقتصادها الوعد اللي يطلع منك لازم تنفذه مفيش حاجه اسمها مقدرش انت وعدت ولازم الوعد يتنفذ لو عاوز يبقى ليك كلمه اصل كلامك مع الناس وثقتهم فيك يكون من تنفيذك لوعدك او لا لو انت راجل ما بتوفيش و وعدت محدش هيسمع منك كلمه ولا هيصدقك الوعد اللي انت مش قده وبالنسبه لك حاجه صعبه وما ينفعش تعملها بلاش تقولها لان انت لو حد وعدك وعد وما تنفذهوش هيبقى بالنسبه لك خول فاكس مالوش وجود فا ما تبقاش انت واحد من الناس دي لو قطعت وعد أوفى بيه واحنا كاء عرب ماينفعش كلامنا يكون أي كلام

وانا علشان اوصل للمجهول واعرف اسراره أديت وعد لام حاتم والوعد ده اني ما اذيش حاتم امال انت بتفكر انا زرعت كاميرات ازاي في الفيلا الحكاية بدات لما عرفت حاتم خلاص عرفت صورته واسمه والباقي سهل عرفت كل حاجه عنه أمه أبوه أهله كله وصلت لا امه لما كانت بتطلع من الفيلا

(فلاش باك من شهر ونص)

واقف أنا وسيف بعيد عن الفلا تبع المجهول خمسه كيلو اللي عرفت موقعه عن طريق تليفون حاتم (واحد هيسأل ازاي رقم حاتم باسمه هاقول لك بكل بساطه لان ده واحد المفروض شخص عادي وعشان ما يخليش حد يركز معه هيتعامل طبيعي وبعدين كل واحد فينا بيكون عنده حياه طبيعيه واكيد حاتم عنده ) وكنا مستنين انها تطلع فعلا طلعت
باسم اللي بيراقب الفيلا ولما حد بيخرج بيبلغ سيف

باسم : سيف الست اللي الباشا مستنيها خرجت من الفيلا بعربية لوحدها
سيف : تمام يا باسم خليك عندك. سيف ليا : الست خرجت ياكبير
انا : ماشي يا سيف اقف زي ماقلت ليك
وقف سيف علي الطريق وعمل نفسه مخابرات وقف العربيه ونزل الست وجالي
سيف : مدام داليا ياباشا
انا : ماشي اتفضلي يا مدام داليا
ركبت في العربيه معايا والشباك مفتوح
انا: بصي يا مدام داليا انا لا هلف ولا ادور من الاخر الراجل اللي انتي وابنك شغالين عنده عدوي و راجل وسخ وابنك من ثلاث سنين حرق لي الثلاجه بتاعتي وقتل شخص
داليا : وحضرتك عايز مني ايه (كانت خايفه بس ما ظهرتش ده)
انا : بصي انا عرفت الفيلا فين وعندي معترفين وشهود وصوره لبنك مع القتيل قبل ليموت وابنك شغال مع المعرص
هجيب لاابنك إعدام بتهمة القتل والعرص التاني مؤبد بتهمة التحريض على القتل وده بعد ما اوصل الشهود والصوره للشرطة وانا حبيبي كتير
داليا بهلع : لا ابن لا انا معرفش حاجه بس هسعدك بس هتكلم قدامك انت لوحدك
انا: دي سهله روح ياسيف ها احكي
داليا: انا مش عارف اي حاجه عن الشغل في اتنين أساسيين للشغل بعديه ياسر وحاتم وانت تعرف حاتم فضل ياسر وده صندوقه الأسود يعرف كل حاجه وده صعب وحاتم صعب بس انا هساعدك بس عاوزه وعد انك متأذيش ابني
انا : قولي
داليا : الوعد الأول
انا: وعد يا ستي ها هنخلص في ام اليوم ده
داليا : انا على علاقة بي ناصر درويش الراجل اللي انت عاوزه
انا: علاقه اللي هيا حب وكده
داليا :لا سرير ومتعه الموضوع بدأ من عشرين سنة كان حاتم لسه مكملش عشر سنين الأول كان غصبن عني هددني بابني وجوزي بس بعد كده بقى عادي و لما مات جوزى بقيت محتاجة راجل في حياتي ومش عاوزه اجيب جوز ام لابني و اامن ليه مستقبله وحبيته هتقول الست دي هبله بس أحنا الستات بيضحك علينا بكلمتين حب وشوية حنان
انا: طيب ايه اللي خلاكي اتبعيه لما بتحبيه
داليا : عشان عارفة انه معايا عشان جسمي مش حب بس كنت بكذب على نفسي وانت فوقتني والاهم ابني ابني اهم من شهوتي ومن روحي
انا : طيب انا مش هستعملك في الخطة مش عايز اشوه صورة الأم في نظره
داليا : مش هيتكلم غير كده وانا عاوزه يعرف لان الا ما يعرف في يوم من الايام
انا: طيب انتي وهوا بتكونه فين وقت العلاقة
داليا : في ملحق للفيلا عباره عن مكتب واستراحة بنكون هناك
انا : انتي متاكده من ده يا مدام داليا
داليا : اه بس انت قول عايز اعمل ايه
انا: بص يا مدام داليا انا هبعت واحدة على اساس انها شغاله وانت هتقولي انكم محتاجينها اخلي الست دي تبوظ حاجة في الفيلا والملاحق خدي الكرت ده هتتصلوا عليه وهو يدخل الفيلا هيزرع كاميرات في الملحق والفيلا جوه وعاوزك ما تتواصليش مع اي احد منهم او تكلميهم وحتى يكون البنت مش نزلا لك من زور يعني عاوز لما حاتم يدور وراهم انتي ما تكونيش في الصورة
داليا: تمام هنبدأ امتى؟
انا: من بكره ودي الشريحه اللي هتكلميني عليها لو عندك تليفون قديم حطيها فيه.

مشيت داليا
انا: سيف هات حسناء وداخلها الفيلا وخليها تصنع عطل في الملحق والفيلا وابعت جيمي يصلح العطل ويزرع الكاميرات هيكونوا خطين خط اللي داليا عارفه عنه والتاني احطياطي والاتنين شغالين تمام.
سيف: تمام يا علي اعتبره حصل حاجه تاني
انا : لا تمام انا ماشي عندي مشوار ضروري وخالي باسم مراقب الفيلا لو في وضع غريب ولا حاجه
سيف : تمام يا كبير
اتصلت على شركة المقاولات ردت علي سكرتيرة
سكرتيرة : اتفضل يا علي بيه
انا : سلطان بيه فين يا جيداء
جيداء: مش موجود يا فندم
انا: ما جاء الشركه خالص
جيداء : لا هو في المجموعة
انا: ماشي سلام
طلعت على المجموعة ودخلت مكتب ابويا
ابويا :علي اخبارك ايه يا حبيبي
انا : مين ناصر درويش
ابويا: انت جبت الاسم ده ازاي
انا بغضب: رد عليا مين ناصر درويش
ابويا: متنساش انك بتكلم ابوك ورد عليا متسالنيش سؤال قصد سؤال
انا: انا جاي اسألك هتقول ولا اعرف بطريقتي
ابويا بقلة حيله: اقعد يا علي الموضوع بدا لما كنت لسه شاب في بداية حياته وعايز اطلع من عبايات أبويا اللي لو فضلت تحتيها كل نجاح في حياتي مش هيكون ليا هيكون لبويا وفلوسه انت عارف جدك كان غني وفعلاً حصل وبدأت شغال خاص بيا بعد ما استلفت من كام واحد بعد مرفوضة يشاركوني خوف من الخسارة وبدأت انزل السوق شويه شويه واخبط في ده واكسب ده وكان من ضمن الناس اللي كسبتها ناصر كان ابن عيله غنيه بس هو من الفرع الفقير وبنا نفسه بنفسه اتعرفنا على بعض وبقى صاحبي كانت أمه ميتة ومعندوش غير اخته اللي كنت بعتبرها اختي مش اكتر بس هي لا البنت كانت بتحبني وانا مش شايف حاجه غير شغلي و نور اللي كل الشغل ده عشان اوصل ليها وفضلنا على كده
والبنت كلمتني كذا مره وانا فهمتها انها اختي مش اكتر بدأت تملأ في راس اخوها من ناحيتي ولما ملقتش نتيجة انتحرت وكتبت رسالة ان ده بسببي وبسبب حبي متخدش اي إجراء
ضدي لان بعد الكشف الطبي لقوها لسه بنت وهي كتبت اني معبرتهاش بعد اليوم ده بقيت عدوه انا اتجوزت امك ومرت الايام وكانت باخد كم ضربه في الشغل كان الاول عادي بس بعد كده بقى الامر مريب دورت ورا الموضوع وكلمت ناس صحابي يدوره برضه لغاية موصلت لناصر كان هو السبب وراء كل ده بلغت عنه الشرطة وطلع منها طبعاََ انت عارف ازاي انت و ولاء بقيته اخوات
انا : اه لاما نور كانت تعبانه
ابويا: امك كانت تعبانه بسبب موت اخوك اللي بعدك انت اكبر منه بسنه كان عنده كهربا على المخ وكان بيروح المستشفى على طول وفي يوم مات كانت صدمه بالنسبه لينا كلنا بس امك اكتر وبعد كده اكتشفت ان السبب حقنه غلط بس الحقنه مكنتش غلط كانت مقصودة و ورها ناصر
انا : نعم
ابويا : خليني اكمل كلامي. امك لمدة شهرين مكنتش وعيه لحاجة فا ام ولاء كانت بترضعك مع ابنها اللي كد اخوك لانك كنت لسه مطفطمتش وانا كنت قالب الدنيا كلها على ناصر وبلغت عنه وشغله واملكه كله الدوله صدرته فضل حملة واحدة واخيرة انه يقتلني في يوم كنا لسه في فيلا المهندسين وحصل هجوم هناك انا اخدت طلقة في كفتي وام ولاء عملت جسمها ساتر ليك من الرصاصة وكانت النتيجة موتها هيا وابنها و ولاء اللي كانت فوق نيمه تعبانه مش حاسه بحاجه وامك خدت طلقه كانت سبب في استئصال الرحم وبعد كده امك كرست حياتها كله ليك لان مفيش اغلا منك عندها مين من كان
انا: وانت سبت انتقام اخويا و الست اللي فادتني بدمها وبدم ابنها ليه وعمال تقول كان
ابويا بصلي بستغرب وقال: لان ناصر مات من 16 سنة لما وصلت ليه هرب وعربيته وقعت من فوق جبل المقطم
انا: مات؟ مات ازاي؟ مين اللي مات؟ ( بصوت عالي وبجنون انت متخيل الصدمه تكتشف بالصدفة أن عدوك قاتل اخوك وامك من الرضاعة وابنها اللي هو اخوك برده والمفروض ميت من 16 سنة احاا)
سبت المكتب ومشيت وانا شايط رنيت على داليا
انا :داليا عايز صوره لناصر
داليا : ماشي هبعت دقيقه بس سلام.
وصلت الصوره (و رنيت على واحد)
انا : مختار شغلك زي الاول ولا
مختار : علي باشا هو انا قصرت معك قبل كده اكيد لا فا شغلي زي ما هوا
انا: هبعت ليك صوره واسم عاوز اعرف كل حاجه عنه واشوف لسه زي مانت ولا لا
مختار: تمام يا كبير.

عند مي الديب دخلت مكتب فخم بطريقة خيالية
مي دخلت المكتب : على الصياح خطف العمال وعرف مين عمل كده نعمل ايه
….. بص في التليفون : سيبوه محدش يعمال حاجه
مي :بس يافندم
….. : ايه يا مي من امتى وانتى بتستجوبي القرارت
مي : يا فندم مش استجواب قرارات بس عاوزه افهم لما كنا هنخدهمم من 3 سنوات قلت لا ولما حصل موضوع الصفقات منعت ان احنا ندخل ونمنع انها تروح لحد غريب مع ان احنا عندنا القوه اللي توقفه هو واللي وره أين كان
….. : لو فضلنا نساعد ابن الصياح مش هيعتمد على نفسه دي حاجه الحاجه التانيه ان علي مش غبي هو فضل ساكت 3 سنين لغاية ما عدوه ينساه عشان يتحرك على راحته وده حصل وبعدين في وعد حمايه بس يعني احنا بنحميه بس حاجه تانيه لا لغاية ما سلطان الصياح يغير رايه
مي : طيب هو ليه خايف عليه كده
….. : بسبب اللي حصل زمان بس واضح ان الولد ماشي في طريق غير اللي ابوه راسمه ليه في حاجه تاني
مي: اه بخصوص الشغل احنا دلوقتي الشمل مقفول مش زي اول وفي شغل جاي ها يدخل من فين
….. بص في التليفون : من الحدود المصرية الليبية عن طريق اولاد علي
مي: تمام بس مين هيتصرف
….. بص في التليفون : انا هحل الموضوع ده في حاجه تاني عندي مشوار مهم
مي.: لا تمام كده

كنت مخنوق وكنت عرفت مكان الفيلا كنت يا اروح واهد كل حاجه بعصبيتي يا اهدا واصبر والنتيجة تكون مضمونه بصراحه انا وقتها كنت في قمة غضبي وسايق العربية بسرعة جنونية وقرارات اهد طلعت الغردقة يوم ما اكون مخنوق بروح على اين مكان فيه بحر شرم مطروح دهب أي مكان قادت يومين فاصل تليفوني وكل حاجه و جي بي اس العربية ومحدش عارف انا فين ومكنتش بخطط لحاجة كنت عاوز افصل من كل حاجه والشعور ده ابن وسخه بيقفلك من كل حاجه حواليك
بعد ما هديت فتحت التلفون وانا راجع العاشر لقيت الدنيا كلها رنه عليا امي و ابويا و سيف وداليا ويوسف وياسين العطار وحازم العمدة ومختار نفضت للكل وكلمت امي طمنته عليا ورنيت على مختار.

انا: ايه يا مختار
مختار: علي بيه الراجل ده ميت من 16 سنة بس في حاجه غلط بس ايه مش عارف الورق بيضع في مكان معين ومفيش اي زوجه اوعيال فيش غير اخت وحده ودي انتحرت قبله بي 3 سنين و ورقها ماشي تمام ما فيش فيه لعب
انا: ماشي يا مختار الفلوس تعال السلام خدهم
رنيت علي يوسف وحازم ولقيت ابويا سألهم عليا فا فصلت.
ورنيت على ياسين العطار
انا :ايه يا ياسين في حاجه ولا ايه
ياسين : انت فين يا علي
انا: في حاجه ولا ايه
ياسين: الشغل اللي عندك اسامة مش راضي يطلع منه حاجه ايه الموضوع انا عاوز الشغل ضروري
انا: اديني اسامه كده يا ياسين
أسامة : ايه يا علي
انا : طلع الشغل لراجل
اسامة : اسف كلم الباشا
انا: اسامة متخلنيش اسب ليك وللباشا بتاعك طلع كسم الشغل تبع الراجل ليه الراجل بيخزن بفلوس مش بيشحت منك انت والباشا بتاعك
اسامة : علي
انا مقطعة: اسامة الشركة دي انا اللي بيديرها ماشي طلع الشغل لياسين
ياسين : ايه يا علي
انا: هيطلع الشغل ليه دلوقتي يا غالي معلش احنا ساعات بنحب نتعلوق
ياسين : ههههه ماشي يا غالي سلام

كرنيش المعادي واقف ابويا ومعه شخص

ابويا : علي سالني عن ناصر درويش
….. ببرود: انت جايبني عشان كده هو ده المهم
ابويا : انت مش فاهم انا مفيش عندي اهم من ابني
….. : انت بنفسك قلت مش عاوز ادخال ابني في الطريق ده وابعد عن ابني
ابويا : انت عاوز ايه
….. : انت اللي عاوز مش انا انا بحمي ابنك بس وبحميك يا سلطان ابنك فتح تلفونه افتح تلفونك ورن عليه وتاني مره عاوز حاجه زي دي انت عارف مكان المكتب روح هناك عاوز تيجي صديق كلمني وانا هقولك تيجي فين
ابويا: طيب ايه حكاية ناصر
…….: صدقني مش عارف انا مانع اي احد يتدخل في الموضوع ده انا براقب بس
ابويا : ليه
…… : انت كنت عاوز ابنك يمشي في طريق معين وهو مشي في الطريق اللي هو عوزه ودي شطاره
ابويا: ليه شطارة ده هبل
…. : غلطان ابنك لو منجحش في الطريق ده مش هيلوم حد عارف لو مشي في الطريق اللي انت عاوزه يوم ما يفشل او يتعرض لضغط هيحملك السبب ابنك ذكي متخافش عليه
ابويا :ماشي يا….. سلام
….. : شكلك كبرت ونخيت يابن الصياح
واحد من واره : لا مناخش بس انقصر جامد وانت انقصرت بس ده عائلة كلها قصرته مطلعش منها غير بابنه ومراته
….. : عاوز ايه يا مقنع
المقنع : متنساش انا مين ها
…… بسخريه: هههههههه طول مانت المقنع مفيش بيني وبينك صلة ددمم وانت متنساش انا مين واني معنديش عزيز ولا غالي والدم مافيش اسهل منه عندي انا لغاية دلوقتي مفيش حد شاف وشي التاني

في اليومين اللي كنت في الغردقة سيف ركب الكاميرات وبدأ تسجيل وكل حاجه تمام. رن سيف عليا
انا: تعم يا سيف
سيف: ركبنا الكاميرات والبيت كله تحت امرك
انا: اتكلم في اي حاجه او حصل حاجه ضروري
سيف : لا بس دخل هو وداليا الملحق
انا: ماشي في حد غيرك عارف الموضوع ده
سيف : لا اكيد

كنت وصلت السلام
انا: انت فين يا مختار
مختار : جنب السور يا باشا من بره
انا : قابلني على الكبري فوق كانك ريح اسماعيلية
جه مختار
انا : عد
مختار: عشرين ياباشا تمام
انا : خليك متابع لو حصل اي حاجة كلمني
مختار : تمام يا كبير

روحت العاشر نمت زي القتيل ما حسيتش بنفسى غير تاني يوم العصر

عوده من الفلاش باك (انا حكيت كل ده لحاتم معاده إن أمه ساعدتني)
سيف: في فيديو وصل تاني (الفيديو كان عبارة عن ان داليا بتغتصب كك من ناصر وحاكت كل حاجه ان هو هددها وكل حاجه ) افهمك ده حصل ازاي لما وريت حاتم الفيديو الاول اتصلت على داليا وقلت ليها تدلع عليه وتقول عاوزه عنف عشان حاتم ميعملش ليها حاجه وده عقابه
انا : كده الصوره وضحت ليك يا حاتم وده عقابك مش هعمل ليك حاجه بس هتسلمني ناصر
حاتم : حاضر هعمل كل اللي انت عاوزه
انا : دلوقتي ناصر مفكرانك فين
حاتم : في اسكندرية بصيف
انا : مين يعرف كل حاجه عنه
حاتم: ياسر الصندوق الأسود ليه ده ياسر ده مافيش حد يعرف عنه حاجه من فين جه او ازاي ناصر بس اللي يعرف
انا : عاوز اعرف حاجه مهمه عن ناصر
حاتم : في شحنه كبيره جايه وده واحد من أسباب غياب ياسر
انا: وانا مالي بي ده كله انا عاوز ناصر
حاتم : لو الشحنه دي حصل ليه حاجه هيعمل حاجه من الاتنين يا هيخفف الحراس اللي علي الفيلا او هيخرج بنفسه وفي كلا الحالتين انت ماسكه بس لو طلع احسن
انا : سيف خد منه معلومات الشحنة ولما تعرف عنها كل حاجه كلمني
سيف : تمام
كلمني سيف المغرب وقال ان الشحنه جايه ميناء اسكندرية هتوصل الساعة 8
انا : تمام يا سيف اجمع فريقك هنسيطر عليها بعد ما تطلع من الميناء تمام وهقابلك انا في اسكندريه انت تحرك حالاََ

سيف راح اسكندريه هو و رجاله وفي واحد من الرجاله كان مراقب المينا عشان العربيات تطلع وكان الباقي واقف على طريق الجلاء وفيه معهم سلك شائك عشان نوقف العربيات المهم كلمنا اللي مراقب المينا وقال ان الراجل اللي جوه قال ان العربيات طلعت من الميناء وهو وراها بعد 40 دقيقه اتصل وقال خمس دقائق وبكون عندنا
سيف : اجهزوا يا رجاله خمس دقائق والعربيات توصل مش عاوز غلط ومش هتعمله حاجه للسواقين هيغمى عليهم بس
انا : سيف مفيش وقت غير ربع ساعه فا بسرعه
المهم العربيات عدت كان في ناس واقفين بعربية و قماع اول ما العربيات عدت وقف الطريق المهم العربيات جت واترمى السلك الشائك طبعا العربيه تبنشر وتوقف الاربعه عربيات وقفناهم واربعة من الرجاله ضربه السواقين وخلوهم يغمى عليهم كان في اربع عربيات نقل تبعنا سحبنا السلك الشائك وفكينا اللي الكونتاميرات من العربيات تبعتهم وشبكنا في عربياتي
سيف :يلا اجمع مشين وكلم كامل خليه يفتح الطريق
انا: ابه ياسيف كله تمام
سيف: اه و أكدنا على الموجود في العربيات هنطلع على فين
انا : مخازن السادات
سيف : تمام وبعد كده
انا بنفذ صبر : ولع فيها يا سيف هنعمل فيها ايه يعني مش هنبيعها اكيد
عند ناصر بعد ساعه ونص وصل خبر من السوقين ان بي اللي حصل ناصر انهبل وطبعاََ حاتم و ياسر مش موجودين فا هو الي هيتصرف وده اللي انا عاوزه

ناصر: انت بتقول ايه ازاي ده يحصل يا بهيم ده انا هطلع ميتي امك انت وهو. داليا
داليا: ايه يا ناصر مالك
ناصر : ابنك الحيوان فين
داليا: جاي بكره بس مالك في ايه
ناصر:😡 في مشكلة في الشغل
داليا :طيب ما تطلع انت
ناصر فاكر شويه : محسن جهز العربيات هنطلع من الباب اللي وراه
محسن: تمام يا ناصر بيه
بعد خمس دقايق خرجت العربيات من الفيلا
باسم رن علي سيف وقال ليه
سيف: ناصر خرج من الفيلا بس باسم ماشفش حاجه العربيات مفيمة
انا : خالى باسم واللي معه يتابع العربيات واحنا هنروح الفيلا

روحنا المكان اللي بيطلع من من الباب اللي في المكتب (اللي قال لي عليه حاتم) وقفنا بعيد عن شويه عشان الكاميرات رن باسم عليا
باسم : علي باشا العربيات اللي طلعت من الفيلا ناصر مشفيها بس الحراسة
انا : تمام يا باسم اعمل نفسك مش عارف مين هو ناصر واهجم على العربيات واعمل نفسك بتسأل عا ناصر ولا انت مش عارفه وسيب حد يبعت رساله بس بالخباثه كان هو بعتها من غير حد ما يشوف
باسم : تمام يا باشا
انا: سيف حوط الفيلا والمكان ده عشر دقائق و ناصر طالع
فعلاً 10 دقائق وناصر طلع لوحده
انا: سيف أمسك الكلب ده وخالي حسناء تشيل الكاميرات اللي داليا عارفها بس وتسيب الفيلا
َسيف :تمام
الرجالة حوطت ناصر
ناصر : هو في ايه انتم مين
انا من وره الرجالة : ناصر ناصر عامل ايه يا ناصر
ناصر : اه انت من اول يوم شفتك فيه وانا عارف انك مصيبه يبن الصياح وبزات من ساعت التلاجه
انا : انت اللي جيت علي سكت ابويا الاول وبعد كده سكتي
مكان خليتك ميت احسن
ناصر : انت قصدك ايه
انا 😡: قصدى انى هطلع عليك القديم والجديد
وهجمت عليه ضرب وتخبيط وكل اللي نفسك فيه
طلعت مسدس ووجهته على رأسه
انا: عارف مين باعك حاتم اللي انته مستكرده وبتنام مع امه
وفضيت الخزنة في رأسه
انا: سيف نضف المكان
سيف مصدوم شويه : تمام يا علي بيه
انا : و الشحنه ولع فيها
ومشيت
في مكتب في المهندسين
قاعد شخص على الكرسي وقدمه سمير
شخص: الورق اللي طلبته منك فين يا سمير
سمير : يا سامي بيه انا واقع في مشكلة مع علي بيه الصياح
وهددني وانا لو ديتي عندك رصاصة عنده مسواش وانا وانت عارفين مين الصياح
سامي : نعم يا روح امك علي مين يلاه سمير
سمير: سامي باشا حل مشكلتي مع علي وانا اعمل الشغل اللي انت عاوزه
سامي: انت عملت ايه خاله يقلب عليك
سمير : واحد طلب ورق مني وطلع لشركة العطار وطبعاََ عارف اني انا ورا الموضوع و هددني لو عملت حاجه تاني لحد هيموتني
سامي رن عليا
انا : كانت رايح مدينة نصر. الو
سامي : علي عامل اخبارك
انا:بخير يا سامي حسان خير
سامي مستغرب اني شالت الألقاب (بس افهمك ده واحد انا وهو معرفة سطحية وهو شال الألقاب فا اكيد فيه حاجه ) : خير انت عاوز ايه من سمير رفعت ة
انا : اه وضحت الصوره خير يا سامي بيه
سامي : ابعد عن سمير يا علي يا صياح
انا: ومن امتى احنا بندخل في شغل بعض ومتنساش انت ميري وانا ملكي بس لو مبعدتش هتعمل ايه
سامي : انا حذرتك
انا : اعلا ما في خيلك اركبه ولا تعرف تعمال حاجه. وقفلت في وشه
سامي : وحيات امي لأوريك يابن الصياح

وصلت البرج وطالع لقيت ناهد
ناهد : مساء الخير يا علي
انا : مساء الورد يا ناهد
ناهد :ايه مالك
انا: مخنوق شويه
ناهد : لو عاوز تتكلم تعال
انا: لا عايز انام
ناهد : يابني تعال
انا : خليها الصبح سلام
ناهد وهي مستغربة : سلام

طلعت نمت وصحيت الساعه 3 على كابوس انقفلت من النوم وفضلت صاحي افكر لصبح الساعه 6 نمت لضهر وصحيت نزلت لناهد
انا : صباح الخير
ناهد : صباح النور فطرت
انا : لا بس مش عايز اكول اي حاجه
ناهد : ادخل بس. عصام اخويا جوه هنفطر سوا
دخلت جوا
عاصم : علي الصياح اخبارك ايه
انا: تمام و**** يا سيادة العميد
عاصم: عامل قلق ليه يا علي
انا: انا اعمل اللي انا عاوزه وخلينا حبيب احسن يابن ابو الدهب
عاصم: اممم طيب انتم بتدخله في ترقية مصطفى ليه
انا: و**** لاانا ولا ابويا لينا علاقة وانت عارف مين هو روح حسبه لو عرفت هههههههههه اه ده مش تبرير انا بقول ليك بس
عاصم. بغيظ: ماشي يابن الصياح. انا ماشي يا ناهد
ومشي
ناهد : ماله ايه اللي حصل
انا :كنا بنتكلم و اختلفنا في وجهات النظر وهو ميره وكده انتي عارف اكتر مني

وحنا بنفطر قولت
انا : ناهد هسالك على كام حاجه و متسالنيش ليه لغاية مخلص
ناهد : قلقتني بس اسال
انا: لما امي كانت حامل في اخويا اللي مات انتي كنتي بتروحي معها صح
ناهد :اه ليه
انا: السونار كان جايب كام والد
ناهد بقلق : المفروض اتنين بس طلع واحد ولما سالنا قاله عادي جهاز طالع جديد بيغلط
انا :امي ولدت عند الدكتوره اللي كانت متابعه معها
ناهد : لا لان عملت حادث وحصل لها قصور فا ولدت في المستشفى بس ليه ده كله
انا : احتمال يكون عندي اخت
ناهد بصدمه : ايه انت بتقول ايه ازاي
فلاش باك امبارح الصباح رن مختار عليا
انا: ايه يا مختار
مختار: علي باشا الراجل اللي اسمه ناصر عنده بنت بس البنت مش بنته
انا : يعني بنت مين وازي عنده ومش بنته
مختار : هو معرف الكل انها بنته حتى هي بس ده عامل تحليل من 18 سنه بتثبت انه عنده إعاقة غير قابلة للعلاج ومستحيل يخالف
انا : نعم ازاي طيب دي بنت مين
مختار: مش عارف
انا : طيب اعرف مكانها وقولي
مختار: تمام يا كبير

بليل لما حوط الفيلا ومسكت ناصر
ناصر : لو عاوز اختك يا علي متموتنيش ولا مش حتشوفها خالص
انا: العب غيرها انت كذاب
ناصر : لا مش كذاب
وصلني اتصال وقال ليا حاجه
روحت مفضي الخزنه في راسه
سيف : ليه يمكن اللي بيقوله صح
انا : هقولك

وهقول ليك عزيزي المتابع في الجزء الجاي🔥🔥🔥

تحياتي ليكم جميعا واسف على التأخير بس كان عندي شوية مشاكل واول ما الجزاء خالص نزل على طول 🌹🌹🌹

الجزء السادس

الاستخفاف اسوأ شي في الوجود بنستخف بالناس اوقات كثير ما بنعرفش الاستخفاف ده اكبر غلطه عملناها. ما تستقلش بحد عشان انت ممكن تشوف واحد اصغر منك او قوه مش زيك او ماعندوش سلطة زيك وتقول له انت فشنك ولا تعرف تعمل حاجه في الاخر ممكن الثمن يكون حياتك او حاجه غاليه عليك عشان تفضل ماشي و حامي ظهرك أصغر كلمة تتقال لك من اي حد متستخفش بيها و متنسهاش

ودي قاعده ليك عزيزي القارئ متستخفش بأحد

المهم ندخل في الجزء قرأ ممتعه

انا: هقولك

فلاش باك من كام ساعة رن عليا مختار وقال
مختار: علي بيه لقيت البنت وهي دلوقتي تحت عيون رجالتي اوامرك ايه
انا: ما تعرفش هي معه من امتى
مختار : من 17 سنة تقريباً (انا بصراحه شكيت بس قلت يمكن بدل المولودين يعني اللي مات مش اخويا لاني مكنتش كلمات ناهد لسه)
انا: خدوها يا مختار بس محدش يتعرض لها لو حصل حاجه لشعره منها همحيك انت ورجالتك انت فاهم ويكون معاك بنتين هما اللى يتعمله معاها
مختار: تمام يا علي باشا كل اللي انت عاوزه هيحصل يا كبير
انا: ماشي يا مختار
عوده من الفلاش باك
الاتصال اللي جالي
مختار: علي بيه اللي حضرتك عايزه حاصل والبنت معنا ايه اللي هيحصل دلوقتي
انا : هتدخل البلد انت والبنت ورجالتي هيقابلوك في البحر
مختار :تمام
انا : عرفت يا سيف
انا: نفسك مع ياسر القاسم عشان الدخول
سيف: تمام بس هتقنعها ازاى
انا:.............................
نسيب ده كله ونرجع للواقع عندي انا وناهد
ناهد: يانهار اسود ليه يا علي توسخ ايدك بالدم مع ان هو حيوان ويستاهل انا مش عارف عمل كل ده ازاي (انا حكيت ان عندي اخت واني قتلته عشان اللي عمله زمان بس محكيتش حاجه تاني )

انا : انا خدت حقي هو اللي بدا بدم مش انا كنت عاوز اوريه جهنم على الارض بس مجرد ماشافته مستحملتش وغضبي هزمني ومخافش بالعكس النار اللي جواي زادت ومش عارف اقول لنور ايه
ناهد: وابوك عارف
انا: لا ولا عارف عنه حاجه من شهر ونص بسأل نور عليه بشكل روتيني عشان ما تشك في حاجه
ناهد : على فكره ابوك ملوش ذنب امك في عز الكل الهم اللي حصل زمان ملمتش ابوك وسفركم من هنا كان عشان امك تنسى ويتهيأ ليها جو كويس
انا : عارف ده كله بس حيران
ناهد : علي العيلة اهم حاجه في الدنيا انت عندك اخت بكم اتنين ابوك نص اعمامك عايزين يشوفوه متفكك عشان يكلوه متنفذش امنيتهم ليهم وتفرحهم في ابوك ساند ابوك واقف في ظهره
انا : تمام انا ماشي سلام
وانا نازل الاسانسير كان واقف ومنى الأدهم (ام خلود صحصح معايا ) كانت طالعه لناهد والعميد زكريا نازل من فوق وانا طالع من عند ناهد
زكريا : خير يا هانم طالعه لمين
منى لسه هترد
انا : وانت مالك في اللي طالع واللي داخل انت ليك شقتك وبس
زكريا : انت بتقول ايه يا حيوان انت
انا : واحيات اغلا ما املك مكون علي الصياح لو خليتك فيها دقيقه اللي انت شايف نفسك بيه دي
زكريا : اه منته معاكم فلوس دوسه على خلق**** ويعالم بتعمله ايه كمان
انا. بصوت عالي وسحبت المسدس في وشه : انت بتقول ايه يا عرص انت شايفنا زيك. ( طلعت ناهد على الصوت وشافت المسدس جات جاري و نزلت ايدي وقالت ) ناهد:علي اهدا يا علي
ومنى نفس الكلام
نزلت المسدس
انا : ابقى لم المعزه اللي عندك في البيت بعد كده اعمل راجل
وشه جاب الوان
ناهد : هو في ايه
انا :يوم ما كنت عندك فتح معايا تحقيق واليوم مع منى تقول البرج بتاع اللي خلفوه ولا عنده في القسم
ناهد :زكريا انت عارف انا مين انا همشيها معاك ميري بس علي الصياح وانت عارف طبعا سلطان الصياح اخرك عندهم رصاصة و هتطلع يا ارهابي يا حولت تعتدي على وحدة ست
انا: انا ماشي يا ناهد سلام وانت حسابك لسه مخلصش يا خروف🐑🐑

ونزلت وانا شايط ولسه همشي على التجمع سيف رن عليا
انا :ايه يا سيف
سيف: سامر الشرجبي في فيلا المعادي وصل امبارح
انا: ا تمام يا سيف انا رايح ليه

عند ناهد ومني
منى : بصراحه كل اللي نور قلته عليه قليل عارفة لولا طلعتي كان موته بس زكريا ده مستفز
ناهد : علي راسي بس الفتره دي بقى عصبي جدا وده مش اول موقف مع زكريا
مني: بس ايه اللي انت قلتيه ده
ناهد: ايه مالك مستغربة ليه مانتي عارفه ان عيلتي كلها ميري
مني : انا قصدي على علي
ناهد : وده برضه حقيقي
مني : بس سلطان مش كده او انا عارفه كده
ناهد: الناس بتتغير وبعدين اللي حصل ليه يغير اي حد كويس ان هو محافظ على الخير اللي فيه
مني: هو ايه اللي حصل
ناهد : وحكت اللي ابويا قله ليه بس اللي ناهد تعرف العدوة وكده
مني بصدمه : يانهار اسود كل ده حصل لنور وعيلة الصياح
ناهد : شفتي فا علي ده ولي العهد لسلطان الصياح وبعدين معندوش غيره (عرفت بق يا صديقي علي حكى لناهد ليه ولا كان علي قال ليها حاجه بير ماله قاع )

في الفيلا عندي كانت خلود عند امي و ولاء
ولاء بخبث : هو علي جاي امتى يا طنط
امي : هرن دلوقتي عليه واعرف
رانت عليا
انا : ست الكل
امي : انت فين يا روحي
انا : في المعادي في حاجه
امي : جاي امتي
انا : ساعة كده سلام
امي : سلام يا حبيبي
وصلت عند سامر
انا: و**** وحشني يا ابن الشرجبي اخبارك ايه
سامر: تمام بخير يا صياح انت عامل ايه
انا : بخير يا غالي مبروك الزواج
سامر :🙂🙂يبارك فيك بس ليه ماجيت يا واطي
انا :😂😂و**** شكلك وقعت ومحد سما عليك وبعدين وانت عارف الظروف ماكله هوا
سامر: ايش اللي صاير معك
انا: سيبها على **** ضايع يا صحبي
سامر : يلاش طريق الدم يا علي صعب اسالني انا انا ولد قبائل و عارف و**** ما هو حلو انت ما شفت في 15 سنه اللي فاته كيف كان الدم هناك سيناء كان فيها سلاح يسلح اتخنها دوله وانت عارف كده كويس
انا : تقلقش المهم اقعد انت مع عيالك وانا بدي امشي الوالده بتستاني سلام
مشيت و وصلت التجمع وبيني وبين الفيلا ٢٠٠ متر طلعت عربيه قدام واتفتح عليا رصاصة زي المطر

يلا اشوفكم الجزء الجاي

القراء: خخخخخخخ احاا خد يلا
الكاتب : نعم خير عايزين ايه
القراء: كمل الجزاء يا علق
الكاتب : يعم زهقت وبعدين متشتمش تاني احسن اقفل القصه في الجزء الجاي
القراء : يا اهبل ما انت اللي كاتب الحوار ده
الكاتب: اه صح
نرجع لقصتنا بعيد عن الحوار البيض ده
بس اتفاجأت ان العربية مصفحة ازاي مش عارف اه عندنا عربيات مصفحة بس المفروض دي لا
وقبل لعرف ايه اللي حصل في 15 عربيه جم من فين مش عارف ونزل منهم رجاله تبان عاديه بس محترفين بطريقة بنت وسخه خلصه الليلة ده في 3 دقائق
عند امي وخلود و ولاء
امي عايزه ترن عليا سمعه ضرب النار طلعه بره بسرعه
امي اول ماشافت العربية بصدمه : علي ابني (بس شافت حد تعرفه هديت شويه ) الموضوع كان في قناصة لان الرجالة كانت مش حمين نفسهم كويس يعني في حاجه بيثقه فيها كان يمكن في 25 جثه وكان الرجال اللي جت مفيش فيهم ولا خدش نزلت من العربية وكان في واحد واضح عليه انه مهم معملش ولا حاجه و واقف عادي ببرود الدنيا كلها
رحت ليه
……. : انت كويس يا علي
انا : انا تمام بس انت مين
……. : كل شي في وقته حلو بس اعرف اني صديق. صقر نظف المكان
صقر: تمام امشي الحراسة
……..: لا وخد العربية تبع علي غير القزاز تبعها ورجعها
في الوقت ده انا رحت لامي و طمنتها عليا خلود كانت وقفه وره وبتعيط ووشها ددمم وبتاخد نفسها بلا عافيه
عديت من جنبيها وقلت
انا: انا بخير اهدي ورجعت بره تاني
…….. : بصمة العربية فين
انا : ليه عشان الشرطة وقد يعني
……..ببرود : الشرطة مش هتيجي تيجي ليه هو حصل حاجه
انا : (كنت بسب والعن ام البرود اللي فيه )
…….. : عاوزني اشد في شعري ولا ايه يبن الصياح. ادي البصمة لرجل
انا احا هو عرف انا بفكر في ايه ازاي (واه مفيش حاجه خيال هو بيتوقع بس) : ما فيش داعي وركبت العربية و دخلت بيها الكراج بس في جزء مفصول بياخد 5 عربيات محدش يعرف عنه حاجه ودخلت العربية فيه
بره في نفس الوقت
…….. : صقر هنمشي بي 5 عربيات وسيب 10 هنا حراسه لغاية رجالة علي الصياح متيجي
ولسه هيمشي
امي :.....
……. : لف ليها. نعم
امي : مدخلش ابني في الطريق ده ارجوك انا معنديش غيره
…… : صدقني انا مدخلتوش في اي حاجه وده بعيد عني كل البعد و وعد مني هحاسب اللي عمل كده..ومشي

في مكان تاني
شخص بغضب : ازاي ده يحصل مين عمل كده
حارس: منعرف يا فندم كل اللي كانه هناك ماته ولقينا الجثث في عربيه بره والكاميرات مكنتش بتصور
شخص: اعرف مين اللي عمل كده
مي الديب : انا اللي عملت كده يا سامي حسان هتعمل ايه (ومعها حراسه تخوض )
سامي مستغرب : خير يا هانم
مي : انت من امتى بتدخل في الي مالكش فيه يا سامي
سامي: يا هانم
مي مقطعة : اشكر **** ان انا الي جيت ليك لان لو الباشا هو الي جه كان هيكون اخر يوم في عمرك انت في مجال وهو في مجال تاني خالص و انت الي بدات الغلط استحمل العقاب من النهارده الحماية مرفوعة عن عائلة حسان و مفيش اين بضاعة هتدخل لعائلة حسان
سامي:بس يا هانم
مي مقطعة: ولو حصل غلطه تاني او اتعرضت لا علي الصياح او حد من عائلة مش هيفضل حد يحي اسم عائلة حسان ده كلام الباشا اظن وصل
سامي: وصل بس علي الصياح ميستهلش كل ده
مي : احنا نقرر مين يستاهل ومين لا متنساش
سامي : تمام يا هانم
مي: اه وحاجه اخيره لو علي كان حصل ليه حاجه كان زمانك ميت.. ومشيت
عندي وصل سيف ومعه جيش بمعنا الكلمه
صقر: رجالة علي الصياح وصله امشي انا يا فندم
……. : تمام يا صقر انت عارف هتعمل ايه
صقر : تمام يا باشا
جالي سيف : علي بيه وزعنا الحراسة و امنا المكان
انا : ماشي يا سيف مش عاوز غلط اهم حاجه اللي في الفيلا
سيف : تمام متقلقش
ابويا وصل : علي تعال
ابويا : ايه الي حصل وايه الرجالة دي كلها
انا: دي حراسة وايه اللي حصل انا مش عارف
ابويا : مبتشكش في حد
انا : في احتمالين
ابويا: ايه هما
انا: يا انتقام ناصر درويش او سامي حسان ومظنش انتقام ناصر
ابويا بقلق : قصدك ايه
انا : ناصر مكانش ميت و رجع ميت تاني وسامي حسان دخل في حاجه ملوش علاقه بيها ورن يهدد قلت ليه احنا مبندخلش في شغل بعض اعلى ما في خيلك اركبه وشكله ده الرد
ابويا: انت قتلت ناصر يا علي
انا : اه بس اعرف ليه حكيت ليه كل حاجه ماعدا كم حاجه
ها استحق الموت ولا لا
ابويا بحزن : يعني انا عندي بنت معرفش عنها حاجه من 17 سنه وكلام الدكتوره كان صح يعني ابن الحرام خد مني بنتي وقاتل ابني طيب هيا فين
انا : وصلت مصر امبارح بليل بس فاضل كام حاجه واجيبها
هنا لان كان معرف ليها عن نفسه انه ابوها
ابويا مصدوم ورح واقع
انا بخوف : بابا رد علي انت كويس بابااا سيف هات دكتور يا سيف بسرعه
شلنا ابويا انا و واحد من الحرس و في مكان في البدروم ذي مستشفى صغيره كاملة من كل حاجه نص ساعة و وصل الدكتور وبعد ما كشف عليه
َالدكتور : هو اتعرض لصدمة وسببت هبوط حاد في الدورة الدموية و ده دخله في غيبوبة مؤقته
انا: وده هيستمر اد ايه يا دكتور
الدكتور : كاحد اقصى عشر ايام
انا : شكرا يا دكتور.. سيف حاسب الدكتور و وصله
سيف : تمام يا كبير. اتفضل يا دكتور
دخلت امي ومعها ولاء وكانت خلود بتكلم امها وحكت ليها اللي حصل
امي بانهيار : ايه الي حصل خلا ابوك يحصل فيه كده
انا حضنتها: اهد يا قلبي هيكون بخير متخفيش وفي مني ليكي مفاجأة هتعجبك وبابا عارف بيها
انا : ولاء خالي بالك من نور تمام
ولاء: متقلقش يا علي طنط في عيني
ومشيت بعد نص ساعه وانا طالع لقيت ناهد ومني واقفين بره
انا : عادي الهوانم يا بني
حارس: تمام يا باشا.. اسف يا هوانم بس دي تعليمات
ناهد : ايه يا علي ده بسبب الموضوع الي حكيته ليا الصبح
انا : لا بس خالي بالك من نور وانا النهاردة بليل هجيب اختي مهدي ليها لان انا معرفتش اقول ليها اي حاجه منهارة على الاخر. اه واللي حصل لبويا بسبب كده انا قلت ليه سلام
مشيت وصلت عماره في المقطم نزلت من العربية
البواب: يا مرحبا يا بيه نورت
انا: الهانم فوق
البواب : اه يا بيه مخرجتش النهارده
طلعت الدور الثالث خبط على الشقة فتحت لي وحده ست
انا: النهاردة هتنفذي الجزء الاخير من الخطه دي وبعد كده انا هنفذ وعدي
هي: تمام بس املاك ناصر الاول
انا : الاول اختي هتقولي ليها كل حاجه وان المتناك اللى كان جوزك مبيخلفش وأنه خطفها (طبعاً انت ولا فاهم اي حاجه في اي حاجه افهمك دي مرات ناصر تمام واختي عرفها على انها مرات ابوها فنا عايز حد عارف كل حاجه عن ناصر ويكن اختي عرفه ومفيش احسن من مرته وكمان عشان اضمن انها مش هتعمل ليا حوارات بعد موت ناصر اتفقت معها هتاخد نص ثروت ناصر الي هيا باسم حاتم وامه )
اه وبنسبه ده حصل ازاي هأوضحه الجزاء الجاي في فلاش باك
انا : ايه اللي يخليكي تخونيه
هي: ما هو بيخوني على طول ومش واثق فيا ومسجل ثروته كلها لعشقته وابنها
انا : اه ماشي يا سهير.. اجهزي انا في العربيه
ونزلت رنيت علي مختار
انا : انت فين يا مختار
مختار : موجود يا باشا هبعت الموقع بتاع المكان اللي انا فيه
انا: ماشي انا جاي ليك
مختار : تمام يا كبير
نزلت ومشيت انا وهي ورحنا علي الكان الي مختار قال عليه
وصلنا لقيت مختار بره
نزلت من العربية
مختار : نورت يا علي بيه
انا : نورك يا مختار هي فين
دخلنا جو وشاور على اوضه
انا رايح و في جبل على صدري مش عارف ايه رد فعلها
فتحت الباب لقيت حاجه كيوت فشخ البنت عسل
هي جت عليا وحضنتني:اخير كنت عارف انه حد من عائلتي هو المسؤول عن ده كله
انا مستغرب زيك كده عزيزي القارئ : ازاي كده
هي بتاثر وشويه وتعيط : انت مش شايف الشبه بيني وبينك (وفعلاً البنت شبهي بشكل واضح ونسخه من نور) وبعدين عمري ما حسيت ان ناصر ابويا انا شفته تسع مرات من ساعة ما وعيت على وش الدنيا ومفيش اي عامل مشترك بنا
واصلا عمري ما ارتحت ليه وكنت حاسه ان في حاجه غلط وفضلت تعيط

انا وانا جوايا غضب الدنيا كلها وعوز ناصر يكون عايش و افضل اموت واعيش فيه الف مره
انا كنت حاسس بيها اصل ان ميكونش عندك اخوات شعور ابن كلب بس في فرق بيني وبينها ان انا عندي عائلة وهي لا
انا : انا اسف يا قلبي علي كل ده بس صدقيني معرفتش عن وجودك غير من كام يوم وماما لسه متعرفش مخليها مفاجأة
هي: ماما؟ هنروح لماما
انا: اه وبابا كمان هعوضك على كل اللي شفتيه في حياتك واللى عمل كده خد جزاءه
طلعنا بره
انا : اركبي العربية يا احلى حاجه حصلت ليا
رحت لا مختار
مختار : اي خدمه يا علي بيه
انا : حبيبي يا مختار حسابك هتاخده كاش ولا في الحساب بره
مختار: كاش يا باشا
انا : تمام العصر هقابلك واديك الفلوس
مختار :تمام يا كبير
ومشيت انا واختي وسهير قلت لمختار يطلب ليها أوبر
وصلنا الفيلا دخلت جوه امي اول ماشافتها إغماء عليها
ناهد بصدمه : هي دي يا علي
انا : مش وقته انتي مقلتيش ليها (وكانت مني وولاء بيفقه امي)
ناهد: لا ملحقتش وانت قلت بليل
هي بفرحة واضحة في عينها: هي دي ماما
انا : اه انتي مش واخده بالك من الشبه ده انتي نسخة منها
هي : لا واخده بالي بس مش مصدقه
امي فاقت
انا : روحي ليها
امي: هي دي المفاجأة يا علي
انا: انا يا نور
راحت لاامي وحضنه بعض وفضله يعيطة
امي : بنتي يعني الدكتوره كان عندها حق
انا: اه
امي: طيب ازاي ده حصل وكانت فين كل السنين ديه
انا : ناصر كان خطفها و مربيها كل سنين اللي فاتت على اساس انها بنته
امي: هو مش مات وبعدين انت عرفت ازاي
انا: ناصر اللي ولع في التلاجة من ثلاث سنين وانا ما كنتش اعرف عن وجودها عرفت من كم يوم لما كان عايز يسومني بيها مقابل حياته انا كنت عارف ان في بنت عنده بس في حاجه ناصر ما بيخلفش فى البنت دي اجت من وين خليت متحري خاص يفضل ورا الموضوع لغايه ما مسكت ناصر وقال لي وقتها ان انا عندي اخت كان عاوز اسيبه يعيش بعد كل اللي عمله مقابل انه يسلم لي اختي بس ما كانش عارف ان انا عارف مكانها
امي : وانت عارف ان هي مريم ازاي
انا: لما قال لي عن مريم جمعت الخيوط ببعض دلوقتي انا عندي اخت وناصر عنده بنت وهو ما بيخلفش البنت هدي اجت ازاي انخطفت اكيد يعني لما قال لي على مريم عرفت ان هي والمساومة بتاعته ما نفعتش ودعنا وبالنسبه مين اللي قالي على ناصر بابا هو اللي قالي بعد ما عرفت ان ناصر وراء كل اللي كان بيحصل في الشغل الصفقات اللي كانت بتروح وحريق التلاجة. اه ومريم اسم حلو بكره ورقها كله هيكون خلصان وهتكون مريم سلطان سالم الصياح
امي: انت عملت ايه في ناصر يا علي
انا: اللي كان لازم يحصل من زمان واه مريم عمرها ماحست ان ناصر ابوها وكانت حاسه علطول ان في حاجه غلط ومشفتهوش غير 9 مرات دلوقتي سيبك انا عملت إيه لناصر يا نور وعودي الوقت اللي كنتم فيه بعاد عن بعض انتي كام وهيا كبنتك
امي: ماشي يا ابني
انا : خدي يا عسل انتي عوزك لحظة
مريم : نعم يا احلى اخ في الكون
انا بصوت واطي : بابا لما عرف اللي حصل دخل في غيبوبة مؤقتة دي👈🏻 ولاء أختي في الرضاعة تمام خليها تنزلك عنده واقعدي اتكلمي معه وكده هو بيسمع كل حاجه حوليه
نزلت لبويا
انا: انا جبت مريم يا صياح ياكبير وهي فوق مع نور انا عملت اللي عليا وحاجه اخيره انا ما بلومك على اي حاجه حصلت وناصر خد عقابه وسيبني امشي في الطريق اللي انا شايفه صح لنفسي ومريم احسن حاجه حصلت ليا. فوق واقف على رجلك وخلي البنت تعرف معنا الاب متخليش الثعلب تفرح ان الاسد وقع
وطلعت فوق خليت سيف يحط مليون ونص في العربيه ومشيت
روحت لحاتم اللي لسه عندي مسبتوش
حاتم : هو انا ليه هنا لحد دلوقتي
انا: خلاص هتمشى بس حاجه اخيرا
حاتم: ايه تاني يا باشا
انا: ثروت ناصر اللي باسمك انت وامك نصها لمراته والباقي ليك
حاتم: بس تمام يا باشا
انا: وقع هنا يا حاتم
وقع حاتم
انا :حاتم لو حاولت تلعب بديلك انت عارف ايه اللي هيحصل ليك
حاتم: عارف يا علي بيه متقلقش
انا : انا مش قلقان انا بحذرك بس

كلمت مختار يقبلني على الدائري
انا : حسابك يا مختار مليون ونص تمام
مختار: بس حسابي مليون
انا: مش خساره فيك انت والرجاله سلام
مختار : ماشي يا كبير وانا في الخدمة في اي وقت
ومشيت روحت البيت كنا داخلين على المغرب
انا: سيف اجهز انت وفريق ماهر هنزور عائلة حسان
سيف : تمام يا علي

في فيلا في مكان تاني
بنت بتسأل واحد من الحرس هيا ماما فين
حارس: الهانم في الاسطبل مع الباشا يا منال هانم
منال : شكراً يا حسن
حسن : العفو يا هانم
ودخلت جوه
بعد ١٠ دقايق جه صاحب الفيلا من بره
حسن بخبث : سامي بيه الهانم في الاسطبل يا فندم
سامي حسان : ماشي يا حسن
راح الاسطبل وداخل مراته نايمه على الأرض ملط ورجليها على كتف الراجل اللي الي قدمها وشغال نيك في كسها
سامي : اه يابنت الوسخه همك على كسك والبقي يولع
هي : اه اح هو فيه اااي احلى من النيك ااه كسي
سامي : افضلي كده يا متناكة لحد ما وحده من البنات تشوفق وانتي بتتناكي من واحد من الحرس
هي لسه هترد
الراجل : انتي لسه هتردي انزل فين
هي: في كسي امليه احححح نار يا سامي في كسي لبنه نار اه احححح احلى شعور
سامي : اخلصي يا احلام عايز ادخل البيت
احلام : مالك النهارده يا حبيبي
سامي : عندي مشكلة في الشغل وزهقان نفسي والباشا شادد شويه
احلام حطت اديها على كسها و بتدعك فيه : اح كسي يحلها
سامي : مش من النوع ده ولو عايز كسك هيخده منغير مقابل
احلام بزهق : اف طيب تعال الحس
نزل سامي على كسها لحس خله يلمع
الرجل: عجبك الطعام يا سامي بيه
سامي ورأسه في كس احلام وهي ضغطته راسه باديها : امممممم
احلام : ايه يا سيد سامي بيه دي ده بيلحس لبنك من كس مراته
سيد : ما ده احلى حاجه يا لبوة بزله اكتر كده
احلام : اه اي اح. و جابت شهوتها. استمتعت النهارده على الاخر
سامي : تاني مره روحي الشقة انتي وهو مش عايز فضايح
وانت روح ياسيد
مشي سيد
احلام وقفت وباست سامي على شفايفه : حبيبي يا ناس انت حبيبي الوحيد البقي شهوه بس
ولبست هدومها و دخلوه جوه
بره عند البوابه
حسن : ايوه يا عم **** يسهله ماشيه معاك عنب
سيد : انبر انبر يا عرص لغاية متخرب
حسن : ياخي احا ده انت بتنيك الست وجوزها عارف وبيعرص عليكم وبنتها مفكرينها مع ابوهم وهي تحت زبك تخرب ايه بس
سيد : اقفل على السيرة دي والنيك حاجه والشغل حاجة متنساش ده يقدر يوديني انا وانت ورا الشمس وانا لسه عند وعدي هتروح فيلا مدام الهام

عندي نزلت من فوق كانت امي و ناهد و ولاء ومنى وخلود وكام وحده من صحبات امي
انا: مساء الخير
كلهم : مساء النور
انا : نور لحظه بس
امي : نعم يا حبيبي
انا : مريم فين
امي: تحت مع ابوك من ساعة مانت مشيت
انا : تمام انا ماشي عندي مشوار عايزة حاجة من بره
امي : لا يا قلبي عاوزه سلمتك بس خالي بالك من نفسك
بره لقيت سيف وفريقك ماهر جاهزين كان في 6 عربيات غير عربيتي يعني 7 عربيات المهم طلعنا على كفر الشيخ
وصلنا مكان عامل زي كمبوند بس هو مكان عائله عباره عن انت كبيره وعليها كاز فيلا وطبعا عائله حسان كل واحد له فيلا
انا : ايه يا سيف كل حاجه تمام
سيف : كله تمام و القناصة خده مكنهم
مسكت ام سكس تين وضربت نار في الجو
انا : يا سامي حسان اطلع يا كلب ولا شاطر بس تستخبى زي النسوان
طلع كام راجل من جوه ومعهم جردات
واحد منهم : خير يا علي بيه ايه اللي حصل و من امتي احنا بنعمل مع بعض كده
انا : الكلام ده كان زمان يا طارق حسان اخوك بوظ النظام
وداخل في اللي ملوش فيه
طارق : طيب ودي دخلت واحد ابن أصول
انا: ادخل عليكم دخلت ابن اصول لا اخوك يغلط فيا يخد صفقة مني مش لما يحول يقتلني
طارق: انا معرفش اي حاجه عن الموضوع ده اكيد في حاجه غلط
انا : مفيش حاجه غلط اخوك فين
كان في عربيه جايه وكان فيها سامي
طبعا انا معيا رجالتي ٤٢ راجل مسلحين يكله الزلط كان في 5 منهم قناصة فا لما شافه سامي جاي الجرادات كانه عيزين يتحركه طبعا هما معاهم المسدسات في اديهم لما سمعه ضرب النار وانا رجالتي مرفعينهم بسلاح رحت ضرب نار تحت رجليهم
انا : الدكر فيكم اللي يتحرك الجية في رأسه (نزل سامي من العربية. شورت لواحد من الجرادات ) انت دخال العربية دي جوه
لسه سامي هيسحب المسدس من جانبه الليزر تبع القناصة اشتغل وفي ميزة القناصة فيها اتنين يعني ال5 بقه 10
طارق : علي بيه بلاش خلي الرجالة متعملش حاجه وانت يا سامي شيل المسدس وارميه هنا
انا : عايز تقتلني يا سامي صح
سامي: لا مش انا ومليش علاقة
طارق :شوفت يا علي بيه انا قلت ليك في سوء تفاهم
انا : انت كلمتني من يومين وقلت ابعد عن سمير رفعت صح وانا قلت احنا مابندخلش في شغل بعض انت مير وانا ملكي
سامي: لا محصلش
انا : ايه رايك يا جيمي
جيمي : شاغل مقطع صوت

المقطع الصوتي…………………..
انا : الو
سامي : علي عامل اخبارك
انا:بخير يا سامي حسان خير
سامي: خير انت عاوز ايه من سمير رفعت ة
انا : اه وضحت الصوره خير يا سامي بيه
سامي : ابعد عن سمير يا علي يا صياح
انا: ومن امتى احنا بندخل في شغل بعض ومتنساش انت ميري وانا ملكي بس لو مبعدتش هتعمل ايه
سامي : انا حذرتك
انا : اعلا ما في خيلك اركبه ولا تعرف تعمال حاجه.
نهاية المقطع………………..
انا : وكده
سامي. مصدوم : اه كلمتك بس مش انا اللي ضرب عليك نار
انا: ماشي يا سامي يكفي انك جبت وره قدام كل الناس دي بس ده ليه حساب
العربية اللي جه بيها القناصة خرشموها
انا: انا كده احنا تمام انا محصليش حاجه بس العربية حصل ليها كده عربيه قصاد عربية و ما تطلعش كلامي ده من عقلك انت وكل عائلتك لو بعد كذا اتخدشت خدش وحد من عيله حسان وراه انا همسح عيلتك من على الوجود و انتم عارفين ان انا عندي القدره اني اعمل كذا
طارق : تمام يا علي باشا الصياح

مشيت انا و وماهر والفريق
طارق : الباشا مبعتش الرجاله ليه وليه مدخلش
سامي : الحماية اترفعت من علينا ومفيش اي بضاعة هتدخل لينا والشغل اللي معنا هيتسلم لحسام ابو الدهب
طارق : يبق علي معه حق وده العقاب
سامي : اه مي الديب هي الي وصلت كلام الباشا
سامي خد حتة قلم من طارق
طارق: انت عمرك ما تكبر وبتحت نفسك في مواقف زفت زيك مع واحد قد اولادك
سامي بغيظ: الي قد عيالي كنت بتقول ليه بيه وباشا من شواية
طارق بغضب ومسكه من ياقة الجاكت : انت مش عارف مين عيلة الصياح ولا ايه ولا سلطان اللي علي ده ابنه
سامي : لا عارف بس
طارق مقطع : لا بس ولا بسين فوق واعقل ومش عايز اسمع ليك مشكلة تاني لغاية ما اشوف هحل اللي هببته ده ازاي

وصلت الفيلا وقعدت مع امي وولاء ومريم شويه وطلعت انام تاني يوم واحنا قاعدين بنفطر
ران تليفون
انا : الو
سارة : معاك سارة من شركة…….. للأغذية يا فندم
انا : اتفضلي يا مدام سارة
سارة: معاد حضرتك مع فارس بيه الساعة 2 يا فندم
انا : تمام يا سارة بس مبلغتيش الشركة ليه
سارة :و**** يا فندم انا حولت اوصل ليهم بس شكل في مشكله في الاتصال عندهم
انا : تمام شكراً
امي: ايه شغل
انا : اه فكره الاجتماع اللي قلت ليكي اتاجل اسبوع هو ده
امي : تمام يا علي ما تهملش الشغل يا بني وانت شايف حالت ابوك
انا : هيتحسن قريب انشاء **** متقلقيش مريم فين
ولاء: تحت عند عمه سلطان
انا : ولا انا هغير وانزل خليها تستناني في الكوخ بره
ولاء : تمام يا علي
طلعت غيرت ولبست خروج وخدت المسدس ونزلت على الكوخ اللي في الجنية وحطيت المسدس ورا المسند تباع الكنب
جت مريم وحضنتني
انا: اها عامله إيه
مريم: تمام كويسه بس لو بابا يفوق
انا : هيفوق متقلقيش
مريم فجأه مسكت المسدس
انا : نزلي المسدس
والمسدس لسه مرفوع
انا : نزلي المسدس يا سهام (و**** زعلت منك يا عزيزي المتابع انك شكيت في مريم كنت هقفل الجزاء علي كده بس مش عاوز اتخطف واخد بالك يا إيهاب )
سهام كانت جيه واديها ورا ضهرها وفجه رفعت السلاح انا مخدتش بالي غير لما مريم سحبت المسدس بتاعي من ورا المسند و وجهته علي سهام
وفجأة تخ صوت ضرب نار

اي خدمه ولاهنا يكون خالص الجزاء السادس والى اللقاء في الجزاء السابع

للعلم الجنس اللي في الجزء عشان القصه في قسم سكس بس

تحياتي الى ان اتى 🔥🔥🔥🔥🌹🌹

الجزء السابع

تخ وقعت سهام علي الارض كان عليان هو اللي ضرب النار على سهام في رأسها
خدت المسدس من مريم وحضنتها

عليان: انت كويس يا علي بيه
انا : تمام يا علي عليان كلم الشرطه
عليان : تمام ي باشا
انا : مريم انتي كويسة
مريم : اه انا تمام حصل ليك حاجة انت المقصود مش انا
انا: عرفتي ازاي
مريم:السلاح كان متوجه عليك وده اللي خلاني امسك سلاحك
انا : بلاش تمسكيه تاني
مريم :كلبه زي دي هتحاول تعمل تعمل حاجه لاخويا وانا هتفرج
انا : انتي بتعرفي تستخدميه اصلاََ
مريم : لا
انا : هههههههه بس مخفتيش يعني
مريم : وانا معاك بحس بالامان لان عارفه ان عندي اخ مستعد يضحي بروحه عشاني

وصلت الشرطه
سيف : رئيس مباحث قسم أول القاهرة الجديدة محمود الجندى يا علي بيه
انا : اهلا وسهلا محمود بيه
محمود : اهلا بيك وصلنا بلاغ بجريمة قتل
انا : انا اللي مبلغ يا محمود بيه وديه مش جريمة قتل ده محاولة اغتيال وده عبارة عن دفاع عن النفس مش اكتر
محمود : اغتيال لمين يا فندم معلش
انا : ليا ومين وره معنديش اي فكره انا كنت قاعد مع اختي هنا وفجأة لقيت المسؤولة عن الخدم مسك سلاح و موجه ناحيتي
محمود :مين اللي ضرب النار على البنت
عليان: انا يا بيه
محمود : اسمك ايه
عليان : عليان يا باشا
محمود : انت شفتها ازاي
عليان : انا كنت جاي انا كنت واقف جوه يا بيه وعلي باشا والهانم كانه في الكوخ فانا متابع علي بيه فجأه لقيت الهانم رفعت المسدس روحت هناك من غير ماحد يلحظني لقيت البنت دي ماسكة المسدس ولسه هدوس علي الزناد روحت انا ضارب عليها نار مجبور
محمود : وانت عارف الحاجات دي ازاي
عليان : انا كنت في الصاعقة لمدة 3 سنوات وخارج بي أصابه
محمود : ست البنات متقلقيش بس عايز اسال كام سؤال
مريم: اتفضل
محمود : السلاح الي كان معاكي سلاح مين
انا : سلاحي والرخصة اهي
محمود : طيب الهانم كانت مسكه ليه
مريم : لان علي كان خارج وانا كنت عايزه اتكلم معه وهو شاله من جنبه وحطه ورا المسند وانا شفته لما جيت وقعدت جنبه
محمود : وكنتي هتتكلمي ايه مع علي بيه
مريم : لا كده ميخصكش
انا : ادخلي جوه يا مريم وابعتي اللاب توب مع حد من الخدم
مشيت مريم
محمود : بس انا مخلصتش كلامي
انا : كلامك معايا ودلوقتي هجيب ليك تسجيل الكاميرات وهنادي ليك الخدم وعندك الحراس اسال زي مانت عايز
تهاني : اللاب يا علي بيه
انا : نادي الكل وتعالي يا تهاني
تهاني :حاضر يا باشا
انا : بص الكاميرات اهي قلب زي مانت عايز
بص على الكاميرات واتاكد من كلامي وخد نسخة
محمود :بس المسدس ده دخل الفيلا ازاي
انا : اه صح ازاي دخلت السلاح الفيلا
محمود : واهم حاجه ايه الدافع
الفيش والتشبيه وصل بتاع سهام
انا: ممكن هددوها بحد من عائلتها
محمود : بس دي يتيمه
انا : نعم يتيمه ازاي عندها ام وعائلة وبنت
محمود : انت متاكد من الكلام ده يا علي بيه
انا : اه متأكد و جابت البنت معها هنا كذا مره
جت تهاني وباقي الخدم
محمود : انا هسالكم كام سؤال وعايز اجابه واضحه وصريحه مين فيكم عارفه سهام كويس وراحت معها بيتها
وحدة منهم : انا يا باشا
محمود : هيا ساكنه فين ورحتي بيتها ولا لا
رحمة : ساكنه هنا في القطاميه في المساكن الحكومي هيا وامها وبنتها
محمود : ام مين يا بت دي يتيمه معندهاش حد وبنتها فين
رحمة: و**** ياباشا شيفه طنط هيام بعيني وبنتها بتقول ابوها خدها
انا : ايه اللي بيحصل يا حضرة الظابط
محمود: يا علي بيه سهام دي كل حاجه قالت ليكم عليها كذب البنت دي لا متجوزه ولو الورق ده صح فا هيا مقطوعة من شجرة
روحنا على الشقة اللي قالت رحمة عليها لقينها فاضيه
محمود : اتفضل يا عم الشقة فاضيه
نزلنا تحت
انا : وبعدين
محمود : هسال السمسار. السلام عليكم
راجل : وعليكم السلام اتفضل يا استاذ اساعدك ازاي
محمود : انا رئيس مباحث قسم أول القاهرة الجديدة
راجل: اتفضل يا باشا اخدم حضرتك ازاي
محمود : الناس اللي في الدور الثالث شقه تنين فين
راجل : ولا نعرف يا باشا اصلا كان واضح انهم عاملين مصيبة
محمود : ليه
راجل : يا باشا كانه موجودين العشاء الصباح لقينا الشقة فاضيه والباب مفتوح على وسعه وصاحب الشقه راح القسم يعمل محضر عليهم كام شهر متأخر

رحنا القسم جه واحد من العساكر
عسكري : يا فندم المعلومات دي جات من أمن الدولة
محمود : تمام واخرج انت
انا: ايه يا محمود بيه
محمود : الاخبار مش حلوه سهام ميته من ست سنين يعني البنت اللي كانت عندك في الفيلا مش معروفه
انا: طيب لما عملت الفيش والتشبيه مظهرش الكلام ده ليه
محمود : بي احتمال كبير يكون مسحين القيد من النظام أمن الدولة بتحتفظ بنسخة عشان الحاجات دي
رن التليفون بتاعي
انا : احمد بيه فؤاد اخبارك ايه
احمد فؤاد صاحب ابويا ظهر في الأجزاء الاولى
احمد فؤاد : انا تمام يا علي البنت اللي كانت عندك في الفيلا مفيش ليه ورق متخليش محمود الجندى يتعب نفسه في الفاضي
انا : تمام بس مظنش هيسمع مني
احمد فؤاد : قول ليه الكود 905 وهو هيسمع
احمد فؤاد : سلام
انا: محمود بيه بيقوله ليك البنت مفيش ليها ورق ماتتعبش نفسك في الفاضي
محمود : مين اللي بيقول كده
انا: الكود 905
محمود باندهاش: تمام يا علي بيه وانت طلعت اتقل من ما انا كنت متخيل اتفضل ياباشا. يابني
عسكري : أوامر ياباشا
محمود : طلع عليان وخليه يمشي
عسكري : تمام تمام يا فندم

طلعت ركبت العربية ورنيت علي أحمد فؤاد
انا : ايه اللي بيحصل
احمد فؤاد : الموضوع كبير يا علي
انا : ما انا عارف ان الموضوع كبير علشان كده انا خليت محمود الجندي يعمل اللي هو عايزه
احمد فؤاد : الموضوع اكبر من محمود الجندي دلوقتي امن الدولة والمخابرات هما اللي هيهتمه بالموضوع ده لانه مس الأمن العام للدولة
انا : اعمل اللي انت عاوزه بس اهم حاجه مش عايز اكون انا وعائلتي الخبر الرئيسي في الأخبار ولو لقيت نفسي متهم في حاجه متزعلش مني
احمد فؤاد : يعني ايه
انا : يعني وقتها مش هتلاقي اي حاجه تتهموني بيها وبعد كده لو حصلت اي مشكلة هحلها بنفسي
احمد فؤاد : وانت بتقول الكلام ده ليه دلوقتي
انا : عشان دلوقتي اصحاب البلد كتير لو واحد منهم عايز يطير عائلة الصياح زي الناس اللي بطير دلوقتي يكون بيحلم وبيحفر قبره بيده
احمد فؤاد : علي انتم مش اي حد انتم كتلة اقتصادية وصدقني مفيش حد من اللي في بالك يعرف يعمل حاجه آخرهم زي سامي حسان

وصلت التجمع
امي: عملت ايه يا علي
انا : نور سيبيني الساعة دي و**** ما فايق
ونزلت الجيم على جهاز المشي ساعة كاملة

بعد ما نزلت 30 دقائق ناهد اجت
ناهد: اخبارك ايه يا نور
امي : زفت يا ناهد زفت
ناهد : **** يعين حسام اخويا كلمني احمد فؤاد مكلمة
امي: اه وبعدين
ناهد : مكلم علي وعلي مهددة ان لو حد من من رجال الدوله اللي مفكرين ان هما صحاب البلد ميلموش الأنفسهم
امي : هو ايه اللي حصل انا غير اللي حصل هنا معرفش
ناهد: اللي حصل ان سهام طلعت مش سهام والبنت ميته من 6 سنين ولما عمله الفيش والتشبيه المعلومة كانت مش موجودة في السجل المدني اتمسحت
امي : وطبعاََ عشان الموضوع بخصوص عائلة الصياح في امن الدولة دخلت على الخط
ناهد : اه لان هما بيحتفظة بنسخة من الكلام ده خصوصا بعد 2011 بس الموضوع معروف ان علي بعيد عنه ومش انا الي بقول كده ده كلام احمد فؤاد
امي : طيب علي قال لأحمد فؤاد الكلام ده ليه
ناهد: وانا ايش عرفني بابنك ياختي هو حد يعرف الصياح باشا بيفكر في ايه
امي : طيب ليه كده
ناهد : خالي بالك ان ده معمول عشان لما البنت تموت علي لاقدر**** منعرفش مين ورا الاغتيال بس محصلش اللي هما عايزينه
امي : ياترى علي بيفكر في اي مصيبة
ناهد : ابنك ده مش سهل انتي شفتي ساب ناصر 3 سنين وفي الاخر مسكه بس االلي خطط لكل ده مظنش يعمل حاجه
امي: من فين الثقه دي كلها
ناهد: عشان ميرميش نفسه قصاد علي انا متأكدة ان علي قالب عليهم الدنيا
امي : انا اهم حاجه عندي عيالي يكونه كويسين والباقي مش مهم
ماهر وطاقم الحراسة الي معاه في القطامية بيساله الناس حد عارف حاجة قالو اي حاجة لحد
واحد : باشا
ماهر : نعم
واحد : ماتتعبش نفسك محدش يعرف حاجه
ماهر : اسمك ايه
واحد: صبري
ماهر : تعرف ايه يا صبري متخفش
صبري : البنت دي غجريه
ماهر: عرفت ازاي
صبري : مش هيحصل ليا حاجه
ماهر : ولا قلت ليا حاجه
صبري: انا كنت بنيك البت دي لامؤاخذه يعني
ماهر: 😏 وهي اللي قالت ليك
صبري : لا يا باشا في وشم تبع الغجر على أول طيزها وانا سألت واحد صاحبي من اللي ليه صحبه مع الكل عن الوشم وقل ان ده وشم الغجر
ماهر : ماشي يا صبري (وطلع 5 تلاف واداهم ليه ) انت ماشفتنيش يا صبري
صبري : انا منزلتش من البيت النهارده اصلاََ
ماهر : تمام

في مكان مجهول
شخص : محصلش اللي احنا كنا عايزينه
شخص 2 : انا مشفتش حد زي علي الصياح ده بيفلت من كل المصايب اللي بنعملها
شخص.: محدش عايز موته قدي يا ياسر (ايد ناصر اليمين)
ياسر : متنساش المجلس عايز ايه المجلس ليه طلبات واوامر
شخص : مش ناسي
ياسر : رئيس المجلس ليه نص مليار دولار مع ناصر وناصر مات ومحدش يعرف الفلوس فين غيري
شخص : مش حاتم خد ثروت ناصر
ياسر : لا اللي حاتم خده الفكه الي في مصر والباقي بره باسمي
شخص : ما كده الفلوس دخلت الحساب
ياسر: لا يا ناصح الفلوس مشفرة والنقل عن طريق الخط الأمن
شخص : كريبتو
ياسر: بظبط ومحدش يعرف لو وصلنا للفلوس الاول الفلوس لينا
دخال حارس : يا فندم يسريه وصلت
ياسر: خليها تتدخل
حارس : تمام
شخص : عايز ايه دي دلوقتي
ياسر : هتيجي تنازل كام دمعة تمساح على بنتها اللي مش معروف مين ابوها
شخص : ههههههه انت مصيبه يا ياسر
ياسر : المصيبه لو علي عارف انت مين
شخص : ايه اللي جاب السيرة دي
ياسر: احمد ربك ان حاتم مش عارف عنك حاجه ولا شافك قبل كده كان علي نيكك من بدري
شخص : اقفل على السيرة دي
دخلت يسرية
يسرية بتعيط : احنا متفقناش على كده يا بيه بنتي ماتت انت قلت حبس وانتم هتهربوها
شخص : بنت فشلت معرفتش تقتل علي الصياح
يسرية: وازاي هربي بنتها
شخص: زي ما ربيتي امها واحنا هنساعدك(خلع هدومه) يلا اقلعي الهدوم دي واقعدي عليه
ياسر : ايه مراتك مش مكفياك
شخص: اسكت يا عم دي تلاجة شوف دي فرس (وصف يسرية بيضه و70 كيلو عبار مليفه بس متوزعة صح بزاز كبار 40 وطيز كبيره بس ايه ملبن وبدون ترهلات ) وبيضه ومكنة نيك وفي الاخر شرموطه وغجرية
يسرية وهيب تتنطط على زبره : يا باشا ده كله من الفحل اللي نط على امي
شخص : ومين هو
يسرية : اي اه ايش عرفني اللي نطه كتير بس انا بنت واحد
من الخواجات الأجانب اللي كانه بيجه زمان
(اتخيله انتم مشهد النيك )

عندي بعد ساعة ونص طلعت من الجم وانا مياه من كتر العرق خدت شور ولبست بدله وونزلت
امي: خارج يا علي ولا ايه
انا: اه عندي اجتماع ضروري
امي: مينفعش يتلغي
انا: لا لازم اروح
امي طيب خد الحراسة معاك وخالي بالك من نفسك
انا : متخفيش سلام
طلعت انا وماهر وطاقم الحراسة
انا وماهر في عربيه وعربيتين ورا عربيتين قدام
انا :عرفت ايه يا ماهر
ماهر : البنت غجريه واحد من المنطقه كان بينام معها وشاف وشم الغجر على ضهرها
انا: اكيد
ماهر : اه اتاكدت من الواد مبيكذبش
انا : تمام مين متابع الموضوع
ماهر: سيف وعليان
انا : تمام
وصلنا 6 اكتوبر
واحد من الحرس : احنا داخلين لمين يا ماهر باشا
ماهر : لفارس القحطاني المدير التنفيذي. علي بيه الصياح
فتحه الطريق ودخلنا جوه
انا : ماهر هطلع انا وانت بس
ماهر:تمام يا كبير
سال ماهر على مكتب فارس وطلعنا
ساره : اتفضل يا فندم
انا : علي الصياح
سارة : اهلا وسهلا يا علي بيه اتفضل استاذ فارس بيستنا حضرتك
دخلت
انا : فارس كيف حالك
فارس: صياح و **** بخير ايش اخبارك
انا : تمام الحمد ****
فارس : اتفضل تشرب ايه
انا : قهوة سادة. ندخل في الشغل
فارس: اكيد
انا: انا عايز توكيل بطاطس الدرجة الأولى منك وعايز بطاطا
فارس : خلينا في البطاطس الاول
انا: تمام
فارس: توكيل البطاطس هيكلفك مليون ونص ولازم تسحب كميات
انا :كله تمام الا السعر مليون ونص كتير انا عامل دراسة جدول من يوم ما نزلت السوق وحسب النظام اللي انتم متبعينه في 2021 هيكون سعر التوكيل 2 مليون
فارس : و**** مانت هين يا علي تمام
انا: طيب البطاطا
فارس: انت عارف ان احنا بنصدرها
انا: عارف وانا بدي اصدرها بس بعيد عن اسواقكم
فارس : وين
انا: دول الخليج وأمريكا بدولها كلها وبعض دول أفريقيا وهدفع سعر التوكيل مليون ونص تبع البطاطس والبطاطا هسحب كميات من غير توكيل
فارس : توكيل البطاطس تمام البطاطا هشوف مجلس الإدارة وارد عليك
انا : تمام اتشرفت فيك
فارس: حبيبي يا صياح حياك ****
انا : وحياك سلام

وانا ماشي رانت عليا داليا ام حاتم
انا : الو مدام داليا
داليا : انا عايزة اقابلك
انا : تمام قبليني في مكان كل مره
وقفت علي جنب.
انا:ماهر خد الحراسة وامشي
ماهر : بس يا كبير
انا : لا بس ولا حاجه يلا انا مش هتاخر
المهم ماهر مشي وطلعت على حلمية الزتون
ودخلت شقه هناك
داليا : حاتم طردني من البيت
انا : ليه ومش انتي نص ثروت باسمك
داليا : انا تنزلت ليه عنها وقال مش عايز يعرف شرموطه زايي
انا :الحيوان ان مربيته انا قالت ليه ده عقابك بس طالما مقبلش انا هوريه
داليا : لا ارجوك انا مش عوزه تعمل ليه حاجه بس عايزه شغل ولو مش عايز تساعدني عادي
انا: انت بتقولي ايه بس انت نسيتي انتي عملتي ايه ليا

فلاش باك من شهر
داليا : بس هيكون في عائق وحيد في خطتك
انا : ايه هو
داليا : سهير مرات ناصر ودي متجوزها ازاي معرفش
انا : ودي اقنعها ازاي
داليا : ثروت ناصر باسمي انا وحاتم قول ليها هتخدي نص الثروة ومش هترفض
وفعلاً حصل وصلت ليها وقلت انه بيخونها واني هديها نص ثروته وقبلت
عوده من الفلاش باك
اخدتها وطلعت الصعيد نحيت الجبال وصلت يمكن المغرب
لقيت رجاله بسلاح وقفت قدام العربيه
انا : خاليك هنا
نزلت من العربية وقلت صوت عالي
انا: من امتى بتعامل ضيوفك كده يا جبلاوي مع ان انا مش ضيف
جبلاوي : نازل سلاحك انت وهو يا ولاد. علي الصياح اهلا بيك يا غالي
انا : وفيك يا طيب. يا مرحب برجاله
الرجالة : يا مرحب بيك يا بيه نورت الصعيد
انا : منوره بأهلها و وناسها
نزلنا وداليا راحت عند الحريم اتعشينا ونور رانت عليا
انا : ايه يا نور
امي :انت فين يا علي
انا: عند جبلاوي في حاجه ولا ايه
امي : اه يعني هتبات
عرفت ان ولاء جنبها
انا : اه وجاي بكره
امي: تمام يا حبيبي سلام
انا : جبلاوي انا عايز انام ونتكلم الصبح
جبلاوي : تمام يا علي تصبح على خير
رحت المضيفة ونمت صحيت الفجر خدت فارس من الاسطبل وطلعت الف بيه ساعه ورجعت تاني لقيت جبلاوي بره رجعت الفرس الاسطبل ورحت ليه
جبلاوي : ايه اللي جابك يا ابن الصياح
انا بجديه : الست اللي جوه انا كانت جاي كده كده بس مش دلوقتي كنت هفوقك من الاستهبال اللي انت عايش فيه بس ده مش موضعونا الست اللي جوه دي امانه ماشي
جبلاوي : امنتك على راسي وفي رقبتي
انا: اللي عمل كده خد جزاءه ارتاح وارجع لنفسك
جبلاوي : سيب الوقت يقرر ده
انا : ماشي بس هترجع لبنتك في اقرب وقت. (وريته صورة حاتم ) ده لو جه صفية مع اني متاكد انه مش هايجي
جبلاوي : مين ده واكيد
انا : ده ابنها بس عيل خول انا وعدتها معملش ليه حاجه انت لا واه اكيد سلام
جبلاوي : سلام يا غالي (هو عارف اني خلاص قفلت معايا عشلن كده ممسكش فيا اقعد)
ومشيت على القاهرة وانا في الطريق ران عليا فارس القحطاني
انا: بشر
فارس : تمام موافقين
انا: تمام مليون ونص هيتحوله لحساب الشركة بعد 10 دقائق وبدي 3 بردات بطاطس
فارس : تمام يا علي
حولت ليه الفلوس وكلمت اسامة
انا: اسامة عامل ايه
اسامة: تمام يا كبير انت اخبارك واخبار الباشا ايه
انا : تمام بص في 3 بردات بطاطس…. درجه اولى جايه
اسامه : جاين ازاي
انا : اخدت التوكيل
اسامه : ده انت برنس تمام يا باشا
انا: ماشي يا غالي سلام

وصلت التجمع ودخلت الفيلا
انا : ولاء عايز اكول جعان
ولاء : تمام يا علي
رحت لامي
امي: عملت ايه
انا : ولا ايه حاجة اتكلمت معه شويه اصلاََ مكنتش رايح عشان الموضوع ده بس اتكلمت معه فيه
امي: تمام واجتماع امبارح مشي زي مانت عايز
انا : اه اخدت التوكيل مريم فين
امي : نايمه نامت الفجر بالعافية
انا: الدكتور قال ايه عن وضع بابا
امي: في تحسن واضح

و لا هنا يكون الجزاء خالص تحياتي الي ان اتى

الجزء الثامن

عدى اسبوعين ومفيش اي جديد كان سيف في اسكندرية عند الغجر هو وعليان
سيف : يعني مش عارف مين البنت دي يا ضبع
ضبع كبير الغجر: لاو **** يا باشا ولا شفتها قبل كده
سيف : البنت دي كانت منتحلة شخصية وحدة ميته من 6 سنين وكانت هتقتل واحد من الكبار بس ايه كبير اوي اهو انت شايف الرجالة دي كلها
ضبع : ملهم يا باشا
سيف. خبط على المكتب بيده: دول نقطة في بحر لو الباقي حضر هيمسحه المكان ده من على الخريطة
وحدة : يا معلم لحظه في مشكله جوه
ضبع: بعد اذنك يا باشا
سيف : ماشي روح (عليان كان وصل هو كمان طلع ليه ) عملت ايه يا عليان
عليان : مفيش حاجة ولا حد عارف اي حاجه وانت
سيف: كبير المكان مش عارف حاجه بس هيا من هنا
عليان : عرفت ازاي
سيف : الوصف بتاع وشم البنت اللي خدناه من الولد شوفته على ايد وحدة هنا
عند الضبع والبنت
ضبع : عايزه ايه يا نجاح مشكلة ايه دي
نجاح : مفيش حاجه يا معلم انا عارفة مين دي
ضبع: و مقلتيش ليه يابنت المتناكة
نجاح: ما انا مش عايزة اقول حاجة غير لما اقول ليك
الضبع: مستنيه نموت يا بنت الكلب انجري قولي للبشوات كل اللي تعرفيه

دخل عليان وسيف
عليان. رايح على ضبع بغضب : ها عرفت حاجة ولا لا
الضبع بخوف: عرفت يا باشا عرف اهي نجاح اللي تعرف لما قلت ليا جيت فوراً وهسمع مع حضرتك
سيف : قولي يا بت
نجاح : يا باشا دي اسمها يسرية كانت صاحبتي بي مشيت من هنا يجي من خمسة وعشرين سنه ومن سعتها محدش يعرف عنها حاجة
سيف: انتي بتستعبطي يا بت ولا ايه ده هيا يدوب 25 او 26 سنة
نجاح. بخوف : لاو**** انا عارفه يسرية بس يمكن دي بنتها انا مشفتهاش من 25 سنة
عليان: ويسرية دي امها مين
نجاح : غجريه وميته وابوها واحد من زباين امها واحد من الخواجات الأجانب
سيف : طيب كانت شغاله ايه
نجاح : اقلب الحله على فمها تطلع البنت لمها شرموطة ولو البت دي بنتها هيكون مش معروف مين ابوها
عليان بصوت واطي : الست دي بتقول الحقيقة
سيف : اه واخد بالي. تمام يا ضبع لو عرفت حاجة
ضبع : مغير ما تقول يا باشا
سيف : رقمي
ومشيه
عليان : الحوار باخ
سيف : خلاص مش عارف هندور لغاية امتى والمشكلة مفيش نتيجة
عليان : كلام علي بيه وشوف هيقول ايه
سيف : هرن على ماهر
رن عليه
ماهر : ايه يا سيف عملت ايه
سيف : مفيش جديد
ماهر: طيب الباشا بيقول تعالو
سيف : تمام ماشي
عليان : ايه
سيف : اطلع التجمع
عليان في اللاسلكي : الكل على التجمع الخامس

في مكان مجهول
شخص : علي قالب الدنيا على يسرية
ياسر : ولا هيوصل لحاجة ولو وصل فا حاجة هبلة اصل دي غجرية وبنت حرام آخره يعرف اسمها و هي ملهاش ورق يبل الاسم ويشرب مياتة
شخص : متستخفش بيه انت شفت نهاية ناصر
ياسر : متخلف لو وصل لحاجة محضر ليه كمين محترم
شخص : هنشوف

في كفر الشيخ عند عائلة حسان
سامي : ها في جديد
طارق : لا العقاب اللي تحدد هيتنفذ لفطرة بس اد ايه مش عارف
احلام : هو ده الباشا اللي المشكلة معه
سامي : لا مش ده الباشا ده اللي الباشا قلب علينا بسببه
احلام : لو ده مش الباشا اومال الباشا عامل ازاي
سامي : ليه
احلام : سامي حبيبي انت عارف مين ده ده علي الصياح ولي عهد سلطان الصياح يعني الصياح قروب انت مشفتش الرجالة اللي معه وانا متأكده ان ده فريق واحد من اللي عنده
طارق : بعيد عن اللي بيحصل طول الاسبوعين اللي فاته بس كلام احلام صح ومتنساش ان الباشا هو اللي مسيطر على كل حاجة داخلة البلد وهو اللي حمينا طول محنا مدخلناش في الحاجات اللي هو منعها
سامي : انا لازم القى حل بس اللي مضايقني علي
احلام : سامي روحي انت لسه بتفكر غلط ده جاب المكالمة
اللي بينك وبينه وخلاك تعترف على نفسك وشفت القناصة اللي الليزر بتاعها كان على صدرك فاده مش عيل زي مانت مفكر او شخص عادي
طارق : خالي علاقتك حلوه مع عاصم ابو الدهب وانا هحل الباقي وهرفع العقاب حتى لو خالا حسام مندوب على الشغل

عندي كان وصل سيف وعليان
انا : ايه اخر الاخبار يا سيف عندك وانت يا عليان
سيف : مفيش اي حاجة غير عند غجر اسكندرية و اسم بس ومفيش ورق رسمي
انا: اسم مين
سيف : الام يسرية ومشيه من خمسة وعشرين سنه امها كانت شرموطة وهي بنت حرام وبعد امها ماماتت كملت المسيرة بس بعدت عن الماضي نهائي.. وقال كل اللي عرفه..
انا: احنا هندور ورا اللي عقد إيجار الشقة باسمها
ماهر: يعني القطامية
انا : بظبط
عليان : ليه يا كبير
انا : دلوقتي الست غجرية ومفيش ليها ورق صح
سيف : صح فا احنا هنتابع اللي عقد إيجار الشقة باسمها
انا : اه بظبط كده روح يا عليان لوحدك بس بدون دوشه
عليان : تمام يا علي بيه
مشي عليان ورن عليا سامر الشرجبي
انا: ايه يا سامر
سامر : انت فين
انا : في التجمع في حاجه ولا ايه
سامر : طيب هعدي عليك
انا: بيتك ومكانك تنور في اي وقت
سامر : انا طالع ابعت لوكيشن الكان نسيته
انا: تمام سلام
بعد نص ساعة عليان جه
انا: عملت ايه يا عليان
عليان: العقد باسم هيام يا باشا
انا : ماهر
ماهر : تمام ساعة بكتير وكل حاجة عن الاسم هتكون عندك
انا : ماشي
دخلت جوه كان أبويا فاق ليه كام يوم وطلع فوق في الجناح
انا : صياح بيه عامل ايه اليوم
ابويا : انا تمام يا علي انت عامل ايه يا بني وايه اللي بيحصل
انا : انا تمام تشغلش بالك انت قوم بس والباقي سهل
ابويا: والشغل
انا : متابع كل حاجة وبكره رايح المجموعة
امي من وراي : مستعجل على ايه يا سلطان زهقت مني
ابويا : لا يا روحي انا بسال بس ده انا زهقان من الشغل
انا : هههههههه ايه يا صياح ده انت عامل رعب لسوق كله جبت وره ليه
ابويا : اعمل زعيم على الناس كلها بس اهل بيتك لا احسن تنام على الكنبه اللي في الريسبشن
انا : ههههههه
امي: يعني كده شكلك هتنام فعلاً لأول مرة على الكنبة
ابويا : اطلع برا يلا هنام على الكنبه بسببك
انا : ايه يا نور اهدي على الراجل شويه
امي: شكلك انت كمان هتنام على الكنبه.
ابويا: هههههههه
انا : انا عادي وبعدين عندي فيلا العاشر وفيلا الرحاب الدور والباقي علي الحاج
امي : لا ده روحي
ابويا : اكيد ده انتي قلبي وحضنها
انا : المهم انا عندي مشوار وطالع.
طلعت من الجناح نور نادت
امي : علي
امي. حضنتني جامد : خالي بالك من نفسك
انا : مالك ايه اللي حصل
امي. ودموع في عينيها : مش عاوزه اخسر روح من روحي انا طول السنين اللي فاتت كانت بخاف عليك من نفسي مش عايزه يحصل ليك حاجةة
انا : بست راسها. انتي احلى ام في الكون
مريم : مالك يا ماما
انا : مافيش هيا كويسة صح يا نور
امي : اه يا قلبي انا تمام
انا :تعالي يا بت انتي ولا بتسالي ولا اي حاجة خلاص بقيت كخه
مريم : انت للي مش موجود اعمل ايه احلى بوسه ليك
انا : ماشي غلبتني
مريم : ايه طالع
انا : اه خلي بالك من ماما سلام
لبست ونزلت كان سامر وصل
وماهر جاب معلومات الاسم اللي يسرية بتستخدمه (هيام)
سامر : فينك ليك اسبوعين مبتسالش
انا : انت شايف الوضع و**** مافضي احك راسي
سامر : عرفت مين ورا الكلام ده
انا : لا لسه طلعت ليلة بس المره دي مش هصبر 3 سنين مش حسيب الموضوع ده. هات الملف بتاع يسرية (هيام)
فضلت اقلب شوية
سامر:في حاجة مهمة
انا : في كام مكان بس اللي عليه علامة استفهام مزرعة وفيها فيلا
سيف : فين
انا : على اسكندرية الصحراوي
ماهر : اه وانا خدت بالي بس المكان هناك مهجور بعيد عن العين بس مش مطمن
عليان : احساس المخابرات اشتغل
سيف : ماهر بيتكلم صح
سامر: علي بتفكر في اللي انا بفكر فيه
انا : اه هدخل بدون حساب او خطه اللي يطلع قصدنا صفي
بس مش عايز اعرضك للخطر
سامر: خخخخخ احا معاك في اي حوار وبعدين ليا زمان مافيش اكشن في حياتي
انا : اصلي يابو الصحاب مراتك فين
سامر : عند أهلها
انا : تمام يلا
طلعنا الطريق خد ساعتين و وصلنا
عليان : يا باشا ماهر معه حق المكان ده هادي زيادة عن اللزوم
انا : مكان من شويه حس مخابرات احنا كام واحد يا سيف
سيف: لما قلت تأمين الفيلا اهم كله 16
انا : مين
سيف : احنا كده خمسة والتوأم وفي 9 كمان بس يكله الحديد
انا : التوأم مين جعفر و خميس
سيف: اه
انا : عارف يا سيف لو لقيت صاروخ طاير و قنبلة انفجرت هولع فيك وفيهم
سامر : ملهم دول
عليان : الفيوز ضارب جعفر مره ضرب اربيجية على برج مراقبة لما شك ان في ارهابي هو طلع صح بس كان هيودينا في ستين داهيه
انا :سيبك من كل ده استعنا على الشقا *****
دخلنا جوه عادي خالص ولسا ماوصلناش الفيلا في قناصة وضرب نار اشتغل
ماهر بيضرب نار : انا كنت حاسس عيب
انا ضربت واحد بنار: عليان ارتحت يا فقري
سامر : ايه كل ده يا علي شكل ابن الكلب عارف ان احنا جايين
تليفون رن
انا : ايه يا حسناء
حسناء : علي خد راحتك القناص تمام حليته (حسناء اللي دخلت فيلة ناصر وسنيبر محترف(قناصة ) ) وجيمي قطع الشبكة عن المكان يعني فيش تصوير في واحد جاي من ورا بر مجال الرؤية عندي
انا : تمام بوم نزل ميت. القناص تمام خده راحتكم
عليان وسيف راحو ورا كل واحد من جها ومعهم كل واحد شخص من 9
التوام مسكين الجنية قدام ودول مجانين اللي يلعب ملاكمة على الشخص قبل ليموته واللي شغال تكسير رقاب
انا وسامر وماهر دخلنا جوه والباقي بيلفه حولين المزرعة
انا الدور الأول سامر التاني وماهر البدروم
انا : رحت ناحية المطبخ طلع ليا 2 ضربت واحد في صدره والتاني فتح عليا النار اضرب طلقة وارجع ورا الحيط تاني
المخزن خلص وهوب بوم في رأسه
فتحت باب الحمام طلع واحد حولت اضربه بأيدي في وشه صد الضربة ومسك المسدس رحت ماسك ايده التانية رحت مديله وحده تحت الحزام قعد مكانه وطلقتين في صدره
سامر: اول مطلع لقا واحد في وشه ضربه بالنار فتح اول اوضه ملقاش حد لسه هيروح على الاوضه اللي بعدها طلع واحد من البلكونه لسه هيضرب حسناء نزلته (هو كان قاعد لما شاف سامر ادا ثغرةا) دخل باقي الاوض فاضيه
ماهر : اول ونزل لقى واحد في وشه خبطه في ايده وقع السلاح نزل فيه ضرب وبي الخنجر في صدره التاني ضخم بس على مين رمه السكينه في رجله بقى تركيز الراجل على رجل وحده واشتغله في بعد لغاية ماهر مزهق وكسر رقبته
طلع عندي
ماهر: تحت تمام
سامر: وانا نفسي الكلام
انا : وانا خلاص( كان في صندوق في جنب رحت عنده بافتح الصندوق لقيت قنبلة وخلاص في اخر دقيقه) بصوت عالي قنبلة اطلع بره وطلعنا نجري يدوب بعدنا 3 متر بوم الفيلا انفجرت
انا: هههههههههه اه
سامر : كنا هنموت يبن الاهبل وبتضحك
ماهر : علي كويس انك فتحت الصندوق كان زمنا فراخ مشويه
سامر :هههههههه عندك حق
سيف جاي جري هو وعليان
سيف وعليان :انت بخير ايه اللي حصل
ماهر : ده كمين كان مفخخ الفيلا
وصلت رسالة على تليفوني
مجهول: المره الجاية روحك يابن الصياح ده تحذير بسيط
انا: ههههههه هنشوف
سامر : مين
انا: اللي فخخ المكان بيستعرض خله الفشل تحذير عايز يبين انه قادر يقتلني
جت حسناء وجيمي
انا: ايه اللي جابك
حسناء : كلمت ماهر وهو قالي وكويس اني جيت
سامر: شكراً أنقذني من الموت
انا : يلا ياختى يلا جعفر التنضيف عندك
جعفر: تمام يا علي باشا
انا: جيمي في اي إرسال كاميرا لاسلكي او سلكي
جيمي : لا مفيش حتى لوفي. انا قطعت الارسال على الكل الا تيلفونك ولو في سلكي مباشر انا منعت التصوير يوصل والهارد ديسك مات في الفيلا

في المكان المجهول
شخص بيكسر في كل حاجة : ازاي هو البني آدم ده بيموتش ليه دي تالت مره
ياسر: اهد الرسالة اللى بعتها هتستفزة
شخص : هو ايه اللي حصل يا ياسر
ياسر : الراجل بتاعنا قال كل حاجه كانت ماشيه تمام وعلي واللي معه كأنه جوه مش عرفيني يعمله حاجه بسبب القناص في قناص جه لعلي
شخص : معرفش يطلب ددمم او يعمل حاجة
ياسر : يعمل ايه بس اقعد ساكت الشبكة كانت واقفة والمكان اللي كان مستخبي فيه مينفعش يطلع منه كان هيتمسك وانا قايل ليه متخطرش
شخص: ماشي المره الجايه مش هيفلت منها
ياسر : لا يا حبيبي ستوب لو مش عايز تحصل ناصر وكمان حاجة المجلس مختركش عشان عائلة الصياح بس في حاجه تانيه كتير
شخص : يعني ايه
ياسر : يعني هنركز في باقي الشغل وسيب على الصياح دلوقتي

روحت البيت وقعدت مع سامر شوية ومشي طلعت انام
صحيت تاني يوم الساعة 5 نزلت الجم وفطرت وطلعت على المجموعة
دخلت المجموعة دخلت مكتب رئيس مجلس الإدارة
انا : جيداء تعالي عندي
بعد دقيقتين
جيداء : اتفضل يا علي بيه
انا: احنا معنا كم مناقصة من ساعة سلطان بيه ماتعب
جيداء : 5 يا فندم خدنا اتنين و اتنين سلطان باشا كان حطط سعر معين وقال لو زاد السعر عن قدم انسحبه
انا : تمام والخامسة
جيداء : ارض في العلمين الجديد مساحة 200 فدان
انا : امتى موعد المناقصة
جيداء :بكره
انا: تمام بس هنخدها مهما كان التمن
جيداء : يعني معانا لحد كام
انا : 200 مليون وانتي اللي هتروحي شخصياً
جيداء : تمام يا باشا حاجة تاني
انا : لا لو في حاجة ابعتيلي علي الايميل ولو ضروري رني عليا على رقمي الخاص مش في الشركة
جيداء : اوكي
روحت التجمع لقيت عمي خليل ماشي
انا : خليل بيه الصياح منور
خليل : عامل ايه يا علي
انا: تمام بخير ايه مجيتش يعني يوم ماجت العائلة
خليل: كان عندي شوية مشاكل و**** يا علي
انا : خير يا عمي لو في حاجة اقدر اعملها
عمي : حبيبي يا علي
انا: اركب بس وقول ايه الموضوع
خليل : يبني هم عيلتك كفاية عليك انا هلكي حل
انا : عمي اركب انت عارفني راسي يابس ايه الموضوع
خليل : موضوع العملات الرقمية انت عارفه طبعا
انا: اه اكيد هو في حد مش عارف
خليل : انا دخلت بجزء من فلوسي في الموضوع ده وكان كل حاجة ماشية تمام والجزء التاني واحد صاحبي وبوك عارفة قال ليا في مشروع داخل فيه ادخل معايا واهو ضمان لو حصل حاجة في موضوع العملات الرقمية واقتنعت بكلامه لانه منطقي والمشروع نجاح بقا معيش اي سيولة والدولة منعت العملات الرقمية هنا مش كلها بس اللي كانت مستثمر فيها وحده منهم بسبب الشركة بنت الكللابب والمشروع التاني كان ماشي عسل بس مقدرش اسحب منه فلوس عشان حساب الشركة ميتكشفش
انا : شركة العملات الرقمية عملت ايه
خليل : كان في حسابات بتعمل عمليات على الديب درك والموضوع انكشف ودخله في الكل عاطل في باطل لما قدمت شكوى وان معنديش علم عن الكلام ده قاله لما يخلص التحقيق هيرجعه الفلوس التحقيق خلص بس فضله شغالين مماطلة اخدت سلفه من واحد شغال في الموضوع عشان المشروع التاني وامشي اموري كل حاجة كانت تمام و كان المفروض عملنا كام صفقة بس الراجل عمل حادث و معاد تحصيل الفلوس قرب وانا بصراحه مش عايز اروح لراجل اطلب منه فلوس في الحالة دي
انا: كام الفلوس وليه ما طلبتش من ابويا
عمي : كانت هطلب بس حصل اللي حصل وانت شايف والفلوس 5 مليون
انا: تمام قول الطريق فين
خليل :انت هتعمل ايه
انا : قول بس لما هنروح هتعرف
المهم روحنا المكان و دخلنا
انا : عايز مدير المكان ده
سكرتيرة : مين حضرتك
انا : قولي ليه علي الصياح وهو هيعرف
سكرتيرة : اتفضل
دخلت جوه انا وعمي
هو: اهلا وسهلا يا علي بيه نور المكتب يا باشا
انا : يعني عرفني يا
هو : عمران يا باشا
انا : مزعل الحاج خليل ليه
عمران : ل ولا زعل ولا حاجة
انا : حلو هات الشيكات وتحويل الفلوس على حسابك في البنك
عمران : بس يا باشا
انا : في حاجة يا عمران
عمران : لا بس لسه المعاد مجاش
عمي : مش انت ليك فلوس هات الشيكات وخد فلوسك
عمران : تمام يا حج. فتح خزنة في المكتب اهم
انا خدت الشيكات وفحصتها على التاب وبعيني : عمي هما دول
خليل : اه تمام يا علي
انا: وقع هنا يا عمران (توقيع الكتروني ) قده الخمسه مليون ونص وافق على الاستلام والتوقيع
عمران : تمام يا كبير
انا : ماشي يا عمران

ومشينا
عند ياسر
ياسر : ازاي ده يحصل يا حيوان
عمران : انا مش قد علي الصياح أنت قالت خليل بس وبعدين جاي جاهز اقول ايه
ياسر : ليه محاولتش تكسب وقت
عمران : مدنيش فرصة وانا مش مقرب من علي الصياح متفقناش على قدم سلام
ياسر : ااااه وخبط التليفون في الحيط علللللي
شخص : مالك
ياسر : علي خد الشيكات اللي على عمه خليل
شخص : نعم ازاي
ياسر : راح لعمران ودفع الخمسه مليون ونص وخد الشيكات ومشي وعمران مش عايز يقرب من علي
شخص بغضب : ضيع علينا فرصة كبيرة كان شويه وخليل كان معانا
ياسر : مش مهم المهم النص مليار دلوقتي اه وكلم اصحابك اللي في الداخلية خليهم يرجعوا الفلوس ليه عشان علي ميشكش في حاجة

انا وعمي
انا : الموضوع غريبه
عمي : شكراً يا علي
انا : عيب عليك يا عمي الكلام ده مش بينا
عمي : حبيبي يا علي متحرمش منك
انا : حبيبي يا غالي انا هوصلك وهخلي واحد من الرجالة يجيب عربيتك
عمي : طيب اطلع
انا : تسلم عايز امشي لسه هروح الصعيد
عمي :رايح لجبلاوي
انا : اه
عمي : قول ليه ابو عبدالرحمن بيقول ليك ارجع لنفسك
انا : يوصل انا رايح عشان كده اصلاََ سلام
عمي: **** يسهل عليك
انا : امين سلام

ومشيت وصلت الصعيد عند جبلاوي
جبلاوي : عامل ايه يا علي
انا : انا تمام انت بخير
جبلاوي : تمام يا غالي متزعلش من اخر مره
انا : عادي ولا يهمك عاوز ناس تروح الفيلا من هنا
جبلاوي : تمام
انا : اه ابو عبدالرحمن بيقول ليك ارجع لنفسك
جبلاوي : انا عرفت كل حاجة من داليا وهرجع بس شوية وقت
انا : تمام حاتم قرب من هنا
جبلاوي : لا ولا وصل الصعيد اصلاََ لو قلت اني اتجوزت داليا هتعمل ايه
انا والشرار بيطلع من عيني سحبت المسدس في راسه : انت بتقول ايه هيا دي الامانه
جبلاوي : انا بقول افرض
انا : الكلام ده فيش فيه افرض دي امانه لو عملت حاجة زي دي انت عارف رد فعلي
جبلاوي : على فين
انا: ماشي قفلتني وارجع لبنتك احسن ماتموت بجد المره الجاية. وضربت طلقة في الهواء. اهي الرصاصة لان انت عارف السلاح لو طلع لازم تطلع منه رصاصة
جبلاوي : هرجع والرسالة وصلت
مشيت
جبلاوي : شفتي يا ختي ادخلي جوه احسن خليني اتكلم معه الاول واهو عرفتي اني بتهربش منك بس في اصول لازم تحصل
داليا : ماشي يا أبو غفار انا عرفة ده بس كنت عايز اتاكد ان علي مش هيعمل حاجة لحاتم
جبلاوي : تمام (بيفكر بينه وبين نفسه) شوف ابنها عمل معها ايه ولسه خايفة عليه طيب انا بعيد عن بنتي ليه انا بحمل نفسي الذنب
ران عليا
انا : ايه
جبلاوي : انا بحمل نفسي ذنب اللي حصل عشان كده بعيد
انا : جبلاوي انت خدت كام طلقة يوميها
جبلاوي : تلاته اتنين على البوابة ساعة الهجوم والتالته وانا بحاول ادخل جوه
انا : يعني عملت اللي عليك الموضوع خلاص بنسبة ليا سلام

وصلت مدينة نصر نمت صحيت الضهر طلعت على التجمع لقيت خلود قدام الفيلا تبعهم نزلت من العربية
انا : عامله ايه
خلود ووشها احمر مكسوفة :انا تمام انت اخبارك ايه
انا :بخير ومن غير لف ودوران انا من اول يوم شفتك فيه من سنه وشويه وانا في مشاعر اتحركت نحيتك وانا بحبش العب لما اتأكد من الشعور ده اهو انا قصادك لو موافقة قولي عشان اخلي نور تكلم امك
البت وشها احمر ددمم و بتتنفس بصوت عالى َ
انا :ها قولتي ايه
خلود : موافقة وانا عندي نفس المشاعر وطياره على جوه

روحت الفيلا لقيت موسى وعمي خالد خالد أصغر من موسى بي سنه او اتنين
انا : اهلا وسهلا يا ولاد الصياح لسه بدري
موسى : الدنيا مشاغل يا بن اخويا
انا : اه اكيد مشاغل كتير لدرجة اني نسيت اخويا اللي لما عملت حادث ملوش اي تلتين لازمه مكملش ساعتين وكان عندي
موسى : احترم نفسك بدل ما امد ايدي عليك
انا : لا انت راجل جرب وانا اقسم بديني وما اعبد لكون حفر قبرك في سعتها
ابويا من ورايا
ابويا. هو كان اتحسن بس مبيتحركش : علي (و بالقلم على وشى) انا لما سكت ليك زمان انت خدتها اني راضي لا انت غلطان
انا: بتضربني بكف عشان واحد كل همه انه ياكلك بس( ولسه هيضرب كمان كف رجعت لورا وملمسنيش وطبعاََ موسى مبسوط على الاخر ) اضحك انا هوريك. كده خلصت يا سلطان بيه سلام

وطلعت من الفيلا من من غير اي حاجة بس الطلعة دي هتغير حاجات كتير ياترى ايه اللي هيحصل هنعرف الجزاء الجاي انجوي

الجزء التاسع

بعد ساعتين في الفيلا
سيف : ها لقيت حاجه
جيمي : لا مفيش اي اثر وبعدين انت قلقان ليه هيا اول مره
سيف : مش اول مره بس ساب التليفون ومخدش عربيه راح فين
جيمي : يمكن خد عربيه من الفيلا اللي في الرحاب او العاشر انت عارف انه بيفصل GBS

سيف : العربيات كلها موجودة ومراحش اي واحد من الشاليهات المره اللي فاتت كان في الغردقة ده انا رحت المهندسين قولت يمكن هناك لا مش موجود برضه
جيمي : طيب ماهر فين
سيف: راح سيناء
جيمي : انتم مكبرين الموضوع
سيف : لا ده مش زي كل مره سلطان بيه اول مره يضرب علي باشا وعشان مين هو حسبها كده وبصراحة معه حق
ناهد جت من شوية : سيف لقيت حاجة
سيف : مع الأسف لا سايب التليفون والعربيات مافيش اي حاجه نحدد مكانه منها
ناهد بينها وبين نفسها: يا ترى روحت فين يا علي اول مره تعمل حاجة زي دي كل مرة بتقول ليا وليه سبت التليفون بتفكر في ايه
سيف: مدام ناهد مدام ناهد
ناهد : ها نعم يا سيف
سيف :عايز ادخل جناح علي بيه
ناهد : ماشي يا سيف 5 دقايق بس
ودخلت جوه
امي : في اخبار عن علي يا ناهد
ناهد : لا يا نور لسه وسيف عايز يدخل الجناح بتاع علي
امي : ليه في حاجه
ناهد : اكيد عايز يشوف حاجة توصله لعلي ده ايده اليمين اكيد عارف حاجات انا وانتي منعرفهاش
امي : يمكن هو عارف وعلي عايز حاجة
ناهد : لا علي سايب تليفونه هنا وسيف بعت رجالة لكل الشاليهات والفلل حتى راح فلية المهندسين
امي : عرفتي ازاي سيف قال ليكي
ناهد : لا خليت حسام يراقب سيف كانت مفكره زيك كده
امي : خليه يدخل
ناهد : تمام. يا ولاء
ولاء : نعم يا طنط
ناهد : خلي سيف يدخل من باب المطبخ هيطلع جناح علي
ولاء : حاضر
طلعات بره
ولاء : سيف تعال ادخل
سيف : تمام يا انسه ولاء
طلع الجناح بيدور على حاجة
سيف : انت فين طيب اللاب توب هنا والهارد ديسك هنا ورق الشغل هنا انت بس اللي مش موجود. في مكتبة داخله في الحيط وفيها خزنة بس هو مش عرفها عارف اللي في الدولاب ولقها مفتوحه ومفيش فيها حاجة
ناهد من وره: لقيت حاجة يا سيف
سيف : كل حاجة موجودة معادة حاجه وحده وخدها امتى مش عارف
ناهد : دورات في الخزنتين
سيف : خزنتين؟ انا عارف اللي في الدولاب ولقيتها مفتوحه
ناهد راحت على المكتبه ورفعت الكتب وداست على زرار مخفي في الخشب وفتحت الخزانه (واحد هيقول هي عارفه ازاي هقول ليه علي قال ليها )
سيف : طبعاً ما اكيد في واحدة تانيه علي الصياح ده مش اي حد. (راح على الخزنة وملقاش برده اللي بيدور عليه ) لا مش موجود
ناهد : هو ايه ده انا زهقت (وانت عزيزي القارئ اكيد زهقت انت كمان هههههه )
سيف : التليفون الأمن مش موجود
ناهد : شوف الإشارة اللي طلعه منه
سيف : مينفعش اصلا ده امان لا بيطلع إشارة ولا نقدر نتنصت عليه
ناهد : تمام انت انزل وشوف هتعمل ايه.
نزل سيف. وناهد رجعت كل حاجة زي ما كانت ونزلت

عند جيمي وسيف
جيمي : لقيت حاجة
سيف : كل حاجه فوق معاده التليفون الأمن
جيمي : رقم المصدر معاك
سيف : مصدر الشبكة
جيمي: اه
سيف : معايا بس مش هتعرف توصل لحاجة
جيمي : احدد آخر مكان اد فيه إشارة وده عن طريق التليفون اللي معاك هحمل بيناته على الاب و هعرف لان انتم مستخدمين نفس المصدر
خد جيمي رقم المصدر والبيانات بعد شوية
جيمي : سيف آخر مكان اده منه إشارة هنا في الفيلا تحديد عند الكوخ
سيف راح الكوخ و دور ملقاش حاجة : مفيش حاجه شكلة غير المصدر
جيمي : وانت متعرفش المصدر الجديد
سيف : لا ومش هتعرف غير لما صاحب المصدر يدينا الرقم

ماهر رن علي سيف
سيف : ايه يا ماهر ايه الاخبار
ماهر : انا وصلت هنا مفيش اي اثر ليه و احمد فؤاد متأكد ان علي مدخلش هنا
سيف : وانت قابلت احمد فؤاد فين
ماهر : ما انا سبت عربيتي على المعدية وخدت عربيته
سيف : تمام راجع امتى
ماهر : خلاص في كم فندق هنا هشوفهم وامشي

عند ناهد جوه بتران على مصطفى ابنها
مصطفى : ايه يا ماما
ناهد : لقيت حاجه عن علي يا مصطفى
مصطفى : لا مطلعش من مصر ولا عدا على اي لجنه و الATM مستخدمهاش
ناهد : اوف ماشي يا حبيبي سلام
مصطفى : سلام يا ست الكل
عند ابويا في بيت العائلة قاعد لوحده داخل عليه عمي خليل
خليل : ايه مالك يا ابوعلي ايه اللي خلاك تطلع وانت لسه تعبان
ابويا : مخنوق يا خليل
خليل : مالك قلقتني
ابويا : علي مش عارف هو فين
خليل : كان معايا من 3 ساعات مش عارف هو فين ازاي
ابويا : ما انا ضربته كف ومشي بعديها
خليل : انت مجنون ياسلطان ليه كده ده علي
ابويا : شد مع موسى اخوك في الكلام وكنت نازل وسمعته انا مش عايزه يكون كده النهاردة موسى بكره الباقي دول عائلته وضهره وسنده وهو سندهم
خليل : علي اللي اعرفه مستحيل يعمل كده والكلب موسى يستاهل اكتر من كده اقسم بي اللي خلقني وخلقك لولا خاطرك لاعمل في حاجات ما تتخيله
ابويا : سيبك من موسى وعلي يعمل كتير
خليل : علي الي دفع خمسة مليون ونص منغير ماطلب منه ويفك عليا كربتي لما شفني مخنوق واللي لما شكرتة قالي عيب عليك يا عمي ميعملش كده
ابويا : خمسة مليون بتوع ايه
خليل :................................ اد كل الموضوع
ابويا : مفيش فلوس طلعت من حسابات الشركة أو الخاص غير فلوس مناقصة ودي انا وافقت عليها لما كلموني من الشركة ومش عارفين يوصله لعلي
خليل : التحويل حصل قدامي وخدنا الشيكات ده انا كنت رايح الفيلا اديه الفلوس
ابويا اتاكد من الحساب : مفيش فلوس طلعت
خليل : طيب خد الفلوس
ابويا : لما يرجع اللي دفع اديهم ليه
ومشي راح الفيلا وهو معاصب
ابويا بصوت عالي : سيف
سيف : نعم يا سلطان بيه
ابويا : علي صرف كام في موضوع مويم
سيف : انا اسف مقدرش اقول
ابويا : سيف يا تقول يا تاخد الحراسة وتمشي
سيف : سلطان بيه لما علي باشا يجي هو يقول ليك
ابويا : سيف اخر مره اسال كام
سيف : 10 مليون
ابويا : ليه
سيف : 3.5 تخليص الورق هنا و 1.5 الراجل اللي جاب المعلومات والموقع بره و 2.5 بره و2.5 ياسر القاسم دخول (للعلم ياسر القاسم مش هو اللي ماسك الشغل عشان لو الاسم اتغير محدش يستغرب اخوه هو الراس مسكين الدنيا مع بعض )
ابويا : وده كله من فين مفيش جنية طلع من الحسابات خلاص
سيف : شغل من ساعة ما جيتم مصر بدأ مع سامر الشرجبي وكام واحد
ابويا : شغل ايه؟
سيف : متقلقش مفيش مخدرات ولا دعاره ولا اي حاجة وسخة من اللي بالك في الشغل ده كان عبارة عن شغل الماس وياقوت واحجار كريمة التدخيل عمين مش عارف سامر كان يستلم من اللي دخل ويسلم لعلي وعلي كان بيطلع ويسلم واهم حاجه الحاجات دي متمسكتش ولا مره والموضوع مطولش. في واحد صاحب سامر قنعه يستثمر في البتكوين وسامر قال لعلي وعلي وافق بعد كده لما البتكوين سهمه رفع الفلوس زادت ومن سنه ونص سحب 80٪ من الفلوس دي ودخلها في استثمارات وعملات رقمية تانيه اد كل الموضوع
ابويا : وعلي كان بيطلع الحاجه دي ازاي
سيف : معرفش انا كانت بحمي العربيات لما تطلع بس مره العربية اتفتشت شبر شبر وملقوش حاجة
ابويا : و5 مليون ونص
سيف : انا عرفت بيهم وانا بحاول اوصل ليه بس اتسحبه ليه مش عارف
ابويا : انا عارف مدورش كتير
ودخل جوه
امي : لقيت حاجة يا سلطان
ابويا : لا لا انا ولا رجالته
امي : انا عايزه ابني اتصرف
ابويا : هيا اول مره يعني يا نور
امي : اه اول مره تضرب علي وعلي المشكله مش في الضرب المشكله بنسبه ليه عشان ايه انضرب وموسى بنسباََ لعلي ولا حاجة
مريم : ماما هو ايه اللي حصل مال علي
امي : اتفضل جاوب
مريم : في ايه يا بابا
ابويا : مفيش يا حبيبتى انا وعلي حصل مشكلة بسيطة بينا بس
مريم : على فكره علي بيحبك اوي انا ماكنتش هنا بس ولاء حكت ليا لما وقعت ازاي كان خايف عليك ولما انا جيت هو اللي قال ليا اقعد اتكلم معاك
ابويا : كل حاجة هترجع زي ما كانت

عند ناهد رانت على حسناء
حسناء : ايه يا ناهد
ناهد : في جديد يا حسناء
حسناء : لا يا حبيبتى كأن الارض انشقت وبلعته
ناهد : سلام يا حسناء
نرن الجرس فتحت كانت مني الأدهم ام خلود ودخلت جوه
منى : ملك يا ناهد
ناهد : علي يا منى علي
منى: مله يا بنتي خضتيني حصل ايه
ناهد : مش عارفين فينه ليه خمس ساعات
منى : حد عمل ليه حاجة يعني
ناهد : لا اتخانق مع ابوه ومشي
منى : يا ستي هيرجع
ناهد بعيط : انتي مش فاهمة حاجة ساب كل حاجة تليفونه عربيته ومش موجود في اي مكان من بتعوه محدش عارف يوصل ليهِ ومقلش ليا حاجة) كويس وبعدين يقول ليكي ليه
ناهد هنا ناهد عايزه حد تتكلم معه : انا وعلي قريبين من بعض بنتكلم على طول من ساعة ما مات محمد وعلي موجود في حياتي الولاد زي مانتي شايفه كل واحد عنده العلم بتاعه مصطفى في شغله سمية و رنا كل وحدة في. عالم رنا جم ونادي وخروج تيجي عنوم ورنا عند بنات خالتها علطول و طارق عند بيت جده بيقول اقعد اعمل عندك ايه مفيش حد من سني وانتي مش عايزة تقعدي هناك. علي من 6 اسنين مفيش يوم لا لما يكون عندي لما كان في سيناء كان كل اسبوع اسبوعين بكتير يجي بنتكلم بنقول كل اللي نفسنا فيه بنسمع بعض بدون زهق اسراره كلها معايا وأسراري معه
منى: انتم في بينكم حاجة
ناهد : لا بس علي مش ابني ولا اخويا بس غالي عندي جداً عمره ما اتجوز الحدود معايا ايه ده مش عارفة اللي عرفة اني برتاح معه ومش عايزة حاجة تحصل ليه لانه غالي عندي جداً
منى : هيرجع انشاء **** تلقيه بيفك عن نفسه بس
وفضله يتكلمه

عند ياسر والمجهول
ياسر : حاتم و سهير مرات ناصر اتجوزه
شخص : امتى وانت مهتم ليه
ياسر : من اسبوعين. و حاتم هو اللي بيفهم في العملات الرقمية
شخص : في غيره كتير
ياسر : لا الموضوع ده بزات لا وكمان حاتم معه شفرات الكريبتو اللي بتشتغل في مصر لانها محظور في دول كتير مش مصر بس عشان كده سموها الخط الأمان
شخص : دلوقتي سيبه يستمتع مع مراته بس ده غبي عايز منها ايه
ياسر : بالعكس ناصح البنت معها الجنسية البريطانية من ناحية الأب وكمان نص ثروت ناصر يعني اخد فلوس ناصر كلها والباسبور البريطاني هيعوز إيه أكتر من كده
شخص : وهيعمل كده ببلاش
ياسر : اكيد لا هقول ليه احنا 3 لو مرضيش نص لي ونص لينا
شخص : نعم
ياسر : ده الموجود الموضوع خطر وحاتم عارف المجلس يعني عايز حاجة تستاهل انه يعمل كده عشانها ولا هيقول لا
شخص : بس كده كتير
ياسر : 250 مليون دولار احسن من بلاش وهيخشه حساباتنا على الجاهز وكل واحد ليه 125 مليون مظنش انك كنت تحلم بربع الرقم ده حتى
شخص بغيظ : ماشي تمام

عدا شهرين ومفيش اي جديد
ابويا في فيلا تبع ………
…….. : استنيت كل ده ليه كان جيت من الاول
ابويا : انا قولت يومين. اسبوع. ويرجع بس عدا شهرين ومفيش جديد
…… : ومرجعش صح
ابويا : صح ماسبتش مكان ما دورتش فيه
…… : والنتيجة
ابويا : صفر
……. : انا قلت من الاول ابنك اختار طريقة علي طلع من مصر ومطلعش يعني هو بره بس جوه
ابويا : ازاي مش فاهم
…….. : يعني طلع ومطلعش علي بره مصر ده اكيد بس رسمي جوه مصر مطلعش ولا راح مكان
ابويا : طيب الالماس و الأحجار الكريمة والياقوت اللي كان بيطلعهم
……. : كل شي في وقته حلو بس مش انا اللي خليت علي ينقل الحاجة
ابويا : طيب وانا اعمل ايه هلاقي علي ازاي
……. : رجالة علي ماشيين صح هو مش سايب دليل وره
حتى الناس اللي طلعت من مصر مفيش حد طلع بدون تسجيل دخول كلهم مسجلين دخول
ابويا : تمام يا غالي سلام

سيف عند مختار
سيف : علي بيه ليه شهرين مش موجود تعرف عنه حاجة
مختار : انا من اخر مره مشفتوش فيها قبلته اداني الفلوس
سيف : اكيد يا مختار
مختار: اكيد يا باشا
سيف : ماشي يا مختار بس لو كنت تعرف حاجة ولا انت طلعته ومقلتش سلطان بيه هيزعل و زعله وحش
مختار : انا مش عارف حاجة وعلي باشا اكيد متوقع انك تيجي تسأل عندي روح اسأل في مكان انت بتقول مستحيل يكون عارف ده اللي عندي وانا هسال معارفي
سيف: تمام يا مختار
مختار نورت يا كبير

ماهر في مطروح عند سالم القاسم
ماهر : اخبارك ايه يا سالم
سالم : و**** انا بخير انت ايش اخبارك يا ماهر
ماهر : تمام يا غالي
سالم : في شي ولا ايه
ماهر : علي الصياح طلع عن طريق حد تبعكم
سالم : هو لا بس انا لي 3 شهور سايب الشغل لياسر اخوي لي اسبوع راجع متى طلع
ماهر : من شهرين او خلال الشهرين دول
سالم : هسوي اتصالاتي واشوف دقيقه بس

بعد ١٠ دقائق
سالم : مطلعش من هنا يا ماهر من اخر مره لما عدا مختار مفيش حد من طرف علي الصياح موجود
ماهر : اكيد يا سالم
سالم : اكيد يا صاحبي
ماهر : حبيبي يا طيب سلام
سالم : وين ما أخذت واجبك
ماهر : اعتبرني اخدته مره تانيه بعدي عليك

مشي ماهر ورن على سيف
ماهر : عملت ايه
سيف : مفيش حاجة وكلام ناس معارفه ورد عليا من خمس دقايق مفيش
ماهر : وهنا نفس الكلام قبلات سالم القاسم
سيف : طيب العمل ايه
ماهر : جيمي ملقاش حاجة في كاميرات المراقبة
سيف : لا آخر مكان كان عند سور الفيلا بعد كده مش عارفني
ماهر : ماشي يا سيف سلام

عند ياسر
شخص : علي الصياح ليه شهرين محدش يعرف عنه حاجة
ياسر : يا شيخ ماله
شخص : مشاكل بينه وبين ابوه هنستغل الموضوع ده
ياسر : لا اصبر خلينا ناخد الفلوس ونخلص شغل المجلس اللي هنا وخلي علي بعدين طول ماهو بعيد خلاص
شخص : دي فرصة مش هتتعوض
ياسر : اسمع مني مش هتخسر
شخص : تمام. حاتم جاي امتى
ياسر : كمان اسبوعين هيستلم الباسبور انا كلمته وقال لما يجي تمام هيقبلني
شخص : تمام

عند خلود
خلود : كان هيتقدم ليا يا شهد (شهد صاحبت خلود وزنها 70 كيلو بس ملبن بزاز كبيرة وطيزها نفس الكلام وجسمها مفيش فيه اي ترهلات وجسمها بيتحرك من اصغر لمسه لون الحلمات زهري وبيضه بفته)
شهد : حصل ايه طيب
خلود : ليه شهرين محدش يعرف عنه حاجة مختفي
شهد : حصل ليه حاجة يعني
خلود : لا حصل مشكلة مع ابوه ومشى
شهد : مش هو بحبك
خلود : اه قال قولي لي امك عشان طنط نور تيجي لماما
شهد : خلاص رجع النهاردة رجع بعد سنة هيجي خصوصا انه عارفك من سنة ونص ومحولش يكلمك غير لما اتاكد من مشاعره
خلود : انتي بتقولي كده يعني
شهد : اه
عدا سنتين ومحدش عارف عني اي حاجة لغاية ما في يوم دخل سيف علي أبويا ومعاه جيمي

سيف : لفينا علي باشا يا سلطان بيه
ابويا : فين يا ماهر وازاي
سيف : في جزيرة روتانا الأمريكية قريب من الحدود المكسيكية
جيمي : طبعاً احنا طول السنتين اللي فاته كنا قلبين الدنيا على علي بيه و من ضمن الحاجة اليي عملتها انا والفريق بتاعي اني عملت تعريف وش لعلي بيه او حد قريب من ملامحة بس طبعاً ده بياخد وقت عشان الدخول لكاميرات ومن ناحية تانيه كان بيبحث في الفيديوهات اللي بتتحمل على النت هيا والصور لغاية ساعة مكانش في حاجة لغاية ما البرنامج مسك وش علي بيه في فيديو ليوتيوبر عربي كان هنا انا اتوصلت مع المسؤولين عن الجزيرة اغلب الناس اللي هناك بيكوانه في رحلات سياحة في كروز دخلت على تسجيلات الكاميرات التابعة لجزيرة وحددنا علي باشا على اي كروز
ابويا : طيب مستنين ايه اتحركة عشان نجيب علي
سيف : ماهر خرج يا فندم
ابويا : طيب هيدخل ازاي
سيف : ماهر نظم كل حاجة
جيمي : بس خليه يجي الاول وبعد كدة عرف البيت عشان لو كان غير مكانه ميكنوش خدوه امل في الفاضي
ابويا : انا هعمل كده اصلاََ.

بعد 15 ساعة

في كروز في عرض المحيط الهادي تنزل هليكوبتر على مهبط في أول السفينة
كانت في الدور الاخير كنت زي الصورة دي

image

مع اختلاف شويه حاجات هوصفها قدام
ماهر: و أخيراً بعد سنتين دوختنا يا علي
انا : اتاخرت يا ماهر كنت متوقع توصل ليا اسرع من كده ماكنش في داعي تيجي اصلا كنت راجع كمان اسبوع
ماهر : لينا سنتين بندور عليك لما لقيناك جينا
انا : في حد عارف اني جاي
ماهر : سلطان بيه بس
انا : خليه كده لغاية ما نوصل مصر
نزلنا مهبط الطيارة وركبنا والطيارة طارت
انا :هندخل مصر ازاي
ماهر : هننزل على يخط لغاية منخرج من حدود كندا البحرية ونكون في الإقليم الدولي في طائرة برمائية بتستنا هناك
هنطير علي تونس ومن تونس على مصر هتنزل في مكان بيكون فيه دورات غوص وهتطلع اكنك كنت بتغطس
ماهر : انت طلعت ازاي من مصر دورنا في كل حاجة مفيش ثغره
انا : طلعت كسياح كان في رحلة سياحة
ماهر : ازاي
انا : كان في واحد طلع من مصر بشكل غير قانوني وعايز يرجع دخل اتعمل ليه مكياج بلاستيكي ودخل وانا عملت وانا طلعت بنفس الطريقة اه و واحد تبعي هو اللي عمل المكياج لي بره. يعني يا ماهر انا طلع رسمي
ماهر : حركة حلو بس ليه مطلعتش عن طريق حد في مصر
انا : مكنتش عايز اسيب طرف خيط ورايا وكمان اعرف الكل ان عندي بديل ليه
ماهر : تمام بس سلطان بيه عارف عن الشغل التاني
انا : طبعاً عرف من سيف ازاي
ماهر : هو في حاجة حصلت بس ايه معرفش خلت سلطان بيه يسأل عن الفلوس اللي صرفتها في موضوع آنسة مريم. سيف مرضاش يقول بس خيره يمشي او يقول
انا : وسيف قال
ماهر : اه وباقي الشغل
انا مقطع : عارف كنت متابع كل حاجة بره وجوه

وصلنا الطيارة البرمائياه وطارت بعد 12ساعة كنا خلاص دخلين تونس
انا : هننزل المطار
ماهر : لا الطيارة هتهبط في البحر هنزل بسبب عطل فني هتنزل البحر وفي فريق غوص مع جهاز تشويش على الردار في يخت تونسي هياخدك لغاية المايه الاقليمية ومن هناك اليخت بتعنا هناك بتسريك بكل حاجة وبعد كده سهل
انا : تمام يا ماهر

الطيارة هبطت بعد ماخدت إذن هبوط اضطراري وانا نزلا المياه وحصل زي ما ماهر قال. وصلت اليخت التونسي
قائد اليخت : حمد **** عسلامه
انا : عشت خويا
ق اليخت: في ربع الساعة ونوصل هناك بس انت هترح اليخت مالك سباحة
انا : كم مسافة
ق اليخت : ميتين متر مش كتيرا
انا : مفيش مشكلة
بعد ١٠ دقايق نزلت وصلنا وكان اليخت تبعي واقف
انا : عشت يدك يا قبطان
ونزلت الميه بعد دقيقتين كنت في اليخت

واحد من الرجالة اللي على اليخت : الحمد **** يا باشا
انا : **** يسلمك بس ايه الدنيا دي (كان في نسوان لبسة بيكيني و اللي لابسه قميص نوم او بيبي دول )
عماد : ده عشان محدش يشك وكده ان احنا طلعين في جوله سياحية وكده
انا: ماشي انا في الجناح لما نوصل قول ليا
عماد : تمام يا كبير
بعد أربع ساعات كنا في شرم الشيخ

نزلنا زي ما ماهر كان مخطط ومن شرم على العاشر على
طول كان الوقت متأخر وصلت الفجر ونوم على طول

ثاني صحيت الساعه 11 فطرت وطلعت على على شركة المقاولات دخلت على مدير المشروعات
انا : طه ملف أرض العلمين الجديد ابعته على مكتبي
طه : اسف يا علي ادهولك بصفتك ايه
انا : هههههههه شكلك نسيت نفسك يلا
طه بلع ريقه : انت ليك سنتين مش موجود انا ايش عرفني انك مش هتاخد هتبيع الأرض وهب تختفي (ابويا مكانش خد اي إجراء وانا مش موجود ومتكلمش مع حد في الموضوع ده هو عايز يعمل نمره ويبين انه كبير )
انا : لسكرتيرة ابعتي ملف ارض العلمين الجديد على مكتبي
سكرتيرة كانت مرعوبة بس واثقة في طه : اسفة يا فندم
(انا شفت الشركة كلها كده بس كانه مستغربين الهدوء بتاعي مش عارفين ان في خازوق ليهم هما واللي بيثقه فيه اولهم)

دخلت المكتب وكلمة المجموعة
جيداء : علي بيه الحمد **** السلامة
انا : **** يسلمك يا جيداء بعت ميل لحساب الشركة ابعتية لكل موظفين شركة المقاولات خلال خمس دقايق
جيداء باندهاش : القرار ده اكيد
انا : اه اكيد
جيداء : علي
انا : نععم
جيداء : تمام اتبعت
موظفين الشركة كلهم كأنه متجمعين تحت
واحد : علي باشا احنا اسفين يا باشا ارجوك رجعنا الشغل متقطعش عشنا
واحدة : احنا كنا بنفذ أوامر بس مش اكتر
انا : بره اوامركم بتخدوها مني او من سلطان بيه مش من كلب شغال عندي وبياخد المرتب بتاعه مني برا
طه جاي يجري عليا : علي بيه انا اسف يا فندم ارجوك الغي القرار ده
انا بالكف على وشه: انت بذات متتكلمش و انت متهول للتحقيق لتزوير في حسابات الشركة و سحب فلوس من حساب الشركة لاستخدام شخصي انت وكل من ساعدك. براااا يلااا وتاني مره لما تروحه شركة تانية اعرفه ان الكللابب اللي زي ده مش هيفيدكم بحاجة لو بيفيد كان فاد نفس

كلمة جيداء تبعت الموظفين الي تحت التدريب من المجموعة ومشيت
دخلت على سستم العربيات عرفت نور ومريم فين طلعه في سيتي ستارز
وصلت هناك ركنت الريس استنيت لغاية ما طلعوه من جوه
رحت عليهم من غير ما احد ياخذ باله مني اول ما قربت وصلت عندهم الحراسة رفعتني بالسلاح
حارس : اياك تعمل أي حركة
رئيس الحراسة : نزل سلاح ده الباشا
امي : علي. وحضنتني. كل ده يا ظلام سنتين ولا فكرت تكلمني ولا كان ليك ام او اخت تسال عليهم
انا : حقك عليا يا نور
مريم حضنتني وهي بتعيط : كنت مفكره اني مش هشوفك تاني انا مصدقت لقيت عائلتي وبقى عندي اخ رحت انت مشيت
انا : طيب يلا ونتكلم في البيت. الريس اللي هناك 👈🏻 بتاعي المفتاح اهو(ورميت المفتاح لواحد من الرجالة وركبنا العربية انا ونور ومريم في عربيه انا اللي سايق )
امي : كانت فين الوقت ده كله يا علي
انا : سياحة وتغير جو
امي : انا عارفة ان ات زعلان من ابوك بس
انا :ولا زعلان ولا حاجة كان لازم امشي ومشيت وانا راجع بمزاجي اصلا كانت راجع بعد اسبوع بس لما ماهر جه قدمت المعاد بس
امي بصه بستغرب وسكتت بتفكر بينها وبين نفسها : هو علي بقى كده ازاي وامتى اتغير 360 درجة شكل السنتين دول غيره فيك كتير يا ابن بطني.
مريم : مالك يا علي
انا : مالي ما انا كويس اهو
مريم : اتغيرت في علي بتاع زمان
انا : الكل بيتغير يا مريم والنضوج مش وحش بس متخفيش انا علي اللي عرفتيه
وصلنا الفيلا
امي : تتغدا يا قلبي
انا : يا ريت جعان موت
امي : 10 دقائق ويكون الاكل جاهز
انا : تمام هغير وانزل
خدت شور سريع ونزلت اتغديت
امي : ايه رايك في الكل
انا : فاخر من الاخر تسلم اديكي ولاء فين
امي : عند ابوها
انا : جه يعني
امي : اه ورضها بتروح كل فطرة هناك
انا : اتجوز تاني
امي : لا مرضاش غير لما انت تيجي قال دي امانة علي لما يجي هطلبها منه أبوك قله انا موجود بس مرضاش
انا : قلتي لحد اني جيت
امي : لا
انا : طيب انا رايح مدينة نصر
امي : ايه ناهد وحشتك
انا : مزعلكي في حاجة ولا ايه
امي : ههههه لا ابدا بالعكس اكتر حد وقف معايا وكَانت بتساعد متابعة سيف والرجالة هي تستحق انا بسال بس
انا : سلام. اه التليفون مش موجود فوق فينه
امي : مش عارفه يمكن فوق انا بدخل الجناح اقعد فيه شويه واخرج بس
طلعت بره لقيت العربية بره
انا : الريس فين
حارس : في الكراج يا باشا
انا : اسال قبل لتعمل حاجة تاني مره
حارس : انا اتبلغت من جوه يا فندم
انا : عليان
عليان : الحمد **** على سلامتك يا كبير
انا : **** يسلمك يا عليان فاهم الناس الجديد النظام ماشي ازاي. مفتاح الريس فين
حارس: في الكراج يا باشا
خدت الريس و مشيت
عليان : انت عملت ايه يا شريف
شريف : بلغوني من جوه ان علي بيه خارج اجهز العربية وانا عملت كده الباشا عايز الريس قلت ليه ايه اللي حصل
عليان : انت تسأل الباشا وسيبك من الكلام بتاع الخدم
شريف : طيب افرض حد من اهل البيت اللي قال اطرد انا
عليان : بص يا حبيبي الحراسة كلها تابعة لعلي بيه انت تمام اللي يقول عليه يحصل بس اياك تقل ادبك مع حد

وصلت البرج في مدينة نصر
انا : عامل ايه يا عوض
عوض : انا بخير بس لامؤاخذه طلع لمين يا بيه
انا: انا علي الصياح يا عوض مالك
عوض : معلش يا بيه شكلك اختلف وكمان العميد زكريا اللي بيطلع عنده كتير
انا في دماغي : احا انا نسيتك يا زكريا ده انا كانت هعمل فيك عمايل بس **** نجاك مني.
انا : تمام يا عوض
دخلت جوه طلبت الاسانسير الباب فتح و خرجت واحده لبسة فستان مجسم جسمها بالملي و نص بزازها بره وفوق الركبة بشبرين و نظرت المياعة والمنياكة وضحه عليها وبزات لما بصت عليا
طلعت لناهد خبط فتاحت
ناهد : علي ونطط في حضني. وحشتني وحشتني فينك يا واطي كل ده حرام عليك. دخلت جوه وقفلت الباب
انا : وانتي اكتر عامله ايه. كنت عايز اريح راسي
ناهد : انا تمام يا روحي طيب قول لشريكة اسرارك
انا : عملت كل حاجة من غير حساب يا ناهد
وقعدنا نتكلم في كل حاجة
ناهد : تشرب عصير
انا : اوكي يا عسل
ناهد : كوكتيل
انا : ماشي. تليفوني معاكي
ناهد : اه من 6 شهور
انا: هتيه
ناهد : حاضر. جابت التليفون وجابت معاه ايفون 11 برو مكس.
انا : ليه ده
ناهد : التليفون كده انا كنت عايزه اغيره من بدري بس الباسورد بتاع Alai Qaloud مش معايا
انا : انا طيب خلي ده معاكي غيره
ناهدا في اتنين جوه غيره
انا: ليه 2 كمان
ناهد : ما انا مسكت الشغل بتاعنا وبقيت اقسر تيلفونات زيك
انا : ههههههه وحسام فين
ناهد : مش مسك شغل عائلة حسان وطارق كلم الباشا وقل ليه يرفع العقاب و حسام يفضل رقيب عليهم رح خلاهم شركاء
انا : اوكي انا هخلي حسام يكلمه ويقول ليه على لساني خلاص يرفع العقاب بس طارق هو يدير الشغل
ناهد : انا كده كده خدت على الشغل
انا : تمام كملي بس شغلك انتي بس سيبك من الاوباش دول حسام بيتصرف معاهم
نقلت كل اللي على تلفوني القديم في الجديد فضلنا سهرانين لغاية الساعة وحدة
انا : انا طالع انام رايح العاشر بكره
ناهد : خليك نام هنا
انا : بس يا بت
ناهد : بت؟
انا : انتي متجوزة
ناهد : لا انت عارف
انا : يبقى بنت ولا لا
ناهد : بت
انا : تصبحي على خير
ناهد : وانت من اهل الخير يا قلبي

طلعت فوق لقيت المكان بيلمع رنيت على ماهر
ماهر : قول يا باشا
انا : مين منضف شقة مدينة نصر
ماهر : تعليمات ناهد هانم يا غالي
انا ابتسمت : تمام يا ماهر

نامت وصحيت الصبح دخلت الجيم نص ساعة و طلعت رنيت على حسام ابو الدهب
حسام : علي الصياح عامل ايه
انا : حبيبي يا حسام انا تمام انت اخبارك ايه
حسام : بخير يا غالي مبروك رجوعك
انا : **** يبارك فينك فين كده
حسام : في مدينة نصر عند ناهد
انا : تمام نزلك
بعد 5 دقائق عند ناهد في الشقة بعد السلام والكلام ده
انا : انا عايز تكلم الباشا بتاع مي الديب ولا اقول ليك هرن على مي
حسام : مش موجودة ليها سنتين في لندن بتعمل ماجستير وبتاخد دورات في إدارة الأعمال
انا : طيب كلمه انت وخليه يرفع العقوبة عن عائلة حسان بس طارق اللي هيدير الشغل
حسام : هي يعتبر مش عقوبة بس ماشي دقيقة بس
وطلع بره يكلم

حسام : تمام يا علي كله تمام زي مانت عايز
انا : تمام يا غالي سلام
حسام : مانت قاعد
انا : تسلم عندي شغل

نزلت تحت
انا : عوض مين الست اللي مبارح كانت خارجه وانا طالع
عوض : دي مدام سحر مرات العميد زكريا
انا : تمام. واديته ورقه بميتين

ومشيت على العاشر وصلت وملقتش اسامة
انا : السلام عليكم
واحد : قاعد على مكتب اسامة. وعليكم السلام
انا : اسامة منصور فين
يحيى : مش موجود راح مشوار وجاي 10 دقائق كده ولا حاجة تفضل هتعوز ايه
انا : هستنا اسامة
جه واحد من بره: يحيى في واحد عايز شغل من بره
يحيى : تمام جاي يا زياد. 5 دقايق بس يا باشا وجاي
طلع بره رحت دخلت المكتب بتاعي
و قعدت اراجع كام حاجة
فيش 5 دقايق ودخال يحيى
يحيى : انت بتعمل ايه هنا
انا : بستنا مديرك
يحيى : المكتب ده انت المفروض متدخلوش وبدور في الورق كمان انت شكلك حرامي انا هكلم الشرطة
اسامة : في ايه يا يحيى
يحيى : يعم ده جه عايزك طلعت بره لقيته في المكتب
اسامة بصوت عالي : مين ده. علي
يحيى : علي منين
اسامة : علي الصياح صاحب الشركة ايه يا عم علي قول طيب انت مين
انا : ايه نظام الشركة ده يا اسامة ومين البيه
اسامة : ماله النظام وده يحيى مسؤول عن العنابر
انا : يعني يستلم أمر استلام ويطلع بضاعة والنظام القديم اتشال ليه
يحيى : معلش بس انت نازل تحقيق سلطان بيه
انا : توتوتو اهداء
أسامة : يحيى. النظام القديم حصل شوية مشاكل واتبعنا الموضوع ده والباشا عارف
انا : ماشي يا اسامة النظام يرجع زي مكان احسان اغير طقم التشغيل كله لسه امبارح شركة المقاولات عزلت كل اللي فيها من أعلى واحد فيهم لغاية عامل البوفية اكيد عارف
أسامة : عارف الايميل وصل من المجموعة
انا : اه وراجع حساباتك فيها اخطا انا اه ليا سنتين مش موجود بس متابع كل حاجة. وجهت كلامي ليحيى. وأنت عند اول غلطة انت مرفوض
اسامة : اطلع افطر يا يحيى. مالك يا علي دخل شمال
انا : اسامة انا مش نايم على وداني ولا اهبل مش شايف حاجة بس النص جنيه والجنيه الزيادة ومبيدخلوش حساب الشركة انا عارف بيهم
اسامة : اه بس السعر اللي بنبيع بيه تمام هو لو قانع الزبون بجنيه زيادة ليه كده
انا : دي شركة مش مكتب فوق كل ده تابعة لمجموعة اتصرف على الأساس ده انا قلت اللي عندي

قعدت ساعتين براجع شوية حاجات وطلعت عشان امشي كان اسامة في العربية وهيمشي
أسامة : تعال اوصلك يا علي للفيلا (كان الريس مش ظاهر)
انا : رحت عند الريس وشغلته ورحت ليه. معايا حاجة اروح بيها وبعدين رايح التجمع سلام
يحيى : هو كده على طول
اسامة : اه في الشغل ميعرفش حد بس بعد مراجع شادد بزياده
يحيى اول ماجيت من سنة كان عم جمعة يحكي ليا بس كانت بقول ده بيبالغ
أسامة : كل اللي قاله ليك صح فيه نقص فيش زياده

كنت داخل على كفر الشيخ وصلت فلل عائلة حسان
بريس ولوحدي
انا : قول يبني للمشغلينك علي بيه الصياح بره
بودي جارد: يا فندم علي بيه الصياح علي الباب بره
جوه
احلام : ايه الي جابه
سامي : هو رجع امتى
طارق : مش عارف
احلام : هو كان فين
إسراء مرات طارق: هو ده اللي جه من سنتين وهددنا
طارق : اه وبس اساله. خليه يدخل
وطلعه بره
الباب فتح ودخلت جوه بريس
احلام كسها نقح عليها : ايه الجراء دي ده جاي لوحده (بينها وبين نفسها يخرب بيت ام حلوتك ده احلو اكتر من الاول )
اسراء : فعلا ده جريء جداً لوحده وبريس ده مستغني عن نفسه
طارق : مش عايز كلام كده ولا كده يا سامي وانتي بزات يا إسراء انتي شوفتي ابوكي بكل قوته معرفش يعمل حاجة معاه
اسراء بغيظ : حاضر
وصلت عندهم
طارق : علي بيه نورت كفر الشيخ
انا : منوره بأهلها يا باشمهندس طارق سامي عامل ايه
سامي : تمام يا باشا اتفضل
دخلنا جوه
احلام : تشرب ايه يا علي باشا
انا : قهوة سادة
احلام : رحمة قهوة لينا و الباشا سادة
طارق : خير يا باشا ايه سر الزيارة دي
انا : العقاب أترفع عنكم
طارق بفرح : انت بتتكلم جد
انا : اه جد بس عندي شرط
طارق : ايه يا علي باشا
انا : انت هدير الشغل واي حاجة تحصل انت المسؤول عنها
يعني هتهتم باخوك قلت آيه
سامي : بس
طارق : موافق
اسراء كانت فرحانه على الاخر
انا : الشغل رجع ليكم بالكامل وحسام ابو الدهب كده خلاص
طارق : شكراً يا علي بيه
انا : العفو. الحمام فين
احلام : اتفضل من هنا (ومشيت قدامى بتهز طيزها وفوق وتحت ) هنا
انا : تمام غسلت ايدي و وشي. وطلعت.
احلام : عايز حاجة تاني يا علي
انا : لا شكرا
احلام : متفهمنيش غلط بس انا بحبش الكلام الرسمي
انا : ماشي يا
احلام : احلام
انا : تمام (عايزه ايه يا شرموطة مش مطماََ ليكي ) َشكراََ على القهوة يا طارق حسان
طارق : ولا يهمك
ومشيت وصلت التجمع وطلعت فوق فيش شويه ومرات موسى جايه نوال
تحت عند نور و نوال
نوال : الحمد **** على سلامة علي
امي : **** يسلمك يا نوال
نوال : بص علي كبر الموضوع هو كل واحد ابوه بيضربه كف ولا بيتخانق معاه هيزعل ويمشي
امي لسه هترد
انا : لا ماهو انا مشيت عشان مقتلش جوزك وتترملي وانت لسه شباب. لكان أبويا يعمل اللي هو عايزه اه مشت عشان خاطر ابويا يعني جوزك بيلزمنيش ماشي اه نسيتي تنزلي ال**** يا شيخه . ومشيت
امي : خدتي جوابك يا نوال
نوال بتبلع ريقها : اخدت يا ام علي. وقامت مشيت
امي : لسه بدري
مريم : ههههه بس علي الصياح نفخها
امي : مبسوطة فيها
مريم : جداً

وانا ماشي لقيت منى الأدهم عند الفيلا تبعتها
انا : منى هانم أخبرك
منى : تمام يا علي انت عامل ايه
انا : تمام بخير اخبار احمد وفريد َ بيه
منى: كلاهم كويسين
انا : عايز اتكلم معاكي دقيقه
منى: اتفضل
انا : انا عرفتكم من سنتين ونص بس انتي صاحبة نور من زمان صح
منى: صح
انا : انا شايفكم من تلات سنين ونص ومن اول يوم شفت فيه خلود دخلت عقلي وبعد كده قلبي انا مكلمتهاش غير مره واحده بس يوم ما مشيت وكانت قايل ليها تكلمكي بس حصل اللي حصل ومحصلش نصيب قلتي ايه
منى: لا

ياترى ايه اللي حصل مع علي في السنتين دول وبيفكر في ايه وليه منى قالت لا ليه كل ده عنعرفه في الجزاء العاشر والاخير والجزاء هيتاخر لان هيكون متروس احداث
انجوي

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: elbob25, Sgr, Elpopa و 8 آخرين
انا عارف الن الجزاء صغير بس كان لازم القفاله دي ومش عايز اسرع الاحداث من الجزاء الي جاي هنبدأ ندخل في الجد

• عجبني
التفاعلات: dido bibo
لا بدايه جميله جدااااااا عااااش كمل بس ياريت متتاخرش فى تنزيل الاجزاء

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: امير الجنس العربى و الذئب الوحيد
لا بدايه جميله جدااااااا عااااش كمل بس ياريت متتاخرش فى تنزيل الاجزاء
شكرا على مرورك وبكتب في هينزل على الحد بليل او التنين الصبح والي جاي احسن

• عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و امير الجنس العربى
بدايه جميله و مبشره بقصه عبقريه و مفيش اى ملحوظه الا ان الجزء قصير بس ده انت وضحت سببه و مفيش اى اعتراض

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: الصقر_الجارح و الذئب الوحيد
قصه حلوه يا ابو الصحاب بس زود الاجزاء شويه

• عجبني
عاش استمر هتنزل الجزء الثاني امتا

• عجبني
شابو بدايه حلوه والاسلوب جميل

• عجبني
  • حبيته
استمر وكتر احداث

• عجبني
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و Le loup
  • عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح
  • عجبني
التفاعلات: الذئب الوحيد
بدايه جميله و مبشره بقصه عبقريه و مفيش اى ملحوظه الا ان الجزء قصير بس ده انت وضحت سببه و مفيش اى اعتراض
شكرا ليك مبسوط انها عجبتك

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و Ehab Demian
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و محمودالزغل
تم أضافة الجزء الثاني

• عجبني
  • عجبني
  • حبيته
الجزء الجديد اكبر من اللى سبقه بس لسه قصير .
تعليقى الوحيد حاول تتلافى الاخطاء الاملائيه

يسطا القصة باين عليها جامدة فعاش عليك بس حاول تتطول شوية زيادة وياريت قبل متنزل الجزء تراجعه وكدة علشان فيه اخطاء املائية وكدة بتضيع متعة القراءة اكيد فاهمني انت خلصانة وعاش عليك ياكبير🔥♥️

• حبيته
التفاعلات: الذئب الوحيد

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%