NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

mrwan tawfik rabia

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
جماعة انا مش متجوز بسبسمع مشاكل ناس متجوزين كتير بس اكتر حاجه بتستفزنى ان الراجل يغلط ويقول حقى كذلك الست وانا من وجهة نظرى هقولك الراجل من حقه ايه. الراجل مراته تبقى ملكه بتاعته يعمل فيها الى هو عايزه والى نفسه فيه براحته زى النيك من الحق الراجل ينيك. مراته فى اى وقت يحبه وفى اى مكان يحبه لانه نظرا للمجهول الى الراجل بيبذله فى الشغل اقل حاجة تتعمل له انه يستمتع ب نيكة حلوة مع مراته فى الوقت الى يحبه بس لو الست عندها ظروف مثلا هو لازم يراعي كده ما هو مش بينيك حيوانة ده بينيك انسانة. تانى حاجة الراجل من حقه يرتاح فى بيته يعنى اقل حاجة انو يرجع يلاقي اكل ولبس نضيف ومعاملة كويسة من مراته بس لو محصلش كده لأسباب خارجة عن ارادة الست لازم يحترم نفسه. تالت حاجة. الراجل من حقه الشر عى يتجوز تانى اه ماشى بس لأسباب مش جعفر العمدة هو يعنى لو ست مش بتقدر تأدى دورها لأسباب خارجة عن ارادتها مثلا تمام يقدر يتجوز بس مش يعتبر الجواز لعبة وله اربع محاولات. رابع حاجة الراجل من حقه مراته تحترمه قدام الناس وتنفذ اوامره لانه المسئولية العادية الى بيتحملها الراجل لو الست استعملتها هنكرمها ونشرها ونعمل ونسو ومش تقليل من الست لا ده بس دور الراجل ومش برضو معنى أن انها تنفذ اوامرك انها تبقى عبيدة عندك خامس حاجة الراجل من حقه يخلف فى الوقت الى يعجبه لانه هو الى هيحمى و الى هيتحمل مسؤلية اكبر و هو الى هيعرف عليه ف من حقه يخلف براحته مادام هو قد المسئولية دى ولازم يكون حاسبها صح انما بقا لو هو عايز يخلف علشان خاطر امه او علشان يتباهى مثلااو علشان المفروض انو يخلف لا ده مش من حقه لو الراجل مستعد ل انو يخلف تمام والمفروض ان الست متمنعوش بس لو مش مستعد واجب على الست مش انها تمنعه وبس لا وتنفخه كمان. سادس حاجة الراجل من حقه يتصرف فى فلوسه وأولاده براحته طالما هو مش مقصر فى حق أهل بيته يعنى لو عايز يساعد اهله بفلوس براحته حقه بس ميكونش بيديهم كل حاجة ويقصر مع أهل بيته ده ميبقاش حق دى تبقى خولنة. من حق الراجل ياخد قرارته بدماغه والست تناقشه فى حالة انها كانت على علم بأن القرار الى هيخده جوزها ده غلط ........... دى ابسط حقوق الراجل..........اما واجبته ف هى اولا يتحمل المسئوليه ويتصرف بعقلانية وبحكمة و واجب عل الست كمان انها تساعده فى كده مش تخليه تافه تانى حاجة يفصل ما بين الشغل و البيت كل الرجاله بتلاقى ان شغلهم صعب و بيخليهم يتعصبو ويزهقو ف ميطلعش الزهق ده على اهل بيته لا لازم يكون كويس مع عيلته ومع مراته و ولاده وده حقهم تالت حاجة الكرم الراجل بيعب جدا علشان يجيب الفلوس فصعب عليه يرميها فى حاجاتتافهة بس لازم عليه انو لو البيت محتاج حاجة لازم يججيبها علشان كده هو بيشتغل وبرضو مش معنى انو بيجيب كل حاجهان احنا نستغله ونطلب حجات كتير ملهاش لازمة لا لازم نحس بيه اربعة لازم الراجل يكون حنين مع مراته ويحتويه وتخليها تحبه وتطمن له لان ده الى بيقوى العلاقة ويكون حنين بردو مع ولاده ومثل اعلى ليهم وقدوة ليهم خامس حاجة الراجل ميطلعءش اسرار بيته برا حتى ل امه ماهو عيب لما يكون شنبك قى وشك وزبك اطول من المسترة وتروح تشتيكى ل امك من مراتك ياخى احا انتا لازم تخلى مشاكل البيت متخرجش برا البيت سادس حاجة حبب اهل بيتك فيك يعنى شوف اهل بيتك بيحبو ايه واعمله ليهم سواء مراتك و ولادك او ابوك وامك سابع حاجة خلي طموح دايما فكر فى الاحسن سواء ليك او لعيلتك ثامن حاجة متبصش برا واحترم نفسك واحترم الست الى معاك سواء قدام صحابها او قدام اهلها حتى لو هحترمها احترام عادل امام للست فى فيلم السفارة فى العمارة 😂 هى دى حقوق الرتجل و واجباته من وجهة نظرى هل انا صح ولا غلط

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%