NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة منقول جريمة عشق عشق الفهد (للكاتبة مريم نصار) | السلسلة الثالثة | ـ أربعة وثلاثين جزء

الفصل الحادي والعشرون
محمد : ونور قاعدين متوترين . وبيفكرو ياترى مين البنت دى . مييين !؟ والباب خبط . ونور نزلت ال**** . ومحمد قال . ادخل .
, رعد : دخل مساء الخير ٢ نقطة
, محمد : مساء الخير . تعالى يارعد ٢ نقطة
, رعد : دخل . وطلع الفون وجاب الفيديو . اتفضل يادكتور انا صورت البنت صوت . وصوره . اتفضل ٢ نقطة
, محمد : بتوتر مسك الفون. ونور قامت بسرعه ووقفت جمب محمد . واول ماشافوها اتصدمو وفتحو عينيهم ع الاخر و مصدقوش نفسهم .
, محمد : بعدم استيعاب. لأ استحاله .
, نور : بصدمه . مش معقول وبصت لمحمد وقالت ٣ نقطة رانيا.٣ علامة التعجب
, محمد : بص ل نور . بزهول . استحاله . لأ استحاله تكون رانيا .٢ علامة التعجب
, نور : بلعت ريقها . وشهقت برعب ٢ نقطة ( تيم ) . وطلعت تجرى .
, رعد : بعدم فهم ٢ علامة التعجب تيم !؟ ماله تيم يادكتور !؟
, محمد : طلع بسرعه . تيم مع نرمين ورانيا ف المكتب . وجرى ورا نور .
, رعد : اخد الفون وطلع بسرعه ورا محمد
, محمد : بخطوات سريعه . وبينده عليها نووور . نوور استنى . . ونور مبتردش .
, نور : طلعت ع السلم بسرعه وبتنهج . وكل تفكيرها ف تجارة الأعضاء أن تيم ف خطر كبير من رانيا .
, محمد : جرى وراها بسرعه كبيره ومسكها من دراعها ع السلم . نور استنى .
, نور : عينيها مفتوحه على الاخر ومليانه خوف ورعب . وبتشاور ع السلم لفوق وبتنهج . تي٣ نقطةتيم ي٣ نقطةيامحمد . ابنى معاها . سبنى اجيب ابنى .
, محمد : نور اهدى . تيم بخير . تيم مع نرمين . ومينفعش نجيب تيم بالطريقه دي . تعالى اهدى .
, نور : شدت دراعها بقوة أم خايفه ع ابنها ٢ نقطة طريقه !؟ طريقة ايه !؟ . ابنى موجود مع واحده بتاجر ف الاعضاء . وعايزنى اهدا . !؟
, رعد : جه من وراهم . الدكتور محمد . بيتكلم صح يادكتوره ! لأن حضرتك لو دخلتى ع تيم بلهفتك وخوفك ده اكيد رانيا هتشك انك عرفتى حاجه . حتى ولو 1٪ ولو الشك دخل جواها . ممكن تبدء تنبه الدكتور . وده مش ف مصلحتنا .
, محمد : حبيبتي اهدي ومتقلقيش . هنجيب تيم بطريقه تانيه . انتى اتصلى ع نرمين وقوليلها تنزل ومعاها تيم .
, نور : من غير تفكير . طلعت فونها برعشه من جيب البالطو . واتصلت ع نرمين .
, نرمين : ف المكتب وقاعده ومعاها تيم . ورانيا دخلت و قاعده .
, نرمين : وبعدين معاك ياتيمو . كل الساندوتش ده . لازم تاكل كويس علشان تكون قوى .
, تيم : نو ثانكث يانرمين . انا مش باكل حاجه من حد .
, نرمين : بزعل . كدا ياتيمو وانا اى حد بردو . انا بحبك جدا . وقولت للدكتور مروان لازم اعمل حساب تيمو حبيبي ف الفطار .
, تيم : نفخ بنفاذ صبر . لأ مش عايز . ومريم الكبيره . قالت انى ما اخدش حاجه من حد علشان بيكون حرامى . وبصلها انتى حرميه يانرمين . ورانيا كمان حرميه .
, رانيا : بلعت ريقها بتوتر . وبصت لتيم بكرهه شديد ٢ نقطة
, نرمين : شهقت . يلهوي ياتيمو انا حرميه !؟ . انا زعلانه منك . وحطت الساندوتش ف اللانش بوكس . وقامت وقعدت ع كرسي المكتب ٢ نقطة
, تيم : بصلها . انتى زعلتى من تيم !؟
, نرمين : بطفوليه هزت راسها . امم زحلانه اوى منك ياتيمو .
, تيم : قام من مكانه . وراح وقف جمب منها . متزعليش . بس انا مش باخد حاجه من حد . وكمان انتى متاخديش حاجه من حد علشان ده حرامي وهيخطفك . و بنتك الل جوه دي. وشاور ع بطنها . متخليهاش تاخد حاجه من حد . وقوليلها الدكتور تيم بيقولك متاخديش حاجه من حد علشان هيخطفك ٢ نقطة
, نرمين : ابتسمت بحب ومسكته من وشه وفضلت تبوس فيه . يختى عسل بموت فيك و**** ياتيمو .
, تيم : زق نفسه بديق . اوووووف كفايه بقى انتى ورينو بتوجعه وش تيمو .
, رانيا : بغيظ . وانا كمان زعلانه منك ياتيمو علشان قولت انا حرميه .
, تيم : بصلها . انا مش بحبك ازعلى . انا بحب محمد وبابا آدم ونورى ومريم الكبيره ورينو وبس . انتى شريره .
, نرمين : كتمت الضحكه . وسكتت . وانا ياتيم مش بتحبنى ٢ علامة التعجب؟
, تيم : بص ل نرمين ومردش . لانه بيحبها ٢ نقطة
, رانيا : بغيظ مكبت . ههههه عسل ياتيمو . دا انا طيبه وجميله هههه .
, تيم : لأ انتى شريره . ورجليكى باينه مش بتلبسي كويس . وشعرك باين . انتى هتروحي النار .
, نرمين : كاتمه الضحكه . احم . تيمو حبيبي . عيب كدا . دى حريه شخصيه . وهي أكبر منك . عيب ياقلبى.
, تيم : بص ل رانيا بكرهه . وبص ل نرمين . يلا نروح ل نورى .
, رانيا : قامت . انا مش هزعل منك علشان انا بحبك . تعالى انا هنزلك للدكتوره .
, تيم : لأ . انا مش هنزل معاكي . وبص ل نرمين بديق . قووومي بقى .
, نرمين : ههههه حاضر . حاضر يادكتور تيم العصبى . وقامت وفونها رن . اهو يسيدى . نورى بتتصل . الو.
, نور : بلهفه . نرمين تيم كويس !؟
, نرمين : ههههههه ايوه يستى. تيم كويس وبيدينا دورس ف الاخلاق .
, نور : قلبها دق باريحيه ونفخت . وهمست الحمد لله . هاتيه وانزلى يانرمين انا عايزاه . بسرعه بس علشان هروح ع البيت ٢ نقطة
, نرمين : حاضر هو كان عايز ينزل حالا . ثوانى واكون انا وتيمو باشا عندك . وقفلو ٢ نقطة يلا ياتيمو نورى عايزاك .
, تيم : يلا . وبصلها . ونورى انا وبس اوكي ٢ نقطة واتحرك قدامها .
, نرمين : ههههه عسل ياتيمو مشاء **** عليك . يارب بنتى تبقى شبهك وف خفة دمك كدا .
, تيم : خبط كف علي كف . اوووف انتى عايزه عمليه كبيره يانرمين . انزلى علشان محمد يعملك عمليه كبيره .
, نرمين : ههههههههه. موافقه هههه يلا بينا.ونزلو
, رانيا :بغيظ . عيل قليل الأدب . ومش متربى . وبصت قدامها بغيظ . قريب هخلص من لسانك ده ٢ نقطة
, .
, محمد : حبيبتى اهدى بقى . تعالى يلا ع المكتب ونرمين نازله مع تيم !
, نور : برعشه ٢ نقطة لأ . انا هستنى هنا . رو ٢ نقطة وبلعت ريقها . روح انت ع المكتب .
, محمد : مسد ع حجابها . نور انتى بتترعشي كدا ليه !؟ تيمو بخير الحمد لله . وكويس جدا اننا عرفنا كل حاجه . وبعد كدا هناخد حظرنا .
, نور : بصت ل محمد . لأ تيم مش هيجي المستشفى هنا تانى . تيم هيفضل عند مامي .
, محمد : حاضر .كل الل انتى عايزاه هيحصل بس انتى اهدى ٢ نقطة
, نور : بتحاول تهدى ٢ نقطة
, رعد : طيب يا دكتور . انا المفروض اتحرك دلوقتي واروح الشركه ل آدم باشا . ومعايه ظرف الصور .الل حضرتك مجهزه للباشا . علشان هنبدء من بكره إن شاء **** .
, محمد : هز راسه . ايوه الظرف جاهز معايه . وطلع الظرف من جيب البالطو . امسك يارعد .
, رعد : تمام . تؤمرنى بحاجه يادكتور!؟
, محمد : لا متشكر جدا يارعد . وانا ساعتين كدا وإن شاء **** هكون عند آدم ٢ نقطة
, رعد : تمام ٢ نقطة بعد اذنكو . واتحرك .
, تيم : من ع السلم ٢ نقطة نورى . محمد .
, نور : لفت بسرعه . وطلعت جري درجتين وشالت تيم وحضتنه وبتحاول تقنع نفسها أن تيم بخير ٢ نقطة
, تيم : طبعا مبسوط من حب الكل ليه ٢ علامة التعجب
, نرمين : استغربت من رد فعل نور . وبصت ع محمد وشافت عينيه متعلقه ب تيم . ومش فاهمه حاجه ٢ نقطة!
, محمد : تعالى بقى يانور . هاتى تيمو وانزلى .
, نور : نازله وشايله تيم . ومحمد اخدو منها وضمه بحب . واتنهد باريحيه . ونزل . ونور ونرمين وراه ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, بعد فتره ف شركة آل العدوي .
, آدم : قاعد ف المكتب ومعاه طارق والظابط الل هيمثل دور المتسول . واحمد عبد القادر ورعد . ومنتظرين محمد ٢ نقطة
, آدم : فتح الظرف . وكان فيه مجموعه كبيره من الصور . اتفضل يااحمد اتفرج ع كل الصور دى وع مهلك خالص . بكل تركيز علشان ماتغلطش ٢ نقطة
, احمد : اخد الصور . حاضر . انا هاقوم اقعد ع التربيزه دى كدا لوحدي علشان اركز لان دي مسؤوليه كبيره . وكمان انا فاكر شكله كويس جدا . مناخيرو واكله نص وشه . واحمد اتفاجئ أنهم بيضحكو علي كلامه ٢ نقطة
, آدم : ابتسم . اكيد اتفضل اقعد برحتك .
, احمد : قام واخد الصور . وقال بسم **** . وبدء يتفرج عليهم ٢ نقطة
, آدم : ها قولى يارعد اسم الدكتوره دى ايه !؟
, رعد : اسمها رانيا ياباشا واول ما الدكتوره نور شافتها اتصدمت وخافت ع تيم لانه كان موجود معاها ف المكتب مع دكتوره تانيه واسمها نرمين ٢ نقطة
, آدم : هز راسه . امم لأ تيم ميروحش المستشفى تانى اليومين دول . مش عايزين اى مجازفه ٢ نقطة
, رعد : حصل ياباشا الدكتور محمد قال نفس الكلام .
, آدم : تمام . اسمع يارعد . انا عايزك تعرفلى كل حاجه عن الل اسمها رانيا دى عايشه فين بتروح فين وبتاكل ايه بتنام امتى . كل تحركاتها . كل حاجه عنها .
, رعد : اوامرك يا آدم باشا اعتبره حصل .
, آدم : تسلم يارعد . ومعلش تاعبك معايه . لكن انت دراعي اليمين . ومبثقش ف حد غيرك . انا بعتبرك فرد من العيله . .
, رعد : ابتسم بسعاده . ياريت كل التعب كدا ياباشاا . وانى دراعك اليمين ف ده من حسن حظى . وثقتك فيا شرف كبير جدا ليا . **** يعلم مقدارك عندى قد ايه ياباشا . انا رقبتى فداك وفده طارق باشا ٢ نقطة
, طارق : بغيظ . ايوه كدا لحقت نفسك . كنت هلفقلك قضيه عنب .
, رعد : ههههههههه . لا الطيب احسن ياسيادة اللوا .
, آدم : ابتسم . تسلم يارعد . وضحك ع طارق .
, محمد : خبط ودخل السلام عليكم .
, كلهم . وعليكم السلام ورحمة **** وبركاته .
, محمد : سلم ع الكل . ومنتظر احمد بفارغ الصبر . وهو بيتفرج ع الصور ٢ نقطة
, احمد : بيتفرج ع الصور وطلع الدكتور اول ما شافه . لكن راجع مره واتنين . وف الاخر أتأكد انه هو ده الدكتور . وقام وقال . هو ده الدكتور الل عمل العميله لوالدى ٢ نقطة وجاب الصوره . وراح بيها عند محمد ٢ نقطة
, محمد : بتوتر . وخايف يتصدم تانى ٢ نقطة ومسك الصوره . وشافها . واتصدم اكتر من صدمته ف رانيا . وقال . بزهول . ااااااحمممد ٢ نقطة٤ علامة التعجب
, كلهم : شافو صدمة محمد . لكن مين احمد ده !؟
, آدم : اخد الصوره . وشافها . وحاسس أنه شافه قبل كدا .
, وطارق بص ف الصوره . حتى رعد ٢ نقطة
, محمد : مغمض عينيه بتعب . احمد دفعته هو وعلاء ف الكليه. وأصدقاء . واتنهد بخيبة أمل .وفتح عينيه وبص ل أحمد عبد القادر . وبيساله أنت متأكد أن الل ف الصوره ده . نفس الشخص الل عمل العمليه لوالدك !؟ وكان بيتمنى أن احمد يكون متلخبط ٢ نقطة
, احمد : بغيظ . طبعا متأكد . ومتأكد جدا كمان . انا كنت خايف وانا بتفرج ع الصور أنى اختار حد شبيه حتى ليه واظلمه. لكن شكله واضح جدا . وكمان لأن كان ف شامه كبيره ع كف ايدو . وموجوده في الصوره . هو حضرتك نفس الشخص انا مش ناسي شكله ابدا . انا متأكد وجدا كمان .
, محمد : حط راسه بين ايديه . بخنقه . وغمض عينيه وبيحاول يستوعب . وبيرجع بالذاكرة بانه ساعد احمد كتير هو وعلاء ووقف جنبهم . ونفخ بديق حقيقي . ومسح وشه بايديه . وبص ل آدم . انت عندك حق . انا المفروض ما ثقش ف اى حد . حتى لو كان صديق ٢ نقطة انا عايز اخلص من الكابوس ده يا آدم . ياريت بجد .
, آدم : فهم وجع محمد . وهز راسه . متقلقش خلاص كدا كل حاجه بانت . وهنبدء من بكره إن شاء **** ٢ نقطة
, محمد : هز راسه بيأس . تمام انا مطلوب منى حاجه اعملها ٢ نقطة
, آدم : حس ان محمد مخنوق . وبص ف الساعه . لا ابدا . انت مطلوب منك تاخد اجازه من المستشفى بعد يومين من انهردا .
, محمد : قام وقف . إن شاء **** . انا هتساذن انا .
, آدم : هز راسه . خلاص روح انت ع بيتك . وع فكره انا عازم نفسي انا وعيلتى عندك ع العشا . بقالى فتره كبيره مادخلتش بيت بنتى . ولا ايه رأيك !
, محمد : ابتسم . تشرفو طبعا وده بيتك قبل بيت أم تيم .
, آدم : تسلم يامحمد . بس نبه عليها ان الموضوع ده مايتفتحش قدام عيلتى لأن محدش يعرف . احنا جايين نسهر شويه مع بعض .
, محمد : طبعا . ومتقلقش انا هفهمها كل حاجه . وبص ل أحمد انا متشكر جدا ياحمد انك وافقت تساعدنا ف إنقاذ حياة ناس كتير . وكمان سمعة المستشفى .
, احمد : الشكر لله يادكتور محمد . ومنه لله لأنه كان هياخدك ف الرجلين لانه معدوم الضمير . ولأن **** بيحبك **** جعلنى سبب . واسف جدا ع البلاغ الل قدمته ف حضرتك . صدقنى كنت معمى ومعرفش اى حاجه .
, محمد : حصل خير . وبص للكل وابتسم بتمثيل استأذن انا . وخرج .
, وبعد شويه . احمد عبد القادر خرج . ورعد بعت وراه حد يراقبه كويس ٢ نقطة وكمان رعد كلف حد يراقب رانيا . وبعتلو صورتها ع الواتس اب . ورعد اتحرك ع فيلا العدوي.
, آدم : قاعد مع طارق والظابط . وكان اسمه رمزى . وآدم شرح ل رمزى هيعمل ايه بالظبط وأنه يسيب دقنه ويهمل شكله مع شوية تظبيطات هو هيعملها ف شكله . وقاله . الدكتور محمد هياخد اجازه اسبوع كمان يومين . انت بعد إجازة محمد بيومين اتنين . تعمل الل طلبته منك . واحنا هنكون مراقبينك كويس جدا . وخرج من الدرج ولاعه وأمسك الولاعه دي فيها جهاز تنصت وكاميرا خفيه. ومتوصله باللاب توب الل هيبقى موجود معانا في العربيه بره المستشفى . وهنكون شايفين كل حاجه . . لان ف كاميرات ف غرفة العمليات . وكمان . هيكون ف كاميرات من بكره ف مكتب الل اسمه احمد ده ٣ نقطة وطبعا اول ما نعرف أن الدكتور ده هيبدء يجهز للعمليه أو انت تدي الاشاره . اللوا طارق هيدخل مع القوه ف الوقت المناسب . وانا مش عايزك تقلق . لأن ف ادويه مضاده لكل حاجه . والدكتور محمد . هيكتبلك علاج قبل ما تدخل المستشفى انت هتاخدو . ولو حسيت ان ف خطر ع حياتك . اتصرف انت كظابط . لأن حياتك اهم . تمام يارمزى ٢ علامة التعجب
, رمزي : تمام يا آدم باشا . إن شاء **** كل حاجه هاتم زى ما حضرتك شرحتها بالظبط . وإن شاء **** هنقبض ع العصابه كلها .
, آدم : إن شاء **** . واتفضل الشنطه دي فيها كل احتياجاتك . وكمان اللبس الل انت هتلبسه يوم تنفيذ المهمه . ومش عايزك تظهر خالص عند المستشفى اليومين دول . انت تظهر بس يوم التنفيذ كأنك غريب عن المنطقه . وإن كمان ممعكش اى إثبات شخصيه ده هيساعدهم اكتر . والمهمه هاتم بعد **** المغرب تمام يارمزى .
, رمزى : تمام يا باشا . واخد الشنطه والولاعه. واستاذن ومشي . ع انتظار مكالمة اللوا طارق ليه بالتنفيذ ٢ نقطة
, طارق : كدا كل حاجه تمام . وبص ل آدم . انت طبعا هتروح ل محمد علشان مخنوق مش كدا !؟
, آدم : ايوه . وغير كدا . من زمان مروحتش ل نور بيتها . انت عارف ان البنت مهما راحت بيت ابوها . إلا إن دخول أهلها عليها بيسعدها . واهو نغير الروتين اليومي شويه .
, طارق : عندك حق . البت فريحه مهما تيجي عندنا . لكن اول ما بروحلها عندك بلاقيها طايره من الفرحه .
, آدم : خلاص خلى عندك شويه من الاحمر . وتعالى انت ورنا بكره ع العشا مخصوص لفريحه .
, طارق : أخلى عندى شويه من الاحمر !؟ . متقول خلى عندك ددمم عادي مش هزعل ههههههههه.
, آدم : ههههه منا عارفك جبله . زي مراد . وسكت . واتنهد . تعرف ياطارق . انا قلقان ع مراد وفهد جدا نفسي اطمن عليهم.
, طارق : اوبااااا . نسيت اقولك انا .
, آدم : بص بسرعه . خير نسيت تقولى ايه !؟
, طارق : انا طبعا ليا علاقاتى الخاصه . ولما مراد وفهد محدش اتصل خالص من شهر واكتر . قلقت . وكمان رنا وفريحه عياط ليل ونهار . ورنا بتقولى حالة رينو صعبانه عليا . وقولتلها هحاول اعرف اى حاجه . وحاولت بمعرفتى . وعرفت أن مراد وفهد . بخير ومشغولين ف المهمه . لكن مقالوش معلومات اكتر من كدا . بس اكدولى انهم الحمد**** بخير.
, آدم : نفخ بأريحيه . وغمض عينيه واتنهد براحه . الحمد**** يارب . الحمد**** . وبعدها فتح عينيه وبص ل طارق بغيظ . وانت كنت ناوى تقولى امتى انت يبنى دماغك دى فيها ايه . انا مش عارف انا مصاحبك ليه لحد دلوقتي!؟
, طارق : لو مش عاجبك طلقنى .
, آدم : بصله بدهشه . ههههههههه. عمرك ماهتتغير . انت وبيتر . ثنائى مسخره ههههه.
, طارق : رقص حواجبه الل غيران مننا يعمل زينا يابرو . وقام هييه انا رايح لبيتر الشركه . جاى معايا .
, آدم : طبعا جاى الواد ده واحشنى. وقام .
, طارق : بغيره . واحشك ٣ علامة التعجب ده انت من زماااان مقولتليش انت واحشنى دي .
, آدم : هههههههههههه لالا انا هحاول مش افهمك غلط هههههههه . غيران ياطروق هههههه . ياض ياطارق هتوحشنى ازاى وانت ف وشي كدا كل يوم .
, طارق : بكره تعرف قيمتى ٢ نقطة
, آدم : هههههههههههه ولا ياطارق انت كويس ههههههههه .
, طارق : هههههههههههه انت فهمت ايه يخربيت كدا . تعالى تعالى . يلا بينا ع بيتر هنكمل الحفله هناك ههههه .
, آدم : يلا بينا . بس ثوانى اتصل ع البيت ٣ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, مريم : قاعده ف الليفنج . ورينو نايمه وحاطه راسها ع رجل مريم . ومريم بتمسد على شعرها . وفونها رن وردت ع آدم بحب . الو .
, آدم : ابتسم . روحي عامله ايه !؟
, مريم : ابتسمت بحب . الحمد لله ياحبيبى انت عامل ايه !؟
, آدم : انا الحمد**** تمام . بقولك ياحبيبتى !
, مريم : نعم يا آدم !
, آدم : انا نازل من الشركه دلوقتي رايح مع طارق لبيتر الشركه . وانتي ع الساعه ٦ كدا البسي انتى ورينو وكمان فريحه وريتال . ورعد هيوصلكو عند نور . هنقعد معاهم شويه .
, مريم : بفرحه . بجد . حاضر ياحبيبى دي نور هتفرح اوي . **** ما يحرمنا منك ابدا .
, آدم : ولا منك ياحبيبتى . وانا وزين . هنحصلكم ع هناك . تمام .
, مريم : **** المستعان ياحبيبى . خلى بالك من نفسك .
, آدم : وانتى كمان ياروحي . وقفلو .
, مريم : قفلت ومبتسمه وبتمسد ع شعر رينو. ها ياروحي . مش هتقوليلى مالك .
, رينو : ابتسمت بتعب . ابدا يامامي انا كويسه صدقينى .
, مريم : كويسه !؟ طيب لو انتى فعلا كويسه ليه مبتروحيش الجامعه . ليه اهملتى دراستك.
, مش معقول غياب فهد عنك يخليكي مكسوره وحزينه كدا . فين لارين العدوي القويه الل تقدر تعدي الصعوبات . الل عندها قوة تحمل مش عند حد . فين رينو الل لما بتحط المذاكره والدراسه قدامها بتجتازها وبتفوق .
, وبعدين . انتى عايزه فهد لما يرجع يزعل منك !؟ انتى عارفه انه بيحب يشوفك ديما ناجحه وبامتياز . وكمان بيشجعك ع الدراسه . يبقى تقوي عزيمتك . وتحاولى تشغلى نفسك بغياب فهد ف المذاكره ٢ نقطة
, رينو : بتسمع مريم . وزعلانه ع نفسها . لانها فعلا أهملت دراستها . يوم تروح الجامعه واتنين لأ ولما سمعت كلام مريم عن فهد أنه بيشجعها ع الدراسه افتكرت المنحه . وابتسمت بكسره ودموع . ومسحت دموعها بسرعه . وفكرت وقالت لنفسها فوقى يارينو . فوقي لو فهد رفض المنحه وخيب املك ٢ نقطة مش معناه انك تقعي وتنكسري . واتنهدت ورفعت عينيها ل مريم . إن شاء **** يامامى . من بكره هرجع الجامعه وهركز ف دراستى لان حضرتك وبابي تستاهلو انى انجح لمجرد انى اشوف فرحتكو ٢ نقطة وابتسمت . **** يخليكي ليا يامامي انتى متعرفيش كلامك بيدخل ع قلبى ويخلى عزيمتى تزيد . ميرسي بجد يا مامي.
, مريم : بحب . حبيبتى . انا افرح لفرحك . وببقى زعلانه لو شوفتك انتى وأخواتك مكشرين . **** يهديكو ويفرج همكم يارب . وابتسمت عندى ليكى خبر حلو .
, رينو : اتعدلت . خير يامامي .
, مريم : آدم لما اتصل . طلب مننا كلنا كدا نلبس ع الساعه ٦ ونروح لنور اختك . ونور هتفرح اوي .
, رينو : بسعاده . بجد . فعلا نور هتفرح جدا . وكمان تيمو قلبى انا . وحست بالحماس . اوكي يامامى . انا هطلع اتصل ع غاده زميلتي واخد منها المحاضرات الل فاتتنى واذاكر شويه وع الساعه ٦ هلبس اوكي ٢ نقطة
, مريم : بسعاده . ايوه كدا . عايزه اشوف الحماس ده ف عينيكى ع طول **** يفرح قلبك يانور عيني يارب .
, رينو : باستها من خدها .**** مايحرمنيش منك
, ابدا ياست الكل . وطلعت .
, مريم : اتنهدت بحب . **** يريح قلبك يا لارين يابنتى يارب . وبتفكير . امم اعمل ايه ل نور اخدو معايه . اممم محمد بيحب كيك المانجا . ونور بتحب كييك الشيكولاته . اممم . انا هاقول ل زينب تعمل الا تنين .
, ف ايطاليا ف القصر ٢ نقطة
, فهد طبعا متراقب كويس جدا من جيسيكا . وكمان مراد مراقبه كويس جدا . وكل يوم فهد يطمنهم بظهوره من الشباك .
, فهد : الجرح بدء يتحسن لان جيسيكا مهتمه بعلاجه علشان شايفه أن سفيان عندو شغف غير عادي ٢ نقطة
, فهد : نايم ع السرير . ومخنوق من الحصار الل هو فيه . لا عارف ينزل تحت ويعرف حاجه . ولا عارف يطمن ع معشوقته الصغيره . وحاسس بصراع جواه . وخلاص هيجن جنونه عايز يعرف سافرت ولا لااااا!؟ وكل شويه يتنهد بخنقه وزعل حقيقي . وصوتها هيتجنن ويسمع صوتها . وصورتها واحشاه اوى . وكل ما يغمض عينيه . يشوفها قدامه بكل حالاتها . رقيقه . جميله . لهفتها عليه . برائتها . حركاتها الطفوليه . شعرها وهو بنسدل على ضهرها . لبسها للبدله الميرى . نطقها ل اسم الفهد . وكان مبتسم بحب واشتياق .
, .وبعدها الابتسامه اختفت لما شاف . وقفتها مع معتز . وتصميمها ع المنحه . ووصفها ليه بالانانيه . وكشر اكتر لما قالت انت مبتثقش فيا . وبغيظ مكبت لما قالت انت مش بتحبنى . وقبض ع ايديه لما افتكر . هسافر يافهد حتى لو وقفت ع طلاقي ٣ نقطة وفتح عينيه بسرعه وغيظ حقيقي . وبيتنفس بسرعه ٢ نقطة وقال جواه . لأ . انا كدا هتجنن . التفكير هيجننى . انا لازم اعرف هي سافرت ولا لأ !؟ . انا ف نار هتحرقنى من الاحتمالات . انا خلاص دماغى هتنفجر من التفكير . انا لازم أخرج . وقام بتعب شويه . وبيعرج .
, جيسيكا : دخلت عليه . هاي سفيان كيف حالك يارجل ٢ نقطة
, فهد : من جواه مش طايق نفسه . ونفخ بزهق . بخير .
, جيسيكا : شافت سفيان مدايق . وقربت منه وبتلف حوالين منه . اممم ماذا بك . أرى انك ليس على ما يرام ٣ نقطة
, فهد : مغمض عينيه . اهدا يافهد . مضيعش خوف صحبك عليك . ماتخزلش مديرك فيك . فكر زي ما مراد قالك . لكن فكر ف رنا . امه لهفتها عليه وحبها الحقيقى ليه . افتكر طارق ومواقفه معاه . افتكر فارس توأمه . وافتكر چود بنت اخوه . افتكر العيله الجميله . لكن مع كل صوره لازم معشوقته غصب عنه تكون موجوده فيها وختم تفكيره بصوت رينو ف ودنه بحبك يافهد. وبدء يهدى واخد نفس عميق واتنهد ٢ نقطة
, جيسيكا : واقفه قدام سفيان . ووشها ف وشه . ومحتاره ف ريأكشنات وشه . وأنه ازاى متجاهل جيسيكا وهي أهم شخصيه ف اى منظمه موجوده . والكل بيخاف منها حتى الشرطه . بتعملها حساب . واول مره تحس بالحيره . وإن سفيان شخص غامض . وازاى مش خايف منها . ولا خايف من وجوده ف قصر كبير جدا زى ده . وكمان مردش عليها . حقا انا ف حيرة من أمري منك سفيان . انت غامض جدا .
, فهد : اخد نفس عميق واتنهد . وفتح عينيه. وجت ف عيون جيسيكا. وابتسم ببرود . اريد الخروج الآن ٢ نقطة
, جيسيكا : بحيره اكبر . ماذااا !؟ تريد الخروج
, !؟ ولكن لماذا ؛؟
, فهد : ربع ايديه . وقالها . اريد ان اسالك سؤال واريد عليه اجابه سريعه اتفقنا !؟
, جيسيكا : حطت ايديها ف جيب البنطلون. اممم حسنا ما هو سؤالك ؟
, فهد : هل انتى امي !؟
, جيسيكا : رفعت حاجبها . وفهمت معنى سؤاله . انها بتسال ع كل حاجه ٣ نقطة اممم لا انا ليس هكذا . ولكن لا يحق لك أن تتحرك خطوه واحده بدون علمى فهمت ٢ علامة التعجب
, فهد : لماذا !؟ ولماذا لا يحق لي . هل قام جابريل اليكساند قبل الوفاه بي بيعى لكي !؟
, جيسيكا : بدهشه من أسلوب سفيان . ورودو عليها . وهي متعوده تؤمر وبس . اسمع سفيان .انا ارى انك ع جهل بمعرفتى جيدا .وانك تخطيت حدودك معي ٢ نقطة انا ارى انك صريح للغايه وهذا احترمه فيك . ولكن لا بد منك أن تظهر لي الاحترام والولاء والطاعه . لانك حارسي الشخصى .
, فهد : ههههه . أظهر لكى الاحترام والولاء والطاعه . كم انتى مغروره جيسيكا . ويبدو انك نسيتى شئ ف غاية الأهميه ٢ علامة التعجب
, جيسيكا : بتدرس غموض فهد . وقالت جواها . انا حقا لم افهم شخصيتك سفيان هل انت صريح للغايه ام غامض . وبصتله وقالت وما هو هذا الشئ !؟
, فهد : قرب من وشها . بثقه . انا إلى الآن لست حارسك الشخصي . لانى مصاب فهمتى !؟ وانا لدي الحريه الكامله لاذهب حيث اشاء . وعندما اكون حارسك الشخصي . حينها ساقدم لكي بعض من الاحترام . جيسيكا ٢ نقطة
, جيسيكا : بغيظ مكبت . امم حسنا .ولكن انت مصاب وغير مسموح لك بالخروج ٢ نقطة
, فهد : بتصميم . ساخرج وف الحال .
, جيسيكا : وانا قولت لن تخرج .
, فهد : بغمزه . هل انتى خائفه بأن اذهب ولن اعود اليكى مرة أخرى.
, جيسيكا : رفعت حاجبها بإعجاب . ههههه . الآن انا اصدق انك لن تعرف من هي جيسيكا ابنة كيڤين هههه .
, فهد : شافها فرصه ٢ نقطة اممم لا انا ف الحقيقه لم اعرف من هي جيسيكا ابنة كيڤين . ومن ذكر اسمك المتكرر باستمرار معي . انتابنى الفضول لأعرف من انتى . ومن هي جيسيكا ابنة كيڤين . ولم تعيشيى ف قصر كبير جدا كهذا قرب التلال ٢ نقطة ولما هذا العدد الكبير من الحرس . واخيرا . ولما اخترتنى انا لأكون حارسك الشخصي .
, جيسيكا : ع الرحب والسعه . ساخبرك ما تريد جيسيكا لا تخاف ابدا ٢ نقطة
, فهد : بعدم اهتمام . انا لا اكترث لسماع كل هذا الآن . سأجلس معكي عندما أعود من الخارج ٢ نقطة اين دراجتى الناريه ٢ نقطة!؟
, جيسيكا : صكت ع أسنانها بغيظ مكبت . من تجاهل سفيان لمعرفة هي مين . بعد ما هو الل سأل ٢ نقطة وقالت بشر ٢ نقطة إلى اين انت ذاهب !؟
, فهد : ابتسم ٢ نقطة سأذهب إلى غرفتى ف إقليم ماركي . وانتى تسالى رجل بهذا الضعف . وانتى جيسيكا ابنة كيڤين . الذي لا يستصعب عليكي شئ . انتى اتيتي بماضي سفيان كله ف بضع ساعات جيسيكا . ومن المعروف انكي لن تتركي حارسك الشخصي يذهب بدون مراقبه اليس كذلك . وشاف غضبها . وحاول يهديها . وقرب منها خطوه . اسمعي جيسيكا انا لم اقصد انى اضايقكك ع الاطلاق . ولكن انتى لن تفهمي علي . انا اعيش في غرفتك هذه بضعة أيام . وانا احب ان اعيش بحريه . وابتسم بتمثيل . انا احب ان أتجول بدراجتى الناريه ف كل مكان . انا مثل الصقر حر طليق لا احب القيود . ولكن جيسيكا من جهة أخرى احب عملى جدا . وعندما أصبح حارسك الشخصي ستجدين سفيان اخر ع الاطلاق . والآن أنا أشعر بعدم الارتياح ف هذه الملابس وهذه الملابس غير لائقه لي واريد ان اذهب الى غرفتى ل أئتى بملابسي الخاصه . وبعض اشيائى الخاصه واحضرها الى هنا . ومن ثم نتفق ع العمل واين سأعيش . وتقصي عليا قصتك كامله وانا متشوق لأسمع عن ابنة كيڤين حقا . وإن لم تريدى اخباري حسنا انا لن اجبرك ع شئ . والآن اريد الخروج حسنا !؟
, جيسيكا : بتفكير . وهزت راسها . امم حسنا سفيان . انا ساأسمح لك بالخروج لانك عندما تكون حارسي الشخصى لن أسمح لك بأن تخالف اوامري ابدا فهمت !؟
, فهد : امم سافكر ف الأمر ههههه حسنا امزح معكي . وبص ليها احم . جيسيكا اريد ساعتى خاصتى . والقلاده ٢ نقطة
, جيسيكا : ابتسمت وسابته وخارجه . وقالت عندما تعود خذها سفيان جابريل اليكساند٢ نقطة وقفلت الباب ٢ نقطة
, فهد : صك ع اسنانه بغيظ مكبت . لانه لازم ياخد الساعه والسلسله ٢ نقطة ونفخ بديق حقيقي
, واخد بطاقته . وخارج من الأوضه وبيعرج بسيط . وركب الاسانسير الل موجود في القصر .وشاف كمان أن الاسانسير موجود فيه كاميرات . ونزل . وشاف راجل كبير وقاعد ع كرسي متحرك . وافتكرو ع طول لما شافه ف الصوره . وقال جواه كيڤين ٣ علامة التعجب
, جيسيكا .بعد ماخرجت . راحت ل بيشوى . اذهب وأخرج كيڤين واتركه قرب باب القصر الداخلى . اريد ان اري رد فعل سفيان عندما يراه ٢ نقطة وضع ع الطاوله سلاح ولكن بدون طلقات فهمت
, بيشوي : امرك سيدتى . بيشوى جاب كيڤين وسابه ف الصاله الكبيره جدا وفهمه أنه ميردش ع سفيان. وسابه قرب باب القصر الداخلى وحط ع التربيزه مسدس لكن مفيهوش طلقات . وراح لجيسيكا ف غرفة المراقبه . وقاعدين . بيشوي قالها . لقد خرج سفيان من غرفته . وها هو رأي سيدي.
, جيسيكا : ابتسمت . والآن اريد ان اعرف وجهك الحقيقي سفيان اليكساند ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, فهد : واقف قدام كيڤين . وبص يمين وشمال. ومفيش حد موجود . وشاف المسدس . وبتفكير راح وقف قدام كيڤين . هاى .
, كيڤين : رفع راسه وبصله . ونزل راسه بذل وانكسار ومردش .
, فهد : من جواه . ياولاد اللعيبه. ماااشي حااااضر . وشد كرسي وقعد قدام كيڤين . هاااي . انا اسمي سفيان وانت ما اسمك !؟
, كيڤين : رفع راسه . ومردش .
, فهد : بتمثيل . بيشاور بايديه الاتنين قدام وش كيڤين . هاااي هل انت لا تتكلم . يبدو ان حالتك سيئه جدا . دعنى اساعدك . وقام من ع الكرسي . ومسك كرسي كيڤين من الخلف . ودخله ف الليفنج . وبص حواليه وعلا صوته هييياى هل يوجد احد هنا . إلا يوجد أحدا يسمعنى . وقرب من التربيزه وزق المسدس شويه بعدم اهتمام . و جاب كوباية الميا الل ع التربيزه . تفضل يارجل . اشرب قليل من الماء يبدو انك عطشان . وقرب الكوبايه . وكيڤين شرب حاجه لاتذكر .
, فهد : حط الكوبايه . وجاب منديل ومسح بوق كيڤين . يبدو انك قلقا . لكن حسنا اهدأ انا هنا واسمي سفيان هل تسمعني سفيان . سفيااان .
, وبص حواليه . وزعق بصوت عالى . بيشوى . جيسيكا . جيسيكااااا . اين انتى ٢ علامة التعجب؟ وفهد من جواه ابتسم بنصر . لأنه اكيد متراقب كويس جدا .
, جيسيكا : بتتفرج ع سفيان ومنتظره ردة فعل .اول ما يشوف الزعيم الأساسي الل مشكل الخليه دى . اكيد هيتلخبط . اكيد هيتوتر أو ع الاقل لما يشوف كيڤين بالضعف ده ممكن يعمل اى رد فعل ضد كيڤين . لكن الل حصل والل جيسيكا وبيشوي شافوه . حيرهم فعلا .
, بيشوي : انظرى سيدتى أنه يجلس أمام سيدي الزعيم . والآن ساعده وجعله يحتسي بعض الماء . ولا يهتم بالسلاح .
, جيسيكا : نعم أرى كل هذا . كم هذا غريب . لنفترض أن سفيان يتقن التمثيل امامي . ولكن الآن هو مع زعيم المنظمه بمفردهم . ولا يوجد احد وكان من الممكن أن يأذي ابي او يأخذه رهينه تحت تهديد السلاح . وبصت قدامها بتفكير عمييييق . من انت !؟ من انت سفيان اليكساند ٣ نقطة٣ علامة التعجب؟
, فهد : هالوووو هل يوجد احد هنا ٣ علامة التعجب؟ إلى اين ذهب الجميع . اذهبتم جميعا إلى الجحيم ٢ علامة التعجب؟
, بيشوى : خرج . لماذا كل هذا الضجيج ماذا بك
, فهد : لمح بيشوي خارج . وقبل مايقفل باب الاوضه . لمح جهاز كمبيوتر . وعرف اان دى غرفة المراقبه . وانهم كانوا بيراقبوه . وبص ل بيشوى . اانت كنت موجود ف هذه الغرفه بالقرب منا ولا تسمعنى . امركم غريب حقا . هذا الرجل العجوز لا يتكلم معي . وانت لا تسمع . هل يوجد مشكله ف السمع لديك . انا اعرف طبيب مشهور . ويستطيع أن يساعدك .
, بيشوى : بغيظ مكبت . انت تثرثر كثيرا . قولى ماذا تريد . ولما كل هذا الضجيج منك !؟
, فهد : بصله بتحزير . انا لا اريد الجدال معك الآن ٢ علامة التعجب ولكن انا كنت ذاهب الى الخارج . ووجدت هذا العجوز ع هذا الكرسي هناك بالقرب من باب القصر . وتحدثت معه ولم يجيب علي . وادخلته إلى هنا . وانا اريد ان اذهب . ولكن هذا الرجل يبدو أنه مريضا ويحتاج إلى عنايه . وبص ل بيشوى تانى ببرود . اهو والدك !؟
, بيشوي : صك ع اسنانه . لا هو ٣ نقطة
, جيسيكا : من وراه ٢ نقطة كيڤين . وقربت من فهد . هذا والدي كيڤين .
, فهد : بتمثيل الدهشه . هز راسه ل كيڤين سررت بمعرفتك مستر كيڤين . وبص ل جيسيكا . حسنا انا ذاهب إلى إقليم ماركي .
, جيسيكا : هزت راسها . وطلعت من جيب البنطلون . مفاتيح الريس وحدفتهم لفهد . وقالت بإعجاب ٢ نقطة حسنا خذ هذه مفاتيحك . ولا تتأخر سفيان . اذهب وعد ف الحال . لدى الكثير لاقوله لك .
, فهد : اخد الفاتيح ٢ نقطة وابتسم حسنا . لن اتأخر . وخرج اخيراااا . وماشي ف جنينة القصر وكانت كبيره جدا . وبيدور ع الريس بتاعه . وسط عربيات كتير وريس كتير . وبيدرس كل حاجه. وشاف أن ف اكتر من غرفه خارجيه . وشاف مجموعه من الكللابب البوليسيه . وشاف الريس . ونفخ اخيرا . وبيفكر . طيب الساعه معاها وكمان السلسله . ياترى هعمل ايه .٢ علامة التعجب وركب الريس وقلع الجاكت . الل جيسيكا جيباه . وحطه قدامه . ولابس تيشرت نص كم . ولبس النضاره وشغل الريس وخرج اخيرا من القصر. وابتسم . وقال دي فرصه انى اتصل ع رينو من اى كابينة اتصالات . وقلبه دق جامد بعشق لمجرد فكرة أنه هيتصل . وبعدها دق قلق . وخايف ليتصدم ويعرف انها سافرت . وساق بسرعه البرق وعايز يشوف اى كابينه . وبعد فتره وهو سايق ف الطريق . الجاكيت وقع ف الطريق. ورجع بالريس وفهد وقف ونزل . وبيوطى وبيجيب الجاكيت لمح ف جيب الجاكيت الداخلى حاجه صغيره جدا . وبيرفع عينيه من تحت النضاره . لمح عربيه من عربيات حرس جيسيكا ماشيه وراه . وعمل نفسه مش واخد باله . وشال الجاكيت ووقف وركب الريس وحط الجاكيت قدامه . وبسرعه فتح جيب الجاكيت وشاف جهاز تتبع . وقلم صغير. وفهد شك أنه يكون فيه جهاز تصنت . وحمد **** انه شافه . ونفخ بديق حقيقي . لانه متراقب وكدا مش هيعرف يتصل ع معشوقته الصغيره ٢ نقطة وصك ع اسنانه بغيظ . وشغل الريس وساق بانتقام ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف نفس الوقت .
, مراد : قاعد ف فندق جديد . جمب غرفة فهد ف إقليم ماركي ٢ نقطة ونقل من يومين ف الفندق هو واكرم لانه حاسس انه متراقب ف الفندق التانى ومكنش مرتاح فيه . ومعاه فريق موجود تحت إشرافه .
, مراد : واقف قصاد الشباك . وحاطط ايديه فى جيبه . وساند راسه ع الشباك . وبيفكر ف فريحته الل وحشاه جدا . وبنوته الحلوه . وآدم الصغير . ومريوم وآدم . ونفسه يطمن عليهم . لكن مفيش فرصه واحده . وكمان عرف أن جيسيكا كلفت شباب مراقبين اوضة سفيان كويس . لدرجة أنهم دخلو وفتشوها كويس جدا . ورجعو كل حاجه زى ما كانت بالظبط .
, . ومراد حمد **** انهم ماناقلوش اى حاجه ف اوضة فهد . ومراد حاليا مسيطر ع الوضع . وبيفكر ياترى فهد وصل لايه.!؟ بيتعامل ازاى!؟. شكو فيه !؟ . ولا الشك انتهي !؟ . ونفخ بزهق من الملل والانتظار وكمية التفكير . واخد نفس عميق . واتنهد ٢ نقطة وبص ل اكرم . اعملى قهوه يا اكرم . راسي هتنفجر ٢ نقطة
, اكرم : قاعد قدام اللاب توب . وبياكل اندومي . اممم ثوانى بس هخلص اكل واعمل 2 قهوه دبل .
, مراد : طلع ايديه من جيبه . وربع ايديه . وحشتينى اوى يافريحه . صوتك ولهفتك عليا وحشونى اوى . وغمض عينيه . وبيتمنى ان المهمه دي تعدى من غير خساير . ويرجعو بالسلامه ٢ نقطة
, . وفاق ع صوت رساله خاصه ع اللاب توب . ونفس الوقت ع فون مراد ع الواتس آب ٢ نقطة
, مراد : راح يجيب الفون من ع التربيزه .يشوف الرساله .
, واكرم فتح الرساله . وكانت عباره عن اكتر من صوره . ونفس الصور وصلت ل مراد . وكانت لفهد . وهو خارج من القصر . وراكب ع الريس . وبعتو رساله تحت الصوره . الحوت خرج الآن من المحيط وف الاتجاه الصحيح ٢ نقطة
, مراد : ابتسم . وفهم الرساله أن فهد خرج من القصر ورايح للاوضه ف إقليم ماركي .
, اكرم : قال لمراد . بص ولف اللاب ل مراد . بعتو صور لفهد وفهد خرج من القصر وجاي ع الاوضه .
, مراد : بنفس الابتسامه . وبيبص ع صورة فهد ايوه عارف . واحنا ربع ساعه . هنخرج . ونطلع ع سطح البيت الخلفى للبيت الل فيه اوضة فهد . وننزل من ع سطح البيت وندخل اوضة فهد من غير ماحد يشوفنا . لكن مراد كشر عينيه وهو بيتفرج ع صورة فهد . واخد اللاب توب من اكرم وحطه ع رجله . وبيكبر صورة فهد وجاب صوره تانيه وكبرها . وغمض عينيه بغضب. كنت حاسس انها مش ساهله.
, اكرم : شاف شكل مراد . مدايق . ف ايه يامراد . ومين الل مش ساهله !؟
, مراد : بديق . فهد مش لابس الساعه . ولا السلسله. واكيد الزفته الل اسمها جيسيكا اخدتهم منه . ورفضت ترجعهم او ممكن تكون رامتهم ف الزباله ٢ نقطة
, اكرم : بدهشه. طب والعمل . انت مجهز نفس الساعه والسلسله . وفيهم كل حاجه ٣ نقطة٢ علامة التعجب
, مراد : حط اللاب ع التربيزه . ومسح وشه بايديه . وقام رايح جاي بيفكر . وبعد دقيقتين . بص ل اكرم . لقيتها .
, اكرم : الحقنا بيها بسرعه .
, مراد : فهد قدامه ساعه تقريبا ع مايوصل هنا.
, اسمع يا اكرم الل هقولك عليه وتنفذه بسرعه انت هتتصل دلوقتي. بالخبير الل اسمه . وقاله ع الاسم . وتقوله ف ربع ساعه يبعتلنا جهازين تصنت ف الأذن ٢ نقطةمن النوع (٤ شرطة) وقاله ع نوع الجهاز . وانا هزرعه ف ودن فهد . وهيبقى متوصل عندي باللاسلكي . وبكده هنسمع ونعرف من فهد اى حاجه من غير ما زفته دي تعرف حاجه. بسرعه يا أكرم مفيش وقت .
, اكرم : ايوه حالا . بس ليه جهازين ؛؟ هو المفروض جهاز واحد بس !؟.
, مراد : صحصح يااكرم مفيش وقت . انا طلبت جهازين علشان لو فيهم واحد مش شغال . افرض طلبنا جهاز وطلع مش شغال نعمل ايه ساعتها هااا !؟
, اكرم : امم صح جدا . تمام انا هتصل حالا . واكرم بيتصل وبيشرح للخبير كل حاجه ٣ نقطة
, مراد : بيفكر . اممم جيسيكا دي مش ساهله . واكيد مش هتسيب فهد يخرج كدا بسهوله لأ دي اكيد مراقباه . فكر يامراد . فكرررر . بس لقيتها .
, اكرم : قفل وراح ل مراد . الخبير بيقول ااقل من ١٠ دقايق . الجهازين هيكونو عندك مع اللاسلكي .
, مراد : ٨ نقطة سرحان .
, اكرم : الوووو انت ياعم .
, مراد : انتبه . ها . اه تمام تمام ٢ نقطة اسمع يا اكرم . دلوقتي جيسيكا اكيد اكيد مراقبه فهد . وب اكتر من طريقه . انت هتجمع كل الفريق بتاعنا . عند البيت الل فيه الأوضه بتاعة فهد . واول ما يلمحو فهد جاى . انا عايز فوضي . فوضي كبيره . خناقه كبيره جدا تقفل الشارع عند البيت فاهم . ومش عايز غلطه ٢ نقطة
, اكرم : بعدم فهم . مش فاهم كل ده ليه ؛؟
, مراد : علشان الحرس اكيد مراقبين فهد . وغير كدا ف حرس تبع جيسيكا مراقبين غرفة فهد من الشارع الرئيسي . وفهد قبل مايوصل بدقيقه وتحصل الفوضى دي . طبعا جارد جيسيكا . انتباههم هيتشتت مابين سفيان . والخناقه الكبيره . واول ما فهد يدخل من الباب . احنا هناخدو ع السطح ونرجع بيه ع الفندق . ونزرع ليه جهاز التصنت . وافهم منه كل حاجه بهدوء علشان اعرف الخطه الجايه هتكون ايه !؟ فهمت يا اكرم . ويارب تتحرك علشان مفيش وقت .
, اكرم : بدهشه ٢ نقطةيخربيت افكارك . خلاص ماشي . متقلقش انا هعملك القهوه . وهظبط كل حاجه ٢ نقطة
, مراد : قهوة ايه بس دلوقتي. مش وقته نفذ الل قولت عليه حالا . يلا يااكرم .
, اكرم : حاضر . حالا واتحرك بسرعه يبدأ بالتنفيذ ٢ نقطة
, فهد : سايق بغل لانهم ماشيين وراه بالعربيه . ومتغاظ لان فرصة انه يتصل ع رينو ضاعت . وعايز يريح قلبه ويطمن سافرت ولا لأ!؟ وبعد شويه وصل المنطقه . لكن اتفاجئ أن ف خناقه كبيره جدا . لدرجة أنه مش عارف يدخل الشارع قدام البيت بالريس . وشاف ف الخناقه دي كام عميل كدا . وفهم إن دي حركة تمويه من مراد . وغصب عنه ابتسم . وفكر بسرعه . وركن الريس ع اول الشارع . وساب الجاكيت . لكن فكر تانى . ورجع اخد الجاكيت معاه . ودخل الشارع بصعوبه .
, حرس : جيسيكا . متلخبطين . وشافو فهد داخل الشارع وبصعوبه . ومن غير الريس . وصعب جدا يدخلو بالعربيه . ونزلو . ورايحين وراه فهد لكن بمسافه بعيده . يعنى فهد دلوقتي دخل الشارع . والحرس لسه نازلين من العربيه وهيتحركو . لانهم مطمنين لانهم حاطين ل فهد جهاز تتبع ف الجاكيت . ومتابعين كل حركاته .
, فهد . مشي مسافه . ووصل البيت . واول ما دخل . لمح مراد . واكرم . وفهد شاور ليهم يسكتو مايتكلموش . وشاور ع الجاكيت .
, مراد واكرم . فهمه ومتكلموش .
, مراد : اخد الجاكيت من فهد . وفتح باب الأوضه وحط الجاكيت فيها . واخد تيشرت وبنطلون . وراح لفهد . فتشه كويس جدااا . وشاور لفهد البس البنطلون والتيشرت ده . وكمان البس الجزمه دي . غير كل حاجه انت لابسها هناك ٢ نقطة
, فهد : فهم قصد مراد . علشان لو جيسيكا زرعه اى حاجه ف الهدوم . وفهد دخل الحمام . وغير هدومه . ولبس جزمه تانيه .وكل ده ف صمت تام. وخرج
, مراد شاور لفهد ٢ نقطة يطلع معاهم ع السطح . وطلعو ع السطح . ونطو ع السطح الخلفي . ونزلو . ومشيو ورا البيت . ووصلو الفندق . وطلعو الغرفه . واكرم . دخل وفهد ومراد ٢ نقطة
, مراد : وقف وبيبص لفهد . وافتكر طلقة الرصاص . وكمان مش مصدق ان فهد اجتاز المرحله دي .
, فهد : حس انه بدء يتنفس بحريه . وشاف مراد . وقرب منه وحضنه بعض بحب كبير جدا . وكل واحد غمض ف حضن اخوه . وكأن مراد بيمد فهد بالقوه. وكأن فهد بيمد مراد بالأمان . وفضلو ف حضن بعض شويه ومن غير ما حد يتكلم .
, اكرم : مبتسم بحب . من علاقة مراد وفهد . وعلشان الوقت بيجرى كسر اللحظه . احم وانا ماليش نصيب أسلم يعنى ولا ايه !؟
, مراد : وفهد ربتو ع ضهر بعض . ومراد خرج من حضن فهد . حمد**** ع سلامتك ياحوت .
, فهد : ابتسم . **** يسلمك يامراد .
, اكرم : قرب عليه وحضنه بحب كبير . حمد**** ع سلامتك ياوحش . و**** القعده هنا من غيرك انت ومراد مع بعض ما ليها طعم خالص . عايش ع الاندومي .
, فهد : ضحك . **** يسلمك يا اكرم . حلو الاندومي . انا عايش ع الاكل النباتى لما خلاص . معدتى قلبت ٢ نقطة
, اكرم : **** يكون في عونك . انا هطلب اكل لينا كلنا ٢ نقطة انا عارف انت بتحب الفراخ ع الفحم ثوانى هتصل ع الروم سيرفس . وانت اقعد مع مراد . بس ما تحكيش حاجه غير بعد ما اتصل وارجع .
, فهد : هز راسه . تمام . وبص ل مراد عامل ايه يامراد؟؟
, مراد : هز راسه انا تمام الحمد لله . المهم انت عامل ايه . طمنى عليك . جرحك عامل ايه ،!؟
, فهد : قعد ومراد قعد قدامه . الحمد لله يصحبى كل حاجه تمام . وبصله بأمل . انت اتصلت ع العيله يامراد . عرفت عنهم اي حاجه!؟ ومن قلبه كان بتمنى أن مراد يطمن قلبه ويرتاح ٢ نقطة
, مراد : بزعل حقيقي . هز راسه بلاء . للأسف يافهد صعب جدا . كل يوم اتصالات ورسايل وشفرات مابين التاج . والميكروفيلم. ومنبهين علينا زى ما انت عارف.
, فهد :غمض عينيه . واتنهد ونفخ . ومسح وشه بايديه ٢ نقطة المهم قولى ايه الحكايه.!؟ وايه الفوضى الل ع الشارع الرئيسي دي . وكمان انت جبتنى هنا الفندق ليه . احنا اتفقنا . انى هدخل الاوضه واخد حاجتى وارجع
, مراد : انا هفهمك كل حاجه . بس قولى الاول انت ليه مش لابس الساعه هي رامتها !؟
, فهد : هز راسه لأ . البنت دى زكية جدآ يا مراد . وحوار الساعه شكله مدخلش عليها وقالت لما ترجع خدها وكمان السلسله .
, مراد : انا عايزك تحكيلى كل حاجه يافهد . انا عايز اعرف عملت معاك ايه . اتصرفت ازاى !؟ سالتك ف ايه !؟ حطتك ف اختبارات ولا لأ .
, فهد : تمام . انا هحيكلك كل حاجه ٢ نقطة
, اكرم : طلب غدا . ورجع قعد جمب فهد . وبيسمع .
, فهد : بدء يحكي بالتفصيل . من أول إصابته بالرصاص ف رجله ودخوله القصر الكبير جدا . وإن جيسيكا . جابت طبيبها الخاص . وكان هيدينى بنج كلي . وانا رفضت بشده ع اساس لازم اكون فايق ومعرفش هما مين ٢ علامة التعجب وعطانى بنج موضعي . وشال الرصاصه . وحاولت اعمل نفسي نايم ٢ نقطة وفوقت وانا ف اوضه كبيره جدا . وملقتش معايه اي حاجه . لا الساعه ولا السلسله .ولا البطاقه والسلاح اخدت كل حاجه ٢ نقطة والل حصل بعد كده ٥ شرطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, محمد بعد ما رجع البيت وكان مخنوق ومحبط جدا ٢ نقطة قعد شويه ف الليفنج . وتيم قاعد قصاد محمد ع الأرض وبيلون الحيوانات .
, ونور كانت بتنيم تمارا . ورجعت قعدت جمبه . وسألته كتير . لحد ما قالها أن احمد هو الدكتور المقصود ٢ نقطة احمد دفعته ف الكليه . وجابه هو وعلاء وشغلهم معاه . ومصدوم. حرفيا من الل سمعه وشافه. .
, .وهنا جه دور نور ف انها تهون عليه تعبه وزعله . وكلمته كتير عن الابتلاات . وكمان من فضل **** أن الحقيقه هتتكشف من غير اذي ليه وليها ٢ نقطة وكانت بتتكلم وهي ماسكه ايديه بحب كبير. وحطت راسها ع كتفه . خلاص بقى يامحمد علشان خاطرى حاول تهدى شويه ٢ نقطة
, محمد : سمع نور . وبص للايجابيات . وقال الحمد **** فعلا أن الحقيقه هتبان وأحمد إن شاء **** هينال جزاءه ٢ نقطة وحط راسه ع راس نور الل ع كتفه . حبيبتى عندي ليكى خبر حلو .
, نور : ياااه . خبر حلو وساكت . اممم قول خبر ايه ياترى !؟
, محمد : آدم ومريم وزين. وفريحه وريتال ورينو جايين انهردا علشان يسهرو معانا .٣ علامة التعجب
, نور : شالت راسها . وقالت بسعاده كبيره . بجججد . و**** بجد . وساكت كل ده يامحمد .
, محمد : ابتسم ع طريقتها . معلش ياحبيبتى .
, نور : قامت . انا هجهز الغدا ونتغدي . واشوف بقى انا لازم اعمل عشا مميز ٢ نقطة وحجات كتير حلوه٢ نقطة انا مبسوطه اوى . هتبقى سهره جميله مش كدا ياحبيبى ٢ نقطة
, محمد : مسك كف ايدها وباسه . فعلا يانورى . هتبقى سهره جميله . لكن آدم منبه عليا وعليكى أن الل بيحصل معانا ده محدش من العيله يعرفو . اوكي .
, نور : هزت راسها . اممم اوكي ياحبيبى ٢ نقطة
, تيم : قام وقف . وراح بسرعه عليهم . رينو حبيبتى هاتيجي ٢ علامة التعجب
, محمد : ابتسم وشال تيم ع رجله . ايوه يادكتور . رينو حبيبتك جايه . وكمان مريم الكبيره .
, تيم : هييييه . وبصله ومريم نونو هتيجي !؟
, محمد : ضحك . ايوه هتيجي كل العيله هتيجي علشان تيم وتمارا ٢ نقطة
, تيم : طيب وسع بقى انزل اعمل الهيموورك علشان رينو حبيبتى متزعلش منى . ونزل وبيقول. هيييه رينو قلب تيمو هتيجى . انتى روحي يارينو ههههه . وقعد متحمس جدا بيعمل الواجب ٢ نقطة
, محمد . ونور . ضحكوا ع تيم وتصرفاته . وحبه الكبير ل رينو .
, ف ايطاليا .
, فهد : شرح كل حاجه بالتفصيل ل مراد وأكرم .
, ومراد : بيسمع . ومكنش مستبعد فكرة جهاز كشف الكذب . وفرح من جواه ع ردود أفعال فهد مع جيسيكا . وأنه ازاى بيتعامل معاها . وإن فهد سمع كلام مراد . لكن بيفكر ف ذكاء جيسيكا . واكيد عندها نقطة ضعف . ومن شرح فهد ل مراد . شاف أن جيسيكا مع أسلوب فهد الحاد معاها أحيانا وانه مش مهتم بكونها حاجه كبيره جدا . وشايفها بنت عاديه . إلا إن جيسيكا مبتعملش اى رد فعل . وفهم إن جيسيكا طول عمرها تؤمر والكل ينفذ . واخيرا جه سفيان وقلب قانون جيسيكا . امممم .
, وبعدها . مراد شرح لفهد كل حاجه . ف فترة غيابه . وإن جيسيكا بعتت حراستها الخاصه وسالت ع سفيان جابريل اليكساند كويس جدا . ورجالتنا كانت متوزعه بإتقان شديد . ووصلو المعلومات للحراسه بعنايه شديده . وإن رجالتنا يوميا تروح عند القصر . وتستنى اشارتك ونطمن عليك . والتاج خلاص قربو يوصلو لمكانه هنا ف ايطاليا ٢ نقطة ولما شوفت صورتك وانت خارج من القصر . ومش لابس الساعه ساعتها فكرت وطلبت من اكرم ٥ شرطة وشرحله كل حاجه بسرعه . واتغدو لأن فهد فهم جيسيكا انه بياكل اكل نباتى فقط . علشان طبعا احنا عارفين ان ( لحم الخنزير محرم )
, وبعد الغدا . مراد شرح لفهد الل فهمه من شخصية جيسيكا . وأنه يثبت ع معاملته معاها كدا . وأنه يخلى باله جدا . لان اكيد جيسيكا حاليا بتجهز اختبار ل سفيان بعد رجوعه . ولازم يكون قد الإختبار ده .
, ومراد : قام وزرع لفهد جهاز التصنت ف ودنه . ومتوصل باللاسلكي . وجربوه وكل حاجه تمام .
, مراد : امسك يافهد الساعه دي خليها معاك !
, فهد : بعدم فهم . طيب ليه !؟ انت دلوقتى ركبتلى جهاز التصنت . وانت عارف ان هناك ساعه هلبسها علشان اتواصل معاك احيانا بالفون ٣ نقطة
, مراد : فهد جيسيكا مش بالغباء ده انها تسلمك الساعه عادي كدا ٢ علامة التعجب لأ . جيسيكا اكيد اكيد هتسلمك الساعه والسلسله وهي مركبه فيها جهاز تنصت .وانا متأكد من ده مليون ٪ . انت تخبى الساعه دي كويس جدا . ولما تسلمك الساعه التانيه . عايزك تدخل الحمام وتفتحها واكيد هتلاقي فيها جهاز تنصت . انا عايز منك بقى . تلبس الساعه بتاعة جيسيكا لما تحب تسمعها حاجه انت عايزها تسمعها . وتثبتلها عكس شكها فيك . ولما تبقى لوحدك تلبس الساعه بتاعتنا وتدخل الحمام . وتبلغنى اول بأول لو ف حاجه مش واضحه لينا . وحاول تسمع من جيسيكا ومتهتمش واكيد هي هتشاركك أسرارها وانا متأكد من ده . ومراد شرح كل حاجه لفهد . وبعدها . فهد سلم عليهم بحب كبير . وبص ل مراد وقاله . بتنهيدة وجع ٢ نقطةحاول تتصل ع العيله وطمنى ع رينو يامراد ارجوك .
, مراد : ربت ع كتفه إن شاء **** . صدقنى انا اكتر منك مستنى بس اول فرصه. خلى بالك من نفسك يا فهد . لا اله إلا ****.
, فهد : سيدنا محمد رسول **** .
, فهد : خرج من الفندق . ومراد واكرم مأمنين ليه كل حاجه . وطلعو ع السطح الخلفي من البيت . وفهد نزل بسرعه البرق . بعد إشارة مراد أن الحرس ع اول الشارع .
, فهد دخل الاوضه . وبدء يلم هدومه ف الشنطه . ويتكلم كتير بالانجليزي جمب الجاكيت بحيث جيسيكا تطمن اكتر . وفهد فتح سوسته سريه ف الشنطه . وخبى فيها الساعه . واخد شوية كتب ع جوابات مكتوبه قديمه ع اساس انها من هيدا ٢ نقطة ودخل الحمام ولبس اللبس الل كان عليه . واخد الجاكيت .وخرج . ومشي لحد اول الشارع . وشاف عربيه حرس جيسيكا . وعمل نفسه مش شايفها . وركب الريس . وقال أنا قادم اليكي جيسيكا ابنة كيڤين هههه ايتها المغروره . كم احببت شخصيتك ههههه ياخادمة القصر . وشغل الريس واتحرك ع القصر ٢ نقطة
, طبعا حرس جيسيكا ف الوقت ده دخلو الشارع بصعوبه من الخناقه والفوضي الل كانت فيه ٢ نقطةووقفو بعيد شويه . ومطمنين لان جهاز التتبع وقف عند نقطة معينه وهي الاوضه . وفضلو منتظرين سفيان .ساعه . ولما خرج وشافو بعتو اشاره ل بيشوى .أن سفيان اتحرك ف اتجاه القصر ٢ نقطة
, طبعا جيسيكا . بعد ما سفيان مشي . اقتنعت أنه فعلا مايعرفش كيڤين لانه ساعده . وماسبهوش لوحده . وقاعده قدام اللاب توب . وبتتفرج ع تسجيل الفيديو . وكل شويه ترجع بالفيديو عند نقطة سفيان لما شاف كيڤين . وكانت ردة فعله عاديه جدا . واندهشت لما سمعت سفيان بيغنى ف غرفته ف الإقليم . لانها حاطه جهاز تصنت ف الجيب الداخلى للجاكيت ع هيئة قلم صغير . وبعدها فتحت عينيها بذهول من سفيان لما قال ٣ نقطة
, ٢ نقطة أنا قادم اليكي جيسيكا ابنة كيڤين هههه ايتها المغروره . كم احببت شخصيتك ههههه ياخادمة القصر .
, وصكت ع أسنانها بغيظ انا لست خادمة هذا القصر ايها الأبله الحقير .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, بليل ٢ نقطةعند محمد عزيز
, محمد ونور . قاعدين . مبسوطين . بوجود العيله . ونور كانت مجهزه عشا مميز جدا . وبعد العشا ٣ نقطة
, نور ؛ قاعده جمب آدم وفرحانه جدا .
, ومحمد قاعد . جمب زين . ومريم . وبيضحكو .
, وفريحه وريتال قاعدين بيتكلمو وفريحه خرجت من مود الزعل شويه ٢ نقطة
, وكل ******* ف اوضة تمارا بيلعبو مع بعض . لكن تيم . قاعد جمب رينو وبيفرجها ع الواجب .
, رينو . شافت محمد بيضحك ونور مبسوطه . وآدم بيضحك ٢ نقطةحست بطاقه ايجابيه ف وسط كل الموجودين وكمان فرحت جدا لما آدم قالهم إن مراد وفهد بخير . وشافت الجو بين الكل حلو جدا . وإن الكل مبسوط ودي فرصه كويسه جدا . هي كان نفسها فهد اول واحد يعرف . لكن عيلتها الل بتحبها كمان ليها حق انها تفرح . وقامت مره واحده . وقالت بابتسامه بابي . مامي . انا حامل ٥ نقطة
, ف ايطاليا بعد منتصف الليل
, جيسيكا .نايمه ع السرير . وكانت لابسه طقم لاتعليق عليه حرفياً واللاب توب جنبها بتراقب سفيان الل نايم ومش لابس تيشرت .
, ٢ نقطةوبتفكر كتير ف سفيان وردود أفعاله وأن هو الل متحكم فيها . مش هي . وده طبعا كسر غرورها . وقامت ومتغاظه من سفيان . وقفلت الكاميرات . ودخلت عليه الاوضه بالطقم الل لابساه. وكان نايم. وقربت منه وبدءت تقرب من فهد وتبوسه وتخدره بطريقتها . وقالت الآن انا الذي ساتحكم بك سفيان ٢ نقطة وفهد فاق وحاول يبعد لكن جيسيكا سيطرت عليه كلياا بقربها منه بالطريقه دي. وفهد استسلم ليها تماماااا١٤ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الثاني والعشرون
رينو . شافت محمد بيضحك ونور مبسوطه . وآدم بيضحك ٢ نقطةحست بطاقه ايجابيه ف وسط كل الموجودين .وكمان فرحت جدا لما آدم قالهم إن مراد وفهد بخير .
, وشافت الجو بين الكل حلو جدا . وإن الكل مبسوط ودي فرصه كويسه جدا . هي كان نفسها فهد اول واحد يعرف . لكن عيلتها الل بتحبها كمان ليها حق انها تفرح . وقامت مره واحده . وقالت بابتسامه بابي . مامي . انا عايزه اقولكم ع خبر حلو قوي ٢ علامة التعجب
, الكل انتبه . وآدم ومريم بصو لبعض . وبصو ل رينو . ومريم من جواها حاسه ان رينو هتقول انها هتبقى ام . ومنتظره الخبر بفارغ الصبر.
, آدم : خير ياروحي خبر ايه !؟
, رينو : بتوتر . وبلعت ريقها . وبصت للكل . انا انا ٤ نقطة احم . انا حامل ٢ نقطة
, الكل بصو لبعض بضحكه صافيه من الفرحه وقلب مريم كان بيضحك وعيطت من الفرحه .
, وآدم : عيونه دمعت اخر العنقود حامل . وقام وراح ضمها لقلبه وغمض عينيه . حبيبتى . نوتيلت قلبى . وضحك . بنوتى الرقيقه حامل .!؟ وباس راسها . الف الف مبروك ياروحي . ومسد ع نقابها . الف مبروك يارينو.
, رينو : حست بشعور غريب . وكأنها لسه عارفه انها حامل دلوقتي . وداقت طعم الفرحه بالخبر ده بجد . وكانت تتمنى أن فهد يكون موجود . ويضمها لحضنه اول واحد ٢ نقطة وقالت بحرج **** يبارك ف حضرتك يابابى ٢ نقطة
, مريم : بسعاده . قامت وفتحت أيديها واخدت رينو ف حضنها . حبيبتى . نور عينى و**** الفرحه دى كنا محتاجينها . الف الف مبروك يارينو . ومسكت وشها بايديها من فوق ال**** وباست جبينها .
, رينو : بدموع . وضميرها بيأنبها انها اتأخرت ومقالتش لحد . **** يبارك فيكي يامامي . وباست ع ايديها **** ما يحرمنا منك ابدا انتى وبابي ٢ نقطة
, نور : راحت بسرعه . مبرروك مبروك مبروووك . وحضنت اختها الصغيره بسعاده كبيره . حبيبتى الف مبروك يارينو انا مبسوطه اوى اوى ٢ نقطة
, رينو. : **** يبارك فيكي يانور ميرسي ٢ نقطة
, زين : اخدها ف حضنه . وباس جبينها . عارفه انا حاسس ان بنتى الل بتقول انا حامل . تخيلى بقى لما مراد يعرف أن نوتيلت قلبه حامل. ولا الفهد . بجد فرحتينا . الف مليون مبروك ياحبيبتى .
, رينو : بدموع . **** يبارك فيك يا ابيه.
, محمد : ابتسم . الف مبروك يارينو . و**** بجد انهردا يوم مميز . واجمل خبر سمعناه انهردا .
, فريحه : راحت عندها مرات اخويا توأمي . وحضنتها الف مبروك . دي مامي هتفرح جدا مش عايزه اقولك هي كانت بتدعي كتير قد ايه . انها تشوف ولاد فهد ورينو .
, رينو : ابتسمت بزعل من نفسها ٢ نقطة **** يبارك فيكي يافريحه . انا إن شاء **** بكره بعد الجامعه . هروح مع رودي وافرحها بنفسي . وبصت ل آدم ده بعد اذنك طبعا يابابى .
, آدم : بسعاده . ومالو ياروحي . وترجعى بكره مع طارق ورنا لأن طارق قالى أنه جاى بكره علشان يزور فريحه .
, ريتال : وسعو بقى انتو كبستو ع نفسها كدا ليه . تعالى واخدتها ف حضنها الف مبروك يارينو الف الف مبروك . انا بجد مبسوطه اوى علشانك .
, رينو : بسعاده . بجد ياجماعه انا الل بشكركم ع فرحتكم ليا بالشكل ده .
, نور : همست بصوت واطي ٢ نقطة قوليلى انتى حامل ف الشهر الكام .
, رينو : اتكسفت من سؤال نور . لكن ردت الدكتوره قالت انى حامل ف شهرين واسبوع.
, وبصت ل مريم وقربت منها وقالت بهمس. مامي انا اسفه انا تعبت فجاءه . وحسيت انى مش طبيعيه وكشفت عند دكتور نسرين من يومين . وقالت انى حامل وحسبت الايام وقالت انى حامل ف شهرين واسبوع ٢ نقطة ورينو طبعا محبتش تكسر فرحتهم وتقولهم انها عارفه من شهر وخبت عليهم .
, والكل فرح ل رينو وقعدو مبسوطين .
, تيم : قعد ع كرسي لوحده . ومكشر جدااا . ورينو بتدور عليه شافته قاعد بعيد عنها . وندهت عليه تعالى ياتيمو جمبى هنا .
, تيمو : هز راسه بلاء . وباصص ف الارض وزعلان .
, الكل بص ع تيم . واستغربوه . ماعدا مريم ونور الل ابتسمو ٢ نقطة
, رينو : قامت ومسكته من ايدو واخدته مكانها وقعدت . وهو واقف قدامها . مالك ياتيمو ياحبيبى مكشر اوى كدا ليه .
, تيم : بصلها . وساكت .
, رينو : باسته من خدو . قولى بقى زعلان ليه . ولا عايزنى ازعل منك ٢ نقطة٢ علامة التعجب
, تيم : رينو . انتى حامل . وسمعت ريتال بتقول رينو هتجيب نونو صغير . وبصلها بزعل انتى هتجيبى نونو . وتنسي تيمو يارينو .
, الكل . ابتسم واتأثر من كلام تيم .
, رينو : ابتسمت بدموع . واخدته ف حضنها . ابدا أبدا . تيمو حبيبى انا وبس . وانت ابنى وبحبك وبموت فيك . والنونو الل هيجي ده هيكون اخ لتيمو . او اخت لتيمو . لكن تيمو هاحبه اكتر واحد ف الدنيا دى .
, تيم : ضحك . وفتح ايديه . انتى هتحبى تيمو قد البحر والسما .
, رينو : انا بحب تيمو قد البحر والسما وقااااااد الدنيا دي كلها . وتيمو هيحب النونو مش كدا .
, تيم : النونو ده هيبقى بتاع تيمو وبس ٣ نقطة
,
, ف ايطاليا بعد منتصف الليل
, جيسيكا .نايمه ع السرير . وكانت لابسه طقم لاتعليق عليه حرفياً واللاب توب جنبها بتراقب سفيان الل نايم ومش لابس تيشرت .
, ٢ نقطةوبتفكر كتير ف سفيان وردود أفعاله وأن هو الل متحكم فيها . مش هي . وده طبعا كسر غرورها . وقامت ومتغاظه من سفيان . وقفلت الكاميرات . ودخلت عليه الاوضه بالطقم الل لابساه. وكان نايم. وقربت منه وبدءت تقرب من فهد وتبوسه وتخدره بطريقتها . وقالت الآن انا الذي ساتحكم بك سفيان ٢ نقطة وفهد فاق وحاول يبعد لكن جيسيكا سيطرت عليه كلياا بقربها منه بالطريقه دي. وفهد استسلم ليها تماماااا . وجيسيكا ابتسمت بنصر .وبتقرب اكتر من سفيان . الل تجاوب معاها وبقى تحت سيطرتها. ومره واحده . جيسيكا فتحت عينيها . وبصت حواليها . واكتشفت أنها بتحلم . وغمضت عينيها ونفخت بديق . واتعدلت . وجابت علبة السجاير . وطلعت سيجار وبتشرب . وبتنفخ الدخان بغيظ . تبآ لك ايها الحقير سفيان . لقد جعلت تفكيرى يخرج عن السيطره . ما هذا الحلم الغبي جيسيكا . ومع من !؟ مع هذا الأبله الذي يظن انك خادمة هذا القصر . انا سالقنك درسا قاسيا سفيان الغبى . ولكن كيف !؟ كيف !؟ نعم انا سافعل اي شئ حتى اضايقه . وفتحت اللاب توب وبتراقب فهد .لكن الاوضه كانت ضلمه . ومشافتش حاجه. وهزت راسها يمين وشمال . جيسيكا . لا تهتمي بشأن هذا الغبى الآن . انتى امامك مهمه كبيره جدا .و قريبا ستحصلين ع التاج الملكي . وقامت وخرجت من الاوضه . ونازله شافت سفيان . داخل ع المطبخ . ونزلت بشويش علشان تشوفه هيعمل ايه .
, فهد : كان ف الاوضه وبيحاول ينام لكن مش عارف . وطفا كل الاضاءه علشان يقعد براحته.
, ونام ع الكنبه وحط ايده تحت راسه . وبيفكر ف رينو . وازاى قدر يسافر وهي زعلانه منه . مهما كانت المشكله لازم كنت اخدها ف حضني واودعها . افرض مرجعتش تانى . أفرض حصل اى حاجه ٢ نقطةونفخ بديق . اااه يارينو لو تعرفى انتى ملخبطانى قد ايه . ومخليه عقلي مشتت منى . اااه لو اعرف بس انتى فين . فكرة انى مش عارف مراتى فين دي هتشل عقلى وتفكيرى . انى اعرف انك سافرتى ولا لأ دي بقت أمنية حياتى . انتى متعبه جدا يالارين . وعنيده . اوووف واتعدل وقعد . طيب يافهد لو عرفت إن لارين سافرت ومسمعتش كلامك هتعمل ايه !؟ وغمض عينيه بغضب و**** ماهتعدي بالساهل . لكن لأ لأ . اكيد آدم منعها من تفكيرها الغبى ده . يووووه دماغي هتنفجر . وقام وخرج من الاوضه ونزل ع المطبخ . يعمل قهوه ٢ نقطة
, جيسيكا : نزلت ووقفت بعيد تراقب فهد . لكن شافته بيعمل قهوه . ودخلت عليه . ماذا تفعل سفيان .!؟
, فهد : واقف مديلها ضهره . ولما سمع صوتها غمض عينيه بغيظ . **** يخربيتك ياشيخه . ولف ليها ولسه هيتكلم . لكن اتصدم من الل هي لابساه . وبص بسرعه ع القهوه . احم لم استطع النوم واعانى من الصداع المزمن . فاعددت بعض القهوه . ومن ثم ساخلد إلى النوم .
, جيسيكا : رفعت حاجبها . وربعت ايديها . أرى أنك تتجول ف قصري كأنه منزلك سفيان .
, فهد : من جواه مش طايق نفسه . ونفخ بديق حقيقي ومسك القهوه . وسايبها وخارج ٢ نقطة
, جيسيكا : مسكت دراعه . وصكت ع أسنانها بغيظ. لآخر مره سفيان . تتجاهل جيسيكا . وإلا اعدك انك ستندم كثيراً .
, فهد : لف ليها . وابتسم بتكليف . ماذا تريدين جيسيكا . !؟ ومسك القهوه ٢ نقطة اتريدين ان اسكب هذه القهوه واعود الى الغرفه . وانتظر موعد طعامي ف الصباح . جيسيكا انا لست معتاد ع اسلوب الأمر فهمتى . انا أرى أنك مستاءه من افعالى. لا مشكله . دعينى اذهب من هنا . واعود الى غرفتى ف إقليم ماركي . حيث الهدوء والبحار اعيش بمفردي كمان كنت . اعد قهوتى ف اي وقت اخرج بدراجتى الناريه في اى وقت .
, جيسيكا : قربت منه . انت ثرثار سفيان . وارى انك تقول جيسيكا دون تكليف . انا سيدتك . وعندما تتحدث معي لاتنطق اسمي هكذا فلتقول سيدتى حسنا !؟
, فهد : قرب من وشها حسنا فهمت جيسيكا . ولكن لا تنتظرى منى أن أقول لكي سيدتى هذه ع الإطلاق فهمتى جيسيكا !؟
, جيسيكا : قبضت على ايديها بغضب . انت تتجاوز معي سفيان . وإن لم تفعل ما آمرك به لقتلتك ف الحال . انا سيدتك فهمت !؟
, فهد : ببرود علي رسلك جيسي . اقول لك سيدتى وانتى ابنة ال26 من عمرك . كيف يعقل هذا . وإن كان هذا سيرضي غرورك وتتمنى أن سفيان يقول لكي سيدتى حسنا لا مشكله لدي . ولكن ساقولها لكي عندما اكون حارسك الشخصي حسنا . اهذا جيد لكي . اهدئي قليلا . وساب القهوه ع المطبخ . اتريدين منى شيئا اخر . اريد ان انام ٢ علامة التعجب
, جيسيكا : بغيظ من رودود سفيان ٣ نقطة سابته وخارجه . سيتم توظيفك بعد غد سفيان . استعد .
, فهد : هز راسه . وابتسم من جواه لانه كدا هيبدء الشغل الجد . لكن كان مدايق من لبسها . وساب القهوه . وطلع دخل الاوضه . وبيلف اتصدم صدمة كبيره جداااااا ٢ نقطة جيسيكا ٤ علامة التعجب ؟
, جيسيكا : طلعت متغاظه واقسمت انها تنتقم منه . المهم أنه يطيع أوامرها . ودخلت اوضة سفيان . ومستنياه ف السرير ٢ نقطة واتكلمت بثقه نعم سفيان جيسيكا ٢ نقطة!
, فهد : فهم الل هي ناويه تعمله . وغمض عينيه بغضب . وحاول يسيطر ع أفكاره ومش وقت يعاندها . وحط ايدو ف جيبه .احم ماذا تفعلين هنا !؟
, جيسيكا : قامت ووقفت قدامه . اريدك سفيان . ولكن اريد أن تعرف انى لا اريدك كما تظن انى افكر بك أو اهتم لأمرك . لا سفيان انا اريدك لانى اريد هذا فهمت !؟
, فهد : اممم انتى تريدى أن ترضي غرورك . وطلع ايدو من جيبه ومسح وشه بايديه . وبصلها وسكت شويه ٣ نقطة
, جيسيكا : ستفعل ما آمرك به سفيان . انا سيدتك . وبتقرب منه ٢ نقطة!
, سفيان : وهيدا . جيسيكا !؟
, جيسيكا : هيدا ٢ علامة التعجب؟ انها من الماضي وماتت . وهذا لا يعنى لي شئ . انت ستفعل معي ما اريد والآن فهمت ٢ علامة التعجب؟
, فهد : هز راسه . وحط ايديه ف وسطه . اممم حسنا . وانا اريدك أيضا . وشالها ورايح بيها ع السرير من غير مايتكلم ٢ نقطة
, جيسيكا : من جواها بتضحك بنصر لانها أمرت سفيان وهو سمع كلامها .
, فهد : نزلها ع السرير . واتعدل . وقلع التيشيرت . وبيقرب منها ٢ نقطة
, جيسيكا : بتقرب من سفيان. لكن فتحت عينيها مره واحده . وزقت سفيان . وقفلت مناخيرها بايدها . ما هذه الرائحة الكريهة . وزقت سفيان وقامت ٢ نقطة
, فهد : اتعدل ومسك ايديها . ماذا بك . هيا تعالى انا اريدك جيسي .
, جيسيكا : شدت أيدها . انت مقرف ومقزز . رائحتك كريهه جدا . انت حقير سفيان . وسابته بسرعه وقافله مناخيرها بايدها وخرجت وقفلت الباب وراها .
, فهد : قعد ع السرير . وكاتم الضحكه علشان الكاميرات . وبيمثل أنه بيشم التيشيرت ومثل الحيره . وقام ودخل الحمام . وضحك من قلبه ع شكل جيسيكا . هههههههههههه . **** يخربيت فقرك يامراد هههههههه . ووقف قدام المرايا يغسل سنانه بالمعجون . ورجع بتفكيرو لما كان مع مراد ف الفندق امبارح ٢ علامة التعجب
, فلاش باك ٢ نقطة
, مراد : حكى كل حاجه لفهد . والباب خبط وكان الغدا جه .
, اكرم : قام يفتح وياخد الغدا ٢ نقطة
, .مراد : اسمعنى يافهد بما أن انت قولت ع الاماكن الل جيسيكا بتبقى موجوده فيهم ف القصر . انا هسلمك ميكرفونات صغيره جدا جدا . ودي بقى بشطارتك انت عايزك تزرعها ف الاماكن الخاصه الل هي بتقعد فيها مع الل اسمه بيشوي ده . واكيد أسرارها كلها عندو . وكمان تزرع ميكرفون ف كرسي كيڤين . لانه اكيد عندو معلومات أو أى خطط . وده هيفيدنا جدا وهيسهل علينا كتير .
, فهد : تمام . سهله جدا . وفعلا هتسهل علينا كتير .
, مراد : تمام امسك العلبه دي فيها الميكروفونات مع الماده اللاصقه ٢ نقطة
, فهد : اخد العلبه وحطها ف جيبه ٢ نقطة
, مراد : بص لفهد . وطلع من جيبه علبه صغيره . امسك يافهد العلبه دى خليها معاك ع طول ف كل وقت .
, فهد : اخد العلبه ٢ نقطة دي علبة ايه دي !؟ وبيفتحها . اووف وقفلها بسرعه .ايه يعم الريحه دي . دي علبة توم دي ولا ايه اووف وبيكح !؟
, مراد : دي علبه فيها ( ١٥ قرص )دى خلطة اعشاب . عباره عن توم وبصل وتوابل ريحتها نفاذه وقويه جدااا واكتر حاجه فيها التوم والبصل. وملهاش اى ضرر نهائي ٢ نقطة
, فهد : امم طيب ليه !؟
, مراد : اولا جيسيكا دي مش ساهله . وانك بتعاملها المعامله دي هي حباها جدا . بس غرورها مانعها تعترف بده . وهتفضل تفكر كتير ٢ نقطة وعلشان تكشفك هتحطك ف اختبارات صعبه لسفيان ال**** . واكيد هتفكر انها تقرب منك . وانت من وجهة نظرها كنت عايش مع هيدا ف شقه لوحدكو يعنى الحجات دي عادي بالنسبالك . وعايزه تتأكد من انك هتوافق ولا ترفض . وكمان دي مش اى حد . لأ دي جيسيكا كيڤين . يعنى بنت رئيس المنظمه اي حد يتمنى بس يبصلها . ولو انت رفضت كدا انت هتدخل دايرة الشك ع طول . انا بقى عايزك تخبى العلبه دي ف السوسته السحريه الل ف الشنطه . ولازم . لازززم يافهد تخلى قرص ف جيبك احتياطى ف اى وقت . ومن غير ماتشوفك ف الكاميرات . ولو حاولت انها تقرب منك . بطريقه خفيه منك. تحط القرص ده تحت اللسان من غير ما تشرب ميا . هو طعمه لازع جدا . ولازم تستحمله . ولما هي بقى تحاول تقرب منك مش هتقدر تستحمل الريحه دي . وإن شاء **** خير . تمام فهمتنى يافهد ٢ علامة التعجب؟
, فهد : هز راسه . فهمت تمام جدا انا كنت قلقان جدا . كل شويه اقول **** يستر ومتختبرنيش الإختبار ده ٢ نقطة
, مراد : **** يستر إن شاء **** .
, فهد : فاق من أفكاره . وبيغسل سنانه بالمعجون ٢ نقطة وضحك تانى ع شكل جيسيكا . وحمد **** ان كان ف قرص ف جيبه . ولما شافها حط ايدو ف جيبه واخد القرص . واخده وهو بيمسح وشه بايديه . وبصلها وسكت . لأنه كان بيحاول بكل قوته سيتحمل طعمه . ووافق ع طلبها علشان متشكش فيه. وبص ف المرايا . وقال فاضل انى ازرع الميكروفونات بكره . باي طريقه . وهستلم شغلى بعد بكره . والشغل الل بجد هيبدء ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, بعد كام يوم ٢ نقطة
, آدم : نايم واميرته ف حضنه . والمنبه رن ف ميعاد الشغل .
, آدم : فاق . ومريم صحيت . وبصت ل آدم الل بيبص عليها ومبتسم . صباح الخير ياحبيبى.
, آدم : وهي ف حضنه ٢ نقطةصباح الحاجه الحلوه .
, مريم : ههههه . انت الحاجه الحلوه ف حياتى٢ نقطة
, آدم : ابتسم . وباس خدها . نمتى كويس !؟
, مريم : امم الحمد لله . بقالى فتره مكنتش بنام كويس . يمكن من قلقلى ع رينو . لكن الحمد لله الدكتوره طمنتنا ان كل حاجه تمام . هي بس تهتم بالاكل .
, آدم : طيب واميرتى الحلوه بقى مش ناويه تهتم بالاكل .
, مريم : حبيبي . و**** انا باكل كويس . اومال انا عايشه ازاى يعنى . بفطر معاك قبل ما تنزل ع شغلك . وبتغدي معاك . هو بس العشا الل باكل فيه حاجه خفيفه كدا علشان لما بتعشي مبعرفش انام كويس .
, آدم : باس أيدها . اعملى حسابك انى بعد ما مراد يرجع إن شاء **** . هاخدك ونسافر ونعمل تشيك اب انا وانتى. .
, مريم : لسه هترفض .
, آدم : هاااا ٣ علامة التعجب . كلامي لازم يتسمع تمام . ومفيش نقاش ف الموضوع ده . انا اكتر من مره اقولك تعالى نكشف عليكى حتى نطمن وانتى بترفضي . لكن خلاص انا اخدت قراري تمام ٢ نقطة
, مريم : رجعت راسها ع كتفه وبصتله بحب. حاضر يا آدم وانا لازم اسمع كلامك ياحبيبى .
, آدم : عارفه انا بفكر . اننا نسافر ونقعد انا وانتى شهر كامل . نستجم كدا لوحدنا عايز اشبع منك يامريم . الشركه والشغل والمسؤليه اخدوني منك . ومش عارف اقضي معاكي وقت لوحدنا .
, مريم : قلبها دق بسعاده . وغمضت عينيها . انا كمان نفسي اقضي معاك وقت كبير جدا . انت مشاغلك كتير **** يكون في عونك . وإن شاء **** لما مراد وفهد يرجعو بالسلامه . تاخدنى ونسافر ع اى مكان . المهم تكون معايه ٢ نقطة
, آدم : باس راسها . حبيبتى عينيه ليكي . اممم انا عايز اقولك انى انهارده هتأخر شويه .
, مريم : بزعل . هترجع امتى يعنى بالسلامه ٢ نقطة؟
, آدم : بصي علشان مكدبش عليكى انا معرفش . انا هخلص الشغل . وهروح مشوار مهم مع طارق . بعد المغرب . ويعالم المشوار ده هيخلص ع امتى ٢ علامة التعجب ولو ده هيضايقك بلاش اخلص شغلى واجي ل عشق ال آدم جري .
, مريم : ابتسمت . لا ياحبيبى . شوف مصلحتك وشغلك . وتروح وترجعلى بألف سلامه ٢ نقطة
, آدم : **** عليكي . يا قلب آدم . اهو انا بقى عايزك تدعيلى كدا ع طول .
, مريم : اتعدلت وباست ع ايدو بحب . انا بدعيلك ف كل وقت . ولو لساني انشغل بحاجه تانيه قلبى بيكمل ويدعيلك . **** يحرسك ويحفظك ويكفيك شر اعدائك . ويخليك ليا ولا ولادك .وضحكت ويارب اشوفك وانت بتسلم احفادك لعرسانهم .
, آدم : هههههههه . يا**** منك كل ده . هعيش كل ده ٢ نقطة
, مريم : **** يديك طولة العمر . و**** العيله دي كلها ماتسوي من غير آدمي حبيبى ونور عينى وأماني وسندى ٢ نقطة
, آدم : تعالي هنا . وحضنها بسعاده . اااه هعشقك ايه اكتر من كده . عارفه و**** يامريم كتير بحسد نفسي عليكى . انتى كتير عليا اوى . انتى كتير ع آدم .
, مريم : غمضت عينيها ف حضن امانها . واتنهدت بحب . انت تاج راسي يا آدم حب عمري ورفيق دربي .
, آدم : عيونه لمعت بدموع . من فرط السعاده . واتنهد وباس راسها . وانتى الماسة آدم ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, بعد فتره.
, ف الجامعه .
, المحاضره . خلصت . والطلاب بدءت تخرج من المدرج .
, رينو :. قامت وبتاخد الكتب . علشان تخرج .
, معتز واقف ف اول المدرج . وبيسرق النظر ليها . وجواه مش عارف ينساها ومخنوق جدا .
, رينو : خارجه . وشافت معتز واقف وعينيه عليها . ونزلت عينيها بسرعه . وخرجت ومهتمتش .
, معتز : اخد الشنطه بتاعته بإحباط كبير . وخارج من المدرج . وشكله واضح عليه الإرهاق والتعب .
, رينو : اتصلت ع رودي لكن فونها صامت ومردتش . وزي ما اتفقوا الل هتخلص الاول هتستنى ف الكافتيريا. ورينو راحت وقعدت ف الكافتيريا . وغاده شافتها وراحت قعدت جمبها ٢ نقطة
, غاده : هاي الجميل عامل ايه !؟.
, رينو : ابتسمت . هاى ورحمة **** . الحمد لله ياغاده . انتى عامله ايه !؟
, غاده : شافت معتز واقف ف الكافتيريا وبيتكلم ف الفون . وسندت ايدها ع خدها اااه انا كويسه . بس قلبى مش كويس يختى . ادعيلى وانبى يا لارين ان الل بحبه يحس بيا أصله وجعلى قلبى اوى واتنهدت .
, رينو : زعلت علشانها . وقالت حبيبتي إن شاء **** **** هيريح قلبك ويرزقك بالل يصونك . لكن مفيش حاجه اسمها انك تحلفينى بالنبي . قولى لا إله إلا **** . انتى عارفه إن لاحلفان إلا ب**** . ودي مش اول مره اقولك عليها .
, غاده : اه و**** فعلا . أستغفر **** العظيم يارب . لا اله إلا **** ٢ نقطة خلاص ب**** عليكي تدعيلي أصله مقفل خالص ونفسي امسكه من زومارة رقبته واهزو كدا واقوله نحن هنا .
, رينو : هههههههه ٢ نقطة **** يكون ف عونه هو طالب هنا ف الجامعه ولا قريبك !؟.
, غاده : قلبها دق . وبصت وقالت بهيام تؤتؤ هو دكتور ف الجامعه هنا .
, رينو : بدهشه هيييييه انتى بتحبى دكتور هنا . وفتحت عينيها على الاخر . اوعي يكون الدكتور عبد الحميد . ههههههههه مش معقول ههههه
, غاده : بصت ل رينو بغيظ . الدكتور عبحميد . يعنى بزمتك هحب واحد قد ابويا وكرشه مدلدل وتصرقاته تصرفات مراهق . شكلى كدا هعمل جنايه انهردا ٢ نقطة
, رينو : عبحميد ههههههه . خلاص خلاص متزعليش . قوليلى مين هو الل أمه داعيه عليه ده .
, غاده : اه وانبى يارينو يختى أمه داعيه عليه أوى . وداعيه عليه أنه مايحسش بيا .
, رينو : اوووف تاااانى ياغاده . بتحلفى بالنبى .
, غاده : لا إله إلا **** . أستغفر **** العظيم يارب . اسمعى يستى . هو الدكتور معتز ٢ نقطة
, معتز . كان ماشي ورا رينو بمسافه . ودخل الكافتيريا . وفونه رن . وشافه وكان المتصل وليد ابن خالته ٢ نقطة وليد الشامي .ورد عليه الو .
, وليد : هالووو ميزو حبيب قلبي عامل ايه يادكتور .
, معتز : بنفاذ صبر . انا كويس الحمد**** . واخيرا حنيت واتصلت . وشوفت رقمك عندى وليد : براحه ياوحش عليا . روق كدا . انت عارف انى مسافر شرم . واكيد مش فاضي هههههههههه . ياريتك معايا كنت هظبطك هههههههههههه .
, معتز : لا خلي الحجات دي ليك ٢ نقطة واحد غيرك كان اتعلم لكن لأ الستات والشرب رقم واحد ف حياته . ومحاولتش حتى تعتذر لمديرك ف الشغل . مقضيها سفر وفسح وكباريهات حتى خالتى **** يرحمها ماتت وهي زعلانه منك وزعلانه عليك . انت مش هتفوق بقى .
, وليد : نفخ اوووف يخربيت ام المثاليه الل انت فيها . فكك منى انا بس وركز ع الل مطلعه عينك . عارف ياض يامعتز انا كنت ناوى انزل من شرم عليك ف الكليه علشان اشوف الل مدهولاك كدا . بس جوز خالتك بقى قالى تعالى ع المصنع الل ف الكويت . هخلص كدا كل حاجه . ولما إفضى ابقى اجيلك .
, معتز : بيسمع وليد وعيونه ع رينو . واتنهد . لا ياوليد خلاص مفيش حاجه كل شئ قسمه ونصيب . هي اتجوزت خلاص .
, وليد : الوو . الوو ولا يامعتز صوتك راح فين.
, معتز : الو . الو وليد . والخط قطع .
, وليد : ف التراس مع بنت والخط قطع . هو كان بيقول ايه الواد ده . بقى عيل كئيب اوى . وبص للبنت ماتجيي اقولك ع حاجه ف منتهي الخطوره هههههههههههه .
, البنت .بدلع ٢ نقطة وانا كمان عايزه اقولك ع حاجه ف منتهي الفظاعه هههههههههههه٢ نقطة
, ف شركة آل العدوي
, آدم ف المكتب ومعاه طارق ومحمد .
, محمد : اخد اجازه بقاله يومين وركبو كاميرات ف مكتب احمد ٢ نقطةوانهردا التنفيذ . ومحمد قاعد ومن جواه خايف وقلقان . ونور كل خمس دقايق تتصل عليه ومرعوبه وخايفه ع آدم ومحمد جدا ٢ نقطة
, آدم : بص ف الساعه . تمام المغرب فاضل عليه ربع ساعه . طارق اتصل ع رمزى . وقوله يجهز نفسه ويلبس من دلوقتي . ويصلي المغرب ويروح ع المستشفى ع طول . واحنا هنحصله وكل حاجه جاهزه معانا . واول مايبدء ويقع ع الأرض رجالتنا هتشيله وتسلمه ف مبنى الحالات الانسانيه .
, طارق : هز راسه تمام . وطلع الفون واتصل ع رمزى وقاله كل حاجه آدم قالها .وقال ل آدم . الفريق بتاعي جاهز ومستنى الاشاره.
, آدم : تمام . والباقى كله ع **** ٢ نقطة
, المغرب إذن . وآدم وطارق ومحمد نزلو صلو ف **** الشركه وكان معاهم رعد منتظرهم وصلا معاهم ٢ نقطة واتحركو ع المستشفى . كلهم ف عربية آدم . ورعد الل سايق. ووصلو عند المستشفى . وركنو بعيد شويه .
, محمد : فتح اللاب توب . الل متوصل بكاميرات غرفة العمليات . ومكتب احمد .
, وآدم : فاتح اللاب توب . الل متوصل بالكاميرا الل مع رمزى . وجهاز التصنت . وقال رمزى وصل قدام المستشفى . ورجالتنا هناك .
, وكلهم بصو وشافو . واحد لابس هدوم قديمه جدا . وشعرو منكوش . وشبشب قديم . وشكله متبهدل خالص . كأنه متسول بالظبط . وتابعو تحركاته . من اللاب توب
, رمزى : ماشي بتمثيل قدام المستشفى بيعرج وبيرتعش . وقرب من الرجاله . وراح واقع قدامهم . والرجاله مثلو الدهشه . وراحو عليه يحاولو يفوقوه .
, جه من وراهم فرد من الأمن . ماله الراجل ده .
, # : مش عارفين . ده وقع مره واحده . ومش راضي يفوق .
, & : ده مات ده ولا ايه . وشكلو شحات . وتلاقيه مكلش حاجه . وطب ساكت .
, فرد الأمن : لا إن شاء **** مامتش . حد منكم يدخله المستشفى وهما هيهتمو بالحاله .
, # : مستشفى . بالحجم ده . وكمان تخصصي هتقبل حاله ذي دى .
, فرد الأمن : ايوه طبعا . الدكتور محمد عزيز **** يكرمه . مخصص مبنى مخصوص للحالات الانسانيه . حد منكم يدخله المستشفى بسرعه هتفضلو سايبينه كدا .
, # : بص لصاحبه ٢ نقطةطيب شيلو معايه وبص لفرد الامن فين المبنى ده !
, فرد الأمن : تعالى وانا هدخل معاك وهوصفلك المكان .
, وشالو ودخلو بيه المستشفى . وملاقوش معاه اي إثبات شخصيه . وحولوه ع المبنى ٢ نقطة
, فرد الأمن : بصو ياشباب . هتمشو ع طول واخر الطرقه دي تدخلو يمين . هتلاقو اسانسير وسلم هتطلعو الدور التاني . هو ده المبنى .
, # : متشكرين جدا . تعبناك معانا .
, فرد الأمن : لا متقولش كدا . انا معملتش حاجه . بلإذن انا علشان البوابه . وسابهم وخرج.
, الشباب : دخلو الاسناسير . ورمزى . قام . وقالهم . انتو عارفين شكل الدكتور. والدكتوره
, مش عايز لخبطه .
, الشباب : تمام يافندم . وواحد قال احنا حافظين شكلهم يافندم . وإن شاء **** المهمه هتنجح . **** يوفقك يافندم .
, رمزى : هز راسه . تمام يارجاله . يلا همتكو . والاسانسير وقف وخارجين شايلين رمزى . وماشين ف الطرقه . ووصلو عند مكتب احمد .
, # : يا اهل الخير . حد هنا . مفيش اى دكتور هنا ٢ نقطة
, & : انا هروح اشوف اي دكتور .
, ف نفس الوقت . احمد ورانيا ف المكتب .ومحمد شايف وسامع الحوار.
, احمد : اهدى بقى يارانيا . مش حتة عيل زى ده يدايقك .
, رانيا : بغيظ . نعم عيل !؟ ده عيل مش متربى . انا قولتلك من زمان نخلص منه . انت رافض ليه ها !؟. الواد تحس انه مستقصدنى . ده بيقول عليا حرميه . وكمان مبيحبنيش . اااه يانارى . نفسي تطلعلى قلبه اكله باسنانى دول .
, احمد : انتى عبيطه .احنا لو عملنا كدا . يبقى بنقول للكل هنا ف المستشفى . فتحو عينيكو موجود هنا تجارة اعضاء . متبقيش غبيه . وبعدين ده عيل صغير . سيبك منه وركزى بس . العمليه ناشفه اليومين دول . والجماعه شادين عليا وع الدكتوره . ومش عارف اجيب ناس منين .
, رانيا : شادين ليه ٢ علامة التعجب؟ انت امبارح مش واخد اتنين ع الشقه الل ف المنطقه السكنيه الجديده . وسلمت أعضائهم للجماعه . انت والدكتوره .٣ علامة التعجب؟
, احمد : ايوه يستى . هما عايزين كل ساعه أعضاء مش كل يوم حتى . وانا بسلم الاعضاء امبارح . قالولى شد حيلك شويه .
, رانيا : سيبك من كل ده . انا متغاظه من الزفت الل اسمه تيم ده عاااايزه اقتله بايديا دول.
, احمد : ههههه . انتى عايزه تقتلى تيم ٢ نقطة والدكتوره عامله معايه مشاكل علشان عايزه منى انى اجبلها الدكتوره نور لحد عندها علشان تاخد أعضائها وهي صاحيه . ههههه . وبص قدامه بغل . وصك ع اسنانه بغيظ. وانا عايز اطلع قلب محمد عزيز واكله ني . وسمعو صوت حد بينده ع دكتور .
, رانيا : انا هاقوم أشوف ف ايه . حاجه تقرف .
, # : يا اهل الخير . حد هنا . مفيش اى دكتور هنا ٢ نقطة
, & : انا هروح اشوف اي دكتور .
, رانيا : خرجت . وشافتهم . وشافت رمزى وقرفت من شكله . خير ياجماعه .!؟
, # : حضرتك احنا كنا واقفين قدام المستشفي ومستنين واحد صاحبنا عشان مسافرين . والراجل الغلبان ده كان ماشي قدامنا . ووقع طب ساكت مره واحده . وواحد من الأمن قالنا ان ف مبنى هنا للحالات الانسانيه . وجبناه ع هنا .
, رانيا : هزت راسها . امم طيب سجلتو اسمه ف الاستقبال ٢ نقطة
, & : لا يا دكتوره . ملقناش معاه اي حاجه إثبات شخصيته . وانتى شايفه شكله . اكيد مالوش حد .
, احمد : من ورا رانيا . وابتسامه فرح ٢ نقطة ايه يا دكتوره . وده وقته لازم ننقذ حالة المريض .
, وجه : ٢ ممرضين . واحمد قالهم . خدوه على اوضة الكشف وبعدها هنعمله الاشعه والتحاليل اللازمه . وإن شاء **** هيخرج من هنا زى الفل .
, # : **** يبارك ف امثالكو يارب . طيب نستاذن احنا .
, احمد : بسعاده : طيب مين فيكم الل هيبقى مسؤول عن الحاله !؟
, & : و**** يادكتور . وفون الشاب ده رن ٢ نقطةوبص ف الفون ٢ نقطة وقال ل احمد ٢ نقطة احنا مش القاهره . ولازم نسافر دلوقتي . ومعلش دي مسؤوليه كبيره واحنا مش قدها .
, احمد : هز راسه بسعاده كبيره . اممم تمام . اتفضلو انتو . واحنا هنهتم بالمريض ٢ نقطة
, الشباب : تمام . وخرجو من المستشفى . وركبو ف العربيه ومستنين إشارة طارق . والقوه واقفه بعيد عنهم ٢ نقطة
, محمد : كان بيسمع رانيا وأحمد . وعيونه مفتوحه على الاخر بصدمه . من الل سمعه . وكان عايز ينزل من العربيه ويطلع يقتل رانيا وأحمد . لكن آدم سيطر ع الموقف . وقاله اهدا . نور ف البيت وتيم وتمارا بخير . وانت معانا . اهم حاجه نعرف مين الدكتوره الل بيتكلمو عليها دي !؟
, محمد : قفل اللاب توب بغيظ . وبينهج بصوت عالى . وعينيه رايحه يمين وشمال . ومصدوم حرفيا من احمد . لأ وكمان عايز يقتل محمد . ورانيا عايزه تقتل تيم . وواحده عايزه تقتل نور ٣ نقطة وكان متعصب ع الآخر . وطارق حاول يهديه . وفتحو اللاب توب من تانى علشان يشوفو ايه الل هيحصل بعد كدا ٣ علامة التعجب
, آدم : قلبه بيغلى من جواه . وصك ع اسنانه بغضب شديد . وباصص قدامه بغل . مييين !؟ ميين الل بتكره بنتى وعايزه تنتقم منها بالطريقه دى . اقسم ب**** لا خليها تندم وانا هنتقم منها ع طريقتى انا .( إلا عيالى ) . وانتو كمان ياحمد ورانيا اقسم ب**** لا اخليكو تعضو على صوابعو من الندم .وهعيشكو ف رعب . زي الل انتو عيشتوه للناس الغلابه . ولازم تدوقو من نفس الكاس . ٥ علامة التعجب
, احمد : اخد رانيا . وكشفو ع رمزى . واخدو منه عينه وعملوا تحاليل بسرعه . والاشعه . وكل حاجه تمام . وبص ل رانيا . فرصه وجت ع طبق من دهب ياريرى ٢ نقطة
, رانيا : اممم عندك حق . وخصوصاً انه ممعهوش اى إثبات شخصيه . ومتسول يعنى محدش هيفتكرو اصلا .
, احمد : ومش بس كدا . محمد ونور واخدين اجازه من يومين . واسم الراجل ده متسجلش ف المستشفى يعنى كأنه مدخلش اصلا . ههههههههه . الحظ الحلو ديما معايه .
, رانيا : ههههه . يلا **** يرحمه . بقولك ايه انا هروح اجهز العمليات حالا ٢ نقطة واتحركت علشان تخرج ٣ نقطة
, احمد : مسك ايدها . استنى بس .
, رانيا : استنى ايه !؟ الراجل كل حاجه فيه سليمه . وملوش اى إثبات شخصيه . وانت قولت أن محمد ونور اجازه يعنى كل حاجه ماشيه حلو قوي . وكمان الجماعه قالو شد حيلك شويه . يلا قبل ما الراجل يفوق من الإغماء . انا هروح اجهز حقنة البنج .!؟
, احمد : افصلى شويه . واسمعينى للآخر . انتى دلوقتي . هتروحي تنادي ع سيد و حمو . الل انا مشغلهم معانا . وهياخدو الراجل ده .من الباب الخلفي للمستشفى .ويحطوه ف عربيتى. وهناخدو ع الشقه مكان شغلنا الأساسي . وهتصل ع الدكتوره تحصلنا ع هناك . ونخلص كل حاجه براحتنا . انما هنا كل شويه وانا بعمل العملية وباخد الاعضاء انتى كل دقيقه تطلعي تبصي تشوفى حد جاي . وبنخاف لو حد شافنا . وبنبقى متوترين . وبما أن محمد ونور مش هنا هنخرج من الباب الخلفي للمستشفى . ونخلص كل حاجه ف الشقه . وناخد كل حاجه .وبعدها نرمي الراجل ف اي حته . او سيد وحمو يدفنوه بطريقتهم زي كل مره . ونرجع ع المستشفى وندخل زي ما خرجنا . ولا من شاف ولا من درا .
, رانيا : ابتسمت . اممم فكره بردو . طيب انا هروح انادي ع سيد وحمو بسرعه . بس الراجل ده مش راضي يفوق ليه .٢ علامة التعجب؟
, احمد : بص ع رمزى . لا هو فايق بس شكله نايم نوم عميق . فكك منه دلوقتي لو فاق هخدرو . يلا بقى قبل ما يجي دكتور ولا اى حد من الممرضين.
, رانيا : ماشي حالا وهنكون عندك . وخرجت ٢ نقطة
, آدم : والكل متابعين . واول ما سمعوا الل احمد قالو .
, طارق : اتكلم مع القوه ف اللاسلكي . وعطاهم اشاره إن الهدف هيخرج من الباب الخلفي للمستشفى . والعربيه رقمها . (٤ نقطة) وعطاهم رقم العربيه .
, وبعد : شويه . سيد وحمو . شالو رمزي ع كرسي متحرك . وخرجو بيه وحطوه ف شنطة العربيه وقفلو عليه . واحمد ورانيا . خرجو وركبو العربيه . واتحركو . واحمد اتصل ع الدكتوره . وقالتلهم ف ثوانى هكون عندك ٢ نقطة
, رمزي . ف شنطة العربيه. وكلم آدم بصوت مهموس .
, .وآدم . طمنه وقالو احنا والقوه ماشيين وراك . من بعيد والدنيا ليل ومش هيشوفنا متقلقش .
, محمد : اول مره يكون قلبه فيه غيظ كدا من اخر موقف كان مع هشام . وعايز يقتل رانيا وكمان بيفكر مين الدكتوره دى مييين الل عايزه تقتل مراتى وبالطريقة دي . وجسمه اتشد . اقسم ب**** العظيم ماهارحمكوو ٣ نقطة
, رعد : ماشي بحظر ورا عربية احمد . وآدم وطارق عينيهم ع العربيه . والمشوار اخد حوالى ساعه إلا ربع .
, احمد : سايق العربيه . وجمبه رانيا . وبيهزرو ومبسوطين . والدكتوره اتصلت ع احمد وقالتله إنها موجوده في الشقه ٢ نقطة
, احمد : قالها خلاص ٥ دقايق ونكون عندك ٢ نقطة
, وعدت ال ٥ دقايق ووصلو وكانت منطقه سكنيه جديده ومفيهاش ناس كتير وكان مكان فاضي . واحمد نزل . وفتح شنطة العربيه . وشال رمزى بصعوبه . وحطه ع الكرسي المتحرك . يلا يارانيا . اقفلى العربيه وحصلينى . وزق الكرسي ودخل عماره . ونزل بالكرسي تحت للبدروم .
, والدكتوره فتحت : اتاخرتو كدا ليه !؟
, احمد : معلش ياحبيبتى الطريق زحمه. وسعي بس كدا علشان ادخل ٢ نقطةودخل ومعاه رمزى وسابه ع الكرسي . وراح لحبيبته واخدها في حضنه وباسها مالك شكلك مخنوقه .
, الدكتوره : بديق ٢ نقطة بعدت عنه . وهتخنق ليه . المهم يلا بس بسرعه علشان نخلص .وبصت ع رمزى . انت جبته من الشارع ده ولا ايه !؟
, احمد : ادايق لما بعدت عنه بنرفزه . لأ ده وقع قدام المستشفى ٢ نقطة
, رانيا : دخلت . وبتكح . اووف انتو مش هتخلو حد ينضف البدروم ده . الريحه انا مبقتش قادره استحملها ٢ نقطة ددمم وعلب محاليل فيها أعضاء .
, احمد : مش وقته الكلام ده . يلا علشان نخلص . وبعد مانخلص كل حاجه . هنحط الاعضاء ف المحاليل ونسلمها قبل ما نهار بكره يطلع ٢ نقطة وسيد وحمو ياخدو الراجل ده ويدفنوه ٢ نقطةوبص للدكتوره يلا ولا ايه !؟
, الدكتوره : نفخت بديق . ايوه يلا اووف .
, احمد : ممكن اعرف السبب في النرفزه دي ٢ علامة التعجب؟
, الدكتوره : بغل نووور . السبب نور انا عايزاها . وانت مش قادر تجبهالى . انا كل لما اشوفها قلبى بيغلى . ولما بسمع صوتها ببقى عايزه اقتلها . وبصتله انت تتصرف وتجبها هنا انت فاهم . وده الل اتفقنا عليه انا وانت . انت عايز تبقى الكل في الكل في المستشفى . وانا عايزه انتقم من نور فاهم ٢ نقطة
, احمد : بيلبس الجوانتى . حاضر ياحبيبتي . خلينا بس نخلص من الراجل ده ونقبض . وهنفكر انا وانتى فى اى طريقه . واجبهالك . ومش كل يوم نتكلم ف الموضوع ده ٢ نقطة انا بس مستنى فرصه تكون لوحدها انتى شايفه وعارفه انها مبتخرجش لوحدها ابدا . انا هفكر وهعمل الل يريحك اكيد هلاقي طريقه .ويلا بقى .وبيشيل رمزى بينمه ع السرير ٢ نقطة
, الدكتوره : ماشي . هاتى يارانيا علب المحلول .
, رانيا : حاضر .
, الدكتوره : اديله البنج . والقلب سيبه للآخر .
, احمد : ضحك . هو كل مره تفكرينى . انتى ناسيه انى جراح ولا ايه . يلا . هاتى البنج يارانيا ٢ نقطة
, رمزي طبعا سامع كل حاجه ومستعد ف اى وقت . لكن مستنى ل آخر لحظه ٢ نقطة
, رانيا : جابت علب المحلول وحطتها ع التربيزه. ثوانى . البنج ف شنطتى . وفتحت الشنطه . وجابته امسك البنج اهو .
, احمد : اخد البنج . ولسه هايديه ل رمزى .
, رمزي : فتح عينيه ٢ نقطة واحمد اتخض
, الباب اتفتح مره واحده عليهم . والكل اتخض .
, احمد اتفزع والحقنه وقعت من ايده .
, .ورانيا اتخضت وخافت .
, .والدكتوره اتخضت واتصدمت وعينيها مفتوحه على الاخر٢ نقطة
, آدم : والكل طبعا ف العربيه سامعين الحوار ع نور . وآدم ومحمد الغل والغيظ جواهم بيكبر . وكمان طارق ادايق جدا واتنرفز علشان نور تعتبر بنت اخوه .
, .حتى رعد اتدايق . وقال ل آدم ياريت تسلمنى الدكتوره دي وانا هربيهالك بمعرفتى ياباشا ٢ نقطة
, آدم : ساكت ومبيردش. وسمعو احمد بيقول هاتى البنج يارانيا ٢ نقطة وقال لطارق يلا الكل يتحرك بسرعه مفيش وقت .
, محمد : مصدق سمع كلمة آدم . ونزل اول واحد . ومستناش حد . وجرى ع البدروم . ونسي خالص إن في مهمه تجارة أعضاء . لاء هو عايز يعرف مين الل بتتكلم ع نورو وعايزه تنهي حياته قبل حيات نور.
, آدم نزل . وطارق كان هينده ع محمد . وآدم هشش اوعي تنادي ممكن يسمعوك . سيب محمد يتصرف .
, رعد نزل . وماشي جمب آدم وطارق .
, طارق ادي اشاره للقوه ٢ نقطة
, محمد : نزل للبدروم بسرعه و كسر الباب بكل غيظ . وعينيه بتدور عليها . ولكن فتح عينيه بصدمه . يااسمين ٤ علامة التعجب
, رمزي : قام بسرعه . ومسك احمد وكتفه ٢ نقطة
, رعد دخل . بسرعه ومسك رانيا وياسمين ٢ نقطة
, آدم : وطارق دخلو واقفين . وبيتفرجو ع المكان من جوه . وطارق صورهم
, محمد : راح وقف قدام ياسمين . وعينيه بتطلع شرار . ومن غير مقدمات . بكل قوته ضربها بالقلم . لدرجة أنها كانت هتقع لكن رعد ماسكها .
, ياسمين . صرخت . ومناخيرها نزفت . والقلم علم ع وشها ٢ نقطة
, محمد : شدها من شعرها جامد جدا لدرجة أن شعرها طلع ف ايدو بعد كدا .
, ياسمين : بتصرخ بصوتها كله من الوجع ٢ نقطة
, . محمد : اتكلم بصوت يرعب حقيقي . انتى .!؟
, تعرفي القلم ده جه متأخر اوى . انتى ياحيوانه عايزه تقتلى مراتى هااااا ٢ علامة التعجب؟ . وضربها قلم تانى اقوي من الاول وهو ماسك شعرها .
, وياسمين . صرخت ااااه . وبوقها اتجرح ٢ نقطة وزعقت ٢ نقطة انا بكرهاااا . بكرررها . اخدتك منى . انت ملكى انا وبس . انت فاهم انا هقتلها . انا هشرب من دمهااااا . ااااااه ووقعت ع الأرض مغمي عليها من القلم التالت من محمد ٢ نقطة
, احمد : واقف مصدوم .من كلام ياسمين .ع محمد . لكن صدمته الأكبر انه انتهي ٢ نقطة
, محمد : سمعها وثار اكتر . وراح عند رانيا . وضربها بالقلم .وبردو مسكها من شعرها جامد ٢ نقطة وانتى عايزه تقتلى ابنى ٢ علامة التعجب؟ عايزه تقتلى ابن نور الل وافقت انك تشتغلى في المستشفى . هاااا ٢ علامة التعجب؟ . ررددددى . ابنى عملك اييييييه . تيم عملك اييييييه علشان عايزه تاكلى قلبه بسنانك . وضربها تانى .
, رانيا : بتصرخ . حرام عليك . ااااه سبنى و**** ما عملت حاجه ولا قولت حاجه . وبردو اغمى عليها من القلم التالت الل اخدته بكل قوه من محمد عزيز الغضبان . ولف ل احمد وهجم عليه بوكسات وفين يوجعك . انت بقى الل عايز تقتل صاحبك . الل وقف جمبك وساعدك . انت عايز تسوء سمعت المستشفى بتاجر فيها بدم الغلابه هااا . وكل كلمه بالبوكس ف وشه ٢ نقطة
, القوه . واقفه من ساعة ما آدم وطارق دخلو . لكن طارق وقفهم بإشاره منه . لحد ما محمد يربيهم .
, آدم : واقف وشايف محمد ثاير تماما . وخلاص وش احمد مبقاش باين من الدم . وياسمين ورانيا مغمى عليهم . وكل واحده وشها بينزف . وأقسم انه لازم يدفع ياسمين التمن ويعيشها ف رعب حقيقي ٢ نقطةوبص ل طارق . كفايه كده الكلب ده هيموت ف ايد محمد ٢ نقطةخلى القوه تاخدهم .
, طارق : مستمتع بضرب محمد ليهم . ماتستنى شويه .
, آدم : لأ كفايه لسه ورانا استجوابهم علشان نعرف مين الناس الكبيره الل مشغلاهم ٢ نقطة وبص ل رعد . ابعد محمد يارعد كفايه ٢ نقطة
, رعد : امرك ياباشا . وراح ل محمد من الخلف. كفايه يادكتور هيموت ف ايدك ٢ نقطة وبعدو عن أحمد بصعوبه ٢ نقطة
, احمد : وقع ع الأرض ووشه بينزف وبيكح ومش قادر يفتح عينيه ٣ نقطة
, طارق ادي اشاره للقوه . ودخلت واخدت احمد وشالو ياسمين ورانيا ع البوكس . واتحركو .
, رمزى واتنين كمان معاه بيفتشو ف البدروم ع باقى الادله ٣ نقطة
, محمد : واقف بينهج . ومصدوم ياسمين . وبعد كل السنين دي !؟ واحمد !؟ طيب ليه احمد وياسمين مع بعض !؟ وليه كان بيقولها ياحبيبتى .!؟ وينهج بغيظ وعايز يقتلهم ٢ نقطة وفاق ع فونه الل رن . وكانت نور . واتنهد باريحيه لما شاف رقمها . ورد عليها . ايوه يانور ٢ نقطة
, نور : بلهفه . محمد انت كويس .
, محمد : بدء يهدى ويقنع نفسه أن الكابوس انتهى . واخد نفس عميق واتنهد . ايوه ياحبيبتى انا كويس . وكل حاجه تمام .
, نور : حطت أيدها ع قلبها واتنهدت بأريحيه.ااه الحمد لله ٢ نقطة الحمد لله يارب . يعنى خلاص البوليس قبض ع احمد ورانيا .!؟
, محمد : ايوه يانور ومش عايزك تقلقى واطمنى . احمد ورانيا خلاص اتقبض عليهم.ومحبش يقولها ع ياسمين علشان متقلقش اكتر ٢ نقطة
, نور : الحمد لله ياحبيبى لكل ظالم نهايه . محمد انت هترجع امتى . انا قلقانه عليك انت وبابى اوى . ومش هرتاح إلا لما اشوفكم قدامي ٢ نقطة
, محمد : ابتسم . حبيبتى حاضر . كلها ساعه واكون عندك .
, نور : توصل بالسلامه ياحبيبى . عايزه اطمن ع بابي يامحمد هو جمبك .،
, محمد : ايوه جمبى ثوانى ٢ نقطةوبص ل آدم نور عايزه تطمن عليك .
, آدم : من جواه مدايق علشان بنته ليها اعداء . لكن اخد الفون واتكلم بتمثيل انه كويس . احم . حبيبتى ٢ نقطة
, نور : اتنهدت بسعاده . باابى الحمد لله كنت قلقانه عليكو جدا .
, آدم : حبيبت قلبي . وتقلقى ليه . هو احنا قوليلين ف البلد ولا ايه !؟ وبعدين احنا معانا **** وحامينا متقلقيش ياروحي ٢ نقطة
, نور : ابتسمت ونعم ب**** ياحبيبى . ارجوك يابابى ارجعوا بقى عايزه اطمن اكتر ٢ نقطة
, آدم : غصب عنه ابتسم ٢ نقطة حاضر ياحبيبتى . وزى ما محمد قال كلها ساعه ونكون عندك ٢ نقطةوهطلع اسلم عليكي . واطمنك عليا ماشي يقلب ابوكي !؟
, نور : بحب . **** مايحرمنا منك ابدا يابابى . وقفلو ٢ نقطة
, آدم : امسك الفون يامحمد . وعايزك تهدى كدا . وصدقنى . ياسمين ورانيا هيعيشو اسؤا ايام حياتهم ف الحجز . واحمد ده هيدفع تمن كل غلطه عملها .قبل ما يتعدم . هو والكلبتين الل معاه ٢ نقطة
, رمزى : جه وقدم التحيه ل طارق . تمام يافندم . احنا لا قينا الأوراق دي ف الأوضه جوه .
, طارق اخد منه الورق وبيشوفه . وكان عباره عن ٢ نقطة اوراق مثبت بها حسابات تحاليل وفحوصات طبيه باسماء مختلفه ٢ نقطة
, روشته علاج لعمليه زرع وتكلفتها الماليه .
, صور بطاقات رقم قومي باسماء مختلفه
, ٣ كروت ائتمانيه مختلفه
, ايصالات امانه منها موقع على بياض
, صور ل شهادات ميلاد احد المفقودين ٢ نقطة
, علب محلول فيها أعضاء .
, طارق : تمام . اتحفظ على كل حاجه موجوده هنا ٢ نقطة
, رمزى : تمام يافندم ٢ نقطة
, آدم : بص ل رمزى . انا بشكرك ياحضرة الظابط. ع كل الل عملته معانا . لأن دورك كان هو الدور الأساسي . بجد تحياتى ليك .
, رمزي : العفو يا آدم باشا . ده واجبى . وانا بشكر الظروف انها عرفتى ع حضرتك .
, وبعد شويه . آدم وطارق ومحمد خرجو . وركبو العربيه . ورعد ساق .
, محمد : انا عايز اروح القسم .
, آدم : ماتخليها بكره .
, محمد : لأ . انا مش هقدر استنى ل بكره . انا عايز اعرف كل حاجه انهردا .
, طارق : ومالو . احنا ورانا حاجه . اطلع يارعد ع القسم .
, رعد : تحت امرك ياطارق . باشا .
, آدم : بص ل محمد . طيب انا عايزك تكون هادى وانت بتسالهم . ومن غير ماتتهور . انت بس اعرف الل انت عايزو . وسيب الباقى علينا .
, محمد : بغيظ مكبت . هز راسه إن شاء **** .
, وبعد شويه وصلو القسم .
, طارق دخل المكتب . وشاف التلاته واقفين ومتكلبشين ٢ نقطة
, آدم : دخل ٢ نقطة ومحمد .
, الظابط : وقف وقدم التحيه ل طارق .
, طارق : بص للظابط ٢ نقطة سبنا لوحدنا مع الضيوف الحلوه دي علشان نرحب بيهم ٢ نقطة
, الظابط : تمام يافندم . وسابهم وخرج ٢ نقطة
, طارق : اتحرك وقعد ع كرسي المكتب . تعالى يصحبى اقعد . شكلنا هنتسلى .
, آدم : راح وقعد . لكن عينيه منزلتش من ع ياسمين ٣ نقطة
, ياسمين : واقفه دايخه من ضرب محمد ليها . لكن عينيها ع محمد وكرهته ف اللحظه دى ٢ نقطة
, رانيا : واقفه بتعيط بخوف .ومناخيرها بتنزق
, محمد : وقف قدام احمد . الل بياخد نفسه بالعافيه . وسأله ٢ نقطة انا عايز اعرف ليه !؟ ليه كل ده !؟ وليه كل الكرهه الل جواك ليا ده !؟
, احمد : بص لمحمد ومتغاظ . لكن خاف يتكلم هو ف مصيبه اكبر من كرهه لمحمد .
, محمد : مش هتتكلم . وزعق مااااترد اااانت ليه بتكرهنى كداااا !؟ ليه بتدمر ف سمعة المستشفى !؟ ليه قولت انك عايز تاكل قلبى ني !؟ ليه عايز تعمل كل ده معااااايه . وانا من يوم معرفتك ف الجامعه مقدمتش ليك غير كل خير ٢ علامة التعجب هو ده جزائي منك !؟ عايز تقتلتى انت والحيوانات الل معاك . واحده عايزه تقتل مراتى والتانيه عايزه تقتل ابنى . ماااااترررد .
, رد ياصحبى . رررد عرفنى ع حقيقتك الل انا كنت معمى عنها ٢ نقطة
, احمد : واقف ونزل راسه ف الارض ومردش ٢ نقطة
, محمد : هز راسه . واتحرك خطوه وراح عند ياسمين .وشدها من شعرها اقوي من الاول . وهي بتصرخ. وقالها ٢ نقطة وانتى ٢ علامة التعجب انتى ايه الل فكرك بينا بعد كل السنين دى !؟ نسيتى انا قولتلك ايه !؟ نسيتى انا استحقرتك قد ايه !؟ راجعه عايزه تنتقمى من مراتى ع حقارتك وافكارك الل شبهك . انتى واحده رخيصه ي ياسمين . رخيصه سمعتينى ٢ علامة التعجب؟
, ياسمين : بتصرخ ٢ نقطة لكن اتكلمت بغيظ . وبصوت عاالى . اوعا تفكر انى هسيبك ليها . وهي تتهنى بيك لأ ٢ علامة التعجب تبقى غلطان . انا مكرهتش ف حياتى قدها . نور دي الل اخدتك منى . ومش هسيبها . انا مصبرش السنين دى كلها وف الاخر نور تاخدك منى. وزعقت انا هقتلهااا . فاااهم ٢ نقطة انااااا هطلع قلبها بايديا دول. هطلع روحها منها .انت ليا انا وبس . نور دي لازم تموت . اااااااه . ووقعت ع من شدة القلم . لأن القلم المرادي كان من آدم .
, طارق : كان مدايق جدا من احمد وياسمين . لكن اتبسط لما آدم قام من مكانه وضربها .
, محمد : كان بيغلى من الغيظ . ولسه هيضربها . لكن آدم سابقه ٢ نقطة
, آدم : كان قاعد وتركيزه كله راح ع رانيا . الل شاف الخوف ف عينيها . وإن دى هي الل هتعترف بكل حاجه . لكن انتبه لكلام ياسمين ع نور بنته ٢ نقطة وقام من مكانه بغيظ وضربها قلم بكل قوته . ووقعت ع الأرض .
, آدم : نزل ليها ع الأرض . وشدها من شعرها جامد ٢ نقطة
, ياسمين : اااااه الحقونى ااااه وصرخت اكتر .
, رعد : بره سامع صريخها ومبسوط
, العسكرى : بص ل رعد . هما بيعذبوها جوه !؟ الست هتموت ف ايديهم . صوتها جايب لآخر القسم٢ نقطة
, رعد : ههههه . لا مش هتموت دلوقتى وسبنى بقى مبسوط بالصوت الجميل ده ههههه.
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, آدم : شدها من شعرها ٢ نقطة لما تيجي تتكلمى ع اسيادك . تتكلمى باحترام . وانا بقى هعرفك ازاى تفكرى بس مجرد تفكير إنك تأذي بنتى . قوووومي . وشدها من شعرها وقومها .
, ياسمين : ااااااه شعرررى . ااااااه ابعد عني . الحقووووونى ٢ نقطة
, آدم : لسه بدرى ياروح امك ع الصريخ الل بجد . وانا مش عايز اسمع منك حقايق . انا هخليكى تتمنى اننا نسمع منك الحقيقه
, .ونرحمك . وقال بتهديد ٢ نقطة ولو نطقتى كلمه واحده عن بنتى اقسم ب**** العظيم . لاقتلك وبابشع طريقه انتى مش ممكن تتخيليها . وزقها بعيد .ووقعت.
, ياسمين : قلبها بيدق جامد وخافت من شكل آدم . وبتتخيل هيعمل فيها ايه . ٢ علامة التعجب؟
, آدم : راح وقف قدام رانيا . وحط ايديه ف جيبه . وبصلها كتير جدا من غير ما يتكلم ٣ نقطة
, رانيا : خافت من آدم . وسكوته وهو باصصلها بالطريقه دي رعبها اكتر ولخبطها .
, آدم : اتكلم برعب . عارفه انا ممكن اخليهم يتكلمو ويقولو كل حاجه هما يعرفوها . ومين الناس الكبيره الل شغالين معاهم ف ثانيه . تعرفى ازاى ٢ علامة التعجب؟
, رانيا : بدموع خوف . هزت راسها لأ
, آدم : قرب من وشها واتكلم بفحيح افعي . انا هخليهم يعترفو حالاااا ٢ نقطة بعد مايشوفونى وانا بطلع قلبك من جسمك بايديا وانتى صاحيه . وهقدمه لحفيدي هديه لانه ذكي وعرفك ع حقيقتك البشعه٢ نقطة
, رانيا : اتصدمت برعب حقيقى. وخافت من آدم وبلعت ريقها برعب ورجعت خطوه لورا .
, آدم : زعق ٢ نقطة هاااا ٣ علامة التعجب؟ هتقولى كل حاجه . ولااا ٣ علامة التعجب . ومد ايدو ل طارق .
, طارق : طلع سلاح أبيض من جيبه وحطه ف ايد آدم ٢ نقطة وقال ل آدم تحب اجبلك محلول الل هتحط فيه قلبها ٣ نقطة
, آدم : مسك السلاح . وبصلها . لأ حفيدي لازم يلعب بقلبها بين ايديه مش لازم محلول ٢ نقطة
, رانيا : جسمها رجف . ووشها بقى اصفر جدا ٢ نقطة
, احمد : بص ل رانيا وخاف انها تتكلم ٢ نقطة
, ياسمين : واقفه بعيد وعينيها مفتوحه على الاخر بخوف حقيقى منهم .
, محمد : واقف ونفسه يسمع الحقيقه ٢ نقطة
, آدم : بيكلم محمد .وعينيه على رانيا وقال ٢ نقطة دكتور محمد . انت جراح عظيم طبعا . لكن تسمحلى انا اقوم بالعمليه دي و اقدملك قلبها هديه وياريت اول ماتاخد القلب تخرج من هنا وتسلمه لحفيدى . وتقوله ده قلب رانيا.
, رانيا : برعب . هزت راسها يمين وشمال . لااااا . لاااااا . انا هتكلم . هتكلللللم . هقول كل حاجه ٢ نقطة و**** هاقول كل حاجه بس سيبونى اعيش ابوس ايديكو . سيبوووونى اعييييش.
, آدم : هز راسه . اممم . تمام قدامك فرصه واحده بس .
, .لكن قسما ب**** لو كدبتى ف اى معلومه . ما هتأخر ثانيه ف الل قولته ٢ نقطة وزعق اتكلمي يابت . اتعرفتى ع الكللابب دول ازاى ؟. واشتغلتو ف الاعضاء من امتى ؟ ومين الل جاتله فكرة أنه يسرق الاعضاء ف المستشفى ؟. وايه علاقت كل واحد فيكو بالتانى ؟ ومين جاب الل اسمه سيد وحمو ع المستشفى وشغلهم ؟. عايزك تحكي كل حاجه فااهمه ياروح امك ٢ نقطة٢ علامة التعجب؟؟
, رانيا : هزت راسها . حا٤ نقطةوبلعت ريقها . حاضر . حاضر ها٢ نقطةهقول كل حاجه . و**** هقول كل حاجه . ولسه هتتكلم وتحكي ٢ نقطة
, احمد : اوعي يارانيا . اوعي تتكل٥ نقطةوبوكس من محمد ف وش احمد ووقع ع الأرض ٣ نقطة
, رانيا : خافت اكتر . ولكن مضطره تتكلم وبدءت تحكى .
, آدم راح قعد مكانه وفتح الفون علشان يسجل كلام رانيا . وشاور ل محمد وقعد .
, رانيا : بدأت تحكى ٣ نقطة ياسمين كانت دفعتى ف الكليه . وكنا نعرف عن بعض كل حاجه . وهي اشتغلت ف مستشفى النور . وانا اتعينت ف مستشفى حكومى . وكنا يوم الاجازه نخرج فيه مع بعض . وكانت دايما بتحكيلى عند الدكتور محمد . وانها عايزه توصله بأي شكل . علشان تعيش ف العز وكمان تبقى صاحبة المستشفى . وكنا بنفكر تعمل ايه علشان تقرب منه . وكانت تيجي تقابلنى وهي متنرفزه لأن الدكتور محمد مش شايفها ولا حاسس بيها . لكن قالت وبتصميم انها هتحصل عليه بأي طريقه وف قلب المستشفى ٢ نقطة وف يوم من اكتر من ٤ سنين . جالتى البيت منهاره وعصبيه جدا . وعلشان اهلى ميحسوش بحاجه . خدتها وخرجت انا وهي . وقعدنا ف مكان ف النادي . وياسمين حكتلى بنرفزه أن الدكتور محمد طلع بيحب واحده اسمها نور ومش بس كدا وهي حاولت انها تغريه لكن نور دخلت عليهم . وبدل ما تشك ف الدكتور محمد . زعقت لياسمين وطردتها . وكمان الدكتور محمد صمم ع كلام الدكتوره نور وقال لياسمين أن الدكتوره نور ليها الاولويه انها ترفض وتشغل اى حد هي عيزاه وطرد ياسمين . وكانت بتحكيلى وف عينيها انتقام كبير . وقالت انا لازم اخد محمد بأي شكل . انا مش هنساله الاهانه دى ابدا . ولو مخدتش محمد يبقى لازم أحرق قلبه ع نور واقتلها ٢ نقطة
, وبعدها . لقيت حد جه ونده ع ياسمين . وياسمين شافته ونفخت بديق . وقالت اووف انت ايه لزقه . وبصتلى ونبهت عليا اني مقولش ان ياسمين بتحب محمد خالص لان احمد بيحبها من زمان .
, . واحمد سلم علينا وقعد . وقالها انا شوفتك خارجه من المستشفى متعصبه خالص . وخرجت وراكي . وركبت تاكسي ومشيت وراكي علشان اطمن عليكي . ولما دخلتى هنا انا بقالى ساعه بلف ف النادي بدور عليكى ٢ نقطة
, ياسمين : كلمته بطريقه انا استغربتها . كأنها حزينه ومكسوره . وقالتله خلاص ياحمد انا مش هاجي المستشفى تانى . محمد صاحبك طردنى من المستشفى ٢ نقطة
, احمد : قالها بغيظ لييه طردك ليه !؟
, ياسمين : كنت بقوله أنا حاسه اني تعبانه شويه وعايزه اخد اجازه كام يوم . وجت البنت قريبته دي الل اسمها نور ومثلت بعياط نور زعقتلى وشتمتنى وقالت انتى مافكيش حاجه انتى بس بتجي هنا المكتب علشان تقربى من خطيبى . وانا مستحملتش . وزعقتلها . وبصت لأحمد بدموع . وعيطت نور ضربتنى بالقلم ياحمد . ضربتنى . ولما زعقتلها اكتر وبقول لمحمد انه يوقفها عند حدها . ضربنى بالقلم هو كمان . وطردنى بره المستشفى وقالى ماشوفش وشك ف المستشفى دى تانى . ونور شتمتنى وشدتنى من البالطو وزقتنى بره الاوضه ووقعتنى ع الأرض . وقفلت الباب ف وشي . وانا قومت ولقيت الناس بتتفرج عليا . وخرجت من المستشفى ع رانيا صحبتى .
, احمد : كان بيسمع ياسمين . ولقيته اتغاظ خالص وقام علشان يرجع ع المستشفى يحاسب الدكتور محمد . لكن ياسمين وقفته بسرعه واتكلمت معاه بطريقه رقيقه جدا وانها بتستعطفه انه يفضل جمبها .
, انا كنت قاعده بتفرج وبس . وياسمين بعدها قالتلى انها كدبت ع احمد علشان هو بيحبها ومش عايزه تخسره لأنه هيجبلها اخبارهم ف المستشفى ٢ نقطة وبعدها ياسمين سافرت بلدها . واحمد كان بيوصلها الاخبار . ومعرفتش تنزل تانى علشان أهلها . وكانت ع تواصل معايا . وكانت هتتجنن لما عرفت من أحمد إن الدكتور محمد اتجوز ٢ نقطة
, وبعدها بسنتين . لقيت ياسمين نزلت القاهره تانى . وقالت إن والدها اتوفى وانها كدا هتعرف تتحرك ٢ نقطة وقالتلى انها هتتجوز احمد . وانا قولتلها ازاى انتى عايزه محمد . وهي قالت انا هتجوزه لان ده شرطه . هينتقملى من نور ومحمد ف المستشفى بتاعته .وقالت انا عرفت من احمد انه بيكره الدكتور محمد من زمان من ايام الجامعه . وأنه بيحقد عليه من الغنى الل هو فيه . ولما محمد عرض عليه يشغله ف المستشفى احمد كرهه للدكتور محمد زاد اكتر . وإن محمد عندو مستشفى كبيره جدا زى دي . وكمان باسمه . ودلوقتي اتجوز وخلف . وحياته سعيده . وقال إنه كرهه اكتر من اى وقت قبله . لما عرف ان محمد ضربنى بالقلم . وجتله الفرصه الل هينتقم منه فيها . ودلوقتي بقى انا عايزاكي. تفتحي مخك وتفهمى الل هاقولهولك . احمد قالى ان الدكتور محمد خصص مبنى للحالات الانسانيه . ونزل اعلان انه عايز دكاتره . وانا عايزاكي تروحي تقدمى السيڤي بتاعك علشان هحتاجك هناك . وانا قولتلها تمام بس فهمينى هتحتاجينى هناك ليه وانتى عندك احمد . بيجبلك الاخبار . قالتلى لا انا عايزاكي علشان ف شغل جديد هنشتغله احنا ال ٣ مع بعض . وهتعيشي من ورا الشغل ده مبسوطه وهتنقلى من شقتكو الايجار لشقه تمليك وهيكون عندك عربيه وكمان رصيد كبير ف البنك . وقولتلها الحقينى بالشغلانه دي . وقالتلى اسمعى يستى . ف ناس كبيره جدا بتاجر ف الاعضاء البشريه . وعلشان مش يتكشفو لازم يشتغلو ف مستشفى سمعتها كويسه . وطبعا انتى عارفه سمعة مستشفى النور مفيش بعد كدا . والناس دى وصلت ل احمد عن طريق ناس تانيه . وقابلو احمد ف مكان احمد نفسه لحد دلوقتي ميعرفوش ٢ نقطة وشرحو ليه كل حاجه . وانهم عرفو أن احمد شغال من سنين ويبقى صديق صاحب المستشفى . وزغلله عينيه بالفلوس . وقالو عايزين أعضاء بشريه ولو كل يوم وكله بحسابه . وجابو لاحمد عربيه هديه . واحمد قالهم أننتو متعرفوش انتو جيتو ف وقتكو قد ايه . وقالهم انا ليا حساب عند الدكتور محمد وجه الوقت الل هكون اكبر منه . واتفقو ع كل حاجه .
, وانا بصراحه خوفت ف الاول . لكن حسيت انى لازم اكبر انا كمان ووافقت ع كلام ياسمين وقدمت السيڤى بتاعى وكانو هناك اكتفوا ومش محتاجين حد تانى . وانا عيطت حقيقي ع الفرصه الل راحت منى . لكن الدكتوره نور شافتنى بعيط وصعبت عليها وطلبت من الدكتور محمد انه يوظفنى . واستلمت الشغل . واحمد وياسمين اتجوزو .وجاب سيد وحمو وشغلهم معانا ع أنهم ممرضين ٢ نقطة وبدئنا نشتغل ع الحالات . انا استلم الحاله . واحمد فهمنى ان الحاله لو حالتها تحت الصفر وفقرا خالص نقول لأهل المريض أنه مات . واحمد كان بيدي المريض حقنه توقف القلب لمدة ١٠ دقايق . واهل المريض يدخلو يشفوه ويودعوه . وسيد وحمو يطلعو أهل المريض بره ويقولو احنا هنغسل المتوفى استنوا تحت . ويدخلو ويقفلو كويس . وانا وأحمد نعمل العمليه وناخد الاعضاء السليمه . ونخيط الجرح بسرعه . وسيد وحمو يكفنو المتوفى ويسلمو لأهله ٣ نقطة واحمد اقترح علينا علشان محدش يشوفنا ف المستشفى ونتكشف . اننا نأجر بدروم ف المنطقه السكنيه الجديده مكان فاضي ومفيهوش حد . واتأجرنا البدروم وأحمد ظبطه وقفل فيه كل حاجه . وجهزناها كأنها عياده بالظبط . وكنا بناخد الحالات المنعدمه والل اهلهم مبيسالوش عنهم . وكمان الناس التايهه والمخطوفه . وناخدهم ع البدروم ده . واحمد يتصل ع ياسمين ونروح احنا ال٣ . وناخد الاعضاء . وسيد وحمو ياخدو الجثث ويدفنوها .
, والناس الكبيره ده جابو لكل واحد فينا احنا ال٣ شقه
, وسعات لو حال المريض ميسور . ناخد كيليه . او فص من الكبد .اى عضو ليه بديل . وسعات الناس تيجي تسال ع احمد اقولهم زي ماهو مفهمنى ٢ نقطةمسافر . وحصلت من كام اسبوع . وواحد اخدنا كيلية ابوه وجه وسأل ع احمد وعمل شوشره وخوفت واحمد قالى متخافيش هو ماضي ع إقرار بالعمليه ومتمتش غير بموافقته يعنى مش هيقدر يثبت حاجه . وكانت بتحصل خناقات كتير بين احمد وياسمين . علشان لحد دلوقتي احمد مانتقمش من الدكتوره نور . هي عايزها بأي طريقه . وخناقاتهم ع طول قدامى . واحمد عايز يقتل الدكتور محمد . وانا خوفت من تيم . لانى سعات بحس انه ممكن في يوم انى انكشف بسببه . وعلشان كده طلبت من احمد انى عايزه اخلص من تيم ٢ نقطة
, وطبعا رانيا كانت بتتكلم بدموع ندم . وكانت بتترعش وخايفه من كل حاجه . ونزلت ع ركبها بانكسار٢ نقطةواتمنت لو ترجع بالزمن كانت طلعت ياسمين من حياتها . وعيطت بشهقات . وندمت ع اصدقاء السوء الل وصلوها لحبل المشنقه ٢ نقطة
, احمد : اول ما سمع كلام رانيا . اتصدم لأن كدا ياسمين استغفلته . لكن بردو كان خايف من اعتراف رانيا . لانه عمل مصايب هتوديه ورا الشمس ٢ نقطةلانه فعلا بيكرهه محمد صديقه ٢ نقطة
, طارق ومحمد بيسمعو ومزهولين ومحمد عينيه منزلتش من ع احمد ومصدوم فيه . بيكرهه بعد ما وقف جمبه . بيكرهه علشان رزق **** كاتبه من نصيب محمد . مستكتر نعم **** عليه .
, آدم : بيسمع رانيا . وعينيه اول مره من زمان جدا تكون حمرا بالطريقه دى . وإن ف واحده بترتب علشان تقتل بنته بالطريقه دي ٢ نقطة وعينيه ع ياسمين . الل خافت من آدم واترعبت حرفيا منه ٢ نقطة
, آدم : قام بغضب. وبص ل طارق . الفون ده عليه اعتراف رانيا بكل حاجه . وعايزك تبعت وصايا مخصوص منى لمالك الصاوى وتقوله . إن خالك آدم بيقولك . عايز وهو قاعد ف مكتب شركته يسمع صوت استغاثة ال٣ كلاب دول من الحجز. قبل الإعدام . عايزهم يدقو كل لحظة خوف ورعب عايشوها للغلابه . وممنوع ينامو فاهم يطارق . ممنوع يغمضلهم جفن . ولو تعبو يتعالجو . ويرجعو للتعذيب من تانى . فاهم ياطارق . ٣ علامة التعجب؟
, طارق : شاف عيون آدم . وقلق عليه . فاهم يا آدم . بس اهدا كدا . ومال عينيك حمرا بالطريقه دي ليه !؟
, محمد : بص ل آدم . وقام تعالى معايا يا آدم وخرجو ال٣ .مع بعض.
, طارق : فهم الظابط هيعمل ايه بالظبط . وخرج مع محمد ورعد .
, محمد : اخد آدم بالعافيه . ل اقرب صيدليه . وقاسلو الضغط وكان عالى جدا . محمد طلب حقنه . وعطاها ل آدم ف الصيدليه ٢ نقطة وبعد شويه ركبو كلهم العربيه بعد ما اطمنو ع آدم .
, طارق : ايه يا آدم . متحاول تهدا كدا يا اخي الحمد**** محمد ونور وتيم بخير وهي دى اول مشكله تقابلنا يصحبى.
, آدم : بص ل طارق . لا ياطارق . انا لما كنت هخسر ال ٩ مليون مزعلتش اوى كدا . ولما الشحنه اتبدلت بشحنه مضروبه وكنت هخسر كل حاجه مزعلتش اوى كدا ٢ نقطة اى حاجه فيها فلوس بتتعوض.
, انما عيالي لأ ٢ نقطة ولا كنوز الدنيا تساوى ضافر عيل من عيالى .
, .حد يجي ع عيالى لا ياطارق لأ دول ثروتى الحقيقيه . دول عزوتى . انا عندى نور ورينو دول حاجه تانيه حبهم فى قلبى غالى اوى دول بناتى وصحابى واخواتى وحبايبى وعيلتى . والل يرش عيالى بالميا هرشه بالدم . إلا عيالي . (وأمهم) .قبل منهم.٣ علامة التعجب
, محمد : اهدا يا آدم . الحمد لله نور ورينو بخير .
, وانت ف ثانيه خليت الل اسمها رانيا دى تقول الحقيقه وفيها اعدام . ليهم ولل خلاهم يعملو كدا .وحد **** واهدا.
, آدم : هز راسه . لا اله إلا **** . اطلع يارعد ع شقة محمد ٢ نقطة ومن جواه عايز يشوف نور ويطمن انها بخير . وإن كل الل سمعه ده مجرد كابوس وفاق منه
, وتانى يوم .
, مالك ف النيابه .ووصلتو رسالة آدم من طارق . وسمع الاعتراف . وأقسم انه يندمهم أشد ندم . وامر بحبس المتهمين لكل واحد منهم ١٥ يوم ع ذمة القضيه . وكان صوت صريخ ياسمين ورانيا مسموع للكل ٢ نقطةوعاشو رعب حقيقي . واحمد كان بيصرخ زى الستات .واعترف بكل حاجه واسماء وعنوانين العصابه.
, وبعدها بكام يوم . الشرطه قدرت توصل للراس الكبيره . وقبضو ع كل أفراد العصابه . واتحال أوراقهم للمفتى . وهيتم إعدام كل واحد اتسبب ف أذي الغلابه ١٣ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الثالث والعشرون
ف ايطاليا .
, فهد : بعد اختبار جيسيكا ليه . ونجح فى الاختبار ده . تانى يوم اخد منها الساعه لانه طلبها وقالها انها ذكرى من هيدا . وجيسيكا ادتهاله وف نفس اليوم ف نص الليل . دخل غرفة المراقبه وشوش الكاميرات. وركب الميكروفونات ف القصر . مايك ف غرفة المراقبه . ومايك ف مكتب كيڤين . ومايك ف مكتب جيسيكا . ومايك ف اوضة بيشوي. ومايك ف غرفة جيسيكا ف قلب الاباجوره ع الكمود . ومايك عند البار الرئيسى ف قاعة الاحتفالات الخاصه بالضيوف . ومايك ف عربية جيسيكا الخاصه. ومايك ف اوضته علشان مراد يسمع اى حوار مع فهد وجيسيكا . وركب كل ده بحرفيه عاليه وفاضل بس مايك لكرسي كيڤين .
, . وفهد لما اخد الساعه لبسها ودخل الحمام وفتح الساعه وفعلا كان فيها جي بي اس وجهاز تصنت ٢ نقطة وفهد لما يحب يدايق جيسيكا أو يسبتلها انه ميعرفش عنها حاجه . يلبس الساعه دي ويتكلم ويقول الل هو عاوز يوصله ليها ٢ نقطة وبعدها يلبس الساعه التانيه لما جيسيكا تخرج وتطلب منه مايخرجش معاها .ويدخل الحمام ويتصل ع مراد ويتفق.معاه ع الل هيعملوه بعد كدا ٢ نقطة
, ومراد واكرم . نقلو من الفندق . لمنزل قريب من القصر . بحيث يكونو جمب فهد ٢ نقطة
, وتالت يوم . جيسيكا دخلت ع فهد . وقالتله يستعد علشان يستلم وظيفته . وفهد رحب جدا . وقالها انه هينام ف الغرفه الل ف جنينة القصر . لانه دلوقتي حارسها الشخصي ومينفعش ينام ف غرفه من غرف القصر . وجيسيكا فكرت ف كلامه ولكن قالتله لا انت الحارس الشخصي لدي . وف استطاعتك أن تظل ف هذه الغرفه فهي من الآن وصاعدا اصبحت لك . وحارسي الشخصي لابد أن يكون بجانب غرفتى . وخرجت ٢ نقطة
, وفهد : لبس بدلة الحارس الشخصي . وخبى الساعه التانيه . ولبس ساعة جيسيكا . وركب السماعه بتاعة جيسيكا . واخد السلاح ونزل . وجيسيكا لما شافته اعجبت بشكله وشعرو ودقنو والبدله كأنه صاحب القصر مش مجرد حارس . ونزل ف الاسانسير . وجيسيكا حبت ترضي غرورها . وأمرت سفيان انه يطلع سيده كيڤين ع غرفته بسرعه ٢ نقطة
, فهد : هز راسه . حسنا . وابتسم بنصر . واخد كيڤين ودخله الاوضه . وبعد عن الكاميرا . وهو بيشيل كيڤين . ركب المايك ف كرسي كيڤين بحظر . وثبته كويس . ونيم كيڤين ف السرير. وابتسم ليه وهز راسه . وخرج . وراح لجيسيكا . وقالتله سوف نذهب لمقابلة مهمه . وانا لدي أعداء ف كل مكان . فلتاخذ حذرك .
, فهد : هز راسه . حسنا لا تقلقى ساحميكى من اى خطر جيسيكا ٢ نقطة
, جيسيكا : بصتله بغيظ ٢ نقطة
, فهد : ضحك . وقالها . حسنا ف الخارج ساقول لك سيدتى . ولكن ف القصر ساقول لك جيسيكا اتفقنا ٢ نقطة
, جيسيكا : صكت ع أسنانها بغيظ مكبت . وسابته وخرجت بره القصر . وفهد خرج وراها وكل يوم ع كدا . وكان شغال بكل تركيز.
, وجيسيكا أمرت بيشوي انه يفتش هدوم سفيان والغرفه كويس جدا لما سفيان يخرج معاها ٢ نقطة
, . وفهد سمعها . واخد الاقراص والساعه معاه وهو خارج معاه . وبيشوي فتش الاوضه . ولما اتكلم مع جيسيكا فهد ومراد سامعينهم . وانه بيقولها أن لا يوجد اي شئ مهم ف غرفة سفيان . يوجد فقط بعض من الرسائل الخاصه بينه وبين هيدا . ومجموعه من الكتب ٢ نقطة
, جيسيكا : هزت راسها . واقتنعت تماما أن سفيان مش جاسوس نهائيا . وقررت انها تاخدو ف شغلها لانه هينفعها جدا . وخصوصاً أن لياقته البدنيه عاليه .
,
, فهد : واقف عند باب القصر الداخلى .
, بيشوى : راح عنده وقاله . سيدتى تريدك ف المكتب سفيان .
, فهد : هز راسه . سأذهب إليها في الحال . واتحرك . وخبط عليها .
, جيسيكا : تعال سفيان . تقدم .
, فهد : دخل . وهز راسه بيشوى قال لي انك تريدني .
, جيسيكا : قاعده ع طرف المكتب . نعم اريد ان اتحدث معك قليلا . هيا تقدم واجلس ٢ نقطة
, فهد : شاف شكلها وهي قاعده ع طرف المكتب . واكيد هي عايزاه يقعد ع كرسي المكتب قدامها . وقالها . لا أريد ٢ نقطة انا تعودت أن أقف فترات طويلة . تفضلى بالحديث وانا كل أذان صاغيه ٢ نقطة
, جيسيكا : حسنا كما تريد ٢ نقطة سفيان انا اراقبك جيدا منذ جئت هنا إلى هذا القصر ٢ نقطة
, فهد : ابتسم . بل تقصدين عندما اتيتى انتى بي إلى هذا القصر . انا لم أتى بمفردي أو عن قصد منى جيسيكا ٣ علامة التعجب
, جيسيكا : ههههه . ماذا بك سفيان ألا تترك كلمه واحده إلا وتقوم بالرد عليها . حقا انت مميز سفيان الكيساند ٢ نقطة
, فهد : هذا لطف منك . تفضلى بالحديث انا اسمعك ٣ نقطة
, ف نفس الوقت ده . مراد سمع جيسيكا . وفهد . وقعد يسمع باقى الحوار هو واكرم . ومركزين لأى كلمه ومراد نبه ع فهد من فتره انه يتكلم معاها باسلوب كويس وده هيديلها ثقه ف نفسها اكتر وتثق فيه.
, جيسيكا : حسنا . اسمعنى جيدا سفيان . انت لا تعرف من اكون . وما هو عملى !؟ وانت سالتنى من قبل انك متعجب من انى اعيش في هذا القصر الكبير جدا بالقرب من التلال . ولم كل هذا الحرس . وسالتنى أيضا عن سبب وجود أعداء لي ف كل مكان . !؟.
, فهد : نعم اتذكر . وأتذكر أيضا انى ف هذا الوقت كنت سفيان الرجل العادي . ومن الممكن أن أسألك ما اريد ٢ نقطة اما الآن انا لست هذا الرجل العادي . انا حارسك الشخصي وانا اعتذر لكي عما تفوهت منذ ذالك الوقت . انتى لست مجبره ع الحديث معي ف شئ هكذا . انا مجرد حارس ٢ نقطة
, جيسيكا : بإعجاب اكبر من شخصية سفيان الل اتغيرت . وشايفه انها بدءت تسيطر عليه . اممم احببت شخصيتك الجديده سفيان .
, فهد : ابتسم بتمثيل . شكراً لك .
, جيسيكا : حسنآ سفيان . انا اريدك معي كالظل
, اريدك ف كل عمل اقوم به انا وكيڤين . فهل انت مستعد !؟
, فهد : بصلها بعدم فهم . انا معك دائما ٢ علامة التعجب
, جيسيكا : قامت وراحت عند فهد وبتلف حوالين منه . امم انت معى دائما . ولكن انت لا تعرف ما هو طبيعة العمل الذي اريدك ان تشاركنى فيه .
, فهد : حسنا .وان لم يكن هناك مشكلة عندك فمن الممكن أن تقولى لي ما هو طبيعة عملك .
, جيسيكا : بصت ف عينيه . انا اعمل لدي اكبر منظمة للمافيا الايطاليه ٢ نقطة
, فهد : بتمثيل الصدمه وفتح عينيه على الاخر . ومردش عليها .
, جيسيكا : اسمع سفيان . انا ارى فيك انك في المستقبل زعيم عظيم وسيكون لك شأن كبير جدا . انا فكرت جيدا . انت وحيد ف هذا العالم وليس لديك أحد ! فلم لا تبنى لنفسك عالمك الخاص . وتكون انت الرجل الذي يحترمه ويخافه الجميع.
, سفيان . انا اعلم مدى الصدمه وانها تبدو ع وجهك الآن . ومن الممكن انك صدمت في جيسيكا . ولكن انت تحتاج لبعض الوقت لتفكر فيما قولته لك . ولكن احذر منى سفيان انا ف عملى لا ارحم الخائن . ونسيت اقول لك شيأ مهما . إن الشرطه الايطاليه تعرف من هي جيسيكا ابنة كيڤين . والشرطه حاولت معى مرارا وتكرارا . وباءت بالفشل . لانهم لايملكون دليل واحد ضد كيڤين . فكر جيدا . وإن وافقت ع تعاونك معي . ستصبح رجلا ثريا جدا . وسيكون لك مثل هذا القصر ف يوم ما . وسندعم بعضنا البعض .
, فهد : هز راسه يمين وشمال . واتكلم بزهول . انا لا اصدق هذا . انتى تمزحين معي أليس كذلك !؟
, جيسيكا : جابت كاس خمره وبتشرب . جيسيكا لن تكذب ف أمر هكذا سفيان . انا اريد منك إجابة ع سؤالي ولكن فكر جيدا .
, فهد : وان رفضت هذا العرض جيسيكا .!؟
, جيسيكا : ليس من مصلحتك أن ترفض سفيان .
, فهد : امم افهم من هذا انك ستقتلينى أن رفضت بأن أكون زعيما جديدا.؟
, جيسيكا : ان كنت اريد قتلك فلن أتردد لحظه ! ولكنك لن تري الضوء مرة أخرى . ستعيش ف مكان غير ايطاليا . وقربت قوي من وشه ستعيش ف المنفى سفيان .
, فهد : هز راسه. وحط ايديه ف جيبه . وبما انك اخذتى القرار لما سالتنى عن رائيي جيسيكا ٢ نقطة؟
, جيسيكا : انا شرحت لك طبيعية عملى . وقدمت لك عرضا مغريا . وكشفت لك الحقيقه . وتريد انك ترفض . هل تظن انى ساتركك تذهب . اسمع سفيان . انا لن اجبرك ع شئ ولكن فكر جيدا ف الأمر . لماذا ترفض !؟ هذا عمل جيد جدا لك صدقنى . اتعلم !؟ بيشوى يتمنى هذه الفرصه ولكنى أراك انت الافضل على الاطلاق . وإن وافقت ع هذا العمل . وراحت فتحت الخزنه . هذا اول راتب لك . وطلعت مبلغ كبير ٢ نقطة وحطته ع المكتب . وقالت هذه هي البدايه فقط . امامك ساعه كامله تفكر وتأتي الي هنا لتخبرنى واتمنى أن تخبرنى بالموافقه . لانى ع عجلة من أمرى . وأمامي ثلاث ايام فقط وسأحصل ع ثروه قوميه . وإن وافقت سأجعلك تتشارك معي حسنا سفيان !؟
, فهد : بصلها . وهز راسه انا لا اعلم ماذا اقول . انا حقا ضائع .
, جيسيكا : شافت انها قربت تقنعه . ابتسمت ومسكت مبلغ من الدولارات وحطته ف ايده . اذهب الى غرفتك . وفكر جيدا . وانا سانتظرك هنا لتقول لي قرارك النهائى ٢ نقطةاذهب سفيان.
, فهد : بص للفلوس وبصلها وكأنه تايه وضايع .واخد منها الفلوس وخرج .
, مراد : كلم فهد . اطلع على السلم يافهد ماتطلعش ف الاسانسير .
, وفهد : سمع مراد ٢ نقطة وطالع على السلم وساب الاسانسير .
, وده طبعا علشان جيسيكا تشوف رد فعل سفيان وأنه متلخبط ٢ نقطة
, فهد : دخل الاوضه ٢ نقطةوحط الفلوس ع السرير .
, جيسيكا : خرجت بسرعه من المكتب . هيا بيشوى الي غرفة المراقبه لنرى رد فعل سفيان .
, مراد : سمعهم . وقال فهد . اعمل الل هاقولك عليه بالظبط . وقول ورايا الل هاقولهولك . لأن جيسيكا راحت ع غرفة المراقبه علشان تشوف رد فعلك لو سامعنى اعمل الاشاره٢ نقطة
, فهد : كح مره واحده وسكت . وهيبدء يمثل
, جيسيكا : قعدت قدام الجهاز ومتابعه سفيان ٢ نقطة
, فهد : قلع جاكيت البدله . وقعد ع طرف السرير جمب الفلوس . وحط راسه بين ايديه. وبعدها قام وقف ورايح جاي ف الاوضه متوتر . ومسك الفلوس ورماها بنرفزه تانى ع السرير . واتكلم . جيسيكا مجنونه . حقا مجنونه اتريد منى هذا . ولكن كيف ٢ علامة التعجب؟
, . كيف يعقل هذا . انا لم أتخيل انى اصبح زعيم ف يوم من الايام . ماذا لو كانت جيسيكا تمزح معي . ومسح وشه بايديه يالهي ماذا افعل . ارفض ام أوافق . ولكن جيسيكا لم تكذب علي . انها قالت سأصبح رجل ثري ويخاف منى الجميع . وسيصبح عندي قصر مثل هذا ٢ نقطة ومثل بتوتر . وماذا لو حدث العكس وحدث معى مكروه . وبعدها قال بتفائل لكن جيسيكا قالت ان الشرطه الايطاليه تعرف عنها كل شئ وإلى هذا اليوم لم يجدوا دليل واحد لها . ومسك راسه بايديه اووو تبا لهذا الحظ السيء . ماذا افعل ٢ علامة التعجب؟ . مااااذا افعل !؟ . مين اين اتيتى بي جيسيكا . لم قابلتك .!؟ منذ أن قابلتك وأنا أشعر بانك ستنهي حياتى ف يوم ما . فلتذهبى إلى الجحيم .٣ علامة التعجب
, اووو يا الهي ماذا افعل . أوفق ام ارفض . ومسك الفلوس تانى وفضل باصص عليها وشويه يبتسم وشويه يمثل التوتر . وبعدها يقوم ويقعد ويتكلم كتير وفضل ع كدا اكتر من ساعه ٢ نقطة
, مراد : تمام كدا يافهد . انت انزل بقى وقولها انك قلقان لأن دى اول مره . والكلام هيجيب بعضه ٢ نقطة
, فهد : دخل الحمام قبل ما ينزل ٢ نقطةمراد انا ف الحمام ٢ نقطة اسمع انت مااخدتش بالك انها قالت قدامها 3 تيام وتكون معاها ثروه قوميه وهي اكيد تقصد التاج .
, مراد : فهد . انت مفكر أن جيسيكا غبيه اوى كدا علشان تقولك ع ميعاد التسليم من اول مره. هي رامتلك الطعم . وقالتلك اطلع علشان تراقبك وتعرف انت هتعمل ايه وهتتصرف ازاى ٢ علامة التعجب؟
, فهد : امم تمام . انا هخرج . وخرج واخد الفلوس وخارج من الأوضه ٢ نقطة
, جيسيكا : كانت بتشوف وتسمع سفيان . وابتسمت بإعجاب . واندهشت لما قالها مجنونه . ولتذهبى إلى الجحيم . وهزت راسها بتعجب . ولما سمعت ردود أفعاله . أيقنت أن سفيان هو الشخص المناسب للمهمه الجديده . وهتقنعه بالموافقه بأي طريقه ٢ نقطة وقامت لما فهد خرج . وراحت ع المكتب . ومنظره سفيان .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف الجامعه .
, رودي . خارجه من العملى ومرهقه لانها واقفه ع رجليها من الصبح . وجعانه جدااا . وراحت ع الكافتيريا وقعدت . فينك يا ست رينو !؟ . وطلعت فونها . ايه ده !؟ فاروسي اتصل عليا. وابتسمت اكيد وحشته . واتصلت عليه . ورد الو حبيبتي
, رودي : ههههه احلى الو دي ولا ايه . عامل ايه يافروستى !؟
, فارس : ههههه . انا عامل الحمد**** . وانتى عامله ايه ياقلب فارس .
, رودي : انا هلكانه وجعانه وعطشانه ولست على ما يرام ايها الفارس .
, فارس : ههههه . لأ لأ ماينفعش تكوني مرات الفارس وتبقى لست على ما يرام ياقلبى .
, رودي : شهقت بفرحه . هيييه . هتعمل ايه بقى قول قول اكيد هتعزمنى ع الغدا صح . قوووول ٢ نقطة
, فارس : يابت ابلعى ريقك . حاضر ياحبيبتي زي ما تحبى لكن كنت بفكر نتغدي مع طارق ورنا . والساعه 6 نخرج ونروح السينما ونتعشا بره ونرجع ف السهره بما انك بكره معندكيش محاضرات ٢ نقطة
, رودي : يااااه حلو اوى اوى كدا . خلاص اشطا يابرنس .
, فارس : هههههه انا ف السفاره يارودي المجنونه . ههههه .
, رودي : برنس السفاره أقسم ب**** . هو ف حد ف حلاوتك كدا يخربيت طعامتك .
, فارس : هههههههه . انتى لازم تاكلى اى حاجه انتى لما بتجوعي بتهرب منك ههههه شوفتى اتعلمت منك شوية حجات اهو .
, رودي : هههههههه ولسه يابنى انا هخليك تدخل ع السفاره كدا . وتصبح عليهم اصتباحه لوز اللوز . المعلم فارس السيوفى وصل هههه.
, فارس : ايوه ايوه هو ده الل ناقص المعلم فارس . المهم يارودي انتى قدامك قد ايه وترجعى ع البيت !؟
, رودي : و**** ياحبيبى انا لسه مخلصه عملى حالا وقاعده ف الكافتيريا مستنيه رينو لما تخلص شكلها عملى هي كمان .
, فارس : اوكي ياروحي . لما تخرجي من الجامعه رني عليا وطمنينى عليكى .
, رودي : بسعاده حاضر ياحبيبى . خلى بالك من نفسك يافروستى ٢ نقطة
, فارس : وانتى كمان ياروحي . وقفلو .
, رينو : خلصت وراحت ع الكافتيريا . مساء الخير يارودي . وقعدت بتعب .
, رودي : مساء الفل ياموزتى . مالك كدا .؟
, رينو : هموت وانام . انا منمتش من امبارح . وكان علينا امتحان انهردا . وحتة يوم يعنى الحمد**** ٢ نقطة
, رودي : ومنمتيش ليه بقى !؟
, رينو : بصت بعيد . وقالت بزعل . ابدا كنت براجع . احم . مش بقولك عندي امتحان .٢ علامة التعجب
, رودي : اممم عليا يابت . دا انتى عينيكي دمعت اهي . رينو هو فهد ماتصلش خالص .!؟
, رينو : غمضت عينيها. وهزت راسها بلاء . ودموعها نزلت . لأ يارودي فهد متصلش .
, رودي : بزعل ٢ نقطة حبيبتي إن شاء **** **** هيطمنك عليه هو واخوكي. هو بس تلاقيه مشغول غصب عنه . **** معاهم ٢ نقطة
, رينو : هزت راسها اللهم آمين يارب . وقامت . يلا علشان نروح .
, رودي : قامت . يلا بينا . وفكي كدا . هااا. وماشيين جمب بعض . وقالتلها بقولك ايه . فارس هاياخدنى انهاردة ونروح السينما ماتيجي معانا . واهو تغيري جو ٢ نقطة
, رينو : بحزن كبير ٢ نقطة لا ميرسي يارودي انا بس تعبانه علشان مانمتش كويس . لما انام هاقوم كويسه . ومسحت دموعها ٢ نقطة
, رودي : علشان تضحكها . حاوطت أيدها ع كتفها . موزتى ومزة الجامعه عليا الطلاق بت جامده انتى وابوكي وامك ههههههههه .
, رينو : بصت ل رودي بدهشه . وغصب عنها ضحكت . رودي انتى مجنونه ٢ نقطة هههههه
, رودي : بتغنى ٢ نقطة وجناني ده عين العقل)
, العقل ده داء بيعييّ وجناني ده شئ مش سهل
, تقدر تتجنن زيي
, أنا أحب أسهر للصبح وعمري يا عمري ما روح بدري مخلوق رافض للنصح ٢ علامة التعجب والعمر بقيسه بسهري وبصاحب كل الخلق ٢ نقطة البيه صاحبي والفقري وأتعشى في باب الخلق وأفطر ع البحر في بحري
, أجي أتغدى ما لقييييييش، ملعنش الأزمات
, هههههههههههه مش حافظه الباقى هههههههه
, رينو : بدهشه . بتسمعها وبتضحك ع جنونها هههههههه لأ لأ . انتى مش معقوله . انتى رهيبه جدا . ههههه .
, رودي : رايحين ع العربيه ٢ نقطة ههههه امسكي الخشب يما . الحجات دي بتتنظر هههههه .
, رينو : ههههه بصت حواليها . مفيش اى خشب هنا .
, رودي : ابقي امسكي البت چود . البت بتاكل ومش باين عليها .
, رينو : قولي ماشاء **** يابنتى . وانا واثقه انك بتاكلى اكلها ٢ نقطة وركبو العربيه ٢ نقطة
, رودي : هههههه مش قوى يعنى **** يخليكي لينا بقى هههههههههههه .
, رينو : صكت ع أسنانها بغيظ . روووودي . انتى لسه بتاكلى السيريلاك الل باجيبه علشان چود .
, رودي : شغلت العربيه واتحركت . اعمل ايه بس . دا انا وطاروق بنموت ف السيريلاك هههههههههههه . بناكلو من ورا رانوش هههه
, رينو : شهقت . هييييه . وكشرت عينيها . بت طفسه . طيب ايه رايك بقى لما اجيبلها تانى انا هسلمو ل ررنا ف ايديها . بت طفسه بجد .
, رودي : اعملى حسابى انا وطاروق حبيب قلبى ف علبه كبيره هههههه ٢ نقطة ومشيو ٢ نقطة
, معتز واقف من فتره وعينيه ع رينو لحد ما ركبت العربيه ومشيت ٢ نقطة
, وليد ؛ جه من وراه . خلاص مشيو .
, معتز : انتبه ولف وشاف وليد . وليد ٢ علامة التعجب وسلم عليه . احم حمدلله على السلامه . جيت من السفر امتى .
, وليد : بيولع سيجاره . **** يسلمك يا كوتش . انا لسه واصل امبارح بليل . ويدوبك صحيت من النوم وجيتلك ع هنا ع طول .
, معتز : امم نورت مصر . انت تروح تتغدى معانا بقى خالتك هتفرح اوي ٢ نقطة
, وليد : ومالو وانا وحشنى اكلها . المهم قولى هي مين فيهم !؟
, معتز : بعدم فهم . مش فاهم . مين فيهم ايه؟
, وليد : الل عينك عليهم من ساعة ما كانو قاعدين ف الكافتيريا . لحد ماركبو العربيه . بس أن جيت للحق الل 2 موووزز . انهي واحده الل لابسه **** ولا **** .
, معتز : بلخبطه . اه . ها . لا لا مفيش حد منهم دول طلاب عاديين يعنى .
, وليد : ميزو عليا بردو . انت ناسي اني مخابرات ولا ايه . انا واقف ومتابع نظراتك وعينك هتطلع عليها . بس انا مقدرتش احدد أنهى واحده فيهم . وبعدين ما انت قايلى انك بتحب بنت هنا ف الكليه . ولما تخلص اخر سنه هتتقدملها . ها قولى بقى أنهى واحده هتخبى على اخوك !؟
, معتز : اتنهد بزعل . ال***** .
, وليد : بعدم فهم . ال***** ٢ علامة التعجب؟ طيب ودي حبيت فيها ايه . قصدى يعنى هي لبسها شيك وباين عليها انها حلوه بس انت حبيتها ازاى وانت شوفتها علشان تحبها .!؟
, معتز : هي لبست ال**** قريب لانها ٢ علامة التعجب اتجوزت ياوليد . اتجوزت ومبقاش ينفع .
, وليد : امم . اتجوزت .٢ علامة التعجب طيب يعم فكك كدا وانت مالك شايل طاجن ستك ليه . وبعدين مافيش حاجه اسمها حب. عندك انا مثلا اهو خدنى مثال ٢ نقطة
, معتز : لا ياوليد . ريهام بتحبك ووقفت جمبك وحاولت تنقذ الحب ده . بس انت الل مبتحبهاش. انت لو حبتها بجد كنت حافظت عليها مكنتش كل يوم والتانى سهرات ونزوات . وكمان هي سابتك لما انت سبت شغلك ورفضت انك ترجع وتعتذر لمديرك ع المهزله الل انت عملتها ٢ نقطة
, وليد : بديق حقيقي . لا يامعتز هي سابتنى علشان خلاص مش هبقى حته تقيله ف المخابرات كانت فخوره بيا الرائد وليد الشامي . دلوقتي خلاص مبقتش رائد ولا حاجه هي اتخلت عنى . وعمري ما هسامحها .وتروح واحده تيجى عشره .
, معتز : لحد امتى هتفضل كده . لحد امتى مش هتشوف اخطاءك وتعترف بيها .
, .انا بعترف قدامك انى انا غلط . انى ابص ع لارين وهي بقت ست متجوزه غلط . انى افكر فيها غلط . لكن غصب عني . بس بحاول ع قد ما اقدر انى أخرجها من قلبى . انت مشوفتش جوزها لما جه هنا وشافنى واقف معاها . فعلا لايق عليه مخابرات كنت حاسس انه هيقتلنى انا مش قادر انسي نظرته ليا وكأنه بيحزرنى انى ابعد عنها . وهي بنفسها قالتلى أن جوزها رفض انى اتكلم معاها وسط الجامعه. وانا عارف ان ده الصح . وبحاول ابعد . انت كمان حاول ترجع شغلك حاول ترجع ريهام حبيبتك ليك من تانى . حاول تبطل نزواتك دي .
, وليد : بيسمعه وبينفخ الدخان . وهز راسه . وبصله لحظه واحده . انت قولت أن جوزها لايق عليه مخابرات !؟ هو شغال ف المخابرات .
, معتز : ايوه . لما كان بيجي هنا واشوفه كنت بفتكرك وبزعل عليك .
, وليد : هههههه لا متزعلش عليا ٢ نقطةوياترى اسمه ايه بقى . الل اتجوز ست الحسن الل ابن خالتى بيحاول ع قد ما يقدر ههههه.
, معتز : هز راسه بيأس من وليد . وقال اسمه الرائد فهد السيوفى ٢ نقطة
, وليد : ٣ نقطةفتح عينيه ع الاخر ٤ نقطة٥ علامة التعجب
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف ايطاليا ٢ نقطة
, فهد : نزل ع السلم ومعاه الفلوس . وخبط ع جيسيكا ودخل .
, جيسيكا : تقدم سفيان .
, فهد : حط الفلوس ع المكتب . وبص ل جيسيكا . وهز راسه انا اعتذر . انا لا استطيع ان اجازف بحياتى هكذا ٢ نقطة
, جيسيكا : قامت من ع المكتب . ووقفت قدامه وبتعدل ليه ياقة قميص البدله . لم اكن اعرف انك ضعيف هكذا سفيان .!؟
, فهد : نزل ايديها بطريقه لطيفه . لكن من جواه مدايق . وابتسم بتكليف . هذا لم يكن ضعف جيسيكا . انا فقط لم اعتاد على هذا المجال من قبل . وانتى تطلبى منى أن أدخل زعيما للمافيا . هل هذا يعقل !؟
, جيسيكا : بالطبع يعقل . انا لم اولد زعيمه سفيان . انا اقدر قلقك هذا . انا كنت مثلك من قبل ولم اكذب عليك كنت خائفه . ولكن بعد اول تجربه لي احببت هذا المجال وكوني زعيمه ولي سلطه احببت هذا أكثر . وكان كيڤين يدعمنى دائما . وانا الآن سادعمك سفيان . انت فقط اتبعنى ولن تندم.
, فهد : نعم جيسيكا كل هذا جميل . ولكن ماذا سيحدث إن لم انجح في هذا المجال !؟
, جيسيكا : ابتسمت بنصر . صدقنى لم تفشل قط وانت معي سفيان . وغدا سيصبح اسم سفيان اليكساند يحدث ضجه كبيره جدا ف عالم المافيا . وكل من سيسمعه يدخل الرعب ف قلبه . وبصت ف عينيه وافق سفيان وصدقنى لن تندم ابدا . انا معك ٢ علامة التعجب
, فهد : اتنهد . حقا أشعر بالضياع . ولم أقرر بعد.
, جيسيكا : اليوم ستذهب معي إلى أهم عميل لدي .
, فهد : من جواه عايز يعرف مين العميل ده . وبصلها انتى قررتى نيابة عني !؟
, جيسيكا : عزيزي . انت الآن متوتر . ولكن غدا عندما تكون موجود ف وسط عالم المافيا سترى الامر سهلا . اتفقنا . انت الآن مساعدي الشخصي وليس بحارسي حسنا سفيان!؟
, فهد : باصص ليها بيمثل انه تايهه ٢ نقطةومردش عليها .
, جيسيكا : اتجرأت وقربت منه . وباسته من خدو اكتر من مره. وافق سفيان . اتفقنا .؟؟
, فهد : قبض ع ايديه . وصك ع اسنانه ٢ نقطة
, مراد : سمع صوت نفس فهد وفهم أنه مدايق . اهدا يافهد . ووافق واطلع من عندك بسرعه ٢ نقطة
, فهد : غمض عينيه . وهز راسه بالموافقه . حسنا ٢ نقطة
, جيسيكا : ابتسمت بثقه . حسنا عزيزي . والآن بدل ملابسك لنخرج ف أمر مهم ٢ نقطة
, فهد : مردش عليها وخرج . مدايق . وحس انه ف اللحظه دي خاين ل رينو . وعايز يكسر كل حاجه قدامه . وطلع ع السلم بسرعه . ودخل الاوضه . وقلع القميص بخنقه ودخل الحمام وقلع السماعه و الساعه وحطها ع مراية الحوض ٢ نقطةووقف تحت الدش . وقابض على أيديه . وصور مختلفه بتظهر قدامه رينو وجيسيكا . وضرب الحيطه بايدو .
, مراد : سامع صوت الميا . وفهم إن جيسيكا عملت حاجه خلت فهد يغضب .
, وبعد : شويه . فهد لبس . ولبس الساعه . والسماعه وكلم مراد . واتكلم بغضب . انا عايز اكلم لارين يامراد . انا خلاص حاسس انى هكسر كل حاجه هنا ٢ نقطة
, مراد : اهدا يافهد . وسيطر ع غضبك .
, فهد : بغضب اكبر . اهدا .؟؟ اهدا ايه . انا مبقتش قادر استحمل .
, مراد : قام من مكانه . وزعق بصوته كله . فهد احنا مبنلعبش . وانا كمان زيك سايب مراتى وعيالى . وانا قولتلك قبل كدا خلينى انا الل ادخل وسطهم وانت رفضت . انا مقدر الل انت فيه . واكيد جيسيكا عملت حاجه دايقتك. لكن الل حصل ده اكيد غصب عنك . واننا لازم نتعرض لحجات زي دي . والحمدلله أن **** معانا وبينقذنا ف كل مره . حاول تسيطر ع غضبك احنا خلاص قربنا .
, وسكت ٢ نقطة واتنهد بديق ٢ نقطة اسمع يافهد ٢ نقطة جيسيكا دلوقتى عملت مكالمه من مكتبها . واتصلت ع زعيم العصابه الصينى واسمه تشانغ . وقالتله انها هتروح لعندو دلوقتي تقابله علشان يتفقو ع ميعاد التسليم . وهي اكيد كانت تقصد انها هتاخدك معاها المقابله دي للعميل المهم بالنسبالها . فهد ارجوك لازم تفرق مابين شغلك و عواطفك . اهدا كدا ٢ نقطة
, فهد : غمض عينيه . وبيحاول يهدا . واخد نفس عميق . واتنهد بحيره ٢ نقطة
, مراد : فهد انت احسن دلوقتي ٢ نقطة
, فهد : ماشي يامراد . انا تمام ٢ نقطة
, مراد : فهد اسمعنى كويس . انت دلوقتى هتلبس وهتخرج مع جيسيكا . وعايزك تاخد معاك مايك ف المقابله دي . لازم نسمع كل كلمه . وانا واكرم دلوقتي هنمشي وراك علشان مانضمنش ايه الل هيحصل معاك . وخلى بالك أنهم هناك هيفتشوك كويس جدا . يعنى المايك حاول تخفيه . ولو معرفتش . اتصل عليا من فون الساعه وسيب المكالمه مفتوحه وكله هيتسجل تمام يابطل ٢ نقطة
, فهد : هدي شويه . تمام يامراد . ومتزعلش مني بنت الكلب دي دايقتنى ٢ نقطة
, مراد : اتنهد بأريحيه . معلش يا فهد انا حاسس بيك صدقنى . لكن خلاص هانت . بما إن جيسيكا هتتفق انهردا معناها قربنا خلاص . وربنا معاك .
, فهد : ومعاك . خلاص تمام انا هاخد مايك احتياطى . ولو منفعش هتصل عليك ٢ نقطة
, مراد : تمام وخلى بالك من نفسك ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, فيلا العدوي ٢ نقطةالساعه ٣
, آدم وزين وريتال رجعو من الشركه بدرى و دخلو الفيلا .
, مريم : قامت بابتسامتها المعتاده . واستقبلت آدم بكل حب . حمد**** ع سلامتك ياحبيبى.
, آدم : ابتسم بحب . وباس جبينها وايدها . **** يسلمك ياروحي . عامله ايه!؟
, مريم : الحمد لله بخير طول ما انتو بخير .
, زين : سلم عليها وباس جبينها . مريوم وحشتينى عامله ايه !؟
, مريم : الحمد لله يازيني حمد**** ع سلامتك ياحبيبى .
, ريتال : سلمت عليها حبيبتى ياماما اخبارك ايه . واريان ولي لي اكيد تعبوكي .
, وقعدو ف الليفنج ٢ نقطة
, مريم : الحمد لله ياروتى . واريان وليليان متعبونيش ولا حاجه . ومريم نونو عامله عليهم الكبيره ههههه .
, آدم : اومال فريحه ورينو فين !؟
, مريم : فريحه بتغير ل آدم . ورينو لسه جايه من شويه وقالت إنها هتنام .
, آدم : اتغدت طيب قبل ما تنام !؟
, مريم : ايوه طبعا . ف الاول كانت رافضه . وانا زعلت منها . وقالت هتاكل علشانى . واكلت حاجه بسيطه وطلعت تنام .
, آدم : هز راسه . **** يهون ويرجعو بالسلامه.
, مريم : اللهم امين يارب العالمين . بقولك يا آدم.
, آدم : نعم يا روحي .
, مريم : انا اتصلت انهردا ع ملك . وعرفت أن جاسر مسافر ف شغل وراجع بكره . وانا قولتلها بما ان جاسر مسافر تيجي تتغدى معانا هي ومالك وساره .
, آدم : ابتسم . جميل اوى . ملك وحشانى اوى . ومسك أيدها بحب وباسها . **** يخليكى لينا بفضل **** ثم انتى الكل بيتجمع ف الخير بسببك يامريم .
, مريم : ابتسمت بسعاده . وبفضل **** ثم انت مريم عايشه ف سعاده وحب كبير .
, زين : طيب يعنى الغدا هيتاخر !؟
, مريم : ساعه بس يانور عيني انتو جيتو بدرى ٢ نقطة
, زين : لا أنا مش جعان اوى . انا هطلع اخد شاور واغير هدومي لانى من الصبح ف المينا تكون عمتو وصلت بالسلامه . وطلع هو وريتال.
, آدم : بتفكير . بص لمريم ايه رايك اتصل ع الواد زياد وماليكه . واخوكي حسام . يجيو يتغدو معانا وتبقى سهره حلوه .
, مريم : بفرحه . بجد ياريت ياحبيبى .
, آدم : اهو علشان الفرحه الل ف عينيكى دى . هتصل كمان ع مصطفى واشرف . يلا انشاله ماحد حوش ٢ نقطة
, مريم : بفرحه كبيره . ههههه . **** هيبقى يوم جميل اوي. وكمان محمد ونور .و رنا وطارق .
, آدم : ههههههههه . ده لازم طارق قبل الكل . ده لو عرف هيقولى انت مبقتش تحبنى ههههه عيل فقر .
, مريم : ههههه **** مايحرمكوش من بعض . انا هاقوم أخلى زينب تزود الغدا . واهو لسه بدرى . وقامت وهي مبسوطه
, آدم : اتصل ع الكل وصمم أنهم يتجمعو . ع الغدا المفاجئ . ويقضو وقت مع العيله . والكل وافق بتصميم من آدم ٢ نقطة
, فريحه : غيرت ل آدم . ونام ف حضنها ع السرير .
, فريحه : بتفكر ف مرادها ودموعها نازله بوجع واشتياق كبير . وقامت . وجابت البوم صور فرحهم وبتتفرج عليه بدموع . وحشتنى اوى يامرادي .انت فين كل ده . ياترى انت كويس . يارب تكون كويس يامراد . وعيطت بشهقات ارجوك طمن قلبى واتصل . اتصل اسمع صوتك واقفل بعدها . مراد انا هتجنن من غيرك . كلمنى دقيقه واحده بس فرح قلبى يامراد ارجوك . واخدت الالبوم وضمته لقلبها وبتعيط بوجع يااارب . يارب رجعلى جوزي لحضنى يارب رجعلى جوزي واخويا بالسلامه يارب .
, بعد فتره
, رينو : ف اوضتها مش عارفه تنام . نامت حوالى ساعتين وصحيت . من التفكير ف الفهد ودموعها نازله . واتعدلت وحضنت ركبها . وجواها متلخبط . جواها اشتياق كبير لفهد . وجواها زعل اكبر منه . وحاسه انها وحيده . وعايزه اي حد يطمنها عليه . وشويه تحس انها مخنوقه اوي من فهد . وشويه تحس انها مش قادره تتنفس من غيرو . عايشه ف حيره . جواها صراع مابين الاشتياق والزعل . نفسها تشوفه .نفسها تسمع صوت فهد لكن من بعيد . وحطت راسها ع ركبها بانكسار . واتنهدت بوجع كبير . وسمعت آذان المغرب . واستغفرت **** وقامت بتعب دخلت الحمام واتوضت وبتصلي المغرب وبتدعي بشهقات ف السجود انه يحفظ فهد من كل شر . ويرجعلها جوزها وأخوها بالسلامه . وخلصت **** . ولسه قاعده ع السجاده وبتسبح . والباب خبط . وقال من ع الباب . ادخل يارينو!؟
, رينو : مسحت دموعها. تيمو !؟ وابتسمت بحب تيمو حبيبي ادخل يقلبى ؛
, تيم : خبط الاول زي ما مريم قالتله لازم نخبط الاول ونستاذن ٢ نقطة وفتح الباب ودخل .وشافها قاعده ع السجاده وجري عليها رينو حبيبتى .
, رينو : ضحكة تيم وحبه ليها كفيله ترسم الضحكه ع وشها . واخدته ف حضنها . وقعدت ع الأرض . ونيمته ع حجرها . تيمو قلبى وباسته . انت جيت أمتي !؟
, تيم : بيلعب ف طرحة الاسدال . جينا دلوقتي انا ومحمد ونورى وتمارا . وشهق واتعدل . رينو الناس كلها تحت ٣ علامة التعجب
, رينو : بعدم فهم . ناس !؟ ناس مين ياتيمو !؟
, تيم : بيعد ع صوابع ايده . جدو مصطفى. وناناه شيرين .وبابا طارق وبابا اشرف وبابا حسام وعمو زياد وعمو يوسف وعمو مالك . وكريم ومصطفى الصغير وياسين وأسر وچود
, وهرش ف دماغه بلخبطه . وكلهم كلهم .
, رينو : هههههههه . شكلك حلو اوى ياتيمو وانت بتعد ع صوابع ايدك ومتلخبط كدا وباسته . وقالتله طيب متعرفش الكل تحت ليه !؟
, تيم : هز راسه لاء . بس محمد قال تعالى البس ياتيمو علشان بابا آدم عزمنا كلنا ع الغدا .
, رينو : اممم . يعنى بابى عزم العيله ع الغدا . واتنهدت فكره جميله العيله من زمان متجمعتش كدا .
, تيم : يلا بقى تعالى انزلى علشان عايز العب مع كريم ومريم . وبص ع بطنها هو مفيش عندك بلونه كبيره زي نرمين ليه !؟
, رينو : ضحكت من قلبها . ههههههههه بلونه !؟ لا لسه بدرى ع البلونه .لسه النونو صغنتته اوى
, بس عارف انا هتوحم عليك علشان النونو تطلع حلوه شبهك .
, تيم : خبط ايدو ع جبهته بنفاذ صبر . اوووف يارينو . انتى كمان عايزه عمليه كبيره زي نرمين . قوووومي بقى .
, رينو : شدته ع حجرها . انت ياواد طالع عسل كدا لمين . وفضلت تبوس فيه كتير .
, تيم : اوووف يارينو كفايه تيمو وشه وجعه .
, رينو : ههههه كفايه كده عليك دلوقتي .
, تيم : قام قومي بقى علشان ننزل .
, رينو : حاضر ياسي تيمو حاضر . والباب خبط
, تيم : فتح . وكان اريان ومريم نونو ولي لي وتمارا . وكلهم طالعين لرينو وتيم . وجريو ع رينو . وسلمو عليها .
, رينو : بسعاده سلمت عليهم كلهم . وطلعت للبنات شوكليت . وللولاد بسكويت .
, مريم : تيم تعالى نلعب باللعب بتاعتى .
, تيم : لا يامريم انا راجل مش بلعب بالعروسه .
, مريم : عارفه مش تلعب بالعروسه بابا آدم جابلى مكعبات تعالى نلعب كلنا .
, تيم : هز راسه انا بحب المكعبات ماشي هنلعب كلنا .
, كلهم : سقفو هيييه .هيييه .
, رينو : واقفه ومربعه ايديها . وبتضحك عليهم.
, تيم : بص ل رينو انا هنزل بقى وانتى انزلى .
, رينو : ماشي ياحبيبى انا هلبس وانزل .
, ******* نزلت تحت تلعب مع باقى ***** العيله .ف اوضه كبيره آدم مخصصها للأطفال وفيها لعب كتير بناءا على طلب من مريم . والعيال يكونو تحت ومعاهم ٢ نقطة
, رينو : لبست ونزلت . وكانت العيله كلها تحت .وسلمت ع الكل . وقعدت مع البنات . نور وماليكه ومريم وساره وفريحه وريتال ٢ نقطة
, وآدم ومريم قاعدين مع باقى العيله . والغدا بيجهز . ومريم سألت رنا ع رودي وفارس . قالتها خرجو مع بعض ٢ نقطة وكان جو جميل جدا والعيله متجمعه .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف ايطاليا .
, جيسيكا وفهد خرجو مع فريق كبير من الحراسه . وراحو فيلا كبيره جدا . وعليها حرس كتير جدا وكلاب بوليسيه . وفتشو جيسيكا وفهد ودخلو الفيلا . والحرس وقفو مع حرس الفيلا .
, ومراد : واكرم . بيراقبو فهد من بعيد ف العربيه . ولكن بحذر شديد جدا . ومعاهم اللاب توب والأجهزة الل محتاجينها . وقاعدين يسمعو كل حاجه ٢ نقطة
, فهد : طبعا مربى شعرو .وقبل مايتفتش . خبى المايك ف شعرو من الخلف والمايك مفتوح. وكمان مخبى سلاح أبيض ف كم قميص البدله وف الجزمه . ودخل مع جيسيكا. الل فهمتو أن زعيم العصابه الصينى ده ليه عندها ثروه قوميه كبيره . وقالتله يسمع ويفهم وميتكلمش لأن ده بداية طريق نجاح سفيان ٢ نقطة
, . وفهد للتأكيد . اتصل ع مراد من الساعه وساب الخط مفتوح . ومراد عمل كتم صوت للمكالمه علشان لو حصل اى صوت عند مراد محدش يسمعه ٢ نقطة
, جيسيكا : دخلت ع زعيم العصابه وسلمت عليه . هاي تشانج .
, تشانج : شاف قدامه بنت جميله وصغيره ومن الواضح أنها متدربه كويس اوى . وهز راسه بإعجاب . هاي جيسيكا ٢ نقطة لطالما سمعت عنك كثيرا . انتى اجمل من الصور بكثير ٢ نقطة
, جيسيكا : ضحكت . اجل انا اعلم ذلك ٢ نقطة اقدم لك . سفيان اليكساند .مساعدي الخاص .
, تشانج : بص ع فهد . اممم أنه قوي البنيه ومن الواضح عليه أنه يمتلك الشغف ف العمل أليس كذلك جيسيكا .
, جيسيكا : بإعجاب ل سفيان . اجل هو أكثر من مما تظن . انه انقذنى من عدة رجال مسلحين مجهولين . وقادر ع حمايتى ف اى وقت .
, تشانج : هههه اوو لقد جعلتنى اعجب به حقا . وشاور لفهد يقعد ٢ نقطة
, فهد : قعد جمب جيسيكا علشان الصوت يوصل لمراد كويس .
, تشانغ : حسنآ دعينا نتكلم ونتفق . ولكن قبل كل هذا . انتى تثقى ف سفيان وتريدى أن نتكلم أمامه ٢ نقطة
, فهد : بتمثيل قام . حسنا سانتظرك ف الخارج سيدتى .
, جيسيكا : فرحت اوي لما سفيان حققلها حلمها وقالها سيدتى . وقالت بابتسامه . اجلس بجانبى سفيان . وبصت ل تشانج . لم يولد بعد الذي يسأل جيسيكا هل تثق ام لا . تكلم وقول ما عندك . لانى ع عجلة من أمري ٢ نقطة
, تشانج : ههههههه علي رسلك جيسيكا . لم كل هذا الغضب . انا لابد أن أكون حذر . انتى تعلمين خطورة هذه الصفقة أليس كذلك !؟ وكل نظراته ليها جريئه . وفهد لاحظ ده ٢ نقطة
, جيسيكا : لا عليك . هل اتيت بالتاج إلى هذا المنزل !؟
, تشانج : بالتأكيد لا ٢ علامة التعجب التاج الملكي يوجد ف مكان آخر . وساقدمه لك ف وقت التسليم . انا آخذ الميكروفيلم وانتى تأخذي التاج .
, جيسيكا : اممم حسنا فلنتفق إذن ما الوقت الذي يناسبك .لتستلم الميكروفيلم !؟
, تشانج : عزيزتى تشانج مستعد ف اي وقت ٢ علامة التعجب
, جيسيكا : بعد اسبوع من اليوم هل هذا جيد !؟
, تشانج : جيد جداً . ولكن اين !؟
, جيسيكا : ف البحر . سأعطيك العنوان جيدا. لتستقل اليخت انت والحرس . وانا سانتظرك ع الشاطئ وعندها ساستقل اليخت انا وسفيان والحرس الخاص . وسيتم التسلم حينها . اتفقنا !؟.
, تشانغ : بإعجاب . واو في البحر وعلى اليخت كم احببت هذا جدا . حسنا اتفقنا بعد غد ف اليخت ٢ نقطة
, جيسيكا . قامت حسنا . ساخبرك غدا ف اي وقت يتم التسليم .
, تشانغ : بنظرات جريئه ٢ نقطة اوكي جيسيكا سانتظر مكالمتك ع عجل .
, جيسيكا : فهمت نيته . ع الرحب والسعه سيد تشانغ . والآن عليا العوده الى القصر .
, وخرجت من القصر . وفهد ماشي جمبها . والكل اتحرك وخرج من الفيلا .
, فهد : ركب العربيه . وجيسيكا جمبه . وبص ليها واتكلم بتمثيل من هذا الوقح !؟
, جيسيكا : هههههه اهدأ قليلا . أنه عملى .
, فهد : عملك !؟ انه وقح ولماذا لم تتركينى القنه درسا قاسيا ولما امسكتى يدي وقومتى بالرفض بأن ابرحه ضربا ٢ نقطة
, جيسيكا : علي رسلك سفيان . وما الذي أثار غضبك هكذا . انا لم أري اي مشكله . انه معجب بي . ولأجل هذه الصفقه فلياخذ منى مايريد انا لا اكترث لهذا ولا أمانع هذا سيكون وقت ممتع لجيسيكا وتشانغ ٢ علامة التعجب
, فهد : بصلها بصدمه حقيقيه . وسكت ومردش . وشغل العربيه واتحرك ٢ نقطةوسرح ف معشوقته الصغيره .وافتكر لما باسها وهي حبيبته عاقبته وبعدو عن بعض ٤سنين . واتنهد باشتياق كبير وقال جواه . وحشتينى ٢ نقطة وحشتينى اوى يارينو . وفاق ع صوت جيسيكا.
, جيسيكا : ولكن سفيان . انت إلى هذا الوقت لم تسالني عن هذه الصفقه وما هذا التاج الملكي وماهو الميكروفيلم . اراك لا تكترث.
, فهد : سايق . وركن العربيه ع جمب وبصلها . انتى طلبتى منى أن استمع للحديث فقط ولم اتكلم . وهذا ما أفعله . ولكن للحقيقه يوجد عندى بعض الفضول ل اعرف ماهو التاج وما أهميته لكي !؟ وما ذاك الميكروفيلم وع ماذا يحتوى !؟ ولكن قولت لنفسي لا تسألها عن كل هذا . لانك ستدخل نفسك ف دائرة الشك لدي جيسيكا . هههههههه . وقولت أيضا سترسل بيشوى لياتى بجهاز كشف الكذب مرة أخرى ههههههه وتأخذ منى اجوبه ع اسئله انا لم يكن لدي اي جواب لها . ولهذا اكتفيت بالصمت .
, جيسيكا : تحرك بالسياره . ف انا اريد ان أخبر كيڤين بما حدث ٢ نقطة وبصتله انا ع أتم الاستعداد لاخبرك بكل شئ سفيان ولكن بشرط واحد فقط ٢ نقطة
, فهد : ساق العربيه . وبلع ريقه بتوتر . وخاف لتطلب منه إختبار زي الل قبله . وقال احم . وما هو هذا الشرط جيسيكا ٣ علامة التعجب؟
, جيسيكا : سنذهب انا وانت الليله للديسكو ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, معتز بعد الجامعه. اخد وليد وطلعو ع البيت عند معتز . ولاحظ شرود وليد كل شويه. واستغرب . لكن معلقش . وبعد الغدا . معتز اخد وليد وقعدو ف اوضتة.
, معتز قعد ع السرير وفاتح اللاب توب .
, وليد : قاعد ع مكتب معتز وسرحان ٢ نقطة
, معتز : بص لوليد . اله . انا عايز اعرف مالك من ساعة ماخرجنا من الجامعه . وجينا هنا وانت سرحان تتكلم كلمه وعشره لاء . ده حتى خالتك ع الغدا قالت لأ ده مش وليد ابدا . ممكن اعرف مالك كدا مش عوايدك ابدا !؟٢ نقطة
, وليد : بيحرك كوباية الميا . وبص ل معتز . ياعم مفيش حاجه انا كويس . انا هاقوم اروح .
, معتز : قام . لا تروح فين. الساعه لسه مجتش 8 انا هعمل 2 قهوه دبل كدا ونشربهم مع بعض لانى حاسس ان دماغى هتنفجر من الصداع . ومتقولش لا تمام !؟.
, وليد : هز راسه . ماشي ٢ نقطة
, معتز : خرج من الاوضه وقفل الباب وراه ٢ نقطة
, وليد : قاعد ع مكتب معتز وماسك كوباية الميا بيحركها وسرحان . ورجع بتفكيرو لما كان شغال ف الجهاز . وطلع مهمه وكانت تهريب دولارات . ولما مسك العصابه . اخد جزء من الدولارات لحسابه وحطهم ف العربيه . ومراد وفهد شافوه . وراحو لحد عنده واتكلمو معاه ونصحوه . مراد قاله أن كدا مينفعش وفهد قاله انت كدا متفرقش عن العصابه حاجه . وإنت كدا بتخون شغلك . وقبل شغلك ده حرام . ومراد قاله انا وفهد مش هنقول لحد ف الجهاز عن الل شوفناه . وياريت تكون اخر مره . لازم تكون قدوه لتلاميذك الل بتدربهم ومراد فتح باب العربيه واخد الفلوس وسلمها هو وفهد للجهاز بإسم وليد الشامي ٢ نقطة وده غاظ وليد جدا
, وافتكر المهمه التانيه وكانت قبض ع شبكة اداب كبيره جدا . وكان فهد معاه في المهمه دي . وقبضو عليهم. ووليد شاف بنت ف الشقه وشاف لبسها . وأعجب بيها وبشكلها . وقالها انه هيسيبها تروح . وقرب منها وعطاها رقمه الخاص وادلها ميعاد تروحله شقته . والبنت وافقت وفرحت ٢ نقطةوخرجت بسرعه لكن فهد متابع الحوار ومسك البنت وسلمها للقوه . وراح لوليد . وزعق لوليد بصوت عالى. إن الل بيعمله ده غلط. وتصرفاته كلها غلط . وإن انا ومراد سبنالك اكتر من فرصه لكن انت مصمم يمشي في الغلط . وإن كنت شايف ان البنت اللي عجبتك دي معملتش حاجه غلط. فخلاص نفرج عن باقى البنات بما أن ده هيرضيك ياسيادة الرائد وليد . وكلمه بتحذير . انه ميحاولش يستخدم نفوذه ف الشغل لمصلحته الشخصيه
, وفهد سابه ف الشقه ونزل وسلم البنات من غير وليد . ووليد شاط من الغضب . وكرهه لفهد ومراد بيزيد عن اليوم الل قبله ٢ نقطة ودلوقتي عرف ان البنت الل بيحبها معتز ابن خالته . تبقى مرات عدوه اللدود . وقال جواه فرصه وجتلك ياليدو . وفاق ع صوت معتز وهو داخل بالقهوه ٢ نقطة
, معتز : اتفضل يا سيدى فنجال قهوه يستاهل دماغك . حط القهوه ع المكتب .
, وليد : اخد القهوه . تسلم ياميزو . وقعدو بيتكلمو مع بعض. ووليد قال ف وسط الكلام . احم . انما انت قولت الل اسمها لارين دي متجوزه من رائد ف المخابرات ٢ نقطة
, معتز : اتنهد بتعب. انت مصمم انك تخلينى ع طول مدايق . ايوه يسيدى قولتلك رائد ف المخابرات واسمه فهد السيوفى .
, وليد : غريبه . طيب وده شافها فين ؟
, معتز : ايه الغريب ف كدا . انا عرفت أنه قريبها . وكمان ليها اخ رائد ف المخابرات .
, وليد : بعدم فهم . امم يعنى قرايب . وأخوها كمان مخابرات . متعرفش اسمه ايه !؟.
, معتز : لأ معرفش . بس اكيد انت تعرفه بما انك كنت مخابرات .
, وليد : وهعرفه ازاى من معرف اسمه ولا كنية عيلته .
, معتز : أخته اسمها لارين العدوي . دي كنيتها.
, وليد : فتح عينيه ع الاخر . وقال بهمس . امم لارين العدوي . وفهد السيوفى . تبقى اخت مراد العدوي . وابتسم بخبث وهو بيشرب القهوه . وجه الوقت اني أخلى راسكو انتو الاتنين ف الارض . وخلو المثاليه تنفعكو ٢ نقطة ههه
, معتز : الووو انت يبنى مش طبيعي انهردا ٢ نقطة
, وليد : بقولك ايه ياميزو . انت بتحب لارين دي مش كدا !؟
, معتز. : بصله بديق حقيقي . يعم ماخلاص بقى قولنا اتجوزت . وانا بحاول انساها . فكك بقى .
, وليد : ابتسم .بخبث . تؤ تؤ . انا ممكن اخليك قبل ما تنساها تعيش معاها ليله ولا الف ليله وليله ٢ نقطة
, معتز : ساب الفنجال من ايدو ف الصنيه . وقام بغضب وصوت عالى . انت اكيد اتجننت . انت فعلا مش طبيعي . انت ازاى تفكر انى ممكن افكر في حاجه زى دي !؟
, وليد : قام من مكانه و لف حوالين معتز . بسوسوة ابليس . اهدا كدا بس وافهمنى . انا عايزك تقضي وقت حلو معاها ليه !؟ وعايزك تملى عينك منها وتعيش ليله واحده معاها ليه!؟. دلوقتي انت بتحب لارين دي من سنين . وديما كنت بتقولى انك مش عارف تعيش من غيرها . وكنت هتتجوزها أول ماتخلص جامعتها . وكانت هتبقى ملكك انت وبس . ملك معتز وبس مش حد تانى . وهمس بخبث.تخيل كدا وهي ملكك انت . بتخرج معاك قاعده لوحدها معاك . وكمان لما تبقو ف اوضة النو٣ نقطةومكملش
, معتز : بغضب وقطع كلامه و شاورله بايدو .واتكلم بتحذير . اياك تكمل ياوليد اياك ٣ علامة التعجب. انا فعلا حبيت لارين واتمنتها انها تكون مراتى . وف الاول والأخير كله شئ قسمه ونصيب . لارين العدوي بنت بميت راجل . ومحترمه فوق الوصف . وانا بحترم حبها لجوزها . وبحترم احترامها ليه حتى ف غيابه . ورفضها انى بس اكلمها وسط الجامعه .دايقنى لكن لما فكرت اكتشفت انها بنت نادره الوجود . ووفيه لاقصي درجه . لارين مميزه . وبص ل وليد انا لو خيرونى انى اعيش مع لارين ليله واحده ف الحرام . ولا اموت . هفضل الموت ع انى ف يوم اعمل حاجه زي دي ومع واحده متجوزه . انت ازاى فكرت في حاجه زى دي !؟ ازاى تخيلت أنى انزل للقذاره دي !؟ وليد ٢ علامة التعجب اتفضل ارجع ع بيتك انت شكلك مجهد وتعبان . وياريت اسم لارين يتنسي تماما . لانى من اللحظه دي وبفضلك انت انا خرجتها من قلبى وحياتى للأبد . وبص بعيد ٢ نقطة اتفضل لان ف امتحانات وعايز اصححها .
, وليد : بغيظ . بتطردنى يامعتز . تمام اوى . ماشي يامعتز . ماااشي . واخد مفاتيحه وخرج .وف قمة غيظه.
, معتز : قعد ع طرف السرير وحط راسه بين ايديه . واتنهد بتعب . ومش مصدق ان صاحب عمره يقترح عليه اقتراح ذي ده ٢ نقطة
, عند آدم ٢ نقطة
, الكل اتغدى . الشباب مع بعض والبنات مع بعض . وبعد الغدا . كلهم قعدو ف الليفنج مع بعض . ومريم قاعده جمب اختها شرين ورنا . وآدم قاعد جمب أخته ملك .ونور . وطارق قاعد جمب فريحه وشايل چود ع رجله .
, ورينو قاعده جمب مريم عزيز وماليكه . وباقى العيله قاعدين جمب بعض يهزرو ويضحكو . وكان وقت جميل جدا . وآدم كان مبسوط باللمه الحلوه دي . لانه شاف الضحكه رجعت من تانى ع وش فريحه ورينو . والأهم من كل ده شاف اميرته مبسوطه ٢ نقطة
, ف ايطاليا ٢ نقطة
, جيسيكا : طلبت من فهد انها هتحكيله كل حاجه . وبعدها يروحو الديسكو مع بعض ٢ نقطة
, مراد : ف سماعة الودن قال لفهد . فرصه حلوه اوى انى اقابلك هناك وافق يافهد .
, فهد : ابتسم بتكليف . ووافق .
, ولما جت الساعه 11 مساءا . جيسيكا خبطت ع فهد ودخلت . هاي سفيان . الم تجهز بعد!؟
, فهد : قاعد ع الكنبه . نعم أنا جاهز . لكن انتى لم تقولى لي شئ قط . انا وافقتك ع الشرط .بشرط انكى ستقولى لي كل شئ . ولكن لا يهم . هل انتى جاهزه !؟ لنذهب إذن.
, جيسيكا : ابتسمت وقعدت جمبه . وحطت أيدها ع كتفه وقربت منه اوى . لماذا تغضب دائما سفيان .
, فهد : اتوتر بديق . وخاف انها تختبره . احم . انا لا اغضب . انا اتحدث فقط وكنت أذكرك عما حدث من قبل لا اكثر ٢ نقطة
, جيسيكا : بتلعب فى زورار القميص .حسنا عزيزى .انا ساقول لك كل شئ ٢ نقطة
, فهد : بغيظ مكبت . إن كنتى لا تريدي التحدث لا عليكى انا لا اكترث لهذا .
, جيسيكا : قربت اكتر من فهد . وعايزه تقرب منه ٢ نقطة لا عزيزى انا اريد ان اخبرك بكل شئ انت مساعدى الخاص . اليس كذلك ٢ نقطة
, فهد : ابتسم .وعلا صوته بمرح وهي انتبهت. اجل انا مساعدك الشخصى . وبهذه المناسه سنحتفل ونذهب إلى الديسكو وسنقضي وقتا ممتعا .
, جيسيكا : بإعجاب .اوو اري انك سعيد للغايه سفيان ٢ نقطة
, فهد : شال ايديها بطريقه لطيفه . نعم جيسيكا بفضلك انتى سيصبح لدي قصر كبير وساصبح ثريا . وبصلها هل تحدثتى مع كيڤين بخصوص هذا التشانغ الوقح ومثل أنه ادايق لما قال اسم تشانغ ٢ علامة التعجب
, جيسيكا : هههههه . نعم تحدثت مع كيڤين . وقال لي افعلى ما ترينه صوابا . انا لم أكثرت سفيان . فلياخذ منى تشانغ ما يريد . ساحقق له أمنيته . انا حلم جميل لأى أحد يعرفنى سفيان . ولا أرى انى ساخسر شيئا ٣ نقطة
, فهد : من جواه مزهول . ابوها كمان موافق ٢ نقطةومط شفايفه . اممم نعم انتى محقه.
, يبدو أن هذا التاج والميكروفيلم أمرهم مهم إلى أن تجاذفى هذه المجازفه الكبيره .
, جيسيكا : هههه سفيان . هذه ليست مجازفه هذا أمر عادي جدا . هو اعجب بي فلم لا نقضي وقتا ممتعا معا . والآن دعك من كل هذا . دعنى اخبرك بكل شيء عن هذه الصفقه قبل أن نذهب للديسكو . تعال واجلس .
, فهد : قعد ع التربيزه قدامها علشان متحاولش تقرب منه . نعم تحدثي جيسيكا .
, جيسيكا : حكتله عن طبيعة شغلها . وانها حصلت ع الميكروفيلم . وفيه اسرار كبيره لبلاد عربيه و عرضت الميكروفيلم ده ع زعيم تنظيم مافيا كبير جدا من أخطر اخطر رجال العالم وموجود ف الصين وهو تشانغ. مقابل (تاج ملكي آثري) مصنوع كاملاً بالزمرد واللؤلؤ النادر جدا . وتمنه حاليا معدى ملايين الدولارات . موجود ف المتحف . وجيسيكا قالتله الميكروفيلم قصاد التاج . والزعيم وافق وجاب التاج ع ايطاليا . وبعد ما تسلم الميكروفيلم لتشانغ . وتاخد التاج . هتبيعه لتجار بيهربو الآثار بملايين الدولارات لحسابها . وقالت إن كيڤين طلب منها أن التسليم يكون بالنهار . ع اساس كأنهم ف جوله سياحيه في البحر ع اليخت . وقالتله انها اتصلت ع تشانغ . وبلغته ان ميعاد التسليم بعد اسبوع ف وضح النهار . وتشانغ وافق وطلبها انها تسهر معاه بكره علشان يقضو وقت مع بعض . وهي وافقت ٢ نقطة
, مراد : واكرم طبعا سامعين كل ده .
, فهد : بيسمعها . ومثل الدهشه . اوو حقا هذا أمر لا يصدق . إن تشانغ هذا بارع جدا . لقد سرق التاج من المتحف .ولم ينكشف أمره . هذا مذهل ورائع حقا . وانتى جيسيكا . انتى قويه جدا للغايه . انتى تتعاملين مع اخطر الرجال ولا تخافى . وسقف بايديه . واو جيسيكا . واو انتى المرأة الحديديه ٢ نقطة
, جيسيكا : ههههه . عزيزى . وقالت بابتسامه وهمس ف ودنه وانت بطلى الخارق .
, فهد : قرب من مرحلة الغليان . وقام . وبص ف الساعه . وقالها الساعه الثانية عشرة صباحا .
, جيسيكا : هيا علينا الذهاب للديسكو ولنحتفل . انا اريدك الليله سفيان .
, فهد : بصلها بقلق . لكن بعد ماسمع مراد ابتسم وقالها ستكون ليله مميزه عزيزتى ٢ نقطة هيا بنا ٢ نقطة
, رواحكو ع الديسكو . وجيسيكا اخدت فهد عند البار . وطلبت خمره ليها ولسفيان .
, الجرسون حط الكأس قدام فهد وجيسيكا .
, جيسيكا : بتشرب وهي بترقص ع الميوزك وبتتفرج .وفهد مش عارف يعمل ايه . وبص ف الساعه ونفخ . اتاخرت ليه يازفت .
, مراد : واقف جمبه ومتنكر . انا زفت يابن المستخبى . وبدل الكاس بتاع فهد بكاس عصير . اشرب اشرب . يابتاع جيسي هههه.
, فهد : اتنهد بأريحيه. ومسك الكاس وبيشرب قدام جيسيكا .
, فهد : بصوت مهموس . بنت الكلب دي عايزانى انهردا .
, مراد : بهزار . يابختك ولعا يابا . روح معاها وانا مش هقول لاختى . ده شغل عادي .
, فهد : صك ع اسنانه بغيظ . مش وقت ام برودك ده اخلص . انت قولتلى عندك خطه وروح معاها .
, مراد : خدها وروح ارقص . واكرم هيجي يقدم ليها كاس باللون الابيض وفيه هلوسه ومنوم . وانت كاس باللون الدهبى . وفيه عصير . وتاخدها وتطلع ع اوضه هنا . وتقعد جمبها لحد الصبح .
, فهد : وليه ما نروحش ع القصر .
, مراد : علشان الكاميرات الل هناك فهمت .
, فهد : ابتسم لجيسيكا فهمت . بس أنجز .
, مراد : امم اشطا . خدها واكرم وراك ع طول.
, فهد : قولى مكلمتش حد من العيله ٢ نقطة
, مراد : لا . كلها كام يوم و هانت يصحبى .
, جيسيكا : شدت فهد من ايدو هيا لنرقص ياعزيزى . واخدته ف وسط الناس الل بترقص ورقصت وفهد واقف قدامها . وبص ع مراد شافه شمتان فيه .وده غاظ فهد منه .
, اكرم : لابس لبس جارسون وشايل صنيه عليها كاسات ودخل وسطهم ووصل لفهد وقدم كاسات لل جمب فهد . وقدم لجيسيكا واخدت الكاس الابيض وشربت . وفهد اخد من اكرم الكاس الدهبى وشرب وكان عصير تفاح .
, وبعد فتره جيسيكا هلوست . وفهد سندها بغيظ واخدها اوضه ف الديسكو . وفضلت تتكلم بهلوسه عن التاج والميكروفيلم . وانها بتراقب سفيان . وهي مش خادمة القصر . وقالت انا مسيطره عليك سفيان . وشدت فهد وقربت منه . وفهد واهمها بده وبعدها جيسيكا نامت . لحد الصبح . وصحيت وشافت فهد نايم جمبها وكان صاحي ومثل انه نايم. وابتسمت وباست فهد من خدو وده عفرته اكتر منها. وصحته علشان يرجعو ع القصر ٢ نقطة
, بعد كام يوم
, ف الجامعه .
, رينو : قاعده ف المدرج لوحدها . وفجأة الباب اتقفل عليها . وصرخت بصوت عالى ١٣ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الرابع والعشرون
ف الجامعه .
, رينو قاعده ف المدرج مع زمايلها . منتظرين الدكتور معتز . لكن أتأخر ولسه مجاش .
, غاده : قاعده جمب رينو . هو نابغة عصره وزمانه أتأخر ليه بيلعب بمشاعر امي ليه !؟
, رينو : هههههههه .تلاقيه اتاخر لانه اكيد عنده عذر . واهدي كدا . وهو يعنى الدكتور معتز عارف أنه بيحبك . حرام عليكي متظلمهوش .
, غاده : عوجت بوقها . اسكتى يا لارين اسكتى انا سعات كدا وهو بيشرح ببقى عايزه اقوله ميزو حبيبى بصلى انا هنا انا بحبك اوى اوى ياميزو . اااه ياغلبك ياغاده .
, رينو : ههههههههه لأ لأ دي اكيد مش صدفه انتى ورودي متفقين عليا تتجننونى مش كدا هههههه . مش معقول نفس القالب ههههههه
, غاده : اضحكي اضحكي يختى . هو حد طايل يصاحب واحده هبله زيي .
, واحد جه من بره . وقال لكل الموجودين ف المدرج . إن الدكتور معتز اعتذر ومش جاي انهردا .
, والكل بدء يتحرك ويخرج من المدرج ٢ نقطة
, غاده : نفخت بديق . شوفتى مش بقولك بيحب يلعب بمشاعر امي . اااخ يانارى .
, رينو : بزعل علشانها ٢ نقطة معلش ياغاده . وحاولى متعلقيش نفسك اكتر من كده علشان متتعبيش ف الاخر .
, غاده : **** يستر عليا من الل جاي ٢ نقطة بقولك ايه يا لارين . متقعدي معايه شويه متروحيش دلوقتي . وكمان ف كام سؤال كدا عايزه اراجع عليهم معاكي .
, رينو : بتفكير . اممم تمام كدا كدا رودي مجتش انهردا علشان معندهاش محاضرات. وهتصل ع اخويا يجي يوصلنى . وف الوقت ده انا هشرحلك الل انتى مش فاهماه اوكي.
, غاده : حبيبتي يالارين و**** . خلاص اشطا . تحبى بقى نقعد ف الكافتيريا .ولا هنا .
, رينو : لأ خلينا هنا افضل ف الهدوء علشان تركزي . ثوانى بس اتصل اشوف ابيه زين فاضي ولا اتصل ع رعد .
, غاده : انتى كل لما تقولى اسم رعد ده بخاف اسمه يخوف .
, رينو : بتتصل شش اسكتى شويه . وزين رد عليها . الو ياحبيبتى اذيك.
, رينو : **** يسلمك يا ابيه زين . انت فاضى دلوقتي.!؟
, زين : امم انا ف اجتماع مع بابا قدامى حوالى ساعه . انتى خلصتى !؟
, رينو : كان عندى محاضره تانيه لكن الدكتور اعتذر ومجاش .ورودي مش موجوده ٢ علامة التعجب.
, زين : خلاص ياحبيبتى ساعه بالكتير وأكون عندك . لأن رعد ف مشوار مهم .
, رينو : اوكي انا هستناك . وقفلو . وقالت ل غاده قاعده معاكى ساعه بحالها . وقعدت .
, غاده : **** يخليكي ليا يارب . و قعدت وفتحت الملزمه . بصي يارينو هما 12سؤال مش فاهماهم .
, رينو : بدهشه : ايييه 12 سؤال ليه كل ده !؟ واخدت الملزمه . وبدءت تشرحلها سؤال سؤال . وبعد شويه .وصلت السؤال التامن .
, غاده : ثوانى يالارين .
, رينو : ايه ف حاجه مش فاهماها ف الل قولته .
, غاده : لا ياقلبى انتى شرحك مبسط جدا وفهته . لكن انا لما بركز بجوع اوى .بصي انا ف ثوانى هروح اجيب ساندوتش برجر ف بسرعه وارجعلك .
, رينو : معايه شوكليت . خدي .
, غاده : هاتى مايضرش برضو اهي تصبيره ع ما اجيب الساندوتش .
, رينو : بدهشه .اومال انا اديتلك الشوكيلت ليبيه٢ علامة التعجب؟ ايييه العيال دي .روحي وارجعي بسرعه وانا هراجع شويه ٢ نقطةمتتاخريش علشان ابيه زين اتصل وقالى أنه ع وصول .
, غاده : جريت من قدامها هواا واكون عندك.
, وخرجت من المدرج .
, بعدها بدقيقتين ٢ نقطة
, رينو : قاعده ف المدرج لوحدها . وفجأة الباب اتقفل عليها .وفكرت انها غاده . ورفعت راسها وشافت واحد غريب عنها واول مره تشوفه .
, وبلعت ريقها بتوتر . وقامت من مكانها . ومسكت الكتب . ورايحه عند الباب علشان تخرج . لكن وقف ورا الباب وحاطط ايديه فى جيبه وباصص ليها .
, رينو : بتوتر .احم لو سمحت ممكن تتحرك شويه علشان أخرج .!؟
, استوووووب .
, ده طبعا وليد الشامي . ولما خرج من عند معتز متنرفز ومدايق طلع ع( نادي ليلي ) وكان متغاظ جدا وفكر كتير وعايز ينتقم من فهد ومراد . وكمان معتز الل طردته . وجت بنت واتكلمت معاه وشربو وقضو الليله مع بعض . وبعدها بيوم . وليد قرر أنه لازم يعمل اى حاجه . وراقب رينو كويس ف الجامعه ومن بعيد . لكن للأسف مبتخرجش لوحدها ابدا . ولما شاف أنه صعب ياذيها بره الجامعه . قرر أنه ياذيها ف قلب الجامعه . وكل يوم والتانى يراقبها . وامبارح عرف ان صحبتها الل هي رودي مش هتيجي بكره . فكر وراح البيت انهردا لمعتز واعتذرله وحطله منوم ف العصير علشان ميروحش المحاضره . وبعد ما معتز نام . وليد نزل بسرعه ع الجامعه . وسأل ع المدرج . وقال لواحد هناك انه الدكتور معتز بيعتذر ومش جاي انهردا . وفكر أن لما رينو تخرج . يروحلها الكافتيريا ويقولها أنه صاحب فهد . ويتكلم معاها ويشوف اى طريقه انه يطلع بيها بره الجامعه . بس هو واقف بره المدرج ومخرجتش . واول ما غاده خرجت . ومحبش يضيع الفرصه دي وهي لوحدها . ودخل وقفل الباب وراه .وحاطط ايديه فى جيبه . وشاف رينو . وهي جايه علشان تخرج . ولما سمع صوتها عن قرب اعجب برقت صوتها وكمان اعجب بالتوتر الل ف صوتها . ورد عليها . تؤ تخرجي ليه !؟ لسه بدرى ياحلوه ٢ علامة التعجب
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف ايطاليا .
, فهد : واقف قدام باب القصر الداخلى . وشاف حركه غريبه . كل الحرس بيطلعو عربياتهم . والريس بتاعهم وكلهم مسلحين ومش فاهم حاجه . ولاحظ أن بيشوي بيبصله بغيظ ٢ نقطة
, واتكلم : بهمس . صقر ٢ نقطة صقر ٢ علامة التعجب
, مراد : بيتكلم مع عميل 1 . وبيقولو إن تشانغ خرج من الفيلا .ومش سامع فهد ٢ نقطة
, واكرم : ساب اللاب توب . وراح يغير هدومه.
, فهد : بعدم فهم . هو ف ايه !؟ الكل بيتحرك بسرعه . انا لازم افهم ٢ نقطة ودخل . وخبط ع مكتب جيسيكا ودخل .
, جيسيكا : تقدم سفيان . وبتفتح الخزنه وبتطلع . سلاح .
, فهد : شافها كده . وبدء يشك . احم . جيسيكا. يوجد أمر مهم يحدث خارج القصر !
, جيسيكا : من غير ماتبصله . وبتحط سلاح أبيض ف جيب البنطلون جمب الركبه . وماهو هذا الأمر الذى يحدث !؟
, فهد : جميع الحرس يركضون . ع سياراتهم والدراجات الناريه . وايضا بيشوى . يجهز سيارتك الخاصه . هل حدث شئ ما !؟
, جيسيكا : نعم سفيان . اليوم يتم تنفيذ الصفقه . وبصلته باابتسمامه . اليوم سنذهب لناخذ التاج الملكي سفيان .
, فهد : بدهشه . اليوم ٤ علامة التعجب؟ ولكن كيف . إن موعد التنفيذ غدا جيسيكا ٣ علامة التعجب
, جيسيكا : هههههه عزيزى . انا دائما احب ان اغير ف مخطاطاتى . ولذلك لا تستطيع الشرطه الايطاليه أن تمسك بي .
, فهد : بغيظ . وبيتمنى مراد يسمع . ومتى حدث كل هذا !؟ انا لم افهم شئ .انتى تحدثتى معي أمس وقولتي لي ان بعد غد سننفذ . واليوم اري انك غيرتى الخطه تماما . هل هذا شك بي !؟ ام عدم ثقه !؟
, جيسيكا : قربت منه . سفيان انا لا اثق بأحد ع الاطلاق . ولكن انا ساشرح لك . انا بالفعل تحدثت معك بالأمس . وكنا ع موعد بعد غد . ولكن بعد تفكير . قررت أن اغير موعد التنفيذ . فكر معي جيدا سفيان . ماذا نفعل اذا كانت الشرطه الايطاليه تترقبنا . او يوجد جاسوس بيننا . وقبل أن تتحدث انا لم اقصدك انت حسنا . انت مساعدى الخاص ٢ نقطة
, فهد : بصلها وهز راسه . نعم فهمت. انى مساعدك الخاص . بدليل أن بيشوى وجميع الحرس علمو بهذا الأمر . إلا حارسك الشخصي ومساعدك الخاص . إذن فلتذهبى معهم . وانا سانتظرك هنا في القصر . وهز راسه سأذهب الان . واتحرك . وجواه غل كبير جدا لان مراد مش سامع حاجه ٢ نقطةوقال دى مصيبه .
, جيسيكا : انتظر سفيان !
, فهد : وقف ولف ليها ! واتكلم بديق حقيقي نعم سيدتى ٢ نقطة
, جيسيكا : فهمت زعل سفيان .انها مبتثقش فيه وأنه زعل منها ٢ نقطة واتكلمت . سفيان انا لم اقصد كل هذا . انا خرجت من القصر صباحا لامارس رياضه الركض . وأجريت اتصالا هاتفيا مع تشانغ . واتفقت معه أن التسليم سيتم اليوم عند الرابعه مساءا . وانت كنت ف هذا الوقت معي ولكن كنت بعيدا . وحدث بعدها أن كيڤين سقط من ع الكرسي وبيشوى اتصل بي وذهبنا للقصر بسرعه . ومن ثم ذهبت للاستحمام . وخلدت للنوم . واستيقظت منذ قليل . وبدلت ملابسي . وخرجت من غرفتى وكان بيشوي يقف أمام غرفتى . وقولت له أخبر الجميع اننا سنذهب بعد قليل للشاطئ . ويبدو أن بيشوي لم يبلغلك صحيح ٢ نقطة؟
, فهد : هز راسه لأ لم يقول لي شيئا .
, جيسيكا : قربت اكتر وحطت ايديها ع كتفه . امم يبدو أن بيشوي يغار منك سفيان . لانك تفوقت عليه . وستصبح زعيماً قريبا . لا تغضب حسنا سفيان .وجايه تبوسه لكن فهد حرك وشه والبوسه جت ف خدو . وحاول يسيطر ع غضبه . وابتسم بتكليف . وقالها . انا لست غاضب جيسيكا . انا فقط تملكتنى الحيره .من جهه تريدينى أن أكون زعيم وتخبرينى لكل شئ ٢ نقطة ومن جهة أخرى اكتشف انك غيرتى موعد التنفيذ ولم تقولى لي . هذا فقط كل ما ف الآمر . وإن كنتى ترغبين الذهاب بدوني صدقينى انا لا اكترث لهذا الأمر ابدا .
, جيسيكا : رفعت حاجبها بإعجاب ودهشه ف نفس الوقت ٢ نقطة سفيان انت مساعدى الخاص .ولا تتم هذه الصفقه بدونك . وبصت ف الساعه هيا الآن عليك أن تستقل دراجتك الناريه .
, فهد : من جواه عايز يعرف هي شايله الميكروفيلم فين٥ علامة التعجب؟ . وبصلها . حسنا ولكن لما الدراجه الناريه . فلنذهب بالسياره انا وانتى .
, جيسيكا : عزيزى انا ساستقل خلفك على الدراجه الناريه .
, فهد : ابتسم بتكليف . حسنا جيسيكا . انا سأذهب لغرفتى أبدل ملابسي .
, جيسيكا : حسنا . وانا سأذهب لغرفتى لاحضر الميكروفيلم ٢ نقطةوانت لا تنسي انت تأخذ اسلحتك . وترتدي الصيديرى الواقى واعلم جيدا سفيان أن هذا الرجل خطير جدا . فلتاخذ حذرك اتفقنا ٢ نقطة
, فهد : ابتسم . لاتقلقلى ابدا . انا ساهتم بك قبل سفيان . واريد منك أن تبقى بجابنى ف هذه المهمه اتفقنا .
, جيسيكا : ابتسمت اتفقنا هيا لنذهب الآن . وخرجو من المكتب . وطلعو ف الاسانسير مع بعض .
, جيسيكا : راحت ع اوضتها ٢ نقطةتجيب الميكروفيلم ٢ نقطة من خزنه سريه ف الحيطه .
, فهد : دخل بسرعه . وطلع هدومه . ودخل الحمام . وطلع الساعه من ورا السيفون ف الحمام . واتصل ع مراد مره واتنين مراد مردش ٢ نقطة فهد نفخ بديق حقيقي ومسح وشه بايديه . طيب اعمل ايه . اعمل ايييييييييه !؟
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف الجامعه
, وليد : . تؤ تخرجي ليه !؟ لسه بدرى ياحلوه ٢ علامة التعجب
, رينو : قلبها دق جامد وخافت . وافتكرت هشام . لو ٢ نقطة لو سمحت انت قفلت باب المدرج وده ماينفعش . بعد اذنك علشان عايزه أخرج .
, وليد : شاف لون عينيها عن قرب . يخربيت عينيكى . وع كدا بقى انتى حلوه زى عينيكى دي !؟ ماتشيلى القماشه الل ع وشك دي خلينى اعرف انا بتكلم مع موزه ولا ٣ نقطة .
, رينو : صكت ع أسنانها بغيظ . ل آخر مره بقولك لو سمحت افتح الباب وا إلاااا.
, وليد : قطع كلامها . وا إلاااا ايه ها !؟
, رينو : هصرخ والم عليك كل الل ف الجامعه . وبعدين انت مين ؟. وازاى تدخل وتقفل الباب بالطريقه دي ؟. ووسع بقى علشان أخرج .
, وليد : طلع ايديه من جيبه . وقرب منها . ومسكها من دراعها وبحركه سريعه منه لفها وزقها وبقت واقفه ورا الباب وماسك أيدها بقوه.
, رينو : صرخت بصوت عالى . واتغاظت. انت حيوان . انت ازاى تمسك ايدى كدا . سيب ايدي ياحيوان انت .وجت تصرخ تانى حط ايده ع بوقها
, وليد : ششش حيوان . عارفه بقى الحيوان ده هيعمل فيكى ايه ياموزه . انا هقولك . انا جاي مخصوص انهردا علشان افضحك وسط الجامعه . وف ناس ف وسط الجامعه واقفه بالكاميرات علشان تصورك باشاره منى. عارفه هنصورك وانتى ازاى !؟ انا هلقعك القماشه الل ع وشك دي . وكمان ال**** . وبص عليها بجرأه . والفستان الحلو ده . انا هخليكى شبه عريانه . وصورك دي هبعتها ل اعز اتنين ع قلبى ( هو يقصد فهد ومراد ) وضحك هههههه
, رينو : اتصدمت برعب . وهو ماسك أيدها وحاطط ايده التانيه ع بوقها . وعيونها مفتوحه ع الاخر والدموع متجمعه فيها . وافتكرت هشام وهو بيقطعلها الفستان . وقلبها بيدق بخوف بسرعه كبيره جدا .
, وليد : قالها يلا ياحلوه مافيش وقت . وقبل ما صحبتك تيجي . ومش عايز اسمع صوتك . يا اما هيحصل منى حجات اكتر من كده . انا بضعف اوى و مقدرش اقاوم العيون الجميله دي . وشدها ع صدره . ولف ضهرها لصدره . وكتف أيدها وأيده التانيه ع بوقها . انا اول حاجه هعملها هقطعلك الفستان . ومش عايز اسمع نفس .
, رينو : برعب . عيطت . ومش عارفه تتكلم . وبتعيط وبتصرخ جواها باسم فهد . فهد .وخافت ع ابنها . وعيطت بوجع كبير وخوف اكبر . ورفعت أيدها اليمين وبتحاول تشيل ايدو من ع بوقها ومش عارفه . ونزلت أيدها وبتدعي بدموع ٢ نقطة
, وليد بايدو التانيه فك ليها ال**** ورفع ال**** من ع ضهرها وهيفتح سوسته الفستان . وفجاءه .
, ااااااااااااه .اااااااه .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف ايطاليا ٢ نقطة
, فهد : اتوضى . وبي يلبس ف الحمام . وبيتصل ع مراد . ومن جواه هيفرقع من الغيظ . هو لوحدو ومراد مش سامع . الميكروفيلم هيتسلم انهردا
, رد يامراد رررررد . الوو فهد ٢ علامة التعجب
, فهد : بغيظ مكبت انت كنت فيييين كل ده يامراد كننننت فيييين .
, مراد : ايه يبنى اهدا عليا شويه عميل 1 كلمنى دلوقتى . وبيقولى ان تشانغ خرج من الفيلا مع كل الحرس ٢ نقطة انت حصل حاجه عندك !؟
, فهد : مراد اجمع القوه حالا . التسليم انهردا الساعه 4 .
, مراد : بص ف الساعه وكانت 2 ونص . ايييه . بنت الكااالب . المهم اهدا كدا واحكيلى ايه الل حصل وميعاد التسليم اتغير ليه . بس وطي صوتك وانت بتحكي ٢ نقطة
, فهد : ثوانى خليك معايا . وساب الساعه . وخرج علشان يتأكد أن مفيش حد بره ف الأوضه ٢ نقطةوكان لابس البنطلون فقط . وراح ع الدولاب وجاب تيشرت . ورجع ع الحمام تانى وقفل الباب . وبسرعه مسك الساعه اسمع يامراد وحكاله كل الل حصل .
, مراد : سمع فهد . اممم ذكيه بردو بنت الجزمه طيب الحمد لله ان الخط قطع وانا بكلم عميل 1 اسمع يافهد . انت تلبس دلوقتى ومتنساش الصديرى الواقي ٢ نقطة وتاخد اسلحتك . وتحط السماعه ف ودنك . وتلبس الساعه . وانا هكون متابع تحركاتك علشان نعرف أنهى شاطئ . واسمع يافهد اوعي تهجم غير لما اديلك اشاره . احنا هنكون لابسين لبس عادى جدا . كأننا ف جوله سياحيه . والقوه هتكون كلها موجوده . وإن شاء **** **** معاك ومعانا ٢ نقطة وانا هتابعك صوت ع طول
, فهد : تمام .
, مراد : خلى بالك من نفسك يا فهد
, فهد : ربك يستر . وانت كمان خلى بالك من نفسك ٢ نقطة وقفلو
, مراد : قفل . واتحرك بسرعه ٢ نقطةوخبط ع اكرم . اطلع بسرعه .
, اكرم : طلع مخضوض . ايه يبنى ف ايه !؟
, مراد : مفيش وقت الميكروفيلم هيتسلم انهردا . يلا ابعت رساله خاصه بسرعه واتصل بالقوه . علشان تتبعنا ونعرف فين الشاطئ من فهد . بسرعه يا أكرم التسليم الساعه 4 .
, اكرم : حاضر حاضر . وجري ع اللاب توب.
, مراد : اتصل ع عميل 1 . وفهمه الل حصل والكل استعد ٢ نقطة
, مراد : راح ع الحمام بسرعه واتوضي .وخرج جري ع الأوضه. ولبس الصديرى الواقي
, ولبس بنطلون اسود وتيشرت اسود . واخد أسلحته . وهيصلى ركعتين لله هو واكرم قبل ما ينزلو ٣ نقطة
, فهد : لبس الصديرى الواقي والتيشرت .
, وحط السماعه بتاعة مراد . وسماعة جيسيكا . ولبس الساعه . وخرج .
, جيسيكا : اتصلت عليه بتستعجله . ورد عليها. وقالها هليبس الجزمه . ويجيب الاسلحه ونازل . وقفلو . وفهد راح مكان بعيد عن الكاميرا . وصلى ركعتين لله . وهو ساجد بيدعي وفجاءه جت قدامه صورة رينو وقلق ولا ارديا وهو ساجد دعي **** انه يحفظله مراته من كل شر ويحفظها اينما كانت . وخلص الصلاه .ولبس الاسلحه ٢ نقطة ونطق الشهاده . وخرج ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف الجامعه .
, وليد بايدو التانيه فك ليها ال**** ورفع ال**** من ع ضهرها وهيفتح سوسته الفستان . وفجاءه .
, ااااااااااااه .اااااااه .
, رينو : نزلت أيدها . وبتدعي بدموع . وغمضت عينيها . وكأنها شافت فهد وهو بيدربها . وافتكرت السلاح . وإن فهد ديما يقولها خليه معاكى . وهي لابسه بنطلون جينز تحت الفستان . وفيه السلاح . ورفعت الفستان وهو بيفك ال**** . رينو بترفع ف الفستان ببطء ورعشه . وطلعت السلاح من جيب البنطلون . وافتكرت أنها لازم تحمي ابنها . وجاتلها القوه . وافتكرت كلام فهد . ورفعت رجلها وداست ع رجل وليد . ونزلت بضهرها . ورشقت السلاح في ركبته من الجمب ولفت السكينه. وده شل حركته لدقايق .
, رينو : اتحركت بسرعه ومسكت نقابها قبل مايقع ع الأرض . ولبسته بسرعه . ولفت ل وليد الل نازل بركبته ع الأرض . وقربت لوليد بغيظ وبتعيط وبتصرخ . ومسكت السلاح وعورته ف وشه زى فهد ما علمها . وإن العلامه دى هتفضل في وشه ع طول . وجريت فتحت الباب . ولسه هتخرج . وليد لحقها وقفل الباب وبيتالم٢ نقطة
, رينو : بغضب . وماسكه السلاح ف أيدها الشمال . ضربته بالقلم بكل قوتها ع الجرح الل وشه .
, وليد : صرخ . ااااه وبصلها بغيظ .من الالم ورايح علشان يقتلها . لانه متغاظ جدا . وفجاءه . زين دخل جري .
, ٧ شرطة
, ونقول ايه الل حصل بره المدرج .ف الوقت ده
, غاده جابت الساندوتش وراجعه ع المدرج . وقالت ايه ده . هي لارين خرجت ليه . وليه قفلو المدرج . اممم يمكن راحت ع الكافتيريا. طيب ماتصلتش عليا ليه ٢ علامة التعجب يووه هتتصل ازاى وفونى ف شنطتى معاها. امم انا هروح ع الكافتيريا. وبتتحرك . سمعت صوت خبطه ع الباب من جوه . ولفت وراحت باستغراب وحطت ودنها ع الباب . وفتحت عينيها على الاخر بصدمه من الل سمعته . سمعت واحد بيتكلم ويقول .( انا هقولك . انا جاي مخصوص انهردا علشان افضحك وسط الجامعه . وف ناس ف وسط الجامعه واقفه بالكاميرات علشان تصورك باشاره منى. عارفه هنصورك وانتى ازاى !؟ انا هلقعك القماشه الل ع وشك دي . وكمان ال**** ) غاده شهقت والساندوتش وقع منها . وقالت لارين ٢ نقطة لارين حامل . ينهار اسود مين الل جوه ده . اعمل ايييه . أمن الجامعه . ايوه الأمن .وطلعت تجرى بسرعه رهيبه والناس لاحظت ده واستغربو . وهي بتجرى وقربت من الأمن شافت عربية زين وهو بيشاور للأمن ٢ نقطة وجريت عليه . وخبطت ع الازاز وهو سايق .
, زين : وقف ونزل الازاز للآخر . خير يا انسه . بتخبطى كدا ليه على الازاز . وبتجرى كدا ليه!؟
, غاده : بتتكلم كلام متقطع لانها مش قادره تاخد نفسها من الجرى . وقالت . ال٢ نقطة الحق اختك ف المدرج لوحدها مع ٥ نقطة
, زين : اول ما سمع منها الحق اختك . ف المدرج . مستناش يسمع . ونزل يجرى بسرعه جدا .
, الأمن : مالك يا انسه !؟ وف ايه حصل معاكى حاجه !؟
, غاده : بلعت ريقها . واح . واحده صحبتى ف المدرج لوحدها وواحد قفل عليها الباب وبيتهجم عليها ٢ نقطة
, الأمن : بص لصاحبه تعالى معايا بسرعه .وبص لغاده . تعالى واتحركو .
, زين : بيجري بسرعه رهيبه . وزق الباب . وشاف وليد وهو رايح عند رينو . ورينو ماسكه سكينه ف أيدها وعليها ددمم ٢ نقطة وجري عليه . ومسكه من القميص٢ نقطةوشاف وشه مليان ده من الجرح . ومن غير ما يسأل انت مين ! بوكسات ف عينيه ووشه . وكام ركبه ف بطن وليد . وزين بيضرب بشر كبير جدا .
, وليد : مش عارف يدافع عن نفسه . لانه مش قادر يقف ع رجله المتعوره . وكمان عينيه اتقفلت من الضرب .
, الأمن : وصل . لكن وقف ومحدش اتكلم ولا عمل حاجه . لانهم عارفين زين كويس جدا . ومتصاحب عليهم .
, غاده : جريت ع رينو واتصدمت من إن رينو ماسكه سلاح وكمان معوره واحد طول بعرض زى ده .
, رينو : واقفه بتترعش . وماسكه السلاح في أيدها ومصدومه . وافتكرت حادثة هشام بكل تفاصيلها . وعيونها مفتوحه ع الاخر ودموعها نازله من غير عياط من الصدمه .
, غاده : بتحاول تكلمها . وخافت عليها لأنها مبتردش عليها ٢ نقطة
, زين : بغيظ كبير . مسك وش وليد . وكام روسيه ورا بعض . ووليد فقد الوعي ووقع ع الأرض مغمى عليه٢ نقطة
, زين : بينهج . ونزل ع ركبه قدام وليد . وفتشه وطلع المحفظه . وطلع منها البطاقة . وهز راسه . وليد فوزى الشامي . مخابرات عامه . اممم . ده انت معرفه بقى ٣ علامة التعجب وطلع الفون . واتصل .وحط بطاقة وليد ف جيبه ٢ نقطةواتكلم بغضب . ايوه يارعد . تعالى ع الجامعه فورا . ف ثوانى تكون عندى . وزعق سيب كل الل ف ايدك وتعالى. وقفل
, .وبص ع رينو . وجري عليها بسرعه. رينو . رينو انتى كويسه .
, رينو : مبتردش . وبتترعش٢ نقطة
, زين : بقلق . لارين ٢ علامة التعجب لارين ردي عليا انتى كويسه .
, واحد من الأمن : باش مهندس زين . احنا هناخدو نسلمو للقسم ٢ علامة التعجب
, زين : من غير مايبصله . لا انا هسلمه للقسم بنفسي . وصك ع اسنانه . عمى لواء ف الداخليه . وهيتصرف معاه .
, الأمن : تمام حضرتك .٢ علامة التعجب
, زين : لارين . لارين ردي عليا ٢ نقطة عملك حاجه . قالك حاجه !؟ رينو ردي عليا . ومسكها من كتافها . وزعق رينو ردي علياااا.
, رينو : بدموع . رفعت عينيها ل زين . ولسه هتتكلم.السكينه وقعت من أيدها .واغمي عليها . وزين لحقها بخوف . لاررررين . لارررين .
, غاده : بتعيط . لارين . لارين .
, زين : شال أخته برعب . واتحرك .
, غاده : شالت الشنط والكتب ورايحه ورا زين ٢ نقطة
, زين : شايل رينو . وبص للأمن . الكلب ده تتحفظو عليه لحد ما رعد يوصل وياخدو ويطلع بيه ع القسم ٢ نقطة
, الأمن : متقلقش ياباش مهندس انا هفضل معاه ٢ نقطة
, زين : شايل رينو . وخرج بيها وهو شايلها وسط الجامعه .
, غاده : جريت وراه . لو سمحت انا ممكن اجي معاك اطمن عليها .
, زين : مردش عليها لكن هز راسه بالموافقه.
, غاده جريت . وركبت العربيه ف الكرسي الخلفي .وبتعيط .هاتها جمبى هنا انا هنيمها ع رجلى .
, زين : ركب رينو بشويش علشان الحمل . وبص عليها بخوف كبير ٢ نقطةوركب العربيه بسرعه . وطار بيها ع المستشفى ٢ نقطة
, وبعدها : اتصل ع رعد . ايوه يا رعد انت فين . طيب هتلاقي واحد عندك ف المدرج مرمي ع الأرض .لقيته!؟ طيب تمام شيل بقى ابن الكلب ده . وخدو ع المكان بتاعنا . لما اجيلك هفهمك كل حاجه . واسمع بابا مايعرفش اى حاجه فاهم . وقفل . وسايق بسرعه علشان يطمن ع رينو وابنها ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف ايطاليا ٣ نقطة
,
, فهد خرج من القصر . وشاف بيشوى بيشيل كيڤين ويركبه عربية جيسيكا الخاصه . وبيشوى الل هيسوقها ٣ نقطة
, فهد : وصل عند جيسيكا . ووقف قدام منها ٢ نقطة
, جيسيكا : واو سفيان انت رائع وجميل جدا . احببت هذا الرداء الاسود عليك .
, فهد : هز راسه هذا لطف منك .
, جيسيكا : لما تبدو قلقا سفيان ٢ نقطة
, فهد : من جواه مش عارف ليه قلقان . لكن رد عليها . نعم أنا قلق قليلا لانها المره الاولى .
, جيسيكا : بتفهم . اممم اجل انا كنت قلقه أكثر من هذا ف المره الاولى . ولكن بعدها احببت هذا المجال بشده . وسألته .هل ارتديت الصديرى الواقي سفيان ٢ نقطة
, فهد : هز راسه أجل . احم هيا فلنذهب إذن ٢ نقطةوركب الريس . وجيسيكا ركبت وراه وحضنت فهد من الخلف . وده حرفيا خلا فهد يقرف من كل حاجه . وكان مخنوق جدا . وحاسس بشعور غريب وصورة لارين قدامه . واتنهد بحيره . وسأل جيسيكا إلى أي شاطئ ستذهبين ٢ نقطة
, جيسيكا : شاطئ فارتي Frati – إقليم ماركي ٢ نقطة
, فهد : علشان مراد يسمع علا صوته . اووو شاطئ فارتى انه حقا رائع. ولكنه يحتوى ع صخور جيسيكا . وطبعا فهد من ساعة ماعرف من جيسيكا ان المهمه هتتم ع شاطئ . دخل ع النت وعرف شواطئ ايطاليا بالعنواين ٢ نقطة
, جيسيكا : نعم اعلم . ولكنه مزدحم قليلا والتسليم يكون فيه سهلا .
, فهد : انا حقا معجب بتفكيرك جيسيكا ٢ نقطة
, مراد : قال لفهد تم شاطئ فارتي .
, فهد : بعد ما سمع مراد . حمد **** وشغل الريس . واتحرك بسرعه ع الشاطئ . والحرس اتحركو معاه . وفهد نفسه يعرف الميكروفيلم جيسيكا شايلاه فين ٣ علامة التعجب؟ ومخنوق جدا من جيسيكا وهي حضناه بالشكل ده وقال . غصب عني سامحيني يا رينو ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, زين : سايق بسرعه . وبص ع غاده من المرايه . وسألها مافاقتش . حاولى تفووقيهااا
, غاده : بدموع . انا فكيت ال**** ليها . وبفوقها ومش عايزه تفوق ٢ نقطة
, زين : خبط ع الدريكسيون . وهو سايق . ياترى انت مين يا وليد . وعايز ايه من اختى . ااااه يابن الكللابب . لبسيها ال**** علشان وصلنا.
, ووصل المستشفى . ونزل بسرعه وجرى وفتح الباب . وشال رينو بحظر . ودخل بيها المستشفى ٢ نقطة
, غاده : سابت حاجة رينو ف العربيه والكتب . واخدت شنطتها بس ونزلت وقفلت الباب ودخلت ورا زين بسرعه .
, زين : راح ع اوضه ونيم رينو ع السرير . وشاف ع صوابع ايدها ددمم .
, غاده : وغطت رينو وفكت ليها ال**** وكان وشها اصفر.
, زين : اتصل ع نور . وردت عليه . وقالها أن رينو ف اوضة الاستقبال ومغمى عليها وقفل.وبص ع رينو وشاف وشها اصفر وكان قلقان جدا ٢ نقطة وطلع منديل ومسح الدم بسرعه علشان نور ومحمد محدش يشوفه . وبص ل غاده . لو حد سالك هي اغمى عليها ليه .أو ايه الل حصل. ياريت متحكيش حاجه تمام ٢ نقطة
, غاده : هزت راسها . حاضر انا مش هقول لحد حاجه.
, نور : اول ماسمعت زين . خرجت من غرفة الكشف بسرعه . وبتجرى ف الطرقه . ومحمد شافها ف الكاميرات . وخرج جري عليها بقلق٢ نقطة
, نور : دخلت بسرعه وبتنهج . وراحت عند رينو بدموع . مالها ٢ علامة التعجب؟ مالها يازين ايه الل حصلها!؟
, زين : اهدى يانور . هي أغمي عليها . وانتى عارفه انها حامل ٢ نقطة
, محمد : خبط . وغاده فتحت .
, زين : شاف محمد . وخرج . وطمن محمد وان نور كانت بتجري علشان قالها ان رينو مغمي عليها ٢ نقطة
, نور : شافت النبض وكان ضعيف . وقاست الضغط وكان واطي جدا ٢ نقطة وطلعت بسرعه . محمد . بسرعه ابعت للدكتوره نسرين بسرعه . رينو ضغطها واطي جدا .
, محمد : شاف قلقها . طيب اهدى . انتى معاكي رقمها .
, نور : ايوه . امسك اتصل عليها . وانا هركبلها محلول ع ما هي تيجي .
, محمد : اتصل ع دكتوره نسرين . وقالتله انا نازله بسرعه ٢ نقطة
, نور : بدموع : ورعشه ركبت الكانيولا بصعوبه لاختها . وكانت خايفه عليها .وزين دخل وواقف وقلقان ٢ نقطة
, دكتوره نسرين : دخلت . وقاست الضغط تانى ولسه واطي . ونسرين زودت المحلول بحقن تظبط الضغط .
, رعد : اتصل ع زين . وقاله تمام يازين باشا . انا ف المخزن دلوقتى وكتفته وكله تمام .
, زين : علشان مش عارف يتكلم . امم تمام يارعد . قول لل عندك يخلو عينيهم ع البضاعه . ومحدش يعمل حاجه غير لما اقولك . وانت روح ع الشركه ل آدم باشا . وقوله زين ف مشوار مهم ٢ نقطة تمام
, رعد : فهم . تمام ياباشا وقفلو .
, زين : راح للدكتوره . ها يادكتور طمنينى رينو كويسه ٢ نقطة
, نسرين : إن شاء **** هتبقى كويسه . هي بس عندها شوية ضعف . لكن انا شايفه انها ف نوبة خوف هي اتعرضت لحاجه !؟
, زين : بتوتر . احم . وشاف نور بصتله بسرعه . وقال . لا ابدا . ده هي كانت ف الجامعه . واتصلت عليا وكانت كويسه وروحت اجيبها من الجامعه . ولقيتها أغمي عليها مره واحده . هي مهمله شويه ف موضوع الاكل ده . احم وغير كدا جوزها مسافر ٢ نقطة
, نور : بصت ل رينو بدموع . ومسدت على شعرها . وباست جبينها . حبيبتى يارينو فوقى علشان خاطرى .
, نسرين : بعدم اقتناع . وهزت راسها . تمام . المحلول يخلص وكل حاجه هتبقى كويسه . انا مش عايزه اديلها مهدء علشان الحمل . بس متقلقوش شويه وهتفوق ٢ نقطة
, نور . وزين . إن شاء **** .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف ايطاليا ٢ نقطة
, مراد : صلى هو واكرم ركعتين لله قبل المهمه . وبعدها .سمع فهد وعرف التسليم هيتم ع شاطئ فارتي . واتصل ع عميل 1 باللاسلكي وبلغه بالعنوان ٢ نقطة وبعدها مراد عطا اشاره للقوه كلها تتحرك ع العنوان . ونزل هو واكرم . وكل واحد ركب ريس وهيتواصلو عبر اللاسلكي . واتحركو . ومراد عرف ان فهد وصل الشاطئ.
, فهد : وصل ونزل هو وجيسيكا . والحرس كلها حوالين جيسيكا وكيڤين .وداخلين كلهم الشاطئ فهد شاف جيسيكا.كل شويه كأنها بتطمن ع الساعه الل ف أيدها . وشك أن الميكروفيلم يكون موجود في الساعه . وراحو كلهم وقفو جمب يخت كبير . وكان جمب اليخت ده اكتر من لانش . وف يخت في البحر بعيد شويه ف الميا والميوزك واصل لل واقفين ع الشط
, جيسيكا : واقفه بتبص ف الساعه . وكانت 4 بالزبط . وادايقت . اين هذا الغبي !؟ انا لا احب الانتظار ٢ نقطة
, فهد : اهدئي قليلا . سيصل قريبا .
, جيسيكا : هزت راسها . نعم معك حق . وبصت ل بيشوى وقالتله . اصعد ب كيڤين ع اليخت وقف بجانبه . وراقب المكان جيدا ٢ نقطة
, بيشوي : بغيظ . لانه غيران من سفيان . حسنا سيدتى . وطلع ع اليخت ومعاه كيڤين و2 حرس معاه . وعينيه ع فهد.
, جيسيكا : واقفه وبدءت تتدايق ٢ نقطة
, فهد : واقف وبيراقب المكان . لمح اكرم . واطمن وقال اكيد مراد قريب من هنا ٢ نقطة
, جيسيكا : سفيان انتظرنى هنا قليلا . سأذهب ل كيڤين واعود ف الحال ٢ نقطة
, فهد : هز راسه . تفضلى وكونى حذره .
, جيسيكا : ابتسمت . لا تقلق . واتحركت وطلعت ع اليخت . تتكلم مع كيڤين .
, مراد : واقف بعيد وجمبه بنت تبع شغلهم . كأنها خطيبته .ومعاه منظار وكأنه بيتفقد المكان كا أي اجنبى. وشاف فهد واقف لوحدو . واتكلم . احنا كلنا موجودين حواليك . بس قولى ياحوت ف جديد.!؟
, فهد : هي ماقالتش ليا الميكروفيلم فين !؟ بس انا شاكك أنه ممكن يكون ف الساعه .
, مراد : رفع المنظار لفوق شويه . وقاله انا شايفها واقفه مع كيڤين . ثوانى كدا .وشاف
, جيسيكا بتتكلم مع كيڤين . وشاورت ع الساعه وقلعت الساعه . وطلعت منها جهاز صغير . وكيڤين شافه وابتسم وهز راسه ليها . وجيسيكا لبست الساعه من تانى . ونازله من اليخت . وقال لفهد فعلا الميكروفيلم موجود في الساعه وخلى بالك هي نازله وجايه عليك .
, فهد : تمام ٢ نقطة
, جيسيكا : نزلت وراحت عند فهد . هذا الوغد لم يأتى بعد ٢ نقطة
, فهد : بصلها . حسنا يمكنك الاتصال به . وتعرفى ما سبب انه لم يأتى بعد ٢ نقطة
, جيسيكا : حسنا . وطلعت الفون . لكن فهد مسك ايدها بالفون . لا تتصلى فاها قد جاء . اليس ذلك هو القادم ف هذا اليخت ومعه مجموعة من الحرس !؟ انظرى هناك ٢ نقطة
, جيسيكا : بصت ع البحر اممم نعم هو . وشافت واحد ماسك ف ايدو شنطه زى علبة الميكب الكبيره وابتسمت . حسنا سفيان انه هو ومعه التاج .
, فهد : ابتسم بتكليف . وقالها تهانينا لك جيسي.
, جيسيكا : ههههه وتهانينا لك ايضا يابطلى .
, .وضحكو .
, مراد : من بعيد بص ع يخت تشانغ . وبيدرس المسافه . وشاف الشنطه . واتصل ع عميل 1 باللاسلكي وبلغه بالل بيحصل . وأنه تشانغ وصل ٢ نقطة
, عميل : تمام ياصقر . احنا هنجيب باقى القوه ونتنظرهم ع الشاطىء من الإتجاه التانى علشان لو الخطه ( أ ) فشلت لاقدر **** . نبدء بخطه ( ب )
, مراد : **** المستعان . يافندم ٢ نقطة وبص ع يخت جيسيكا .ولاحظ أن بيشوى عينيه ع فهد وبيبص عليه بكرهه دفين ٢ نقطة
, جيسيكا : لفت ضهرها وبعتت حراستها تدي اشاره لتشانغ ٢ نقطة
, مراد : ف اللحظه دي قال لفهد . خلى بالك الجارد الل لابس بدله رصاصي وقميص اسود عينيه عليك بطريقه ملحوظه ٢ نقطة
, فهد : بيتكلم وهو صاكك على اسنانه علشان محدش يلاحظ أنه بيتكلم . اممم أصله مدايق أن جيسيكا دخلتنى المنظمه وهو لأ ٢ نقطة
, مراد : طيب خلى بالك منه . وخلى عينك عليه.
, فهد : امم ماشي .
, اليخت قرب من الشط ٢ نقطة
, جيسيكا .ندهت ع سفيان ٢ نقطة وراحلها
, فهد : نعم جيسيكا ٢ نقطة
, جيسيكا : امسك بهذا السلاح انه فتاك . وإن حدث اى غدر . اقتل تشانغ ف الحال . فهمت .
, فهد : مسك الرشاش . وبصلها . ايحدث قتل جيسيكا ف هذه المنظمه .
, جيسيكا : لا وقت لدينا . سنناقش الأمر فيما بعد . والآن عليك بحمايتى انا وانت وكيڤين .
, فهد : هز راسه لاتقلقى . سأبذل كل ما بوسعى لاحميكى انتى وكيڤين ٢ نقطة
, جيسيكا . حسنا انا والحرس سنصعد ع يخت تشانغ . وانت اصعد خلفى . وراقب جيدا .
, فهد : هز راسه . حسنا وكونى حذره ٢ نقطة
, جيسيكا : هزت راسها ٢ نقطةوشاورت للحرس . وطلعت ع اليخت وحرس قدامها ووراها .
, فهد : بيلف يمين وشمال . وطالع ع سلم اليخت . ها ياصقر . هنهجم امتى !؟
, مراد : عينيه ع جيسيكا وتشانغ . هما دلوقتي بيسلمو ع بعض . اول مايكشفو ورقهم . انا والقوه هنهجم .وهديلك الاشاره.
, فهد طلع ع اليخت امم تمام انا هستنى منك الاشاره ٢ نقطة وبيلف وكان بيشوى طالع خلثه وراه . وفهد حاول ميتوترش ٢ نقطة
, بيشوى : مع من.كنت تتكلم !؟ وما هذه اللغه التى تتكلمها ٢ نقطة
, تشانغ وجيسيكا انتبهو ٢ نقطة ولفو ل بيشوى وفهد.
, مراد : بصدمه قام وقف ٢ نقطة لما سمع بيشوى
, فهد : بتمثيل أي لغة إنجليزية ام ايطاليه !؟
, بيشوى : لأ انت كنت تتكلم بصوت منخفض وبلغه أخري انا سمعتك.
, جيسيكا : من بعيد شويه واتغاظت من بيشوى علشان الصفقه . ما الذي يحدث !؟ ماذا بك بيشوي !؟
, بيشوى : سيدتى انا سمعت سفيان يتحدث بلغة أخرى وانتظر بعدها . وتحدث مره ثانية بنفس هذه اللغه. سيدتى انا أظن أن سفيان كان يحدث شخص ما !؟ صدقنى اقسم لك ٢ نقطة!؟
, الحرس تبع جيسيكا كلهم . رفعو السلاح ع فهد .
, مراد : برعب حقيقى . فهد ركز . ولو حسيت بخطر نط ف الميا ٢ نقطة
, فهد : بص لجيسيكا . أتعلمين انا اصدقك الآن بأن بيشوي يغار منى حقا ٢ علامة التعجب
, جيسيكا : صكت على أسنانها بغيظ مكبت من بيشوى . وشاورت للحرس ينزلو سلاحهم وقالت لبيشوي . ايها الأبله الحقير ستنزع كل شئ تعبت لأجله . قف مكانك ولا اريد أن أسمع منك كلمة اخري.وعندما نعود للقصر سالقنك درسا قاسيا بيشوى الغبي٢ نقطة
, بيشوي : نزل راسه انا اعتذر سيدتى .ورجع خطوه ووقف جمب فهد وقلبه مليان غيظ .وقال بهمس لفهد انا متأكد أننى سمعتك سفيان وانت تتكلم بلغة اخرى ٢ نقطة
, فهد : مردش عليه واتنهد باريحيه .
, مراد : أخد نفس عميق . اووف الحمد**** ٢ نقطة
, جيسيكا : لفت ضهرها وبتتكلم مع تشانغ وبتعتذر عن سوء التفاهم . وسمعت صوت الميوزك بيقرب . وقالت لتشانغ . من الواضح أنه يوجد حفل زفاف ع هذا اليخت . وارى أن هذه فرصة مناسبه لتبادل الاشياء .
, تشانغ : هز راسه . معك حق . فالجميع سينتبه للموسيقى.
, جيسيكا : اين خاصتى !؟
, تشانغ : شاور ع الشنطه . هناك عزيزتى !واين خاصتى!
, جيسيكا : ابتسمت .وهزت راسها .انها معي ولسه هتقلع الساعه . الميوزك سكت ٢ نقطةوسمعت بنت بتنده ع سفيان ٢ نقطة
, فهد : بلع ريقه بتوتر. اول ماشافها .وسمع صوت هيلينا ٢ نقطة
, هيلينا : ع اليخت بتاعها وعامله حفلة زفاف . وشافت سفيان بالصدفه . بتشبه عليه ودققت النظر . واتاكدت أنه فعلا ده سفيان .وشاورت ووقفت الموسيقى. وصرخت بصوت عالى جدا علشان يسمعها هااااااي سفيااااان . سفيااااان انا هيلينا انظر إلى . انا امامك سفيااااان . الم تتذكرنى .وقالت بالعربى انا هيلينا انا على اليخت قدامك سفيان.
, فهد : صك ع اسنانه ٢ نقطةوقبض ع ايديه ٢ نقطة
, جيسيكا : متابعه البنت وسمعاها كويس وافتكرت انها بنت عارفه سفيان الايطالى .لكن نص كلام هيلينا مش فاهماه ٤ علامة التعجب
, مراد : برعب حقيقى . وطلع السلاح . لكن عميل رقم 2 نبه ع مراد مايتحركش ٢ نقطة
, هيلينا : بتشاور لفهد . وندهت ع صحبتها مايا . وقالت بصوت عالى بالايطالى. مايا انظرى هناك .هذا هو سفيان الشاب المصري الذي انقذنى وانا أخبرتك عنه الذي يتحدث اللغه العربيه مثلى انا وابي٢ نقطة
, جيسيكا : بصدمه كبيره وصدقت أن بيشوى كان بيقول الحقيقه.وسفيان بيتكلم مع حد . يعنى سفيان جاسوس ٢ نقطة وطلعت سلاحها بسرعه ٢ نقطةولفت بسرعه لفهد وضربت نار .
, فهد : متابع جيسيكا ٢ نقطة وبحركه سريعه . اخد بيشوى قدامه ولف ضهر بيشوى لصدر فهد . وبيشوى اخد كل طلقات الرصاص ٢ نقطة
, فهد : مسك الرشاش بايدو اليمين . وماسك بيشوى الل مات قدامه ياخد كل الطلقات ٢ نقطةوبيضرب بالرشاش ع حرس جيسيكا ٢ نقطة
, الكل ف الشاطئ بدء يجري ويهرب .
, مراد : سمع ضرب النار . واتحرك . لكن عميل 2 مسكه من التيشيرت لا ياصقر . الحوت اتكشف . والخطه أ باظت هنستنى الخطه ب.
, مراد : بصدمه . طيب وفهد !؟
, عميل 2 : بزعل . فهد اتكشف خلاص . ونهايته معروفه .
, مراد : بغيظ . مسك ايد العميل وشدها من تيشرته . وبص للعميل بكرهه . وسابه وجري .
, العميل : لا يامراااد ارجع ارررجع يامراد .
, مراد : بيجري بسرعه كبيره ٢ نقطةوشاف كيڤين بيطلع سلاح من جمبه ع الكرسي ٢ نقطة وبسرعه طلع من الشنطه . قنبله يدويه . وشال الفتيل ورماها ع يخت جيسيكا الل موجود فيه كيڤين وإليخت اتفجر بكل الل فيه .
, تشانغ : شاف الوضع . وواحد من الجارد شد تشانغ وجيسيكا . ونزلو ف اليخت تحت . وسابو باقى الحرس يتعاملو مع فهد . وفجاءه اليخت الل جمب منهم اتفجر .
, هيلينا . اول ماشافت ضرب النار صرخت بصوت عالى هي ومايا . وبصت للجارد بتاعها . وقالتلهم يقتلو الل بيضربو نار ع سفيان . وده ساعد فهد شويه انه يتحكم فيهم .
, العروسه أغمي عليها ف يخت هيلينا . واضطرو يتحركو ويمشو . وهيلينا حست بالندم . وإن سفيان شكله كان ف شغل سري وهي كشفته .
, فهد : بيضرب بالرشاش . وف الل مستخبى . وفيه الل بيضرب بالرشاش وبيشوى اتغربل بمعنى الكلمه .
, الرشاش إلل مع فهد خلص . ورماه . وبيبص حواليه وبيطلع من جيبه مسدس.
, مراد من وراه . امسك ياحووووت . وحدف رشاش .
, فهد : بص ع الصوت وشاف مراد طالع بسرعه وحدف رشاش واخده منه .
, مراد : جري ع فهد ووقف ف ضهرو .وبينهج انت كويس يافهد ٢ نقطة
, فهد : بينهج كويس . جيسيكا وتشانغ ف اليخت تحت ٢ نقطة
, مراد : غطينى وانا هنزلهم .
, فجاءه .اكرم ف السماعه .وقال ل مراد وفهد ف 10 حراس مسلحين داخلين جري ع الشاطئ .
, فهد : رما بيشوي . ووقف ف ضهر مراد .
, مراد : فهد ركز انت ع الحرس الل ع اليخت ده وانا هركز ع الحرس الل جاي .
, فهد : بيضرب ع اى حد يظهر في اليخت ٢ نقطة
, مراد : شاف هجوم كبير جاي من بعيد . وطلع بسرعه قنبله يدويه وحسب المسافه وعد واحد اتنين تلاته ٢ نقطةوشال الفتيل وحدفها قدامهم بخطوه . وانفجرت فيهم . ومراد كمل ع الل لسه مامتوش .
, جارد : تشانغ كان واحد عملاق . وماسك رشاش . هاي انتم . دعو تشانغ يذهب من هنا وإلا قتلتكم ٢ نقطة
, مراد : اذهب انت وتشانغ نحن لا نريده .ومراد قال كدا علشان يكسب وقت ويفكر اازاى يحصل ع الميكروفيلم.
, تشانغ خرج ومعاه الشنطه الل فيها التاج وزعق لجيسيكا ورفض يسلمها التاج .والجارد حاميه .
, جيسيكا : طلعت وراه وماسكه سلاحين. وبتنهج بغل . وكمان اليخت اتفجر وأبوها اتقتل ٢ نقطةوالمهمه فشلت وسفيان جاسوس . وخسرت لاول مره في حياتها.
, كدا الكل واقف وماسك سلاحه ف وش التانى .
, اكرم : جري بسرعه وواقف قدام اليخت . وبيراقب الشط علشان لو حد جه .
, عميل 2 : بيكلم مراد . ومراد مبيردش عليه .
, اكرم : مراد ابلغ القوه ٢ نقطة!؟
, مراد : بسرعه يا أكرم . بلغ القوه تحاوط اليخت .
, اكرم : بلغ القوه ٢ نقطة والقوه اتحركت .
, الجارد : قال لتشانغ هننزل ف لانش ونمشي من هنا .
, جيسيكا : مصوبه السلاحين ع فهد .
, فهد : باصص عليها ومصوب الرشاش عليها ٢ نقطة
, القوه : جت . وجيسيكا شافتها . وشافت فهد بص ع تشانغ. وبحركه سريعه . جيسيكا جريت وهتنط من اليخت ع اللانش . لكن وهي بتنط ضربت اكتر من طلقه ناريه عشوائيه ع فهد . وطلقتين صابت فهد ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, رينو : فاااااااهد .
, نور : كانت قاعده هي وزين . منتظرين المحلول يخلص و رينو تفوق . لكن اتخضو لما رينو قامت مره واحده بتصرخ . وتنده ع فهد .بصوت عالى وجريو عليها ٢ نقطة
, زين : رينو حبيبتى اهدى انتى كويسه احنا معاكي .
, رينو : لاااا . فااااهد . فهد انا عايزه فاااهد مش مش بخير . فااااهد مش يخييييير . وفضلت تصرخ .
, نور : بعياط . خرجت بسرعه . وراحت ل نسرين ٢ نقطة
, نسرين : جريت . ودخلت وشافت رينو بتصرخ بصوتها كله وبتنادي ع فهد . وعماله تقول فهد مش بخير ٢ نقطة ونسرين عاطتها إبرة مهدئ . ورينو فضلت تقول فهد لحد ما نامت .
, وزين : توقع أن رينو خايفه من الل حصل معاها وافتكرت حادثة هشام ٢ نقطة
, ف نفس توقيت إصابة فهد بالظبط . فارس كان سايق العربيه وفرمل مره واحده . ورودي اتخضت . وسألته مالك . قالها مش عارف حاسس ان نفسي وقف مره واحده واتخنقت.
, وفريحه : كانت ف المطبخ بتعمل كوباية لبن ل مريم نونو . وفجاءه قلبها اتقبض والكوبايه وقعت منها وحطت ايديها ع قلبها بقلق .
,
, ف ايطاليا ٢ نقطة
, مراد : عينيه ع تشانغ . ولف بسرعه . وشاف فهد بيقع ع الأرض ف اليخت . وصرخ فاااااااهد لاااااااء .
, وبص شاف تشانغ هيهرب . مراد بغيظ غربل تشانغ والجارد .حتى بعد ما وقعو على الارض لسه بيضرب عليهم نار .
, مراد : جري ع فهد . برعب ودموع .وشاف الرصاصه ف راس فهد اترعب اكتر ٢ نقطة فهد . ولا يافهد رد عليا . فهد رد عليا ٢ نقطةفاااااااااهد .
, اكرم : طلع بسرعه لما سمع صوت مراد وشاف فهد مرمي ع الأرض غرقان في دمه وجري عليه فهد . فهد . وحط ودنه ع قلبه . وبص ل مراد . فهد عايش . انا هطلب الفريق الطبى .
, مراد : سمع صوت اللانش . وقام بسرعه . خلى بالك من فهد يا اكرم . ونط من ع اليخت ف البحر . وركب لانش . وساق بغضب ورا جيسيكا .
, جيسيكا : انتبهت ان ف واحد وراها . وحاولت تسوق اللانش بسرعه كبيره .
, مراد : ساق بسرعه اكبر . وحصلها ٢ نقطة
, جيسيكا : بتسوق . وبتضرب بالسلاح ع اللانش الل جمبها ٢ نقطةوركزت ع موتور اللانش .
, مراد : قبل ما تضرب ع الموتور قرب اللانش منها بسرعه . وقبل ما اللانش ينفجر . مراد نط بسرعه ف اللانش الل فيه جيسيكا .
, جيسيكا : بتسوق . وقالت ل مراد . لو تقدمت خطوه واحده . ساقتلك .
, مراد : عيونه زي الدم . ومهتمش لكلامها . وقرب منها .
, جيسيكا : ضربت نار .
, مراد : قرب منها . ومسك ايدها . ووقع السلاح . وضرب جيسيكا بالقلم .
, جيسيكا : جت تضرب مراد بالبوكس . مراد تفاداها . وبدءت تضرب في مراد . ومراد بيضربها بكل غل . وبوكسات ف ضلوعها ووشها . وناسي تماما انها ست .
, جيسيكا : بتضرب لكن مش قادره ع قوة مراد .ووشها بينزف
, مراد : مسك دراعها جامد ولفه وراه ضهرها . وكتفها . وطلع الحقنه وحقنها ف رقبتها ٢ نقطةواغمي عليها .وقلعها الساعه . ورما جيسيكا ع الأرض . وبص قدامه . وكان اللانش قرب من صخره كبيره وهتتصدم فيه . مراد : اتحرك بسرعه . ولف اللانش بحركه سريعه .ويدوبك عدي من جمب الصخره . ومراد لف بسرعه وراجع علشان يلحق فهد . وساق بسرعه البرق . لدرجه ان اللانش كان بيترفع لفوق عن منسوب الميا . ووصل اخيرا . ونط من اللانش . وطلع بسرعه ع اليخت .
, وناس نزلت وراحت شالت جيسيكا من اللانش وطلعتها ع الطياره ٢ نقطة
, مراد : سمع الدكتور بيقول الحمد**** الرصاصه ماخترقتش الجمجمه كتير وربنا يستر. لكن اتصاب ف كتفه جمب الرقبه . وهنسيطر عليها .
, مراد : قلبه بيدق بسرعه كبيره جدا .وماشي ببطء ونزل ع الأرض جمب فهد . وشاف الدم نازل من راسه ع خدو . مراد اول مره يصرخ كدا . ورفع راس فهد ف حضنه وصرخ فاااااااهد . لا يافهد لاااااا .
, عميل 2 . واقف ومحرج من مراد .
, الدكتور : اهدا يافندم . الرائد فهد . قوى جدا . وعندو قدرة تحمل . وإن شاء **** هيكون بخير . لكن دلوقتي لازم ننقله ع الطياره . ونرجع مصر حالا.علشان الرصاصه الل ف راسه متاثرش عليه .لأننا ف خطر هنا ٢ نقطة واخدو فهد من حضن مراد . وطلعو ع الطياره .
, اكرم : راح بسرعه جمب مراد . مراد انا عايزك تهدأ الحمد**** أن فهد بخير و المهمه تمت . انت قتلت تشانج وقبضت ع جيسيكا . وفهد هيكون كويس. التاج معايه يامراد . بس الميكروفيلم مش مع جيسيكا .
, مراد : قام بتعب . وطلع الساعه من جيبه . وعطاها ل اكرم من غير مابتكلم .
, اكرم : بياخد الساعه . لكن اتصدم لما شاف ددمم بينقط ع ارض اليخت ٢ نقطة ايه الدم ده يامراد .٢ علامة التعجب؟
, مراد : عينيه بتغيب ووقع ع الأرض .١٣ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الخامس والعشرون
أكرم : . شاف.ددمم بينقط ع ارض اليخت ايه الدم ده يامراد .٢ علامة التعجب؟
, مراد : عينيه بتغيب ووقع ع الأرض .
, اكرم : برعب ٢ نقطةمراااااد . مراااد ونزل على الأرض جمبه بخوف. مرراااد رد عليااااااا ورفع راسه ع رجله . ورفع التيشرت بسرعه . وشاف مراد متصاب ف جمبه وكمان ف كتفه . ونده بصوت عالى جدا ع الفريق بسرعه . ونقلو مراد ع الطياره . ونيموه جمب فهد . وهيعملو الاسعافات الاوليه . لحد ما يوصلو مصر . واكرم ركب معاهم . بقلق . والطياره اتحركت بسرعه . وقدامهم ساعتين ع مايوصلو .وفرق التوقيت ساعه ٢ نقطة
, اكرم : سأل الدكتور . مراد كويس . هيستحمل هو فهد ساعتين .؟
, الدكتور : بزعل . و**** انا هعمل كل الإسعافات الأولية المطلوبه . الرائد مراد واخد رصاصه تحت الضلع مباشرة . وطلقه ف كتفه . وهسيطر ع الوضع إن شاء **** . أما الرائد فهد انا لحد دلوقتي مسيطر على الوضع لكن الخوف كله من الرصاصه الل ف راسه .هي الحمد**** جت افقيه .ولكن اخترقت الجمجمه ااقل من الميليمتر. القلق كله من التأخير ولو الرصاصه اتحركت ولمست المخ . ده ممكن يأثر عليه . وربنا يستر وميدخلش ف غيبوبه . وسيادتك عارف انهم هنا ف خطر كبير ومينفعش نروح ع اي مستشفى هنا . ولازم نرجع ع مصر ٢ نقطة
, اكرم : بيسمع وخايف جدا وبص ع مراد وفهد ونايمين جمب بعض وفاقدين الوعي والفريق الطبى بيركبو اكسجين لفهد ومراد . وهز راسه بخوف حقيقى . **** يستر ٢ نقطة **** يستر .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, بعد فتره .
, زين : قاعد جمب نور . لانها ف وقت إصابة مراد . قلبها دق بسرعه كبيره جدا وقامت وقفت مره واحده . لأن نفسها كان هيقف . وحطت أيدها ع قلبها . وبدءت تنهج ٢ نقطة
, وزين : راحلها بسرعه وسندها وقعدها وقعد جمبها . وغاده جابت كوباية ميا وزين اخدها منها وشرب نور بالعافيه . ونور قالتله انا قلبى مقبوض اوى يازين . وزين قالها تلاقيكى بس زعلانه ع رينو . وحاول يهديها . وبعد شويه . بيسالها .
, زين : ها يانور احسن دلوقتي ياحبيبتي !؟
, نور : هزت راسها . الحمد لله احسن وربنا يستر
, زين : باس راسها . متقلقيش رينو هتبقى زي الفل . انتى عارفه أن فهد مسافر اكتر من شهرين يعنى مسافر قبل الترم مايبدء وخلاص الامتحانات قربت . ومتصلش ع رينو الفتره دى . واكيد ده مأثر ع رينو . إن شاء **** هتفوق وهتبقى كويسه . وبعدين ما انتى عارفه الحمل بقى . اهدى كدا وكل حاجه هتبقى تمام .
, نور : هزت راسها . **** المستعان يارب . **** معاها و يقومها بالسلامه ٢ نقطة
, زين : بيمسد ع حجابها اهدى ياروحي .
, رينو : بدءت تفوق . وكانت هاديه نوعا ما من المهدئ وهمست . فهد . فهد .
, وانتبهو ع همسها . وقامو . نور قعدت ع طرف السرير . وزين قعد ع الكرسي جمبها . وغاده واقفه فى الاتجاه التانى .
, نور : مسكت أيدها . حبيبتى رينو انتى كويسه!؟
, زين : رينو . فوقى ياحبيبتى . انا زين اخوكي.
, رينو : بنفس الهمس فهد . حبيبى فهد ٢ نقطة
, نور : بدموع . **** يرجعهولك بالسلامه يارب هو ومراد .
, رينو : فتحت عينيها . ودمعه نزلت من الجمب فهد .
, زين : بزعل حقيقي . مسد ع شعرها .رينو . رينو فوقى ياحبيبتى فهد إن شاء **** هيرجع هو ومراد . وهيرخمو علينا من تانى .
, رينو : بصت ل زين . ونور وغاده . وافتكرت المدرج . وجسمها اتشد .
, زين : اهدى كل حاجه تمام . انا روحت الجامعه علشان اوصلك للبيت بس بقى أغمي عليكى من قلة الاكل بتاعتك . انتى لازم تهتمى بنفسك شويه اوكي .
, نور : ابتسمت بتكليف . ولازم تتغذى علشان خاطر ابنك . مش لازم يتأثر هو مالوش زنب ياحبيبتى . الدكتوره كتبتلك ع فيتامينات . ومحمد جابها . ولازم تاخديها ف الميعاد . وقالت اول ماتفوق . تاخد كبسوله من ده . ومسكت الشريط . قومها يازين علشان تاخد العلاج .
, زين : حاضر يستى . واحنا عندنا كام رينو يعنى ٢ نقطة وعدلها .
, رينو : سمعاهم لكن فكرها كله مابين الل حصل ف المدرج وكمان صورة فهد قدامها . وقلبها مش مرتاح . واتعدلت .
, نور : يلا ياحبيبتي بسم **** . وحطت الكبسوله . وشربتها ميا .
, غاده : حمد**** ع سلامتك يالارين . خضيتينا عليكي . وحبت تفكها . بقى يطلع اسم الدلع بتاعك رينو . وانا معرفش. ليكى عليا ف الرايحه والجايه رينو من هنا ورايح اشمعنى انا يعنى . وابتسمو
, رينو : هزت راسها . بتوهان . **** يسلمك.
, زين : فونه رن . وكان آدم. وبص ل نور . بابا بيتصل .
, نور : رد عليه . وقوله عادي لأن الحجات دي بتحصل ٢ نقطة
, زين : هز راسه ورد . السلام عليكم ياحج .
, آدم : بصوت جمهورى .وعليكم السلام . ايه يازين انت فين!؟. كل ده بتوصل رينو ع البيت . وكمان مريم قالتلى أن رينو وزين لسه موصلوش . ورعد قالى انك ف مشوار مهم . ف ايه !؟ ومروحتش اختك لحد دلوقتي ليه؟
, زين : قام بتوتر. بصراحه يابابا . انا روحت الجامعه اجيب رينو . لكن هي داخت شويه وجبتها على المستشفى .
, آدم : قام وقف بقلق . اييه٣ علامة التعجب بنتى ف المستشفى ومتعرفنيش . رينو مالها يازين ٢ علامة التعجب؟
, زين :اهدا ياحج . رينو فاقت وزي الفل اهي . هي بس داخت من قلة الاكل .
, آدم : انا جاي حالا ٢ نقطة
, زين : لا لالا يابابا . رينو فاقت وزي الفل . وانا هاخدها دلوقتي ونرجع على البيت . صدقنى هي كويسه .
, آدم : خليها تكلمنى
, زين : حاضر يابابا . وراح ليها . رينو بابا قلقان عليكي خدي طمنيه عليكى .
, رينو : اخدت الفون بدموع . بابي .
, آدم : حبيبت ابوكي . مالك ياروحي . تعبانه اجيلك ؟.
, رينو : انا كويسه يا بابي . بس دوخت شويه زي ما ابيه زين قال لحضرتك .
, آدم : غمض عينيه واتنهد. صوتك مش عاجبني يارينو . مالك ياحبيبتي بس !؟.
, رينو : عيطت . انا عايزه اطمن ع فهد يابابى . قلبى مشغول عليه اوي . ارجوك يابابى ارجوك لو ف اي طريقه تطمنى عليه .!؟
, آدم : بزعل حقيقي . حاضر ياحبيبتي انا هتكلم مع عمك طارق حالا . ونشوف طريقه ونطمن ع مراد وفهد .
, رينو : مسحت دموعها . بجد . بجد يابابى؟
, آدم : بجد ياروح بابى . انتى بس فوقى لنفسك كدا . خلاص امتحانك قرب .
, رينو : هزت راسها . حاضر . حاضر يابابى .
, آدم : انا هقفل دلوقتي . وهرجع ع البيت . تكونى وصلتى انتى وزين بالسلامه . وقفلو.
, نور : ساعدت رينو ف لبس ال**** وال**** . ومحمد دخل اطمن عليها . وفكها شويه .
, غاده : قامت . طيب يالارين ياحبيبتى الحمد لله انى اطمنت عليكى . ريحي انتى يومين كدا ف البيت وانا هنقلك كل المحاضرات .وان شاله اجبهالك لحد عندك . وسلمت عليها .
, رينو : ميرسي جدا ياغاده ٢ نقطةتعبتك معايا .
, غاده : تعبتينى ف ايه يعنى . انا معملتش حاجه . ويلا **** يعوض عليا ف ساندوتش البرجر . كان سخن وحراق يلا بكره بقى إن شاء **** . ههههه
, رينو : ابتسمت بتكليف . وجواها قلقان .
, زين : انسه غاده رايحه فين .؟
, غاده : بحرج . احم هروح انا بقى .الساعه عدت 4 واهلى اتصلو عليا ومش عايزه أتأخر اكتر من كده .
, زين : طيب خليكى هوصلك انا ورينو الاول لحد البيت .
, غاده : بتوتر . لا لا متشكره جدا لحضرتك . انا هركب تاكسي .
, نور : حبيبتي . مينفعش الل انتى بتقوليه ده . وبعدين مايصحش تكونى صحبة رينو وتمشي كدا وكفايه انك اتاخرتى بسببنا . زين هيوصلك .وكمان رينو هتكون معاكي . ولو بتحبى رينو مترفضيش .
, غاده : ابتسمت بحرج . **** يعلم لارين اختى التانيه . خلاص زي ماتحبو .
, زين : قام وسلم ع محمد و نور . وسند رينو . وخرجو . وركبو العربيه ٢ نقطة
, زين : سايق . وبعد شويه ركن العربيه . وبص ل رينو . وقالها رينو ممكن اعرف ايه الل حصل ف الجامعه بالظبط !؟ انا لحد دلوقتي متلخبط ومش فاهم حاجه . وكمان الكلب ده كان متعور ف رجله ووشه وانتى كان معاكي سلاح وجرحتيه بالطريقه دي . طيب ازاى ممكن اعرف !؟ وحاولى تهدى وانتى بتحكى . ولو حاسه انك هتتعبى بلاش تقولى حاجه دلوقتي ٢ نقطة
, رينو : بدموع . افتكرت كل حاجه . وهزت راسها ل زين . لأ انا هاقولك ع كل الل حصل. واخدت نفس عميق ٢ نقطة ودموعها نزلت .وحكتله على كل حاجه . وقالتله إنه قالها هصورك وصورك دي هبعتها ل اعز اتنين ع قلبه . وخافت من تانى ٢ نقطة
, زين : بيسمعها واتغاظ .واتنرفز جدا . وقال بصوت مسموع . اعز اتنين عنده. وهو مخابرات . يبقى اكيد يقصد مراد وفهد . وكشر عينيه وبص قدامه. ومخنوق .
, غاده : بتسمع ومزهوله . من قوة رينو وشجاعتها ٢ نقطة
, وزين : رجع بص ل رينو . وشافها منزله راسها ودموعها بتنزل . زين اخد راسها على كتفه . وباس راسها اهدى ياحبيبتي . وحب يفكها . وبعدين انا كملت ع امه مع انتى علمتى عليه ههههه . بس ايه يابت يارينو ده . لأ بجد انا مبهور بيكي . وسيبانا يعم نوصلك ليل ونهار . طيب ما انتى قادره تحمي نفسك اهو . لأ وايه ع السكين واكسر ههههه . وباس راسها تانى . فوقى بقى كدا . وانسى الل حصل الواد ده خلاص اتقبض عليه يعنى استحاله يتعرض ليكي تانى وانا بوعدك بده وشغل العربيه وساق ووصل غاده لحد بيتها . وراجع ع الفيلا .
, آدم وصل الفيلا . ودخل . السلام عليكم .
, مريم : قاعده قلبها مقبوض . وشافت آدم . وقامت بتوهان وقلق . وعليك السلام . وسلمت عليه لكن من غير الابتسامه المعتاده.
, آدم : شافها متوتره . وقال اكيد علشان رينو اتاخرت .وباس جبينها . حبيبتي عامله ايه يا روحي !؟
, مريم : هزت راسها ٢ نقطةا.انا كويسه الحمد لله .
, آدم : اخدها وقعد جمبها ف الليفنج . وبصلها وقالها . قلقانه!؟
, مريم : بصت ف عينيه . مش عارفه . شعور مختلف غير كل مره . حاسه اني وبصت للأرض٣ نقطةوسكتت وبصتله تانى مش عارفه . مش عارفه انا حاسه بايه .
, آدم : حط ايدو ع شعرها . اطمنى رينو كويسه وبخير. وانا طمنتك عليها . وهي مع زين ف الطريق . يبقى ايه لزمته القلق ده بس !؟
, مريم : غمضت عينيها .وهزت راسها ٢ نقطة يااارب يااارب اجعل لنا الخير حيث كان . اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن . واتنهدت بحيره .
, زين : داخل الفيلا وساند رينو . وقعدها بين آدم و مريم . السلام عليكم.
, آدم ومريم . وعليك السلام .
, مريم : فتحت دراعها واخدت رينو ف حضنها. سلامتك يا نور عيني . سلامتك ياحبيبتى.
, رينو : مغمضه عينيها . **** يسلمك يامامي . انا كويسه يا حبيبتي ٢ نقطة
, آدم : أخدها من حضن مريم . ودخلها في حضنه . الحمد**** ياروحي انك كويسه . ومن هنا ورايح مفيش حاجه اسمها ماليش نفس للاكل . في حاضر ونسمع الكلام تمام ولا ايه!؟
, رينو : حضنت آدم واتنهدت براحه . حاضر يابابى . الل تشوفه حضرتك .
, زين : قاعد . ولاحظ شرود مريم . وقعد جنبها وسلم عليها . مريوم انتى كويسه ٢ علامة التعجب؟
, مريم : بغصه في قلبها . هاا ٢ علامة التعجب؟ ااء ااه ايوه انا الحمد**** ياحبيبى . حمد**** ع سلامتك .
, آدم وزين . شافو ملامحها متغيره وعابسه . وآدم قال جواه **** يستر يامريم انا مبتفائلش باحساسك وتغييرك ده .
, وبعدها . فريحه نزلت . ومخنوقه جدا من الصبح . وريتال نزلت . والكل قعد ع الغدا .
, آدم : اهتم ب رينو . وأكلها غصب عنها . وكمان اكل مريم . وتعبته لانها مكانتش عايزه تتغدي ٢ نقطة
, مريم : قامت . خلاص يا آدم انا شبعت .
, آدم : حبيبتي انتى مااكلتيش حاجه .
, مريم : انا عايزه اتوضي وأقرأ قرآن . حاسه اني محتاجه أقرأ القرآن .
, آدم : هز راسه . اتفضلى ياحبيبتي . اطلعي وانا شويه وهحصلك .
, مريم : قلبها بيدق بسرعه كبيره . ومش قادره تنظم أنفاسها وحاسه أن روحها رايحه. وطلعت بسرعه علشان تغذي روحها بالقرآن . بيطمنها .
, زين : خلص اكل . ريتال .
, ريتال : نعم يازينو !؟
, زين : بعد اذنك ياحبيبتى ٢ نقطة خدى رينو وساعديها لحد اوضتها . وشوفى لو محتاجه حاجه تساعديها فيها ممكن !؟
, ريتال : ابتسمت . انت بتستاذنى يازين . مش هرد عليك . وقامت . وساندت رينو . وطلعت بيها ٢ نقطة
, آدم : شاف فريحه . بتلعب بالمعقله ف الطبق . ويتمثل انها بتاكل .واتنهد . وقام وقعد جنبها . مالك بافريحه !؟
, فريحه : انتبهت . هاا ٢ علامة التعجب بتقول حاجه يابابا !؟
, آدم : مسد ع حجابها . بقولك هيرجع . إن شاء **** هيرجع ! **** عارف قد ايه مراد وفهد وجودهم مهم ف حياتنا . وعارف احنا تعبنا قد ايه . وعارف كمان مراد وفهد بيتعبو قد ايه . علشان كده **** هيقف معاهم وينصرهم وهيرجعو بالسلامه .
, فريحه : بدموع . يارب . يارب يابابا . انا انهردا طول الوقت مخنوقه . واي حاجه ف ايدى تقع منى وشارده غصب عني .
, آدم : طبطب ع كتفها . لما تحسي انك مخنوقه . اعملى زي مريم .اطلعي اتوضي وأقرأي قرآن .صلى اسجدي فضفضي . ادعي غيرى القدر بالدعاء . قومي ياحبيبتى.
, فريحه : هزت راسها . واتنهدت بأريحيه . **** يخليك لينا يابابا . وقامت انا فعلا محتاجه افضفض لله ٢ نقطة بعد اذنكو وطلعت ٢ نقطة
, آدم : بص ل زين . وانت مالك بقى محتار كدا ليه !؟ وطول ما احنا بنتغدي عينيك عليا وع رينو . ولما ابصلك تنزل عينيك بسرعه ف ايه!؟
, زين : اخد نفس عميق . ونفخ بتعب . انا فعلا محتار . وعايز اقول لحضرتك كل الل حصل انهردا . ممكن نتكلم ف المكتب بعد اذن حضرتك !؟
, آدم : بعدم فهم حيرة زين ٢ نقطة قام تعالى وراحو ع المكتب . وآدم قعد . وزين قعد قصاده .
, آدم : ها ! ايه الل حصل انهردا !؟
, زين : انهارده لما رينو اتصلت عليا . وروحت اجيبها من الجامعه . وانا داخل بالعربيه ٨ شرطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, الساعه ٦ بتوقيت مصر ف المستشفى العسكري .
, الطياره . وصلت المطار من نص ساعه واكتر . والاسعاف المجهز كان ف انتظار مراد وفهد . ونقلوهم ف الاسعاف . بسرعه لكن بحذر شديد وخصوصا فهد . والاسعاف طلع بسرعة البرق ع مستشفى تبع الجيش المصري . والدكاتره كانت ع علم وكانو مجهزين كل حاجه ف العمليات ومنتظرين الحالتين . واول ما وصلو نقلو فهد ومراد كل واحد ع غرفة العمليات المجهزه وبدؤا ف اجراء العمليه .
, ف نفس الوقت . اكرم نزل من الطياره والحزن واضح عليه.ومعاه شنطة مراد وفهد .والتاج والميكروفيلم. .وكمان عميل 2 شايل جيسيكا . ومعاهم البنت الظابط الل كانت مع مراد . وركبو عربيه تبع الجيش واتحركو ع الجهاز يسلمو كل حاجه .ووصلو .
, اكرم : نزل وساب باب العربيه مفتوح ومتكلمش كلمه واحده مع عميل 2 . ودخل الجهاز وماشي والكل بيبص عليه وفيه الل بينادي عليه علشان يطمن عليه وع مراد وفهد. لكن اكرم مردش ع حد . وخبط ودخل ع مدير الجهاز . وادى التحيه تمام يافندم ٢ نقطة
, المدير : قام بحزن كبير . واتنهد بزعل . حمد**** ع السلامه يابطل .
, عميل 2 : واسمه حسن ٢ نقطة خبط ودخل . تمام يافندم
, اكرم : بص ع حسن بغيظ ٢ نقطة وقال ٢ نقطة مش انا البطل يافندم . البطل الحقيقي الرائد مراد العدوي والرائد فهد السيوفى . الل ضحو بحياتهم ومهتموش بأي حاجه تانيه .
, المدير : هز راسه . من غير متقول يا اكرم . مراد وفهد عندهم الاخلاص والوفاء بالعهد رقم واحد ف حياتهم . وإن شاء **** **** يطمنا عليهم . انا حقيقي حزين جدا عليهم .
, اكرم : قدم خطوه .وحط التاج والميكروفيلم ع المكتب بااحترام . ورجع تانى . وبص للمدير كان ممكن ننقذ الموقف يافندم ومكنش هيحصل كل ده !
, المدير : بدهشه ازااى !؟ انت بتقول ايه يا اكرم !؟.
, حسن : قبل ما اكرم يتكلم . احم أبدا يافندم الرائد اكرم متأثر نفسيا بالل حصل للرائد مراد وفهد .
, اكرم : بغيظ . بص لحسن . انا فعلا متأثر لل حصلهم وأنهم بيصارعو الموت. وخصوصاً بسبب حضرتك . وانا اسف لتجاوزي .بس دي الحقيقه .
, المدير : بص ليهم ومش فاهم حاجه . وقال بصوت عالى . أنا عايز افهم ايه الل انا سمعته ده . انتو الل 5 كنتو ف ايطاليا . مراد وفهد واكرم مع بعض للميكروفيلم . وسمير وحسن كانو مع بعض للتاج الملكي.
, اكرم : تمام يافندم . انا هشرح لحضرتك المقدم حسن اتسبب ف ايه !
, حسن : صك ع اسنانه وسكت لانه مايقصدش الل حصل وكان خايف ع مراد بعد خساره فهد .
, المدير : قعد . اتكلم يا اكرم سامعك .
, اكرم : الل حصل يافندم . إن مراد رسم خطه ومشينا عليها وعند حضرتك علم بيها . وكمان هناخد الاشاره من المقدم حسن للهجوم أو انا أو مراد ف المصلحه العامه . المقدم سمير اخد نص القوه ع الشاطئ من الاتجاه التانى علشان لو كانت الخطه ( أ ) فشلت .
, . والرائد فهد قام ب اكبر جزء من الخطه .
, .وده طبعا بجهود الرائد مراد .
, .وفهد كان ع اليخت لوحده وفجاءه سمعنا ضرب نار ع اليخت .
, . ومراد بسرعه اتحرك علشان نهجم وننقذ الرائد فهد . لأن زى ما سيادتك عارف اهم حاجه رجالتنا ترجع بخير حتى لو المهمه ماتمتش .
, .لكن المقدم حسن أصدر أمر أن مفيش حد من القوه يتحرك . واجبر الرائد مراد بعدم الهجوم . وده اخد من وقت الرائد فهد وهو لوحدو ف وسط اكتر من 20 حرس خاص ومسلحين .
, .والرائد مراد رفض الأمر . وراح يأدي واجبه . وانقذ مايمكن إنقاذه .
, .مراد يافندم . فجر يخت جيسيكا قبل مايضربو فهد غدر ف ضهرو . وقتل اكتر من 10 مسلحين داخلين الشاطئ بأمر من جيسيكا .
, . وفهد قتل كل الحرس الل ع اليخت .
, . وانا طلبت من المقدم حسن الاذن أنى اتحرك بالقوه . لكن قال استنى لما نشوف مراد هيعمل ايه . وانا ماستنتش وبعت اشاره لمراد وطلبنا القوه .والظابط رغد كانت بتصور الل حصل تقدر تتأكد من كلامى٢ نقطة
, . وبعدها المقدم حسن حس بالزنب واتحرك وبدء يقتل ف مسلحين مجهولين جم من خلف مراد وفهد . لكن كان فات الاوان يافندم . لأن زي ما وصل لحضرتك جيسيكا ضربت نار عشوائي وصابت فهد ف راسه وكتفه قرب الرقبه .
, .وهربت بالميكروفيلم ف لانش. ومراد نط ف البحر ولحقها باللانش . ولما مراد رجع . سلمنا جيسيكا . والميكروفيلم ووقع فاقد للوعي .
, . وبعدها اكتشفت أن مراد مصاب ف جمبه وكتفه . وكل ده حصل بسبب أن المقدم حسن أتأخر ف اصدار الأمر بالهجوم . ومسك مراد وعطله ورفض انه يهجم .
, .ولو كنا سمعنا كلام مراد . وهجمنا كلنا . كان فهد ومراد دلوقتي ف امان .ومحدش فيهم بيصارع الموت .
, المدير : بيسمع بزهول . وقام من مكانه . وبص ل حسن . وزعق الل قاله اكرم ده حصل ياسيادة المقدم ٢ علامة التعجب؟
, حسن : اتنهد بزعل من نفسه . ونزل راسه ف الارض . تمام يافندم . هو حصل لكن مش بالصوره دي . انا يافندم لما سمعت ضرب نار ع اليخت . وانهم عدد كبير . قولت اكيد أن الرائد فهد اتكشف . واكيد هيصفوه . ولما الرائد مراد اتحرك .وانا فعلا وقفته بسرعه لانى اقسم ب**** يافندم انا كنت خايف عليه .انا عارف ان مراد وفهد تجمعهم صلة قرابه . وخوفت ع مراد لما يشوف فهد يغضب ويرتكب اى غلط ويصفوه . صدقنى يافندم انا نيتى كانت خير . انا قولت هنتستنى شويه لحد ما جيسيكا تتطمن أن مفيش حد مع فهد ونهجم بعدها ٢ نقطة
, المدير : بزهول اكبر . انا لو مش عارفك كويس ياحسن انا كنت قولت انك اكيد قاصد ده . ومن امتى بنسيب اى حد من رجالتنا كدا ولوحدو . انت خيبت املى فيك . واكيد انت هتتحول للتحقيق . ولكن لما مراد وفهد يقومو بالسلامه . واشوف مراد هيغفرلك ولا لا . انت غلطت غلط كبير جدا ياحسن .
, .وانت فعلا زي ما اكرم قال لو كنتو سمعتو كلام مراد ونفذتوه كان فهد ومراد رجعو ب أمان ٢ نقطة اتفضل ياسيادة المقدم .
, حسن : بزعل . انا متأكد أن الرائد مراد هيسامحنى لان نيتى كانت سليمه . وانا بعتذر فعلا يافندم . واكيد غلطه ومش هتتكرر .
, المدير : بغضب . غلطه !؟ انت غلطت غلطه هتخسرنى صقر المخابرات وحوت المخابرات . ودول من أكفأ الضباط . اتفضل يا سيادة المقدم لانى ممكن اتخذ ضدك إجراءات ف لحظة غضب تسحب منك شارتك وتقعدك ف البيت اتفضل .
, حسن : ادي التحيه . تمام يافندم وخرج زعلان.
, اكرم : انا اسف يافندم . لكن غصب عني . مراد وفهد بيعاملونى كأنى اخ ليهم مش صديق ولا زميل . وبتمنى من حضرتك تسامحنى .
, المدير : هز راسه بزعل . **** يعدى المحنه دي ع خير ٢ نقطةوبص ل اكرم . وقال ياترى مين الل هيوصل خبر إصابة مراد وفهد للعيله ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, زين . حكى ل آدم كل حاجه حصلت مع رينو.
, آدم : بيسمع زين . والغل بيكبر جواه . ومتغاظ لان كل شويه يحصل حاجه تخص بناته . لكن قال ل زين .باستغراب وليد الشامي ٢ علامة التعجب؟ ومخابرات !؟ انا بتهايئلى سمعت الاسم ده قبل كده ٣ علامة التعجب لكن فين!؟ فيين !؟ وفتح عينيه اايوه افتكرت . مراد ٢ نقطة مراد اخوك كان حكالى عليه وأنه معاهم ف الجهاز ومش مظبوط ف شغله وراجل مش تمام واترفد من شغله . لكن أنه يروح ل رينو الجامعه ف غياب مراد وفهد . وعارف جميع تحركاتها . يبقى الموضوع مش صدفه ابدا . وانه قال اعز اتنين ع قلبه . يبقى قصده ع مراد وووفهد . يعنى الكلب ده . راح ل رينو تصفية حساب امم . وقام . وبص ف الساعه . وكانت ٦ ونص . وزين قام .
, آدم : اسمع يازين . الل انت عملته ده الصح . انا هنروح بسرعه المخزن انا ورعد ساعة زمن وراجع إن شاء **** .
, زين : متقوليش اني مش جاي معاك . لانه مش هيحصل اسيبك لوحدك . انا حكيت لحضرتك علشان انت كبيرنا وتصرفاتك كلها صح. لكن مش هسيبك تروح لوحدك ابدا . وياريت بعد اذنك مترفضش ارجوك يابابا .
, آدم : لا حول ولاقوة إلا ب**** . طيب انجز بسرعه . علشان مريم متوتره طبيعي . انا هتصل عليها اقولها رايح الشركه انا وانت ساعه وراجعين . وخرجو واتحركو مع رعد ف العربيه . واتصل ع مريم وقالها أنه رايح الشركه يسلم ملف مهم هو وزين وراجعين بسرعه . وقفلو .
, رعد : وصل عند المخزن ونزلو . ودخلو المخزن .
, آدم : شاف . شاب طويل عريض . لكن لما شاف الجرح الكبير الل ف وشه ضحك وكان مبسوط وقال جواه رينو ٢ علامة التعجب؟ نوتيلت البيت هي الل شاقتو كدا !؟ وشد كرسي وقعد قدام وليد .
, وليد : متكتف كويس جدا . والجرح ف رجله ووشه بيألمه جدااا ومتغاظ وعطشان . . وبص ع آدم بغل . وبص ل زين بغيظ كبير . وقال ل زين انت متعرفش انت مديت ايدك ع مين !؟ ومتعرفش نهايتك هتبقى عامله ازاى !؟
, زين : هيرد . آدم شاور ل زين ميردش ٢ نقطة
, آدم : حط ايدو ع جرح وليد اممم عميق ٢ علامة التعجب
, وليد : ااااه وحرك وشه . ابعد ايدك عنى وفكونى حالا . انتو متعرفوش انا مين ٣ علامة التعجب؟
, آدم : عيل صايع ٢ علامة التعجب انت واحد فاشل. ومرضاش انى اشغلك سايس عندى فى الشركه . انت واحد كلب بتبص ع الل مش ليك . حرامي . ومرتشي وماشيك بطال وديلك انت عارفه كويس . واترفدت زي الكلب من شغلك الل هو المخابرات العامه لانك خامورجي . كفايه كدا تعريف بنفسك ولا تحب اكمل ٣ علامة التعجب؟
, وليد : صك ع اسنانه بغيظ . وبيحاول يفك نفسه لكن استحاله ٢ نقطة
, آدم : بتحذير . انا هديلك فرصه واحده وبس ٢ نقطة هو سؤال واحد !؟ انت اتهجمت ع بنتى ليه ٣ علامة التعجب؟
, وليد : بغيظ . ومجاوبش ع سؤال آدم وقال فكووووونى انا عايز أخرج من هنااااا .
, آدم : قام وقف . تمام . كدا فرصتك خلصت .انا كنت هرحمك . لكن انت مصمم أن جوزها هو الل يتصرف معاك . وقرب من وشه وغرز صوابعه بغل كبير وقوته كلها ف جرح وليد الل بيصرخ زى الستات .والجرح بينزف. وقاله بفحيح افعي . يكفي انى بنتى علمت عليك٢ علامة التعجب. واكبر غلطه انت غلطها ف حياتك . انك مسالتش مين عيلة العدوي . وإن حريمهم جواهر .ولو كنت سالت الصغير قبل الكبير كان هيقولك ياويله بس الل يفكر انه يبص ع طرف توب حريم عيلة العدوي ٢ نقطة! عارف يكلب . مش انا ابوها ٢ علامة التعجب؟ بس الل انا كنت هعمله فيك رحمه ليك عن الل فهد السيوفى هيعمله فيك . اخوها ده وكمان الرائد مراد . عذابهم ليك كان هيبقى رحمه ليك قصاد الل فهد هايعيشك فيه . لو تعرف بس . ان الل يلمح طرف توب مراته بيعمل فيه ايه ٢ علامة التعجب؟ انا اديتلك فرصه وانت ضيعتها . ف انت هتشرف هنا لحد ما جوزها يرجعلك بالسلامه . حتى لو رجع بعد سنه . هتفضل هنا . وهتاخد حقك تالت ومتلت .
, وشال ايدو وغرقانه ددمم . ومسحها ف كتف وليد .
, وليد : بيتألم بشده ويصرخ. وخدو كله ددمم وموجوع . وخاف من آدم . وحس انه غلط كان لازم فعلا يسأل الاول ٣ نقطة
, آدم : قال بصوت عالى . رعد .
, رعد :اؤمرنى ياباشا .
, آدم : الكلب ده . يفضل هنا . لحد ما يرجع فهد باشا بالسلامه . وياكل ويشرب عادي جدا . احنا الكللابب بن أكلها ف اى وقت . ولما يدخل الحمام . تربط وسطه بجنزير . وتربطه ف باب الحمام من بره . هو اه صعب يهرب . لأن الشباك صغير جدا .والمكان متقفل كويس. لكن لازم يتذل . لازم يعيش هنا ف ذل ويتعامل ع أنه كلب . لازم يندم ويفكر الف مره قبل مايتجرأ ويتهجم ع بنات الناس .
, رعد : اوامرك يا آدم باشا . اعتبرو حصل ٢ نقطة
, آدم : شاور ل زين . وخارجين . ورعد وراهم .
, وليد : بيصرخ من كل حاجه . الجرح بيوجعه جدااا . وخاف من آدم . وصرخ وقال اسسستناااا انا هقولك ع كل حاجه . استناااااا.
, آدم : خارج ومردش عليه . وركب العربيه .
, وزين ركب . ورعد فهم الحرس هيعملو ايه بالظبط . وراح ركب العربيه وساق واتحركو ع البيت .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, الساعه ١٠ مساءا ف المستشفى .
, اكرم :خرج من الجهاز . وقال للمدير اطمن بس ع مراد وفهد . وأنا هوصل الخبر للعيله بنفسي . ودلوقتي واقف قدام العمليات . والدكتور خرج ومعاه دكتور تانى. واكرم راح بسرعه . دكتور طمنى ب**** عليك.
, الدكتور : المريض المصاب. في جمبه وكتفه . احنا شيلنا الرصاص بحذر شديد والحمدلله الرصاصه بعيده كتير عن الكيليه . وكمان عندو ضلع مكسور .وعملنا اللازم . ولأنه بعد مايفوق هيحس بألم شديد انا عطتله إبرة مورفين . وخرج ف غرفة خاصه وهياخد وقت ع ما يفوق.وبعد ما يفوق هينام تانى لان الجرح مؤلم ولازم مسكن شديد .
, والدكتور التانى : قال . أما المريض التانى انا. شلت الرصاصه الل ف الكتف . والرصاصه الل ف الراس كانت صعبه جدا. لان الرصاصه اخترقت الجمجمه بيمليمترات وكانت افقيه والحمدلله انها افقيه وموصلتش المخ . وبردو اخد مورفين . ودخل العنايه المركزه . احنا هانترقب الكام ساعه الل جايين وهنشوف المريض هيفوق ولا الرصاصه أثرت عليه لانها قعدت اكتر من ساعتين ٢ نقطة لكن متقلقش احنا متابعين الحالتين كويس جدا .
, اكرم : بلخبطه انا مش فاهم حاجه . المهم اهم هايعيشو ٢ علامة التعجب؟
, الدكتور : اولا الأعمار بيد **** . وثانيا احب اطمنك ان الحالتين بخير . ويعدو الكام ساعات الخطر دى ع خير .وبعدها هيبقو زى الفل إن شاء **** . ووجود حضرتك هنا مش هايفيد بشئ واضح عليك الإرهاق . اتفضل روح وتعالى الصبح . والف سلامه عليهم . واتحركو ٢ نقطة
, اكرم : مسح وشه بايديه . وحمد **** . وفكر أنه مش هيروح لعيلة مراد وفهد دلوقتي علشان مايقلقوش والليل لسه ف أوله . واتحرك علشان يروح . وبكره هيطمن عليهم ويعرف العيله ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, تاني يوم الساعه ٩ صباحاً
, آدم : نازل ع السلم والكل منتظره ع الفطار . صباح الخير . وقعد
, كلهم صباح الخير .
, آدم : رينو حبيبت قلبي .عامله ايه انهردا ياروحي .
, رينو : ابتسمت بتعب . الحمد لله يابابى .
, مريم : اتفضل قهوتك ياحبيبى .
, آدم : تسلمى ياروحي . وحس أن الكل مش طبيعي . وبص ل رينو . انا كلمت عمك طارق امبارح زي ما وعدتك . وقريبا إن شاء **** هيطمنا ويطمنك ع فهد ومراد .
, كلهم ابتسمو ب أمل . والنشاط اتجدد من تانى .
, رينو : بسعاده . متشكره جدا يا اجمل بابى ف الدنيا .
, فريحه : بجد يابابا . **** يخليك لينا يارب.
, مريم : ضحكت بدموع . يارب اخبار خير إن شاء **** .
, آدم : ضحك . ايوه كدا . خلينى اشوف الابتسامه الحلوه دي . خلى الشمس تطلع ههههه . يلا بقى افطرو علشان متاخرش ع الشركه .
, وبص ل مريم . ومسك أيدها وباسها . انهارده جاي عميل مهم جدا من استراليا . معلش هتاخر شويه ف اتصالى عليكى . واول ما يخلص الاجتماع هتصل عليكي ف نفس اللحظه .
, مريم : ابتسمت . **** معاك يارب . ويرزقك خيره ويكفيك شره . المهم ياحبيبى . رنا كلمتنى وانا بعملك القهوه . ولما عرفت أن رينو تعبانه طلبت منى أن فريحه ورينو يروحو عندها كمان شويه يقضو معاها اليوم من أوله . وخصوصاً أن طارق معندوش شغل انهارده ورودي مش هتروح الجامعه ٢ نقطة
, آدم : ومالو ياحبيبتى . شوفى رينو لو حابه تروح . انا أو زين قبل ماننزل ع الشركه نوصلهم .او ممكن رعد . ها يارينو ياحبيبتى ايه رايك تروحي مع فريحه وانا واثق إن طارق هيخرجك من الل انتى فيه ههههه.
, رينو : ابتسمت مفيش مشكله يابابى . ورودي كمان بعتتلى رساله انها مستنيانى .انا وفريحه
, آدم : تمام . افطرو بسرعه بقى علشان اوصلكو ف طريقي . ولو اتاخرتو رعد هيوصلكو .
, وهما بيفطرو فون زين رن . وبص ل آدم ده فون الشركه . ورد السلام عليكم . ايوه اه تمام تمام . لعله خير إن شاء **** . لأ خلاص انتى جهزى اوراق المهندس ضياء وانا جاى ٢ نقطةوقفل
, آدم : خير يازين . ضياء ده شغله المفروض بعد الاجتماع .
, زين : دي السكرتيره يابابا . بتقول ابلغ حضرتك أن طيارة العميل حصل فيها عطل من ساعتين تقريبا . وهيرجع ع استراليا تانى وهيتفق معانا ع ميعاد تانى .
, آدم : طيب الحمد**** انها جت ع قد كدا كل تأخيره وفيها خيره .
, زين : الحمد لله خلاص يابابا انت ممكن حضرتك متجيش الشركه انهردا . انا هظبط كل حاجه . وهتابع ملف الاستاذ ضياء وهرجع ع الساعه ٢ كدا مفيش شغل كتير.
, آدم : هز راسه . تمام مفيش مشكله . واهو بالمره اقعد مع مريم علشان متقعدش لوحدها . وبصلها .وهمس . العيال دي تمشي ونطلع انا وانتى نقعد ف الجنينه ف الشمس الحلوه دي ايه رايك .
, مريم : بسعاده . الل تشوفه ياحبيبي.
, ريتال : وانا كمان يازين مش هروح معاك الشركه ؟.
, زين : لا ياحبيبتي مافيش شغل كتير انهردا.
, ريتال : طيب ياحبيبى بقولك بعد اذنك يعنى ممكن اروح انهردا عند ماما اهي فرصه وانت راجع بدرى تعدى عليا ونمشي .
, زين : مفيش مشكله ياحبيبتي .خلاص تمام .قومي بقى هاتى اريان وليليان علشان اوصلكو ف طريقي .
, وريتال : استأذنت مريم وقامت وجابت اريان وليليان وزين سلم ع مريم وودعهم وخرجو .
, آدم : قال لفريحه ورينو أن رعد هيوصلهم علشان مايسبش مريم لوحدها .
, وفريحه طلعت وجهزت لبس مريم وآدم ونزلت . ورينو جهزت ونزلت . ورعد وصلهم .
, وآدم : اخد مريم وقاعدين مع بعض ف الجنينه ٢ نقطة
, .ف الجامعه
, غاده : رايحه ع المدرج .
, معتز : من وراها . دكتور غاده لحظه بس٢ نقطة
, غاده : قبل ماتلف سمعت صوت معتز بينده عليها قلبها دق بسرعه ٢ نقطةولفت بتوتر . ن٢ نقطةنعم .
, معتز : اولا انا بعتذر جدا انى وقفتك ف الطرقه . لكن ف حاجه كنت عايز استفسر عنها ومفيش غير حضرتك الل هاتفيدينى فيها .
, غاده : بتوتر . لما وقفت قدامه عن قرب . لأ . احم . لأ متعتذرش يادكتور . إت٢ نقطة اتفضل خير حضرتك !؟
, معتز : بتوتر وقلق . انا من اول ما دخلت الجامعه .سمعت كلام غريب جدا . وإن امبارح حصلت حاجه لزميلتك . احم الدكتور لارين . وانها اغمى عليها ف الجامعه .
, غاده : بزعل . ايوه حضرتك . امبارح لارين اتعرضت لموقف وحش جدا . وربنا ينتقم منه
, معتز : بخوف . ولهفه . خير يادكتور ممكن اعرف الل حصل . لو ده ميدايقكيش .
, غاده : من جواها ما صدقت أن معتز بيتكلم معاها . لأ ابدا . وايه الل هيدايقنى .حاضر هاقولك . امبارح لما كنا ف المدرج منتظرين حضرتك .٦ شرطة وحكتلو كل الل حصل .
, معتز : بيسمع وعيونه مفتوحه على الاخر من الزهول . ومش مصدق .٣ علامة التعجب لارين تتعرض للهجوم ف قلب الجامعه . ولارين حامل٣ علامة التعجب؟ وكمان معاها سلاح وعورت المجرم .
, وسألها طيب والدكتوره عامله ايه دلوقتى.؟
, غاده : لارين تعبانه ياحبيبتى . ورجعت من المستشفى ع البيت . ومش هتقدر تيجي الكليه الفتره دى .
, معتز. : بزعل . طيب مين الشخص ده !؟ وياترى يعرفها ولا لأ !؟ وهل ليه عداء مع حد من العيله . حاجه غريبه فعلا .
, غاده : و**** يا دكتور مش عارفه . بس كان طول بعرض وضخم ف نفسه كدا . بس سمعت اخوها لما طلع بطاقته من جيبه بعد ماضربه بيقول وليد تهامي ٢ نقطةحاجه زي كده و**** مافكره قال وليد ايه . لأننا كلنا كنا متوترين .وانا مكنتش مركزه بس الل فكراه كويس أنه اسمه وليد .
, معتز : بشك. واتصدم .وليد ؟ بس هي قالت وليد تهامى ٢ علامة التعجب وبلع ريقه بخوف . وفتح عينيه على الاخر لما افتكر وليد لما راح عندو امبارح ع البيت واعتذر وصمم أنه يعملي العصير بنفسه قبل ما انزل ع الجامعه . وبعدها محسش بنفسه غير ع المغرب . وبص ل غاده . وطلع فونه وجاب صوره وليد . غاده بصي ع الصوره دي ٢ علامة التعجب هو ده !؟
, غاده : استغربت رد فعل معتز .وكمان سرحان وعينيه مفتوحه على الاخر . لكن بصت ع الفون . وشهقت بصدمه . والكتاب وقع منها هيييه يلهوى . هو . ايووه هو يادكتور . انت تعرفه ٢ علامة التعجب؟
, معتز : غمض عينيه بيأس .وشك أن وليد بينتقم طيب هو وليد ليه عداء مع جوزها .!؟. ومعرفش يرد عليها يقولها ايه !؟ وبصلها وهز راسه . ده كان شغال ف المخابرات واكيد ليه عداء مع جوزها ٢ علامة التعجب كويس انهم اخدوه ع القسم . الجزاء من جنس العمل.
, غاده : خافت وبلعت ريقها بتوتر . وبصت ل معتز . عن اذنك واختفت من قدامه ٢ نقطة
, معتز : نده عليها . لما شافها خايفه . ومردتش عليه . وجه يتحرك شاف كتاب غاده واقع ع الأرض . ونزل جابه وحطه فى شنطته لحد مايشوفها ف المدرج ويسلمهولها ٢ نقطة ووقف بغيظ من وليد وصك ع اسنانه بغضب . و**** ياوليد تستاهل انك تاخد مؤبد . انت انسان كلك شر . وانا ندمان على انك صاحبى وندمان اكتر كونك قريبى . والحمد لله ان لارين بخير . انا لا يمكن اسامحك ياوليد . تستاهل أسؤ عقاب .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف المستشفى العسكري.
, أكرم وسمير عميل 1 : وصلو المستشفى . وراحو على غرفة مراد بسرعه . ودخلو وشافه مراد متوصل بالأكسجين ونايم ع السرير ومش لابس تيشرت ووسطه كله ملفوف بشاش وكتفه ملفوف بشاش . ومتوصله محلول ونايم.ولسه مافقش. وخرج وسأل العسكرى الل واقف ع اوضة مراد ٢ نقطة
, ٢ نقطة وقاله الدكتور فين . ومتعرفش الحاله الل جوه فاقت ولا لأ .
, العسكرى : الدكتور لسه خارج من عنده حالا يافندم .
, الممرضه : جت وداخله عند مراد .
, اكرم : لو سمحتى . الرائد مراد فاق ولا لسه .
, الممرضه : ايوه حضرتك فاق الفجر والجرح كان تاعبه ومكنش قادر يتكلم . والدكتور عطاله مسكن ونايم دلوقتي ٢ نقطة
, اكرم : الحمد**** يارب . طيب حالته ايه . يعنى اقصد هو كويس الخطر عدى ؟
, الممرضه : ايوه يافندم . الحمد**** .
, اكرم : ابتسم . الحمد**** .انا متشكر جدا.
, واتحركو ع العنايه المركزه . ودور ع الدكتور . وغرفة فهد . وشاف فهد من ازاز الغرفه . ومتوصل بالاجهزه . اكسجين . وقلب وحجات كتير . واتخض من المنظر . والعسكري قاله ممنوع الدخول ع الحاله .
, اكرم : شاف الدكتور ف اخر الطرقه . وراح بسرعه . دكتور . دكتور طمنى ع الرائد فهد . فاق ولا لسه ٢ علامة التعجب؟
, الدكتور : بزعل . قلع النضاره . وقال . الرائد فهد . فاق انهردا الساعه ٦ صباحاً .
, اكرم : ابتسم . لكن ابتسامته اختفت .لما الدكتور كمل ٢ نقطة
, الدكتور : المريض فتح عينيه . حوالى نص دقيقه . وغمض من تانى . للاسف الحاله دخلت ف غيبوبه .
, اكرم : بصدمه كبيره . اييييه غيبوبه ٣ علامة التعجب؟
, عند طارق.
, كلهم قاعدين . رنا قاعده ومبسوطه باللمه الحلوه . فريحه ورينو ورودي .وبتقشر فاكهه للكل ومهتمه ب رينو مرات الغالى .
, طارق : قاعد وشايل چود وآدم ع رجليه . ومريم واقفه وسانده ع ركبة طارق بتاكل الشيكولاته . وبتأأكل طارق معاها .
, طارق : خلاص ياميرو كلى انتى انا شبعان .
, مريم : هزت راسها لأ ياطالق كول معايا انا بحبك .
, طارق : ههههه يابت اسمى طارق . انا بخاف اقلدك . اصل ستك تفتكر انى برمي عليها اليمين ولا حاجه . هههههههههههه
, كلهم ضحكو .
, رنا : بدهشه . ستك ٤ علامة التعجب؟ ايه ستك دى كمان انت مش هتبطل بقى وبصت ل مريم انا ماما رنا اوكي ياميرو يقلبى .
, مريم : هزت راسها . ماشي انتى ماما لنا .
, طارق : ههههه لنا يا لنا . وبص ل آدم . انت ياض انت كلك مراد بالظبط . ههههه فاكره يارانوش وانا بربى ابوه ههههه انا مستنى لما آدم يكبر شويه . وبعون **** هخليه مراد التانى قول ياض يا آدم . يارمينى بلقمه ناشفه والعيش عندك طري . تقلان عليا ليه متحن يامفترى .
, ٢ نقطةوكلهم ضحكو بدهشه ع طارق وآدم الل بيضحك من قلبه هو وچود ع حركات طارق.
, باب الفيلا الداخلي خبط .
, رينو : نزلت ال**** .
, طارق : بص ل رنا .امسكي ياحبيبتى وعطاها چود . وفريحه اخدت آدم ومريم راحت ل رينو .
, طارق : فتح الباب . وكان الجارد . خير يابنى .
, الجارد : طارق باشا ف واحد ف الجنينه عايز يقابل حضرتك !
, طارق : واحد مين !؟
, الجارد : اسمه المقدم سمير مخابرات عامه .
, طارق : للحظه حس بقلق مبهم مخابرات !؟ . طيب انا رايح أشوفه عايز ايه ٢ نقطة وقفل الباب وراه وخرج ٢ نقطة
, طبعا .اكرم لما عرف بحالة فهد مجاتلوش الجرأه انه ينقل الخبر لعيلة فهد.
, .وقال لسمير يروح لعيلة فهد .
, واكرم هيروح لعيلة مراد. وكل واحد راح ف طريق .
, طارق . وصل الجنينه .شاف واحد لابس مدنى ومعاه شنطه كتف . طارق قلبه بيدق دي شنطة فهد ٣ علامة التعجب ايوه هي شنطة فهد ابنى ٢ علامة التعجب وبلع ريقه بخوف ٢ نقطة
, سمير : صباح الخير يافندم .
, طارق : مردش ع سمير .وعينيه ع الشنطه بخوف. وقال دي ٢ نقطة دي شنطة فهد ابنى مش كدا !؟
, سمير : هز راسه . ايوه يافندم دي شنطة الرائد فهد . انا اسف يافندم انى هابلغك ٣ شرطة
, طارق : رفع عينيه برعب لسمير وبتروح يمين وشمال . وخايف فعلا مرعوب . وهز راسه.لاء٢ نقطة
, سمير : شاف تعابير طارق . ولحق يفهمه ان فهد عايش ٢ نقطة حضرتك الرائد فهد بخير . لكن امبارح وهو ف المهمه اتصاب هو والرائد مراد .وحاليا هما الاتنين ف المستشفى العسكري . وده العنوان .اتفضل حضرتك ٢ نقطة وقدم الشنطه والورقه لطارق .
, رنا : اله طارق خرج وقفل الباب . ياترى مين الل جه ومدخلش ٢ نقطة
, رودي : بصت من الشباك . طاروق جاي اهو انا هفتحله . وفتحت الباب .
, طارق : داخل ومخبى دموعه . وماسك شنطة فهد .
, رينو : بتلاعب مريم نونو . ورفعت عينيها لطارق . وشافت شنطة فهد. وقلبها دق بسرعه وفرحت جدا . وقامت بسرعه وجريت ع طارق . بابا . بابا. دي . دي شنطة فهد مش كدا . وبصت ع الشنطه كويس ايوه اسمه عليها وضحكت بدموع . فهد جه . ونزلت ال**** وجريت ف الجنينه تدور ع فهد ووصلت لحد بوابة الفيلا تشوفه بره ولا لأ .
, فريحه : ضحكت بدموع .وجريت ع ابوها . بابي . مراد وفهد رجعو . هما فين !؟ اكيد مراد راح ع الفيلا هناك ومش هيلاقينى. انا . انا لازم امشي دلوقتي. ههههه مراد جه . مرااادى رجعلى . وطلعت تجرى ع السلم تجيب شنطة ولادها ٢ نقطة
, رنا : لما شافت طارق . ماسك شنطة فهد. وباصص ف الارض . قلبها دق بخوف. وقالت فهد مش بالعاده يجيب الشنطه ع هنا وميدخلش . وراحت ل طارق وبتمشي ببطء وحطه أيدها ع قلبها . طا٣ نقطةطارق . هوا٣ نقطةوبلعت ريقها .هوا فا ٢ نقطةفهد فين . وليه مدخلش . وانت ساكت ليه .
, رينو : وصلت للبوابه ومسكت الحديد وبتنهج وضحكتها ع وشها . وبعينها بتدور ع فهد ف كل مكان . ههههه انت فين بقى يافهد . انا هسلم عليك علشان انت وحشنى اوى . وبعدها هخاصمك . ولما تعرف انى حامل هتصالحنى بطريقه حلوه .
, . ولفت ضهرها . وبتبص ف الجنينه . وبتضحك بدموع . انت فين بقى .وشهقت ياخبر . اكيد فهد اول ما وصل راح ع الفيلا هناك علشانى . ورجعت ع الفيلا وبتجرى هروح أسأل بابا طارق ويوصلنى حالا ههههه فاااهد رجعلك يارينو . لكن وقفت مكانها بصدمه . لما سمعت صوت رنا بتصرخ باسم فهد ٢ نقطة
, .طارق : ساكت والشنطه وقعت من ايدو . ودمعه نزلت منه ٢ نقطة
, رنا : مسكته من دراعه انت ساكت ليه يطارق .
, اتكلم ابني فييين . انت بتعيط لييه اتكلم ياطارق ٢ نقطة
, طارق : رفع راسه . ابنك اتصاب .و٣ نقطة
, رنا : قلبها هيطلع من مكانه . وصرخت بصوت عالى ابناااااااى . لااااا فااااااهد . فااااااهد لاااااا
, طارق : لحقها قبل ما تقع .ونزلو ع الأرض . اهدى يارنا . اهدى ابنك ف المستشفى وهو كويس . ومراد كويس هما اتصابو وهيطلعو منها .
, فريحه : نزلت من ع السلم بسرعه . لكن وقفت لما سمعت صريخ رنا . وقلبها وقف لما سمعت ابوها بيقول مراد اتصاب . وهمست بدموع مو٢ نقطةموراد والدنيا بقت ضلمه قدامها ووقعت ع الأرض .
, رودي : صرخت . فريييييحه . وجريت عليها بعياط فريحه . فريحه .
, رينو : سمعت صوت رنا بتصرخ باسم فهد . وحست ان مفيش هوا حوليها .لكنت أقنعت نفسها انها بتتخيل . وسمعت غلط ٢ نقطة واتحركت وبتمشي وبتقدم خطوه وتأخر خطوه . ومكلبشه ايديها ف بعض . ووصلت عند الباب بصعوبه . لكن سمعت طارق فهد ومراد اتصابو. وشافت رنا وهي قاعده على الارض بتصرخ وبتعيط . وشافت فريحه وقعت ع الارض . ورودي بتصرخ .وبتتصل ع فارس . وطارق محتار بين رنا وفريحه .
, رينو : بصدمه وعينيها مفتوحه على الاخر . ودموعها نازله من غير عياط . وحطت ايدها ع بطنها . ونزلت ع ركبها وهمست فهد .
, آدم : قاعد ف الجنينه . ايه يامريم فكيها بقى . انا بقالى ساعه بقولك نكت . وانتى مكشره كدا . اه هي النكت بايخه بس ع الاقل فيها واحده حلوه ٢ نقطة
, مريم : مسكت ايده . حبيبي و**** غصب عني.
, مش عارفه حاسه بتقل على قلبى .وقلبى مقبوض .
, آدم : باس ع أيدها . قومي معايه . تعالى نطلع اوضتنا .واخدك ف حضنى وتحكيلى مالك بالظبط . انتى مش عجبانى من امبارح . قومي . وساعدها وقامت . وطالعين ع السلم .فونه رن . وكان رعد .ثوانى ياحبيبتى ده رعد ماكنا لسه ف الجنينه . ورد ايوه يارعد . بتقول مين !؟ اه الرائد اكرم . طيب خليه يدخل ٢ نقطةوقفلو .
, رعد : اتفضل حضرتك . آدم باشا منتظرك جوه .
, اكرم : هز راسه متشكر . وداخل الفيلا ومعاه شنطة مراد
, مريم : مين ياحبيبى الرائد اكرم ده !؟
, آدم : للحظه افتكر . إن اكرم صاحب مراد وفهد ومعاهم ف المأموريه ٢ نقطة وبص ل مريم بخوف . اطلعى انتى وانا هشوفو عايز ايه وهحصلك .
, مريم : هزت راسها . حاضر ياحبيبى .ولفت ضهرها علشان تطلع فوق .
, اكرم : دخل وشاف آدم نازل من ع السلم صباح الخير .
, آدم : نازل . بخوف مبهم . وشاف اكرم .ورد بتمثيل ٢ نقطة صباح الخير.
, مريم : طلعت ع اخر السلم . ولما سمعت صوت اكرم لفت . وشافت اكرم . لكن لفت انتباها الشنطه . ولا إراديا حطت ايدها ع قلبها مراد ٤ علامة التعجب
, آدم : سلم ع اكرم . وقلبه بيدق خوف ٢ نقطةواتاكد أن ف عاصفه من ورا شكل اكرم وتعابيره . وآدم سأله من غير مقدمات. مراد ابنى كويس !؟
, مريم : سمعت آدم ونزلت ع السلم بسرعه وكانت هتقع لكن لحقت نفسها . ووصلت عند آدم. وقالت آدم . آدم دي . دي شنطة مراد ابنى . وبصت ل اكرم شنطة ابنى دي !؟
, اكرم : قلبه وجعه ع شكل أم صاحبه ٢ نقطة ايوه يا أمي هي شنطة الرائد مراد٣ نقطة
, آدم : بلع ريقه بصعوبه . وخايف عليها . لأنه أتأكد أن ف اخبار مش حلوه ٣ نقطة ومسك مريم . اطلعي انتى دلوقتى . وانا هتكلم معاه .
, مريم : قلبها اتقبض اكتر . وبصت ل آدم . وعيونها اتملت بدموع . وبصت ل اكرم . ووقفت قدامه. بترجي . ابنى فين !؟ وانت جايب شنطته ليه . وهو مجاش ليه . ده بيجري عليا اول ما يرجع . فين مراد ٣ علامة التعجب؟ مراد ابنى فييين ٢ علامة التعجب؟
, اكرم : منزل راسه ف الارض . وساكت .
, آدم : شد مريم . اهدى تعالى هنا . وقولتلك اطلعي فوق .
, مريم : برعشه . بصت ل آدم . لأ لأ مش هطلع . آدم هو مبيردش عليا ليه؟ . ومراد مدخلش ليه ؟ اساله انت طيب . وقوله ولادي فين !؟ آدم أسأله .
, . وراحت ع اكرم . بدموع رد عليا ابنى فين . وفهد فين . عيالى فين ٢ علامة التعجب؟
, اكرم : بدموع . انا اسف يا امي . الرائد مراد والرائد فهد . اتصابو ٣ نقطة ومكملش كلامه ٢ نقطة
, آدم : برعب وصوت عالى . مررررريييييييييييم . ١٣ شرطةيتبع ٢ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل السادس والعشرون
مريم : جسمها رجف .وبتتنفس بصعوبه. وقوتها بتقل .ونبض قلبها بيقل . وعنينها زغللت . واتكلمت بتعب وكلامها متقطع. ب٢ نقطةب**** عليك ريح قلبى وقولي عيالى فين٢ علامة التعجب؟
, اكرم : بدموع . انا اسف يا امي . الرائد مراد والرائد فهد . اتصابو ٣ نقطة ومكملش كلامه ٢ نقطة
, مريم : قلبها ضعف ومستحملتش تسمع اكتر . وداخت . ووقعت . لكن قبل ما تقع . آدم لحقها من الخلف . ونزل بيها ع الأرض .
, آدم : برعب وصوت عالى . مررررريييييييييييم .مرررريم.
, اكرم : حط الشنطه ع الارض . ومش عارف يعمل ايه .
, آدم : قلبه بيدق بسرعه وخفقان وضربات مختلفه . مريم . مراد وفهد . وماسك مريم وصرخ ياااااااا **** . مررررريم . وقام برجفه .
, رعد : سمع صوت آدم. ودخل جري . وشاف آدم قاعد جمب مراته . وراح عنده . آدم باشا . وحد **** . وهاتها هنطلع بيها ع المستشفى.
, سعاد وزينب والبنات واقفين بيعيطو علشان مريم ومن الل سمعوه من اكرم . وبيدعو من قلبهم ٢ نقطة
, آدم : شال مريم وحاسس أنه قوته بتقل .
, اكرم : شاف الوضع . لكن اتكلم . عمي ارجوك حاول تفوق . مراد كويس إصابته خفيفه وفاق . و**** مراد كويس ٢ نقطة
, آدم : عينيه ع مريم الل شايلها . وسمع اكرم .وحس بشوية أمل . وخرج بسرعه ع العربيه .
, رعد : فتح باب العربيه ل آدم . وآدم نيم مريم . ولف بسرعه ركب جمبها. وشال راسها ف حضنه ومرعوب عليها .
, رعد : ساق بسرعة البرق . وفهم سبب اغماء مريم . لما سمع اكرم بيقول مراد إصابته خفيفه وزعل .
, آدم : بتوهان . مش عارف يعمل ايه . وغمض عينيه بيحاول يركز . ولاده ومراته . وصك ع اسنانه . انت لازم تكون قوي يا آدم . ماينفعش تضعف . مش وقت الضعف . وفتح عينيه . وطلع فونه واتصل ع محمد . وقاله ع مريم . ومحمد : بصدمه كبيره . وبسرعه جهز كل حاجه ع الكشف . وجاب دكتوره متخصصه. وانتظروا آدم ٢ نقطة ومحمد حمد **** إن نور ف البيت مع تيم وتمارا .ومجتش المستشفى.
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, طارق : وصل المستشفى . مع رنا وفريحه ورينو . بعد ما فريحه فاقت . وكمان شافو صدمة رينو وحاولو يفوقوها لكن هي ماشيه معاهم وساكته . دموعها نازله من غير رد فعل ٢ نقطة
, .ورودي ف البيت مع ******* وقاعده بتعيط وزعلانه . ومنتظره فارس .
, طارق ورنا . بيجرو ف الطرقه . وفريحه بتدور زي المجنونه .
, رينو : واقفه ثابته مكانها . هي بتقنع نفسها أنهم بيكدبو عليها. علشان هي و فهد زعلانين من بعض . ودي حركه من فهد علشان تقلق عليه . ومراد بيحب يهزر واكيد اتفق مع فهد.
, فريحه : دموعها مغرقه وشها . وبتلف زي الل تايهه منها حد وقابلت ممرضه . فريحه مسكت الممرضه .لو٣ نقطةلو سمحتى لو . سا وبلعت ريقها وبتنهج . لوسمحتى فين الحالتين الل وصلو من بره مصر .
, الممرضه : بتفكير . اه تقصدى الرائد مراد والرائد فهد .
, فريحه : بلهفه هزت راسها اه . ايوه ايوه مراد وفهد فين . فين هما فين .
, الممرضه : الرائد مراد . ف غرفه ٧ ف الدور الل فوق . والرائد فهد ف الدور التانى . ف غرفه مجهزه رقم 5.
, فريحه : طلعت تجري وطلعت ع السلم بسرعه كبيره . وبتجري بلهفه وبتبص ع ارقام الغرف زي المجنونه ٧ ايوه هي قالت ٧ . وشافتها اخيرا . ورايحه ع الاوضه بسرعه .
, العسكرى : مسك الباب . رايحه فين
, فريحه : لو سمحت جوزي . جوزي جوه . خلينى اشوفه لوسمحت.
, العسكرى : لسه هيتكلم .
, فريحه : شدت أيده وفتحت الباب .ودخلت .
, العسكرى لما شاف شكلها متكلمش وسابها وقفل الباب.
, فريحه : دخلت . وشهقت بصدمه كبيره . وعينيها مفتوحه على الاخر ودموعها نازله . وحطت ايديها على بوقها وبتعيط بصوت واطي . وجسمها كله بيترعش . وقربت عليه بهمس موراد . وبتتامل كل حته فيه ومزهوله. وشافته نايم والشاش ع وسطه وكتفه وصوت عياطها طلع موراد حبيبى.
, مراد : نايم ع السرير والممرضه رافعه السرير . يعنى كأنه نايم ومرجع ضهره لورا. مراد حس بوجودها لما عيطت وهمست باسمه ٢ نقطة وفتح عينيه . وقال بتعب فريحه .
, فريحه : قربت اكتر . وكاتمه الشهقات .مراد . مراد حبيبى انت كويس . حبيبى طمنى عليك **** يخليك .
, مراد : فتح عينيه كويس . وشاف فريحه . وقلبه دق . فريحتى . ورفع ايدو علشان يمسك أيدها يطمنها .
, فريحه : مسكت ايدو بسرعه وحطت راسها ع ايدو وعيطت بكسره . مراد . مراد حبيبى.
, مراد : كح . بس يافريحه انا كويس .
, فريحه : باست ع ايدو وباست جبينه وراسه . وبتعيط الف سلامه عليك يامراد أن شاله كنت أنا وأنت لا .
, مراد : ششش بس يافريحه . مش وقته تدايقنى بكلامك ده . انا كويس يابت . دي يدوبك رصاصه ف كتفى .
, فريحه : بشهقات عاليه . لأ يامراد بطنك كلها ملفوفه بشاش. اكيد جرحك كبير منهم لله **** ينتقم منهم . وحطت وشها بين ايديها وعيطت .
, مراد : رفع ايدو السليمه . ومسد ع حجابها . انا مبحبش انك تعيطى . تعالى قربى منى .
, فريحه : قربت منه ومراد باس جبينها . انا كويس يافريحتى وعلشان خاطرى بطلى عياط .
, فريحه : بعياط خاطرك غالى اوى يامراد بس غصب عني .
, مراد : بت انا مصدع بطلى عياط بقى .
, فريحه : حطت ايديها على بوقها . وهزت راسها حاضر . وكتمت الشهقات .
, مراد : بيكح . فهد عامل ايه يافريحه انا سألت الممرضه وقالت كويس . طمنينى انتي عليه.
, فريحه : بقلب موجوع . انا مش عارفه . انا جريت عليك . وبابا وماما جريو ع فهد . وعيطت جوزى واخويا .اغلى اتنين عندى .
, مراد : يابت بس . قولتلك انا كويس . طمنينى ع فهد .
, فريحه : حاضر . حاضر ياحبيبى.
, مراد : مسك ايدها مريم عرفت يافريحه !؟
, فريحه : بشهقات . هزت راسها مش عارفه . انا كنت عند بابا . وجينا جرى ع هنا .
, مراد : غمض عينيه وبيتمنى أن مريم متعرفش بالخبر ده . طيب يافريحه . روحي وطمنينى ع فهد. و ارجعي بسرعه .
, فريحه : من جواها مش عايزه تسيبه . لكن فهد توأمها . ولازم تشوفه . وقالت حاضر .حاضر يامراد . وخرجت ومن جواها رافضه تماما انها تخرج وتسيبه .
,
, ف نفس الوقت ده .
, طارق ورنا بيلفو زي المجانين . وطارق قابل الدكتور وسأله ع غرفة فهد . ونزلو الدور الل تحت . وجريو ع غرفة العنايه . لكن ممنوع الدخول . طارق شاف فهد من الازاز . واتصدم راسه ملفوفه بالشاش وكتفه برقبته .ومتوصل بالاجهزه .
, طارق : رفع ايدو ع الازاز . ودموعه نزلت . وهمس فهد ابنى ٢ نقطة
, رنا : قلبها بيدق بسرعه ودموعها نازله زى المطر ومش عايزه تبص من الازاز . ولفت للدكتور بترجي . ب**** عليك ادخل اشوف ابنى **** يخليك .أبرد قلبى بشوفته .
, الدكتور : صعبت عليه . طيب ثوانى تتعقمى وياريت متنفعليش .ودقيقه وتخرجي ٢ نقطة
, طارق : لف للدكتور . وخايف يسأل ويتصدم من الاجابه . لكن لازم يسأل . وقال . هي حالة ابنى ايه يادكتور .؟
, الدكتور : المريض اتصاب بطلق ناري ف الراس والحمد لله موصلتش للمخ غير بميلميرات . وممكن من التأخير تكون الرصاصه اتحركت . هو فاق الصبح . لكن بعدها ماستجابش . المريض حاليا دخل ف غيبوبه .
, طارق : بيسمع الدكتور . وكان هيقع والعسكري سنده .
, رنا : دموعها اتحجرت ف عينيها. والموبيل وقع من أيدها . ونزلت ع ركبها ف الارض . وصرخت فاااااااهد لاااااااء .
, ٣ نقطة
, محمد واقف قدام المستشفى . ومنتظر آدم . وشاف عربية آدم . وجري عليها . وفتح الباب.
, وشاف آدم . عرقان ووشه متغير . وقال ل آدم انا هشيل مريم . شكلك تعبان .
, آدم : ماسك أيدها .ومش عايز يسيبها . وتفكيرو متجزأ . مابين مراته . وابنه مراد . وابنه فهد الل مربيه . وبنته لارين . وطارق عرف ولا لأ . وفاق ع محمد وهو بيشيل مريم .
, محمد : شاف آدم سرحان .وشال مريم علشان مغمى عليها ولابسه ال**** . وقال تعالى انزل يا آدم .واخد مريم بين ايديه وداخل المستشفى .
, رعد : نزل وفتح الباب ل آدم .
, آدم : نزل بسرعه . وراح ورا محمد ودخل معاه الاوضه .
, محمد : نيم مريم ع السرير .
, آدم : جري عليها . وسع يامحمد . وقرب من مريم . وعيونه مليانه دموع . وفك ليها ال**** . وكان وشها احمر . وكأنها نايمه لكن دموعها كانت ع خدها وهي ف حالة الأغماء.
, آدم : مسك وشها بايديه . مريم . مريم فوقى ماينفعش تقعى دلوقتي . انا محتاجلك . مريم انا ضعيف من غيرك . احنا ف شده . وانتى الل هتقوينى علشان اكمل . مريم ماينفعش . ماينفعش متقونيش . قومي . قومي ل آدم . قوليلى اعمل ايه . اتصرف ازاي . رينو محتجاكي . مراد وفهد محتاجينلك . انا .انا تايه من غيرك .قومي ونورى الضلمه الل جوايا . قوليلى اعمل ايه مريم فوقى علشانى. ودمعه نزلت منه ع خدها .
, محمد : شد آدم . وحد **** يا آدم ف ايه !؟ وسبنى انا والدكتوره نفوقها . مريم مغمى عليها . وهتفوق إن شاء **** . تعالى معايه نطلع بره . وو٣ نقطة
, آدم : قطع كلامه . انا مش هاتحرك خطوه . انا مش هسيبها لوحدها . وبص للدكتوره . فوقيها . خليها تكلمنى . انتى واقفه ليه اتحركي ٢ نقطة
, محمد : بص للدكتوره . لوسمحتى شوفى شغلك . تعالى يا آدم اقعد هنا طيب .
, آدم : بعد عن محمد . وراح جمب سرير مريم وقعد ع الكرسي . ومتابع كل حاجه.
, محمد : فهم .أنه مهما يعمل آدم مش هيسيبها . وراح يقيس الضغط ل مريم .
, الدكتوره : بتكشف ع مريم . وحطت السماعه ع قلبها . وقالت ل آدم ممكن تساعدنى تعدلها علشان اكشف ع ضهرها .
, آدم : صك ع اسنانه . والغيره هتقتله . وغمض عينيه٢ نقطة
, محمد : عارف ان آدم غيران حتى منه . وقال .انا هطلع بره 5 دقايق وراجع .
, الدكتوره : دكتور محمد . المريضه لازم تعمل رسم قلب .
, محمد : بصلها . ده للتأكيد!؟
, آدم : قلبه بيدق بخوف .
, الدكتوره : عادي يادكتور انا هاتاكد من حاجه مش اكتر . ف لو هننقل المريضه ٢ نقطة
, محمد : لأ لأ . اى حاجه هنقلها ليها هنا . انا هروح اجيب الجهاز .وخرج .
, الدكتوره : ممكن تعدلها لو سمحت.
, آدم : قام بقلق . وقعد ع طرف السرير . وعيونه ع اميرته . وعدلها واخدها في حضنه .وكأنه بيستمد منها القوه . وبيكابر ومش عايز يعيط . وبيمسد على شعرها وناسي الدكتوره تماما .
, الدكتوره : بتكشف . وشافت تصرفات آدم . وحست بيه . وشافت قد ايه انه عاشق للست دى . ودعت ف قلبها انها تخف علشان خوفه عليها ٢ نقطةوخلصت كشف . ومحمد جاب جهاز رسم القلب . وخرج تانى . لانه عارف آدم وغيرته رغم أن مريم خالته . لكن آدم معندوش حاجه اسمها قرابه ف الغيره .
, الدكتوره عملت رسم القلب . وده كان صعب جدا ع آدم . من نواحي كتير كاغيره عليها ورعب من نومها العميق . ووشها الاحمر . وحجات كتير ملخبطاه ووجعت قلبه ٢ نقطة
, الدكتوره . شافت رسم القلب . وخرجت ل محمد . وقالتله . لازم نعمل للمريضه اشعه ع القلب وبسرعه .
, محمد : بلع ريقه . وقال أنا ملاحظ أن نسبة الأكسجين عندها ضعيفه .
, الدكتوره : بالظبط حضرتك . وكمان ضربات قلبها مش منتظمه خالص . وبتتنفس بصعوبه . ولازم الاشعه .وكمان الموجات فوق الصوتية .والتحاليل اللازمه حالا
, محمد : هز راسه . تمام . انا هظبط كل حاجه . وربنا يستر ٢ نقطةومحمد طلع قسم الاشعه . وطلب من دكاترة الاشعه السيدات هما الل يهتمو بالحاله ومفيش راجل يدخل قسم الاشعه لحد ما الحاله تخرج ٢ نقطة ونزل وشرح ل آدم . وان مفيش راجل هيكون موجود . وآدم كان مصدوم . وقلبه وجعه . وصمم أنه يحضر معاها الاشعه . لكن محمد قاله ماينفعش لازم تكون لوحدها . انا هكون معاك ومعاها . وشالو مريم ع التورول . وآدم حرفيا قلبه بيتقطع ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, . طارق ورنا . بعد ما الدكتور عرفهم بحالة فهد . إلا أنه زرع الامل جواهم من تانى . وإن ف حالات كتير جدا زي فهد وفاقت ورجعت لحياتها الطبيعيه .ورنا وطارق اتعقمو وفريحه جريت عليهم . واتحايلت عليهم تدخل معاهم . وعيطت . والدكتور نبه عليهم انها دقيقه ويخرجو.
, طارق ورنا وفريحه . دخلو ع فهد . ومفيش غير صوت الاجهزه .
, رنا : اول ما شافت فهد بالشكل ده قوتها قلت وكانت هتقع .وطارق ساندها . ومشي جمبها .
, فريحه : شهقت بصوت مهموس وعيطت بوجع وحاطه أيدها ع بوقها .
, طارق : صاكك على اسنانه .وبيكابر دموعه . إلا أن دموعه غصب عنه نزلت .
, رنا : قربت من فهد . ورفعت أيدها برعشه . ع كتفه وعيونها تايهه منها . وبتدور ع فهد ف الل نايم قدامها ده . وقالت فهد نور عينى .ياريتنى كنت مت قبل ما اشوف اليوم ده . ولا احس الاحساس ده . قوم ياضنايا . قوم وبرد قلبى . قوم سمعنى صوتك وان شاله اموت بعدها . انا عايزه اسمع صوتك يافهد .
, فريحه : بعياط هيسيترى . مسكت ايد فهد ووطت عليها وباستها . فهد انا فريحه اختك .فهد ارجوك ارجع لينا من تانى . عارف مراد عايز يطمن عليك . انا عايزه اقوله أن فهد كمان بعتنى علشان يطمن عليك . ب**** عليك رد عليااا .
, طارق : مستحملتش . اكتر من كدا . وخرجت منه شهقه بتنهيده . وقرب من ابنه وباس جرح راسه . واتكلم برعشه وقلب اب موجوع قوم ياسندى . قوم يبنى الحياه ملهاش لازمه تتعاش من غيرك يا فهد . علشان خاطرك امك دى . علشان خاطري يبنى رد علينا ٢ نقطة
, الممرضه : دخلت . انا اسفه يجماعه الدكتور قال دقيقه وانتو موجدين اكتر من 5 دقايق . اتفضلو علشان حالة المريض .
, طارق : هز راسه بانكسار . يلا يام فهد يلا يابنتى علشان نروح نطمن ع مراد ٢ نقطة وسند رنا الل عياطها وجع قلب الممرضه والعسكري زعل عليهم ودعي من قلبه أنه يقوم بالسلامه لأجل دموع أمه .
, ٤ نقطة
, مريم : دخلت غرفة الاشعه .وهيعموللها اللازم
, آدم : قعد بتعب ع الكرسي ف الطرقه وحط وشه بين ايديه . ومسح وشه بضعف . يارب . يارب نجي مراتى وعيالى يارب . يارب خليك معانا زي كل مره . قوينى يارب . يارب ادينى الأمل علشان اكمل . مالناش غيرك .
, محمد : قعد جمبه وحط ايده ع كتفه . وحد **** يا آدم . إن شاء **** مريم هتكون كويسه . دى شوية اشعه للاطمئنان مش اكتر . هي بس ضغطها عالى شويه واخدت العلاج اللازم . وشويه وهتروح معاك ع البيت . اهدا كدا انت أقوى من كدا يا آدم .لكن ايه سبب اغمائها.المفاجي ده ،ف حاجه زعلتها!؟
, آدم : عيونه لمعت بدموع . وبلع ريقه بغصه في قلبه .وبص لمحمد وقال بقلب موجوع. مراد وفهد اتصابو يامحمد .
, محمد : بصدمه كبيره. انت بتقول ايه يا آدم .
, آدم : حس انه مخنوق . واتحمل اكتر من طاقته . وقال بعدم استيعاب . مراد اتصاب .وفهد اتصاب . وعرفنا انهردا . ومريم مستحملتش . انا قلبى مقسوم نصين . نص فيه مريم . والنص التاني عيالى . عيالى يامحمد . الل مش عارف اروح فين ولا اجي منين . اآقوى مين وانا ضعيف كدا . قلبى محروق عايز اجري اشوف ابنى سندى وضهرى . وعايز اطمن ع رفيقة دربي . مريم وقعت قدام عينيه . ومكنتش قادر اقف ع رجليا . انا قوتى قلت اوي . انا تعبان مش عارف اروح فين . انا مرعوب . خايف اخسر حد فيهم . انا بدعي **** اني ماعش لليوم الل ممكن اخسر فيه حد . ياترى مراد متصاب ازاى .فهد فيه ايه . طارق عرف ولا لأ . بنتى لارين لما تعرف . وااااه يا آدم .
, (وطلعت منه بوجع ) . وقال ٢ نقطة
, ٢ نقطةالمطلوب منك انك تطمن العيله كلها . تقف جمب طارق اخوك .وتقف جمب عيالك . وتقوي بنتك . ولسه مراتك ولسه وقت اللقاء ااااه يا**** .
, محمد : بيسمع آدم . وحس أن آدم هيضعف . آدم مهما كان بشر مش من فولاذ لازم يضعف .لازم يبكي ولازم ييجي حد يدعمه . مش معنى انه الداعم للعيله ديما . انه يفضل ثابت اكيد عنده نقطه ضعف وهي مراته وعياله ٢ نقطة وجه دورك يامحمد . وقام . وقعد ع ركبه قدام آدم ٢ نقطة ايه يا آدم . من امتى وانت بالضعف ده .!؟ احنا مرينا بأزمات كتير جدا والحمدلله عدت . تحب افكرك مين آدم العدوي ؛!؟ آدم العدوي ده الل أسس العيله والل وبيقينه هو مراته وإيمانهم طلعو جيل ع دين وخلق . آدم خلف رجاله . وكمان بناته بميت راجل . آدم وقف جمب الكل لأن **** مديله ميزة العقل .وشاور بايدو ع قلبه . **** عارف ان جوه هنا قوي . ويقدر يتحمل . **** حطنا كلنا ف اختبارات . وجعل السبب الوحيد اننا نطلع من الاختبارات دى !؟ هو آدم العدوى . **** ديما بيحب عبده المؤمن . **** بيبتليك ع قدر ايمانك . **** بيحبك يا آدم وبيحب مريم . وعيالك وبيحبنا كلنا علشان كده بيبتلينا . وصدقنى الل بيحصل معاك ومعانا ده ميجيش 1٪ من الل بيحصل لناس كتير .ورفع راس آدم علشان يبص ف عينين محمد ٢ نقطة ومحمد بصله وقال . مراتك تعبت شويه !؟ وايه يعنى ماهي هتقوم منها وهتفوق وهتتعالج وهتبقى احسن من الاول ٢ علامة التعجب
, ابنك اتصاب ٢ علامة التعجب؟ طيب مش نستنى لما نعرف ايه مدي الاصابه دي . وبعدين بنتك كلنا جمبها انت علمتنا كلنا اننا ندعم بعض . ونكون ع المره قبل الحلوه . آدم ٢ علامة التعجب مش لازم تضعف لانك الوحيد في العيله الل مينفعش ينهار أو يضعف . وده مش ظلم ليك ٢ علامة التعجب لأ بل بالعكس أنت جدر العيله كلها ومهما يجي من إعصار وتتهز الفروع إلا أن الجدر بيفضل ثابت ويقوى الفروع بثباته . وده آدم الل اتعودنا عليه . ودلوقتي انت هتقوم . وتروح تطمن ع ابنك وفهد . وانا هنا مع مريم . وقبل ما تقول حاجه .مريم دي امي وصحبتى ومش هتوصينى عليها . ومفيش خيال راجل غريب هيشوفها . مريم دلوقتي بتعمل الاشعه وهتاخد وقت . ولسه التحاليل . وف الوقت ده انت هتفضل قاعد كدا !؟ لأ انت تروح تطمن ع ابنك وفهد وتطمنى عليهم . وبعدها ربك يحلها . ارمي حمولك ع **** ٢ نقطة
, آدم : بيسمع محمد . وكأنه **** بعته كا اشاره ليه . ويفكرو أن المؤمن مبتلى . وانهم عدو بأزمات اكتر واصعب . وربنا بينجيهم كل مره . ونفسه بجد يروح لابنه بس مريم ٢ علامة التعجب
, محمد : حاول يقنعه كتير . واقسمله انه هياخد باله من مريم . ومحمد علشان يطمن آدم أن طارق عرف ولا لأ .اتصل ع طارق ٢ نقطة وطارق رد . وكان صوته الاجابه الوحيده ع سؤال محمد . وطارق بدموع سأل محمد ع آدم . ومحمد قاله آدم جاي ف الطريق . بس قولى عنوان المستشفى . وطارق قاله .
, محمد : سأل طارق ع حالة فهد ومراد ٢ نقطة
, وطارق : بحزن كبير قاله أن فهد دخل ف غيبوبه . واحنا طالعين لمراد .
, محمد : اتصدم وفتح عينيه على الاخر . وبص ع آدم . وسكت . وقفل ومحمد قال ل آدم ع عنوان المستشفى . ومرضيش يقوله ع حالة فهد ومراد من دلوقتي . وآدم قام وساب روحه ف غرفة الاشعه وخرج .وقال ل رعد ع عنوان المستشفى واتحركو ٢ نقطة
, محمد : اتصل ع اشرف اخوه . وقاله يبعد عن العيله . ومحمد شرح ل اشرف كل حاجه . وقال ل اشرف احنا مش عايزين حد من الحريم يعرف . انت اتصل ع جاسر وحسام ومالك . وانا هتصل ع زين وزياد . واوعا يا اشرف مصطفى وشيرين يعرفو هما تعابنين . احنا دلوقتي هنقف جمب آدم وطارق . والحريم هتقعد تعيط . وهتشغل الدنيا .
, وأشرف اتصدم . واتخض ع مريم ومراد وفهد . وعيونه لمعت بدموع . وفهم كلام محمد .وقاله انا مش هعرف حد من الحريم انا هتصل ع يوسف وهكلم الرجاله وانا خارج . وقفلو ٢ نقطة
, محمد : نفخ بديق حقيقي . واتصل ع زياد وقال نفس التنبيهات ليه . واتصل ع زين . ومكنش عارف يبلغه ازاى . يقوله امه ولا اخوه ولا جوز أخته . وغمض عينيه واتنهد بوجع . وقال ل زين ع مراد ٢ نقطةوزين الفون وقع منه . وخرج جري من الشركه . وزياد كان رايح ليه وشافه وجرى وراه . واخدو معاه ف عربية زياد . ومرضيش أن زين يسوق ف الحاله دى .وزياد اول مره يشوف دموع زين ٢ نقطة
, جاسر عرف من اشرف وهو ف الطريق بعد ما بلغ يوسف وحسام . وقام مصدوم بسرعه وبلغ مالك . ومحدش عرف بنات العيله حاجه .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, طارق : ورنا وفريحه . عند مراد .
, مراد : زعل ع شكل رنا وفريحه . وخصوصاً طارق الل اول مره يشوف دموعه ٢ نقطة
, مراد : شاور ل رنا تعالى يارنا تعالى جمبى .
, رنا : قربت منه كأنها شايفه فهد . وحطت راسها ع كتف مراد السليم وعيطت بهستيريا . عايزه فهد يامراد . سلامتكو ياعيالي . حسبى **** ونعم الوكيل فيهم . قوم يامراد وخلى فهد يقوم . فهد مش راضي يرد علينا ٢ نقطة
, طارق ؛ شدها كلام ايه يارنا . فهد ف البنج اسكتى بقى ٢ نقطة
, مراد : مسد ع حجابها . شش بس يارنا بس . الواد فهد انا حافظه كويس و**** هيفوق وانا متأكد من ده . **** مش هيبعد عنى صحبي اهدى بقى .
, الباب اتفتح مره واحده . وكان فارس الل داخل بينهج وبيدور بدموع ع فهد . لكن شاف مراد واتصدم . وسلم عليه بدموع وحاولوا يهدوه ٢ نقطة
, وبعد : شويه . فريحه قاعده ودموعها نازله ف صمت . وطارق واقف باصص من الشباك .وفارس اخد رنا ونزل بيها شويه .
, مراد : بص ع طارق . وقال آدم فين ياطارق !؟
, طارق بيلف مع فتحة الباب ٢ نقطة
, آدم : آدم هنا ياحبيب ابوك . وآدم كتم صدمته ف قلبه . ولازم يبقى قوي . وقرب من مراد وبياخد اسكرين لكل الم ووجع ابنه عاشه .
, طارق سابهم وخرج ٢ نقطة
, آدم : قرب من مراد . وضاغط على أسنانه علشان ميعيطش لكن استحاله . ودموع آدم نزلت ع خدو . ومسك وش مراد بايديه .انت كويس يبنى ٢ نقطة
, مراد : قلبه وجعه . صعب عليه أنه يشوف دموع ابوه . ورفع ايدو ومسك ايد آدم من ع خدو . وباس عليها . واتكلم بتعب وحاول يمثل أنه كويس . انا زى الفل ياحج . ومسح دمعة آدم . آدم العدوي دموعه ماتنزلش ابدا .
, آدم : بدموع اكتر . قرب وباس جبين مراد . الف سلامه عليك يامراد سلامتك يبنى ٢ علامة التعجب
, مراد : **** يسلمك يابابا . وبصله هي مريم عرفت !؟
, آدم : معرفش يرد . والل انقذه دخول اشرف ويوسف ٢ نقطة
, آدم : انا هروح اطمن ع فهد وراجعلك . وقام من قدامه ولف ضهرو . ودموعه نزلت اكتر . وخرج من الأوضه وفريحه خرجت وراه . وآدم اخدها ف حضنه وطمنها . وسألها ع فهد وفريحه شرحتله وضع فهد . وآدم اتصدم لما عرف ان فهد ف غيبوبه. وبيدور ع رفيق دربه طارق . ونزل لما عرف ان فهد ف الدور التانى. وشاف طارق واقف قدام اوضه وباصص من الازاز .
, آدم : قرب من طارق . وقال . طارق ٣ علامة التعجب
, طارق : لف ل آدم وكانت دموعه مغرقه وشه وعيونه حمرا . وقال فهد يا آدم ٢ نقطة
, آدم : اخد طارق ف حضنه . وحضنو بعض . وطارق بكي بحرقه . ابنى . ابنى هيروح منى يا آدم. انا عايز اموت انا وابنى لأ ابنى لا يا آدم
, آدم : بيبكي بصمت وضم طارق لحضنه اكتر وربت على ضهرو . وقال بصوت مبحوح . وحد **** ياصحبى . وحد **** .
, طارق : بصوت مسموع وعياط لا إله إلا **** .
, وخرج من حضنه . ابنى هيعيش يا آدم!؟.
, آدم : مسح دموع صحبه . فهد قوي وعندو استعداد يواجهه أسطول حربى مش غيبوبه .وتعالى . تعالى اقعد هنا واهدى كدا . اومال هنقوي عيالنا ازاى ٢ علامة التعجب وبص حواليه . هي لارين فين ياطارق !؟
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, محمد : دخل غرفة الاشعه . وطلع مريم ع غرفتها . وعملوا ليها التحاليل . ودلوقتي كل الاشعه جهزت والتحاليل .
, الدكتوره : دخلت ع محمد ومريم . اتفضل يادكتور . دي أشعة وتحاليل مدام مريم ٢ علامة التعجب
, محمد : قام بسرعه . واخدها وطلع الاشعه وبص فيها وعيونه مبرقه بزهول . وساب الاشعه . وفتح شاف نتيجة التحاليل واتصدم . وبص للدكتوره . ولسانه اتلجم . انسداد في الشريان التاجي ٤ علامة التعجب
, الدكتوره : انا عطيتها إبرة مهدئ . لانها لما فاقت كانت بتعيط بهيستريا وبتقول ولادى ووشها بقى أصفر . واضطريت للمهدئ ٢ نقطة
, وحاليا يادكتور المريضه لازم تعمل عمليه.
, محمد : بصلها وعيونه لمعت بدموع . هتركب دعامه !؟
, الدكتوره : لازم يادكتور . انت عارف لو المريضه رفضت تعمل العمليه ف المستقبل هتتعرض لاقدر **** لجلطات قلبيه .
, محمد : هز راسه.عارف .وفكر شويه وأنه صعب جدا ف الوقت ده يقول ل آدم ع حالة مريم . وبص للدكتوره ٢ نقطةانتى ممكن تكتبيلها ع علاج تمشي عليه فتره . مؤقتا لحد مانحدد ميعاد العمليه ومفيش اي اضرار مش كدا !؟٢ نقطة
, الدكتوره : هزت راسها لا طبعا احنا بس بنبص لقدام وهي مع العلاج تقعد شهور كمان . وراحت ع المكتب وكتبت الروشته . اتفضل يادكتور . وياريت تأكد ع مدام مريم انها تاخد العلاج ده بانتظام .
, محمد : هز راسه تمام ٢ نقطةواتنهد بوجع .ولف ل مريم . وراح قعد جمبها .ومسك ايدها وبص ليها كتير . وبيفكر يعمل ايه . وهيقول ل آدم ازاى . وبص للدكتوره . لما نقرر ونعمل العمليه هبلغك . اتفضلى انا متشكر .
, الدكتوره : العفو يادكتور والف سلامه عليها.وخرحت .
, محمد : غمض عينيه وبيتخيل العمليه وقسطرة القلب والصبغه . وتركيب الدعامه .
, وفتح عينيه بسرعه . وقال الحمد**** انها جت ع قد الدعامه . والحمدلله اننا اكتشفنا قبل ما يحصل الاسؤ . انا كنت شاكك من زمان واتحايلت عليها تكشف .وباس ع أيدها . هتفوقي يامريم . هتفوقي وهترجعى زي الاول واحسن ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, آدم : لارين فين ياطارق !؟
, طارق : رفع عينيه . بتفكير . وبعدها بدهشه . وقام وقف . رينو كانت معانا اول ما دخلنا المستشفى . بس ٢ علامة التعجب بس لما دخلنا لفهد مكنتش موجوده .
, آدم : قام وقف بصدمه . بنتى ٢ علامة التعجب بنتى رينو ٢ علامة التعجب واتحركو بسرعه يدورو عليها.
, آدم : دور ف الدور كله مفيش اثر . ونزل الدور الاول مفيش ليها اثر ٢ نقطة وطلع الدور التالت . وبيجري بيدور زي المجنون . وبيلف لمح . بنت منتقبه . قاعده ف اااخر الطرقه ع كرسي لوحدها ومنزله راسها. وقرب منها وعلشان عيونه فيها دموع الرؤيه مش واضحه . وقرب اكتر شاف الساعه بتاعة فهد ف أيدها . واتاكد انها رينو . وقرب منها بسرعه رينو ٢ علامة التعجب؟ رينو بنتى . وقعد جنبها رينو حبيبتى٢ علامة التعجب وشاف دموعها نازله ع الفستان ٢ نقطة
, آدم : قام . وجاب كرسي وقعد قدام منها بقلق. ومسك ايديها الاتنين وكانت ساقعه . رينو . رينو حبيبتى . انتى كويسه !؟
, رينو : رفعت راسها .وكانت عيونها زي الدم من الدموع . وقالت بصوت مبحوح . تعرف أن فهد زعلان منى . وانا زعلانه من فهد . وكنت هاقوله اني حامل وهيصالحنى ٢ نقطة بس تعرف يابابى فهد وأبيه مراد رجعو من السفر ٢ نقطةو عاملين فيا مقلب مش حلو . وانا قاعده هنا بعيط علشان زعلانه منهم جدا .
, آدم : شاف رينو بالحاله دي . وضغط على شفايفه وبيكابر . وبلع ريقه بصعوبه . رينو. رينو حبيبتى . حاولى تهدي يابنتى وازمه وهتعدي . وإن شاء **** فهد ومراد هيكونو بخير ٢ نقطة
, رينو : بصت فى عيون آدم . بصدمه ! يعنى ايه هيكونو بخير يابابي !؟ وقامت برعشه !؟ يعنى صريخ ماما رنا كان حقيقي !؟ يعنى فريحه لما أغمي عليها كان حقيقي !؟ وبصت ل آدم كتير . وسألته يعنى فهد اتصاب !؟ جوزي اتصاب !؟
, آدم : قام وقلبه بيتقطع ع بنته ٢ علامة التعجب وحدي **** يارينو . فهد هيكون كويس وهيرجعلك احسن من الاول .
, رينو : بدءت تستوعب أن فهد رجع ومتصاب وف المستشفى . وشدت أيدها وحطتها ع بوقها . وعينيها تايهه والف سؤال وسؤال . ومره واحده . صرخت بصوتها كله . فاااااااااااهد . لااااااااااااااء .
, آدم : قام . ورينو أغمي عليها بين ايدين ابوها . لاررررررين .
, زين : طالع يجرى ع السلم. وسمع صوت رينو وشافها وهي بتقع بين ايدين ابوه وقال بصوت عالى لارررين وجري عليهم . وشال رينو من ابوه .
, زياد : تعالى هنا يازين غرفة طوارئ . وانا هشوفلها دكتوره ٢ نقطة
, زين : دخلها الأوضه . ونيمها على السرير وبيفك ليها النقاب٢ نقطة
, آدم : دخل بسرعه . ومسك أيدها وبيدلك فيها . اللهم اجرنا في مصيبتنا واخلف علينا خيرا ياااارب .
, الدكتوره : جت بسرعه مع زياد . وعطتها مهدئ .
, ورنا : عرفت وطلعت تجرى بسرعه.وراحت وقعدت جمب رينو ٢ نقطة
, وبعد شويه العيله كلها اتجمعت ف المستشفى .
, جاسر وحسام وأشرف وزياد. قاعدين مع آدم وطارق .
, ومالك ويوسف وفارس وزين قاعدين عند مراد . وفريحه قاعده جمب مراد ٢ نقطة
, آدم : كل شويه يتصل ع محمد . ويطمن ع مريم .ومحمد طمنه وقاله الاشعه والتحاليل كويسين ومريم اخدت مهدئ ونايمه حاليا . واطمن ع مراد وفهد . وحاول يطمن آدم ٢ نقطة
, آدم : ع فترات يقوم يطمن ع رينو الل نايمه وجنبها رنا بتعيط .
, وطارق كل شويه يقوم يبص هو وآدم ع فهد . وكانت العيله كلها مترابطه وبتقوى بعض . وخصوصاً شباب العيله وأنهم واقفين مع فارس وزين بيقووهم ومراد اخد المسكن ونام والكل طلع وقعدو مع آدم وطارق . يطمنوهم . وآدم اتفاجئ هو وطارق . بي بيتر الل بيجرى ف الطرقه ملهوف عليهم . وحضن آدم بحب كبير. وحضن طارق بحب اكبر . واطمن عليهم وقالهم انا عرفت من جاسر لما اتصلت عليه من شويه . وبيتر لما عرف حالة فهد زعل جدا . وعيونه لمعت بدموع ع حالتهم . ودخل يطمن ع مراد وكان نايم . وبص ع فهد وقلبه وجعه .
, وطارق سمع آدم وهو بيطمن على مريم . وسأله . وآدم قال ان مريم تعبت وهي دلوقتي ف المستشفى . ومانتبهش ل زين وهو قاعد ٢ نقطةوكمان فريحه كانت واقفه ٢ نقطة وسمعت
, زين : اول ماسمع قام من مكانه . لكن آدم طمنه . وآدم شافها فرصه أن مراد نايم . وقال ل زين خليك جمب اختك . وانا هروح اشوف مريم وهرجع . وانت تبقى تروح لما انا ارجع . وآدم مستناش ردو واتحرك . وأشرف قام بسرعه وراح مع آدم يطمنو ع مريم. وركبو العربيه ورعد الل ساق.
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, الساعه ٤ مساءا .
, مراد : فتح عينيه . وفريحه جمبه وكانت بتقرا قرآن .
, الممرضه : قربت من مراد . حمد**** ع السلامه يافندم . اتفضل علاج حضرتك .
, فريحه : انتبهت وقامت وقفت . حمد**** ع سلامتك ياحبيبى ٢ نقطة
, مراد : ابتسم **** يسلمك ياحبيبتي ٢ نقطة
, الممرضه : عطت ل مراد العلاج . وفريحه اخدت الميا وشربت مراد .
, الممرضه : بصت ل فريحه . اتفضلى ياريت تا أكليه وبعد اديله من المسكن ده . والانتبيوتك ده .
, فريحه : هزت راسها بتعب . وبدءت تأاكل مراد وغصب عنه علشان العلاج .
, مراد : شايف دموعها الل بتنزل من غير عياط . واتكلم . ميرو وآدم فين !؟
, فريحه : مع رودي ف البيت . وريتال لما عرفت من زين راحت قعدت معاها .
, مراد : مسح دموعها . وحشتينى يافريحه ٢ نقطة
, فريحه : قلبها دق . وعيطت اكتر .
, مراد : يووه يافريحه . كفايه بقى . انا مبحبش النكد . ولا اجيب الممرضه تا أكلنى .
, فريحه : مسحت دموعها . وانت كمان وحشتنى اوى يامراد . وقوم بقى علشان خاطرى ٢ نقطة
, مراد : اومال فين مرادي يابت المستخبى٢ نقطة
, فريحه : ابتسمت غصب عنها . انت مرادى وحبيبي وروح قلبى . انت دنيتى ومافيها يامراد ٢ نقطة
, مراد : كان نفسي السعك ع قفاكي . بس لما اقوم . وكح اه.
, فريحه : سلامتك ياحبيبى . واكلته .
, مراد : كفايه يافريحه . مش قادر اكل اكتر .
, فريحه : ايه ده يا مراد فين الل انت أكلته.دول معلقتين بس .
, مراد : لا مش قادر . كفايه ٢ نقطة
, فريحه : بزعل . اتفضل البرشام ده . واخد منها البرشام وفريحه ساعدته ف شرب الميا .
, مراد : هي الساعه كام يافريحه !؟
, فريحه : جابت الفون وفتحته . الساعه ٤ وربع ياحبيبى ٢ نقطة
, مراد : بعدم فهم . كلهم موجودين إلا مريم . اومال مريم فين . ومجتش ليه يافريحه !؟
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, آدم : وصل المستشفى . مع اشرف . وآدم دخل بيجرى ع الاوضه بسرعه ولهفه وفتح الباب . وكان محمد قاعد ع الكنبه . ومريم نايمه .
, محمد : قام . وسلم ع اشرف . وطمن آدم ع مريم ٢ نقطة
, آدم : قاعد ع الكرسي جمب مريم . وماسك أيدها ومنتظرها تفوق . وخايف من رد فعلها ٢ نقطة
, محمد : لما شاف آدم مجهد بالشكل ده . شاف أن الل عمله ده هو الصح وأنه خبى عليه مرض مريم حتى لفتره صغيره وكمان خبى الاشعه والتحاليل . ومحمد شاف أن الاخبار السيئه كلها ورا بعض ممكن تأثر ع آدم . وقام جاب برشامة مسكن وعطاها ل آدم وطلبله فنجال قهوه .
, وبعد شويه . مريم بدءت تفوق . وفتحت عينيها . وآدم حس بيها من حركة أيدها ف ايدو .وقلبه بيدق ب آمل .
, آدم : قام وقعد ع طرف السرير جمبها . مريم . مريم حبيبتي .
, محمد وأشرف قامو بسرعه . ووقفو جمبها .
, مريم : فتحت عينيها وبتغمض . وبتهمس . آدم . عيالى مراد ٢ نقطةفهد . عيالى .
, آدم : بتمثيل . كدا يامريم تخضينا عليكى . ويستي مراد كويس . وبدموع احم .وفهد كمان كويس . يعنى انتى غاويه تخضينى عليكى ع طول٢ نقطة
, مريم : بصت فى عينيه بتعب. مبتعرفش تكدب يا آدم . عيالى فيها ايه. حلفتك ب**** .
, آدم : رفع راسه لفوق واخد نفس عميق . وبصلها و**** مراد كويس . وكان فايق وبيتكلم معانا . وكمان سأل عليكى . انتى ليه مش مصدقانى ٢ علامة التعجب؟
, مريم : دموعها نازله . وفهد . فهد فايق!؟
, آدم : ضغط ع اسنانه . ومش عارف يعمل ايه.
, محمد : أنقذ الموقف . تعالى اقيسلك الضغط الاول . وبعدها اسالى برحتك .
, أشرف :قرب منها .وباس ع جبينها . حمد**** ع سلامتك يامريم . انتي بتشوفى غلاوتك عندنا ولا ايه ؟ ويستى انا الل بطمنك اهو فهد كويس الحمد**** . ازمه وهتعدي . وكلهم سألو عليكى . قومي انتى بس كدا وكل حاجه هترجع زي الاول واحسن .
, محمد : ابتسم بتمثيل .لا لا الضغط تمام والحمد لله .
, مريم : مش مصدقه حد فيهم . وعينيها متعلقه ب آدم . ومتأكده ان الحقيقه غير كدا ٢ نقطة
, آدم : بيهرب من عينيها . احم انت قولت يامحمد أن ف علاج مريم هتمشي عليه لمده شهر . هو فين !؟
, محمد : ايوه فعلا . ثوانى . وجاب العلاج . اتفضلى ياحبيبتي . اعدلها يا اشرف كدا . علشان تاخد العلاج . وبعدها هتبقى زى الفل .
, مريم : اتعدلت معاهم بتعب .وبتاخد العلاج منهم وعينيها لسه ع آدم . وبصت للكل خلصتو ٢ علامة التعجب؟ انا عايزه اشوف مراد وجت تقوم .
, آدم : مسكها ٢ نقطةمريم . مريم انتى تعبانه . ومينفعش تروحي دلوقتي .
, مريم : انا عايزه اشوف ابنى يا آدم ومحدش هيمنعنى .وكملت بعياط ٢ نقطة مراد اتصاب يا آدم اتصاب هو وفهد .ومعرفش فيهم ايه انا عايزه اشوف عيالى .
, آدم : قلبه وجعه عليها . مريم ب**** اهدي . قولتلك مراد كويس .
, مريم : بعياط هستيري . انت بتقول مراد كويس اززاى . ابنى مضروب بالرصاص . ابعدو عنى خلينى اشوف ابنى . مراااااد .
, محمد : مسكها وعيونه مليانه دموع . اهدي يامريم . وكل الل انتى عايزاه هنعمله ٢ نقطة
, طبعا كلهم خايفين عليها لما تشوف حالة فهد وخصوصاً محمد الل عرف حالتها ٢ نقطة
, مريم : قامت غصب عنهم . وبتدور حواليها برجفه فين نقابى . فين حجابى . انا عايزه اشوف ابنى وحالا ٢ نقطة
, آدم : بدموع . راح ليها مريم . مريم قولتلك اهدي . انتى تعبانه .
, مريم : مسكته من جاكيت البدله . بترجي . وعياط . ارجوك يا آدم ودينى لابنى . ابوس ايدك . ب**** عليك ريح قلبى . قلبى محروق٢ نقطة
, وعيطت . ونزلت ع الأرض . وآدم سندها ونزل جمبها ع الأرض بيبكي ع حالها .
, مريم : بشهقات ٢ نقطة يااارب . يااارب انا راضيه بكل ابتلاءتك . راضيه بأي حال . ابتلينى ف صحتى ابتلينى ف عمرى . بس عيالى لأ. عيااالى لأ يارب . خد من عمري واديهم . خد من صحتى واديهم . خد نور عينى .ونور طريقهم . احفظهملى وابتلينى انا يارب . احفظ فهد وعيالى يارب . يااارب بدعوة أم قلبها محروق تستجيب وتحفظ عيالى . يارب.
, ومسكت ايد آدم : خدنى لابنى . ريح قلبى يا آدم انا عايزه اشوف مراااااااد .
, الباب اتفتح .
, مرادك هنا يامريوم.
, كلهم بصو ع الباب بزهول ٣ نقطة (مرااااد)
, ف المستشفى العسكري. .
, مراد : هي الساعه كام يافريحه !؟
, فريحه : جابت الفون وفتحته .الساعه ٤ وربع ياحبيبى ٢ نقطة
, مراد : بعدم فهم . كلهم موجودين إلا مريم . اومال مريم فين . ومجتش ليه يافريحه !؟
, فريحه : بتوتر . لانها عارفه أن مريم تعبانه ف المستشفى . ما٢ نقطة ماما مريم ف البيت . ف البيت .
, مراد : بصلها وكشر عينيه . مريم ف البيت !؟
, فريحه : بخوف من مراد وبلعت ريقها بتوتر .
, احم اه . ايوه ياحبيبى ف البيت ٢ نقطة
, مراد : اخد بايدو السليمه الفون من فريحه . وشاف جهات الاتصال . ومريم اخر اتصال ع فريحه كان الساعه ١٠ الصبح ٢ نقطة
, مراد : بصلها . طيب ازاى !؟ آدم موجود هنا وزين ٢ نقطة ورينو تعبانه هنا . وكل العيله موجوده هنا . وكمان قولتي إن ريتال مش ف البيت ومع رودي . معقول مريم ف البيت لوحدها .ومتصلتش عليكى اتصال واحد من الصبح تطمن عليكى وع مريم وآدم !؟
, فريحه : بصتله ومردتش . هي خايفه عليه .
, مراد : بصلها بتحذير . امي فيها يافريحه . وأقسم ب**** لو ماقولتى ٣ نقطة
, فريحه : بسرعه . مراد ماما مريم عرفت بالل حصل واغمى عليها وبابا آدم نقلها المستشفى عند خالو محمد . بس ب**** عليك مدايق نفسك . ماما فاقت وبقت كويسه .
, مراد : سمعها. وبيحاول يقوم من مكانه. امي تعبانه ولو حدها ف المستشفى ٢ نقطة
, فريحه : قامت بخوف . ومسكته رايح فين يامراد .
, مراد : وسعي يافريحه . وقام بتعب وحط ايدو ع ضلعه المكسور . انا رايح ل مريم٢ نقطة
, فريحه : بصوت عالى لأ يامراد انت تعبان . انت بتقول ايه . انا لا يمكن اسمحلك تخرج من هنا ٢ نقطة
, مراد : بصلها . ايه !؟ هتمشي كلامك عليا ؟ انا خارج ومش عايز اسمع كلام منك مالوش لازمه . واتحرك وبيعرج
, فريحه : جريت عليه .بدموع بترجي . مراد . مراد انا مش قصدى انى امشي كلامى عليك . انت عارف انك تعبان . وممنوع تخرج . مراد افهمني انت كدا بتأذي نفسك .
, مراد : والل نايمه هناك ف المستشفى دي . دي مريم يافريحه . مريييم مش اى حد . دي امي . واتحرك . لكن الباب اتفتح . ودخل الدكتور يسري الل كان مع مراد وفهد ف الطياره. وزين وزياد ومالك والشباب ع صوت فريحه العالى .
, فريحه : جريت ع زين . زين الحق اخوك مراد عايز يخرج . قوله ماينفعش .
, مراد : غمض عينيه بنفاذ صبر . ومش عايز يزعلها علشان عارف انها خايفه عليه . .
, زين : بدهشه. راح ل مراد . ايه الل فريحه قالته ده . وتخرج ليه وهتروح فين !؟.
, مراد : واقف بتعب . وقال رايح ل امي يازين . رايح لل تعبانه ومحدش قالي . وياريت الكلام يتقفل لحد هنا . لانى هخرج يعنى هخرج.
, فريحه : لسه هتتكلم . لكن مراد بنظره تحذريه سكتت وبتعيط .
, الدكتور : اهدا ياسيادة الرائد . الكل خايف عليك . وغير كدا . حالتك متسمحش ليك بالخروج حاليا . دي مسؤوليه كبيره . وخصوصاً أن جاي توصيه من فوق مخصوص علشان نهتم بيك انت والرائد فهد . انتو مثال مشرف . ومينفعش نجازف . ياريت تقدر الخوف ده وتستريح.
, مراد : بتعب ٢ نقطة دكتور يسرى انا هخرج ساعه وراجع مش ههرب . والدتى تعبانه واستحالة اسيبها كدا . هات إقرار وانا همضي عليه انى خرجت وع مسؤليتى الشخصيه . ياريت بقى تسبونى أخرج . وحط ايدو ع ضلعه تانى .
, يسري : هز راسه . تمام يا مراد انا عارف انك عاقل ومش متهور . تعالى طيب اديلك مسكن شديد علشان تتحمل الحركه وانا هكلف إسعاف مجهزه تنقلك زى ما انت عايز . بس ياريت . ياريت متتاخرش ومش عايز مجاازفه .
, مراد : هز راسه . انا متشكر جدا يادكتور .
, فريحه : بصت ل مراد بلوم وخوف . ودموعها نازله زى المطر .وسابت الاوضه وخرجت .
, مراد : شافها . لكن هيصالحها بعدين . المهم امه . مريم ٢ نقطة
, مراد اخد المسكن . وزين صمم انه هيكون معاه . وخرجو ف وسط دهشه من العيله . ومراد طمنهم ونبه عليهم أن محدش يبلغ آدم أن مراد رايح ل مريم . ونزل ف الاسانسير مع زين وزياد . وركب الإسعاف ومعاه زين . ووصلو المستشفى عند محمد . وزين نزل . والممرضين نزلو مراد بحذر ودخلوه جوه المستشفى . وخرجو وانتظروه ف الاسعاف بره المستشفى .
, زين : ساند مراد . ومشيو كام خطوه . ومراد وزين قربو من اوضة مريم . وسمعو صوت عياطها . ومراد وزين مستحملوش .
, ومراد سمعها بتقول ٢ نقطةآدم انا عايزه اشوف مراااااااد .
, مراد فتح الباب ٢ نقطة مرادك هنا يامريوم.
, كلهم بصو ع الباب بزهول ٣ نقطة (مرااااد)
, مريم : فتحت عينيها على الاخر ودموعها نازله من غير صوت . وقامت بصعوبه .مو. مراد ابنى . ابنى
, آدم : ساعدها وقومها .
, مراد : دخل . وشاف مريم بالشكل ده. وقلبه وجعه ع امه . وقرب منها .
, مريم : جريت عليه علشان تضمه لقلبها . لكن وقفت مره واحده. وخافت ل يتألم . وبتملى عينيها منه . وحطت ايديها ع وشها وعيطت بوجع كبير . مراد . ابنى نور عينى .
, الكل واقف وعيونهم مليانه بالدموع ٢ نقطةمن الموقف .
, مراد : قرب منها . ومسك ايديها . وابتسم بتمثيل . مريوم وحشتينى يامريوم . وباس أيدها .
, مريم : بشهقات . ابنى نور عينى. نفسي اضمك لقلبى ٢ نقطة
, مراد : رفع ايدو . واخد راسها ع صدره بشويش . بس يامريم بس . انتو بتحبو العياط زي عينيكو بالظبط . مرادك قدامك . ورجعنا بخير . بتعيطى ليه بقى .
, مريم : بشهقات ف حضن ابنها .نفسي اكون ف حلم وافوق منه . نفسي آدم يقولى اصحي يامريم انتى بتحلمى . ومراد وفهد جم بالسلامه . وطلعت من حضنه . وبصت ع كتفه . انت كويس يانور عيني . وفهد . فهد جه معاك . طيب لو مجاش هو عامل ايه ؟
, مراد : ابتسم بتمثيل . الواد فهد عال العال . بس انتى عارفه بقى . رنا هناك . ورينو . والكل بيدلع فيه .وعيون مراد دمعت . وكان عايز يجي معايه بس انا قولتله انت امك معاك . سبنى اروح لأمي . ههه .
, مريم : بدء قلبها يهدى . شويه .
, وآدم : عيونه متعلقه ع مريم ومراد وزين .
, ومحمد : شاف حالة آدم وزعل عليه .
, مراد : قعد ع السرير بتعب . ومحمد سلم عليه . واطمن ع جرحه . وقاله كل حاجه تمام .
, زين : سلم ع مريم . والكل قعد مع بعض شويه . ومراد أقنع مريم انها تروح البيت ومتجيش المستشفى . وبعد محاولات مريم سمعت كلامه . ومراد خرج مع زين . ورايح ع المستشفى .
, وآدم : اخد مريم ع البيت واهتم بيها وبعلاجها .
, ومحمد : طلع ع المستشفى العسكري علشان طارق ورنا ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, ف المستشفى العسكري .
, مراد : رجع وبص ع فهد واتصدم ودموعه نزلت . وبعدها راح ل رينو وشاف حالتها . لكن ابتسم لما عرف انها حامل . وفرح . وسابها نايمه وخرج ع اوضته . وصالح فريحه واخدها في حضنه. وفهمها أن أمه اغلى من اي حاجه ف الدنيا . وكان لازم يطمنها . وفريحه لما شافت مراد كويس استريحت نوعا ما
, الساعه ٧ مساءا .
, رينو : فاقت . وصرخت فاااااااهد .
, زين وطارق ورنا كانو جنبها . وحاولو يهدوها . لكن قامت وبتعيط بهستريا وعايزه تشوف فهد.
, ومحمد جه . وقالهم . سيبوها تتكلم معاه . ده هيساعد ف شفاء فهد ويرجعه لينا بسرعه . وخصوصاً لو سمع صوت رينو .
, ورينو : سابتهم وجريت ونزلت . وزين لحقها علشان حملها . ورينو هتفتح الاوضه . لكن الدكتور : منعها . ومحمد اتكلم مع الدكتور . وعقمو رينو ودخلت لوحدها . ع الفهد .
, رينو : شالت ال**** . وعيونها مفتوحه ع الاخر بصدمه . وهمست بوجع فهد . ومشيت ببطء وحاسه انها هتقع . وقربت منه . وعيونها تايهه . فهد واحشها. واكتشفت أنها صفر على الشمال من غيرو. ورفعت أيدها برعشه ومشت أيدها ع كتف فهد . وبصت ع الاجهزه . وبصت ع فهد. وقعدت ع طرف السرير جمبه ومسكت ايدو .وباستها بشهقات وعياط. وبدءت تتكلم . وصوت عياطها بيقطع ف قلب اخوها بره الأوضه وقالت. فهد. قوم يافهد . قوم انا . انا مش زعلانه .انا اسفه . انا اسفه انى زعلتك منى . بص يا فهد انا سمعت كلامك . ايوه صدقنى انا رفضت المنحه مش عايزاها .انا مش عايزه حاجه غيرك انت . وعارف لو فوقت دلوقتي وقولتلى سيبى الجامعه وخليكى معايه انا موافقه . فهد قوم علشان عندي ليك اخبار حلوه . وعندي ليك كلام كتير اوى . عايزه اقولك انا زعلت منك قد ايه انك متصلتش ولا مره . وعيطت بكسره وقالت ٢ نقطةوعايزه اقولك انى عيطت كتير يافهد . لكن كل ده راح ومن الماضي . عارف قوم وانا الل هصالحك . قوم وقولى ماتلبسيش ده . وشهقت بعياط٢ نقطة مش هزعلك تانى و**** . بس رد عليا . انا رينو حبيبتك . انا لاري يافهد . قوم وزعقلى . قوم غير عليا من تانى . ارجوك يا فهد قووووم . وبهستيريا . رد علياااا . انت ماينفعش تسبنى كدا . انت استحاله يجرالك حاجه . لأ يافهد لاااااا علشان خاطرى فووووق . ماينفعش نزعل اكتر من كده .قوم ب**** عليك . قوووم مش عايزه منحه مش عايزه تعليم . قووووووم . رددددد علياااا . كلمنى يافهد صوتك وحششششنى . اااااه يااااارب . ياااارب احفظلى فهد ياااارب . وحطت راسها ع صدره وعيطت بصوت عالى
, . ومحمد : قال ل زين يدخل يجيبها . مينفعش كده ٢ نقطة
, وزين : دخل اخدها بصعوبه . ورينو كانت بتصرخ بصوتها كله بإسم الفهد .
, ونقول بعد مرور شهر .
, وهقول نبذه مختصره عن الل حصل خلال الشهر ده.
,
, رينو : بعد ما زين اخدها من اوضه فهد اخدها وطلعها عند مراد وجريت على مراد لكن بحظر وحطت راسها على صدره ٢ نقطةوعيطت بكل وجع٢ نقطة ومراد حاول يهديها وفهمها الوضع كويس وقالها انا واثق ان فهد هيفوق طول ما انتي جنبه ٢ نقطة
, ٢ نقطة ورينو وبعد كده صممت انها كل يوم هتفضل مع فهد ومش هتسيبه دقيقه واحده.ومش هترجع بيتها غير وايدها ف ايد جوزها.
, ٢ نقطة وبعد كده عدى كام يوم ٢ نقطةوفضلت جنبه كل يوم الصبح تدخل وتشد السيتار ع ازاز الباب وتقلع ال**** . وتتكلم معاه ٢ نقطةوتعيط ٢ نقطة وبعدها تدخل تانى بالليل تتكلم معاه وتحط راسها على صدره وتتكلم معاه اكبر وقت ممكن ٢ نقطة لكن ما فيش استجابه ٢ نقطةوده كان مخوفها وبعد فتره كان عندها امتحان نظري ٢ نقطة ولازم تروح .
, .وزين اخدها بصعوبه وراح بيها الامتحان ٢ نقطة
, . وغاده عرفت ومعتز ٢ نقطة وزعلوا جدا علشانها ٢ نقطة
, .رينو لما كانت بتروح الجامعه بترجع بسرعه على فهد وتحكيله تفاصيل يومها . وكانت بتتكلم معاه وتفكروا بكل المواقف اللي مرت بينهم ٢ نقطة واخيرا قالتله انها حامل ٢ نقطة وشايله حته منه في بطنها واستمرت على كده اسبوع واكتر لحد ما جه امتحان العملي وراحت امتحنت وما كنتش مركزه لكن حلت وجاوبت على قد ما تقدر ٢ نقطةوخرجت وعاشت الكام يوم دول مع فهد ليل ونهار ٢ نقطة وكانت مريم بتقويها هي وآدم .واصبح عندها يقين ان فهد في يوم من الايام هيرجعلها من تاني ٢ نقطة وقالت للكل انا هافضل جنب فهد لحد ما يقوملي بالسلامه ٢ نقطة والنهارده نتيجه رينو ٢ نقطة
, .اما مريم بعدها بيومين عرفت بموضوع فهد وزعلت جدا من آدم وزعلت من مراد وعيطت بهستريا كتير وراحت المستشفى واترمت في حضن رنا وفضله يصبروا بعض ويوميا مريم وآدم يروحوا عند فهد ويقعدوا مع رنا وطارق لحد ما يقوم بالسلامه ٢ نقطة
, .
, . اما مراد قاعد اول اسبوعين في المستشفى وبعد كده اتحسن شويه . ومدير الجهاز راح لمراد واطمن عليه . وقاله اول ما فهد بتحسن بلغنى لانى عايز اتكلم معاكم ف أمر مهم ٣ نقطة واكرم كان بيروحله وسمير ٣ نقطة وحسن راح عند مراد واعتذر منه ومراد قاله لما فهد يقوم بالسلامه نبقى نشوف هيعمل ايه ٢ نقطة وبعد كده باسبوع مراد خرج من المستشفى على الفيلا لكن ضلعه لسه بيألمه من الجرح وكان كل يوم يروح هو وفريحه يزوروا فهد
, . اما طارق ورنا يوميا هناك عند فهد ووجود العيله كلها جنبهم مدلهم دعم كبير وتفاؤل اكبر وبيقينهم وايمانهم هيعدوا المرحله دي ٢ نقطة
, . اما محمد عزيز سايب موضوع مريم على جنب لحد ما فهد يتعافه او يشوف فرصه مناسبه ان آدم مستعد ان يتقبل خبر ان مريم لازم تعمل عمليه وتركب دعامه ٢ نقطة
, .ونور عرفت بموضوع مراد وفهد وتاني يوم جريت على المستشفى وعيطت بهستيريا وواحده واحده بدات تطمن واطمن رينو وفريحه ٢ نقطة
, . ورودي كانت بتروح يوميا واهتمت بعيلتها ووقفت جمب فارس . وكانت قد المسؤوليه ٢ نقطة
, .وغاده لما عرفت كانت يوميا بتسال على رينو ٢ نقطة
, ٢ نقطة اما معتز كان بيصحح النظري وشايف درجات رينو ضعيفه جدا ٢ نقطة وده مش مستواها ولكن فكر ان السبب في كل ده وليد ٢ نقطة وانه اتهجم عليها ده تعب لارين نفسيا وخلاها تتاثر واثرت على مذاكرتها ٢ نقطة ومعتز شايف ان من واجبه لانه عارف مستوى لارين كويس انه يرفعلها الدرجات علشان السنه ما تضعش عليها هي جابت في الترم الاول امتياز ٢ نقطة وقال ما ينفعش ان لارين ما تجيبش امتياز السنه دي وواجب مني ليها اني اقف جنبها لان وليد السبب في كل اللي حصل ٢ نقطةوبعد كده لما عرف امتحان العملي قرر بطريقته انه يرفع درجاتها للامتياز ٣ نقطة
, ٢ نقطة ومعتز كان قاعد في يوم وفتح الشنطه وشاف الكتاب وافتكر انه كتاب غاده لما وقع منها ونسي تماما انه يديهولها ٢ نقطة وطلعه ووقع منه ظرف مفتوح و فيه كام ورقه زي الجواب كده ٢ نقطةوجاي يشيل الظرف لمح اسمه مكتوب على الورقه وفضوله خلاه يفتح الورقه وقرا كل كلام الحب والعشق اللي غاده كاتباه ليه ومعتز بدهشه معقوله غاده بتحبوا الحب ده كله ٢ علامة التعجب؟ وبدا يقنع نفسه ويفكر في غاده لانها بنت جميله ومحترمه ٢ نقطة وكمان البنت الل تكن الحب ده كله لشخص واحد تبقى اكيد جميله ومميزه ٢ نقطة
, كده العيله بالستات ٢ نقطةما عدا مصطفى وشيرين ٢ نقطة يوميا في المستشفى بتزور فهد وبترجع على البيت تاني ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, عوده للوقت الحالي ٢ نقطة
, الساعه 11 صباحا رينو قاعده جنب فهد وبتتكلم معاه وبتقوله صباح الخير يا حبيبي ٢ نقطة النهارده النتيجه بتاعتي انا عارفه اني هاجيب درجات وحشه ٢ نقطة لاني مش مركزه لكن مش مهم ٢ نقطةعارف يا فهد المهم عندي اني اسمع صوتك تاني . صدقني صوتك ده هايحييني من تانى ٢ نقطة وقامت قربت منه وقالت عندي ليك خبر حلو ٢ نقطة النهارده حسيت بحركه غريبه في بطني واكتشفت ان ابنك بدا يتحرك في بطني ٢ نقطة ومسكت ايده وحطت ايد فهد على بطنها ٢ نقطةحاسس يا فهد ابنك بيتحرك انا حاسه٢ نقطة انت اكيد حاسس مش كدا !؟٢ نقطة
, . وزين خبط ورينو . نزلت ايد فهد على السرير .
, وراحت تفتح ٣ نقطة
, زين : صباح الخير يا رينو ٢ نقطة
, رينو : صباح الخير يا ابيه .
, زين : يلا علشان نجيب الشهاده بتاعتك .
, رينو : هو لازم اروح انا يا ابيه ما ينفعش تروح انت .
, زين : يا ستي انتي حابسه نفسك هنا تعالي معايا غيرى جو واهو وتفرحي بالنتيجه بتاعتك .
, رينو : اصلا النتيجه بتاعتي انا واثقه انها مش هتبقى زي كل سنه ٢ نقطة
, زين : سيبيها على **** ويلا بقى انا متأخر٢ نقطة
, رينو : طيب ثواني هستاذن فهد واجيلك و راحت عند فهد . وعدلت ايده حبيبي انا هاروح اجيب النتيجه واجيلك ومش هتاخر ٢ نقطة وعارفه هتقول ايه هاركب مع زين ٢ نقطة و هادخل الجامعه ومش هاتكلم مع حد ٢ نقطة ومش هقف مع الدكتور معتز ٢ نقطة وهارجع على طول على هنا ٢ نقطة ما تقلقش انت متجوز بنت بميت راجل وباست جبينه وقالتله استناني هنا هاروح اجيب النتيجه واجي افرحك وودعته وخرجت وقفلت الباب وراها ٢ نقطة
, ٢ نقطةوراحت على الجامعه وشافت النتيجه واتصدمت انها امتياز ازاي جابت امتياز هي مش عارفه ٢ نقطة
, ٢ نقطةوزين فرح علشانها وقالها اهي حاجه تفرح وخصوصا اننا محتاجين اي حاجه تفرحنا ٢ نقطة
, رينو : بعدم اقتناع هزت راسها ومشيت ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, معتز : كان واقف من بعيد ولما شاف زين بيضحك فرح لفرحه رينو و شايف انه كده قدر انه يرد جزء ولو صغير من الل وليد اتتسبب فيه ٢ نقطة
, ٢ نقطة ومعتز محاولش يسال على وليد لانه ندمان انه قريبه او صاحب عمره . معتز شاف غاده بتجيب الشهاده وراح نده عليها انسه غاده .
, غاده : لفت بتوتر احم دكتور معتز .وقلبها بيدق.
, معتز : اتفضلي انا جبتلك الشهاده بنفسي جيد جدا مع مرتبه الشرف ٢ نقطة
, غاده : بدهشه .بصت بجد مش معقول واخدت الشهاده وبصت فيها ٢ نقطة
, معتز : بتوتر .احم .انسه غاده ممكن اخد ميعاد واجي اقابل الوالد والوالده النهارده بالليل ٢ نقطة
, غاده : بعدم فهم هزت راسها ببلاها مش فاهمه
, معتز : ابتسم انسه غاده انا معجب بحضرتك وعايز اجي اتقدملك ٢ نقطة
, غاده : قلبها هيطلع من مكانه الفون والشنطه والنتيجه وقعوا من ايديها ومعتز ضحك من قلبه على شكلها ونزل وجايب الشنطه والنتيجه والفون اتفضلي يا ترى اخد ميعاد ولا ايه ٢ نقطة؟
, غاده : هزت راسها ببلاها الساعة 8 كويس.
, معتز : ضحك وقالها كويس جدا ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, في المستشفى العسكري ٢ نقطة
, رينو راجعه وسلمت على العيله كلهم موجودين بره وزين قالهم ان رينو نجحت وجابت امتياز مع مرتبه الشرف زي كل سنه .
, . الكل فرح جدا ورينو استغربت ازاي الكل فرحان كده .!؟.
, .وطارق قام حضنها ورنا حضنتها بفرحه وآدم ومريم والكل مبسوط كأن رينو عملت معجزه وفرحتهم ٢ نقطة وقالتلهم انا هادخل اقول لفهد ودخلت وقفلت الباب وشدت الستار و قلعت ال**** وال**** ٢ نقطة وراحت قعدت جنب فهد ومسكت ايده باستها حبيبي انا نجحت انا جبت امتياز ومع مرتبة الشرف ٢ نقطةانت دايما كنت تقولي عايزك يا رينو على طول تجيبي امتياز ٢ نقطة وضحكت انا مش عارفه ازاي جبت امتياز يا فهد بس حصل وخلاص .
, ٢ نقطة ويلا قوم بقى علشان تباركلي ٢ نقطة ورينو فردت دراع فهد و حطت راسها على صدره وقالت باشتياق . قوم بقى يا فهد ٢ نقطة انا عايزه اعرف في بطني ولد ولا بنت و عايزاك تقولي مبروك يا رينو علشان انتي حامل ٢ نقطة وكمان نجحتي ٢ نقطة وغمضت عينيها واستكانت في حضن فهد واتنهدت .وحشتنى٢ نقطة وحشتنى اوى يافهد ٢ نقطة وبعد دقيقه رينو فتحت عينيها بدهشه .وقلبها بيدق بسرعه كبيره جدا.وحست ان فهد بيضمها ٢ نقطة
, رينو : رفعت راسها شافت ايدين فهد كلها حوالين وسطها وضمها لقلبه باشتياق كبير.
, رينو : بدهشه وضربات قلبها هتطلع من مكانها قالت فاااااااهد ٢ نقطة
, فهد : حضنها لقلبه باشتياق كبير ٢ نقطة قلب الفهد يا رينو
, ١٣ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل السابع والعشرون
هنرجع بالوقت قبل ما فهد يفوق من الغيبوبه
, الساعه 11 صباحا رينو كانت قاعده جنب فهد وبتتكلم معاه .وقامت قربت منه وقالت ٢ نقطة
, . عندي ليك خبر حلو ٢ نقطة النهارده انا حسيت بحركه غريبه في بطني واكتشفت ان ابنك بدا يتحرك في بطني .
, رينو .مسكت ايده وحطت ايدو على بطنها . والبيبى اتحرك تحت ايد فهد ٢ نقطة
, فهد : حاسة السمع عندو شغاله وبيعافر علشان يفوق . وسامع صوت معشوقته الصغيره . لكن اول ما ايدو كانت ع بطنها وحس بحركة البيبى .القلب ادي اشاره للمخ أنه يستجيب . والمخ استجاب نوعا ما .
, .رينو : حاسس يا فهد ابنك بيتحرك ٢ نقطة انا حاسه٢ نقطة انت اكيد حاسس مش كدا !؟٢ نقطة
, فهد : من جوواه سامعها وعايز يرد عليها . خلاص عقله اشتغل . وهايدى اشاره ل ايدو تتحرك ٢ نقطة لكن الباب خبط٢ نقطة
, . زين خبط ورينو . نزلت ايد فهد على السرير .وراحت تفتح ٣ نقطة
, رينو : اول ما نزلت ايد فهد ع السرير . فهد حرك ايدو . لكن رينو كانت عند الباب .وسامع الحوار ٢ نقطةوبيجاهد علشان يتكلم.
, رينو : رجعت عند فهد . وعدلت ايده
, . فهد : عايز يقول رينو انا سامعك كويس ٢ نقطة رينو : حبيبي انا هاروح اجيب النتيجه واجيلك ومش هتاخر ٢ نقطة وعارفه هتقول ايه هاركب مع زين ٢ نقطة و هادخل الجامعه ومش هاتكلم مع حد ٢ نقطة ومش هقف مع الدكتور معتز ٢ نقطة وهارجع على طول على هنا ٢ نقطة ما تقلقش انت متجوز بنت بميت راجل وباست جبينه وقالتله استناني هنا هاروح اجيب النتيجه واجي افرحك وودعته وخرجت وقفلت الباب وراها ٢ نقطة
, .فهد : سمع رينو وبيحاول يتكلم . ولما سمع اسم معتز المخ اشتغل كويس جدا . ورينو لفت ومشيت ٢ نقطة وفهد فتح عينيه . وبيهمس رينو . مع قفلة الباب . فهد فاق وبيحاول يستوعب وغمض عينيه وافتكر جيسيكا .وبيشوى وتشانغ .واليخت .والقوه .
, وصوت الرصاص. وصوت مراد وهو بيصرخ بإسمه . وفتح عينيه على الاخر وشهق واخد نفس عميق وقلبه دق وقال رينو حامل ٤ علامة التعجب .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, وبعدها بدقايق
, الباب اتفتح : ودخلت رنا وطارق .
, فهد : غمض عينيه تانى . وسمع كويس صوت رنا وطارق وكان صوتهم حزين جدا .
, رنا : قربت وباست جبينه ودعتله يقوم ف اقرب وقت ٢ نقطة وخارجه هي وطارق ولسه هتفتح الباب ٢ نقطة
, فهد : نده عليها ٢ نقطة أم فهد .
, رنا وطارق . وقفو بزهول مكانهم . ولفو بسرعه . وعينيهم مفتوحه ع الاخر.
, رنا : قلبها بيدق بسرعه . وبصت ع طارق . الل واقف وقلبه هيطلع من مكانه وعينيه كلها دموع .
, فهد : فتح عينيه . ورفع ايدو . يا أم فهد .
, رنا : فاه ٣ نقطةف . فهد ابناااى . ابناااي وجريت عليه وحضنته . وعيطت بصوت عالى . فهد الف حمد وشكر ليك ياااارب . الف حمد وشكر ليك ياااارب .
, طارق : قرب ع فهد وحضنه مع رنا . وبدموع فهد الحمد لله . الحمد لله يارب الف حمد وشكر ليك ياااارب ٢ نقطة
, فهد : غمض عينيه وضم أمه وأبوه بحب كبير . بس يام فهد بتعيطى ليه دلوقتي.
, رنا : خرجت من حضنه .وباست كل حته ف وشه ومسكت ايده باستها حبيبي نور عينى انا انهارده روحي رجعت ليا من تانى . وسجدت في الأرض لله ودعت بشهقات وفرحه ٢ نقطة
, طارق : اخد راس فهد ف وحطها ع قلبه الل بيدق بسرعه كبيره جدا ٢ نقطةودموعه نازله . الف حمد وشكر ليك ياااارب . الف حمد وشكر ليك ياااارب فهد ابنى رجع من تانى .وضمه اكتر انا انهردا عرفت قيمة الحياه . عرفت قيمة كل حاجه . وباس ع راس فهد . حمد**** ع سلامتك يبنى .
, فهد : حضن طارق بتعب . **** يسلمك يابابا انا الحمد لله كويس ٢ نقطة
, رنا : صوت عياطها عالى .ودموعها وجعت قلب طارق ٢ نقطة
, فهد : بتعب .خلاص يام فهد تعالى بقى ٢ نقطة
, رنا : قامت من السجود . بتضحك بدموع . ومسكت وشه بايديها اتكلم يافهد سمعنى صوتك . قولى انا جيت يارنا . لأ لأ قولى انا جيت يا أم فهد . وعيطت اكتر .سمعنى صوتك يافهد **** يخليك .
, فهد : حاول يتعدل . وطارق ساعده . وفهد مسك ايديها الاتنين وباس عليهم . ومسح دموعها . انا رجعتلك يام فهد . رجعتلك يارانوش . وعلشان خاطرى بطلى عياط . ومسك ايد طارق . وانا رجعتلك يابو فهد وباس ع أيدو .
, طارق : ضحك بدموع . ايوه ايوه انت رجعت من تانى . انا قلبى بيرقص و**** من الفرحه . وقعدو جمبه ومبسوطين ٢ نقطة
, والدكتور : جه وشال الأسلاك الل متوصله بالفهد وطمنه انه بقى تمام . وهيخرج بكره.
,
, آدم : طالع ع السلم المستشفى وحاطط ايد مريم ف دراعه .
, مريم : حبيبى .
, آدم : نعم ياروحي ٢ نقطة
, مريم : مراد قالك هيجي امتى هو وفريحه؟
, آدم : مراد وفريحه ف الطريق يعنى كلها ٥ دقايق ويكون موجود هنا . وكمان محمد ونور
, مريم : يوصلو بالسلامه إن شاء **** ٢ نقطة ويارب يارب يوفقك يارينو ياحبيبتى وتنجحى اي حاجه تفرحك ولو شويه .
, آدم : باس على راسها . إن شاء **** هتنجح ياحبيبتى . وبإذن **** كل حاجه هترجع زي الاول واحسن ٢ نقطة
, مريم : يارب يارب يا آدم .انا بقالى ٣ تيام بصلى **** الحاجه . وطول الليل ادعي لابنى فهد والعيله كلها٢ نقطة
, آدم : وانا ع يقين إن **** هيستجيب منك ياقلب آدم ٢ نقطة
, مريم : يااارب يارب يستجيب يا آدم
, وماشيين ف الطرقه .
, آدم : قال اله قدام اوضة فهد فاضي . هو طارق ورنا ماجوش . ولا اتأخرو . ولا يمكن جوه عند فهد ٢ نقطة
, مريم : ممكن . تعالى نبص ع فهد .
, آدم : تعالى . وفتح الباب . وشافو طارق ورنا . لأ وكمان فهد قاعد ع السرير ٢ نقطة
, آدم : قلبه دق من المفاجاه . وابتسم بفرحه كبيره جدا ٢ نقطة
, مريم : بزهول . وشهقت وقلبها بيدق بسرعه كبيره . وضحكت بدموع . فاه٢ نقطةف٢ نقطةفهد . وبصت ل آدم برجفه. فهد . ي آدم .فهد فاق .
, فهد : رفع عينيه . وشاف آدم ومريم وابتسم .
, مريم : اتحركت بسرعه . فهد ابنى نور عينى.
, طارق ورنا . ابتسمو بسعاده. و قامو من ع السرير .
, فهد : ابتسم وفتح ايديه لمريم .
, مريم : بتضحك بدموع .وحضنت فهد .بسعاده كبيره جدا وعيطت بشهقات.فهد ابنى نور عينى . اللهم لك الحمد والشكر يارب .
, فهد : ضم مريم لقلبه . بس يامريم.**** يخليكى ارحمي نفسك .
, مريم : طلعت من حضنه . ومسكت وشه بايديها . انت كويس يبنى مش كدا !؟ انت . انت موجود معانا دلوقتي صح !؟ حلفتك ب**** ترد عليا ٢ نقطة
, فهد : مسك ايديها وباس عليهم .وابتسم . انا معاكى .وموجود . والحمد لله رجعت تانى .
, آدم : قرب من فهد . خلاص يامريم سيبينى اسلم واطمن عليه . الحمد**** أنه فاق ورجع بالسلامه
, وآدم : سلم ع فهد بحب كبير . واخدو ف حضنه . حمد**** ع سلامتك ياحبيب عمك.
, فهد : ابتسم . **** يسلمك يا عمى .
, آدم : باس جبينه . طولت علينا . لكن نحمد **** إن النهايه خير . و**** يا فهد قلبى بيرقص سعاده .
, صوت من وراهم . فااااهد اخويا .وفريحه جريت عليه .وعيطت وبتضحك بدموع .اخويا . فهد الحمد لله يارب ٢ نقطة
, وفهد : ضحك وسلم عليها واخدها في حضنه ٢ نقطة
, مراد : واقف عند الباب . وجواه حجات كتير متلخبطه . اخوه . وصحبه وزميله . وبيقضي معاه وقت اكتر من عيلته . ولما شاف فهد فايق . حس بضربات قلب متلخبطه ٢ نقطة
, فهد : حس بيه . وقاله . انت كنت مفكرنى هسيبك ف حالك . يبقى بتحلم ياصقر .
, مراد : ضحك وبيكابر دموعه . واتحرك بخطوات بسيطه .
, وفهد : قام من ع السرير . بتعب .
, مراد : وصل عند فهد ووقف قدامه وبصله كتير ٢ نقطة
, فهد : واقف وبص لأخوه الكبير المشاكس وصديق عمره . وجوز أخته وزميله .
, والكل واقف ومتأثر ع مبسوط ع فرحان ودموعهم نازله ٢ نقطة
, وبعدها بلحظات حضنو بعض بحب كبير جدا . ومراد بيضحك لكن غصب عنه دمعه نزلت منه . وربت ع ضهرو حمد لله على السلامه ياحوت .
, فهد : مبتسم . وربت ع ضهر مراد **** يسلمك ياصقر .
, وبعد : شويه . فارس وردوي دخلو . ونفس الزهول والفرحه والاشتياق الكبير من فارس لتوأمه . وبعدها محمد ونور . وفرحو جدا جدا .
, ولكن فهد : عينيه بتدور ع معشوقته . وجواه لهفه واشتياق كبير جدا ليها ٢ نقطة
, وبعد كده . زياد ومالك ويوسف . وكل العيله عرفت وفرحت جدااااا .واتجمعت . وسلمت ع فهد . وبعد دقايق . رنا أآكلت فهد حاجه بسيطه .
, مراد : قاعد مع فهد. وبيفكرو بكل حاجه . وإن مراد ضلعه اتكسر وهو بينط من اللانش لل اللانش الل كانت عليه جيسيكا . وهي ضربت نار . ومراد محسش بأى حاجه غير بعدها . وحكاله أن فهد بقالو شهر واكتر ف الغيبوبه . وفريحه حكتلو ع مواقف العيله . وتحديداً رينو وانها ماسابتوش لحظه واحده وطول الشهر قاعده جمبه.
, الاوضه . كانت زحمه بكل الحبايب . والكل بيبارك ل رنا وطارق ع سلامة ابنهم ٢ نقطةوطارق رجع يهزر من تانى ورنا من سعادتها صغرت يجي 10 سنين
, وف وسط الزحمه دي .
, . فهد : قاعد ع السرير .وقلبه مشتاق وعايز يشوفها بأى طريقه ٢ نقطة وبيفكر ياترى رينو سافرت البعثه ؟ لا اكيد مسافرتش اصل البعثه المفروض الترم كامل ! طيب مش يمكن سافرت ولما عرفت رجعت !؟ لا انا هتعب نفسي ليه.انا أسأل نور احسن٢ نقطة وشاور ل نور .
, نور : راحت بسعاده كبيره . نعم يا فهد .
, فهد : بتوتر . كأنه لسه خاطب ٢ نقطة نور هي رينو سافرت !؟
, نور : بعدم فهم . سافرت ٣ علامة التعجب؟ سافرت فين مش فاهمه !؟
, فهد : مش عايز . يفسر كلامه . احم يعنى بعد ما انا سافرت ع المأموريه . رينو مسافرتش لأى مكان !؟
, نور : بصوت مهموس .هي الرصاصه أثرت على مخه ولا ايه !؟ لا يا فهد رينو ماسافرتش لأى مكان . وهتسافر تروح فين يعنى !؟ وكمان لوحدها !؟
, فهد : قلبه بيدق بسعاده كبيره . ها لأ يعنى انا قصدى رحله تبع الجامعه !
, نور : بدهشه . لأ ده اكيد الغيبوبه أثرت عليه . احم واحنا من امتى بنطلع رحلات لوحدنا . بص يا فهد انت ارتاح شويه شكلك مرهق .
, فهد : فرح جداااا ٢ نقطة وغصب عنه ابتسم . وقلبه دق لل مشتاقلها اكتر من اي حد . وقال جواه يعنى رينو ماسافرتش.
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, وجه الدكتور والممرضه علشان ينقلوه غرفه عاديه .
, فهد : بص للدكتور . وآدم وطارق ومراد .
, مراد : راح عند فهد . ايه يبنى عايز تقول حاجه ٢ نقطة
, فهد : ايوه يامراد اسمع انا مش عايز رينو تعرف من اى حد انى فوقت . انا عايز افاجئها بنفسي فاهمنى .
, مراد : هز راسه . اممم تمام . سيب كل حاجه عليا .
, فهد : تمام ٢ نقطة
, مراد : اخد الدكتور بره الاوضه . وقاله انه يسيب فهد شويه بس ف الأوضه لأن ف شخص مهم جاي وفهمه بطريقه غير مباشره .والدكتور هز راسه وقال خلاص ماشي واتحرك هو والممرضه .
, الكل خرج بره الغرفه علشان فهد يستريح شويه ٢ نقطة
, مراد : شرح للكل أن مفيش حد يقول ل رينو أن فهد فاق . احنا هنسيبها تعرف لوحدها .
, والكل ضحك بفرحه واتفقو انهم مش هيتكلمو .
, يوسف : جري عليهم بسرعه . زين ورينو وصلو و نازلين من العربيه ٢ نقطة
, محمد ونور : قامو بسرعه ودخلو ع الفهد . ووصلو الأسلاك كاتمويه علشان رينو ماتشكش . وقاله لفهد رينو طالعه
, فهد : قلبه دق دقات مضطربه ع لخبطه وفرحه واشتياق وكل حاجه حلوه ٢ نقطة وهمس وغمض عينيه .رينو ٢ نقطة
, محمد ونور ظبطو كل حاجه بسرعه وخرجو ٢ نقطة
, زين ورينو وصلو عندهم . وعرفهم ان رينو نجحت بتقدير امتياز مع مرتبة الشرف ٢ نقطةوالكل فرح من الاخبار السعيده الل جت في يوم واحد. ورنا قامت بفرحه وسلمت عليها .
, فهد : جوه سمع صوتهم وهما بيباركو ليها . ونفسه يقوم ياخدها ويخبيها بين ضلوعه ٢ نقطة
, الباب : اتفتح ورينو دخلت . وقلب الفهد بيدق بسرعه كبيره جدا٣ نقطة
, كلهم بره مبسوطين جدا ٢ نقطة
, زين : بعدم فهم . هي رينو اكتشفت الذره ع الفرحه دي انا مش فاهم حاجه ٢ نقطة
, مراد : لا متشغلش بالك . اصل فهد فاق من الغيبوبه ٢ نقطة
, زين : هز راسه . وبعدها رفع راسه .وفتح بقه
, .وبصله بزهول . ايييه فهد فاق . واتحرك دى رينو هتفرح اوي انا هدخل اقولها .
, مراد : مسكه من قفاه . تعالى هنا . واحنا يعنى مش كنا قادرين نقولها . سيبها هي هتعرف دلوقتي ٣ نقطة
, زين : هرش في قفاه . والكل ضحك عليهم٢ نقطة
, رينو : قلعت ال**** وال**** ٢ نقطة وراحت قعدت جنب فهد ومسكت ايده باستها حبيبي انا نجحت انا جبت امتياز ومع مرتبة الشرف .
, فهد : مع لمسة أيدها كان هايقوم لمعشوقته الصغيره .لكن صوتها واحشه جدا ٢ نقطة
, رينو : انت دايما كنت تقولي عايزك يا رينو على طول تجيبي امتياز ٢ نقطة وضحكت انا مش عارفه ازاي جبت امتياز يا فهد بس حصل وخلاص . ويلا قوم بقى علشان تباركلي .
, فهد : قلبه بيرقص اول ماسمع الضحكه الل محروم منها ٢ نقطة
, رينو : فردت دراع فهد و حطت راسها على صدره وقالت باشتياق . قوم بقى يا فهد ٢ نقطة انا عايزه اعرف في بطني ولد ولا بنت و عايزاك تقولي مبروك يا رينو علشان انتي حامل ٢ نقطة وكمان نجحتي ٢ نقطة وغمضت عينيها واستكانت في حضن فهد واتنهدت .وحشتنى٢ نقطة وحشتنى اوى يافهد
, فهد : بيسمعها وخلاص مش قادر .مايفتحش عينيه ويكلمها . ولما حطت راسها ع صدره . فهد فتح عينيه .وابتسم بفرحه لما قالت ولد ولا بنت . وقلبه بيدق وحس انها هتكشفه من دقات قلبه المسموعه ٢ نقطةومقدرش يبعد عنها اكتر من كده . ورفع ايدو وحاوطها بايديه الاتنين وضمها لقلبه باشتياق كبير ٢ نقطة
, رينو : بدهشه وضربات قلبها هتطلع من مكانها قالت فاااااااهد ٢ نقطة
, فهد : حضنها لقلبه باشتياق كبير ٢ نقطة قلب الفهد يا رينو ٢ نقطة
, رينو : مزهوله وعينيها مفتوحه ع الاخر . وبتروح يمين وشمال . ودموعها اتجمعت ٢ نقطة ومش مصدقه . وكلبشت ف الفهد . وصرخت بصوت عالى فااااهد . فاااهد . وبتضحك بدموع من الفرحه ٢ نقطة
, فهد : اتعدل وهي ف حضنه . وضمها لقلبه باشتياق كبير وخباها جوه حضنه . وغمض عينيه . واتنهد بحب كبير . حبيبتي وحشتينى اوى يارينو ٢ نقطة
, رينو : سمعت صوت فهد . وعيطت بصوت عالى بوجع كبير . لانها مش مصدقه أن فهد رجع الحياه من تانى . وقالت فهد انت رجعتلى . انا مش بحلم لأ . انا مش بحلم . انا ف حضنك ااااه يافهد لو تعرف انا من غيرك كنت عامله ايه ٢ نقطة وعيطت بشهقات وكلبشت فيه اكتر اتكلم يافهد عايزه اسمع صوتك .
, فهد : دفن وشه في شعرها . انا جمبك ومعاكي انا فهد حبيبك يارينو . انا رجعتلك . انا معرفش اعيش من غيرك. انتى عشق الفهد يارينو .
, رينو : طلعت من حضنه برعشه . ومسكت وشه بايديها . وبتتامل عينيه وحركاته . وبتحاول تقنع نفسها انها مش بتحلم . ودموعها نازله ع خدها .
, فهد : عيونه لمعت بدموع . ورجع خصله شعر ورا ودنها . مسك وشها بايديه .وباس دموعها وحشتينى .
, رينو : اول ما سمعت وحشتينى قلبها هيطلع من مكانه . رمت نفسها ف حضنه بعياط هيسيترى . فهد ماتسبنيش تاني يافهد ماتبعدش عنى تانى ارجوك .
, فهد : اخدها ف حضنه . وقلبه وجعه عليها . ومسد ع شعرها .شش رينو . بس علشان خاطر فهد حبيبك . بلاش دموع انتى عارفه انى مبحبش اشوف دموعك ابدا . وبعدين ياروحي انا جمبك ومعاكي . انا رجعت لنجمتى .
, رينو : ضحكت بدموع .فهد انا حامل يافهد.
, فهد : قلبه دق كتير . وغمض عينيه وابتسم . مبروك .الف مبروك ياقلب فهد ٢ نقطة
, رينو : خرجت من حضنه . وباست جبينه وراسه .ومتلخبطه ٢ نقطة انت كويس يافهد . فيك حاجه ، حاسس بأى الم . انت لسه تعبان مش كدا . انا .انا هاقوم انده الدكتور . واه دى ماما رنا هتفرح اوي . وبابا طارق . وكل العيله هتطير من الفرحه . انا هلبس حجابى ونقابى وهفرحهم . ونزلت من ع السرير وشهقت .
, فهد : مبتسم للهفتها عليه . واول ما نزلت شدها لحضنه اووى . وحشتينى . وحشتينى اوى اوى ياعشق الفهد .
, رينو : رينو غمضت عينيها بحب واستكانت ف حضنه . وانت كمان وحشتنى اوى يافهد . فهد انا بحبك اوى .
, فهد : بيمسد ع شعرها . مبروك لنجاحك ياروحي .
, رينو : خرجت من حضنه . وبصت ف عينيه . انهارده اجمل يوم ف حياتى كلها يافهد . مش علشان نجحت لأ . علشان فهد حبيبى وجوزى جمبى . فهد رجع ل رينو بالسلامه ودي اجمل هديه ف الكون كله. انا مش عايزه حاجه تانى . انا اكتفيت برجوعك وبس . انت دنيتى كلها . انت نجاحى ومستقبلى . انا روحي رجعتلى من تانى يافهد . انا رجعت اتنفس من تانى . فهد وجودك جمبى معناها العالم بين ايديا . وابتسمت بدموع . حمد**** ع سلامتك ياحبيبى .
, فهد : بيسمع معشوقته الصغيره . والإبتسامة اترسمت ع وشه . وعيونه بتاخد اسكرين لل واحشاه اوى . واتنهد بعشق . سلامتى انى شوفتك من تانى . سلامتى انى اخدك ف حضني من تانى . انا مش عايز من الدنيا غيرك انتى وبس . انتى يارينو انتى حبيبتي وبنتى ومراتى وروحي . انتى وحشانى ووحشتينى . انتى كلك ع بعضك وحشانى . انا بحبك اوى يارينو .
, رينو : دموعها نازله . وحطت راسها ع صدره . وضحكت بسعاده انا اخيرا لقيت أماني ٢ نقطة
, واتكلمو مع بعض اكتر من ساعه ونسيو العالم كله ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, مراد : بيهز رجله و قاعد بره مع العيله . وبص ل طارق . اومال ايه ياعم طارق . ابنك كل ده بيفاجأها . ده بيشرحلها فوايد الغيبوبه ولا ايه ؟
, كل العيله ضحكت عليه ٢ نقطة
, طارق : ههههههه . و**** منا عارف . اكيد كان ف عطل فنى ف الغيبوبه هههههههههه .
, آدم : جرا ايه ياخفيف منك ليه . مش هتلم نفسك انت وهو ولا ايه ؟
, مراد : بزمتك ياحج يرضي مين . بقالو ساعه بيفاجأها . انا تعبت من المفجأه بصراحه .
, آدم : وانت مستعجل ليه .وراك ايه وبعدين ركز مع نفسك ٢ نقطة
, مريم ورنا قاعدين جمب بعض . والضحكه مرسومه ع وشهم ٢ نقطة
, زين : قام وقف اوووف . انا ورايه شغل . و**** لا داخل عليهم . انا هدخل وسع كدا ياعم انت وهو . وراح خبط ع الباب ٢ نقطة
, وكلهم بيضحكو على زين ٢ نقطة
, فهد : واخد رينو كلها ف حضنه وبيتكلمو مع بعض وعرفها إن العيله كلها عرفت أنه فاق. وحاطط ايده ع بطنها بيتابع حركة البيبي . وبيضحك وفرحان .
, رينو : عندها حالة بلاها ورافعه راسها وهي ف حضنه وعينيها ع فهد بتاخد اسكرين. وساكته . وفاقو على صوت الباب ٢ نقطة
, فهد : باس رينو من خدها . قومي البسي ال**** ٢ نقطة
, رينو : قلبها دق ووشها بقى احمر جدا . وقامت بحرج . ولبست ال**** وال**** ٢ نقطة
, وفهد عينيه عليها . واتنهد بعشق .
, زين خبط تانى . وفتح الباب ودخل . وابتسم بفرحه كبيره . الف حمد لله على السلامه يا بطل . وراح لعنده وحضنو بعض بسعاده كبيره .
, ورينو : خرجت بسرعه وجريت ع ابوها واترمت في حضنه من السعاده . بااابى فهد فاق يابابى .
, آدم : بيضحك من قلبه . ايوه ياحبيبت بابى . فهد فاق ورجعلك بالسلامه ٢ نقطة
, رينو : خرجت من حضنه . بابى انا فرحانه اوي اوي . انا. انا . مش عارفه مش عارفه . انا مبسوطه ٢ نقطة
, كلهم فرحو علشانها .وحاسين بيها .
, رينو : مامي وراحت عند مريم وحضنتها . وعيونها اتملت بدموع مامي انا مبسوطه فهد رجعلى جوزي رجعلى تانى ٢ نقطة
, مريم : ضحكت بدموع . الحمد**** يانور عيني . نحمد ونشكر **** .
, رينو : انا . انا هصلى ركعتين شكر لله ع الهديه الجميله دى . بجد اجمل هديه ف الكون كله.
, وراحت تصلى ومعاها رنا ومريم .ونور وفريحه .
, وآدم وطارق ومراد والشباب راحو يصلو .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, وبعدها فهد اتنقل لغرفه خاصه .
, وأغلب العيله اطمنت ع فهد وسلمو عليه ومشيو ع اشغالهم ٢ نقطة
, فهد : قاعد ع السرير . ورينو قاعده جمبه كأنها طفله صغيره وماسكه ايد فهد ومش عايزه تسيبها . وده مخلى قلب الفهد مبسوط جدا.
, آدم وطارق ومحمد ومراد .ومريم ورنا ونور وفريحه قاعدين مع فهد .
, طارق : الحمد**** يارب ع نعمك علينا . اظن كدا بقى يا آدم ياخويا نوفي بالوعد ٢ نقطة
, آدم : هز راسه . ايه رايك تبقى عندي ف الفيلا .
, طارق : لا معلش هتبقى ف الفيلا عندى .
, آدم : تمام زي ما تحب .
, مراد : طيب نفهم ممكن ولا ايه ؟
, طارق : حقك يانجم . دلوقتي لما انت وفهد كنتو ف المستشفى . آدم قال هيدبح عجلين ويوزعهم ع الغلابه . وانا كمان . وفعلا آدم وانا عملنا كدا لما فهد كان ف الغيبوبه ايام **** لا يعودها يااارب . كلهم أمين .
, ٢ نقطةوكمل وقال . وابوك قال لما فهد يقوم بالسلامه إن شاء **** هنعمل حفله كبيره. ونعزم كل العيله والأصدقاء المقربين . وف نفس الوقت . كل واحد فينا انا وآدم هندبح عجلين كمان ونوزعهم ع الغلابه . بمناسبة رجوعك انت وفهد بالسلامه .
, مراد : هز راسه. اممم جميل جدا
, ومريم والبنات كلهم قالو فكره جميله اوي .
, فهد : بيسرق النظرات لمعشوقته . الل قاعده مبسوطه ومكلبشه ف ايديه .
, رنا : للحظه كشرت وعيونها لمعت بدموع ٢ نقطة
, طارق : لاحظ دموع رنا . وقام من جمب آدم . وراح قعد جمبها . ومسك ايدها مالك يارنا . شكلك مش مبسوط ليه ياحبيبتى . وكمان بتعيطى ليه !؟
, فهد انتبه.وضغط ع ايد رينو بحنيه .ثوانى ياحبيبتى . وحاول يقوم .ورينو بتساعده وخايفه عليه . ع مهلك ياحبيبى .
, رنا : شافته . خليك مكانك يافهد . متتعبش نفسك ياحبيبى ٢ نقطة
, فهد : ماسمعش منها وقام . وقعد جنبها ومسك ايدها وباسها . تعبك راحه يام فهد . لكن عايز اعرف دموعك دي ليه !؟
, رنا : بصوت مبحوح . ومسكت ايد فهد وبصتله بترجي . كفايه كدا يافهد . كفايه لحد كدا ياحبيبى .!
, فهد : بعدم فهم . كفايه كدا؟ كفايه ايه يا امي انا مش فاهم .!؟
, رينو : قامت بدموع وترجي . ماما رنا قصدها.
, إنت وأبيه مراد ان كفايه لحد كدا عذاب ليكو ولينا . بجد احنا تعبنا اوي يا فهد .
, فهد ومراد بصو لبعض . وسكتو .
, مريم : ابتسمت بدموع . ورعشه . اه ياحبايبى ياريت . أمنية حياتى انكو تعيشو ف امان . و**** قلبى تعبنى عليكو وعيطت.
, محمد : بخوف ع مريم . قام وقعد جمبها . وربت ع ضهرها انتى اخدتى العلاج ؟
, آدم : هز راسه لمحمد . ايوه انا متابع علاجها وبتاخدو ف وقته ٢ نقطة وحاوطها من كتفها . بس اهدى يامريم انتى تعبانه .
, مراد : قام بزعل عشان مريم ٢ نقطة ونزل على ركبه قدامها وباس أيدها . انا ماشوفتش ولا هاشوف ف حياتى كمية دموع غير ف العيله دي . يعنى احنا مبسوطين برجوع الواد العبيط ده تقومو تخترعه حاجه تنكد علينا .
, مريم : بصتله . غصب عننا ياحبيبى و**** . انت متعرفش قلوبنا بتبقى عامله ازاى وانتو بعاد عننا و الخطر محاوطكو . وكمان بعد المسافه ده مميت يامراد يبنى . انا مش عايزه احلفك ب**** . لانى عارفه انت وفهد بتحبو شغلكم قد ايه . لكن هاقولك شوف المرادي **** نجاكم من الموت . واحنا فعلا كنا بنموت. وقبل ما تقول إرادة **** . احنا مش معترضين على أمر **** . بالعكس احنا راضيين وموحدين ومؤمنين ب**** . لكن مهما كان الضنا غالى اوى . ومرارة الفقد وحشه اوي يامراد يبنى . الفراق مميت وإحساسه بشع . وخصوصاً لو حد من الولاد . انا بتمنى من **** أنه يجعل يومي قبل يومكو كلكو . انا عمرى ما هستحمل خسارة حد فيكم .
, آدم : بيسمعها وزعلان علشانها ٢ نقطةواول ما دعت ع نفسها غضب جدا ٢ نقطةوزعق بصوت عالى ليها . جرا ايه يامريم . ف ايييه . انتو بتحبو تحرقو دمنا دي عيشه تقصر العمر بجد . وقام وخرج بنرفزه .
, مريم : عيطت .
, مراد : اتنهد بزعل وضمها . بس يامريم بس . انتى عارفه أن آدم مايقصدش .
, مريم : خرجت من حضنه .بدموع روحنى لو سمحت يامراد .
, محمد : ربت ع ضهرها . مريم انتى عارفه أن آدم زعلان علشان انتى دعيتى ع نفسك . آدم ماعندوش حد مهم ف حياته زيك ٢ نقطة
, مريم : هزت راسها . عارفه يا محمد بس انا تعبانه . ولابسه ال**** . ومش قادره عايزه اروح . وبصت ل مراد هتروحنى !؟
, مراد : قام . حاضر ياحبيبتى . قومي .
, الباب خبط .
, مراد : ثوانى يامريم هشوف مين ! وفتح. وكان مدير الجهاز . مساء الخير .
, مراد : ابتسم . اتفضل يافندم اتفضل .
, المدير : دخل وشاف فهد وقرب منه وسلم عليه وحضنه . حمد**** ع سلامتك يابطل . اول ما الدكتور يسرى بلغنى انك فوقت انا ماستنتش لبكره . الف حمد لله على السلامه .
, فهد : **** يسلمك يا فندم . ده شرف ليا ان حضرتك شرفتنى وجيت بنفسك .
, آدم : داخل متنرفز . وعينيه ع مريم الل مدايق منها . وشاف المدير وسلم عليه . وكمان طارق ومحمد ٢ نقطة
, البنات كلهم قعدو ف جمب لوحدهم . ورينو عينيها على الفهد .
, المدير : انا اتفرجت ع الفيديو الل صورته الظابط رغد . بجد انا مبهور بيكو .وشجاعتك يافهد بجد حاجه تشرف . وخصوصاً ال مراد عمله . وانه انقذك من كيڤين . وقبل كدا فهد انقذ مراد من الموت . بجد يا ابطال انا عمرى ما هلاقي ضباط ع كفأه ووفاء وإخلاص بالطريقه دي . انا فخور جدا بيكو . وانا بصراحه بعد ما شوفت الفيديو والتضحيات الل فيه . وبعد تفكير . انا قررت انى احاول ابعدكو عن اي مهمه خطيره بره مصر مؤقتا لكام سنه قدام . وكمان هتبقى مهمات خفيفه إن شاء **** يلزمها مراد وفهد. . انا ماعنديش استعداد اخسر اهم ضباط عندى .
, مراد وفهد بصو لبعض بعدم فهم ومش فاهمين حاجه ٢ نقطة
, المدير : قام وقف . ومراد وفهد قامو .
, المدير بصلهم وابتسم . بعد يومين إن شاء **** تشرفونا ف الجهاز علشان التكريم والمكافأة يا ٢ نقطة سيادة المقدم مراد . انت والمقدم فهد ٢ نقطة
, آدم وطارق ومحمد ابتسمو بسعاده ٢ نقطة
, مراد وفهد . فتحو بقهم . ومش مصدقين وف صوت واحد قالو ٢ نقطة مقدم ٣ علامة التعجب؟
, المدير : ضحك . طبعا مقدم . ودي ااقل حاجه ليكو انتو الاتنين والمقدم أكرم . وكمان مكافاه ماليه كبيره جدا . وكمان ف مفاجأت كتير . لكن ع ميعادنا بعد يومين ٢ نقطةالف مبروك يا ابطال والمدير استاذن ومشي ٢ نقطة
, رينو وفريحه بصو لبعض وفريحه قالت. يعنى مراد وفهد مش هيطلعو مهمات بره مصر .
, رينو : ضحكت بدموع . وسقفت بايديها بصوت مهموس . وفرحت جداا ٣ نقطة
, رنا : قلبها هدا نوعا ما من الل سمعتو .
, مريم : غمضت عينيها . الحمد**** أن ولادي مش هيبعدو عنى تانى. الحمد**** يارب . يارب احفظهم بحفظك.
, نور : قاعده جمب مريم . ومبسوطه ومسكت ايدها . افرحي بقى يامامى مراد بقى سيادة المقدم مراد آدم العدوي . وانتى يارانوش افرحي انتى ابنك بقى المقدم فهد طارق السيوفى . يارب يديم علينا نعمة السعاده بجد و**** انا مبسوطه اوى ٢ نقطة
, مراد وفهد حضنو بعض ع الترقيه والاخبار الجميله دي . وباركو لبعض .
, طارق : بارك لفهد ومراد بفخر كبير.
, ومحمد : بارك ليهم وكان مبسوط .
, آدم : ضم مراد لقلبه وبارك ليه . وكمان حضن فهد وباركلو . وعينيه ع اميرته ٢ نقطة
, آدم : راح وقعد جمب مريم .
, مريم : قاعده ساكته .
, آدم : باس على راسها . حقك عليا .
, مريم : صعبت عليها نفسها . ودموعها نزلت وبصت الناحيه التانيه ٢ نقطة
, آدم : زعل من نفسه أنه احرجها وزعقلها قدام حد ودي اول مره يعملها . وفكر . وقال إنه هيصالحها ف البيت . وقام ومسك ايدها . يلا نروح البيت علشان ترتاحي ٢ نقطة
, مريم : قامت من غير ما ترد عليه .
, آدم : طيب يا جماعه الحمد لله اننا اطمنا ع سيادة المقدم فهد . وابتسم بفخر الف مبروك ياولاد .
, مراد وفهد . **** يبارك فيك.
, طارق : تروح فين انا هطلب غدا .
, آدم : لا غدا ايه انا تعبان وعايز انام بقالنا فتره مكناش بنعرف ننام كويس. اطلب غدا لفهد ٢ نقطة
, مراد : قرب من مريم وباس جبينها . اهو شوفتى كنتى قلقانه ع الفاضي . اهو احنا يستى هنفضل جمبك ع طول .اضحكى بقى ٢ نقطة
, مريم : ابتسمت بتكليف . انا مبسوطه اوى يامراد علشان انت وفهد هتكونو معانا ع طول **** يحفظك انت وفهد يارب ٢ نقطة
, مراد : اله ومفيش مبروك ولا ايه. دا انا حتى لسه مترقي .
, مريم : ابتسمت من قلبها ٢ نقطة وحطت ايدها ع خدو الف مبروك يانور عيني . الف مبروك يا فهد . **** يحقق كل احلامك انت ومراد إن شاء **** .
, مراد وفهد **** يبارك فيكي ٢ نقطة
, آدم : يلا يامريم . علشان الساعه ٦ وعلاجك كمان شويه .
, مريم : هزت راسها . وسلمت ع الموجودين وخرجت هي وآدم .
, محمد : بهمس حبيبتي انتى وحشانى اوى .
, نور : بحرج وانت كمان وحشتنى اوى ياحماده .
, محمد : لا مدام فيها حماده يبقى نروح وحالا . وضحكو بحب . وقامو سلمو ع الموجودين وخرجو .
, مراد : قاعد . وفريحه راحت قعدت جمبه بسعاده . مبروك . مبروك يامرادي
, مراد : **** يبارك فيكي ياقلب مرادك . افرحي يابت انا بقيت مقدم .
, فريحه : انا فرحانه اوي يامرادي . وإن شاء **** هتبقى لواء قد الدنيا .
, مراد : ههههه لوا مره واحده . ساعتها هقبض ع ابوكي هههههههههههه .
, فريحه : كشرت عينيها . مووراااد .
, مراد : قرب منها وهمس قلبه .
, فريحه : بهيام . يلهوي بقى .
, مراد : وحشتينى يابت المستخبى . بقولك ايه.
, فريحه : بحرج . ايه ياحبيبى .
, مراد : مش خلاص بقى اطمنا ع اخوكي الل نايم بقالو شهر ده . تعالى بقى نروح ع شقتنا انا عاوز سكر .
, فريحه : قلبها دق ووشها بقى احمر جدا . وبصت ف الارض ومردتش .
, مراد : هز راسه . استعنا ب****. وقام طيب يا جدعان . الحمد لله اطمنا ع فهد باشا . وانا حاسس ان الجرح ف جمبى شادد عليا ومش قادر اقعد .
, فريحه : شهقت بخوف . وقامت . مراد حبيبى فيك ايه . طيب . طيب تعالى نشوف الدكتور .
, مراد : مسكها من أيدها وضغط عليها . متقلقيش . انا بس اروح البيت واخد دش سخن كدا وهبقى تمام .
, فريحه : اتكسفت ووشها جاب الوان وسكتت
, .وبعدها سلمت ع الموجودين .
, مراد : سلم ع طارق وفهد . ورنا ورينو واخد فريحه وخرج .
, طارق : بص ع فهد شاف عينيه متعلقه ب رينو . وبص ع رنا . حبيبتي تحبى نروح علشان ترتاحي شويه . واهو الحمد لله فهد ابنك زي الفل .
, رنا : وهنسيبه لوحدو يطارق .؟
, طارق : لوحدو ايه بس . ما هي مراته معاه . وانتى مش شيفاهم متنحين لبعض ازاى يعنى . يلا قومى بدال ماحنا عاملين زي العزول كدا . وبصراحه انا تعبان وجعان نوم . وانتى كمان مكنتيش بتنامي الفتره الل فاتت كويس .
, رنا : عندك حق ياحبيبى . خلاص الل تشوفه . وكمان رودي لوحدها في البيت . وبصتله انت طلبت لفهد ورينو غدا ؟
, طارق : ايوه من بدرى . طلبتلهم كباب وكفته وشيش وطلبت لينا انا وانتى وفارس ورودي. وزمانه ع وصول .
, رنا : **** يخليك لينا ياطارق ولا يحرمنا منك ابدا ياحبيبى .
, طارق : ولا يحرمنى منك ياقلب طارق . وبص ع فهد ورينو . شوفي العيال متنحين لبعض ازاى . دول نسيو اننا قاعدين .
, رنا : اتنهدت بسعاده . لغة العيون الل بينهم دى اجمل حاجه ف حبهم لبعض . **** يهنيهم ويسعدهم يارب . فهد ابنك تعب ف حياته **** يريح قلبه . وقلب رينو يارب .
, والباب خبط . والعسكري دخل ومعاه الأوردر . تمام يافندم . الأوردر وصل .
, طارق : هز راسه متشكر يبنى .
, العسكرى : تحت امرك يافندم وخرج .
, طارق : قام . احم احم الووو انت ياعم المقدم .
, فهد : انتبه . ها ٢ علامة التعجب احم نعم يا بابا ٢ نقطة
, طارق : نعم يا بابا !؟ نعم **** عليك يا خويا . انا بنادى من امبارح عليك .
, فهد : بحرج . لانه كان سرحان ف عيون معشوقته .احم وسكت .
, رنا : بنفاذ صبر . انت ياراجل مالك كدا . لازم تحط التاتش بتاعك . وبصت ل فهد وابتسمت وباست راسه . حبيبى الف حمدلله على السلامه ياقلبى .
, فهد : ابتسم بحب **** يسلمك يا أم فهد .
, طارق : امسك يافهد يبنى . وبص ل رينو . انا عايزك تغذي الواد ده . وبص ل فهد البت دى طلعت عينينا ف اكلها انا عايزك تخليها تاكل كل الاكل ده . يلا ورينا شاطرتك بقى .
, رينو : اتكسفت ووشها بقى احمر جدا .
, فهد : بص عليها وابتسم بحب . ماتقلقش ياحج ٢ نقطة
, طارق : طيب ياحبيب ابوك . انا هاخد امك ونروح دلوقتي . وممكن اجيلك بليل ده لو عايز يعنى .
, فهد : بسرعه . لا لا متجيش . احم قصدى متتعبش نفسك . انا هنام بدرى .
, طارق : بدهشه . وبص ل رنا . شوفتى اهو سلم نمر اهو . وباعنا ف لحظه ٢ نقطة
, رنا : ههههههههه . معلش ياحبيبى احنا هنتصل ع فون رينو ونطمن عليه . وربنا يخليله رينو حبيبته اهي معاه .
, رينو : اتكسفت جدا ٢ نقطة وفهد قال و**** ما اقصد ياحج انت عارف٢ نقطة
, طارق : ولا يهمك يبنى . انا فرحة الدنيا كلها ف قلبى لما شوفتك من تانى ٢ نقطة وسلم عليه . ورنا حضنته وسلمت عليهم . وخرجو ٢ نقطة
, فهد : قاعد ع السرير . ورينو قاعده ع الكرسي بعيد شويه ٢ نقطة ومكسوفه ومتوتره وكأن فهد ده خطيبها مش جوزها.
, فهد : رينو قاعده بعيد عنى ليه ؟
, رينو : اتكسفت ووشها جاب الوان . احم انا .
, الباب : خبط .
, فهد : غمض عينيه بنفاذ صبر . ونفخ بديق حقيقي . وبصوت مدايق ادخل ٢ نقطة
, رينو : حست بيه وابتسمت بسعاده ٣ نقطة
, الممرضه : دخلت بدلع . مساء الخير ٢ نقطة
, فهد : هز راسه . ورينو ردت مساء الخير ٢ نقطة
, الممرضه : برقه . حمد**** ع سلامتك يافندم ٢ نقطة
, فهد : متشكر .
, رينو : حست بالغيره . وقامت وقعدت جمبه ع طرف السرير . والفهد ابتسم .
, الممرضه : ممكن ايد حضرتك علشان اركب الكانيولا ٢ نقطة
, رينو : برقت وصكت ع أسنانها بغيظ . انا ممكن اركبها لجوزي .
, فهد : قلبه بيرقص سعاده وشاف تعابير وشها وكتم الضحكه ٢ نقطة
, الممرضه : بصتلها. حضرتك ده شغلى تمام .
, رينو : قبضت على ايديها . ومردتش وقعدت زعلانه . وساكته ٢ نقطة
, الممرضه : ممكن ايد حضرتك !؟.
, فهد : شايف زعل رينو ٢ نقطةوبص للممرضه ببرود لأ . واظن الدكتوره قالتلك انها هتركبها لجوزها. ولا انتى مسمعتيش ؟ اتفضلى سيبى الكانيولا والمحلول واتفضلى ٢ نقطة
, الممرضه : بصتلهم بغيظ وسابت الحاجه وخرجت ٢ نقطة
, فهد : شاف رينو . قاعده زعلانه . اتعدل وقام وراح قفل الباب بالمفتاح . وراح قعد جمبها . وفك ليها ال**** وال**** .
, رينو : قلبها هيطلع من مكانه . وبتنظم أنفاسها من قرب الفهد وبلعت ريقها بتوتر ونزلت راسها وبصت للأرض٢ نقطة
, فهد : شاف شعرها ومسد عليه بحب . ورفع وشها . وبص ف عينيها وقلبه دق وحشتينى ٢ نقطة
, رينو : قلبها بيدق ٢ نقطةوبصت ف عينيه . وغمضت عينيها . وانت كمان وحشتنى اوى يافهد ٢ نقطة
, فهد : غمض عينيه وقرب منها وباسها من خدها . ودفن وشه في شعرها وضمها لقلبه ٢ نقطة
, رينو : مغمضه واتوترت لما باسها من خدها . وبعدها رفعت ايديها وحضنت فهد باشتياق كبير . وفضلو ف حضن بعض شويه . كأن كل واحد فيهم بيتاكد من أنه موجود مع عشقه ٢ نقطة
, رينو : طلعت من حضنه . وابتسمت بحب . حمد**** ع سلامتك ياحبيبى ٢ نقطة
, فهد : بيتامل فيها . انتى سلامتى يانجمتى ٢ نقطة
, رينو : اتكسفت . وقامت . تعالى استريح علشان اركبلك الكانيولا .
, فهد : قعد ع طرف السرير . ورينو جابت الكانيولا وهتركبها لكن قلبها وجعها من فكرة انها هتجرحه بالابره ٢ نقطة
, فهد : متقلقيش وانتى معايه انا مبحسش غير بيكى وبس ٢ نقطة
, رينو : اتنهدت بحب . وغصب عنها ركبت الكانيولا وبصعوبه . وعلقت المحلول . وقالت . تعالى رجع ضهرك ع السرير استريح .ومسكت
, الروشته وشافت مواعيد العلاج. وراحت جابت الاكل . ف برشام هتاخدو بعد الاكل ٢ نقطة يلا علشان تتغدي . وفتحت الاكل .
, فهد : عينيه عليها وقلبه بيدق سعاده . وقال جواه رينو ماسافرتش يافهد ٢ نقطة
, رينو : اخدت الاكل يلا يا فهد بسم **** . وبدءت تاآكله .
, فهد : اكل منها . وقال المفروض انا الل ا آكلك .
, رينو : ابتسمت . انت ياما اكلتنى يافهد وع طول مهتم بيا . وديما محسسنى انى بنتك مش حبيبتك ومراتك بس ٢ نقطة
, فهد : انتى فعلا بنتى يارينو . انتى رقيقه اوى وجميله اوى .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, فيلا العدوي ٢ نقطة
, آدم : دخل بالعربيه الفيلا . وادايق لان مريم متكلمتش معاه كلمه واحده طول الطريق .
, آدم : وقف بالعربيه . ومريم فتحت الباب ونزلت ودخلت الفيلا من غير ما تتكلم ٢ نقطة
, رعد : جه واخد المفاتيح من آدم علشان يركن العربيه . حمد**** ع سلامتك يا باشا . والف مبروك ع سلامة فهد باشا .
, آدم : هز راسه **** يسلمك يارعد . انت عرفت من زين !؟
, رعد : ايوه ياباشا وفرحت جداا و**** .
, آدم : امم وزين رجع من الشركه امتى !؟
, رعد : زين باشا رجع الساعه 5 ياباشا . ولسه خارج مع المدام واريان وليليان . وقال أنه رايح فيلا عزيز .
, آدم : هز راسه . تمام . تسلم يارعد .
, وآدم داخل الفيلا ٢ نقطة
, مريم : طالعه ع السلم . لكن وقفت وندهت ع زينب . يازينب .
, زينب : افندم ياست هانم ٢ نقطة
, مريم : تاني يازينب هانم تانى ٢ نقطة
, زينب . لامؤاخذه . حقك عليا ياست مريم . اؤمرينى ٢ نقطة
, مريم : الأمر لله ياحبيبتى . رينو عايزاكي تروحي من بكره الصبح بدرى إن شاء **** وتخلي شقتها زي الفل . علشان جوزها الحمد لله فاق وقام بالسلامه ٢ نقطة
, آدم : واقف . واتخض من زينب الل زغرطت مره واحده ٢ نقطة
, مريم : اتخضت . وابتسمت . حرام عليكى يازينب خضتينى ٢ نقطة
, زينب : بتضحك سامحينى ياست مريم . و**** الفرحه مش سيعانى . ياالف بركه ياالف بركه وزغرطت تانى ٢ نقطة
, سعاد : طلعت من المطبخ . ايه يابت يازوزو بتزغرطي ليه ف الظروف دي يالل تتشكي .
, زينب : الظروف بقت زي الفل ياحجه سعاد . الرائد فهد بيه قام من النوم الحمد لله .
, مريم : ههههههه . نوم ايه بس يازينب .
, آدم : سمع ضحكتها . وابتسم وافتكر ميعاد علاجها. وطلع ع السلم ووقف جنبها ٢ نقطة اسمها غيبوبه يازينب ٢ نقطة
, زينب : احم لا مؤخذه يا آدم بيه . بس اسمها مش حلو .
, سعاد : ياالف نهار مبروك . حمد**** ع سلامتو ياست مريم وحمد **** على سلامتو ياسي آدم ٢ نقطة
, آدم ومريم **** يسلمك يا سعاد .
, آدم : جهزولنا بقى الغدا انا ومريم .ومسك مريم من أيدها وطلع ع الاوضه
, زينب : قالت ف سرها . ولا وأخيرا يابت يازينب هتتجوزى المنيل ع عينه هههه اخيرا .
, سعاد : خبطتها ع كتفها انتى يامنيله انتى واقفه تايهه كدا ليه . اتحركي يلا جهزي الغدا .
, زينب : ضحكت . حاضر من عينيه هوا .وجريت.
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, آدم : دخل الاوضه ولسه ماسك أيدها. واخد الشنطه من أيدها وحطها ع الكرسي . وبيفك ليها ال**** . وقال لسه زعلانه منى ؟
, مريم : ساكته ومبتردش عليه ٢ نقطة
, آدم : فك ليها ال**** . لسه زعلانه منى؟
, مريم : ساكته ومبتردش .
, آدم : شاف انها فعلا زعلانه ٢ نقطة واخد راسها وحطها ع قلبه . تعرفي انى انا المفروض ازعل منك يا مريم وكمان اعاقبك على الل انتى قولتيه . مريم كام مره نبهت عليكى انك متجبيش سيرة الموت وخصوصاً ليكى انتى . مريم جالك قلب تدعي ع نفسك وقدامي . طيب بما انك شايفاها سهله اوي كدا . انا الل بقولك اهو . **** يجعل يومي ٣ نقطةومكملش . لأن مريم حطت أيدها ع بوقه بسرعه . بس يا آدم بس . اوعي تقولها ب**** عليك اوعي تنطقها .
, آدم : شال أيدها . وبصلها بعتاب . طيب ليه انتى شايفاها صعبه عليكي انك تسمعيها منى . وشايفه العكس تماما ل آدم يامريم .
, مريم : بصت ل عينيه ومردتش ٢ نقطة
, آدم : رجع خصله شعر ورا ودنها . انا اسف انى عليت صوتى عليكى قدام منهم . لكن بجد انا لما سمعتك بتدعي ع نفسك اتجننت مريم اوعدينى انك متدعيش ع نفسك تانى انا بقى حلفتك ب**** ماتعمليها تانى ٢ نقطة
, مريم : ضعفت وحطت راسها ع صدره . واتنهدت انا اسفه يا آدم مكنش قصدي ادايقك . كل الحكايه عيالى يا آدم كله يهون علشانهم ٢ نقطة
, آدم : بزعل حقيقي . عيالك ؟ وهز راسه . وسكت ٢ نقطة
, مريم : ضغطت على شفايفها . وفهمت ٢ نقطة ورفعت راسها بسرعه . لا يا آدم متفهمنيش غلط . انت عارف ان الحب درجات . وحب الأولاد غير عشق الزوج . وانت عارف ده كويس .
, آدم : انتى قولتى كله يهون علشانهم تمام وجميل ٢ نقطة لكن حتى عمرك يامريم يهون علشانهم . طيب وآدم مفكرتيش فيه؟
, مريم : آدم نبضي آدم ده حاله خاصه حبي ليه ملوش اسم أو وصف . آدم ده عقلي وكيانى . آدم روحي يا آدم . وبصت ف عينيه وسكتت
, آدم : غمض عينيه واتنهد لكن من جواه زعلان . وشايفها مرهقه. وحط راسه ع جبينها . انا مش هزعل منك لانك عشق ال آدم .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, بعد ما فهد اتغدى هو ورينو . واخد العلاج . قعدو شويه مع بعض .
, .بيتر لما عرف جه وخبط ودخل بعد ما رينو لبست ال**** وال**** . وفرح جدا بفهد . وفهد كان مبسوط لانه شايف الكل فرحان علشانه وخصوصاً فرحة بيتر لما عرف ان فهد ومراد اترقو وقعد معاه شويه وسلم ع رينو واستاذن ومشي . وبعدها بشويه . فهد من العلاج حس انه عايز ينام . وبيقاوم علشان يقعد مع رينو .
, رينو : عارفه إن العلاج فيه منوم . وقربت منه وقعدت جنبه . وحطت راسه ف حضنها و فهد حضنها واتنهد وغمض عينيه واستكان ونام ع طول . ورينو فضلت قاعده جمبه وهو نايم ف حضنها وتمسد ع شعرو . وكل شويه تبوس جرح راسه وجبينه وتتاكد من إن فهد فاق ورجع ليها بالسلامه . لكن حست أن من الحمل بطنها وجعتها من طريقة القعده دى . ورفعت راس فهد ونزلتها ع المخده بشويش . وغطته كويس . وباست خدو . وحطت أيدها ع خدو وابتسمت بحب وحمدت **** إن فهد موجود في حياتها ٢ نقطة وقامت اتوضت وصلت . وقعدت جمبه ع الكرسي تقرأ القرآن ٢ نقطة
, وفونها رن . وكانت غاده . ورينو كلمتها . وفرحت جداا بأن معتز اتقدم ل غاده . وغاده فرحت لأن فهد فاق الحمد**** . واطمنو ع بعض وقفلو ٢ نقطة والوقت عدا . والساعه دلوقتي ١٠ مساءا . ورينو واقفه ومربعه ايديها وسانده راسها ع الشباك . وسرحانه .
, فهد : فاق وفتح عينيه . وبيدور ع رينو . وشافها واقفه وسرحانه . وقام وقرب منها وحضنها من الخلف وباس كتفها حبيبتى سرحانه ف ايه !؟
, رينو : اتخضت . لكن ابتسمت . ورجعت راسها ع صدره . حبيبى نمت كويس ؟.
, فهد : امم نمت ف حضنك ومحستش بنفسي . المهم بقى مش هتقوليلى سرحانه ف ايه؟
, رينو : هزت كتفها ابدا . سرحت شويه ف الل بيحصل معانا .
, فهد : حط ايدو ع بطنها . رينو انتى عرفتى انك حامل امتى ؟ وحسيتى بايه .؟
, رينو : غمضت عينيها وافتكرت كل حاجه حصلت ف اليوم ده . ومش عارفه تعمل ايه . تقوله انها حامل قبل مايسافر . ولا متقولش علشان هو تعبان . واخدت نفس عميق . فاكر قبل ما تسافر بكام يوم . لما كنت بدوخ واجري ع الحمام ارجع ؟ واتنهدت بوجع . جيت انت سافرت وبعدها تعبت ولما كشفت عرفت انى حامل .
, فهد : حس بيها . ولفها ليه رينو انتى لسه زعلانه !؟
, رينو : بتمثيل . احم زعلانه ؟ وايه الل هيزعلنى . انا حامل وجوزي حبيبى موجود معايه . مفيش حاجه تزعلنى ابدا ٢ نقطة
, فهد : رينو . انا عايزك متزعليش منى . صدقينى اليوم ده انا كنت مضغوط فعلا . عارفه مدير الجهاز . شرحلنا قد ايه المأموريه دي مهمه جدا . ومحتاجه تركيز بنسبة 200٪ وكنت راجع مخنوق جدا علشان هسيبك واسافر . وبعدها شوفت الل اسمه معتز ده واقف معاكى . وده زاد من خنقتى وعلشان خاطرك انا مروحتش فرمته بايديا ٢ نقطةولما رجعنا ع البيت قولتي انك هتسافري ٢ علامة التعجب وكمان هتسافري ترم كامل مش اسبوع . رينو انا بعد ما هديت وفكرت اكتشفت إن أسلوب الحوار كان غلط . او جه ف وقت غلط . صدقينى انا مش اناني ولا ضد إنك تنجحي بالعكس أنا نفسي اشوفك أشهر دكتوره ف العالم كله . لكن انا كنت استحاله اوافق تسافري لوحدك انتى عارفه انا بخاف عليكى قد ايه . وعارفه انك طول ما بتبقى ف الجامعه انا بكون قلقان عليكى . ازاى كنتى عايزه انى اوافق تسافري بريطانيا ولوحدك . عارفه لو انا كنت اجازه انا من غير تفكير كنت قولتلك جهزى شنطتك واخدك ونسافر من تانى يوم . او حتى لو انا كنت هسافر وف حد يسافر معاكى زي آدم او زين . انا مكنتش هعترض لكن صعب لأنهم وراهم اشغالهم . وحاوطها من وسطها . رينو انتى عارفه انى بحبك اوى وزعلك عندى ده حاجه كبيره اوي . انتى متعرفيش انا كنت عامل ازاى ف المأموريه . انا كنت هتجنن من التفكير . لأ عارف اكلمك ولا عارف انتى صممتى ع رأيك وسافرتى ولا لأ . وكان الف موقف بيتصور قدامي لو حد اذاكي . وقربها اكتر وابتسم .
, لكن لما عرفت إن مراتى وحبيبتي رفضت انها تسافر . متعرفيش كمية الراحه الل انا كنت فيها . وقرب منها وباسها برقه . انا اسف متزعليش من فهد حبيبك ٢ نقطة
, رينو : بتسمعو ومن جواها زعلان . لكن لما قرب منها . غمضت عينيها . وافتكرت الاصابه والغيبوبه . وانها كانت هتخسره . فتحت عينيها . وبصت ف عينيه . انا مبقتش زعلانه منك يافهد . انا فعلا كنت زعلانه منك جدا . وانك اخدت قرارك ورفضت المنحه من اول ما قولتلك ومن غير تفاهم بينا . وزعلت جدا من أسلوب الحوار وكمان زعلت من نفسي لانى ف لحظة عند منى وبسبب اسلوبك انا نطقت كلمه ولو كانت اتنفذت يعنى كان فيها موتي . فهد انا حقيقي زعلت منك . لكن لما انت رجعت وبالشكل ده . وانك متصاب وكمان ف غيبوبه . اكتشفت انى كنت غلطانه . وعيونها اتملت بدموع . المنحه وتعليمى وحياتى كلها .حسيت انها صفر ع الشمال . بدونك يافهد . انا لما كنت بكلمك وانت مبتردش عليا .قد ايه كل حاجه ملهاش لازمه من غير وجودك معايا وجمبى . انا حقيقي مش عايزه المنحه ولا عايزه الجامعه ومش عايزه اكبر شهادات . انا كل الل انا عايزاه انت . انت وبس يافهد . ودموعها نزلت . فكرة أنى ممكن اخسرك . نستنى لذة الحياه . انا مش عايزه حد غيرك يا فهد واترمت في حضنه وعيطت انا نجاحي ف انك تكون معايا في كل وقت . انا بحبك اوى يافهد انا مقدرش اتخيل حياتى من غيرك . انت سندى وحمايتى انت امانى يافهد ٢ نقطة
, فهد : بيسمعها. وزعلان علشانها . هو مبيحبش يشوف دموعها . واخدها في حضنه وبيمسد على شعرها . بس يارينو كفايه علشان خاطرى . انا اسف وحقك عليا . وانا نجاحي ف انى اشوفك ناجحه ياحبيبتى . ششش بس وخرجها من حضنه ومسح دموعها . بس انا مش عايز اشوف دموعك ابدا . وبعدين انا معاكي اهو .ومسك وشها بايديه . انا امانك وانتى جنتى يارينو . وابتسم اممم انا لازم اصالحك . وعندي ليكى خبر ممكن ٢ نقطة ممكن يفرحك٢ نقطة
, رينو : بشهقات بسيطه . هزت راسها . انا مش عايزه انك تصالحنى انا عايزاك جمبى وبس يافهد ٢ نقطة
, فهد : هز راسه وابتسم انا جمبك ومعاكي . انتى نجحتى انهردا . ولازم اقدملك هديه . ع نجاحك وكمان كلامك الل رد فيا الروح ده . ها عايزه تعرفي ايه الهديه !؟
, رينو : غصب عنها ابتسمت . ومسحت دموعها . وهزت راسها امم .
, فهد : ابتسم وقرب من دونها وهمس . انا قررت إن شاء **** انك السنه الل جايه تاخديها كلها ف بريطانيا .وانا هسافر معاكي ٢ نقطة
, رينو. : تنحت . وعيونها مفتوحه ع الاخر . ولسانها اتلجم ٢ نقطة
, فهد : رفع راسه . وبصلها .وضحك ع شكلها . لاري حبيبتي . سمعتى انا قولت ايه ؟
, رينو : بصت ل فهد بدهشه . ا.ا.انت .ا.انت قولت ايه !؟
, فهد : ههههه . قولت ان سنه ٦ طب هتاخديها ف بريطانيا وع حسابى أن شاله محد حوش ههههه ودي هديتى ليكي . وانا كمان هكون موجود معاكي . انا واخد اجازه كبيره وعايز اقضي كل دقيقه مع لاري حياتى ولوحدنا .
, رينو : شهقت وحطت ايدها ع بوقها . فاه٢ نقطةفهد انت بتتكلم بييجاااد .
, فهد : هههههه اه انا بتكلم بييجاد . ههههه قمر يارينو .
, رينو : بسعاده رفعت ايديها وحاوطت رقبته وحضنته بفرحه كبيره . انا بجد مش مصدقه . فهد انت اجمل زوج ف الدنيا دى كلها . فهد انا بحبك اوى انا بعشقك يافهد و**** بعشقك .
, وخرجت من حضنه ووقفت ع أطراف صوابعها وباسته من خدو بسعاده انا بموت فيك و**** بحبك اوى .
, فهد : قلبه دق من سعادتها بالشكل ده . واشتياقه ليها بيزيد . وقربها منه بالطريقه دي جننه . وبص ف عينيها وقلبه بيدق وحشتينى يارينو . وقرب منها وباسها البوسه المعهوده باشتياق كبير . ورينو قلبها هيطلع من مكانه وتاهت ف عشق الفهد .
, وبعد شويه حط راسه على جبينها .بحبك . بحبك اوى يارينو .
, رينو : بتنهج . وانا بعشقك يافهد .
, فهد : عارفه نفسي اخطفك دلوقتي ع بيتنا .
, رينو : حطت راسها على صدره . وانا نفسي انى انام ف حضنك . انا مشتاقه لحضنك اوى .
, فهد : تعالى . واخدها ع السرير واخدها في حضنه . حضنى تحت امر نجمتى . انا عايزك تنامي كويس . علشان عندنا برنامج مليان الفتره الل جايه .
, رينو : رفعت راسها بسعاده . وحطت أيدها ع خدو امم برنامج ايه بقى .
, فهد : بصي يا قلبى أولا كدا انا خارج بكره . وبعد بكره إن شاء **** هروح انا ومراد ع الجهاز . وبعدها اخدك زى ما طلبتنى ونروح للدكتوره اطمن عليكى وانتى تشوفي حامل ف ولد ولا بنت. وبعدها هنسافر انا وانتى .
, رينو : نسافر ؟ نسافر فين؟
, فهد : اي بلد . انتى بس شاورى عايزه نسافر فين ؟
, رينو : بصراحه ياحبيبى . وانت تعبان . انا وفريحه قررنا إن لما **** يقومك بالسلامه انت وأبيه مراد نسافر السعوديه . ونعمل عمره ونشكر **** لانه ديما واقف جمبنا .
, فهد : ابتسم بحب وباس كف ايديها . حاضر ياحبيبتى . نسافر ونعمل عمره .
, رينو : ابتسمت . ومسكت ايد فهد وحطتها ع بطنها .قولى يافهد انت نفسك ف ولد ولا بنت.
, فهد : ابتسم . انا راضي بالل **** كرمنا بيه . لكن انا ظاهريا عايز ولد . وقلبى بيتمنى بنت .
, رينو : اممم فزوره حلوه . انزل بالترجمه لو سمحت .
, فهد : ههههه حاضر يستى . انا نفسي في بنت .بس الخوف من انها تطلع جميله زيك . وكمان دي مش هتبقى بنت اي حد لأ دي هتبقى بنت معشوقتى الصغيره . يعنى حته من روحي . والل يبصلها بس عد الجثث يافهد.انا هعانى و**** معاكو .
, رينو : هههههههه . ينهارى يافهد . انت حتى مع بنتك هتعمل كدا . **** يكون في عونك بابنتى ياحبيبتى .
, فهد : غمزلها . طيب بزمتك انتى مش كنتى مشتاقه لغيرة الفهد .
, رينو : بصراحه انا كنت هموت ع غيرة الفهد .
, فهد : من غير مقدمات . قرب منها وباسها بحب كبير . ورينو قلبها دق وتاهت ف عشق الفهد . ١٣ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الثامن والعشرون
عدت الليله لاول مره من شهر واكتر تقريبا بهدوء تام وسلام وسعاده على العيله كلها وطلع نهار جديد . مجدد الامل والتفاؤل ف قلب كل بطل وبطله .
, .الساعه ١٠ صباحا . ف المستشفى .
, رينو : نايمه في حضن الفهد لاول مره من ٤شهور تقريبا بأمان تام ومش خايفه من بكره والبسمه ع وشها .
, فهد : نايم واخد رينو كلها في حضنه ونايم ومبتسم وقلبه مطمن لأن الدنيا كلها في حضنه .
, الباب بيخبط .
, فهد : فاق وفتح عينيه ورينو نايمه وحطه راسها على صدره وشعرها نازل ع وشه وكتفه .وابتسم بحب .
, الباب خبط تانى ٢ نقطة
, فهد : بيهمس . رينو حبيبى
, رينو : نايمه بعمق لانها بقالها فتره كبيره مابتنمش كويس .
, فهد : رفع ايدو وبيرتب شعرها . رينو حبيبى قومي الباب بيخبط .
, رينو : اتنهدت اممم بس بقى .
, فهد : ضحك . وحرك راسها ع دراعه . رينو انتى يابت قومي بقى .
, رينو : رفعت أيدها ع صدر فهد وحضنته حبيبى سبنى انام شويه كمان ٢ نقطة
, الباب خبط تانى ٢ نقطة
, فهد : ادايق من الل ع الباب . معلش ياحبيبتى شويه وهنروح البيت وتنامي برحتك قومي بقى .
, رينو ،: بدءت تفوق . وبتتاوب صباح الخير يا حبيبي ٢ نقطةوابتسمت .
, فهد : صباح العشق .
, رينو : اتعدلت وباسته من خدو . حبيبى عامل ايه دلوقتي احسن ؟
, فهد : انتى شايفه ايه !؟
, رينو : حطت راسها ع كتفه . شايفه انى فتحت عينيه ع الجنه .
, فهد : ابتسم بحب . وقرب منها يبوسها لكن الباب خبط . وغمض عينيه بغضب ونفاذ صبر اووف . قومي خدى حجابك ونقابك وادخلى الحمام . وانا هاقوم افتح .
, رينو : ههههه وحشتنى عصبيتك وخطفت بوسه من خدو وقامت بسرعه واخدت ال**** وال**** ودخلت الحمام .
, فهد. : اتنهد وحط ايدو ع قلبه . بحبك يابنت العدوي . وقام ولبس التيشرت وفتح الباب .
, الممرضه : دخلت .صباح الخير يا فندم . ميعاد العلاج .
, فهد : هز راسه صباح الخير . وقعد ع طرف السرير ٢ نقطة
, الممرضه : دي وجبة الإفطار بتاعة حضرتك وده العلاج . برشامه قبل الفطار بربع ساعه . وكبسوله بعد الفطار .
, فهد : هز راسه تمام متشكر .
, الممرضه : الدكتور كتبلك على خروج .
, وهتخرج إن شاء **** الساعه ١٢ . وانا هعلق لحضرتك المحلول بعد الفطار . يكون خلص قبل ميعاد خروجك .
, فهد : هز راسه . تمام .
, الممرضه : حمد**** ع سلامة حضرتك . وخرجت .
, فهد : اخد البرشامه . وبص ف الساعه وكانت ١٠ ونص . وفون رينو رن . وكان طارق وعايز يجي يوصله للبيت لكن فهد رفض . وبعدها فارس لكن برضو فهد رفض حد يجي ياخدو هو هيروح مع مراته لوحدو ٢ نقطة
, رينو : خرجت من الحمام . وابتسمت . حبيبى اخدت علاجك .
, فهد : اه ياروحي . انا هدخل الحمام اتوضى .
, رينو : بتفرش سجادة الصلاه . ماشي ياحبيبى . لو تحب اجي معاك اساعدك .
, فهد : لا ياروحي انا بقيت كويس . صلى انتى .
, فهد دخل الحمام واتوضي . ورينو صلت .وفهد خرج وصلى . وقعد ع الكنبه . ورينو اخدت الفطار وقعدت جنبه واكلته . وهو اكلها غصب عنها . ورينو جابتله الكبسوله واخدها .
, بعدها الممرضه دخلت . وفهد قالها مراتى دكتوره . وهي هاتهتم بالباقي . وخرجت .
, رينو : علقت المحلول لفهد . وقعدت جمبه . وفونها رن وكان آدم . وعايز برضو يجي يوصل فهد لكن فهد صمم انه ميجيش . وبعدها مراد ونفس الرد . وآدم اتصل تاني . وقال أنا بعت رعد ليكو بالعربيه علشان يوصلكم .
, وبعد شويه . رينو قامت وجهزت كل حاجه ف الشنطه . واتصلت ع مريم تطمن عليها . وسألتها على زينب . ومريم قالت إن زينب من بدرى ف الشقه وخلصت وراجعه ف الطريق .وكمان انا بعملك غدا وهبعتو مع واحد من الحرس لأن آدم بيقول أن رعد هيوصلكم وهيروح علشان يفتتح شركة الحراسه الخاصه بتاعته .
, والساعه ١ رعد وصل وخبط ع الباب .
, فهد : ادخل .
, رعد : دخل وابتسم صباح الخير يا فهد باشا وسلم عليه وحضنو بعض .
, فهد : صباح الخير يارعد .
, رعد : طلع من حضنه حمد**** ع سلامتك .
, فهد : **** يسلمك تسلم يارعد . عامل ايه؟
, رعد : الحمد**** تمام . وانهردا افتتاح الشركه بتاعتي . وكنت أتمنى أن حضرتك تبقى موجود مع آدم باشا وطارق باشا .
, فهد : ابتسم و**** ٢ علامة التعجب الف مبروك يارعد و**** فرحتلك بجد .ومعلش تتعوض مره تانيه إن شاء ****. وع كدا بقى انت هتسيب شغل الحراسه عند آدم باشا .
, رعد : لا طبعا استحاله . الشركه دي اتفتحت بفضل **** و بسبب آدم باشا هو الل شجعنى وساعدنى فيها كتير جدا . اسيبه ازاى ؟ اه مش هبقى معاه زي الاول يعنى الصبح ساعتين مثلا . وبليل كمان . وباقي اليوم ف الشركه . لكن اول ما يقول رعد هكون قدامه وفورا .
, فهد : ابتسم اصيل يارعد . والف مبروك . انت جدع جدا وتستاهل كل خير .
, رعد : **** يخليك يا فهد باشا . هنتحرك دلوقتي !؟
, فهد : هز راسه . ايوه بس ثوانى المدام بتجيب الحاجه من جوه. .
, رينو : خرجت ومش واخده بالها من رعد .
, ومعاها الاشعه والعلاج . حبيبى انا جبتلك كل حاجه . وشافت رعد وأحرجت. احم .
, فهد : ابتسم متشكر ياحبيبتى . واخد منها الحاجه .
, ورعد : اخد الشنطه ونزل .
, فهد : الدكتور جه وسلم عليه ومشي . وفهد حاوط رينو من كتفها وخرج معاها .
, ورينو كانت ف قمة سعادتها . ونزلو وركبو العربيه . ورعد اتحرك ومشي ٢ نقطة
, مراد : ف الشقه . بيفطر ع السرير مع فريحه .
, مراد : بيأكل فريحه . وفريحه بتاكله .
, فريحه : الحمد لله .يااااه انا كنت جعانه بشكل .
, مراد : بالهنا والشفا يافريحتى .
, فريحه : تسلم لقلبى يامرادي . اقوم بقى اعمل اتنين شاى ونحبس بيهم قبل ما انزل .
, مراد : ومالو يامعلم مش عيب نحبس يسطى .
, فريحه : ههههههههه . اله ايه بقى يامرادي .
, مراد : وبعدين انتى بتقولى قبل ما انزل . ممكن بعد إذن حضرتك تتكرمي يعنى وتعرفي جوزك انتى رايحه فين !؟
, فريحه : شالت صنية الاكل وحطتها ع التربيزه ورجعت حطت راسها ع رجل مراد . حبيبى انت بتتريق مش كدا ؟
, مراد : لا خالص انا ينفع اتريق ع بنت المستخبى بردو . ده حتى عيب و**** .
, فريحه : مسكت ايدو . مرادي حبيبى مش احنا اتفقنا إن لما فهد يتحسن إن شاء **** انا هرجع العياده من تانى .؟
, مراد : حصل . ويعنى هو لازم تاني يوم ع طول كدا . هو انا مش واحشك ولا ايه ؟
, فريحه : رفعت راسها . وقربت منه . طيب بزمتك حط عينى ف عينك كدا وشوف مين واحش مين اكتر ومين بيعشق مين اكتر ؟
, مراد : انزلى العياده بكره .
, فريحه : بطفوليه .يامووراد بقى .
, مراد : بتحذير .انزلى العياده بكره .٣ علامة التعجب
, فريحه : ليه ليييه بكره ليييييه ٣ علامة التعجب؟
, مراد : لسعها ع قفاها . صوت امك ده مايعلاش بدل ماالعبلك ف وشك .
, فريحه : اعاااااااا انت بتضربنى ياموراد.
, مراد : لسعها تانى ٢ نقطةيابت وطي صوتك ده .
, فريحه : اعااااااااااااااا بتضرب قرة عينك ياموراد . اعاااااااااا .
, مراد : حط ايدو ع بوقها . يابت هضربك . وشال ايدو انتى حره قومي روحي العياده انتى وش فقر .
, فريحه : فتحت عينيها وغمضت بطفوليه . مورادي حبيبى انت شكلك ناوي تفاجأنى انهردا مش كدا؟
, مراد : رجع راسه لورا . تؤ خلاص قومي البسي علشان اوصلك انتى مش وش نعمه ٢ نقطة
, فريحه : اتعدلت وحطت راسها ع كتفه بطفوليه . بيبى انا كنت بهزر معاك اصلا انا ماليش مزاج انزل العياده . قول بقى بليييييز.
, مراد : شدها لحضنه ابدا . كنت هاخدك ونخرج ونروح المول واشتريلك هديه . وبعدها اعزمك ع الغدا . وبعدها اخدك ف مركب ع النيل . بس خلاص ياروحي مش مهم شغلك اهم ٢ نقطة
, فريحه : شهقت بصوت عالى . واتشعلقت ف رقبته موووورااااد حبيبى حبيبى . هي يعنى العياده هتطير . وباسته من خدو .بحبك اوى يامرادي .
, مراد : قربها لحضنه . بس لو مكنتيش تحلفى . وقرب منها . وعاشو وقت رومانسي ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, آدم : ف الشركه واتصل ع مريم . وردت
, مريم : ابتسمت . السلام عليكم يا آدم .
, آدم : وعليكي السلام ياقلب آدم . عامله ايه دلوقتى ياروحي ؟.
, مريم : الحمد لله ياحبيبى . تسلم لقلبى ويسلم سؤالك عليا .
, آدم : هو انا عندي كام مريم يعنى ؟.
, مريم : هههههه عندك اتنين . وحبيبتك التانيه قاعده جمبى اهي ٢ نقطة
, آدم : مريم نونو دي شبيه ليكي . لكن انتى الاصل ياروحي .
, مريم : منحرمش منك ابدا ياحبيبى .
, آدم : ولا منك ياحبيبتى . ها بعتى الغدا لفهد ورينو ؟
, مريم : ايوه من بدرى . ورينو اتصلت وطمنتنى انهم وصلو بالسلامه .
, آدم : **** يريح قلبها ويسعدهم . ومش عايزين ننسي هدية نجاحها .
, مريم : لا خالص انا فاكره . بس هانجبلها ايه ياترى !؟
, آدم : بتفكير . اممم ايه رايك لما نعرف نوع البيبى إن شاء **** . نجيبلها سرير البيبى . ونجهزلها اوضة ******* ٢ علامة التعجب؟
, مريم : و**** يا حبيبي هي فكره جميله اوي . لكن انا مبحبش اسبق الأحداث . محدش عارف بكره فيه ايه ٢ علامة التعجب
, آدم : حبيبتي تفائلو بالخير تجدوه . احنا هنتكل ع **** ونجهز غرفة الأطفال كهديه ليها وكمان لفهد . ورب الخير لا ايييه !؟
, مريم : اتنهدت بحب . لا يأتى إلا بالخير . ونعمه ب**** خلاص زى ماتحب وتعيش وتفرحنا يارب .
, آدم : حبيبتي تسلمي ٢ نقطةبقولك بقى علاجك الساعه ٤ يعنى كمان نص ساعه .
, مريم : بحب كبير . فاكراه ياحبيبى . ومتقلقش عليا . وافتكرت وقالت . صح يا آدم انتو هتعملو الحفله امتى بإذن ****؟
, آدم : طارق كلمنى وقالى يوم الجمعه إن شاء ****. يكون فهد فاق تماماً.
, مريم : طيب ياحبيبى ع خير إن شاء **** .
, آدم : حبيبتي انا دلوقتي عندى اجتماع وفونى هيكون ع الصامت . والساعه ٥ إن شاء **** . هروح انا وطارق . شركة رعد الجديده زي ما قولتلك . يعنى هرجع متأخر شويه .
, مريم : **** معاك ويجعل ليك ف كل خطوه سلامه ياحبيبى .
, ٢ نقطةفهد ورينو وصلو الشقه . وبعدها الغدا وصل .
, رينو : عملت لفهد كوباية عصير وقعدت معاه شويه ٢ نقطة وبعدها دخلت تاخد شاور . واتوضت ولبست طقم رقيق جدا وضربات قلبها مختلفه من فرط السعاده الل عايشاها ٢ نقطة ولبست الاسدال وخرجت .وجهزت الحمام لفهد علشان ياخد شاور . وفهد دخل ياخد شاور .
, ورينو : بتصلي العصر وبتدعي ف السجود لفهد وللعيله .
, وبعد الصلاه قلعت الاسدال ووقفت قدام المرايا وفردت شعرها وحطت لمسات خفيفه ع وشها ورشت برفان ولبست سلسله بإسم فهد. وخرجت . تجهز الغدا لفهد .
, فهد : اخد الشاور واتوضى ولبس . وخرج وشم برفانها الل مشتاقله وابتسم ورش برفان وصلى العصر . وبعد الصلاه خرج . وشاف معشوقته ف المطبخ وشاف بطنها الل كبرت شويه صغيره وابتسم بحب. وقرب منها وحضنها من الخلف . بتعملى ايه ؟
, رينو : قلبها دق بحرج . احم أبدا ياحبيبى انا بجهز الاكل ف الاطباق .
, فهد : بيشم شعرها وبرفانها . وحشتينى .
, رينو : جسمها رجف .ووشها بقى جمرة نار من الكسوف احم وا٢ نقطةوانت كمان .
, فهد : لفها ليه . وبيتامل جمالها . وقرب منها وباس جبينها حبيبتي **** يخليكي ليا .
, رينو : قلبها اطمن .وحطت راسها على صدره٢ نقطة **** يديمك نعمه ف حياتى كلها يافهد .
, فهد : رفع دقنها بايدو وخطف منها بوسه سريعه . بحبك ياقلب فهد.
, رينو : وانا بعشقك. بقول يحبيبى انت لازم تتغدي علشان العلاج .
, فهد : هز راسه . ماشي ياحبيبتى تحبى اساعدك ف ايه ؟
, رينو : اتحركت . تساعدنى ف ايه . ولا حاجه ده الاكل جاي جاهز وكل حاجه جهزت اهي . وشالت الصنيه . يلا بينا ياحبيبى
, فهد : ابتسم . وهز راسه .
, رينو : دخلت اوضة النوم وحطت الاكل ع التربيزه . تعالى ياحبيبى اقعد ع الكنبه . ولا تحب تاكل ع السرير .وشهقت.
, فهد : قعد ع الكنبه . وشدها لحضنه وقعدها ع رجله .
, رينو : اتخضت. بجد نفسي تبطل الحركه دي بتخض بجد .
, فهد : ضحك . ما انا قولتلك قبل كدا ومين هيشدك لحضنه غيرى .
, رينو : ههههه تعرف وانت مسافر بس قبل كدا يعنى . داخله الأوضه بتاعتى عند بابى . حد شدنى من كم البيجامه اتخضيت وقولت فهد. ولقيتها اوكرة الباب ههههههه .
, فهد : ضحك . لا اوكرة الباب دي عملتها مع الكل .
, رينو : باست جبينه نورت بيتك يافهد .
, فهد : باس أيدها . البيت منورش غير بوجودك فيه.
, رينو : بدءت تاآكله . وفهد اآكلها وكملو اكل . وبعدها رينو قامت وشالت الصنيه . وجابت العلاج وعطته لفهد . تحب اعملك قهوه .
, فهد : قرب منها . وحاوطها من وسطها . وقال بحب . لأ مش عايز قهوه انا عايزك انتي.
, رينو : اتوترت . وقلبها بيدق .
, فهد : باصص ف عينيها .وقلبه بيدق باشتياق ورجع خصله شعر ورا ودنها وحط ايدو ع خدها . وحشتينى .
, رينو : قلبها بيدق بسرعه . وبتتنفس بسرعه . وغمضت عينيها . وانت وحشتنى اوى يافهد .
, فهد : قرب منها وباسها من خدها برقه وعينيها . ورينو رفعت ايديها ع صدره . وفهد قربها منه اكتر . وباسها البوسه المعهوده باشتياق كبير ورينو تاهت في عشق الفهد ٢ نقطة
, وبعد فتره كبيره . فهد واخد رينو كلها في حضنه وبيمشي ايدو بين خصلات شعرها.بحب كبير ومبسوط انه رجع لمعشوقته حبيبته .
, ورينو : مخبيه وشها ف حضنه . وفرحانه أن الازمه دي عدت ع خير . وإن فهد اخيرا معاها .
, وعدى اليوم ع الكل بسعاده كبيره ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, وتانى يوم الضهر .
, . مراد اتصل ع فهد واطمن عليه . وقاله المدير منتظرنا ف الجهاز .وفهد قاله ساعه واكون ف الجهاز استنانى وقفلو.
, فهد : حرك راس رينو من ع صدره ونزلها ع المخده بشويش علشان متصحاش . وقام ياخد شاور .
, رينو : فاقت وقامت بكل نشاط وحيويه . ومبسوطه . وراحت ع الدولاب . وطلعت قميص وبنطلون لفهد . وجهزت الساعه والبرفان والجزمه وكل حاجه .
, فهد : خرج من الحمام . وشافها وشاف انها مجهزه كل حاجه وابتسم . صباح السعاده .
, رينو : قربت منه صباح الخير ياحبيبي وباسته من خدو وهو باسها من خدها . عامل ايه النهارده .
, فهد : كويس جدا الحمد لله .
, رينو : يارب ديما كويس ومبسوط . صلى الضهر اكون أنا اتوضيت وصليت وهجهز الفطار ٢ نقطة
, فهد : لا فطار ايه . مدير الجهاز مستنى ف المكتب .
, رينو : لا مينفعش كده . انت انهارده هتتاخر . وليك علاج بتاخدو قبل الاكل وبعدو . وجابت برشامة قبل الاكل اتفضل ومش هسمح انك تنزل من غير ماتاخد علاجك .
, فهد : ابتسم . واخد البرشامه . حاضر ياحبيبتى زي ما تحبى . بس بسرعه لانى كدا هتاخر .
, رينو : ف ثوانى مش هتاخر . وهفطرك واصلى بعدها لسه الصلاه ما اقامتش . وخرجت بسرعه . وغمضت عينيها ومتلخبطه . وقالت مامي اول حاجه بتعملها لبابى القهوه . ايوه يبقى انا اعمل القهوه . وراحت تعمل القهوه. وبتجهز ف الفطار .
, فهد : لبس وخرج .
, رينو : شافته وحطت الفطار ع السفره .وانبهرت بسم **** ماشاء **** . ايه ده يا فهد الجمال ده. قمر . وقالت بغيره هو ف ظابطات بنات هناك ؟.
, فهد : ههههههههه . ظابطات ؟. ايوه يستى ف ظابطات بنات هناك . ههههه
, رينو : بغيظ . انت بتضحك ع ايه . و**** يا فهد لو واحده بصتلك لاقتلها بايديا . وهولع فيها كمان . هاا .
, فهد : شاف غيرتها . ههههه قمر وانتى شايطه كدا . تعالى بقى نفطر علشان متأخرش .
, رينو : قعدت بنرفزه . اتفضل قهوتك .
, فهد : ههههه انتى بتتكلمى بنرفزه ليه بس ياحبيبتى . كأن فعلا ف بنات وكدا .
, رينو : صكت ع أسنانها . بص بقى علشان مطلعش عصبيتى عليك . تدخل الجهاز بتاعكو ده اي ظابطه تكلمك متردش عليها . واي واحده تقولك حمدلله على السلامه بردو متردش عليها . وإلا هاجيلك ع الجهاز . وهقتلهم كلهم .
, فهد : فتح بوقه بدهشه . وقال بهمس امم هرمونات الحمل اشتغلت . احم حاضر ياحبيبتي بصي ولا كأنى اعرفهم . حاضر .
, رينو : بغيظ . اشرب بقي القهوه .
, فهد : بصلها وبص للقهوه .
, رينو : ماتشرب القهوه يافهد .
, فهد : اه ايوه. حاضر اهو . وشرب القهوه وقلبه بيرقص من غيرة عشق الفهد عليه . وبعدها بلع ريقه بخوف ينهار ازرق لو عرفت بحوار جيسيكا . استر يارب وربنا يهديك يامراد وتلم لسانك عارفك تموت ف المقالب والمصايب .
, مراد : بيلبس . هههههههههههه و**** زي مابقولك كدا . البت جيسيكا دي كانت منمره ع اخوكي . هههههههههههه لا وايه راحو ديسكو ورقصو مع بعض .تخيلى.
, فريحه : شهقت ايييه . ديسكو فهد اخويا . استغفر **** العظيم .
, مراد : بخبث .بصراحه البت طلقه وصاروخ . يعنى فهد معزور بردو .
, فريحه : صكت ع أسنانها بغيظ مورررااااد. وانت مركز اوي بقى انها طلقه وصاروخ ها .
, مراد : يابت وانا مالى انا و**** كنت بعيد انتى عرفانى محترم .
, ٢ نقطة ايييييه **** يكون فى عونك يارينو يختى . وبص ل فريحه تخيلى كدا لما رينو تعرف أن فهد كان عايش مع جيسيكا ٤ علامة التعجب يلا سلم ع الشهدا الل هناك ٢ نقطة قوينااا ع فعل الخير يااااارب ٢ نقطة
, ويلا بقى هوصلك العياده ف طريقي. وخرجو .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, فهد : فطر وقام سلم عليها . ونبه عليها متفتحتش لأى حد . وودعها ونزل .
, رينو : دخلت وجريت ع الحمام بسرعه ورجعت . وحاولت تهدا . وبعدها اتوضت وصلت الضهر . واتصلت ع مريم تطمن عليها .
, فهد ومراد واكرم وصلو الجهاز . وكان ف ترحيب كبير جدا لمراد وفهد . والظباط زمايلهم يسلمو عليهم بترحيب مميز . والبنات الظباط قالو لمراد وفهد حمد**** ع السلامه . ومراد رد عادي . وفهد حاسس انه متراقب من مراته . وهز راسه ليهم وقال جواه **** يستر .
, ودخلو المكتب عند المدير . وسلم عليهم بترحاب كبير جدا . وشرحلهم الل حصل بالظبط .ان الميكروفيلم اكتشفوا أن عليه اسرار تخص الدوله والدول العربيه ٢ نقطة وإن جيسيكا اتسلمت للأمن الوطني في ايطاليا . وجثة تشانغ اتسلمت مع التاج للشرطه اليابانيه . وممنونين جدا للشرطه والجيش المصري . وكمان قدموا مكافاه ماليه كبيره لل 5 ضباط الل قامو بالمهمه دي ٢ علامة التعجب وكمان ف مكافأة مالية كبيرة من الجهاز لحضراتكم وتكريم ليكم بالترقيه الجديده برتبة مقدم . وأجازه طويله لتستردو فيها صحتكم كاملة . والتكريم هيتم يوم الخميس . وده شيك بالمكافأة الماليه من الشرطه اليابانيه. اتفضلو .
, مراد وفهد واكرم . اخدو الشيك وكان مبلغ كبير . وشكرو مدير الجهاز . وبعد ساعه جه المقدم حسن . وسلم ع فهد ومراد واكرم . واعتذر من فهد ف وجود المدير . وشرح وجهة نظره . واعتذر اكتر من مره لانه مكنش يقصد وفهد قاله حصل خير وكل حاجه حصلت ده نصيب والحمد لله انها جت على قد كدا .
, وبعد كدا . مراد وفهد سلمو ع الكل ومشيو . ومراد قال لفهد إن العيله كلها هتيجيلك الشقه علشان تزورك . وفهد. ابتسم وقال تشرفو هستناكم ٢ نقطةومراد قاله انا لازم امشي دلوقتي علشان اجيب فريحه من العياده ونروح ع الفيلا . وسلم ع فهد ومشي .
, .فهد ركب العربيه. واتصل ع معشوقته .وردت بسرعه الوو يافهد ٢ نقطة
, فهد : ابتسم قلب الفهد عامله ايه دلوقتى ياحبيبتى ؟
, رينو : حبيبى انا كويسه . طمنى عليك ؟
, فهد : انا كويس جدا الحمد لله٢ نقطة
, رينو : فهد انا ملانه انت اتاخرت ليه . هتيجي امتى بقى ؟
, فهد : ابتسم . حبيبتي ساعه بالظبط واكون عندك . انا اتصلت علشان اطمن عليكي . واقولك إن العيله كلها إن شاء **** هتيجي عندنا بعد المغرب ٢ نقطة
, رينو : ايوه ياحبيبى عارفه مامي قالتلى وكمان ماما رنا .
, فهد : تمام ياروحي . ها قوليلى بقى اجيب ايه وانا جاي علشان العيله ؟
, رينو : فهد انت لسه تعبان . تعالى انت بس . وابعت البواب يجيب كل حاجه . وكملت بطفوليه . ارجوك تعالى بقى واحكيلى كل حاجه . المقابله ف الجهاز كانت ازاى . وسيادة مقدم قلبى انا اتعاملو معاه ازاى . وكل حاجه كل حاجه . تعالى بقى .
, فهد : ضحك من قبله . حاضر ياحبيبتى . واتحرك بالعربيه ٢ نقطة وقال لكن قوليلى اتصلتى ع الدكتوره واخدتى منها ميعاد ؟
, رينو : بزعل ايوه ياحبيبى اتصلت . لكن الدكتوره مسافره مؤتمر طبى بره مصر . والممرضه قالت انها هترجع تفتح العياده بعد اسبوعين . وقالت إن ف دكتوره زميلتها حولت ليها كل الحالات علشان لو في ولاده .
, فهد : طيب تحبى نروح للدكتوره زميلتها . او نشوفلك اى دكتوره تانيه !
, رينو : لا ياحبيبى . انا هستناها لما ترجع إن شاء **** . نكون احنا حتى خلصنا العمره ورجعنا بالسلامه ٢ نقطة
, فهد : زي ما تحبى ياروحي . وانا كلها نص ساعه واكون عندك .
, رينو : برقه . توصل بالسلامه . خلى بالك من نفسك يا فهد .
, فهد : بحب . وانتى كمان خلى بالك منك ياقلب فهد ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, الساعه 5 ف فيلا السيوفى .
, فارس بيلبس ف الاوضه . ونده .بنرفزه روووودي ياااررودي .
, رودي : دخلت وشايله چود . وزعلانه . نعم صوتك جايب لعم عبدو الجناينى خير .
, فارس : اخد منها چود ونزلها ع الأرض . ومسك رودي من أيدها .تعالى معايا كدا .
, رودي : بعدم فهم من نرفزته . ايه يافارس انت ساحبنى كدا وراك ولا الجاموسه فهمنى مالك .
, فارس : مسك الشرابات . ايه ده . اييييه ده ؟
, رودي : نفخت بنفاذ صبر شراباتك صح كدا ؟
, فارس : صك ع اسنانه بغيظ مكبت . انا مش لاقي شراب واحد مع الفرده بتاعته . ايه ده بصي دي فرده سودا وجواها فرده كحلى . وده شراب بنى وجواه فرده بيج . وده شراب رصاصى وجواه فرده بلون تانى خالص .
, رودي : هرشت ف شعرها . وبصت ع الاسود والكحلى . اممم معلش يافارس اصل الكحلى قريب جدا من الأسود . وانا كنت برتبهم امبارح وچود كانت بتعيط اكيد ما أخدتش بالي ثوانى بس . وجابت درج الشرابات وقلبتو كله ع السرير بنرفزه. وقعدت تدور ع الالوان .
, فارس : واقف وفاتح بوقه بدهشه ٢ نقطة
, چود : جت ووقفت قدام فارس . ورفعت أيديها ليه بلهفه .
, فارس : شالها وفضل يتكلم معاها . اوعي ياچود تطلعي مجنونه زي مامتك فاهمه ياحبيبتى . انا بقيت بقول ل جلال صاحبى صباحك قشطه و**** يابنتى دي عدوه وبتنتشر **** يستر .
, چود : مش فاهمه حاجه وبتضحك .
, فارس : شاف رودي معلقتش ع كلامه واستغرب.
, رودي : بصوت متنرفز اهووو فرده سودا اهي . اتفضل . وليك عليا بعد ما نرجع من عند فهد ورينو . أشوف حكاية الألوان دي امسك.
, فارس : اخد منها الشراب . امسكي چود .
, رودي : اخدت چود . من غير ما تتكلم . وخارجه .
, فارس : استغربها . استنى عندك .
, رودي : وقفت من غير ما تلف نعم ف حاجه تانى !؟
, فارس : راح عندها ولف ليها . ممكن اعرف مالك ؟
, رودي : بعصبيه . مالى ؟ ده الل هو ازاى يعنى مالى انا كويسه ٢ نقطة
, فارس : شافها متنرفزه اوى . واخد چود ونزلها العبى بالعروسه دي ياچودي .وبص ل رودي . مالك يارودي متنرفزه ليه !؟ ف حاجه مدايقاكى ؟
, رودي : عينيها لمعت بدموع . احم ابدا ولا متنرفژه ولا حاجه . انا جهزت وماما رنا وبابا طارق جاهزين ياريت لو تجهز علشان ميتأخروش. بعد اذنك ٢ نقطةواتحركت .
, فارس : مسكها من دراعها . اله هو انا مش عارفك يعنى ؟ انتى متغيره من امبارح ٢ نقطة وكمان اول مره تقولى بابا وماما ع طول طاروق ورانوش . لأ بجد مالك يارودي .
, رودي : بصت ف عينيه . بلوم وعتاب . انا نجحت يا فارس ٣ علامة التعجب نجحت امبارح .نجحت في اخر سنه ليا . ومحدش افتكرنى . ولا حد سالنى ع النتيجه . مفيش غير رينو وبس .
, فارس : غمض عينيه .ولعن نفسه. لانه كان فاكر لكن لما فهد فاق نسي تماما . وفتح عينيه . ومسك دراعها حبيبتي . بجد اسف . و**** بجد اسف انا كنت فاكر . وقولت هشوف فهد واروح انا وانتى نجيب النتيجه . لكن لما فهد فاق انا ٢ نقطة وسكت .
, رودي : دموعها نزلت ومسحتها بسرعه . ولا يهمك عادي . مجتش عليك اصلا مفيش حد افتكرنى . هي رينو بس بعتتلى ع الواتساب . وابتسمت بزعل انا جبت جيد جداً مع مرتبة الشرف . ونزلت أيدو بهدوء . بعد اذنك انا هستناك تحت . واخدت چود وخرجت .
, فارس : غمض عينيه واتنهد . ومسح وشه بايديه . غبي يافارس دي حاجه تتنسي . اووف .
, فهد : لما رجع البيت بعت البواب يشترى كل الطلبات .وطلع سلم ع معشوقته . وشرح ل رينو كل حاجه . وقالها إن حفلة التكريم هتكون يوم الخميس . وكل العيله لازم تكون موجوده.
, ورينو فرحت جدا . بجوزها المقدم فهد ٢ نقطة وبعدها الطلبات جت . ورينو حست بتعب .وراحت الحمام بسرعه ورجعت وفهد بخوف دخل وراها بسرعه وحضنها من الخلف وساندها . وغسل ليها وشها . وساعدها وخرجو من الحمام . واخدها في حضنه واطمن عليها ونامو شويه . وبعد ساعتين فاقو ع صوت الفون وكان طارق وقاله ساعه والعيله هتكون عندك . وقامو اتوضو علشان المغرب قرب ي آذن و يلبسو ويجهزو . وفهد لبس قميص وبنطلون ورينو ساعدته وصلى المغرب . ورينو لبست فستان رقيقه و**** وصلت المغرب .وبعدها لبست ال**** . وف انتظار العيله .
, بعد المغرب ٢ نقطة
, كل العيله اتجمعت . والشقه عند فهد اللهم بارك مليانه بالأحباب .
, ومصطفى عزيز وشيرين عرفو لكن مش كل حاجه. وعاتبو آدم ومريم ورنا وطارق لكن صالحوهم . وحضرت عيلة عزيز كلها .
, أشرف وهنا ويوسف ومريم وكريم ومصطفى الصغير ٢ نقطة
, وعيلة الصاوي . جاسر وملك وساره ومالك وآسر .
, وعيلة . زياد جمال . حسام وهدى وزياد وماليكه وياسين .
, وعيلة . السيوفى . طارق ورنا وفارس ورودي وچود .
, وعيلة . محمد عزيز ونور وتيم وتمارا ٢ نقطة
, وعلية العدوي . مراد وفريحه وميرو وآدم .
, وزين وريتال واريان وليليان ٢ نقطة
, لكن آدم ومريم لسه موصلوش كالعاده ٢ نقطة
, زينب : راحت عند رينو علشان تقدم الضيافه.
, فهد قاعد مع الشباب كلهم . وكان مبسوط جدا ان بيته مليان من الاحبه والعيله الجميله دى متجمعه عندو ٢ نقطةورحب بيهم جدا .
, رينو : قاعده جمب رنا وملك وتيم ف حضنها. ورودي والبنات كلهم . وبترحب بيهم بسعاده كبيره . وعندها شعور مختلف بالسعاده . لكن لاحظت أن رودي مش ع طبيعتها .
, رودي : قامت . بعد ادنكو هدخل جوه ااكل چود .
, رينو : باست تيم . ثوانى ياتيمو روح العب مع كريم ٢ نقطة وقامت . تعالى يارودي . هاخدك لاوضة ******* . بعد اذنكو ياجماعه . وراحت مع رودي ٢ نقطةوقعدت جنبها ع السرير ٢ نقطة
, رينو : ها بقى قوليلى مالك مكشره اوى كدا . وماشيه معايه بالعكس .
, رودي : بصت في الأرض . ابدا مافيش حاجه.
, رينو : رفعت وشها . بصيلى هنا واكدبى .
, رودي : تعرفي إن فارس نسي حوار شهادتى خالص . وبابا الل جبهالى امبارح بعد ما طلبت منه . يعنى بابا كمان كان ناسي . محدش افتكر غيرك انتى . وقولت فارس اكيد مش ناسي اكيد ع الاقل هيسالنى وهيباركلى لكن مسالش خالص ولا جيت ع باله حتى طارق ورنا .
, رينو : مسحت دموعها . رودي المجنونه . انتى بتعيطى . يعنى انا لما اكون مبسوطه ومتحمسه واقول رودي بقى هتيجي والقاعدة مش هتكون حلوه إلا بيها . تكونى زعلانه كدا . طيب انتى فكرى هل هما نسيو عن قصد معاملة فارس ليكي متغيره ؟
, رودي : هزت راسها لأ .
, رينو : طيب طارق ورنا . رغم الظروف الل كانو فيها . وانهم كانوا لا قدر **** انهم ممكن بعد الشر يعنى يحصل حاجه لابنهم . حسيتى بتغيير منهم ليكى ؟
, رودي هزت راسها بلاء .
, رينو : ابتسمت . ومسكت أيدها . حبيبتي . بابا طارق وماما رنا بيحبوكي جدا . واستحالة أنهم يكونوا نسيو عن قصد .وانا واثقه من ده . انا اشهد ان رنا يوم امتحانك كانت بتدعيلك ومن قلبها . وكمان فارس يوم امتحانك كان متوتر جدا ٢ نقطة هما اكيد كانو فاكرين لكن فرحتهم برجوع فهد بالسلامه لخبطتهم .مش ناستهم ابدا . طيب انا كمان بابى ومامي . كانو مشغولين ب ابيه مراد وتعب فهد وانا الل فكرتهم أن النتيجه هتظهر .علشان يدعولى . وفارس استحاله أنه ينساكي واكيد كان هيسالك أو هيروح هو بنفسه وانا واثقه من ده ٢ نقطةفارس بيحبك جداا.
, رودي مش معنى انى راحت عن بالى حاجه تخصك ابقى مبحبكيش أو نسيتك . وبعدين ياستى التمس ل أخاك ال**** سبعين عذرآ . مش عذر واحد ولا حتى 10 لا سبعين عذر . ويلا بقى . فوقي وفرفشي كدا . انا عايزه أخرج للعيله القمر دي . هيقولو عليا ايه دلوقتي ؟
, رودي : ابتسمت بتمثيل . حبيبتي يارينو . ريحتى قلبى . قومي انتى اخرجي العيله وانا ها آكل چود علشان عايزه تنام . وهنيمها واحصلك .
, رينو : قامت اوكي ياروحي . وباستها من خدها . متتاخريش . وجايه تخرج الباب خبط .
, رينو : نزلت ال**** . وفتحت . ايوه يازوزو .
, زينب : سي فارس بيه واقف ف الطرقه وبيسأل ع الدكتوره ست رودي .
, رينو : بتفكير . همست روحي قوليله تعالى كلم رينو بسرعه بس من غير ما حد يحس بيكى .
, زينب : هوا حاضر ٢ نقطة وقالتله ٢ نقطة
, فارس : جه بقلق . خير يارينو رودي فيها حاجه ؟
, رينو : ابدا ! هي قاعده جوه . وانت سالت عليها . اتفضل ادخلها .
, فارس : هز راسه . متشكر جدا . بعد اذنك .
, رينو : ضحكت بصمت . وراحت ل زينب . طلعتى الضيافه يازوزو .
, زينب : في ثوانى ياست رينو كل حاجه جاهزه .
, رينو : بصت ف الساعه . ونفخت بابى ومامي أتأخرو .
, فهد : جه . ايه يارينو سايبه العيله واقفه عندك ليه ؟
, رينو : أبدا ياحبيبى انا بس كنت بشوف الضيافه .
, فهد : طيب تعالى متقفيش كتير انتى تعبانه . وزينب هاتهتم بكل حاجه . وبص ل زينب انا عايز العشا يكون مميز يازينب فاهمه .
, زينب : من عينيه ياسي الرائد فهد بيه .
, رينو : ههههه يازوزو اترقى وبقى مقدم قد الدنيا .
, فهد ورينو اتخضو. لأن زينب زغرطت.
, رينو : ههههههههه . رهيبه يازوزو .
, فهد : بص للعيله وشاور . لانهم استغربوا . مفيش حاجه . دي زينب بتحييى الليله .
, زينب : يألف نهار مبروك ياسي مقدم الرائد فهد بيه .
, فهد : هههههههه . **** يبارك فيكي يازينب . يلا يارينو . يلا يامرات مقدم الرائد . ههههه.
, رينو : ضحكت . يلا بينا . وبصت ل زينب بسرعه يازوزو . وراحو للضيوف ٢ نقطة
, وجرس الباب رن . واخيرا كان آدم واميرته .
, ودخلو مبتسمين .السلام عليكم .
, كلهم . ضحكو . وعليكم السلام ٢ نقطةوسلمو ع الكل . ووجودهم فرق كتير ف وسط العيله ٢ نقطة
, فارس : قفل الباب . وقعد جمب رودي .
, رودي : شافته و قاعده ساكته .
, فارس : مسك أيدها رودي حبيبتى . اوعي تكونى مفكره انى مش فاكر . و**** انا فاكر بس لما فهد فاق صدقينى من الفرحه انا اتلخبط . انا حتى روحت السفاره من غير الأوراق بتاعتى . وباس ع أيدها قلبك ابيض يارودي . متزعليش منى .
, رودي : شدت أيدها . خلاص مفيش حاجه .
, فارس : قرب منها وباسها من خدها . وابتسم يعنى مش زعلانه من فاروسه حبيبك .
, رودي : كتمت الضحكه . ورسمت الجديه . لأ مش زعلانه واتفضل اطلع بره بقى .
, فارس : طلع من جيبه مفاتيح . وشاور بيها قصاد عينيها . وبيضحك .
, رودي : بصت للمفاتيح ومش فاهمه . وقالت ايه يافارس انت هتنيمنى مغناطيسيآ ولا ايه .
, فارس : بهزار . بيحرك المفاتيح وبيقول ناااامى . نااااامي هههههه
, رودي : ههههههههه . و**** يا جدعان . علمناهم الشحاته . انجز وقول مفاتيح ايه دي ؟
, فارس . نزل چود من ع حجرها . وقال عشان ردة الفعل هتبقى قويه جدا . وبص ل رودي . ومسك ايدها وباسها برقه وحط فيها المفاتيح الف مبروك ياحبيبتى . مفاتيح العياده بتاعتك .
, رودي : تنحت . وفتحت عينيها على الاخر . وفتحت بوقها . ومصدومه ٢ نقطة
, فارس : ضحك على رد فعلها . وشاور بايدو ع وشها الوووو انتى يابنتى . ياحجه .
, رودي : غمضت عينيها وفتحت بتستوعب . ا.ا٢ نقطةانت اا.انت قو ٢ نقطةقولت ايه . دي .دي مفاتيح ايه ؟
, فارس : دي مفاتيح عيادة الدكتوره رودي السيوفى .
, رودي : شهقت وحطت ايدها على قلبها وايدها التانيه ع قلبها . وبصت ل فارس وحضنته بفرحه كبيره . فاااارس مش معقول . وضحكت بدموع . لالا انا بحلم ههههههههه .
, بجد انت بتتكلم جد وطلعت من حضنه قول و**** كدا ٢ نقطة
, فارس : ابتسم ع سعادتها . ومسح دموعها . و**** بجد . والعياده دي بجهز فيها من زمان انا وطارق . واتفقنا أن العياده دي هتكون هدية نجاحك وطارق صمم انه يشترك معايه فيها . ومسك وشها بايديه رودي انا عمرى ما انساكي انتى شريكة حياتي . انتى حبيبتى . اسف انى زعلتك منى عن غير قصد منى .
, رودي : اترمت في حضنه . بحبك يا فارس .بحبك اوى . وضمته لقلبها بكل قوتها .
, فارس : وانا بموت فيكي يا مجنونه .
, چود : لما شافتهم حاضنين بعض . فضلت بتتكلم كلام متقطع كأنها بتزعق وبتشد فارس بعيد عن رودي .
, فارس : ضحك وطلع رودي من حضنه . ورودي ضحكت ع چود .
, فارس : شال چود . وچود حضنت فارس ونامت ع كتفه .
, رودي : حمدت **** ف قلبها وكل الزعل اختفي . وكانت طايره من الفرحه ٢ نقطة وبعدها فارس نيم چود . وخرج مع رودي مبسوطين.
, الكل قاعد . مبسوط . وطارق ورنا باركو ل رودي .
, وطارق : قال ل رينو هدية نجاحك ف اخر سنه إن شاء **** وهتكون عياده زي رودي بالظبط . وفهد اتفاجئ .
, ورينو فرحت جدا .وقامت شكرت طارق بفرحه كبيره . وحضنت رنا . ورينو ورودي قعدو جمب بعض مبسوطين .
, آدم ومريم فرحو جدا بالمفاجاه الجميله دي .
, ومحمد. ونور . كانو منسجمين ف عالم تانى .ومبسوطين .
, زياد : قاعد جمب زين ومراد وبيهزرو . وزياد واضح عليه السعاده .
, ماليكه بتشاور ليه وبتقولو قول انت .
, زياد : مبتسم وهز راسه بلاء قولى انتى .
, مراد : واخد باله . جرا ايه يا جدعان . عايزين نعرف ف ايه .؟ هتعزمو ع بعض كتير ؟
, زياد : انت ياض راشق عينيك دي ف كل حته ؟
, فهد : مايبقاش مراد العدوي .
, مراد : غمز لفهد . مابلاش انت يافهوده .
, فهد : كشر عينيه . وبصله بغيظ .
, آدم : قرب من فهد . هو الواد ده ماسك عليك ذله .؟
, فهد : مراد ابنك ده مسيرى اصوره بالجرم المشهود علشان يحل عنى .
, آدم : ههههههههه . يبقى الحوار فيه حريم مش كدا ؟
, مراد : ههههه وهمس لفهد جيسيكا ابنة كيڤين هههههههههه .
, آدم : ههههههههه . لالا لازم اعرف كل حاجه .انا كنت مستنى انك تفوق بالسلامه ومراد يحكيلى ع المأموريه بالتفصيل .
, مراد : وبالتفصيل الملل وحياتك ياحج .ورقص حواجبه لفهد .
, فهد : صك ع اسنانه بغيظ مكبت . ماشي ياموووراد وليك روقه .
, مراد : هههههههههههه
, آدم : متقلقش ياض يا فهد انا معاك .
, فهد : وده العشم ياعمي أصل ابنك ده هيخلينى ارتكب جنايه .
, آدم : بص قدامه وقال جواه لا متقلقش من جهة هترتكب جنايه . ف انت هترتكبها قريب جدا . (ويقصد وليد ) .
, زياد : شاور ل ماليكه بهمس لأ مش هاقول . قولى انتى .
, مراد : قام وقف وقال بصوت عالى . بااااااس . ياجماعه زياد وماليكه عايزين يقولو حاجه . بس اظاهر عايزين دافعه منى . يلا يازيزو اتفضل قول . او هي تقول . علشان انا جوعت .
, زياد : كشر عينيه . وشد مراد وقعده جنبه . عليا النعمه ماليك حل .وبص ل ماليكه قولى انتى بقى خلاص .
, الكل بص ل ماليكه . الل وشها احمر جدا .
, ملك : مسكت ايدها عايزه تقولى ايه يا حبيبتي٢ نقطة
, ماليكه : احم . وقالت بحرج . انا ٣ نقطةانا . وغمضت عينيها . انا حامل .
, الكل : فرح جدا والفرحه مضاعفه . وحسام وهدى طارت من الفرحه. وجاسر وملك والكل بارك وهنا .
, مراد : خبط ع كتف زياد مبروك ياوحش و**** فرحتلك .
, زياد : بفرحه . **** يبارك فيك يامراد .
, نور : **** **** ع الاخبار الحلوه . مبروك ياماكي .
, ماليكه **** يبارك فيكي يانور .
, بعدها : رينو. قامت وقالت ل زينب تجهز العشا . وفهد قال العيله أن التكريم يوم الخميس . والعيله لازم تبقى موجوده .
, والعشا جهز والكل قام اتعشى .وكان عشا مميز والكل قاعد بيضحك ومبسوط . وقضو سهره جميله . والكل روح ع بيته ونامو بسعاده وسلام .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, عدى يوم كمان .
, فهد : بدء يتحسن . وقاعد ف الليفنج .
, رينو : ف المطبخ بتعمل عصير فراوله ومش طايقه ريحته . وخلصت العصير بسرعه علشان مترجعش . وخرجت اتفضل ياحبيبى اجمل عصير فراوله لفهد حبيب قلبي .
, فهد : اخدو منها . تسلم ايدك ياروحي . وحطه ع الترييزه . تعالى اقعدي ف حضنى . واخدها ف حضنه . وحط ايدو ع بطنها . الواد عامل ايه انهردا . اوعي يكون مدايقك .
, رينو : ابتسمت وحطت أيدها ع بطنها . هو بيرفص أحيانا بس ع قلبى زي العسل . وبعدين ممكن تكون بنوته . انا بحب البنات كيوت اوى .
, فهد : باس بطنها اي حاجه منك تبقى جنه . انا راضي ولد بنت كله نعمه ورزق من عند **** . وربنا يستر لو بنوته . هتتحجب وهي ف كيجي .
, رينو : شهقت . ايييه . لأ بقولك ايه . سيب حكاية ال**** .دي عليا انا زي ما . مامي علمتنا بنتى كمان هتتحجب ف سن معين . ومتقفلنيش بقى . انت غيور اوى .
, فهد : ههههههههه. وقال ٢ نقطة حبيبتى وماكانت الحسناء تكشف سترها ٢ نقطة ولو كان أرباب البيوت رجالا .
, إن الجمال لدى الفتاة دين وعقل وإحتشام .
, رينو : اهو الفتاه . الفتااااه . مش طفله صغيره ف كيجي وهي إن شاء **** هتتحجب ف السن الطبيعي ليها متقلقش. وسيبها ع **** .
, فهد : ونعمه ب**** . اصل انتى متعرفيش ف سنها الطبيعي ده هتتنقب بإذن **** ٢ نقطة
, رينو : خنقته من رقبته بغيظ وهزار . انا بقول نجيب مع البامبرز . **** واسدال وخمار للبيبى .
, فهد : هههههههههه . وقربها من حضنه . الحمل مخليكى عنيفه اوى .
, رينو : اممم . عندك حق . سعات بحس انى عايزه اضرب اي حد قدامى .
, فهد : اممم خلاص اولدى انتى بس بالسلامه . وانا همرنك .
, رينو : اوووف يافهد انت مانستش انا مش عايزه اتمرن متعبه اوى ٢ نقطة
, فهد : لازم ياحبيبتى .انا اصلا بمرنك علشان تتدافعى عن نفسك . ولو حد دايقك ف الجامعه او ف الشارع .
, رينو : ملامحها اتغيرت . وافتكرت وليد . وسكتت ٢ نقطة
, فهد : شاف تعابير وشها . وقال بشك ٢ علامة التعجب رينو ف حاجه حصلت معاكى وانا مسافر !؟
, رينو : بلعت ريقها بتوتر . ها ٢ نقطة لا اه . لأ لأ احم اصل ٢ نقطةوسكتت .
, فهد : عدلها واتعدل . وقال بصوت جهورى . لارين ف حد دايقك وانا مسافر . واتمنى أن غلط زمان مايتكررش وتخبى ٥ علامة التعجب
, رينو : شافت فهد اتعصب . وخافت عليه .وحطت ايدها ع خدو . حبيبى انت .انت تعبان . و٣ نقطة ومكملتش من فهد.
, فهد. : شال أيدها وبصلها بتحذير . ايه الل حصل . ومش هسال تانى ٣ علامة التعجب
, رينو : اتنهدت بزعل . وخوف ف نفس الوقت . وقالت لفهد . حاضر . الل حصل أن من اكتر من شهر كنت ف الجامعه وقاعده ف المدرج وحصل ٩ شرطة وحكتله ع كل حاجه . وخافت من تعابير وش فهد وانه قومها وقام وهو بيسمعها.
, فهد : قام من مكانه وقبض ع ايديه وصك ع اسنانه . وبصلها بغضب متعرفيش اسمه ايه !؟
, رينو : بدموع. هزت راسها بلاء .
, فهد : اخد موبيله ومفاتيحه وخارج بسرعه .
, رينو : جريت وراه بدموع . ومسكته فهد. فهد ارجوك انت تعبان .هو اتسجن خلاص .
, فهد : شد أيدها . وقال بغضب انا نازل ومش عايز اسمع كلمه واحده .
, رينو : وقفت ورا باب الشقه . فهد حاول تهدى . ارجوك انت مش شايف نفسك .
, فهد : صك ع اسنانه ابعدي يا لارين من وشي .
, وبصلها وعينيه بطق شرار . انا لازم اعرف مين الل لمس مراتى . وزعق اتحرررركي .
, رينو : اتخضت . وقالت بدموع فهد ب**** عليك خلاص هو اتحبس ٢ نقطةومحصلش ليا حاجه ٢ نقطة
, فهد : مسكها من دراعها . وحركها ومردش عليها . وفتح الباب وقفله . ونزل بسرعه وركب العربيه وساق بسرعه كبيره جدا٢ نقطة
, رينو : قعدت ف الليفنج وخايفه ان فهد يرتكب جنايه ف القسم وخافت تتصل ع فهد . واتصلت ع زين لانه عارف بالموضوع لكن خارج التغطيه . ٢ نقطةوجسمها رجف وبتعيط وحست بدوخه .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, فهد سايق بغضب . وبيفكر ف مين الل فكر يلمس مراته . وعايز يقلعها نقابها . وكمان يصورها . لااااااااااااااء ده حكم ع نفسه بالمووووت . وفرمل العربيه مره واحده قدام شركة آل العدوي. ونزل بسرعه . ودخل الشركه دخول يخوف . وطلع ع مكتب زين .
, السكرتيره : شافت فهد جاي . ابتسمت لكن ابتسامتها اختفت من شكله الغضبان . وملحقتش تقوله ثواني يافندم .
, فهد : فتح باب المكتب بغضب .
, .وزين اتخض واتفاجئ . فهد . وزين قلق لما شاف فهد بالشكل ده ٢ نقطةوقال استر يارب .
, فهد : خبط بايديه ع المكتب . هو مين واسمه ايه وف اي قسم ؟
, زين : فهم . اهدا يافهد . وليد مارحش القسم .
, فهد : كشر عينيه . وليد ٣ علامة التعجب؟ وبص ل زين وبصوت يخوف اسمه وليد ايييييه !؟
, زين : اتنهد بحيره . ممكن تهدا . وحقك هتاخدو . وآدم محطوش ف الحبس هو ف المخزن .
, فهد : بغضب . اسسسسسسمه ايييييه ؟
, زين : اسمه وليد الشامي .
, فهد : اتصدم . وصك ع اسنانه بغيظ وعملت صوت . وخرج من المكتب وشكله هيصور قتيل ٢ نقطة
, مراد : كان رايح مكتب زين وشافه ٢ نقطة ونده عليه لكن فهد مردش أو مش سامح حد ولا شايف حد غير وليد الشامي ٢ نقطة
, مراد : دخل علشان يسأل فهد ماله . وشاف زين بيقفل الملفات بسرعه وخارج . وقال مراد ٢ علامة التعجب؟ كويس انك جيت .
, مراد : بقلق . ف ايه يازين !؟ ايه الل حصل!؟ وفهد خارج كدا ليه ؟
, زين : بيجرى تعالى بس بسرعه هحكيلك كل حاجه ف العربيه ٢ علامة التعجب
, مراد : جري بسرعه . وركب العربيه . وزين جمبه .اطلع ع مخزن الصحراوى .
, مراد : ساق بسرعه. احكيلى بسرعه ف اييه؟
, زين : طلع الفون . ثوانى طيب هتصل ع آدم . واتصل . ورد .
, آدم : ايوه يا زين ؟
, زين : بتوتر . بابا دلوقتي فهد عرف حوار وليد ومعرفش من مين واكيد من رينو . وراح لوليد وشكله مايبشرش بالخير . وانا ومراد هنحصله
, مراد : بهمس وليد ٢ علامة التعجب؟ مين وليد ده ؟ورينو وفهد !؟
, آدم : بهدوء طيب تمام . بلغنى بالل هيحصل بعد ما فهد يخلص .
, زين : اتنهد . حاضر . حاضر يابابا وربنا يستر . وقفل .
, آدم : اطمن إن مراد وزين هيكونو موجودين مع فهد ٢ نقطةوقاعد ع كرسي المكتب ورجع ضهره لورا. وقال بالشفا ياوليد .
, مراد : ماتحكي يازين . مين وليد ده . وف المخزن ليه ؟ وايه علاقة رينو وفهد وكمان انت وآدم !؟ ماتفهمنى . فهد شكله هيصور قتيل ٣ علامة التعجب
, زين : ده واحد زميلكو ف الشغل . اسمه وليد الشامي واتعدى ع اختك رينو !
, مراد : فرمل العربيه . وبص ل زين . وزعق بغضب انت بيتقووووول ايييييه يازييييين .
, زين : هي ليله مش معديه انا عارف . سوق يامراد الحق فهد وانا هشرحلك .
, رينو : ف الشقه رايحه جايه . رايحه جايه . وحست ان بطنها مشدوده . وبتتنفس بصعوبه . وقلقانه ع فهد . واتصلت ع فهد اكتر من مره ومردش . وف الاخر فهد قفل الفون .
, زين : حكى كل حاجه لمراد . ومراد شايط ع آخرو . ولكن استريح نوعا ما لما عرف ان رينو علمت عليه . وإن كمان آدم وزين حابسينو ف المخزن . لكن أتأكد أن فهد مش هيرحمه . ومراد ساق بسرعه البرق علشان ينقذ ما يمكن إنقاذه ٢ نقطة
, فهد : سايق بجنون . واخيرا وصل المخزن .وفرمل العربيه مره واحده . وفتح الباب ونزل . وراح ع المخزن . وقال للجارد .بغضب افتح الباب .
, الجارد : عارف فهد كويس . وفتح الباب ٢ نقطة
, فهد : دخل بسرعه . وشاف وليد متربط ف الكرسي . وبص للحرس فكو الكلب ده .واطلعوا بره .
, وليد : متربط والجرح علم ف وشه لكن مش مرهق وصحته كويسه لانه بياكل ويشرب كويس . وسمع صوت فهد ولكنه اتخض من شكل فهد ٢ نقطة
, الحرس فك وليد وخرجو بره وقفلو الباب ع فهد ووليد.
, وليد : قام وقف ٢ نقطة
, فهد : اول ما وليد وقف . قبض ع ايديه . واتحرك بخطوات سريعه . ومسك وليد . بوكسات ف وشه . من مايتكلم
, ووليد . طول بعرض . ورد الضربه لفهد اكتر من مره. ورفع ايدو علشان يدي فهد بوكس ف وشه
, فهد : من غير مايبصله مسك كف ايدو . وضغظ عليه بكل قوته . وفهد من غيظه عروقه برزت . وقرب من وليد . وقال بغضب . انت حفرت قبرك بايدك ياوليد ياشامي . وقبل ما وليد يرد . فهد ماسك ايد وليد وآداله كام روسيه ورا بعض . ووليد بدء يدوخ .
, فهد : مسك وليد من قميصه وكام بوكس ف وشه ومسكتش غير لما بوقه اتعور ومناخيرو نزفت ٢ نقطةوبعدها كام ركبه ف بطنه . ووليد موطى اااه . فهد مسك وليد من رقبته ورفعها ونزلها جامد خبطها ف الكرسي الحديد . وجبهة وليد اتفتحت .ااااه . وبيكح ومش قادر ياخد نفسه ٢ نقطة
, فهد : قلع التيشرت . وقرب من وليد . ومسكه من ياقته ومشي بيه لحد عمود خرسانه . ومسك رأس وليد وضربها جامد ف العمود . انت بقى بتلمس مراتى انا . وخبطه تانى ف عمود الخرسانه . انت عايز تقلعها حجابها ونقابها . وفهد صرخ بصوته كله من الغيظ وبيضرب ف وليد الل بيصرخ من الالم وعينيه اتقفلت وازرقت .
, فهد : قام . وشال الكرسي الحديد . علشان يفنش ع روح وليد .
, وليد : بينهج وحاسس أنه بيموت خلاص .
, فهد : نازل بالكرسي ع دماغ وليد خلاص .
, لكن : مراد داخل جري ولحقه وزق الكرسي بعيد . ومسك فهد . باااس يافهد الواد هيموت ف ايدك .
, فهد : بيزق مراد . اوعااااا يامراد . ابن الكلب ده لازم يمووووووت . لازم يمووووووت .
, زين : شاف شكل وليد . ينهار مش فايت هو ده وليد ٣ علامة التعجب؟ وبص ع فهد . وقال ع رأي آدم احنا عذابنا كان هيبقى رحمه ليه من فهد .
, مراد : كتف فهد بحرفيه . اهدا خلاص انا هتصرف . خلااااص .
, زين : جري ع فهد . خلاص يا فهد . و**** الواد هيموت . وهتخسر نفسك ومستقبلك علشان كلب زي ده . كفايه الل حصله . وكمان لسه هيتحبس . وكمان مراتك علمت عليه . انت مش شايف الجرح الل كان ف وشه . وبص ع وليد . جرح ايه بقى اهو مبقالوش معالم من أصله . **** يرحمه .
, مراد : فهد. انا هسيبك وعايزك تهدى خالص . انا هتصرف و**** ما هيعدي منها . وبص ل وليد . وقال احنا سترنا ع الكلب ده اكتر من مره . وآن الأوان اننا نكشف كل حاجه لمدير الجهاز . وصدقنى يصحبى هيرقصوه ع الشناكل . و**** لاجيب حق اختى بس تعالى اقعد واهدى .
, فهد : فك نفسه من مراد . وبينهج بصوت مسموع . وبص ل مراد ابن الكللابب ده مش لازم يعيش يامراد . ده كان عاوز ٣ نقطةوسكت .
, مراد : انا عارف زين حكالى على كل حاجه . مراد مشي خطوتين وحط رجله ع صدر ليد وقال اظاهر كدا ياض يا فهد أن وليد الشامي الرائد سابقا كان محروق اوى مننا . ومعرفش يوقع الرجاله الل هو احنا . ودور ع الحريم . هههههههههههه . بس ميعرفش أن حريمنا بميت راجل . واهي اصغر واحده ف العيله علمت عليه . والجرح علم وهيفضل زكري جميله اوى . ههههههههه . وبص ل زين .وقرب اوى من وش وليد وقال ٢ نقطة هي كانت أنهى ركبه ياباشمهندس زين الل اخت المقدم مراد العدوي . ومرات المقدم فهد السيوفى . علمت عليها .
, وليد : بينهج . وقلبه اتملى غل لما سمع اسم الرتبه الجديده وقال جواه مقدم ٤ علامة التعجب؟
, زين : اليمين . اليمين ياسيادة المقدم ٢ نقطة
, مراد : شد . وليد من قميصه وقومه . وشق بنطلون وليد من عند الركبه . وشاف اثر الجرح . هههههههههه شايف يازين اختك عملت ايه . ف الرائد سابقا .هههههههه . وبص ل وليد بغل . ده انت هيطلع تيت اهلك . ومراد متغاظ واداله بوكس الفينش . الل خلى وليد يقع مغمى عليه . مراد نده ع الحرس . خدو الكلب ده حطوه ف شنطة العربيه بتاعتى .
, فهد : واقف بينهج بغل وايديه عليها ددمم . وعينيه ع وليد . ومسك التيشرت وسابهم ومشي .
, زين : نده عليه ومردش .
, مراد : سيبه يازين . هو هايهدا مع نفسه ٢ نقطة
, الحرس : شالو وليد وحطوه ف شنطة العربيه .
, فهد : ركب العربيه وساق بسرعه ومتغاظ ٢ نقطة
, مراد ركب العربيه .هو وزين ومراد ساق ٢ نقطة
, زين : اتصل ع آدم . وحكاله كل حاجه وقفل .
, آدم : قاعد مبتسم . وبعد كدا ضحك ع غيرة الفهد .
, مراد : وصل زين الشركه . وطلع ع الجهاز وقريب من الشركه٢ نقطة
, رينو : ف البيت الانتظار بيقتل فيها . وبطنها اتشنجت ع الاخر وحست بمغص . ونفسها خلاص مش قادره . واتصلت تانى ع فهد غير متاح . واتصلت ع زين مشغول . واتصلت تانى مشغول . وقامت بتعب علشان تغسل وشها لكن بطنها اتشدت وداخت اوى . وحست انها هيغمى عليها . وفقدت توازنها ووقعت مغمى عليها .
, مراد : وصل الجهاز . وفتح شنطة العربيه . وشال وليد ع كتفه . وداخل بيه والكل ف حاله من الدهشه والاسئله ع وشهم . وكله بيهمس ومحدش فاهم حاجه ٢ نقطة
, مراد : قابل المدير ف المبنى وهو خارج . وف وسط كل الموجودين ٢ نقطة
, المدير : شاف مراد وشايل حد ع كتفه . وقال بتعجب مراد ٢ علامة التعجب
, مراد : رما وليد ع الأرض . والكل بيبص عليه ومش عارفين من الل وشه غرقان ددمم ده . ياترى جاسوس ولا مهرب ،؟
, المدير : بص عليه وقال ل مراد مين ده ؟
, مراد : بصوت مسموع للكل . ده وليد الشامي الرائد سابقا لو سيادتك تفتكروا يافندم .
, الكل بيهمس وليد الشامي ٣ علامة التعجب؟ وحصل هرج ف المكان . والمدير بصلهم والكل سكت . وبص ل مراد . ايوه فاكرو . ماله وايه الل عامل فيه كدا ؟
, مراد : انا هاقول لحضرتك . وليد الشامي عامل مصايب كبيره واحنا نصحناه اكتر من مره . شنطة الدولارات المتهربه الل انا كنت جبتها لحضرتك وسلمتهالك باسم وليد الشامي . ده كان سارقها وانا والمقدم فهد عرفنا ونصحناه بالحسنى من باب الزماله واخدت منه الفلوس وسلمها للجهاز .وبعد كده . انقذناه اكتر من مره من جريمة اداب . ومامورية حسان ابو هيبه .اكبر تاجر هيروين . ولما اتقبض عليه وليد أخد نص الكميه . وبردو عرفت انا والمقدم فهد . وانا كنت هتعدى عليه بالضرب لكن المقدم فهد منعنى . وخدنا منه الكميه وسلمناها للجهاز ٢ نقطة وهددناه واقسمنا إن لو حصل منه اى خلل تانى لا نبلغ الجهاز . والل يحصل يحصل . ولما اترفد فكرنا إن كدا خلاص . لكن لأ . وليد الشامى راقب أهل بيتنا واحنا مسافرين ايطاليا يافندم. ولما معرفش يأذي حد جوه البيت . راح لاختى الجامعه وهي منتقبه ومرات المقدم فهد ف نفس الوقت. وكانت بتجيب اوراق مهمه انهردا ٢ نقطة وتعدى عليها وهددها أنه هيجردها من ٤ نقطة ومكملش كلامه لان الكل فهم قصده . وقال . ووليد قالها هصورك ف قلب الجامعه . وهبعت صورك بالمنظر ده لاعز اتنين عندى . وطبعا كان يقصدنى انا وفهد . ولأن اختى متدربه كويس .هي الل عملت فيه كل ده . يعنى اختى دافعت عن نفسها .
, الكل : بيهمس معقول بنت شوهته كدا . وضحكو ع شكل وليد . ومراد سمع واحد بيقول بنت بميت راجل بصحيح . حاجه تشرف .
, وسمع واحد بيضحك وقال يعنى وليد بالطول والعرض ده نهايته كانت ع ايد واحده ست .
, المدير : هز راسه . انا كنت فاكرو أنه هيتعدل . لكن للاسف . تمام يامراد . انا فهمت انت عايز ايه بالظبط . واطمن حق اختك هيرجع . وشاور ل اتنين . تعالو شيلو البنى آدم ده . وابعتوه للمقدم سمير . وهو هيصرف معاه . وبص ع وش وليد . وبص ل مراد . متاكد ان اختك هي الل عملت كل ده فيه ؟
, مراد : ابتسم . وهز راسه . وشديتها منه بالعافيه يافندم علشان ترحمه ٢ نقطة
, المدير : فهم . وابتسم وهز راسه . اممم ماشي سلملى ع المقدم فهد . وقوله حفلة التكريم بكره وعايزه يبقى هادي ٢ نقطة
, مراد : هز راسه تمام يافندم . واستاذن ومشي .وركب العربيه وهو بيضحك واتحرك .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, فهد : رجع البيت وكان مخنوق جدا ومتعصب. وفتح الباب . ودخل وقفل الباب . لكن اتصدم . لارررين . وجري عليها ونزل على ركبه برعب حقيقى. لارررين . لارررين . وشالها ونيمها ع الكنبه . ورفع ايدو جاي يخبط ع خدها . شاف ددمم وليد ع ايدو . وقام بسرعه ع الحمام الخارجي . وغسل ايديه . ولعن نفسه .وخرج بسرعه . ونزل على ركبه قدامها . وبخوف حقيقي .وبيخبط على خدها رينو . رينو حبيبتى فوقي . وقام بسرعه دخل اوضة النوم وجاب البرفان . ورش ع ايدو وحط ع أنفها .
, رينو : بدءت تفوق . وكحت ٢ نقطة
, فهد : اتنهد بأريحيه .وقعد على ركبه. ورفع راسها ع مهلك . وجاب كوباية الميا اشربى ياربنو .وبيشربها .
, رينو : مسكت الكوبايه بضعف وشربت . وبتنهج . وبصت ع فهد وغمضت عينيها وقلبها استريح انه موجود قدامها ٢ نقطة
, فهد : غمض عينيه واتنهد بزعل . ومسك راسها واخدها في حضنه . ومسد ع شعرها .
, رينو : رفعت ايديها وحضنته . بدموع واتكلمت بتعب . فهد الحمد لله انك رجعت . وخرجت من حضنه . ومسكت وشه بايديها حبيبى انت كويس . انا كنت هموت من القلق .وفونك مغلق . انت روحت فين يافهد .
, فهد : زعل جدا من نفسه ع شكلها وخوفها بالشكل ده . وكمان واضح عليها التعب . ورفع ايدو بيرتب شعرها . انا اسف انا كنت مخنوق شويه . ونزلت .
, رينو : بتعب ومسكت بطنها . ايوه روحت فين عملت ايه انا كنت هموت من الرعب يافهد . انت مكنتش شايف نفسك عامل ازاى !
, فهد : بصلها . انتى حاسه انك تعبانه . تعالى اخدك ع المستشفى .
, رينو : لا لا انا كويسه . هي بطنى اتشجنت شويه من التوتر . وشويه كدا وهكون كويسه ٢ نقطة
, فهد : قام .تعالى نامي ف السرير .وهعملك حاجه سخنه تشربيها . وشالها وراح بيها ع اوضة النوم ونيمها ع السرير . ارتاحي .
, رينو : مسكت ايده . راحتى معاك انت يافهد . وعلشان خاطرى حاول تهدى شويه . انت كان شكلك ما يبشرش بالخير ابدا .
, فهد : رجع خصلة شعر ورا ودنها . رينو انا قولتلك ميت مره . (انتى لأ) حد يبصلك غيري لأ ٢ نقطة حد يفكر فيكى غيرى لأ ٢ نقطة حد يلمسك غيري ممنوع . فاهمه . واتنهد . انتى ارتاحي دلوقتي . وانا هعملك حاجه سخنه تشربيها . وقام وخرج . وواقف ف المطبخ ومخنوق . وطلع الفون وفتحه . واتصل ع مراد . ومراد رد عليه وكان هلكان ضحك . وشرح ل فهد ع كل الل عمله وقاله ف الجهاز وفضيحة وليد الشامي ع ايد بنت . ومراد مسكتش غير لما فهد ضحك وهو بيتخيل نظرة كل الظباط ل وليد الشامي . وفهد هدي نوعا ما . وعمل المشروب لرينو . ودخل الاوضه وكان مبتسم .
, وقعد جنبها . وبدء يشربها . ورينو شافت ابتسامته . وهديت . وبعدها اتحسنت . وفهد اخدها ف حضنه . ونامت واستكانت . ف حضن الفهد ٢ نقطة
, ونقول عدى ٤ ايام .
, تاني يوم كان حفلة التكريم . لمراد وفهد . والعيله حضرت الحفله . آدم ومريم . وطارق ورنا . وزين وفارس ورينو وفريحه . وزياد ومالك ويوسف . ومحمد ونور . وأشرف وجاسر وحسام وبيتر .
, مراد : اتكرم واخد الوسام . وآدم ومريم سقفو بفخر . وآدم مبسوط جدا وقلبه بيدق سعاده .ومريم كالعاده دموعها سابقاها وفرحانه جدا . وفريحه بتسقف وبتضحك بدموع ٢ نقطةوزين فخور با اخوه الكبير . ونور ورينو بيسقفو بحفاوه والكل مبسوطين جدا .
, فهد : اتكرم واخد الوسام . وطارق ورنا سقفو . وطارق سقف من قبله ومبسوط جدا .
, ورنا بتعيط . ورينو بتسقف بفخر .و بتضحك بدموع وفرحانه جدا . وفارس وكل العيله كانت ف قمة سعادتها ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, وتانى يوم ٢ نقطة
, آدم وطارق . دبحو ووزعو على الغلابه . وجهزو للحفله ف فيلا السيوفى . وكل العيله موجوده الاقارب والاصدقاء . وكانت حفله كبيره ومميزه . وفهد ورينو كأنهم عرسان ف الحفله . ومراد كان طاير من السعاده . مع فريحته ٢ نقطة
, وفهد : قال للكل . أنهم جهزو كل حاجه ومسافرين الاسبوع الل جاى السعوديه علشان يعملو عمره .
, وزياد قالو هتسافر انت ولارين ؟
, فهد قال لا . هنسافر . انا ولارين ومراد وفريحه وزين وريتال وفارس ورودي .
, والكل فرح . بالخبر الجميل ده . وعدت الحفله ع خير .
, وجه يوم السفر للعمره . والكل ودعو العيله وسافرو .
, محمد شاف أنه لازم يتكلم مع آدم بخصوص عملية مريم . لانه مش هيقدر يخبى اكتر من كده . وقام وخرج من المستشفى . وراح ل آدم الشركه . وطلب يقابله . ودخل وكان قلقان من رد فعل آدم اول مايعرف بعملية مريم الجزار ١٣ شرطةيتبع
 
  • عجبني
التفاعلات: Abdalla Elmasry
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الفصل التاسع والعشرون
جه يوم السفر للعمره . والكل ودعو العيله وسافرو .
, فهد ورينو . ومراد وفريحه واخدو آدم بيبى علشان لسه صغير . وزين وريتال . وفارس ورودي ومعاهم چود .
, وسابو مريم نونو واريان وليليان مع آدم ومريم ٢ نقطة
, ف نفس اليوم بليل
, مريم : قاعده ف الليفنج مع مريم نونو واريان وليليان .
, آدم : صلى العشا ف المسجد ورجع وداخل الفيلا . السلام عليكم يا روحي.
, مريم : ابتسمت وعليك السلام ياحبيبى . تقبل **** .
, آدم : قعد جمبها . ورفع ايدو وحاوطها من كتفها . منا ومنك يارب .
, مريم نونو : آدم آدم .
, آدم : ابتسم نعم ياقلب آدم .
, مريم نونو : عايزه لاته وآدم ومولاد .
, مريم : صعبت عليها ياحبيبتى . مراد وآدم كلها اسبوع ويرجعو كلهم بالسلامه.
, آدم : اتعدل وطلع شوكليت من جيبه . وشال مريم نونو . وباسها من خدها . احلى لاته لاجمل مريم وغمز ل اميرته.
, مريم : ابتسمت بحرج ٢ نقطة
, مريم نونو : سقفت آدم حبيبى لاته لاته واخدتها .
, آدم : نزلها . وشاور ل ليليان . تعالى يا لي لي تعالى ل آدم .
, ليليان : جريت عليه ورفعت أيديها أتم بيبى .وضحكت .
, آدم : باسها من خدها.يابت ايه القمر ده . خدى انتى كمان احلا لاته لاجمل لي لي .
, ليليان : سقفت ومسكت وش آدم ببرأه وباسته توكلان أتم .
, آدم : هههههه العفو ياقلب آدم هههه بص ل مريم . حلو توكلان دي هههههههه .وباس أيدها . يلا انزلى العبى مع اختك ميرو.
, وبص ل اريان .الل واقف قدامه ٢ نقطةوقال اممم واقف مستنى دورك . تعالى وشاله وباس خدو . امسك يا سي اريان باشا احلا بسكويت لاحلا اريان العدوي .
, اريان : توكلان أتم بيبى .
, آدم : هههههههه بردو . لا يعم توكلان ع واجب . يلا انزل العب مع اخواتك .
, مريم : ابتسمت بحب وعينيها متعلقه ب أحفادها .
, آدم : حاوطها من كتفها . ايه يقلبى سرحانه ف ايه ؟
, مريم : اتنهدت ابدا انا بحمد **** ع كرمه لينا وانه رزقنا باولاد وأحفاد اللهم بارك .
, آدم : فعلا الحمد والشكر لله . وقرب من دونها وهمس انما انتى حلوه اوي اوي انهردا كدا ليه ؟
, مريم : ضحكت بكسوف . وبعدها لك بقى .
, آدم : بنفس الهمس . وبعدهالى ايه . انتى وحشانى وخطف بوسه رقيقه من خدها .
, مريم : وشها بقى احمر واتكسفت . وبصت ع أحفادها . وكانو مشغولين وبيلعبو باللعب.
, آدم : متخافيش محدش شايف حاجه . وبعدين دي بوسه بريئه . وباسها تانى . بقولك انتى وحشانى .
, مريم : ضغطت ع شفايفها . احم وحبت تغير الموضوع . ت٢ نقطةتحب اقول ل زينب تعملك قهوه .؟
, آدم : ابتسم . لا انا عايز اميرتى . مش عايز حاجه تانى !
, مريم : ايوه يا حبيبي انا معاك بس الولاد .
, آدم : مالهم . شويه وهينامو . وانا هاخد اميرتى ع عشنا .
, مريم : بلعت ريقها وخافت من رد فعل آدم لما تقوله ٢ نقطة احم حبيبي . اصل إء٣ نقطة
, آدم : ايه ياحبيبتي ف إيه ؟
, مريم : آدم انت عارف ان الولاد سافرو . ومريم واريان وليليان لوحدهم . وانت عارف يعنى مينفعش ينامو لوحدهم .
, آدم : مط شفايفه . اممم جيبى من الاخر يامريم .؟
, مريم : بلعت ريقها . وقالت بسرعه . انا وانت هنام مع الولاد ف اوضتهم. انت جمب اريان وانا جمب مريم وليليان . وغمضت عين وفتحت عين.
, آدم : مط شفايفه تانى . وبصلها . انتى ع آخر الزمن عايزانى اسيب اوضتى . لأ وكمان تنامي بعيد عنى . اممم ٢ نقطة
, مريم : حبيبى . انت عارف ان دي ظروف وغصب عنى وعنك .
, آدم : نعم !؟ غصب ٢ علامة التعجب وقال بتحذير الولاد هينامو ف اوضتهم يامريم . وانتى هتنامى في حضنى .
, مريم : بزعل يعنى ايه يا آدم . انا ازاى هيجيلى قلب انام ف الجناح تحت . والولاد ف الجناح الل فوق . وبصتله انت هيجيلك قلب ودي عيال صغيره .
, آدم : هز راسه . انسي انك تنامى بره اوضتك .
, مريم : طيب خلاص . انا موافقه انا هنام ومريم وليليان جمبى ع السرير . وانت واريان ع الكنبه الكبيره . ها فكره حلوه اهي .
, آدم : رفع حاجبه . وبصلها وعينيه ف عينيها وقال بتحذير . انسي انك تنامى بره حضنى يامريم ياجزار .
, مريم : اتنهدت بديق . طيب شوف حل بقى لانى مش موافقه أن أحفادي ينامو لوحدهم . لازم حد مننا يكون معاهم .
, آدم : بص قدامه بتفكير ٢ نقطة وبعدها ابتسم بخبث. وبصلها . متقلقيش ع احفادك هينامو وف امان كمان
, ٢ نقطة هههههههههههه .
,
, بعد شويه ف فيلا السيوفى
, طارق . واخد رنا وطالع ع السلم .
, طارق : ياااااه اخيرا يارانوش بقينا لوحدنا ده انا هطلع عليكى القديم كله.
, رنا : ههههههههه ياراجل اعقل بقى انت كبرت وبقيت جد .
, طارق : وحيات امك . انا طول عمرى اسد ف نفسي كدا . ولا يفرق معايا جد ولا ست . وتعالى بقى ع اوضتنا علشان انتى وحشانى موووت . انا اديت الشغالين اجازه انهردا وبكره ٢ نقطة
, رنا : ههههه . وانت كمان وحشنى ياطاروقه . بس لو تعقل شويه .
, طارق : تؤ بعد الشر . العقل ده لعنه يابنتى . تعرفى احسن حاجه فارس ودوري عملوها أن چود لسه صغيره وخدوها معاهم . وهنعيش بقى انا وانتى اجمل اسبوع . زمان الواد آدم بيحسدنى . هههههههه انا وانتى بقى لوحدنا . وهو هيشيل الليله ياعينى مريم واريان وليليان . ههههههه زمانه بيغنى ظلموه انا فرحان فيه اوى .
, رنا : اتنهدت بنفاذ صبر . مفيش فايده فيك . هتستفاد ايه يعنى لما تفرح فيه .
, طارق : سيبك من الحوار ده . تعالى هنقيلك طقم لوز اللوز . ههههه
, رنا : شهقت . لا حول ولاقوة إلا ب**** . الراجل من الفرحه اتجن ولا ايه .؟
, ووصلو اخر السلم . وجرس الباب رن .
, طارق : نفخ بغيظ . مين الرخم ابن الرخم الل جاي دلوقتي ٤ علامة التعجب؟
, رنا : كتمت الضحكه . تعالى بس نشوف مين يمكن حاجه مهمه .
, طارق : صك ع اسنانه بغيظ . وبصلها البسي حجابك يختى . ونزل بينفخ ومتغاظ . مش عارف انا مين البارد الل جاى . وفتح الباب . واتصدم بدهشه . وقال . مريم نونو وليليان ٥ علامة التعجب؟
, رعد : مساء الخير يا طارق باشا .
, طارق : فاتح بوقه بدهشه وبص ل رعد . خير ٢ علامة التعجب؟ خير ايييه !؟ انت جايب العيال دي ليه ؟
, رعد : ابتسم . آدم باشا طلب منى ياباشا . انى اوصل مريم وليليان لحضرتك . واريان وصلته عند اشرف عزيز باشا وانا جاى ف الطريق .
, رنا : واقفه وكاتمه الضحكه . هتموت وتضحك ع شكل طارق ٢ نقطة
, طارق : بصله بغيظ . وآدم بعتلى العيال دى ليه ٤ علامة التعجب؟
, رعد : معنديش علم ياباشا . آدم باشا طلب منى وانا نفذت . اتفضل .
, طارق : بص للعيال . وكان هيعيط من الغيظ .
, مريم : طالق طالق حبيبى .
, طارق : هز راسه و**** شكلها هعملها فعلا مع ستك واطلقها بسببكو . خشي يختى انتى وهي خشي . وبص ل رعد ف حاجه تانى يارعد باشا ؟.
, رعد : كتم الضحكه . اتفضل يا طارق باشا .دي شنطتهم فيها اللبس وكل مستلزمات الاسبوع. وحطها احم استاذن انا . ورعد لف وضحك واتحرك بسرعه ٢ نقطة
, طارق : قفل الباب ولف ضهره . هي ليله منظوره . وحظ نحس ٢ نقطة ورفع راسه لفوق منك لله يا آدم ياعدوي . منننننككك لللللللله .
, رنا : عيونها دمعت من كتر الضحك . وفتحت ايديها لمريم وليليان وحضنتهم . حبايبى الل انقذتونى تعالو .هههههههه
, آدم : قاعد مع مريم ع السرير ومريم متغاظه من آدم ٢ نقطة
, آدم : ايه بقي يا اميرتى . مش انتى كنتى قلقانه ع العيال . اهوم بقو ف امان ورعد وصلهم عند جدهم حبيبهم .
, مريم : بغيظ . اااه ينارى منك . الناس هتقول علينا ايييه يا آدم . هيقولو مش مستحملين العيال .
, آدم : ايه الل انتى بتقوليه ده . انتى عارفه انا واثق إن طارق دلوقتي طاير من الفرحه وتلاقيه كمان بيدعيلى إن **** يخلينى ليه هههههه .
, مريم : ههههه بيدعيلك . طارق دلوقتي تلاقيه لم هدومه وطفش وسبهالك انت واحفادك .
, آدم : هههههههههه لا لا طارق عاقل. وفونه رن . وبصلها هههههههه اهو طارق حبيبى واخويا بيتصل اهو .اكيد هيشكرنى . ههههه
, مريم : ههههههههه نفسي اسمع رد فعله .
, آدم : طيب اسكتى وانا هفتح الاسبيكر . علشان هلاقي إعصار حب طالع منه . وفتح السلام عليكم ورحمة **** وبركاته ياطارووق .
, طارق : بغيظ . انت يالا باااااعت العيال دي لييييه ؟؟؟
, آدم : ببرود أحفادك ياطارق . ومالك ف حاجه مدايقاك .
, طارق : زعق بصوته كله . في انك بارد وانت لو قدامي دلوقتي كنت ولعت فيك . انت باااااعت العيال دي لييييه . هما مش عيال ابنك .
, آدم : كاتم الضحكه . اولا **** يسامحك . ثانيا دول عيال ابنك بردو . هو موراد ده مييين الل مربيييه هااا؟ مش انت ؟ وكمان انا مينفعش ابعت ليليان عند اشرف علشان كريم ومصطفى الصغير . قولت مين يا آدم مين يا آدم . قولت بس مفيش غيرو اخويا وحبيبى طارق . وخصوصاً أن رنا بتحب مريم ولي لي .
, طارق : صك ع اسنانه لي لي . اقسم ب**** انك راجل فصيل . روح منك لله منننننككك لللللللله يا آدم . وقفل السكه ف وشه .
, آدم : هههههههههههه مش قولتلك بيدعيلى .
, مريم : ههههههههه ينهارى . طارق ع آخرو منك .
, آدم : باس خدها .سيبك منه ٢ نقطة نعمل بقى الفون صامت . واقعد انا واميرتى ف احلا جو رومانسي . وقربها من حضنه .
, مريم : غمضت عينيها بحب واستكانت ف حضنه .
, آدم : بيمسد ع شعرها بحبك اوى يامريم .
, مريم : اتنهدت بحب . وانا بعشقك ياقلب مريم .
, آدم : تعرفي انى بحبك قلبك اوى .
, مريم : قلبى مفيش حد جواه غير عشق ال آدم وبس .
, آدم : رفع وشها بايديه وباس جبينها وعنينها . وقرب منها بكل عشق .
, ومريم : تاهت ف عشق ال آدم ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, تانى يوم الضهر .
, محمد خارج من العمليات . وطمن أهل المريض . وراح المكتب . وقعد بارهاق . وفتح فونه وشاف رقم نور اتصلت عليه . واتصل عليها وردت . الو ياحبيبى .
, محمد : الو ايوه يا حبيبتي . معلش الفون كان صامت وانا لسه خارج من العمليات حالا .
, نور : حبيبى **** معاك يارب . انا كنت بتصل عليك علشان اقولك مش هقدر اجي المستشفى انهارده . انا عارفه أن نرمين ف إجازة وضع . بس تيم وتمارا تعبونى بجد .
, محمد : بتفكير . خلاص ياروحي برحتك كدا كدا مفيش عمليات انهردا وكمان ف دكتور علاء ودكتوره سلوى ودكتور ممدوح موجودين. انتى ممكن تريحي الاسبوع ده ف البيت . اهو منها تستريحى شويه وتركزى ف الرساله .
, نور : مفيش مشكله ياحبيبى بس انت مش هتتدايق .
, محمد : انا طبعا هدايق لانك مش هتكونى موجوده معايا . لكن راحتك اهم .
, نور : ابتسمت . حبيبى **** مايحرمنيش منك.
, محمد : ولا منك يانور حياتى .
, نور : انت هتتاخر .؟
, محمد : لا إن شاء **** قبل ٤ اكون عندك .
, نور : توصل بالسلامه إن شاء **** .
, محمد. : **** يسلمك ياحبيبتي .
, نور : طيب ياحبيبى انا هقفل علشان مامي بتتصل عليا .
, محمد : هز راسه تمام مع السلامه . وقفل وبص قدامه بتفكير وشاف أنه لازم يتكلم مع آدم بخصوص عملية مريم . لانه مش هيقدر يخبى اكتر من كده . وقام وخرج من المستشفى . وراح ل آدم الشركه . وطلب يقابله .
, السكرتيره : دخلت مستر آدم . الدكتور محمد عزيز .طلب يقابل حضرتك ٢ نقطة
, آدم : بيمضي على ملف ل عادل . وبصلها بعدم فهم . محمد ٢ علامة التعجب؟ طيب خليه يدخل فورا .
, السكرتيره : تحت امرك يا فندم . وخرجت . اتفضل حضرتك يادكتور . مستر آدم ف انتظارك .
, محمد : هز راسه متشكر ٢ نقطةودخل وكان قلقان من رد فعل آدم اول مايعرف بعملية مريم الجزار. وقال.السلام عليكم.
, آدم . وعادل . وعليك السلام ورحمة ****.
, آدم : ابتسم تعالى اقعد يامحمد . وبص ل عادل . اتفضل يا عادل الملف .
, عادل : اخد الملف . تمام . تؤمرنى بحاجه تانيه يا باشا .
, آدم : الأمر لله . شكرا ياعادل اتفضل انت .
, عادل : بعد اذنكو . وخرج .
, آدم : اهلا يامحمد . ايه يبنى متصلتش ليه وقولت انك جاى . ولا بقى انت معدي من جمب الشركه بالصدفه قولت اعدى ع حمايا ؟
, محمد : بحيره . لأ احم بصراحه يا آدم انا جايلك مخصوص .
, آدم : شاف ملامح محمد . والحيره مرسومه ع وشه . وقال خير يامحمد . وكمان كلمة بصراحه دي . قلقتنى . ف حاجه حصلت في المستشفى !؟
, محمد : بنفي لأ لأ خالص . انا كنت جاي لأن ف موضوع مهم. وبصراحه انا مش عارف ابدء منين . لكن اطمن هو موضوع عادي وبيحصل كتير .
, آدم : محمد انا بدءت اقلق . وكمان تعابير وشك جديه وحيره وكمان زعل . ف ايه خش ف الموضوع ع طول ٢ علامة التعجب
, محمد : غمض عينيه . وقال جواه . اعمل ايه واقوله ازاى . ده بيخاف عليها من الهوا . طيب اجيبهاله ازاى . يا**** . واتنهد ٢ نقطة
, آدم : شاف محمد مش ع طبيعته . وقام وقعد قصاده . ايه يا محمد اظاهر أنه موضوع خطير لسكوتك ده ٢ نقطة
, محمد : اخد نفس عميق واتنهد بحيره . وقال.
, الموضوع يخص مريم يا آدم.
, آدم : قلبه بيدق بقلق . مريم ٢ علامة التعجب؟ موضوع ايه الل يخص مراتى . وبصوت جهورى ماتتكلم يامحمد ع طول .
, محمد : نفخ بديق حقيقي علشانه . حاضر يا آدم هتكلم . دلوقتي لما مريم تعبت من شهر واكتر يوم حادثة مراد وفهد .
, آدم : قلبه بيدق باضطراب . وخايف من الل بعد كده .
, محمد : لما عملنا الاشعه والتحاليل . اكتشفنا إن مريم عندها تعب بسيط ف القلب ٢ نقطة
, آدم : قلبه دق بسرعه . وبلع ريقه بصعوبه . وباصص ل محمد ومتكلمش مستنى إن محمد يقول كل الل عندو ٢ نقطة
, محمد : فهم . وكمل . وقال مريم عندها انسداد في الشريان التاجي .وده الل بيسببلها نهجان وزغلله ودوخه . وضربات قلب سريعه واغماء. وهتحتاج عمليه . هي عمليه بسيطه . هتركب دعامه . والدعامه هتسلك الشريان . وبعدها تكمل علاج وهترجع زى الاول واحسن.
, آدم : باصص ع محمد بصدمه . وعينيه تايهه يمين وشمال . والدموع اتحجرت ف عينيه .ومش عارف يتكلم . ولا عارف يفكر . تفكيرو وقف بعد كلام محمد . والكلام تاه منه . وبيتنفس بصوت مسموع ٢ نقطة
, محمد : شاف حالة آدم . واتكلم . آدم . آدم انت سامعنى . اسمعنى يا آدم صدقنى مريم هتكون بخير . العمليه سهله وبتتعمل يوميا وكمان مريم لازم تعرف بالعمليه دي لانها هتكون ببنج موضعي . مريم هتعملها وهي صاحيه وهتخرج تانى يوم ع طول . صدقنى مافيهاش اى خطر عليها . ومحمد اتفاجئ من دمعة آدم الل نزلت ع خدو .
, آدم : دمعه نزلت منه . وقال بصوت مهموس .
, مريم ٢ نقطة؟ وبص ل محمد ٢ نقطة مريم !؟ عمليه ؟
, انت . انت عارف انت بتقول ايه !؟
, محمد : آدم حاول تهدى .
, آدم : قام وزعق اهدى ،!؟ انت عارف ان مريم تعبانه وساكت كل ده !؟. عارف ان مريم محتاجه عمليه وانت لسه جاي تقولى دلوقتي !؟
, محمد : آدم وقتها مكنش ينفع اقولك حاجه . انتو كنتو ف محنه كبيره . مراد مضروب بالرصاص . وفهد ف غيبوبه . ومريم تعبانه . ورينو تعبانه . انت كنت هتستحمل ايه ولا ايه ؟ وبعدين انا لو عارف ان الحاله خطيره مكنتش هستنى لحظه واحده . لكن مريم فيها تاخد العلاج وتستنى شهور كمان ع ما تعملها . لكن انا استنيت لما نفسيتك هديت شويه . وكمان لما الكل سافر يعمل عمره . ونور اجازه من المستشفى اسبوع كامل . قولت ده انسب وقت . اننا منوترش حد . ونعمل العمليه لمريم ونركبلها الدعامه . من غير ما حد من ولادها يضعف ولا يتأثر . مريم زي ما هي مهمه بالنسبه ليك ول اولادك هي مهمه جدا بالنسبالى . مريم دي أمى وصحبتى قبل ماتكون خالتى يا آدم . انا لو مش خايف من رد فعلك انا كنت عملت ليها العمليه وانت ف المستشفى العسكري لكن لازم شوية اجراأت قبلها واشعه معينه . و قولت لأ جوزها لازم يقويها . ولازم يكون جمبها هو أحق بيها من اى حد . آدم انت مش لازم تضعف . انا لو عارف ان ف خطر عليها مكنتش هبقى واقف قدامك كدا . لكن صدقني و**** العظيم هي عمليه سهله . وبتتعمل يوميا زي ما قولتلك . ياريت تفكر . او نفكر مع بعض . ونعمل العمليه لمريم ف اقرب وقت . وانا شايف اننا نعملها حتى لو من بكره ٢ نقطة
, آدم : بينهج . بكره ؟ وقعد بيأس . وحط راسه بين ايديه سبنى لوحدي دلوقتي .
, محمد : زعل علشانه . وشايف الضعف في عينيه . وقام . انا همشي دلوقتي . وهنتظر اتصال منك بالموافقه وياريت تجمد يا آدم . واتحرك وخارج . لكن اتصدم لما شاف طارق واقف وملامحه زعلان . ومحمد أتأكد إن طارق سمع كل حاجه ٢ نقطة
, طارق : كان داخل مستحلف ل آدم لانه متغاظ منه من امبارح . وداخل لكن سمع صوت آدم عالى وبيتكلم بخصوص مراته وسمع عمليه. وبعدها سمع محمد بيتكلم واتصدم وزعل جدا . طارق مسك محمد من ايدو واتحركو بره مكتب السكرتاريه. وقال ل محمد الل سمعته ده صح ؟
, محمد : هز راسه بزعل . ايوه ياطارق صح
, طارق : بزعل حقيقي . طيب . طيب هو ف خطر عليها ؟
, محمد : بنفي . لا ابدا . صدقني العمليه بسيطه ومش هتاخد وقت اكتر من ساعه ونص.وانا بنفسي هبقى موجوده مع دكتوره متخصصه استشارية أمراض وقسطرة قلب . ودكتوره كبيره جدا . وعندها كفأه عاليه . ارجوك يا طارق حاول تقنعه . لانه لحد دلوقتي مصدوم ومش مصدق ولا مستوعب . وياريت رنا متعرفش ولا حد يعرف غير لما نعرف رأي آدم .
, طارق : ربت ع كتف محمد وهز راسه . انا هتكلم مع آدم . متقلقش وربنا يحلها من عندو.
, محمد : اتنهد ونعم ب**** . انا همشي دلوقتي ولو حصل جديد كلمنى . وياريت ياريت تحاول تقنعه اننا نعملها خلال اليومين دول . ولو وافق انا هروح ل مريم وهشرحلها الموقف.
, طارق : هز راسه . تمام إن شاء ****.
, آدم : قاعد وحاطط راسه بين ايديه . وبيفكر ف مريم . عمليه ؟ انسداد في الشريان التاجي؟ وغمض عينيه بيأس . وحاول يستوعب . وافتكر لما كانت بتقوم من جمبه بسرعه وتقوله مفيش حاجه . وافتكر لما كانت هتقع واتحججت بأنها اتكعبلت في السجاده . وافتكر لما اغمى عليها . وكمان مبقتش تتعشى قبل النوم . وغمض عينيه وصك ع اسنانه بغيظ من نفسه . ولعن نفسه . لانه سمع منها ومكشفش عليها من زمان .
, طارق : دخل وشاف آدم قاعد ومغمض عينيه . وراح قعد جمبه . وقال آدم .
, آدم : انتبه ع صوت طارق . واتنهد واخد نفس عميق ورجع راسه لورا .
, طارق : آدم . انا قابلت محمد وهو خارج . وحكالى عن العمليه . آدم انت لازم تكون قوي وتفكر بايجابيه محمد بيقول ان العمليه سهله وكمان هتكون ف وعيها .ومفيهاش خطر عليها إن شاء **** . وانت عارف محمد بيعتبر أم مراد أمه مش خالته بس وانا وانت عارفين ده كويس . يعنى لو كان شايف انها خطر مكنش استنى .
, آدم : حاسس انه مش عارف يتكلم . عايز يفضل ساكت . لاول مره يحس أنه حابس جواه حجات كتير ومعندوش قدره أنه يتكلم . واكتفي بهز راسه ل طارق .
, السكرتيره : دخلت . مستر آدم . السيد شاهين وصل ف ميعاده . وعايز يقابل حضرتك ٢ نقطة
, آدم : ٥ نقطةساكت ومردش ٢ نقطة
, طارق : بص ليها . اعتذري لشاهين والغي اي مواعيد واجتماعات انهردا ٢ نقطة
, السكرتيره : تحت امرك يا فندم . وخرجت ٢ نقطة
, طارق : شاف آدم كأنه شايل هموم الدنيا كلها على كتفه . وربت ع كتفه . وقال وحد **** يصحبى . واحنا معرضين لأى حاجه . وخصوصاً المرض . قُل لن يصيبنا إلا ما كتبه **** لنا .
, آدم : اتنهد. وكل الل قدر يقوله . لا اله الا **** .
, طارق : اسمع يا آدم محمد مستنى منك رد ع العمليه لأن ف حجات بتتجهز قبلها . وقال العمليه مش هتاخد اكتر من ساعه ونص . يعنى إن شاء **** خير. وياريت لو توافق وتتعمل قبل ما الولاد يرجعو من السفر . ورينو حامل وهتتوتر . ومراد وزين روحهم ف امهم . وده وقت مناسب ليها .وع ما يرجعو بالسلامه تكون أم مراد قامت بالسلامه وزي الفل . ومحمد مستنى موافقتك علشان يتكلم مع أم مراد .
, آدم : مرجع راسه لورا ومغمض عينيه وساكت .
, طارق : شاف شكل آدم تعبان . وقام يلا قوم معايه انا هوصلك للبيت .
, آدم : حس انه عايز يشوف مريم ف اللحظه دي . وقام بتعب . جسمه كله وجعه . واخد الفون والمفاتيح بيأس .وخرج .
, طارق : خرج معاه ونزل وقاله انا هوصلك بعربيتى . مش لازم انت الل تسوق ورعد يبقى يرجع معايه وياخد العربيه ٢ نقطة
, آدم : ركب العربيه وكل ده ف صمت تام .
, طارق : ركب العربيه واتحرك . وزعلان جدا ع صحبه . وفكر لو رنا مراته لا قدر **** ورفض الفكره بسرعه وعذر آدم . لأن مريم ورنا . بالنسبه ليهم ام واخت وصديقه وحبيبه . قبل ماتكون زوجه . وخصوصاً مريم الل غيرت ادامها للأفضل .
, طارق : حاول يتكلم مع آدم كتير . لكن كل الل آدم قاله ل طارق .
, آدم : صدقنى ياطارق مش قادر اتكلم .
, طارق : ربت ع كتفه . ووصلو الفيلا واطمن عليه. واخد رعد علشان يجيب عربية آدم ومشي .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, مريم : بتكلم . مراد وزين وفهد وفارس والبنات مكالمة فيديو . وبتضحك معاهم . ولمحت آدم داخل . وقالت . استنو ياولاد . آدم جه اهو . وشاورت ل آدم بسعاده . تعالى ياحبيبى . مراد والكل بيكلمونى فيديو . ههههه تعالى شوف رينو والبنات باللبس الابيض قمر . تعالى .
, آدم : ماشي ببطء . ولما شاف مريم ومبسوطه وبتتكلم بسعاده . صك ع اسنانه وبيكابر دموعه . وقرب وقعد جنبها وعينيه متعلقه بيها .
, مريم : ماسكه الفون . وقالت . بص يا حبيبي الولاد والبنات وشهم منور ازاى اللهم بارك .
, مراد : ههههههههه منور من الفلتر يامريومه . والكل ضحك .
, مراد : بص ع آدم اذيك يا حج وحشنى و**** . وكلهم سلمو ع آدم .
, آدم : بشبح ابتسامه .واتكلم بصعوبه وتمثيل. احم إذ ٢ نقطة اذيكم ياولاد عاملين ايه؟
, كلهم . الحمد**** كلنا ف راحه تامه .
, آدم : عيونه لمعت .وقال بوجع. ادعو لمريم . وانا .
, رينو : انا دعيتلك كتير كتير جدا يابابى انت ومامي . ودعيت إن **** يديكلم الصحه والعافيه طول العمر . ويخليكم لينا . وتجوزو احفادكم وأحفاد احفادكم ياااارب .
, كلهم اميين . وضحكو . ومريم ضحكت .
, وآدم : قال بقلب موجوع امين يارب٢ نقطة
, واتكلمو واتطمنو وقفلو ٢ نقطة
, مريم : بسعاده انا مبسوطه اوى انى كلمتهم . بصراحه يابختهم انا بتمنى اني اعيش هناك ع طول . وبصت ل آدم . حبيبى ايه رايك بعد ما يرجعو بالسلامه نروح انا وانت نعمل عمره .
, آدم : بص ل مريم ومردش .
, مريم : بتعجب .! مالك يا آدم انت كويس ؟
, آدم : هز راسه مش عارف ٢ علامة التعجب
, مريم : شافت دموع ف عينيه . وقلقت . مالك يا ادم بجد . انت . انت عيونك حمرا ليه ؟ آدم ف حاجه حصلت ؟
, آدم : قال ف اللاوعي . ف إن قلبك بيحس بكل الل حواليكي . وقلبك خانك ومحسش بيكي .
, مريم : بعدم فهم . قلبى خانى؟ آدم انا مش فاهمه حاجه .
, آدم : مسك مريم ودخلها كلها ف حضنه . ودموعه غلبته ونزلت .
, مريم : بدءت تقلق ع آدم . وف ايه انا مش فاهمه حاجه !؟ وجت تطلع من حضنه لكن آدم مكلبش فيها علشان ماتشوفش دموعه ٢ نقطة
, مريم : استغربت اكتر . وخافت ع آدم . وربتت ع ضهره . حبيبى وحد **** وفهمنى مالك . فيك يانبض قلبى .
, آدم : غمض عينيه . وضمها لقلبه ياريت تاخدى قلبى . واخد قلبك . ياريت .
, مريم : طلعت من حضنه . ومسكت ايديه . آدم في ايه . حلفتك ب**** انا بدءت اقلق عليك . ومال وشك مخطوف كدا ليه؟ وعينيك حمرا . حلفتك ب**** تقولى ٢ علامة التعجب؟
, آدم : بص ف عينيها . وبعدها غمض عينيه. ولسه هيتكلم ويشرحلها . لكن مقدرش وقلبه بيدق. وفتح عينيه . وقالها محمد عزيز عايز يتكلم معاكي ف حاجه مهمه . وقام . انا طالع اغير هدومي.واتحرك وهو مخنوق قوي .
, مريم : بحيره . ياترى مالك يا آدم . طيب اطلع وراه . ولا استنى لما يهدى . طيب ف حاجه حصلت ف الشغل ؟ ومحمد ٣ علامة التعجب محمد عايزنى ف موضوع مهم . طيب ومحمد متصلش ليه ولا حتى جه ٢ علامة التعجب استغفر **** العظيم . انا هتصل على محمد اشوف ايه الل محير آدم كدا ؟
, واتصلت ع محمد ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, محمد : سايق العربيه . وراجع ع البيت . وفونه رن . وشاف رقم مريم . وبلع ريقه بتوتر . وركن العربيه ع جمب ورد . السلام عليكم .
, مريم : وعليك السلام ياحبيبى . اذيك يا محمد
, محمد : الحمد لله ياحبيبتى انتى عامله ايه يا مريم ،؟
, مريم : نحمد **** ونشكر فضله . آدم قالى إنك عايز تقولى حاجه مهمه . خير يا نور عيني.ف ايه ؟
, محمد : غمض عينيه واتحرك بالعربيه وساق بسرعه. مريم ف حاجه انا عايز اقولهالك . ومش هينفع ف الفون . انا جايلك دلوقتي ١٠دقايق وهكون عندك .
, مريم : استغربت اكتر لكن قالت . وماله ياحبيبى تشرف وانا ف انتظارك ٢ نقطةوقفلو .
, مريم : اتلخبطت . لا حول ولاقوة إلا ب**** . ياترى ايه الحكايه . انا قلقانه ع آدم اوى . انا هاقوم اشوفه . وقامت .دخلت المطبخ . زينب اعملى كوباية عصير ليمون بسرعه وهاتيها ع فوق .
, زينب : عينيه ياست مريم .
, مريم : طلعت . ودخلت الاوضه . واندهشت من آدم الل قاعد ع السرير ولسه بهدومه . وراحت قعدت جنبه . اله ايه يا آدم انت لسه مغيرتش . ومسكت وشه بايديها مالك ياقلب مريم . انت قلقتنى عليك .
, آدم : رفع عينيه ليها . مريم انا مش قادر اتكلم .
, الباب خبط . وزينب جابت العصير . ومريم قامت اخدته وشكرت زينب . وقفلت الباب .
, مريم :حطت كوبايه العصير ع الكمود .و اتعدلت ع السرير. وقالت ومالو متتكلمش . واخدت راسه ف حضنها وبتمسد ع شعرو . حبيبى هون عليك . و**** مافيش حاجه تستاهل إنك تزعل نفسك علشانها .
, آدم : غمض عينيه . وقال . لأ في يامريم (.انتى ). عشرة ٢٧ سنه . عمر بحاله . شوفت وعشت معاكي كل حاجه حلوه . عمرك ماعرضتى كلامي . عمرك ماقولتى لأ ع حاجه انا مش عايزها . ديما بتاخدي بايدي لفوق . قربتينى من **** .قربتينى من اهلى . رجعتيلى نفسي . خلتينى اعيش في جنة الدنيا بأسلوبك وتدينك . ربيتى ولادك ع الدين والحب والتسامح . عمرك ما اذيتينى عمرك ماقيمتى حياتى معاكي بالفلوس . عمرك ماطلبتى منى حاجه.رغم انك عارفه أن **** رزقني واقدر اجبلك كل حاجه . عمرك ما طلعتى سر بيتك لأى حد .ديما بتقوينى لو ضعفت . وديما بتزرعي ف قلبى اليقين . ديما بتفكري ف غيرك . عمرك مافكرتى ف نفسك . انتى نعم الأم والاخت والحبيبه والرفيقه والزوجه . يبقى ازاى مفيش حاجه تستاهل انى ازعل علشانها . انا اموت علشانها مش ازعل وبس .
, مريم : سمعت آدم .و مش فاهمه . ومحتاره .
, لكن قالت . وانت ايه يا آدم !؟ انت الل قلبك موجود جواه بذرة الخير . انا يدوبك سقيت البذره دي وبتوفيق من **** انت خدت بايدى اكمل ايمانى . وان كنت انت شايفنى كل ده ف انا بنفذ شرع **** ورسوله وانا معملتش حاجه . وانت كنت انت بردو شايفنى كل ده ف انا شيفاك زين الرجال . ونفذت شرع **** لما قال
, بسم **** الرحمن الرحيم ( وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ) يعنى انت عاملتنى بالل **** أمرنا بيه . والل المفروض كل زوج وزوجه ينفذوه ساعتها هيشوفو الدنيا بشكل تانى وكمان انت نفذت وصية سيدنا محمد . وانه قال رفقا بالقوارير . وكمان نفذت وصية حبيبك النبى لما قال :( استوصوا بالنساء خيرا فإنهن خلقن من ضلع وإن أعوج شيء في الضلع أعلاه فاستوصوا بالنساء خيراً ).
, . يعنى انت عاملتنى بالحسنى . واتقيت **** فيا . واخدتنى بنتك قبل ما اكون حبيبتك ومراتك . بتعاملنى زي الاميره . عمرك ماحملتنى فوق طاقتى . ولا حرمتنى من حاجه علشان اطلب . والحكايه مالهاش علاقه بالفلوس . احنا لو كنا عايشين ف شقه وحالنا ع القد . وانت تطبطب عليا وتعاملنى نفس المعامله بالموده والرحمه . انا هحطك تاج فوق الراس . وهعيش معاك تحت أي ظروف . الست مننا مش عايزه اكتر من الاحترام والتقدير والكلمه الطيبه
, .انا مش قادره افهم ايه لزمة كلامك ده دلوقتي . ارجوك يا آدم طمنى عليك.
, آدم : خرج من حضنها . وكل ما يحاول أنه يقولها انها تعبانه ولازم تعمل عمليه الكلام يهرب منه . وبص ليها كتير وساكت .
, مريم : هزت راسها . وسكتت وجابت العصير . اشرب العصير ده وحاول تهدا شويه .
, آدم : اتنهد .لا ماليش نفس لأى حاجه .
, مريم : ابتسمت . وباسته من خدو . وقالت برقه . طيب ولو قولتلك علشان خاطر الماستك حبيبتك هتوافق تشرب؟ .
, آدم : علشان خاطرك اعمل اي حاجه يامريم .
, مريم : **** مايحرمنيش منك ولا من حبك وكلامك . يلا ياحبيبى وانا الل هشربك بايدي بسم **** . وشرب منها غصب عنه .
, زينب . خبطت . ست مريم . الدكتور محمد جه تحت .
, مريم : ماشي يازينب اعمليله قهوه وانا نازله .
, آدم : بصلها وبلع ريقه بتوتر . محمد ! انتى كلمتيه . ولا هو جه من نفسه .؟
, مريم : قامت . وقالت انت قولتلى أنه عايزنى ف موضوع مهم . وانه اتصلت عليه . يلا ياحبيبى غير هدومك وانزل . وبعدين انا جعانه يلا بقى ٢ علامة التعجب
, آدم : غمض عينيه . وهز راسه . انزلى انتى وانا هحصلك ٢ نقطة
, مريم : باست ع راسه . متتاخرش . ونزلت .
, وشافت محمد هو كمان قاعد متوتر . اذيك يا محمد .
, محمد : الحمد لله .اذيك انتى يامريم !؟
, مريم : الحمد لله ياحبيبى . نور والولاد بخير ؟
, محمد : هز راسه ايوه يا حبيبتي بخير . وبلع ريقه احم هو آدم فين ؟
, مريم : بصت لمحمد بشك . وقالت آدم فوق بيغير ونازل . ها قولى بقى ايه الحاجه المهمه الل انت عايزنى فيها ؟
, محمد : احم هوا . آدم مقالكيش حاجه ؟
, مريم : ابدا . كل الل قاله أن محمد عزيز عايزك فى حاجه مهمه . وسابنى وطلع .
, محمد : هز راسه . واخد نفس عميق . وهيبدا يمهدلها الموضوع .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, آدم : قام بتعب . وغير هدومه . واتوضي وصلى العصر . وسجد ودعا كتير . كتير اوى ونسى الوقت . وكل تركيزه ف الدعاء أن **** يديم مريم ف حياته . وبعد الصلاه حس براحه كبيره ف قلبه . وقام ونزل . وشاف مريم بتتكلم مع محمد . وبتضحك .
, آدم : السلام عليكم . وقعد جمب مريم.
, محمد ومريم وعليك السلام .
, آدم : بص ل محمد .
, محمد : هز راسه وطمنه . أنه قالها ع العمليه .
, مريم : طبعا محمد مهدلها الموضوع . ومن جواها زي اي حد خافت وقلقت . لكن محمد طمنها واكدلها ان العمليه سهله جدا . وكمان هتكون ف وعيها . ومش هتاخد وقت . ولما محمد قالها ع رد فعل آدم . مريم فهمت سبب كلام آدم ليها . وابتسمت بحب . لانه خايف عليها اكتر من نفسه . ولازم تطمنه . بما انها عمليه بسيطه . ولمحت آدم نازل ع السلم . ضحكت مع محمد علشان تحسس آدم أن الموضوع عادي جدا لكن من جواها حاسه بالرهبه . وبصت ل آدم ومسكت ايده . وابتسمت بتمثيل . وقالت . هو ده الل مزعلك كل ده ؟ طيب ما هو محمد قال إنها سهله وبسيطه . حبيبى . دي عمليه عاديه . وهعملها . وإن شاء **** هكون كويسه . وبعدين يا آدم انت مابتشوفش ******* الصغيره الل بتعمل عمليات قلب مفتوح . **** يشفيهم ويعافيهم يارب . وبيقومو بالسلامه منها ها ؟ ومحمد قال انى هكون صاحيه . وكمان محمد هيكون معايا . وربنا قبل اى حد هيكون معايا. وانت كمان . وبصراحه انا شايفه اني اعملها بسرعه قبل مراد وزين ورينو يرجعو ٢ نقطة علشان مايقلقوش ع الفاضي وكمان نور اجازه . ولا انت ايه رايك ؟
, آدم : اتنهد . وقال . لله الامر من قبل ومن بعد . وبص ل محمد . انت واثق انها سهله .ولا اخدها ونسافر برا .
, محمد : ابتسم . و**** ماتقلق من حاجه . وانا لو كنت شاكك 1٪ انها صعبه كنت أنا بنفسي قولتلك نسافر بره مصر .
, آدم : هز راسه . وسكت .
, مريم : من جواها اتوترت .لكن عايزه تخلص من الخوف الل ف عيون جوزها . وكمان ولادها هيرجعو اخر الاسبوع ومش عايزه عيالها تخاف عليها . وبصت ل محمد . احم انا هعملها إن شاء **** بكره يامحمد .
, آدم : قلبه بيدق بسرعه . وبص ل مريم وسكت.
, محمد : هز راسه . تمام يامريم وانا معاكي ف كل خطوه . وبص ل آدم . انا عايزك تطمن . العمليه سهله ومفيش دكتور غريب هيدخل عليها . والبنج موضعى .وانا متفق مع دكتوره متخصصه استشارية أمراض وقسطرة القلب . ودكتوره كبيره جدا . وانا هكون موجود جمب مريم ٢ نقطة
, آدم : بص ل محمد بغيره ازاى مراته هتتكشف قدام حد .
, محمد : فهم ٢ نقطة وقال مريوم معلش كوباية ميا .
, مريم : قامت ومتوتره . حاضر وراحت ع المطبخ
, محمد : آدم انا عارف انك بتغير ع مريم . لكن دي حاجه للضروره القصوى .والضرورات تبيح المحظورات . وعايز بردو اطمنك واقولك ان. الدعامه بتتركب من الدراع أو الرقبه . يعنى مريم هتكون با أمان اطمن . وخلينا نعملها وصدقنى هترجع زى الاول واحسن . بإذن ****.
, آدم : محمد لو محتاجه تسافر اء٣ نقطة
, محمد : قطع كلامه ٢ نقطة آدم مريم دي أمى . وابتسم . انا كنت قلقان منك انت مش من مريم .
, مريم : جابت الميا . اتفضل يا نور عيني.
, محمد : متشكر يا مريوم . بصي بقي ياحبيبتى . انتى هتوقفى كل العلاج الل بتاخديه من دلوقتي . وهتجيلى بكره المستشفى الساعه 8 الصبح . وتكونى صايمه قبل العمليه ب 8 سعات . العمليه إن شاء **** هتكون الساعه 10 الصبح . وقبل العمليه هنعمل كام تحليل واشاعه مهمه ودى لازم تتعمل . وبعدها تعمليها إن شاء **** ع خير . وتانى يوم تخرجي من المستشفى وزي الفل .
, آدم : مغمض عينيه . وبينظم أنفاسه .
, مريم : جواها خايفه . وهزت راسها . وقالت ل محمد إن شاء **** . وكمان هصلى الاستخاره قبل ما انام . و**** المستعان .
, محمد : ونعم ب**** . وقام . طيب انا لازم امشي دلوقتي لانى قولت لنور هكون ف البيت الساعه 4 ودلوقتي عدت 4 . وبص ل آدم . تمام يا آدم .
, آدم : هز راسه **** المستعان ٢ نقطة
, محمد : باس ع راس مريم . وودع آدم وخرج . واتصل ع طارق ف العربيه وقاله ع الل حصل . وطارق قاله انه هيكون هو ورنا من الصبح ف المستشفى ٢ نقطةومحمد نبه عليه أن محدش تانى يعرف خالص . وطارق تفهم الأمر وقاله إن شاء **** ٢ نقطة
, آدم : مكنش ليه نفس ل أى حاجه . لكن مريم اتحايلت عليه أنه يتغدى . واكل غصب عنه .
, وبعدها بفتره طارق اتصل ع آدم يطمن عليه . وآدم رد عليه . وطمنه نوعا ما . ورنا لما عرفت قعدت تعيط وزعلانه . وكلمت مريم وطمنتها ومريم ضحكت برضا . وقالت المؤمن مبتلى والحمد لله ع عطاياه . وقالت ل رنا انها متعرفش اي حد من العيله . ورنا قالت لها حاضر . انا هبعت مريم وليليان عند ماما بحجة يقضو وقت مع اريان وكريم . وانا وطارق هنكون موجودين معاكي . وودعو بعض وقفلو .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, وجه الليل عليهم . ومريم اتوضت وصلت الاستخاره . ودعت **** كتير ف السجود . وعيطت بصمت علشان آدم بيصلى ف الاوضه معاها . وخافت يسمع أو يحس خوفها . وبعد الصلاه قعدت تقرأ القرآن هي وآدم . وبعدها آدم اخدها في حضنه وشاف أنه لازم يقويها وحاول يطمنها ويطمن نفسه قبلها . واتكلم معاها كتير . وكل شويه يبوس أيدها وراسها وخدها . ودخلها كلها ف حضنه وفضل يمسد على شعرها لحد ما نامت . وبعد ما آدم اتاكدت انها نامت . فضل يتأمل فيها . ويرجع بالذكريات لأول مره قابلها فيها . ولما شافها وقلبه دق . وانه عشقه ليها من اول لحظه خلاه يتجاوز ويطلبها بأى طريقه . وابتسم لما افتكر هجومها عليه وزقته من صدره . وابتسم ع برائتها اول ايام جوازهم . واتنهد بعشق ع انها ضحت بنفسها علشان خاطر محمد . ومتعرفش المجهول كان ممكن يبقى عامل ايه ورضيت بيه خير أو شر . وضحك من قلبه بصمت لما افتكر انها ضربت طارق بالطاسه علشان تثبت أنها قويه . وبعدها عيونه لمعت بدموع لما افتكر أنه مد ايدو عليها . ودمعه نزلت منه ع شعرها لما افتكر أنه كان ممكن يخسرها بسبب عاصم . وغمض عينيه . يااارب انا مش كامل من غيرها . يااارب خليك معانا وانقذنا زي كل مره . يااارب . وفضل قاعد وسرحان والنوم جفاه . وانتبه ع صوت آذان الفجر . وشال راسها من حضنه ونزلها بشويش ع المخده . وباس جبينها . وقام بشويش ودخل الحمام .واتوضي . وخرج بشويش علشان متقلقش وتصحي . ولبس وخرج ببطء . ونزل وراح المسجد . وصلى الفجر . ودعا كتير جدا ف السجود بذل وانكسار ودموع وترجي أنه يحفظها . وبعد الصلاه . شيخ المسجد شرح درس للموجودين . وكان عن حب **** لعباده المؤمنين . وسمع الدرس .والشيخ قال حديث جميل دخل ع قلب آدم وطمنه .
, قَالَ: قَالَ رَسُولُ **** ﷺ: عَجَباً لأمْرِ الْمُؤْمِنِ إِنَّ أَمْرَهُ كُلَّهُ لَهُ خَيْرٌ، وَلَيْسَ ذَلِكَ لأِحَدٍ إِلاَّ للْمُؤْمِن: إِنْ أَصَابَتْهُ سَرَّاءُ شَكَرَ فَكَانَ خَيْراً لَهُ، وَإِنْ أَصَابَتْهُ ضَرَّاءُ صَبَرَ فَكَانَ خيْراً لَهُ٢ نقطة
, آدم : اتنهد باريحيه . وقال الحمد لله ع كل شئ . وبعد الدرس خرج من المسجد . ورجع ع البيت . ودخل الاوضه . وشاف مريم بتصلى . وغير هدومه .وقعد على السرير .
, مريم : خلصت **** .
, آدم : تقبل **** ياروحي .
, مريم : ابتسمت منا ومنك ياحبيبى .
, آدم : صحيتى امتى ؟
, مريم : قعدت جنبه .من شويه . ولقيت الفجر آذن من نص ساعه واكتر . قولت اكيد انت نزلت وسبتنى نايمه .
, آدم : اخدها ف حضنه . تعالى كملى نوم . انتى صايمه مش كدا ؟
, مريم : حطت راسها ع صدره . واتنهدت ايوه ياحبيبي . و**** المستعان .
, آدم : يارب . نامي شويه . انا ظابط المنبه ع الساعه ٧ .
, مريم : غمضت عينيها . حاضر يا آدم . هنام وانا بقول الاذكار .
, آدم : مسد ع شعرها . بحب لحد ما نامت . ولأنه مرهق ومانمش النوم غلبه . ونام ساعه . وفاق ع صوت المنبه ٢ نقطة
, مريم : فاقت . وكل الميعاد مابيقرب توترها بيزيد .
, آدم : بص ليها ورجع شعرها ورا ودنها . وباس جبينها . صباح الخير .
, مريم : صباح الخير يا حبيبي . وقامت . انا هلبس بسرعه وانزل اعملك القهوه . انا عارفه انك مانمتش ٢ علامة التعجب
, آدم : قام . وحب يطمنها . لا ياحبيبتي انا نمت كويس . بس فعلا محتاج لأجمل فنجال قهوه دبل من ايدك الحلوه .
, مريم : اطمنت ههههه من عيوني حاضر .
, فون آدم رن . وكان محمد . ورد ايوه يامحمد.
, محمد : صباح الخير يا آدم .
, آدم : صباح الخير .
, محمد : انا ف الطريق للمستشفى . قولت اتصل اشوفك صاحي . مع انى متأكد انك مانمتش اصلا ٢ نقطة
, آدم : احنا صحينا . ومريم بتجهز . والساعه ٨ إن شاء **** هنكون عندك .
, محمد : إن شاء **** . وقفلو .
, مريم : صلت الضحى ولبست ونزلت . وآدم صلى ولبس بسرعه ونزل ٢ نقطة
, مريم : عملت القهوه . اتفضل يا حبيبي قهوتك ودبل .
, آدم : تسلمي .
, مريم : بالهنا . ودخلت المطبخ . وخرجت اتفضل وحطت الصنيه قدامه وكان فطار خفيف ٢ علامة التعجب
, آدم : بصلها ايه دا يامريم ؟
, مريم : قعدت جنبه ده فطار . ومش مسموحلك انك تعترض . هتفطر وهنخرج . غير كدا مش موافقه . وانا قولت ل زينب اننا خارجين انا وانت وهنرجع ع بكره إن شاء **** .
, آدم : اتنهد بتعب . مريم انا هشرب القهوه وبس مش هقدر أفطر. .
, مريم : بدلع طفولى . يبقى عايز تزعل الماستك منك بقى ها ٢ علامة التعجب
, آدم : عيونه لمعت بدموع . وباس راسها .**** مايحرمنى منك ابدا ابدا يامريم .
, مريم : ولا منك يا آدم ٢ نقطة
, آدم : اكل حاجه بسيطه جدا وغصب عنه علشان متزعلش منه . وقامو وخرجو . وركب العربيه جنبها واتحرك ع المستشفى . واول ما وصلو المستشفى . اتفاجأو ب طارق ورنا منتظرينهم هناك . وكمان بيتر . لانه اتصل بليل ع طارق لانه اتصل ع آدم كتير وقلق وبعد محاولات من بيتر . طارق حكاله . وبيتر زعل جدا وقاله من الصبح هكون معاك .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, الكل سلم ع آدم ومريم واطمنو عليهم .
, محمد : اخد آدم ومريم الدور التانى وعملت التحاليل المطلوبه . والاشعه . وكل ده بيوتر آدم وقلبه بيدق بسرعه كبيره جدا . ومريم متوتره .
, محمد : شاف نتيجة التحاليل والأشعة وعرضها ع الدكتوره المتخصصه وشافو أن كل حاجه تمام .
, محمد عارف أنه قبل العمليه دي لازم مريم تاخد مهدئ . وعطاها إبرة مهدئ . وشاف أن مريم بدءت تهدأ .
, آدم : ورنا مع مريم ف الاوضه ٢ نقطة
, آدم : قاعد جنبها ع السرير . ومسك ايديها . وسألها خايفه ؟
, مريم : مفعول المهدئ بدء عليها . وقالت بهدوء . طول ما انت معايا انا مش خايفه من حاجه . واطمن انا كويسه جدا.
, آدم : قرب منها وباس جبينها . استودعتك عند **** .
, مريم : ابتسمت . يبقى كدا خلاص . **** هيحافظ ع الوديعه .
, محمد : خبط ودخل . جاهزه يامريم . ومرضيش يجيب الترول علشان خاطر آدم .
, آدم : قلبه بيدق وخاف جدا .
, مريم : ابتسمت . وهزت راسها جاهزه ياحبيبى.
, رنا : واقفه ودموعها نازله زى المطر . وراحت حضنت مريم بخوف حقيقى .
, مريم : ربتت على ضهرها . وحدي **** يارنا . انتى المفروض تقوينى .
, رنا : خرجت من حضنها . ومسحت دموعها . وابتسمت بتمثيل . انا عارفه انها عمليه بسيطه.بس ده مايمنعش انى اخاف عليكي . وباست راسها استودعناكي عند ****.
, محمد : ساعد مريم تقوم . وقامت وآدم ساندها بدموع. وخرجو كلهم . وقلب كل واحد متوتر وخايف . وقربت من غرفة العمليات . وآدم دقات قلبه مسموعه للكل .
, غرفة العمليات اتفتحت .
, آدم : بص ل محمد . انا هحضر معاها .انا لازم اكون موجود معاها .
, محمد : بص ل آدم . وقال جواه ده إل كنت خايف منه . وقال ثوانى يا آدم . وساعد مريم .تدخل اوضة العمليات . ورجع ل آدم وقال . آدم .انت لو دخلت هيكون صعب جدا جدا عليك . ومش هتتحمل . ف ارجوك انت لازم تسمع كلامى . انت تدخل دلوقتي تسلم عليها وتقويها وتخرج . لكن صدقني انت مش هتستحمل ارجوك .
, آدم : زعق بصوته كله ٢ نقطة انا لازم اكون موجود معاها انت فاهم .
, مريم : خرجت ع صوته . وقالت آدم وقربت منه آدم حبيبى انت ماينفعش تكون موجود . انت استنانى هنا وادعيلى . وعلشان خاطرى اسمع من محمد ب**** عليك ٢ نقطة
, آدم : عيونه اتملت بدموع وحضن مريم بوجع قدام الكل . ماينفعش اسيبك .انا كنت معاكى فى كل خطوه . ماينفعش دلوقتي اسيبك .
, مريم : بدموع . انت مش هتستحمل تشوفنى كدا يا آدم . وب**** عليك متوجعش قلبى علشان خاطرى . خلينا نعدى الازمه دي ع خير .
, آدم : خرجها من حضنه ومسح دموعها . وباس راسها . وهز راسه حاضر يامريم .
, مريم : بزعل حقيقي علشانه . لا إله إلا **** يا آدم .
, آدم : بغصه في قلبه سيدنا محمد رسول ****
, محمد : حس انه مخنوق لان كمان مريم تخصه . واخد مريم تعالى يلا يا مريم .ودخل بيها . والدكتوره دخلت ومريم لفت ل آدم . وآدم عينيه متعلقه بيها لحد باب العمليات ما اتقفل . وقلبه اتملى بالخوف .
, طارق وبيتر . راحو ل آدم . واخدوه غصب عنه وقعدوه وقعدو جمبه يواسوه . ورنا قاعده بدموع. وبتقرا ف المصحف .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, محمد : مع مريم . وابتسم بتمثيل . مريومه انا هقعد انا وانتى ندردش شويه .
, مريم : هزت راسها .وبتتشاهد .
, دكتورة التخدير . عطتها تخدير موضعي .
, محمد : متوتر . لكن متابع كل حاجه .
, الدكتوره : هتبتدي العمليه . بسم **** .
, محمد : بيمسد ع شعرها . وحاول يطمنها . حاسه بحاجه؟
, مريم : هزت راسها لأ .
, محمد : تعرفي إن الواد تيم . بيقولى انا لما اكبر هتجوز مريم الكبيره .
, مريم : ابتسمت . طيب يقول مريم نونو .
, محمد : انا مش معترض . بس تفتكرى انا هوافق ع مراد . الواد ده دماغه طاقه .
, مريم : ابتسمت بحب . مراد ٢ علامة التعجب؟ هو ف حد ف حنية مراد الهي ينجية من كل سوء .
, محمد : ضحك . طيب وانا ماليش دعوه حلوه كدا .
, مريم : انت . دا انت ابن قلبى **** يحفظك ويحفظ ولادي واحفادي من كل شر . ويحفظلى آدم . وربنا يبارك ف عمره .
, محمد : ضحك بصمت من قلبه . اتمنى انى انا ونور نوصل لدرجة العشق دي .
, مريم : ابتسمت . ابدا . مفيش زى عشق ال آدم ابدا . بس مايمنعش انك انت ونور وصلتو لدرجه من العشق ٢ نقطة
, الدكتوره : بتفتح ف جرح ف دراع مريم وسمعت كلام مريم .وابتسمت .
, محمد : بص ع الاجهزه . وتابع الدكتوره . وبصلها تانى وقال . طبعا احنا ف منتصف العشق .
, وبعد نص ساعه .
, مريم : محمد اطلع طمن آدم انا عارفه انه قلقان ٢ نقطة
, محمد : هز راسه . حاضر ياحبيبتى . وخرج .
, آدم : كان واقف وساند بضهره ع الحيطه وبيدعي بكل جوارحه . واول ما شاف محمد جري عليه بلهفه . مريم كويسه .
, محمد : ابتسم . و**** كويسه وهي الل قالتلى اطلع طمن آدم . وع فكره بقى انا وهي قاعدين ندردش مع بعض . وملهاش سيره غير عشق ال آدم . ارحمونا بقى هههههههه .
, آدم : سمع كلمة عشق ال آدم . واتاكد انها بخير . وحمد **** . وقال ل محمد هو فاضل كتير .
, محمد : نص ساعه وكل حاجه هتبقى تمام . وربت ع كتفه .بعد اذنك . ادخل اكمل قصة العشق الل تمت ع ايدى وحافظها ٢ نقطة ودخل .
, آدم : مسح وشه بايديه . يارب . يارب خليك معانا .
, بيتر : تعالى بقى يا آدم اديك اطمنت ع أم مراد . وإن شاء **** هتكون بخير .
, طارق : اخدو من ايدو تعالى. اقعد انت واقف من بدرى . ووحد **** كدا وتفائل بالخير .انا تفائلت و**** لما شوفت ضحكة محمد .
, آدم : لا إله إلا **** . محمد رسول **** .
, وعدى الوقت كأنه سنه ع آدم . واخيرا غرفة العمليات اتفتحت .
, آدم : قام ورنا . وراحو للدكتوره .ها يا دكتوره مراتى كويسه ؟
, الدكتوره : ابتسمت . الحمد لله هي بخير والعمليه تمت ع خير وشويه وهتخرج . حمد**** ع سلامتها .
, آدم : بلهفه . ممكن ادخلها عايز اشوفها .
, محمد : من وراها تعالى يا آدم .
, آدم : دخل جري . واول ما شافها نايمه ع سرير العمليات قلبه وجعه .
, مريم : شافته . ورفعت أيدها . آدم .
, آدم : قرب منها بسرعه . ومسك ايدها حبيبتى . انتى بخير . حسيتى بحاجه .
, مريم : هزت راسها . لا ياحبيبى اطمن انا بخير الحمد لله . وباس جبينها وعنينها .
, وبعدها . مريم خرجت لغرفه مجهزه . وآدم جنبها .ومحمد ورنا دخلو واطمنو عليها . وطارق وبيتر منتظرين بره . لان الجرح ف الدراع ومتخيط وملفوف بشاش .وده جرح قلب آدم جدااا . لكن حمد **** انها بخير .
, وبعد تصميم من آدم أن الكل يروح . ومحدش هيرافق مراته غيرو . وفضل جنبها زى الضل . طول الليل .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, وتانى يوم
, . محمد جه . واتطمن ع مريم . وجايب الدكتوره معاه .وكشفت ع مريم . وطنتهم ان كل حاجه تمام وشرحت ل آدم ازاى يهتم بالحاله من ناحية الاكل والعلاج وتهتم بالرياضه وتبعد عن اي مجهود . وكتبتلها ع خروج .
, . محمد خرج وكان بيتر وطارق ورنا جم ومحمد طمنهم٢ نقطة
, .آدم ساعد مريم ف اللبس . ولبسها إسدال و**** . وساندها وخرج والكل سلم على مريم واتمنى ليها الشفاء وآدم طمنهم وكل واحد راح ع شغله بتصميم من آدم. ومحمد خرج معاهم . وساعدها وركبت العربيه . ف الكرسي الخلفي وآدم جمبها واخدها في حضنه . ومحمد الل ساق . ووصلهم للبيت .
, .سعاد وزينب عرفو وزعلو جدا . وآدم نبه عليهم أن مفيش مخلوق يعرف .
, .وآدم اهتم با اميرته . كل يوم وكل وقت كان الأب والسند ليها .
, .ومحمد كل يوم يعدى عليها . ونور كانت عايزه تزور مامتها .
, .محمد بتفكير قالها آدم واخد اجازه وعايز يقضي يومين مع مريم . بلاش احنا نكون عزول انتى اتصلى اطمنى عليها .
, .وعدي كام يوم . ومريم اتحسنت الحمد**** .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, وجه ميعاد رجوع الشباب من العمره .
, والكل رجع بالسلامه .
, ومريم كانت مبسوطه بروجوعهم . وآدم كان مشتاق لأولاده . ونور جت وقعدو ومريم قعدت معاهم . وقضو السهره عندهم . وكل واحد اخد مراته وطلعو ع عشهم .
, رينو : اخدت شاور . ولبست طقم رقيق . وفهد اخد شاور وخرج .وشاف رينو واقفه قدام المرايا بتحط لمسات خفيفه .
, فهد : ابتسم . وقرب منها بشوق كبير وحضنها من الخلف . ودفن وشه في شعرها حبيبتى حبيبتى الل وحشانى جدااا .
, رينو : ابتسمت بحب. حبيبى انت الل وحشنى جدا جدا . ولفت ليه . ولفت أيديها حوالين رقبته . عارف يافهد انا حاسه براحه كبيره اوى . حاسه انى خفيفه من جوايا .
, فهد : حاوطها من وسطها وقرب منها اكتر . وقال بهزار خفيفه !؟ خفيفه ازاى يعنى . وانتى جواكي حته منى .
, رينو : كشرت عينيها . قصدك ايه يا فهد . انا تخينه .
, فهد : ههههه ابدا و**** . دا انتى قمر . وكمان انا مش عارف انتى حامل ف ايه بالظبط . هي فين بطنك اصلا. ده انتفاخ ياقلبى هههههه . انا من بكره لازم اخدك ونروح للدكتوره . علشان اشوف الواد ده مستخبى فين ؟
, رينو : بدلع . اممم يسلام . يعنى انا مش تخنت يافهد .
, فهد : باسها برقه . ياريت تبقى بطه قمر .
, رينو : ههههه بطه .
, فهد : همس ف ودنها .وحشتينى .
, رينو : غمضت عينيها .وانت كمان . انا بحبك اوى يافهد.
, فهد : وانا بموت فيكي ياعشق الفهد . وقرب منها وباسها باشتياق كبير . ورينو تاهت في عشق الفهد .
, وشالها وراح بيها ع مكان جنتهم .
, وعدت الليله ع كل العيله بسعاده كبيره .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, تانى يوم . الساعه ٥ .
, فهد : اخد رينو . وراحو العياده .
, رينو : متحمسه . ونفسها تعرف هي حامل ف ولد ولا بنت ٢ نقطة
, وجه دورهم . ودخلو . والدكتوره سلمت عليهم . وبتعمل السونار .
, رينو : ماسكه ايد فهد . وقالت بلهفه ها يا دكتوره طمنينى .
, الدكتوره : حاضر ثانيه واحده بتأكد .
, فهد : اهدي ياحبيبتى . ثوانى وهتعرفى ولد او بنت وعادي جدا المهم انك تكونى بخير .
, رينو : غمضت وبتقرا آية الكرسي .
, الدكتوره : مبروك يا لارين ياحبيبتى اللهم بارك تؤام .ولد وبنت ٢ نقطة
, رينو : قلبها دق بزهول . وفتحت عينيها على الاخر .وبصت لفهد ٢ نقطة وحست بفرحه كبيره جدا.
, فهد : لا ارديا .قلبه دق وضحك بسعاده .وباس أيدها.
, الدكتوره :. تحبو تسمعو نبضهم .
, رينو : بتضحك بدموع .وهزت راسها ايوه . ايوه .وضغطت ع ايد فهد بفرحه كبيره.
, الدكتوره : سمعتهم النبض .
, فهد ورينو: سمعو النبض .وجواهم احاسيس مختلفه . ومشاعر مختلفه .
, وخرجو من العياده والفرحه مش سيعاهم .
, .ورينو قالت لفهد . نروح ل بابى ومامي نقولهم الخبر الجميل ده . وبعدها نروح ل بابا طارق وماما رنا ٢ نقطة
, فهد : باس على ايديها . قلبى تؤمري أمر .
, وساق العربيه . ووصلو فيلا العدوي . وسلم ع رعد ودخلو مبسوطين جدا ٢ نقطة
, رعد : شاف عربيه فخمه جدا بتركن قدام الفيلا بعد وصول فهد ع طول. ونزلت منها بنت ولبسها لا تعليق عليه . لابسه شورت وتوب كات . وراحت عند رعد . وقالت هاي .
, رعد : بصلها وتنح يخربيتك . انتى مين ٣ علامة التعجب؟
, البنت : انا اسمي هيلينا ١٣ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الثلاثون
فيلا العدوي .
, آدم : قاعد ع السفره بيتغدى مع العيله . مريم جمب آدم .ومراد وفريحه وزين وريتال . ومحمد ونور .
, آدم : مش كانو فهد ورينو جم يتغدو معانا .
, مريم : انا اتصلت ع رينو من بدرى. وقالت فهد عازمها ع الغدا بره .
, بعد الغدا . الكل متجمع ف الليفنج .
, زين : ماتيجو ياشباب نقعد ف الجنينه ونشرب الشاى كلنا مع بعض.
, نور : و**** فكره جميله . ايه رايك ياحبيبى .
, محمد : ومالو يقلبى . انا تحت امر نورى .
, نور : ابتسمت **** يخليك ليا .
, محمد : همس ف ودنها. انا عندي ليكى مفاجأه . بس هاقولهالك بعدين .
, نور : بفضول . مفاجأة ايه ! قول بليزززز قوووول .
, محمد : ههههه هقولك بعدين ف بيتنا علشان عايز اشوف رد فعلك اوكي ياروحي.
, نور : كشرت عينيها . **** يصبرنى لحد ما نروح.
, محمد : ههههه . يلا تعالى نطلع الجنينه.
, زين : يلا بينا ياشباب .
, مراد : قام وفريحه . وقال يلا ياحج انت ومريومه .
, آدم : طيب اسبقونا انتو واحنا جايين وراكم .
, والكل خرج وقعدو ف الجنينه ومنتظرين الشاى .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, آدم : جوه . ايه يامريم عامله ايه دلوقتى؟
, مريم : الحمد لله ياحبيبى انا بخير .
, آدم : يعنى حاسه انك احسن من الاول . ف تغيير ؟
, مريم : ايوه طبعا . الحمد**** . وبعدين انت جمبى ومقصرتش ف حاجه **** مايحرمنيش منك ياحبيبى .
, آدم : ولا منك ياروحي . مريم انا عايز اقولك ان لازم ولادنا يعرفو انك عملتى عمليه .
, مريم : بصتله . لا يا آدم لا لو عيالك عرفو هيضايقكو وكمان هيزعلو . وانا مش عايزه انكد عليهم . العمليه اتعملت والحمدلله انا بخير .
, آدم : حبيبتي افهمينى . ماينفعش عيالك ميعرفوش . لازم يكون عندهم علم . ولنفترض حصل حاجه فيما بعد وعرفو. ولادك ساعتها هيكون رد فعلهم ايه !؟ وبعدين هيقلقو من ايه ؟ خلاص الحمد**** الخطر عدى . وبما انك الحمد**** كويسه هما مش هيخافو بدرجة الخوف لو لسه انتى معملتيش العمليه .
, مريم : بحيره . مش عارفه يا آدم .
, آدم : سيبى كل حاجه ع **** ومتقليقش من حاجه .
, مريم : بحيره . ونعم ب**** . طيب . طيب بلاش تقولهم دلوقتي . علشان خاطري . انا ماصدقت الضحكه رجعت لينا من تانى .
, آدم : ابتسم . حاضر يقلبى ٢ نقطة تحبى نقوم نروح للعيال دي . ولا نقعد انا وانتى لوحدنا ؟
, مريم : اي مكان تحبه المهم اكون معاك .
, آدم : ابتسم . خلاص خلينا هنا. وحاوطها من كتفها وضمها لقلبه . حبيبتي **** يخليكي ليا .
, مريم : ابتسمت بحب .ويخليك لقلبى .
, كلهم قاعدين في الجنينه .
, زينب : طلعت الشاى ف الجنينه .اتفضلو الشاى
, نور : تسلم ايدك يازوزو .
, زينب : بألف هنا ع قلبك يادكتوره .واتحركت .
, ريتال : قدمت الشاي للكل . وقعدت جمب زين . تعرفوا انا نفسي ف ايه ؟
, كلهم . هممم . ايه ؟
, ريتال : نفسي كلنا كدا . نسافر اسكندريه . زى زمان . ونجمع كل العيله . ونقعد ع البحر . هيبقى وقت يجنن بجد .
, فريحه : و**** فكره حلوه اوي . ايه رايك يامراد .
, مراد : و**** انا معنديش مانع . وخصوصاً . إن ذياد ومالك ويوسف والشباب . بحب قاعدتهم .
, محمد : بلاش اسكندريه دلوقتي ٢ نقطة خليها قدام شويه ٢ علامة التعجب
, زين : انا من رأيك يادكتور . لأن ف مناقصه خلال الشهر ده . وشاغله كل تفكيري . وبص ل ريتال . لكن اوعدك ياحبيبتى . إن شاء **** ف اقرب وقت احققلك رغبتك .
, ريتال : ابتسمت بحب . حبيبى **** يوفقك يارب.
, وبعد ماشربو . الشاى .
, مراد : بص في الساعه . اله الحاج آدم ومريم نسيونا ولا ايه ؟
, زينب : جت عليهم . ست الدكتوره فريحه . آدم الصغير صحي .
, فريحه : هزت راسها . انا جايه اشوفه . مريم والولاد فين ؟
, زينب : كلهم بيلعبو ف اوضة اللعب .
, مراد : ماتيجو ندخل بقى . الساعه 6 ونص وشكل كدا آدم ومريوم مش هيطلعو .
, كلهم : قامو . ودخلو جوه . وقعدو معاهم .
,
, .وبعد شويه ٢ نقطةسمعو تيم .بيقول رينوو جت رينو جت . وجري عليها .
, رينو : ههههه حبيبى تيمو قلبى انا . وباسته ومسكت ايدو وداخله معاه .
, فهد : من بره قال . يا اهل الدار انا جاي . الل مغطى راسه يكشفها . ههههه .
, الكل ضحك ٢ نقطة ونور لبست ال**** .
, مراد : هالُم يا ابن أبى ربيعه فلتدخل الدار بسلام . ههههه .
, الكل ضحك .
, فهد : دخل والفرحه ع وشه . السلام عليكم جميعا .
, كلهم وعليكم السلام .
, رينو : بسعاده . بااابى وحشتنى اوى وسلمت عليه .
, آدم : حبيبت ابوكي . وسلم عليها .
, رينو : ضحكت بسعاده ماااامي . مااامى حبيبتى وحشتينى اوى اوى . وسلمت عليها .
, مريم : ضحكت بسعاده لما شافت بنتها مبسوطه وسلمت عليها .نور عينى انتى كمان وحشانى ياقلبى .
, ورينو سلمت ع نور والكل بسعاده كبيره .
, فهد : سلم ع الكل . وقعد . وشاور ل رينو تقعد جمبو .
, رينو : قعدت جنبه وتيم قعد جمبها .
, تيم :رينو كنتى فين يارينو انا هنا من زمان .
, رينو : ههههه حبيبى ياتيمو انا اسفه جدا . انا وفهد كنتا بنتغدى بره .
, تيم : بص ل فهد بغيظ . والكل ضحك من نظرة تيم ل فهد .
, فهد : بدهشه من نظرة تيم . وبص ل محمد . هو ايه الحوار . الواد ده بيبحبنى اوى كدا ليه؟
, محمد : ههههههه يعنى انت واخد منه أمه التانيه عايزه يكرهك مثلا . ده تيم بيحبك اوى اوى هههههه . والكل ضحك .
, فهد : ايه ياتيمو باشا . ده حبيبك حتى .
, تيم : كشر عينيه . انا بحب رينو بس . انت بتمشي وتاخدها معاك بعيد . يقصد اسبوع العمره .
, رينو : حضنت تيم حبيبى انا ياناس . تيم أنا عندى ليك مفاجاه جميله اوى . وبصت للكل .وابتسمت بسعاده وقالت . احنا بعد الغدا روحنا للدكتوره نسرين العياده .
, مريم : ابتسمت . انا قولت كدا بردو . من الفرحه الل ع وشك .
, نور : بلهفه . ها رينو . قولى بسرعه قالتلك ولد ولا بنت .
, رينو : اتكسفت . وبصت لفهد الل مبسوط علشانها .
, فريحه : اخلللللصى قولى .
, ريتال : قولى بقى .
, رينو : حاضر حاضر .ومسكت ايد فهد .وغمضت عينيها . واخدت نفس عميق . اللهم بارك توأم ولد وبنت ٢ نقطة
, الكل . ابتسم بفرحه ماشاء **** .
, مريم : قلبها دق بفرحه اللهم بارك . مشاء **** . **** يتم حملك على خير يابنتى وتفرحي بذريتك انتى وفهد يارب .
, آدم : ابتسم بحب . مبروك يارينو . مبروك يا فهد .
, فهد : **** يبارك فيك يا عمي .
, نور : مبررروك يارينو ياحبيبتى الف مبروك بجد انا مبسوطه اوى .
, رينو : **** يبارك فيكي ياقلبى .
, مراد : مبروك ياض يا فهد . وغمزله .
, فهد : هز راسه بيأس وكشر عينيه ٢ نقطة**** يبارك فيك يمعلم .
, زين : ابتسم مبروك يارينو مبروك يا فهد .
, وريتال . وفريحه . والكل بارك وفرح للخبر ده .
, تيم : قاعد وحاطط صوباعه ع دقنه . وبص ل رينو . بطنك فيها اتنين يارينو . اتنين ؟
, رينو : ههههه . ايوه ياتيمو . ولد وبنت . اخواتك ياروحي.
, تيم : بتفكير . ولد وبنت طيب اسم ايه . ؟
, رينو : امم انا لسه مش عارفه . وبصت ل فهد حبيبى احنا متفقناش هنسمي ايه ؟
, مراد : بخبث . ودي عايزه كلام . فهوده . هيسمى سفيان وجيسيكا . ههههههه .
, فهد : صك ع اسنانه بغيظ مكبت . ومردش.
, آدم : ضحك من قبله . علشان مراد قاله ع كل حاجه حصلت في المهمه . وضحك ع مراوغة مراد لفهد .
, رينو : بعد فهم .هو سفيان معقول . لكن جيسيكا . ايه الاسم ده ؟
, فهد : كح . سيبك من مراد . انتى عارفه انه ديما بيحب يهزر .
, مراد : بخبث . وانا هاهزر ليه يانجم . وماله اسم سفيان . وكمان جيسيكا تحس ان اسم ليه شخصيه كدا .
, فهد : ضغط ع ايده . وابتسم بغيظ ل مراد . احنا ف مصر يامورااااد .
, مراد : اوبس ياخبر . سورى يافهد . هو اسم جيسيكا ده مينفعش غير ف (ايطا )قصدى غير بره مصر.
, آدم : بيضحك من قلبه بصمت ع شكل فهد .
, رينو : بعدم فهم . جيسيكا ؟ انا شايفه انه اسم مش مناسب خالص ولا ايه يافهد ؟
, فهد : عينيه ع مراد بتحذير . وقال . معاكي حق . وبصلها وابتسم . إن شاء **** . الولد هسميه آركان .
, كلهم . واو اسم جميل اوى .
, رينو : اممم آركان اسم جميل جدا . طيب والبنوته . عايزه اسم رقيق ليها .
, فهد : ابتسم مافيش آرق من اسمك ياحبيبتي. وانا هسميها . آرين . آرين فهد السيوفي .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, رعد : شاف عربيه فخمه جدا بتركن قدام الفيلا بعد وصول فهد ع طول. ونزلت منها بنت ولبسها لا تعليق عليه . لابسه شورت وتوب كات . وراحت عند رعد . وقالت هاي .
, رعد : بصلها وتنح يخربيتك . انتى مين ٣ علامة التعجب؟
, البنت : انا اسمي هيلينا ٢ نقطة
, رعد : بص ع لبسها . واتاكد من طريقة كلامها عربى مكسر انها مش مصريه ٢ نقطةوهز راسه . افندم حضرتك عايزه مين ؟
, هيلينا : بليز انا عايز أقابل سفيان
, رعد : بعدم فهم . سفيان٢ علامة التعجب؟ سفيان مين؟ وبص
, ع الحرس لقاهم عينيهم هتطلع عليها . وقالهم بغيظ . جرا ايه ياكابتن انت هو . كل واحد يبص قدامه ويركز ف شغله ٢ نقطة وانتى يا انسه ولا يامدام انتى مفيش حد هنا اسمه سفيان . العنوان غلط ٢ نقطة
, هيلينا : شاورت لسواق العربيه بتاعتها ونزل .افندم .
, هيلينا : انت متاكد أن ده اء الئنوان .
, السواق : بص ف الورقه . ايوه يافندم . فيلا آدم العدوي .
, هيلينا : اوكي روه انت ع شركة داد وانا اتصل ع داد انت تبجيلى .
, السواق : هز راسه تحت امرك واتحرك وركب العربيه ومشي.
, هيلينا : بصت ل رعد . اسمع انت . انا عايز أقابل سفيان مهم اوى .
, رعد : يا انسه صدقينى مفيش حد موجود هنا بالاسم ده
, هيلينا : انا عارف كدا . هو ليه اسم تانى بس صأب عليا اقوله . انا نسيته .
, رعد : طيب اتفضلى حضرتك من هنا . ولما تفتكريه تبقى ترجعى . اتفضلى .
, هيلينا : بتفكير . ثانيه واحد . وخرجت فونها من جيب الشورط . وفتحت الفون .
, رعد : واقف يتأمل ف لون عينيها وعجبه جدا.وشعرها. ورفض الفكره . لأن جسمها كله ظاهر للخلق . وواقف مدايق .
, هيلينا : فتحت الفون وجابت صوره وقربت من رعد . بص كدا انت الصوره دي ٢ نقطة
, رعد : شم ريحة برفانها . **** يخربيتك . ورجع خطوه لورا . وبص ع الصوره . وبيشبه عليها . مين ده ؟ وشاف واحد مربي شعرو ودقنه .وقال جواه.ده شبه فهد باشا لما رجع من مهمه قبل كده ٢ نقطة
, هيلينا : بص الصوره دي صورة سفيان ف ايطالى . وانا عندى برنامج شيلت دقن وشعر سفيان وبقي بالشكل ده . وجابت صوره تانيه
, رعد : بدهشه . ده فعلا فهد باشا . بس هي بتقول سفيان ؟ انا اتخلبطت .
, هيلينا : اسمع انت . ده اسمه سفيان . وداد قالى اسمه لكن اسمه ده صأب عليا اقوله . انا نسيته خالص .
, رعد : فهد باشا السيوفى ؟
, هيلينا : واو . يس ايوه . فخد . اسمه فخد سيوفي ٢ نقطة
, رعد : فخد؟؟ . الحرس ضحكو ٢ نقطةورعد بصلهم.
, رعد : اسمه فهد فهد .
, هيلينا : بتقلدو . فخد فخد . انا عارف .
, رعد : فخد ٢ علامة التعجب وماله فخد فخد .وعايزه تقابليه بالشكل ده . دى الحريم جوه اول ماتشوفك كدا ولا وانتى بتقولى فخد دي الدكتوره هتعمل منك فخده كندوز ٢ نقطة
, هيلينا : بعدم فهم . انت بتقول ايه . انا موش فاخم حاجه . انت اسمك ايه ؟
, رعد : اسمي رعد .
, هيلينا : واو رأد . اسم جميل اوى .
, رعد : نعم يختى رأد . اسمى رعد رعععد.
, هيلينا : رأد . رأأأد . انا عايز أقابل سفيان.
, رعد : بص عليها . طيب دى أدخلها ازاى . اووف . ولف شاف الحرس لسه عينهم عليها .
, رعد : اتغاظ . وبصلها . وقلع الجاكيت . وحطه ع كتافها .وبصوت جهورى اتفضلى قدامى . وانتي معندكيش اي هدوم خالص . جايه بهدوم كيجيهات ليه؟ اتفضلى .
, هيلينا : بدهشه لما لبسها الجاكيت . واو رأد انت جميل اوى . انت خمش .
, رعد : ماشي جمبها . خمش؟ ايه خمش دى كمان .
, هيلينا : خمش خمش يعنى . لبست جاكيت بتاعك . وانت غاضب من هيلينا .
, رعد : اااه حمش . وبص ع رجليها . و**** منا عارف إدارى فيكى ايه ولا ايه ٢ نقطة طيب اقفي استنى هنا بقى لما ادي خبر لفهد باشا .وسابها وداخل الفيلا ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, زينب بتقدم العصير ل فهد ورينو .
, رينو : ميرسي يا زوزو . وبتشرب .
, فهد : اخد الكوبايه شكرا يا زينب.
, زينب : بالهنا والشفا . واتحركت .
, فهد : والكل بيضحكو ع مراد بيحكو ع مواقف زمان ف الحربيه مع فهد .
, رعد : . خبط ع الباب . آدم باشا .
, مريم : لبست ال**** .
, آدم : تعالى يارعد .
, رعد : دخل : احم انا اسف ياباشا . وبص ل فهد . ولسه هيتكلم .
, فهد : ف نفس اللحظه . رفع الكوبايه وبيشرب العصير .
, هيلينا : ماستنتش ودخلت ورا رعد ع طول. وشافت فهد وابتسمت بسعاده . ودخلت جري قدام الكل ٢ نقطة هااااي سفيان ٣ نقطة
, فهد : لسه بيشرب . ولما سمع صوتها كح وبخ العصير من بوقه ع الأرض وبص بصدمه وعينيه مفتوحه ع الاخر . انتى ٤ علامة التعجب
, طبعا كلهم ف الوقت ده . الشباب تنحت بزهول . والبنات عينيها مفتوحه ع الاخر .
, نور : شافت لبسها ورجليها واتكسفت وهي ومحمد بصو لبعض ومزهولين.
, ريتال : فتحت بوقها . وحطت ايديها ع عيون زين علشان مايبصش عليها اكتر من كده .
, فريحه : شهقت بصوت مسموع . وعينيها ع هيلينا من فوق لتحت بزهول وبوقها مفتوح.
, آدم ومريم اتصدمو واتعدلو . مريم أحرجت من لبس هيلينا . وآدم مستغرب مين دي؟
, أما . مراد عينيه مش عارف يقفلها من الدهشه . هو ميعرفش شكل هيلينا . لكن لما قالت سفيان توقع انها تكون هي . وبص ليها وبص ع فهد . الل وشه جاب الوان ٢ نقطة
, أما : رينو عينيها مفتوحه ع الاخر . ولما فهد كح وشرق وقال انتى ؟ حست بنار طالعه من ودانها وشاطت اكتررر . لان هيلينا واقفه قصاد فهد وصكت ع أسنانها بغيظ . وشافت لبسها وبصت ع فهد . شافته متنح وعينيه رايحه يمين وشمال .
, رعد : مالحقش يتكلم . وشاف شكل الكل مصدوم . وانسحب بهدوء . وقال البت حلوه اوي . بس شكلها هتولع الدنيا .
, هيلينا : بنفس الابتسامه . بصت للكل وشاورت بايدها . هااي . انا هيلينا . صديقة سفيان .
, مراد : حط ايدو ع وشه . اله . سلم ع الشهدا الل هناك . **** يرحمك يا فهد . وبص ع فهد الل متنح ٢ نقطةومش قادر يقف ع رجله٢ نقطةلكن السؤال الل حير مراد هيلينا وصلت هنا ازاى؟
, آدم : عرف مين هيلينا . وبص ع فهد . وشاف رينو الل قامت وقفت والشرار طالع من عينيها وقال (يانلحقه يامنلحقهوش٢ علامة التعجب)
, مريم : قالت ع لبس البنت .استغفر **** العظيم اي ده . انا مش فاهمه حاجه .ومين سفيان ده .ومين البنت دي؟
, . والكل بقى مش فاهم حاجه مين دي ؟ومين سفيان ؟
, .مفيش غير آدم ومراد . والفهد .
, فهد : بلع ريقه بصعوبه . وبص ع رينو الل واقفه وحاسس انها هتقتله. وبص ع هيلينا . وبعدها بص ل مراد وشاف نظرة شماته وهز راسه لأ. مش وقته ٢ علامة التعجب
, رينو : بغيظ . بصت لفهد . مين دي يافهد انت تعرفها ٢ علامة التعجب؟
, فهد : كح . وقال بتوتر ٢ نقطة ها لأ . اه . لأ بصي هوا ٢ نقطة
, مراد : بخبث .ماتركز ياسيادة المقدم .
, رينو : صكت ع أسنانها . ميييين دي يافهد .؟
, فهد : بص ل مراد بغيظ . وبص ل رينو . احم . دي . هواا . ممكن تقعدى واناا ومكملش ٢ نقطة
, .رينو : خلاص النار والغيره اتملكت منها . ونسيت وجود العيله ٢ نقطة انتى مين انتى ؟ وازاى تدخلى كدا ؟ ومين سفيان ده ؟
, فهد : بلع ريقه بصعوبه . وحاول يقف ع رجله بس مقدرش .
, هيلينا : بنفس الابتسامه . انا اسمي هيلينا ٢ نقطة هيلينا ال سلمانى. وانا جيت هنا مصر علشان أقابل سفيان . الى هو فخد سيوفي .
, مراد : ضحك من قبله بصوت عالى . والكل انتبه . بت يافريحه اخوكي طلع اسمه فخد يابت هههههههه .
, آدم : غصب عنه ضحك بصمت .
, رينو : اتصدمت . نعم فهد ٣ علامة التعجب؟ وبصت ع فهد . وصكت ع أسنانها بغيظ مكبت . وانتى تعرفى فهد منين .٣ علامة التعجب؟
, فهد : غمض عينيه .وحط وشه بين ايديه وقال . كملت . راحت عليك . يافهد .
, هيلينا : بتحكي بفخر . وقعدت جمب فهد . الل قام بسرعه كأنه اتكهرب . وبص ل رينو .و**** العظيم معرفها ٣ علامة التعجب قصدى . ولسه هيتكلم .
, رينو : بغضب . سابته واتحركت وحطت أيدها ع بطنها الل اتشدت من التوتر. وبصت لهيلينا . انا سألتك تعرفى فهد منين؟
, هيلينا : انا اعرفه كويس اتقابلنا ف ايطالى . وانقذنى . سفيان انقذ هيلينا . سفيان صديقى المفضل ٢ نقطة
, رينو : بتتنفس بغيظ ٢ نقطة وعينيها مفتوحه بصدمه وبصت ل فهد .والغيره هتقتلها.
, فهد : بتوتر . احم . ري٣ نقطةرينو انا ٢ نقطةانا هشرحلك . هوا ٢ نقطةف سؤ تفاهم . ف حاجه غلط٢ نقطة
, رينو : حاجه غلط ؟ ومسكت بطنها وغمضت عينيها من التوتر .
, فهد : قلق عليها . رينو . رينو أهدي .ومسك أيدها .و**** انا ماعرفها . هي كانت ف ايطاليا وانا انقذتها فعلا . وكل واحد راح من طريق .
, رينو : شدت أيدها بنرفزه. وعيونها لمعت بدموع . وجايالك من ايطاليا لمصر ؟. وكمان عارفه العنوان كويس ٣ علامة التعجب؟ هه لا واضح انك متعرفهاش ٣ علامة التعجب
, فهد : بلع ريقه بتوتر . حبيبتي . و**** انا معرف جت ازاى ٢ علامة التعجب ولا اعرفها اصلا .
, رينو : بصت ل هيلينا بغيره ولبسها المكشوف. وقالت بصوت غضبان وكله غيره . اطلعي برا حالا.
, مراد : كان هايشمت ف فهد . لكن شاف أنه مش وقته علشان أخته الحامل . وكمان صورة فهد قدام العيله . وقام وراح عند رينو . ممكن تهدى بقى . وعيب مهما كانت دي ضيفه . اقعدى وانا هشرحلك كل حاجه ٢ علامة التعجب
, رينو : رفضت تقعد . تشرح ايه يا ابيه؟ . انت مش شايف شكلها . مش شايف لبسها . وجايه بكل بجاحه تسأل ع جوزي . وبصت لفهد وكملت بتريقه لأ وكمان جايه من ايطاليا علشان تشوف صديقها المفضل . وبصت لفهد بغيظ وغيره . وبتتنفس بصعوبه. وسابتهم وهتتحرك .
, آدم : بصوت جهوري ٢ نقطة لاررييييين ٣ علامة التعجب
, مريم : اتخضت . وخافت ع رينو ٢ نقطةوالكل سكت ٢ نقطة
, رينو : وقفت مكانها . وبدموع نعم يا بابى .
, آدم : طيب مدام محترمتيش جوزك واخوكي الكبير ٢ نقطة ع الاقل احترمينى انا ولا ايه !؟
, رينو : بصدمه كبيره . وصعبت عليها نفسها . ودموعها نزلت بصمت . رجعت وقعدت ع كرسي بعيد شويه . وباصه للأرض . وجواها حجات كتير جدا متلخبطه . غيره ع غل ع غيظ ع زعل من فهد . وزعلت إن آدم شايفها محترمتش حد .
, .ونور قامت بسرعه وقعدت جمب اختها تهديها .
, هيلينا : شافت آدم . وأعجبت بشخصيته .والكام شعره بيضه الل زادت من وسامته ٢ نقطة واو جينتل مان اوى ٢ نقطة
, فهد : زعل علشان مراته . وانفعل . وبص ل هيلينا بغضب . وزعق انتى ايه الل جابك هنا؟
, انا غلطان انى فكرت انقذتك . انتى ديما بتظهرى ف أوقات غلط . وكمان انتى السبب في أن مهمتنا اتكشفت .
, مراد : شاف هيلينا اتكسفت وأحرجت وهتعيط شد فهد . بس بقى . ممكن تهدى شويه انت كمان متبقاش غبى واعقل ٢ نقطة
, فهد : زعق غبى ازاى يامراد . دى جايه تخرب بيتى . وتقولى اعقل . بانهي منطق . وكمان بتقول انى صديقها . صديقها منين انا . البنت دى تنسى انى ساعدتها. ومتخلنيش اندم انى ساعدتها في يوم من الايام .وتطلع بره حالا.
, هيلينا : عيونها اتملت بدموع . واتكسفت . وقامت . انا اسف كتير سفيان . انا مش عارف انا سبب مشاكل . انا ماشي من هينا وراجع ايطالى . وجت تتحرك .
, فهد : من جواه يلا ف داهيه . لكن اتصدم ٢ نقطة
, آدم : استنى عندك .
, هيلينا : وقفت . ولفت .
, آدم : نده ع زينب .
, زينب : سامعه الحوار كله . لكن من جوه . وجت تجري ٢ نقطة نعم يسى آدم بيه . وشهقت بصدمه لما شافت هيلينا بالشكل ده . ياحوستى الهى تتشكى٢ نقطة ده شورط اريان اكبر من شورطك .يخيبك وليه .
, آدم : زعق . خلصتى برطمه ٣ علامة التعجب؟ هاتى اى حاجه . للبنت دى تلبسها . بسرعه اتحركي .
, زينب : خافت حا٣ نقطة حاضر . حاضر . وجريت طلعت ع السلم .
, آدم : عينيه ع رينو . وزعلان علشانها . لكن لازم يحل الموقف . وبص ل هيلينا . البنت هتجبلك لبس تلبسيه وانتى قاعده معانا . لأن ماينفعش تقعدى معانا وانتى بالشكل ده ياريت تتفهمى عادتنا وتقاليدنا . تمام.
, هيلينا : هزت راسها أوكي .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, مراد : اهدى بقى واقعد يافهد . عارف ياض كان نفسي احفل عليك . كانت هتبقى حفله جامده. بس حظك بقى أن آدم موجود . واختى حامل .
, فهد : صاكك ع اسنانه بغيظ مكبت . ومردش .
, زينب : نزلت بسرعه . اهو يسيى آدم بيه . انا جبت للخواجايه اسدال .
, آدم : بصلها بتريقه . اتحركي يازينب وساعديها تستر نفسها . ولا انا الل هساعدها؟
, زينب : كحت . حاضر حاضر . وراحت عند هيلينا . وبصت على رجلها وكتافها من فوق لتحت . يخيبك وليه . وايه لزمته الربع متر ده . وده جاكيت مين ده كمان . وشالت الجاكيت وشهقت . ولبستها الجاكيت تانى بسرعه . يخربيتك. تعالى ياخواجايه . تعالى الاوضه دي البسي فيها.
, هيلينا : بعدم فهم. انتى بتقولى ايه انا مش فاهم .
, زينب : ولا عمرك هتفهمى . تعالى معايا . ومسكتها من أيدها وخدتها الاوضه تلبسها الاسدال .
, فهد : راح عند رينو . رينو اسمعينى .انا معرفش البنت دي ٢ نقطة
, رينو : بدموع .لفت راسها الناحيه التانيه . ومتكلمتش علشان آدم . ورفضت تسمع فهد ٢ نقطة
, زين : قاعد جمب محمد شكلها هتولع يادكتور ٢ نقطة
, محمد : لا متخافش . بما ان آدم اتدخل يبقى هتهدا . بس هي شكلها ولعت مع فهد ورينو .
, زين : بصراحه البت دى جايه وناويه ع الخراب . دى جايه من غير هدوم . **** يخربيتها . ضيعت العمره ٢ نقطة
, محمد : ضحك بصمت . اسكت متضحكنيش علشان فهد شايط ٢ نقطة
, ريتال : بتوتر .فريحه البنت دي حلوه اوي .وزين شكله مبسوط ٢ نقطة
, فريحه : حلوه بس . دى تهبل . هي جايه تاخد مننا رجالتنا ولا ايه . البت دى شكلها عايزه تتدفن حيه . انا عايزه أكلها بسنانى .
, مريم : خافت تتكلم . لأن آدم شكله جد جدااا
, فهد : واقف مدايق وع اخرو.
, مراد : ماتهدا ياعم الحاج بقى . احنا لازم نفهم جت هنا ازاى ؟ وايه حكاية البت دى؟
, فهد : الحكايه واضحه . دى جايه تخرب بيتى .
, زينب : خدى ياخواجايه .امسكي البسي ده ٢ نقطة
, هيلينا : مسكت الاسدال بعدم فهم . ايه ده.؟
, زينب : ده إسدال يختى . بيتسر الناس . هاتى انا هلبسهولك . انتى جايه ع البيت زى القضا المستعجل . عايزه ايه من سي مقدم الرائد فهد بيه ها ؟ الراجل يقلب امه مش لاحق يشم نفسه . من مهمه لمهمه . واضرب بالرصاص ودخل غيبوبه . وراح العمره .وراجع انهاردة مبسوط يقلب امه وهو والدكتوره ولسه هيشم نفسه ويتبسط داخله زي الخراب المستعجل. وليا سهونه جايه من بلاد بره تخربي البيوت العمرانه . البسي البسي .لبسك عفريت ب٨ رجول ٢ نقطة
, هيلينا : مش فاهمه كلام زينب . بس لبست الاسدال كنوع من التجربه .
, زينب : عوجت بوقها . ما انتى حلوه فى الاسدال اهو . لازم تعرضي لحمك للناس. بصي يختى ف المرايه ٢ علامة التعجب
, هيلينا : مش فاهمه . لكن بصت فى المرايه . وعجبها الاستايل .
, زينب : تعالى الف ليكى الطرحه . وجت تلفها لكن هيلينا رفضت بتصميم ٢ نقطة وخرجت مع زينب لابسه الاسدال فقط .
, الكل شافها . وكانت جميله ف الاسدال .
, آدم : شاور ليها . اتفضلى اقعدى .
, هيلينا : بصت ع فهد . وشافت كرهه وغيظ في عينيه ليها وزعلت . وقعدت .
, آدم : اولا عايز اقولك متزعليش من فهد أو سفيان . لكن الاسلوب غلط من البدايه .
, هيلينا : بزعل . انا اسف كتير .
, مراد : بعد اذنك يا حج . وقعد قدام هيلينا . وفريحه شهقت وهتتشل من الغيره ٢ نقطة
, مراد : اسمعي يا هيلينا . دلوقتي سفيان . انقذك ف ايطاليا . وانتى كنتى بتهربي من شباب كانو عايزين منك دليل مهم . وكانو هيقتلوكي . وسفيان انقذك منهم . وبعد كدا متقابلتوش تانى صح ؟
, هيلينا : ايوه سفيان انقذ هيلينا . وانا اديته رقم الهاتف وانتظرت مكالمته لكن سفيان لم يتصل .
, مراد : حلو اوى . وبعدها انتى ظهرتى واتسببتى ف كارثه لسفيان. الل انا عايز اعرفه منك . انتى عرفتى مكان سفيان هنا ازاى ؟ وجيتى مصر ليه ممكن تحكي وتقوليلنا ؟
, هيلينا : هزت راسها . اوكي . انا هاقولك كول خاجه ٢ علامة التعجب
, فهد : مسح وشه بايديه . وقعد بزهق . وعينيه ع رينو الل عينيها ع هيلينا وبقت حمرا من الغل الغيره .
, هيلينا : انا اقولك انا جيت هنا ازاى . وانا ف ايطالى . بعد سفيان انقذنى . مشيت بسرعه علشان صديقتى مايا . وانا حكيت ليها كول خاجه وسفيان انقذنى وحكيت ل داد وكان مبسوط وقال انتى لو كنتى جبتى رقم الهاتف كنت شكرته بنفسي وجبتله شوغل فى مصر فى أحد شركاته . وبعد فتره كيبيره . انا كونت اتمشى انا ومايا قرب الفندق الل سفيان انقذنى عندو . ورأيت سفيان . وكان دقنه كيبير شويه وشعرو لكن موش اوى . قولت مايا سفيان . سفيان الشاب المصري إلى انقذنى هناك . تعالى نروه نسلم عليه واطلب منه يقابل داد ويساعده فى مصر . وعبرنا الطريق . لكن كان سفيان ركب دراجه ناريه . ومشي . وانا زعلت كيتير . وبعد فتره كيبيره . كنت ف اليخت بتاعي اقيم عليه خفل زفاف . وكنت أقيم بالتصوير . والقدر جعلنى اري سفيان من خلال كاميرا التصوير رأيته وانا اصور . وتركت الكام وبصيت على اليخت كان جمب اليخت بتاعي . ودققت النظر وعرفت انه سفيان . وقولت له سفيان سفيان انا هيلينا . وكنت أريده لاعرفه على داد . وبعدها سمعت طلقات الرصاص تأتى من هذا اليخت . وانا أمرت الجارد انهم يساعدو سفيان . وقتلو بعض من الاشرار . وبعدها ذهبت . وارسلت الجارد خاصتى لمراقبة سفيان ع اليخت . ولكن أحدهم قال لي أن سفيان أصيب بطلق ناري . والجارد لم يستطع التقرب لانهم يقتلون كل ما يقترب من اليخت . وحملو سفيان إلى طائره خاصه . ورحلو ٢ نقطة وانا بكيت كثيرا لانى شعرت بالذنب . وحكيت ل داد كول دا . وداد اول مره يزعق وقال هيلينا انتى اذيتى سفيان لانه كدا شكله كان في مهمه واضح أن سفيان خد مهم اوى ف مصر . وانا بكيت كتير وقولت ل داد أنه يعرف مكان سفيان علشان اطمن عليه واعتذر منه كيتير . وداد وافق وقال إنه يعرف اصدقاء وناس مهمين جدا ف مصر . وأتيت بصورة سفيان من الكام . وشيلت دقنه وبعض من شعر الرأس ع الانترنت. وارسلت ل داد صور مختلفه لسفيان . وداد بحث كيتير ع سفيان . وعرف من اسبوع وكلمنى وقالى أنه سفيان حد فعلا مهم ف مصر . وعرف عنوان منزله. ونزلت مصر من اسبوع وسواق داد خدنى ع عنوان سفيان ع مدار ثلاث ايام لكن سفيان مش موجود في المنزل. وداد حاول يعرف اى عنوان تانى . وجاب انهردا اتنين عنوان قريب سفيان . وبعت معي السواق . وجيت على هنا اول عنوان . وكنت سعيده اوى انى اعتذر لسفيان علشان انا تسببت في إصابته واطلقوا عليه بسببى لكنى لم اعرف ابدا أنه فى مهمه سريه . ولو كنت اعلم لكنت أكثر حرصا من ذلك . انا جيت ل اعتذر .
, طبعا هيلينا بتتكلم بزعل . وصوتها كان حزين ع محرج .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, رينو : بتسمعها وجوااها متغاظ جدا . وانها مهتمه انها توصل لفهد وتسافر بلاد . وكمان اتصدمت من أنها السبب في الل حصل لفهد . وكانت عايزه تقوم تجيبها من شعرها ٢ نقطة
, فهد : عينيه ع رينو . ومفرقش معاه كلام هيلينا. ولا عايز منها اعتذار . كل الل عايزو ان رينو تهدا . ويرجعو مبسوطين زى الاول .
, مراد : سمعها . وهز راسه . والتمس ليها العذر .
, آدم : سمعها . وشاف أن الموضوع كله اخد اكبر من حجمه . وانه سوء تفاهم واتوضح بشرح هيلينا .
, وبص ع بنته وبردو التمس ليها العذر الغيره غريزه عند كل ست وخصوصاً لو بتعشق جوزها . لكن ف سؤال عند آدم . مين والد هيلينا وأنه قدر يوصل لفهد !؟
, وكل العيله موجوده وسمعت . الشباب التمسه العذر لهيلينا . ونور وفريحه وريتال عايزين يولعو فيها . وخصوصاً فريحه الل الغيره ولعت فيها .وعايزه مراد يقوم من قدامها .
, مريم : عينيها ع رينو وعذراها . وعذرا فهد . وزعلانه عليهم علشان مبيلحقوش يفرحو .
, مراد : هز راسه . امم يعنى انتى جايه علشان تعتذرى لفهد . قصدى سفيان .
, هيلينا : ايوه . لكن سفيان غاضب من هيلينا.
, رينو : صكت ع أسنانها . الصبر يارب .
, مراد : ابتسم بخبث . وغمز لفهد .وبعتله اشاره اولعها . ولا استنى شويه ؟
, فهد : صك ع اسنانه بغيظ . وبعت اشاره لمراد . انه مش وقته وانجز خليها تمشي من هنا .
, آدم : تمام . احنا كدا عرفنا كل حاجه منك . لكن ممكن أعرف اسم والدك ؟
, هيلينا : داد اسمه . رؤوف زيدان ال سلمانى .
, آدم : بدهشه ٢ نقطة معقول . انتى بنت رجل الأعمال المعروف .رؤوف السلمانى .
, هيلينا : حست باتفائل . يِس هو داد رجل اعمال فى مصر وايطالى ودول كيتير . انت اعرفه ؟
, آدم : ومين ميعرفوش . ده راجل معروف جدا .وسمعته كويسه . وآدم جواه استغرب ازاى ابوها مصري و**** . وسايب بنته تخرج باللبس ده ؟ لكن مهتمش وحب ينهى النقاش. طيب يا انسه . دلوقتي سوء التفاهم اتوضح . وعايز اقولك ان فهد مش زعلان وحصل خير .
, هيلينا : قامت ومش عارفه تمشي ف الاسدال وكانت هتقع . وراحت وقفت قدام فهد .
, رينو : برقت عينيها . وصكت ع أسنانها بغيظ . البت دى مش هتجيبها لبر انا هربيها .وجت تقوم .
, نور : مسكتها . اهدي يارينو علشان بابى مايقلبش ع الكل .
, رينو : قبضت على ايديها . ومستنيه رد فعل فهد .
, فهد : شافها وقفت قدامه . وشاف رد فعل رينو . وغمض عينيه . ليلتك سودا يافهد **** يخربيتك ياشيخه ٢ نقطة
, مراد : كاتم الضحكه . وقال جواه . يااااه ياما نفسي احط التاتش بتاعى . يسلااام ياض يا فهد لو هيلينا تشكرك ع الطريقه الايطاليه . عليا النعمه . مش بعيد نلم اعضائك وأعضاء البت دى من كل حته .
, هيلينا : سفيان . انا اعتذر انا موش اعرف انك كنت فى مهمه سريه . وانا تسببت في إطلاق الرصاص عليك انا بيجد اعتذر .
, فهد : اتنهد بنفاذ صبر ٢ نقطةوهز راسه . مفيش حاجه والموضوع خلص خلاص . وياريت لو تتفضلى .
, هيلينا : برقه . يعنى انت موش زعلان من هيلينا سفيان انا حقا اعتذر وبتقرب تبوسه من خدو .
, فهد : اتحرك بسرعه وفتح عينيه بصدمه.
, رينو : شهقت . وطلعت نار . لاا لا البت دى عايزه تتربى . اوعي يانور . وقامت .
, فهد : شاف رينو جايه بهجوم وبلع ريقه **** يرحمنى و يرحمها .
, مراد : ايوه بقى . وريها الست المصريه . ههههه .
, رينو : وقفت بين فهد وهيلينا .وزعقت بغيره . انتى ياست انتى؟ ٢ نقطة انتى كنتى هتعملى ايه ؟ .ما خلاص قالك مافيش حاجه . وقالك اتفضلى من هنا .
, هيلينا : بعدم فهم ٢ نقطةانا شايفه .انتي زعلانه من هيلينا علشان سفيان .اااه .انتى مامت سفيان مش كدا . هاى مام .MoM
, الكل : اتشاهد ع هيلينا .
, رينو : اتصدمت .شهقت بصوت عالى . مامته !؟ انا مامته؟ . لا ياحبيبتي انا ابقى مراتووو وتعالى بقى . ومسكتها من شعرها . انا أمه!؟ انا هعرفك انا مين . انتى مش عايزه تجبيها لبر . وجايه من غير هدوم .وعايزه تبوسى جوزى ليلتك سودا.
, الكل : مصدوم .
, آدم : تنح وفتح بوقه . ومش مصدق . دي بنتى ؟ دي النوتيلا ؟
, مريم : فتحت عينيها على الاخر . وقامت ومسكت ايد آدم . آدم انا خايفه بنتك هتقتل البنت .
, مراد : ههههههههه . اديلها ع بوقها مش احنا الل نتباس ولا مؤخذا هههههه.
, فهد : اتصدم . ومسك رينو بشويش من الخلف عشان بطنها والحمل . رينو . رينو اهدى تعالى بس .
, هيلينا : بتصرخ . اااه انتى مجنونه . انتى مجنونه . تبا لكي ٢ نقطة
, رينو : شهقت . وبتشتمينى كمان . طيب وشدت شعرها ونزلت بيها ع الأرض .ورينو نزلت ع ركبها ٢ نقطةوالغيره نستها حملها . والشر والشيطان زود صحتها .
, فهد : شالها من عليها . كفايه بقى البنت هتموت .
, نور وفريحه وريتال . فاتحين بوقهم من الزهول ومن جواهم فرحانين اوى .
, محمد : متنح وبيحاول يستوعب الل شافه ٢ نقطة
, زين : بيفتح ويغمض . دي رينو اخر العنقود ؟ اه دي رينو الل علمت ع وليد **** يرحمك ياهيلينا .
, زينب : واقفه بعيد . والفرحة نطت من عينيها . ايوه يا دكتوره جيبيها من شعرها الفرحانه بيه ده . و**** نفسي اكمل عليها .
, فهد : بديق حقيقي .خلاااص يا لارين وشدها .
, رينو : بغيظ . سبنى . سبنى عليها . انا أمه . انا مراته فاهمه . انا مراته واطلللللعى بره .
, هيلينا : بتحاول تقوم . ومتغاظه . وقامت . وبتتالم من شعرها . وجت تشتم رينو وعايزه تقولها انتى همجيه . لكن خافت منها .
, مريم : بلعت ريقها بتوتر وخافت من رينو . واتحركت عند هيلينا. احم . تعالى . تعالى اقعدى استريحي . وخافت من رد فعل رينو .معلش ياحبيبتى . وندهت ع زينب . هاتى كوباية ميا بسرعه . واعملى عصير ليمون .
, هيلينا : قعدت . وبترتب شعرها . وبصت ل مريم . انا مش اعرف انها ميراتو .
, مريم : بصت ل رينو احم حصل خير . معلش هي بس عصبيه شويه ٢ نقطة
, رينو : بتفرك وعايزه تروح تكمل عليها . لكن فهد ماسكها .
, آدم : اتنهد بزعل . وعارف غيرة الستات ٢ نقطة
, زينب : جابت العصير بغيظ وقالت بشماته.بهمس قولتلك البسك الطرحه وانتى مرضتيش يلا تستاهلى . اتفضلى العصير ياخواجايه .
, مريم : اخدت العصير . اتفضلى اشربى العصير ده علشان تهدى .
, رينو : اتغاظت اكتر . وغيرانه جداا .
, فهد : من جواه احاسيس متلخبطه . وقال خلاص يارينو . حاولى تهدي علشان متتعبيش .
, رينو : فكت ايد فهد . وبصتله بغيظ . وسابت الكل وطلعت ع فوق ٢ نقطة
, فهد : غمض عينيه ومسح وشه بايديه ونفخ بديق حقيقي .
, مريم : نور . اطلعي لأختك وحاولى تهديها شويه .
, نور : هزت راسها حاضر يامامي . وطلعت .
, مريم : قعدت قدام هيلينا . وابتسمت . حبيبتي انا مش عايزاكي تزعلى منها . لكن انتى تصرفتى تصرف مش كويس ومينفعش تعمليه ٢ علامة التعجب
, هيلينا : بعدم فهم . ازاى مش فاهم .
, مريم : بنفس الابتسامه . انا هفهمك . دى بنتى . وف نفس الوقت مرات فهد . او سفيان زي ما بتقولى . هي مراته . وانتى كنتى عايزه وكملت بحرج . كنتى عايزه يعنى تعتذرى منه بطريقه ماتنفعش وشاورت انها كانت عايزه تبوسه يعنى . وهيلينا فهمت .
, هيلينا : اهاا هي ادايق عشان كدا ؟.
, مريم : هز راسها ايوه وده ماينفعش . لا ف الدين . ولا ف مصر عموما . اشربى ياحبيبتى العصير وبتمنى متزعليش منها .
, هيلينا : بتشرب العصير .
, وبعد شويه ٢ نقطة
, آدم : حب ينهى الموضوع . انسه هيلينا . اعتقد كدا كل حاجه وضحت . سواق عربيتك واقف بره كل ده ؟
, هيلينا : هزت راسها بلاء . انا قولتله روه انت .وانا هتصل ع داد يبعته تانى .
, آدم : علشان يخلص وتمشي . لا مالوش لازمه . عنوان شركة والدك معروف . انا هبعت معاكى حد يوصلك لحد باب الشركه .
, هيلينا : وقفت اوكي . انت جينتل مان اوى . سو هارت .
, مريم : غمضت عينيها . استغفر **** العظيم يارب . شكل كدا الدور عليا وابقى مكان رينو .
, مريم : شرفتينا ونورتينا ياحبيبتى . وبصت ل آدم . بغيره . انده ع رعد يوصلها مش معقول كدا .
, آدم : قلبه بيرقص . ها . اه . ماشي . ونده ع رعد .
, رعد : جه أوامرك ياباشا .
, آدم : معلش هتعبك . تاخد الانسه . وتوصلها لشركة رؤوف السلمانى .
, رعد : شافها بالاسدال . وقلبه دق . لكن انبته لشعرها الل مش مترتب.
, آدم : ايه يارعد . اقول تانى؟
, رعد : ها .تحت امرك يا باشا . اتفضلى يا انسه.
, هيلينا : اوكي ثانيه واحد . وجت تقلع الاسدال . فريحه جريت عليها . انتى هتعملى ايه .
, هيلينا : انا هقلع ده بتاعكو انتو انا موش بلبس كيدا .
, فريحه : صكت ع أسنانها . لا ياحبيبتي ده هديه مننا ليكي . خليكى لابساه لحد ماتطلعي من هنا . وبعدها اقلعيه برحتك . ويلا بقى انتى عملتى الل عليكى وزياده .
, مراد : همس ف ودن فريحه .بخبث . ماتسبيها ع راحتها يافريحتى .
, فريحه : بصتله وكشرت عينيها . مووراااد . انا مش بضرب وبس لأ دا ادفنها حيه .
, مراد : احبك ياشرس .
, هيلينا : اوكي . وجت تمشي ومدت أيدها ل آدم تسلم عليه .
, مريم : بسرعه سلمت عليها . شرفتينا .
, هيلينا : استغربت . وجت تسلم ع زين .
, زين : بص ع ريتال . واتخض .
, ريتال : هجمت مره واحده بغيظ . وسلمت عليها . ماخلاص بقى . انتى عايزه الكل يضربك .
, هيلينا : اوكي . اوكي . وبصت لفهد .
, فهد : بتحذير خليكى عندك مبسلمس ع حد .
, رعد : انقذ الموقف . اتفضلى يا انسه علشان أنا عندى شغل اتفضلى ٢ نقطة
, هيلينا : بصت للكل . اوكي انا مبسوط كتير اوى انك كويس بخير سفيان بااااااااي .
, الكل . اتنهد باريحيه اول ما خرجت ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, رينو : اول ما طلعت اوضتها قلعت ال**** وال**** . ورايحه جايه . وبتتنفس بغيظ . ومتنرفزه ع الآخر .
, نور : خلاص يارينو بقى . اهدي الموضوع كان سوء تفاهم مش اكتر ٢ نقطة
, رينو : حاطه أيدها ع بطنها ٢ نقطةوقالت بغيظ . بت قليلة ادب . جايه من ايطاليا مخصوص علشان تقوله اسفه . اااه . عايزه اكلها بسنانى . عايزه اولع فيها . وبصت ل نور . شوفتى لبسها . ها ؟ شوفتى بتقول ايه ؟ لا وكمان عاااايزه تبوس جوزى . ااااه انا عايزه اقتلها ااااه ينارى .
, نور : حبيبتي . انا حاسه بيكى و**** . لكن فهد ذنبه ايه ف كل الل حصل ده ٢ نقطة تعالى . تعالى اقعدى كدا .
, رينو : بدموع . لا مش قادره اقعد .بطنى وجعتنى . وعيطت .
, نور : رينو . انتى بتعيطى ليه دلوقتي؟
, رينو : بعياط هيسيترى . مش عارفه . انا مخنوقه اوي ومتغاظه .
, نور : حضنتها . بس ياحبيبتى . انا عارفه وحاسه بيكى . ودي هرمونات الحمل . حاولى بس تهدى نفسك كدا .
, رينو : شوفتى فهد كان عامل ازاى لما شافها
, نور : رينو فهد مظلوم . والبنت حكت كل حاجه . وانتى شوفتى رد فعل فهد لما بابى كلمك . شوفتى زعقلها ازاى وطردها ؟
, رينو : بشهقات . بابى زعلان مني كمان . ودلوقتي انا ضربتها . وف وجود بابى ومامي والكل . واكيد زعلان مني. وعيطت اكتر انا مخنوقه اوي يانور ٢ نقطة
, الباب خبط .
, نور : لبست ال**** . وفتحت وكان فهد .
, فهد : بعد ما هيلينا مشيت . طلع ل رينو ع طول.
, نور : ادخل يافهد . وقالت طيب يارينو حاولى تهدي كدا . المفروض اكون ف البيت دلوقتي . وباستها . هتصل عليكى لما اروح اوكي فوقى كدا .
, رينو : هزت راسها ومرضتش .
, نور : همست لفهد . حاول تعزرها انا لو مكانها كنت قتلتها من غير تردد . وغير كدا رينو حامل وهو الل قالب مزاجها كدا اوكي .
, فهد : اتنهد وهز راسه ماشي .
, نور : نزلت .
, فهد : قفل الباب بالمفتاح . وقرب منها .
, رينو : واقفه وبتعيط بشهقات بسيطه . وعيونها حمرا . ووشها احمر من العياط .واتحركت بعيد عن فهد .
, فهد : شاف شكلها . وزعل علشانها وقرب منها تانى . رينو ممكن نتكلم .
, رينو : مردتش عليه وحطا أيدها ع بطنها وبيتعيط ٢ نقطةوزعلانه .
, فهد : شافها بالشكل ده . ومن غير مقدمات . شالها مره واحده ودخل بيها الحمام .
, رينو : شهقت . لكن معلقتش وفضلت ساكته .
, فهد : نزلها قدام الحوض . وغسل ليها وشها وجاب الفوطه ونشف وشها . وشالها وخرج ونزلها قدام التسريحه . ووقف وراها . وحضنها من الخلف .
, رينو : واقفه . وجواها مدايقه من البنت دي .
, فهد : رفع وشها للمرايه . بصي كدا .
, رينو : رفعت عينيها . وشافت وشها . وفهد .
, فهد : شوفتى انتى شبه الملايكه ازاى ؟ بقى بزمتك ف ملاك كدا . يأكل البنى ادمين . انتى رنيتى البت العلقه التمام . وهمس في ودنها بس تعرفي . انا فرحان اوى انك ضربتيها . انتى نيمتى البت ع الأرض ونزلتى فوق منها وطلعتى شعرها ف ايديكى مفتريه قمر.
, رينو : غصب عنها ابتسمت . ورسمت الجديه تانى .
, فهد : لفها ليه . وبيرتب شعرها . رينو انا معرفش البنت دى . وهي شرحت كل حاجه. وانتى سمعتيها قالت ايه ٢ نقطة انا ميهمنيش اى حد ف الدنيا غيرك انتى وبس . وصدقينى انا ولا يفرق معايا مليون زيها . انتى حبيبتى وبس . عارفه ؟
, رينو : ٤ نقطةساكته .
, فهد : مسكها من أيدها تعالى اقعدى . وقعدت وفهد نزل قدامها على ركبه . . وباس بطنها .
, وحط ايدو ع بطنها . ورفع وشه ليها . رينو اتكلمى قولى الل جواكي . انتى واثقه ف الفهد ؟ ولا انتى ممكن تتخيلى ان فهد يبص لواحده غيرك ؟ أو يفكر حتى ؟
, رينو : هديت شويه . لا يا فهد انا واثقه فيك جدا . وقالت بدموع . البنت دي قليلة الأدب اوى لبسها جرئ جدا. وداخله تسال ع جوزي . وتقول انه صديقها المفضل . وكمان قطعت مسافات علشان تعتذر . ومش بس كده دى عايزه تبوسك ٣ علامة التعجب اى عقل ف الموقف ده هيفكر ف الثقه ؟ وعيطت بشهقات انا مخنوقه اوي يا فهد .
, فهد : قام وقعد جمبها واخدها في حضنه . حبيبتى علشان خاطرى بطلى عياط . وخلاص الموضوع خلص وهي مشيت من هنا . ومش هترجع تانى . اعتبرى كل ده من الماضي . ورفع وشها ومسح دموعها . وابتسم . يعنى انا ف امان منك دلوقتي . مش هتولعي فيا . ولا هتعلمي عليا .ولا هتقتلى فهد حبيبك ؟
, رينو : اترمت ف حضنه . وغمضت عينيها .
, فهد : ابتسم . وضمها لقلبه .ومسد ع شعرها .
, رينو : فهد ٢ نقطة
, فهد : قلب الفهد .
, رينو : بابى زعلان مني ٢ نقطة
, فهد : بصراحه ليه حق . لكن آدم عقله كبير . انتى بس انزلى واعتذرى منه وهو هيضعف قصاد مصاصة الدماء . نوتيلا البيت هههههههه.
, رينو : خبطته ع كتفه . انا مصاصة دماء.
, فهد : بيمثل انها وجعته . اااه ايدك تقيله . ايوه مصاصة دماء . دى مريم خافت منك ههههههههه .
, رينو : ابتسمت . انا عايزه اعتذر من بابى ٢ نقطة
, فهد : طيب البسي ال**** وال**** . واعتذرى من آدم . وغمزلها علشان اخدك ع عشنا . ف كلام كتير عندي عايز اقوله .
, رينو : اتكسفت ووشها بقى احمر . وسكتت.
, فهد : قرب منها وباسها ٢ نقطةبحبك يا مجنونه.
, رعد : بيوصل هيلينا . وشاف شعرها مش مترتب . ووشها احمر . والفضول هيقتله عايز يعرف ايه الل حصل معاها .
, هيلينا : كسرت الصمت . قولى رأد . ليه الست المصريه تتدايق لما بنت تانى تبوس جوزها ٢ نقطة
, رعد : فرمل العربيه . وركن ع جمب وبصلها انتى قولتى ايه؟ وبرق عينيه انتى عملتيها ٣ علامة التعجب؟
, هيلينا : هزت كتفها نو . لأ سفيان رفض انى ابوسه . وميراته همجيه .
, رعد : من جواه ادايق . ولكن هو مدايق ليه . وقالها ايه الل عمل فيكي كدا؟
, هيلينا : بزعل . ميراته هجمت عليا وشدت شعري كيتير .
, رعد : ممكن تحكيلى الل حصل بالظبط لو مش يدايقك يعنى ؟
, هيلينا : نو انا موش ادايق . وحكتله كل الل حصل بالتفصيل .
, رعد : بيسمع ومدهوش . وبعد ماخلصت . ف اللاوعي كلمها بصوت جهوري . انتى جايه من ايطاليا مخصوص علشان تقابلى فهد وتقوليله اسفه . لأ وكمان جايه باللبس ده . وزعق فين اللبس الل انتى لابساه . لابسالى حتة شورط وتوب مالهمش اى لازمه. وداخله بيت فيه شباب من غير ابوكي مايكون موجود معاكى. وابوكي فين من كل ده . بيجمع ف الفلوس وسايبك كده ؟ ولا الانكت من كدا عايزه تبوسي الراجل وقدام مراته . و**** الواحد بقى بيشوف العجب ف الايام دي . عارفه ؟ انتى عايزه واحد يربيكي . عايزه واحد يكسرلك ضلع علشان تتلمي ويعلمك الأدب. وايه ده ؟ ايه شعرك ده؟ وجسمك الل كل الناس شايفاه ؟ مبسوطه بنفسك ؟ ماله الاسدال عليكى . لأ وعايزه تقلعيه قدام الناس عادى كدا ٢ علامة التعجب ابوكي لما علمك تتكلمى عربي معلمكيش أن ف عيب وصح عيب وحرام . اسمعي يابت انتى . انا لا يفرق معايا انتى بنت وزير ولا بنت غفير . انا هوصلك عند ابوكي . ومشوفش وشك تهوبى عند فيلا العدوي تانى فاهمه ٣ علامة التعجب
, هيلينا : بتسمع رعد . ومدهوشه بفرحه . واو رأأأد انت خمشش اووووى . انا خبيتك اوى رأد.
, رعد : صك ع اسنانه خمشش؟ . دا انتى بارده . وشغل العربيه . وساق بسرعه .
, نور : لما نزلت اتكلمت معاهم وقالتلهم يجماعه اعذرو رينو . كل ده من الضغط النفسى الل مرت بيه قبل كده . وكمان هرمونات الحمل بتعمل اكتر من كدا ! وبصت ل آدم . رينو اكتر حاجه مزعلاها . ان بابى زعلان منها . ارجوك يا بابى متزعلش من رينو . ودي اول مره حضرتك تكلم حد فينا كدا . انا عارفه انها اتصرفت غلط . لكن ارجوك متزعلش منها .
, آدم : هز راسه. متقلقيش انا هتصرف ٢ نقطة
, محمد : قام . طيب ياجماعه . يدوبك نروح . وسلم ع الكل . واخد نور وتيم وتمارا ومشيو.
, رينو : نزلت بعد ما فهد خلاها تهدى شويه. وفهد نزل معاها .
, رينو : نازله مكسوفه ورفعت ال**** لأن محمد مش موجود . لكن عينيها لسه حمرا . ووشها احمر ومتغير من الزعل وبصت ل فهد ومكسوفه وزعلانه.
, فهد : مسك ايدها . وطمنها وقربها من آدم .
, آدم : قاعد .ومتجاهل رينو خالص وبيتكلم مع مريم ومراد ٢ نقطة
, رينو : بدموع . باابي .
, مريم : بصت ل آدم بزعل وهزت راسها علشان خاطرى متزعلش من رينو .
, آدم : اتنهد . وسكت ٢ نقطة
, رينو : دموعها نزلت . وقعدت جمبه . بابي انا اسفه .
, آدم : قلبه بدء يحن . وغمض عينيه واتنهد. رينو . تصرفك من البدايه كله غلط فى غلط
, جوزك كلمك وقالك أنه ميعرفهاش . واخوكي الكبير قالك اقعدى وانا هشرحلك كل حاجه . لكن انتى محترمتيش كلمتهم . وبعدها ضربتى البنت . انا مش مصدق ان الل كانت بتضرب دى رينو بنتى الرقيقه الل انا مربيها احسن تربيه . وتسيبى الكل وتطلعي . حقيقي صدمتينى فيكى .
, مريم : اتنهدت بزعل لأن آدم كان شديد في كلامه . وزعلت ع بنتها لكن سكتت.
, رينو : عيطت . بابى ارجوك انا مقصدش كل ده .غصب عني عملت كل ده . انا اسفه . انا. انا . وشهقات بصوت عالى . ارجوك يا بابى حضرتك عمرك مازعلت مني.
, فهد : مدايق جدا من عياطها بالشكل ده .
, مراد : قام وقعد جمبها . وضمها لقلبه . بس يارينو انتى تعبانه .
, رينو : بعياط ارجوك يا ابيه قول ل بابى انى مقصدش .
, مريم : بصت ل آدم بلوم وعتاب . وسكتت.
, آدم : اتعدل . واخدها من حضن مراد وضمها بحنان . بس ياحبيبتى خلاص .
, رينو : كلبشت ف آدم . بابى انا اسفه و**** مش قصدى انى اكسر كلمة حد . وخصوصاً حضرتك . بابي ارجوك .
, آدم : مسد ع حجابها . خلاص ياحبيبت ابوكي . انا عارف ان رينو بنتى متعملش حاجه زي دي ابدا بقصد منها . وباس جبينها . ومسح دموعها . وحب يفكها . انما ايه يا رينو ده ؟ جبتى البت تحت رجلك .
, رينو : مسكت ايد آدم وباست عليها . ارجوك يا بابى اوعى تزعل منى تانى . انت ومامي وفهد واخواتى . زعلكم بيقتلنى . ارجوك .
, آدم : خلاص ياروحي . اهدي مفيش حاجه . وأوعي تزعلى فهد . فهد ده راجل من ضهر راجل . عمرو ما يفكر انه يعمل حاجه تغضب **** . وبص ل فهد لو زعلتك قولى ٢ نقطة لكن ياويلك لو انت الل زعلت نوتيلت البيت .
, فهد : ابتسم بحب . رينو ف عينيه ياعمى .
, مريم : بسعاده . يازينب . هاتى عصير ل رينو وفهد . بدال الل وقع منه ع الأرض.من الخضه .
, كلهم ضحكو ٢ نقطة
, فهد : قعد جمب مراد . لا بس انت خلفت ظنى فيك .انا قولت دي فرصه جت لغريمى ع طبق من دهب .
, مراد : وحياتك مجبر يسطى . انا لو مش آدم وحمل رينو . كنت لبستك ف الحيط .
, فهد : طول عمرك واطي .
, مراد : همس بخبث . انا واطي . تحب اوريلك الوطيان على أصوله واحكيلها عن جيسيكا ٢ علامة التعجب؟
, فهد : كشر عينيه . منك لله يامراد .
, مراد : هههههههه . حبيبى يافهوده .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, بعد شويه . ف شقة محمد عزيز .
, محمد : خارج من الحمام . ها ياحبيبتى اطمنتى ع رينو ؟
, نور : قدام المرايا . ايوه ياحبيبى . اتصلت عليها . وقالت إن كل حاجه تمام . وهما دلوقتي لسه واصلين البيت .
, محمد : قرب منها ولفها ليه . اممم طيب الحمد لله . كنتى قلقانه ع مفيش .
, نور : رفعت ايديها وحاوطت رقبته . اممم الحمد لله . اممم حبيبى مش هتقولى بقى؟
, محمد : اقولك ايه؟
, نور : بطفوليه . انت قولتلى أن ف مفاجأه . ولما نروح . قول بليزززز بقى .
, محمد : حاوطها من وسطها .وباسها برقه هو تيم وتمارا نامو ؟
, نور : ابتسمت . اممم نامو .
, محمد : شالها . ونور شهقت بصوت مهموس . ونزلها ع السرير . وحشتينى .
, نور : بحب وانت كمان وحشتنى اوى . مش هتقولى بقى ع المفاجاه ٢ نقطة؟
, محمد : بيقرب منها وبيتكلم . هنسافر انا وانتى . اسكندريه 10 تيام . انا اخدت اجازه علشان اقضيهم مع نورى بنتى وحبيبتي وروحي .
, نور : قلبها بيدق من قرب محمد منها . وفهمت سبب انه قال ف الجنينه بلاش اسكندريه دلوقتي ٢ نقطة واتكسفت . وكمان فرحت جدا . احم بجد ياحماده .
, محمد : بدء يخدرها . بجد ياقلب حماده ٢ نقطة
, ٥ نقطة
, رينو : نايمه ع السرير . وعندها صداع شديد من العياط واليوم كان مرهق جدا ٢ نقطة
, فهد : دخل عليها . وشايل صنيه فيها كوباية اللبن . وقعد جنبها . اتفضلى ياقلب فهد . شوب اللبن ده تشربيه . واخدك ف حضنى وننام .
, رينو : لا يا فهد مش قادره . انا عايزه مسكن . راسي مصدعه اوى .
, فهد : طيب اشربى دي . وانا هعملك مساج خفيف ف راسك . وهتنامي بهدوء .
, رينو : هزت راسها لأ مش عايزه.
, فهد : حط الصنيه ع الكمود . انتى مبتسمعيش الكلام . وعدلها . وقعد خلفها . ورجع راسها ع صدره . وبدء يدلك جبينها بحنان .
, ورينو : استكانت وغمضت عينيها ٢ نقطة
, فهد : باس شعرها . بحبك اوى يارينو .
, رينو : اتنهدت . وانا بموت فيك يافهد .
, فهد : مسك شوب اللبن . طيب بما انك بتموتى فيا اشربي من ايدى .
, رينو : هزت راسها . وشربت من ايد فهد . ومسح بوقها بالمنديل .
, فهد : هتاكلى الشوكليت بتاعتك دلوقتي .
, رينو : لا لا يافهد ارجوك . مش قادره . لو اكلت حاجه هرجع . حبيبى بجد انا تعبانه اوى وعايزه انام ٢ نقطة
, فهد : اتعدل . وطفا الاضاءه . واخدها كلها في حضنه . ومسد ع شعرها لحد ما نامت ٢ نقطة وفكر أنه لازم يخلي رينو مبسوطه . ويعيشو مع بعض بسعاده . وابتسم وباس جبينها . ونام .
, ٢ نقطةوبعد اسبوع سعاده وهنا ع فهد ورينو٢ نقطة
, فهد : ورينو ف المطبخ .
, رينو . قاعده ع تربيزة المطبخ . وبتشرح لفهد . طريقة الكيك . وهلكانه ضحك ع شكل فهد . وهو متلخبط .
, فهد : لابس تيشرت اسود . واتبهدل دقيق . ومحتار .
, رينو : هههههههه تعالى يافهد نزلنى . انا هساعدك .
, فهد : شالها ونزلها ٢ نقطةانتى بس لو تبطلى تضحكى . انا هعمل كل حاجه مظبوط . ضحكتك ملخبطانى .
, رينو : هههههههه . حجة كل مره . تعالى ورايا .
, فهد : اسنتى استنى . قلبى بيدق بسرعه . شوفى كدا .واخد راس رينو ع قلبه .
, رينو : فين يافهد دقات قلبك منتظمه .
, فهد : خلاص كدا تمام .
, رينو : اتعدلت . ومش فاهمه .
, فهد : هههههههه . ههههه وجاب المرايا . بصي كدا ٢ نقطة
, رينو : بصت وشهقت . لأن تيشرت فهد عليه دقيق . ووش رينو وشعرها . جه عليه دقيق .
, وكشرت عينيها . وبصتله بشرز . ومسكت شوية دقيق ورشت ع فهد . انت تعمل فيا كده .
, فهد : تفادي الدقيق . وجري من قدامها . ورينو بتجري وراه . بشويش . انا هوريك يافهد . انا مش هرحمك ٢ نقطة
, فهد : هههههههه هههههههه . مش قادر ههههه
, رينو : و**** ماشي . انت لازم تتعاقب .
, الباب خبط .
, فهد : فتح الباب واتصدم . هيلينا ٤ علامة التعجب؟ ٩ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الحادي والثلاثون
فيلا العدوي . يوم الاجازه .
, آدم : بعد الفطار طلع ينام شويه . وبعد حوالى ساعتين صحي . واتعدل . وشاف مريم بتصلى . وبص ف الساعه . وعرف انها بتصلى الضهر . وقام واستغفر . ودخل الحمام . واتوضي . وخرج .
, مريم : خلصت **** . وبصتله ب ابتسامتها المعتاده . انا فرشتلك سجادة صلاتك .
, آدم : ابتسم . تسلمي ياروحي . بس مصحتنيش ليه اصلى ف المسجد ؟
, مريم : صحيتك ياحبيبى . بس انت كنت غرقان ياقلبى ونايم بعمق . واقامو الصلاه .
, آدم : هز راسه **** يغفرلى . انتى متعرفيش انا كنت هموت وانام .
, مريم : بعد الشر عليك يا آدم . انت ياحبيبى بقالك كام يوم مبتنمش كويس . المهم انت احسن دلوقتي ؟
, آدم : ايوه ياروحي . انا الحمد لله وقايم فايق كمان . وباس أيدها بس عايز منك طلب .
, مريم : ابتسمت . ف ثوانى ويكون قدامك احلى فنجال قهوه دبل . لروح قلبى .
, آدم : ابتسم من قلبه . وضمها لقلبه . **** مايحرمنى منك . ولا من ابتسامتك الصافيه الل بتحييي قلب آدم .
, مريم : ولا يحرمنى من حبك وحنانك يا آدم . يلا ياحبيبى صلى الضهر . وانا هجهزلك قهوتك وهستناك تحت .
, آدم : حاضر يا روحي .
, مريم : خرجت . وآدم وقف ع سجادة الصلاه وبدء يصلى .
, مريم : دخلت المطبخ . وعملت القهوه .
, زينب : بتوتر . سيبيها انتى ياست مريم . وانا هطلعها لسي آدم .
, مريم : لا يازينب . آدم هينزل يشربها ف الليفنج .
, زينب : خلاص . اتفضلى انتى وانا هجيبها لسي آدم ف الليفنج . وحضرتك مش عايزه تشربى حاجه اعملهالك ؟
, مريم : بتفكير . عارفه يازينب . نفسي اشرب . عناب ساقع .
, زينب : فوريره يكون جاهز . اطلبى واتمنى ياست مريم .
, مريم : ابتسمت . تسلميلي يا زينب . هي سعاد لسه نايمه ؟
, زينب : ايوه ياست مريم . بعد ماخلصت الشغل المهم بتريح شويه . تحبى اصحيها ؟
, مريم : بسرعه لالالا . سيبيها نايمه وتصحي براحتها . هي بتصحي من الفجر . سيبيها حرام .
, زينب : بحُب . الهي **** يكرمك دنيا وآخره . ويسعد قلبك وتفرحي باحفادك . ياست مريم قادر ياكريم . و**** **** بيحبنا علشان رزقنا شغل عندك انتى وسي آدم بيه ٢ علامة التعجب
, مريم : زينب . مفيش حاجه اسمها بشتغل عندك . انتى بتشتغلى معانا . احنا الل محتاجينلك مش انتى الل محتجالنا . ولحقت القهوه قبل ما تفور . شوفتى بقى القهوه كانت هتفور . يلا اعملى العناب بسرعه . وهاتيه مع القهوه ف الليفنج .
, زينب : حاضر . من عينيه ياست مريم .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, آدم نزل . وقعد جمب مريم ٢ نقطة
, مريم : تقبل **** ياحبيبى .
, آدم : منا ومنك ياروحي . ايه الهدوء ده ؟ اومال فين الشباب؟
, مريم : مراد مريح فوق ف الجناح بتاعه. وفريحه ف العياده . اما زين قال إنه خارج لواحد صاحبه ساعه وراجع . وريتال فوق مع الولاد وميرو وآدم كمان معاها .
, آدم : اممم **** معاهم ٢ نقطة
, مريم : اللهم آمين .انا عملتلك القهوه . وزينب هتجيبها حالا.
, آدم : تسلم ايدك . قوليلى بقى . تحبى نخرج انهارده بعد الغدا ؟
, مريم : نخرج ؟ نخرج نروح فين ؟
, آدم : انتى من زمان مخرجتيش . وبعدين انتى عارفه إن. طارق تعبان شويه من ضرسه الل مجننه ده وخايف يخلعه . تعالى نروح نشوفه ونقعد معاه هو ورنا شويه. وبعدها ياقلبى اخدك ونطلع ع شيرين ومصطفى . ولو ف وقت نروح ل ملك وجاسر واخوكي حسام . ايه رايك موافقه.؟
, مريم : ابتسمت . و**** فكره جميله اوي خلاص ياحبيبى انا موافقه .
, آدم : تمام . نشرب القهوه الدبل .واقعد مع الماستى شويه وبعد الغدا نطلع نلبس. واول مشوار يبقى عند الواد طارق . وبعدها باقى العيله ٢ نقطة
, زينب : دخلت تقدم القهوه ل آدم بتوتر . اتفضل يسى آدم بيه .
, آدم : متشكر يازينب .
, زينب : بألف هنا وحطت القهوه .
, زينب : اتفضلى العناب ياست مريم .
, مريم : تسلم ايدك يا زينب ٢ نقطة
, زينب : حطت العناب .واتعدلت وماسكه الصينيه فاضيه . وباين عليها التوتر . .
, . واتحركت خطوتين . ورجعت تانى . وبعدها رجعت خطوتين تانى ومرتبكه .
, آدم : بعدم فهم . اله مالك يازينب . رايحه جايه . ف حاجه ؟
, زينب : بتوتر. ها . احم لا لا ابدا مفيش يسيى آدم بيه . انا . انا ماشيه اهو .
, مريم : تعالى يا زينب . ايه ياحبيبتى شكلك فعلا عايزه تقولى حاجه !
, زينب : قدمت خطوتين . هوا . بصراحه . هوا.
, آدم : اممم بما إن فيها بصراحه . تعالى اقعدى يازينب واتكلمى ٢ نقطة
, زينب : ماسكه الصينيه . وبلعت ريقها بتوتر . وقعدت قدام آدم ومريم ع الأرض .
, آدم ومريم . بدهشه . وف صوت واحد. قومي من ع الأرض يازينب .
, ومريم : كملت . زينب قومى اقعدى ع الكرسي .
, زينب : احم مايصحش يست مريم .
, مريم : قومي **** يهديكى .
, زينب : قامت بحرج حاضر. وقعدت قدامهم ع طرف الكرسي بكسوف . ووشها بقى احمر جدا.
, آدم : شاف توترها . ايه يازينب حصل معاكي حاجه ؟ حد ضايقك هنا .؟
, زينب : بنفي . ابدا ابدا و**** انتو بتعاملونى كأنى واحده من العيله ولا حسستونا ف يوم اننا خدامين . **** يبارك فيكو يارب .
, مريم : ايه خدامين دي يازينب . انا هفضل أقولك كل شويه . انك انتى وسعاد والبنات الل معاكم انتو اساس البيت .
, آدم : كلامك خايب يازينب . وبعدين خادم القوم سيدهم . دا انا بشرب من ايدك كباية شااي متتشربش ههههههههه .
, مريم . ضحكت . وزينب ضحكت .
, آدم : شاف زينب لسه ساكته ٢ نقطةوقال طيب يازينب . انتى محتاجه لحاجه . محتاجه فلوس . حصل معاكي حاجه؟
, زينب : بسرعه . لا لأ فلوس ايه ؟ انا عايشه ف خيركو **** يسترك دنيا وآخره انت وست مريم .
, آدم ومريم : اللهم امين .
, آدم : ده خير **** يازينب . ها قولى بقى الل عندك . وانا بستمتع بقهوة مريم . ومريم تشرب العناب الل ملوش طعم ده ههههه .
, زينب : ابتسمت . وتوترها قل . وقالت بصراحه يسي آدم بيه انت وست مريم . انا كنت عايزه اقولكو على حاجه بس مكسوفه .
, مريم : قولى يازينب . متتكسفيش من حاجه ياحبيبتى خير ٢ نقطة
, زينب : هو خير . احم . انا ٢ نقطةانـا جالى عريس .
, مريم : ابتسمت . حبيبتي الف مبروك
, زينب : وشها احمر . وبصت ف الارض . **** يبارك فيكي ياسِت مريم . وانا بصراحه زى ما انتو عارفين انى مقطوعه من شجره . وكنت بقول يعنى لو٢ نقطة لو احم وسكتت .
, آدم : فهم . وابتسم . وهز راسه . انتى مش مقطوعه من شجره يازينب وخليه يجي يقابلنى يوم الاجازه الل جايه. ويطلب ايدك .
, زينب : عيونها لمعت بدموع . وابتسمت . **** يخليك يسي آدم بيه . انا عارفه أن حضرتك مش هترفض حاجه زي دي . العريس شايف نفسه حبتين . وانا عايزه اقص جناحه من دلوقتي .
, آدم : ههههههههه عايزه تسيطري يازينب .
, زينب : لا مش القصد و**** . هو منيل حبتين . وطيب وغلبان . وعامل فيها ابو العريف .
, آدم : هو شغال ايه يا زينب .
, زينب : شغال ريس انفار قد الدنيا .
, آدم : ايه ده ؟ هو مش من القاهره .
, زينب : لا هو من بلدي . وجيران من سنين . وبعد وفاة اهلى . امه **** يجحمها وقفت حال الجوازه ومرضيتش بيا عروسه لابنها . لكن هي دلوقتي ماتت . وابنها عايز يتجوزني .
, مريم : بزعل . حرام عليكى يازينب . متدعيش عليها **** يرحمها ويغفر لها .
, زينب : بغيظ غصب عني و**** يست مريم دى وليه مقتدره ومفتريه . دي طلقت مرات اخوها من اخوها . ودايره ف البلد تظلم ف خلق **** . وابنها ياكبدى مغلوب ع أمره . ومصدقنا ان **** خدها وريحنا من شرها ٢ نقطة
, مريم : لا حول ولاقوة إلا ب**** . يازينب اتقي **** . اذكرو محاسن موتاكم . خلاص هي ف دار الحق . ولازم تدعيلها بالرحمه والمغفره ويحسن خاتمتنا جميعا .
, زينب : استغفر **** العظيم . و**** غصب عني انا مشوفتش منها شويه . لحد ما **** كرمنى بالشغل عندكو . سامحينى ياست مريم .
, مريم : حبيبتى **** يريح قلبك ويجعلك ف الخير نصيب إن شاء **** .
, آدم : طيب والعريس ده يازينب واثقه فيه أنه كويس ؟
, زينب : ايوه طبعا . ده غلبان اوى . وغبى حبتين وعامل فيها أنه فاهم كل حاجه . ههههه . بس منيل وغلبان اوى و**** . واول ما اتصل عليا قالى هنتجوز . قولتله لا يمكن يحصل ابدا غير بعد ما سي آدم بيه يوافق. وقولتله إن العيله بتمر بشوية ظروف كدا . واول ما الدنيا تروق هقولك . وكملت بزعل . بس هو قالى بعد الجواز هقعد ف البيت . وانا مش عايزه اسيبكم ولا ابعد عن البيت ده يوم واحد ٢ نقطة
, آدم : بتفكير . يعنى هو مالوش شغل ثابت يازينب .؟
, زينب : لا هو ارزقي ع باب **** بيشتغل كل شويه فى مكان وجه هنا من كام سنه اشتغل ف مزرعه . وشويه ريس انفار . وشويه جناينى عند بهوات البلد واهو بيقلب رزقه .
, مريم : **** يكرمك ويكرمه إن شاء **** .
, آدم : طيب يازينب . قوليله يجي يوم الاجازه الل جايه وانا هكلمه وانا هقُصلك جناحه يستى ولا هخليه يشوف نفسه عليكى . وبخصوص الشغل يشتغل هنا جناينى وانتى تفضلى معانا ها مبسوطه كدا .
, زينب : ضحكت بدموع . وقامت مره واحده وزغرطت بفرحه كبيره .
, آدم : ومريم اتخضو . وبعدها ابتسمو لفرحتها.
, زينب : بسعاده . الهى **** يكرمك يسي آدم بيه ويخليلك ست مريم وتعيشو 100 سنه فى سعاده وهنا . الهي يسترك يست مريم ولا تشوفي يوم وحش ابدا .ويخليلك سي آدم بيه .ويخليلكو اولاودكو واحفادكو . والهي ٢ نقطة
, آدم : قاطعها . بس بس خلاص يازينب .
, مريم : ههههه اللهم امين يارب العالمين واياكى يازينب ياحبيبتى انتى بنت حلال وتستاهلى كل خير . ومتقلقيش من اي حاجه .
, مراد فوق وسمع الزغروطه ونزل بسرعه . وكمان ريتال ونزلو مدهوشين ٢ نقطة
, مراد : ايه يا جدعان الزغاريط دى . فرحونا معاكو .
, ريتال : ايه يازوزو . بتزغرطي ليه .؟
, زينب : اتكسفت واتحركت بسرعه من قدامهم .
, آدم : عيال رخمه وفصيله . كسفتو البنت .
, مراد : اله . هو سر ياجدعان قولى انتى يامريوم . زينبو بتزغرط ليه ؟
, مريم : ضحكت . اصل جالها عريس ياحبيبى . وهيجي يطلب أيدها من آدم .
, مراد : والكل ابتسمو . يلا ع البركه . انا قولت الحاج آدم رشح نفسه ف الانتخابات ولا حاجه
, آدم : وحياتك اتعرضت عليا بس انا موافقتش.
,
, عند فهد ٢ نقطة
, رينو بتجري ورا فهد . والباب خبط .
, فهد : ثوانى ياحبيبتى . خشي جوه وانا هشوف مين ٢ نقطة
, رينو : مكشره عينيها . انا هدخل البس الاسدال . وأرجعلك . بس اعرف انى مش هسيب حقي اوكي .
, فهد : هههههه . اوكي وانا هسيبك تاخدى حقك .وغمزلها .
, رينو : اتكسفت . ودخلت الاوضه بسرعه تلبس الاسدال وال**** ٢ نقطة
, فهد : فتح الباب واتصدم . هيلينا ٤ علامة التعجب؟
, هيلينا : ابتسمت . وكانت لابسه بنطلون جينز وبلوزه شيك عليها . وكانت بشعرها . وماسكه علبة شوكليت كبيره . وبوكيه ورد شيك جدا. وقالت . هاااااي سفيان .
, فهد : بلع ريقه بصعوبه . وبص وراه وخاف ع رينو ومنها ف نفس الوقت . وبص ل هيلينا تانى بغيظ مكبت . نعم ٢ علامة التعجب خير انتى جايه تانى ليه ؟
, هيلينا : شافت تيشرت فهد متبهدل ٢ نقطة اي دا سفيان . انت عامل ايه ف نفسك . ايه بهدلك كيدا ؟
, فهد : صك ع اسنانه بغيظ مكبت . وانتى مالك . انتى مالك . انا مشوفتش ف برودك . واتفضلى بقى امشي من هنا قبل ما تحصل مشكله ٢ نقطة
, رينو : لبست الاسدال وال**** وخرجت مين ياحبيبى !؟
, فهد : قلبه دق بخوف وقفل الباب ف وش هيلينا بسرعه. ولف ضهرو ع الباب ها ٢ علامة التعجب؟ لا لا دا مفيش حد ٢ نقطة
, رينو : بتعجب . وعدم فهم ! مفيش حد!؟ ازاى . ده . جرس الباب رن مرتين . ؟
, فهد : بلخبطه أه . دا . لا . والجرس رن تانى . فهد صك ع اسنانه **** يخربيتك . **** يخربيتك شكلك بتحبى الضرب.
, رينو : رفعت ال****. مالك يافهد ؟ الباب خبط تانى . ف ايه ؟
, فهد : ها . اه احم . هفتح اهو . بس . خشي انتى جوه .
, الباب رن تانى ٢ نقطة
, فهد : متغاظ . ولعنها ف سره ٢ نقطة
, رينو : مستغربه تصرفاته . فهد افتح الباب عيب كدا . الل ع الباب يقول ايه ؟ وممكن يكون حد مهم افتح بقى . ونزلت ال****.
, فهد : هز راسه . احم تمام . هفتح . ولف وغمض عينيه وبيدعي انها تكون حست ع دمها ونزلت . وفتح .
, هيلينا : ايه سفيان تقفل ف وش هيلينا الباب . عيب كيدا .
, رينو : اتصدمت وشهقت بصوت عالى . وعيونها مفتوحه ع الاخر . انتتتتتتتى ٣ علامة التعجب؟
, فهد : حط ايدو ع وشه . مفيش حد معايا استرها يارب . منك لله يهيلينا الكلب انتى .
, هيلينا : هاااى . ايوه انا . ممكن ادخل نيتكلم شويا . انا عارف انك مدايك منى .
, فهد : عينيه ع رينو . ومنتظر هجوم ف اى وقت ٢ نقطة
, رينو : صكت ع أسنانها . واتحركت بنرفزه . ومسكت فهد شدته جوه . وهي وقفت مكانه .
, فهد : اتحرك معاها بسهوله علشان خايف عليها .
, رينو : افندم . خير . انتى مش ناويه تسبينا ف حالنا ؟ انتى عامله زى عفريت العلبه . ومكفاكيش الل اتعمل فيكي جايه ليه تانى؟٢ نقطة
, هيلينا : مدت أيدها . اتفضلى . دى حاجه بسيطه انا بعتذر فيها . الورد ده علشانك انتى .
, رينو : غمضت عينيها بغيظ . لو سمحتي اتفضلى من هنا . وياريت تنسي العنوان . علشان كده كتير اوى . ولفت لفهد ولا ايييه؟
, فهد : مش عارف يعمل ريأكشن معين . اه احم فعلا كدا كتير . وكتير جدا كمان ٢ علامة التعجب
, هيلينا : اتكسفت . يعنى انا جاى اعتذر واجيب ورد علشان اسافر وانت مش زعلانه منى . تقولى امشي . شكرا كيتير انت . وبصت ل فهد شكرا كيتير سفيان .انا ماشي ٢ نقطةولفت .
, رينو : ضميرها انبها .وصعبت عليها . استنى .
, فهد : بزهول . تستنا اييييه خليها تغوور ٢ نقطة
, هيلينا : لفت . وبصت ل رينو .
, رينو : تعالى ادخلى .
, هيلينا : ضحكت . بيجد . انت كيتير كيتير كيوت .
, فهد : صك ع اسنانه بغيظ . وبيتفرج .
, رينو : شاورت ليها . اتفضلى .
, هيلينا : دخلت . اتفضل انت الورد . وكمان دى حاجه بسيطه شوكيلت ل انت .
, رينو : هزت راسها . ميرسي. تعالى . ودخلو الليفنج ٢ نقطة
, فهد : شدها . وراح بيها عند الطرقه . ايه الل انتى عملتيه ده ؟
, رينو : بصراحه مش عارفه . بس صعبت عليا . وبعدين دي جايه تعتذر . وكمان قالت إنها هتسافر . انا هشوف هي عايزه ايه وتمشي ع طول ٢ علامة التعجب
, فهد : نفخ بديق . استغفر **** العظيم يارب.
, رينو : حبيبى اهدا شويه . وادخل غير هدومك . وانا هقعد معاها .
, فهد : نعم !؟ تقعدى معاها لوحدك . اه وأخرج ع ضربك فيها . ولا تعمل فيكى حاجه . تعالى وشدها من أيدها ع اوضة النوم . اقفى هنا هلبس تيشرت غير ده وأخرج معاكي .
, رينو : بس يافهد . ٣ نقطة ومكملتش. .
, فهد : شاورلها . الموضوع منتهي . وقلع التيشرت . ولبس تيشرت تانى . تعالى نشوف المصيبه الل مش هتحل عننا دي . وخرجو .
, هيلينا : كانت واقفه بتتفرج ع ديكور الليفنج والصور .
, فهد : دخل ورينو رفعت ال**** .
, هيلينا : شافت رينو ل اول مره . وانبهرت . واو انتى جميله جدا .
, فهد : غار عليها . ممكن بقى نعرف انتى عايزه ايه بالظبط .
, هيلينا : قعدت . اسمع سفيان . انا اعرف اتكلم مصري كويس . لكن انا موش اعرف عادات تقاليد مصريين غير إن البنت ال**** متعملش علاقه غير بعد ال الجواز . وراأأد قالى كول خاجه عن عادات تقاليد مصريين .
, فهد ورينو : بصو لبعض. بعدم فهم ( رأد .)
, رينو : ايه رأد ده ؟ مش فاهمه ؟.
, هيلينا : رأد . رأد . انت تعرفه انت وسفيان اسمه رأد بودي جارد٢ نقطة
, فهد : كشر عينيه . اوعي يكون قصدك رعد ؟؟
, هيلينا : ضحكت يس ايوه هو رأد . انا قولت رأد كول خاجه وهو خمش غاضب ع هيلينا . وصوت عالى كيتير .
, فهد ورينو . بصو لبعض بعدم فهم تانى .
, هيلينا : رأد قال ان انا عملت غلط كيبير انا جيت لوخدى . وقال إن انا عايز اكسر ضلوئى وابتسمت . واو انا خبيت رأد كيتير سو هارت.
, رينو : هديت شويه . وكتمت الضحكه .
, فهد : انتى تقصدى أن رعد قالك . انك عايزه يتكسر ضلوعك . وانتى حبيتى رعد ؟
, هيلينا : ضحكت يس انا خبيته كيتير . وكملت بزعل . انا كول يوم اروه ل رأد الشوغل واتكلم معاه وروهت ال شركه بتاع رأد .واقول انا بخيبك رأد انا عايز اتجوزك. بس رأد زعل هيلينا وقال انا البس وحش انا امشي بيشعرى . انا موش انفع ليه زوجه مصريه انا موش أعجبه . وعيونها اتملت بدموع. انا خبيت رأد كيتير . زعق اغضب قال خجات كيتير داد ومام موش اعرفها . واتنهدت بزعل . انا مسافر بعد ثلاث ايام امشي اروه ايطالى . بس انا موش انسا رأد ابدا ودمعه نزلت منها .
, فهد : ساكت .
, رينو : هيلينا صعبت عليها جدا . وبصت لفهد حبيبى ممكن تسيبنا لوحدنا شويه ؟
, فهد : بص ل رينو مش هينفع . استحاله !
, رينو : حبيبى و**** متخفش عليا . طيب بص اقعد ف الصالون قدامنا هنا .
, فهد : بتحذير . شغلى علمنى مثقش ف صوابعى انا مش هسيبك لوحدك فهمتى ٢ علامة التعجب؟
, رينو. : هزت راسها . واتنهدت . طيب انا هقعد جمبها . انت شايف حالتها عامله ازاى .ارجوك.
, فهد : اتنهد . ماشي .
, رينو : قامت وقعدت جمبها . انتى بتحبى رعد بجد ؟
, هيلينا : بصت لرينو ف عينيها وقالت بصدق . انا اخب رأد كيتير كيتير اوى . انا موش اعرف انا اعمل ايه بس امشي من هينا . اسمع انت اسمك ايه ؟
, رينو : لارين .
, هيلينا : مسحت دموعها . وابتسمت . اسمع لارين . انا جيت علشان اقولك انا اسف كيتير . رأد قال ان انا موش انفع ابوس جوز خد تانى . وقال إن كيدا انا اعمل خاجه خرام . باس انا موش اعرف كيدا . وبصت ل فهد . انا اسف كيتير سفيان . واسف انا جيت لوخدى انا موش اعرف خجات كيتير . وبصت ل رينو . انا عملت غلط وانا موش اعرف وانا عايز اصلخ ال غلط ده . وجابت شنطتها .
, فهد : عينيه عليها . وع الشنطه .
, هيلينا : فتحت الشنطه . وطلعت تذكرتين سفر اتفضل لارين .
, رينو : بعدم فهم . ايه ده ؟
, هيلينا : انا قولت ل رأد ان انا اعتذر لكم واجيب تذكره سفر لجزر ال مالديف انت وسفيان ١٠ ايام ع اليخت بتاع داد . بس رأد قال انك وشاورت ع ال**** بيتلبس ده . وسفيان غاضب دائما (تقصد بيغير ع رينو ). وهيرفض انك تكوني ع اليخت ف الشاطئ . وانا اعرف جزيره ف المالديف خاصه خلوه اوى وموش فيها خد خالص . خالص . انا حجزت لكم التذكرتين . تسافر اسيا وبعد كيدا طائره خاصه وبعدها ع اليخت وانا بنفسي اوديكم الجزيره . وهيكون معاكم طائره خاصه لكم . وطائره خاصة لي . انا هوديكم الجزيره واسيب اليخت معاكم وفيه كول خاجه مأكولات مشروبات كول كول خاجه انتو تختاجوها . وانا ارجع بالطائره بتاعت انا ٢ نقطةوالطائره الخاصه التانى علشان انا عارف ان سيفان مش واثق ف هيلينا . ولو خصل خاجه سفيان اركب الطائره وترجع ع المطار . ودي هدية هيلينا ل سفيان ولارين . واتمنى انك توافق علشان مش احس بالذنب ارجوك لارين وافق بليز .
, رينو : بصت ل فهد . بدهشه ولسانها اتلجم.
, فهد : اتنهد . اسمعى هيلينا . اولا انك تيجي لحد هنا وتعتذرى دي كفيله اننا منزعلش منك . واحنا فعلا خلاص مش زعلانين منك . ويمكن حصل سوء تفاهم الفتره الل فاتت وحصل لخبطه لكن كل حاجه اتوضحت. لكن انا اسف مش هقدر اقبل الهديه دي . كفايه تصميمك ف اننا منزعلش منك ٢ نقطة
, رينو : فعلا هيلينا فهد بيتكلم صح . انتى كان ممكن ترجعي بلدك من غير ما تهتمى . لكن انك تصممي اننا منزعلش منك دي بجد كفايه . وانك تفكرى ازاى نكون مبسوطين . حاجه جميله منك . وانا كمان بعتذر ليكى عن سوء التفاهم الل حصل . اسمعي هيلينا. انا دلوقتي عايزه اكلمك ف موضوع رعد . انتى مسلمه وواضح انك متعرفيش كتير عن الدين الاسلامي . وعن الراجل الشرقي . رعد حتى لو بيحبك دينه ورجولته يمنعه انه مراته متكونش محجبه ع الاقل . جسمك الل ظاهر للناس ده هتتحاسبى عليه . شعرك ده هتتحاسبى عليه . وقبل ما تحبى رعد لازم تحبى **** . ولو انتى اقتنعتى وهتتغيرى . لازم قبل ما تتغيرى علشان رعد . تتغيرى علشان **** اولا . بصي هو الموضوع طويل جدا انى افهمك واشرحلك حجات كتير ف الاسلام . انتى لازم تتغيرى علشان نفسك قبل اي شئ . لازم تنقذي نفسك واضح إنك ضحية .ومحدش علمك . انتى فهمانى هيلينا .
, هيلينا : اتنهدت بزعل . ايوه لارين انا فاخم كول كلامك رأد قال نفس الكلام لو عايز اتجوزه. قال انى لازم البس لبس طويل . واكون زي بنات اسلام .
, رينو : ابتسمت يعنى رعد معندوش مانع انه يتجوزك . اممم شكل كدا كمان رعد حبك .
, هيلينا : موش اعرف . انا متلخبط كيتير . لارين انا محتار انا عايز رأد عايز اسلام عايز البس بحريه عايز اعيش . انا موش فاخم انا اول مره أشعر انى متلخبط . وبصت ل فهد . المهم دلوقتى سفيان انا موش موافق انك ترفض هدية هيلينا . ارجو انك توافق اعتبره شهر عسل انت ولارين .
, رينو : الفكره جواها بدءت تكبر واتخيلت وهي ف جزيره لوحدها هي وفهد . لكن عارفه أن فهد هيرفض .
, فهد : اسف انا مش هقبل .
, هيلينا : بصت ل رينو .ارجوك قول لسفيان انه وافق . انا هكون مبسوط كيتير . وانت وسفيان هتكون مبسوط كيتير . وشاورت ع بطنها .وحياة بيبى وافق .
, رينو : هزت راسها . سبيها ع **** هيلينا ٢ نقطة
, هيلينا : اسمع لارين انا مسافر بعد ثلاث ايام . انا اجي هينا بعد اتنين يوم . واعرف منك موافق ولا لا . وده رقم هاتف هيلينا مصري . وبصت لفهد وعطته ورقه وده عنوان الجزيره ف اسيا ممكن تسأل وتطمن. وارجوك وافق . انت هتكون ف جزيره انت ولارين ١٠ ايام . وبصت ل رينو . انتى تجري ع البحر بحريه . تلبس بحريه . تعيش بحريه مفيش حد هيشوفك خالص . انا حجزت مكان لكم وممنوع أحد يذهب هناك . لمدة ١٠ ايام من أول يوم تكون انت وسفيان هناك . وإن كان سفيان قلقا . فهو شرطي يستطيع أن يتفقد المكان بخبرته . اتمنى أن توافقو ومن بعدها لم تروني ابدا وإن لم توافقو سأكون معكم دائما. فكرو جيدا . أمامكم يومان . وحطت التذكرتين على التربيزه . وقامت وقفت . انا همشي اروح اودع رأد . باى لارين . بااى سفيان . واتحركت وخرجت ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, فهد : ماسك الورقه وشاف العنوان . وحطها ع التربيزه بعدم اهتمام .ومسك بوكيه الورد وفتش فيه . ومسك علبه الشوكليت وفتشها علشان لو هيلينا حاطه فيهم حاجه ٢ نقطة
, رينو : ضحكت بصمت ع فهد . وقامت وقعدت جنبه . ايه رايك؟
, فهد : رأيي في ايه ؟
, رينو : ف هدية هيلينا !
, فهد : مرفوضه . انا مش واثق فيها .
, رينو : بغيظ . ليه بقى مرفوضه . حبيبى تخيل كدا انا وانت لو حدنا ع البحر وف جزيره لوحدنا . واو بجد انا بتخيل انا بجرى على البحر وانت تجرى ورايا . وانام ف حضنك ع شط البحر . ارجوك ليه متوافقش؟
, فهد : ابتسم ببرود . لأنى مش واثق فيها قولتلك . وممكن متكونش هديه . ممكن تكون عايزه تنتقم منك ع العلقه الل انتى اديتيهالها . او ممكن كمين علشان تتنقم منى ومنك ع الل اتعمل فيها ٢ نقطة فهمتى؟
, رينو : طيب مش انت اخدت منها العنوان . فيك تسأل وتعرف كل حاجه . مش كدا ،؟
, فهد : اتنهد . رينو انسي الموضوع ده . الحمد**** انها مشيت . وانا هبعتلها رساله بالادب كدا . انى مش موافق وترجع زي ماجت . انا بدءت اجيب أخري .
, رينو : طيب وهيلينا ورعد؟
, فهد : بعدم فهم . مالهم ؟
, رينو : مش هنساعد هيلينا ورعد ف حكايتهم؟
, فهد : اه . ونساعدهم ازاى بقى . واحنا مالنا .
, رينو : بدلع ومسكت ياقت التيشرت . نساعدهم . إننا نحاول نغير من شخصية هيلينا . ونشرحلها اكتر عن الإسلام . يمكن **** يهديها . وساعتها رعد يتجوزها . واهو نكون عملنا حاجه كويسه .
, فهد : اممم . تساعديهاااا ااااه . مش دي هيلينا الل انتى كنتى غيرانه منها .
, رينو : حبيبى انا كنت متغاظه انها فكرت تبصلك . لكن دلوقتي الأمر مختلف . هي بتحب واحد بعيد عنى وعنك . وبعدين انا شايفه انى اساعدها من باب الدين . مين عارف مش يمكن **** يقدرنى واحاول أقنعها انها تقرب من **** وتتغير للأفضل . ويمكن كمان **** يجعل هيلينا سبب لدخولى الجنه لو **** هداها على أيدى .
, فهد : ابتسم . وقربها منه . انا معاكي أن ده شئ جميل . بس افرضي رعد مابحبش هيلينا .
, رينو : يبقى عملنا الل علينا . والأهم من رعد . إننا ناخد بايد هيلينا للجنه .
, فهد : امم . خلاص ياحبيبتى . وانا ابقى مبسوط . انك **** يجعلك سبب ف هداية الناس ٢ نقطة
, رينو : باسته من خدو برقه . ممكن توافق بقى؟
, فهد : باسها برقه . أوافق على ايه؟
, رينو. : ابتسمت . ع هدية هيلينا . ونسافر انا وانت الجزيره ارجووووك . عايزه أعيش معاك بعيد عن الناس والعالم . خلينى ف حضنك ولوحدنا . بليزز .
, فهد. : اتنهد . طيب ادينى يوم بس . واعرف ايه نظام الجزيره دى . واعرف كل حاجه واقولك قرارى النهائى .
, رينو : بفرحه . حضنته جامد . حبيبى حبيبى . انا متاكده انك هتوافق . **** يخليك ليا يارب.
, فهد :ضمها لحضنه اكتر ويخليكى لفهد العمر كله .
, رينو : خرجت من حضنه . تعالى معايا . ومسكته من ايدو .
, فهد : قام معاها . ع فين ؟
, رينو : هاقولك تعالى بس . واخدته ع المطبخ .
, فهد : لأ مش هعمل كيك . انا اشتريها اسهل .
, رينو : لا خلاص انا صرفت نظر مش عايزه كيك ٢ نقطةههههههههه.
, فهد : بعدم فهم . طيب جايبانى هنا ليه ؟
, رينو : ابدا . ولفت ضهرها ليه . وجابت طبق الدقيق كله . دالقتو . ع وشه والتيشرت . انا باخد حقى منك . هههههههههههه٢ نقطةوجريت.
, فهد : يامجنونه . انتى الل جبتيه لنفسك . تعالى . وجري وراها . ورينو هلكانه ضحك ع شكل فهد بالدقيق . ووشه ابيض وعينيه . هههههههههههه استنى . استنى اصورك بليززز .
, فهد : جري وراها . حااااضر عايزه تصورينى اوكي . ومسكها شدها لحضنه وقلعها الاسدال غصب عنها .
, ورينو مش قادره تبطل ضحك .استنى بس بتعمل اييييه هههههه.
, فهد : هتعرفي دلوقتي . وقلعها الاسدال . وفك شعرها . واخد راسها وحطها ع التيشرت . ومسح وشه ف خدها وشعرها . واتبهدلت .
, فهد : ورينو بصو لبعض . وكل واحد بيضحك ع شكل التانى .
, فهد : جاب الفون . الخاص بالبيت . يلا تعالى نتصور . ونعمل فيديو كمان . وفتح الكام . وبدؤو يتصورو صور مجنونه .
, ورينو : قلبها بيضحك فرح قبل وشها .
, وفهد : عاش معاها احاسيس ومشاعر مختلفه وجميله . وفتح الفيديو . وأتصورو ف كل مكان . وماشي بيها ع المطبخ . وسابو الفيديو مفتوح . ورينو صممت أن فهد يساعدها في ترويق المطبخ . وهما متبهدلين بالدقيق . وفهد بدء يساعدها في ترويق المطبخ . والضحك ع وشهم طول الوقت . واخيرا خلصو . وقفلو الفيديو ٢ نقطة
, فهد : ههههههههه ااااه و**** مش قادر .
, رينو : هههههه شكلك تحفه وحلو اوي . وانت بالشكل ده . انا رايحه اخد شاور بعد البهدله دي . وشهقت.
, فهد : شدها لحضنه . رايحه فين يختى ؟ زى ما خلتينى اروق معاكي المطبخ واشاركك فيه . انا لازم اشاركك الشاور .
, رينو : فتحت عينيها على الاخر . وبلعت ريقها بتوتر. ها ٢ نقطة اه . اه طبعا طبعا يافهد . ومالو . دا . دا انا مستنيه الفرصه دى من زمان . احم طبعا .٣ علامة التعجب
, فهد : كشر عينيه . انا شامم ريحة غدر ٢ علامة التعجب
, رينو : شهقت غدرر؟ . ابدا ابدا . غدر . غدر ايه بس . احم وبلعت ريقها . هوا ٢ نقطة هو انا عمرى غدرت بيك؟
, فهد : هز راسه . لأ .
, رينو : طيب . اومال ايه بقى . انا . انا هدخل اخد هدومي . وندخل ناخد احلا شاور اوكي ؟
, فهد : هز راسه . والدقيق بينزل ع وش رينو . وضحكو . وقالها اوكي ٢ نقطة
, رينو : خرجت من حضنه . ولفت ضهرها ورقصت حواجبها . احم انا .داخله الأوضه .
, فهد : رفع حاجبه . ومالو ادخلى الاوضه . اتفضلى . وفتح الباب . ودخل .
, رينو : وقفت قدام الدولاب وباصه ف الدولاب. احم انا هطلع هدومي . انت كمان طلع هدومك .
, فهد : اوكي . انا رايح اجيب هدومي .
, رينو : ابتسمت بخبث . وضحكه شريره . هاهاها . اومال مش ناخد شاور مع بعض . احلم يافهد .وجريت ع الحمام بسرعه وقفلت الباب . ههههههههه . زمانه دلوقتي هيتجنن يعينى . وبتلف . واتخضت وجت تصرخ . وحط ايدو ع بوقها .
, فهد : هههههههه . مش بقولك شامم ريحة غدر . اهدى كدا ياروحي . ويلا علشان ناخد احلا شاور مع بعض ههههههههه . وشال ايدو من على بوقها . وغمز
, رينو : كشرت عينيها وصكت ع أسنانها بغيظ مكبت . انت .انت . اعمل فيك ايييييه.
, فهد : بغمزه انتى بس اعشقى الفهد.
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, رعد : قاعد ف مكتبه ف شركة الحراسه. الباب خبط ودخل شاب رعد باشا . البنت الل بتيجي كل يوم ومجتش امبارح . موجوده دلوقتي بره وعايزه تقابلك .
, رعد : قلبه دق . وبلع ريقه . خليها تتفضل.
, الشاب : تمام ياباشا . وخرج ٢ نقطة
, رعد : حط ايدو ع قلبه . ونفخ بديق حقيقي . انا مش عارف . لما انا مش عايزها . حاسس انها وحشانى اوى ليه لما مجتش امبارح وهموت واشوفها ؟ اوووف استغفر **** العظيم يارب .
, هيلينا : دخلت . وابتسمت هااى رأأد .
, رعد : رفع عينيه ليها . وبيحاول يسيطر ع دقات قلبه . وشاف انها لابسه بنطلون وبلوزه . وهز راسه . اتفضلى هيلينا .
, هيلينا : حطت الشنطه ع المكتب . وقعدت. وخشتنى اوى رأد . انا موش اعرف اخبى مشاعر جوايا . رأد انا شايف ف عينيك مشاعر لهيلينا .
, رعد : اتنهد بتعب . هيلينا . احنا اتكلمنا ف الموضوع ده قبل كده . حرام عليكى بقى انا من يوم ماقبلتك وانا مش مركز ف شغلى والنوم راح من عينى . لو سمحتي افهمى انا حتى لو بموت فيكي . استحاله اتجوزك وانتى بالشكل ده ٢ علامة التعجب
, هيلينا : بزعل . قامت وقفت . طيب رأد بوص ع لبسي . انا ليبست زى ما انت عايز . لبس طويل .
, رعد : قام وراح وقف قدامها . لا ياهيلينا لأ. مش ده اللبس الل انا بتمناه لمراتى .
, هيلينا : طيب انت اتمنا ايه .وتتجوز ايه.
, رعد : بص ف عينيها . انا لما اتجوز هبص ع الاخلاق . والأخلاق والاحترام بتبان من اللبس . مش شرط كلهم . لكن انا بتمنى أن مراتى تلبس لبس واسع فضفاض . مايبنش منها حاجه . ستره نفسها . لربها قبل جوزها . عايزها تخاف **** فيا . عايزها ٣ نقطة وحس انها مش فاهمه . واتنهد . بصي هيلينا . شوفتى لما جيتى اول مره . ودخلتى فيلا آدم العدوي .لفهد؟
, هيلينا : هزت راسها بدموع . ايوه .
, رعد : لما دخلتى جوه الفيلا . شوفتى البنات كانو محتشمين ف لبسهم ازاى . مش شرط ال**** . لكن شوفتى الفستان فضفاض عليهم ازاى؟ شوفتى لبسهم ف قمة الشياكه والاحترام . انا بقى بتمنى إن مراتى ف المستقبل تبقى من النوعيه دى . وصدقينى هقدملها قلبى وروحي هديه .
, هيلينا : بدموع . رأد انا اسال سؤال وانت جاوب عليه . انت بتخب هيلينا رأد .
, رعد : قلبه دق . واتنهد . وهز راسه . ايوه هيلينا . انا غصب عني لقيتك دخلتى جوه قلبى . ازاى معرفش . كل تفكيري فيكى مسيطر عليا . حاولت مفكرش فيكى لكن غصب عني بلاقي نفسي بفكر فيكى . حتى لما جيتى ورايا ع الشركه هنا . وكنت بزعقلك علشان تمشي . كنت ببقى مدايق جدا من نفسي . لكن انا اسف مقدرش اقدملك الحب ده . لان دينى ورجولتى رافض المبدء من البدايه أنا أرفض أن مراتى تبقى ماشيه جمبى ف الشارع وكل الرجاله بتبص عليها وع مفاتنها . رجولتى ترفض نظرة الناس ليا . وتشاور عليا . ويقولو شوفو الل ماشي وسايب مراته شبه عريانه وكل الناس بتبص عليها .؟ ساعتها هبقى ف نظرهم مش راجل ابدا ٢ نقطة وكمان **** هيبقى مش راضي عنى . انا حبيبتك . لكن انا اقدر اتغلب ع حبى ليكى . ف مسألة الدين . واحترامي لنفسي. هيلينا انتى لازم تتغيرى علشان نفسك . علشان دينك . قبل منى . وصدقينى اليوم الل هلاقيكى فيه اتغيرتى للافضل . لبستى واسع . ولبستى **** . وصليتى . وتغيرى تقاليد الغرب . ساعتها رعد هيبقى ملك ايديكى . غير كدا . انا اسف .
, هيلينا : بتسمعو . وفهمت كلامه . لانها حسته بقلبها . وقالت رأد صعب كيتير البس غطاء ع شعري . انا وانت نيتجوز . وواحد واحد اتغير معاك .
, رعد : ابتسم بوجع . وهز راسه لأ هيلينا . انا ممكن اتجوزك . لو لبستى **** وواسع وفضفاض . وبعد الجواز . اغير من عاداتك وتقاليد الغرب الل اتربيتى عليها . غير كدا انا اسف بجد .واتنهد وقال. انا نفسي اخطفك واخبيكى عن العالم كله لان جواكى جميل اوى . كفايه انك قاطعتى مسافات طويله علشان اعتذار . انا بتمنى انك تتغيرى . ساعتها هكون اسعد واحد في الدنيا دى كلها .
, هيلينا : بتسمعه وفرحت لانه بيحبها وبعد ما خلص كلام . مسكت ايد رعد وحطتها ع قلبها. بوص رأأد . قلبى بيدق كيتير كيتير رأد . ارجوك تعالى نيتجوز وانا اتغير معاك واحده واحده .
, رعد : من لمسة أيدها قلبه بيدق. وسمع دقات قلبها . وشال ايدو بسرعه .وكمان زعل علشانها
, واتخنق . وزعقلها.وهيلينا اتخضت٢ نقطة ارجوكي ياهيلينا كفايه بقى . مش كل يوم ف نفس الموال ده لا انا موافق ولا انتى هتتغيرى . . انا حاسس اني بتعذب من سنين مش اسبوع واحد . ارجوكي مدام مش هتتغيرى ابعدى عن طريقي . ارجعى بلدك . ارجعي وعيشي حياتك . عيشي سهرات وحفلات . وخروجات . البسي قصير برحتك . عري جسمك برحتك . بس بعيد عنى .انا لا يمكن اوافق عليكى وانتى كدا فاهمه ولا لأ . وياريت لو تتفضلى بقى من هنا . ولف ضهره ليها . وغمض عينيه وقلبه مخنوق علشان أسلوبه معاها وسمع صوت عياطها . وفتح عينيه بغيظ . اسمعي يابت الناس . ياريت متجيش الشركه دي تانى . وتنسي حد اسمه رعد . وياريت لو تسافري من دلوقتي . انا مش عايز اشوفك تانى فااااهمه .
, هيلينا : واقفه وبتعيط . وقالت بشهقات.ماشي رأد انا ماشي واينت من تشوف هيلينا تانى . انا بكرهك رأد هيلينا بتكرهك كيتير . وخدت شنطتها وجريت وخرجت من المكتب . ومشيت.
, رعد : قلبه ادايق علشانها . وقعد ع كرسي المكتب وغمض عينيه واتنهد بوجع كبير . انا اسف يا هيلينا غضب عنى سامحينى . وياريت تكرهينى فعلا . وياريت لو اقدر انساكي ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, بعد فتره .
, فهد . ورينو بعد ما اخدو شاور . اتغدو . ورينو حست انها تعبانه ومحتاجه تنام . وفهد دخل قعد جمبها لحد ما نامت ٢ نقطة
, فهد : قاعد ع السرير . وبيفكر ف هيلينا .ياتري ايه الل جابها ع مصر . وبعد مافوقت من الغيبوبه بفتره صغيره . البنت دي الل يشوفها يقول عليها بريئه . طيب معقول جت من ايطاليا مخصوص علشان تعتذر ٢ علامة التعجب؟ طيب اعتذرت والموضوع خلص . ايه الل خلاها تفكر انها تقدم هديه وبالشكل ده؟ لأ وكمان ع جزيره خاصه ؟ مش يمكن حد من المافيا زقها علينا . لأ مافتكرش . لأن المافيا استحاله توصل لينا . طيب ايه سبب انها تيجي ع هنا ؟ اوووف . لأ وكمان رينو عايزه تسافر . يارب اعمل ايه . ايوه مفيش غير مراد واكرم . وقام من جمب رينو بشويش . واخد فونه وخرج . واتصل ع مراد . ورد الووو فخد باشا بنفسه هههههههه.
, فهد : اه ياخفيف . اهمد بقى عايزك ف حوار مهم .
, مراد : بهزار . عايز فلوس ؟
, فهد : صك ع اسنانه بنفاذ صبر . يبنى اسمع بقى . هيلينا جت عندي ع البيت انهردا ٢ علامة التعجب
, مراد : بدهشه . ايييه ينهار اسوس . وكانت لابسه ايه ؟ ههههه .
, فهد : ولا يامراد . مش وقت هزار خالص بجد ف حوار مهم . وعملت حركه غريبه انهردا ٢ علامة التعجب
, مراد : اتعدل . طيب انا معاك قول ايه الل حصل ؟
, فهد : اسمع يسيدى . وحكاله كل حاجه حصلت ٢ علامة التعجب بس ده كل الل حصل ورينو مصممه ونفسها تسافر .
, مراد : بتفكيرر امم حاجه غريبه فعلا . بص يا فهد. انت قولت انها سابت رقم فونها وعنوان الجزيره . والتذكرتين .
, فهد : ايوه .
, مراد : طيب سهله جدا . انت ابتعلى رقم الفون بتاعها . وصور التذاكر وعنوان الجزيره . وابعتهم على الواتساب . وادينى ساعتين زمن بس ٢ علامة التعجب واكون جايبلك القديم والجديد كله بتاع هيلينا دي . وخصوصاً أن ابوها معروف .
, فهد : هتكلم اكرم .
, مراد : طبعا ده انا لازم أكلمه .
, فهد : بس اكرم ف اجازه مع مراته وابنه .
, مراد : مالكش دعوه بس انت .وانا هتصرف معاه . ولو البت دى طلعت ابيض . انا لو منك اخد مراتى واطير ع المالديف . والعا معاك يمعلم
, فهد : ههههه ام نقك عليه ده . بس اعرفلى كل حاجه . وبعدها نشوف هنعمل ايه . انا هصورلك كل حاجه وابعتهالك حالا ٢ نقطة
, مراد : اشطا . يلا سلام . وقفلو ٢ نقطة
, فهد : صور الرقم وصور كل حاجه وبعتها ل مراد .
, مراد : اخد الصور وبعتها ل اكرم . واتصل عليه . وطلب منه يعرف كل المكالمات الل تمت ع رقم هيلينا . ويوصل بأي طريقه ل ايميل الفيس بوك . إن شاله من خلال ايميل والدها . ويتحري عن هيلينا ف ايطاليا . وكمان يعرف كل حاجه عن الجزيره . وهل فعلا ف حجز خاص ولا لأ .
, اكرم : قاله تمام . ساعتين زمن واجيبلك كل المعلومات . وبكره اجيبلك ماضي هيلينا كله .
, مراد : تمام ياشبح ف انتظارك . وقفلو ٢ نقطة
, بعد شويه .
, رينو : صحيت ملقتش فهد جمبها ٢ نقطةوقامت وخرجت . وشافته بيتكلم ف الفون . ولما شافها ابتسم . وشاورلها .
, رينو : راحت تقعد جمبه . لكن فهد شدها وقعدها ف حضنه . وهي ضحكت بصمت .
, فهد : بيتكلم ف الفون . طيب تمام . تمام . هههههههههه يبنى بطل بقى **** يخربيت كدا .
, مراد : والعا يابا . هتسافر بقى ويخت وجُزر وحورات . مكنتش انا الل انقذت هيلينا دي . ههههههههه .
, فهد : ههههههههه وانا موافق . خدها باليخت بالطياره وبالجزيره كمان .
, مراد : وانا موافق . بس اختك هتصعب عليا. ههههههههه .
, فهد : يبقى **** يرحمك بقى .
, مراد : عيب عليك . صحبك وحش يسطا .
, فهد : اه . طيب هات فريحه كدا اقولها ؟
, مراد : ههههههههه انت محدش يعرف يهزر معاك ابدا هههههههه .
, فهد : ههههههههه . كلنا لها يبنى . قولى آدم ومريم فين . رينو بتسال وهفتح الاسبيكر ؟.
, مراد : اذيك يابت يارينو .؟
, رينو : ابتسمت الحمد**** . اذيك انت يا ابيه ؟
, مراد : انا قمر يقلب ابيه ههههه ٢ نقطة اسمعى يستى .آدم . بعد الغدا . اخد مريوم وخرجو ف جوله عائليه . راحو لطارق . ودلوقتي عند شيرين . وهيطلع ع ملك . وبعدها ع حسام .
, رينو : استغربت .ايوه . بس مامي اتصلت عليا الصبح ومقالتش أنهم خارجين ؟
, مراد : لا مريوم مكانتش تعرف . ده قرار مفاجئ من ادامها ههههه . ياما نفسي اعرف اسم الدلع بتاع آدم ايه ههههههههه .
, رينو : هههههههههه . انت لسه مصمم بردو يا ابيه ؟
, مراد : ايون يابت . دا انا ببحث عن الموضوع ده . بس عارفه . انا اشتغلت ف مهمات صعبه جدا . بس معلومة دلع آدم ده مش قادر اوصلها . بس بعون **** هعرف ده انا ابن العدوي .
, فهد ورينو : ضحكو عليه ٢ نقطة
, مراد : يلا بقى انا هقفل. لانى يدوبك البس وانزل اجيب فريحه من العياده . وقفلو .
, فهد : حط الفون جمبه . وحط ايدو ع بطنها . ايه ياروحي نمتى كويس ؟
, رينو : امم . بس قايمه كسلانه خالص .
, فهد : طيب انا عندى ليكى مفاجاه هتخليكى رشيقه وفراشه هههههههه .
, رينو : كشرت عينيها . فهد مش علشان تخنت شويه بسبب الحمل . تقعد تلمح عن الرشاقه اوكي .
, فهد : ههههه و**** ما قصدي كدا خالص . وقولتلك قبل كده . انتى مش باين عليكى . وحتى لو تخنتى ولا يفرق معايا . المهم رينو روحي جمبى وف حياتى .
, رينو : ابتسمت وحاوطت رقبته بايديها . حبيبى يافهد **** مايحرمنيش منك ابدا . ها قولى بقى إيه المفاجأة؟
, فهد : همس ف ودنها بحب. استعدى علشان هسافر انا ومعشوقتى الصغيره ع المالديف . وهقضى معاها اجمل 10 تيام ها !؟ مبسوطه؟.
, رينو : شهقت بصوت عالى . بييجاااد يافهد.
, فهد : هههههههه بييجاد ياعشق الفهد . انا عملت شوية تحريات كدا . واخوكي مراد جابلى الناهيه . وكله تمام والبت طلعت ابيض.
, رينو : بفرحه . حضنته جامد اوي بحباااااك . بحبك . بحبك . اوى اوى اوى يافهد. بموت فيك .
, فهد : وانا بعشق فرحتك وسعادتك ياقلب فهد.
, رينو : يعنى هنسافر انا وانت وبس . وهقعد معاك ع جزيره خاصه لوحدنا ؟ وهخرج بشعرى . واجري ع البحر .
, فهد : رفع حاجبه . وقال بتريقه . اه ياحبيبتى هتخرجى بشعرك . وهتلبسي مايوه كمان ع البحر .
, رينو : شكلك بتهزر صح ؟
, فهد : اله ما انتى الل بدئتى تهزرى يالاري .
, رينو : بدلع طفولى . بيبى ارجوك . مفيش حد هيشوفنا . عايزه أعيش معاك بحريه شويه . بلييزززز . وباسته . ارجوك . ارجوك . ارجوك.
, فهد : مط شفايفه.وهز راسه . بصي سيبى كل حاجه لوقتها . انا محكمش ع حاجه من غير ما اشوف النظام هناك ايه ؟ ولو . هاا؟ انا بقول لو . مفيش حد موجود هناك غيرنا . اخرك فستان وتحته بنطلون .وممكن تنزلى ال**** شويه . يعنى 5 سنتى كدا .
, رينو : ربعت ايديها بزعل .فستااااان ٣ علامة التعجب؟؟ مش مسافره . مش عايزه اسافر . بعد اذنك . وجت تقوم من حضنه.
, فهد : مسكها . رايحه فين . وايه الل زعلك دلوقتي . مش كفايه انى دوست ع قلبى وهخليكى تقلعي ال**** بليل ٢ علامة التعجب
, رينو : بصتله بسرعه . وصكت ع أسنانها بغيظ . واتكلمت بغيظ. انا مش عايزه اسافر يافهد . وسبنى اقوم . انا هكمل نوم افضل . وقامت دخلت الاوضه وقفلت الباب جامد.
, فهد : اتنهد . وقام . ودخل الاوضه . وشافها قاعده ع طرف السرير وبتهز رجليها بنرفزه .وراح قعد جمبها .
, رينو : بغيظ .لفت وشها الناحيه التانيه ٢ نقطة
, فهد : رينو حبيبتى ٢ علامة التعجب
, رينو : ٥ نقطة مبتردش .
, فهد : انتى يابت انا بكلمك . مش سمعانى .
, رينو : ٦ نقطةمبتردش .
, فهد : سابها . وراح الاتجاه التانى من السرير ونام مكانه .ع ضهره . ااااه ياضهرك يافهد . يالى كنت بتفكر لو الجزيره فاضيه من الناس هتخلى مراتك تجري ع البحر . بالبنطلون. وبلوزه وفرده شعرها.
, رينو : فتحت عينيها وبوقها من الفرحه . ورجعت قعدت جمب فهد . بجد . بجد يا فهد ؟
, فهد : بصلها. حضرتك بتكلمينى أنا ؟
, رينو : هههههههه . ايوه بكلمك انت ههههه.
, فهد : اتعدل . وبعدين معاكي بقى . اى كلمه متعجبكيش تزعلى وتمشي .
, رينو : بطفوليه . ما انت ياحبيبى الل بتقول كلام يدايقنى . ف باقوم علشان منتخانقش مع بعض . و**** انا مش عايزه اتخاق معاك انا بحبك اوى.
, فهد : قرب منها بحب . وانا بعشق كل حاجه فيكى .
, بعد يومين ٢ نقطة
, فهد : حبيبتى انا نازل . رايح ل رنا وطارق . هتحتاجي حاجه وانا راجع ؟
, رينو : اممم سلامتك ياحبيبى . سلملى عليهم كتير .
, فهد : باس جبينها . خلى بالك من نفسك . ومتفتحيش لحد . وجرس الباب رن .
, رينو : ياترى مين ؟
, فهد : ثوانى . خشي جوه . وراح يفتح ٢ نقطة
, هيلينا : هاي سفيان .
, فهد : شاف هيلينا . ووشها باين عليه الزعل . اهلا هيلينا . اتفضلى .
, هيلينا : جت تدخل . لكن افتكرت كلام رعد . وقالت قبل ما تدخل هي لارين موجود في البيت .؟
, رينو : من جوه . تعالى ادخلى ياهيلينا . انا موجوده ٢ علامة التعجب
, فهد : هز راسه . اتفضلى .
, هيلينا : ثانكس . ودخلت وسلمت على رينو . هاى لارين عامل ايه ؟
, رينو : شافت شكلها مرهق . ومفيش ابتسامة كل مره . اهلا هيلينا . تعالى اقعدى . تشربى ايه ؟
, هيلينا : نو ثانكس .انا جاي اعرف انت موافق أو لا علشان عايز امشي من هينا بيسرعه .
, فهد : قعد . ورينو قعدت جنبه . ومستغربين نبرتها .
, فهد : احم فى حاجه حصلت معاكي هنا ف مصر ؟
, هيلينا : نو موش هصل هاجه . وابتسمت بتمثيل . قول لارين سفيان وافق انه سافر انت وهو مالديف .
, رينو : قامت وقعدت جمبها . مالك يا هيلينا ؟
, هيلينا : ضحكت بدموع . ابدا موش في هاجه .
, فهد : خايف ع رينو . انه يسيبها معاها . لكن شاف الحزن ع وش هيلينا . وقام وقف احم . انا هدخل اعمل حاجه نشربها . وهسيبكم . وخرج . ومن جواه قلقان ع رينو ٢ نقطة
, رينو : ها بقى فهد قام . مش هتقوليلى مالك؟
, هيلينا : عيطت . بصوت مهموس . انا تعبان كيتير لارين . انا موش عارف اعمل ايه .
, رينو : اهدي ياحبيبتى . اهدي واحكيلى ايه الل حصل معاكي . الموضوع يخصك انتى ورعد ؟
, هيلينا : هزت راسها ايوه . تعرف لارين . رأد بيحبنى كيتير . هو قال كيدا . بس رافض انا . رافض لبس هيلينا . رافض شعر هيلينا بدون غطاء الراس .
, فهد : سمع كلام هيلينا . واطمن ع رينو . ودخل المطبخ يعمل مشروب ٢ نقطة
, رينو : جابت منديل خدي امسحي وشك واهدي ياهلينا . احكيلى ايه الل حصل بالظبط . انتى اخر مره روحتى ل رعد امتى؟
, هيلينا : انا روهت ل رأد الشوغل يوم كنت هينا عندك اقدملك الهديه . ورأد قالى امشي من هينا بيسرعه ارجع بلدك . سافر هيلينا وابعد عني . وعيطت .
, رينو : طيب بطلى عياط . قولى كل الل حصل .وهنلاقى حل ان شاء **** .
, هيلينا : حكت ل رينو كل حاجه من اول مره شافت فيها رعد . لحد اخر مره كانت عندو ف المكتب وقالت إنها بتكرهه . وروحت ع البيت . وأبوها مشغول . وقضت اليومين ف البيت لوحدها ومراحتش تانى ل رعد . ومستنيه ميعاد الطياره بفارغ الصبر . وجت انهردا . علشان السفر بكره .
, رينو : سمعتها للآخر . وفهد جاب العصير . وسابهم مع بعض وقعد جوه . ومرضيش ينزل غير بعد ما هيلينا تمشيى ٢ نقطة
, رينو : سمعت كل كلام هيلينا وصعبت عليها جدا . ورينو بتفكير . قامت وجابت اللاب توب . ودخلت ع النت . وجابت دروس مبسطه وسهله لشرح الاسلام .باللغه الايطاليه .الزي الإسلامي للمرأة . والصلاه . والزواج . وجابت حجات سهله توصلها المعلومه بسلاسه . وبعدها . رينو شرحت ليها موقف رعد . وانها هتخسر كتير لو سابت رعد . لان هيلينا غنيه جدا . ودي كانت فرصه ل رعد لو محبكيش كان ع الاقل اتجوزك علشان ثروتك . لكن رعد رفض كل حاجه . واختار دينه .يعنى رعد هيصونك وهيحميكى . ورينو حكتلها عن حياتها ف حجات بسيطه . وإن ال**** وال**** عمرو ماكان حاجز ان البنت تحقق ذاتها وحلمها . ورينو قالت ليها انها ف كلية الطب . وإن فهد هياخدها تكمل سنه ف جامعة ف بريطانيا . وبخرج مع جوزي وبتفسح وبسافر وعايشه حياتى . لكن جمالى ولبسي وجسمي محدش يشوفه غير جوزي .ومحارمي . غير كدا . محدش ليه الحق انه يشوف خيالى . وانتى ياهيلينا . لازم تنقذي نفسك من عذاب الاخره . انتى فكرى . ف سبب إن **** بعتك علشان تشوفي رعد . وتقابليه . ويكلمك عن الاحتشام . ودي اكيد اشاره ليكي إن **** عايزك تلتزمي وترجعي عن الطريق الل انتى فيه . وتقربى من **** .وصدقينى . دين الإسلام يسر وسهل جدا . وف النهايه رعد هيتجوزك . وكمان لما تقربي من **** وتحتشمى ف النهايه هتكسبى. جنه .
, (جنه فيها لا عين رأت ولا أذن سمعت ولا خطر ع قلب بشر)
, هيلينا : شافت ف اللاب توب . وسمعت من رينو . وحست براحه جواها . وكمان متلخبطه . وسمعت عن حياة رينو . ومتجوزه ومبسوطه . وهي لابسه **** يعنى الحياه موقفتش لما اتنقبت . لأ دي بتكمل تعليمها . وهتسافر . وعايشه ف سعاده . لكن جواها متلخبط . ومهزوز . مش بالسهوله انها تاخد قرار بتغيير شامل ف حياتها ٢ نقطة
, رينو : شافت حيرة هيلينا وفكرت انها تقربها من دينها واحده واحده وتشرحلها بسلاسه . ومسكت أيدها . حبيبتي انا عايزه منك طلب .
, هيلينا : قول طلب ايه .
, رينو : عايزه ايميل الفيس بوك . بتاعك . ورقم الواتساب . عندك . ممكن .
, هيلينا : ابتسمت . ونبقى اصدقاء أنا وأنت؟
, رينو : طبعا . انا هكلمك كل يوم . اوكي .
, هيلينا : اوكي . وكل واحده اخدت ايميل الفيس بوك والواتساب ٢ نقطة
, هيلينا : كيدا تمام . ها لارين . انت قولت ايه . سفيان وافق ع سفر اسيا ؟
, رينو : ابتسمت بفرحه . ايوه . فهد وافق .
, هيلينا : ضحكت . واو انا شايف انك كيتير مبسوط لارين ؟
, رينو : هزت راسها . ايوه وانا بجد بشكرك جدا.
, هيلينا : متقولش كيدا . وقامت اوكي . يعنى انا احجز طائرة جزر المالديف بكره اهنا التلاته.
, رينو : ثوانى اشوف فهد رائيه ايه . وراحت سالت فهد. وقالها تمام زى ما اتفقنا .عايزه نسافر كلنا بكره . او عايزه نسافر بعد منها . انا موافق ٢ نقطة
, رينو : بتفكير . وشافتها فرصه . انها تسافر مع هيلينا . وتتكلم معاها ف الطياره عن ال**** . وقالت خلاص ياحبيبى نسافر بكره كلنا مع بعض ٢ نقطة
, فهد : تمام زي ما تحبى .
, رينو : بسعاده. اوكي . وخرجت وبلغت هيلينا . واتفقو انهم هيسافرو بكره بليل ع ميعاد الحجز ٢ نقطةوهيلينا سلمت عليها وخرجت .
, ٢٢ شرطةبقلمى Mariem Nasar
, فهد : حبيبتي . بما اننا هنسافر بكره . البسي بقى بسرعه . نروح ل رنا وطارق. ونسلم عليهم . وبعدها . شيرين . وبعدها آدم . ايه رايك .ولا حاسه انك تعبانه مش قادره ؟
, رينو : لأ لأ انا كويسه . ثوانى البس . ونروح نسلم ع العيله ٢ نقطة
, ورينو . لبست .وفهد اخدها وخرجو . وراحو ل طارق وعرفوهم . وسلمو عليهم . ورودي مشغوله ف العياده الجديده . ورينو باركت ليها . وبعدها راحو عند مصطفى وشيرين .وقعدو معاهم شويه وبلغوهم وسلمو عليهم .وخرجو . وراحو عند آدم ومريم . وسلمو ع الكل . وبلغوهم بالسفر . ومريم قلقت ع رينو . وقالت ٢ نقطة
, مريم : طيب يارينو . انتى حامل . وخلاص كلها ايام وتدخلى ف الشهر السابع .
, رينو : متقلقيش يامامي . إن شاء **** خير . احنا هنسافر بالطياره . ولما ننزل هناك ف الطياره هناخد طياره خاصه لجزر المالديف . بجد انا متحمسه اوووى .
, مريم : بقلق . **** يستر . استودعتك عند ****.
, فهد :متقلقيش يامريم . احنا مجهزين كل حاجه . ومعانا **** قبل اى حاجه . والل مكتوب هنشوفه .
, كلهم . ونعم ب**** ٢ نقطة
, آدم : خلى بالك منها يافهد . ولو حست بأى تعب . تقطع الاجازه وتنزل فورا .
, فهد : حاضر ياعمى . و**** انا مكنتش موافق . لكن رينو بقى نفسها تشوف الميا الزرقا. وضحك . وكلهم ضحكو ٢ نقطة
, رينو : شافت مريم . قلقانه . وقامت قعدت جنبها . ايه بس ياست الكل . مالك قلقانه ليه؟
, آدم : مسك ايدها . مالك يامريم ؟
, مريم : ابدا . انا بس مش متعوده أنهم يبعدو عنى . رينو مسافره بكره مع فهد ١٠ ايام . ونور مسافره كمان يومين مع محمد ع اسكندريه ١٠ ايام .
, رينو : مامي لو حاسه انك قلقانه . خلاص انا ممكن مسافرش . و**** مش مشكله خالص . الاهم عندى انك تكونى مبسوطه ٣ نقطة
, مريم : ابتسمت بحب .لا ياحبيبتى . انا سعادتكو وفرحتكو عندى بالدنيا . سافري يابنتى واتهنى وربك هو الحافظ .
, رينو : حضنتها . حبيبتي يامامي . انا بحبك اوى اوى . انتى اجمل واحن ام ف العالم كله.
, مريم : ضمتها بسعاده . وانتي واخواتك اجمل هديه ليا انا وآدم ف الدنيا .
, فهد : **** **** . نجيب شجره بقى واتنين لمون . ولا ايه ياعمي .
, آدم : هههههههه . انا كنت لسه هدمع. قطعت سحر اللحظه انت ههههه٢ نقطة
, فهد : ههههههههه . خلاص كلاكيت تاني مره . دول احلا اتنين يعيطو ف ثانيه هههههه .
, رينو : كشرت عينيها . و**** يسي فهد . وبطنها اتحركت . اهو شوفت آركان وآرين اعترضوا ع كلامك اهو .
, فهد : اله . هتبقى انتى وهما وتيم عليا . **** يرحمنى بقى . ههههه.
, رينو : لاااا تيمو ده راشق ف قلبى .
, فهد : بصلها بشرز . قولتى ايه ٣ علامة التعجب؟
, رينو : بصت ل آدم ومريم . هو انا قولت حاجه ؟
, آدم. ومريم . هههههههههههه ٢ نقطة
, رينو : والنحمه ماقولت حاجه .وغمزت لفهد مافيش غير بابى الل راشق ف قلبى . عندك اعتراض !؟
, فهد : فهم انها بتغيظه. وقال . آدم ده راشق ف منتصف قلبى . ولا مريوم بقى .
, آدم : بتحذير . ولاااا . ابعد عن مريم . خلصنا من الجبله . هتطلع انت . هااااا .
, رينو : قامت وقعدت جمب فهد . وشمتانه فيه ٢ نقطةهههههههههههه . ههههههه .
, فهد : هز راسه وهمس ل رينو . وحيات امك . لانتقم منك لما نروح حااااضر ٤ علامة التعجب
, رينو بلعت ريقها وخافت ٢ نقطة
, وبعد شويه . المغرب إذن . وصلو المغرب . وفهد ورينو . سلمو ع كل العيله . وخارجين من فيلا آدم . وفهد شاف رعد واقف . وسرحان وتايهه . وفهد افتكر نفسه لما كان مفارق رينو .
, رينو : لما شافت رعد بالشكل ده . قالت انا لازم اعمل كل الل اقدر عليه . علشان اجمع قلبين تايهين ف الحلال . انا جربت وجع الفراق . ومش عايزه حد يجربه ١٠ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الثاني والثلاثون
جه تانى يوم .
, رينو : طلبت من فهد أنه يتصرف ويخلى رعد يجي ع المطار بأى طريقه ٢ نقطة
, فهد : اتفق مع مراد . ومراد قال ل رعد . تعالى وصلنا المطار علشان اسلم ع فهد . بعربية آدم علشان بصلح عربيتى . ورعد اخد مراد وطلع ع المطار .
, فهد : ورينو وصلو المطار . وهيلينا قابلتهم هناك وكانت لابسه بنطلون وبلوزه وعامله شعرها ديل حصان . وبتلف ضهرها .
, ف نفس اللحظه . رعد نزل من العربيه وواقف يتكلم مع مراد . ورفع عينيه . وجت ف عين هيلينا . وقلبهم دق بسرعه .
, هيلينا : قلبها هيطلع من مكانه وهمست رعد٢ نقطة
, رعد : اتفاجئ . انها لسه في مصر . وقلبه بيدق جامد واتوتر . .
, مراد : شاف رعد مش مركز معاه . وراقب نظرته . وفهم تصميم فهد أن رعد هيوصله ليه؟
, مراد : احم . تعالى يارعد .فهد هناك اهو . تعالى نسلم عليه .
, رعد : بلع ريقه بتوتر . احم اتفضل يامراد باشا. وراحو وسلمو ع فهد .
, هيلينا : قلبها بيدق . وقالت قدامهم اذيك رأد .
, رعد : هز راسه . بحرج . علشان فهد ومراد اهلا يافندم .
, مراد : اوبااا . نسيت اقولك ع حاجه مهمه ياض يافهد . تعالى ثوانى كدا . بعد اذنك ياهيلينا. ثوانى يارعد وراجع .واخد فهد ورينو بعيد . علشان رعد وهيلينا يتكلمو براحتهم.
, رعد : بحرج من نفسه . احم عامله ايه؟
, هيلينا : انا كويس انت عامل ايه رأد؟
, رعد : اتنهد. عايش الحمد**** .
, والاتنين . سكتو . ومتوترين .
, رعد : بلخبطه . انا . انا افتكرت إنك سافرتى .
, هيلينا : بزعل . لأ انا مسافر دلوقتي . انا امشي من هينا خالص.
, رعد : اتنهد بزعل . اتمنى انك متزعليش منى ع اسلوبى معاكي . واتمنالك حياه سعيده.
, هيلينا : بدموع . انا موش زعلان منك رأد . انا زعلان من كول خاجه بس انت لأ . موش عارف ازعل منك٢ نقطة
, رعد : بخنقه . بص قدامه . وقال جواه اتمنى من قلبى انك تتغيرى لكن خلاص انتى مسافره . وهز راسه ليها **** معاكي .
, هيلينا : بدموع . ثانكس . وانت خلى بالك من نفسك رأأد . : وسمعت صوت ميعاد الطياره . وابتسمت بوجع . انا لازم امشي دلوقتي رأد .
, رعد : بعدم فهم . ماشيه ؟ انتى مش هتسافري ايطاليا!؟
, هيلينا : لأ رأد . انا رايح مع لارين وسفيان اوصلهم الجزيره . وأرجع ع ايطالي.
, رعد : هز راسه بتفهم . ماشي هيلينا . ياريت تخلى بالك من نفسك.
, هيلينا : بدموع . انت هتوحشنى رأد .
, رعد : .غمض عينيه .و قلبه دق . وبصلها وابتسم بوجع . **** معاكي هيلينا .
, هيلينا : ثانكس رأد . مع ال سلامه.
, رعد : مع السلامه هيلينا ٢ نقطة
, هيلينا مسكت الشنطه ومشيت بدموع .
, رعد : واقف مكانه ونفسه يقولها متسافريش
, .وانه. قد ايه هو حب قلبها الطيب . وعينيه عليها . لحد ما اختفت .
, مراد : سأل فهد ع حوار رعد و هيلينا . وقاله ف شرح مبسط . ان هيلينا اعجبت برعد . لكن رعد مش متقبلها بالشكل ده . ورينو هتحاول مع هيلينا . ومراد تفهم الأمر . وسلم ع فهد ورينو لما سمعوا ميعاد الطياره .
, مراد : راح وقف جمب رعد . لحد ما الطياره اتحركت .ومراد شافه زعلان .وحس بيه وزعل علشانه . واتمناله الافضل ورجعو ع البيت .
,
, عدى اسبوع ع ابطالنا . ونقول نبذه مختصره .
, رعد : رجع ع الشركه وكان مخنوق جدا وزعلان ومشاعر متلخبطه . لكن حاول أنه يكمل حياته . عادى ويعتبر هيلينا حلم جميل وفاق منه . وعاش الاسبوع ده وحاول ع قد ما يقدر أنه يركز ف شغله .
, .
, أما . زينب اتفقت مع العريس وقالتله يجي يوم . إجازة آدم التانيه الساعه ٤ علشان يلحق يسافر ويرجع ف نفس اليوم الل هي انهارده. وقالتله ع العنوان٢ نقطة وهو قالها . الساعه ٤ بالدقيقه هكون عندك . وزينب قالتله كمان إن آدم بيه هيشغلو معاها ف الفيلا ويبقو موجودين في مكان واحد ع طول ٢ نقطة وزينب فرحانه ع متوتره وقلقانه من المقابله. وفرحت جداا لما مريم قالتلها انتى اجازه انهردا ومتعمليش حاجه ف البيت . وكمان فرحت اكتر لما مريم . جابتلها فستان بال**** وصممت إن ريتال تظبطها وتحطلها لمسات خفيفه وتبقى عروسه انهردا . وزينب دعت كتيررر . بدموع ل آدم ومريم .
, .
, أما مراد وفريحه . عايشين ف سعاده وضحك وحب . ومراد يوصلها للعياده ويجبها . ومراد هيتجنن ويعرف اسم دلع آدم ايه ٢ نقطة
, .
, آدم : ومريم . عايشين ف عالمهم الخاص . وحبهم وعشقهم لبعض بيزيد عن اليوم الل قبله . من كمية الاحترام المتبادل بينهم . لكن كل ما آدم يقرر انه يقول ل أولاده ع العمليه . مريم . تتحايل عليه أنه يستنى لحد بعد ولاده رينو . لأن رينو اتوترت كتير جدا من اول الحمل لحد اخر الشهر السادس . وخايفه وقلقانه عليها . وآدم . سمعها . وقالها مش لازم رينو تعرف دلوقتي وكمان نور ٢ نقطة انا هعرف مراد وزين . لازم يعرفو . ورينو بعد الولاده إن شاء **** .
, آدم : اخد مراد وزين ف المكتب وقالهم ع عملية مريم . واتصدمو وقلبهم وجعهم . ومحدش قدر يعتب ع آدم . ومراد وزين خرجوا من المكتب . وطلعو لمريم . وزين اترمي ف حضنها وبكي زي ******* . ومراد صاكك ع أسنانه بيكابر دموعه . لكن لما نزل ع ركبه وباس أيديها دموعه خانته وعيط بوجع وزعل . ومريم عيطت واخدتت ولادها ف حضنها . وفهمتهم انها كويسه الحمد لله وصحتها اتحسنت . وإن آدم مهتم بيها وبعلاجها . وآدم واقف ع الباب . وقلبه مبسوط جدا من حب مراد وزين ل أمهم . وكمان قلبه زعلان ع زعل ولاده . ودخل وقعد جمبهم . وحاول هو ومريم يخرجو مراد وزين من الل هما فيه . ومريم نبهت عليهم إن نور ورينو ميعرفوش دلوقتي لحد بعد ولادة رينو ٢ نقطة ومراد وزين كانو موجعين من جواهم . لكن بدؤو يتقبلو الآمر ٢ نقطة
, وآدم ومريم كانو مبسوطين جدا لسعادة ولادهم . محمد ونور ف اسكندريه وبيكلمو العيله فيديو . وشايفين السعاده والحب الل بينهم . واتمنولهم حياه سعيده . وكمان مبسوطين جدا لسعادة رينو وفهد . وانها مجننه فهد ف المالديف . وحاسه انها فراشه طايره من كمية السعاده مع عشق الفهد.
, .
, أما محمد ونور . سافروا اسكندريه من كام يوم زي ما وعدها . مع تيم وتمارا . ونور عايشه في سعاده مع عيلتها الصغيره . وكل يوم يتصلو ع آدم ومريم . ومصطفى وشيرين . يطمنو عليهم ويطمنوهم . ومحمد انهردا عامل مفاجأه حلوووه اوى لنورو .
, .
, أما عشق الفهد .
, فهد ورينو . وصلو جزر المالديف باليخت. وهيلينا شرحتلهم كل حاجه وسابتهم وركبت الطياره الخاصه بتعاتها ومشيت .
, ورينو . كانت مش مستوعبه جمال المكان . الميا الزرقا الصافيه والزرع والهوا . وكانت مبسوطه جدااا جداا.
, فهد : واقف ومربع ايدو . ومبسوط بفرحة رينو . وبص ع وشها وابتسم . وقال جواه . الماء والخضره والوجه الحسن .واتنهد بحب . لوجودها معاه . وفكرة أن رينو هتكون موجوده من غير **** و**** . وكمان لبس ملفت مجنناه . ومش متقبلها بالمره . وفهد كان معاه سلاحه .و فتش المكان كويس جدا . لانه خايف عليها .وقلقان لحد يشوفها . ولكن راقب بحرفيه عاليه . وشاف إن المكان متأمن كويس . ومفيش غيرو هو ومعشوقته لوحدهم . وده طمنه نوعا ما .
, رينو : بدئت تنطلق في المكان بحريه . وفهد زعقلها ف الاول ٢ نقطة حتى ما بعد ما اطمن إن مفيش خيال اى بشر ف المكان ٢ نقطةزعق لانه مش متعود انها تخرج بشعرها ولا بنطلونات . ورينو . زعلت وحست ان فرحتها اتكسرت وعيطت . وحبست نفسها ف اليخت . ورفضت تاكل او تشرب . وفهد لما شاف دموعها . حاول يقنع نفسه أنهم لوحدهم ووافق انها تقعد بشعرها وتلبس براحتها . وصالحها بطريقته الخاصه . واخدها ونزلو الميا . ورينو كانت مرعوبه و خايفه ف الاول ومكلبشه ف الفهد . وهو بيضحك عليها . وبدء يعلمها واحده واحده . وفهد من عشقه ليها حس انه بيصغر مش بيكبر . وبدء يعيش معاها جنون الحب . وكل لحظه بيعيشوها بيصورها صور. وفيديو. وحققلها كل امنياتها . واتمشو على الشاطئ ويمسك ايدها ويجرى معاها . بشويش علشان الحمل . ويخدها ف حضنه وينامو على الشط . ويتغدو وسط الشجر . وينامو ف اليخت . ورينو كانت خايفه ف الاول لكن وجود امانها معاها . نسيت كلمة خوف تماما .وكانو يتصلو ع آدم ومريم وطارق ورنا . وعاشوا الاسبوع ده ف جنون الحب .
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, عوده للوقت الحالي .الساعه ١.
, آدم : قاعد ف مكتب الفيلا . وبيتكلم مع بيتر ف الفون .
, آدم : يبنى احنا لازم ندى للشباب فرصه أنهم يحققو أحلامهم .
, بيتر : ههههههههه . انت ف مصر يانجم يعني الحلم المستحيل .
, آدم : و**** يابيتر . احنا نعمل الل علينا . والباقى ع **** .
, .ودي فكرة زين ابنى وانا بصراحه اعجبت جدا من طريقة تفكيرو .
, . انت بس اسمع مني . انا وانت وطارق وأشرف وجاسر وزياد وساره . لازم نعمل اجتماع . علشان نشوف مشروع زين الجديد .
, .وزين عايز أنه يعمل ندوه عن طموحات الشباب . والل عندو فكره يقدمها . ونشوف لو حد من الشباب دول عندو مشروع وفكرته حلوه وكمان هيحقق نجاح وايرادات . عادي جدا نقف جمبه ونموله . زين شرح الفكره عليا . وانا موافقه مليون ال100 . وكلمت طارق . وأشرف وجاسر وزياد وساره . ورحبو جدا بالفكره .
, .وساره كمان قالت ياريت الندوه تبقى شباب وبنات . علشان تحقق حلم اي بنت عندها مشروع وواقف ع التنفيذ .
, . لازم ندعم الشباب دي يابيتر . ف شباب دماغها تتاقل بالدهب بس الفقر وقلة الحيله هي الل معجزاهم ومكتفاهم . لازم نكتشفهم .
, بيتر : و**** معاك حق يا آدم . الشباب بتعانى . ولا لاقين شغل ولا عارفين يعيشو .
, آدم : الشغل موجود يابيتر . والل عايز يشتغل هيشتغل اي شغلانه المهم ياكلها بالحلال . المهم سيبك من كل ده . انت موافق تحضر معانا الاجتماع والندوه ؟
, بيتر : انا راشق معاك ف اي حاجه .
, آدم : طيب تمام اتفقنا . هشوف زين هيحدد الميعاد امتى وابلغك . تمام .
, بيتر : تمام يصحبى . وقفلو .
, مراد : خبط ودخل . احجوج انت موجود ؟
, آدم : تعالى يا مراد .
, مراد : خير ياحج . مريوم بتقول أن حضرتك عايزنى !
, آدم : خير إن شاء ****. انت وراك اي مشوار انهردا !؟
, مراد : لا مافيش ياحج غير انى هروح اجيب فريحه الساعه ٧ من العياده . وبس خير يا حج .؟
, آدم : خير . وهز راسه تمام انا عايزك علشان تكون موجود معايا مع عريس زينب !
, مراد : هرش ف قفاه . هو لازم انا اكون موجود ياحج ؟
, آدم : ما هو لو مش لازم مكنتش قولتلك . وبعدين أنت ابنى الكبير . وزينب قالت إنها مقطوعه من شجره ملهاش حد . فلو هاخد من حضرتك يعنى خمس دقايق ابقى مشكور ليك٢ نقطة
, مراد : هشوف دفتر اعمالى . ههههههههه . لا ياحج انا تحت امرك ولو مش فاضي افضالك . انما العريس المنتظر جاي امتى إن شاء ****؟
, آدم : الساعه ٤ هيكون موجود . وياريت انت كمان تكون موجود ف الميعاد تمام ؟
, مراد : تمام ياحج . بعون **** هشرفك .
, آدم : **** يستر .وبص ف الساعه وكانت ١ ونص .وطلع ملف من الخزنه . اسمع يامراد . ده ملف مهم جدا . لمناقصه مهمه .عايزك تروح دلوقتي توديه عند طارق وترجع . رعد مش موجود وانا مبثقش ف حد غيرو من الحرس .
, مراد : مسك الملف . ومط شفايفه . ماشي ياحج انا هروح . وساعه بالكتير إن شاء **** اكون عندك .
, آدم : تمام يبنى.**** معاك ٢ نقطة
, مراد : تسلم ياحج وخرج . وشاف مريم ف الليفنج . يلا يامريوم انا خارج هتعوزى منى حاجه ياحبيبتي؟
, مريم : سلامتك يامرادي . **** يستر طريقك ويحفظك من كل سوء وشر وتروح وترجع لقلبى بالسلامه ٢ نقطة
, مراد : ابتسم بحب . وقرب منها . وباس ايديها الاتنين . وهمس اقسم ب**** إن آدم العدوى محظوظ وبيضاله ف القفص . وابتسم بحب وانا كمان **** بيحبنى علشان تكونى انتى امي وروح قلبى ٢ نقطةوباس جبينها.
, مريم : ضحكت بحب . حبيبى يامرادي . وهو انا ليا غير آدم وانتو من بعد **** .ده انا الل **** بيحبنى علشان تكون انت اول من شافت عينى . **** يوفقك يقلبى . ويريح قلبك ويسعدك ف حياتك.
, مراد : ضمها لحضنه . كفايه بقى يامريوم . انا بحسد آدم عليكى .
, آدم : من وراه . بتحسد ابوك عينى عينك كدا ؟ وانا بقول بردو المشاكل مش بتحل عنى ليه . اتاري عينيك يابجح .
, مريم : ضحكت . وبصت ع مراد .
, مراد : هههههههههه يلهوى ع الكسفه ياجدعان . طول عمرك بتيجى ف وقتك ياحج . يدوبك انا الحق احرق ددمم طارق وارجع . سلامو عليكو وخرج بسرعه . وركب العربيه واتحرك . واتصل ع فريحه يكلمها لكن مردتش .
, آدم : قعد جمب اميرته بيضحك . شوفتى ابنك بيحسدنى عليكى .
, مريم : مسكت ايده بحب . هو المفروض أنه يحسدنى انا عليك . وحطت راسها ع كتفه .
, آدم : ابتسم وباس ع راسها . حبيبتي **** يخليكي ليا . قوليلى زينب فين دلوقتي؟
, مريم : زينب فوق مع ريتال ٢ نقطة
, آدم : فهم . وهز راسه . **** يوفقها ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, ف اسكندريه.
, . ف فندق العيله المشهور الل ديما بينزلو فيه .
, محمد : ف الغرفه مع نور وتيم وتمارا ٢ نقطة
, نور : حبيبى انا جعانه اوى .انت ليه مش راضي تطلبلنا اكل ؟
, محمد : ياروحي انتى . وبص ف الساعه . وهز راسه . تمام يلا بقى انا جاهز اهو انا وتمارا . وانتى البسي وانا هلبس تيمو .
, نور : طيب هنروح فين .؟
, محمد : تؤتؤ مفاجاه .يلا بقى انتى الل هتأخرينى . علشان نرجع نتغدي .
, نور : بطفوليه ايه دا بقى يعنى كمان مش هنخرج نتغدي بره . اعااااا انا جعانه ٢ علامة التعجب
, محمد : ههههه . قلبى ونور حياتى كلها هتاكلى و**** . يلا بس بسرعه .
, نور : اتنطتت زي ******* بغيظ . يووه طيب طيب . وراحت تلبس .
, محمد : بدهشه . ههههه شوفت نورى ياتيمو بتعمل ايه ؟
, تيم : نورى جعانه يامحمد وانت مش راضي تجيب اكل . وجري من قدامه .
, محمد : استغرب . وشايل تمارا . هو الواد ده ماله . انتى تعرفى تيمو ماله؟
, تمارا : تيمو بيبى مهمد بيبى وباسته وضحكت انت بيبيييي. حبك .
, محمد : ههههه . ايوه انا بيبك اه . وباسها وضمها لقلبه انتى الل حبيبتى وروحي وقلب ابوكي من جوه . انتى قمرى.
, تيم : جه من جوه . امسك يامحمد .ورفع ايدو٢ نقطة
, محمد : نزل تمارا . وبص ع تيم . وماسك فلوس ف ايدو . ايه ده ياتيمو ؟.
, تيم : دي فلوس بتاعتى هات اكل عشان نورى تاكل . انا مش عايز مصروفي هات اكل لنورى يامحمد .
, نور : كانت خارجه من جوه . وشافت الموقف وسمعت كلام تيم . ابتسمت بدموع . والجوع اختفي تماما. وقلبها دق من جمال موقف وتفكير تيم وقربت. واخدت تيم ف حضنها .
, محمد : ابتسم بحب . وفرح جدا من موقف ابنه تجاه أمه .
, نور : حبيب قلبي وعمرى كله . عارف انا كنت فعلا جعانه ٢ نقطةبس دلوقتي حاسه انى شبعانه جدا جدا . وباسته وباست ايدو وحضنته تانى.
, تيم : يعنى انتى مش جعانه يانورى . انا مش بحب تكونى جعانه ٢ نقطة
, محمد : قعد ومسك ايديه . وباس عليهم . تفتكر ياتيم إن محمد هيسيب نورى تكون جعانه .؟
, تيم : هز كتفه مش عارف نورى جعانه يامحمد.
, محمد : ابتسم وضمه لحضنه انت راجل ياتيم . وانت صحبى وعزوتى . وبص ل نور . ادخلى بقى كملى لبس جبتيلى الكلام .
, نور : ضحكت حاضر ولعبت ف شعر تيم .ودخلت تلبس .
, محمد : بص بقى ياعم تيم . الموقف ده جميل منك جدا . انا عايزك ع طول كدا . تكون راجل ف كل المواقف . وعلشان انت صحبى انا هقولك كل حاجه . بس ده سر بين محمد وتيم وبس تمام ؟
, تيم : ايوه عارف انا . مريم الكبيره قالت لو حد قالك سر لازم تخبيه ف قلبك ومتخليش الشيطان يطلعو بره قلبك . علشان تدخل الجنه . وتاخد بحر كبير جدا ف الجنه.وبص ل محمد انت هتقولى سر وانا هخبيه ف قلبى وهاخد بحر كبير فى الجنه صح يامحمد؟
, محمد : باس جبينه . وقلبه فرحان . وقال صح ياقلب وعقل محمد . ودلوقتي بقى اسمع السر تعالى اوشوشك علشان نورى وتمارا مش يسمعونا . اسمع يسيدى . دلوقتي انا اتفقت مع الشيف والروم سيرفز ف الفندق . بعد مانخرج . يجهزو مأكولات بحريه . واتفقت مع كام واحد كدا . يزينو الغرفه ب الانوار والزينه . ويكون غدا مميز لعيلتى الحلوه دي ٢ علامة التعجب احنا هنخرج ساعه كدا بالعربيه . ونشترى لعب ليك ولتمارا . وعروسه لنورى . ونرجع يكون كل حاجه جاهزه . ايه رايك بقى ٢ علامة التعجب؟ وتعالى البس واحنا بنتكلم ٢ نقطةعلشان نور مش تاكلنا٢ نقطة
, تيم : ضحك . يعنى نورى مش هتكون جعانه .
, محمد : ضحك بحب . لا يقلب ابوك .
, تيم : محمد انا بحبك اوى انت ونورى وتمارا ومريم الكبيره وبابا آدم . وسكت .
, محمد : كشر عينيه . مش ناسي حد ياتيمو؟
, تيم : بزعل . هز راسه لأ. انا مش ناسي حد . رينو سابتنى وسافرت مع فهد . رينو مش بتحب تيمو . انا مش هكلمها تانى ٢ علامة التعجب
, محمد : اتنهد . رينو مش بتحبك؟ دي روحها فيك . وعموما يسيدى لما رينو تتصل ع نورى أو نورى تتصل عليها أنا بنفسي هاقولها ان تيم زعلان منك ٢ نقطة
, تيم : ايوه قولها . وهي هتعيط كتير علشان انا مش هرضي اكلمها . وفهد هيعيط كمان .
, محمد : ههههههههه . يبنى دول اكتر اتنين منحوسين ماصدقنا الحمد**** النحس اتفك ٢ نقطة
, نور : خرجت . انا جاهزه .
, محمد : رفع عينيه وشاف نور . لابسه فستان أسود و**** و**** باللون الرصاصي . وعيونها الجميله فتنت قلب محمد . وابتسم . وقام . ومسك ايديها وباسها . قمر . كدا البحر هيغير منك . والموج هيتفتن بجمالك ويفقد السيطره ويغرقنا .
, نور : اتكسفت ووشها بقى احمر . ميرسي يا محمد ٢ نقطة
, محمد : قلب وروح محمد . يلا بينا ؟
, نور : هزت راسها ومبتسمه بسعاده . يلا بينا.
, نور : مسكت ايد تيم . ومحمد شال تمارا . وخرجو .وركبهم العربيه . وقالهم استنو ف العربيه ثوانى . ورجع واتفق مع الشباب إن ساعه وكل حاجه تكون جاهزه ٢ نقطة وخرج .
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, ف المالديف ٢ نقطة
, رينو : نايمه ف اليخت . وبتتحرك وحطت أيدها ع صدر فهد . لكن مش موجود جمبها . وفتحت عينيها . وقامت . وبتتاوب . وندهت عليه . فهد ٢ علامة التعجب ومردش . وندهت تانى فهد . ومردش . وقامت . ولبست روب . وجت تطلع ع اليخت افتكرت تحذير فهد ممنوع انها تطلع بره غرفة النوم بلبس خاص . وقلعت الروب . ولبست فستان وجت تعمل شعرها ديل حصان بطنها وجعتها اووف خليك مفرود كدا . وحطت شال ع كتفها وطلعت فوق ع اليخت . وندهت عليه . فهد ٢ علامة التعجب ومردش عليها وبدءت تخاف . ودورت عليه ف غرف اليخت تحت . وطلعت فوق وقلبها بيدق بسرعه كبيره . فه٢ نقطةفهد . هيكون فين؟ انزل ادور عليه ف الجزيره . بس هو منبه عليه منزلش لوحدي . وبصت من اليخت بدموع ف الميا . ومش موجود . وخافت وعيطت . فهد انت فين ؟ ونزلت من اليخت وهي بتترعش . وكانت هتقع . ومشيت بتعب وخايفه ووصلت عند الطياره . وندهت فاااهد . بردو مردش عليها . ولفت حوالين الطياره . ومش موجود . وعيطت بخوف . وماشيه بتدور عليه وبتتلفت حواليها . والخوف اتملك منها . وكل شويه تحس ان ف حد هيهجم عليها . وصوت عياطها كان بصوت مهموس وبشقهات مكتومه. ودخلت ف وسط الشجر لكن مش جوه اوى . ودورت وندهت عليه بصوت بسيط لانها حاسه بالخوف . وداخت . ولفت ورجعت تانى عند اليخت . وطلعت تانى ع اليخت تتدور ومش موجود . ونزلت تانى من اليخت . وقعدت ع الشط تعيط بهستريا ٢ نقطة
, . فهد جاي من بعيد . وشايل كمية خشب متكسر وكيسه صغيره ولابس شورط فقط . ولمح رينو من بعيد وقاعده ع الشط . وقرب منها شويه ع بُعد مسافه صغيره وشاف رينو قاعده وحضنا ركبها .وسمع صوت شهاقتها وعياطها .
, واتخض عليها ورما الخشب والكيسه . وجري عليها وبينده عليها بخوف٢ نقطة لارررين .
, رينو : سمعت صوته ورفعت راسها بسرعه ولفت وبصت . وشافته جاى عليها . وحاولت تقوم مقدرتش وعياطها زاد.
, . فهد : جري ونزل ع ركبه . واخدها في حضنه . لارين . لارين ف ايه ؟ بتعيطى ليه ؟ بس بس بطلى عياط ٢ نقطة
, رينو : كلبشت فيه . وبتعيط بصوت عالى . فاااهد انت كنت فين يافهد ؟ سبتنى لوحدى وروحت فين ؟ انا دورت عليك كتير وندهت عليك كتير . وبتعيط بهيستريا ٢ نقطة
, فهد : ضمها لحضنه اكتر . بس بس انا جمبك ياحبيبتي . وخرجها من حضنه ومسك وشها بايديه . رينو . رينو . حبيبتى انا هنا معاكي. حاولى تهدي . بصي خدي نفسك براحه اهدي .
, رينو : بدءت تنظم أنفاسها . لكن لسه بتعيط وكانت خايفه لا فهد يكون جراله حاجه ؟ وحطت أيدها ع بطنها وحست بألم ومغص انت . انت كنت فين يافهد . وسبتنى نايمه ورحت فين!؟
, فهد : بس يارينو اهدى . ومسح دموعها . وشافها ماسكه بطنها . وشالها من ع الشط . وراح بيها ع الجزيره . ونزل بيها تحت شجره . وقعد ع الأرض واخدها ف حضنه . حبيبتي اهدى الاول علشان اعرف اكلمك . وحط ايدو ع بطنها حاسه بحاجه ؟
, رينو : بشهقات بسيطه هزت راسها بلاء .
, فهد : ضمها لقلبه وباس جبينها وعنينها . واستنى شويه لما تهدى ٢ نقطة حبيبتي انا اسف . بس يارينو انتى ايه الل نزلك من اليخت؟ . انا سايب ورقه وكاتب فيها انى نازل جوه الجزيره . ومش هتاخر . ليه بتعيطى ؟
, رينو : رفعت أيدها . ع صدره وغمضت عينيها. واتكلمت بدموع . انا ماشوفتش الورقه يافهد .
, فهد : اتنهد بزعل علشانها . رينو انا كاتب الورقه . وسبتها جمبك ع المخده . وكتبت ورقه كمان . وحطتها ع الترابيزه ٢ علامة التعجب قولت علشان لو ماشافتش واحده ع الاقل هتشوف التانيه . وباس جبينها . انتى كويسه دلوقتي؟
, رينو : ضمته وهزت راسها ايوه. انا ماشوفتش الورقه يافهد . انا قومت وندهت عليك كتير ف اليخت . ودورت عليك ونزلت ورحت عند الطياره وانت مش موجود في مكان . وخوفت عليك . و100 فكره وفكره ف عقلى . وخوفت عليك اوى يافهد . وضمته وكلبشت فيه ٢ نقطة
, فهد : بيمسد ع شعرها . اهدى ياروحي . انا اسف . انا الل غلطان . انا فكرت اعملك مفاجأه . وكنتى نايمه . وقولت اكسب وقت . وانزل اعمل لنجمتى أحلا غدا . وكتبت ورقه علشان لما تقومي متقلقيش . انا اسف انى اتسببت ف خوفك بالشكل ده .! وخرجها من حضنه . ورتب شعرها . ومسد ع خدها . احسن دلوقتى ؟
, رينو : فتحت عينيها وكانت حمرا . وهزت راسها ايوه .
, فهد : شاف لون عيونها ف ضوء الشمس .و كفيله انها تفرض لعنة العشق عليه . وقد كان .
, وسرح ف جمال عنينها . ورفع ايدو ع خدها . وسكتو شويه . وقرب منها وباس جبينها انا اسف ٢ نقطة
, رينو : حطت أيدها ع ايدو . الحمد**** انك بخير يافهد ٢ نقطة
, فهد : خليكى هنا . هجبلك عصير علشان تهدى وراجع بسرعه ها . وباس عينيها الل سحرته . واتنهد وقام . وطلع اليخت بسرعه . وعينيه عليها ٢ نقطة
, رينو : رجعت بضهرها وسندت ع الشجره . ومسكت بطنها . الل اتشدت من التوتر ٢ نقطة
, فهد : جاب العصير . ونزل بسرعه وقرب منها . ونزل على ركبه . وفتح الازازه . يلا يارينو اشربى .
, رينو : شربت من ايدو .
, فهد : رينو لو حاسه انك تعبانه . تعالى اطلعك اليخت ترتاحي شويه ٢ نقطة
, رينو : لأ انا هفضل معاك هنا . فهد انت روحت فين .؟
, فهد : حب يفكها ويخرجها من الل هي فيه ٢ نقطة و ابتسم . هتعرفي دلوقتي . خليكى زى ما انتي٢ نقطة وقام . وراح جاب الخشب . وحطه ع بعض بطريقه معينه . وبيتكلم معاها . انا انهردا عزمك ع غدا فريش . غدا من العصر الحجري ههههههه ٢ نقطة
, رينو : ابتسمت . ازاى؟ انا مش فاهمه انت بتعمل ايه ؟
, فهد : هتعرفي دلوقتي ياروحي . وولع الخشب واستنى لحد ما النار تهدا . وراح جمب رينو ومسك ايديها وسندها. تعالى معايه ٢ نقطة
, رينو : قامت معاه .
, فهد : اقعدى ع الرمل هنا جمبى وانا بجهز الاكل ٢ علامة التعجب
, رينو : انا مش فاهمه حاجه . أكل ايه ؟
, فهد : ثوانى بس وهفهمك . وطلع اليخت بسرعه وجاب صنيه وطبق وشوكه ونزل . وجاب الكيسه . وطلع منها سمك طازه . بصي اعتبرى نفسك ف تدريب معايه تمام .أو اعتبريه غدا بدائى . وانا ها آكلك احلا أكلة سمك اكلتيها ف حياتك .
, رينو : بدهشه . انت جبت السمك ده منين ؟ انت روحت فين واشتريته ؟
, فهد : هههههههه اشترى ايه بس ياحبيبتى . انا اصطادته . بصي . وانتى نايمه . قولت ياض يا فهد . خلاص كلها يومين تلاته ونرجع ع مصر
, .ماتعمل اى حاجه كدا وفاجئ رينو حبيبتك . وقولت هطلع لحمه من الفريزر
, واجيب خشب . واشويها . جاتلى فكرة بقى بما انى هجمع خشب واشوي .قولت انى ااكلك سمك فريش انهردا . وحط السمك ع النار ٢ نقطة
, رينو : ابتسمت بحب . وبصت لفهد وهو بيشوى السمك . وقالت فهد عايزه اشتغل معاك
, فهد : ههههههه . بس كدا . تعالى ياروحي . رينو قربت منه . وقعدت .
, فهد : امسكي السمكه دى وحطيها ع النار . بس حاسبي ايدك ٢ علامة التعجب
, رينو : مسكت السمكه . وخايفه تنزلها ع النار .
, فهد : ابتسم . واتحرك وقعد خلفها . ومسك أيدها وعلمها كل حاجه . وقضو وقت جميل جدا مع بعض وفهد كان بيحاول ينسيها خوفها .
, رينو : حبيبى الريحه تجنن . انا جوعت اوى .
, فهد : قلبى انا . خلاص اهو ٥ دقايق ونقعد انا وانتى نتغدي !
, رينو : طيب انا هاطلع اعمل السلطه .
, فهد : لا استنى . انا مجهز كل حاجه. والسلطه ف التلاجه . وقلب السمك . ثوانى هطلع اجيب السلطه بسرعه . وطلع جري .
, رينو : ضحكت من قلبها عليه . وبصت للسمك وشمت الريحه . اممم تجنن .
, فهد : جاب السلطه ونزل. وفرش ع الأرض تحت الشجره وحط السلطه . .
, رينو : متابعاه وقلبها بيدق سعاده وحب . وكمان زعلانه إن خلاص باقى يومين بس ويرجعو .
, فهد : حط السمك في الطبق والصنيه . يلا بينا .
, رينو : قامت وااو بجد الريحه تجنن ياحبيبى .
, فهد : ولسه بقى لما تدوقي الطعم . ثوانى اظبط الملح . ههههه فكرتينى بالواد مراد . بيحب الاكل البدائى اوى . ياما عملناها .
, رينو : بجد ٣ علامة التعجب بصراحه ياحبيبى .انا متحمسه الريحه تجنن. وقعدت جمب فهد .
, فهد : بيقشر السمك ٢ نقطةانا ها آكلك علشان سخن . يلا افتحي بوقك .
, رينو : بسم **** . واكلت وغمضت عينيها وبتستمتع بالطعم . اممم بجد حاجه وهم ياحبيبى .
, فهد : بسعاده وقلبه فرحان علشانها . بألف هنا يقلبى . وبدء يا اكلها ورينو مستمتعه جدا . بالغدا المميز ٢ نقطة واتكلمو مع بعض وقت الغدا٢ نقطة
, وبعد شويه .
, رينو : بعد الغدا . اخدت العلاج وطبعا ماقدرتش تعمل اي مجهود أو تتمشي حتى ع الشط . فهد اخدها سندها وطلعها اليخت . وفردت ضهرها ع السرير وفهد قعد جنبها . واتصلو ع العيله وكلموهم . وبعد ما قفلو . رينو كلمت هيلينا ع النت شويه ٢ نقطة وبعدها فهد ماسك أيدها وبيمسد على شعرها . وبيتكلم معاها . وبيحكيلها ايام التدريب . وبص عليها لاقاها نامت . وابتسم بحب . ونام جنبها صاحي لكن النوم غلبه ونام ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, ف اسكندريه .
, محمد . اخد نور والولاد . المول واشترى لعب ل تيم وتمارا . والعروسه المميزه لنور . وعدت الساعه . ومحمد رجع للفندق . والشيف بتاع المطبخ . راح وقال لمحمد كل حاجه تمام يادكتور ٢ نقطة
, محمد : ابتسم . انا متشكر جدا .واخد المفتاح وشاور ل نور وطلعو .
, نور : ماسكه ايد تيم . والعروسه بتاعتها ومبسوطه وطالعه . تيمو حبيبي عجبك المسدس .
, تيم : ايوه يانورى والقنابل . والكوره حلوه اوي.
, نور : ابتسمت . طيب ياحبيبى انا ومحمد مبسوطين علشان انت مبسوط .
, محمد : شايل تمارا . يلا تعالى يانورى خدى افتحي الاوضه .
, نور : مركزتش . اوكي واخدت المفتاح . وفتحت الباب . ودخلت واتفاجئت . وشهقت بصوت مهموس وحطت أيدها ع بوقها ٢ نقطةوتيم واقف جنبها ومتابع فرحتها ٢ نقطة
, نور : شافت الزينه والإضاءه . وتربيزه كبيره عليها صوانى ومتغطيه . ورفعت ال****.
, محمد : دخل وراها .وقفل الباب ونزل تمارا .
, نور : لفت ل محمد . وهزت راسها بفرحه كبيره محمد . وقربت منه .
, محمد ٢ نقطتانابتسم وفتح ايديه . واخدها ف حضنه . انا اسف أنى مطلبتش غدا بدرى شويه . بس كان لازم نخرج علشان اعرف افاجئك واشوف الفرحه الل ف عينيكى الحلوين دول .
, نور : غمضت عينيها بحب . حبيبى **** مايحرمنيش منك ابدا . بجد انا **** بيحبنى لانك جوزي وشريك حياتى . انا بحبك اوى يامحمد .
, محمد : باس راسها . وانا بموت فيكى . وطلعها من حضنه وباس جبينها . وضحك بحب . يلا بقى غيرى هدومك وتعالى علشان انا كمان جعان ٢ نقطة
, نور : ابتسمت . وهزت راسها . ودخلت غيرت ولبست فستان رقيق محتشم علشان تيم موجود . وخرجت .
, محمد : مد ايدو ليها .
, نور : حطت كف ايدها ف ايدو .
, محمد : اخدها لحد التربيزه . وشد الكرسي . اتفضلى ياحبيبتي اقعدى .
, نور : قعدت والضحكه ع وشها . ميرسي ياحبيبى .
, محمد : شد الكرسي . تعالى ياتيمو اقعد .
, تيم : قعد ع الكرسي . شكرا محمد .
, محمد : هههه العفو ياقلب محمد .
, تمارا : بترفع أيديها انا مهاامد انا انت بيبيييي.
, محمد : ههههههه . تعالى ياقلبى . وشال تمارا وقعد جمب نور وقعدها ع رجله .
, نور : محمد : انا شامه كدا روايح امممم جمبرى . اممم وسمك . امممم مش عارفه الريحه تحفه .
, محمد : ضحك . وشال الغطا من ع الصوانى . وكانت مأكولات بحريه .
, نور : ماشاء **** . اللهم بارك . الاكل ده تحفه وشكله يفتح النفس . وبصت ل محمد . بجد شكرا يامحمد **** يخليك لينا .
, محمد : ويخليكى لقلب محمد . يلا بقى بسم **** علشان بجد جعان .
, نور : انا ها آكلك . وبدءت تأاكل محمد بحب كبير . واكلت تيم . واتكلمو مع بعض كتير ويضحكو بسعاده كبيره من قلبهم. والجو كان كله دفا وحب كبير بينهم .
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, مراد : راح لطارق سلمه الملف وقعد معاهم شويه ورجع . وكانت الساعه ٤ ودخل الفيلا بالعربيه . ونزل لكن وقف ع صوت جاى من بره الفيلا مع الحرس. ورجع تانى يشوف مين الل صوته عالى ده .
, # انت يابلدينا انت . انجز ف يومك وسبنى ادخل اني ميستعجل ٢ نقطة
, الحارس : بلدينا ايه يا أخينا انت . وبعدين دي مش فيلا ادهم . اتفضل بقى من هنا .
, # : اهيي . لا اني موتأكد هي قالتلى فيلا أدهم العدوي .
, الحارس : انت بتعرف تقري بص ع اليافطه دى فيلا آدم باشا العدوي . انت عايز مين بالظبط . وهي مين الل قالتلك دي ؟
, # : يامسبت العقل في الراس يارب .
, الحارس : انا مقدرش ادخلك غير لما استاذن آدم باشا . وغير كدا انت مش عارف اسم صاحب الفيلا ولا أولاده يبقى ادخلك ازاى . اتكل ع **** يلا من هنا .
, # : بصوت عالى . اينتا مفكر نفسك اشتريت الشارع وانجز ف يومك ديه خلينى اخلص وارجع ع بلدنا . دي حوسة ايه ديي ٢ نقطة!؟ وطلع فونه ولف ضهره . اني هتصل ع مقصوفة الرقبه زينب مديانى عنوان غلط . هي جوازه مانيله ٧ سنين بتجوز فيهى . واتصل عليها وردت عليه .
, مراد : جه وبصوت عالي . ايه الل بيحصل هنا . ايه الدوشه دي؟
, الحارس : انا اسف يامراد باشا . لكن ف واحد باين عليه أنه غريب عن هنا ومش عارف هو عايز مين ؟
, مراد : هو فين ده ٢ علامة التعجب؟
, الحارس : اهو ياباشا ٢ نقطة
, مراد : اتحرك خطوه . وسمع المكالمه وعرف إن ده عريس زينب . وقال انت يا أخينا ٢ نقطة
, ولف . ومراد بص للعريس ودقق النظر . وبعدها فتح عينيه بدهشه ٢ نقطةمش معقول ٢ نقطةعووووض ٣ علامة التعجب
, عوض : بص ل مراد . ايهي انت تعرفني؟. وبيشبه عليه . ايوه . اني كمان موتأكد انى شوفتك قبل كدا بس فييين . فييين ياعوض .
, مراد : بدهشه . انت العريس الل جاي ل زينب؟
, عوض : ايوه . اله بس صوتك كمان مش غريب عليا . معلش يابلدينا تفكرني٢ علامة التعجب
, مراد : ههههههههه طبعا . ده عز الطلب . الجاموسه ظاربت هههههههه.
, عوض : بزهول . ايييهي سعات الدكطور ٢ نقطة
, مراد : هز راسه . ههههه ايون هو الدكطور بشحمه ولحمه . تعالى ياعوض تعالى . هههههه
, عوض : دخل . يارب ياساتر .
, مراد : ازيك ياعوض عامل ايه .؟
, عوض : نحمد **** ونشكر فضله يادكطور ٢ نقطة
, مراد : بص ع عوض . وكان لابس قميص وبنطلون . وقافل زراير القميص للآخر . ده ايه ده ياعوض؟ . انت قافل زراير القميص للآخر ليه . افتح أو زورار ياعوض.
, عوض : ايهي واني عبيط يادكطور . ديه الموضه .
, مراد : هز راسه الموضه؟ . اممم ماشي ياعوض برحتك .
, عوض : إلا قولى يادكطور . انت شغال هنا ؟
, مراد : ايوه ياعوض شغال هنا .
, عوض : بص حواليه . إلا ماشايف بهايم هنا . ولا زريبه . هي الزريبه فين يادكطور.؟
, مراد : زريبه ٢ علامة التعجب؟ ااااه الزريبه ورا الليفنخ ع طول هههههههه ٢ نقطة
, . واتصل ع مريم علشان تلبس النقاب٢ نقطةوقال تعالى ياعوض . ادخل تعالى .
, زينب . لبست الفستان الل مريم جابته وريتال حطلتها لمسات خفيفه . ولبست ال**** . وجمالها هادي وكانت طايره من الفرحه . وعوض اتصل عليها . واكدتله العنوان . وزينب شكرت ريتال ودعتلها كتير . ونازله تشوف عوض واتصدمت لما شافت عوض بيتكلم مع مراد وبيضحكو . وخافت لا يكون عوض مفكر مراد جارد ٢ نقطة
, آدم : قاعد . ومريم قامت وطلعت فوق لما مراد اتصل وقال أنا داخل مع عريس زينب . وآدم استغرب هزار مراد مع العريس. ومراد شرح ل آدم ف شرح مبسط إنه يعرف عوض لما كان خاطب فريحه . وعوض مفكرو دكتور .
, عوض : شاف هيبة آدم وسلم عليه باحترام كبير . وقعد . وكان خايف . وكمان خاف اكتر واحُرج لما عرف ان مراد ظابط مش دكتور٢ علامة التعجب
, آدم : اتكلم معاه . بخصوص زينب .
, زينب : قدمت العصير وكانت بتترعش . وعوض معرفهاش . وبيسأل بالصدفه ع زينب. وزينب ضحكت ع غباءه . ومشيت بسرعه . وآدم ومراد ضحكو .
, مراد : اتكلم مع ادم وقاله أن عوض غلبان وع نياته. ولو زينب مش عايزه تسيب الفيلا وتتجوز هنا . ممكن فريحه تحتاج عوض ف العياده . او يشتغل ف الجنينه هنا ٢ نقطة
, آدم : شاف إن مراد واثق ف عوض . وكمان آدم شاف طيبة عوض وأخلاقه . واتفق معاه ع كل حاجه . وعوض فرح جدا . انه هيتجوز وكمان هيشتغل شغل ثابت . وتمت الموافقة من زينب . وآدم وافق وقرو الفاتحه . وآدم قدم هديه ل زينب . خاتم خطوبه . وزينب عيطت كتير من الفرحه . ودعت كتير . وآدم اتفق أن فرحهم بعد شهرين . يكون عوض استلم الشغل . وآدم يظبط اوضتين ف الجنينه لعوض وزينب . والكل اتخض ع زغروطه زينب ٢ نقطة
, ومريم . وريتال . فوق سمعو الزغروطه . وضحكو . وفرحو ل زينب ٢ نقطة
, بعد شويه . عوض اتغدى بتصميم من آدم . وبعدها قعد مع زينب شويه . وهيمشي ع بلده قبل الليل ٢ نقطة
, مراد : بص ف الساعه . وكانت ٦ ونص . وبص ل آدم . طيب ياحج انا هاقوم اروح اجيب فريحه ٢ نقطة
, آدم : هز راسه . **** معاك .
, مراد : خرج . وركب العربيه واتحرك وبيضحك وقال . سبحان **** الدنيا دي صغيره جدا . مين يصدق إن عوض أشوفه بعد السنين دى ٢ نقطة ههههههه . لأ وكمان هيعيش معانا ويتجوز ويخلف كمان . سبحانك يا**** . دى البت فريحه هتفرح اوى هههههه . وهلسعها ع قفاها كتير الفتره الل جايه ههههه .
, وبعد شويه وصل العياده ونزل من العربيه . ودخل العياده . شاف الممرضه . الدكتوره فريحه فين؟
, الممرضه : اهلا يافندم . الدكتوره فريحه كانت خلصت لكن جه كشف مستعجل .
, مراد : هز راسه تمام انا هنتظرها هنا . وواقف ع باب العياده . واستنى حوالى ١٠ دقايق ونفخ بديق . ماتخلصى بقى يافريحه .
, باب : اوضة الكشف اتفتح . وخرجت منه بنت ومعاها كلب لولو . والبنت كانت لابسه لبس ملفت جدا بطريقه مش كويسه . وريحة برفانها قالبه العياده . واتكلمت برقه . ميرسي جدا لحضرتك يادكتوره . انا كنت هموت لو ميكي حصله حاجه .
, مراد : لف ع الصوت ونزل النضاره . ينهار اسوس . هو ف كدا .
, فريحه : بنفاذ صبر من دلعها . واستغربت لهفتها ع الكلب . لأ متقلقيش عليه . وبعدين الكلب مفيهوش حاجه ومش محتاج لعلاج كل الحكايه انه كح وهو بيشرب . شرق الكلب . عادى جدا بتحصل.
, البنت : اوو بليز متقوليش عليه كلب . اسمه ميكي . حبيبى ميكى كنت هموت من الخوف عليك ٢ نقطة
, فريحه : عوجت بوقها . الف سلامه ع الاستاذ ميكي .
, البنت : ميرسي جدا لحضرتك . اجي الاستشاره الجايه امتى ؟
, فريحه : ابتسمت بغيظ مكبت . حضرتك مالوش لازمه الاستشاره . الكلب . قصدى كابتن ميكي مفيهوش حاجه . وكمان وانتى خارجه خدى الكشف بتاعك . اتفضلى ٢ نقطة
, البت : لأ انا مش هاخد حاجه . انا هتابع مع ميكي كل دقيقه . ولو كح تانى هجيبهولك فورا . انا معنديش حد اهم من ميكى .
, فريحه : الصبر من عندك يارب . اه . ومالو لو كح متسكتيش عليه . لازم نلحقه . اتفضلى . وبصت شافت مراد . وشاورت ليه ٢ نقطة
, مراد . داخل . والبنت خارجه . ومراد بص عليها . وقال بصوت مهموس **** يولع ف امثالكو . هو الشباب ضاع من شويه . ولف شاف فريحه مربعه ايديها ومتنرفزه . وقالت بغيره عجباك؟
, مراد : هي مين دي الل عجبانى ؟ انتى عبيطه؟
, فريحه : صكت ع أسنانها بغيظ مكبت علشان الممرضه موجوده . وسابته ودخلت قلعت البالطو . وغسلت ايديها وجابت شنطنها وخرجت من غير ما تتكلم .
, مراد : ادايق من أنها مشيت من قدامه بالطريقه دي لكن معلقش . علشان مش عايز يعمل مشاكل.وركب العربيه . ولسه بيشغلها .
, فريحه : بتريقه . حلوه مش كدا ؟
, مراد : هههههههه دي صاروخ هي وكابتن ميكي . وبعدين انا مالى بيها بتقوليلى الكلام ده ليه؟
, فريحه : بصتله . وعلت صوتها نوعا ما . بقولك علشان عينيك كانت هتطلع عليها يامراد . وكمان شكلها عجباك . لو عجبتك اوى كدا اتفضل روحلها ،
, مراد : بتحذير .فريحه اول واخر مره صوتك ده يعلا عليا . وبعدين انا عينى كانت عليها فعلا ٢ نقطة بس استغراب من طريقة كلامها ع الكلب . وطريقة لبسها مستفز ومقرف . ف ان كنت ركزت ف حاجه . ف هو الحوار الل دار بينك وبينها . وانا مابيعجنيش الاشكال دي فاهمه ولا لأ .
, فريحه : بصتله بغيظ وبنفس الطريقه وعلت صوتها . اومال انت كنت بتتكلم بتقول ايه؟ . اكيد بتتغزل فيها وتعاكسها صح ولو انا اتكلمت معاك ٢ نقطة طبعا هتاخد كل حاجه بهزار مش كدا ٣ علامة التعجب؟
, مراد : مسح وشه بايديه . استغفر **** العظيم .وبصوت جهورى ٢ نقطة فريحه اقسم ب**** لو صوتك على تانى ما هيحصل كويس انتى فاهمه ٣ علامة التعجب؟ وهو انا لو عايز اتغزل زي ما بتقولى هتغزل وهعاكس قدامك؟. ما تعقلى بقى . واول واخر مره اكون واقف معاكي وتتحركي من قدامى بالطريقه دي٢ نقطة وان كنت باخد كل حاجه بهزار . ف ده علشانك انتى لكن لو عايزانى اتعامل معاكي جد هتزعلى منى اوي .
, فريحه : بغيظ .وهتزعلنى ليه إن شاء **** . هو انا الل كنت من شويه كانت عينى هتطلع عليها ولا انت؟ . ولما قدامي بتعمل كدا ٢ علامة التعجب من ورايا بتعمل ايه ٣ علامة التعجب؟
, مراد : بصوته كله ٢ نقطة فرررييييحه ٢ نقطة٢ علامة التعجب
, فريحه : اتخضت .وبصتله بدموع . روحنى يامراد .
, مراد : بغضب . داس بنزين وساق بسرعه كبيره . جدا ٢ نقطة
, فريحه : بتعيط بصمت . ومراد مابصش عليها . هو سايق بغضب .وباصص قدامه وبس. وصل البيت بسرعه.
, فريحه : نزلت وسابته ودخلت . وطلعت ع فوق على طول ٢ نقطة
, ومراد : شغل العربيه وساق. وخرج تانى من الفيلا وهو مخنوق وغضبان.
, فريحه : سمعت صوت العربيه . رمت نفسها على السرير وعيطت .
, وجه الليل .
, وفريحه . قاعده ف الاوضه تعيط وقعدت كتير . ومتغاظه من مراد وأنه مطلعش وراها علشان يتكلم معاها ويصالحها . وانه واخد كل حاجه هزار وكمان لسه مرجعش لحد دلوقتي ولا اتصل عليها. لكن لازم تنزل علشان تشوف ولادها . وقامت غسلت وشها واتوضت وصلت العشا ونزلت . وشافت آدم ومريم قاعدين بيضحكو وحواليهم الاحفاد . وابتسمت بتمثيل وسلمت عليهم .
, مريم : قالتلها انتى جيتى امتى انا سألت عليكى زينب وقالت إنك لسه مرجعتيش . فريحه : بتمثيل مراد وصلنى وخرج. ولما دخلت مكنش ف حد موجود تحت .
, مريم : ايوه كنت بصلى وآدم كان بيصلى ف المسجد .طيب ياحبيبتي يلا بقى علشان تاكلى . واحكيلك ع زينب . الحمد لله العريس جه وقره الفاتحه وفرحهم بعد شهرين.
, فريحه : ابتسمت . و**** .الف مبروك **** يتمملها على خير هي بنت حلال وتستاهل كل خير ٣ نقطة
, مريم : الحمد لله .طيب ومراد خرج مقالكيش رايح فين ؟
, فريحه : بزعل هزت راسها لأ هو خرج ممكن يكون افتكر حاجه مهمه ولا حاجه ٢ نقطة
, مريم : غريبه . وبصت ل آدم اتصل ع مراد شوفه فين الساعه عدت ٩ ومش بالعاده يخرج من غير ما يقول .؟
, آدم اتصل ع مراد . ومراد رد بثبات. وكدب ع آدم وقاله مدير الجهاز كلمنى وطلب منى اعمل مشوار مهم . وانا مش هرجع انهارده . وآدم قفل وفهم إن كدا ف حاجه حصلت بين مراد وفريحه ٢ نقطة وعينيه ع فريحه وقال. مراد هيبات ف الشغل انهارده .
, فريحه : عيونها لمعت بدموع وعرفت أن مراد مش جاى انهردا لانه هو معندوش شغل لأن قايلها مدير الجهاز مسافر . وقامت استاذنت وقالت أنا اكلت ف العياده . انا هاخد مريم وآدم انيمهم وانام علشان صاحيه من بدرى. واخدت مريم وآدم . ولسه هتتحرك .
, آدم : أتأكد . وقال مالك يافريحه ؟ انتى ومراد اتخانقتو؟
, فريحه : ضحكت بتمثيل . انا ومراد نتخانق . لا ابدا يا بابا ليه بتقول كدا ؟
, آدم : احترم خصوصيتها . لا ابدا . انا قولت أسأل عادي . يلا اتعشي واطلعي نامي .
, فريحه : صدقنى يابابا انا شبعا٣ نقطة
, آدم : قاطعها . فريحه قولت اتعشي انتى طول اليوم ف العياده . واسمعي كلام ابوكي مش انا ابوكي بردو ولا ايه ؟
, فريحه : هزت راسها . طبعا يابابا . وحاضر هتعشي . واطلع انام .
, أما مراد : لما ساق العربيه وخرج من الفيلا . لف ف الشوارع بخنقه علشان فريحه صوتها علي عليه. وكمان رجعت لجنانها من تانى . وانها ف لحظة غضب ثقتها قلت فيه . ومحبش يرجع ع البيت علشان اكيد هتحصل مشكله . وكان عايز يطلع ع المكتب لكن هو اجازه . وطلع ع شقته ودخل وقعد ع الكنبه بخنقه . ولما آدم اتصل عليه . رد ومرضيش يقوله أنه ف الشقه لانه هيقلق وهيسأله ايه الل حصل . وقاله انه ف الجهاز علشان مش عايز يتكلم مع حد . وبعد ما قفل . مراد مسح وشه بايديه ونفخ بديق حقيقي وقام اخد شاور . وخرج ونام ع السرير وكان زعلان جدا من فريحه وغضبان منها . وحاول كتير انه ينام لكن النوم طار من عينيه .وشاف إن فريحه لازم يتعامل معاها بجديه بما إن الهزار هيقلل من قيمتة وكرامته. وعدت الليله ع مراد فكر وحيره وزعل كبير .
, تانى يوم ف فيلا العدوي
, فريحه : امبارح طول الليل . مش عارفه تنام من الغيظ . ومدايقه من مراد . وكمان من نفسها . هي عارفه طبع مراد بيهزر ويضحك . وقلبه ابيض لكن لما يقلب مبيعرفش حد .وكمان هي عارفه انه مابيحبش غيرها . وسافر بلاد وبلاد وعمرو ماتغير عليها . ولما هديت وفكرت اكتشفت انها ارتكبت غلطه كبيره ٢ نقطة ونفخت بديق حقيقي . لأن الغيره غريزه عند كل ست . لكن مدايقه منه علشان سابها ومرجعش . وكمان متصلش . واستغبت نفسها ٢ نقطة وحاولت طول الليل تنام لكن صعب عليها تنام ومرادها زعلان ومش موجود جمبها بمزاجه ٢ نقطة
, ولما نزلت الصبح . بردو كان لسه مجاش . وراحت العياده بعربيتها . وطول اليوم مدايقه وكل ما فونها يرن تجري عليه لايكون مراد لكن يطلع اي رقم من العيله . وانتظرته يجي ياخدها من العياده . لكن بردو مجاش . وقامت مصدعه وتعبانه . وخرجت وركبت العربيه وفكرت انها تعتذر لمراد وتعمله مفاجأه مميزه . وتعترف انها مش قصدها انها تشك فيه ابدا . وقالت انا واثقه أن مراد هيسامحنى وانا وهعتذرله و هقضي معاه وقت مميز . ورجعت ع البيت وحست بتفائل . وبتفكر ازاى تحتفل معاه . وسألت ع مراد .
, مريم : قالت بزعل . مراد جه الضهر . وقال انه عندو مأموريه مستعجله . واخد شنطته وسافر .
, فريحه : اتصدمت . والفون وقع من أيدها . وعرفت كدا إنها خسرت مرادها . والدنيا ف عينيها بقت غامقه . وجابت الفون وجريت ع اوضتها . وقعدت ع طرف السرير بتترعش . وبتتصل عليه . غير متاح . وبتعيط بصوت مسموع وبتتصل ع رقمه التانى غير متاح ٢ علامة التعجب وقامت من مكانها . وقالت بعياط . لأ لأ مراد قالى أنه ف اجازه . والمدير مسافر . ازاى . ازاى . ايوه . ايوه مراد اكيد ف الشقه . ايوه مراد ف الشقه . واخدت شنتطها ونزلت جرى من غير ما حد يشوفها وركبت العربيه وراحت ع شقتها . وطول الطريق بتعيط . وافتكرت خناقتها الوحيده مع مراد . وافتكرت انه قالها . اكتر حاجه بيكرها الخيانه وعدم الثقه . وحطت أيدها ع جبينها وبوقها . وقالت اكيد مراد هيدفعنى تمن غلطتى . لأ يامراد لأ. ووصلت تحت العماره . ونزلت . ودخلت العماره بسرعه وركبت الاسانسير . وطلعت المفتاح . ووصلت قدام باب الشقه . وفتحت الباب برجفه . ودخلت زي المجنونه . مراااد . مراد انت فين ؟ مراد انا سفه . ودخلت الاوضه مش موجود . والحمام . ودورت عليه ف الشقه كلها مالقتوش موجود فيها .واتصدمت بزهول ٢ نقطة٢ علامة التعجب وعرفت كدا أن مراد بعد عنها . والمفاتيح وقعت من أيدها . والشنطه . ونزلت بيأس ع الأرض . وعيطت بصوت عالى وهيستريا وصرخت . مراااااااد .
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, ف المالديف .بليل .
, فهد ورينو . قضو اليوم من أوله ف الميا . وبيعلم رينو .وكان وقت ممتع وهزار وضحك وحب وغرام . وخرجو من الميا واخدو شاور.
, ورينو : جهزت غدا مميز ع سطح اليخت . ولبست فستان رقيق محتشم وفردت شعرها .
, وفهد : ابتسم بحب . ومعجب بجمالها . وقعدو يتغدو مع بعض . ف جو رومانسي . وبعد الغدا . رينو اتصلت ع نور لأن تيم واحشها جدا . وعرفت إن تيم زعلان منها وفضلت تصالح فيه . وقالتله انها راجعه مصر بكره . وهتستناه اول ما يرجع . وصالحت تيم . وقفلت. وحست ان بطنها وجعتها . وعندها مغص بسيط . ومرضيتش تقول لفهد . واخدت العلاج . وبطنها لسه بتوجعها . وحاسه بارهاق من تعب اليوم .
, فهد : بقلق . شافها وسألها تعبانه .
, رينو : قالتله انا مرهقه شويه بس
, . فهد : سندها .واخدها عند السرير تعالى . ونيمها وفرد عليها الغطا . وقالها انتى صاحيه من بدرى وعملتي مجهود .تعالى نامي شويه وهتقومي كويسه انا متاكد ٢ نقطةواخدها ف حضنه ومسد ع شعرها
, رينو : مغمضه عينيها ف حضنه .تعرف يافهد انا زعلانه جدا أن الرحله خلصت ٢ نقطة
, فهد : باس راسها . مش هتبقى اخر رحله إن شاء **** ياروحي اوعدك .
, رينو : ضمته بحب . وابتسمت وبطنها هديت شويه واستكانت ونامت . وفهد نام جنبها ٢ نقطة
, ٢ نقطةوبعد فتره فهد صحي . وبص ف الساعه . وشاف إنه نام حوالى ٤ سعات . والعشا أذنت . قام بشويش من جمب رينو . واتوضي . وصلي المغرب والعشا . وقعد شويه ع اليخت . بيفكر بما انهم نامو كتير . اكيد هيسهرو الليل مع بعض ومن جواه زعلان إن خلاص الرحله خلصت وهيرجعو بكره . وفكر أنه يعمل حاجه ل رينو مميزه في اخر ليله. وجتله فكره . وقام علشان ينفذها . لكن جمب اليخت . علشان رينو متخافش تانى ٢ نقطة
, فهد : اخد . شمع كتير . والفون . ونزل من اليخت . ورسم قلب كبير اوى ع الرمل . وحط الشمع ع رسمة القلب وجمب القلب رسم دايره كبيره وكتب فيها عشق الفهد . وحط حواليها شمع . وكان ف شجره كبيره . فهد حط حواليها شمع كتير . ومولعش الشمع غير لما رينو تنزل . وجهز كل حاجه . وطلع اليخت . وشاف رينو لسه نايمه . وقرب منها وصحاها بطريقته . ورينو قامت فايقه ومبتسمه وأكلها الشوكليت بتاعتها. وقالها قومى بقى صلى المغرب والعشا . علشان ف مفاجاه .
, رينو : زعلت علشان المغرب . طيب ليه مصحتنيش اصلى المغرب ؟
, فهد : انا كنت نايم جمبك وصحيت بعد العشا . يلا قومي بقى .
, رينو : قامت . ودخلت الحمام .
, فهد : فتح الشنطه . وطلع فستان سهره جميل جدا باللون الأحمر رينو بتلبس فساتين سهره ف الشقه لما تحتفل بمناسبه مع فهد . وحطه تحت غطا السرير علشان رينو مش تشوفه .
, وراح يلبس بسرعه ٢ نقطة
, رينو : خرجت من الحمام . ولبست الاسدال . وبدأت تصلى .
, فهد : لبس قميص وبنطلون شيك جدا . وشاف انها خلصت **** ودخل ع رينو . الل شهقت بصوت مهموس.من جمال فهد . وقالت بسم **** ماشاء ****. وابتسمت . انت حلو اوى يافهد . انت خطفت قلبى .
, فهد : ابتسم . وانتى خطفتى روحي . تسمحيلى بقى تسيبيلى نفسك خالص .
, رينو : بعدم فهم . انت هتعمل ايه؟ ولابس كاجول ليه ؟
, فهد : غمضي عينيكى .
, رينو : ابتسمت . وغمضت عينيها .اهو يافهد .
, فهد : طلع الفستان . فتحي ياقلب فهد.
, رينو : فتحت . وشافت الفستان . بدهشه . فهد ده فستان سهره . امممم يبقى هنقضي السهره ف اليخت مش كدا ؟
, فهد : البسي ومتساليش كتير .
, رينو : اوكي حاضر .
, فهد : البسي وافردي شعرك . وهاتيه ع جمب . وحطي اللمسات الل تحبيها برحتك . القمر عمره غيران منك ومن جمالك . انا عايز القمر انهارده يشوف القمر الحقيقى . القمر الل نوره منور حياتى كلها .
, رينو. : قلبها دق . وأحرجت .ووشها بقى احمر جدا .
, فهد : باس جبينها . انا خارج لما تخلصي نادي عليا . ولو حابه اساعدك ف حاجه نادي عليا اوكي .؟
, رينو : بتوتر . احم اوكي .
, فهد : خرج . ونزل بسرعه . وولع كل الشمع . وكان المنظر تحفه فنيه . وفتح فونه . وجاب ميوزك رومانسي . وجهزو ع التشغيل .وطلع تانى ع اليخت . ورينو لبست الفستان وكان حمال . وجابت شعرها على جمب . وحطت ميكب . وكانت بدر منور . ايه ف الجمال . وكانت محرجه . لكن ندهت ع الفهد ٢ نقطة
, فهد : دخل . وقلبه دق من جمالها . وقرب منها
, بسم **** ماشاء **** . لأ يارينو . انتى كدا بجمالك ده هتعملى خسوف كلي للقمر .
, رينو : ابتسمت بحب . ميرسي يا فهد.
, فهد : فتح الشنطه وطلع منها . علبه وفيها السلسله الل باسم فهد . ووقف خلفها . ولبسها ليها . وقال . كدا حرفيا فهد وقلب الفهد وعشق وغرام الفهد بين ايديكى .
, رينو : عيونها لمعت بدموع . وملقتش تعبير توصف بيه احساسها .
, فهد : جاب شريط . تسمحيلى .وربط عينيها .
, رينو. : فهد انت هتعمل ايه ؟
, فهد : ششش هتعرفي كل حاجه بعدين . بس اتحركي معايه ومتتعبنيش معاكي . ومسك أيدها . وسندها . ع مهلك . وخرج بيها ع اليخت . وشالها علشان ينزل بيها .
, رينو : خافت ولفت أيديها حوالين رقبته . فهد انت بتعمل ايه ورايح فين ؟
, فهد : هتعرفي دلوقتي . ونزل بيها . وخطى كام خطوه .ووقف بيها وسط القلب المرسوم ونزلها .
, رينو : سمعت موج البحر . وصوت الشجر . وحطت ايديها ع صدر فهد . حبيبى . انت خرجتنى بره اليخت !؟
, فهد : فك الشريط وشاله . فتحي ياقلب فهد.
, رينو : فتحت عينيها . واتصدمت بدهشه . وشافت الشموع والإضاءه . وبصت حواليها . وحطت ايديها الاتنين علي بوقها . وشافت القلب المرسوم . وعيونها لمعت بدموع . وشافت اسم عشق الفهد ف قلب الدايره . وقلبها هيطلع من مكانه . وكانت مكسوفه ف نفس الوقت .لانها لابسه فستان سهره بره اليخت أو البيت لاول مره في حياتها . واستخبت ف حضن فهد . وعيطت ف فرط السعاده .
, فهد : خباها كلها في حضنه . بحبك يارينو .
, رينو. : استكانت ف حضنه . ورفعت راسها وبصت ف عينيه بدموع . فهد . انا اكتر من بعشقك انا عشقى ليك عدى المدى . انا بحبك . بعشقك يافهد .
, فهد : رينو . انتى سحر واتملك منى . وبص ف عينيها كتير . عينيكى. ااه من عينيكى ولعنتها ع قلب الفهد . وتاه ف عيونها وقال .
, إن العيون التي في طرفها حور قاتلتنا ثم لم يحينُ قتلنا
, أخاف العيون التي تستطيع اختراق ضفافي فقد تبصر القلب حافي أخاف اعترافي
, أريد الرحيل لأرضٍ جديدة لأرض بعيدة لأرض وما أدركتها العيون ولا دنستها ذنوب البشر أريد التنقل بين الكواكب يوماً أُسافر بين النجوم ويوماً أنام بحضن القمر وحيناً أُغني كمثل الطيور وحيناً أظلل مثل الشجر أريد الرحيل لأرض المحبة ، أرض التسامح ، أرض السلام لكل البشر. بحبك بعشقك يا رينو .
, رينو : بتسمع فهد وقلبها بيدق دقات مختلفه من حب وعشق وغرام ولهفه . وحطت راسها ع صدره وغمضت عينيها واستكانت ف حضنه .انت حنين اوى يافهد . **** يديمك نعمه ف حياتى .
, فهد : طلع الفون من جيبه . وشغل الميوزك . ممكن معشوقتى . ترضي عليا وترقص معايا .
, رينو : ضحكت . وخرجت من حضنه . وشافت فهد فاتح ايدو . وحطت كف ايدها ف ايدو . ورقصو مع بعض . تحت ضوء القمر .
, فهد . بعد الرقصه الرومانسيه . قعد وسط القلب . واخد رينو ف حضنه . واتكلمو كتير تحت ضوء القمر . ويضحكو بسعاده من غير قيود . وقررو انهم يفضلو قاعدين ف حضن بعض . لحد النهار ما يطلع عليهم ويشوفو الشروق مع بعض .
, فهد كان مبسوط جدا لانه حاسس انه مالك كل حاجه . معشوقته ف حضنه وشايف ضحكتها . وقلبه بيدق سعاده هيحتاج ايه تانى ؟
, رينو : قلبها كان بيضحك ومبسوط جدا من فرط السعاده الل فهد معيشها فيها . والوقت الرومانسيي خلاها قالت لفهد كل كلام الحب والعشق وحست انها طايره ف السما ومالكه الارض كلها .
, وقعدو فعلا لحد الشروق مع بعض . وقامو ينامو علشان يتسعدو للعوده للديار بليل٢ نقطة
, ونقول بعد ١٠ ايام ٢ نقطة
, رينو : ف الشقه لوحدها . وفهد نزل مشوار مهم .
, رينو : بتعمل الاكل ف المطبخ . والاطباق وقعت من ايديها ف الارض . وصرخت بصوت عالي . فاااااااهد ١٣ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الثالث والثلاثون
فريحه : صحيت من النوم . واتعدلت بتعب .
, وبصت حواليها ف الأوضه . وبصت ع مكان مراد جمبها ف السرير . ودموعها نزلت بكسره وزعل ٢ نقطة وضمت ركبها . وعيطت بندم وزعل . انت فين يامراد ؟. انا هونت عليك تبعد عنى ١٠ تيام . ارجوك ارجع بقى ٣ نقطة
, ورجعت بالذاكره . وافتكرت . لما فضلت قاعده ف الشقه تصرخ وتعيط . وعدى عليها الوقت . وقامت بتعب وشافت فنجال قهوه مراد . وخرجت بكسره ورجعت البيت . وحبست نفسها ف اوضتها . ومريم فكرت أن زعل فريحه زي كل مره . زعلانه إن مراد سافر مأموريه .
, ودخلت ليها واخدتها ف حضنها . وفضلت تواسيها . وبعد يومين . الكل شك ف إن ف حاجه متغيره ف فريحه .
, . وآدم اخدها المكتب وفضل يسألها ويتكلم معاها . لكن فريحه من جواها مجروحه ومش مصدقه إن مراد ف مأموريه هي شايفه انه بيعاقبها . ورافضه تتكلم . كل الل بتقوله انها خايفه ع مراد مش اكتر . ولما فهد رجع راح تانى يوم يسلم ع آدم ومريم . وفهد استغرب إن مراد سافر مأموريه ٢ علامة التعجب؟
, .وفريحه اول ما شافت فهد جريت عليه واترمت ف حضنه بعياط هيسيترى . وفهد لما شاف أخته بالشكل ده . طلب من آدم أنه ياخدها تقعد معاه يومين . وآدم وافق . وفهد اخد فريحه ع شقته. ورينو كانت زعلانه ع حالتها .ودخلت تعملها حاجه تشربها . وسابتهم مع بعض . فهد سأل فريحه . وفريحه من جواها هتتجنن وعايزه تعرف مراد فين؟ وفهد الوحيد الل هيعرف هو فين . وقررت تحكيله كل حاجه ٢ نقطة
, . وافتكرت لما حكت كل حاجه لفهد علشان يرجعلها جوزها ٢ نقطة٢ علامة التعجب
, فلاش باك .
, فريحه : قاعده جمب فهد وبتحكيله كل حاجه حصلت بينهم . بدموع
, فهد : قاعد بيسمع فريحه . واندهش . وقال انتى بتقولى ايه يافريحه !؟ ايه الجنان الل انتى بتقوليه ده ؟
, فريحه : بعياط . غصب عني يافهد . البنت كان شكلها ملفت جدا . ولما شوفت مراد بيبص عليها وبيتكلم انا اتعميت ومشوفتش قدامى ٢ علامة التعجب
, فهد : فريحه . انتى غلطتى .اديكي قولتى بنفسك اهو البنت شكلها ملفت جدا . يعنى انتى كمان بصيتى عليها . أولا انتى عارفه مراد ع ايه . وثانيا ماينفعش تسبيه واقف قدامك ف العياده قدام الممرضه وتمشي . وثالثا وده الأهم ان صوتك علتيه ع جوزك . وده أكبر غلط . انك تغيرى ع جوزك ده طبيعي جدا . لكن تعلى صوتك وكمان تعندى عليه وتعلي صوتك تانى . ده الغلط بعينه . والكارثه الكبيره إنك قولتيله من قدامى بتعمل كده اومال من ورايا بتعمل ايه؟ يعنى انتى بتقوليها صريحه انا مش واثقه فيك ٢ نقطة٢ علامة التعجب
, واتنهد ٢ نقطة انتى غلطتى يافريحه ٢ علامة التعجب وخصوصاً إن مراد انا عارفه كويس. مراد معندوش غير فريحه وبس ٢ علامة التعجب
, فريحه : بعياط . يعنى انا الل غلطانه ؟ يعنى مراد مش غلطان ؟ انتو بتجزؤ الغيره ع مزاجكو . ٢ علامة التعجب؟
, فهد : قرب من فريحه . واخدها ف حضنه . لا طبعا مراد غلطان . وغلطان جدا كمان . غلطان انه عالج الغلط بغلط . وانه يبعد ويسافر ده أكبر غلط . لكن انا لحد دلوقتي مش عايز احكم ع مراد ٢ نقطة لأن آدم قال إن مراد اتصل عليه . وقاله أن ف مأموريه مستعجله . وراح ع البيت وقال نفس الكلام ل مريم .واخد شنطة هدومه وخرج بسرعه . يعنى مراد مش عارفين هو فين دلوقتي .
, فريحه ؛ بعياط . ارجوك يافهد انا عايزه مراد . انا هتجنن مش قادره انا بثق ف مراد جدا و**** . بس هي ساعة شيطان ارجوك يافهد اعمل حاجه ٢ نقطة
, فهد : طلعها من حضنه . ومسح دموعها . حاضر ياحبيبتى . بس عايزك تهدى كدا . علشان خاطر ولادك . ميرو وآدم هيتأثرو بتصرفاتك وزعلك ده . انا هروح بكره الجهاز . واعرف كل حاجه وابلغك . بس عايزك تهدى وتفوقى كدا اوكي .
, فريحه : مسحت دموعها . وهزت راسها . وسكتت .
, رينو : جابت العصير . وقعدت جمب فريحه وحاولت تشربها العصير وتهديها ٢ نقطةوفهد مرضيش يقول ل رينو حاجه علشان متتوترش .
, وتاني يوم . فهد خرج ونزل راح ع الجهاز يسأل وقاله لفهد إن المدير مسافر ومش عارفين هيرجع امتى ٢ علامة التعجب وفهد سأل بطريقه غير مباشره ع مراد ! وعرف إن مراد مجاش ع الجهاز الفتره الل فاتت خالص٢ نقطة وهز راسه وخرج . ومحتار . ورجع البيت . وفريحه جريت عليه .وقالت بلهفه ها عرفت هو فين؟
, فهد : اتنهد بزعل ع أخته . لسه يافريحه . ادينى يومين بس وهعرفلك هو فين صدقينى .
, فريحه : عيطت كتير . وفهد اخدها حضنه وبيفكر . وقال فريحه انتى روحتى شقتكو الل ع النيل ٢ علامة التعجب وشقة مراد الل اخدها من الجهاز؟
, فريحه : خرجت من حضنه بسرعه . وبصت وقالت لأ . لأ وابتسمت بأمل إن مراد يكون هناك . ونزلت مع فهد بسرعه . وركبت جمبه . وساق بسرعه كبيره لأنه من جواه قلقان ع صاحبه . ووصلو الشقه . وفريحه معاها نسخه وفتحت ودخلت بلهفه وامل . لكن مفيش فايده . ونزلت ع الأرض مكانها وعيطت بشهقات .
, فهد : ادايق علشان اخته . وسندها وقعدها وحاول يهديها . وقالها متقلقيش انا هتصرف و**** وهعرفلك هو فين. انا لسه جاي من السفر . يومين بالكتير وهعرفلك هو فين ٢ علامة التعجب
, وعدى اليومين . وفهد سأل ف المطارات ومفيش اى حجز بإسمه . كلف ناس ف اسكندريه . ومفيش امل . ومراد مش موجود . وفهد هيتجنن . مفيش اثر ل مراد ولحد دلوقتي . فهد مش عارف مراد فين ٢ نقطةومستنى رجوع المدير بفارغ الصبر .
, . وفاقت من أفكارها . ع صوت زينب بتخبط و بتقولها الكل تحت مستنيكى ع الفطار واخدت ميرو وآدم ونزلت .
, فريحه قامت بتعب . ودخلت الحمام وغسلت وشها . واتوضت وصلت الصبح . ولبست ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, فريحه : نازله من على السلم . صباح الخير
, .وقعدت ع السفره.
, الكل قاعد ع الفطار . صباح الخير .
, آدم ومريم بصو لبعض . ع شكل فريحه ووشها الدبلان واتاكدو انها كانت بتعيط وزعلو علشانها.
, مريم : بصت ل فريحه . وربتت ع كتفها . عامله ايه ياحبيبتى دلوقتي !؟
, فريحه : اتنهدت بتعب . الحمد**** ياماما .
, مريم : تستاهلى الحمد ياقلبى .
, ريتال : حاسه بفريحه . وقالت . بقولك ايه يافريحه . ماتجيى ناخد اجازه انهردا . انا من الشركه . وانتى من العياده . ونروح عند ناناه شيرين وجدو مصطفى . وكمان عمتو رنا هتكون موجوده هناك ونقضي وقت مع بعض . ايه رايك يازين ؟
, زين : بص ع فريحه . و**** لو مرات اخويا وافقت انا معنديش مانع . وهضحي وهوصلكم بنفسي يلا يستى وضحك .
, فريحه : غمضت عينيها بتعب . انا اسفه ياريتال . انا عندى شغل ف العياده ومواعيد مهمه . روحي انتى .
, ريتال : بصت ل زين ومريم . واتنهدو وسكتو.
, آدم : بيفطر . وساكت .
, زين : اكل . وقام هسبقك انا ياحج
, آدم : هز راسه . ماشي .
, زين : .يلا ياروتي . مش عايز أتأخر بسببك زي امبارح .
, ريتال : قامت . يلا ياحبيبى انا شبعت من بدرى وقاعده مستنياك .
, زين : تمام . وراح باس ع ايد مريم وجبينها . هتعوزى منى حاجه يامريوم ؟
, مريم : بحب . عايزه سلامتك يازينى . **** يستر طريقك ويحفظك ف كل خطوه وكل طريق . ويبعد عنك الشر حيث كان.انت ومراد.
, زين : ابتسم . وباس ع راسها .**** يخليكي لينا يا امي . وسلم ع اريان وليليان وميرو. وخرجو .
, فريحه : بتاكل وتايهه . وعيونها فيها دموع.
, آدم : شافها . واتنهد بزعل علشانها . تعالى يافريحه اقعدي جمبى .
, فريحه : قامت بيأس وراحت قعدت جنبه . احم . نعم يا بابا .
, آدم : مسد ع حجابها . مش هتفوقي بقى؟
, فريحه : دموعها غلبتها . ونزلت . ومردتش.
, آدم : فريحه . انتى المفروض تكونى اتعودتى ع سفر مراد . وده شغله يعنى غصب عنه يابنتى . المفروض تدعيله وتكونى اقوي من كدا .
, فريحه : بدموع . هزت راسها إن شاء **** يابابا .واتنهدت بحزن **** معاه ٢ نقطة
, آدم : ربت ع كتفها . ومعاكي ياحبيبتى .
, فريحه : قامت . انا هروح العياده .
, مريم : **** معاكى يافريحه ويريح قلبك . ويرجعلك جوزك بالف خير وسلامه ٢ نقطة
, فريحه : اتنهدت بشهقه . آمين . بعد اذنكم . وباست ميرو وآدم ابنها . وخرجت والحزن مسيطر عليها ٢ نقطة
, مريم : بزعل وبعدين يا آدم . هنسيب فريحه كدا ؟
, آدم : طيب قوليلى انا ف ايدى ايه اعمله ومعملتوش ؟ انا عارف ومتأكد إن مراد وفريحه ع خلاف . وحاولت اعرف من فريحه اكتر من مره . ومقالتش حاجه ٢ علامة التعجب . وانتى وطارق ورنا حاولتو معاها لكن مفيش فايده .
, . ومراد قبل ما يسافر انا اتصلت عليه الصبح علشان اعرف فيه ايه ؟ قالى مفيش حاجه حصلت . وقالى انا نص ساعه وهكون ف البيت . وبعدها بساعه لقيت مراد بيتصل عليا تانى وقالى إن ف عندو مهمه مستعجله ولازم يسافر دلوقتي ٢ علامة التعجب قولتله مهمة ايه . ومسافر فين ؟ قالى لما ارجع إن شاء **** . والباقى انتى عارفاه.
, مريم : اتنهدت بزعل . فريحه صعبانه عليا آوى . يا آدم .
, آدم : وصعبانه عليا انا كمان . واحنا حاولنا كتير .
, .حبيبتي انتى هدي نفسك بس علشان متتعبيش . وكله هيعدى إن شاء **** . وعايزك متنسيش علاجك تمام ياروحي.
, مريم : يارب . يارب يصلح الاحوال . حاضر ياحبيبى ٢ نقطة
, آدم : باس ع أيدها . طيب ياروحي انا يدوبك اروح الشركه . هتحتاجي منى حاجه ؟
, مريم : سلامتك ياحبيبى . **** يحفظك ف كل خطوه .
, آدم : ابتسم . ويحفظك ليا يارب . وباس جبينها وقام . وخرج ٢ نقطة
, مريم : اتنهدت . يارب . يارب تريح قلب ولادي . لما اقوم اخد العلاج . واتصل ع رينو كان عندها مغص امبارح .وبعدها اكلم نور . وابله شيرين ٢ نقطة
, وبعد شويه اخدت علاجها واتصلت ع رينو وردت .
, السلام عليكم يا احلا مريومه ٢ نقطة
, مريم : ضحكت . وعليكي السلام يانور عيني. عامله ايه انهردا يارينو ٢ نقطة؟
, رينو : حطا أيدها ع بطنها . بتتألم بسيط . انا كويسه يامامي . انتى ياحبيبتى عامله ايه؟
, مريم : انا بخير طول ما انتو بخير . فطرتى ياحبيبتى ٢ نقطة؟
, رينو : ايوه الحمد**** انا وفهد فطرنا من بدرى ٢ نقطة
, مريم : طيب الحمد لله . قوليلى لسه ف مغص بيجيلك ؟
, رينو : شافت فهد خارج من الحمام . وقرب منها وهيبوسها . حطت أيدها ع بوقه . وبرقت عينيها . واتكلمت بتوتر ٢ نقطة احم بسيط يامامي . وفهد حجز عند الدكتوره نسرين . وهنروحلها بليل إن شاء ****.
, ٢ نقطةفهد شال أيدها وبيرخم عليها ويبوسها.
, مريم : طيب ياحبيبتى تحبى اجي معاكي .انا او نور اختك ؟
, رينو : بتزق فهد بعيد عنها . ووشها بقى احمر جدا . وعماله تهمس تقوله بس مامي ع الفون . وهو يهز راسه ماليش دعوه ٢ نقطة
, رينو : بحرج. وتوتر .احم . لا لا يامامي مفيش داعي تتعبى نفسك ياحبيبتى.
, مريم : طيب ياقلبي . اول ماتنزلى من البيت تكلميني واول ماتخرجى من عند الدكتوره تطمنينى يارينو. انا قلقانه عليكى .
, فهد : بيقرب منها ورينو خلاص عايزه تخنقه.
, رينو : احم حاضر ياحبيبتي . **** مايحرمنيش منك ابدا يامامي .
, مريم : ولا منك يانور عينى . متعمليش اكل انا هبعتلك مع حد من هنا ٢ نقطة
, رينو : مغمضه عينيها وتاهت من همسات فهد . وقالت بحرج شديد . لا يامامى انا عندى اكل ف التلاجه . وماما رنا بعتت امبارح . متتعبيش نفسك ياحبيبتى .
, مريم : ماشي يانور عيني . الحمد**** اطمنت عليكى . هقفل انا واتصل ع اختك ٢ نقطة
, رينو : ماشي ياحبيبتى خلى بالك من نفسك يا مامي وقفلو ٢ نقطة
, فهد : مقرب منها وباسها .
, رينو : برقه وحرج وحاوطت رقبته بايديها. وبعدين معاك يافهد ينفع كدا ؟
, فهد : اخدها لحضنه اعمل ايه بس ياروحي انتى وحشانى وقرب منها باشتياق كبير ٣ نقطة
, وبعد فتره كبيره ٢ نقطة
, فهد : اخدها ف حضنه .
, رينو : حطه راسها على صدره . فهد٢ علامة التعجب
, فهد : بيلاعب خصلات شعرها . قلب الفهد . نعم ياروحي ؟
, رينو : انت خارج فعلا . انا سمعتك وانت بتكلم صحبك ف الفون . وقولتله انك شويه و نازل
, فهد : اتنهد . ومش عارف يقولها ايه . لأنه كان بيكلم اكرم لما عرف انه خلص إجازته ورجع ع الجهاز ٢ نقطةوفهد نازل ع الجهاز يسأل ع مراد ٢ نقطة وقال ده اكرم صحبى . وعندو مشوار مهم . وعايزنى معاه .
, رينو : طيب انت هتتاخر ؟
, فهد : باس كف ايدها . لا اطمنى ياروحي انا هروح مشوار مهم مع اكرم . وهرجعلك بدرى . وبعدين انا عايزك تنامي شويه .علشان بعد ما نروح العياده للدكتوره هاخدك ونتمشي شويه .
, رينو : ابتسمت وضمته . حبيبى انا **** يخليك ليا يارب .
, فهد : ويخليكى لقلبي ٢ نقطة
, وفهد . قام واخد شاور . ورينو دخلت بعد منه وبتاخد شاور والمغص بدء يزيد عندها . وحاولت تستحمل لحد ما تروح للدكتوره . وخرجت بتعب . ونامت ع السرير .
, فهد : لبس .وشافها وراح قعد جمبها . ايه يارينو مالك وشك مرهق كدا ليه؟ حاسه بحاجه . لو تعبانه اخدك ع المستشفى دلوقتي؟
, رينو : ابتسمت بتعب . لا ياحبيبى انا كويسه جدا . يمكن من المجهود بس مش اكتر .
, فهد : حس بالذنب . انا اسف يارينو غصب عني .
, رينو : ضحكت . بس مش غصب عني انا . وضحكو الاتنين .
, فهد : ههههههه . امم طيب الحمد**** . كنت بحسب هتقولى انت شربتنى حاجه اصفرا .
, رينو : ولا اخضرا حتى . انا راضيه بشوية ميا وضحكو .
, فهد : قام . ثوانى هجبلك شوب لبن لان وشك متغير .وخرج .
, رينو : مسكت بطنها . اااه . ايه ده . انا هتصل ع الدكتوره واسالها ٢ نقطة
, فهد : دخل . اتفضلى ياحبيبتي . وعدلها . ورينو شربت اللبن . ونامت تانى .
, فهد : شد عليها الغطا . رينو لو حاسه انك تعبانه مش لازم انزل ٢ علامة التعجب او اخدك اوديكى عند مريم ٢ علامة التعجب
, رينو : لا ياحبيبى متقلقش . انا بس هنام شويه . تكون انت عملت مشوارك ورجعت بالسلامه ٢ نقطة
, فهد : هز راسه . إن شاء **** . اسمعى انا مش هعمل فونى صامت . ولو حسيتى بأى تعب اتصلى عليا فورا اتفقنا !؟
, رينو : ابتسمت بحب ع خوفه عليها . حاضر ياحبيبى .
, فهد : باس جبينها . وودعها وخرج ٢ نقطة
, رينو : المغص عندها بيروح ويجي . وقالت هستحمل لحد كشف بليل . وحاولت تنام ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, بعد شويه٢ نقطة
, فهد : ف العربيه . واكرم اتصل عليه . الو يا اكرم ٢ نقطة
, اكرم : ايوه يافهد . انت فين ؟
, فهد : انا ف الطريق اهو انت عارف انهردا الخميس والبلد زحمه . ساعه كدا واكون عندك ف الجهاز .
, اكرم : تمام انا مستنيك.
, فهد : المدير جه ولا لسه؟
, اكرم : الل عرفته من زمايلنا ف الجهاز . إن المدير جه نص يوم امبارح . ومتكلمش مع حد . وخرج وقفل فونه وسافر ٢ نقطة
, فهد : بقلق ٣ علامة التعجب نص يوم .وسافر تانى؟ الموضوع كدا يقلق . وانا خلاص هتجنن ع مراد . مش عارف أوصله انا مسبتش مستشفى ولا مكان ومدورتش عليه فيه . ده حتى فونه ماتفتحش . انا قلقان يا اكرم ٢ علامة التعجب.
, اكرم : تعالى انت بس . وهنحاول بطريقتنا نوصل ل مراد .
, فهد : تمام . ساعه واكون عندك إن شاء **** . وقفلو ٢ نقطة
, رينو : نامت شويه. وقامت من المغص . وكان شديد شويه . واتالمت ااااه . واتعدلت بتعب . وبلعت ريقها . اممم يا **** . وقامت سندت ع الكمود . وحست انها عايزه ترجع . وراحت ع الحمام . ورجعت .وماسكه بطنها . وقعدت ع طرف البانيو .واتكلمت بتعب . لالا انا مش قادره استحمل . انا خايفه . ياترى المغص ده غلط ع الجنين . استر يارب . وقامت اتوضت بتعب . وصلت . وحست ان المغص راح . وقامت اخدت العلاج . وبعد شويه بصت ف الساعه . وقالت فهد قال أنه مش هيتاخر واكيد قرب يوصل . انا هاقوم اجهز كل حاجه ف المطبخ . واسلى نفسي شويه ٢ نقطة وقلعت الاسدال بتعب . ودخلت المطبخ .بتسخن الاكل ف المطبخ . وبتطلع الاطباق من غسالة الأطباق . وجسمها اتشد مره واحده . وحست بخبط ف ضهرها شديد . والاطباق وقعت من ايديها ف الارض واتكسرت .وصرخت غصب عنها .ااااااه . وسندت ع رخامة المطبخ . اامممم ومش مسحمله ودموعها نزلت .وبدءت تنهج . وقفلت البوتجاز بصعوبه . ومش قادره تمشي . كل خطوه بمغص وخبط ف ضهرها . ااااه يا **** . فهد ااااه . وخرجت تدور ع الفون وبدءت تعرق ٢ نقطة
, فهد : قاعد مع اكرم وبيتكلمو مع بعض . وفهد حكى ل اكرم الل مراد قاله .
, اكرم : غريبه فعلا . طيب لما مراد قال إنه عنده ماموريه . مقالش لحد مسافر ع فين ؟
, فهد : نفخ بديق وقام .الل مجننى إن المدير قال أنا ومراد مش هنسافر لمدة كام سنه قدام . وكمان بنطلع انا وهو مع بعض ديما . اكرم اعرفلى مدير الجهاز مسافر فين ٢ علامة التعجب؟ اكيد في حاجه غلط . المدير مش من عادته يغيب كتير كدا عن الجهاز ويباشر بالفون . لأ الموضوع اكبر من كدا . وانا واثق إن المدير الوحيد الل يعرف مراد فين ٢ نقطة٤ علامة التعجب
, وفون فهد رن وكانت رينو .وقال ثوانى يا اكرم ٢ نقطة وبعد شويه عن اكرم . ورد بسرعه . الوو.
, رينو : بتنهج . وقالت بصوت ضعيف . فه٣ نقطةفهد الحقنى مش قادره ٢ نقطة
, فهد : قلبه بيدق بسرعه كبيره جدا من الخوف .وطلع من المكتب بيجرى .وماسك الفون ٢ نقطة لارين . مالك ٢ نقطة
, رينو : فه٢ نقطةفهد . شك٣ نقطةشكلى بولد يافهد.
, فهد : كان بيجرى . ولما سمعها قالت كدا . وقف مكانه . وفتح عينيه على الاخر . واتصدم .لانها ف الشهر السابع.
, اكرم : طلع ورا فهد ينده عليه لكن مردش ٢ نقطة
, رينو : الح٣ نقطةالحقنى يافهد ارجوك٢ نقطة
, فهد : فاق وجري وبيركب العربيه. رينو . رينو . خليكى معايه ع الفون . انا ٢ نقطةانا ف ثوانى هكون عندك ٢ نقطةالوو . الووو. لارررين .
, رينو : صرخت بصوت عالي . فاااااااهد ٢ نقطة
, فهد : قلبه هيقف من الخوف . وساق بسرعه كبيره جدا . ومرعوب .الو .الو لارين . لارين ردي عليا ٢ نقطة
, رينو : الخبط زاد ف ضهرها . والفون وقع منها . وبتتالم ٢ نقطة
, فهد : سامع صوتها من بعيد بتتألم وعرف إن الفون وقع منها ٢ نقطة الو لارين . لارين ردي عليا.
, وقفل واتصل تانى . ومردتش
, رينو : واقفه وسانده ع العمود ومش قادره توطي تجيب الفون . وبتعيط من الوجع . وقالت مامي . ااااه . يارب يارب مش قادره . اااه .
, فهد : هيتجنن . ومش عارف يعمل ايه . وسايق بسرعه كبيره . وكان هيعمل حادثه . والطريق زحمه . ولعن نفسه وضرب الدريكسون . وقال غبى يافهد غباااااى . ياريتنى مانزلت . يارب . يارب خليك معاها .
, رينو : حاولت تجيب الفون . قعدت ع طرف الكرسي . وبتصرخ بهمس . وجابت الفون بصعوبه . وبتترعش . واتصلت ع مريم . وردت السلام عليكم يانور عيني٢ نقطة
, رينو : بضعف . مامي انا شكلى بولد يامامي ٢ نقطة
, مريم : قامت من مكانها . بدهشه وحطت ايدها ع قلبها . رينو اسم **** عليكى يا حبيبتي . انتى . انتى متاكده ٢ نقطة وسألتها ع شوية حجات بتحصل وقت الولاده . ورينو ردت عليها ٢ نقطة
, مريم : بدموع ورعشه. ايوه . دى كدا علامات الولاده . واتوترت .طيب . طيب فهد فين؟
, رينو : بتنهج كلمته جاى ف الطريق .ااه.اممم .
, مريم : بلعت ريقها . وطالعه ع السلم بسرعه . طيب يارينو انا هلبس و١٠ دقايق واكون عندك . وقفلو .
, مريم : بسرعه دخلت الأوضه . واتصلت ع آدم . ورد . الو ياروحي ٢ نقطة
, مريم : بتوتر . ايوه يا آدم . رينو بتولد .
, آدم : اتصدم وقام وقف ٢ نقطة انتى بتقولى ايه يامريم . رينو ف شهرها السابع ٢ نقطة
, مريم : . ايوه يا آدم ف السابع وربنا يستر . بنتك لوحدها في الشقه . وفهد ف الطريق . انا هخلى رعد يوصلنى ليها .
, آدم : بتوتر وخوف . لالا استنى انا هنزل حالا واجيلك استنينى
, مريم : .يا آدم انا لسه هستناك بنتك لوحدها ف الشقه بقولك .
, آدم : طيب انا . انا هسبقك ع المستشفى . وانا هتصل ع رعد ٢ نقطة
, مريم : طيب طيب . انا هسبقك . انت قول ل طارق ورنا انا مافياش اعصاب اكلم اي حد . مع السلامه . وقفلت وبتلبس وبتدعي بدموع لأن عارفه ولاده الشهر السابع صعبه . ونازله بتترعش . يازينب. يازييينب . انتى يازينب ٢ نقطة
, زينب : جت جري . نعم ياست مريم .
, مريم : اطلعي بسرعه . وقولى ل رعد يطلع العربيه . علشان يوصلنى عند رينو . بسرعه يازينب .
, زينب : حاضر حاضر . هوا .
, مريم : بدموع وقلب ام خايف٢ نقطة يارب سلم . يارب سلم ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, رينو : قاعده بتعب شديد . وعرقانه . وحاسه انها خلاص هيغمى عليها . وبتهمس كل ثانيه فهد . وبتدعي بصمت. ودموعها نازله٢ نقطةاامممم . ااااااه . يا **** . يارب . يارب . ااااه مش قادره.
, فهد : سايق . ومتنرفز جدا . لأن الطريق زحمه . وبيسوق بسرعه ٢ نقطة
, آدم : ف الشركه . قام بسرعه .
, زياد : ف ايه يا آدم !؟
, آدم : بقلق ٢ نقطةزياد . رينو بتولد . اتصل ع طارق بسرعه وقوله يطلع ع المستشفى .
, زياد : طيب استنى انا جاى معاك ٢ نقطة
, آدم : لا لا . خليك انت . وابعت زين . وبعد ما تولد إن شاء **** . تبقو تعالو . ومشي بسرعه وبيدعي من قلبه . وقلقان ع بنته .وكل شويه يتصل ع مريم . واتصل ع محمد وقاله٢ نقطة
, زياد : اتصل ع طارق . وقاله . وطارق . ساب الشغل . واتصل ع رنا عند شيرين وقالها ٢ نقطة
, ورنا قامت بسرعه . وأشرف وهنا راحو معاها٢ نقطة
, زياد : طلع المكتب . وقال ل زين . وزين . ساب كل حاجه . وطلع جري هو وريتال .
, رينو : بتعيط من الالم ومش قادره . اااااااه يااا**** . ااااه انت فين يافهد . اااااه٢ نقطة
, فهد : فتح باب الشقه بسرعه ودخل جري . وجري عليها . لارين . لارررين .وقعد ع ركبه قدامها ٢ نقطة وشاف رينو . وشها احمر من العياط . وعرقانه .
, رينو : اطمنت لما شافته . وبتتكلم وبتنهج . فه.فهد . ات٢ نقطة اتاخرت ليه . وعيطت مش قادره استحمل يافهد . امممم يااارب .
, فهد : اول مره يشوفها كدا . وعيونه لمعت بدموع .ومسك ايديها . حبيبتي اهدى انا جمبك تمام . انتى ٢ نقطة انتى بس فكرى ف اى حاجه . واكيد دى مش ولاده . اكيد شوية مغص وهتكونى كويسه .
, رينو : بعياط . لا يفهد مامي قالتلى انها ولاده . فهد : بيكابر دموعه وقام. تعالى معايه . وسندها . ع مهلك .
, رينو : شهقت . ااااه ٢ نقطة
, فهد : صك ع اسنانه من وجع قلبه عليها . وشالها براحه . رينو . رينو اهدى . خدي نفس . ايوه . حاولى تهدي . انا جمبك . ودخل بيها الاوضه . ودخل بيها الحمام . وغسل ليها وشها . وشالها وخرج بيها . ونزلها ع طرف السرير . ولبسها الاسدال . وال**** . وسمع جرس الباب .
, رينو : بتتألم . اكيد مامي . وعيطت انا عايزه امي يافهد ٢ نقطة
, فهد : حاضر . حاضر ياحبيبتى . وخرج بسرعه فتح الباب .
, مريم : دخلت بسرعه . بنتى فين يافهد .
, فهد : ف اوضة النوم .تعالى. ودخلو بسرعه .
, مريم ؛ بنتى حبيبتى . اسم **** عليكى.
, رينو : عيطت اكتر . مامي انا مش قادره استحمل . اااه ياااارب يارب .
, فهد : بتوتر . قرب منها تعالى وشالها .ونزل بيها . ونيمها ف الكرسي الخلفي . ومريم ركبت جنبها وحطت راس رينو ف حضنها .
, فهد : ركب العربيه وساق بسرعه البرق .
, رينو : اااااه يااااارب . ااااااه و**** ماقادره بطنىىىى . اااااه .
, فهد : قلبه بيدق بسرعه بخوف. ع وسايق وعينيه عليها.ومحمد اتصل عليه . وفهد رد .
, مريم : بدموع . بس ياحبيبتى اهدى . قولى ورايه الادعيه دي . وإن شاء **** **** هيجعل ولادتك سهله . قولى ياحبيبتى ٢ نقطة
, اللهم لا سهل إلا ما جعلته سهلاً، وأنت إن شئت جعلت الحزن سهلًا. اللهم أسألك حسن الخلق وهون الطلق، يا خالق النفس من النفس، ويا مخلص النفس من النفس، ويا مخرج النفس من النفس يسر لي ولادتي. اللهم يا مسهّل الشديد ويا مليّن الحديد ويا منجز الوعيد، يا من هو كل يومٍ في أمر جديد، أخرجني من حلق الضيق إلى أوسع الطريق، بك ادفع ما لا أطيق ولا حول ولا قوة إلّا ب****، وصلّ **** على سيّدنا محمد وعلى آله وصحبة أجمعين.
, ومريم . قالت ادعيه كتير . ورينو بتعب بتقول وراها ٢ نقطة
, وصلو المستشفى اخيرا . وفهد شال رينو . ودخل بيها المستشفى . ومريم ماشيه وراه بدموع ولسانها مبطلش دعاء لبنتها .
, محمد : شاور لفهد . تعالى هنا يافهد . الدكتوره نسرين جوه ٢ نقطة
, فهد : دخل بسرعه ٢ نقطة
, محمد : اخد مريم وضمها . يطمنها . اهدي يامريم . انا قولت للدكتوره نسرين لو ولاده . تولدها بدون الم . اهدى . تعالى اقيسلك الضغط.
, مريم : لا لا مش وقته . نور. نور فين؟
, محمد : نور ف العمليات . تعالى بس اسمعى منى . فهد معاها . واخدها ٣ نقطة
, فهد : نيم رينو ع السرير . وفك ليها ال**** . وطرحة الاسدال .
, رينو : بتتألم ومش قادره . وبتنهج بتعب ٢ نقطة
, فهد : صاكك على اسنانه ومش عايز يبكى.
, نسرين : جت وبتقيس الضغط ل رينو . وبتركبلها الكانيولا ٢ نقطة ايه يالارين ياحبيبتى . اهدى كدا .
, رينو : بتتكلم بصوت متقطع . مش . مش قادره . وجع فظيع . يارب .
, فهد : دمعه نزلت منه ومسحها بسرعه . وقعد ع الكرسي ومسك أيدها . رينو. انا معاكى٢ نقطة
, رينو : بصتله بدموع . ارجوك . ارجوك متسبنيش يافهد ارجوك .
, الدكتوره . راحت تكشف ع رينو .
, فهد : قعد ع طرف السرير وماسك أيدها . ومش متحمل دموعها . وغصب عنه رفع راسها وضمها لقلبه . وقال رينو ٢ نقطة وبس ومش عارف يتكلم ٢ نقطةوساكت .
, رينو : رفعت أيدها ومسكت تيشرته جامد . وبتحاول تقاوم الوجع. ٢ نقطة
, الدكتور : كشفت . وقالت فعلا ولاده مبكره . لارين ياحبيبتى . انتى اكيد اتعرضي لمجهود كبير او توتر الفتره الل فاتت مش كدا ؟
, فهد : رد مكانها . وقال . ايوه يادكتوره . انا وأخوها اتصابنا بالرصاص . وانا دخلت ف غيبوبه شهر .
, الدكتوره : وده كفيل انه يوتر أعصابها . لكن متقلقش . كل حاجه كويسه . ولارين هتولد طبيعي . والأطفال لو ٤ نقطةومكملتش .
, فهد : قاطعها . مش مهم ***** .المهم عندى مراتى . مراتى وبس . اعملى اي حاجه . علشان متتالمش بالشكل ده .
, الدكتوره : هزت راسها . وسكتت لان محمد شرحلها طبيعة فهد .
, الدكتوره . استعدت علشان تولد رينو والممرضه دخلت ودكتورة التخدير .
, آدم وطارق . ورنا وأشرف وصلو المستشفى . ومحمد اطمن ع مريم . وقعدت تصلى ف المكتب وتدعي بدموع .
, آدم : سأل محمد ع مريم . ورينو . ومحمد شرحلو الوضع .
, رنا : واقفه بتعيط وبتدعي من قلبها .وهنا واقفه جمبها بطمنها.
, طارق : واقف متوتر . وبيدعي من قلبه .
, اشرف . اتصل ع مصطفى وشيرين . وبيطمنهم .
, زين : دخل جري هو وريتال . وواقفين مع آدم والكل متوتر وقلقان ع رينو . وولادتها ف الشهر السابع .
, عدى الوقت كأنه سنه ع الكل . وخصوصاً فهد . الل كل شويه يمسح دموع رينو . وقلبه بيتعصر من الالم . وشايف انها مش متحمله الالم .
, رينو : مغمضه عينيها بقوه وبتسمع ارشادات الدكتوره . لانها اخدت بنج . لكن رينو حاسه بالم بسيط .
, الدكتوره : ايوه يا لارين ياحبيبتى . ادفعي كمان . حاولى ارجوكي . خلاص اهو .يلاااا.
, رينو : غمضت عينيها بقوه . ومسكت ف تيشرت فهد . ودفعت بقوه وصرخت بصوت عالى جدا ااااااااه ياااااالللللله ٣ نقطةاااااه . والل بره سمعوها وقلبهم وجعهم عليها ٣ نقطة
, آدم : قلبه بيدق بسرعه . ودمعه نزلت منه بخوف
, فهد : مستحملتش وحضنها ودموعه نزلت.
, رينو : دموعها نازله وسمعت صوت البيبى . وبتاخد نفسها بسرعه كبيره . وآرين السيوفى نورت الدنيا ٢ نقطة
, الدكتوره . سلمت البيبى للممرضه . وتابعت مع رينو . يلا يا لارين ادفعي كمان واكتر .
, رينو : عنينها بتغيب .
, فهد : بص عليها وايدو اترعشت . لارررين.
, الدكتوره : شافتها وقربت منها . لارين . فوقى
, قدامك دقيقه كمان . وتخلصي من الالم ده . حاولى ياحبيبتى . علشان ده غلط ع ابنك . يلا ٢ نقطة
, رينو : فتحت عينيها بتعب . فه٢ نقطةفهد مش قادره . حاسه اني هموت . مش قادره .
, فهد : قلبه بيدق بخوف . وعايز يصرخ . لكن مجبر يسطير ع مشاعرو قدامها . قرب منها وبيمسح وشها. حبيبتي رينو القويه . الل بتتحدى اي حاجه . مش قادره تتحدى شوية الم . احنا مرينا اكتر من كدا .
, رينو : احضنى يافهد .
, فهد : ضمها لقلبه وغمض عينيه٢ نقطة بدموع.
, رينو : كلبشت فيه وصرخت بعلو صوتها . ااااااااااااه . وآركان السيوفى خرج للنور ونور الدنيا .
, رينو : سمعت صوت ابنها ٢ نقطة واطمنت واعصابها سابت . وغمضت عينيها ف حضن فهد واغمي عليها ٢ نقطة
, فهد : حس بيها . وخرجها من حضنه . وراسها نزلت ع صدره . وفهد جسمه ساب وقلبه حرفيا وقع في رجليه٢ نقطةلاررررررين .
, الدكتوره : جت بسرعه . وحطتلها الأكسجين . متقلقش حضرتك . هتفوق دلوقتي ٢ نقطةوحطلتها حقنه ف المحلول٢ نقطة
, فهد : عينيه مفتوحه ع الاخر . ومش عارف يتكلم . وفضل يفوق فيها . وبلع ريقه بصعوبه . رينو . ري٣ نقطةرينو فوقى . رينو .
, الممرضه . شايله الولاد .
, الدكتوره . تعالى نوزنهم . علشان لو الوزن قليل هيدخلو الحضانه . بس استنى هنااطمن عيلتها وأرجعلك ٢ نقطة
, فهد : بيفوقها . ورينو فتحت عينيها .
, فهد : ابتسم بدموع . وهمس رينو ٢ نقطة
, رينو : فهد . انا . انا خلاص ولدت مش كدا ؟
, فهد : هز راسه . ودمعه نزلت ع كف أيدها . ورفع رينو واخدنها ف حضنه . وساكت .
, رينو : ابتسمت بتعب . ورفعت أيدها ع ضهرو . وضمته وفتحت عينيها ع صوت ولادها بيعيطو وقلبها دق . فهد انا عايزه اشوف ولادى . وابتسمت بدموع من الكلمه ٢ نقطة
, فهد : خرجها من حضنه . وباس جبينها . وانا مش عايز من الدنيا غيرك . غيرك وبس . رينو انتى كويسه ؟
, رينو : حطت ايدها ع خدو انا كويسه ٢ نقطةانت مش عايز تشوف بنتك آرين ؟
, فهد : غصب عنه قلبه دق . بنتى ٢ علامة التعجب
, رينو : هزت راسها بدموع . بنتك . وابنك آركان .
, فهد : قلبه بيدق بلخبطه ٢ نقطةومشاعر جديده مختلفه ٢ نقطة
, الدكتوره : جت مبتسمه . وشايله بيبى . والممرضه جنبها . مبروك يارينو . انا سمعت اسمك من سيادة المقدم . سبحان **** . ولاده مبكره وربنا يسرها ليكى . انا طلعت طمنهم والدكتور محمد بيقولى إن والدتك بتصلى لحد دلوقتي . وربنا اكيد استجاب لدعائها . والحمدلله وزن الولد والبنت يدوبك بالظبط طبيعى . سبحان **** بجد . الف مبروك ياحبيبتى .
, رينو : بتسمعها وبتضحك بدموع وعنيها ع الولاد . يعنى . يعنى مش هيدخلو الحضانه؟
, الدكتوره : هما هيدخلو انهردا بس زيادة اطمئنان . وانتى كدا كدا قاعده معانا انهارده . وهتخرجو مع بعض بكره إن شاء الله٢ نقطةومدت أيدها اتفضلى ده الولد .
, رينو : رفعت ايديها بدموع ومشاعر متلخبطه وقلبها بيدق بعشق . لكن عشق جديد عشق مختلف عن عشق الفهد ٢ نقطة وضمته لقلبها بحنان وعاطفة الأم . ودموعها نزلت .
, الممرضه لفت . عند فهد . اتفضل .البنوته . وماشاء **** بنوته زي البدر **** اكبر . وانا مش همشي غير لما اخد الحلاوه .
, فهد : ايديه بتترعش . ومتوتر . ومش عارف يعمل ايه؟
, الممرضه : يلا استاذ . هات الحلاوه الأول وخد القمر دي منى . **** اكبر بجد .
, فهد : متلخبط وقام وقف . وطلع المحفظه . وطلع منها فلوس من غير ما يعدها . وعطاها للممرضه الل فرحت جدا . وباين عليه مبلغ كويس . واخدت الفلوس . وعطت البنت لفهد.
, الدكتوره ضحكت عليها . وبصتلهم الف مبروك . انا هخرج وانتى يالارين ٥ دقايق هتتنقلى لاوضتك .
, فهد : شال آرين بين ايديه وخاف . دي . دي صغيره اوى .
, الممرضه : كلها اسبوع وهتبقى زى القمر.
, فهد : ابتسم .وكان خايف ٢ نقطةولكن قلبه دق بحب وبنته حبيبته خطفت قلبه . ضم آرين لقلبه وباس جبينها . وقال حبيبتى .
, رينو : فهد قرب منى عايزه اشوفها .
, فهد : قعد جمبها . وقرب آرين منها بخوف لا تقع من ايدو . وبص ع آركان وآرين مع بعض وعيونهم لمعت بدموع وفرحه .
, رينو : حطت راسها ع كتف فهد . مبروك يافهد.
, فهد : مبروك عليا لارين سبب فرحة فهد .
, رينو : فهد . اكيد بابى وبابا طارق واقفين بره واكيد بابا طارق نفسه يشوف أحفاده وخلى بابى يآذن ليهم .
, فهد : هز راسه . وقام بحذر . والممرضه اخدت آركان . وطلعت وراه .
, فهد. : خرج . والكل جري عليه .
, آدم : بتوتر .بنتى عامله ايه يا فهد ؟
, فهد : هز راسه وابتسم . رينو كويسه . وبتقولك إذن لا حفادك . وحط آرين بين ايديه
, واخد آركان من الممرضه .وقرب من طارق . حفيدك ياحج . آركان السيوفى٢ نقطة
, طارق : مد ايدو بدموع وشاله بين ايديه .ورنا جمبه بتعيط من الفرحه . بسم **** ماشاء **** . وبصو لفهد وسالوه ع رينو .وطمنهم . وسابهم ودخل ل رينو .
, آدم : ابتسم بحب وشاف رينو الصغيره بين ايديه . وقال بسم **** ماشاء **** . وآذن في ودنها ٢ نقطة
, طارق : بدموع آذن ف ودن حفيده .
, مريم : خرجت مع محمد بسرعه . وشافت آدم وطارق . وقربت وسالت على رينو وطمنوها . وشالت آرين . وباستها . ورنا شالتها . وشالو آركان وآرين . والكل فرحان وكل واحد أدى الحلاوه للمرضه . ال كانت مبسوطه اوى.
, الممرضه : قالت انا هاخدهم احطهم ف الحضان .
, الكل بص لبعض . بقلق .
, طارق : بقلق ليه . هما مش كاملين؟
, الممرضه : لا الحمد كاملين وزى الفل ووزنهم الحمد لله طبيعي . بس هنحطهم انهردا بس زيادة اطمئنان زى ما الدكتوره طلبت . وهيخرجم بكره عادي .
, الكل . اتنهد باريحيه . وحمدو **** .
, آدم : زين . خليك معاها وعينك ع ولاد اختك .
, زين : حاضر ياحج . ومشي هو وريتال مع الممرضه .
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, بعد شويه .
, .رينو خرجت ع الأوضه ومريم قاعده جمبها وبتعيط من الفرحه وكانت خايفه عليها . وفهد قاعد من الاتجاه التانى. وماسك أيدها ومن جواه متلخبط .
, آدم : باس جبينها . وكان قلقان عليها ٢ نقطة
, وطارق : سلم عليها وباس جبينها وبارك ليها .
, ونور : نزلت جري لما عرفت من محمد . وفرحت جداا وسلمت ع اختها بدموع وفرحه كبيره . وراحت تطمن هي ومحمد ع التوأم بطلب من رينو لأنها قلقانه عليهم ٢ نقطة
, رنا : سلمت ع رينو . وكانت الفرحه مش سيعاها ٢ نقطة
, وزين : سلم ع رينو وبارك ليها .
, وبعد شويه .كل العيله وصلت المستشفى . مصطفى وشيرين .و جاسر وعيلته . وحسام وهدى . وزياد وماليكه ويوسف ومريم . وبيتر لما عرف جه ع طول .
, وفريحه كانت ف العياده . ورنا اتصلت عليها . وجت بسرعه . وفارس لما خرج من الشغل اخد رودي من العياده . وطلعو ع المستشفى . والكل بارك وهنا .والشباب واقفين بره الاوضه.
, ٢ نقطة والكل اتخض ع زغروطه زينب . ف المستشفى وهي بتفتح الباب وداخله .وجايبه الغدا . وقالت بسعاده . الف مبروك . الف بركه حمد**** ع السلامه ياست الدكتوره رينو . الف مبروك ياسيادة مقدم الرائد فهد . الهي **** يجعلهم ذريه صالحه . الهي يتربو ف عز ابوهم وأمهم . وعز سي آدم بيه وعز سي طارق بيه . وحنان ستهم ست مريم بركة العيله . وحنان ست رنا عسلاية العيله . ويتربو ف خير٤ نقطة ومكملتش
, آدم : بسسسس يازينب بس ايه راديو .
, كل العيله ضحكت من قلبها .
, رينو. : ضحكت ومسكت بطنها .
, فهد : ابتسم لضحكة حبيبته .
, مريم : ضحكت . و**** يازينب . انتى ليكي طله مش عند حد . خضيتى الكل . تعالى ادخلى .
, زينب : دخلت . وحطت الاكل . اتفضلى ياست مريم . الحاجه سعاد . باعته اكل مخصوص لست الدكتوره رينو . وده اكل لحضرتك . وده اكل لكل العيله . متجمعين عند النبى محمد إن شاء **** .
, كلهم : ابتسمو .اللهم امين . عليه الصلاة والسلام .
, زينب : ست مريم . انا عايزه الحلاوه . اه . انا عارفه انكم مبتبخلوش علينا بأى حاجه . بس حلاوة ست رينو ليها طعم تانى . ولا ايه ياسيادة مقدم الرائد فهد .
, الكل ضحك . وفهد ضحك .طبعا يا زينب . وليكى عندى إن شاء **** هديه هتعجبك .
, زينب : بترفع أيدها علشان تزغرط .
, آدم : بت يازينب دماغي صدعت . اهدى شويه . سيبى شويه ليوم العقيقه ٢ نقطة
, طارق : بغيظ . اله جرا ايه ياجدع انت ماتسيب زينب تزغرط . الواحد مابيصدق يفرح يا اخي . زغرطي يازينب .
, زينب : واقفه . وعينيها مفتوحه على الاخر وخايفه من آدم .
, طارق : بنرفزه . انا قولتلك زغرطي يازينب.
, زينب : كحت وخايفه من آدم وطارق .وبصت ل آدم .
, الكل بيضحك ع طارق. و زينب
, مريم : ضحكت.وبصت ل آدم ومسكت ايده وهزت راسها.
, آدم : همس ل مريم استنى انا بحب انرفزه . لا يازينب .
, طارق : قام وقف . طب و**** لا تزغرطي يازينب . ولو مزغرطيش دلوقتي . لافسخ خطوبتك وابوظلك الجوازه فاهمه .
, زينب : تنحت . ياسنتك السوخه يازيناااب.
, الكل : بيضحك بدهشه . ورنا حطت ايديها على راسها .
, رينو : بتضحك بدموع وماسكه بطنها . مش قادره يافهد بابا طارق هيخلى زينب تموت مكانها .
, فهد : بيضحك .و همس. شوفتى آدم مستمتع بنرفزة طارق ازاى ٢ نقطة
, رودي : ما تيلا يازينبو . اخبطى صوتك ف حلق زورك وسمعينا الجرس . ههههههههه.
, آدم : شاف خوف زينب . وطارق متغاظ . ههههههه . وهز راسه زغرطي يازينب.
, زينب : زغرطت . زغروطه طويله .
, نور . ورينو والبنات . واوو . حلوه اوي.
, الكل بيضحك ع شكل طارق وهو متغاظ من آدم . لكن طلع المحفظه . خدى يازينب مش خساره فيكى .
, مصطفى . بيضحك . تعالى يازينب تعالى يابنتى .وقربت منه . وادلها الحلاوه خدى يازينب حلاوة احفاد احفادى ٢ نقطة
, زينب : شهقت **** اكبر انت بتحوش العين عنك ولا ايه يسي مصطفى بيه . **** اكبر **** اكبر . الل يشوفك انت وستى شرين هانم . يقول انكو فرحكو من اسبوع .
, الكل بيضحك ومستغربين زينب ٢ نقطة
, مصطفى : ههههههههه انتى شايفه كدا يازينب .
, زينب : إلا شايفه كدا . دي ستي شرين هانم **** اكبر عليها . لسه مكملتش ال20 سنه .
, الكل بيضحك .
, . شيرين : هههههه **** يكرمك يازينب بس مش قوى كدا . تعالى. خدى منى حلاوة اركان وآرين ٣ نقطة
, زينب : بسعاده . ياخد عدوينك ياست هانم ٢ نقطة
, . رنا : فتحت الشنطه . خدى يازينب . تستاهليها و**** . بعد ماشوفت ضحكة بابا وماما بسببك .
, زينب : شاله يخليكي ياست رنا . وإن شاء **** اول ماوجوز المنيل ع عينه . هخلف بنت واسنيها رنا هانم . اسم مركب .
, الكل : بيضحك من قلبه عليها .
, وآدم : خدى تعالى يالمضه . ومش عايز اسمع صوتك أمسكى وعطاها مبلغ محترم . وزينب فرحت جدا. ومريم فتحت الشنطه وادتها ٢ نقطةامسكي يازينب . وادعي ل رينو وفهد وانتى بتصلى مش هنا ها ٢ علامة التعجب
, . زينب : من عينيه . انتى تؤمري امر . وقالت وانت ياسيادة مقدم الرائد فهد . فين الحلاوه .
, فهد : متستعجليش ع رزقك يازينب . ليكى هديه حلوه . ورينو هتقدمهالك بنفسها .
, وبعد شويه الكل اتغدى . وبدؤو يستأذنو .
, وآدم ومريم . وطارق ورنا ونور الل موجودين.
, رينو : فهد .
, فهد : نعم ياروحي . محتاجه حاجه؟
, رينو : فهد عايزه اشوف ولادى . ارجوك .
, فهد : باس ع أيدها . حاضر ياحبيبتى انا هروح أسأل الدكتوره . واشوف كدا هتقول ايه
, نور : قامت ولبستها ال****. ساعدها وقومها يافهد . وانا هطلع معاكم . يلا .
, فهد : ساعدها وقومها . اشيلك؟
, رينو : هزت راسها لأ . انا همشي جمبك .
, فهد : سندها وماسك أيدها وماشي جمبها . وطلعو ف الاسانسير . ووصلو لقسم الحضانات . رينو واقفه جمب فهد . وبصت ل نور . ولادي فين منهم يانور . انا خايفه لا يتلخبطو .
, نور : ضحكت . حبيبتي اسمهم موجود ع ايدهم . متقلقيش . وبعدين محمد موصي عليهم . وندهت ع بنت . وعقمت رينو وفهد . ودخلو . رينو شافتهم وقلبها دق باشتياق كبير كأنهم مفارقينها سنين . نور عايزه اشيلهم . ارجوكي .
, نور : شاورت للبنت . وفتحت الحضان وطلعت آركان وآرين . لفهد ورينو . وشالوهم بحب كبير . واحاسيس جميله بتتجدد جواهم ٢ نقطة
, وبعد شويه نزلو . وطارق اتفق إن العقيقه . الخميس الل جاي . وهتبقى ف فيلا السيوفى . لكن فهد رفض وقال العقيقه هعملها لما مراد يرجع . والكل دعي ل مراد انه يرجع بالسلامه ٢ نقطة
, وعدي اسبوع .
, ورينو خرجت تانى يوم من المستشفى .
, وفهد ورينو . دخلو الشقه. اتفأجو . بهدية آدم . وكانت غرفة ***** كامله وجاهزه . ورينو فرحت جدا ٢ نقطة
, ٢ نقطة ومريم ورنا طلبو رينو تروح تقعد معاهم وفهد رفض وقال مراتى وولادى هيفضلو ف البيت علشان رينو تقعد براحتها . وقد كان .واهتم بيها الاسبوع ده .
, . وفهد كان فرحان جدا إن عيلته بتكبر واتعلق بيهم لكن كان بيخاف يشيلهم .
, وزينب كانت بتروح كل يوم تعمل الاكل وتظبط كل حاجه . وترجع ع الفيلا بليل.
, فهد : كان متابع مع اكرم . وجالهم اشاره إن مراد بخير . وده ريح فهد نوعا ما لكن مش هيرتاح غير لما يشوفه بعينه . وكمان شايف الحزن ف عيون أخته الل كل شويه تسأله ع مراد . وهتتجنن وتسمع صوته ٢ نقطة
, محمد : وصل تيم عند رينو . لانه عايز يشوف البيبى
, ورينو : كانت متحمسه جدا . من رد فعل تيم .
, فهد : فتح الباب . اهلا اهلا تيم عزيز باشا . وسلم عليه .
, تيم : فين رينو يافهد . عايز اشوف آركان و آرين
, فهد : سلم ع محمد . اتفضل يا دكتور ٢ نقطة وبص ل تيم . رينو جوه ف الأوضه ومستنياك .
, تيم : دخل جري عليها .
, محمد : اذيك يافهد عامل ايه ؟
, فهد : تمام الحمد لله . تعالى ادخل .
, محمد : لا ياعم . انا ورايا شغل متلتل ف المستشفى . انا جبتلك تيم بمعجزه و**** فضل يزن علينا وزعل وبهدل الدنيا ٢ نقطة
, فهد : **** يخليهولك يادكتور . طيب ادخل أشرب حاجه وبعد كده انزل .
, محمد : لا متشكر . متأخر لوحدى . المهم لو تيم تعب رينو . انت عارف هتعمل ايه . خدو انت زى الشاطر كدا عند آدم . لانى مش فاضيلكم سلام ٢ نقطةونزل .
, فهد : ضحك . مع السلامه يا دكتور . وقغل الباب
, زينب : تحب تاكل ياسي مقدم الرائد فهد .
, فهد : اتخض. ايه يازينب . ف اختراع اسمه تكحي . تمشي تعملى صوت احس أن حد ف الشقه . مش الاقيكي ف وشي من الهوا كدا ٢ نقطةكحي يازينب ٢ نقطة
, زينب : حاضر يسي مقدم الرائد فهد . هكح حاضر . بس ما لما يجينى برد .
, فهد : هههههههه . لا يازينب . و**** معارف افهمك ازاى . المهم لا مش هاكل . شوفى رينو .
, زينب . سالتها قالت لا كمان .
, فهد : هز راسه تمام . روحي انتى يازينب . واتحرك. دخل عند رينو . ف اوضة ******* ٢ نقطة
, رينو : قاعده ع السرير . وتيم قاعد قدامها . وعمال يبص ع آركان وآرين ومتلخبط بينهم .
, رينو : هههههههه ركز ياتيمو .
, تيم : استنى يارينو . دول صغيرين اوى . بس عارفه انا بحب النونو ده . وشاور ع حد فيهم .
, رينو. : رفعت حاجبها. وفهد مربع ايديه وساند ع الباب .
, رينو : امممم بتحب ده ٢ علامة التعجب؟ دى آرين ياتيمو .
, تيم : ضحك مش عارف . انا حبيتها اوى وخلاص . بصي عينيها زيك يارينو . وشعرها جميل . انا حبيتها .
, فهد : كشر عينيه . وحس بأعراض الغيره .
, رينو : متابعه فهد . وضحكت بصوت عالى ٢ نقطةع فهد.
, تيم : بتضحكى ليه . رينو عايز ابوس النونو ٢ نقطة
, رينو. : رفعت عينها ع فهد . ومالو ياحبيبى بنت خالتك . ولسه بيبى ٢ نقطةوغمزت .
, فهد : صك ع اسنانه . انت ياعم تيم . العب جنبها وبس مش لازم تبوسها.
, تيم : وانت بتبوس تمارا اختى ليه . وبتبوس مريم نونو ليه . وليليان. وچود . اسكت يا فهد انت مش عارف حاجه . وقرب من آرين وباس خدها . واتعدل **** دى ريحتها حلوه اوي ٢ نقطة
, فهد : متنح وعينيه مفتوحه ع الاخر من رد تيم ٢ نقطة
, رينو : مغمضه عين ومفتحا عين . وبتقول الحرب العالمية التالته هتقوم دلوقتي . **** يستر ٢ نقطة
, تيم : رينو . هي آرين بتاكل ازاى !؟
, فهد : قبض ع ايديه من الغيره . وقرب من تيم .
, رينو : فتحت عينيها من سؤال تيم . وبصت لفهد . وقالت احم . هي . هي بتاكل عادي ياتيمو ؟
, تيم : قام وقف . وطلع من شنطته . بسكوت . امسكي يارينو . ده ل آرين. وكل يوم هجبلها واحده .ولما تكبر شويه هجبلها شوكلاته ٢ نقطة
, رينو : ابتسمت . وبصت لفهد هتجبلها شوكليت كل يوم ياتيمو .
, تيم ،: ايوه . وهجبلها عروسه .
, رينو : سرحت ف عيون فهد . وقالت وهتجبلها فانوس رمضان ياتيمو .
, فهد : بص ليها . وعيونهم اتعلقت ببعض .
, تيم : ايوه . هجبلها فانوس رمضان . وكمان فستان جميل .
, رينو : اتنهدت بحب . وهتجبلها . ساعه وسلسه ياتيمو !؟
, فهد : سرح ف عينها وافتكر لما كان بيجبلها كل ده.
, تيم : ايوه . انا هجيب ل آرين كل حاجه حلوه . ولما تكبر انا هوصلها المدرسه . ومحدش رد ع تيم
, وتيم : بص ع فهد ورينو . شافهم باصين لبعض كتير. وقال بصوت عالى شويه ياارينو انتى مبتردبش ليه؟
, رينو : فاقت. ها . انا احم معاك ياحبيبى .
, فهد : فاق . واتنهد بحب . وقعد جنبها . وقرب من دونها وهمس . بحبك اوى يارينو .
, رينو. : غمضت عينيها بحب . وانا بموت فيك يا فهد ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, تانى يوم.
, جه اتصال ل فهد من اكرم . إن مدير الجهاز رجع امبارح بليل ودلوقتي المدير موجود ف المكتب .
, فهد : قاله انا جاي حالا و قفل مع اكرم . وقام بسرعه بيلبس .
, رينو : فتحت عينيها . حبيبى ف حاجه ؟
, فهد : بيلبس ومش عارف يقولها ايه ؟.لا مفيش حاجه . مدير الجهاز رجع من السفر ورايح اسلم عليه انا واكرم . ساعه وهكون عندك إن شاء **** . انتى نامي شويه علشان الولاد مسهرينك اوكي ياروحي . وباس جبينها . وسابها ونزل بسرعه . وركب العربيه وساق ووصل الجهاز . ودخل ع المدير .وشاف المدير شكله مرهق وتعبان وشكله حزين . وسلم عليه . وسأله بطريقه مباشره .
, فهد : مراد فين يافندم؟
, المدير : بصله كتير واتنهد وسكت ٢ علامة التعجب
, فهد : خاف وقلبه وقع في رجليه. وقام وقف . مراد جراله حاجه؟
, المدير : بنفى ابدا . مراد كويس الحمدلله٢ علامة التعجب
, فهد : نفخ ومسح وشه بايديه . اووف . طيب حضرتك ممكن تفهمني ف ايه ؟ انا بقالى ١٧ يوم متوتر بسبب اختفاء مراد . هو فين؟ انا سألت عليه ف كل حته. دورت ف كل مكان . ولأن مراد مخابرات اختفي بذكاء . وانا متأكد أنه مختفي وبعلم من سيادتك . ممكن اعرف مراد فين !؟
, المدير : قام وقف بتعب . مراد ف شقته من امبارح بليل ٣ علامة التعجب
, فهد : قام وقف . ومبقاش فاهم حاجه ٢ علامة التعجب
, ولسه هيتكلم . ٣ نقطة
, المدير : . تقدر تروح وتطمن ع مراد بنفسك ٢ علامة التعجب.
, فهد : قلبه بيدق ومش مطمن . وخرج من المكتب بسرعه وخرج جري . وركب العربيه . وساق بسرعه البرق . ووصل الشقه . وخبط ع الباب ومفيش حد بيفتح . وفهد طلع حاجه شبه الدبوس من جيبه وفتح الباب ودخل . وشاف مراد . نايم ع الكنبه . بهدوم متبهدله ومتقطعه واتصدم لما شاف الدم ١٣ شرطةيتبع, خارج القائمة
 
الفصل الرابع والثلاثون والأخير

مريم : ف الليفنج بتكلم رينو ف الفون . ايوه يارينو . اختك نور عزمتنا هى ومحمد ع الغدا انهردا انا وآدم. وعازمه ابله شرين والحج مصطفى وبعتلها بنت سعاد تساعدها.
, رينو : اممم ايوه نور قالتلى الصبح لما كلمتنى وفرحانه اوي انكم رايحين.
, مريم : **** يفرح قلبها وقلبك يانور عيني .
, رينو : اللهم امين يارب . استنى بقى لما احكيلك ع فهد وتيم ههههه اسمعي .وحكتلها ع فهد وتيم ٢ نقطة
, مريم : ههههه بجد و**** . قولى لفهد تيم صغير لسه بدرى ع الغيره . فكرنى ب آدم لما كان بيغير من محمد ع نور هههههه .
, رينو : و**** يامامي زي مابقولك كدا . امبارح فهد حسسنى إن تيم ف الجامعه . وكمان بحكي لنور كانت هلكانه من الضحك ع فهد . ولا بقى لما تيم جه يمشي بيقول لفهد تبقى تعالى خدنى بكره علشان اجيب البسكويت ل آرين . فهد شاله من قفاه وقاله ولااا متجيش هنا تانى . هههههههه .
, مريم : بتضحك وبتتكلم . وشافت فريحه جايه عليها ووشها مرهق .
, فريحه : صباح الخير يا ماما وقعدت جمبها .
, مريم : صباح الورد والفل ع عيونك . عامله ايه دلوقتى ياحبيبتى .
, فريحه : الحمد**** ياحبيبتى .
, رينو : سلميلى عليها يامامي . وقوليلها رينو زعلانه منك ٢ نقطة
, مريم : معقول انتى زعلانه من فريحه . طب استنى هفتح الاسبيكر ونعمل محادثه جماعيه فريحه : ابتسمت بتعب. اذيك يارينو عامله ايه
, رينو : عامله كويسه يامرات اخويا . يالى مبتساليش عليا بقالك كام يوم . ميرسي جدا.
, فريحه : بحزن . غصب عني و**** يارينو انا اسفه ياحبيبتي ٢ نقطة
, رينو : حست بصوتها . وزعلت علشانها . ايه يافريحه بتتأسفى ليه ؟ انا بهزر معاكى . بقولك ايه . انا قاعده ملانه . ومامي قالت انك واخده اجازه من العياده . ماتيجي تقضي معايا كام يوم بليييز مترفضيش .
, فريحه : بصت ل مريم . و**** يارينو مش عارفه . بس كدا هتقل عليكى انتى وفهد .
, رينو : ايوه فعلا هتقعدى ع قلبى انا وفهد . بطلى رخامه بقى . انتى جايه بيت اخوكي واختك . وبيتك كمان اررررجووووكي . تعالى تعالى هخليكى تشيلى آركان وآرين وانااااااااام انااااا ههههههههه .
, مريم : ضحكت . وفكرت علشان شايفه فريحه حزينه وقالت . وماله يافريحه ياريت تروحي تقضي معاها شويه وقت .
, فريحه : بحرج . ايوه ياماما . بس رينو لسه والده . ومريم وآدم هيعملو دوشه فا مش هينفع . علشان رينو تعبانه.
, مريم : فكرت. اممم سيبى مريم وآدم معايه .
, رينو : ولو ان مريم وآدم انا بحبهم جدا ووجودهم بيفرحنى . لكن محلوله اهي يافريحه ياريت متبقيش رخمه بقى .
, فريحه : بحرج . و**** مش عارفه اقولك ايه يارينو ٢ نقطة
, رينو : تقولى اووكي يارينو . انا هحضر شنطة هدومي وجايه اتغدي معاكي يس.
, ضحكو ع رينو .
, فريحه : ابتسمت . شنطة هدومي مره واحده . خلاص يارينو أنا فعلا هاجي اقعد معاكي لكن يومين بس ومن غير شنطة هدوم .
, رينو : اممم بس تعالى انتى بس . وهنطلب بيتزا انهردا .
, فريحه : هو فهد فين ؟ جمبك ؟.
, رينو : لا فهد نزل من شويه . قال إن مدير الجهاز رجع من السفر ورايح يسلم عليه ٢ نقطة
, فريحه : قلبها دق . احم طيب يارينو . انا هاقوم البس وجيالك دلوقتى . وقامت بسرعه وقلبها جواه امل إن فهد ممكن يطمنها ع مراد.
, مريم : رينو مش عايزه حاجه ابعتهالك مع فريحه ؟
, رينو ؛ عايزه سلامتك يامامي **** يخليكى لينا يارب . وسمعت آركان بيعيط وقامت بسرعه.
, مريم : تسلمي ياقلبى . اهي اختك نور بترن اهي . مستعجله عيزاني اكون عندها من الصبح .
, رينو : ومالو يامامي دى تفرح قوى ياحبيبتى ردي عليها . وانا هشوف آركان ٢ نقطة وقفلو ٢ نقطة
, فريحه : بتلبس واتصلت ع فهد لكن غير متاح . ونزلت . وسلمت ع ولادها وقالت لمريم ماما انتى معزومه ع الغدا انهردا عند خالو محمد . طيب مريم وآدم ٢ نقطة
, مريم : ابتسمت . متقلقيش يافريحه . دول ولاد الغالى . انا هاخدهم معايه يلعبو مع تيم وتمارا . روحي انتى وخلى بالك من نفسك . وحاولى تخرجي من الحزن الل جواكي وسيببها ع **** ٢ نقطة
, فريحه : ونعم ب**** . وسلمت عليها وخرجت . وركبت العربيه وساقت . وكل تفكيرها إن المدير موجود . واكيد فهد هيعرف جوزها ف ماموريه فعلا ولا مسافر وبعد عنها ٢ نقطة
, وبعد شويه ٢ نقطة فريحه وصلت وزينب فتحت . اهلا ست الدكتوره فريحه .
, فريحه : دخلت اذيك يا زينب . فهد جه من بره؟
, زينب : لا ياست فريحه . لسه مجاش .
, فريحه : اتنهدت بزعل . ماشي يا زينب رينو فين .؟
, زينب : ست رينو . جوه مع الولاد اتفضلى .
, فريحه : خبطت ودخلت . وسلمت ع رينو .
, رينو : فاتحه اللاب توب وشايله آرين ومبسوووطه جدااا.
, فريحه : شايله آركان .ولاحظت فرحت رينو . ايه يارينو بتضحكى ع ايه ؟
, رينو : بصتلها بسعاده . ولفت اللاب توب . وقالت بصي يافريحه ع الصوره دي ٣ علامة التعجب
, فريحه : شافت صوره . وقالت بعدم فهم مين دي ٢ علامة التعجب؟ وبعدها بدهشه مش معقول ٤ علامة التعجب
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, : فهد ٢ نقطةفتح الباب ودخل . وشاف مراد . نايم ع الكنبه . بهدوم متبهدله ومتقطعه واتصدم لما شاف الدم .وقلبه وقع من الخوف ٢ نقطةونزل على ركبه بيفوقه . مراد . مراااد .
, مراد : فتح عينيه بتعب . فهد ٣ علامة التعجب؟ وحاول يتعدل لكن تعبان ٢ نقطة
, فهد : استغرب . وساعدو .
, مراد : بتتألم ااه .
, فهد : شك ٢ نقطة ورفع القميص مكان الدم. وشاف شاش عليه ددمم . ف جمب مراد ٢ نقطةواتصدم .ايه دا يامراد ٢ علامة التعجب؟
, مراد : بتتألم وبياخد نفسه بتعب . متشغلش بالك .
, فهد : قوم معايه . قوم . وقومه وسنده ودخله اوضة النوم . وقعدو ع طرف السرير . وراح ع الدولاب . وطلع تيشرت ل مراد .وراح جمبه . وفك اول زورار من القميص ٢ نقطة
, مراد : يبنى متتعبش نفسك انا هاقوم دلوقتي وا٥ نقطةومكملش ٢ نقطة
, فهد : زعق . متعبش نفسي . وانت تاعبنى بقالك بقالك ١٧ يوم . مختفي ومحدش عارف عنك حاجه . امك كل يوم متوتره . وابوك مستنى اتصالك . ومراتك٣ علامة التعجب؟
, مراد : بصله ٢ نقطة
, فهد : كمل ٢ نقطةمرااتك الل ملامحها اتغيرت بسببك . بسبب غباءك . انا عايز اعرف . انت روحت فين ؟ وليه متصلتش عليه . وليه مدير الجهاز كان مسافر كل الوقت ده . وليه انت راجع وبالشكل ده ؟ وليه قافل فونك ؟ انت تعرف قد ايه قلقنا عليك ؟ تعرف قد ايه انا حسيت بالفشل ف أنى اوصلك ؟ تعرف قد ايه انك اتسببت ف وجع فريحه ٢ علامة التعجب؟
, مراد : باصص ع فهد ومنزلش عينيه . وقاله فريحه عامله ايه يا فهد؟
, فهد : اتنهد بزعل . لانه زعق ل مراد وشايف إصابته . واتعدل . تعالى خلينى اساعدك تقلع القميص ده . ورفع ايدو
, مراد : مسك ايدو . فريحه عامله ايه يا فهد؟
, فهد : بصله .انا عارف انك وفريحه اتخانقتو وهي حكتلى كل حاجه فريحه.تعبانه ٢ علامة التعجب ودبلانه بقت هشه وضعيفه يامراد !
, مراد : غمض عينيه واتنهد بزعل وتعب . واتألم.
, فهد : فك زراير القميص . وشاف جروح صغيره ف صدر مراد . واستغرب . وجرح ف جنبه . وبص ل مراد . انت كنت فين يامراد ٢ علامة التعجب؟
, مراد : اتنهد . وبصله انا هاقولك كل حاجه . وقاله ٣ نقطة
, فلاش باك ٢ نقطة
, مراد : صحي تانى يوم الصبح ع صوت فونه.
, وكان المتصل آدم . ورد عليه وكلمه وقاله مفيش اى حاجه حصلت بينه وبين فريحه . وقاله نص ساعه وراجع ع البيت . وقفل . ومراد كان مخنوق من فريحه .ومنمش غير ساعتين بس . وقرر أنه يرجع البيت . ويتجنبها . لانه كل شويه يفتكر صوتها العالى . وعدم ثقتها فيه . واتنهد بديق حقيقي . وقام . ودخل الحمام واتوضي وصلى الضحى . ودخل ع المطبخ وعمل قهوه . وواقف ف المطبخ. وسرح ف الموقف من تانى . وانه مبصش عليها اعجاب .هو بص ليها نفور واستحقار . وديق من طريقتها وانا وضحتلك ده يافريحه ٢ علامة التعجب بما انتي شايفه هزارى هروب لأى حوار بينا ؟ وكمان مش واثقه فيا وبتقولى لما قدامى بتعمل كده اومال من ورايا بتعمل ايه٢ علامة التعجب؟ انا ؟ انا يافريحه ؟ وانتى عارفه انتى عندى ايه !؟ واتنهد ماشي يافريحه . انا هعرفك يعنى ايه تعلى صوتك ع جوزك .وشرب القهوه . وبص ف الساعه . وبيلبس علشان يرجع ع البيت ٢ نقطة وفونه رن وكان رقم دولى . ومراد استغرب . ورد . الو ٢ نقطة
, المدير : بديق . ايوه يا مراد .
, مراد : سيادة المدير . وحس بصوته . خير يافندم . حصل حاجه؟
, المدير : ايوه يا مراد . ف حاجه حصلت . وانا مكنتش عايز اقلقك من امبارح لانى عارف انك لسه تعبان. لكن حاولت اتصل ع أكرم مفيش شبكه . وفهد لسه تعبان ومسافر . وحسن وسمير ف مأموريه ! وانا بره مصر يامراد ٢ علامة التعجب ورغم أنك تعبان لكن عارف انك انت الل هتحل المشكله دي بذكائك .وعلشان كدا اتصلت عليك اخيرا . علشان تقوم بالمهمه دى . وده طلب شخصي . وعايزه ف سريه تامه . فهمت يامراد ٣ علامة التعجب؟
, مراد : قعد ع السرير . خير يافندم سيادتك قلقتنى ٢ علامة التعجب
, المدير : انا هاقولك .انا ليا صديق مقرب ٢ نقطة عندو قريه سياحيه في شرم الشيخ . وعندو ولدين مسافرين بره مصر . وبنت وحيده متجوزه ف السويس وعندها *** ٩سنين اسمه يزن. وسافرت مع جوزها فادي وابنها يزن شرم لوالدها من يومين وقاعده ف فندق والدها. انا اتفاحئت باتصال صديقي عليا امبارح بليل . وكان قلقان جداا وطالب .
, مساعدتى وحكالى الل بيحصل مع بنته وحفيدو ٢ نقطة بنته إيمان جالها من يومين رسالة تهديد . وهي فكرت انها رساله هزار أو جتلها غلط ومقالتش لحد ٢ نقطةلكن امبارح جاتلها رساله من نفس الرقم وبيهددها بالخطف هي وحفيدو ٢ نقطةوبنته خافت وجريت عليه وقالتله٢ علامة التعجب ولما اتصل ع الرقم وبحث وكان من غير اسم . واتقفل . وشدد الحراسه .وكمان ف رقم تانى بعتلها رساله . وفيها معلومات خاصه تخص بنته ف وسط بيتها وعيلتها فاهمنى يامراد ٢ علامة التعجب؟
, مراد : احم . ايوه يا فندم فاهم ٢ نقطة
, المدير : دلوقتي جوزها فادي بحث على الرقم وف ثانيه اتقفل . وبنته الرعب اتملكها . والأغرب من كدا . إن ف رساله جتلها ع ايميل الفيس بوك . وبيقول ف الرساله انه عارف انها بنت مين وانها ف شرم ولابسه ايه . وهي قاعده فين وكمان هددها لو مجمعتش مبلغ ٥ مليون هيخطفها هي وابنها انهرده بليل ٢ علامة التعجب؟ والايميل مجهول الهويه . وإن صديقي اول مره يخاف كدا ٢ علامة التعجب وانا لو كنت ف مصر كنت قلبت الدنيا وجبته من تحت الارض ف ساعه واحده كنت خلصت كل حاجه . لكن انا بره مصر ٢ نقطة
, مراد : يا فندم انت سايب وراك رجاله .وإن شاء **** كل حاجه هتتحل . وهتتحل ف انى اتكلم مع بنته علشان اعرف طرف الخيط . لأن كدا المتصل عارفها كويس جدا . وجدا كمان . لازم اعرف صحابها. هي بتخرج فين بتروح فين . مين يعرف انها مسافره .!؟. انا هسافر شرم حالا ياريت تبعتلى العنوان ف رساله .
, المدير : تمام . انا متشكر جدا يامراد .لكن الل قلقنى اكتر٢ علامة التعجب والل خلانى اتصل عليك دلوقتي وانا بتكلم مع صديقى فجاءه . سمعت صوت بنته بتصرخ ف الفون وشكلها كانت قريبه منه .والخط قطع بعدها . وحاولت اتصل لكن الشبكه وحشه جدا . واتصلت تانى و مردش .
, مراد : كدا الموضوع يقلق فعلا يافندم . متقلقش حضرتك . انا هتصرف . بس ياريت عنوان القريه أو الفندق الل البنت قاعده فيه .
, المدير : تمام ياسيادة المقدم . انا متاكد انك هتحل المشكله . انا فخور جدا بيك يامراد . **** معاك يا ابنى . وقفلو
, مراد : كمل لبس بسرعه . ووصلته رساله خاصه بالعنوان . ونزل جري .وركب العربيه وساق بسرعه . واتصل ع آدم وقاله أنه مسافر . وراح ع البيت بسرعه اخد هدوم وكل مستلزماته.وسال مريم ع فريحه علشان يودعها. وقالتله انها ف العياده . واتغاظ منها لانها متصلتش وراحت شغلها عادى جدا ٢ نقطة وهز راسه وقرر أنه ميتصلش عليها. وقال ل مريم انه هيسافر ف مأموريه مستعجله . وعلشان عارف حالة مريم . قال لكن مفيهاش اى خطر ومش عايزك تقلقي . وطمنها . وسلم عليها . وضم ولاده لقلبه . وسابهم . وخرج وركب تاكسي . وبعدها اتوبيس و سافر ع شرم . وف الطريق المدير اتصل . ومراد رد. والمدير قاله أن صديقى اتصل عليا . وقال إن بنته كانت بتصرخ لان ف رساله جتلها عباره عن صور مرعبه وأنهم هيعملو ف ابنها كدا . وصديقى متوتر جدا وخايف ع بنته . واكدلى انه ملهوش اى أعداء .
, مراد : بدء يفكر . وقال متقلقش يافندم كلها ساعه واكون عنده .
, المدير : اسمع يامراد . اكيد الل بيعمل كده حد قريب جدا من إيمان وفادى . حاول تعرف . وياريت تبلغنى بكل حاجه تحصل . ومش هقولك تانى يامراد الموضوع عايزه ف سريه تامه ٢ نقطة
, . مراد : تمام يافندم ٢ نقطة ومراد وصل وقفل فونه ٢ نقطة وقابل صديق المدير وسلم عليه. وطلب يقعد مع ايمان .وفادى.وشاف الرسايل . والايميل والصوره . واتكلم معاهم كتير . ومراد فهم شخصيتهم . وسألها ع أصدقائها المقربين . ومين بيدخل بيتها . وسأل جوزها. وشاف إن فادى خايف ع مراته وابنه وهيتجنن عليهم . والبنت مرعوبه وقاعده خايفه ومكلبشه ف ابوها . وبتبص يمين وشمال . مراد ساعتها شك ٣ علامة التعجب ليه إيمان خايفه كدا وكلبشت ف ابوها مش ف جوزهااا٢ علامة التعجب؟ حتى لو ابوها سند . ع الاقل جوزها الحمايه والأمان ومراد بص كتير جدا ف عيون فادي . وشافه خايف ع ابنه فعلا ومتوتر . ومراد احتار . واول يوم مراد قعدو منتظر رساله توصل أو ايمان تتخطف. لكن مفيش رسايل تهديد جت ل ايمان ولا اتخطفت . وكان شاكك ف فادى لانه عارف كل خصوصيات بيته . لكن رد فعل جوزها تجاه مراته وابنه بيمسح الشك من عقل مراد . عدي يومين كمان ومجتش رسايل تهديد ومراد حب يتأكد من حاجه . وقال ل ايمان تعالى ممكن اقولك حاجه ع انفراد . وايمان قامت ومراد اخدها ووقف بعيد عن ابوها. لكن قريب من جوزها بحيث أنه يسمع الل مراد هيقوله . وقال واضح أن الل بيهددك موجود هنا ف الفندق بدليل اني من ساعة ما جيت مفيش رساله واحده جت لحضرتك . واظاهر كدا عارفين انى مخابرات وبحقق ف الموضوع. انا مش عايزك تقلقى . وفعلا ف نفس اليوم بليل جت رساله ل ايمان . وكدا شك مراد اتحول ليقين إن فادي هو الل بيهددها . وقرر أنه مايصدمش ابوها لانه ممكن ميصدقش . او ممكن يتهور علشان بنته ويزعق لجوز بنته وكل حاجه تضيع لان اكيد فادي معاه شريك . ومراد فكر ف انه يصاحب فادي ويتفق معاه ع خطه يوقعو بيها المجرم . ومراد يخطط لوحدو من ناحيه تانيه . وبدء كل يوم يتكلم مع فادي . ويفهمو يعمل ايه . والكاميرات هتكون فين . وتسجليات الفون . وكل حاجه . ومراد بيتكلم معاه . وقاله ماتيجي ننزل الميا . ونزلو الميا . وبعدها فادي راح الحمام بغير هدومه . ومراد بسرعه وقبل ما حد يشوفه اخد ساعة فادى من جاكيته وحط فيها جهاز تتبع وحطها ف جاكيت فادى تانى . المدير اتصل وسأل مراد وصلت لفين ٢ علامة التعجب؟ ومراد قاله ع كل حاجه وخططه الل ناوى ينفذها٣ نقطة
, . وعدى يومين كمان . ومراد متابع جهاز التتبع . وف يوم بليل جهاز التتبع اتحرك لخارج الفندق . مراد بسرعه اتنكر . ونزل ومشي ورا جهاز التتبع . وراقب فادي . وشافه واقف مع بنت بس الرؤيه مش واضحه . وحاول يسمع اى حاجه . وسمعه بيشتم ع مراد وبيضحك ع غباء مراد . وانه حط خطتته كلها قدام عينيه . وضحك هو والبنت واتفقو ع الرساله التانيه هتكون امتى لأنهم عايزين يجمعو الفلوس ف اقرب وقت . ووقفو يتكلمو كلام حب ويتبادلو القبلات . ومراد كدا فهم كل حاجه . ورجع بسرعه ع الفندق . وبعدها بيومين . مراد طلب من والد ايمان انه يقول للكل أن مراد سافر وراجع بكره بليل . حركة تمويه . وقاله كمان انه ياخد العيله كلها ويتغدو بره . وفعلا حصل . والد ايمان قالهم إن المقدم مراد رجع ع مصر حاله طارئه وراجع بكره بليل . وفادي فرح جدا . والد ايمان خد العيله يتغدو بره . ف الوقت ده . مراد دخل اوضة فادي . وفتشها كويس جدا . لكن ملقاش حاجه. وخرج . وف نفس اليوم بليل . فادى خرج . ومراد خرج وراه بمسافه بعيده. وفادي راح فندق تانى . وقابل بنت هناك وخدها وطلع معاها غرفه وقرب منها . ومراد حصله وطلع . وسمع صوت همسات . ولف من الاتجاه التانى . وفتح جزء من الشباك . وصور كل حاجه حصلت بين فادي . وشروق . الل مراد عرف بعد كدا إنها صحبة ايمان الانتيم . وحبت جوزها فادي ووقعته وفادى اتعلق بيها . وعايز يهرب معاها لكن شروق بتفكير اقترحت عليه أنهم يهربو ومعاهم مبلغ محترم . وقالتله ع الخطه وانهم يهددو ايمان . وهي عارفه أن ابوها غنى جدا ومتعلق ببنته الوحيده وحفيدو وهيخاف . وفادي خاف ف الاول . لكن سحر شروق نساه الخوف . واتفقو أن شروق هتبقى بعيد ومعاها الشرايح ووقت ما فادى يبلغها تبعت رساله ل ايمان . ومراد فهم كل حاجه . ورجع ع الفندق . وبعدها بيومين . التهديدات ذادت عن حدها . لو الفلوس مجهزتش بكره ايمان والحفيد هيتخطفو ٢ نقطة ايمان بتعيط وفادي بيمثل الرعب . وابوها مرعوب و قلقان . ومراد مره واحده قعد يضحك . الكل استغرب . ومراد قال . مفيش حد هيخطف ايمان ده كله حوار واكيد هزار . لان احنا بقالنا ١٥ يوم ومحدش نفذ . صدقوني انا هرفع المراقبه وارجع ع مصر . وفادي من جواه قلبه بيرقص سعاده لأن كدا مراد مش هيراقب ايمان . وهيخطفها بكره فعلا ٢ نقطة
, والد ايمان: محتار . واخد مراد ع جمب . وسأله انا عايز اعرف دماغك فيها ايه انا بنتى ف خطر انا هموت من الخوف .
, مراد : متقلقش . انا مقدر قلقك وخوفك . لكن صدقنى كل حاجه بكره هتبقى تمام ٢ نقطة
, الوالد : بترجي طيب ريح قلبى . انت وصلت للمجرم ؟
, مراد : هز راسه ايوه . وياريت منتكلمش ف. حاجه للحساسية الموضوع وياريت بنت حضرتك وجوزها ميعرفوش حاجه لانهم لو عرفو بنتك هتبقى ف خطر حقيقي٢ نقطة
, الوالد . لالالا . اوعدك انى مش هنطق بكلمه واحده ٢ نقطةوقال **** معاك انا واثق فيك لان مديرك واثق فيك جدا واكدلى انك هتحلها إن شاء الله٢ نقطة
, مراد : متشكر جدا ع ثقتك وإن شاء **** هتتحل وبنت حضرتك هتكون بأمان. ودلوقتي لازم الكل يعرف انى راجع ع مصر . وكمان حضرتك ياريت تقلل الحراسه لأن ده هيساعدنى .
, الوالد : حاضر يافندم ٢ نقطة اعتبره حصل .
, تانى يوم . فعلا ايمان اتخطفت هي وابنها .
, والد ايمان ٢ نقطة كان هيتجنن . وكان هيزعق .
, . لكن مراد . فتح الفون وفرجه الصور ع الفيديو صوت وصوره . والراجل . اتصدم من الل سمعه اكتر من الل شافه .
, مراد : انا اسف انى مقولتش ليك ع حقيقة فادى وشروق . لأن عاطفة الأبوة الل جواك ممكن كانت تبوظلى كل حاجه ٢ نقطة
, الوالد: بنتى اتخطفت . هيقتلوها .
, مراد : استحاله يافندم . اولا لأنهم عايزين فديه . ثانيا فادي معندوش الجرأه . لكن انا كمان مقدرش اجازف بحياة بنت حضرتك . متقلقش . بنت حضرتك لابسه صيديرى واقى هي وحفيدك . وكمان معاها جهاز تتبع وجهاز تصنت باتفاق منى وانها متعرفش حتى حضرتك . وانا دلوقتي لازم اتحرك بسرعه علشان اقبض ع شروق . وهتعترف ع فادى الل خرج بره الفندق زى المجنون وعامل نفسه مرعوب وبيدور ع ابنه ومراته الل اتخطفو ٢ نقطة
, الوالد: انا هبعت معاك الحراسه .
, مراد : لا هما مأجرين شقه.قريبه من الفندق والمكان هناك فيه كاميرات مراقبه . وشروق دي مش ساهله واكيد قاعده قدام الجهاز . ولو لمحت اكتر من فرد ممكن تشك . وانا مش عايز اجازف .بحياتهم .انت بس خليك مطمن وانا جاهز بالقوه قريبه من المكان وع اتصال منى بالقبض عليهم. بعد اذنك .
, مراد : لابس قميص ابيض وبنطلون . ومسلح . ومشي ورا جهاز التتبع الل مع ايمان ف السلسله . وكمان اسوره ف ايد يزن .وركب عربيه ووصل للعماره وطلع ع السلم وشاف أن ف كاميرا قدام الباب واكيد شافته. ومفيش مدخل تانى غير الباب .وطلع بسرعه كبيره وكسر الباب بسرعه . وكانت شروق شافته وع اتصال مع فادى وقالتله قبل ما يدخل . وفادى اتحرك ونزل من العربيه بسرعه .
, مراد : دخل وشاف ايمان شكلها مصدوم من إن صحبتها هي الل عيشتها ف رعب . وشروق ماسكه الولد وحطه المسدس ع راسه . وشروق هددته انه يطلع بره لاتقتل يزن .ويزن بيعيط . وايمان قلبها هيقف من الخوف ع ابنها
, مراد : رما السلاح ع الأرض ورفع ايدو لفوق . وبص ورا شروق . وقال لا ياباشا معاها الولد .
, شروق . لفت تشوف مين وراها . ملقتش حد .ولفت بسرعه . شافت مراد ف وشها . وضربها قلم وقعها ع الأرض واتعورت . مراد طلع كلبش وكلبشها . واتصل ع القوه ٢ نقطة وفك الرباط من ايد يزن . وفك الرباط من ع ايمان . وسألها انتى كويسه .
, ايمان رفعت وشها الل مليان دموع . وهزت راسها بلاء .
, مراد : زعل علشانها . وقالها قومى معايا . هرجعك ع الفندق . وبيساعدها تقوم .لانها بتترجف .وقال هات يا يزن ازازة الميا الل هناك دي وشرب مامتك .
, فادي : طالع بسرعه وماسك سكينه . ولما شاف شروق متكلبشه ووشها بينزف مكان القلم اتجنن . وشاف يزن بيمسك ازازة ميا وشاف مراد بيساعد ايمان . وراح بسرعه بحركة غدر وضرب السكينه ف جمب مراد . لكن مراد لحقه قبل السكينه ماتدخل كلها ف جمبه . ومسك ايده . ولفها بقوه . وبايدو التانيه . طلع السكينه من جمبه ومهتمش . ومسك فادي ضربه بكل قوته كسرو حرفيا . لانه مخنوق من الخيانه ٢ نقطة
, وبعدها : طلع ٣ رجاله الل خطفه ايمان ومعاهم ازايز متكسره. وبدؤو بالضرب ف مراد . ومراد اتجنن . وطلع غضبه كله عليهم وضربهم كلهم . وجت القوه .وقبضو ع الكل واتحركو . مراد لف وشاف ايمان مغمي عليها . ويزن بيعيط . ومراد حط ايدو ع جمبه وشاف الدم . مراد قرب من إيمان وشالها ونزل بيها . وحطها ف العربية بتاعة فادى وشاور ليزن وركب جمب مراد . ومراد ساق واتحرك ع الفندق . ووصلهم .وابوها اتصدم من شكل بنته .وحفيدو
, ومراد قرر أنه يرجع ع مصر بليل . ووالد ايمان شاف الدم . وبعت يجيب دكتور لكن مراد رفض . ووالد إيمان كان ممنون لمراد جدا . وطلب منه إن الموضوع يبقى ف سريه تامه ومحدش يعرف علشان خاطر بنته . وقرر انه يسفر مراد ف عربيه بالسواق ع مصر بليل .
, مراد : بص ع ايمان وكانت ساكته من الصدمه من أن جوزها وصحبتها خانوها . وعرفو بعد كده . إن شروق اتصلت ع ايمان وقالتلها انها ف شرم وكل حاجه اتسرقت منها وعايزاها تلحقها . وايمان خرجت وخافت تسيب يزن لوحدو . وخدته معاها . وشاورت لشروق ورايحه تسلم عليها . جت عربيه متفيمه واخدتها . ومراد مراقب كل حاجه . هو كان عايز يثبت ل ايمان لانها عمرها ما هتصدق لانها بتحب جوزها . وكمان صحبتها . وحتى لو كانت شافت الصور . كانت ممكن تقول متفبركه . ومراد كان زعلان عليها .وخرج من الفندق وركب العربيه طول الطريق يفتكر فريحه الل بيعشقها وهي ف لحظه موثقتش فيه . وقرر يروح ع شقته علشان مريم ماتتعبش لما تشوفه كدا. والسواق وصله لحد العماره وكان عايز يطلع معاه يوصله لكن مراد رفض ومراد طلع الشقه . والمدير رجع مصر وعرف كل حاجه من والد ايمان وإن مراد مجروح . واتصل ع مراد وكان مغلق . والمدير بعت دكتوره الخاص لمراد ع الشقه . وشاف الجرج وعقمه وخيطه وطمن المدير من فون الدكتور ونزل ومراد قاعد ع الكنبه بتعب كبير . وفكر كتير ف فريحه الل وحشاه. وفضل قاعد مكانه لحد الصبح ومقدرش يقلع هدومه . وبعدها من التعب محسش ونام .
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, عوده للوقت الحالي .
, فهد : سمع مراد للآخر . وحمد **** انه اتجرح جرح بسيط . وقاله .طيب ليه يامراد متصلتش عليا تعرفنى . او تتصل ع فريحه ٢ نقطة؟
, مراد : مش عارف يافهد . انا كنت مخنوق لوحدى . مخنوق من كل حاجه ومش عايز اكلم حد ولا اقلق حد. وكمان الموضوع كان ف سريه تامه .
, فهد : هز راسه . واتنهد . تمام كويس إن الموضوع عدا ع خير . بس ف حاجه انا مستغربها ٢ علامة التعجب
, مراد : بصله . ايه هي؟
, فهد : انا لما روحت لمدير الجهاز . كان شكله حزين جدا . انا قولت ف مصيبه حصلت ٢ علامة التعجب
, وفون فهد رن وكان المدير . وبص ل مراد . اهو المدير بيتصل اكيد عايز يطمن عليك ٢ نقطة
, مراد : ممكن لأن فونى فاصل من زمان رد عليه ٢ نقطة
, فهد : رد ايوه يافندم . مراد كويس ايوه انا قاعد معاه . تمام . تمام يافندم . اتفضل مراد مع حضرتك ٢ نقطة
, مراد : اخد الفون الو يافندم . الحمد**** تمام . لا الجرح مش عميق للدرجه . وحضرتك اهتميت بيا . انا متشكر جدا لحضرتك . لكن عندى سؤال يافندم . صوت حضرتك مش طبيعي . حصل حاجه ؟ ايييه٣ علامة التعجب لا حول ولاقوة إلا ب**** . **** يشفيه يارب . إن شاء **** يافندم . وياريت يافندم ابقى اطمن عليه من خلال حضرتك . تمام يا فندم تمام مع السلامه . وقفل . وهز راسه بزعل واتنهد.
, فهد : ايه يامراد ف ايه،؟
, مراد : والد ايمان شكله مستحملتش الصدمه. وجاتله جلطه ونقلوه ع المستشفى .
, فهد : لا حول ولاقوة إلا ب**** . **** يشفيه إن شاء **** . وقال يبقى ده سبب حزن المدير .
, مراد : بيتاالم . من جمبه ٢ نقطة
, فهد : شافه . وجاي يقلعه القميص . لكن جاتله فكره . وقام . تعالى يامراد ارتاح ع السرير . وهعملك حاجه تشربها . واشوفلك مسكن . وبعدين اغير ليك هدومك دى .
, مراد : رجع ع السرير . وغمض عينيه بتعب .
, فهد : رجع التيشرت الدولاب واخد فونه وخرج . ودخل المطبخ . واتصل ع فريحه ٢ نقطة وردت عليه بسرعه .وعرف انها عندو ف البيت وقالها طيب تعالى ع شقتك .
, فريحه : قامت من مكانها ٢ نقطة
, فهد : اسمعى مش عايز حد يعرف . انتى رايحه فين . تعالى بسرعه وقفل ٢ نقطة
, رينو : كانت ف الحمام وخرجت . شافت فريحه . بتحط فونها ف الشنطه بسرعه ومتلخبطه ٢ نقطةوسألتها ف ايه يافريحه ،
, فريحه : ها . وبلخبطه انا . انا .
, رينو : انا انا ايه . انا سمعت صوت فونك كان بيرن .
, فريحه : ها اه ايوه . ايوه . دى. دي البنت الل ف العياده .وقالت ف حاله مستعجله ولازم الحقها حالا . بصي انا هنزل دلوقتي . اشوف ف ايه . وهرجعلك تمام ٢ نقطة
, رينو : هزت راسها . اوكي . خلى بالك من نفسك.
, فريحه : قلبها بيدق . وانتى كمان . وخرجت بسرعه . وسايقه العربيه . وبتفكر . ياترى مراد رجع . طيب فهد مقاليش غير تعالى ع شقتك . طيب حصل حاجه . يارب استر يارب . وقربت توصل شقتها ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم
, فهد : قاعد مع مراد بيشربو قهوه . وحكاله عن كل حاجه حصلت بعد رجوعه من المالديف . وتعب رينو . وانها ولدت بالسلامه من اسبوع . ومراد قلق ف الاول . بس فرح جدا . وفهد فتح الفون وجاب صور ل آركان وآرين . ومراد شافهم وكان مبسوط جدا . وبارك لفهد . وبعد شويه مراد اتعدل وقلع القميص لانه مدايقه. وقعد يتكلم هو وفهد ٣ نقطة وفهد قاله يلا بقى فوق علشان انا مأجل العقيقه لما ترجع وبما انك رجعت بالسلامه . هعمل العقيقه الأسبوع الل جاي ٢ نقطة مراد بص ل فهد . فريحه عامله ايه يا فهد ؟
, فهد : عايز الصراحه انا زعلان منك . لان فريحه متستاهلش رد فعلك ده . ع الاقل كنت اتصل عليها . فريحه مر عليها وقت صعب جدا . وخصوصاً انها مفكره انك سافرت وسبتها كنوع من العقاب ٢ علامة التعجب.
, مراد : اتنهد بتعب . انا اسافر واعاقب فريحه؟ وبص ل فهد . انا عمرى ما فكر ف كدا ابدا . الموضوع تافهه جدا . انت لو كنت شوفت البنت غصب عنك كنت هتبص عليها . ايوه **** أمرنا بغض البصر . انا لفيت ع صوت بنت بتتكلم ورايا . وغصب عني بصيت عليها لكن استحقار . وكنت واقف بضحك ع طريقة فريحه معاها . وكلام البنت ع الكلب . كنت باصص للموضوع من ناحيه تانيه خالص . فريحه فهمت انى باصص عليها اعجاب . انا عارف انه غصب عنها. لان أي ست بتحب جوزها بتغير عليه . وانا فهمتها ان مش دي الل هبصلها . وكمان فهمتها ان طريقتها مستفزه . فريحه مصدتقتنيش . المفروض كانت وثقت ف كلامى . وحتى لو زعلت وسكتت كنت أنا هقدر زعلها وهصالحها . لكن علت صوتها عليا .ومش مره واحده لأ مره واتنين وف النهايه انها بردو مش واثقه فيا. واتنهد
, فريحه دي حاجه كبيره اوي يا فهد .انا عمرى ما حب اشوفها زعلانه ابدا .وبما أنها حكتلك ع كل حاجه . هي شايفه انى بهرب بهزارى معاها من اي جدال او حوار ! فريحه مش قادره تفهم انى مش عارف حتى ابص لغيرها . فريحه حبى ليها مختلف عن حبك ل رينو . مختلف عن حب محمد لنور. مختلف حتى عن حب آدم ل مريم . فريحه بنتى وصحبتى ومراتى فريحه ضحكتى يافهد .
, فهد : بيسمع مراد . ومبسوط من كمية العشق الل ف قلب مراد لأخته . وفهد شرحله موقف فريحه . وتعبها النفسي . وانها متقصدش وكانت عايزه توصلك بأي طريقه ٣ نقطة
, والباب اتفتح : ومراد بص لفهد . وفهد ابتسم اول ما سمع صوت الباب .
, فريحه : وصلت وطلعت بسرعه . وفتحت باب الشقه بتوتر ورجفه . ودخلت . وشافت شنطة مراد . وقلبها دق جامد . وضحكت بدموع . وف نفس الوقت صعبان عليها نفسها من بعدو عنها .وشافت مفاتيح فهد.وندهت بتوتر . ف٢ نقطةفهد ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, مراد : سمع صوتها وقلبه بيدق وبص ل فهد ٢ نقطة
, فهد : قام وقف . وهز راسه ايوه انا الل قولتلها تيجي . حلو مشاكلكو بعيد عنى . انا عندى عيال عايز اربيها .وضحك . اسمع انا هنزل دلوقتي .وهبعتلك اوردر غدا . وحاول تتفاهم معاها . زي ما فريحه ضحكتك ٢ نقطة انت روحها فاهم . يلا سلام . وخرج .
, مراد : قاعد . ومش عارف هيقابلها ازاى ٣ علامة التعجب؟
, فهد : خرج ل فريحه . وجريت عليه . هو هنا . هو كويس . حصل معاه حاجه . وجريت تدخل ع الأوضه؟
, فهد : مسكها . استنى يافريحه . اسمعى . مراد مكانش مسافر برغبته . مراد كان ف مأموريه . مراد معندوش حد مهم غير فريحته وبس فاهمه .
, فريحه : بدموع . وقالت جواها . لأ يافهد لأ . مراد مش صعبت عليه فريحه وسابها ومشي.
, فهد : حس بيها . واتنهد . وباس جبينها . صدقيني مراد ميقصدش .انا لازم انزل علشان متاخرش اكتر من كده ع رينو واخد مفاتيحه وخرج ٢ نقطة
, مراد : شاف القميص الل عليه ددمم جمبه . وشاله خباه علشان متقلقش . وقام بتعب . علشان يجيب تيشريت علشان ماتشوفش الجرح . واتحرك خطوتين . ووقف مكانه . لأن فريحه دخلت عليه .
, فريحه : واقفه بتعيط . واستغربت ليه مراد . مخرجكش من الأوضه . وقالت ممكن يكون ف الحمام . وقلبها ملهوف عليه . ودخلت الاوضه . ووقفت مكانها لما شافت مرادها وحبيبها . وبصت ليه بشوق كبير . ع لهفه ع لوم وعتاب . وصعبت عليها نفسها . ودموعها نزلت وغمضت عينيها .
, مراد : زعل جدا . لما شاف وشها مرهق وتعبانه وهشه فعلا . ومقدرش يستحمل نظرتها ليه . وغمض عينيه واخد نفس عميق . وزعل جدا لأن اول مره فريحه ماتجريش عليه بلهفه ٢ علامة التعجب
, فريحه : شافت الشاش والدم . واتصدمت بخوف . لكن خبت لهفتها ٢ نقطةومسحت دموعها . واتحركت وجابت علبة الاسعافات . ومسكت ايد مراد وقبلهم الاتنين بيدق . وقعدته ع طرف السرير . من غير ما تتكلم . وقعدت وفتحت علبة الاسعافات ٢ نقطةعلشان تعقم الجرح ومن جواها مرعوبه وخايفه لا تكون رصاصه ٢ نقطة
, مراد : اتحرك معاها وقعد . وعينيه عليها . ونفسه يقولها وحشتينى . ونفسه يضمها لقلبه
, فريحه : دموعها نازله . وشالت الشاش بقلب موجوع . وشافت الخياطه . وعرفت انه جرح سكينه . وصعب عليها جدا . ودموعها نازله زى المطر . بصمت . وحاولت تغير ع الجرح بصعوبه وايديها كانت فيها رعشه .
, مراد : منزلش عينيه من عليها . واكتشف أنه مكنش عايش ف بعده عنها . ونفسه انها تتكلم.
, فريحه : غيرت ع الجرح بصمت. وقامت واخدت الشاش القديم . وخرجت بسرعه ع المطبخ . ووقفت تعيط بهستريا وحطت ايديها ع بوقها علشان مايسمعش . واتفاجئت . ب مراد بيحضنها من الخلف ودفن وشه في حجابها .بحب كبير وساكت .
, فريحه : قلبها بيدق وبتعيط ومشاعر متلخبطه.
, مراد : بحزن . انا اسف ٢ نقطة
, فريحه : بتعيط بصوت مسموع ٢ نقطةوحطت وشها بين ايديها ٢ نقطة
, مراد : قلبه وجعه عليها . ولفها ليه . وشال ايديها من ع وشها . وبص ليها . انتى عارفه انى مبحبش اشوفك زعلانه . ونزل ايديها ومسح دموعها وقرب منها وضمها لقلبه باشتياق كبير .
, فريحه : من عشقها ليه رفعت ايديها وحضنته باشتياق اكبر . وعيطت بصوت عالى . واتكلمت بعياط وشهقات .ليه يامراد ؟ ليه تبعد عنى ؟ ليه سافرت ومودعتنيش !؟ انا هونت عليك ليه؟ انت عارف انى مقصدش كل الل حصل . وعارف انى بثق فيك اكتر من نفسي . انا بثق فيك ولو قولتلى ارمي نفسك ف النار وهنقذك انا هرمي نفسي لانى واثقه فيك . مراد كانت غيره مش اكتر . ومش قصدى أن صوتى يعلا عليك . لكن مش من حقك انك تعاقبنى كدا . انا كنت بموت ف غيابك يا مراد كفايه بقى انا بتعذب ف بعدك لما بكون عارفه انت فين . المرادى معرفش عنك حاجه مسافر ولا مأموريه . شغل ولا بتعاقبنى . انا عايشه ف حيره وتعب بسببك يامراد . ليه يامراد ؟ ليه انا استاهل منك كل ده ؟. ليه بتعمل فيا كدا ؟
, مراد : بيسمعها . وضمها اكتر .ودفن وشه في رقبتها ومسد ع ضهرها . علشان خاطرى بطلى عياط . انا اسف بجد . كل حاجه جت بسرعه. انا عمرى ما فكر انى اعاقبك بالطريقه دي ابدا . كل الحكايه . انى كنت تعبان ومخنوق جدا . فريحه انتى عارفه أن حبى ليكى مختلف . عارفه انى بحبك وبعشقك . وعشقى ليكى ف ابتسامتك وفرحة قلبك انا لايمكن ابص لغيرك ابدا يافريحه . وطلعها من حضنه ومسح دموعها وباس جبينها حقك عليا . حقك ع مرادك ٢ علامة التعجب وابتسم ٢ نقطة ولا زعلك مني نساكي لهفتك عليا ونساكي مرادك !
, فريحه : اترمت ف حضنه . وكلبشت فيه . انت مرادي وحبيبى . انت روحي يامرادي . وحقك عليا انا كمان . انا مكنش قصدي انى أعلى صوتى عليك انا اسفه ووعد منى ليك انى صوتى مش هيعلا عليك ابدا ابدا ياحبيبى.
, مراد : ضمها اكتر . وقال . يا ايه ٣ علامة التعجب؟
, فريحه : ابتسمت ٢ نقطةياحبيبى ٢ علامة التعجب
, مراد : لأ يابنت كوم الشكاير .اسمها يا مرادي ٢ علامة التعجب
, فريحه : ههههههه . ايوه انت مرادي ٢ علامة التعجب
, مراد : سمع ضحكتها وابتسم ٢ نقطة وحشتينى يا فريحه !
, فريحه : ف حضنه و غمضت عينيها بحب . وانت وحشتنى اوى اوى يامرادي .
, مراد : يعنى افهم من كدا إنك مش زعلانه منى ؟
, فريحه : عشقي ليك . بيمحي اى زعل يامراد.
, مراد : اتنهد بحب . انا بعشقك ياقلب مراد.
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, بعد مرور شهرين ٢ نقطة
, مراد بعد ماصالح فريحه . قعد معاها وحكالها كل الل حصل . وفريحه قعدت معاه ف الشقه اليومين الل كانت هتقعدهم عند رينو . واهتمت بجرح مراد وكانو يومين مميزين .
, ومراد اتصل ع فهد من فون فريحه . يجيب ليه ميرو وآدم . علشان وحشينه جدااا ٢ نقطة
, فهد : لما رجع البيت . رينو قالتله أن فريحه راحت العياده شغل طارئ وراجعه تانى . فهد ابتسم وحكى ل رينو كل حاجه عن مراد وفريحه وانها حاليا مع مراد وطلب ليهم غدا . وطلب من رينو متعرفش حد من العيله إن مراد رجع . لانه عندو جرح بسيط وخايف ع مريم . ورينو فرحت لرجوع مراد . وعيطت لما عرفت بجرحه . وصممت انها تزوره . وفهد قالها انتى تعبانه . ويومين وهنروحله انا وانتى . وبعد يومين . فهد جاب ميرو وآدم . واخدهم مع رينو وآركان وارين وراحو لمراد وفريحه . وقضو وقت حلو مع بعض ٢ نقطة
, مراد بدء يتحسن ورجع ع البيت . لمريوم الل وحشاه . وآدم الل استقبله بحب كبير . وآدم ومريم وزين وريتال شافو ضحكة فريحه من جديد ٢ نقطة
, فريحه اتصدمت بزهول لما شافت عوض . وهو جاي ل زينب . وعرفت انه خطيبها وفرحهم بعد شهر . ومراد قالها أن يوم المشكله كان رايح يقولها ع عوض . لكن حصل العكس .
, وبعدها : فهد عمل العقيقه ف فيلا السيوفى . وعزم كل العيله . واكرم صاحبه . وكانت ليله جميله ومميزه . ورينو كانت مبسوطه جدا وروحها متعلقه بولادها . وتيم الل واقف جنبها ديما .
, وبعدها بكام يوم مراد اتحسن تماما . واخد فريحه ع شقتهم لوحدهم . وكان عاملها مفاجأه مميزه وعشا مميز ف البيت . وفريحه فرحت جدا . ولبست فستان سهره مراد جابو ليها هديه . ورقصو سلو مع بعض . واشتياقهم لبعض نساهم العالم وقربو من بعض بكل شوق وحب كبير .
, وبعدها باسبوع تقريبا . تم كتب كتاب عوض وزينب . وآدم عملهم فرح ف جنينة الفيلا وحفله كبيره . وعزم فيها كل العيله . وزينب عيطت كتير من الفرحه . وشكرت آدم ومريم . ودعتلهم بطول العمر . ودعت كتير جدا بدموع فرحه . وعوض كان مبسوط وفرحان أنه اخيرا هيتجوز بنت الجيران الل اتعذب بسبب رفض والدته . ع ما اتجوزها . وتم الحمد**** الفرح ع خير . وزينب أصبحت مرات عوض قولا وفعلا . وهدية فهد ورينو . ل زينب .كانت اسبوع عسل ف اسكندريه . وزينب كانت هتموت من الفرحه وزغرطت كتير والكل ضحك ع رد فعلها . والكل كان مبسوط لما شافو فرحة جبر الخاطر ع زينب وعوض ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, عوده للوقت الحالي .
, الساعه ٨ مساءا عند فهد .
, رينو : قاعده جمب فهد ف الليفنج . وشايله آرين .ونايمه . ورينو بتنام على نفسها .
, فهد : شايل آركان . وبيلاعبه . وبص ع رينو . وشافها بتغمض عينيها . وابتسم . رينو ٢ علامة التعجب
, رينو : فتحت عينيها . ها . احم ايوه يا فهد كنت بتقول حاجه؟
, فهد : لا ياقلب فهد مقولتش حاجه .
, رينو : بتعب . فهد انا نفسي انام جدا . وحطت راسها ع كتفه ٢ نقطة
, فهد : ابتسم . ونده ع بنت شغاله عند رنا واسمها . دعاء . وجت . نعم ياسي فهد
, فهد : تعالى امسكى آركان وخلى بالك مش عايزو يعيط.
, دعاء : حاضر واخدت آركان ودخلت جوه.
, فهد : شال آرين من رينو . ونيمها ف سريرها
, رينو : قامت وراحت بسرعه ع السرير . تنام شويه .
, فهد : دخل وقعد جنبها ع السرير . نمتى؟
, رينو : لسه . ف حاجه ياحبيبى ؟
, فهد : ايوه عايز اتكلم معاكى بخصوص التقديم ف جامعة بريطانيا !
, رينو : اووه دا انا نسيت خالص . واتعدلت وحطت راسها ع صدره .
, فهد : بيلاعب خصلات شعرها . انا فاكر ياحبيبتي . فاضل شهر والدراسه تبدء . بس عايزين نتفق .هقدملك و هنسافر امتى؟ وآركان وارين هتعملى ايه معاهم . وضعك هيبقى ازاى ؟
, رينو : اتنهدت بحيره . مش عارفه يا فهد!
, فهد : ايه رايك . نشوف بيبى سيتر . مع انى مش حابب إن ولادي يتربو بالطريقه دي لكن علشان انا وعدتك بالسفر .
, رينو : بيبى سيتر !؟ لأ يافهد لأ . انا بسمع حجات كتير وحشه عن الناس دي . لأ. وكمان انا مش ها آمن ع ولادي مع حد غريب . ولادي يتربو ف حضنى وع ايدى وايد مامي وماما رنا . زي ما اتربينا .
, فهد : طيب عندك حل تانى ٢ علامة التعجب فاضل شهر ع دراستك . وهتبقى ف بلد تانيه انا وانتى وآركان وارين وعايزين رعايه .
, رينو : بتفكير . امم وكمان أنت قريب جدا هترجع شغلك هنا في الجهاز .
, فهد : اتنهد بحيره . ومش عايز يقولها مش هينفع نسافر . لأنه وعدها . ومش عايز يعمل مشكله كبيره بينهم ٢ نقطة وسرح كتير .هو ورينو بيفكرو ف حل . وفاق ع صوت رينو ٢ نقطة
, رينو : مش هينفع نسافر يافهد ٢ علامة التعجب
, فهد : من جواه مبسوط ان ده قرارها هي ٢ علامة التعجب لكن زعل علشانها . حبيبتي انتى متاكده من قرارك ده ؟
, رينو : اتعدلت وباسته من خدو . ايوه متأكده . انا هكمل تعليمى هنا . وهنجح هنا . هنجح ف بيتى أولا . وهنجح ف تعليمى هنا ف بلدى . وبما انى متفوقه . اقدر اتفوق ع نفسي هنا واحقق حلمى هنا وانت جمبى . وولادي جمبى مش علشان شهاده اعلقها ع الحيط . اجازف بحياة ولادى . وكمان شغلك . انا قررت منسافرش . لكن بشرط ٣ علامة التعجب
, فهد : بيسمعها . وقلبه مبسوط من معشوقته . وقال شرط ايه ؟
, رينو : إنك توعدي . ف الاجازه الكبيره . تاخدى ع المالديف . وع نفس الجزيره . واجري المرادي برحتى ع الشط وننزل الميا . وتأكلنى نفس أكلة السمك . وترسملى نفس القلب . وتسمعنى نفس الشعر . ونشوف الشروق والغروب مع بعض . موافق!؟
, فهد : قلبه دق وابتسم . وقرب منها وهمس . وعد من فهد السيوفى . ل لارين العدوي . انه هينفذ ويحقق كل امنيه ليها تتمناها .وقرب منها وباسها البوسه المعهوده . بكل عشق ورينو تاهت ف عشق الفهد ٣ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, بعد شهر
, رعد : قاعد ف المكتب . والباب خبط .
, رعد : ادخل .
, الباب : خبط تانى ٢ نقطة
, رعد : بديق . اتفضل ادخل ٢ نقطة
, الباب خبط تانى .
, رعد : قام بنرفزه يفتح .اظاهر الل بيخبط اطرش . وفتح الباب . وشاف واحده واقفه. لابسه بنطلون واسع وعليه بلوزه طويله و**** ولبسها محتشم . وبصه ف الارض ٢ نقطة وقال ايوه . اي خدمه ٢ نقطة
, البنت : قلبها بيدق . ومردتش .ورفعت عينيها
, رعد : رفع عينيه ودقق النظر ٢ نقطة وقلبه بيدق بسرعه كبيره جدا ومزهول . معقول ٣ علامة التعجب؟
, هيلينا : ال سلام عليكم يارعد .
, رعد : فتح عينيه وغمضها بتوهان . ومردش.
, هيلينا : ابتسمت . وكانت ف قمة الجمال .
, وحشتنى اوى يارعد ٣ نقطة
, رعد : شاف قدامه ملاك . وقال هي٣ نقطةهيلينا ٢ نقطة؟
, هيلينا : ايوه هيلينا رعد . أنا رجعت . رجعت ليك زي ما انت عايز . ياترى انت لسه عند وعدك ؟
, رعد : هز راسه . ومش عارف يعمل اى رد فعل . وعينيه مفتوحه ع الاخر ٢ نقطة
, هيلينا : ابتسمت . ممكن ادخل رعد .
, رعد : بلع ريقه بتوتر . واتحرك وشاور ليها تدخل . ومش قادر يتكلم من جمال المفاجآه.
, هيلينا : دخلت وقعدت ع كرسي المكتب .وشاورت ل رعد يقعد .
, رعد : اتفاجئ بحركتها انها قعدت على كرسي المكتب . لكن معلقش وقعد قدامها على الكرسي . وحاول يتكلم . احم هي٢ نقطةهيلينا انتى اتحجبتى ؟
, هيلينا : بتفكير . بفضل **** ثم انت ثم لارين.
, رعد : بعدم فهم . لارين؟ تقصدى الدكتوره لارين العدوي؟
, هيلينا : هزت راسها بابتسامه . ايوه لارين العدوى . زوجة سفيان .يا ٢ نقطة رعد ٢ نقطة
, رعد : انتبه . رعد ٣ علامة التعجب؟ انتى بتقولى اسمي صح . طيب ازاى .والدكتوره لارين ازاى انا عايز افهم ٢ نقطة؟ ممكن ؟
, هيلينا : انا احكيلك كول خاجه . اسمع رعد . انا و لارين دلوقتى صحاب كيتير .ونتواصل على الانترنت يوميا . لارين علمت هيلينا الاسلام علمت هيلينا ازاى تصلى . وضحكت رعد انا حافظ الفاتحه . وسور قصيره . لارين
, تعبت مع هيلينا كيتير .انا كنت ارفض لبس اسمو ٣ نقطة اسمو اه فوستان ايوه . لكن لارين قالت أنه صعب دلوقتى وممكن ابدء بالليبس ده .يعنى بنطلون واسع بلوز طويل .وقالت فكرى هيلينا ف الأمر . انا بيصراحه فكرت وقولت هيلينا جرب موش تخصر خاجه . وجبت لبس ده وجربته وشوفت أنه كويس موش وحش موش قلل من قيمة هيلينا . ولارين كلمتنى بعدها عن ال**** . وقالت اجرب . وجربت . وداد لما شاف هيلينا بال**** فرح كيتير كيتير اوى . لكن مُام ادايق كيتير وغضبان ع هيلينا . تعرف رعد إن داد كان مدايق من طريقة لبس هيلينا قبل كيدا. وكان ساكت كول ده بضغط من مُام لانها تمتلك نصف ثروة داد . وضحكت . انا اول مره اشوف داد كان عايز يضرب مُام . ههههه ومُام خاف كيتير ووافق ع **** هيلينا . وداد عزمنى ع العشا ف ايطالى وكان مبسوط كيتير . وسأل هيلينا ايه سبب انى اتغيرت قولت ل داد سبب رعد . وقولت ل داد كول خاجه حصلت مخبتش عليه اى حاجه . وداد حبك رعد كيتير . وقال رعد انا نفسي اقابل رعد اشكرو لانه عمل الل انا مقدرتش اعمله ههههه وداد جاب عربيه اخر موديل هديه ل هيلينا ع ال**** . انا قولت ل لارين كول ده . قالت الهديه الحقيقيه انك تروح الحج والعمره علشان زنوب تختفي . وكونت اتكلم كيتير عليك رعد . ولارين علمت هيلينا ازاى اتكلم واقول رعد . ههههههه كونت اقول رأد لكن هي كانت تضحك كيتير وعلمت انا اقول رعد .ولارين وعدنى انى اتعلم كول خاجه لكن واحده واحده . ولكن انا كنت بفكر فيك كيتير رعد . وكونت خايف انك تيتجوز بنت تاني انا كونت اموت رعد . وجيت انا اليوم إلى مصر وقلب هيلينا كان بيدق كيتير .وبصت بقلق ودموع ف عيون رعد . انا خايف انك ترفض هيلينا رعد ٣ نقطة
, رعد : قلبه بيدق بسعاده وبص ف عينيها . تتجوزيني هيلينا ٣ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, ونقول بعد مرور سنتين ٢ نقطة
, رعد : اتقدم ل هيلينا وطلب من آدم وطارق. انهم يكونوا موجودين معاه هو ووالد رعد . ورحبو جدا . وآدم طلب هيلينا ل رعد ووالدها رحب جدا وقرو الفاتحه . وهيلينا طلبت انها تتجوز بعد اسبوع . ورعد اندهش . وآدم ضحك . وقال شقة رعد عندى . ورعد قال أنا شقتى موجوده لكن ع التشطيب . وآدم رفض وقال دي هديه مني ليك . وتم كتب الكتاب . واتعمل فرح فخم جدا ف القاعه والعيله كلها كانت موجوده . وفهد. كان فخور ب رينو لان **** قدرها وقدرت تنقذ هيلينا من الضياع . ورينو افتكرت يوم ما كانت قاعده مع فريحه ولفت ليها اللاب توب . وفريحه ماكنتش مصدقه البنت المحجبه الل ف الصوره تبقى هيلينا ٢ نقطة وهيلينا كانت حرفيا زي البدر بالفستان وال**** والتاج . وغنت بالايطالى . وأغلب الحضور مش فاهمين . ورعد غنى ليها رومانسي . وبعد : سنه من جوازهم **** رزقهم ب سفيان الصغير . وعايشين ف سعاده . وهيلينا حست بطعم الحياه . وشافت أن حياتها ف إسلامها والتزامها ٣ نقطة
, مصطفى عزيز وعيلته عايشين ف هدوء وسعاده . وكريم ومصطفى الصغير زادو من البيت بهجه وحب
, والكل بيجهز علشان رايحين يحضرو حفلة تخرج رينو .
, جاسر الصاوى . وعيلته . مبسوطين جدا .بوجود آسر وكمان فرحت جاسر وملك ومالك اضاعفت لأن ساره حامل ف بنوته . والكل بيجهز علشان حفلة التخرج ٢ نقطة
, زياد جمال وعيلته عايشين ف هدوء وحب . وهدى فرحتها فرحتين . باحفادها من زياد . ياسين و حياه ٢ نقطة الل وجودهم زاد من سعادة زياد وماليكه وعشقهم لبعض بيزيد يوم عن يوم ٢ نقطةوالكل بيجهز علشان حفلة التخرج
, طارق السيوفي وعيلته الجميله الل بتكبر .كان من أسعد الناس ٢ نقطة وفارس فرح جدا بحمل رودي وولادتها المجنونه. وجابت چواد بالسلامه وفارس عشقه بيزيد يوم عن يوم ل رودي المجنونه . وطارق ورودي وچود وچواد مجننين رنا . **** يكون فى عونها . لكن قلب رنا سعيد جدا بأحفادها . چود وآركان وآرين وچواد . والكل بيجهز علشان حفلة التخرج٢ نقطة
, زين . نجح ف شغله وتمت الندوه ع خير . واختار اكتر من شاب عندهم مشاريع صغيره لكن نجاحها مليون ٪ . وآدم وطارق وجاسر وأشرف وزياد وريتال ومالك وساره وبيتر. كل واحد اختار اكتر من مشروع يموله ٢ نقطة والندوه دي سابت اثر ف قلب كل شاب عندو طموح . وزادت من طموحه . وآدم كان اكتر واحد مبسوط وفخور ب إبنه زين . الل مالى مركزه .
, وزين وريتال . حبهم فريد نوعه . ريتال عايزه تخلف تانى لكن زين قالها الحمد لله ع اريان وليليان . وريتال زعلانه . وزين قالها طيب سيبيها ع **** . ويمكن قدام **** يرزقنا . وريتال فرحت جدا . وعشقها ل زينها كل يوم بيكبر وزين هيتجنن من حبه لريتال . وبيجهزو علشان حفلة التخرج ٣ نقطة
, مراد وفريحه ٢ نقطةمن بعد آخر موقف عاشو اجمل سنتين . ومراد اخيرا عرف دلع آدم .وانه اتفق مع فريحه تنادي ع آدم ابنها من خلف آدم وهو قاعد لوحدو وهنشوف رد فعله . وفريحه كانت خايفه لكن مضطره . وآدم كان قاعد ف الليفنج لوحدو وبيقرا ف الجورنال ومراد غمز لفريحه وفريحه وندهت ع ابنها بتوتر .وبصوت مهموس قالت . دومي . وآدم لف وقال نعم ياروحي . واتصدم من أنها فريحه ٢ نقطةومراد ضحك بصوته كله . وقال الحج دومي . وآدم لسعه ع قفاه وقاله اه دومي ياميمو ٢ نقطةومراد وقت الهزار بينه وبين آدم يقوله حج دومي ٢ نقطة ومريم تهلك ضحك عليهم.
, ومراد رجع لشغله ومهمات خفيفه . وف قلب المهمه كان يسيب فهد بليل ٢ نقطة ويروح الفيلا وينط من البلكون علشان يفاجئها ويقرب منها ويقضي معاها وقت جميل .ويمشي ع شغله قبل ما النهار يطلع . ونفس الحوار مع فهد ٢ نقطة وفريحه كانت مبسوطه جدا بعيلتها الصغيره . ومن جواها بتفكر انها تخلف تانى .ومراد لما عرف بنجاح رينو قرر بعد الحلفه وعزم كل العيله ف اكبر مطعم في مصر كلها ع الغدا ع حسابه والعيله كلها وافقت ٢ نقطة والكل بيجهز علشان حفلة التخرج ٢ نقطة
, محمد ونور . عايشين حياه هاديه وجميله . لكن تيم عايز كل فتره يشوف رينو وآرين . وكلامه بيمشي ف الآخر . تمارا كبرت وف كيجي وغيرتها ع محمد ملحوظه جدا . ومفيش بنت من بنات العيله تتجرأ تقعد ع حجر محمد ف وجود تمارا عزيز . وده معزز موقف محمد من ناحية نور الل غيرانه من تمارا . لكن قلبها مبسوط قوي بالعيله الجميله دي وعشقها لمحمد خيال . وعشق محمد ليها عدى المدى . والكل بيجهز علشان حفلة التخرج . وخصوصاً تيم عزيز ٣ نقطة
, آدم واميرته . ع نفس المنوال . حب احترام غرام تقدير عشق ٣ نقطة عشق ال آدم . وجودهم مميز ف اى مكان واي زمان . واخيرا استريحو انهردا . لأن اخر العنقود . نجحت وبتقدير امتياز مع مرتبة الشرف الأولى ع دفعتها . ومريم بتلبس . وآدم كالعاده باللمسات الاخيره قام ولبس ليها عقد نور بتاع والدته لكن جدد فيه وكتب عليه (عشق ال آدم) وقال فيها شعر غزل وساعدها ف ال**** وال****. ومريم دابت ف عشق ال آدم . وساعدته ف لبس البدله .والساعه ورشتله البرفان .ومريم ميرو كبرت وحبها ل آدم بيزيد . وخبطت عليهم ودخلت وجريت ف حضن آدم . ومبتقلوش غير آدم وبس .
, فهد ورينو . عاشو سنتين وكانو مرهقين نوعا ما . بسبب التوأم والدراسه وشغل فهد . لكن مريم ورنا ساعدوهم كتير ف تربية آركان وآرين . رينو رجعت دراستها وفرحت لما عرفت أن غاده هتتجوز اخر السنه من معتز. وفهد رجع شغله مهمات خفيفه . وكان يتصل عليها . ويشتاقلها ورينو بتكون واحشاه ووقت ما مراد يكون موجود . بليل فهد يروح لرينو . ويدخل الشقه ويروح ع اوضة ******* . ويكون مشتاق ل آركان وآرين . ويبوسهم بحنان كبير . ويتأمل فيهم . وبعدها يدخل لمعشوقته الصغيره . الل مشتاق ليها . ورينو تفرح جدا بوجوده . وتحكيله يومها بالكامل . وفهد يقطع كلامها بالبوسه المعهوده . ويقضي معاها وقت مميز . ويرجع ع شغله . وحاليا فهد لسه راجع من مأموريه من يومين . وف اجازه . وكان فخور جدا . بشهادة معشوقته الصغيره . وقرر أنه يعملها مفاجآه ٢ نقطة ويسافرو المالديف . لكن بعد عزومة مراد . انهارده لكل العيله . وهيسافرو اسبوع الاسكندريه كل العيله . ودلوقتي رينو بتلبس ولبست روب التخرج. وفهد قدم ليها هديه جميله . ولبس . واخدو آركان وآرين ونزلو ع الجامعه علشان حفلة التخرج .
, الكل وصل الجامعه . ودخلو القاعه . وقاعدين .
, آدم قاعد وجمبه اميرته . وفهد قاعد جمب آدم وشايل آركان وآرين . وعيونه ع رينو الل واقفه جمب المنصه ومتوتره . وعينيها جت ف عيون فهد . وطمنها . وهمس بحركه من شفايفه . وبيقولها انا جمبك وبحبك . رينو اطمنت شويه . وفاقت ع صوت وهما بيقولو اسمها . وبلعت ريقها بتوتر . وطلعت ع المنصه .
, والكل بيسقف بحفاوه. وزين وقف صفر . ومراد بيصفر . والعيله كلها فرحانه جدا .
, آدم ومريم بيسقفو ومريم ونور دموعهم نازله من الفرحه ٢ نقطة وتيم بيسقف وفرحان
, فهد بيسقف بسعاده وفخر وقلبه مبسوط جدا لنجاح مراته. وشاف آركان وآرين بيقلدوهم وبيسقفو وضحك من قلبه عليهم ٢ نقطة
, رينو : استلمت الشهاده وجسمها كله فيه رجفه. وسلمت ع الدكتوره . وبصت لعيلتها بفرحه كبيره ورفعت أيدها بالشهاده . وعيطت من الفرحه ونزلت ع السلم بسرعه وجريت ف وسط القاعه وراحت اترمت ف حضن آدم ومريم . والكل أتأثر ودموعهم زادت .ومراد راح وضمها لقلبه . وزين . اخدها ف حضنه ونور كانت مبسوطه جدا لنجاح اختها. ورينو كل ده عينيها ع فهد .
, فهد ساب آركان وآرين مع رنا . وراح وابتسم وفتح ايديه ورينو جريت عليه وبتضحك بدموع . وفهد شالها من على الارض ولف بيها كتير وسط فرحه كبيره . من كل الحضور .
, وبعد الحفله . مراد قال للكل ع عنوان المطعم والكل اتحرك ووصلو المطعم .
, ومراد كان مجهز كل حاجه .
, مصطفى عزيز وشيرين ع تربيزه لوحدهم . وآدم ومريم ع تربيزه لوحده . وفهد ورينو . ومحمد ونور . وزياد وماليكه . ومالك وساره . وفارس ورودي . وجاسر وملك .وأشرف وهنا ٢ نقطةو يوسف ومريم وزين وريتال. كل واحد ع تربيزه لوحده هو ومراته وأولاده .
, مراد : قال كل واحد يطلب الغدا الل هو عايزه
, الكل شافها فرصه انه ينتقم من مراد ويطلب أكل غالى اوى . وطلبو الاكل وكان فخم جدا . والكل بياكل ومبسوط .
, .فريحه همست ل مراد . الكل طلب اكل بإفترا بيحبوك اوى هههههه
, مراد : ده انا الل بحبهم اوى . ههههههههه . كلى ياقلبى ولا يهمك جيب السبع ما يخلاش .
, بعد الغدا . مراد قال للكل . الكل يطلب حلو ومشروب زى ما هو عايز . انا عايز الكل يروح ع آخرو .
, آدم : بص ل مراد . وقال ل مريم . انا مش مستريح لابنك . هو شارب حاجه ؟
, مريم : هههههههه . هو مش شارب لا٢ نقطة بس ف حاجه غلط . وضحكو .
, طارق : اطلبى يارنا انتقمى من ابن العدوي.
, رنا : ضحكت . حاضر ياحبيبى اطلبلى انت . انت استاذ ف الانتقام . وضحكو .
, فهد : هو اخوكي مراد سخن ؟
, رينو : ههههههه . دا ابيه مراد قمر .
, فهد : همس . يابت بغير اتلمي . وضحكو .
, رودي : قالت ل فارس لا دي فرصتى بقى . حاجه ببلاش كدا . وانتقمت ف الطلبات . وفارس مزهول منها ٢ نقطة
, الكل طلب .الل هو عايزه ف ناس طلبت حلو وناس طلبت قهوه . وناس طلبت مشروب عصير.
, . مراد : طلب عصير . وبيشرب . وبيضحك وشوب العصير وقع ع فستان فريحه . والكل انتبه .
, مراد : بدهشه . يانهار اسوس . انا . انا اسف ياحبيبتي . ثوانى وقام بسرعه واخد ميرو وآدم . امسكى يامريوم ثوانى كدا . وسأب الولاد معاهم .
, فريحه : بزعل ٢ نقطة قامت وقفت ياخبر . الفستان اتبهدل خالص .
, مراد : راح بسرعه عليها . انا اسف بجد يافريحه . تعالى . معايه روحي الحمام ونضفيه اي حاجه ع ما نرجع ع البيت . وبص للكل مافيش حاجه ياجماعه خير خير . واخد فريحه وراحو الحمام .وقالها انا هقف هنا نضفيه برحتك . وفريحه دخلت الحمام .
, الكل : قاعد مبسوط وبيتكلمو ويهزرو . لكن بعد شويه . مراد وفريحه أتأخرو ٢ نقطة
, جه الجارسون يشيل الاطباق والكاسات الفاضيه . وجاب فاتورة حساب الاكل والشرب وسابها ع كل تربيزه . إلا تربيزة مصطفى وشيرين . حطو الفاتوره بتاعتهم ع تربيزه طارق ٢ نقطة والكل مش فاهم حاجه ٢ نقطة
, آدم : مسك الفاتوره . وكتم الضحكه غصب عنه ٣ نقطةلكن مقدرش هههههههههههه٣ نقطةوالكل مش فاهم حاجه وكمان آدم بيضحك ليه ٢ نقطة؟
, الجارسون . راح ع تربيزة طارق . الحساب لو سمحت ٢ علامة التعجب
, طارق : حساب ٢ علامة التعجب؟ حساب ايه ؟
, الجارسون : حساب الغدا والحلو والقهوه والعصير يافندم . وحساب حضرتو والمدام الل معاه . وشاور ع مصطفى وشيرين ٣ علامة التعجب
, طارق : ضحك . لا يا ابنى ف لبس ف الموضوع . جوز بنتى عازمنا كلنا ع الغدا . واكيد انت تعرفه لانه متفق معاكم ع الحجز و كل حاجه . المقدم مراد العدوي يبقى جوز بنتى ٢ نقطة!
, الجارسون : غنى عن التعريف يافندم . لكن المقدم مراد العدوي . مشي من بدري ٢ علامة التعجب٢ نقطة
, الكل : بص لبعض مزهولين وهمسو لبعض ٢ نقطة
, آدم : هلكان ضحك ع شكل العيله . والل مراد عمله فيهم . ومريم اتحرجت لكن غصب عنها ضحكت من قلبها ع مراد قلبها ٢ نقطة
, فهد : مش بقولك . اخوكي سخن قولتى قمر . هههههههههههه اهو لبس العيله ف الحيط ٢ نقطة
, رينو : ههههه ابيه مراد قمر جدا . بص ع شكل رودي هههههههه . ولا ابيه محمد . لالالا بص ع بابا طارق . ينهار . فهد لف وبص ع طارق . وضحك .
, طارق : فتح عينيه ع الاخر بصدمه . واتغاظ جدا . ااااه يابن ال٣ نقطة
, آدم : كشر عينيه . هااااا ٣ علامة التعجب؟ هههههههههههه.
, مصطفى وشيرين . بيضحكو من قلبهم ع شكل طارق .
, مصطفى : تعرفي رغم موقف مراد ٢ نقطة إلا أنه رفض انى انا الل ادفع الفاتوره هههه ودبس جوز بنتك الل هيتشل من الفرحه ٢ نقطة
, شيرين : فرحة ايه ياحبيبى . ده طارق فقد النطق ههههههه ٢ نقطة
, زياد : مزهول . وماليكه . ودفعو حساب اكلهم.
, زين : بيطلع الفلوس . اه اخويا وعارفه . انا بردو قولت ف حاجه غلط .
, ريتال : بتضحك من قلبها ههههههههه ٢ نقطة
, يوسف : بص للجارسون بيأس اتفضل فيزا كارت تنفع .
, مريم : ههههههههه فظيع يابن عمتو ههههه.
, مالك : بيطلع الفلوس . اه وهي الحدايه هتحدف كتاكيت خد يبنى غرامه .
, ساره : ماسكه بطنها ههههههههه و**** ماقادره مراد علم ع العيله كلها هههههههههه .
, محمد : هز راسه بيأس . وطلع الفلوس اتفضل . وبص ل نور لازم اعمل ل مراد تحليل DNa . انا متأكد أنه اتبدل ف المستشفى . لايمكن يكون اخوكي ابدا .
, نور : هههههههه . محمد بص ع عمو طارق هههههههه .
, محمد : ينهار اسوس ع رأي مراد . طارق اتحول هههههههههههه ٢ نقطة
, فارس : بص ف الفاتوره .وتنح وبص ع رودي . افتريتى يارودي . انتقمتى من مراد ياحبيبتى . اهو مراد هيخلينى اسحب فلوس من البنك علشان كرشك ٢ نقطة
, رودي : هههههههههه عليا النعمه . مراد ده خساره ف البلد دي . ههههههههه . كان ف زتونه هموت عليها . ههههههههه ٢ نقطة
, والكل دفع ما عدا طارق.
, الجارسون : احم يافندم الكل دفع ما عدا حضرتك .
, طارق : متنرفز وبص ل آدم . ان ما جرجرت ابنك ف الاقسام مبقاش انا السيوفى . والكل ضحك عليه . وبص ف الفاتوره . وبص ع رنا . المفروض مكنتيش تسمعي كلامى ف الانتقام ٢ نقطة وطلع الفلوس ودفع الفاتوره ٢ نقطة
, رنا : هههههههههههه . و**** ماقادره ٢ نقطة
, آدم : الصغير . طلع ورقه من جيبه . وقال آدم اتفضل مراد قال الورقه دي اديهالك بعد ماتضحكو ٢ نقطة
, آدم : اخد الورقه وفتحها . هههههههههههه . مراد بيقولكو . بألف هنا ع قلبكم . وبالهنا يا٢ نقطة طاروووق هههههههههههه ٢ نقطة
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, بعد فتره كبيره .
, مراد :ع السرير ومرجع ضهرو لورا وواخد فريحه كلها في حضنه . بعد ما قضو وقت رومانسي مع بعض .
, فريحه : مراد . انا خايفه من العيله ٢ علامة التعجب
, مراد : هههههههههه . لا متخافيش . انا مأمن نفسي كويس اوى . فونى مقفول . وقاعدين ف فندق . ومحدش هيعرف يوصلنا ههههههههه .
, فريحه : انت رهيب يامراد . انا لما خرجت من الحمام وانت شدتنى وخرجنا بسرعه من المطعم . استغربت لكن انت قولتلى انك كنت قاصد توقع عليا العصير .
, مراد : هههههههههههه . طبعا يابنت كوم الشكاير . انتى شوفتى الكل كانت بيطلب بإفترا ازاى خليهم بألف هنا ههههههههه . المهم بقى انك وحشانى اوى . تعالى اقولك انا عايز سكر . علشان عندنا بكره سفر ع اسكندريه . وقرب منها تانى بكل حب وفريحه تاهت ف عشق مرادها ٣ نقطة
, تانى ف اسكندريه .
, كل العيله متجمعه ع نفس الشط . والكل جري ورا مراد علشان ينتقمو منه . ومحدش عارف يلحقه . وكل العيله كانت بتضحك من قلبها . ومراد اعتزر للكل . وانه قال أنا كنت بعزم مش من قلبى و**** ههههههههه بس انتو الل مصدقتو .
, زينب . جت وشايله ابنها . وقالت ل آدم . سي آدم بيه . احط الاكل ع ترابيزات ولا ع الأرض ٢ نقطة
, آدم قال . حطيه ع الأرض ف دايره كبيره٢ نقطة
, وبعد شويه ٢ نقطة زينب جت وقالت للكل . الغدا جاهز يابهوات .
, كل العيله قعدت ع الأرض . كل واحد جمب مراته .
, آدم وجمبه اميرته . ومريم نونو وليليان قاعدين ف حجرو. وآركان قاعد ف حجر مريم
, محمد : قاعد وف حجرو تمارا ونور جمبه .
, مراد : قاعد . آدم ف حجرو وفريحه جمبه .
, والفهد قاعد . وآرين ف حجرو . ومعشوقته جمبه . وتيم جمبها .
, وكل واحد قاعد وجمبه مراته واولاده . واتغدو كلهم مع بعض . وبعد الغدا . كلهم قاعدين مع بعض ٢ نقطة
, تيم : قام قدام الكل . وطلع من جيبه شوكليت امسكي يا آرين . الشوكليت ده ٢ نقطة
, آرين : فرحت وسقفت تيم لاتا واخدتها .
, الكل متابع وضحك ع شكل فهد الل بيمسح وشه بايديه من الغيره .
, آدم : بص ع العيله ف نظره طووويله اوي . وبعدها اتنهد وقال للكل وقال . انا عايز من كل واحد فيكو . يربي الجيل الجديد . زي ما اتربى ع أيدينا . ويشوف الافضل ويعملو ل اولاده . عايزين جيل جديد متسامح بيحب الخير للتانى زي ما اتربيتو . عايزين مريم جديده . وعايزين آدم جديد . قَالَ رَسُولُ ****ِ صلى **** عليه وسلم: «خَيْرُكُمْ خَيْرُكُمْ لِأَهْلِهِ وَأَنَا خَيْرُكُمْ لِأَهْلِي».
, والراجل الل ف ايدو يعمل كل ده . لو طبق شرع **** وسنة رسوله . وعامل مراته بالموده والرحمه . وعاملها بالتى هي أحسن . وعاملها ع انها بنته وحبيبته ومراته هيلاقى معاه ست تقدرو وتحترمه غصب عنها لانها مش هتلاقي فيك عيوب . هي مش محتاجه منك غير كلمه حلوه . كلمه طيبه . وحتى الكلمه الطيبه صدقه . والإبتسامة الل بتبتسمها لمراتك صدقه . كل حاجه هتُأجر عليها . انت لو اشتريت ورده وقدمتها ليها هتفرح اوي . لو جبتلها شوكلاته هتفرح اوي . لو زعلانه وطبطبت عليها هتفرح اوي . هي مش محتاجه قصر ولا محتاجه فلوس كتير جدا . هي محتاجه حنيه . معامله طيبه والدين معامله . والموده والرحمه الل هتعاملها بيها دي هتلاقيها ظهرت ع ولادك . وشربو من نفس الكاس . وطلع جيل جديد متسامح وعندو رحمه موده هيقدمها للجيل الل بعدو . ولو فضلنا ع كدا هتلاقى اجيال المستقبل كلها عندها موده ورحمه ومسؤليه . جيل ناضج .وواعي وفاهم .
, مريم : قالت . والست لازم تتحمل مسؤولية بيتها وجوزها واولادها . لازم تكون الحضن الدافى لجوزها . الل لو دخل عليها ف يوم مخنوق ومهموم تاخدو ف حضنها وتقوله الدنيا متستاهلش اني اشوفك مهموم . كلامك الطيب الجميل هيطيب قلبه وروحه هيهون عليه كتير جدا . وزي ما انتو عارفين .
, لو خلقت المرأة طائراً لكانت طاووساً، و لو خلقت حيواناً لكانت غزالة، و لو خلقت حشرة لكانت فراشة ، و لكـنـها خـلـقـت بشراً، فأصبحت حبيبة و زوجة وأماً رائعة ، و أجمل نعمة للرجل على وجه الأرض ، فلو لم تكن المرأة شيء عظيم جداً لما جعلها **** حورية يكافئ بها المؤمن في الجنة ٢ نقطة
, وسيد البشر قال .قال النبي محمد -صل **** عليه وسلم- : الدنيا متاع وخير متاعها المرأة الصالحة) صدق رسول **** .
, انتى لازم تكونى أم ليه هو هيكون ليكي إبن، الخضوع له بالقناعة وحسن السمع والطاعة، لا تقع عينه منك على قبيح، ولا يشمّ منك إلا أطيب ريح، التفقد لوقت منامه وطعامه وحفظ ماله ورعاية عياله، لا تعصين له أمراً ولا تُفشي له سراً، وإياك والفرح بين يديه إن كان مغتمّاً، والكآبة بين يديه إن كان فرحاً".
, ولو طبقتى شرع **** وسنة رسوله . الحياه الزوجيه هتكون سعيده جدا . وكل السعاده هتكون ف ولادك الل أتربو ع الحب والاحترام والتقدير . هتلاقي جيل جديد . يشع الدنيا بنور جديد وامل جديد . جيل فيه الراجل راجل والست ست . جيل يعرف حقوقه وواجباته . وياريت كلنا نتعامل بالموده والرحمه٣ نقطة
, الكل سمع كلام آدم ومريم . وكل واحد بص ل مراته وباس جبينها بحب كبير. وكل واحده بصت لجوزها وباست ع ايدو باحترام وتقدير ٢ نقطة
, آدم : حاوط كتف مريم . هو قولتلك انهردا بعشقك كام مره ٢ نقطة؟
, مريم : ابتسمت بحب . ٨ مرات بس .
, آدم : أخص عليا . طيب تعالى معايه ع فوق ٢ نقطة
, مريم : ههههههههه ينهارى عليك يا آدم ٢ نقطة
, آدم : قومي يابت ٢ نقطة
, مريم : ههههههه حاضر . وقامت معاه . وطالعين ع السلم اكيد جايب طقم مش كدا ٢ نقطة
, آدم : اسكتى طقم انما ايه ؟ مفاجاه ههههههه.
, مراد : غمز لفريحه . واخدها وهربو ع مكان جنتهم ٢ نقطة
, محمد : باس ع ايد نور . وهمس لها انتى وحشانى اوى.
, نور : وانت كمان وحشتنى اوى ياحماده .
, محمد : لأ بما أن فيها حماده . يبقى نطلع ع عشنا . واخدها وطلعو ع جنتهم ٣ نقطة
, زين : غمز ل ريتال . روتى حبيبتى انتى مش ناسيه الستاير ولا سابيه البلكون مفتوح ٢ نقطة
, ريتال : بكسوف . احنا ف اسكندريه يازينى . وقاعدين ف فندق .
, زين : ومالو يابت . ده حتى الفندق مليان ستاير . تعالى نشدها ونقفل البلكونات . لا احسن النزلاء يبردو ولا حاجه . هههههههههههه.
, ريتال : بدلع . يلا يازينى ٢ نقطة وطلعو ع جنتهم
, ٢٢ شرطةبقلمى مريم نصار
, فهد : بليل . ماشي ع الشط جمب معشوقته . ومحاوط كتفها . وهمس في ودنها . وحشتينى .
, رينو : بحرج وانت كمان وحشتنى اوى يافهد ٢ نقطة
, فهد : عندى لكي مفاجآه ٢ نقطة
, رينو : وقفت . بلهفه قول قول بليييز ٢ نقطة
, فهد : قرب منها وحاوطها من وسطها وباس خدها وهمس . هاخدك وهنقضي احلا ١٥ يوم ع نفس الجزيره . وهنجرى ع الشط انا وانتى. وهننزل الميا الزرقا برحتنا . وها اكلك احلا أكلة سمك اكلتيها ف حياتك . وهرسملك قلب وهيكون اكبر من القلب الل قبله. وهحطلك شموع . وهرقص معاكي وهقولك شعر وهتفضلى ف حضنى لحد الشروق ٣ نقطة
, رينو : اتنطتت من الفرحه . وحضنت فهد .
, فهد : حضنها لقلبه وشالها ولف بيها ٢ نقطة
, رينو : بصت للسما وفردت ايديها وقالت بصوت عالى بحبك . بحباااااااك يافهد .
, فهد : وانا بموت فيكي ( ياعشق الفهد) .
, ف مكان ما . ف غرفة مظلمه . ومساحتها ضيقة ٢ نقطة يوجد صوره ع الحائط . ومن ثم فجأة . غرز بها سكين . وصدر صوت كفحيح افعى . سوف اعود ل انتقم . النهااااايه, خارج القائمة
 
  • عجبني
التفاعلات: Abdalla Elmasry

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%