NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

انا كانت سياحة و فنادق مدرسة الاورام قصدي الاورمان

• عجبني
التفاعلات: Moheb sex
من واحد دي تالت سنه ليه ف تالته ثانوي
متاخديش حاجه من كلامي افضلك عشان هوديكي ف داهيه

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بما ان في ناس كتير اوي في ٣ث هنا ف في حد حابب انه ينصحنا
ع قد ما هي فترة صعبة و فيها توتر و خوف بس اتعاملوا ان الموضوع عادي و مجرد امتحان و مش هو الي هيكون مستقبل كلة معتمد علية +لو حد حاسس با ضغط بسبب كلام ناس ف فكك+ لو ف حد علمي ف خلي معتمد ع فهم عميق فشخ اكتر من الحفظ و كل درس او باب كامل تعلم تلخيص للمهم فية ف كشكول لوحدة و ذاكر و بعد كدا حل و حاول تحل كتير فشخ و حاجات الي تلاقي فيها فكرة او بتغلط فيها سجلها ف كشكول هتلاقي نفسك لحد ليلية الامتحان انك تمام و عندك مراجعات كتير مع نفسك و هي دي الي هتساعدك عشان فيها حاجات مهم و حاجات الي كنت ضعيف فيها و حاجات الي فيها تفكير و كدا تكون جمعت الامتحان و ف يوم الامتحان نام كويس و متخفش انت عملت الي عليك و متخليش ف دماغك فكرة خوف و قلق عشان هتنسيك بجد و خلي عندك اقتناع ان دا مجرد امتحان و تجربة ف حياتك نجحت فيها خير و بركة منجحتش لسة قدامك سكة طويلة و عندك تعليم ذاتي تقدر تكون فية احسن من الي ف كلية قمة خليك ديما طمن و اتعب عشان لكل مجتهد نصيب

• عجبني
التفاعلات: Marioumaa1
بصى نصيحه بجد انعزلى عن صحابك لان كده كده كل واحد بعد السنه دى بيروح كليه مختلفه او نفس الكليه وبيلاقى ناس شبهه اكتر وكده كده بتبعدو عن بعض
وهيبقى مجرد سؤال ف الفون مع زحمه الحياه او خروجه كل فين وفين
ف السنه دى خليها مذاكره وفى هدف واضح بعيد بقى عن ال بيعملو انهم مش بيذاكرو وحواراتهم وذاكرى اوى اوى و نفسك ونفسيتك وحطى تحتهم ٧٠٠خط و بعدين اهلك هيضغطو عليكى اوى او مش هيهتموا راضيهم وكل الدعم وبالتوفيق لو احتاجتى اى شرح او مساعد انا موجود

• عجبني
هو انا عاوز اديكي نصيحه ل بعد 3 ثانوي
اللي هتعيشيه ف ثانوي حاجه والجامعه ليله تانيه خالص
ف حاولي تشدي ع نفسك علشان لو عاوزه كليه من اللي بتقضي ع 99٪ من الجراثيم
وع قد م تقدري اتعلمي انجليزي هيفيدك حدا ولو داخله حاسبات او هتدسه عليكي وع الانجليزي والبرمجه هينفعوكي اوووي

من واحده جايبه ٩٦.٥ % احب اقولك متضغطيش نفسك اعملي اللي عليكي وسيبي كل حاجه علي **** والكليات في الاخر كلها واحد
كلها واحد معادا كليه واحده هي اصعب كليه ف مصر 😉😂

الحاجه الوحيده الي ممكن تتقال انك تجتهدوا وتعملوا الي عليكوا لاخر لحظه واي كان النتيجه فا ده النصيب و حياتك مش هتقف او تنتهي بعد كده لا بالعكس ده لسه بتبدأ

• عجبني
الموضوع فى الاول والاخر عايز متابعه اول ب اول يعنى تحاول تذاكر كل يوم جزء صغير متضغطش نفسك بحيث ان فى اخر السنه تبقى عارف كل حاجه ولما تيجى تذاكر تبقى بتراجع

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%