NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

لا احنا عندنا كان الضرب هو اساس الدرس اقبل ما يشرح يستفتح بينا يقعد يضرب وله اكنه بيضرب في بهايم وبعدين يشرح يعم سنين بنت عرص مش عاوز افتكرها
خلاص يعم متفتكرش
الضرب كان عشان بنتكلم فى الحصه او معملناش واجب
غير كدا لا

• بيضحكني
التفاعلات: صقر الغرام 🧡🧡
خلاص يعم متفتكرش
الضرب كان عشان بنتكلم فى الحصه او معملناش واجب
غير كدا لا
ايوا تخيل بقي ضرب بدون سبب كان المدرس ده عنده كلامه مشهوره في الشتاء بما انني في الشتاء كان اول ما تدخل الحصه يقولك افتح ايديك خد عصتين عشان تتدفه كان بيض و**** 😂

ايوا تخيل بقي ضرب بدون سبب كان المدرس ده عنده كلامه مشهوره في الشتاء بما انني في الشتاء كان اول ما تدخل الحصه يقولك افتح ايديك خد عصتين عشان تتدفه كان بيض و**** 😂
لا دا ملعوب فى دماغه
مجربتش ترجه ؟

• بيضحكني
لا دا ملعوب فى دماغه
مجربتش ترجه ؟
وحياتك هو الي كان بيرجني لغايت ما فورت وكرهت التعليم علي 😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: AMG.
وحياتك هو الي كان بيرجني لغايت ما فورت وكرهت التعليم علي 😂😂
يمكن عنده كهربا زياده
بص فى جهاز اسمه افو هاته ب 500ج بس
وظبطه على قياس التيار
وبيطلع منه سلكين حط واحد فى بوقه والثاني فى... 🫢🫢
وشوف القرايه وقولى😂

• بيضحكني
يمكن عنده كهربا زياده
بص فى جهاز اسمه افو هاته ب 500ج بس
وظبطه على قياس التيار
وبيطلع منه سلكين حط واحد فى بوقه والثاني فى... 🫢🫢
وشوف القرايه وقولى😂
هروح اشوف بس صدقني الجهاز هيشخر ساعتها 😂😂😂😂

• جامد
هروح اشوف بس صدقني الجهاز هيشخر ساعتها 😂😂😂😂
طب استنى
فى بنقيس الجهد العالى فى المعامل
فى بار تفريغ شحنه استنى اجيبه واجيلك تحط طرف فى.... 🫢والتانى فى الارض ونفرغ شحنه عشان الجهاز ميفرقعش دا اخره 50 امبير ي جدع😂

• بيضحكني
طب استنى
فى بنقيس الجهد العالى فى المعامل
فى بار تفريغ شحنه استنى اجيبه واجيلك تحط طرف فى.... 🫢والتانى فى الارض ونفرغ شحنه عشان الجهاز ميفرقعش دا اخره 50 امبير ي جدع😂
يبقي هيفرقع بقولك الراجل ده وواحد تاني بتاع انجليزي محطات نوويه بعيد عنك 😂😂😂

• بيضحكني
يبقي هيفرقع بقولك الراجل ده وواحد تاني بتاع انجليزي محطات نوويه بعيد عنك 😂😂😂
طب ما يترفعوا على Grid المصريه ونقفل المحطات الغازيه والكهربا ترخص :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

• بيضحكني
ده في حد غير كده 😂

انا لسه في تانيه بس مخطط لتالته وما بعد تالته في تالته هكمل علي نفي مستوايا مش هحاول أشد علان انا شادد بمافيه الكفايه في اولي وتانيه والمجموع الي هجيبه هشوف الكليات المتاحه واخش الكليه الي انشد ليها وساعتها هفشخ نفسي واحاول اتقرب من الدكاتره بكافه الطرق علشان اقفل أعمال السنه واحاول اجيب امتياز في كل سنه ويبقا اسمي دكتور واشوف كنت عاوز اخش ايه لو مدخلتش الكليه الي انا كنت عاوزها واخد كورسات فيها واتقنها وبعدين اتجوز

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: Marioumaa1
انا لسه في تانيه بس مخطط لتالته وما بعد تالته في تالته هكمل علي نفي مستوايا مش هحاول أشد علان انا شادد بمافيه الكفايه في اولي وتانيه والمجموع الي هجيبه هشوف الكليات المتاحه واخش الكليه الي انشد ليها وساعتها هفشخ نفسي واحاول اتقرب من الدكاتره بكافه الطرق علشان اقفل أعمال السنه واحاول اجيب امتياز في كل سنه ويبقا اسمي دكتور واشوف كنت عاوز اخش ايه لو مدخلتش الكليه الي انا كنت عاوزها واخد كورسات فيها واتقنها وبعدين اتجوز
اقدر ارد بحاجه واحده بس غطيها قبل ما تنام 😂😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: Y0unes و Marioumaa1
بما ان في ناس كتير اوي في ٣ث هنا ف في حد حابب انه ينصحنا
نصيحتي ليكم ك اخ كبير مريت بنفس اللي بتمروا بيه
مش هقولكم ذاكروا و اجتهدوا و الكلام دا لانه مش بيأكل عيش
حضرتك انتي و هو و هي قدامك مستقبل غير مشرق و انتم شايفين الاسعار حواليكم عاملة ازاي
اسئلوا نفسكم سؤال .. هل لو انا بقيت طالب في كلية هتضمنلي اني امارس وظيفة حكومية مطلوبة بمرتب يكفي بيتي افضل ، ولا ادخل كلية زي باقي الكليات و ادعي ليل نهار اني القي شغل و يا عالم هلاقي و لا مش هلاقي .
بناء علي النقطة دي انت بتأهل نفسك انك لازم تذاكر لانه خلاص الوقت قرب ينتهي
و هقولك علي حاجة كمان تخيل كدا تدخل كلية عادية و تلاقي عقلك بيطاردك ان فلان زميلي دخل كلية بيفتخر بيها و انا لا ، اهلي بيشمئزوا مني اني ضيعت مجهودي و كسرت خاطرهم ف لا شيئ
طبعا الارزاق دي حاجة بتاع الخالق ، لكن السعي واجب علينا
الوقت مهم بالنسبالكم يا شباب ، ف نصيحتي ليكم تعالوا علي نفسكم شوية و اهتموا بالوقت الباقي ليكم و ذاكروا لأجل حلم نفسكم تحققوه ، و اللي يحتاج مساعدتي انا تحت امره طالما في إمكاني

• عجبني
يا نهرب با نرجع بزمن سنه اذاكر ماث وارجع تاني

شو يا شباب الثانوية طمنونا عنكم وعن دراستكم 👀

من واحده جايبه ٩٦.٥ % احب اقولك متضغطيش نفسك اعملي اللي عليكي وسيبي كل حاجه علي **** والكليات في الاخر كلها واحد

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ذاكري و اعملي اللي عليكي و متغيريش المدرسين بتوعك الايام ديه خالص لان كل مدرس ليه طريقته في الشرح و لو سيبتي واحد و روحتي لواحد تاني هتتلغبطي و هتوهي لحد ما تفهمي منه و يعيد من الاول فبلاش تغلطي غلطة زي ديه و **** يوفقك و تدخلي الكلية اللي انت نفسك فيها و لو احتاجتي اي حاجة كلميني

• عجبني
خدي نصيحة شخص كان من اوائل الثانويه واتخرج ال 9 على دفعته من واحده من اصعب الجامعات في الطب واحسب ان **** نفعني بالمبدأ ده في حياتي :

1. اياكي تحطي نفسك في موقف تكوني فيه في المستقبل وانتي بتفكري مع نفسك تقولي لو كان رجع بيا الزمن كنت عملت كذا وكذا زياده
دايما ادي كل حاجه حقها في حياتك المذاكره اللعب , مكافاتك لذاتك ع اي انجاز وكذلك لحظات فشلك ويأسك واعملي المطلوب منك بالظبط كأن ده اخر حاجه هتعمليها في حياتك

2. ذاكري العلم لمجرد العلم واستمتعي بيه مش للامتحان واحترميه هيديكي من خيره وزي ما قال الشاعر

العلم زين وتشريف لصاحبه .. فاطلب هديت فنون العلم والأدبُ

العلم كنز ذخر لا نفاذ له .. نعم القرين إذا ما صاحب صحبُ

قد يجمع المرء مالا ثم يحرمه .. عما قليل فيلقى الذل والحرب

وجامع العلم مغبون به أبدا .. ولا يحاذر منه الفوت والسلب

يا جامع العلم نعم الذخر تجمعه .. لا تعدلنّ به درّاً ولا ذهب ..

3. بعد م تعملي كل ده هيكون هدفك الوحيد الاستمتاع بالتجربه والخبره المصاحبه ليها
اما النتيجه ده شيء مش بتاعك نهائي ده نصيب وتوفيق بنسبة كبيره واجتهادك السابق ده بنسبة صغيره

بالتوفيق في الثانويه لكل الموجودين وان شاء **** نسمع منكوا اخبار كويسه قريب 👌👌

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%