NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية تاجر السعادة ـ | السلسلة الثالثة | ـ عشرة أجزاء 16/9/2022

تم أضافة الجزء العاشر والأخير مع تمنيات هيئة الأشراف والنقاد بمزيد من الأبداع

يسطا ليه نزلت الجزء

الناس كلها هتزعل علي فراق القرع دي و****

مش عارف انا حماده حماده بتجيب في سيرتي ليه ها ليه

• عجبني
التفاعلات: حاكم الشاات
صدق انا كنت مستني الجزء جدا بس بعد ما قراته اتمنيت انه منزلش انا مراعي انك عندك حياه ومشاكل وضغطات بس ي ريت متكونش اخر نرا تكتب فيها بس دي حريتك ومحدش له الحق فيها غير فا رمعاك ي غالي والجزء تحفه وانت كتابتك تحفه وجميل ان حماده والذيب سعدوك فيه وريديم المحبه بنكو

بجد صعب علينا مع ان احنا مبسوطين بالجزء بس حزننا على رحيلك اكبر بكتير اتمنى ترجع تاني وتكون فتره وتعدي بس مش اكتر

كانت فتره طويله من كتاباتك وقصصك، كانت ما بين الواقع والخيال اقرب للواقع مع بعض الخيال اللازم في روايات المبدعين.

أبحرنا معك في عالم مليء بالتلميحات والتنبيهات. ولكن لكل شيء نهاية

أكثر من مرة لمحت للاعتزال وتغيرت لهجة كتابتك في الاجزاء الاخيرة من هذه السلسله ولكن فعلا هذه النهاية هي نهايه المثلى لما حصل في الاجزاء الماضية والسلاسل الفائتة.

ابدعت ابدعت ابدعت ابدعت.

ننتظر جديدك في قادم الايام حتى وان لم نلتقي

الجزء الحزين فعلا في هذه القصة هو: "يلا اسيبكم مع الجزء ده وللاسف دى هتكون اخر مره تشوفونى فيها."

إن كنت ستدخل السجن بسبب كمبيالات أو غيرها، استمر في الكتابة في السجن، ولو كلما كتبت ورقة مزقتها. لا تقتل الإبداع في نفسك. وإن استطعت أن تهرب كتابتك إلى خارج السجن أو تحتفظ بها حتى تخرج، فافعل.

لكن إن كان سيحكم عليك بالإعدام، فنرجو أن ينتفض الحكم، وإن كان هناك ثأر ستقتل به فنرجو أن تنجو من ذلك.

وإن كان بك مرض، فنرجو أن تبرأ. لا ينقطع الأمل والجسد فيه روح. نرجو أن تفرج كربتك وتعود إلينا أو إلى غيرنا. المهم أن تعود.

وشكرا لك.

كسم الفخامة

انا مش عارف اقلك ايه الصراحه يا صقر انت عديت العظمة بكتير يعني الجزء جامد جدا وقفلة كويسه وممكن ناس كتيرر تزعل او تشوف ان سليم مش كان ينفع يموت بس انا شايف ان كده الصح عشان الاحداث تمشى خصوصا انه بيكمل حاجه كانت لازم تحصل من 4000 الاف سنة و حقيقى انا زعلان جدا ان كاتب كبير زيك هيبطل كتابه بس ده حقك خصوصا انك مش لاقى الدعم الى المفروض تلاقيه هنا و بحب اشكرك على انك قدمتلنا 7 سلاسل من 3 قصص من احسن القصص الى قريتها فى حياتى

انت كاتب عظيم ♥💪🔥

مفيش كلمه توفى الابداع الى انت عملته وبقولك عظمه على عظمه على عظمه وفى نفس الوقت بشكر المبدع حماده فتحى على لمسته فة الجزء ده وبقوله انت ابدعت فى الجزيه بتاعتك فى الجزء ده
ورجاء اخير خليك معانا ومتتركناش خدلك فتره اجازه بس متيبناش نهائى انا فاهم انك عندك مشاغل وظروف بس حرام عليك تسيبنا بعد ما اتعلقنا بكتاباتك احنا بقينا نستى اى حاجه تكتبها بفارغ الصبر ريح شويه شهر اتنين تلاته فوق نفسك وارجع تانى اما تسيبنا خالص ارجوك لا
واخيرا لك تحياتى واتمنى ان تتراجع فى قرارك وترجع لنا تانى

بجد انا مش عارف اوصف احساسي بالجزء الاخير ازاي حرفيا مزيج من الاكشن والرعب والكوميديا والحزن انت ايه ياعم صقر ابدعت حرفيا عاش عليك يا صقر الصقور بس فيه حاجة كدة قريتها وقولت اعمل نفسي مش شايفها بس المشكلة انك كتبتها تاني وهي ان دي اخر قصة ده اللي هو ليه ياعم انت ليه عايز تسيب كل الناس دي وتمشي كلنا بنحبك وبنستني قصصك علي طول يا كينج ليه عايز تسيبنا كدة ياعم عندك مشاغل عادي اكتب من فين لفين حتي لو هتتاخر شهر بس متسبيناش حتي لو مش هتكتب اصلا خليك موجود هنا وطمنا عليك علي طول ياعم خلصانة
وحرفيا كان جزء يحط علي قصص كتير في المنتدي هنا وجزء واحد بس مش القصة كلها لان القصة لو اتحطت في مقارنة هتحط علي كل القصص 😂♥️
شكرا ليك يا كينج علي الوقت الممتع اللي قضيناه معاك ومع قصصك 🔥♥️♥️

**** **** عليك يابو صقر ياحلو اى ياعم الجمدااااااااااااااااااااااااااااااااااان ده حرااااااااااااااااااااااااااااام عليك الى انت بتعملو فينا و**** ابكى و**** بس الى زعلنى ان سليم مات بس نهاايه جاااااااااااااااامد فششششششششخ وتقريبا كدا انت مخبى علينا ان فيه سلسله رابعه😂😂

يا كينغ بجد انت كينغ

و انا قرارى اخطفك بعد ما قتلت سليم
مش الحياه قرارات ؟
انا بقى قررت و هنفذ و متفتكرش انى مش هطولك ....
اللى اتعود على عيشة الديابه يبقى ديب

بجد مفيش كلام يوافى حقك انت كاتب مبدع بجد وبجد كان فى مزيج من الفرح والحزن والدموع والفرح تانى انت عملت كوكتيل غريب ليه بجد ياريت ترجع فى قرارك فى انك تبطل كتابه لقنى بجد انت فنان وعماتنا انت وحماده عمرى ما انسى قصصكم علشان كل فتره لازم اقراء من الاول الاخر وكأنه اول مره اقراها انتوا بجد مبدعين وقصص احمد صقر ودياب العاصى وسليم الجراح وعلى الصمدى وإيهاب المحمدي ومازن السرجى وحامد الدهبي حتى بدر السلامى كل ده عمرى مزهق منها وطبعا لا نسى محمد صقر وعبد الرحمن الطحان كله شخصيات جميله وعشنا معاها وحولنا نقلدهم كتير وعلى فاكره الناس ديه بنسبه لينا أبطال ولا همه قتله ولا حاجه الناس ديه عمله كتير اه بس على حق يا صاحبى انت وحماده فتحى ومنقدرش ناسى الديب

اول حاجه أنا شرف ليا ان شخصيه أنا كاتبها تكون موجوده تاني حاجه أنا من اكتر الناس ال عارف الجزء ده تعبك اد أي بس بجد مش لاقي كلام اقوله لا العظمه دي كلها بس حاول تفكر تاني في قرارك وانت سيد قرارك يا صقر

• عجبني
التفاعلات: ابيوسف و حاكم الشاات
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
للاسف يا احمد مع اني شخص رغاي بس مش لاقي كلام اقوله او اعبر بيه عن مشاعري المره دي، انا طول الوقت لما كنت بقرأ قصصك كنت بفضي دماغي من اي حاجه واعيش الاحداث بس المره دي معرفتش بسبب جملة انك هتعتزل والي ضايقني اكتر انك بتقول مش هنشوفك تاني .. مفيش مشكلة انك تبطل كتابة لفترة ومفيش مشكلة حتي في انك تعتزل الكتابة لو ده هيريحك ويكون مناسب لحياتك الي هي تهمنا اكتر من قصصك بس المشكلة الحقيقة انك معتبر الي بينا اننا مجرد ناس بتقرأ قصصك وانك اخرك معانا جزء في قصة هتنزله وبعده تمشي ... صدقني انت بالنسبة لينا او بمعني اصح انت بالنسبة ليا انا شخصيا صديق واخ وان كانت الظروف مسمحتش اننا نتعرف بشكل افضل ... فمفيش مشكلة انك تعتزل لكن في مشكلة انك تمشي .. خليك في المنتدي معانا وطمنا علي اخبارك ومش مهم قصص لو مش قادر او مش حابب.

مش هتكلم في موضوع مبدع وكلام من ده لان مش هيديك حقك .. دا غير اننا حبينا قصصك عشان حبينا احمد سليمان شخصيا اكتر من القصة او ابطالها .. فاتمنالك تكون بخير وسلام ديما.

وعموما واولا واخيرا شكرا ليك وان كانت الكلمة دي اقل بكتير اوي من الي تستحقه وبم انك اعتزلت كتابة فانا اعتزلت قراءة انا كمان ولنا لقاء ان شاء **** يكون قريب :"(

• عجبني
التفاعلات: الكبيرالاول
مش عارف انا حماده حماده بتجيب في سيرتي ليه ها ليه
شكرا ليك انت كمان يا حمادة وشكرا للمستك في القصة كانت جميل اننا نشوف علي الصمدي تاني وان كان المره دي كان مكسور وفاقد الامل عكس طبعه الجنوني.

• عجبني
التفاعلات: حاكم الشاات
طيب مش من الصعب اني اقول رأي لكن من المستحيل ان رأي يوفيك حقك لي حكايه بسيطه انا دخلت المنتدي هنا من زمان و شوفت قصص كتير و كتابات كتير لي ناس كتير جدا في الاول كنت مجرد قارء و الي حد ما كاتب قصه بس مش منزلها لحد ما شوفت قصه احمد صقر (حكايتي) الصراحه و بدون مجامله محبتش بدايتها بس عشقت التطور بتعها القصه كانت بتتطور في كل حاجه سيناريو و حوار و اسلوب ابدعت بجد و انا يمكن الناس تشوفني ببالغ لما اقول ان المحفز ليا اني انشر قصتي كانت انتا في ناس كتير بتحطني في مقارنه معاك بس ها يتصدمه لما يسمعه مني و لي اول مره جمله (صقر انتا لا تقارن باي كاتب) عشت معاك و مع شخصياتك فتره طويله جدا شوفت فيها الحلو و الوحش الطيب و الشرير القوي و الضعيف و كل جزء منك يا صقر يعتبر هو الاستاذ علشان يعلمني ازي اتطور اكتر و انا متشرف اني اتعرفت عليك و متشرف اكتر اني كتبت حاجه و عجبت احمد صقر
شكرا يا صقر لي ابداعك و شكرا لي اسلوبك الراقي في الكتابه و اتمني نفضل اصحاب
اخوك الصغير حماده فتحي

• حبيته
  • عجبني
  • محزن
التفاعلات: ابيوسف، حاكم الشاات و THE BLACK HORSE

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%