NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه بعد تفكير طويل ، هعمل الصح

سقط كثيرا
و انتحرت مراراً
و اكتشفت ألما
و تعلمت فكل مره ان الانتحار لا يفيد و المبدأ الصارخ و الوحيد هو اني خلقت لاترك أثرا ،،،و جدت لأحدث تغييراً
فانا الذي اختار الاثر و اختار التغيير و اخنار حياتي
لا ماضيي و لا سقطاتي و لا انجرافاتي
الاثر الوحيد الهنسيبه هو شوية عضم وسط التراب

• معجبنيش
التفاعلات: Life selector
سقط كثيرا
و انتحرت مراراً
و اكتشفت ألما
و تعلمت فكل مره ان الانتحار لا يفيد و المبدأ الصارخ و الوحيد هو اني خلقت لاترك أثرا ،،،و جدت لأحدث تغييراً
فانا الذي اختار الاثر و اختار التغيير و اخنار حياتي
لا ماضيي و لا سقطاتي و لا انجرافاتي
قول حاجة بالعربى يااعم انا صوتى اتنبح

• أتفق
بعد تفكير طويل :
بعد تفكير طويل اكتشفت ان المجتمع مش هيغرق اكتر من كده لأن احنا خلاص وصلنا للقاع .

كنت دايما في بوستاتي بتكلم عن الارتقاء ، محاربة التحرش ، انتشار المثلية .... الخ
وكنت بحاول اوصل افكاري لأكبر عدد ممكن علي امل تغير اي عدد من الافراد ولكن للأسف اكتشفت اني غلط
اكتشفت ان مهما مياه المطر نزلت في البحر هتفضل مياه البحر مالحه وعمرها ما هتكون عاذبه

علشان كده قررت اني ابطل احارب في حروب خسرانه واسيب المركب تمشي زي ما هي ماشيه لأن للأسف مفيش امل في التغير
الصورة الوحيده الممكن حد يتغير ليها هي التغير للأسوء مش للأحسن

محدش يصدق حد بيقول ان في تغير للأفضل ، ومحدش يصدق حد يقول ابدأ بنفسك ، ومحدش يصدق حد بيقول خليك ايجابي كل ده كدب ..

ومحدش يستغرب لما يلاقي واحد اهل علم بيهلس او واحد متدين في كباريه لأن للأسف ده الاحنا فيه دلوقت ..

ولأن لا داعي للقيم في مجتمع متخلف انا قررت اني اعيش الحياة بدون قواعد بدون ما افكر ده حلال ولا حرام ده صح او غلط .. فمحدش يستغرب لما يلاقيني بشتم في بوست او ناشرة صورة عاريه او بعمل زي باقي الناس هنا لأن انا قررت اسقط كل القيود الموجوده ..

يمكن ده قرار ميهمش حد هنا ولكن انا كنت عايزه اقوله ..

وياريت ملاقيش حد بيشمت او بيقول هي دي حقيقتك او او او او ... الخ محدش عارف ظروف حد ولا حد يعرف نفسية حد ..
الكثير من الناس يتلقون النصائح ولكن الحكماء فقط يستفيدون منها ونحن ف زمن قل الحكماء فيه ولكن لم يفنو
فواصلي لعلا حكيم يستفيد ووقتها تشعري بعوض وقتك وصبرك

لن تكسرك الحياة إذا أتقنت فن الصبر ..!

الكثير من الناس يتلقون النصائح ولكن الحكماء فقط يستفيدون منها ونحن ف زمن قل الحكماء فيه ولكن لم يفنو
فواصلي لعلا حكيم يستفيد ووقتها تشعري بعوض وقتك وصبرك
تعرف انا كنت زي الشخص البيحاول يفضي البحر

كل دي شعارات كدابة
بصي هديك مثال انا دلوقت مبحبش الشواذ تمام اعت احارب فيهم معرفتش فقوم ابقا شاذ لا يبقا معرفناش نعدلهم للصح نسبهم ونمشي مش نبئه زيهم

ديجه يا ديجه اولا حابب ارحب برجوعك ثانيا لكى الحريه الكامله ان تكونى كما تكونى سئتى ان تكونى فى القمه فهذه ارادتك شئتى ان تكونى فى القاع فهذه رغبتك ولكن ما يدور فى عقل ذلك الطفل يوجى هو ماللذي حدث جعل نفسيتك بتلك السؤء انا لم اعتد على تلك الديجه اليائسه

الاثر الوحيد الهنسيبه هو شوية عضم وسط التراب
لقد نجح الذي عاش حياته بكل معنى الكلمة،
وضحك كثيراً،،
وأحب كثيراً،،
وحظي بثقة النساء الصافية قلوبهن,,
وباحترام الرجال الأذكياء،،
وبحب الأطفال الصغار،،
نجح الذي
ملأ مكانه،
واتم مهمته،
وترك الدنيا أفضل مما وجدها،
إما عبر قصيدة رائعة نظمها أو عبر زهرة حسّن نوعيتها أو عبر "إنقاذه لروح ما".
ولقد نجح أيضاً من تأثر دوماً بجمال الأرض،
ولم يفشل في التعبير عن هذا الجمال،

كما نجح من كان يفتش دائماً عن أفضل ما في الاخرين ومنحهم أفضل ما لديه،
ومن كانت حياته مصدراً للإلهام،
وذكراه نعمة .

التراب لاهل التراب ام ذكرانا لما يعتبرها الاشخاص الي قابلناهم في حياتنا نعمة هنا يبقى نجحنا و عيشنا في الدنيا و اتخلدنا في كل ذكرى

@Life selector
بقولك ايه.. احنا نخطفها لحد ما تعقل

• معجبنيش
بصي هديك مثال انا دلوقت مبحبش الشواذ تمام اعت احارب فيهم معرفتش فقوم ابقا شاذ لا يبقا معرفناش نعدلهم للصح نسبهم ونمشي مش نبئه زيهم
ولو لقيت نفسك محاط بيهم هتعمل ايه

ديجه يا ديجه اولا حابب ارحب برجوعك ثانيا لكى الحريه الكامله ان تكونى كما تكونى سئتى ان تكونى فى القمه فهذه ارادتك شئتى ان تكونى فى القاع فهذه رغبتك ولكن ما يدور فى عقل ذلك الطفل يوجى هو ماللذي حدث جعل نفسيتك بتلك السؤء انا لم اعتد على تلك الديجه اليائسه
مش يائس ولكن المحاربه في الحرب الفاشله هزيمة مبكرة

• محزن
التفاعلات: x🅨🅞🅖🅘
مش يائس ولكن المحاربه في الحرب الفاشله هزيمة مبكرة
الهزيمه والموت بشرف افضل كثيرا من الانضمام لصفوف جيش لاعقل له ولا ثقافه

• أتفق
الهزيمه والموت بشرف افضل كثيرا من الانضمام لصفوف جيش لاعقل له ولا ثقافه
بس السيوف لما بتكتر الشخص مش بيقدر يصدها

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Life selector و x🅨🅞🅖🅘
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بس السيوف لما بتكتر الشخص مش بيقدر يصدها
ولكن يحسب لكي موقفك والثبات عليه دون تغير او تراجع يموت الانسان وتبقى الذكريات والمواقف السيرة

• أتفق

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%