NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الشاعر الباكى

نسوانجى الاصلى
نسوانجي متفاعل
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
نقسى اعرف ايه السبب.
ايه السبب اننا لما نتكلم مع الناس بصراحة و بشفافية مش بنلاقى منهم نفس الصراحة والشفافية ؟؟؟
ايه السبب اننا ندى الناس الثقة زى ما بيكونو عاوزين وللاسف مش بيكونو قدها ؟؟؟
ايه السبب اللى بيخلى الناس ميكونش عندها احترام لاى شى انسانى ابدا ؟؟؟
ايه السبب االى خلانا للاسف الحيوانات عندها ادمية عننا ؟؟؟
طيب بنشتكى من معاملات الناس ليه و احنا بعمل زيهم و اكتر ؟؟؟ مفيش احترام لمبداء او لكلمة او لفكرة

• عجبني
التفاعلات: Fâŗëş>.Ŝäìf, Osama Mohamed, جدو سامى 🕊️ 𓁈 و شخص آخر
نقسى اعرف ايه السبب.
ايه السبب اننا لما نتكلم مع الناس بصراحة و بشفافية مش بنلاقى منهم نفس الصراحة والشفافية ؟؟؟
ايه السبب اننا ندى الناس الثقة زى ما بيكونو عاوزين وللاسف مش بيكونو قدها ؟؟؟
ايه السبب اللى بيخلى الناس ميكونش عندها احترام لاى شى انسانى ابدا ؟؟؟
ايه السبب االى خلانا للاسف الحيوانات عندها ادمية عننا ؟؟؟
طيب بنشتكى من معاملات الناس ليه و احنا بعمل زيهم و اكتر ؟؟؟ مفيش احترام لمبداء او لكلمة او لفكرة
عايز الصراحة الغلط مش عليهم الغلط عليك انك تسيب لسانك
فى مثل بيقولك لسانك هو حصانك لو صونتو صانك
لو مشيت بالمثل ده هترتاح مش لازم اى حد يعرف اى حاجة عنك مهما كان مين دى غلطتك انت لوحدك صون لسانك احسن تتشد منه

عايز الصراحة الغلط مش عليهم الغلط عليك انك تسيب لسانك
فى مثل بيقولك لسانك هو حصانك لو صونتو صانك
لو مشيت بالمثل ده هترتاح مش لازم اى حد يعرف اى حاجة عنك مهما كان مين دى غلطتك انت لوحدك صون لسانك احسن تتشد منه
مفهمتش وجهة نظرى انا مش مفضوح لى سر

مفهمتش وجهة نظرى انا مش مفضوح لى سر
قصدك السبب يعنى
لو على السبب فمتقدرش تحددو غير لما تعرف الشخص القودامك مر بايه فى حياته واتعامل مع كل موقف ازاى
صعب اوى من كام قاعدة او من كام سنة عشرة تعرف الشخص القودامك ناقص ولا لا

قصدك السبب يعنى
لو على السبب فمتقدرش تحددو غير لما تعرف الشخص القودامك مر بايه فى حياته واتعامل مع كل موقف ازاى
صعب اوى من كام قاعدة او من كام سنة عشرة تعرف الشخص القودامك ناقص ولا لا
صح بس لما يكون من اول ثانية هوا بيعمل كل ما هوا غلط ليه من الاساس لانعدام الثقافة و المبداء

السبب فيك عشان اخترت الشخص الغلط اللى تديله كل دة وعشان هو غلط من الاول مش هيبادلك اللى انت عايزة او المرجو منه

السبب فيك عشان اخترت الشخص الغلط اللى تديله كل دة وعشان هو غلط من الاول مش هيبادلك اللى انت عايزة او المرجو منه
يا مرام حتى اللى ربيناهم و عاشرناهم خانونا و دبحونا و سرقونا وقتلو اللى منا

و**** ياعزيزي هي بترجع للتربية
كل انسان حسب ماتربى عند أهله

• عجبني
التفاعلات: الشاعر الباكى
العيب فى التربية من الاول
يا بنتى تخيلى سنين و انت شايفاهم و معشرتهم ٢٠ سنة و الخيانة تظهر بعد ٢٠ سنة

و**** ياعزيزي هي بترجع للتربية
كل انسان حسب ماتربى عند أهله
الثبات على اللى اتربينا عليه اهم لان دائما المؤثرات الخارجية لها دور و عامل

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
صح بس لما يكون من اول ثانية هوا بيعمل كل ما هوا غلط ليه من الاساس لانعدام الثقافة و المبداء
مش ثقافة بص موضوع طويل فشخ
بس يعنى فيه ناس بتحب تفضح القودامها وده عادى بالنسبالهم مجرد نقص انهم ياخدو اللقطة
وفى نوع تانى الهو لا انا اضحك عليك علشان انا كده بفضح اى حد بدون سبب
فى انواع كتير من البشر شطارتك انك تعرف تتعامل معاهم
فى موقف حصل معايا بنت كده دخلت تكلمنى علشان واحدة وسخة وزعت رقمى على حبة نسوان فى المنتدى الحصل انها دخلت اول ما اتكلمت بتقولى كسى بياكولنى اوى
فقفلت معاها كلام فقولت اضحك عليها عملت ايه بقا فضلت اتكلم معاها تانى وخليتها تفهم انى واحد شايل بتاعو على كتفو ومش معترف بكده فتضحك عليه وفضلت تقولى ابعتلى صورتك بوشك علشان نرجع تانى نتكلم فضلت استهبل عليها لغاية اما بعت الصورة لكن مش صورتى صورة واحد اعرفو من بعيد وسيبتها قولت لو حبت تاخد اللقطة افشخها فى افكرهامحبتش خلاص دى مش صورتى اصلا
دى الخبرة البكلمك عليها انك تعرف ازاى تضحك على الاودامك من ما تضرو وتبقى زيو فهمتنى
اسف على الاطالة

مش ثقافة بص موضوع طويل فشخ
بس يعنى فيه ناس بتحب تفضح القودامها وده عادى بالنسبالهم مجرد نقص انهم ياخدو اللقطة
وفى نوع تانى الهو لا انا اضحك عليك علشان انا كده بفضح اى حد بدون سبب
فى انواع كتير من البشر شطارتك انك تعرف تتعامل معاهم
فى موقف حصل معايا بنت كده دخلت تكلمنى علشان واحدة وسخة وزعت رقمى على حبة نسوان فى المنتدى الحصل انها دخلت اول ما اتكلمت بتقولى كسى بياكولنى اوى
فقفلت معاها كلام فقولت اضحك عليها عملت ايه بقا فضلت اتكلم معاها تانى وخليتها تفهم انى واحد شايل بتاعو على كتفو ومش معترف بكده فتضحك عليه وفضلت تقولى ابعتلى صورتك بوشك علشان نرجع تانى نتكلم فضلت استهبل عليها لغاية اما بعت الصورة لكن مش صورتى صورة واحد اعرفو من بعيد وسيبتها قولت لو حبت تاخد اللقطة افشخها فى افكرهامحبتش خلاص دى مش صورتى اصلا
دى الخبرة البكلمك عليها انك تعرف ازاى تضحك على الاودامك من ما تضرو وتبقى زيو فهمتنى
اسف على الاطالة
دا اللى بتكلم عليه ليه بقينا عندنا استعداد نضحك على بعض من قبل ما نعرف بعض و حتى لو عرفنا بعض بنخون بعض

حتي لو الموضوع اتكرر مع ناس كتير معقول كل دا غلط ، طب ازاي نصلح ومنعودهمش ؟

دا اللى بتكلم عليه ليه بقينا عندنا استعداد نضحك على بعض من قبل ما نعرف بعض و حتى لو عرفنا بعض بنخون بعض
ما انا قولتك ممكن نقص ممكن المواقف الراجل او الست عدو بيها تخليهم كدا حجات كتير جدا دا اسمو بحر علم النفس بس الواقع بقا اغلبيته الوساخة الفى علم النفس

حزين ان موضوع زي دا بناقشوا

حتي لو الموضوع اتكرر مع ناس كتير معقول كل دا غلط ، طب ازاي نصلح ومنعودهمش ؟
خلى دايما اللجام فى ايدك واعرف امتى تشد وامتى ترخي ساعتها هتفهم

خلى دايما اللجام فى ايدك واعرف امتى تشد وامتى ترخي ساعتها هتفهم
دا اللى عامله مش اسرار حياتى بتطلع بس الوحد تعب بجد وسط كل دا مش قادرين نلاقى حد يكون . مش هنلاقى

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%