NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة منقول إستكمال ال صقر والطريق نحو المجد | السلسلة الثالثة | عودة الجوكر ـ حتى الجزء الثالث

أشرف ناشر

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
نسوانجي قديم
إنضم
31 أكتوبر 2022
المشاركات
14
مستوى التفاعل
160
الإقامة
اليمن 🇾🇪 صنعاء
نقاط
638
الجنس
ذكر
الدولة
اليمن
توجه جنسي
أنجذب للإناث
الجزء الاول

بيسوق عربيته وهو فعالم تاني .. الدنيا صحيح قست عليه بس مكنش متخيل انها هتوصل للمرحله دي .. رجع بالزمن وافتكر كلام رحيم اللي كان بنسباله بداية النهاية .. او

بداية الانهيار .. انهيار نفسي وجسدي لطالما كان بيحاول يتحمله ويقف علي رجليه بس المرادي الصدمة فاقت كل توقعاته



( فلاش باك )


رحيم / ومين قالك ان سليم يبقي عمك ؟
زيدان بعدم فهم / قصدك ايه بكلامك دا ؟
رحيم بابتسامه / اقصد ان سليم يبقي ابوك الصدمه خلته يفقد النطق .. مش عارف يتكلم .. مش عارف يرد اصلآ
زيدان بعد دقائق معدوده اتكلم اخيرا / قديمه يرحيم .. العب غيرها
رحيم بابتسامه عريضه وثقة / كنت عارف انك مش هتصدقني .. بس فكر معايا كدا .. انا هكدب عليك ليه ؟ .. طب مجاش فتفكيرك انا ازاي مرضيتش اقتلك لحد دلوقتي .. او انا ليه كنت بحاربك انت بس مش بحارب اي حد غيرك ؟ .. طب سيبك من كل كلامي دا .. اسال منار وهي هتقولك علي الحقيقه
زيدان بصدمه حاول اخفائها / احكي يرحيم .. سامعك وساعتها هحكم اذا كنت بتكدب ولا لا .. بس صدقني انت كدا كدا نهايتك علي ايدي
رحيم بسخريه / طيب .. هحكيلك بس عشان صعبت عليا مش عشان خايف منك

______________



( فلاش باك )


رحيم / مالك ياسليم .. حاسك متغير كدا ومبتتكلمش علي غير عادتك
سليم بحُزن واضح / مفيش .. مخنوق بس شوية متشغلش بالك انت
رحيم ب اصرار / لا بجد فـ ايه .. فهمني واحكيلي دانا صاحبك
سليم بدموع بيحاول متظهرش ف عنيه / انا عملت غلطه كبيره هفضل ادفع تمنها طول عمري
رحيم بعدم فهم / غلطه ايه .. مش فاهم
سليم بدموع وصوت مختنق / منار حامل مني يرحيم
رحيم وقعت عليه الصدمه اللي تقريبا شلت كل اطراف جسمه .. مكنش عارف يتكلم
فاق رحيم من صدمته واتكلم بعُنف / انت بتهزر ؟ اكيد بتهزر .. انت وصلت بيك الوساخه لمرات اخوك ياسليم ؟ .. مرات اخوك ؟ محارمك ياسليم .. انا مش مصدق ومش قادر اصدق او اتخيل الموضوع اصلآ

سليم بدموع وصوت مختنق / صدقني مكنتش حاسس بنفسي ومكنتش فوعيي .. مكنتش عارف انا بعمل ايه ومكنتش عارف انا مين اصلآ .. انا فوقت لقيتها جمبي علي السرير وبعدها عرفت اني اغتصبتها ..
عارف ان دا مش مبرر بس صدقني انا لو مكنتش شارب مكنتش عمري اتخيل اني اعمل كدا .. مهما وصلت للوساخه عمري مهوصل للمرحله دي
رحيم بمواساة لصديقه ونبره حانيه / طب اهدي اهدي .. احكيلي حصل ايه والكلام دا حصل امتى
سليم بلجلجه وتوتر ودموعه ماليه عنيه / كان عيد ميلاد شاكر صاحبنا .. ساعتها انت مجيتش الحفله عشان كنت فشهر العسل مع سندس .. شربت لحد مبقتش حاسس بنفسي ومبقتش فوعيي .. كل اللي فاكره اليوم دا طشاش .. مش فاكر اي حاجه .. مش فاكر غير لما فوقت ولقيتها نايمه جمبي وبتبكي ..
لما سالتها فيه ايه قالتلي علي اللي حصل .. ومن بعدها طلبت من صقر يخليني اسافر .. مكنتش عايز مكان يجمعني بيها تاني ولا افتكر اللي حصل .. مكنتش عايز اشوفها وافتكر وساختي .. مكنتش عايز اشوف اخويا واكل معاه علي سفره واحده وانا كنت بخونه وطعنته فشرفه ..
كان هيبقي بنسبالي حاجه انا مستحملهاش .. حاجه فوق طاقتي .. بس المشكلة ان صقر موافقش .. ديما كان بيبقى سبب فعذابي وديما بيرفض اي حاجه ممكن تفرحني او تريحني نفسيأ .. لازم يتعبني ..

قعدت واضطريت اتعامل عادي ومبينش اللي حصل واحاول ابقي من البيت للشغل ومن الشغل للبيت واوضتي وانام ومحدش يشوفني ولا اشوف حد .. او احاول اسهر بره لاكبر وقت ممكن واريح نفسي ..
فضلت علي الحال دا مبشوفش حد منهم ولا حد بيشوفني .. مبشوفش غير علي ف الشركة وكنت بحاول اتجنبه وميبقاش فيه مابينا تعامل ..
وفعلا دا حصل وفضلت كدا فتره كبيره لحد مكونت هنسى الموضوع اصلآ .. كنت هنساه وبدات ارتاح نفسيأ .. بس كا ان **** رايد اني لازم اتعذب وادوق نتيجة تصرفاتي ..
جات فمره وانا مروح متاخر زي كل يوم لقيت منار مستنياني .. قاعده ومستنياني واول مدخلت بصتلي بقرف وكان فعيونها دموع .. شكلها ميطمنش .. شكلها قلقني اكتر ..
لسه بسالها مالك فيكي ايه لقيتها بتقولي انا حامل ..

عارف لما حد يضربك برصاصه فقلبك بس متموتش يقوم واحد جاي من ضهرك يرشقك خنجر فقلبك برضوا بس يتكتبلك عُمر جديد .. بس فنفس الوقت تلاقي نفس الشخص بيضربك بطلقة فدماغك تفرتكها .. اهو انا الشخص اللي كنت بتقتل فالنص دا ..

حسيت فجاة من بعد كلامها ان الصدمه خلتني اكبر بتاع عشرين سنة .. حسيت اني عجزت .. ضهري انحنة وشعري شاب من الصدمه .. مش قادر اقف علي رجليا ..

بس بعدها قلتلها الف مبروك وانا بخيب ظني وانها مش قصدها اللي فبالي ..
لقيتها بتضربني بالقلم وبتقولي الواد دا ابنك .. علي ملمسنيش من قبل ما انت تلمسني ..
ساعتها بس يرحيم حسيت اني مكنش لازم اعيش .. مقدرتش اطمنها ولا اطمن نفسي ولا حتي اعمل اي حاجه ..
كل اللي عملته طلعت ع اوضتي ونمت .. نمت ف امل مني مفوقش تاني .. لو الانتحار مكنش كُفر انا كنت انتحرت الف مره فاليوم ده يرحيم

(عوده فلاش باك )


رحيم / وبس ياسيدي .. سليم كمل فطريق تجاهله لمنار وكان كل يوم حالته بتسوء اكتر من الاول لحد محصل اللي حصل وسليم قتل سندس .. ساعتها اخدت عهد علي نفسي اني مخرجش اي سر من اسراره ولا اخونه رغم انه خاني .. حتي لما سلمته للمافيا اتفقت معاهم ميقتلهوش ويفضل عندهم لحد ما انا اطلب منهم انهم يخرجوه ..
وبعد ما اتقتلت سندس سافر سليم وقعد فتره ف انجلترا ويعدها رجع لما كان عندك سنه ..
وبعد رجوعه بشهرين المافيا رجعت عشان تصفي حساباتها مع سليم .. وحصل اللي حصل وخطفوك من قلب القصر وساعتها طلبوا راسك قصاد راس سليم .. وسليم للحق مهما وصل لليفل الوحش ف الزباله والوساخه ف كبر ف نظري لما وافق .. مع العلم اني كنت عارف انه هيوافق

زيدان بصدمه وحاسس ان دماغه هتنفجر من الصداع / طب .. طب انا هصدقك .. علي كان عارف اني مش ابنه ؟
رحيم / لا .. مفيش حد يعرف غيري انا وسليم ومنار بسس .. محدش يعرف غيرنا
زيدان فضل ساكت شوية وحس ان دموعه هتنزل غصب عنه .. مسحها بسرعه وبعدها كمل كلامه زيدان بثبات / طيب .. عمي وابراهيم ويوسف .. ظروفهم ايه ؟
رحيم بابتسامه وثبات / زي ما اتفقنا .. هخرجهم ومش بعيد تروح القصر عشان تفهم من منار وتلاقيهم هناك .. بس دلوقتي انا اللي هتحكم ف اللعبه .. انت هنا مجرد ضيف مش اكتر

زيدان بعدم فهم وثبات / قصدك ايه
رحيم بثقة وثبات / قصدي هتختار .. يا تقبض روحي ودا اللي انت كنت مستنيه من زمان .. يا اما اخرجلك ابوك سليم وساعتها مش هتقبض روحي .. وفلحالتين انت كسبان

زيدان بثبات وتفكير / طب ما انا ممكن اقبض روحك وبعدها اخرج سليم بمعرفتي
رحيم / كان غيرك اشطر .. كان سليم قدر يلاعبهم .. زيدان .. انت بتتكلم عن المافيا .. اوسخ انواع البشرية علي الاطلاق من بعد التتار .. ومفيش حد هيقدر يتعامل معاهم غيري انا وبس .. هديك فرصه تفكر وترد عليا .. معاك 24 ساعه مش اكتر .. نورت يزيدان

( عودة بااااك )



نزل زيدان من عربيته اللي ركنها قصاد القصر ودخل القصر ببدلته السوداء ونضارته الشمسيه ودقنه وشنبه اللي بيزيدوه وسامه وجمال غير عادي .. بس سبحان الخالق .. مفيش حد متكامل دخل زيدان القصر وشاف الكل قاعد ف الجنينه ( عثمان ومحمد ومنار وماريان وهايدي وانجي ) وقاعدين بيهزروا محمد بص علي زيدان اللي قلع نضارته وبص لمحمد بثبات وبدون ملامح والكل مش واخد باله من زيدان
محمد فضل باصص علي زيدان كتير وحس انه بيتهيقله او بيحلم
منار / محمد .. مالك سرحت ف ايه
بصت منار لزيدان وهي كمان اتجمدت .. لسانها عجز عن الكلام ودموعها نزلت .. مبقتش عارفه هي بتحلم ولا بيتهيقلها ولا ايه بالظبط .. اصل مش معقول يكون عايش وهما دافنينه ب ايديهم
الكل بص للمكان اللي منار ومحمد باصين ليه ومتجمدين وكلهم باستثناء عثمان بقوا حاسين انهم بيحلموا ..

الكل بقي عاجز عن الكلام .. دموعهم بتنزل بصمت ومش مصدقين نفسهم دخل القصر فالحظة دي سيف واول مشاف زيدان والموقف اللي حصل .. دموعه نزلت وجري علي زيدان واخده فحضنه وهو بيصرخ
سيف بدموع وبكاء / اكيييد انا بنحلم .. اكيد دي مش حقيقه .. زيدان .. وحشتني يخوي .. وحشتني يبن ابوي
زيدان فضل ثابت مكانه فتره ودموعه نزلت وبعدها اخد سيف فحضنه وبادله الحضن زيدان بثبات وهدوء / متقلقش .. انت مش بتحلم .. دي حقيقه .. انا عايش يسيف ولسه علي وعدي .. مش هسيبك لوحدك فالدنيا
سيف شدد علي حضنه لزيدان وفضل ساكت وبيبكي والكل اتجمع حول زيدان وكلهم حضنوه بحب .. اخيرا املهم ومنقذهم فالدنيا رجعلهم تاني .. اكيد هما بيحلموا

( بعد فتره من الوقت ) زيدان بثبات وهدوء / بس هو دا كل اللي حصل
عثمان / نورت قصرك يزيدان .. حقيقي علي اخويا خلف راجل واسد .. سليم وصقر لسه عايشين معانا زيدان الكلام وجعه .. لاول مره يحس ان الكلام ممكن يبقي زي خناجر بتقطع ف الجسم
محمد / ياااه يزيدان .. دا كله استحملته .. دا كله عيشته وشوفته .. حقيقي انا كل يوم بيزداد فخري بيك .. كل يوم بحمد **** انك اخويا
زيدان ابتسم بكسره واتكلم بهدوء / كان لازم استحمل .. مش عشاني .. عشان عارف ان مفيش مجال للسقوط .. لازم اقف علي رجليا عشان نرجع ايد واحده تاني ومحدش يعرف يفرقنا
سيف بابتسامه عريضه وبلاهه / ايوه برضوا انا مفهمتش انت لسه عايش لحد دلوقيتي ازاي .. ايه اللي حصل ؟
زيدان بص لسيف بغضب / هتفضل حمار طول عمرك .. منا لسه حاكي يبني ادم انت
سيف بنفس الابتسامه / معلش .. مكنتش مركز يخوي
محمد / ليه كنت مركز ف ايه .. انت بتحب جديد ياض ولا ايه .. ومن غيري يجزمه ؟
سيف بنفس الابتسامه / لا مش بحب .. بس مش قادر انصدق ان اخوي لسه عايش وجمبي .. عايز حد يضربني رصاصتين يفوقوني ويعرفوني انا بحلم ولا دا بحق وحقيقي
زيدان بثبات وهدوء / وليه رصاصتين .. سيف .. انت مخصوم منك شهرين
سيف بحُزن مصطنع / لا خلاص .. خلاااص و**** انا بس حبيت انزيط وكدا بس عارف انه مش حلم و عارف انك جيت بجد .. اصلك معروف دايما بنسبالي
محمد / يبني بقي يبني .. انت اي حاجه فيها فلوس مبترحمش وبعدين معروف ازاي
سيف بجديه مصطنعه / اصل بص لما لقيته بيقولي لسه علي وعدي ومش هسيبك فالدنيا لوحدك قولت اكيد بنحلم عشان دا مش كلام زيدان فالعموم .. بس لما خصملي عرفت انه رجع وايام الخصم والتهزيق رجعت تاني
منار بثبات / ادخل غير هدومك يزيدان
زيدان / مفيش وقت .. عمي وابراهيم ويوسف زمانهم جايين ف الطريق .. اخدوا افراج والقضايا كانت متلفقه .. انا هروح الشركة بس هستناهم لحد مييجوا .. ويريت بعد ما اجي من الشركة الاقيكي مستنياني .. عايز ادردش معاكي شوية دا بعد اذنك طبعا
محمد بهزار / ايوه يعم هنيالك .. مفيش بعد حنان الام برضوا

زيدان بابتسامه مصطنعه / اكيد مفيش بعد حنان الام .. يلا بينا يسيف .. منور الدنيا كلها يعم عثمان .. عن اذنك
عثمان / استني بس .. هنعمل ايه ف شهادة وفاتك دي
زيدان بتفكير / متقلقش انا عامل حسابي .. وهثبت اني لسه عايش .. يلا بينا يسيف
سيف / يلا يخوي .. ياااه و**** مانا مصدق نفسي يجدعااان
خرج زيدان ووراه سيف وخرجوا من القصر وركبوا عربية زيدان وانطلقوا


" في شركة " ال صقر " " دخل زيدان الشركة وكل الموظفين وقفوا انتباه وكلهم متفاجئين وعندهم حالة ذهول كبيرة .. محدش مصدق نفسه وكلهم حاسين انهم بيحلموا وقف زيدان وسط الشركة وبص لكل الموظفين بجمود وثبات
زيدان بثبات ونبرة عالية / ايه بتبصولي كدا ليه ؟ ..
مش مصدقين نفسكم صح ؟ ..
حاسين انكم بتحلموا صح ؟ .. بس انتوا مبتحلموش ولازم تصدقوا نفسكم وتصدقوا اللي عينكم شايفاه ..
انا قصادكم اهو .. زيدان صقر الغازي قصادكم ولسه عايش علي وش الدنيا .. بتسالوا نفسكم ازاي دا حصل صح ؟ ..
احب اقولكم ان لسه قدري مجاش ولسه مجاتش النهاية .. لسه مكتوبلي اعيش واحقق احلامي واحقق اللي كنت بسعي ليه طول حياتي .. لسه عايش تعرفوا ليه ؟ ..
لان القمة متخلقتش غير لـ " زيدان صقر " وبس .. الفترة اللي جاية مفيش سقوط .. الفترة اللي جايه فيه احلام ..
فيه قدر مكتوب ومش بايدينا نغيره واحنا قدرنا نكون ف القمة ومينفعش نكون ف القاع .. صدقوا نفسكم .. متصدقوش بس اني قصادكم واني لسه عايش .. لا صدقوا نفسكم وصدقوا احلامكم ..
العالم كله اتبني ف غمضة عين .. مفيش مانع نحلم بس فيه مانع اننا منصدقش احلامنا .. الفترة اللي جايه كلها لينا ..
مصر فيوم من الايام هتتكتب باسمي .. التاريخ هيبقي اسمه زيدان صقر .. الماضي انتهي والمستقبل بتاعنا مدام ف العمر بقيه لن اسقط ولن انحني الا لرب السماوات .. كل واحد يشوف شغله يلااا

دخل زيدان مكتبه والسكرتيره " نيرة " دخلت وراه وهي مصدومة جدا .. هي تعرف انه مات من شهر وكل الموظفين علي قد ماهم ارتاحوا منه بس كان هو اكتر حد بيحمسهم وبيتعلموا منه كتير
دخل زيدان المكتب وفضل باصص عليه وكان وحشه جدا .. قرب من برواز جده صقر الغازي الكبير وجمبه برواز صغير شوية لسليم صقر .. فضل باصصلهم شوية وحس ان دموعه هتنزل .. بعدها لف وشه وقرب من المكتب بتاعه وقعد عليه وحط رجل علي رجل وخرج سجارته وولعها وكل دا السكرتيره واقفه قصاده

زيدان بثبات / اسمك ايه ؟
نيرة بثبات / نيرة عصام
زيدان / بقالك قد ايه بتشتغلي ؟
نيرة / النهارضه بداية تاني شهر ليا
زيدان بثبات / اقعدي
نيرة قعدت قصاده وفضلة بصاله بتوتر وخوف ورهبة من المجهول .. هي محتاجه الوظيفة دي
( وصف لنيرة / بيضاء البشره وعيونها عسلي .. جسمها متناسق وطيازها كبيرة وبزازها متوسطه .. جسمها جميل جدا ورياضية .. عندها 24 سنة .. خريجة كلية تجارة انجلش .. من عيلة متوسطه .. مرحة جدا وفنفس الوقت نفسها عزيزه جدا .. قلبها ابييض )

زيدان بثبات / ايه مؤهلك .. ايه اللي يخليكي تشتغلي ف اكبر شركة معمار ف الشرق الاوسط .. اكيد فيه احسن منك بكتير اجدر بالمكان دا .. ف انتي ايه مؤهلك ؟
نيرة بتوتر / ازاي مؤهلي ايه حضرتك .. انا قدمت ال سيفي بتاعي وهما وافقوا عليه زيدان فضل ساكت لدقيقه وبيبصلها منغير ملامح

وبعدها اتكلم بثبات / اول حاجه عايزك تعرفيها وبمجرد مقعدتي قصادي علي الكرسي دا ف انتي قاعده قصاد الملك .. The king .. يعني مفيش حد هنا اكبر مني وانا هنا اللي بقول ايه ينفع وايه مينفعش .. بس خليني معاكي للاخر .. انتي مؤهلك ايه ؟
نيرة بلجلجه / انا خريجة كلية تجارة انجلش والاول علي دفعتي 4 سنين .. واشتغلت سنتين ف البنك الاهلي تحت التدريب .. بس حصلت ظروف ومكملتش ف الشغل دا وكنت محتاجه وظيفة والشركة هنا عملت اعلان لوظايف وجيت قدمت ال سيفي بتاعي وعملت انترفيو واتقبلت
زيدان بثبات / ممممم .. طيب ينيرة .. خدي الفلوس اللي انتي محتاجاها وسيبي شغلك .. فيه ناس اجدر منك بكتير .. اظن دا حل مثالي جدا
نيرة بصدمة / قصد حضرتك ايه .. طب والعقد اللي مضيته مع الشركة ؟
زيدان / هتاخدي قيمة فسخ العقد مهما كان المبلغ .. واظن ان اللي ماضي معاكي العقد عارف كويس قيمة الشركة اللي هو بيشتغل فيها وكتب رقم كبير جدا بنسبالك .. ف مش هتبقي خسرانه حاجه بالعكس هتكسبي كتيرر
نيرة بنرفزه / انا مش هفسخ العقد ومش هسيب شغلي ومش عايزه فلوس .. انا اتعينت هنا وهكمل هنا ومهما كنت مين ف انا مش هاخد بكلام حد غير استاذ محمد وبس
زيدان بثبات / تمام .. انتي مطروده .. اطلعي بره دخل سيف ف اللحظة دي وشاف الموقف اللي حصل
سيف / زيدان .. محمد هو اللي عينها وهو طموحة جدا وصدقني هي انسب حد للمكان ده
زيدان بثبات / انا سمحتلك تتكلم ؟
سيف / حتي لو مسمحتليش .. انا اتكلم زي منا عايز .. من راي منكم منكراً فليغيره .. وانت كل قراراتك غلط
زيدان بثبات / طيب .. استلمي شغلك زي ما انتي ينيره .. بس اتاكدي اني واقفلك ع غلطه .. مهما كانت بسيطة .. يلا شوفي شغلك

خرجت نيرة وبصت لسيف بشكر كبير وخرجت من المكتب ودخلت لمكتبها وهي بتحمد **** ان سيف اتدخل ف الوقت المناسب
سيف / ايه اللي انت بتعمله ده .. انت كنت هتقطع عيش واحده غلبانه
زيدان / متاخدش فدماغك .. المرادي عديتهالك عشان مش ناقص زنك .. بس تاني مره انا هزعلكك تمام ؟
سيف مردش وفضل يبرطم بكلام مش مفهوم
زيدان / بتقول حاجه ؟
سيف / مبقولش .. جاي بس ابلغك ان عمك وابراهيم ويوسف وصلوا الفيلا
زيدان بتفكير / طيب كويس .. كلم حد من الصحافة وخليه ينشر خبر برائتهم لحد مناخد تصريح بفتح الشركة تاني .. وعايزك تتوصي بالسوشيال ميديا .. وياريت بقي بعد متعمل دا كله تدورلي علي قطعة ارض للبيع .. عايزها اكبر من 20 فدان .. بس مش بعيدة .. عايزها قريبة من معمار سكاني يعني يكون فيه حركة وكدا مش محدوفة ف الصحرا .. يلا شوف شغلك
سيف / وانت عايز الارض دي ليه ؟
زيدان بابتسامه وغموض / دي هتكون التاريخ
سيف / مش فاهمك
زيدان / مش لازم تفهم .. يلا روح شوف شغلك

_________________


(في قصر " ال صقر " ) دخل زيدان القصر وشاف ابراهيم وعمه كمال ويوسف قاعدين ف الريسبشن وكلهم متجمعين وفي حالة سعادة ومعاهم عمه عثمان زيدان قرب منهم وبصلهم وهما اول مشافوه سكتوا من الصدمة والفرحة فوقت واحد .. جري يوسف عليه واخده بالحضن
يوسف / وحشتني اوووووي .. غيبتك طولت يعم الناس
زيدان ابتسم ومتكلمش
يوسف / انت كويس ؟
زيدان بابتسامه / اهااا .. بقيت كويس لما شوفتك
يوسف / واحشني و****
زيدان / وانت اكتر .. انت كويس ؟
يوسف / زيك .. بقيت كويس لما شوفتك
زيدان ابتسم وبص لإبراهيم اللي بص ف الارض من الخجل والكسوف والخذلان
زيدان قرب منه واخده فحضنه / وحشتني يا ابراهيم .. الدنيا منغيرك ناقصه
ابراهيم بدموع / وانت اكتر .. انا اسف .. عارف اني لو قعدت اتاسفلك مش هتسامحني .. بس انا اسف وانا معترف بغلطي
زيدان بابتسامه / ودا بداية الطريق .. انك تعرف ايه غلطك وتحاول تصلحه ومتكررهوش تاني هو دا بداية طريق النجاح .. عمر النجاح مكان بسهولة ولا كان بفلوس .. النجاح اننا نغير من نفسنا ونقتنع اننا كنا غلطانين .. مهما كانت العواقب .. فلازم نغير من نفسنا .. ومتقلقش انا مسامحك .. بس غير من نفسك يخويا
ابتسم ابراهيم ومتكلمش بعد جلسة طويلة وكلهم قاعدين بيحكوا عن اللي فات وانهم هيبداو من اول وجديد .. انتهت الجلسة باذان الفجر .. كلهم راحوا يناموا .. معادا زيدان فضل قاعد لوحد ف الجنينه وبيشرب سيجارته المفضلة .. خرجت منار من القصر وقعدت جمبه
منار / كنت عايزني .. عايزني ف ايه بقي ؟
زيدان فضل ساكت لدقايق وبعدها اتكلم بثبات وبيبص لعيونها / انا ابن مين ؟
منار اتفاجائت من سؤاله واتلجلجت ف كلامها / انت ابن مين ازاي ؟ مش فاهمه
زيدان بثبات وبص قصاده ونفخ دخان سجارته / يعني انا مين ابويا .. اصل انا مستحيل اكون ابن علي صقر
منار / وانت مين قالك انك مش ابنه
زيدان / اللي قالي انتي متعرفيهوش .. بس انا عرفت الحقيقه .. انا لحد دلوقتي ف اعتباري انك امي .. ارجوكي متخلنيش اتعامل معاكي معاملة تاني

منار / انت بتهددني.؟
زيدان بابتسامه / لا .. انا بقول علي اللي هيحصل .. جاوبي علي سؤالي .. انا ابن مين ؟
منار فضلت بصاله ودموعها نزلت من عنيها ومقدرتش تتكلم او الكلام مش راضي يخرج
زيدان بثبات / يبقي زي مكنت متوقع .. اصل بالعقل كدا .. مش معقول ابقي ابن راجل ديوث زي علي صقر

منار ضربته بالقلم واتكلمت اخيرا وهي بتبكي / اخرس .. مسمعش صوتك بتغلط ف الراجل اللي رباك واكلك وشربك ومعتبرك ابنه .. انت زبالة وانا مسمحش ابدا ان سيرة علي تيجي علي لسانك
زيدان ابتسم بسخرية / صح .. انتي صح .. انا زبالة .. بس تعرفي المشكلة ف ايه ؟ المشكلة انه مكنش معتبرني ابنه .. المشكلة انه كان عارف اني ابنه رغم اني مش ابنه .. المشكلة فكل دا انك غلطانه وبتحاولي تلبسي غلطك لحد غيرك .. ديما بتحبي تشيلي شيلتك لحد غيرك عشان متبانيش علي حقيقتك

.. انا ديما بشوف القضاء والقدر فحجات كتير ومش بعترض .. بس اني اشوف واحد مُبتلي ب ام زيك دي اول مره اشوفهاا .. الابتلاء عموما بيبقي فكل حاجه. بس الوالدين فيهم ابتلاء ؟ دا من امتي داا ؟

منار ضربته بالقلم تاني وتالت وعاشر .. بتحاول تطلع غلها كله فيه .. وزيدان مبيتحركش .. بيبصلها ومبتسم وعنيه بتجيب فدموع .. عنيه بتلومها لانه كان محتاج حضن منها .. محتاج انها تحسسه انه مش لوحدهه .. محتاج انها تواسيه وتخفف عنه ..
بس هي ديما بتختار اكتر حاجه بتتعبه .. هو مكنش حاسس ب الم ضربها ليه .. هو كان حاسس بكسرة قلبه .. الم نفسي نفسه يلاقيله علاج

منار بصريخ وغضب / اخررررررس .. انا اشرف منك ومن اللي خلفك .. انت زبالة وانا غلطانه اني مقتلتكش اول مخلفتك .. سيبتك للظروف تقتلك بس ديما بتقوم منها زي القطط .. حاولت اخلص منك وانت فبطني بس كنت متبت ف الدنيا .. انت عنيد حتي فالموت .. انا بكرهك .. مش بطيقكك .. انت مش ابني ولا اعرفك .. انت ابنه هو .. هو السبب .. هو سبب اني اشوف خلقتك الزباله دي .. انا بكرهكك اكتر مبكره نفسيي .. بكرهك اكتر مبكرهه ..
ارتاحت لما قالولي سليم مات .. كنت عايزه اقتلك وراه ودخلت عليك اوضتك وانت ف سريرك .. بس للاسف معرفتش اقتلك .. رغم اني خنقتك وانت نايم .. بس زي كل مره ديما بتلاقي اللي بينقذك ..

علي دخل وشافني بعمل كدا وافتكر اني بغيرلك .. وساعتها معرفتش اخلص منكك .. انت ايه يا اخي .. انت جاي الدنيا تعذبني .. غووور .. انا بكرهك وهفضل طول عمري بكرهك ..
اول مسمعت انك موت زعلت .. اتقهرت .. بس فنفس الوقت حسيت اني خلصت منك للابد .. كنت بتجيلي ف احلامي وبحس بيك معايا ديما .. كنت حاسه بالذنب وحاسه اني محتجالك .. واديك رجعت .. بس انت رجعت عشان اكرهك اكتر .. انت مش ابني ولا اعرفك .. انا اتبريت منك وياريت متقوليش ماما .. ولا علي ايه انت عمرك مقلتهالي اصلآ ..
ويوم مفكرت اعاملك زي ابني وانت صغير واحسسك انك زي ابراهيم ومحمد مقدرتش .. كانت فيه حاجه بتخليني مش طيقاك ومش حباك .. بحاول احسسك بالحنان بس انا فقلبي نفسي اقتلك

زيدان بكسره ودموع حاول يداريها / مهما وصل كرهك ليا يمنار هانم .. ف عمره مهيبقي ربع كرهي ليكي .. اللي مصبرني عليكي انك امي .. وللاسف مقدرش انكر دا .. يمنار هانم
سابها وطلع جناحه الخاص ونام لحد الصبح

_____________



" في ايطاليا "

في مكان معزول عن الاعمار والمساكن .. مخزن كبير شكله مهجور من الخارج واقف قصاد بوابته عدد من رجال المافيا وفـ ايديهم سلاح من النوع ( بريتا ) بيلفوا المكان رايح جاي وشكلهم حراس المكان بينزل زيدان ورحيم من سيارتهم ويتجهوا للمخزن ومعاهم عدد من رجال رحيم وزيدان
احد الحراس / انتوا مين وعايزين ايه
رحيم / عايز اقابل مارك .. بلغه ان رحيم السيوفي عايز يقابله احد

الحراس / مستر مارك قالنا اي حد يقرب من المكان نصفيه
رحيم / لو هتعرفوا اعملوها مسك سلاحه والكل عمر السلاح ووجهه علي رجال مارك والجميع في حالة استعداد
خرج مارك من المخزن وف ايده سلاحه مارك / في ايه .. ايه اللي بيحصل هنا
رحيم / قول لرجالتك ينزلوا السلاح .. متخلقش اللي يرفع سلاحه علي رحيم السيوفي يمارك
مارك / مين رحيم .. بالحضن يا اسطورة حضن رحيم اللي نزل سلاحه وشاور لرجالته ينزلوا سلاحهم
رحيم / عامل ايه يمارك .. واحشني .. ووحشتني اللعبه الحلوه بص لرجال زيدان اللي واقف هادي وكانه مش شايفهم
رحيم / انا مش قلتلكم تنزلوا السلاح ؟
احد رجال زيدان / مبناخدش اوامر غير من زيدان باشا
رحيم بص لزيدان اللي بصله بهدوء وثقة زيدان بهدوء ونبرة تهديد / رجالتي مش هينزلوا سلاحهم غير وسليم خارج معايا .. اي لعبة كدا ولا كدا انا مستغني عن عمري ومفيش حد هيطلع من هنا علي رجليه
رحيم بابتسامه وهدوء / حقك .. بس انت جاي مع رحيم نضال السيوفي .. يعني كلمتي عهد يزيدان وانا وعدتك ان سليم هيروح معانا مش كدا ولا ايه يمارك
مارك بعدم فهم / سليم مين اللي يخرج من هنا ؟
رحيم / عارف انك مستغرب .. بس سليم لازم يخرج
مارك بعصبيه / رحيم انت اتجننت .. سليم لو خرج من هنا حياتنا كلنا هتبقي فخطر
رحيم بابتسامه وثقة / متقلقش .. سليم هيخرج ضهره مكسور مش هتقومله قومه
زيدان ابتسم بسخريه ومتكلمش
مارك / بس لازم الزعيم ياخد خبر بالموضوع دا
رحيم / الزعيم عارف .. وهتلاقيه بيكلمك دلوقتي ياكد علي كلامي

________________


" داخل المخزن " اوضة ضلمة كُحل من الداخل مفيش غير نور جاي من شباك باب الزنزانة بيتفتح الباب وبيدخل رحيم وزيدان وبيلاقوا قصادهم شخص متقيد بسلاسل ونايم علي بطنه واول م الباب اتفتح اتفزع من نومه وبصلهم بشراسة وفي انتظار الانقضاض عليهم رحيم قرب منه ونزل لمستواه وشم ريحته
رحيم بسخريه / ياااه ياسليم .. اكيد انا بحلم .. او شخص تاني اللي قصادي سليم بصله بغضب وبص لزيدان بشراسة وفضل مدقق فملامحه زيدان فضل باصصله ومستغرب ملامحه اللي بتشبهله جدا .. نفس لون العينين الزرق .. الشعر الاصفر .. الملامح القاسية ونفس التكشيره .. حتي برغم دقنه وشنبه الغزار بس ملامحه بتشبهله
سليم بعدم فهم / انتوا مين .. وازاي بتتكلموا عربي وكمان من مصر
رحيم بسخريه وابتسامه / انا اللي دخلتك هنا وانا اللي هخرجك ياسليم .. انا رحيم نضال السيوفي .. صاحب عمرك .. لسه فاكرني ؟
سليم بصله بملامح جامده وقعد يشمشم ويعمل حركات غريبه سليم بصوت خافت / الريحه دي انا حافظها كويس .. ريحة عشت عمري كله اتمنى لو اخرج من هنا عشان اقدر اقبض روح صاحبها
رحيم بهدوء / مبيقبضش الروح غير اللي خلقها
سليم بهدوء وصوت خافت / فعلا .. بس انا نائب عزرائيل ف الارض
رحيم بسخريه / مكانش دا بقي حالك يجوكر
سليم ابتسم بسخريه وبص لزيدان وفضل مدقق ف ملامحه وبعدها ابتسم .. وعينيه بدات تفيض بالدموع سليم شاور لزيدان يقرب منه وزيدان فضل باصصله بهدوء وفضل واقف مكانه سليم بسعاده ونبرة فرح غابت عنه سنين / زيدااان .. انا سليم عمك .. قرب مني .. انت واحشني
زيدان فضل باصصله وساكت متكلمش
سليم بدموع وعدم فهم / زيدان .. انت زيدان صح .. انا لو اتوه عن العالم كله لكن عمري متوه عنك .. حتي لو كنت سايبك *** عنده سنه .. عمري متوه عنك وانت شحط كبير .. انت زيدان صح .. قرب مني اتكلم .. انت ساكت ليه
رحيم بهدوء / ساكت عشان عرف القديم .. عرف كل وساختك ياسليم .. ودا كان شرطي عشان اعرفه انك عايش .. اعرفه القديم وبعدها اسيبه يختار .. يا تتحرر وتكمل ف العذاب يا نريحك من العذاب وندفنك .. وهو اختار انك تكمل فعذابك

سليم بص لزيدان بدموع وبعدها بص لرحيم / حسابك تقل اوووي عندي يبن السيوفي .. بس متقلقش .. اخرج من هنا وبيني وبينك حساب ميوقفهوش غير الدم
رحيم / طب يلا بينا .. هتخرج .. وساعتها نشوف الموضوع دا


______________



" بعد شهرين "

في قصر " ال صقر " قاعد سليم مع عثمان وكمال اخواته وبيتكلموا ف الشغل وكان معاهم ابراهيم ويوسف
سليم / طمني يا كمال .. البضاعه وصلت المينا ؟
كمال / اها .. كل حاجه تمام متقلقش وزمان الرجاله بتستلمها دلوقتي
عثمان / فهمني ياسليم .. بضاعه زي دي لو اتكشفت يبقي روحنا ف داهيه وكل دا هيطربق فوق دماغنا
سليم / عندك حق .. بس متقلقش ..

زيدان مأمن كل حاجه وانا واثق فيه
كمال / ايوه بس زيدان مش الشخص اللي ممكن نضحي بحياتنا واملاكنا عشان ثقتنا فيه
سليم بحده / كمااال .. هتكبر عليا ولا ايه ؟ انت مش واثق دي حاجه ترجعلك .. احنا واثقين ف زيدان
عثمان بلجلجه وتوتر / برضوا ياسليم .. كمال معاه حق .. دي عمليه ممكن تدمرنا .. وانا معاك ان مكسبها كبير جدا .. بس دي مخاطره احنا مش قدها
سليم بثقة وهدوء / مش مهم .. الاهم اني واثق فـ زيدان ودي تكفي رن تليفون سليم برقم زيدان
سليم / هااا يا بطل طمني
زيدان بهدوء / البضاعه اتصادرت فـ المينا
سليم بصدمه / نعم بتقول ايه ؟
زيدان بهدوء مريب / فيه خاين مابينا ياسليم



انتهى الجزء الاول اتمنى انه يعجبكم ..


______________



الجزء الثاني



" بعد شهرين "

في قصر " ال صقر " قاعد سليم مع عثمان وكمال اخواته وبيتكلموا ف الشغل وكان معاهم ابراهيم ويوسف
سليم / طمني يا كمال .. البضاعه وصلت المينا ؟
كمال / اها .. كل حاجه تمام متقلقش وزمان الرجاله بتستلمها دلوقتي
عثمان / فهمني ياسليم .. بضاعه زي دي لو اتكشفت يبقي روحنا ف داهيه وكل دا هيطربق فوق دماغنا
سليم / عندك حق .. بس متقلقش .. زيدان مأمن كل حاجه وانا واثق فيه
كمال / ايوه بس زيدان مش الشخص اللي ممكن نضحي بحياتنا واملاكنا عشان ثقتنا فيه
سليم بحده / كمااال .. هتكبر عليا ولا ايه ؟ انت مش واثق دي حاجه ترجعلك .. احنا واثقين ف زيدان
عثمان بلجلجه وتوتر / برضوا ياسليم .. كمال معاه حق .. دي عمليه ممكن تدمرنا .. وانا معاك ان مكسبها كبير جدا .. بس دي مخاطره احنا مش قدها
سليم بثقة وهدوء / مش مهم .. الاهم اني واثق فـ زيدان ودي تكفي رن تليفون سليم برقم زيدان
سليم / هااا يا بطل طمني
زيدان بهدوء / البضاعه اتصادرت فـ المينا
سليم بصدمه / نعم بتقول ايه ؟
زيدان بهدوء مريب / فيه خاين مابينا ياسليم
سليم وقف من جمب عثمان وكمال وبعد عنهم بمسافة مش قليله
سليم بهدوء / اللي وصل المينا المكن مش البضاعه
زيدان / عارف .. بس اللي مكنتش اعرفه انك تشك فيا
سليم / قدامك ساعتين وتكون حجزت اقرب طيارة وتجيلي .. عايز اتكلم معاك
زيدان / تمام
قفل سليم السكه في وش زيدان وقرب منهم
سليم / المكن اتصادر ف المينا
عثمان وكمال في وقت واحد / نعم بتقول ايه
سليم / متقلقوش البضاعه لسه في وسط البحر .. هسيبكم انا وهخرج عندي مشوار ضروري .. عايز لما ارجع الاقيكم موجودين

________________


" في شقة بالتحرير "

هايدي بتلف سجارة الحشيش للشخص اللي نايم جمبها وبتديهاله يولعها
هايدي بمحن / امسك يروحي .. ولع …
/ ايدا .. انا اول مره اشوف مره بتلف حشيش .. انتي اتعلمتي دا فين يامتناكه
هايدي بضحكه خليعه / هو انا مقلتلكش …
/ لا مقلتيليش يا لبوه
هايدي بمحن / اصل انا كنت بلف كتير .. ف اتعودت
بيحضنها وبيبوسها من شفايفها وبيقفشها من بزازها …
/ اتعودتي علي اي يالبوه
هايدي بمحن /اتعودت افشخ رجلي ... اااه .. اوعي ايدك بقي .. بزازي بيوجعوني بيقفشها من بزازها اكتر
/ بيوجعوكي من ايه يالبوه
هايدي بلبونه / اصل كل اللي بشوفه بيقفشني منهم …
/ ما عندهم حق .. دانا في حياتي مشفتش اكبر منهم
هايدي بمحن / عاجبينك ؟
بيخرجهم من قميص النوم وبيبوسهم / اوووووي .. دانا من كتر حبي ليهم عايز اصورهم وابروزهم
هايدي / اااه .. براحه طب مش كدا .. بوسهم براحه عشان بيوجعوني .. شايف لونهم احمر ازاي …
/ ايدا .. دول محمرين فعلا .. من اي دا بقي
هايدي / منك …
/ مني انا ؟
هايدي / اااه .. منك انت .. انت عمال تقفش فيهم كانك بتقفش فراخ .. شايف احمروا ازاي …
/ دانا مش هخلي حته فجسمك سليمه .. وريني كسك كدا بيقول ايه
هايدي بتفشخ رجليها وهو بيركب عليها وبيرفع القميص اللي مداري كسها عشان يبان كسها اللي يتاكل اكل
هايدي بمحن / اهووو .. بيقولك وحشتني اووووي .. اااااه .. براحه يمفتري …
/ انا لسه عملت حاجه يالبوه .. فينك يا ابراهيم يامتناك تشوفني وانا راكب مراتك بيخرج زبره من الشورت وبيتف عليه وبيفضل يفرش فكسها وبيرزعه مره واحده فكسها
هايدي بوجع / ااااااااااااااااااااه .. كسيييييييي بيدخله ويخرجه بسرعه نيك وصوت الطرقعه مسمع شارع التحرير
/ ماله كسك يامتناكه
هايدي بوجع وصوت مبحوح / ااااااااااااااااااااه .. ارحمنييييي ..

كسييييييي .. اااااااااااااااه اييييييييي نيكنييييي .. افشخنييييي .. افشخ مرات ابراهيم افشخهاااااااااااا .. اااااااااااااااه .. ااااااااي


_____________


" في قصر ال سيوفي "


رحيم / ازاااي .. ازاااي البضاعه لسه ف البحر .. امال اللي وصل المينا دا ايه …
/ معرفش .. انا اتاكدت منه وهو قالي زي مقلتلك كدا ان البضاعه موصلتش المينا اصلآ واللي وصل اللوادر والمكن
رحيم بهدوء / تمام .. كدا سليم عرف ان فيه حد بيخونه .. سليم مش سهل وانا كنت متوقع حاجه زي كدا …
/ طيب هنعمل ايه يباشا .. ندخلهم البحر ونهجم عليهم وناخد البضاعه ؟
رحيم بثقة وابتسامة / متقلقش البضاعه هي اللي هتجيلنا لحد عندنا .. المهم بس مش عايزك تتصرف من نفسك وانتظر مني اتصال ابلغك بالجديد .. يلا سلام
قفل رحيم السكة ودخل واحد من رجالته يبلغه ب ان فيه شخص عايز يقابله
رحيم / مقالتلكش هي مين ؟ ..
/ لا يرحيم باشا مقالتش بس بتقول انك مش هتمانع انك تقابلها
رحيم بتفكير / طيب خليها تدخل دخلت من باب القصر وهي بتبص للقصر باعجاب شديد لهيئة القصر وفخامته
رحيم قاعد قدامها وحاطط رجل علي رجل وف ايده كوب خمره رحيم بابتسامه وثقة / نرمين هانم بنفسها بتزورني ف القصر .. دا القصر نور فعلا
نرمين بصت لرحيم بغل وغضب مخفي واتكلمت بتوتر / القصر منور بـ اهله يارحيم بيه
رحيم بابتسامه وهدوء / اكيد منور ب اهله .. اتفضلي اقعدي واقفه ليه
قعدت نرمين ع الانتريه اللي جمبه وبصتله بهدوء
رحيم / كاس ؟
نرمين بتوتر / انا مش جايه هنا عشان اشرب حاجه يارحيم .. انا جايه اسالك عايز ايه من يعقوب جوزي
رحيم بابتسامه وبيرن الجرس / ازاي متشربيش حاجه .. نرمين هانم .. انتي هنا في مملكة الاسطورة .. يعني كلامك دا اهانة ليا .. جات واحده من الخدامين ووقفت قصاده
رحيم / كاس نبيذ بالتوت ياجليله مشيت الخادمه تجيب اللي طلبه منها رحيم
رحيم بنظره هادئه لنرمين / انا مش عايز حاجه من جوزك .. انا اللي عايزه هو اصلا ميقدرش عليه .. انا مكنش في دماغي لا يعقوب ولا الملك بتاعه .. انا ببص لقدام .. مش ببص تحت رجلي .. وال زايد دلوقتي بيمدوا ايدهم ف ايد اللي بيقتلوا اخواتهم .. وانا طول عمري كنت متوقع منهم الاسوء من كدا مش كدا بس يعني
نرمين بوجوم / طب انت مالك .. هما بيعملوا اللي هما عايزينه انت بتدخل ليه
رحيم بابتسامه وهدوء / مالي ؟ .. كان اوفر ليكي تسألي مين هو رحيم السيوفي قبل متسالي السؤال دا
نرمين بسخريه / ومين هو رحيم السيوفي بقى
رحيم بهدوء / احد جنود الجيش المصري .. دي حاجه تخليني افتخر دايما .. احد الجنود اللي كان بيخدم ف الحدود عشان يحمي اخواته من عدوهم وعدو العرب الاذلي .. ودي حاجه تخليني افتخر .. ميجيش بعد دا كله قلة محسوبين علينا عرب يحطوا ايدهم ف ايد عدوي وعدوك وعدو العرب واقف ساكت .. انا كدا ابقي منافق ودي حاجه انا متعودتش عليها
نرمين / طب وايه الحل .. ايه اللي يخليك تشيل يعقوب من دماغك .. يعقوب بيتدمر كل يوم بسببك
رحيم بابتسامه / شرطي كبير عليكم فا مفيش داعي اقوله

نرمين بتبصله بنظرة هادئة بيبان فيها الاستعطاف وبتتكلم بتوتر / طب هو مممكن تقول هو ايه شرطك ؟
رحيم بابتسامه / يعني لو قلته هتنفذيه ؟
نرمين / لو ف ايدي حاجه مش هقول لا اكيد
رحيم / انتي اللي ف ايدك كل حاجه
نرمين / قصدك ايه رحيم قرب منها وقعد جمبها ولزق فيها وحاوطها ب ايده الشمال وهي بتبصله بذهول

( وصف لزوجة يعقوب الكامل : هي نرمين الأدهم .. إمرأه ثلاثينيه .. بيضاء الملامح وشعرها اصفر وعيونها بني فاتح ( عسلي ) .. وملامح وشها جميل جدا وسكسي .. وبنت الادهم فاروق رجل اعمال سعودي كبير جدا .. جسمها كيرفي بس معندهاش كرش يعني بزازها كبيره وطيازها كبيره بس جسمها نحيف .. متوسطه الطول )

لابسه بنطلون جينز محزق علي طيازها اوووووي بطريقة مستفزه وبلوزه من طراز اجنبي ديقه جدا واستك البرا باين من ديقها وبزازها هتفرتك البلوزه

رحيم حاوطها ب ايده وقرب من ودنها وبيهمسلها بصوت دوبها وبيمشي صوابع ايده علي بزازها وبيقرب من زرار البلوزه
رحيم / عايزك انتي .. عايز ادوق طعم شفايفك الكريز واقفش بزازك اللي من اول مشفتهم وانا نفسي امسكهم واقفش فيهم ( قفش بزها الشمال بحنيه وهي بتبصله بذهول ووجع وكأنها متخدره .. قرب من شفايفها واخدهم في شفايفه وفضل يمص فيهم ويشفطهم وهي بتحاول تزقه بس مش قادره اعصابها سايبه من المفاجاة والصدمة )

ساب شفايفها وايده لسه بتقفش في بزازها والايد التانيه حطها علي كسها وبيفركه بحنيه من فوق البنطلون وهي سايحه خاالص ف ايده وبتبصله بمحن وبتعض ع شفايفها
رحيم همسلها / نرمين انا عايز انيكك
نرمين بصعوبة ولجلجه ف الكلام / عيب يارحيم باشا .. انا ست متجوزه
رحيم فك زرار البلوزه ومد ايده وخرج فردة بزازها الشمال وب ايده اليمين فتح زرار البنطلون ودخل ايده من تحت الاندر وبقي عمال يحسس علي كسها وهي غابت عن الوعي ومش قادره تتحرك ولا تتكلم هي بتعض ع شفايفها وبتبصله بوجع من اللي بيعمله فيها رحيم بهمس وبيعصر بزتها / متجوزه خول .. انما معايا صدقيني هخليكي حامل ف دسته
نرمين بتتكلم بمحن وصعوبة ف الكلام / هتخليني اجيب نونو اسميه كيان رحيم
بيبوسها من شفايفها وفضل يبوسها ويعصر ف بزازها ويلعب فكسها وهي سايحه ع الاخر دخل واحد من رجالته ومعاه يعقوب الكامل وشافهم بالمنظر دا وعينيه جات فعين رحيم ونرمين كانت ضهرها له رحيم عصر بزاز نرمين بضغطه قويه وهي سابت شفايفه وصرخت بصوت موجوع
نرمين بوجع / ااااااااااااااه بزاززززي
رحيم ابتسم ليعقوب اللي واقف مش مصدق نفسه وعينيه بتطلع شرار ..
/ رحيم باشا .. احنا حاولنا نمنعه يدخل بس هو صمم يشوف حضرتك
نرمين ألتفتت بفزع للصوت وشافت يعقوب جوزها بيبصلها بغضب وبسرعه دخلت بزازها جوا البرا وقفلت زراير البلوزه وزرار البنطلون وحاولت تبعد عن رحيم اللي بكل برود فضل حاضنها ب ايده الشمال وايده ع بزازها وبيبص ليعقوب بتحدي
نرمين بصدمة ولجلجه / يعقوب .. انت هنا من امتي
يعقوب بعصبيه / من وقت مكان بيقفشلك يامومس يالبوه
نرمين بدموع وخوف / انا انا .. انا كنت جايه بس استسمحه عشان يسيبك فحالك
يعقوب بيقرب منهم وبيقومها من جمب رحيم اللي بيبصله بابتسامه سخريه وبيرفع ايده عشان يضربها ورحيم وقف بسرعه ومسك ايده وشدها ورا ضهره وهي دموعها بتنزل وبتعيط بشحتفه ومكلبشه فـ هدوم رحيم بخوف
رحيم بهدوء / انت كدا بتتعدي حدودك .. كونك ترفع ايدك علي واحده في بيتي وضيفه عندي كأنك بترفعها عليا .. والايد اللي تترفع عليا تتقطع .. كل اللي فات كوم واللي جاي كوم تاني خالص .. وصدقني حتي لو انا سيبتك تضربها ومتكلمتش فـ انت عارف كويس بعدها هيحصل ايه .. انت مش متجوز جاريه ولا واحده من الشارع .. انت متجوز بنت الأدهم فاروق .. يعني يشتريك انت وبلدك .. وانت عارف كدا كويس
يعقوب بغضب اجش وعصبيه / لو السما اتطربقت ع الارض ف انا برضوا هقتلها وهقتلك .. ومش هاخد يوم واحد فيكم يا انجاس
رحيم بابتسامه وثقة / طب متوريني .. وريني هتقتلنا ازاي .. واوعدك وصيتي ان رجالتي يسيبوك تروح بسلام بعد متقتلني
يعقوب شد ايده من ايد رحيم وبصلهم بغضب كبير ورحيم شاورله يقعد ع الانتريه وطلب من الحارس بتاعه يطلع ويسيبهم لوحدهم

دخلت الخادمه ومعاها المشروبات وحطتها قصادهم وقعد رحيم ومسك ايد نرمين اللي بتعيط بشحتفه وباصه ف الارض ومش قادره تبص فعين يعقوب جوزها
رحيم بهدوء / عارف احساسك .. عارف انك مكسور من جواك دلوقتي وانت بتشوف عدوك اللدود كان بيهتك عرضك وشرفك .. عارف كل دا .. بس تعالي نبصلها بنظرة مختلفه .. انت ممكن تتنازل علي شرفك .. عادي جدا .. في سبيل انك تكسبني فصفك وتكون واحد من الناس اللي بينا شغل ومصالح كتير واخوة .. احسن متكون عدو ليا وانت مجرب العداوة معايا بتبقي ايه .. صحيح هتركب قرون وهتبقي معرص .. بس هتعيش بسلام .. لان صدقني نرمين هانم بجيتها هنا في بيتي تستسمحني اسامحك دي شفعتلك عندي وخلتني اصبر عليك شوية
يعقوب بعصبيه / انت بتقول ايه .. انت عايزني اتخلي عن شرفي عشان احط ايدي ف ايدك وتنام مع مراتي .. انت اتجننت يارحيم
رحيم بهدوء وابتسامه / مش مجنون .. انا بقولك علي شرطي .. وبالمناسبة انا اقدر اعمل كدا غصب عنك واكتفك وانام مع مراتك قصادك ومش هتقدر تتكلم .. هتشوفني وانا راكبها ومش هتقدر تتكلم .. بس انا مبحبش اعمل حاجه غصب .. انا بحب امشيها ديما بالتراضي .. وصدقني زي مقلتلك .. انت مش قد غضب الأدهم فاروق لو عرف انك مديت ايدك ع مراته .. ولو حاولت تطلقها هتبقي ع الحديده متنساش ان كل حاجه بأسمها
نرمين بصت لرحيم بصدمه واتكلمت بتوتر ودموع / انت تعرف منين ان كل حاجه بأسمي ؟
رحيم بابتسامه وبيقرب من شفايفها وبيبصلها بوقاحه / شكلك لسه متعرفيش انتي قاعده مع مين يبطل
نرمين بتوهان وتوتر / هااا
رحيم بيقرب من شفايفها وبياخدهم في بوسه كبيره وايده بدات تقفش فبزازها وهي ساحت تحت ايده ونسيت جوزها اللي قاعد قصادهم وبيبصلهم بعصبيه وقهرة وبدا يحس ان ضغطه بيعلي عليه وهو بيشوف عدوه بيهتك عرضه قصاده وف استعداد انه ينيك مراته ومش عامله اي حساب
رحيم ساب شفايف نرمين اللي بعدت وبصت ليعقوب ب استفزاز خصوصا لما حست بموقف القوة من كلام رحيم وان رقبته تحت ايدها
رحيم ليعقوب بابتسامه / مبتشربش ويسكي ليه يايعقوب باشا ؟ اشرب ياراجل وهدي اعصابك شوية
يعقوب بيبصله بغيظ وغضب وكره كبير وبيبص لمراته بغضب

رحيم مسك الكاس ومده ل يعقوب اللي فضل باصصله بكره وبعدها مسك الكاس بغضب وشرب بوق منه وسنده قصاده
رحيم مسك كاس واداه لنرمين وهو بيبصلها بوقاحه وبيغمزلها وهي بتبتسم بلبونه وبتاخد منه الكاس
رحيم / ها قولت ايه يا يعقوب باشا ؟ نطلع الاوضة ولا نقضيها ف الريسبشن هنا ؟
يعقوب بصله بخضوع وبص للارض ودموعه بتنزل من عينيه وافتكر من اسبوع لما خسر فمزاد واحد 500 مليون دولار ورحيم كان السبب ووقتها كانت هتجيله جلطه وساعتها فكر يحط ايده ف ايد رحيم مهما كان التمن .. بس مكنش متوقع ان التمن يبقى انه ينيك مراته قصاده
رحيم بابتسامه وثقة / ردك وصل يايعقوب باشا .. بس قولي صحيح .. انت عرفت منين ان نرمين هانم هنا
يعقوب بصوت مختنق وهو بيبص للارض / انا اللي متفق معاها تجيلك تطلب منك تسامحني وتشوف طلباتك .. بس مكنتش اعرف ان طلبك انك ت....... رحيم بيضم نرمين اللي بتبص لجوزها بخذلان ومكانتش متوقعه ان جوزها ينخ ويرضخ لطلب رحيم .. عمرها مشافت يعقوب بيخضع لحد ولا كان في موقف ضعف ابدا .. وطول عمرها شايفه انه أقوى واحد ف اللعبه .. بس دلوقتي عرفت كويس معني كلمة اسطورة وان منافس جوزها المرادي هو رحيم السيوفي بنفسه ..
الاسطورة رحيم بيضمها وبيطبع بوسه علي خدها وبيقفشها من بزازها جامد
نرمين بوجع / اااااااااااه
رحيم باستفزاز / ت ايه .. كمل يايعقوب متتكسفش .. دانا شوية كمان وهبقى ابو ابنك
يعقوب بيعيط بدون صوت ومش قادر يرفع راسه من الارض وقلبه ارتجف لما سمع صوت مراته بتصوت وبتقول ااااااه وبتتوجع
رحيم بيمسك نرمين من شعرها وبينزلها علي ركبها وبيقلع البنطلون وبيخرج زبره من البوكسر وبيبص ليعقوب بقوة وتحدي
رحيم / بص عليا يايعقوب .. بص عشان اللحظة دي انا مستنيها من زمان
نرمين بشهقة وصدمه / يلهووووي دا كبير اووووووووي
يعقوب بيرفع راسه وبيبص عليهم وبيشوف مراته تحت رجل رحيم وقصادها زبره ومستنيه يديها اشارة زي الكلب عشان ترضع زبره وتمصه
رحيم بيلطش نرمين بالقلم علي وشها وبيقرب منها وبيبوسها من شفايفها بغل وهي بتتوجع وبتحاول تبعد بس هو مثبتها كويس وبعد عنها وبص ليعقوب
رحيم / ارضعي زبري يامتناكه قصاد جوزك العرص اللي بيعرص عليكي ومسكها من شعرها ونزلها علي زبره وهي ماصدقت وفضلت ترضع وتمص فزبره
رحيم / اااه .. مراتك مصها جامد اوووووي .. لبوه اووووي نرمين دي .. كانت تايهه عن زبري فين
نرمين فضلت تمص فزبره وترضع وبتعمل صوت بيهيج رحيم اكتر ويعقوب كل مدا بيحس بزبره بيقف وبيهيج علي مراته رحيم ضرب نرمين برجله وقعها ف الارض ودخل زبره ف البوكسر بتاعه ولبس بنطلونه ووقف قصادهم
رحيم بجديه وهدوء / وقتكم انتهي .. ومتقلقش يايعقوب من النهارده مفيش مابينا عداوة .. ولما افضي هبقى اكلمك عشان نشوف الشغل اللي مابينا .. ومتقلقش مش ههين رجولتك اكتر من كدا ..
انا كدا اخدت اللي انا عايزه وكسرتك ودموعك تكفي بالنسبالي .. نورتوني سابهم ومشي ويعقوب بيبصله بكسره وذُل ونرمين بتبصله بصدمه وعدم فهم لشخصيته الغريبه .. ازاي راجل يستدرجها ويخليها تمص زبره قصاد جوزها وفي نفس الوقت يرفضها عادي كدا .. دا الكل بس يتمني بس نظره منها .. ازاي يعمل كدا معاها


________________



" في جامعة القاهره "


محمد / بس يستي وعمي رجع من الموت زيه زي زيدان واحنا بقيما عيلة سوبر هيرو وكدا بقى وبنرجع من الموت عادي
رحاب / بجد مش مصدقه كل دا .. انتوا كانكم عايشين في فيلم هندي
محمد / شوفتي بقي اننا عيلة جامده بوفتيك
رحاب بابتسامه / بوفتيك .. انت شكلك جعان بقي
محمد / اهااا قووووي .. بقولك ايه متجيبي بوسه
رحاب بغضب / ولا اعدل كدا بدل معدلك
محمد بهزار / مالك ف ايه .. بهزر معاكي و****
رحاب / مبحبش الهزار دا بقولك
محمد / خلاص اسف .. بجد اسف بقي خلاص
رحاب / طب يلا بقي عشان المحاضره بدات
محمد / طب يلا


____________



" في كافيه الموناليزا "


سليم بيبص لساعته وبيبص لباب الدخول ومنتظر علي احر من الجمر دخلت واحده اقل ما يقال عنها انها ملكة ملوك الجمال .. ك جسم وك شكل فهي جميله جدا فوق الوصف وجسمها اجمل بكتير ( ليليان سليم منصور : 40 سنة .. عيون زرق فاتح .. شعر اصفر حرير .. بشره تلجيه .. شفايف كبيره وعايزه تتناك فيهم .. بزاز الورا جانسون .. طياز كريستال ليست .. كرش صغير جدا مخليها زي حته الجيلي .. مصرية الجنسيه .. قوية الشخصيه لحد كبير جدا .. متكبره جدا .. لبسها فاضح جدا وكانت لابسه فستان واصل لفوق الرُكب وفتحه مبينه شق بزازها اللي هتنط من الفستان .. حاجه كدا عايزه سرير حديد عشان الخشب مش هيستحمل )

ليليان قربت من الطرابيزه اللي قاعد عليها سليم ووقفت قصاده ومدت ايدها تسلم عليه سليم بهدوء وحاطط رجل علي رجل وتجاهل انها بتمد ايدها عشان تسلم عليه / اتاخرتي
ليليان بغضب مخفي وقعدت علي الكرسي قصاده / انا اتاخر زي منا عايزه
سليم بابتسامه وهدوء / فعلا .. عشان كدا انا هستأذن وقف سليم واخد مفاتيح عربيته وخرج الحساب وحطه ع الطرابيزه
ليليان مسكت ايده بسرعه وبصتله بتحدي / المرادي لو مشيت صدقني .. هخليك تندم ندم يموتك بالبطئ .. المره اللي فاتت كانت تهويش .. المرادي هنهيك ياسليم .. مش انت اللي تتحدي ليليان منصور
سليم يابتسامه وثقة / معنديش حاجه اندم عليها .. ولو الدنيا كلها هتخاف من اسمك لما تذكريه فانا الشخص الوحيد اللي مش هتتهزلي شعره .. انا مبخافش عايزك تفهمي كدا .. ومهما عدت سنين فانا عمري مهنكسر
ليليان بغضب / انت مجنون .. انت ازاي ترفض انك تمد ايدك ف ايد ليليان .. رجالة بشنبات اكبر منك واحسن مليون مره ونفسها بس اقعد معاك القعده دي
سليم بابتسامه واستفزاز / خلاص روحي اقعدي معاهم وسيبيني فحالي
ليليان بغضب بتحاول تتمالك نفسها وبتتكلم بهدوء عكس اللي جواها / تمام .. عايز تمشي اتفضل .. بس صدقني .. زي مكنت السبب ف انك تختفي السنين دي كلها فانا هبقي السبب انك تجيلي زاحف علي ركبك .. امشي ياسليم
سليم بصلها بابتسامه مستفزه / برضه مش هنام معاكي يا ليليان .. مش انا اللي هفقع عذريتك .. انتي مش مقامي عشان ابصلك اصلا وسابها ومشي وخرج من الكافيه وهو مبتسم بثقة

وبيركب عربيته وبيمشي ليليان قاعده ف الكافيه بتبص لطيف رحيله بابتسامه تحدي ليليان بابتسامه وبتكلم نفسها / مهما عدت سنين هتفضل زي ما انت .. مغرور ومتكبر ومش بتخاف من الموت .. ديما بشوفك مختلف عن كل اللي بيخضعلي وكل اللي بيركع تحت جزمتي عشان ينولوا رضايا .. ديما بتخليني ابص للمرايه واحاول الاقي طريقه عشان اعجبك .. بس صدقني هحاول معاك لاخر عمري عشان اكسرك ..

انا وانت ولسه فينا عمر يا سليم ومش هسيبك ابدا


_________



" في مطار القاهرة "


بيوصل زيدان وبينهي اجرائاته والتفتيش وبيخرج من المطار وبيركب عربيته الخاصه وبينطلق لفندق "****" الخاص بعائلة صقر

" في فندق ***** "

سليم بيوصل الفندق وبيطلع للروم اللي حاجز فيها زيدان وبيدخل وبيلاقي زيدان واقف ف البلكونه بيشرب سجاير ومديله ضهره سليم بهدوء / وصلت امتى ؟
زيدان منغير ميبصله وبيتكلم بهدوء / بقالي ساعه
سليم بيخرج سجارة وبيولعها وبيقف علي سور البلكونه بعيد عن زيدان بمسافه مش كبيره وبيبص قدامه
سليم بهدوء / مالك ؟
زيدان بيبصله بعصبيه وبيتكلم بغضب / انت بتخوني ؟ انت اكيد اتجننت ياسليم
سليم بهدوء / ومين قالك اني بخونك ؟
زيدان / امال اللي انت بتعمله دا اسمه ايه ؟
سليم بهدوء / اسميه اني كنت عارف ان فيه خاين مابينا عشان كدا غيرت مسار الشحنه وخليتها ترسي ف البحر

زيدان حاول يتمالك نفسه ويهدي نفسه واتكلم بهدوء / طيب نفترض كدا .. ليه مقلتليش .. ليه تسيبني زي الاطرش ف الزفه كدا
سليم / انا مضمنش صوابع ايدي .. وبعدين زي مقلتلك .. انا يهمني الشحنه دي .. يعني لازم احرص من كل اللي حواليا واولهم انت
زيدان شاور علي نفسه واتكلم بغضب / انااا .. ليه .. انت مفكر اني خاين زيك هخون اخويا وانام مع مراته

سليم لف لزيدان بسرعه ورزعه بالقلم ومسكه من شعره واتكلم بعنف / اول واخر مره تكلمني بالطريقة دي .. فاهم ولا لا ؟
زيدان بيبصله بغضب / مش فاهم .. انت اللي بتختار اكلمك ازاي وب اي طريقه
سليم ساب شعر زيدان وبعد عنه وسند ع السور تاني وخد نفس من السجاره سليم بهدوء / انا مش عارف بالظبط احنا بنعمل ايه ولا بنحارب مين .. انت كل همك ف انك تكون الكل ف الكل .. فيه اوقات مش لازم تعرف حاجه .. وبالذات الوقت دا .. بس اللي عايزك تعرفه اني مش بخونك .. انا بخون اللي حواليك
زيدان بعدم فهم / قصدك ايه
سليم بصله بثبات وهدوء
سليم / بكره الشحنه هتوصل المينا .. بس اللي عايز افهمهولك ان محدش يعرف بالشحنه دي غير انا وانت وابراهيم ويوسف وعثمان وكمال
زيدان / وسيف كمان يعرف سليم ابتسم بهدوء / تكلم ابراهيم وتقوله الشحنه هتوصل مينا بورسعيد بكرا وانها مش هتتفتش عشان الشحنه هتبقي ف عضم العربيات وتحرج عليه ميقولش لحد .. وتكلم يوسف وتقوله البضاعه هتفضل راسيه ف البحر وهتوصل بعد بكره وتحرج عليه ميقولش لحد .. وتكلم

سيف وتقوله ان البضاعه هترجع تيكساس تاني وبرضوا تحرج عليه ميقولش لحد .. وكمال وعثمان مش هجبلهم سيره
زيدان بعدم فهم / ودا لازمته ايه ؟
سليم / رجالتي هيبقوا ف كل مكان من اللي ذكرته وهنعرف ساعتها مين الخاين وبيوصل الاخبار
زيدان بهدوء / طب والشحنه هتروح فين بقي ؟
سليم / هتتحرك ع المينا زي مقلتلك
زيدان بصدمه / قصدك اني هقول الحقيقه لابراهيم ؟ انت اتجننت شكلك .. اسلمله البضاعه بنفسي
سليم / ومين قالك ان ابراهيم الخاين
زيدان / انا اضمن سيف ويوسف برقبتي
سليم / هتغرق ف نص البحر ومش هتلاقي اللي يمدلك ايده لانك غرقت نفسك ف الغويط
زيدان / مش ناقصه حكم .. البضاعه مش هتتحرك ع المينا
سليم / ابراهيم مش الخاين .. واتعود ديما لما تشك ف خاين وسطيكم متشكش ف اللي من دمك
زيدان باستهزاء / قصدك اللي كنت فاكرهم من دمي
سليم بهدوء / مختلفناش .. ولعلمك انا عارف مين الخاين .. يعني مش بقول كلام وخلاص
زيدان / ومين بقي الخاين
سليم بهدوء وابتسامه / مش هقولك .. هسيبك تكتشف بنفسك .. اصل لو قلتلك وفضلت احلفلك من هنا لسنين جايه مش هتصدق .. فلازم تشوف بعينك
زيدان بص لسليم بخوف ظاهر ومتكلمش سليم بيقرب من زيدان وبيطبطب ع كتفه وبيتكلم بهدوء / فيه اوقات الماده بتغلب الموده .. اوقات الفلوس بتشتري العشره
زيدان بص لسليم ودموعه بتنزل واتكلم بصوت مختنق / هتبقي نهايتي ياسليم .. انت مش عارف هو بنسبالي ايه .. سيف اخ ليا واكتر بكتيرر .. دي هتبقي اخر مسمار فنعشي .. هنتهي ياسليم

سليم بيمسح دموعه وبيحضنه / متعيطش .. مفيش راجل بيعيط .. وبالذات انت .. انا عمري مشوفتك بتعيط رغم كل اللي بيحصلك او اللي حصلك .. ديما بشوفك زيي .. جبل ميهزهوش زلازيل الارض .. خليك ديما قوي .. ميهزكش شئ ف الدنيا
زيدان بدموع / انا استحملت فوق طاقتي .. مش هقدر ياسليم اني اشوف صاحب عمري اللي بقول خرجت بيه من الدنيا الوسخه دي وهو بيخوني
سليم / وانا مقولتش ان سيف بيخونك .. افرض طلع يوسف مثلا زيدان بعد عن سليم وبص فعنيه وبيمسح دموعه واتكلم بهدوء / بكرا كل حاجه هتبان
سليم / عندك حق .. يلا روح خدلك دوش انت جاي تعبان زيدان سمع كلامه ودخل الحمام وسليم قلع هدومه وخرج بجامة نوم من الشنطة ونام ع السرير خرج زيدان من الحمام واتجه للسرير عشان ينام شاف سليم نايم ف نام ع الكنبة منغير ميتكلم


_______________



" عند سيف "


سيف قاعد ف الدور بتاعه في الاقصر وبيشرب سجارته وكباية الشاي وسرحان فعالم تاني .../ سيف مفيش رد ... / سيف .. ولدي .. ياسيف سيف بشرود / هاا .. نعم ياحجه ... / مالك يولدي سرحان ليه اكده .. حالك مش جاي علي هواي سيف بشرود / حاسس اني فدوامة ياحجه ... / دوامة ايه ياولدي .. زيدان صاحبك اكويس ؟ اصلك مبتبقاش اكده غير لو كان هو فمشكلة سيف ابتسم بمراره / فعلا ياحجه ..

زيدان فمشكلة .. بس المرادي هتنهيه … / ليه ياولدي كف**** الشر سيف / مفيش ياحجه .. متقلقيش .. شوية مشاكل وهيتحلوا … / احكيلي ياولدي يمكن يكون ف ايدي الحل .. انا صحيح جاهله بس اتعلمت من الدنيا كتير سيف يقبل يداها بدموع ويقبل راسها / معاش ولا كان اللي يقول عليكي جاهله يا مرت الجبالي .. دانتي الكل ف الكل ياحجه … / **** يخليك ويكرمك ياولدي سيف ابتسم بشرود والحزن باين علي ملامحه وسرح ف افكاره تاني


__________


" في فندق ***"


سليم بيفوق من كوابيسه اللي بقت بتطارده كل يوم وكل ليله ونفس الكابوس اللي بيحلم بيه او الحقيقه اللي اتحولت لكابوس .. وديما بيفوق منه وهو بيتشنج ومبيقدرش يتحرك كل اللي بيعمله بيجز علي سنانه كانه هيكسرهم وعروق جسمه كلها بتزرق بطريقة غريبه جدا وبيمسك ف فرشة السرير ودموعه بتنزل من الوجع .. وجع بيطارده من يوم ولادته .. وجع بيجيله لما بيحس بالخطر والعصبيه .. وجع بدل مكان بيزوره كل شهرين او كل فتره كبيره بقي يزوره كل يوم من 20 سنة حتي الان زيدان فاق علي دموع سليم وصوته وهو بيتوجع وقام مفزوع وقرب منه وحاول يساعده وهو مش فاهم ماله ولا فيه ايه .. جاب كوب مايه ودلقه علي وش سليم وبرضوا مفيش نتيجه .. سليم بيتوجع بطريقة غريبه جدا

زيدان بصدمة وعدم فهم / سليم .. مالك فيك ايه .. اهدا طب اهدا .. اهدا انا جمبك .. اهدا سليم هدي شوية ودموعه بتنزل وبص لزيدان بوجع وطبطب عليه
سليم بصوت مبحوح / متقلقش .. مش هموت دلوقتي زيدان بصله بعدم فهم

وهو مش عارف كان ماله سليم بهدوء / متسالنيش .. انا تمام متقلقش
زيدان سكت لثواني وبعدها اتكلم بهدوء / ديما بقول ان اغرب حد شوفته فحياتي كان انا .. بس دلوقتي مفيش اغرب منك بنسبالي .. انا صاحبك .. صحيح بنكر انك عمي عشان دي مش حقيقه والحقيقه اني ابنك ودي اكتر حاجه كسرتني ف الدنيا كلها اني ابن حرام .. بس انا معتبرك صاحبي .. لازم تحكيلي .. انا محتاج افهمك
سليم سكت لثواني وبعدها اتكلم بوجع / انا مولود بعيب خلقي .. بيجيلي تشنجات ديما لما بتعصب او بحس بالزعل .. من صغري بيحصل معايا كدا .. ودا كان المرض اللي ملازمني من صغري .. لحد معتبرته صديق ليا .. الوجع دا كل مره بيبقي اكتر وجع واشد عذاب اكتر من المره اللي قبلها .. محدش كان يعرف بمرضي .. محدش يعرف اصلا .. لما كان بيجيلي كنت بستحمل ومكنتش بقول لحد .. جدك صقر كان بيعاملني بقرف ديما وكان بيقسي عليا .. كنت اقوله تعبان كان بيقولي مكلنا تعبانين .. انا عايزك زيي تتعب وتتوجع ومتتكلمش .. التعب جزء من متعة الحياة .. وسمعت كلامه وبقيت بتعب ومبينش .. بتعب من جوايا وبتعذب بس من بره هادئ تماماً ولا كان جوايا بركان قايد نار .. الدكاتره ديما كانوا بيقولولي هيجيلك فتره والوجع هيزيد .. المرض هيصاحبك اكتر ومش هيستغني عنك غير لما يقبض روحك .. هيجي يوم وعروقك تنفجر .. وساعتها بس هتتفرق انت وصديقك .. مع ان هو اللي هيختار يفرقنا وهو اللي هيقتلني .. بس انا بحبه .. بحبه لدرجة اني مرضيتش اتجوز لحد دلوقتي عشان بس

مشوفش نظرة شفقه فعين اللي هتجوزها .. انا طول عمري بكره اني اصعب ع حد .. ديما عايزهم يشوفوني اقوي منهم مش يشوفوني ضعيف .. لو شافوني ضعيف هيدوسوا عليا حتي لو كانوا من دمي او حته مني

زيدان بثبات / طب ومتعالجتش ليه لحد دلوقتي ؟ سليم بابتسامه / حاولت .. بس ملقيتش علاج لحالتي ف استسلمت ودي اول مره استسلم زيدان ابتسم ومتكلمش وسليم بصله بحب وابتسامه
سليم بهدوء / مش عايزك تقول لحد .. انت صاحبي وبير اسراري
زيدان ابتسم ليطمنه وهز دماغه بمعني حاضر
سليم / محدش يعرف غيرك انت ورحيم
زيدان بمفاجئة / ورحيم عرف منين
سليم / مكنتش بخبي عليه حاجه .. هو بنسبالي اخويا او اكتر كمان
زيدان بهدوء / عشان كدا خونته مع مراته وقتلتها ؟
سليم / فيه حجات بنعملها غصب عننا .. بس انا مقتلتش سما ولا حتي جيت جمبها .. انا وقفت جمب رحيم كتير .. وحتي لما اتهمني اني قتلت سما ودا من حقه طبعا .. بس انا ساعتها كنت بقف جمبه وبساعده .. انا لما بعدت رحيم عن امك بعدته عشان عارف صقر كان هيقتله .. صقر كان شايف رحيم شيطان بيهدد عرش العيلة .. وعشان كدا مكنش طايقه .. وانا كنت عارف جدك كويس وعارف هو ممكن يعمل ايه .. عشان كدا بعدته عن منار رغم اني عارف ان كلامي كسره ووقوفي جمب صقر بينله اني بتخلي عنه .. بس انا مكنتش عايز انتقم من ابويا فيوم من الايام عشان قتل صاحب عمري .. لما سما اتخطفت جالي تليفون وانا بدور عليها .. قالي انا عارف طريق سما وتعالي دلوقتي ف عنوان **** .. رنيت علي رحيم اول مقفلت بس لقيت تليفونه مغلق .. فضلت ارن عليه مبيردش .. بعدها قولت اروح مش هخسر حاجه .. واول مدخلت الشقة اللي ف العنوان اللي كان بابها مفتوح .. لقيت حد بيكممني وبعدها محستش بنفسي غير ورحيم معانا وبيقولي انت قتلت سما .. ببص على سما لقيتها غرقانه ف دمها ومقتوله .. حاولت ابررله مكنش بيسمعني .. بعد مخاصمني فتره كبيره .. بعدها صالحني وقالي نفتح صفحه جديده وانا مسامحك .. ساعتها حاولت احكيله ع اللي حصل بس كان ديما بيقولي مش عايز اسمع سيرة الموضوع دا تاني عشان منخسرش بعض .. وفعلا كل مره كنت بخرس خالص .. وبعدها اكتشفت ان رحيم راجع وسامحني عشان يقبض روحي

زيدان باستغراب / طب ومعرفتش مين اللي عمل كدا ووقعكم ف بعض ؟
سليم قام من ع السرير وقعد علي مقدمته جمب زيدان
سليم / عارف من زمان مين اللي عمل كدا
زيدان سكت لثواني وبعدها اتكلم باستغراب / طب ومقلتش لرحيم ليه عشان ياخد حقه من اللي قتل مراته بدل مهو مفكر انك انت اللي قتلتها ومابينكم مصانع الحداد
سليم بهدوء / لاني سبقته وقبضت روحه .. قتلته بعد معترفلي بكل حاجه
زيدان بص لسليم بدون ملامح
سليم / مش مصدقني صح ؟
زيدان متكلمش وفضل باصصله وساكت
سليم / يبقي مش مصدقني .. تعالي اوريك قام سليم وجاب اللابتوب بتاعه من الشنطه وفتح ملف مخفي برقم سري وكان فيه فيديوهات كتير جدا واختار واحد منهم وفتحه


____________


" داخل الفيديو "

راجل متكتف وعلي وشه اثار ضرب كتير وسليم قاعد قصاده ومثبت الكاميرا عليهم
شاكر / اقسملك ب**** ياسليم انا عملت اللي اتطلب مني انا عبد المامور
سليم / ومين اللي عمل كدا .. مين اللي طلب منك تقتل سما
شاكر / و** معرف .. انا مكان ما بقعد كل يوم ف الكافيه لقيت ورقة فيها رسالة وبيهددوني لو منفذتش اللي بيطلبوه مني هيقتلوني .. و** معرف مين الناس دي .. وساعتها بقوا كل يوم يبعتولي الرساله ع البريد وبنزل كل يوم اخد الظرف واقرا المكتوب .. ومن ضمن الرسايل دي اني احطلك برشام للهياج الجنسي ف الويسكي بتاعك ف عيد ميلادي .. وكمان اخليك تشرب نوع تقيل جدا من الويسكي عشان تتسطل ومتحسش بنفسك .. ومن ضمن الرسايل برضوا اني اخطف سما واغتصبها واقتلها وبعدها ارن عليك وعلي رحيم عشان ساعتها يعرف انك قتلتها .. مكنش ينفع اقولهم لا .. مكنش ينفع صدقني
سليم ابتسم بهدوء / تعرف ان بسببك خسرت صاحب عمري .. طب تعرف اني بسبب عيد ميلادك بقيت اعيش اسود ايام حياتي .. تعرف ان نفسي اقتلك دلوقتي اربع تلاف مره ؟
شاكر / سامحني ياسليم ابوس ايدك متقتلنيش سليم قام وقف وخرج المسدس بتاعه ووجهه علي دماغ شاكر

وبعدها ضربه رصاصتين وقفل الفيديو


_____________


" في الواقع "

سليم / شفت اني مش بكدب عليك ؟
زيدان بصدمة / طب ومين شاكر دا ؟ وازاي كنت مأمن له كدا
سليم / شاكر دا يبقي صاحبنا التالت .. كنا ديما الثلاثي اللي عمرهم ميفترقوا ابدا .. بس جه وقت وبعد عننا ومبقيناش نعرف عنه حاجه .. ومن بعدها رجعلنا تاني ورجعنا صحاب لحد محصل اللي حصل
زيدان / الفيديو دا لازم رحيم يشوفه .. لازم الحرب دي تقف لحد هنا
سليم ابتسم واتكلم بثقة وهدوء / طب ما رحيم عارف
زيدان بصدمة / عاارف ؟ ازااااااي ؟ طب لما هو عارف بيعمل كدا ليه ؟ بيحاربك ليه ؟
سليم / عشان رجوعنا صحاب تاني صعب .. لو دا حصل ف ساعتها هتقوم حرب انت عمرك متتوقعها .. اللي متعرفهوش اننا حتي واحنا الد اعداء لبعض ف احنا برضوا اقرب اصحاب لبعض .. لا مدنيين لا ***** لا قتل ولا سرقة ولا حتي اذيه .. حربنا ع الورق بس .. انما ف الحقيقه انا كل يوم ببقي مع رحيم من ساعت مكونت مع المافيا .. واقولك ع حاجه .. انا اللي قولت لرحيم يقولك كل حاجه وكل اللي حصل .. واقولك كمان ؟

رحيم كان اكتر حد بيقف جمبك وقت مكنت مفكره عدوك .. مش هو اللي سجنك ولا هو اللي بعد عنك ليلي .. هو اللي قربها منك وقت مكنت مهدد بالخطر ..

ولما حس انك هتحبها بعدها عنك وخلاها تشهد عليك زور .. العقرب مش رحيم .. العقرب اللي بيلدغ جوا جحر رحيم
زيدان بصدمه وعدم فهم / ازاي .. انا مش فاهم حاجه
سليم / رحيم عارف ان مش انا اللي قتلت سما من بعد متقتلت بـ شهرين ..
ولما رجعنا خططنا لكل حاجه لما عرفت انهم طالبين رقبتي ورقبة جدك صقر وخططنا انك تتخطف واروح انقذك ف يقتلوني .. ساعتها رحيم بان ع الورق انه عدو لعيلة صقر .. بس هو اصلا اللي كان بيسند العيلة
زيدان / وجدي صقر مين قتله
سليم / لا دي مش دلوقتي .. دي هخليك تكتشفها بنفسك
زيدان / طب ومين اللي كان عايز يقتلك ويقتل جدي صقر
سليم / القانون .. القانون اللي اخترعوه جديد .. مينفعش نكون سواسيه .. لازم نكون طبقات .. لازم يعيش الاقوي ويموت الاضعف .. القانون اللي بيقضي ع الفقر لان لازم يضحوا بـ الاضعف عشان الاقوي يحس انه مسيطر ع الكون .. يوم مقالولنا نمشي ع القانون دا واحنا رفضنا مكانش ينفع نعيش ومعانا سرهم .. لازم نموت ويندفن معانا
زيدان / وانت مش قادر عليهم ؟ دا حتي الجوكر والاسطورة يعني مستحيل حد يقف قصادكم
سليم / الكلام دا لو بنحارب ناس زينا .. انما نحارب كيان ؟ يبقي انت بتحلم
زيدان / طب وانت اختفيت كل دا ازاي .. وازاي محدش يعرف عنك حاجه منهم
سليم / هما اكتر ناس كانوا يتمنوا اني ابقي عايش .. ولما عرفوا دا امنوا عليا بنفسهم
زيدان / مش فاهم .. يعني هما عايزين يقتلوك وهما نفسهم اللي بيحموك
سليم / لان بموتي كانت هتقوم حرب برضوا انت عمرك متتخيلها او تخطر ع دماغك
زيدان / هتقوم ليه بقى ؟
سليم / لاني مش اي حد .. انا اعظم واحد ف اللعبة .. النجم اللامع اللي مبينفعش يموت في نص المسلسل
زيدان / مش فاهم
سليم / هما محتاجني لحد دلوقتي وبيمدولي ايدهم عشان ينجوا بحياتهم .. انا اللي معايا سر اللعبه .. وانا اللي معايا مفتاح كل الابواب .. انا البير الأسود بتاعهم .. انا الوحيد اللي هعرف احاربهم .. وانا برضوا الوحيد اللي هنجيهم من اشر اعمالهم
زيدان / مش فاهم برضوا
سليم / فيه فايروس منتشر دلوقتي ؟
زيدان / كورونا ؟
سليم / هو دا شر اعمالهم وانا الوحيد اللي هنجيهم منه .. حاولوا كتير يعتمدوا علي غيري بس ديما بيفشلوا
زيدان / ازاي ؟ وانت ايه علاقتك بالموضوع
سليم / اللي نسيت اقولهولك اني دكتور وباحث كيميائي
زيدان بصدمة / بتهزر صح ؟ انت اقتصاد وسياسه مش كلية طب
سليم / مبلغ محترم زورلي شهاده عشان اعرف امارس عملي ف السر
زيدان / طب وانت تعرف علاج كورونا ؟
سليم / امال بنستورد شحنه المخدرات ديي ليه ؟
زيدان / عشان نبيعها
سليم / مش انا اللي اقتل شباب بلدي ب ايدي .. تبقي عبيط لو مفكر كدا
زيدان / امال
سليم / المخدرات هي العلاج
زيدان / ازاي ؟
سليم / المخدرات بتخلي المُخ ف حالة ثبات .. بمعني انك لما بتاخد حبوب هلوسه او مخدرات عموما بتعمل حجات انت مشعارف انت عملتها ازاي ولو فحالتك الطبيعية عمرك مكنت هتعمل كدا .. لما بتشرب مخدرات مخك بيبقي في حالة ثبات وعشوائية .. بيفرز 10 اشارات في وقت واحد .. بمعني ان فـ الحالة الطبيعية بيفرز اكتر من أربع اشارات في وقت واحد ..

زي انك تكتب ع الموبايل بصوابع ايدك ف دي اشارة رقم واحد ..
انك تفكر ف الكلام اللي بتكتبه وبتتخيل الموقف دي اشارة رقم 2 ..
انك تقول الكلام اللي بتكتبه دي اشارة رقم 3 ..
انك تحرك رجلك عشان امك بتكنس مكانها دي اشارة رقم 4 ..
أربع اشارات في وقت واحد ممكن المخ يعملها عادي ف الحالة الطبيعية .. انما في حالة التخدير والثبات بيفرز 10 اشارات .. زي انك تتكلم وتكتب وتحرك رجلك وتسكت فجاة بس تتكلم برضوا وانت قافل بوقك وانك تكتب ب اليمين وماسك السجارة ب الشمال وفجاة تضحك وجامد وتسكت فجاة برضوا قبل متكمل الضحكة وبعدها تلطش صاحبك ب القلم كل دا ف ثانيتين ب العدد .. المخ بيبقي متخدر تماماً
زيدان / مش فاهم وضح اكتر
سليم / المخ هو النجم اللامع او هو الانسان عموماً .. مفكرتش نفسك ليه لما شرايينك بتتقطع بتموت ولما ايدك تتقطع مبتموتش .. ف حالة قطع الايد بتنزف ددمم بكميه كتيره جدا بس بعدها المخ بيبدا يستوعب ان فيه مشكلة تستوجب التدخل .. ف بيتدخل وبيدي اشاره والدم بيتكتم ومبتموتش ..
انما ف حالة ان شريانك يتقطع فـ بتنزف ددمم بكميه غزيره بس المخ مبيحسش بالخطر لان ايدك لسه موجوده ودا زيه زي اي جرح بسيط .. هو مفكر كدا وساعتها مش هيتدخل ولا هيدي اشارة عشان الدم يقف ف هتتصفي وتموت
زيدان / برضوا مش فاهم دا لازمته ايه بموضوعنا
سليم / معني كلامي ان المخ هو اللي بيدي اشارة لجسم الانسان انه مريض ف الجسم بيبدا يتعامل مع المرض .. بمعني ان جسم الانسان هو مجرد عبد المامور للمخ .. المخ هو اللي بيتحكم ف كل كبيره وصغيره .. فـ المخدرات بتساعد ع تعطيل المخ .. تعطيل اشاراته لاعضاء الجسم .. يعني ممكن واحد يكون تعبان بيموت بس لما يشرب سجارة حشيش يقوم يرقص وينسي المرض .. دا بالظبط اللي احنا عايزين نعمله .. المخدر هو الحل
زيدان / فهمت .. قصدك ان المخدرات هتبقي العلاج
سليم / اهااا .. المريض لما ياخد مخدرات مش هيحس بالتعب ولا بالمرض .. وقتها نقدر نعالج المرض منغير اي مضاعفات او تعب للمريض .. الحقنه اللي هنحقنها للمريض هيبقي فيها المخدر والعلاج .. ساعتها هيبدا يخف تدريجي وهو فحالة ثبات وكانه ف كوكب تاني ولا كانه مريض .. ولما يفوق هيتفاجا ان مفيش مرض اصلآ
زيدان / دا له خطوره اكيد ومن اهمها زي موصفتلي ان ممكن واحد صباعه ينقطع ف يموت .. واحد اتجرح جرح بسيط يموت .. واحد اتخدش يفضل دمه يتصفي فـ يموت سليم / معاك حق .. وعشان كدا لازم الكل يبقي فحجر مامن تامين كلي عشان ميحصلش اي حاجه تادي لموته
زيدان / طب وهيبقي مخدرات بس ؟
سليم / هيبقي نسبة مركزه من المخدرات وجرعة علاج برد وفيتامين سي للمناعة
زيدان / عشان كدا انت متمسك بالبضاعة اللي ف المينا
سليم / اهااا .. دي بنسبالنا هتبقي ضربة العمر
زيدان / برضوا معرفتش لو كنت موت كان ايه هيحصل
سليم / كانت هتقوم الحرب العالمية التالته
زيدان / ليه هو انت هتلر مصر ولا ايه ؟
سليم / اللي متعرفوش ان انا شخصية عامة وليا مركز حساس وبلاد كتير يهمها ان افضل عايش بس مش لازم تعرف لان دي لعبة اكبر مما تتخيل بس اللي عايزك تعرفه ان انا مش اي حد وخلاص انا سليم صقر
زيدان ابتسم ومتكلمش وسليم ابتسمله وطبطب عليه
سليم / روح نام يلا عشان بكرا ورانا مشوار كبير وعايزك تكون فايق
زيدان هز دماغه بموافقة وراح للانتريه ونام عليه

__________


" في شركة الغازي "


دخل زيزان الشركة ودخل علي مكتبه وقابل فوشه السكرتيره " نيرة " اللي بتبصله بقرف
نيرة بقرف/ اصطبحنا واصطبح الملك ***
زيدان بصلها بابتسامة غضب وكمل طريقة .. وفجأة وقفت قصاده ومنعته من دخول مكتبه
نيرة بتعصب/ ممكن اعرف يا استاذ سايبني اراجع الملفات وروحت فين الايام اللي فاتت دي .. طبعا تلاقيك كنت مع واحده كده ولا كده وبتصيفوا مع بعض .. مهو انت عشان ابن اخو صاحب الشركة ف واخد راحتك ع الاخر
زيدان بهدوء/ انتي مالك كنت فين ؟ وبعدين مراجعة الملفات دي شغلانتك مش شغلانتي
نيرة بغيظ/ فعلا شغلانتي .. بس متنساش ان سليم باشا هو اللي قال اننا نراجع الملفات مع بعض .. ولا تحب اروح اقوله انك كنت صايع مع واحده
زيدان جز ع اسنانه بغيظ واتكلم بهدوء مصطنع/ تمام .. روحي قوليله وسيبيني ادخل مكتبي بدل مضربك بظهر ايدي زي الخدامين
زقها من قدامه ودخل مكتبه وهي اتغاظت اكتر وراحت مكتبها وهي بتبرطم بالكلام
نيرة بغضب/ بني آدم حلووف وزبالة .. بقي انا خدامه .. ماشي يزيدان انا وانت والزمن طويل يا متكبر ياحلوووف .. بس بأمانه وحشتني
سلمي/ فيه ايه يبنتي بتكلمي نفسك ليه ؟
نيرة بغضب/ البني آدم اللي **** ابتلاني بيه عشان يكون رئيسي ف الشغل .. صايع ومش محترم وكمان بيقول عليا خدامه
سلمى/ طب ما تروحي تقولي لسليم بيه هو ديما بيقف فصفك وكمان خلاكي زيك زيه ف الشغل وتراجعوا الملفات مع بعض وكمان شغلكم مع بعض والمناقصات بتعملوها مع بعض .. يعني هو مش رئيسك ف الشغل ولا حاجه
نيرة/ فعلا عندك حق .. بس انا مش هقول لسليم باشا .. انا هرد عليه بنفسي بس اجمع الملفات اللي ناقصه وهدخل اخليه يراجعهم قدامي غصب عنه .. وهتشوفي

___________



" داخل مكتب زيدان "


يدخل سيف المكتب وبيقعد قصاد زيدان اللي بيبص لسيف بابتسامة خبيثه
سيف / فيه ايه انت كنت عايزني فحاجه ؟
زيدان بهدوء وابتسامة/ اهاا .. كنت عايز ادردش معاك شوية .. إلا قولي يسيف .. هو الصاحب ممكن فيوم من الايام يخون صاحبه عشان الفلوس والماديات
سيف بنفي/ لا طبعاً ولو عمل كدا يبقي قليل الأصل
زيدان/ طب لو انا وانت زي أدهم الشرقاوي ورضوان .. هل هتبيعني عشان مصلحتك او عشان انت تعيش او عشان حتي تقبض فلوس ؟
سيف فهم قصد زيدان واتكلم بهدوء/ عمر مده هيحصل .. لان لا انا رضوان ولا انت أدهم الشرقاوي .. متقارنش حاجه بحاجه .. انا وانت الموضوع يختلف مابينا .. احنا مش مجرد صحاب بس .. احتا اخوات حتي لو مكناش من ددمم واحد .. وانا لو تفكيري ف فلوس كان زمانك دلوقتي مجرد عضم وباقي جثتك اتحللت
زيدان بعدم فهم واستغراب/ مشفاهم .. قصدك ايه
سيف/ بداية تعرفي عليك كان عشان اخلص منك .. مدخلتش العنبر اللي انت مسجون منه من فراغ .. ورغم ذالك انت لسه عايش وحي ترزق اهو
زيدان/ مش فاهم برضوا .. مين اللي كان مسلطك تقتلني
سيف/ مقدرش اقولك .. رغم انك اخويا زي مبقول .. بس دي اسرار مينفعش اقولها .. ولو ضحي بحياتي عشانك انا هعمل كدا بس برضوا مش هقدر اقولك مين عايز يقتلك
زيدان جاي يرد عليه ثام تليفونه رن وكان سليم
زيدان/ الوو
سليم/ الشحنه وصلت المينا وعدت ع خير
زيدان بارتياح/ طب كويس الحمد***
سليم / بس امن تيكساس كان ف المينا النهارضه وجاتلهم اخبارية ان البضاعه هترجع تاني
زيدان وقع عليه الكلام زي دوش مايه ساقع تلج .. الموبايل وقع منه واعصابه سابت حرفيا .. بص لسيف بقهره ودموع
زيدان بدموع/ خنتني ياسيف ؟
سيف خرج سلاحه وصوبه علي زيدان واتكلم بدموع/ كان لازم اختارهم .. مش مهم انا ولا انت .. موتنا هيريحنا .. بس امي وعيلتي ملهمش ذنب .. سامحني يصاحبي



انتهى الجزء الثاني وأرجو ان ينال اعجابكم



الجزء الثالث


زيدان جاي يرد عليه قام تليفونه رن وكان سليم
زيدان/ الوو
سليم/ الشحنه وصلت المينا وعدت ع خير
زيدان بارتياح/ طب كويس الحمد***
سليم / بس امن تيكساس كان ف المينا النهارضه وجاتلهم اخبارية ان البضاعه هترجع تاني
زيدان وقع عليه الكلام زي دوش مايه ساقع تلج .. الموبايل وقع منه واعصابه سابت حرفيا .. بص لسيف بقهره ودموع
زيدان بدموع / خنتني ياسيف ؟
سيف خرج سلاحه وصوبه علي زيدان واتكلم بدموع/ كان لازم اختارهم .. مش مهم انا ولا انت .. موتنا هيريحنا .. بس امي وعيلتي ملهمش ذنب .. سامحني يصاحبي
زيدان بدموع / ايه هتقتلني ؟ هتقتل صاحب عمرك ؟
سيف بدموع وصوت محشرج/ مش بايدي .. متصعبهاش عليا
زيدان / بس انا فظهرك .. انا معاك ومحدش هيقدر يمس شعره من اهلك .. متكسرنيش ياسيف
سيف بحزن ودموع/ مش هكسرك .. مش كنت ديما بتقولي عايز اموت عشان ارتاح .. اعتبرني هريحك من عذاب الدنيا .. بموتك مش هتتكسر .. بموتك انا اللي هتكسر
زيدان وقف ورجليه مش شيلاه ووقف قصاد سيف وابتسم بدموع
زيدان بدموع/ بس مكنتش مستنيها منك .. مكنتش مستنيك انت اللي تقتلني .. بس متقلقش .. انت فعلا قتلتني .. ف يلا .. اقتلني انا قصادك اهوو .. اقتلني ياسيف وخليك راجل لمره واحده بس سيف بص لزيدان بدموع وساب المسدس وقعد علي ركبه قصاد زيدان وهو بيبكي زي العيال الصغيره
سيف/ مشقااااادر .. مشقااادر ادوس ع الزناد .. مش قادر اقتلك .. مش قاادر يازيدان .. انت اخويا وانا عمري مفكر اني اخونك .. بس دي امي ودول عيلتي .. كان لازم اختار حد فيكم .. كان لازم يصاحبي .. سامحني
زيدان مسك المسدس وقعد قصاده وقربه منه واتكلم بحزن وبيبتسم بدموع
زيدان/ امسك ياسيف .. انا مش زعلان .. انت صح .. كان لازم تختار اهلك .. بس تعرف ؟ لو انا مكانك .. عمري مهختار حد غيرك يصاحبي .. انا مش زعلان .. وعشان كدا بقولك يلا .. اقتلني عشان ميقتلوش اهلك .. يلا ياسيف
سيف بص لزيدان بدموع وكسره ومسك المسدس وسنده ع الارض وبعدها اخد زيدان فحضنه
سيف بدموع ووجع/ انا اسف ياصاحب عمري .. انا اسف يخوي .. حقك عليا .. انا عمري مقدر ااذيك .. انا مخونتكش و**** .. انا عمري مهخونك .. انا اسف يازيدان
زيدان بدموع/ انا اللي آسف ياسيف .. اسف اني كنت اناني معاك .. آسف
دخل سليم المكتب ومعاه رجالته وكلهم حاوطوا سيف ورفعوا عليه السلاح
سليم / خدوه وارموه ف المخزن وانا هجيب زيدان وهاجي
زيدان/ محدش هيتحرك من هنا ياسليم .. سيف مش هيروح مكان
سليم / اسمعوا الكلام واعملوا زي مقلتلكم يلااا
زيدان خرج سلاحه وصوبه علي سليم واتكلم بهدوء
زيدان/ لو سيف اتحرك خطوة بس انا هقتلك
سليم بصدمة/ انت بترفع عليا السلاح يازيدان .. وعشان مين ؟ عشان خاين زي دا
زيدان بهدوء/ متقولش عليه خاين .. سيف مش خاين وانا اللي بقولك كدا .. سيف دا ارجل واحد انا شوفته فحياتي .. سيف دا فظهري من يوم معرفته ولحد دلوقتي اكتر من عيلتي نفسهم .. سيف اللي بتقول عليه خاين استحملني سنين فحين ان اخواتي مستحملونيش يوم واحد بس .. لما تتكلم ع سيف تتكلم ب احترام .. سيف مش خاين ولازم تعرف كدا كويس
سليم بص لزيدان بهدوء وبعدها شاور لرجالته يسيبو سيف
سليم بهدوء/ تمام بس من النهارده مشوفهوش ف الشركة

زيدان بهدوء/ اولاً دي شركة زيدان صقر ومينفعش حد يتحكم فشركة مش شركته او مكان مش مكانه .. لو فيه حد عايز يمشي من المكان يمشي لكن محدش يمشي كلمته ع المكان .. فهمت ياسليم باشا ؟
سليم ابتسم بغيظ وبعدها سابهم وخرج هو ورجالته زيدان بص لسيف بخذلان وبعدها خرج من المكتب وقفت قصاده نيرة وهو خارج
نيرة بكلام سريع/ هو ف ايه وسليم باشا ماله مدايق ليه هو حصل ايه انت كويس سيف ماله بيعيط ليه الناس اللي مع سليم باشا معاهم سلاح ليه .. هااا .. انت مبتردش ليه
زيدان بعصبيه/ ياستي خدي نفسك وسيبني اجاوب طب .. وبعدين انتي مالك بتحشري منخيرك الكبيره دي ليه .. روحي شوفي شغلك
نيره بقرف/ مناخيري كبيره وبحشرها .. حتي فكلامك لوكاااال .. انا غلطانه اني بسالك اصلا زيدان ابتسم بغيظ لانها الوحيده اللي بتوصله لمرحله انه عايز يخبطها ب اي حاجه تقابله وهي الوحيده اللي مبيقدرش يبقي بارد معاها
زيدان بغيظ/ طيب يستي شوفي انتي رايحه فين
نيرة/ لا بجد بجد هو فيه ايه .. قولي عشان اعرف
زيدان/ مفيش بس حصل ااا .. وانتي مالك مش قلتلك متحشريش مناخيرك وسابها ومشي وهي بتولع ف نفسها من غيظها منه
نيرة بعصبية/ بقي كدا .. طب وحيات امي لوريك يازيدان مااشي


_____________


" في فندق "****" "


دخل زيدان غرفته واخد هدومه وعمل شيك اوت وبعدها اخد عربيته وراح ع القصر ( في قصر ال صقر ) دخل زيدان القصر ومعاه شنطته وشافهم قاعدين وسليم معاهم ومعبرهمش وكمل طريقه لاوضته ..
كمال/ ماله دا
عثمان/ تلاقيه مدايق بس شوية
كمال/ هو انت زعلته فحاجه ياسليم ؟
سليم بهدوء/ مفيش متشغلوش بالكم هو هيبقي كويس .. المهم الشحنه وصلت وعايزكم تنقلوا البضاعه ف المخازن اللي ف التجمع الخامس بعيد عن العين
كمال/ حصل منغير متقول .. بس دي كمية كبيرة جدا
سليم/ لازم تبقى كبيرة متنساش ان العالم 9 مليار
عثمان/ مش عارف ليه قلبي مش مطمن
سليم/ انت ديما قلبك ف رجلك كدا ومش بتطمن فمجاتش من المره دي
دخلت منار عليهم وهما بيتكلموا وقعدت ع الكرسي قصاد سليم اللي تجاهلها تماماً
رن تليفون عثمان/ طيب استاذن انا عشان ارد ع التليفون
كمال/ وانا كمان هروح الشركة اتابع اخر التطورات
وقف كمال وعثمان ومشيوا وسليم وقف عشان يمشي
منار بهدوء/ اقعد ياسليم عايزه اتكلم معاك شوية سليم قعد مكانه منغير ميتكلم ولا يبصلها
منار بلجلجه وتوتر/ كنت عايزه بس اقولك الف سلامة عليك وكويس انك رجعت وانك بخير .. معرفتش اقولهالك لما رجعت وانت عارف ليه طبعاً .. بس بعدين لما قعدت مع نفسي فكرت كتير ووصلت لحل .. نبان قدامهم اننا كويسين ومفيش حاجه مابينا ومن وراهم كل واحد يعامل التاني المعاملة اللي تليق بيه
سليم ابتسم بسخريه ومتكلمش
منار بعصبية/ هو انت ليه محسسني ان انا اللي استدرجتك .. ليه مش مقتنع ان انا اللي مجني عليا وانت الجاني ؟
سليم بهدوء/ بس انا مبقولش ان انتي اللي استدرجتيني .. انا بس مش متقبل معاملتك وعلاقتك مع زيدان .. مهما كان دا ابنك ومينفعش تقسي عليه
منار/ بس هو ابن حرام
سليم / مهما كان هو ملهوش ذنب تعامليه كدا
منار/ لا ليه ذنب .. لما يتعلق بالحياة ويعاندني وييجي غصب عني يبقي له ذنب فكل اللي حصل زيه زيك .. لما ابصله وافتكر اللي حصل واكره نفسي يبقي له ذنب
سليم/ طب ما سليم ابنك الصغير ابن حرام ومع ذالك بتحبيه جدا وكل يوم تطمني عليه وتكلميه ولا كانه ابن حرام ولا حاجه
منار/ لان العيب مش ع الطفل ابن حرام ولا لا .. العيب ع ابوه .. وانا اقبلها من اي حد عادي الا انت ياسليم وانت عارف ليه
سليم/ مكنش ينفع .. انا بعدت لما لقيت رحيم بيحبك
منار/ انت اختارت تسيبني لصاحبك .. انت ديوث ياسليم
سليم بصلها بملامح جامده ومتكلمش
منار/ ايه كلامي جه ع الجرح ؟
سليم بهدوء عكس ما بداخله/ لو كنتي راجل كنت عرفتك مين هو سليم صقر الغازي .. بس للاسف انتي واحده ست وانا شايف ان لو مديت ايدي عليكي ف انا كدا بهين رجولتي .. المقابله انتهت يامنار .. وبعد كدا لما تحتاجي تقوليلي حاجه تبقي تبعتي تلغراف .. هيكون احسن من اني اتكلم معاكي
منار مسكت ايده وبصتله بشره/ انت اكتر بني آدم بكرهه
سليم بابتسامة وهدوء/ وانا عمري مكرهتك .. عشان انتي مش فدماغي اصلآ وشد ايده بعصبيه وكمل طريقة والعصبيه باينه ع ملامحه

_________________


" في مخازن مدينة نصر "


دخل زيدان المخازن ووقف جمب سليم وولع سجارته
سليم بهدوء بدون مايبصله/ ايه اللي جابك ؟
مش انت نهيت كل حاجه ف الشركة زيدان فضل ساكت ومتكلمش وبيبص قصاده بهدوء
سليم بسخرية/ تكونش جاي عشان تبلغ عني ؟
زيدان بهدوء/ مكنش ينفع اسيبك لوحدك
سليم/ لا فيك الخير يازيدان باشا
زيدان/ كلمت ناس حبايبي كدا وهييجوا يبدأو الشغل وهينفذوا كل الخطط اللي هترسمهالهم
سليم/ بس قبل دا كله عايزين نبان ف الصورة
زيدان/ السوشيال ميديا والراديو والاعلام موجودين متقلقش
سليم/ دا كله هيتحول لهدية للسلطات وساعتها هيبانوا هما ف المشهد واحنا هنتركن ع الرفوف
زيدان/ طب والحل ؟
سليم / لازم يكون لنا سلطه مطلقة .. لازم منبقاش مجرد رجال اعمال وبس
زيدان بتفكير/ لازم يبقالنا سلطة ؟ .. مممم .. انتخابات مجلس الشعب كمان شهر واعتقد مفيش سلطه اكبر من النائب العام
سليم بابتسامة/ برافو عليك .. وعشان كدا لازم حد من العيلة يترشح
زيدان/ طب وحد ليه .. ما انت موجود
سليم بهدوء/ انا مش هينفع
زيدان/ ليه مش هينفع ؟
سليم/ هتعرف بعدين .. المهم نفكر مين هيدخل الانتخابات دي ؟
زيدان/ انا مثلا ؟ اصل اعمامي مفهومش حد سألك وممكن يبيعونا عشان السلطه
سليم/ متهيألك .. وبعدين انت متنفعش
زيدان/ منفعش ليه ؟
سليم / لازم تدخل الجيش وبعدها نبقي نتكلم
زيدان/ العلاج هيبقى جاهز امتى ؟
سليم/ كمان سنة وهنكون وفرنا كميات تكفي الشرق الأوسط
زيدان/ وقت كبير جدا
سليم/ مفيش امكانيات عشان نوفر كمية اكبر من كدا .. احنا يعتبر بنضحي بالثروة كلها عشان نوفر كميات كبيره كدا عشان بس بعد سنة نكون انتجنا 120 مليون مصل .. يعني عشان ننتج قد عدد سكان مصر فيها مليارات المليارات
زيدان/ طب والعمل ؟
سليم / متقلقش .. هتتعدل .. المهم عايزك تروح تراجع الملفات مع نيرة .. الصفقة دي لازم تكون فجيبنا عشان ساعتها هنكسب بونط عند القوات المسلحة ونسبة نجاحنا ف الانتخابات هتزيد
زيدان/ ماشي .. هروح امشي انا وانت خلص وكلمني خرج زيدان واتوجه للشركة

____________________


" في شركة " الغازي " للعقارات "


قاعده نيرة في مكتبها وبتراجع الملفات لوحدها وبترجع بالزمن



( فلاش باك )


نيرة/ هااي زيدان بصلها ومتكلمش وكمل تقليب ف الملف اللي قصاده
نيرة/ على فكرة انا بكلمك
زيدان بهدوء/ روحي شوفي شغلك وابعتيلي القهوة
نيرة بغيظ/ طب قولي صباح الخير الاول
زيدان بصلها وبعدين بص للملف اللي قصاده منغير ميتكلم نيرة بتتقدم منه وبتقف جمبه
وبتتكلم بسخرية/ هو يازيدان باشا انا مقولتلكش
زيدان بصلها بعدم فهم واتكلم بهدوء/ لا مقلتيش
نيرة بابتسامه وسخرية/ مش سليم باشا قالي انتي هنا زيك زي زيدان .. يعني لما يعمل حاجه يستأذن منك لانك السكرتيره الخاصه ب سليم باشا .. وقالي انه هيبلغك ب اننا هنراجع ملفات صفقة القوات المسلحة مع بعض .. هو مبلغكش
زيدان رفع سماعة التليفون بغضب وكلم سليم
سليم/ الووو
زيدان/ صحيح اللي انا سمعته دا؟
سليم/ سمعت ايه ؟
زيدان/ البني آدمه المقرفة اللي اسمها نيرة هتراجع معايا الصفقات وهتبقي السكرتيرة بتاعتك؟
سليم بابتسامه وهدوء/ اااه حاجه زي كدا .. بتسال ليه ؟
زيدان قفل السكة منغير ميرد ووشه بيطلع نااار ومش طايق نفسه
نيرة بتبصله بابتسامه وانتصار ولما بص عليها خرجتله لسانها عشان تغيظه زيدان من غيظه مسك الطفاية وقام حادفها عليها وهي جريت وخرجت بره المكتب وهتموت من السعاده


_____________________



( فلاش باك 2 )


زيدان قاعد ع المكتب وبيراجع الملفات ومشمر كُم القميص ومندمج جدا نيرة بتدخل المكتب بلامبالاة وبتطوح شنطتها وبتدندن ( غيران وهيموت مني تيرارارارا .. دا فبال عقله بيقول مجنني .. تيرارارارا .. غيران ااه وهيموووت مني تررررارارايييرا )

زيدان عمل نفسه مش شايفها ولا هي موجودة اصلا وكمل فـ اندماجه
نيرة قربت من الكرسي اللي قصاده وقعدت وهي بتبصله بابتسامه سخرية وقامت مخرجاله لسانها زيدان نفخ بضيق وفك زرار القميص عشان يقدر ياخد نفسه
نيرة بغيظ/ اللاه هو انت مش هتقولي صباح الخير ولا ايه ؟ لا دا انا شكلي هروح اشكي لسليم باشا ولا انت ايه رأيك
زيدان بصلها بضيق وبعدها بص للملف ومعبرهاش
نيرة اتغاظت وقامت من مكانها وقعدت جمبه ومسكت الملف اللي بيقرأ فيه وقعدت تقرأ فيه ولا كأنه موجود
زيدان بصلها برفعة حاجب وبيجز ع سنانه وضامم كف ايده عشان ميتهورش ويضربها
نيرة بصوت مسموع/ يلزم الإتفاق الشركة ( ا ) بـ تحمُل جميع العمليات الحسابية والدفع وعند إنتهاء المشروع تلتزم (القوات المسلحة) بسداد المبالغ التي تم صرفها من قِبل الشركة ( ا ) مع مصاريف التعاقد والنسبة المئوية المتفق عليها لحق الشركة ... على فكرة دي حاجه كويسة وفي نفس الوقت مش كويسة .. كون انك هتدفع فلوس عشان تخلص المشروع اللي تحت ايدك وكمان مش عارف اذا كانت فلوسك دي هترجعلك تاني او لا او ممكن المشروع ميكونش عاجبهم ف يقولولك يفتح **** ساعتها هتدبس وهتتورط والناس دي محدش يعرف ياخد معاهم حق ولا باطل .. ولا انت ايه رايك ؟

زيدان بصلها بثبات واتكلم بهدوء/ بس انا مش شايف ان دي مغامرة خصوصا ان كل حاجه او المشروع اصلا بيبقى مُتفق عليه من قبل ميبتدي وبيبقى فيه رسم بياني وهندسي وحجات كتيرة فكون انهم يقولوا اوكي يعني اوكي هما موافقين والناس دي مبترجعش فكلامها .. وبالنسبة ب اللي هتدفعيه هيوصلك بعدها 4 اضعافة غير النسبة المئوية يعني انتي مش هتخسري حاجه فهماني
نيرة / بس انا شايفة ان الموضوع ميطمنش دي وجهة نظري
زيدان بهدوء/ انتي خريجة ايه ؟
نيرة بفخر/ تجارة انجلش
زيدان بابتسامه لطريقتها/ طول ما انتي مش عارفه المجال او دي اول مره تكوني فيه ف لازم تسالي وتتعلمي .. هنا مفيش من وجهة نظري .. هنا فيه مشاركة اراء بس بتبقي الاراء دي مبنية ع واقع او مبنية ع مفاهيم عشان لما حد يسألك ليه انتي شايفه المشروع دا مش مطمن يكون عندك رد واجابة صريحة
نيرة/ معرفش بقي انا شايفة الموضوع دا مش داخل دماغي
زيدان بهدوء/ ايوه مش داخل دماغك ليه برضوا ؟
نيرة بسرسجه وبتعوج بقها وبتخبط ع دماغها/ جرا ايه يانجم مبقولك كيفي كدا اللاه
زيدان ابتسم لطريقتها وبعدها مسكها من شعرها وقرب منها واتكلم بهدوء/ كيفي كدا دي عند الحجه ف البيت مش هنا
نيرة كشت وشاورت بدماغها بمعني فاهمة/ اسفه
زيدان ساب شعرها ومسك الملف وكمل مراجعته ولا كانها موجوده برضوا

_____________________



( فلاش باك 3 )


قاعد زيدان وقصاده نيرة ف المكتب عشان يراجعوا الملفات وطول القعدة نيرة مش بتسكت وعماله تنكش ف زيدان اللي كل مره بينفخ بضيق وبيحاوب يتحكم ف اعصابه ومش بيرد عليها
نيرة / بقولك يزيزو صحيح .. هو انت سموك زيدان ليه مش سموك زيد واحد
زيدان بصلها ببضان ونفخ بضيق ومتكلمش
نيرة بضيق/ هووووف .. مهو بص انا زهقانه .. ف انت ترغي معايا بدل مولعلك فنفسي
زيدان بهدوء وبيبصلها بقرف/ طب متولعي هو انا ماسكك نيرة بصدمه/ تصدق بقى انك عيل نوتي وحقير .. بقي عايزني اولع فنفسي واموت كافره ينوتي
زيدان نفخ بضيق وبعدها اتكلم بهدوء/ تعرفي يبتاعة انتي لو مقعدتيش ساكته هعمل فيكي ايه ؟
نيرة بتعوج بقها وبتتكلم زي الشباب/ هتعمل ايه يعني يوحش زيدان بوقاحة وغمزه/ مش هخليكي تعرفي تتكلمي تاني .. ومش هقطع لسانك ولا هبستره .. لا انا هحط حاجه كدا زي عود القصب بس غليظه شوية فبقك ومش هخرجه غير لما اشربك لبن من كتره تشرقي وتموتي
نيرة استوعبت كلامه وبلعت ريقها بخوف وبصتله بقرف/ على فكرة انت بني آدم مش محترم وزبالة
زيدان بيفك سوسته البنطلون وبيخرج بتاعه وبيقرب منها/ براحتك بس انا حذرتك
نيرة غمضت عينها بخوف وفزع وصرخت/ اسفه .. مش هتكلم تااني خلااااص بس ابعد عني .. ابعد
زيدان بابتسامة/ هااا هتسكتي ولا لا
نيرة بخوف/ هسكت خاالص مش هتكلم تااني وعد
زيدان / اسوه كدا عالم مبتجيش غير بمص القصب
نيرة فتحت عينيها وبصتله بقرف ومتكلمتش تاني



___________________



( فلاش باك 4 )

زيدان قاعد ف المكتب وبيراجع الملفات زي كل مره ونيرة قاعده جمبه بتلعب ف الادوات الهندسية وعماله ترسم
نيرة بفرح طفولي/ هيييييه خلصت خلصت .. بص بص شوفي الرسمة بتاعتي زيدان بص للرسمة باستغراب لتصرفها الطفولي وشاف رسمتها اللي كانت جميله جدا وكانت رسمة له وهو بيراجع الملفات ورسمتها بدقة عالية وكانت رسمة قريبة جدا للحقيقة وعجبت زيدان جدا
زيدان بابتسامه/ حلووه جدا .. رسمتيها ازاي دي
نيرة بطفوله/ ب القلم الرصاص
زيدان ابتسم واسنانه ظهرت واتكلم بهدوء/ جميله اوووي بس انتي بترسمي من امتى
نيرة تاهت ف ضحكته وسرحت ف جماله ووسامته ومسمعتوش وهو بيتكلم زيدان فضل باصصلها بهدوء وابتسامة وبيبص فعيونها العسلي اللي سحرته
نيرة بتوهان/ انت جميل اووووي
زيدان فضل باصصلها ومبتسم مبيتكلمش وفجاة نيرة فاقت من توهانها وعدلت نفسها وبصت قدامها زيدان مسك اللوحة اللي عليها رسمته اللي هي رسمتهاله وطبقها وحطها جمبه
نيرة بصتله بهدوء/ بتعمل ايه ؟
زيدان بابتسامه / هعتبرها هدية منك .. وهدية مقبولة .. وكمان هنعمل معاهدة سلام مابينا ايه رأيك
نيرة بفرح طفولي/ هيييه موافقة .. بس ع شرط
زيدان بضيق مصطنع/ لا خلاص مش موافق نرجع للنكش تاني
نيرة بتراجع/ خلاص خلاص اعتبره طلب
زيدان بهدوء/ اطلبي
نيرة بطفولة/ عايز كل يوم اول متيجي تكون جايبلي شيبسي وبيبسي وشوكولاته .. ومولتو كتيرر عشان بحبه .. وتروبيكانا

كوكتيل تفاح بعشقها .. ومتقلقش هبقي احاسبك عليهم
زيدان بابتسامه وثبات/ طب متجيبي انتي وانتي جايه
نيرة بغضب طفولي/ اصلهم النوتي اللي ع الشركة مش بيرضوا يدخلوني ب الحجات دي وقال ايه شركات منافسة ومينفعش وبتااع .. انا مااالي ما انا بصراحة مبحبش الحجات اللي انتوا بتصنعوها .. اتحرم ليه من حجاتي المفضله
زيدان بهدوء وابتسامه/ خلاص .. هجبلك كل اللي قولتي عليه حاجه تاني يستي ؟
نيرة بفرحة/ ايدا بجد .. طب اوعدني انك هتعمل كدا
زيدان/ وعد .. ها ايه تاني
نيرة بشُكر/ انا بشكرك اوووي .. ومش عايزه حاجه تاني


______________________



( فلاش باك 5 )

دخل زيدان الشركة بدري زي كل يوم وف ايده كيس كبير اسود ودخل المكتب المشترك بينه وبين نيرة ولقاها نايمه ع الملف وشعرها البني الكيرلي منطلق بحريه وشكلها جميل اوووي بفستانها الموف اللي واصلها لحد ركبتها صحيت اول مسمعت صوت باب المكتب وبصت لزيدان بنعس
زيدان بهدوء/ صباح الخير .. ايه مشبعتيش نوم ف البيت وجايه هنا تكملي ؟
نيرة بتعب/ صباح النور .. معلش صحيت حاسه نفسي جسمي متكسر وتعبانه اوووي
زيدان بهدوء/ طب ومطلبتيش اجازه ليه ؟
نيرة/ محبتش اسيبك تخلص الملفات لوحدك
زيدان بسخرية/ ع اساس انك بتساعديني وكدا
نيرة بغضب لسخريته/ لا بقولك ايه انا صحيح مش بساعدك اوووي وبهزر كتير وبرغي كتير وبنام شوية بس بساعدك برضوا .. وبعدين انت ليك الشرف ان نيرة هانم بنفسها قاعده معاك
زيدان بيناولها الكيس وبيتكلم برسمية/ طيب يانيرة هانم .. جبتلك الاكل بتاعك ع **** يتمر
نيرة بسعادة/ ايدا بجد .. جبتلي كل الاكل اللي قلتلك عليه .. ايدا ومولتو كمان **** قربت منه وحضنته بسعاده/ انا بشكرك اوووي .. اوعدك من دلوقتي مش هسيبك تشتغل لوحدك لحظة حتى زيدان اتفاجا من موقفها وحضنها له بس متكلمش ومبادلهاش الحضن
نيرة اتكسفت اووي من اللي عملته من سعادتها وانها ديما تلقائية وبتعمل تصرفات منغير متفكر ومنهم الحضن دا .. بس ريحة البرفيوم دوختها
نيرة بابتسامه وكسوف/ اسفه .. بس انا فرحانه اووي وكدا
زيدان شاورلها بدماغه وسكت وبعدها قعد ع المكتب وبدا شغله


_________________



( رجوع من الفلاش باك )


نيرة فتحت الفون ودخلت جروب الشلة بتاعتها وبعتت مسدج [ جماعة .. هو ممكن حد يحب حد عشان ريحة البرفيوم بتاعته ؟]
[ اسكتي يبنتي انا اوقات بكراش ع اللي بيركب جمبي ف المواصلات من ريحة البرفيوم ]
2 - [ مين دا اللي حبيتيه ؟ اكيد زيزو .. اصل مفيش سيرة ع لسانك غيره ]
3 - [ جماعة هو مين زيزو دا اللي نيرة بتحبه ؟]
4 - [ اكيد سواق الميكروباص .. هي وراها غيره ]

نيرة ابتسمت لردود اصحابها وبعتت
[ @ 1 " البرفيوم فظييع بجد عمري مشميته فحياتي ..
@ 2 " اهااا .. الاول كان شخص غامض بنسبالي وكنت مجرد بكراش وكدا ولاني لاول مره اشوف شخص مش معجب بجمالي وتقيل اوووي كدا فـ اخيرا وقعت ومحدش سمي عليا ..
@ 3 " زيزو دا العشق .. هبقى اعرفك عليه ..
@ 4 " لا سواق الميكروباص دا الكباره بتاعنا ههههه "

وبعدها قفلت الفون وقعدت تفكر ف اللي جاي وقد ايه هي اكتشفت انها بتحب زيدان ف الفتره اللي هو غاب عنها فيها


__________________


( في فيلا يعقوب ال كامل )


قاعد يعقوب وبقاله فترة مبيتكلمش ولا بيخرج من اوضته او يقوم من سريره من كسرته قصاد رحيم دخلت نرمين الاوضة وقعدت جمبه وطبطبت عليه
نرمين/ يعقوب .. متعملش فنفسك كدا .. انا مكنتش عايزه غير مصلحتك .. فكرك اني اروح لواحد زي رحيم ولاول مره فحياتي اهين نفسي واترجاه يسامحك دا كله عشان مين .. مش عشانك انت وعشاني .. كان لازم يحصل كدا وإلا كان هينهينا
يعقوب اتكلم بوجع/ نرمين .. انتي مش حاسه بكسرتي وانا شايف مراتي وشرفي وعرضي والد اعدائي زانقها وبـ ..
نرمين بمحن وبتحرك ايديها علي زبره وبتلمسه بهدوء واحترافيه/ زانقني وبيعمل ايه .. كملها يدكري .. قولي كان زانق مراتك وبيعمل فيها ايه ؟

يعقوب وبدأ زبره يقف وبيتكلم بتوتر/ كان زانقك وبيقفش
نرمين بمحن ولبونه وبتحرك ايديها باحترافيه وشوية تسرع وتهدي عشان تهيجه/ يلهوي كان بيقفش ايه ؟
يعقوب بهيجان/ كان بيقفش بزازك
نرمين بلبونه/ يلهووي بيقفش بزازي ؟
يعقوب بهيجان من لبونتها/ اه .. وكان حاطط ايده ع كسك وبيحسس عليه
نرمين بهيجان ولبونه/ اااه وايه كمان
يعقوب بهيجان اكتر/ وشوفتك وانتي بتمصيله زبره الكبير اووي
نرمين بلبونه وهيجان/ ااااااااااه .. زبره كان كبير اووووي
يعقوب/ عجبك زبره
نرمين بمحن وهيجان/ اووووي .. كان نفسي يقفشني من طيازي ويقطعلي الدريس والكلوت ويرشقه فـ كسي .. ااااااااااه
يعقوب فجاة فاق من اللي بيحصل وبعد عنها وضميره بيانبه عشان اتجوز واحده شرموطه زي نرمين
نرمين قربت منه وحضنته من ضهره وطبعت بوسه علي خده نرمين / متزعلش مني .. بس انا عايزه مصلحتك .. ومصلحتك مع الاسطورة
يعقوب/ حتي لو الاسطورة هينام معاكي
نرمين/ انا افديك بعمري
يعقوب/ انتي بتحبي رحيم يانرمين ؟
نرمين بتوتر/ اناا ؟ .. انا عمري محبيت غيرك
يعقوب / مهو لو انتي مش بتحبيه تبقي شرموطه
نرمين بضعف/ مجرد اعجاب
يعقوب/ هتقبلي ع نفسك تبقي زانيه وتنامي مع حد غير جوزك ؟
نرمين بتوتر / اااه .. لا .. انا معجبه بيه ولو كنت اتاخرت شوية كان زماني حامل دلوقت
يعقوب بكسره/ خايف اطلقك شقى عمري وماب اجدادي يروح هدر
نرمين/ لو طلقتني هتجوزه .. بس انا مش عايزه اظلمك .. وانا مش بفضل مصلحتي ولو انا زانيه ف هزني عشانك انت
يعقوب/ بس هو رفضك ودي اهانة ليكي
نرمين بهيام/ بالعكس .. دي خلتني اتعلق بيه اكتر .. صدقني رحيم كل يوم بيخليني اعجب بيه اكتر
يعقوب/ لو مكنتش كاتبلك حاجه ب اسمك كنتي هتقولي الكلام دا او كنتي هتعملي اللي عملتيه دا ؟
نرمين بصراحة/ لا .. مكنتش هقدر .. بس دلوقت انا عارفه ان مهما قلت مش هتعرف تعمل حاجه
يعقوب سكت ومتكلمش .. حس ان كسرته مبقاش يداويها علاج


__________________



( في قصر ال صقر )


في جناح ابراهيم وهايدي قاعد ابراهيم ومستني هايدي اللي اتاخرت والساعه داخله ع 1 بليل وقلبه مشغول عليها دخلت هايدي الجناح وهي سكرانه ومش داريه بحد وابراهيم قام مفزوع عشان يسندها ودخلها الحمام عشان يفوقها وفجاة وهو منزل دماغها تحت الدش عشان تفوق شاف لبسها الفاضح ..هايدي مكانتش نازله ب اللبس دا ..

هايدي كانت لابسه فوقيه عباية .. معقولة قلعتها بعد مخرجت من باب القصر .. معقولة تكون سهرانه مع حج تاني وبتخونه نفض الافكار دي من دماغه وبعدها خرجها ونيمها ع السرير ونام جمبها
ابراهيم بهدوء/ هايدي .. حببتي .. كنتي فين ؟
هايدي بسُكر/ ابراهييييم .. انااا كنت عند صاحبتييييي
ابراهيم/ صاحبتك دي اسمها ايه ؟
هايدي بدون وعي/ انتتت .. اناا مش بحبك .. ااااااااه .. كسيي بيوجعني
ابراهيم اتفاجاء من كلامها وشكه بدا يزيد واتكلم بهدوء/ كسك بيوجعك من ايه يروحي ؟
هايدي بدون وعي/ من النيك .. اصل انت زبرك كبير اوووي .. بتفشخني اوووي
ابراهيم بيخبط ع وشها برفق عشان تفوق/ هايدي فوقي .. انا ابراهيم .. فوقي

هايدي بسُكر / ابراهيم .. الحقني .. دا عايز ينكني
ابراهيم بصدمة / عايز ينيكك .. مين دا ؟ احكيلي
هايدي بصوت شبه مسموع وبدون وعي/ الراجل اللي واقف ورايا دا عمال يقفش فبزازي وحاشر زبره فطيازي
ابراهيم بصدمة اكبر/ راجل مين .. انطقي
هايدي اترمت فحضنه وعماله تلعب فزبره وهي غايبه عن الوعي وبتتكلم بصوت شبه مسموع/ اصلي كنت راكبه مترو عشان عربيتي عطلت
ابراهيم بهدوء/ وبعدين
هايدي بتلعب ف زبره وبتبوسه من شفايفه بوسه مثيره/ لقيت المترو كل العربيات زحمة اوووي فركبت وخلاص .. وبعدها لقيت مكان فاضي وسط شوية شباب وقولت اقف هناك .. ووقفت هناك وبعدها لقيت حد لزق فيا من ورا وكل محطه المترو بيزحم والشخص دا بيلزق فيا اكتر .. لحد ملقيته بيحرك ايده ع جسمي وخشبه محشوره ف طيازي من فوق البنطلون .. ولقيته فجاة قفشني من بزازي اوووي يا ابراهيم .. حاولت ابعد بس مفيش مكان بصيت عشان الاقي حد ينجدني كلهم ملهيين ف الفون ومحدش واخد باله من الشخص دا واللي بيعمله فيا .. خوفت اتكلم او اصرخ يكون معاه حاجه ويقتلني .. يرضيك اموت يروحي ؟
ابراهيم بثبات / لا طبعا يقلبي .. احكيلي بس حصل ايه بعدها
هايدي بتوهان وبدون وعي وبتتكلم ببطئ / وفجاة لما لقاني مستسلمه .. لقيته بيحرك ايده وبيفك زرار البنطلون الجينز المحزق اووووي .. ولقيتها بيدخل ايده بصعوبة وبيحطها ع خرم طيزي وبيلعب ف خرمي .. هيجني اوووي .. كنت عايزه اصرخ او اتكلم بس مقدرتش فكتمت صوتي وبصيتله بهيجان عشان يبطل اللي بيعمل .. بس كان اسمراني وطويل وخوفت منه اوووي فبصيت قدامي تاني وقولت معلش استحمل بدل ميقتلني وبعدين تلاقيه محروم ف استحمله واكسب فيه ثواب .. وبعد مدخل ايده وبقي بيلعب ف خرمي وانا دوبت خاالص لقيته بيقولي اقفلي البنطلون وتعالي معايا وخرج ايده واقفلت البنطلون ولقيته بينزل وقام حاطط ليده ع كتفي وضمني له وشدني معاه وانا خوفت اتكلم وبصيت ف الارض من كسوفي .. كنت خايفه اووي وانا ماشيه معاه ومش عارفه هو واخدني فين ولا هيعمل فيا ايه .. وبعد مخرجنا من المترو لقيته بيرن ع صاحبه وهو منزلش ايده وحاضني وبيقوله جهز الشقه معايا وتكه وبعدها قفل وشاور لتاكسي وقاله العنوان وبعدها ركبنا وطول الطريق حاضني جامد وزانقني ف الشباك وايده عماله تقفش فوراكي وعمال يقفش وانا خايفه اتكلم .. وبعد تقفيش طويل وصلنا وبعدها نزلنا واخدني ركبني الاصانسير وسالني اسمك ايه قلتله بكسوف هايدي قالي متقلقيش ياهايدي وقام ماسك بزي اليمين ب ايده اللي حضناني وعصره جامد اوي
وانا صرخت بوجع وقلتله اااااه بزي قام شايل ايده ولسوعني علي طيازي جامد قمت مصوته وقلتله حرام عليك قالي حراام ايه دانا هنيكك .. اتكسفت اوووي وبصيت ف الارض ووصلنا الدور ونزلنا من الاصانسير ودخلنا الشقة .. وماداليش فرصة حتي اشوف الشقة او اراجع نفسي .. شالني وخدني ع اوضة النوم .. فشخني يا ابراهيم .. زبره كان كبيير اووووووووووووي .. كان راكبني زي العجله ..
بيفشخ ف كسي وناكني ف طيزي .. فشخني اووووووي

ابراهيم قام من جمبها فجاة وفتح درج الكوميدينو وخرج بلاستر وحبل .. وبعدها ربطها بالحبل وكتفها وقعد يضرب فيها وهي بدأت تفوق وتصرخ وكتم صوتها ب البلاستر وبعدها سابها وخرج البلكونة ولع سجارة
ابراهيم لنفسه بصدمة ووجع/ يعني ايه ؟ يعني هايدي حب حياتي خاينه ؟ بتخوني ؟ لا اكيد لاا .. اكيد دي من اثار الشرب .. بس هي

اعترفت بكدا واعترفت انها راحت مع شخص بيته .. طب ادخل اقتلها طب ولا اعمل ايه ؟ .. بس انا بحبها اووووي .. بحبها اوووي ومقدرش اخد خطوة زي دي .. بس دي اهانة لرجولتي وشرفي ..

يااارب انا مصدوم ومش عارف اعمل ايه .. ساعدني قعد واقف ف البلكونة فترة كبيره مش حاسس بنفسه ولا بالجو البارد .. هو في دوامة وصدمة كبيرة .. بس ف الاخر قرر يدخل ينام والصبح يفوق ويعرف يفكر

________________


( في صباح يوم جديد )


فاق ابراهيم من نومه وقرر يفك هايدي ويتكلم معاها .. هو محتاج يعرف هي بتعمل كدا ليه وليه ديما لما يقولها اتغيري مبتتغيرش ولسه مفكره نفسها عايشه ف باريس .. هو واخد قرار انه هيقتلها .. بس لازم يسمع منها الاول فكها ابراهيم وفوقها صحاها من النوم وهي اول مفاقت اتخضت من منظره .. وشه اصفر وعينيه حمرا ددمم وتحت عينه اسود وباين عليه الارهاق ..

هايدي لاول مره تشوف ابراهيم كدا
هايدي بصدمة/ مالك ياحبيبي .. وايه اللي رابطني كدا ؟
ابراهيم بهدوء رغم كل اللي جواه/ كنتي فين امبارح يهايدي .. والكلام اللي قولتيه وانتي سكرانه دا حقيقي ؟
هايدي اتصدمت وراجعت احداث الليلة اللي عدت وافتكرت كلامها واللي حصل مابينهم ودموعها نزلت هايدي بدموع وصدمة/ انت متخيل اني ممكن اخونك يا ابراهيم ؟

ابراهيم سكت وفضل باصصلها بهدوء ومتكلمش
هايدي بدموع غزيره/ انا عمري مفكرت اخونك .. انا عيشت ف باريس وطول المده دي كنت بصاحب رجاله وكنت بنام معاهم .. بس من يوم متجوزتك عمري معملت كدا

ابراهيم/ يعني انتي كنتي بتنامي مع رجالة قبل جوازنا
هايدي/ اااه .. بس من بعد متجوزنا عمري مفكرت مجرد تفكير اني اعمل كدا .. انا محبتش حد قدك
ابراهيم/ يعني انا متجوز مومس
هايدي / سميها زي متحب بس يكفي اني لحد دلوقتي صايناك
ابراهيم / ويا ترى كام واحد ركبوكي ياعجله يامتناكه
هايدي بدموع/ كتييير .. بس مش شايف انك لما تقول لمراتك كدا ان دي اهانة ليك ؟

ابراهيم / طب وكلام امبارح ؟
هايدي بدموع ومسكنه/ عمري .. عمري مكدب عليك .. بس انا بجد كنت سكرانه وو**** محصل حاجه وغلاوتك عندي يا ابراهيم
ابراهيم/ طب ولبسك اللي خرجتي بيه وفجاة رجعتي قلعاه

هايدي/ لما رحت لصاحبتي قلعتهم عشان احنا ستات زي بعض بس بعد مشربنا مدريتش بنفسي ونسيت اللبس وانا ماشيه
ابراهيم/ انتي طالق ياهايدي
هايدي بصدمة/ انت بتهزر صح
ابراهيم/ طالق ياهايدي .. انتي طالق .. ودا اهون ليكي بكتير من اللي كنت هعمله .. ومتقلقيش مش هقول لحد عشان محدش يبصلي كأني خول وديوث .. انا اللي صبرني ع قتلك اني لقيت ان مينفعش اوسخ ايدي بنجسه زيك .. يامومس

وقف ابراهيم بتثاقل وخرج من اوضته ودموعه بتنزل علي اهانته وانه حس انه معملش اللي كان بيفكر فيه


______________________



( في شركة الغازي )


قاعد زيدان فمكتبه ودخل سيف ووقف قصاد زيدان وهو باصص للارض زيدان فضل باصصله بثبات وبعدها اتكلم بهدوء / عايز ايه ؟
سيف بيبصله بدموع و ألم/ عايزك تسامحني يصاحبي
زيدان سكت لثواني وبعدها اتكلم بهدوء/ مبقاش مابينا حاجه غير شغل وبس .. فاياريت متتماداش وتقول صاحبي .. فاهم ؟
سيف بدموع/ بس انا صاحب عمرك ياخوي
زيدان بثبات/ شششش .. الخاينين اللي زيك مينفعش يبقوا صحاب .. الخاينين اللي زيك مجرد عبيد عند اسيادهم .. دا اللي عايزك تعرفه
سيف سمع اهانته وسكت مقدرش يتكلم وبعدها اتكلم بدموع ووجع / مسيرك تعرف الحقيقه يازيدان وساعتها حضن اخوك مفتوحلك متقلقش

زيدان ابتسم بسخرية ومتكلمش وشاور لسيف يخرج بره خرج سيف ودخل بعده شخص غريب وملامحه مخيفه .. اسود البشره واعور لان عينه الشمال مفقوعه .. شبه المسخ وندبات وشه مش مبيناله ملامح .. لابس اسود ف اسود واقرع وشكله مخيف دخل وقعد قصاد زيدان اللي بيبصله بهدوء ومستغرب الشخص اللي قصاده حط رجل ع رجل واتكلم بصوت هادئ / وحشتني يازيدان
زيدان بثبات / انت مين
_ مش مهم تعرف المهم تعرف ان الوقت قد حان
زيدان بهدوء وعدم فهم / وقت .. وقت ايه
_ التار .. ولا نسيت ان عليك دين لازم ترده
زيدان طلع سجايره وولع سجارة ووقف وقعد قصاد الشخص دا وحط رجل ع رجل وبصله بهدوء وثبات
زيدان بثبات / تار مين ؟
_ تارنا .. تار الأسياد
زيدان / مممممم .. وانا مطلوب مني ايه ؟
_ مطلوب منك تختار اول حد من عيلتك نبدأ بيه .. ومتقلقش سايبينك للآخر
زيدان بابتسامة وسخريه / هههه .. انت مجنون صح ؟
_ بالعكس .. انت اللي مجنون عشان مفكر نفسك ممكن تقف قصادنا .. وصحيح .. مبروك رجوع سليم باشا
زيدان / يااه انت لسه فاكر ؟ وبعدين متقلقش اللي بيقول مبيعملش وانا مقولتش اني هقدر اقف قصادكم يا اسيادنا
_ عايز تعرف احنا مين ؟
زيدان بثبات / ياريت
_ احنا قدرك .. متقلقش


___________________

انتهى الجزء الثالث
 
  • عجبني
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: ميدو الجنتل, مان 1975, elbob25 و 4 آخرين
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
لاستكمال قصة من قصص التراث تواصل معي
 
  • عجبني
التفاعلات: مان 1975
يا معين .. اخيرا الحزينه دي هتكمل
 
  • بيضحكني
التفاعلات: أشرف ناشر و Boda 20
اخيراااااااا رجعت تاني بسرعه بقا
 
انا استفدت ايه من قصه مكملتش وشكلها مش هتكمل .
انا كنت متابع القصه دي وكنت ننتظرها تكمل و كنت كل يوم ادخل اشوف في جديد فيها ولا لا
لحد ما مليت
 
  • عجبني
التفاعلات: أميرال العرب
لو هتكمل القصه عايزين نعرف موعيد الأجزاء امتى وياريت تتدمج السلسلة الاولى والثانيه والثالثه مع بعض
 
  • عجبني
التفاعلات: أميرال العرب
هتكمل امتى
 
  • عجبني
التفاعلات: أميرال العرب
لو الكاتب موجود اقول له متى ستكمل قصتك هذه ولو مش موجود اقول لكل الكتاب من لديه القدرة على إكمالها فليكملها مشكورا وله هدية من المشرفين نحن في انتظاركم على احر من الجمر
 
  • عجبني
التفاعلات: مان 1975
  • عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%