NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تمام وعارف ان دا مش المكان المناسب للنقاش فى الين انا فاهم بس انا بس بدعم وجهة نظرى لرفض السلطة للست من خلال بلاوى ومصايب حياتية ومن خلا منع الدين ليها حتىى مقولتش النص لأنه مينفعش قولت اجمالا الدين منع كذا مفسرتش
عادي انا وضحتلك كذا مرة ان مش بحاول اقنعك
ده شيء موجود تقبلته او لا بس كدة
و كلامي الي في الاول بس حبيت اوريك الجانب العلمي من الموضوع و لو حبيت اقولك ال reference كمان تتأكد منه عادي🙆🏻‍♀️

عادي انا وضحتلك كذا مرة ان مش بحاول اقنعك
ده شيء موجود تقبلته او لا بس كدة
و كلامي الي في الاول بس حبيت اوريك الجانب العلمي من الموضوع و لو حبيت اقولك ال reference كمان تتأكد منه عادي🙆🏻‍♀️
ماهو الكلام العلمى دا بناء على ايه على تجارب فعلا ؟؟ طب تجارب على كام شخص والعينة عشوائية والا لا ومن بيئات مختلفة والا لا ؟؟
ومع احترامى للمراجع العلمية اجمالا الست عاطفية اكتر من الراجل دا لا يلغى وجود العقلانية عندها يعنى مبقولش انها بلا عقل بس النسبة هنا مش زى هنا ىف الراجل الطبيعى بيميل للحكم على الاشياء بتجرد بدون عاطفة وهذا لا ينكر وجود العاطفة عنده بس بيعرف يفصل

ماهو الكلام العلمى دا بناء على ايه على تجارب فعلا ؟؟ طب تجارب على كام شخص والعينة عشوائية والا لا ومن بيئات مختلفة والا لا ؟؟
ومع احترامى للمراجع العلمية اجمالا الست عاطفية اكتر من الراجل دا لا يلغى وجود العقلانية عندها يعنى مبقولش انها بلا عقل بس النسبة هنا مش زى هنا ىف الراجل الطبيعى بيميل للحكم على الاشياء بتجرد بدون عاطفة وهذا لا ينكر وجود العاطفة عنده بس بيعرف يفصل
واضح ان كلامي مكنش ليه اي معني و بنلف لي نفس الدائرة

لو ده شيء انت مقتنع بيه فا خلاص عادي ولا كأنك شوفت حاجة 😇

واضح ان كلامي مكنش ليه اي معني و بنلف لي نفس الدائرة

لو ده شيء انت مقتنع بيه فا خلاص عادي ولا كأنك شوفت حاجة 😇
انا شايف ان دا الواقع ودى الحقيقة مش قصدى ان كلامك ملوش لزامة بس انا مقتنع بوجهة نظرى انا وشايف اناه صحيحة بناءا على حاجات كتير ودلائل انا شوفتها وممكن تكون صحيح نسبيا وخطأ نسبيا الشاهد الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية 🤝

انا شايف ان دا الواقع ودى الحقيقة مش قصدى ان كلامك ملوش لزامة بس انا مقتنع بوجهة نظرى انا وشايف اناه صحيحة بناءا على حاجات كتير ودلائل انا شوفتها وممكن تكون صحيح نسبيا وخطأ نسبيا الشاهد الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية 🤝
مفيش ود علشان يفسد يا صديقي
زي ما قولتلك انا مش بحاول اقنعك يا صحبي لاكن بوضح وجهة نظري لا اكثر ولا اقل
مشكورة لي مرورك

• أتفق
التفاعلات: الملك السادى
مفيش ود علشان يفسد يا صديقي
زي ما قولتلك انا مش بحاول اقنعك يا صحبي لاكن بوضح وجهة نظري لا اكثر ولا اقل
مشكورة لي مرورك
مشكور بقى

• عجبني
التفاعلات: Yasmin55
طول الوقت الناس بتتكلم عن الصراحة و كرهها للكذب و قد ايه الناس مخادعة و كل الكلام الي بتحبوه
لاكن اما بتبقي فعلا صادق معاهم بحقيقتك و تبدأ تفرض حدودك و من الاول علشان متتأذيش ولا تأذي الي حواليك و تكون واضح في اختياراتك يبدأوا يعيطوا و يتعاملوا انك شخص مفتري

طب ليه ؟ الناس عاوزة ايه بجد علشان مهما عملت مش كفاية بصراحة
اللي بيضايق من الصراحه و حدود الكلام و الوضع المسموح بيه دا شخص اناني شخص حابب ان يكون هوا سيد الموقف و المتحكم

اللي بيضايق من الصراحه و حدود الكلام و الوضع المسموح بيه دا شخص اناني شخص حابب ان يكون هوا سيد الموقف و المتحكم
اتفق معاك جدا جدا

• حبيته
التفاعلات: اسنانجي
طول الوقت الناس بتتكلم عن الصراحة و كرهها للكذب و قد ايه الناس مخادعة و كل الكلام الي بتحبوه
لاكن اما بتبقي فعلا صادق معاهم بحقيقتك و تبدأ تفرض حدودك و من الاول علشان متتأذيش ولا تأذي الي حواليك و تكون واضح في اختياراتك يبدأوا يعيطوا و يتعاملوا انك شخص مفتري

ناس بنت جزمه كلها سيبك منهم

• عجبني

الناس بتتكلم وخلاص المهم انتى عوزه اى وامشى ورا حلمك واعملى كيان بعيد عن الناس الى مش شبهك يعنى لو انتى ف مكان مش حباه غيرى المكان وانجحى وملكيش دعوه بحد

• أتفق
الوضوح بيربكهم مش متعودين علي كده بيحبوا الأمل ولو كداب والحقيقة دايما مرة

• أتفق

عندك حق فعلا نفس اللي حصلي لما كنت خاطب اديت كل حاجه معملتش حاجه وحشه وفي الاخر اهو طلعت انا وحش

• عجبني

مفش احسن من الصراحة وخليكي زي منتي همه هيتعودو وانتِ هترتاحي

• أتفق
ما قولت كدة و ده الي مقتنعة بيه بس طالما هتطلع وحشة في الاخر كدة كدة يبقي ايه الفايدة
المثل بيقول : حبيبك يبلع لك الزلط . وعدوك يتمنى لك الغلط . لا تعيرى انتباه ولا اهتمام لمن لا يقدر قيمتك . تحياتى

• عجبني
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: عبير الاميره و القمر 🌸

اوقات نتعامل بصدق وحسن نيه
نستغل أو نتفهم غلط
وبعدين نصبح مادة تستهلك فالحوارات
هي القاعدة تقول
ارضاء الناس غاية لا تدرك
فالإنسان يرضي ضميره ويرضي ربه
والباقي
ملهمش قيمه

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الناس مبيعجبهاش العجب

الناس مذاهب
علشان ترتاحي
سيبي نفسك و الي شبه روحك حيصيبك بدون اي مجهود
و الي مش شبها
حيرنا رغم كل الجهود

• أتفق

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%