NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• عجبني
التفاعلات: BABA YAGA
  • عجبني
اومااال مش بيسأل ع الواحد ليه؟
يمكن ميعرفش الاكونت بتاعك دا
وغير كدا هوا مش بيفتح نت كتير اصلا حتى الواتس قليل لما بلقاه فاتح كل فتره معرفش ليه بس انتا كلموا ولما يفتح هيكلمك

• عجبني
يمكن ميعرفش الاكونت بتاعك دا
وغير كدا هوا مش بيفتح نت كتير اصلا حتى الواتس قليل لما بلقاه فاتح كل فتره معرفش ليه بس انتا كلموا ولما يفتح هيكلمك
لا يعم يعرف الاكونت ده
بس ع العموم ماشي يسطا

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
  • حبيته
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
  • حبيته

{ إذا إستطعت أنْ تخدع إنسان، فهذا لا يعني أنه أحمق، ولكن يعني أنه وثق بك أكثر مما تستحق ..}

- تشارلز بوكوفسكي

البداية..................................

أمام إحدى ملاجئ القاهرة تقف عربية مرسيدس موديل السنة وينزل منها راجل لابس بدلة شيك ومولع سجارة ويبص للملجأ شوية بيفتكر ذكريات ويدخل الملجأ لمكتب مديرة الملجأ ويدخلو السكرتير ويدخل يقعد عند مديرة الدار
الشخص : انا جاي اتبنى ***
المديره ( إحسان،، عندها ٣٩ سنه بيضا وميلف ومحجبة ومحترمه جدا) : تحت امرك يا فندم حابب تتبنى *** عندو كام سنة
الشخص : في * شفتوا وانا داخل عندو ٥ سنين * جميل وحبيتوا هوا دا ال عايز اتبناه
المديره بتوتر : بس الطفل دا مش للتبني دا يافندم دا زي ابني
الشخص : بس مش ابنك ومش معقولة يفضل فالدار لغاية ما يكبر فلو تكرمتي عايز اتبناه ومتقلقيش هيكون زي ابني بالظبط ولو عايزة تزورية فأي وقت بيتي مفتوحلك انا اللواء جابر لواء جيش فمتقلقيش الولد هيكون فأمان (اللواء جابر ٤٤ سنه عريض وقمحي وطويل وجسموا مشدود)
احسان بتفكير : تمام يا فندم حضرتك اسمك اللوا جابر اية علشان البيانات
جابر : جابر محمود عبد الغفار
إحسان بصت لجابر نظره طويله بخوف : تمام يا فندم نقدر نكمل الإجراءات وتستلم الولد
جابر بياخد نفس من السجارة : تمام
بيخلصوا الإجراءات وجابر بينتظر الولد جنب عربيتوا وإحسان بتيجي بالولد (ابيض وعينوا بني وشعروا طويل واسود) والولد ماسك فيها وخايف وبيقفوا جنب العربية وإحسان بتنزل على ركبها وتحضن الطفل
إحسان : دا بابا يا آدم يا حبيبي هتعيش معاه بعد كدا وتكبر معاه
آدم : بس انا عايز أفضل معاكي يا ماما إحسان
إحسان : انا هاجي ازورك يا حبيبي متقلقش بس لازم تروح مع بابا وتسمع كلامو اتفقنا
آدم بيهز راسو بالموافقه وإحسان بتاخدو فحضنها وبعدها بياخد اللوا جابر آدم ويمشي ال بيفضل باصص على إحسان لغايه ما العربية تختفي
إحسان لنفسها وهيا بتدمع : يا ترا قدرك فيه ايه كمان يا آدم يا ابني
وبتدخل الدار وهيا قلبها واجعها

{ عند آدم}
بيوصل هوا واللواء جابر البيت ال بيكون عبارة عن فيلا جميلة وكبيرة وفيها اوض كتير
جابر : كرستين
(بتيجي واحده بيضا جدا وصغيره وعندها ٢٠ سنه روسيه وعود مظبوط)
خدي آدم وديه اوضتوا
كرستين ال بتكون بتتكلم مصري كويس اوي بتكلم آدم : يلا بينا يا دومي
وآدم بيمشي معاها من غير ولا كلمة
وجابر بيدخل أوضة مكتبوا وبيعمل مكالمه لشخص مجهول
جابر : جبت الولد من الدار
المجهول : تمام الولد دا مسؤليتك يا جابر مش عايز اسمع اي حاجه عنوا لغايه ما يكبر ويعمل ال احنا عايزينو ومش عايزو يعرف حد غيرك فاهمني طبعا
جابر : اكيد يا فندم متقلقش هيبقا زي محنا عايزينو بالظبط ولو مات وهوا بيتدرب مش مهم ولو استحمل هينفعنا كتير
المجهول : تمام يا جابر اهم حاجه الولد دا ميشوفش الدار تاني وجودو فالدار كان خطر والولد رفض الموت اكتر من مره يبقا نستخدموا احسن مش عايز غلطة سامع
جابر : تمام يا باشا متقلقش
بيقفل المجهول الخط من غير ولا كلمة وجابر بيسند ضهروا على كرسي المكتب وبيفكر
وبعدها بيقوم ينام والساعه ٥ الصبح بيفوق ويقوم يفطر وبعدها بيدخل أوضة آدم ال بيكون نايم زي الملاك وجابر بيمسك جردل ميا ساقعة وبيكبوا على آدم
آدم بيقوم مفزوع ويعيط : اي يا عمو ااااانا عملت اية
جابر بحده وزعيق : بطل عياط يلا قوم عندنا تمرين اخلص
وبياخد آدم يمرن فيه ويدعك فية اليوم كلو لغاية المغرب لغاية لما آدم بيغمي علية من التعب وكريستين بتعالجوا وتفوقوا وتأكلو وتنيموا ( لأنها عندنا خلفيه فأمور كتير فالطب) وبعدها بتنزل لجابر
كرستين : الولد نام
جابر : تمام يا كرستين الولد دا مسأوليتك ولو لقيتيه فمره بيطلع فالروح سيبية او جالوا حاجه اكبر من مستواكي هسيبوا يموت يعني انتي وبس ال معاه علشان متجيش فيوم تقوليلي عايز دكتور فهمتي
كرستين بخوف من جابر : فهمت يا فندم
وبتسيبوا وتروح تقعد جنب آدم وهوا نايم وشويه آدم بيصحي مخضوض ويعيط كريستين بتاخدوا فحضنها لغايه ما ينام
آدم : هوا بيعمل فيا كدا ليه انا ولد شاطر معملتش حاجه يا كرستي
كرستين : متخافش يا حبيبي انا معاك وبعدين اي كرستي دي
آدم : اسف بس انتي اسمك صعب
كرستين :اممممم خلاص نفكر فأسم يكون سهل اي رايك اختار انتا اسم
آدم بيفكر : اممممم خلاص يكون اسمك نور على اسم ماما اصل ماما إحسان قالتلي ان ماما اسمها نور
كرستين مبتسمه : تمام يعم آدم يكون اسمي نور
وبتاخدوا فحضنها ويناموا

وتعدي الايام على آدم او السنين ما بين قسوة وتعذيب جابر لية وحب نور او كرستين ليه وحب نور اتطور وأصبح حب عشق مش حب شفقة وعدت السنين عليهم هما التلاته جابر بييعذذب فأدم ولولا وجود نور جنبوا كان هيبقا حيوان معندوش رحمة ولا شفقه وتمر الأيام ويكبر آدم ويكمل ٢٢ سنه ويبقا آلة قتل ومتعلم كل اللغات وكل فنون القتال آلة قتل حرفيا وقائد كمان عندو جينات القيادة من وهوا صغير وأصبح الشخص ال عايزو جابر من غير ما يدخل مدارس ولا يدرس اي حاجه واسموا بقا آدم جابر محمود عبد الغفار ( ايوه كتبوا جابر علي اسموا بأمر من الشخص المجهول) وكبرت نور وبقا عندها ٣٧ سنه وجابر كبر وبقي راجل عجوز بس لسه آدم بيسمع كلاموا فكل كلمة بيقولها وميقدرش يخالف ليه اي امر برغم القسوه فمعاملة جابر لادم الي ان آدم حبوا لانو رباه وجابر فبعض الوقت كان قلبوا يحن لادم ويعاملو كويس بس مهمتوا ال خلتوا يعمل كدا فيه ويكمل يعمل فيه كدا
وغيوم جابر بينادي آدم (وصف آدم طولو ١٨٠ سنتي جسموا منحوت نحت ومليان عضلات ومليان ندوب برضو بسبب تعزييب جابر وعقابوا ليه من وهوا صغير وشعروا كبير ورابطوا بتوكة)
آدم : ايوه حضرتك عايزني
جابر بحده : ايوه انتا هتعمل اول مهمة ليك علشان البلد
آدم : دا ال انا بتجهز ليه من وانا وصغير صح بس عايز اعرف اشمعنا انا وليه وليه مش الجيش
جابر بزعيق : انتا تسمع الكلام والاوامر وبس يلا اتفضل اجهز
آدم بيبص لجابر بصه طويله وبعدها بيخرج
وجابر بيقعد يفكر ويفتكر الماضي
جابر لنفسوا : مكنتش تستاهل كل دا يا آدم يا ابني بس الدنيا هيا ال حكمت ودا نصيبك وقدرك.................................................

نهاية الجزء الأول يا ترا اي ال عملوا آدم لكل دا واي هوا قدروا واي المستخبي ومين الشخص المجهول ال ورا كل دا كل دا هنعرفوا مع بعض فالاجزاء الجايه......
سلام من البعبع...........

الجزء الثاني............................

جابر : دي اول مهمة ليك مش عايز خزلان علشان العقاب مش هيكون سهل
انا : تمام اي هيا المهمة
جابر فتح البروجيكتور وظهر صورة شخص
جابر : دا رجل الأعمال على الطوخي رجل أعمال مصري بس حرامي سرق البلد ففلوس كتير اوي ورافض يرجعها وكان السبب فموت كتير من ولاد البلد فالعمارات ال بيعملها لانو بيغش فكل مواد البناء وطبعا مفيش اي دليل يثبت دا علشان كدا لازم نخلص منو ودى مهمتك ودى ( اداني فلاشة) عليها كل المعلومات عنو والمكان الموجود فية حاليا
انا بجدية : تمام يا فندم
ومشيت رحت حضرت نفسي للمهمة وباليل طلعت على فيلا الطوخي ال مكنش عليها حراسة كتير يا دوب خمسه أمن فقدتهم الوعي بكل سهولة وطلعت لاوضة على الطوخي وكان نايم وضربتوا بالنار ( طبعا مركب كاتم صوت) وخرجت زي ما دخلت من غير اي بصمات ورجعت لجابر وبلغتوا اني نفذت
وروحت على أوضة نور ال كانت نايمة ونمت جنبها وهيا حست بيا وصحيت ودخلت فحضني
نور : حبيبي اتاخرت ليه كدا
انا : كنت فمهمة يا نور
نور قامت قعدت: مهمة ايه
انا بهدوء : ال بضرب عليه طول عمري
نور مفزوعة : قتلت!؟
انا : اه
نور مدمعة : لية كدا يا آدم ليه
انا : مستغربه ليه ما دا ال مضرب عليه واتعذبت علشانو اني ابقا آلة قتل
نور : كنت تقدر ترفض
انا بضحك : وانتي فاكره ان جابر هيسيبني دا مربيني عمري كلو علشان اعمل كدا وانتي عارفة اكتر مني انو تعبان وانتي ال محذراني منو لو رفضت اقل حاجه يعملها انو يأذيكي وهوا سايبك علشان عارف انك ورقت الضغط الوحيدة ضدي وهوا يقدر يعمل اكتر من كدا دا هوا ال مربيني وعارف كل حاجه عني سنين وهوا بيعلمني وبيراقبني يقدر يضغط عليا بطرق كتير جدا انا وانتي عرفينها بس اهمهم اني مقدرش اخسرك وانتي عارفة انا اقصد ايه
نور بتبكي : عارفه انتا لو مكنتش حبيتني كنت تقدر تهرب من العذاب دا انا اسفه يا آدم
اخدتها فحضني وطبطبت عليها
انا : بالعكس انتي نقطه النور ال فحياتي من غيرك حياتي ضلمة ملهاش معنى وغير كدا حتى لو انتي مش موجوده برضو مكنتش هعرف أهرب منو غير بموتوا وغير كل دا لازم اعرف السر مهو اكيد في سر مش معقولة هوا مربيني كل دا ومعيشني فعذاب من غير اي سب اكيد في سبب وانا هعرفوا وسعتها اقدر اخلص واخلصك من السجن دا
نور : اعمل اي حاجه وانا فضهرك لغاية من نخلص منو
انا :اكيد يا حبيبتي متقلقيش
وقعدنا شويه ونمنا

فنفس الوقت كان جابر قاعد فالمكتب بتاعوا وسمع كل الكلام ال قلناه لان في اجهزه تنصت مزروعة فكل حته فالبيت مع انو مش محتاج أجهزة علشان يعرف اني مستني الفرصة ال اعرف فيها الحقيقة واخلص منو
وراح جابر كلم الشخص المجهول
جابر : آدم نفذ المهمة يا فندم
المجهول : كويس جدا الولد دا شكلوا هينفعنا اوي
جابر : بس الولد عايز يخلص منى يا فندم ومستني الفرصة ال يعرف فيها الحقيقة
المجهول : متقلقش الفرصة دي مش هتيجي
جابر : اه طول منا مأمن نفسي وضاغط علية بنور
المجهول : انتا ساذج يا جابر الولد دا قريب لازم نخلص منو يعملنا العمليات ال ملقيناش حد يعرف يعملها وبعدها يموت احنا ممكن ننكشف فأي لحظه والعين علينا الأيام دي فركز مينفعش نسيب ديول ورانا والولد دا مينفعش نفشل اننا نخلص منو فهمت،،ونور دي هقولك تعمل معاها ايه علشان الولد دا يكون طوعنا ركز واسمع ( وقلوا يعمل ايه بالظبط)
جابر : تمام يا فندم هنفذ متقلقش

وعدت الايام كتير وانا عايش مع نور وبنفذ مهمات لجابر لغايه ما نور فوقت جات وتعبت وجابر جبلها دكتور وطلعت عندها سرطان فالمخ فالمراحل الاخيره،،،
وقعدت انا مع جابر
انا متعصب : احنا لازم نلاقي حل للموضوع دا
جابر بهدوء : انتا شوفت الدكاتره قالوا مفيش حل هعمل ايه انا
انا بخبط على الترابيزة بعصبيه : لا اكيد في حل دول بقر سفرها برا
جابر بهدوء : خدها انتا وسافر
انا : انتا عارف اني معرفش حد غيرك ولا ليا صلة بأي بني آدم غيرك انتا ونور ومدخلتش مدارس ولا اي حاجه كل تعليمي منك يعني على ما ادور على حد وافهم الدنيا هتكون ماتت مفيش قدامي غيرك لازم تنقذها يا اما هقتلك
جابر : تقتلني تقتل ابوك يا آدم
انا بحزن : ابويا اه انتا ال كنت بتعذبني طول عمري جاي تقولي ابويا ال ياما كنت تقولي اني ابن حرام وال زيي يعيشوا كلاب وعبيد وينفذوا الاوامر وبس تقولي ابوك دنا لولا نور كنت موت او انتحرت او اتحولت لألة او كلب ليك كنت هبقا عبد فعلا غلطت الوحيدة فتعليمي انك جبت نور هنا ومجبتش حد شبهك لو مكنتش جبت نور مكنش هيبقا فقلبي حتة بيضة وكنت هسمع كلامك وبس ومستني الموت لكن دلوقتي لا انا بسمع كلامك علشان نور عايشة لكن لو ماتت هتحصلها سامع لان خلاص هيبقا قلبي اسود وبعدها هموت واحصلكم
جابر بهدوء : اتأكد اني هعمل كل حاجه علشان تعيش ولو ماتت هيبقا مش بأيدي
انا : تمام هنشوف يا جابر
ومشيت،،، وجابر جاب لنور دكتور وكان بيديها برشام وجلسات كيماوي بس كان بيقول ان الأمل ضعيف جدا وقعدت فترة كدا لغاية لما جابر قلي على مهمة تانيه
انا : انتا معندكش ددمم مش لما نور تخلص من ال هيا فية
جابر : وقعدتك جنبها مش هتخليها تفوق من ال هيا فيه وبعدين المهمة دي انتا هتحبها
انا : مهمة ايه دي
جابر : الدكتور محمود المصري دكتور كيميائي كان السبب فدخول مواد مسرطنة البلد وانتشرت اوي واذت ناس كتير ومنهم نور
انا بتركيز : نور ازاي
جابر : الدكاتره اكتشفوا ان السرطان ال عندها متصنع ولما دورنا ورا كل الحاجات دي عرفنا ان محمود المصري دا هوا السبب فدخول الحاجات دي مصر وال زي دا حرام فيه الحبس ولا اي
انا بغضب : لازم يموت لازم
وسبت جابر وخرجت واخدت حاجتي وروحت عند بيت الدكتور كان فحتة هادية استنيت لليل وبعدها طلعت ودخلت بيت الدكتور كان معاه مراتو واتنين ولادو بنت وولد عندهم ١٧ او ١٨ سنه دخلت ورشيت منوم على مراتو وولادو واخدتوا هوا فالصالة وربطتوا فكرسي ووقفت قدامو
محمود : انتا مين يبني ( محمود عندو ٥٥ سنه راجل كبير وشعروا ابيض وظاهر عليه السن)
انا بغضب : انا عقابك على كل ال انتا عملتوا فحياتك انا ملك الموت
محمود بثبات : بس انا معملتش حاجه
انا بدمع : وقت الكلام خلص انتا دخلت المواد المسرطنة مصر واذيت ناس كتير ومن ضمنهم اكتر واحده حبيتها فحياتي ال زيك حرام يعيش ( ودوست على الزناد)
وبعدها مشيت ورجعت بسرعة لنور وقعدت جنبها
انا : خلاص يا حبيبتي ال كان السبب فال انتي فيه مات وانتي هتخفي وتبقى كويسه
نور بتعب بوهن : انا تعبت يا آدم خلاص مش هقدر تاني بس عيزاك تعرف انك اكتر حد حبيتوا فحياتي وانا اسفة اني هسيبك لوحدك سامحني
وماتت نور.،،،،،،،،،،،،،،،
انا اخدتها فحضني وقعدت اعيط واصرخ لدرجه اني صوتي راح وبعدها أغمي عليا..................................

نهاية الجزء الثاني....................
عاش كمل منتظرين الباقي

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: Loda😉
لك منا كل التقدير ونتمنى منك المزيد من الابداع ونذكرك باستكمال قصتك قبل موعد التصويت

• حبيته
قصة جامدة جداااااااا
والبداية مشوقة والأسلوب جميل
تسلم ايدك
منتظر جديدك بكل شوق

• حبيته
لك منا كل التقدير ونتمنى منك المزيد من الابداع ونذكرك باستكمال قصتك قبل موعد التصويت
حبيبي تسلم ♥️
متقلقش هكملها قبل يوم ١٥

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%