NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

طب أنتى لما سكانتي صاحبك ، محصلش جنس ما بينكم؟؟
حصل بس احنا كنا عايزين كده يعني مان بمزاجنا لكن هما يقدروا يقرروا انه لا مفيش حاجه كده هتحصل بينا

• عجبني
التفاعلات: Moheb sex
يبقى اللى الرجالة المصريين هيعملوه هيعملوه الرجالة الأجانب...بس!!
لا ماهم ناس برا مش بيسكنو كده بالساهل الا لو كانو جادين يعني شبه الجواز

رأيكم

• عجبني
التفاعلات: الزبير الأول
رأيكم
جامده

يعني المطلقه متتجوز تاني عشان نامت مع زوج سابق اعتقد تعميم المبدأ دا غلط وضد الدين وتاريخ اصلا وهناك قصص لسيدات فاضلات مارست بدون زواج وبعدين اهتدت وحسن زواجها وخلفتها .. ومش هاذكر امثله واسامي ومواقف معرفه من اول الدين عشان لا يليق ذكره في الموقع وعلي العام

انا راجل مع كذا واحده دا بالذات في مصر عادي وبالعكس فخر وكمان الراجل الي يتجوز ويخون مراته بيجو علي مراته ويقوله هي الي قصرت وحقه وانها غبيه وهتهد بيتها فالواقع وممارسته يقول غير كدا للاسف
دي عادات وتخلف مع احترامي ليك انو يخون ويقولو عليه الست ال مقصره معاه او الراجل ال ليه علاقات كتير يقولو عليه جامد وكدا كل دا غلط فغلط وغير كدا انا متكلمتش على الست المطلقه انتا فاهم قصدي كويس وغير كدا الست لو عملت علاقات قبل الجواز انتا بتقول اتجوزت واهتدت عادي معنديش مشكله بس الراجل ال زيي وبتكلم على طبعي وطبع المفروض اغلب الناس مش هيقبل يتجوز واحده نامت مع واحد قبل كدا من غير جواز ولا انتا رأيك اي
ونصحيه يعني خلي كلامك من حيس الواقع والدين احنا مش عايشين فأوروبا هنا ومش هقولك عادات وتقاليد لا لينا دين يحكمنا

ما المشكلة كلها فالعادات والتقاليد
ما هيا برضو مش فالعادات بس لا فالدين كمان بس طبعا مش هينفع نتكلم فالدين فمكان زي دا ابقا اقولك بعدين لو حصل نصيب ووافقتي انك تديني حاجه نتكلم عليها 😂😂

ماهو الشرع ما بيقولش ان له حرام بيعتبرو جواز بردو لو مش فالدرا و قدام الناس زي زمان يعني
هاتي دليل واحد في الشرع بيقول أن المساكنه تبقى جواز
مفيش راجل وست لو اتجمعو لوحدهم وكان الشيطان تالت ليهم

• عجبني
لان دا يعتبر زنا مش مساكنه
ومفيش آب أو ام هترضى كدا لبناتهم أنهم يعيشو مع واحد غريب تحت مسمى المساكنه نجربو ينفع ولا لا
وانتي كنتي بتقولي أنها تجربه ليكي وفشلت ايه الفايده بقى الي استفديها
هنقول أن الموضوع بقى في مصر هتفتكري أن كدا هيتم اي جواز لا كدا اي واحد نفسو في واحده هيروح يضحك عليها بالجواز وياخد متعتو منها وا اول ما هيزهق هيجيب غيرها
كدا هيبقى كل البنات والستات الأرامل والمطلقات اتقلبو من ناس محترمه لناس شمال هيبقى التفكير كلو في الجنس وبس وهيبقى سهل تطبيقو دلواتي سواء بتسمعي أو بتشوفي ناس بتتجوز بعد كدا لا

• عجبني
حبيبتي انسي انتي في مصر،

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا رأيي من رأيك بصراحة

هيا حاجة حلوة اووي بس مش هينفع ف مصر لو ف دولة أوروبية عادي جدا

بص يا ظنايا الكلام ده مش مكانو هنا
الجواز هو اتنين الناس شهدت انهم مع بعض و فالنور! و العقد ده حاجة لصيانة الحقوق

• جامد
الشيطان ده تاخدو عزومة مراكبية
انت مش حتيجي تعلمني الاصول ولا حتعلمني الاصول
مش تبقى بتطبل فالافراح و عندي انا عاوز تفتحها ملطم يا دلعادي
رايك و قلتو و رايب و قلتو

والا عشان شايفني واحدة ست كسيرةًالجناح عاوز تحجر على رايب
و تقللي هاتي و ما هاتي
لا يا عيني
لا يا نزري
لو كلامي ما يعجبش
ما تسمعوش
يوه ما تردش عليه
ما تهظموش
يقطعني
الي ما يعجبوش كلامي يشرب مالبحر

ماهو الشرع ما بيقولش ان له حرام بيعتبرو جواز بردو لو مش فالدرا و قدام الناس زي زمان يعني
تسمحيلي ارد علي الجزئية دي نفرفض إن حصل وان المساكنة بقيت اشهار .
وقرروا انجاب *** وبعلم الاهل للطرفين وشاء **** ابو الطفل يموت وهو لسة في بطن أمه نتصرف ازاي . ارجوا الرد في النقطة دي واظن حصلت مع خال لي اتجوز وبعد الجواز بأربع شهور مات وترق طف.ل في بطن أمه ومات . تفتكري لو عايش مساكنة كان اتسجل ازاي .
جزء تاني معلش اتحمليني نفرض أن بعلم الأهل عاشوا مع بعض سنه بدون تسجيل زواج مساكنة يعني واشهار وكدة زي ما قولتي وبعد السنة الشاب قال انا عيل مش بتاع جوزا هل في ادانه له اصلا ولا نشوف واحد تاني للبنت ونعمل اشهار تاني .
ارجوا الرد في الجزئية دي لو تكرمتي
🙏🏻

• عجبني
طب افرضي عشنا مع بعض سوا وحصلت علاقة وبالغلط بقت حامل ولقتها مش مناسبة ليا اية الي هيحصل بعد كدة في حليين اولا : عمليه اجهاض للطفل و الثاني راجل تاني يشيل شيلتي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%