NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

Mariam Hisham

😈 ملكة البغاء 😈
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجية كيوت
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
ناشر صور
توجه جنسي
انجذب للذكور
المساكنة
طيب يا جماعه انا كنت ناشرة بوست اسمه الرجالة بتفكر ازاي ، وفي لموضوع اتكلمت عن حاجه بسيطة علي تجربتي في المساكنه
وجات ردود كتير وحاجات كده ما بين ناس شايفه انها حاجه غلط والشايف انها عادية والشايف انه عادي وملهوش دعوه بالموضوع
انا بس حابة اوضح كتم حاجه بخصوص المساكنه
ناس كتير مش حابة فكرة المساكنة وده من وجهة نظري غلط فشخ
لأن بكل بساطة المساكنه كفيلة انها تحدد انكم ينفع تتحوزوا او لا وهتقلل نسبة الطلاق فشخ لأن كده كده انتوا بتكونوا خدتوا علي بعض
يعني الطلاق لي فترة بيجي ف اول سنه جواز وممكن يكون في ***** بينكم ومع ذلك تطلقوا ف اول سنه
اول سنة جواز هي اصعب سنه لأن الراجل والست بيكونوا لسه بيفهموا بعض بيتأقلموا ع الوضع الجديد بيتأقلموا انهم هيعيشوا تحت سقف بيت واحد ليهم خياتهم الخاص ودي حاجه صعبة وتجربة جديدة عليهم ، ولو مكانوش متفاهمين من اول سنه فباقي السنين هتبقا غلط والدنيا هتبوظ اكتر
انما فكر معايا كده
لو انت وواحدة حبيتوا بعض وكنتوا شايفين انكم مناسبين لبعض اي الهيحصل يعني لو انتوا الاتنين قررتوا تعيشوا مع بعض كام سنه من غير جواز بحيث ان اول سنه جواز انتوا تقضوها فعلا بس من غيرمأذون والجو ده وبدل ما تبقوا مطلقين بعد كده
لكن لو عيشتوا مع بعض من غير جواز وعملتوا البيعملوه المتجوزين بدءا من متطلبات الحياة والخىوجات والغيرة لحد النيك كمان والعلاقة الجنسية بينكم
لنفترض انكم اتحطيتوا في التختبار ده سنتين مثلا ولقيتوا نفسكم متفاهمين يبقا خلاص اتجوزوا والدنيا تمام لقيتوا ان مفيش تفاهم يبقا خلاص كل واحد يروح لحاله احسن من الطلاق والجو ده بكتير
ممكن تشوفوا اني غلط وممكن تشوفوني صح
بس فكر حبة كده وارمي كل الحاجات الانت اتربيت عليها ورا ضهرك شوية وفكر بالعقل والمنك
طق هتلاقي ان ده احسن حل للداخلين علي الجواز
انا واحدة كانت ممكن تتجوز حد هي بتحبه بس لما جربت معاه المساكنه لقيته انه مش مناسب ليا كان ممكن دلوقت وانا في السن ده اكون مطلقة ولكن اديني زي ما انالسه لا اتجوزت ولا اطلقت
ولا انت اي رأيك

• عجبني
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
  • معجبنيش
التفاعلات: Hussain AlJaziri, كوكوواكى, فحل دار السلام و 29 آخرين
المساكنة
طيب يا جماعه انا كنت ناشرة بوست اسمه الرجالة بتفكر ازاي ، وفي لموضوع اتكلمت عن حاجه بسيطة علي تجربتي في المساكنه
وجات ردود كتير وحاجات كده ما بين ناس شايفه انها حاجه غلط والشايف انها عادية والشايف انه عادي وملهوش دعوه بالموضوع
انا بس حابة اوضح كتم حاجه بخصوص المساكنه
ناس كتير مش حابة فكرة المساكنة وده من وجهة نظري غلط فشخ
لأن بكل بساطة المساكنه كفيلة انها تحدد انكم ينفع تتحوزوا او لا وهتقلل نسبة الطلاق فشخ لأن كده كده انتوا بتكونوا خدتوا علي بعض
يعني الطلاق لي فترة بيجي ف اول سنه جواز وممكن يكون في ***** بينكم ومع ذلك تطلقوا ف اول سنه
اول سنة جواز هي اصعب سنه لأن الراجل والست بيكونوا لسه بيفهموا بعض بيتأقلموا ع الوضع الجديد بيتأقلموا انهم هيعيشوا تحت سقف بيت واحد ليهم خياتهم الخاص ودي حاجه صعبة وتجربة جديدة عليهم ، ولو مكانوش متفاهمين من اول سنه فباقي السنين هتبقا غلط والدنيا هتبوظ اكتر
انما فكر معايا كده
لو انت وواحدة حبيتوا بعض وكنتوا شايفين انكم مناسبين لبعض اي الهيحصل يعني لو انتوا الاتنين قررتوا تعيشوا مع بعض كام سنه من غير جواز بحيث ان اول سنه جواز انتوا تقضوها فعلا بس من غيرمأذون والجو ده وبدل ما تبقوا مطلقين بعد كده
لكن لو عيشتوا مع بعض من غير جواز وعملتوا البيعملوه المتجوزين بدءا من متطلبات الحياة والخىوجات والغيرة لحد النيك كمان والعلاقة الجنسية بينكم
لنفترض انكم اتحطيتوا في التختبار ده سنتين مثلا ولقيتوا نفسكم متفاهمين يبقا خلاص اتجوزوا والدنيا تمام لقيتوا ان مفيش تفاهم يبقا خلاص كل واحد يروح لحاله احسن من الطلاق والجو ده بكتير
ممكن تشوفوا اني غلط وممكن تشوفوني صح
بس فكر حبة كده وارمي كل الحاجات الانت اتربيت عليها ورا ضهرك شوية وفكر بالعقل والمنك
طق هتلاقي ان ده احسن حل للداخلين علي الجواز
انا واحدة كانت ممكن تتجوز حد هي بتحبه بس لما جربت معاه المساكنه لقيته انه مش مناسب ليا كان ممكن دلوقت وانا في السن ده اكون مطلقة ولكن اديني زي ما انالسه لا اتجوزت ولا اطلقت
ولا انت اي رأيك
الكلام ده صعب تطبيقه على ارض الواقع بسبب العرف والتقاليد والاستخدام الغلط اللى هيحصل لمبدأ المساكنه

• عجبني
التفاعلات: فحل هايجان، zina 34 و Sam Adams
مفيد جدا

• عجبني
  • جامد
  • بيضحكني
التفاعلات: فحل دار السلام, الدكتور النسوانجي, monazel و 5 آخرين
الكلام ده صعب تطبيقه على ارض الواقع بسبب العرف والتقاليد والاستخدام الغلط اللى هيحصل لمبدأ المساكنه
علشان كده انا قولت نرمي الحاجات اللاتربيتوا عليها

• عجبني
  • معجبنيش
التفاعلات: Sam Adams، Moheb sex و bassant000
علشان كده انا قولت نرمي الحاجات اللاتربيتوا عليها
صعب الامر من منطلق العرف والدين لو رميتى كل اللى اتربينا عليه هتبقى فوضي بالكامل

• عجبني
التفاعلات: Sam Adams
صعب الامر من منطلق العرف والدين لو رميتى كل اللى اتربينا عليه هتبقى فوضي بالكامل
الحقيقه مش هيكون في فوضة لو رتبنا حياتنا وافكرنا من الاول وجديد

• عجبني
التفاعلات: Sam Adams
الفكره صعبه التحقيق ولو سبنا كل واحد ورغباته الدنيا هتبوظ خالص

وبرضه الامر يرجع لحسن اختيار الشريك ويفضل فتره الخطوبه تبقي طويله

وبرضه الامر يرجع لحسن اختيار الشريك ويفضل فتره الخطوبه تبقي طويله
لنفترض ان الخطوبة طويلة لو هنتمسك بالنت بتقوله يبقا برضو مش هيكونوا جربوا بعض في الجنس يعني لسه في احتمال للمشاكل

• عجبني
التفاعلات: الزبير الأول
انا شايف ان ده ولا هو غلط ولا هو صح اهم من ده كله الصراحة ثم الصراحة ثم الصراحة
الكدب ده اكتر شئ بيدمر اي علاقة إنسانية

• عجبني
التفاعلات: اح ممحون و Alex sea
انا شايف ان ده ولا هو غلط ولا هو صح اهم من ده كله الصراحة ثم الصراحة ثم الصراحة
الكدب ده اكتر شئ بيدمر اي علاقة إنسانية
كلام صح جدا علي فكرة اهم حاجه الصراحه والشفافية

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Cpl4fun و SultanNeswangy
كلام صح جدا علي فكرة اهم حاجه الصراحه والشفافية
اغلب الناس بقت بتكدب لأجل الكدب و بس

و ناس كتيييييير ماشية بمبدأ كدبة بيضاء متضرش

اغلب الناس بقت بتكدب لأجل الكدب و بس

و ناس كتيييييير ماشية بمبدأ كدبة بيضاء متضرش
وده انيل حاجه الانسان الكدابة اسوء شخص علي الارض

• أتفق
التفاعلات: SultanNeswangy
لنفترض ان الخطوبة طويلة لو هنتمسك بالنت بتقوله يبقا برضو مش هيكونوا جربوا بعض في الجنس يعني لسه في احتمال للمشاكل
وانفرض انهم جربوا بعض فى السرير و مرتاحوش اللى هييجى بعده يرتبط بيها هيتقبل انها نامت مع واحد فتره ولا لأ معتقدش ان كل الناس هتوافق

اول حاجه انا شايفه لو المساكنه هتحصل لازم السكن يبقى ايجار مشترك بينهم مش خاص بيه هو لانه مع الوقت هياخد فكره غلط انه "ساترك" و هيحس انه ممتلكك

تاني حاجه انا اتجوزت راجل عيشت معاه فتره طويل و الجواز حاجه تانيه خالص ملهاش علاقه

• عجبني
  • معجبنيش
  • حبيته
التفاعلات: فحل دار السلام, بطل مصر في نيك الطيز, أحمد السويسي و 7 آخرين
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
وانفرض انهم جربوا بعض فى السرير و مرتاحوش اللى هييجى بعده يرتبط بيها هيتقبل انها نامت مع واحد فتره ولا لأ معتقدش ان كل الناس هتوافق
علشان كده قولت انهم يرموا كل الاتربوا عليه وراهم

اول حاجه انا شايفه لو المساكنه هتحصل لازم السكن يبقى ايجار مشترك بينهم مش خاص بيه هو لانه مع الوقت هياخد فكره غلط انه "ساترك" و هيحس انه ممتلكك

تاني حاجه انا اتجوزت راجل عيشت معاه فتره طويل و الجواز حاجه تانيه خالص ملهاش علاقه
عندك حق في فكره المساكنه

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: فحل دار السلام و هايدي هدهد

لأ ما لازم يكون مشترك وده الصح .
تقريبا الهو متجوز ، طيب ده اي الاختلاف الحصل

• حبيته
التفاعلات: هايدي هدهد
لأ ما لازم يكون مشترك وده الصح .
تقريبا الهو متجوز ، طيب ده اي الاختلاف الحصل
الراجل اتغير بعد الجواز و مش هشتكى قلة الاهتمام و الملاطفه و الهدايه

لكن هشتكى انه بدأ يخبى و يعمل و يعمل حوارات كلامه قل معادش بيفضفض و يطلع اللى فى قلبه معادش بيسمع ولا يقضى وقت يطيب خاطرى بعد الفضفضه بقى بيهرب من المواجهه و الحقيقه

الجنس طعمه اختلف و بقى اقرب للروتين الممل معادش فيه ماراثون زى الاول و معادش فيه افكار مجنونه و حاجات تانيه كتير محتاجه موضوع او اكتر عشان اغطيها

لو كنت اعرف ان التغير دا هيحصل مكنتش وافقت اتجوز و قبل ماتقولى ان دا يمكن حاله خاصه عايزه اقولك ان الكلام دا لاحظته مع كل الرجاله المتجوزه و كل البنات اللى اشتكت من جوزها

الرجاله بيحصلها ايه بعد الجواز متفهميش بيتكسفوا مثلا ولا بيخافوا ولا بيملو مش عارفه

• عجبني
التفاعلات: كوكوواكى, الزبير الأول, Moheb sex و 3 آخرين

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%