NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا | السلسلة الرابعة | _ حتى الجزء الخامس 5/10/2023

boya brat

نسوانجى بريمو
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
عدم الإفصاح
➤السابقة

السلسلة الرابعة من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا

💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮
..
عليك أن تكون حذر عندما تقرء فبعض
المشاهد ستجعلك تود تحمل سكين
وتطعن من جانبك من شدة الغضب
..؟!
وايضا عليك أن تتحله بالصبر
فبعض أبطالنا سيجعلونك تصاب بالجنون. "

ولا تصدق كل شي تقرئه هنا فاصبع القصص
غير واقعيه ولا تحدث الا في خيال اللعين ..؟

دعوني أخبركم
حقيقية
ومازالت تحدث في الوقت الحالي "!

والأهم عليك إلا تتوقع أحداث أي أحداث لأنني بكل تاكيد سأخلاف كل توقعاتك عزيزي القارء "

وأن تربط بين أن تربط بين حزام الأمان لأنكم
علي وشك الأقلاع إلي سلسلة خيال فريده من نوعها
هيا بنا _
لكن لاتنسوا أنني حذرتكم .....؟!
......................
المقدمة ♥
....
متنسوش تشجعوني بالايك والكومنت .. ♥
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
"طول ما انت عايش هتفضل تتعلم"
هتتعلم إن مش كل حاجة حلوه لازم تدوم ...
البحث عن شرحه **** وهتكون مراحل في حياتك.
هتتعلم مين إللي تبكي على كتفه وهتتعلم إن ساعات لازم تمسح دموعك بإيدك انت وبس ..
هتتعلم تحب وهتتعلم تفارق وتفقد جزء من روحك وتكمل .. هتتعلم من الناس إللي جرحتك وخذلتك
وهتتعلم من إللي إنت جرحتهم..وهتشوف الدنيا وهي بتدور وتعلمك إن الشيء الوحيد الأكيد إن مفيش حال بيدوم ..
هتتعلم يعني إيه ثقة ويعني إيه جدعنه واصول والدروس دي هتتعلمها من الخاين والندل وقليل الاصل قبل الصاحب الجدع ابن الاصول ..
هتتعلم إنك تعيش بشوية تشوهات جوا نفسك بس عادي ، مش عادي !! كله خير ..
هتتعلم إنك لسه قدامك كتير ولازم تفضل تربي نفسك..وكل ما تتعلم ، هتدرك إنك أمام علم **** قليل جدًا ..
بإيدك وسنانك علشان الناس دي مبتتعوضش .. هتتعلم إن في حياتك مينفعش تسيبها لازم تتبت فيهم ..
وهتتعلم إنك ساعات لازم تفتح الطريق للي عايز يمشي..وإنت قلبك راضي وماشي في سكتك ..
ومن أكبر الحاجات الي لازم تتعلمها إنك تسامح نفسك وتسامح إللي حواليك..وتتعلم إن أكبر كنز لك هي أعمال الخالصة لله..و يكتب لك إنك تعافر في السكة تعافر..ف **** يكتب لك إنك تعافر في السكة ومع الناس الصح وعلشان الهدف الصح !!

أنا مش عارف مالى بس مليش مزاج أكمل حياتي😐
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
الجز لاول «رحلة السحر الملعون»

النهاية 🔚كانت إصابة كريشنا بسيف امون الملعون من سحر مارفل ساحرة الحسد

كل ما قصدت في جمالها قبل أن تكون بحالة جيدة ، وكلها نور وزرع ورد حلو جدا في مكان قريب جدا وكلها نور وزرع ورد
مارفل: تعال اشرب القهوة معيا
أنا: أنتي مين وأنا هنا بعمل أي
مارفل بتضحك: تعال اقعد وهتفهم
انا روحت قعدت
مارفل: خد أشرب القهوة دي
أنا من غير ما ترد شربت وبصوت عالي: أنتي مين
مارفل بتضحك جامد: أنت بتشرب حاجه مديهالك ساحرة
انا اتصدمت: أي ساحرة انتي !!!
مارفل بتضحك جامد: ايو أنا ساحرة الحسد مارفل
أنا بصوت عالي: أنتي عوزه مني وأنا هنا بعمل أي
مارفل: أنت هنا من نفسك بتعمل أي عشان تعرف أنت تقدر تعمل أي
أنا: مش فاهم تقصدي أي
مارفل: أنت اللى جيت هنا بنفسك وأنت في حاجه فيك بتربطك بيا وعشان كده أنت هنا
أنا مستغرب: أنا مستحيل أسدق عشان ترضي نفسها كل الساحرة وكمان لسع عوزها تعمل أكتر بس أنا مش يسمحلك بكده نهائيًا
مارفل: أنا محتجك أنت محتاجني في حياتك.
أنا افكر وفعلا أنا محتاج
أنا: طيب أنتي عندك أي ممكن اعرفها
مارفل: أنت عوز تشوف باقي الساحرة
أنا: هو ده ينفع
مارفل: ايوة ممكن اتبادل معهم كلهم وأنا قاعدة هنا بس بلاش تلمسهم أو تقرب منهم فاهم
أنا: فاهم
وفعلا بدأت تتحول وانا كنت مندهش من شكلهم ومن جمالهم حرفينا وفيهم بنات صغيرة وباين عليهم الحب وعنيهم بتلمع كنت مندهش جدا من جمالهم وبعد فترة رجعت مارفل لشكلها الطبيعي وقالت

مارفل: أول ساحرة ظهرت ليك هيا بيلاتريكس ساحرة الغرور ودي مستعده تعمل أي حاجه من أجل ترضي غرورها وتاني شكل كان لي روزالينا ساحرة الجشع روزالينا بتعمل ايه حاجه من اجل أنه ترضي جشعها المعرفة كل شئ
والشكل الثالث كانت مادوكا كانامي ساحرة الشر اللي صنعت الشر والعدوه بين الملوك عشان ترضي غلها و الشكل الرابع كانت ملافسينت ساحرة الشهوة ودي كانت بتعمل كل حاجه عشان تجمع الحب وهيا من صنعتها والشكل الخامس كانت أميرة بيتش ساحرة الغضب كانت ديمان بتشفي الجرحي في منطقة الحرب وتشفي الجنود القتلي وكانت جميلة جدا ذي ما أنت شوفتها والشكل السادس كانت كرملة ساحرة الكسل
وعشان تكون مرتاحه نقلت تنين الهيب النار الي ما وره الجبال وعالم التننين أجمع الي العالم السفلي والشكل السابع كانت مرلين ساحرة الفخر ودي كانت بتحمي كل الملوك والعوالم من أجل رفع من قدوتها عند الملوك والشعب وكانت تفتخر بكده
واخير أنا مارفل ساحرة الحسد اللي بتقدر تسيطر علي كل دول

أنا كنت فاتح بقي ومندهش من عظمة الكلام ومش عارف اسيطر علي نفسي من جمالهم الطبيعي وكنت مصدوم جدا من مارفل كانت طبيعية جدا ومش باين في عنيها الشر نهائي وما كنتش فاهم ليه الكل كان بيقول عنها شرنيها

أنا: هو أنتي تعرفي حاجه عن سبب رفع قوتي بشكل السريع ده واي نوع الموهب اللي عندي
مارفل: أنت عندك موهب كتيرها واهم موهبة إنك بترجع من الموت ياكريش
أنا بصدمة: أي بتقولي أي برجع من الموت!!
مارفل: أنت الوحيد اللي في جميع العوالم اللي عندك القدرة دي وكمان مفعلة ومن وأنت لسع طالع من بطن امك الملكة تي
أنا: وأنتي كمان تعرفي أمي
مارفل: أنا أعرف كل حاجه يا كريش وبلاش تفهم كل حاجه في أول مره نتقابل فيها
أنا: طيب هشوفك تاني ازاي
مارفل: أنت لم تعوز تشوفني هتيجي هنا تاني حاول بس وأنت هتيجي
أنا: كده هرجع تاني الحيآة طبيعي
مارفل: ما تقلقش هو تقريباً كده في عالمك الوقت وقف يعني لسة أنت في أول لحظة يعني هتفوق ولا كاني حصلت حاجه
أنا: محتاج اشوفك تاني قريب عشان افهم منك اكتر عن حياتي
مارفل بتضحك: هتفهم ما تستعجلش علي المعرفة
أنا: هو أنا لم اطلع من هنا هفتكر حاجه
مارفل: أول ما تطلع هتنسي كل حاجه حصلت بينا وكمان خد بالك من نرمين وجوناس عشان وجودهم جنبك في الوقت القادم مهم جدا ليك عشان الجاي مش سهل عليك
أنا هنا كنت خلاص هتكلم وفاجاة رجعت مكاني في منطقة العجائب وكان جوناس ونرمين جاين عليا وبيقولو
لاتنين : حاسب يا كريش وفي الوقت ده كان السيف اخترق بطني ورحت في لاغماة لكن بعد فترة قصيرة قومت من تانى بس المفاجأة كانت هنا إني كنت موت ورجعت تاني من الموت بس رجعت قبل ما دخل القلعة ونهاجم امون يعني كل حاجة اتغيرت وماكنتش فاكر حاجه خالص غير إن امون ضربني بسيف الساحرة الملعونة قولت هسال جوناس ونرمين وهشوف هل ده حقيقي أو كان حلم
جوناس: مولاي مولاي
نرمين: كريش أنت سامع كريش
أنا: ايو معكم هو في أي حصل
نرمين: ولا حاجه أنت لسه كنت بتقول ان الخطة هتكون وبعدين ساكت وما كملتش الكلام
أنا هنا اتصدمت وتاكدت إن فعلاً أنا لو موت هرجع عند نقطة محدد سابقة يعني هنعيد حرب العجائب تاني مع امون وهنا أنا كنت متوتر جدا ومش فاهم جاحه ولا فاكر أي حاجة
أنا: اها صح كنت بقول إن لزم امون يبعد عني في الحرب دي أنا مش هقاتل امون هبقي مع الجيش
جوناس مستغرب: أمر مولاي هنعمل كده بس أنت في حاجة معك
أنا: لا جوناس أنا تمام بس عوز اسالكم عن حاجه
نرمين: اسأل
أنا: هو في حد ممكن يرجع من الموت
نرمين مصدومة: أيو فعلاً بس دي قوة الساحرة مادوكا كانامي ساحرة الشر وما محدش يمتلك القوة دي غيرها وبتسيطر علي الشخص بيها يعني لو الشخص مات هيرجع تاني من الموت بس هيكون عند نقطة محدده من حياتة السابقة
جوناس: وكمان يقدر يسيطر علي عبادة الشيطان أو العبدالملعونين من الثامن ساحرت
هنا أنا فهمت إن أنا كده متسيطر عليا من ساحرة الشر مادوكا كانامي وبكده ممكن اقتل امون بما أنه من عبيد الساحره مارفل

انا: أنا عوزك أنت ونرمين تقودو الحرب دي وكمان أنا هشارك من بعيد المهم إن امون يموت قبل ما يوصل ليا فاهمين
نرمين: أمرك مولاي
جوناس: أمرك مولاي

أنا كده بدات افهم حاجات كتيره بس مش فاكر أي حاجة بس حاجة حلوة إن انا بقيت برجع من الموت وكمان برجع في نقطة محدده من الماضي بكده لو موت ورجعت هقدر اغير حاجات كتيره دي حاجة جامدة يمااا نفسي اشوفك يا مادوكا كانامي ساحرة الشر عشان اشكرك علي الهدية دي بس أكيد هيكون في ماقبل في الحوار بس خليني وركي لحد منشوف أي حوارك
نرمين: هنتحرك كمان شوية مولاي
انا: تمام كوني جاهزة الحرب دي صعبة
جوناس: مولاي ماتقلقش الحرب بتعتنا بس المشكلة في تحول امون تحول ساحرة الحسد مارفل تحول قوي جدا بس تقريباً أنا وترمين هنقدر نسيطر علي الوضع بطريقة ما
انا: امون مش هيموت غير علي ايدي بس مش عوز اشتبك معها من أول الحرب عوز شوية وقت عشان اقضي علي جيشها لأول وبعد كده هرجع معكم وهخلص عليها
نرمين: انا ما بقتش فاهمك علي فكره هو أي الكلام
أنا: هتفهمي كل حاجه في وقتها بس اتكي علي الصبر
نرمين: مش مرتاحه ليك
انا بضحك: بعد الحرب هفهمك كل حاجه أنتي وجوناس
جوناس: طيب ما متقول الحوار عشان نفهم هنلعب علي اي عشان نعرف نلعب علي المكشوف مش نلعب علي المخفي
أنا: اتقل عليا وهتفهم نش هعرف احكي أي حاجه غير لم امون يموت غير كده مستحيل اقول حاجه فاهم
جوناس: تقريباً كده بدأت افهم
نرمين بتلمح: مش تقريباً ده اكيد والمهم امون دخل القلعة من ساعة هنحشد دلوقتي ولا هنعمل أي
أنا: لا هنحشد وقتي يلا احشدي بسرعه واستخدمي هجوم الوحوش قبل أي اصتدم مع دفاعات جيش امون
نرمين: امرك مولاي
وفعلا بعد لحظات كانت الوحوش بدأت تحرك بسرعة رهيبة علي دفاعات جيش امون وأنا ونرمين وجوناس خلفهم علي طول بجيش 150مليار وبعد لحظات كانت الوحوش عملت اشتباك دمار وتقريبا وقع من دفاعات جيش امون عدد كبير وبعد هجومهم بلحظات كنت انا وصلت وسط جيش امون وعملت تحول المقنع وعملت موجه كبيره قوي من لهيب النار ورميتها عليهم ومات عدد كبير جدا منهم وعند امون كان ييحول يهرب من نرمين وجوناس اللي كانو حطين عليها بطريقة ما تتوصفش عكس المره السابقة أو تقريباً امون لسع مش عوز يتحول
عندي انا جاتلي فكره جامده قولت مدام دول جنود عليهم العنة اعمل عليهم سحر التحول وفعلا بدأت أنفذ الطريقة ورحت عمل رموز سحر التحول وقولت
ㅎㅛㅕㅑㅐㅌㅇㄹ리ㅓㅎㄱㄷㅁㄴㅊ퐤ㅐ
وبعد ما قولت كده جات اشاعة نور شديدة ونزلت علي كل الجنود وفي خلال دقايق كان كل الجنود بتركع ليا وبصيت علي امون لقيته تعصب جامد ورح عمل تحول الشيطان الملعون وبقي حجمها أكبر مرتين من المره السابقة وهنا أنا كنت متفاحاة من القوة دي ورح ضرب نرمين برجلها طارت اخر الدنيا ورح ضرب جوناس طار في آخر القلعة من شدة الضربة وبحركة وحدها كنت محرك كل الجيش في وقت وحد عليها وكان بيقتل فيهم بجنون رحت مطلع سيف ساحرة الشر اللي متابع من السلسلة لاولة هيعرف السيف ده بيعمل أي
أول ما سحبت السيف وبقي في ايدي رحت مختفي وظاهر وسط الجيش ورحت عامل التحول الحديد تحول ستورم التحول ده عبارة عن دمج بين تحول الفضاء وتحول المقنع بس بطريقة السحر الملعون ودي اقوي من لأول بطريقة رهيبة واجمد حاجه فيها إني بكون بحجم اضعاف اضعاف العادي وبسرعة البرق كنت اعلي من امون في الحجم وكان هيتجنن وبد يتحرك عليا بسرعة رهيبة وكنت شايفة جاي ورح ضربني في بطني بقوة جبار ورح سحاب سيف ساحرة الحسد مارفل وجاي يضريني رح التحول تلقائي طلع سيف ساحرة الشر بس المره دي غير كل مره السيف كأن اسطوري وبيلمع بطريقة رهيبة وكان حجمها اضعاف لأول وكمان بيحارب تلقائي وسريع جدا ومطلع نور اصفر جامد وهنا امون شكلها قلب الوان وقال
امون: أنت من أصول ساحرة الشر مادوكا كانامي
أنا : مش فاهم قصدك
امون: السيف ده بتع ساحرة الشر مادوكا ومافيش حد قدر يستحوذ علي السيف أول مره اقابل حد مستحوذ علي السيف
أنا بضحك بشر: واخر مره يا امون ورحت ضرب امون بكل قوة بسيف ساحرة الشر وفي لحظة امون شكلها تحول وبعد لحظة كمان بقي عبارة عن غبار و بعد الحرب الطويلة دي رحت وخد نفس عميق ورجعت لشكلي الطبيعي وكان مات جنود كتيره جدا في لحظة هجومي علي امون وده خلاني حزين بسبب كده ولقيت نرمين وجوناس فيهم اصبات كتيره وجروح وجاين عليا
نرمين بصوت مدبوح : أنت وصلت القوة دي ازي
جوناس : وكمان معك تحول ساحرة الشر مادوكا أنت تعرفها منين
أنا بصراحه ما كنتش فاهم حاجه
أنا: السيف ده لم كنت بقتل الوحوش في القلعة في انجلتر وكنت بتدرب عليهم كسبتها اسطوري واشتغلت عليها بالسحر الملعون وعملت منه تحول وبعدين عملتلهم دمج زي ما أنتي شايفة دي النتيجة

نرمين: انت ازي غرفت تستخدم السحر الملعون
أنا: كان في كتاب عنها في غرفة الزمن بتعت جدي الملك تحتمس من فترة وتعلمت منها وكمان الملك رمسيس كأن بيعلمني استخدمها ازي دي كل الحكاية
نرمين: لأ في حاجه مش عارفه أنت عارفه ولا بس لو ما كنتش هعرفها هتعرف قريب
جوناس: يلا بينا عشان في الوقت ده هيتقفل كل ابواب العجائب
أنا : معك حق وأنا لزم اروح مشور وهجي وركم
نرمين: مش هسالك ريح فين عشان عارفة دماغك عموم أنت حاليا اللي امبراطور يعني في لامان ولزم تيجي بسرعه عشان ترتب مركز الأبعاد
أنا: مش هتاخر هكون عندك في اسرع وقت
وفعلا بعد لحظات اختفت هيا وجيسون وبعدهم أنا خفيت الجيش الباقي في غرفة التخفي وأنا كمان اختفيت!!!!

عند الملك تحتمس الاول كان عامل تجمع مع كل ملوك لابعاد وكان موجود الملك بيشوي وفارس والملكة جاكلين وعلاء الدين وتحتمس التاني و احمس لأول وبطليموس وسمير وكايا و كايسين و
وباقي الفرقة خارج لاجتماع

تحتمس الاول: النهاردة هتبان نتيجة الحرب بين كريش وامون وعشان كده هيبان برضو ترتيب لابعاد وعلي حسب القوة بتعت البعد هيتحسب ترتيبهم فاهمين ولا
احمس: فاهمين
بطليموس: فاهمين يجدي
كايسين: فاهمين
تحتمس لأول: هو امون معها اولاد
احمس: تقريباً لا بس محدش يعرف لحد دلوقتي
تحتمس: عشان لو طلع عايش هيطرد من البعد وبكده هنحتاج ملك علي البعد اللي هناك
احمس: ماتستعجلش علي حاجه هنعرف كل حاجه لم يوصل كريش

وفاجاة وسط الكل ظهر جوناس ونرمين ونرمين أول ما شفت فارس حضنتو بلهفه وهو كان مبسوط بيها جدا

فارس: حمد**** على السلامة ياقلبي
نرمين: تسلم ياعمري كنت وحشني أوي
فارس: وأنتي كمان وباسه من شفيفها
تحتمس بيضحك: كافية محن أنت وهيا تعالي يانرمين عوزك
فارس بيضحك
نرمين بتضحك: أمرك مولاي امرني
تحتمس بقلق:حصل ايه معكم وكريشنا فين
جوناس: كلها تمام مولاي الملك كربشنا بخير بس
تحتمس: بس اي انطق
نرمين: كريشنا قتل امون وكمان كريشنا حصل علي سيف ساحرة الشر مادوكا وكمان السيف اسطوري وكمان عمل تحول ليه خاص ودمج بالتحول القديم وبقي معها تحول ساحرة الشر كامل
الكل في صدمه: اييي
تحتمس زعلان فشخ: كده كريشنا وقع في فخ مرفل
نرمين بحزن: وكمان كريشنا بيرجع من الموت
الكل قام وقف وبصدمة بانت علي وشهم بشكل يرعب
تحتمس بعصبية: انتي متاكده
جوناس: نرمين معها حق كريشنا مات بسيف ساحرةالحسد مرفل بس رجع تانى ورجع معها الزمن لنقطة محدده من البداية وأنت عارف إن انا ونرمين من نسل الساحرة عشان كده لم هو مات ورجع الذكريات ما تمسحتش من الذكره عندنا لكن لو حد من عالمكم كان معها كانت ذكرياته هتتمحي
وهنا الكل بقي مصدوم وقلقان وخايف
فارس: هو ده اللي كنت خايف منه واهو حصل

تحتمس بقلق: يجي كربشنا ونفهم حصل أي

عندي أنا كنت عند مجلس القوة العليا
كان موجود الملك رمسيس والملك توماس والملك اسكندر والملك كسوس والملكة الساحرة فلومينه
والملك كين ملك الحجارة
أول ما وصلت لقيت الملك رمسيس مستنيني بس حسيت انه زعلان
رمسيس: جيت هنا ليه
انا كنت مصدوم من ردت فعله: أنت قولتلي لم تفوز أول حاجه تعملها تيجي هنا وأنا بحبك وبحب اسمع كلامك
رمسيس: لو بتحبني صح ما كنتش استخدمت قوة ساحرة الشر
أنا مش فاهم حاجه: تقصد أي فهمني
رمسيس مستغرب: أنت مش عملت إتفاق مع ساحرة الشر مادوكا
أنا: لا مستحيل أنا ما شوفتهش قبل كده نهائي ومش فاهم تقصد أي

وبعد كلامي ده لقيتهم بيبصو لبعض بنظرة غضب شديدة
توماس بغضب: شكل مارفل مش هتجيبها البره أبد

كين ملك الحجارة : مرفل عارفة قوة كريشنا عشان كده بتستغل ده بس علي طريقة ساحرة الشر مادوكا

رمسيس بتوتر: الموضوع مش كده خالص أنا لزم اروح العالم السفلي وافهم كل حاجه

وأنا قاعد مش فاهم بيتكلمو علي اي اساس!!

كسوس: في حل تاني أنا سمعت عن كلام من جدي لاكبر إن لو ساحرة الشر وقعت في حب شخص ممكن تديها كل قوتها وتساعده في اي حاجه

الساحرة فلومينه: وأنا كمان سمعت عن لاسطوره دي وكمان فهمت إن هيكون في حرب بين كل الساحرة الثامنية بسبب ذلك الشخص

رمسيس بيفكر: كلامكم مقنع جدا كل حاجه حصلت بتقول كده بس في حاجه أنت مخبيه يا كريش

أنا: مش عارف اقولك أي بس أنا بقيت برجع من الموت وبقيت كمان برجع عند نقطة محددة

رمسيس مصدوم: أنت بتقول إنك بقيت ترجع من الموت

أنا بحذر: حقيقي حصلت معيا في الحرب مع امون وعرفت نقط ضعفها وهزمتها بسبب إني كنت عارف هو هيعمل أي

رمسيس بقلق: دي مش أي قوة

توماس: دي قوة ساحرة الجشع روزالينا

رمسيس: كده أنت في خطر يا كريشنا

كسوس: بلعكس يا رمسيس كريشنا في أمان عشان كده كل الساحرة بتحول تساعدة واكيد في سبب كبير بيخليهم يعملو كده

أنا بتوتر: واي السبب اللي يخليهم يعملو كل ده معيا

اسكندر: بسبب الحب أنت ذلك الشخص اللي كل الساحرة منتظرها عشان كده الكل ببساعدك والمفروض أنت تختار ما بينهم

انا: بص هقلكم حاجه انا حاليا بقيت مسوال من شعوب وممالك كبيرة عشان كده هسيب الموضوع ده يمشي مع نفسها وهركز في قيادة المجلس لاوسط وبعدين هنرجع نتكلم

رمسيس: معك حق أنت لزم تروح وتركز في مصالحك وأنا هعرفلك كل حاجه وهبلغك

أنا: تمام هسيبكم وهرجع في وقت تاني

الكل: في انتظارك

وفعلا اختفيت وظهرت وسط لاجتماع وكان الكل قلقان

تحتمس أول ما شفني فرح
وكذلك بيشوي و جاكلين وسمير وعلاء الدين كلهم حسيتهم ارتاحو أول ما ظهرت وسطهم وبدا الكلام جدي تحتمس وقال

تحتمس: أخيرا يا وطي حمد**** على السلامة كنت فين كل ده

أنا: تسلم يا جدي كنت في مكان كده المهم أي الدنيا هنا

بيشوي: كل حاجه تمام والكل مستني كلمتك

أنا: كل حاجه هتكون تمام دلوقتي يا ملك
جوناس قول تقرير الجرب من لاقوي لاضعف

جوناس: أمر مولاي

الترتيب لأول الملك بيشوي مملكة النور
الترتيب التاني الملكة جاكلين مملكة العملاقة
الترتيب الرابع الملك كايا والملك شأن مملكة الجن والشياطين
الترتيب الخامس الملك كايسين مملكة الظلام
الترتيب السادس الملك بطليموس مملكة الاقزم
الترتيب السابع الملك احمس لاول مملكة الوحوش
الترتيب التامن لل الخسار من معركة العجائب لاخيره

وهنا أنا تكلمت: اولآ انا عملت إحصاء الكل بعد في الحرب وكده كل وحد هيحتفظ بترتيبو ده ترتيب ابعادكم من النهارده وبكده انا ما ظلمتش حد فيكم
فاهمين

الكل: فاهمين مولاي اللي امبراطور

تحتمس: ومين كده اللي هيمسك البعد التامن بعد موت امون

أنا: هيمسك البعد التامن الملك فارس

فارس: بس أنا معيا قلعتي وحصني هسيبها ازي

أنا: نرمين هتمسك القلعة ومملكتك ما فيش حد احسن منك عشان يمسك المكان ده.
وأنا وثق فيك واثق إنك هتحافظ علي أهلها وهتكون معهم في سلام

احمس بد يتكلم: بس انا اعرف إن امون عندها أبن صغير

أنا: مش مستني أعرف منك ابنه حاليا في التدريبات مع قائد الجيش بس ابنه مش هيحكم في الوقت الحالي عشان يعتبر ابوها خاين لكن في المستقبل لو اثبت ولاو المجلس والمملكة هيمسك مكان فارس الكلام مفهوم

الكل: مفهوم

أنا : يلا كل وحد علي البعد بتعها

بعد لحظات كان الكل اختفي وفضلت أنا والملك تحتمس لأول

تحتمس: ناوي علي أي

أنا: علي كتير يا جدي هتفهم كل حاجه مع الوقت

تحتمس: يعني انت عارف عنهم حاجة

انا بضحك: يجدي كلام النهاردة بفلوس بكره بلاش المهم أنت هتمسك المجلس لاوسط مكاني

تحتمس: اشمعنا ده مكانك وأنت اوله مني وأنت بمجهودك حصلن علي المكانه دي

أنا: معلش ياجدي هتمسك أنت انا لايام الجاية مش هكون فاضي

تحتمس: اللي أنت شايفه صح انا معك فيها

أنا: من بكره تروح تمسك المجلس

تحتمس: حاضر يبني

أنا: فين أمي

تحتمس: فكرتني قلقانه عليك فوق اطلع طمنها ليك زمان ما شوفتهاش

أنا: بحزن معك حق أنا لزم اقضي وقت مع أمي وكمان اميرة وحشتني أوي أوي أوي أوي أوي أوي يجدي نفسي اشوفها

تحتمس: هانت ياحبيبي كلها فترة وهترجعلك أفضل من لأول

أنا بحزن: كأن نفسي أكون معها في الوقت ده

تحتمس: ما يلزمك أن تكون شريكًا في بلدك

أنا: المهم هيا كويسه دي اهم حاجه عندي

تحتمس: ما تقلقش كلو تمام قريب هتشوفها يلا روح شوف أمك

انا: حاضر ياجدي

وفعلا اختفيت و بار في غرفه امي تي

أول ما شفتني ، منذ 22 ساعة

أنا بحزن: وحشتيني اوي وحشتيني

تي: وأنت كمان وحشتيني يا حبيبي وحشتني أوي

وفضلت حضانني بطريقة رهيبة وفضلت تبوس فيا حتي شفيفي بقيت تبوسني بطريقة رهيبة وبتقول
تي: اخير رجعت وحشتني اوي كده تحرمني منك كل ده

انا كنت حزين عشان مقصر معها بجد وفضلت حضنها شويه كتار وفضلنا نتكلم في اي حاجه لحد ما قلتلها

أنا: ارتاح في غرفتي وهقعد معكي بكره

تي: لا هتنام في حضني اليلة دي مش هسيبك

عليا لحد ما وفقت وفعلا طلعت ونمت جنبها بكل هدوء وحضنتني

وفضلنا نتكلم كتير لحد مروحت في النوم

وحسيت بحاجة غريبة جدا وصوت جميل جدا بيقول او احبك كريش او احبك كريش وفاجاة الصوت قرب وكانت الصدمة 😦😦😦😦😦

الجزء الثاني اسرار الساحرة
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
🌙🌙🌙🌙رمضان كريم 🌙🌙🌙🌙
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
و مررت ب فترة لم أدرك فيها من أكون
لم أدرك أنني تغيرت كل هذا التغير
لم أدرك أنني أصبحت تائها لا أدري ماذا أريد
لم أدرك أنني أستطيع العودة
لم أدرك أنني فقدت نفسي
لم أدرك أنني تائها في الظلام
لم أدرك أنني أصبحت فاشلا
لم أستطع أن أتوقف عن اخطائي
لم أستطع أن أفكر في حل
لم أستطع أن أرى نفسي
لم أستطع أن أعبر عن مشاعري و مابداخلي
لم أستطع أن أتحمل .
و مع ذالك كله ؛ ف الحل بيدي و في وسط هذه الظلمه أري النور و كيفية الوصل إليه و لكن كم من صعاب قابلتها و مازلت أقابلها في هذا الطريق تعبت كثيرا و استسلمت كثيرا و لكن كنت أجد دائما دعامات داخلية و جلد و تحمل و صمود لا أدرك مصدره . ف الطريق إلي النور ملئ ب الصعاب . و بالفعل استطعت أن أصل إليه بالرغم من هذا كله و لكن سرعان ما وجدت نفسي في وسط الظلمة مره آخري و هذه المره وجدت الصعاب تزايدت أضعاف .
و لكني لن استسلم لأني أدركت تماما أن هذه هي الحياة ف يجب علينا دائماً ألا نستسلم ف دائما م سنخرج من أزمات و نصبح في أحسن حال و لكن الحياة تلزمنا و تعلمنا دائماً المجاهدة و المناضلة و الصمود و محاربة كل ما هو مظلم للوصل إلي كل ما هو منير .

لا تنظر إلي الظلمة التي تسود في حياتك فقط أنظر الي جمال النور عندما تصل إليه و تجعله يسود في حياتك .

🎧🔐 كأن سابق

في غرفه الملكة تي

أول ما شفتني بدأت تعيط وجات حضنتني بسرعه رهيبة وبدات تبوس فيا بسرعة كبيرة

وفضلت حضانني بطريقة رهيبة وفضلت تبوس فيا حتي شفيفي بقيت تبوسني منهم بطريقة رهيبة وبتقول

انا كنت حزين عشان مقصر معها بجد وفضلت حضنها شويه كتار وفضلنا نتكلم في اي حاجه لحد ما قلتلها

أنا: هروح ارتاح في غرفتي وهقعد معكي بكره

وفضلت تذن عليا لحد ما وفقت وفعلا طلعت نامت ونمت جنبها بكل هدوء وحضنتني

الجزء الثاني 🌙🎧🔐

وحسيت بحاجة غريبة جدا وصوت جميل جدا جدا بيقول او احبك كريش او احبك كريش او حبك كريش

وفاجاة لقيت نفسي في مكان ضلمة جدا ومرعب حرفينا وفي وحدها شكلها حلو جدا بس لبسها كلو اسود من فوق لتحت ومش باين غير وشها كان جميل جداً وطالع نور أبيض جامد منها وبصوت ناعم فضلت تندها عليا اوحبك كريش وبدات تقرب مني وهيا فاردها درعتها لاتنين وطايرة في الهوه وكان في هوه شديد كنت شايفة بالعافية بعد ما بدأت تحرك أول ما وقفت كل حاجه بدأت تغير والجو بدء يبقى طبيعي أول ما بصيت في عنيها حسيت برعشة شديدة وقولت بصوت مدبوح
أنا: انتي أنتي مين وأنا بعمل أي هنا
هي: أنت مستعد تعرف أنا مين يا كريشنا هههههههه
أنا: مش عارف مستعد أو لا بس أنا عندي احساس قوي إني اعرفك انا حاسس إني قبلتك قبل كده و مش عارف هل احساسي ده حقيقي ولا مجرد وهم في العالم الوهمي اللي انتي جيباني فيها ده
هي: ده مش عالم وهمي ده عالمك الواقعيّة بس أنت مش عوز تعترف بعالمك وعشان كده أنت حاسس إنك في وهم
أنا: أنتي مين أنا كل شوية هعرف حاجه جديدة ولا أي أنا مش حاسس بنفسي هنا بس أنا مارتاح معكي عكس أي حد تاني قبلك
هي: أنا ساحرة الشر مادوكا كانامي أول ساحرة تصنع الشر في كل العوالم واول ساحرة توقع في حب بشري من عالم غير عالمها وبعيد عن جنسها وبسبب الحب ده أنا بقيت بالشر ده
أنا مصدوم: انا سمعت عنك وعن قوتك وكمان لم الساحرة مارفل خلتني اشوفك بس من غير ما لمسك وكانت بتقول إني ما ينفعش اتكلم معكي ولا المسك عشان وقتها أنا هموت بس أنا شايف عكس كده أنا حاسس بحاجه غير كده انا مرتاح معاكي هنا اكتر ما كنت معها
هنا حسيتها أنه مبسوطه وفرحانه جدا من كلامه!!
مادوكا: أنت طلعت عكس ما كنت متوقعها انا اعرفك من قرون فاتت لكن أنت في شخصيتك دي نسيت كل حاجه في الماضي
انا: أنا مش فاهم أنتي تقصدي أي وماضي أي انا عمري ما قبلتك غير عند الساحرة مارفل
مادوكا: أنت هتعرف كل حاجه يا كريشنا لكن ده مش وقتك أنت لسع وقتك جاي بس لم تقابل كل الساحرة
أنا: طيب أنا ازي هقبلهم أنا معرفش حد فيهم
مادوكا: مش مهم تعرف عشان كل ساحره فيهم هتجيبك بطريقتها مش كلنا زي بعض بس اوعه توقع في شر اعملهم عشان هتخسر ذاتك وهتعيش حياه مش حياتك من لاساس فاهم
أنا: لم احب اشوفك هشوفك ازي ممكن طريقة عشان عندي فضول إني اشوفك كتيرر
مادوكا: أنا معك من سنين ومعك دايما أنا عايشة جنبك لحظة بلحظة أنا قريبها منك أوي وبعيش معك كل لحظة أنا عايشة جواك يا كريش أول ما تفكر فيا هتلاقيني معك أو حبك كريش أو حبك كريش
وبدات تختفي شوية بشوية وأنا كنت حزين جدا كل ما تبعد شوية كنت بتجنن ومش عارف ليه معني اول مره اشوفها بس كاني فعلا عايش معها من عمر وما كنتش فاهم ليه لحد ما اختفت نهائيّ وفاجاة صحيت وأنا حضن الملكة تي بطريقة صعبة جدا ودفن وشي بين بزازها وبتعي علي اخرها بس حسيتها بتنهد وعملها نفسها نايمة لكن أول ما فتحت عيني قومت من جنبها عشان مش حابب يحصل أكتر من كدة بينا أول ما قومت هي بحزن قالت
تي: أنت رايح فين في الوقت ده أنت لسع جاي من حرب لزمك ترتاح
أنا بحزن: أنا مرتاح أنا ريح مكان لزم أكون موجود هناك في الوقت الحالي عشان ده هيحدد مصير حاجات كتيره
تي: مش مهم تفهم كل حاجه في وقت وحد المهم تكون أنت فاهم الغلط من الصح وعشان تعرف تعيش مبسوط في حياتك دي اتقلم إنك كل ما تيجي في وشك صدمه جديدة اتعلم أنك تقبلها وأنت من جواك متعود وعارف انها هتيجلك في يوم من لايام وكمان ما تحولش إنك تعيش حياة مش حياتك استسلم لحياتك وعيشها فيها حاجات حلوة كتيره جاية بس إنت كون مستعد عشان كل حاجة بتكون كويسة في لاول بس البدايات ديما بتكون حلوة بس اخرها مش كويس
أنا مصدوم شويه: كلامك نفس كلامها بظبت أنا سمعت الكلام ده منها بس أنتي تعرفي حاجه أنا مش عارفها
هنا حسيتها بتردد بكلامها وبدات تلخبط في الكلام!!
تي: مش فاهمة أنت تقصد مين بس انا بكلمك من قلبي عشان أنت ابني وأنا خايفة عليك فاهم
أنا ومش مسدق كلامها: ايوه طبعا فاهمك أنا همشي

وفعلا اختفيت وظهرت عند الملك رمسيس التاني

أول ما وصلت هو كأن فاتح كتاب كبيرة جدا وشكلها أسود يرعب وهو كان عامل تحول الجن أول ما بص عليا وشافني الكتاب اختفي ورجع طبيعي وهو مبتسم

رمسيس: أول مره تحصل وحد يقدر يوصلي هنا
أنا: أنت عارف كويس إن انا ما فيش حاجة بتصعب عليا خلينا في المهم عشان أنا جاي في حاجة مهمة
رمسيس: هيا جتلك صح وعشان كده أنت هنا
أنا بتوتر: تقصد مين عشان افهم اتكلم معك علي المكشوف
رمسيس بيبتسم: مين غيرها العشيقة ساحرة الشر مادوكا ايقونة من ايقونات الجمال الثامنية
أنا بقلق: كده هنتكلم علي المكشوف أنت عرفت الكلام ده منين
رمسيس: بص أي حاجة بتحصل معك بتجيني أول بأول
أنا مستغرب: وده ازي يعني أنت عملي سحر يعني ولا أنت عندك قوة خفيها أنا مش عارفها
رمسيس بيبتسم: ولا ده ولا ده أنت فاهم غلط
أنا بصة عدم فهم: طيب فهمني أنت الصح عشان افهم أنت بتعرف أي
رمسيس: أنت أول ما دخلت هنا شوفت الكتاب اللي كان معيا صح
أنا: ايوة واول ما بصيت عليا اختفي كتاب أي ده
رمسيس: الكتاب ده بيوصلي كل حاجه عنك أول باول
أنا مصدوم: ازي يعني بيوصلك كل حاجه عني مش فاهم
رمسيس: الكتابة ده كتاب ساحرة الشر مادوكا الكتاب ده أعظم كتاب هتشوفها في كل حياتك أنا بخد اومر من الكتاب اللي إنت شايفة ده وما فيش غير نسختين منها نسخة معيا ونسخه مع حد تانى بس أنا معرفش الحد ده لحد دلوقتي عشان هو مظهرش
أنا عقلي بيستوعب لسع: يعني انت بتخد اومر من الكتاب ده وكمان بتعرف كل حاجه عني منه أنت مستوعب أنت بتقول أي أساس
رمسيس: بص أنت كل شويه هتفهم حاجه بس أنت المفروض تستقبل كل حاجه عادي جدا
أنا من زمان أوي بخدم ساحرة الشر بس عمري ما شوفتها أنا كنت عايش عادي في مملكة الجن كنت ملك وحاكم قوي جدا وكنت ساحر لايقهر لحد ما في يوم ظهر ليا خادم ساحرة الشر وده كان قبلي أنا وفهمني كل حاجة عن الكتاب أول ما اخدت منه الكتاب هو اختفي من الوجود وحسيت أنه سراب مش حاجه غير كده واول ما فتحت الكتاب لقيت أمر من الكتاب إني اساعد البعد بتع البشر اللى هوه البعد بتعك وفعلا عملت كده وبعت مساعدة لملك تحتمس لأول وكل حاجه كانت بتيجي ليا كنت بروح افهم الملك تحتمس أول باول بيها لحد ما وصلني في الكتاب أمر بيك إنك هتولد من ملك بشري وملكة بشريّة وهنا فهمت ليه كانت بتطلب مني اني اساعد بعد البشر اللي كان عبارة عن غير موجود اساسا أول ما وصلني خبرة إنك تولدت في حي فقير في صعيد مصر وأنا كنت مختار مصر عشان كانت أقوى بلد في البشر في الوقت ده وما كنش حد يقدر يتجرا يدخلها غير بأذن وأنا كنت أعرف الحاكم وكنت بتوصل معها عنك والحاكم كأن عمك علاء الدين وده كان بعد ابوك الملك تحتمس ما ترك المنصب عشان علاء الدين وأنت كبرت وعارف كل حاجه بعد كده ولحد لحظة دي أنا بخد اومر من الكتابة وبعرف كل حاجه بتحصل معك وعارف أنك بترجع من الموت كمان من قبل ما تقول بس انا لحد دلوقتي بعمل كل ده مش من نفسي ده أمر من ابويا الملك تحتمس لأول حاكم العالم السفلي

أنا كنت بفكر مع نفسي: أعرف عن الملك رمسيس الاول بس ما كنتش اعرف إن يكون أبو الملك رمسيس التاني دي حاجه ما جتش في بالي وكمان حوار الكتاب ده ويتاره مين معها النسخه التانيه واي يعرف عني وهيكون مين لزم اعرف كل حاجه لزم افهم كل حاجه

رمسيس: انا عارف إنك مش مستوعب كلامي بس أنا حابب اقلك إنك هتكون وعي كويس وفاهم إنت هتعمل ايه كل اللي فات من حياتك حاجة وإن يظهرلك الساحرة في الوقت ده حاجة تاني خالص عوزك تتوقع أي حاجة ممكن تحصل منهم وكل وحدها فيهم هتحارب عشان توصلك بس بطريقتها بس خليك فاكر إن الوحيدة اللي بتحميك من صغرك هيا مادوكا ومعرفش لي أو السبب ومعرفش أي حاجة عن باقي الساحرة بس أنا قولتلك كل حاجة اعرفها
أنا مبتسم: عارف يا رمسيس عارف انا وثق فيك أوي ومش بحبك من فراغ عشان كده أنت هتوصلني المكان اللي أنا هقلك عليها دلوقتي
رمسيس: لو بيدي مش هتاخر عليك هعمل ايه حاجه مقابل إنك تكون بخير يا كريش
أنا: عوز أنزل العالم السفلي اقابل الملك رمسيس لأول هتساعدني اوصل ولا هتجيب وراه
رمسيس بيضحك: كأن غيرك اشطر يا كريش أنك توصل هناك دي مستحيلة أصلا مستحيل حد يقدر أصلا يستحمل يوقف مع الملك رمسيس لاول مش مبالغه مني بس دي الحقيقه
أنا بستغراب: امال انت ازي بتتوصل معها مدام الموضوع بصعوبة دي
رمسيس: ومين قال ليك إن انا بتوصل معها وبشوفها
أنا مستغرب: يعم أنت مش لسه قايل من شوية إنك بتعمل كده بأمر من الملك رمسيس لاول ولا أنت اي حكايتك
رمسيس بيضحك: الحوار مش كده ايوه انا صح بخد اومر منه بس عمري ما شوفتها غير لم كأن حاكم الجن أنا ابويا ليا قرون وقرون عمري ما لمحته أنا كل حاجه بتوصلني منه عن طريق الخادم مالي خادم من الخدام بتوع الملك رمسيس لاول وكمان بستحمل إني اشوف الخدام ده بالعافية أنت بتفكر في حاجه مستحيلة
أنا بنظرة فهم: بس أنت قولت إن عمرك ما شوفت ساحرة الشر وقولت إنك وفقت بأمر من الملك رمسيس لاول وكمان أنا عارف إن الملك رمسيس لاول يعتبر كان ساجن ساحرة الشر مارفل يعني هو أقل منهم وأنا قدرت استحمل اشوفهم هم لاتنين يبقى ازاي مش هستحمل اشوف الملك رمسيس يا رمسيس يا صغير ههههه بضحك جامد
رمسيس بيضحك: لا جامد هسقفلك برافو عليك دماغك بت حرم بس الملك رمسيس لاول لم يعوزك مش أنت اللي هترحلو هو بنفسه هيجيلك وكمان عوز اوصلك معلومه زيادة
أنا: قول يا حكيم قول كمل طعن فيا بضحك
رمسيس مبتسم: أنت تعرف أن كل الساحرة دي هم في لاساس كانو خدام الملك رمسيس لاول!! ولا أول مره تعرف الكلام ده
أنا ما كنتش مصدوم عشان فعلاً الملك بيشوي فهمني كده
أنا: انا عارف الحوار ده بس نفسي اسمع قصتهم لو معك وقت يعني
رمسيس مبتسم: الحكاية طويله شوية هتسمع لاخر ولا هتخاف من لأول
أنا: عيب عليك الكلام ده انا جاي معاك في أي حاجه احكي هسمعك عشان في كام حاجه في دماغي بدور علي كام أجابه ليهم وهعرف كل لاجابات من الحكاية دي
رمسيس: اسمع بقي كان في قرن من القرون كان الملك رمسيس حاكم الجن وكان متجوز أمي وكان بيحبها جدا امي كانت من الجن برضو الملكه يوستين كانت اجمل ملكة في تاريخ الجن وكانت رحيمه جدا عكس اهلها أول ما الملك رمسيس لاول فاز في الحرب ضد ملك الشياطين

فلاش باك قديم الزمن

كانت مملكة الجن مبسوطه كلها وفرحانه جدا والكل بيحتفل لأن كأن في كل عام جيش الجن يخسر من جيش الشياطين لحد ما الملك رمسيس لاول خلص فترة حكم الشياطين وحرار مملكة الجن منهم في الوقت ده كان الحاكم الملك أسحق وكان الملك رمسيس قائد الجيش من عائلة فقيرة من مملكة الجن وكان هو أقوى شخص في تاريخ العائلة بتعتهم وعشان كده كان الكل بيحبها جداً وكان بيساعد أي حد غريب قريب عدو أي حد محتاج مساعدة كان بيقدمها وكان شجاع جدا وتعب أوي لحد ما وصل الرتبة اللي هوه وصلها حاليا وهيا قائد جيش مملكة الجن بكملها وقبل الحرب كأن أعلن الملك أسحق سابق إن من يقتل قائده جيش الشياطين ويجيب لانتصار المملكة هو من سوف يحكم مملكة الجن وهيتجوز ابنته الوحيدة الملكة يوستين اللي كانت في لاساس بتحب الملك رمسيس لاول وهو كمان كان بيقدم نفس الحب ليها لكن اللي كأن بيبعدها عنها هو الملك أسحق عشان كأن ملك غشيم جدا وظالم جدا في حكمها للمملكة الجن وعشان كده الكل كان مستني فترة حكم الملك رمسيس لاول واول ما رجع الملك رمسيس لاول من الحرب منتصر اول ما وصل قال الملك أسحق مبتسم وكان الكل متجمع من فصيلة وفرحان وبيسمع الملك أسحق

أسحق: أنا سمعت كل خير عنك وعن ما قدمتها في الحرب والتاريخ كلها هيشهدلك وهيشهد الكل عن ما قدمتها للمملكة واللي لسع هتقدمها في المستقبل وأنا كنت قبل الحرب وعدتك لو قتلت قائد الشياطين وجبت لانتصار للمملكة هتكون ملك المملكة وجوز بنتي الوحيدة وأنا لسع عند وعدي ليك
وقال بصوت عالي جدا بعد 4أيام من النهاردة هيكون جواز بنتي الملكة يوستين الوحيده من الملك المستقبلي المملكة الجن
واول ما خلص كلامها وقال آخر جملة المكان بقي عبارة عن اصوات جامدة جدا وهيص جامد والكل بيقول يعيش الملك أسحق يعيش الملك أسحق يعيش وريث المملكة رمسيس لاول يعيش وريث المملكة رمسيس لاول
أسحق مبتسم: أنا عارف انكم استحملتو كتير معيا بس أنا كنت لزم أعمل كده عشان اسيبكم في ايد امينة عشان اعرف إن المملكة هتكون بخير بعدي كلنا عارفين أي اللي بيحصل حاليا في كل لابعاد وعارفين الظلم المستمرة منهم لينا وعشان كده كنت لزم اختار شخص يكون عندها الشجاعة والقوة أنه يواجه العدو بكل قسوة وأنا شايف ليكم مستقبل مبهرا وقوي في فترة حكم الملك رمسيس لاول عشان أنا شوفت فيه كل أنوع الشجاعة والقوة والثقة بالنفس والمحوله في كل مره كأن يوقع في مشكلة كأن بيحول فيها لحد ما يقدر يحلها ومافيش مره اشتكي من أي حاجة وأنا اوثق أنه هيكون علي قدر المسوالية والحمل الكبير ده

رمسيس لاول مبتسم: شكرا جزيلا لحضرتك يامولاي علي الكلام الجميل ده وأنا اوعدك اني هكون عند حسن ظنك فيا وكمان اوعدكم جميعنا إن قبل ما حد يفكر يلمسكم هكون أنا في المقدمة ومش هفكر لحظة وحده إني اقدم حيآتي فدا المملكة وشعبها وده وعد شرف مني أنا رمسيس ملك مملكة الجن مستقبلي

الشعب: يعيش الملك أسحق يعيش وريث المملكة رمسيس لاول يعيش وريث المملكة رمسيس يعيش الملك أسحق يعيش وريث المملكة رمسيس لاول

بنت الملك أسحق يوستين مبتسمة

يوستين: أنا مبسوطه جدا من قرارك يابابا واثقة جدا من اختيارك وكمان أنا واثقة في رمسيس أكتر من نفسي وعشان كده أنا موفقة علي كل كلمة هتطلع منك

أسحق: بعد أربع ايام هيكون حفل زفاف ابنتي الوحيدة الملكة يوستين والملك المستقبلي المملكة الجن الملك رمسيس لأول

والكل كأن فرحان جدا بكل الحصل ده وكان الكل واثق في اعمل رمسيس وعند الملك رمسيس كأن عارف كل حاجه هتحصل قبل سابق عشان هو أقوى ساحر مر علي تاريخ مملكة الجن وكان الكل عارف الموضوع ده وبعد أربع ايام حصلت الحفلة وتجوز الملك رمسيس لاول من الملكة يوستين وكمان أعلن الملك أسحق في الوقت ده إن من اليوم ده الملك رمسيس المسوال رسمية علي المملكة بديل عنها وتم تتويج الملك رمسيس لاول في نفس اليوم وبعد فترة طويلة من حكم الملك رمسيس خلف اتنين أولاد الملك كايا والملك رمسيس التاني وبعد فترة من حكم الملك رمسيس لاول قرار أنه يسيب الحكم الابنه الأكبر الملك رمسيس التاني لكن رمسيس حكم فترة قليلة وترك الحكم الملك كايا عشان هو حب يكمل في طريق أبيه في الساحر
وبعد ما ترك الملك رمسيس لاول الحكم لابنه الملك رمسيس التاني غاب فترة طويلة ورجع معها 9 أشخاص كان ما بينهم ولد وحيد و ثامن بنات كان جمالهم لانهاية والكل بيحبهم وكان 9أشخاص من اب وام وحد يعني جميعهما أخوات بعد فترة من وصولهم مع الملك رمسيس لاول كأن باين عليهم القوة والنفوذ وكل وحدها منهم كان ليها أسلوب خاص بيها وكل وحدها بتحب تفرض اسلوبها لحد ما في يوم كأن في اجتماع بينهم مع الملك رمسيس لاول وفي وقت الاجتماع ظهر شخص قوي جدا محدش يعرفو غير الملك رمسيس لاول الشخص ده كان جاي من العالم السفلي وتقريبا في الوقت ده كأن هو الحاكم أول ما الشخص ده ظهر الكل سجد ليه وقدم التحية أول ما الشخص ده اتكلم قال
الشخص: أنا هقدم لكل وحد فيكم ميزة لكن يجب الحافظ عليها كل شخص هيكون عندها قوة مختلفها عن أخيه لكن لا يجيب إن تتفرقو عن بعض واذا حصل ذلك في يوم سوف يكون مصيرها الموت أو السجن مدة الحياة يجيب جميعكم تطيعو أمر الملك رمسيس لاول ويكون أي أمر منه سيف علي رقبتكم جميعنا جميعكم عارفين إن الطبيعة فيها 10 ميزات وكل ميزة تختلف عن لاخره لكن اقوي ميزة هتكون من نصيب الملك رمسيس لاول يلا الكل يقف علي شكل دايرة

وفعلا الكل وقف علي شكل دايرة وقف الشخص القوي وقال
الشخص: لأن سوف يختار كل حجر من أحجار السحر العاشرة شخص منكم وكل حجر هيختار شخص مميز بميزة غير أختها

وبعد لحظات ارتفع الشخص لفوق وظهر حولينها مربع نور أصفر شديد وطلع من صدره مربع ثلاثي عبارة عن حجر كبير موجود فيها أنوع مختلفة لكن يوجد نوع فريد عنهم وباين أنه لاقوي ما بينهم في الوسط وبعد لحظات قال الشخص القوي كلام السحر وتحرك الحجر من جسدها وفاجاة تبخر ذلك الشخص وقام الحجر الثلاثي بفرد 10 أحجار وبسرعة البرق كان كل حجر دخل في صدر اللي 10 أشخاص والكل بعد ذلك اغمي عاليهم معدا رمسيس لاول كأن وقف مثل الصخر وعلي وشه ابتسامة
وعمل سحر الحجر وقال بصوت عالي تعويذه الحجر الثلاثي وبعد لحظات أفاق جميع لاشخاص وكان شكلهم أجمل بكتير من لأول وكل وحده كأن ليه ميزة مختلفة فعلاً وكان ترتيبهم كالاتي من لاقوي لأ اضعف
الملك رمسيس لاول كأن الميزه بتعتها أنه ملك الطبيعة يغير أي شيء في الطبيعة ويقدر يكسر أي قيود أو أي سحر أو اي شيء يفعلها أحد الساحرة
وحصل افا مينا علي ميزة الكائب وشكلها جميل جداً لكنة كائيب ويعتبر اقوي ثاني شخص بعد رمسيس لاول وحاليا يوجد أفا مينا في عهدة حارس الملوك جوناس الملعون وهو الوحيد الي يقدر يحرر أفا مينا من القيود
وبعد ذلك الثامن ساحرة في قوة بعض وكانت كل وحدها منهم تختلف عن لاخره وكانو كا لاتي
بيلاتريكس ساحرة الغرور وروزالينا ساحرة الجشع و مادوكا كانامي ساحرة الشر و ملافسينت ساحرة الشهوة و أميرة بيتش ساحرة الغضب و كرملة ساحرة الكسل ومرلين ساحرة الفخر مارفل ساحرة الحسد
ودول كانو ايد واحده في البداية لحد ما في أمر وصل الملك رمسيس من الشخص الخفي ولامر كأن إن في شخص بشري هيولد من أم واب بشري والشخص هيتولد جميل الشكل وهيكون ملك كل لابعاد أول بدايته وطلب من رمسيس لاول يقسم الساحرة كل وحدة تساعد الوريث علي حسب قوتها وفعلا الملك رمسيس عمل ذلك الشيء وكان في ذلك الوقت الوريث موجود لكن كأن ضعيف الشخصية لحد ما ظهرو في حياتها الساحرة اللي غيرو كل حاجه في حياته لكن ذلك الشخص كأن يحب فتاة بطريقة جنون وكان ذلك الشخص ليس لديه أي قوة غير أنه بيعرف يستخدم السسف بشكل جنوني وكان ذلك الشخص في قديم الزمان وبسبب ذلك كأن كل الساحرة مجنونة بذلك الشخص واكتر من حب ذلك الشخص كانت مادوكا وكان هو أيضا يحب وجودها معها وبيميل ليها أوي وكان بيحكي معها كل اسراره لكن هيا كانت تحبها بطريقة العشاق لكن هو كان يحبها بطريقة الصحاب وده جن جنون كل الساحرة وبعد ذلك تعرض ذلك الشخص الى حرب عنيفها مع ملك من أقوى الملوك في ذلك الوقت وكان يوجد شخص آخر عدو له وقام بقتلها ذلك الشخص لكن الشخص لاخر قام بقتل حبيبتها في نفس الوقت وضحك ساخر وقعت حبيبتها من فوق الجبال وقام ذلك الشخص برمي نفسها من أجل حبها ومات ذلك الشخص دون أن يكمل مسيرة الحكم اللي كانت مخطط ليهه من ذلك الشخص الخفي وبعد ذلك الحدث فاق لأمر عصبيت الشخص الخفي وذلك تسبب في غضب الملك رمسيس لاول وقام بلعن مارفل بسحر قوي جداً وطلب منه إن تقوم بحبس كل اخواتها في مقابل أنه تكون لوحدها بجانبها وفعلا قامت مارفل بفعل ذلك الشيء بسبب قوة العنه وبعد ذلك ضحك رمسيس ساخر قال وأنتي كمان لزم تكوني في مكان آخر وكان في ذلك الوقت الملك رمسيس حاكم العالم السفلي وقام الملك رمسيس لاول بحبس الساحرة مرفل في سجن معمول من العنة المفقودة يعني ذلك إن أول ما يظهر الشخص الموعود هيجي شخص من عالم اخر ويفك قيود الساحرة مرفل
نرجع من الفلاش باك 🎧🔐
رمسيس التاني: دي كل حاجه يا كريش عن الملك رمسيس لاول و الساحرة التسع!!

أنا كنت في دوامه عظمة بصراحه وكنت مصدوم من الكلام العظيم ده عن أعظم ساحر واللى بقي نفسي اشوفه من الكلام العظيم اللي بسمعها عنها حرفينا أنا كنت مبسوط جدا إني سمعت عنها بطريقة الجميلة الجبارة دي
أنا: عندي كام سؤال بس عشان افهم كل حاجه بطريقة الصحيحة
رمسيس التاني: عوز تفهم أي تانى قول اللي في نفسك
أنا: بصراحه عوز افهم أنت قولت إن في شخص تاني معها الكتاب اللي معك ده بتع ساحرة الشر مادوكا صح ولا
رمسيس التاني: كلامك صح بس ما فيش حد يعرف الشخص ده غير الملك رمسيس لاول والساحرة مادوكا
أنا: طيب انا فهمت كده بس عوز اعرف الساحر التاسع اللي هوه بعد الملك رمسيس لاول في القوة ليه موجود مع جوناس بذات
رمسيس التاني: أنت تقصد الساحر أفا مينا العظيم
ده كأن ساحر قوي قوي بمعني الكلمه ساحر عندها قوة عظيمة يبان عليها أنه في حالة اكتأب علي طول بس هو عكس كده هو الحجر الثلاثي اختاره بالقوة دي بذات عشان عارف قوة أفا مينا العظيمة وصبرها ومخلص جدا أفا مينا كأن لي أبن وهوه جوناس الملعون ونرمين أختها برضو وعشان كده لم فشل الساحر أفا مينا في حماية ذلك الشخص وبعد موته طلب من ابنه جوناس لاحتفاظ بيه لحد ظهور ذلك الشخص مره اخري
أنا مصدوم: وعشان كده قوة نرمين قريبا أوي من قوة جوناس وكمان جوناس طلب مني قبل كده أنه يظهر الشخص ده لو كنت محتاجة بمعني كلامك وكلامه تقصدوني أنا بذلك الشخص اللي مات مع حبيبتها صح
رمسيس التاني مبتسم: أنت لسه واصلك يعني كل اللي أنا بحكي فيها من الصبح ما فهمكش كده أمال أنا بحكيلك لي من لاساس
أنا: ايو صح أنت بتحكيلي ليه دلوقتي و اشمعنا في الوقت ده
رمسيس التاني: بص يا كريشنا أنا كنت عارف إنك هتسال السوال ده وعندي ليك أجابه بس قبل ما رد عليك أنت هترد علي سؤال أنت مستعد أنك تواجه مصيرك القديم من تانى ولا مش ناوي تكمل
أنا: أنا هكمل يا رمسيس مش عشان اثبتلك حآجه لا بلعكس أنا كنت عارف موضوع ذلك الشخص اللي كأن في الماضي إن هوه أنا
رمسيس مصدوم: ازاي يعني محدش قلي إنك تعرف
أنا: محدش يعرف اني أعرف ولا حد قلي الكلام ده أنا عرفت لوحدي وفهمت معني الكلام ده لما أنت كنت بتحكيلي علي الملك رمسيس لاول وقولت إن ذلك الشخص كأن بارع أوي في استخدام السيف وكان في مملكة وبيحب وحدها وكان ليه عدو وهوه اللي قتل حبيبتوه وهوه رمي نفسها معها من فوق الجبال فهمت في الوقت ده إنك تقصدني أنا
رمسيس التاني: أنا مش فاهمك فهمني عرفت ازاي
أنا: انا لم كنت عايش مع اميرة
اللي كنت بحبها في الوقت ده أول ما كنت بلمسها كنت بروح في ذكريات عميقة جدا وكنت بشوف كل اللي أنت حكيتو عن ذلك الشخص وكمان أنا أعرف الشخص اللي كأن عدوي وشوفتها بس أنا معرفتوش غير دلوقتي لم أنت حكيتلي وفهمت كل حاجه وفهمت كمان أنه الشخص ده هيكون عدوي في الحياة دي كمان
رمسيس مصدوم جدا: أنت شوفت الشخص اللي كنت بتشوفها عدوك في ذكرياتك
أنا: كلامك صح بس أنا معرفوش أنا لمحته في حصن ملكي من ملوك إنجلترا معرفش حاليا هوه فين
رمسيس: أنت لزم تفوز في الحياة دي أنت عكس الماضي أنت في الحياة دي معك كل حاجه قوة وقدرات وسحر وغيرهم كتير أنت لو فعلاً قدرت إنك تخلص من ذالك الشخص أنت هترتاح شوية
أنا: قبل كل حاجه أنا لزم اقابل الملك رمسيس لاول عشان اتدرب معها عشان أنا عارف إن اللى جاى عليا مش سهل
رمسيس: وأنت قد الكلام ده أنا وثق فيك يا كريش أنت فيك كل المميزات اللى أي حد يتمنها تكون معها
أنا: سيب كل حاجه تمشي برحتها ما تستعجلش الظروف أنا هكمل انا حبيت الموضوع بصراحه وشكلي كل اللي فات حاجه والجاي حاجه تاني خالص

وضحكت أنا ورمسيس

في مكان ما في مغارة موجودة تحت الأرض في إنجلترا وكان موجود 4 أشخاص وكان باين إن كلهم من بلاد مختلفة وكان معمها شخص خامس باين من ملامح وشها أنه شخص قوي جدا وكانو كالاتي
اقوي شخص كأن اسمه الملك هنري ملك إنجلترا سابق واقوي ملك مر علي تأريخ إنجلترا كان شكلها طويل ولي دقن بيضه اوي وعنيها خضره وجسمها معضل جدا وشكلها علي شكل الملوك لاقويا بحق
تاني شخص كأن ليون ملك اسبانيا سابق ملك قوي برضو جسمها وسط معضل مالوڜ دقن بس عنيها زرقة وكمان شعرها طويل
وتالت شخص كأنت الملكة مايوركا ودي قمر طويلة وجسمها وسط مليان فوق وتحت وبزاز مرفوعة وطيزها برضو مدوره وشفيفها تجنن بصراحه جسمها جبار وعنيها عسليه حلوة أوي ملكة فرنسا سابق والشخص الرابع معها من فرنسا اسمه أستورياس وده ابنه لاكبر وباين من شكله أنه قوي جدا وعريض العضلات وطويل الشعر وبيحب يبارز بي السيف أوي
الشخص الخامس كانت ملكة جمال احلى علي لاحلي
اسمه ميسان لبسه تاج 👑ملكي عيونها خضرها طويله بزازه مدوره وطيزها عريضة وشفيفها بتلمع من حلاوتهم وباين إن ليها هيبه في لاجتماع ده ملكة البرازيل حاليا
وبدا الكلام أول شخص الملك لاكبر هنري

هنري:!؟

انتهينا من كتابة الجزء الثاني اللي القاء في القادم 🎧🔐
اللي هيتوقع أي علاقه الجماعة لاخير في القصة واي دورهم هحط اسمه في دور في الجزء الجاي هختار شخص وحد ❤

أنا مقصرتش محد علي فكره كل حاجه بتجي بتكون غصب معلش 🎧🔐

مرحبا بكم عزيزي الكاتب عزيزتي الكاتبة طالما قصتك في هذا القسم فيعني أنها متسلسلة فعليه حينما تريد تضيف جزء جديد عليك باتباع الخطوات التالية وهي اولا تضع الجزء الجديد في مربع الكتابة بالاسفل ثانيا تدخل على هذا الرابط
وتطلب دمج الجزء الجديد من قصتك وتكتب اسم قصتك وتكتب رقم المشاركة التي فيها الجزء أو تنسخ رابط قصتك
جات في وقته لسع كنت ريح ادور عليها عشان اعمل دمج الجزء الثالث نزل تحت تعليقاك مباشر 😂😂😂♥

الجزء الرابع من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الرابعة ♥🔥

شكرا إلى الكام وحد الي شجعني وبيشجعني اكمل كتابة ❤😂😂

عارف إن التأخير كأن سبب في إن آلنآس تسيب القصة فترة طويلة بس برضو محدش عالم بظروف حد ولايام الجاية صعبة الكل ياريت تعدي على خير ♥

أنا عارف إن ده موقع سكس بس أكيد في ناس هنا اخوتنا من ليبيا ياريت كلنا ندعي الشهداء ليبيا في الزلزل الرهيب الي حصل ووياريت يكون اخوتنا في ليبيا بخير ويصبرهم ويعوضهم 🖤🖤

🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬

المقدمة

اوقات بتلاقي نفسك الدموع نازلة من عنيك من غير ماتحس ومن غير مايكون ليك سيطرة عليها ..
بتحس بالخنقة والرغبة في البكاء ..
ومع ان مابيكونش في سبب مباشر في اللحظة دي للبكاء الا انك بتكون حاسس انك تعبان وانك شايل جبل علي قلبك ..

و لو فكرت بينك وبينك نفسك عن اسباب بكائك ساعتها مابتعرفش انك بتبكي علي ايه بالتحديد ..
لان اسباب وجعك كتير بتوه بينهم ..
ساعتها بتبطل تفكير وبتفضل تبكي وبس لغايه ماتطلع من جواك كل الحزن والالم اللي فاضت بيه عيونك .. وترتاح شوية ..
اه هي بتكون راحة مؤقتة بس عالاقل بتفضي مكان جواك شوية عشان تقدر تشيل وتعدي اللي جاي ..يهونها علي كل قلب شايل جواه حجات مش قادر يكتمها ولا قادر يحكيها🖤🖤

🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬🥬

في الجزء السابق

عندي أنا كنت وصلت القصر ودخلت غرفة امي الملكة تي وهنا أول مدخلت شوفت منظر يهد الحجر
كل ناس عارفه قوة الملكة تي وجمالها الى عامل زي القشطه ملبن كده في نفسها كل حاجه فيها جامده تخليك تجيبهم وأنت وقف من منظرهاا

أول مابصيت لقيتها نايمة من غير أي هدوم وسمعتها بتقول
الملكة تي: تعال كنت فين ده كله
انأ متوتر فشخ: كنت كنت عند الملك رمسيس
الملكة تي بتضحك متوتر لي تعال نام ولا مش حاسس بتعب
انأ متوتر: لا تمام أنا تمام متقلقيش هروح انام في غرفتي
الملكة تي: قلتلك تعال نام هنا اسمع الكلام يا كريش

فعلاً دخلت نمت جنبها بهدومي

الملكة تي: أقلع كل هدومك ونام الجو حر بلاش تتكسف مني

أنا بخبث فهمت هيا عايزة اي: أنا حران اوى تسدقي صح رحت قلعت كل هدومي أول ما هيا بصت بين رجليا ضحكت وقالت كنت متوقعة أنت غير الوصف

أنا فاهم هيا تقصد ايه علشان أنا اذودت قوتي وزبي تفرد قدمي بتع 35سنتي في العادي كان 25 أول منمت علي سرير زبي ترمي فوق بطني من طوله
بصيت في عيونها لمحت الفرحة وعنيها لمعت اوى بشكل غبي وبزازها ياالهوي حآجه فوق الخيال حلمة وقفة زي زبر عيل لسه مولود ويلهوووي خدودهاا وشفيفهاااا أول مره اركز فيها بطريقة دي من غير تفكير قربت منها وشي الوشها وهيا كمان قربت مني ومن غير تفكير خدت شفيفها في شفيفي ومسكت زبي من غير تفكير هيا كانت مكسوفه اوى مسكت زبي وحطيته علي باب كسها وفضلت اهرشش فيها من برة وخد شفيفها مش رحمهم وهيا أول محست إن زبي لمس كسه في البداية شهقت بصوت عالي خلت زبي يقف أكتر من لأول كتيرر وبحول ادخل في زبي بس كسها ضيق اوى كانها بنت بنوت وأنا اهاه بعشق العنف بس محبتش ابقى أناني معها من أول مره بدأت أدخل في زبي بسنتي وهيا فاتحه بقها ومبرق اوي خوفت عليها وسالتها لو تعبانه اسحب زبي ورتاحي
الملكة تي بصوت غنج ومحن عالي كمل يحبيبي احساس حلو اوى اوى اوى حاسه اني طايرة فوق سحاب كمل الي أنت بتعملوووو اوااووووووف زبك مليني اوى في بديتهاااا مبالك لم يدخل كلهااا أول مره اتناك أنا حاسه انى عررروسه جديده في حضنك كمل اووووف هموووت من الذه
أنا مبسوط وخدت شفيفها تانى في بوسه عنيفه اوي ومسك زبي وبدخل أكتر من لأول بشوية لحد مدخلت نص زبي سمعت احلى آه
الملكة تي: ااااااااااااااااااااااااهههه ااااااااه براحه هموووووووت بتعك ماليني احساس صعب اوى بس حلووووووو اوووووووووف يخربيت المتعه بحبك اوى ياكريش كمل عشان خاطري اوووووووووف زبك طعموووو حلوووةوة اوى
أول ما سمعت كده خدت شفيفها في بوسه عنيفها اووي ودخلت زبي كلها مره وحده وهناااا قلبي وقف فتحت بقها وعنيهاا برقت جامد وصرخت بكل قوتها تقريبا مافيش حد في القصر معرفش انى بنيك الملكة تي وأنا أول ما حسيتها ارتاحت وصوتها رجع يعلي

الملكة تي: اححححححححح حرم عليك همووووووووت أنا نزلت أربع مرت هموووت من الذه حاسه انى في جنه اوووووووووف زبك طعمووووةة حلو اوى حاسه انى تقسمت نصين حاسه انى كسيييي بقي نفق يعدي قطرررررر حرم عليك همووووووووت أنا حاسههه قلبي بيطيرررر ياكريش كمل بعنف أنا بحب العنف
وأنا تقريبا سدقت ماسمعت كده وابدات اسحب زبي مره واحده ودخلووةة كلووة بسرعة رهيبة الدرجه أنا بزززهااا كانت بتهزززز جامد وتفرقع في الحم وهيا بعلوووو صوتهاااا بتصرخ
ا
ااااااااااااااااااااااااهههه ااااااااااااااااااااااااهههه ااااااااااااااااااااااااهههه ااااااااااااااااااااااااهههه ااااااااااااااااااااااااهههه ااااااااااااااااااااااااهههه ااااااااااااااااااااااااهههه ااااااااااااااااااااااااهههه هموووت ررحمني اوووووووووف اوووووووووف اوووووووووف اوووووووووف اهههه حرم عليك كسي مش قادرة همووووووت الحقني يا تحتمس اوووووووووف براحهه يا كريش

وأنا مش رحمها وبنيك فيها بكل قوة عندي الدرجة إن حسيت بزازها هتخلع من كتر الحركة وأنا كل شويه أسرع اكتر
وهيا بتصرررررخ بصوت عالي اوووي
بغنج وصوووت مش مفهوم اصل من كتر لالم والمتعه كانت في دنيا غير الدنيا ولم حسيت أنه خلاص بدأت اهدى شويه

الملكة تي بتنهت وبتطلع في روح بصوت عالي وجشع: حررررررررررررم عليكككككك هموووووت بتعكككككككك فشخنيييييي زبككككك حلوووووواوووووووووف هموووت أول مره في حياتي احس انى بتنك ااااااااااااااااااااااااهههه كسييييييي هموت هدي شوية مش قادرة ياكريش هموت اوووووووووف اوووووووووف اوووووووووف اوووووووووف اهههه حرم عليك
وقفت رحت شيلها وحطيتها فوق زبي وأنا في وشه في وضع الفرسه وخدت شفيفها بين شفيفي بعنف وهيا بتصرررررخ بصوت عالي وجشع جامد وسبتها تتحرك برحتها ودفنت وشي بين بززززاهاا وقعدت ارضع في الحلمات وهيا تصرخ والمشكلة أنه بتحرك طيزها بشكل مرعب علي زبي بتنزل وتطلع بسرعة رهيبة كنت خايف زبي يتكسر وكسها كأن بقي أحمر بطريقة رهيبة لحظة كنت خايف عليها بس شكلا وهيا بتطلع وتنزل فوق زبي هيجني أكتر منا هايج وفاجاة بكل قوتها دفنت وشي بين بزازها
الملكة تي : خخخخخ ااووووف هموووووت زبكككككككككك ماليني اوى أول مره في حياتي احسسس بمتعه حاسههه انى مكنتش عايشه اوووووووووف كسي اتهررررررري نيككككك من زبك العملاق أنا مش هتناك غير من زبككككك اوووف اهاااااااااااههه قطع بزازززززي قطعهممممممم همووووت ااارضع كمان اوووووووووف مش قادر

أنا مصدوم ازي مستحملة النيك دي بتحرك علي زبي كنها مكنة نيكك حرفينااااا وأنا ذودت قوتي شوية وبقيت أسرع من لأول وهيا برضو حسيتها بقيت أسرع من لأول وصوتها أعلى وجسمها بقي ااحمررررر وأنا لحد دلوقتي منزلتش ولا مره وهيا نزلت بتع عشرين مره وبعد يوم كامل نيك فيها أنا منزلتش دون راحه
فاجاة راحت اترمت جنبي وقالت أنا استسلمت مش قادرة أكمل هموووووت مكنتش عايشه أنا أول مره اتناك في حياتي أول مره احس انى ولا حاجه قدم ربك أنت فوق الخيال أنا مش هسيبك بس ارتاح شهرين علي لاقل

أنا بضحك: مش انتي هيجتيني أنا لحد دلوقتي منزلتش مش عارف اعمل أي هايج اوي وزبي يجي 40سنتي من كتر النيك حمر اوي

وفاجاة حسيت بقوة كبيرة بتسحبني من علي السرير
وبعد لحظات ظهرت في مكان أنا شوفتها قبل كده بس فين مش عارف بعد لحظه سمعت صوت ناعم اوى بيقول

الصوت: براحه عليها هيا مش قدك أي طوور شغال مش بيرتاح
أول مابصيت كنت هتجن في قدمي منبع الجمال ايقونة جمال عيونها بتلمع نوررر أبيض جسمها عامل ذي الساعه الرملية بزاز أي دول فوق الخيال أنا أول ما بصيت علي جسمها زبي بدأ ينمووو أكتر وأنا عريان قدمهاا وطيزهااااابتلمع من جمالها ما شفتش في حياتي جمال ولا هشوف دي تفضل تنيك فيها ما تشبعش

أنا: اانتى مين أنا شوفتك قبل كده

البنت: اأنا ملافسينت ساحرة الشهوة أي كنت عوز تموت امك الغلبانه

أنا بضحك: هيا سخنتني مفروض تستحمل وأنا لسع اهو قدمك هايج ومنزلتش لحد دلوقتي

ملافسينت مبتسمه: زي ما عملت في الملكة تي كده هيتعمل فيك هنا

سعتها أنا فهمت وبصيت عليها لقيته مركزه في زبي ورحت مبتسم وريح مقرب منها وحسيتها بتسحبني المكان ما وهيا بتضحك وبتغريني أول ما بصيت عليها لقيتها بتقرب مني أكتر و أكتر وأنا مسحور في جمالها وطاير من الفرحة وسيب نفسي المتعة ولسع بتقرب مني فاجاة لقيت ضربة قوية جاية من سحابة بسرعة البرق وخبطت فياا رمتني مسافة بعيدة جداً أول ما بفتح عيني وببص لقيت مادوكا ساحرة الشر هيا الي تضربت السحابة عليا وقفها قصاد ملافيسنت عنيها بتطلع شرار ومتحوله أول مره اشوف كده عنيها بتطلع نار ولبسها كلوو احمرررر وجسمهااا بيطلع نارررر

معلومة ملافيسنت ساحرة الشهوة وبتحكم في الشهوة وجمالها السبب
مادوكا كانامي ساحرة الشر وشكلها جميل جداً بس لم بتتحول بتكون في شكل لو أي بشري شافه هيموت من نظرة فيها عشان يعتبر هيا الي صنعتوالقوة

ملافيسنت مبتسمه: كنت عارفه إنك جاية هنا بس ما توقعتش إنك تيجي بسرعة دي

مادوكا عنيها بتطلع شرار: قلتلك خليكي بعيدة عن كريشنا أنت مش هتسمعي الكلام شكلك غير بالقوة

ملافيست بضحكه: انتي فعلاً قوية يا مادوكا بس أنتي عارفة أنا ممكن أعمل برضو

مادوكا بشدة: خليكي بعيد عنها وده احسن ليكي عشان دي أول و آخر مره هكلمك فيها يا ملافيسنت

ملافيسنت بغضب: انتي مش هتعرفي تعملي حاجه معايا وأنا مش بتهداد يا مادوكا وكمان أنا لسع ما عملتش حاجه انا لسع هبدا أعمل

مادوكا عنيها بتطلع شرار: كريشنا مش في قوتك يغبية ولو حصل وقرب منك هيموت وأنا عارفه إنك انتى السبب في هيجانه وكمان السبب في الحالة الي هوه فيها وأنتي السبب في أنه ناك أمه الملكة تي

أنا كنت فوقت من الشهوة وبدات اركز في كلام ساحرة الشر مادوكا وفعلا لم هيا ظهرت أنا فوقت وحسيت انى طبيعي عكس لم كنت مع الملكة تي وهنا بصيت بشر و استحقار الساحرة الشهوة ملافيسنت وحسيت إن ساحرة الشر مادوكا بصت عليا

ساحرة الشر مادوكا: أيو يغبي أنت هيا السبب هيا بساحرها سيطرت عليك أنت والملكة تي وكمان هيا كانت بتحكم فيك أنت والملكة تي وبتذود سرعة التحمل بتعتكم والقوة عشان بس ترضي شهوتها يعني أنت بعقلك يغبي أنت تقدر تقعد طول الفترة دي وبالقوة دي طيب لو أنت تقدر الملكة تي ازي استحملت القوة الخارقة بتعتك دي بسبب إنك جريت وره شهوتك الملكة تي أول ما مفعول السحر بتع ملافيسنت هيروح ممكن تموت بسبب إن طبيعتها مش هتستحمل القوة الى كانت معاك ولو أنت كنت كملت معا ملافيسنت كنت هتموت بسبب انك بتجري وره شهوتك زي المجنون كانت هتسحبك لحدما تخلص عليك وتسحب كل قوتك منك

أنا كنت بطلع شرار من عنيا وحزين اوى ودموعي بدأت تنزل وبصص علي ساحرة الشهوة ملافيسنت بغضب شديد وفهمت إن فعلاً أنا والملكة تي كنا تحت تأثير سحر ساحرة الشهوة ملافيسنت وبتتحكم فينا عشان ترضي شهوتها
وأنا كنت ببص عليها بحزن وغضب وجسمي بدأ يسخن من القوة والعضب الي بصص بيهم الساحرة الشهوة ملافيسنت

ملافيسنت بشهوة: أنتي المرة دي لحقتيها مني بس اوعدك المره الجايه يا مادوكا ياحبيبتي مش هتلحقي تسحبي كريشنا من تحت كسي

وكانت بتضحك بشهوة بصوت عالي وفاجاة اختفت من المكان وحسيت إن روحي اتسحبت مني و اغمي عليا من القوة الي تسحبت من جسمي

بعد شوية كنت رجعت القصر في اوضة الملكة تي كانت بتطلع في روح بصوت عالي وبتنده عليا وبتعيط وأنا دموعي نزلت عشان عارف السبب أي ورحت لبستها هدوم كويسة واستدعيت جوناس بسرعة في لحظة كأن قصاد عيني جوناس أول ما شافني بدمع وبعيط الي أول مره وبص علي الملكة تي وشاف أنه بتموت راح غمض عينها وفاجاة لقيت جوناس تحول عكس لأول ألف مليون مره أنا مكنتش قادر ابص فيها بسبب النور الذهبي القوي الي جاي منه وكان شكلها أبيض اووووي وطويل جداً عنيها بتلمع من النور الذهبي وهدومها علي شكل جاكت كبير اوى بالون ذهبي وفي عند صدرها علامة بشكل مثلث بتطلع نورر شديد اوي
وفوق رأسه تاج ذهبي في فالنص علامة بشكل مثلث برضو بتطلع نور أصفر جامد أول ما جوناس اتحول حط ايديها علي دماغ الملكة تي وغمض عينه ورح من غير كلام حط ايده علي دماغي وفقدت الوعي

في مجلس الأعلى كأن موجود السبع ملوك
الملك رمسيس ملك السحر
والملك توماس ملك التجارة
والملك اسكندر ملك الحروب
والملك كسوس ملك الدمار
والملكة فلومينه ملكة الشفاء
والملك كين ملك الحجارة
والملك جوناس ملك النار والتلج
وأنا بس كنت فاقد الوعي

رمسيس متعصب: أنت عبيط يا جوناس لي استخدمت قوتك لى يغبي أنت أنا حسيت بقوتك تخيل حد شافك

جوناس بغضب: أنت مش عارف لى انا عملت كده مش أنت كنت حاسس إن في حد قوي مع كريشنا وبيعمل معا علاقة في القصر دي كانت قوة ساحرة الشهوة ملافيسنت وسيطرت على كريشنا وامه الملكة تي وأنا حسيت بالقوة دي أول ما كريشنا عملي استدعاء وشوفت القوة بتعت ساحرة الشهوة ملافيسنت بتتسحب من الملكة تي بطئ عشان تموت ودي لعبة ساحرة الشهوة وعشان كده كأن لزم استخدام القوة وسحبت القوة كلها من الملكة تي ورجعتها الطبيعته العادية قبل ما تسحبها ساحرة الشهوة ملافيسنت وتموت وكمان الغبي كريشنا وقع تحت التأثير وكان هيموت أول محسيت إن ريحة ساحرة الشهوة ملافيسنت موجودة فيه خليتها فقد الوعي وجبتها معايا

هنا الكلام نزل عليهم بالصدمة خلتهم كلهم قاعدين بيبصووو البعض بغضب وتوتر في المكان وقلق وحالة من الكلام النفسي كل وحد بيفكر ومصدوم من الكلام

رمسيس بغضب: فووق الغبي ده بسرعة

توماس: ااهده يا رمسيس نفهم منه عشان هو باين أنه مظلوم في الموضوع كريشنا ميعرفش حاجات كتيره وبقالوو فترة كبيرة بعيد عن التدريب اهداء عشان نفهم ونعرف نتعامل مع الموضوع من غير منخسر محبت كريشنا لينا

جوناس: بصراحه أنا مع الملك توماس وعشان نفهم ونتعامل مع الوضع ونشوف أي حصل ما هو يعني مش معقولة ساحرة الشهوة ملافيسنت كان معاها وجبة جاهزة وكانت ممكن تقتل كريشنا والملكة تي وتسحب قوتهم بس أي يخليها تسيبهم أكيد حصل حاجه خلت ساحرة الشهوة ملافيسنت تبعد وتسيب كريشنا وتهرب

كسوس: أنا كمان متفق مع الملك جوناس والملك توماس

اسكندر: كلام الملك جوناس مقنع يا رمسيس وعشان كده الزم نفهم من كريشنا من غير ما يحس ان احنا غضبانين من التصرف بتعها

الملكة فلومينه: وكمان يا رمسيس يمكن كريشنا عشان مش نبيع ضد السحر بتع ملافيسنت معرفش هوه بيعمل ايه أنا متفقة مع كلام الملوك بصراحه وراي من رايهم

كين: أنا كمان يا رمسيس رأي من رايهم وعشان كده أنت لزم تتعامل طبيعي

الملك رمسيس بيفكر: فوق كريشنا يا جوناس

جوناس يدوب سقف بيده كنت أنا بدأت افوق و بدأت اركز أنا فين وكنت فايق متعصب اوي ومخنووووق ومش طايق اكلم حد وجسمي مولع وعنيا بتنزل دموع الوحدها

أول ما هم الحظوو كده عليا فهموو انى ندمان أو أنا ما كنتش في وعي وعشان كده حسيتهم بيبصوو كلهم علي الملك رمسيس الى كأن بيبص عليا وعنيها بتطلع شرار

الملك رمسيس بغضب: أي يغبي الى أنت عملتها في أمك الملكة تي أنت اي أناني الدرجه دي مش بتفكر غير في نفسك وبس

أنا حاطط راسي في لارض ومش قادر ابص في عينها

جوناس بيهدي رمسيس: اهداء نفهم هو عمل كده لى كريشنا اتكلم سكوتك هيخلينا نكرهك كلنا اتكلم أنت ازي تصرفت كده أي ناقصك عشان تعمل كده وأنت لو بس شورت ألف بنت هيكونو تحت رجلك في لحظة فهمنا أي يخليك تعمل كده

أنا حزين: أنا ما عملتش حاجه كل حاجه بسبب ساحرة الشهوة ملافيسنت هيا تحكمت فيا أنا والملكة تي
و بدأت احكيلهم كل حاجه حصلت من أول ما دخلت غرافة الملكة تي لحد ما استدعيت جوناس

وبعد ما خلصت كلام حسيت في قبول والملك رمسيس وجوناس بصوو البعض بصة ما حدش يفهمها غيرهم

الملكة فلومينه: بمعني كلام كريشنا إن ساحرة الشر مادوكا كانامي مش ضد كريشنا هيا بتحمي كريشنا وساحرة الشهوة ملافيسنت ضد كريشنا وعشان كده كانت عايزة ترضي رغباتها لأول وبعدين تسحب كريشنا وتنام معا تحت تأثير السحر بتعها لحد ما يمووت وتسحب كل طاقته

جوناس: بس كويس برضو دلوقتي احنا عرفنا إن ساحرة الشر مادوكا كانامي معانا مش ضدنا كده باقي نعرف باقي الساحرة هتعمل ايه معا كريشنا ومين معا ومين ضدها

رمسيس: وكمان ساحرة الشر مادوكا أقوى من ساحرة الشهوة ملافيسنت ده مكسب حلو وكمان ساحر الكائب الملك أفا مينا معانا كده ما فيش حد هيقدر من باقي الساحرات يقرب من كريشنا ولو حد حاول هيعملوو ألف حساب الملك أفا مينا و ساحرة الشر مادوكا كانامي

توماس: كلامك أنت وجوناس صح لحد ما بس مش أكيد يا رمسيس

كلهم في حالة توتر وأنا عامل اسمع ومصدوم بس

رمسيس: مش فاهم أنت بتتكلم علي أي

توماس بيوجه كلامها ليا: أنت يا كريشنا مش قبل كده قولت الملك رمسيس إن ساحرة الحسد مارفل ظهرلتلك وتكلمت معاك وكمان كانت حابسة كل الساحرات السابعة وخلتك تشوفهم كلهم وقلتلك إن أنت معك قوة ساحرة الشر مادوكا كانامي

أنا: كل كلامك صح

توماس: وكمان قلتلك أنت كده تقدر ترجع من الموت ودي برضو قوة ساحرة الشر مش مارفل ساحرة الحسد يعني لحد دلوقتي أنت معك قوة وحده من التامنية يعني لحد دلوقتي السابع ساحرات ضدك

رمسيس بخبث: أنت عوز تقول أي أو توصل الى اي عشان نفهم

جوناس: يا رمسيس قصد توماس إن الساحرات كلهم في العنه وكمان ساحرة الحسد مارفل أقوى منهم كلهم بس دلوقتي كلهم في قوة بعض ومش بعيد كمان يكون قوتهم تكون أعلى من أي حد يعني برضو لسع في خطر منهم ولو كلهم تحدوو ضد الملك أفا مينا وساحرة الشر مادوكا هيكون في مستوى قوتهم أو أقوى منهم كمان وده بصراحه شيء أكيد عشان الملك أفا مينا حاسس بكده كمان

أول ما الملك جوناس قال كده الكل بدأ يبص البعضة ويبصوو عليا

فلومينه : كريشنا أنت هتبدا تدريب من بكره و هنا

رمسيس: من بكره هتيجي تدرب في ساحة المجلس

جوناس: وكل يوم هيدربك وحد فين بقوتها وقدرتها يعني كل ملك هيدربك علي القوة بتعتها عشان بعد التدريب تكون قدرات إنك تستخدم كل قوتنا ويبقا معك السابع عناصر الى معانا كلنا

رمسيس: تقدر تمشي دلوقتي وتروح تشوف الملكة وتطمن عليها

وفعلا أنا ما سدقت كلامهما و اختفيت فور وظهرت في القصر في غرافة الملكة تي وكانت نايمة وجنبها الملك تحتمس التاني ابويا
اول ما الملك تحتمس شافني كأن بيطلع شرار من عيونه أول ما قربت منه وأنا حاطط رأسي في لارض
راح رزعني قلم وقعت علي لارض من قوته

تحتمس متعصب: أنت أي فهمني أنت أي حد يعمل كده في أمه أنت غبي أنت أناني الدرجه دي مش بتفكر غير في نفسك حد يعمل كده في أمه أنت أي جنسك أي حيون بصوت عالي

أنا بحزن: أنا اسف يابابا بس مش بيدي كأن غصب عني ساحرة الشهوة ملافيسنت استخدمتني أنا والملكة تي تحت تأثير سحر الشهوة وهيا كانت بتتحكم فينا انا مكنتش هعمل كده معاها أنا آسف عشان ما كنتش قادر احميها

الملك تحتمس بدأ يفهم وحسيتها إنه هدي وبص علي الملكة تي كانت شبه تعبانه ونايمة أول كلمة قلتها

الملكة تي بحزن: تعال في حضني يا كريشنا تعال ياحبيبي انأ مش زعلانه منك

انا فعلا سبت ابويا وقف ورحت نمت جنبها وخدتني في حضنها وفعلا كنت محتاج الحضن ده وبدات تبوس في راسي وتلعب في شعري

الملك تحتمس بيضحك: دلعك ده هيودينا في داهيه يا ياحبيبتي

ماما: أنت مالك بقا إبني حبيبي أنا حره يعمل الي هوه عوزها أنا أمه برضو يلا سيبناا مع بعض وطلع شوف أنت ريح فين

أنا ضحكت هنا علي شكل بابا وهو بيحك في شعره من لاحراج وهو خارج وقفل الباب ورها

أنا: متزعليش منى أنا مكنتش في وعي آسف
ماما: أنا كنت عايزة كده منك يا كريش كنت نفسي فيك أنا بحبك اوى وكنت عايزة اخليك تعيش شويه حب ودلع بس مكنتش عارفه إن ده كلو هيحصل أنا كنت فاكره إنك لسع مش بقوة دي أنت عملتني نفق ياقلبي

أنا: يعني مش زعلانه منى عشان عملت ماعكي كده
ماما بكسوف: لا مش زعلانه عشان كنت محتاجه ده أكتر منك انا مكنتش عايشه أنا من مبارح طايرة من الفرحة وحاسه ان روحي رجعتلي

انا مبسوط: انا نمت معا حريم قبلك بس أول ما بقيت في حضنك حسيت إنك غير أي حد كنت مبسوط اوى كنت حاسس اني ملكت الدنيا كلها ودلوقتي أنا حاسس انى اسعد انسان في الدنيا كلها

ماما مكسوفة: طيب أنا مش قادرة دلوقتي اسكت بقا

أنا بضحك: أنا ساكت يروحي هو أنا عملت حاجه

ماما بكسوف: أمال الي بيحك فيا من تحت أي ده مش بيتهدا ولا بينام

أنا بصيت في عيونها وبوستها من شفيفها ورجعت نمت في حضنها
أنا: مش بيقدر يقوم جمالك ولا حلاوتك انتي احلى حاجه حصلت في حياتي كلها أنا بحبك اوى ياريت ماتحرمنيش منك أنا ما سدقت إنك بقيتي قريبة مني

ماما مكسوفة اوى وشها أحمر: أنت من النهارده مش إبني أنت جوزي يا كريشنا وكمان هتنام معايا من النهاردة في الغرافة دي ومش هتنام لوحدك تاني يروحي

إأنا مبسوط: طيب وبابا حاسس أنه كان مديق ومش طيقني أصل مش هيزعل لو نمت هنا أو يحس بحاجة

ماما: لا متقلقش مش هيتكلم أنا من اول ما حبيتك ابوك ما لمسنيش من وقتها وأنا وابوك هاجين من البشر والجن بس نسبة البشر أكتر من الجن عشان كده عايشن في البشر

أول مره أعرف إن ابويا وامي ليهم علاقه بالجن

أنا مستغرب: يعني أي مش فاهم أنا كمان زيكم ولا أي

ماما: لا يا حبيبي أنت بشري كامل بس أنا و ابوك من عائلة وحدها وجدنا كأن متجوز من الجن جدك أبو جدك تحتمس وعشان كده احنا عمرنا بالاف السنين عندك انا عمري 10لاف سنة

أنا بصوت عالي: احااااااا أي الفجررر ده 10لاف سنة ولسع بجمالك وحلاوتك
ماما: يبني افهم احنا مش بنموت عشان كده عمرنا طويل عشان هاجين بس بنموت من السحر أو الطاقه مافيش بشري يقدر يقتلنا فهمت يا ابو مخ طخين
أنا: أول مره أعرف الكلام ده يعني بابا لو عرف انى بنيكك عادي
ماما مكسوفة أوي: يازفت اتلم بلاش الفاظ وبعدين أيو عادي مش هيتكلم عشان دي حرية وأنا الى اختار مين ينام معايا عشان كده ابوك مش هيقدر يعمل حاجه فهمت
إنا فرحان: طيب فيكي حيل ولا خلصانه نعمل وحد كمان
ماما مكسوفة: لأ أنت انسى لمدّة شهر أنا مش قادره قدم وره نفق حاسه انهم مفتوحين علي بعض

أنا بضحك أوي علي كلامها: شكلك حلووو أوي أوي أوي أوي وانتي مكسوفة

ماما بتضحك: اتنيل اسكت ونام يلا

وفعلا بدأت اروح في النوم لحد ما نمت

في عالم البشر في انجلترا كأن موجود 4 أشخاص وفي بينهم شخص باين أنه قوي جدا وده باين من الهيبة

كأن موجود هنري طبعا عارفينه
وأستورياس عدو كريشنا أكيد عارفينه
و الملكة مايوركا ملكة فرنسا أم أستورياس

وكان في شخص رابع في وسطهم كأن طويل وجسمها معضل جدا وعنيها لونه أخضر وضحكتوو جامده وكان لبس قميص اسود فاتح جامد بمعني جامد ومنطلوون جنس اسووود جامد والجزمة لونه أسود برضو و اجمد منهم برضو وساعة فاخرة سودة بررضووو مش عارف أي حبه في لاسود وحاطط رجل علي رجل وقاعد علي كرسي متحرك وبيبص علي هنري و أستورياس ومستني حد يتكلم

أستورياس مبتسم: أهلا بقائد امبراطورية العالم البشري الكروان

الكروان ده مش اسمه ده لقب من اصل ألف لقب هو ملقب بكذا لقب ومافيش حد في العالم يعرف اسمه وكل العالم عارفة بلقب الكروان عشان مشهور بالقب ده في مصر أيو الشخص ده مصري فاكرين لم أستورياس قال
فلاش باك
استورياس: أناأعرف شخص قوي جدآ ومسيطر علي العالم البشري باكملها ومكان الشخص موجود في البلد اللى كل العالم بيضرب ليهه تحيا الشخص موجود في مصر والعالم كله بيحترمها وبيخاف منه ورح الموت بدل المره الف وعندها بدل العدو الف بس عارف ازي يحكم العالم بقوتها الجباره وتقريبا الشخص هو اللي مسيطر علي عالم لاسلحة بس معنديش معلومة عنه.كاملة حاليا بس هو هيحضر هنا قريب

والملكة مايوركا برضو قالت عنه

مايوركا:أنا اعلنت الحرب ومش هرجع ولو على المعدات زي ما الملك استورياس قال في شخص اقوي بكتير مسيطر على مصر والبشر كلها في العالم كله وهيقدر يساعدنا بالاسلحة اللي عوزنها بس متواصلتش معاه.

هو ده الشخص الي كانو بيتكلمووو عنه شخص مصري معروف في العالم كله ومافيش أي نوع اسلحة في العالم مابيطلعش من تحت ايدها حته الصوريخ بيصنعها والدبابات وما فيش حكومة في العالم البشري بقووتها ومش بيظهر غير يخلص المهمات الى مافيش حد يقدر يخلصها في لحظات ويختفي

أستورياس مبتسم: أهلا بقائد امبراطورية العالم البشري الكروان

الكروان بهدو: أهلا أبن ملك فرنسا الغالي و اقوى محارب في العالم البشري

أستورياس بينفخ: أهلا بيك أنا قولت ما حدش هيعمل المهمة دي غير ملك الموت وملك البشر الكروان

الكروان مبتسم: طالع لا ابوك بظبت بيحب يحوم ويدور ويلف في الكلام كتير بس أنا مش من النوع ده وخلي بالك لو الموضوع الي أنت جيبني عليها لحد هنا طلع تافه مافيش غير الجثث بتعكم هتطلع من هنا وأنت عارف كده كويس

الملكة مايوركابمحن: مافيش ادعي الكل ده اسمع وقررار أنت مش يمكن الموضوع يكون صعب عليك

الكروان من غير ما يعملها أي اهمية: اتكلم أنت يا هنري بدل ما أنت ساكت وبتسمع وبس

هنري مصدوم عشان طلع يعرفه: أنا سمعت عنك كلام كتيرر وكمان

الكروان بيقطع كلامها: وكمان معلومات كتيرر و نسيت اقلك الوفد الجسوس الى أنت بعتها موجود بره في العربية فكرني ابقي ادهولك أنا وطالع

وهنا أستورياس و ميوركا بصووو علي هنري بغضب وهنري بص علي كروان وبقي مبتسم

هنري مش سهل برضو: تمام برضو الوفد والحته الجامدة اللي أنت بعتهم قبل ما توصل ماتقلقش عليهم في الحفظ والصون وكده نتكلم علي المكشوف

الكروان مبتسم وبيسقف الهنري: أنت فعلاً ما سدقتش الى سمعتها عنك وعن دمغك المجنونة دلوقتي فهمت فعلاً يا هنري أنت ملك قوي

أستورياس: أنا مش فاهم حاجة انتو تعرفوو بعض

هنري: أصبر أنت يا أستورياس المهم يا كروان أنت دلوقتي معاك كل حاجه هتحتاجها في الحرب ودماغك دي كنز وأنا فهمت كدة دلوقتي يعني أنت هنا عشان حرب وحرب مش سهلة خالص الحرب دي هتكون يموت يا حياة يعني مافيش حل تالت

الكروان بدأ يركز: أنت تقصد أنك هتعلن الحرب علي دولة يعني ولا حرب اهلية

هنري مبتسم: ولا دي ولا دي الحرب بتعتنا هتكون معا شخص وحد

الكروان بدأ يركز جامد: شخص واحد الى هو ازي لو شخص وحد قلي هبعتلها كتيبة تجيبها وأنت مغمض عينك أنت جايبني هنا عشان تمسخرر عليا ولا اي

أستورياس: هو بيتكلم صح العدو شخص وحد بس المشكله مش في العدو المشكلة في الى حولين العدو

هنا الكروان بدأ يفهم: تقصد العدو وحد بس الي بيحموو العدو جيش

هنري: أنت كده في السليم بس برضو الشخص قوي جدا مش سهل يعني مش موضوع جيش معها هو قوي جدا وعشان كده الحرب دي محتاجة تخطيط من ناررر

الكروان حس الموضوع خطر: هو الشخص ده موجود فين أو مين بظبت أبن مين

هنري مبتسم: مدم أنت سالت يبقا أنت فهمت الشخص يبقا أبن الملك تحتمس حاكم مصر سابق ويبقا أبن اخو الملك علاء الدين حاكم مصر حاليا الشخص يبقا كريشنا أبن تحتمس أبن تحتمس لأول

هنا الكروان نزل رجلة وتصدم اوى وبص عليهم وسكت
وهنري كان مبتسم اوى ومستني يشوف رد الكروان

هنري بخبث: لو الموضوع صعب عليك خلاص أنا هشوف غيرك مدم أنت خايف كده ومش علي بعضك كده

الكروان مبتسم: أنت عارف كويس انا مين وعارف كويس أني مش خايف ولا عمري خوفت وكمان أنت عارف كويس يعني أي العائلة الحاكمة في مصر عارف قوتهم وجبروتهم مافيش دولة في العالم تقدر تحط عينها في عين حاكم مصر الملك علاء الدين

هنري بخبث : وأنت عارف يعني أي ملك انجلترا السابق هنري ولو مش عارف يبقا أنت لسع أقل من إنك تكون هنا

الكرون فهم إن هنري بيستفزاه: بص أنا معاك بس أنا هعمل تجربة لوحدي معا كريشنا وهشوف أي هيحصل هشوف كام حاجه في دماغي لو عرفتها أنا بعدها هبدا اتحرك قصادو

هنري مبتسم: كده أنت في السليم كريشنا موجود في القصر الملكي في مصر ومش محتاج إنك تعرف فين القصر الملكي في مصر بس خد بالك عشان بيختفي كتير ومحدش يعرف هوه بيروح فين وكمان القصر الملكي مش أي قصر ده دولة لوحده يعني إنك تدخل الدولة دي صعبة اوى اوي وكمان قوة الجيش هناك مالهاش حدود

الكروان مستغرب: أنت نسيت انى من مصر اصلا ولا أنت عوز تشتتني عشان تبان إنك فتاك ومفيش منك أنا عارف كويس أنا هعمل ايه وعارف إن القصر الملكي دولة لوحدها وكمان مقسم علي ٦وليات و الولية الوحدة بمساحة نص العالم الطبيعي وعارف كمان عشان حد يدخل القصر شبه مستحيل بس انا عارف هعمل ايه خليك بعيد لحد محتاجك وكمان المهمة دي صعبة يعني نتفق علي الفلوس اللي هخدها

أستورياس: مما تقلقش من الموضوع ده أنت هتخد فلوس عمرك ما تحلم بيها

الكروإن: اأنا دغري ماليش في الف بتاعكم أنا أول العمليه هخد 30بلبل

هنري: مش مشكلة 30مليون دولار هتخدهم أنت وخارج

الكروان بيضحك جامد: لأ أنت فهمت غلط 30 بلبل يعني 30 مليار دولار مش مليون دولار وكمان بعد العمليه هخد 70مليار دولار 💵 وكمان ممكن يكون فيه زيادة علي حسب الضحايا والمعدات

هنري مصدوم من الرقم!!
الملكة مايوركا مصدومة فشخ!!!

أستورياس مبتسم: وأنا موفق يا كروان أنت هتخد 100مليار دولار في العمليه بس كريشنا يمووت

الكروان مصدوم في نفسه عشان هو حطط الرقم عشان يافصلو معا وينزل شويه ما كنش متوقّع نهاية أنه يوفق بالسهولة دي وحس إن الموضوع مش سهل وخطر جدا مهوو فعلاً مين الي يدفع 100مليار دولار في قتل شخص الموضوع أكبر من كده و 100مليار دولار في عالم البشر رقم فوق الخيال ده يخليك تشتري العالم كله والموضوع كأن مشتت عند الكروان

الكروان: تمام أنا هخد دلوقتي الي 30مليار دولار والباقي بعد العمليه بس أنا هتحرك لوحدي لحد محتاجك هكلمك عشان وجودك مهم

أستورياس مبتسم: فلوسك جاهزة أنت وطالع دلوقتي هتخد 50مليار دولار مش 30مليار دولار عشان تستعجل الموضوع

هنا الكروان فهم إن الموضوع خطر: تمام يا أستورياس هكلمك أول باول

وفعلا مشي الكروان من المكان وخد الي 50مليار دولار

هنري بغضب: أنت مجنون 100مليار دولار أنت عارف المزانية دي قد أي

أستورياس بهدو: ولو كان طلب ضعف الرقم ده 10مرت كنت هوفق هو اصلا غبي طلب رقم ضعيف وأنا عارف أنه هيرجع يطلب تاني بس العمليه تخلص ويموت كريشنا وقتها أنا همحي حاجة اسمها عالم الكروان نهائي ياعمي

هنري مبتسم: أنت كده في السليم

مع الكروان و المساعد الخاص بتعها أو درعه لايمين
المساعد اسمه مهند

مهند مبتسم: أنت عالمي أنا سمعت كل حاجه وبصراحه دمغك تتلف في حرير 100مليار دولار يعني دي هتكون مهمه السيطرة علي كل دول العالم

الكروان بهدو: المهمه دي صعبة اوى يا مهند غير أي مهمه أنت مش عارف قوتهم وجبروتهم المملكة الحاكمة من أساطير العالم العربي وملوك العالم الفرعوني المملكة الحاكمة من أساطير العالم يا مهند أنا عرضت المبلغ الكبير ده عشان هم ما يوفقوش وأنا اخلع بشياكة بس أستورياس ذكي جدا وفاهم هو بيعمل ايه كويس ومرتب الكل حاجه

مهند:ياباشا لو هما أساطيرالعالم أحن ملوك الدمار الجيش الى معانا يسد عين الشمس وكمان المعدات أنت ناسي إن معانا لا يقل عن 2مليون جندي في كل دول العالم يعني أنت في السليم وكمان كل قوتنا بتدرب تدريبات مافيش جيش في العالم يستحمل يتدرب حته ربعها حته

الكروان بهدو: اصبر شويه وهتفهم أنا بتكلم على أي أنت مش فاهم حاجه يا مهند

وبدا الكروان يفكر هيعمل أي وهيتحرك ازاي!!
ومهند كأن ساكت ومش فاهم في اي عشان اول مره يشوف الكروان خايف وبيعمل حساب لحد ومتوتر كده ده كأن بيغمض عين ويفتح عين يمحي العدو في لحظة

في البعد التاني عند عالم النور عالم الملك بيشوي كأن بيتكلم مع زوجته الملكة سيمون عمرها كبير فوق لافات بس شكلها عبارة عن تحفة فنية مرسومه علي لارض طويلة ولبسه ديمان أبيض بيلمع وعيونها بيضة اوى وكمان وشهاا بينور لوحدووو من كتر البياض وملقبة بملكة الرمايه ممكن ترمي ألف سهم في نفس الحظة كانهم طالعين معا بعض في نفس الوقت ومحبوبة جدا ولحد دلوقتي كريشنا ما يعرفش عنها حاجه بس قريب هيعرفها عشان ليها دور مهم في حياتها
وكمان حاجه مهمه بعد النور ده عبارة عن عالم زيه زي البشر وفي دول برضو بس يختلف في إن عالم النور بيعتمد علي طاقة النور وكل البشر هناك عندهم طاقة قوية جدا ومش بيموت بسهوله وما عندهنش موت عكس عالم البشر بس الوحد منهم كافيل يدمر دولة في عالم البشر بالرماية عشان الملكة سيمون عاملة كاتيبة تدريب وكليات تخرج بتبدأ من حديث اولادة لحد ما يكون عمرها ألف سنة في تدريب بعدين يرجع يعيش طبيعي ويتجوز ويكون عائلة وكلهم حلوووين جدا وديما وشها منور نور شديد

الملكة سيمون: مالك يا بيشوي أول مره اشوفك قلقان كده في أي
بيشوي: عدو كريشنا بدأ يتحرك يا سيمون وكريشنا لسع مش في قوتها والفترة دي مهمل في تدريبها ومش عارف العدو هيوصلو امتى بس الي مصبرني إن العدو لسع بيخطط يعني لسع بدري
سيمون: المهم قبل أي تحرك منهم يكون كريشنا جاهز وضرورري اوى كريشنا يوصل هنا التدريب هيطول وأنا أول ما هيجي هعلموو كل حاجه وحاسه إن بعدها هيتطور اوي

بيشوي مبتسم: أنا عارف ياقلبي الى بيجي تحت ايدك بيتفشخ لا بيتنك يروحي وبعدين هو لأول هيتدرب مع المجلس العالي أنا كلمت الملك رمسيس وفهمني إن هيبدا تدريب من بكره مع كريشنا

سيمون: وطبعا السابع ملوك هيعلموو السبع عناصر كويس عشان لم يجي يتدرب معيا يستحمل التدريب

بيشوي بيضحك: هيستحمل يحبيبتي ماتخفيش

سيمون بتضحك: ياريت بدل الملل ده انا حاسه بملل فظيع

بيشوي بيضحك: تعالي انيكك بدل الملل اهاه علي لاقل اقطعلك بزازك الجامدة دي يروحي

سيمون بمحن: اوووف فكرتني لي أنا علي اخرى أنت جبتها النفسكك تعال

في المجلس العالي كأن موجود السابع ملوك
الملك توماس ملك التجارة والملك اسكندر ملك الحروب والملك كسوس ملك الدمار والملكة فلومينه ملكة الشفاء والملك كين ملك الحجارة والملك رمسيس التاني ملك السحر

رمسيس: كريشنا المفروض هيجي النهارده أول تدريب هيدخل الساحة ومش هيطلع غير وهوه مخلص السابع عناصر بتعتنا

جوناس: اختفاء كريشنا مهم الفترة دي عن عالم البشر عشان العدو بدأ يتحرك ولم يعرف إن كريشنا مختفي هيقلق و هيبدا يعيد ترتيب حساباتها من جديد

توماس: شئ مهم برضو أستورياس تقريبا مش هيتحرك لوحدو ومدم بدأ يدور علي كريشنا في اكيد لقي حليف قوي عشان كده بدأ يتحرك

الملكة فلومينه: طيب هو مش أستورياس معا الملك هنري ملك انجلترا السابق وكمان قوي جدآ ومش سهل ولا متوقع نهائي

اسكندر: أي الجديد ما هنري من فترة كبيره اوى معا أستورياس اشمعنا بدأ يتحرك دلوقتي مكان تحررك من زمان

كين: هنري مش سهل برضو وكمان أستورياس محاررب قوي قوي يعني وفي ضهر بيسندوو ولحد دلوقتي مش عارفين مين بيسندو

جوناس بيحلل الكلام: كلام توماس مقنع هنري من زمان معا أستورياس اشمعنا بدأ يتحرك دلوقتي أكيد لقي حليف من البشر قوي ومش قوي وبس أكيد حد مش سهل وخطر جدا وكمان تحليل كين صح في حد بيسند ضهر أستورياس ذي ما احنا بنسند كريشنا بظبط وده شئ مقلق ومش في صلحنا في الوقت الحالي

رمسيس: كريشنا لو حصل علي السبع عناصر الى معانا هيبقا في مستووو خيالي هنترعب منه

وهم بيتكلمووووو كنت أنا صحيت من النوم فطرررت معا أهلي ولبست هدوم الخروج وظهررت وسطهم فاجاة

جوناس: حسيت إنك جاي وجيت فعلا في معادك يبطل

أنا بمكر: جوناس أنا مش فايق ليك خالص وبعدين يلا أنا عطشااان تدريب هنعمل ايه

رمسيس: اهدء يا يبطل علي نفسك احسن جوناس يعمل منك صنية بطاطسس محمره من بتعت البشر دي الي أنت لسع وكل منها

أنا كنت بيضان عشان أعرف بيعرفو الحاجات دي منين دول أقل ما يقال عنهم مربع سباعيّ مرعب

أنا بهزر: ياريتك كنت موجود كأنت صنية بطاطسس محمره بلحمة تحفة فنية

كلهم بدأو يضحكوو عليا!!

رمسيس مبتسم: مدم أنت فايق كده يبقا أنت جاهز التدريب يبطل

أنا بمكر: جاهز ويلا شوفو مين هيدربني عشان نخلص في اليوم لازرق ده

جوناس: بص ياعم الرايق أنت وركز معايا وخف شويه عشان أنت هتتناك حرفينا تمام

أنا بيضان: هتناك أنت شكلك مش عارفني وبعدين أنت بذات تسكت أنت طلعت متناك كبير أنا تقريبا أكبر خزوق خدته في حياتي وطلع من نفوخي فيك أنت ونرمين وأنا قال الى كنت عاملك عبد عندي وخادم كسم الضحك يجدع

رمسيس: كل حاجه كانت مرتبلها يا كريشنا معا الوقت هتافهم كل حاجه المهم إنك تحط كل قوتك في التدريبات وتركيزك مهم جدا التدريبات دي صعبة فشخ مافيش حد قدر يكملها ولا حته احنا نفسنا يعني عشان تتعلم السابع عناصر هتدفع كتيررر في التدريبات وعشان كده أنت هتدخل شخص عادي هتطلع أقوى وحد فينا.

أنا بعلاقنه: ممش فارقة يا رمسيس المهم فس لاخر نتيجة وأنا جاهز

جوناس: أنت هتروح مع كل وحد فينا الساحة لحد ما تتعلم العنصر بتعا وبعدين هنبدل معاك لحد ما تتعلم السابع عناصر يعني كل ملك هيدربك لوحدوو ويعلم العنصر الى هو متحكم فيه

أنا: يعني رمسيس ملك السحر هيعلمني سحر وهكذلك صح

جوناس: صح أنت عارف باقي العناصر

أنا ببضان: لأ لو هعرف كنت قلت بس ما حدش بيعرفني حاجه بس هيجي الوقت وهعرف هنا إنأ بتريق علشان كل ما قول حاجه يقولو كده

رمسيس : أنا بتحكم في السحر با انوعها

توماس : أنا بتحكم في قوة التجارة يعني أي حاجة تخص التجارة

أنا بغموض: ودي حاجه مهمه يعني عشان تبقي ميزة

توماس: القوة دي جبارة هتفهم كل حاجه في التدريب اصبر شويه

اسكندر: أنا ملك الحروب بتحكم في السيوووف بشكالها وانوعها وكمان خبرتي في الحرب تكسبني وأنا مغمض عيني

كين: أنا بتحكم في الحجارة قوتي اتحكم في الصخور والجبال وكمان في الحرب بستخدم القوة وبشكل بيه أي نوع اسلحة من الصخور والجبال وبحب اوى الحرب وسط الصحراء في الجبال

كسوس ده رايق: أنا بقا بتحكم في الدمارة بعمل قنابل فتاكك من لارض وكمان بنظرة اعمل هجوم مرعب بنفجاررة ضخمة

جوناس بغرور: أنا بتحكم في النار والتلج وبعمل حاجات محدش هيعملها غيري يعني ممكن أضرب لهيب نار وسط 20مليون جندي و اقتلهم في لحظة وبرجع أضرب لهيب من تلج يطفي علي جثثهم

أنا : احااااااا دي ميزة فشيخهااا اوى الصراحه

لاخير الملبن الفتاكة اصلا بجسمهاا لوحدووو دمار عيني منزلتش من علي صدرها تحفة فنية

الملكة فلومينه: أنا ملكة الشفاء يعني ممكن أشفى مليار جندي في المعركة بسهوله وكمان ممكن اعمل إصابات خطيرة في جسم الخصم وأنا في مكاني

أنا: قدرتكك فشيخهااا برضو وجامدة وكمان مميزة في المعركة يلا بقا انا جاهز

رمسيس: أنت هتروح مع الملك جوناس لأول لحد ما تتعلم العناصر بتوعها

جوناس بيبصلي ويضحك: وقعت في شر اعملك حظك هتشوف أسود ايام حياتك أصبر

أنا ببضان: اوعدك اخليك تهرب من التدريب بس أصبر أنت عليا وشوف أنا هعمل ايه

أنا كنت عارف إن جوناس مستحيل يعمل حاجه معايا اولآ عشان بيني وبينه إتفاق أنه يكون خادم ولحد دلوقتي اقدر اعمله استدعاء في أي وقت وغير كده هوه بيحبني فعلاً وبيخاف عليا وكمان لو فكر يعمل حاجه الملك أفا مينا هيفشخووو في أفكاره اصلا

رمسيس يلا بينا لأول نروح الساحة

وفعلا كلنا مسكنا في بعض واختفيناا وظهررنا في مكان كبير فشخ وطويل لا نهاية وفي قصاد عيني بوابة كبيرة جدا وطويلة اوى ورمسيس غمض عينها وقال حاجه والبوابة فتحت وهنا كانت صدمة عيني أول ما دخلت!!!!

المكان كأن كبير فشخ ده بطول مجرة كامله وفي ابواب كتيره اوى حوالين الساحة وطول الساحة عالي جداً وفي سقف أسود مغطي الساحة وجدران الساحة طويلة فشخ وفي كذا باب وده الغريب!!!

أنا مبهور: كسم كده احااا اي الجمدان ده دي دولة اوووف يجدع منظر يخلي العقل يطيرر ولا ابواب دي كمان لى هو في حاجه ورهم

جوناس: هتفهم كل حاجه مع الوقت أصبر عشان تفهم

رمسيس: كمل معا أنت يا جوناس وأنا هخد الملوك وهنمشي أول ماتخلص تعال وغيرك هينزل

جوناس بأمر: أمرك مولاي

فعلاً كل الملوك اختفووو فضلت أنا وجوناس الي كان بيضحك علي شكلي

جوناس بضحك: أنت لي مبهور كده يا كريشنا أصبر لسع مافيش حاجه تبهر دي أول خطوة أنت كده هتدوخ مني يغالي

انا فعلاً مبهور: هو لسع في انبهار أكتر من كده ولا أي

جوناس: لسع في كتير وعشان كده اجمدا شويه عشان تقدر تكمل وقوي قلبك

أنا بخبث: طب خف رغي ويلا وريني هنتدرب اي انا عطشان التدريب

جوناس بجدية: بس يا كريش دلوقتي هنفتح الباب لأول ده وبيشور عليها وبعدين هندخل هناك في 50 وسيلة تدريب هتبدا من أول وسيلة لحد متخلص الى 50وسيلة وطبعا كل ما المستوي يعلي كل ما الصعوبة تكون أكتر وشديدة جاهز

أنا بجدية: جاهز ومستعد يلا بينا

جوناس تحرك قدمي وأنا وره أول ما وصلنا قصاد الباب كأن أول باب 🚪وكان طويل جداً ورفيع

جوناس: ببص عشان ندخل الزم نتحول أنت هتحول تحول المقنع أو تحول ساحرة الشر مادوكا كانامي أي منهم هيكون أفضل بنسبالك

أنا: طبعا تحول ساحرة الشر مادوكا كانامي قوي

جوناس: كده أنت هتحول تحول ساحرة الشر مادوكا
وأنا كمان هتحول التحول الي أنت شوفته في القصر

طبعا كلكم عارفين التحول كأن في الجزء هنافوق!!

فعلاً جوناس تحول وبقي دهبي كامل كأن النور الذهبي القوي الي جاي منه وكان شكلها أبيض اووووي وطويل جداً عنيها بتلمع من النور الذهبي وهدومها علي شكل جاكت كبير اوى بالون ذهبي وفي عند صدرها علامة بشكل مثلث بتطلع نورر شديد اوي
وفوق رأسه تاج ذهبي في فالنص علامة بشكل مثلث برضو بتطلع نور أصفر جامد

أنا بتسمت هنا ورحت متحول تحول ساحرة الشر مادوكا وهنا جوناس كأن فاتح بقه من الدهشة والانبهار!!!

وكان التحول اني طويل جداً وكمان قريب من طول الملك جوناس بشوي يعني بمستوو كتفة كده ولوني أصفر أوى على شكل ذهبي بس بلمعه صفره أوي وفوق دماغي تاج أصفر بيلمع وبيلف فوق راسي بشكل جامد
وعنيا لونه أصفر بيطلع نور ذهبي وتحت صدري في درع قوى جداً لونه اصفرّ شديد وفي 24 وعشرين الماس من الذهب الصافي بيلفوو فوق صدري وسطهم دايرة بتطلع نور شديد وكمان في ايدي سيف ساحرة الشر سيبف الهيب قوة سيف راهيبة جداً وبيطلع نار من قوتة وفي بدلة صفراء فوق جسمى ومفتوحة وشكلها بيلمع من الصفار الي فيها والقوة وكمان وأنا في التحول ده اقدر اتوصل مع الكائن الفضائي بويا الى كأن عامل دمج معيا في السلسلة اللي فااتت وكمان بيتكلم معايا عادي ولو محتاج أقرأ افكار أي حد بويا في لحظة بيخليني أقرأ لافكار بس بويا مش بيشتغل معايا غير وأنا متحول في تحول المقنع أو تحول ساحرة الشر بس معرفش اتوصل معا في العادي البشري وعشان لسع جسمي مش في القوة الزامة

جوناس منبهرر وباين عليها: خخخخخ كسم الفجررر يجدع أي جمدان ده تحول فشيخ الصراحه ما كنتش متوقع أنه يكون بالقوة دي

أنا بيضان: أصبر وهتنبهرر أكتر بس اتقل وهنا أنا كنت بقول زي ما بيقولي عشان يحس إني قوي برضو وما يستهونش بيا

جوناس: رح غمض عينها وفتح الباب وطلع لا فوق كأن حد سحبها وتحرك جوناس و بدأ يدخل

أول ما دخل أنا كمان تحركت معا ودخلت من الباب
وعينك ما تشوف الى النور ده عالم تاني عالم مختلف وبص علي الباب كأن اختفى من وريا وهنا عنيا برقت من الصدمة وبصيت علي جوناس كأن بيضحك وقف بيبصلي بتحدي الى هو أنت مش في قوتي يا كريش
والمكان كأن كلها
شجر وفي مباني كتيره موجوده في المكان وتقريبا حسيت إن في حد عايش في العالم ده يعني العالم ده في حاجة غريبه وفي سماء صافية

جوناس: ده عالم BS في كانائت زي البشر وكمان في إمبراطورية وناس بس يختلف علي البشر الناس هنا الي تنقلت من العوالم التامنية الى بيموت بيجي هنا بيعيش بشخصية تانية والي يقدر يجي العوالم دي أنا ومجلس القوة العليا بس مافيش مخلوق تاني وهنا العالم اسمه BS وده عشان العالم ده سهل

أنا منبهر اوى وتقريبا الموضوع عجبني: أنت ما قولتليش علي الحوار ده أول مره اسمع الكلام ده
منك وبعدين بتقول إن العالم ده سهل معني كلامك في عوالم تانية

جوناس: بظبت ياغالي في كذا عالم تاني وكمان العوالم دي مسيطرة عليها ملك الشياطين وبيقتل فيها آلنآس وعشان كده المملكة السفلية بتبعت الملوك مع أي بطل قوي ودي مهمتنا أنا وباقي الملوك وكمان في ملوك ممكن تموت هنا هيا والبطل وبتروح عالم لاروح

أنا مصدوم: يعني أنت جيبني هنا نحارب صح ونتدرب في نفس الوقت

جوناس: بظبت هنا في وحوش يا كريشنا بتسيطر عليها الشياطين وفي محاربين بتحاربهم هنا ومهمتي انا وأنت هنا نحارب ملك الشياطين ونحرر العالم ده وكده إنت بعد متخوض التجربة دي هتعلم حاجات كتيره وهتبقي في مستوي تاني وبرضو خد بالك ممكن يظهر قدمنا ملك من ملوك الشايطين وده بيعرف يشوف قدراتك ولو أنت أقوى منه بيهرب لو أقل هيحاربك وعشان كده العوالم دي قوية فشخ ولو حسينا بخطر هنفتح البوابة وهنرجع الساحة العامة

أنا بقلق: اأنت بتخوفني لي يعم أنا بدأت أقلق وهنتعامل ازي مع الناس هنا

جوناس: ععادي كانك بتتعامل مع بشر بظبت انت هتحب العالم ده وهيصعب عليك حالهم هم بيكونو عارفين إن احنا جاين نساعدهم وعشان كده بيحولو يعملوو أي حاجه عشانا أنا وأنت وخلي بالك الوقت هنا بطئ جداً يعني يوم هنا بساعة في عالم البشرة فهمت

أنا شبه حزين: فهمت يا جوناس وأنا مستعد هنعمل إيه دلوقتي

جوناس بخبث: أنت بتعرف تتحكم في النار و التلج يا كريشنا صح

أنا فعلاً بعرف أعمل كدة عشان دي من قدرتي في تحول سحرة الشر بس عرف منين أنا ما قلتش الحد!!

أنا: فعلاً بس إنت عرفت منين أصل ما قلتلقش قبل كده حته رمسيس ما يعرفش

جوناس مبتسم: سيبك من عرفت منين تعرف تستخدمهم معا بعض

أنا: فعلاً بعرف استخدمهم مع بعض

جوناس: حول تستخدم عليا كده جرب بكل قوتك وأنت في تحول

أنا بخبث: أنت متاكد بكل قوتي

جوناس مبتسم: هات اخرك وريني هتعمل ايه

فعلاً جوناس اتحرك وكل ده و احنا متحولين لحد دلوقتي ورح بعيد عني بشوية

وأنا رحت ماسك سيف الهيب في ايدي رحت مغمض عيني ومحرك السيف ورميت عليها كورة كبيرة من التلج عشان تجمدة لمدّة 40ثانية وبسرعة رهيب رحت محرك سيف الهيب طلع ششاع نار شديد وفي لحظة كأن وصل الجوناس الي حسيت ما فيش حاجه حصلت في جسمها حته التلج والهيب النار ما عملوش فيه خدش حته وأنا كنت وقف مصدوم

جوناس بزعل: لو دي كل قوتك أنا هزعل بجد

أنا كنت مستخدم حاجة قليلة من قوتي فعلا بس برضو الضربة كانت قوية ده سيف الهيب دي عملت حفرة في لارض تحت جوناس معقولة

بعدت شوية عن جوناس وطلعت الفوق في السماء ورحت محرك سيف الهيب علي شكل دايرة ورحت مبتسم وبسرعة رهيبة كنت محرك كمية رهيبة من التلج بحجم كوكب كامل وموجها علي جوناس وبسرعة كبيرة نقلت كل قوتي السيف وعمل كورة كبيرة من لهيب النار علي شكل دايرة أول ما وصلت كورة التلج جوناس ما كانش عارف يتحرك نهائي وبقي متجمد وغمضت عيني وفتحتها ومبتسم ورحت رمي عليها كورة الهيب وما سمعتش بعدها غير صوت جوناس بيصرخ بكل قوته وحسيت إن لسع مفعول الضربة شغال وعمل حفرة كبيرة وفيها نار مولعه وجوناس وقع علي ركبة وبيصرخ هنا ظهرت عند جوناس وعملت كورة كبيرة من التلج ورميتها علي الحفرة بعد لحظة كأن لهيب النار بقي متجمد وجوناس بقي فحم حرفينا وجسمها كلوو جروح وهوه كأن متحول وتحول تلغي ورجع العادي
روحت مسقف بيدي فوق جوناس و رجع سيلم ولا كأن كأن ميت من شوية وهنا جوناس بصلي وتصدم أول ما شاف شكلي الحقيقي عشان أنا استخدمت كل قوة ساحرة الشر
جوناس عينه برقت من الصدم!!!!

اللقاء في الجزء الخامس ♥
ما تنساش تعليقك الجامد شبهكك عشان أكمل 🤌♥

الجزء الخامس من السلسلة الرابعة القوة الخارقة وغموض كريشنا الموسم الرابع♥

الواطي لما علي فوق بص للغالي بنظره خسيس
اصل الواطي مهما علي برضك معدنه رخيص والغالي ابن الاصول مهما دار بيه الزمن معدنه نفيس
وبنظره واحده من ابن الاصول يرجع الواطي
لمعدنه الرخيص ♥🤌

"للأمانه مفيش ألذ من شعور إنك بتتغير للأفضل، بتشوف نفسك وانت بتكبر عقليًا وتترفع على اشياء وأمور كانت اقل من انك تديها فوق حجمها، تافهه بنظرك وليست من اهتماماتك." 🖤🥲

لا تجعل إسلوبك بالكلام محبط للآخرين
حتى لو كان كلامك واقعياً ...
فغيرك يحتاج الأمل ..
فإما أن تساعده أو تصمت ...💛🌺🥀

مازلت اتعافي من أشياء لم أخبر أحداً عنها ❝

• ‏يااه ع الإنسان إللي تديله أكبر من حجمه ف يتنطط عليك و يفكر نفسه جامد ياااه .

انتوا مبتحبوش اللى يقدركوا ، انتوا بتعشقوا اللى يديكوا على دماغكوا 🖤👌

الجزءالخامس عالم BS 🏹📩📂

أنا بتسمت هنا ورحت متحول تحول ساحرة الشر مادوكا وهنا جوناس كأن فاتح بقه من الدهشة والانبهار!!!

وكان التحول اني طويل جداً وكمان قريب من طول الملك جوناس بشوي يعني بمستوو كتفة كده ولوني أصفر أوى على شكل ذهبي بس بلمعه صفره أوي وفوق دماغي تاج أصفر بيلمع وبيلف فوق راسي بشكل جامد
وعنيا لونه أصفر بيطلع نور ذهبي وتحت صدري في درع قوى جداً لونه اصفرّ شديد وفي 24 وعشرين الماس من الذهب الصافي بيلفوو فوق صدري وسطهم دايرة بتطلع نور شديد وكمان في ايدي سيف ساحرة الشر سيبف الهيب قوة سيف راهيبة جداً وبيطلع نار من قوتة وفي بدلة صفراء فوق جسمى ومفتوحة وشكلها بيلمع من الصفار الي فيها والقوة وكمان وأنا في التحول ده اقدر اتوصل مع الكائن الفضائي بويا الى كأن عامل دمج معيا في السلسلة اللي فااتت وكمان بيتكلم معايا عادي ولو محتاج أقرأ افكار أي حد بويا في لحظة بيخليني أقرأ لافكار بس بويا مش بيشتغل معايا غير وأنا متحول في تحول المقنع أو تحول ساحرة الشر بس معرفش اتوصل معا في العادي البشري وعشان لسع جسمي مش في القوة الزامة

جوناس منبهرر وباين عليها: خخخخخ كسم الفجررر يجدع أي جمدان ده تحول فشيخ الصراحه ما كنتش متوقع أنه يكون بالقوة دي

أنا بيضان: أصبر وهتنبهرر أكتر بس اتقل وهنا أنا كنت بقول زي ما بيقولي عشان يحس إني قوي برضو وما يستهونش بيا

جوناس: رح غمض عينها وفتح الباب وطلع لا فوق كأن حد سحبها وتحرك جوناس و بدأ يدخل

أول ما دخل أنا كمان تحركت معا ودخلت من الباب
وعينك ما تشوف الى النور ده عالم تاني عالم مختلف وبص علي الباب كأن اختفى من وريا وهنا عنيا برقت من الصدمة وبصيت علي جوناس كأن بيضحك وقف بيبصلي بتحدي الى هو أنت مش في قوتي يا كريش
والمكان كأن كلها
شجر وفي مباني كتيره موجوده في المكان وتقريبا حسيت إن في حد عايش في العالم ده يعني العالم ده في حاجة غريبه وفي سماء صافية

جوناس: ده عالم BS في كانائت زي البشر وكمان في إمبراطورية وناس بس يختلف علي البشر الناس هنا الي تنقلت من العوالم التامنية الى بيموت بيجي هنا بيعيش بشخصية تانية والي يقدر يجي العوالم دي أنا ومجلس القوة العليا بس مافيش مخلوق تاني وهنا العالم اسمه BS وده عشان العالم ده سهل

أنا منبهر اوى وتقريبا الموضوع عجبني: أنت ما قولتليش علي الحوار ده أول مره اسمع الكلام ده
منك وبعدين بتقول إن العالم ده سهل معني كلامك في عوالم تانية

جوناس: بظبت ياغالي في كذا عالم تاني وكمان العوالم دي مسيطرة عليها ملك الشياطين وبيقتل فيها آلنآس وعشان كده المملكة السفلية بتبعت الملوك مع أي بطل قوي ودي مهمتنا أنا وباقي الملوك وكمان في ملوك ممكن تموت هنا هيا والبطل وبتروح عالم لاروح

أنا مصدوم: يعني أنت جيبني هنا نحارب صح ونتدرب في نفس الوقت

جوناس: بظبت هنا في وحوش يا كريشنا بتسيطر عليها الشياطين وفي محاربين بتحاربهم هنا ومهمتي انا وأنت هنا نحارب ملك الشياطين ونحرر العالم ده وكده إنت بعد متخوض التجربة دي هتعلم حاجات كتيره وهتبقي في مستوي تاني وبرضو خد بالك ممكن يظهر قدمنا ملك من ملوك الشايطين وده بيعرف يشوف قدراتك ولو أنت أقوى منه بيهرب لو أقل هيحاربك وعشان كده العوالم دي قوية فشخ ولو حسينا بخطر هنفتح البوابة وهنرجع الساحة العامة

أنا بقلق: اأنت بتخوفني لي يعم أنا بدأت أقلق وهنتعامل ازي مع الناس هنا

جوناس: ععادي كانك بتتعامل مع بشر بظبت انت هتحب العالم ده وهيصعب عليك حالهم هم بيكونو عارفين إن احنا جاين نساعدهم وعشان كده بيحولو يعملوو أي حاجه عشانا أنا وأنت وخلي بالك الوقت هنا بطئ جداً يعني يوم هنا بساعة في عالم البشرة فهمت

أنا شبه حزين: فهمت يا جوناس وأنا مستعد هنعمل إيه دلوقتي

جوناس بخبث: أنت بتعرف تتحكم في النار و التلج يا كريشنا صح

أنا فعلاً بعرف أعمل كدة عشان دي من قدرتي في تحول سحرة الشر بس عرف منين أنا ما قلتش الحد!!

أنا: فعلاً بس إنت عرفت منين أصل ما قلتلقش قبل كده حته رمسيس ما يعرفش

جوناس مبتسم: سيبك من عرفت منين تعرف تستخدمهم معا بعض

أنا: فعلاً بعرف استخدمهم مع بعض

جوناس: حول تستخدم عليا كده جرب بكل قوتك وأنت في تحول

أنا بخبث: أنت متاكد بكل قوتي

جوناس مبتسم: هات اخرك وريني هتعمل ايه

فعلاً جوناس اتحرك وكل ده و احنا متحولين لحد دلوقتي ورح بعيد عني بشوية

وأنا رحت ماسك سيف الهيب في ايدي رحت مغمض عيني ومحرك السيف ورميت عليها كورة كبيرة من التلج عشان تجمدة لمدّة 40ثانية وبسرعة رهيب رحت محرك سيف الهيب طلع ششاع نار شديد وفي لحظة كأن وصل الجوناس الي حسيت ما فيش حاجه حصلت في جسمها حته التلج والهيب النار ما عملوش فيه خدش حته وأنا كنت وقف مصدوم

جوناس بزعل: لو دي كل قوتك أنا هزعل بجد

أنا كنت مستخدم حاجة قليلة من قوتي فعلا بس برضو الضربة كانت قوية ده سيف الهيب دي عملت حفرة في لارض تحت جوناس معقولة

بعدت شوية عن جوناس وطلعت الفوق في السماء ورحت محرك سيف الهيب علي شكل دايرة ورحت مبتسم وبسرعة رهيبة كنت محرك كمية رهيبة من التلج بحجم كوكب كامل وموجها علي جوناس وبسرعة كبيرة نقلت كل قوتي السيف وعمل كورة كبيرة من لهيب النار علي شكل دايرة أول ما وصلت كورة التلج جوناس ما كانش عارف يتحرك نهائي وبقي متجمد وغمضت عيني وفتحتها ومبتسم ورحت رمي عليها كورة الهيب وما سمعتش بعدها غير صوت جوناس بيصرخ بكل قوته وحسيت إن لسع مفعول الضربة شغال وعمل حفرة كبيرة وفيها نار مولعه وجوناس وقع علي ركبة وبيصرخ هنا ظهرت عند جوناس وعملت كورة كبيرة من التلج ورميتها علي الحفرة بعد لحظة كأن لهيب النار بقي متجمد وجوناس بقي فحم حرفينا وجسمها كلوو جروح وهوه كأن متحول وتحول تلغي ورجع العادي
روحت مسقف بيدي فوق جوناس و رجع سيلم ولا كأن كأن ميت من شوية وهنا جوناس بصلي وتصدم أول ما شاف شكلي الحقيقي عشان أنا استخدمت كل قوة ساحرة الشر
جوناس عينه برقت من الصدم!!!

جوناس بخوف وقلق وبينهت جامد: خخخخخ كسم دي قوة أي القوة الرهيبة دي أنا مصدوم أنت وصلت المستوي ده ازي أصل المفروض كده أنت تدربني مش أنا ادربك ياعم

أنا: أنا فعلاً لم بكون في التحول ده بكون في حته تاني خالص التحول فشيخ بصراحه أنا مصدوم زيك بس فهمت إن التدريب بيخلي التحول يكون في حته تاني خالص أصل يعني كل ما تدرب بيكون أفضل عشان التحول بيتطور بسرعه رهيبة

جوناس بقلق: حالتك دي تخوف أنت كنت هتموتني دلوقتي أنا حسيت إن دي نهاية وبحالتك دي أنت قدرتك التحكم في نار وتلج دي حاجة مهمه أوي وفشيخها في نفس الوقت يعني كده إنت مش محتاجني يعني كده أنت متدرب وجاهز

أنا بزهق: طيب قوم يلا شوف هنعمل اى عشان أنا محتاج أعرف اكتر عن العالم ده وطبع الناس هنا

جوناس: زي ما قلتلك هنا زي البشر بظبت في كل حاجه الكلام وتعامل والطريقة ولا أسلوب كمان وخلي بالك في هنا متاجر وناس بتبيع وتشتري زي البشر وكمان دلوقتي هنروح المتجر ونشتري. لبس محاربين عشان نبدا نتحرك في الغابات ونصيد الوحوش لحد ما نوصل الجيش ملك الشياطين

أنا: طيب هنجيب فلوس منين ياعم الناصح أنت ناسي مش معانا أي فلوس أصلا

جوناس مبتسم: هنا يا كريش في قطع. من ذهب يعني القطعة الوحدة تشتري لينا انا وأنت لبس وكمان ممكن ناخد باقي هنا العملة معدان ولو معك عملة دهب كده أنت من الناس الغنية والناس تحترمك وعشان نجيب فلوس لازم لاول نقتل وحش أو اتنين

أنا بستغراب: لو قتلنا وحش أو اتنين هنجيب الفلوس منين برضو مش فاهم

جوناس: بص أي وحش فوق مستوي 80 بيكون مهم جداً وفي متاجرة بتشتري منك الجلد بتاع الوحش عشان تعمل منه اسلحة ودروع المحاربين ضدّ جيش الشياطين وبيكون قوي وسميك جداً وبيستحمل كمان وعشان كده هنا المحاربين بتطلع مهمات تجيب جلد الوحوش دي عشان لو حصل هجوم من جيش ملك الشياطين يكونو جاهزين في أي وقت وكمان دلوقتي آلنآس هتشوفنا وهتعرف إن احنه هنا عشان ننقذا العالم بتعهم وأنا معروف هكون الملك وأنت البطل وعشان كده لزم تتعود علي كلمة بطل عشان هتسمعها كتير وبلاش غباووة عشان أنا عارفك

أنا مصدوم حرفينا: تمام هنتحرك من دلوقتي

جوناس: للو أنت جاهز يلا بس أرجع الشكلك الطبيعي والغي التحول

أنا: تمام فعلاً بعد لحظات رجعت الشكلي الطبيعي البشري وكنت خايف بصراحه!!!

و بدأ جوناس يتحرك في الغابة لحد ما وصلنا مكان قريب في مباني كتير وسط اشجار بشكال و أنوع
وكان في بنت صغيره لبسه فستان قصير وشكلها عسل أول ما شفتنا جات علينا
بعد كام لحظة كانت قدمي وبتبصلي ورافعها راسه الفوق

الطفلةبراء: عموو أنت البطل الجاي عشان تموت الشيطان والوحوش صح

هنا جوناس بصلي وأنا بصيت الجوناس!!

انا مبتسم: أيو يا حبيبتي أنا عمو البطل الجاي عشان أنقذ العالم بتعكم وكمان عشان اشوف القمر ده

وحطيت ايدي فوق رأسها مبتسم

الطفلة مبتسمة وبتضحك: أنا فرحانه أوي عموم أخيرا هلعب براحتي وهعمل كل الي نفسي فيها

وبدات تلف وتحرك في الفستان وورافعها رأسه الفوق ومبسوطه اوى

أنا مبسوط عشانها: اسمك أي يعسل

الطفلة براء: أنا إسمي جومانة ياعمو عندي 12 سنة لسع ما دخلتش مدرسة المحاربين

أنا بصيت الجوناس: أي مدرسة المحاربين دي كمان

جوناس: بص هنا لم الطفل يتم 15سنة بيقدم في مدرسة المحاربين ودي بتختبر قدرتهم و بعدين الي ينجح ويعدي يدخل مدرسة المحاربين دي والمدرسة عبارة عن أنك بتروح تخد مهمات تخلصها وترجع المدرسة تسلمها وعلي حسب بقا المهمه بتكون أي في مهمات صعبة ومهمات سهلة وفي متوسطة وكمان في محاربين عاملين فريق ممكن يكون 3اأو 4 أو 2 وعلي حسب المهمات إلى بيخلصوها بيخدو أرباح والمهمات بتكون قتل وحوش قتل قطاع الطرق قتل وحوش الغابة وحاجات تانية

أنا مصدوم حرفينا ومش مسدق أي العالم الغريب ده والحياة الي كلها حرب وخوف وقلق ووأنا مصدوم وقف بص علي جوناس كأن جاي شخص من بعيد

وبدا يقرب مننا أول ما قرب شاف جومانة وندها عليها

الشخص: جومانة تعالي هنا

جومانة: حاضر يابابا أنا هنا جاية

الشخص بيكلمنا أنا وجوناس: أنا آسف لو بنتي عملت صدع وقلق ليكم

جوناس مبتسم: إلا ياغالي دي عسل خالص مافيش أي حاجة حصلت

الشخص: أنا فلوبتير محارب وفارس من فرسان المملكة

وصف فلوبتير طويل جداً ضخم لبس جاكت احمر ومنطلوون أبيض وملامحة بيضة وعيونها خضرها ولبس فوق كتفة رامية اسهام وفي جنبة سيف جامد

جوناس: أنا الملك جوناس من ملوك السابع عناصر وده البطل كريشنا من أقوى لابطال

فلوبتير انحني لينا: أهلا أخيرا وصلتو كنا في انتظاركم كويس انكم وصلتو بالسلامة

أنا: بلاش تعمل كده تاني ما بحبش حد يعملني رسمي من دلوقتي احنا أصحاب يا فلوبتير

فلوبتير مبتسم: شرف كبير ليا طبعاً انى أكون صديق ليك

أنا مبتسم: وأنا كمان ليا الشرف يا فلوبتير

جومانة بتكلمني: عموو عمووو خد التعويذة دي هتحميك من أي حاجة وحشة وعشان تحارب ومحدش يلمسك

أنا نزلت علي ركبي وخدتها منها وكانت ورقة مكتوب عليها تعويذة حفظ سلام وفرجت جداً وعنيا دمعت أول مره حد يقدملي هدية ويخاف عليا بوست فوق راسها

فلوبتير: بعد ازنكم هنستذان أنا وجومانه عشان عندها تدريب

جوناس: خلاص تمام روح أنت واكيد هنتاقبل تاني

فلوبتير مبتسم: بطبع أكيد هنتاقبل تاني بعد ازنكم

فعلاً مشيوو وخد بنته فوق دهرها ومشي بيهااا وهم مبوسطين جداً

جوناس بيبصلي: ساعات المشاعر ببتحكم فينا وبتخلينا نعمل حاجات ما ينفعش نعملها في الوقت ده ذي ما قلتلك هنا الكل ممكن يموت عشان أنت تعيش عشان الكل عارف أنت جاي هنا عشان تموت عشانهم حول تمسك نفسك أكتر من كده شوية لسع في البداية

انا بحزن: فعلاً معك حق أنا أول مره حد يهديني حاجة وحاسس أنه خايف عليا عشان كده

واحنا بنتكلم ظهر قصدنا نور شديد وبعدين قلب دخانه شديدة وتحول النار وظهرت وحدة طويلة و شعرها اصفرّ وعيونها بتطلع نار 🔥وحوليها نار وصدرها كبير جداً وجسمها عريض وضخم وضحكتها شريرة انا حسيت أني خايف أول ما شوفتها

جوناس بتوتر وخوف: دي أكيد ملكة من ملوك ملك الشياطين ومش أي ملكة دي قوية فشخ أنا شوفت قدرتها

أنا بتوتر: هنعمل اى دلوقتي احنا مش جاهزين يا جوناس

جوناس متوتر: مش عارف مش عارف هنعمل أي دي قدرتها فشيخه

أنا من غير اي كلام روحت متحول التحول ساحرة الشر وظهرت بنفس الشكل المرعب وبرضو لس حاسس أنه أقوى مني

جوناس كمان تحول وبقي مرعب

الشيطانة: أنت وهوه جاين عشان تموتوو فعلاً مش هترجعووو عالمكم تانى كنت مستنيكم من زمان بصوت مرعب وضحكة مرعبة فشخ

و بدأت تهاجم علينا بكل قوتها وترمي كور نار مرعبة بسرعة راهيبة كانت وصلتنا أنا وجوناس وخبطت فينا وبعدنا مسافة بعيدة جداً بسبب الضربة الي خلت جسمنا كلوو جروح في التحول
جوناس بيتوجع: حول تصدها لحد ما إفتح البوابة ونرجع الساحة
وفعلا وقفت في ضهر جوناس وهوه بيفعل التعويذة الي هترجعنا وبدات استخدم كل قوتي ووبدات اطلق صوريخ من النار وتلج عليها بكل قوة وبسرعة راهيبة وهيا كانت بتجنبهم بسرعة البرقة وأنا مش رحم نفسي ومش مديها فرصه تقرب مننا وبعطل فيها وفي لحظات حسيت جسمي بيتسحب ومحستش بنفسي وفقدت الوعي
بعد ساعة فوقت لقيت نفسي في الساحة العامة إلى دخلت فيه أول ما جيت وجوناس كأن جسمها كلوو جروح بطريقة راهيبة وأنا تعبان فشخ وفقدت الوعي بسبب القوة الى استخدمتها أول مره أستخدم القوة دي وبطريقة دي وجوناس كأن بيخد نفسه بالعافية وأنا بدأت افوق من الصدمة ورتحت أول محسيت إني في أمان وبعد لحظات من الوقت كان السكوت صاحب الكلمة وأنا بحول استوعب القوة الي شوفتها مش طبيعيّة أي ده بجد دي لو نفخت في عالم البشر تمحيه نهائي في لحظة

أنا متوتر وخايف: أي القوة المرعبة دي يا جوناس أنا مش قادر استوعب هو فعلاً في ناس بالقوة دي انا حسيت إن دي النهاية

جوناس بيكح: دي ملكة من ملوك ملك الشياطين وكمان اقوى الملوك وعندها قدرات فشيخهاا أنا مكنتش متوقع أنه هتظهر بدري كده

أنا: هنعمل ايه دلوقتي مش هنسكت طبعاً في الى بيحصل هناك شوفت الطفلة والفارس فلوبتير كانو فرحانين ازي عشان احنا وصلنا مبالك إن احنا هربنا من أول خطر قرب مننا أنت فاهم يعني أي ملك وبطل يهربووو
كنت بقول بصوت عالي ومتعصب فشخ بسبب الي حصل

جوناس: اهدء وركز معيا و بلاش تتعصب الناس حطت كل لامل فينا يا كريشنا لو وجهنه الملكه دي من غير تخطيط مسبقاً هنموت في لحظات احنا هربنا عشان نلاقي حل عشان نعرف نتعامل مع الوضع أنت فاهم

أنا بغضب: أنت بتقول أي دي ناس هتموت مالهاش أي ذنب أنت عارف أي بيحصل هناك أكيد بتدبح في آلنآس من غضبهاا

جوناس: أصبر هيا فعلاً هتعمل كده هعمل نافذة سحرية وهعرف هيا بتعمل اية

وفعلا جوناس وقف بعيد عني وعمل نافذة سحرية وظهرت الصدمة!!

في نافذة!!

كانت موجوده الشيطانة بقوتها لحد دلوقتي ومسكه الفارس أبو جومانة الى قبلنا في العالم فلوبتير وكانت حاطه رأسه في لارض وجومانه بنته الى ادتني التعويذة هدية بتصرخ

الشيطانة بنظر شر بتقول: لو الملك والبطل بتوعكم ما ظهروش كل عشر دقايق هقتل
وآحد وهبدا بالفارس وبتضحك جامد وبعدين هقتل بنته وبدات تضحك جامد!!!

جوناس متعصب فشخ و قال بصوت عالي وكان بيطلع شطاط من القوة: أنا هروح اقتلها ورح يفتح البوبة رحت مختفي وظهر في وش جوناس وقفت التعويذة بتعت فتح البوابة جوناس بصلي بغيظ وبنظرة غضب

جوناس بيزقني بكل قوته: أنت مش شايف بتعمل أي هتقتل لاطفال والناس

أنا بعصبية: اهدء أنت قولت أنه قوية محتاجة تخطيط يغبي أنت أنا دماغي هتنفجر من التفكير أهدأ

جوناس بعصبية: أهدأ أي أنت مش شايف بتعمل إيه بتقتل آلنآس الى ساعدتنا والبنت الى ادتك التعويذة الى بتحميهاا عشان تحميك أنت لي غبي واناني كده

أنا: أنت مش بتقول الوقت هنا بطيء جداً

جوناس بعصبية: أيو فعلاً عشر دقايق هناك يسوي 16 ساعة هنا أنت عوز تقول أي

أنا بفكر: يعني عشان تقتل وحد قدمها 16 ساعة هنا هروح مشور وهرجع بسرعه
لسه هيفكر يقولي ريح فين كنت اختفيت من قدمها
وظهرت عند الساحر أفا مينا في وشه بظبت كأن بيتدرب وكان مصدوم

أفا مينا مخضوض:في أي يازفت أنت حد يظهر في وش حد بطريقة دي
أنا: اسمع أنا عشان مافيش وقت أنا كنت مع الملك جوناس وهنا حكيتلوو كل حاجه حصلت لحد مرجعنا الساحة
أفا مينا مصدوم: وأنت دلوقتي جاى تعمل ايه هنا مافيش وقت
أنا: أنا جاى عشان تدربني أنا دلوقتي مستعد لزم ملكة الشياطين تموت
أفا مينا: التدريب هيخد وقت كبير يا كريشنا أنت مافيش قدمك وقت
أنا بثقة: تعال معايا ومش هتندم التدريب مش هيخد ساعة بظبت
أفا مينا مش فاهم: هتعمل ايه يعني هتغير قانون الطبيعة
أنا مبتسم: تعال وهتعرف رحت ظاهر غرفة الزمن الى عملها لو متابعين من لأول هتعرفوو
الغرافة دي الزمن ثابت فيها بيتحرك ببط جدآالوقت ثابت ويعتبر الوقت ثابت مش بيتحركك وشكلها يعتبر وسع أمريكا في المساحة ويمكن أكبر كمان ولم بس افكر في الغرفة بتظهر فور
هنا أول ما ظهرت غرفة الزمن أفا مينا وقف فاتح بقه من الداهشه
أفا مينا مصدوم: أي الغرفة دي والحجم الجاحد ده عبارة عن ايه الغرفة دي
أنا مبتسم: دي غرفة الزمن الوقت يعتبر شبه ساكن فيه مش بيتحرك يعني سنة في الغرفه يدوب دقيقة بره الغرفة أو أقل كمان يعني دي الي وصلتني المستوي الفشيخ الى انا فيه ده
أفا مينا وقف فاتح بقه وبيسمع: انت مجنون رسمي أنا لزم أعرف أنت عملتها ازي
انا زهقان: هفهمك كل حاجه في وقتها بس يلا مافيش وقت الوقت مش في صالحي دلوقتي
أفا مينا بجدية: يلا طيب تعال بعدين نتكلم
أنا: يلا بينا عشان أنا علي اخرى
فعلاً اختفينا و دخلنا الغرافة وكان لانبهارر باين علي وجه الساحر أفا مينا

أفا مينا بجدية: أنا هتكلم معاك في موضوع الغرفة دي بعدين يلا جاهز
أنا: جاهز طبعاً يلا بينا
آفا مينا: دلوقتي أنت هتدرب علي الساحر الغامض ده سحر السابع ملوكك سحر قوية جداً وكمان مافيش حد ما بياثرش عليها السحر ده حته أنا بياثر عليا السحر ده وأنت الزم تتعلم السحر ده وبعدين هتقدر تهزم ملكة الشياطين بسهوله
أنا: أنا جاهز فعلاً يلا هعمل أي
افا مينا مبتسم: يلا بينا ياغالي
رح غمض عينه وفاجاة فتح عينه وببصص جنبي لقيت ضربة جات في بطني خبططتني مسافة الف متر وكنت بتوجع جامد وبص علي المكان اللي جات منه الضربة بقيت مصدوم من اللي عيني كانت شيافهه
وحش طويل اوى وعضلاته ضخمهه أوي وصوبع ايده طويلة وكلها عضلات فشخ وشكلها أخضر ولون جسمها تحت أبيض وعريض فشخ وكان وقف ثابت وبصص علي أفا مينا كأن مستني رد فعلا مني وأنا فهمت هو مستني اشوف اعمل ايه
رحت وقف ومتحول تحويل ساحرة الشر مادوكا بكل قوته وكان أفا مينا مصدوم ومش مبين كده وبيبص عليا بنظرة أنت بقيت قوي كده ازي أول متحولت رحت مسرع نفسي بكل قوة عندي ورحت
ضرب الوحش بكل قوة بس الصدمة إن درعي تكسر وتسمرت مكاني قصاد الوحش ومحستش بنفسي غير وأنا مرمي في آخر سور الغرافة وجسمي مدمر حرفينا من الوجع والضربات التلقائية الى خدتها من الوحش احيي ده مش وحش ده خارق فعلاً الوحش وقف فارد درعتها وبيحرك رأسه وبيضحك تقريباً بس مش بيتحرك من مكانه ثابت
وأنا بموت من الوجع والضربات الى اخدتها ورا بعض و أفا مينا بيبص عليا وسرحان

عند أفا مينا بيفكر وسرحان
أي القوة الرهيبة دي وصل المستوي ده ازي الوحش ده في مستوي راهيبة وما يستحملش أي شخص ضرباته وأنا لم كنت بتدرب كنت فقدت الوعي لمدّة ألف سنه كريشنا في حاجه غريبة وعشان كده استدعيت الوحش ده هشوف دلوقتي هيعمل أي

عندي أنا كنت موجوع اوى ومش حاسس بجسمي حرفينا
أفا مينا بيقرب مني وفاجاة كأن عندي
أفا مينا: حول معا تاني ما تستسلمش لسع بدري لو الوحش مات كده تدريبك انتهي

انا بصيت عليها وأنا بنهج ورجعت بصيت علي الوحش وغمضت عيني ورحت مختفي وظاهر وره الوحش
ولسع هضرب الوحش لقيت نفسي اخر الغرفه وتخبطت جامد في السور وبطني مفتوحه من نحاية التانيه من
الضربة وكنت بصرخ بكل قوتي من الوجع
أنا بصراحه جبت اخرى مش قادر اعمل حاجه معا الوحش العملاق ده
أنا بكح متوجع: هموت حرفينا مش عارف اعمل اى الوحش قوي بغبا يا أفا مينا اعمل ايه
أفا مينا: مافيش قوة في كل العوالم تقدر تدمر العملاق تيدل الوحش ده اسموو العملاق تيدل من المملكة السفلية قوتة كلها بيستمدها من السحر
أنا: السحر يعني العملاق تيدل بيستمد قوتة من السحر
وأنت أول ما وصلنا قلت هعلمك سحر السابع ملوكك يعني كده أنا لزم استخدم السحر عشان الوحش يموت وبكده كل قوته هتنقل ليا فور أو بمعني هتندمج معايا
أفا مين فرحان: بظبت ياغبي وكمان العملاق تيدل هيتوصل. معاك في تخاطر يعني هيكلمك في خيالك زي ما أنت بتكلمني كده وبيمدك مستويات سحر وبيصنع مستويات أكتر كمان
أنا بشغف: يعني هيكون في مستويات من وحد مثلا وكد واتحكم فيهم براحتي
أفا مينا: بظبت كده يلا بقا حول إنك تستخدم السحر بس برضو خد بالك هو كمان بيستخدم السحر ويمكن اقوى منكك

الفتره دي كانت عدة سنتين في الغرفه بمعني دقيقه في عالم البشر أو أقل كمان

بعدت عن الوحش بشوية رحت عامل تخاطر مع بويا الكائن الفضائية أول ما فكرت فيه بدا يتكلم
بويا: هتعمل أي الوحش مهارتها فتاكها وكمان قدرتها فشيخه
أنا: بويا اديني كل قوتك حول تدمجها مع تحول ساحرة الشر مادوكا عشان أبقى في مستوي تانى
بويا مصدوم: ده جنون أصل أنت عارف هتعمل أي جسمك مش في القوة الي تستحمل المستوي ده
انا: اعمل بس زي ما بقلك كده و ابعت كل قوتك

فعلاً بعد ثوني كنت في مستوي تانى خالص الساحر أفا مينا كأن فاتح بقه من بعيد وأنا بقيت مرفوع فوق لارض وحوليا سحاب شديد ونار طالعها من حولياا وفوق دماغي علامة علي شكل السمكة بتلف علي شكل دويرة بشكل سريع فشخ ومطلعه نور ذهبي شديد وأنا بقيت العب بالسحاب والنار بيدي وعملت منهم هجمة مزدوجة وبسرعة راهيبة رحت ضرب بيه الوحش تيدل الى تفشخ أول ما وصلت الضربة وكان بيصرخ بصووت عالي الضربة فضلت مستمره لمدّة خمس دقايق كأن جسم الوحش متاثر جداً وفيه جروح فشيخهاا وبصص علي أفا مينا كأن مندهش ومصدوم وبيبص علي الوحش ويرجع يبص عليا
وأنا كنت مبتسم وبلعب بسحاب والنار في ايدي ومن غير أي تفكير غمضت عنيا وسحبت كل القوة الى معيا وعملت تعويذة السحر لاسود عشان تضعف قوة الضربة خمس اضعاف ودي كانت كل القوة الي معيا يعني ضربة هتكون دمار أول ما الضرب وصلت الوحش المكان ببقي كلها بخار شديد والوحش اتدمر و اختفى من المكان نهائي والساحر افا مينا كأن جسمها كلوو جروح شديدة وأنا كنت رجعت القوة العادية والتحولات اتلغت ورجعت الجسم البشري الطبيعي بس أول ما فتحت عيني حسيت في قوة راهيبة دخلت في جسمي وبعدها صرخت بعلوووو صوتي وفقدت الوعي فور

عند الملك جوناس كأن فتح بوابة عالم BS
وبيحارب ملكة الفوضة من ملوك ملك الشياطين
وكان معا جيش محاربين المملكة وكانوو مفشوخين حارفين من قوة ملكة الفوضة وهجماتها والملك جوناس كأن بينهت وبيكلم الفارس فلوبتير الى كأن بيموت حرفينا

جوناس بيكح: بتستخدم السحر بطريقة راهيبة ما شوفتش حد بيستخدم الساحر بطريقة دي في حياتي كلها
فلوبتير بيطلع في الروح: أنا حطيت ثقتي كلها في البطل الى كأن معاك من أول مواجهة هرب أنا مش خايف من الموت أنا خايف علي بنتي و اهل المملكة

جوناس بصعوبة: كريشنا ما هربش يا فلوبتير كريشنا هيرجع أنا وثق من كده كريشنا هيرجع يخد حقي وحقك أنا وثق من كريشنا

ملكة الفوضة بشجع و بتضحك: هتموتووو كلكم دلوقتي ده آخر الملك بتاعكم الى جاي ينقذكم اهو جاب اخرو وبيموت تحتي والبطل بتاعكم هرب ههههه مش هسيب وحد فيكم
قبل متخلص كلامها كنت ظهرت جنب جوناس والفارس فلوبتير أول ما شافوني ردت فيهم الروح وسندتهم وقفتهم بعيد عني بشوية من غير مارد بكلمة وحده علي أي حد وملكة الفوضة كانت بصه عليا ومندهشه معني كنت بتحول القنع العادي
طبعا الى حصل معا الملك أفا مينا لم فقدت الوعي
هنرجع فلاش باك
أول مافقدت الوعي الملك أفا مينا كأن تعبان فشخ ومنهكك جداً وجسمها كلووو جروح بعد لحظات استعمل السحر و شفاء كل الجروح وقتي ورجع ولا كأن كأن في حاجه أصل ورح جاي عليا و استخدم سحر الفن الفرعوني القديم وده محدش بيعرف يستخدمو غير أفا مينا بس سحر قوي جدا وفعال اول ما ستخدم سحر الفن الفرعوني القديم بدأت افوق وأنا بكح وتعبان وحاسس إن جسمي وجعني جداً وحاسس بحركة في دماغي غير طبيعية
أفا مينا بتوتر: اأنت كويس دلوقتي يا كريش
أنا: حاسس بشعور غريب في جسمي وفي دماغي حركة غريبة
أفا مينا مبتسم: ده العملاق تيدل أصبر لحظات وهيتوصل معاك في تخاطر دلوقتي
أنا بتعب: هو أي حصل أنا فقدت الوعي لي
أفا مينا مبتسم: يغبي أنت مفروض تموت أصل أنت استخدمت كل قوتك أول ما العملاق تيدل خسر قصادك فور اختفى ودخل في جسمك وخلي بالك تيدل عندها وعي زيها زيك زي البشرر عشان تبقا فاهم يعني هيتكلم زيك بظبت

لسع بيكمل كلامها حسيت إن في حاجه بتتكلم في دماغي بتقول كريش كريش كريش غمضت عيني وقولت مين رد.

تيدل: أنا الوحش تيدل أنت فشختني يعم كسم دمغك أي القوة الرهيبة دي أنا متوقعتش تكون كده
أنا مستغرب: أنت بتتوصل معايا كده ازي وبعدين أنا استخدمت كل قوتي أصل ما أنت برضو فشختني أنا مستغرب انت بتتكلم عادي كده ازي كانك انسان بظبت أنت أي حكايتك
الوحش تيدل: أنا من صنع السابع ملوك ملوك العناصر السابعة في المملكة السفلية وأنا اقوة من الملك افا مينا بمراحل
أنا مصدوم: اقوي من مين خخخخخ احا آفا مينا يعني انا دلوقتي اقوة من الملك أفا مينا
الوحش تيدل بيضحك: أيو بظبت انت دلوقتي اقوة من الملك أفا مينا والملك تحتمس لأول جدك بس في المهارة والساحر والقدرت هم اقوة منك بس بعد ما ترفعني المستوي 10هتكون في قوتهم أنت حاليا في المستوي 4 دي حاجه فشيخها إنك من أول مره توصلني المستوي ده وعشان كده انت هتقدر تسكب الحرب بينك وبين ملكة الفوضة في عالم صعوبته BS
انا مصدوم فشخ: اأنت تعرف كمان الموضوع دهأنت فشيخ يعم. علي الطلاق
الوحش تيدل بيضحك: ممش لم تجوز لأول يا سنجل يابائس يبقي بعدين تطلق لسع يا كريشنا في. حاجات أنا اقدر اعملها مستحيل حد يعملها غيري وعشان كده مافيش وقت الملك جوناس لوحدو هناك بيقاتل ملكة الفوضة مافيش وقت لزم تروح أنت بقالك فترة كبيره هنا وجوناس بعد ما مشيت فتح البوابة وبيحارب ملكة الفوضة هو ومحاربين المملكة وهيا فشخهم بسرعة لزم نروح هناك أنت دلوقتي لم تغمض عينك هتلاقيني بتوصل معاك

وفعلا كنت مصدوم من القوة دي وخرجت من تخاطر والملك آفا مينا كان خرج وأنا كمان خرجت بسرعة وكلمت الوحش تيدل فتحلي بوابة عالم BS

نرجع من فلاش باك
ملكة الفوضة بشجع و بتضحك: هتموتووو كلكم دلوقتي ده آخر الملك بتاعكم الى جاي ينقذكم اهو جاب اخرو وبيموت تحتي والبطل بتاعكم هرب ههههه مش هسيب وحد فيكم
قبل متخلص كلامها كنت ظهرت جنب جوناس والفارس فلوبتير أول ما شافوني ردت فيهم الروح وسندتهم وقفتهم بعيد عني بشوية من غير مارد بكلمة وحده علي أي حد وملكة الفوضة كانت بصه عليا ومندهشه معني كنت بتحول المقنع العادي

ملكة الفوضة بغموض: كنت عارفة إنك راجع أنا أول ما شوفتك عرفت إنك مش سهل عشان كده أنا عامله حسابي وبتضحك
رحت طالعه الفوق السحاب وكان في ايدها سيف الهيب ورفعت السيف وضربته في نص بطنهاا وطلع دخان شديد ونار من مكانها والكل كأن فاتح بقه ومصدوم من الى حصل
وهنا حصلت الصدمة وووالكككلل كان مصدوم ومندهش. وومبرق بعنيه.حححتته انا كأن طلع من مكان الدخان!!

😂😂😂قفلهه رررخخمه زعلتني القاء في الجزء التاني من. عالم BS و الجزء السادس من
القصة ♥♥♥

• عجبني
  • حبيته
  • بيضحكني
التفاعلات: ملك البحار, فارس فارس فارس, فحلاوي🔥 و 28 آخرين
عاش يا وحش

• عجبني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...#، الكبير اوي اوي اوي اوي و 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟
تسلم يبرو انك نزلت الجديد

• عجبني
التفاعلات: hani__q, #...EL-MAFIA...#, الكبير اوي اوي اوي اوي و شخص آخر
..
..؟!

دعوني أخبركم
حقيقية

والأهم عليك إلا تتوقع أحداث أي أحداث لأنني بكل تاكيد سأخلاف كل توقعاتك عزيزي القارء "

هيا بنا _
......................
المقدمة ♥
....
هتتعلم تحب وهتتعلم تفارق وتفقد جزء من روحك وتكمل .. هتتعلم من الناس إللي جرحتك وخذلتك
وهتتعلم من إللي إنت جرحتهم..وهتشوف الدنيا وهي بتدور وتعلمك إن الشيء الوحيد الأكيد إن مفيش حال بيدوم ..
هتتعلم يعني إيه ثقة ويعني إيه جدعنه واصول والدروس دي هتتعلمها من الخاين والندل وقليل الاصل قبل الصاحب الجدع ابن الاصول ..
هتتعلم إنك لسه قدامك كتير ولازم تفضل تربي نفسك..وكل ما تتعلم ، هتدرك إنك أمام علم **** قليل جدًا ..
بإيدك وسنانك علشان الناس دي مبتتعوضش .. هتتعلم إن في حياتك مينفعش تسيبها لازم تتبت فيهم ..
وهتتعلم إنك ساعات لازم تفتح الطريق للي عايز يمشي..وإنت قلبك راضي وماشي في سكتك ..
ومن أكبر الحاجات الي لازم تتعلمها إنك تسامح نفسك وتسامح إللي حواليك..وتتعلم إن أكبر كنز لك هي أعمال الخالصة لله..و يكتب لك إنك تعافر في السكة تعافر..ف **** يكتب لك إنك تعافر في السكة ومع الناس الصح وعلشان الهدف الصح !!

كل ما قصدت في جمالها قبل أن تكون بحالة جيدة ، وكلها نور وزرع ورد حلو جدا في مكان قريب جدا وكلها نور وزرع ورد
انا روحت قعدت
أنا مستغرب: أنا مستحيل أسدق عشان ترضي نفسها كل الساحرة وكمان لسع عوزها تعمل أكتر بس أنا مش يسمحلك بكده نهائيًا
أنا افكر وفعلا أنا محتاج
مارفل: ايوة ممكن اتبادل معهم كلهم وأنا قاعدة هنا بس بلاش تلمسهم أو تقرب منهم فاهم
وفعلا بدأت تتحول وانا كنت مندهش من شكلهم ومن جمالهم حرفينا وفيهم بنات صغيرة وباين عليهم الحب وعنيهم بتلمع كنت مندهش جدا من جمالهم وبعد فترة رجعت مارفل لشكلها الطبيعي وقالت

مارفل: أول ساحرة ظهرت ليك هيا بيلاتريكس ساحرة الغرور ودي مستعده تعمل أي حاجه من أجل ترضي غرورها وتاني شكل كان لي روزالينا ساحرة الجشع روزالينا بتعمل ايه حاجه من اجل أنه ترضي جشعها المعرفة كل شئ
والشكل الثالث كانت مادوكا كانامي ساحرة الشر اللي صنعت الشر والعدوه بين الملوك عشان ترضي غلها و الشكل الرابع كانت ملافسينت ساحرة الشهوة ودي كانت بتعمل كل حاجه عشان تجمع الحب وهيا من صنعتها والشكل الخامس كانت أميرة بيتش ساحرة الغضب كانت ديمان بتشفي الجرحي في منطقة الحرب وتشفي الجنود القتلي وكانت جميلة جدا ذي ما أنت شوفتها والشكل السادس كانت كرملة ساحرة الكسل
وعشان تكون مرتاحه نقلت تنين الهيب النار الي ما وره الجبال وعالم التننين أجمع الي العالم السفلي والشكل السابع كانت مرلين ساحرة الفخر ودي كانت بتحمي كل الملوك والعوالم من أجل رفع من قدوتها عند الملوك والشعب وكانت تفتخر بكده

أنا كنت فاتح بقي ومندهش من عظمة الكلام ومش عارف اسيطر علي نفسي من جمالهم الطبيعي وكنت مصدوم جدا من مارفل كانت طبيعية جدا ومش باين في عنيها الشر نهائي وما كنتش فاهم ليه الكل كان بيقول عنها شرنيها

مارفل: أنت الوحيد اللي في جميع العوالم اللي عندك القدرة دي وكمان مفعلة ومن وأنت لسع طالع من بطن امك الملكة تي
مارفل: ما تقلقش هو تقريباً كده في عالمك الوقت وقف يعني لسة أنت في أول لحظة يعني هتفوق ولا كاني حصلت حاجه
مارفل: أول ما تطلع هتنسي كل حاجه حصلت بينا وكمان خد بالك من نرمين وجوناس عشان وجودهم جنبك في الوقت القادم مهم جدا ليك عشان الجاي مش سهل عليك
أنا هنا كنت خلاص هتكلم وفاجاة رجعت مكاني في منطقة العجائب وكان جوناس ونرمين جاين عليا وبيقولو
لاتنين : حاسب يا كريش وفي الوقت ده كان السيف اخترق بطني ورحت في لاغماة لكن بعد فترة قصيرة قومت من تانى بس المفاجأة كانت هنا إني كنت موت ورجعت تاني من الموت بس رجعت قبل ما دخل القلعة ونهاجم امون يعني كل حاجة اتغيرت وماكنتش فاكر حاجه خالص غير إن امون ضربني بسيف الساحرة الملعونة قولت هسال جوناس ونرمين وهشوف هل ده حقيقي أو كان حلم
أنا هنا اتصدمت وتاكدت إن فعلاً أنا لو موت هرجع عند نقطة محدد سابقة يعني هنعيد حرب العجائب تاني مع امون وهنا أنا كنت متوتر جدا ومش فاهم جاحه ولا فاكر أي حاجة
أنا: اها صح كنت بقول إن لزم امون يبعد عني في الحرب دي أنا مش هقاتل امون هبقي مع الجيش
نرمين مصدومة: أيو فعلاً بس دي قوة الساحرة مادوكا كانامي ساحرة الشر وما محدش يمتلك القوة دي غيرها وبتسيطر علي الشخص بيها يعني لو الشخص مات هيرجع تاني من الموت بس هيكون عند نقطة محدده من حياتة السابقة
هنا أنا فهمت إن أنا كده متسيطر عليا من ساحرة الشر مادوكا كانامي وبكده ممكن اقتل امون بما أنه من عبيد الساحره مارفل

انا: أنا عوزك أنت ونرمين تقودو الحرب دي وكمان أنا هشارك من بعيد المهم إن امون يموت قبل ما يوصل ليا فاهمين

أنا كده بدات افهم حاجات كتيره بس مش فاكر أي حاجة بس حاجة حلوة إن انا بقيت برجع من الموت وكمان برجع في نقطة محدده من الماضي بكده لو موت ورجعت هقدر اغير حاجات كتيره دي حاجة جامدة يمااا نفسي اشوفك يا مادوكا كانامي ساحرة الشر عشان اشكرك علي الهدية دي بس أكيد هيكون في ماقبل في الحوار بس خليني وركي لحد منشوف أي حوارك
جوناس: مولاي ماتقلقش الحرب بتعتنا بس المشكلة في تحول امون تحول ساحرة الحسد مارفل تحول قوي جدا بس تقريباً أنا وترمين هنقدر نسيطر علي الوضع بطريقة ما
انا: امون مش هيموت غير علي ايدي بس مش عوز اشتبك معها من أول الحرب عوز شوية وقت عشان اقضي علي جيشها لأول وبعد كده هرجع معكم وهخلص عليها
جوناس: طيب ما متقول الحوار عشان نفهم هنلعب علي اي عشان نعرف نلعب علي المكشوف مش نلعب علي المخفي
أنا: اتقل عليا وهتفهم نش هعرف احكي أي حاجه غير لم امون يموت غير كده مستحيل اقول حاجه فاهم
نرمين بتلمح: مش تقريباً ده اكيد والمهم امون دخل القلعة من ساعة هنحشد دلوقتي ولا هنعمل أي
أنا: لا هنحشد وقتي يلا احشدي بسرعه واستخدمي هجوم الوحوش قبل أي اصتدم مع دفاعات جيش امون
وفعلا بعد لحظات كانت الوحوش بدأت تحرك بسرعة رهيبة علي دفاعات جيش امون وأنا ونرمين وجوناس خلفهم علي طول بجيش 150مليار وبعد لحظات كانت الوحوش عملت اشتباك دمار وتقريبا وقع من دفاعات جيش امون عدد كبير وبعد هجومهم بلحظات كنت انا وصلت وسط جيش امون وعملت تحول المقنع وعملت موجه كبيره قوي من لهيب النار ورميتها عليهم ومات عدد كبير جدا منهم وعند امون كان ييحول يهرب من نرمين وجوناس اللي كانو حطين عليها بطريقة ما تتوصفش عكس المره السابقة أو تقريباً امون لسع مش عوز يتحول
عندي انا جاتلي فكره جامده قولت مدام دول جنود عليهم العنة اعمل عليهم سحر التحول وفعلا بدأت أنفذ الطريقة ورحت عمل رموز سحر التحول وقولت
ㅎㅛㅕㅑㅐㅌㅇㄹ리ㅓㅎㄱㄷㅁㄴㅊ퐤ㅐ
وبعد ما قولت كده جات اشاعة نور شديدة ونزلت علي كل الجنود وفي خلال دقايق كان كل الجنود بتركع ليا وبصيت علي امون لقيته تعصب جامد ورح عمل تحول الشيطان الملعون وبقي حجمها أكبر مرتين من المره السابقة وهنا أنا كنت متفاحاة من القوة دي ورح ضرب نرمين برجلها طارت اخر الدنيا ورح ضرب جوناس طار في آخر القلعة من شدة الضربة وبحركة وحدها كنت محرك كل الجيش في وقت وحد عليها وكان بيقتل فيهم بجنون رحت مطلع سيف ساحرة الشر اللي متابع من السلسلة لاولة هيعرف السيف ده بيعمل أي
أول ما سحبت السيف وبقي في ايدي رحت مختفي وظاهر وسط الجيش ورحت عامل التحول الحديد تحول ستورم التحول ده عبارة عن دمج بين تحول الفضاء وتحول المقنع بس بطريقة السحر الملعون ودي اقوي من لأول بطريقة رهيبة واجمد حاجه فيها إني بكون بحجم اضعاف اضعاف العادي وبسرعة البرق كنت اعلي من امون في الحجم وكان هيتجنن وبد يتحرك عليا بسرعة رهيبة وكنت شايفة جاي ورح ضربني في بطني بقوة جبار ورح سحاب سيف ساحرة الحسد مارفل وجاي يضريني رح التحول تلقائي طلع سيف ساحرة الشر بس المره دي غير كل مره السيف كأن اسطوري وبيلمع بطريقة رهيبة وكان حجمها اضعاف لأول وكمان بيحارب تلقائي وسريع جدا ومطلع نور اصفر جامد وهنا امون شكلها قلب الوان وقال
امون: السيف ده بتع ساحرة الشر مادوكا ومافيش حد قدر يستحوذ علي السيف أول مره اقابل حد مستحوذ علي السيف
أنا بضحك بشر: واخر مره يا امون ورحت ضرب امون بكل قوة بسيف ساحرة الشر وفي لحظة امون شكلها تحول وبعد لحظة كمان بقي عبارة عن غبار و بعد الحرب الطويلة دي رحت وخد نفس عميق ورجعت لشكلي الطبيعي وكان مات جنود كتيره جدا في لحظة هجومي علي امون وده خلاني حزين بسبب كده ولقيت نرمين وجوناس فيهم اصبات كتيره وجروح وجاين عليا
أنا: السيف ده لم كنت بقتل الوحوش في القلعة في انجلتر وكنت بتدرب عليهم كسبتها اسطوري واشتغلت عليها بالسحر الملعون وعملت منه تحول وبعدين عملتلهم دمج زي ما أنتي شايفة دي النتيجة

أنا: كان في كتاب عنها في غرفة الزمن بتعت جدي الملك تحتمس من فترة وتعلمت منها وكمان الملك رمسيس كأن بيعلمني استخدمها ازي دي كل الحكاية
نرمين: مش هسالك ريح فين عشان عارفة دماغك عموم أنت حاليا اللي امبراطور يعني في لامان ولزم تيجي بسرعه عشان ترتب مركز الأبعاد
وفعلا بعد لحظات اختفت هيا وجيسون وبعدهم أنا خفيت الجيش الباقي في غرفة التخفي وأنا كمان اختفيت!!!!

عند الملك تحتمس الاول كان عامل تجمع مع كل ملوك لابعاد وكان موجود الملك بيشوي وفارس والملكة جاكلين وعلاء الدين وتحتمس التاني و احمس لأول وبطليموس وسمير وكايا و كايسين و

تحتمس الاول: النهاردة هتبان نتيجة الحرب بين كريش وامون وعشان كده هيبان برضو ترتيب لابعاد وعلي حسب القوة بتعت البعد هيتحسب ترتيبهم فاهمين ولا

وفاجاة وسط الكل ظهر جوناس ونرمين ونرمين أول ما شفت فارس حضنتو بلهفه وهو كان مبسوط بيها جدا

فارس بيضحك
نرمين: كريشنا قتل امون وكمان كريشنا حصل علي سيف ساحرة الشر مادوكا وكمان السيف اسطوري وكمان عمل تحول ليه خاص ودمج بالتحول القديم وبقي معها تحول ساحرة الشر كامل
جوناس: نرمين معها حق كريشنا مات بسيف ساحرةالحسد مرفل بس رجع تانى ورجع معها الزمن لنقطة محدده من البداية وأنت عارف إن انا ونرمين من نسل الساحرة عشان كده لم هو مات ورجع الذكريات ما تمسحتش من الذكره عندنا لكن لو حد من عالمكم كان معها كانت ذكرياته هتتمحي

كان موجود الملك رمسيس والملك توماس والملك اسكندر والملك كسوس والملكة الساحرة فلومينه
والملك كين ملك الحجارة
انا كنت مصدوم من ردت فعله: أنت قولتلي لم تفوز أول حاجه تعملها تيجي هنا وأنا بحبك وبحب اسمع كلامك

كين ملك الحجارة : مرفل عارفة قوة كريشنا عشان كده بتستغل ده بس علي طريقة ساحرة الشر مادوكا

كسوس: في حل تاني أنا سمعت عن كلام من جدي لاكبر إن لو ساحرة الشر وقعت في حب شخص ممكن تديها كل قوتها وتساعده في اي حاجه

الساحرة فلومينه: وأنا كمان سمعت عن لاسطوره دي وكمان فهمت إن هيكون في حرب بين كل الساحرة الثامنية بسبب ذلك الشخص

رمسيس بيفكر: كلامكم مقنع جدا كل حاجه حصلت بتقول كده بس في حاجه أنت مخبيه يا كريش

أنا بحذر: حقيقي حصلت معيا في الحرب مع امون وعرفت نقط ضعفها وهزمتها بسبب إني كنت عارف هو هيعمل أي

كسوس: بلعكس يا رمسيس كريشنا في أمان عشان كده كل الساحرة بتحول تساعدة واكيد في سبب كبير بيخليهم يعملو كده

اسكندر: بسبب الحب أنت ذلك الشخص اللي كل الساحرة منتظرها عشان كده الكل ببساعدك والمفروض أنت تختار ما بينهم

انا: بص هقلكم حاجه انا حاليا بقيت مسوال من شعوب وممالك كبيرة عشان كده هسيب الموضوع ده يمشي مع نفسها وهركز في قيادة المجلس لاوسط وبعدين هنرجع نتكلم

تحتمس أول ما شفني فرح
وكذلك بيشوي و جاكلين وسمير وعلاء الدين كلهم حسيتهم ارتاحو أول ما ظهرت وسطهم وبدا الكلام جدي تحتمس وقال

وهنا أنا تكلمت: اولآ انا عملت إحصاء الكل بعد في الحرب وكده كل وحد هيحتفظ بترتيبو ده ترتيب ابعادكم من النهارده وبكده انا ما ظلمتش حد فيكم
فاهمين

أنا: مش مستني أعرف منك ابنه حاليا في التدريبات مع قائد الجيش بس ابنه مش هيحكم في الوقت الحالي عشان يعتبر ابوها خاين لكن في المستقبل لو اثبت ولاو المجلس والمملكة هيمسك مكان فارس الكلام مفهوم

أنا: بحزن معك حق أنا لزم اقضي وقت مع أمي وكمان اميرة وحشتني أوي أوي أوي أوي أوي أوي يجدي نفسي اشوفها

وفضلت حضانني بطريقة رهيبة وفضلت تبوس فيا حتي شفيفي بقيت تبوسني بطريقة رهيبة وبتقول

وحسيت بحاجة غريبة جدا وصوت جميل جدا بيقول او احبك كريش او احبك كريش وفاجاة الصوت قرب وكانت الصدمة 😦😦😦😦😦
جزء احداثه متوسطه بسبب عدم دقه التفاصيل ورجعت تاني للاخطاء الإملائية بشكل كبير
ارجو التركيز ف الكتابة وواثق انك تقدر تقدم حاجه بقوة الاجزاء اللي فاتت

• عجبني
التفاعلات: hani__q, #...EL-MAFIA...#, الكبير اوي اوي اوي اوي و 2 آخرين
ياخي ابو ام العظمه عاش والجزء الجديد امتا

• عجبني
جزء حلو بس في أخطاء املائية بس اتاخرت علينا علي فكرة

• عجبني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...#, الكبير اوي اوي اوي اوي, 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟 و شخص آخر
➤السابقة

..
..؟!

دعوني أخبركم
حقيقية

هيا بنا _
......................
المقدمة ♥
....

انا روحت قعدت
أنا افكر وفعلا أنا محتاج

ㅎㅛㅕㅑㅐㅌㅇㄹ리ㅓㅎㄱㄷㅁㄴㅊ퐤ㅐ

فارس بيضحك

والملك كين ملك الحجارة

تحتمس أول ما شفني فرح

فاهمين

عاش يابطل كمل بس متتاخر علينا

• عجبني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...#, الكبير اوي اوي اوي اوي, 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟 و شخص آخر
قليل اوووي الجزء ياسطا

• عجبني
عاش أمتي الجديد

• عجبني
عااااااااش جزء جاااااااااااامد فشششششششخ ومنتظرين الجديد يابرو

• عجبني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...# و 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
جزء احداثه متوسطه بسبب عدم دقه التفاصيل ورجعت تاني للاخطاء الإملائية بشكل كبير
ارجو التركيز ف الكتابة وواثق انك تقدر تقدم حاجه بقوة الاجزاء اللي فاتت
بص هقلك حاجه انا فعلاً قصرت في الجزء ده في لاخطا بس غصب سدقني أنا استعجلت غشان اوفي بوعدي ودلوقتي غير لاول
لاول كانت لاحدث سهله جدا
دلوقتي بقيت صعبة وعشان تكمل بنفس النمط بتخد وقت جاحد منك وغير وقت الشغل انا شغال كهربائيّ وقت شغلي 12ساعة هحول الجزء الجاي يكون كبير ومن غير أخطأ نهائي

وشكر لكل وحد قال كلمة حلوة او نقد 🫂♥🔐

• عجبني
التفاعلات: عزيز عزيزى, #...EL-MAFIA...#, الكبير اوي اوي اوي اوي و 3 آخرين
بص هقلك حاجه انا فعلاً قصرت في الجزء ده في لاخطا بس غصب سدقني أنا استعجلت غشان اوفي بوعدي ودلوقتي غير لاول
لاول كانت لاحدث سهله جدا
دلوقتي بقيت صعبة وعشان تكمل بنفس النمط بتخد وقت جاحد منك وغير وقت الشغل انا شغال كهربائيّ وقت شغلي 12ساعة هحول الجزء الجاي يكون كبير ومن غير أخطأ نهائي

وشكر لكل وحد قال كلمة حلوة او نقد 🫂♥🔐
العفو يا عالمي النقض بيبقى عشان تحسن اكتر من مستوى الكتابة والتفاصيل مهمه ف اي قصة وانت بجري ف مشاهد المفروض تكون اوضح عشان توصل للقراء وخد وقتك عادي بس اهم حاجه لما تنزل جزء تبقى نازل بتقلك

• عجبني
جميل جدا يا فنان كمل ع كدة احنا نصحح الاخطاء الناس دى مش فاهمة الكتابة بسرعة رأوالضغط بيلغبط وانت تمام كمل ومستنيين الجديد عشان النهاية تهيج الصراحة هههههههههههههه

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...#، الكبير اوي اوي اوي اوي و boya brat
جااااااااااااااااااااااااااا
ااااااااااااااااااااااااااااااااا
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامد

😍😍😍ياااخووووويييياااااا😍😍😍

وفي انتظااااااااار كل جدييييييييييييد😂😍😍

• نار ياحبيبي نار
  • عجبني
التفاعلات: الكبير اوي اوي اوي اوي و boya brat