NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا | السلسلة الرابعة | _ حتى الجزء الخامس 5/10/2023

لا أصبر عليا النهارده لاتنين يوم الخميس الساعه عشره بليل هنزل
تمام يابوب مستنيك بس يكون جزء كبير

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...#، العنتير و mahmoud258
عوز اقلك إن انا راجع بحاجه جامد اوى اوى اوى
اشطا جدا بس لو مكنش جامد هتنزل جزل تاني او تالت 🙂😂

وخليك جدع ونزل الجزء الساعه ٩

وخليك جدع ونزل الجزء الساعه ٩
اعتبره حصل الساعة 9 يوم الخميس ويمكن يكون بدري بس بجد مش تشكير أنا كتب جزء أنا لحد دلوقتي منبهر بيا ههههه

• بيضحكني
التفاعلات: العنتير
اعتبره حصل الساعة 9 يوم الخميس ويمكن يكون بدري بس بجد مش تشكير أنا كتب جزء أنا لحد دلوقتي منبهر بيا ههههه
تسلم يابوب تمام مستنينك

• حبيته
التفاعلات: boya brat
اخويا كريس الي بيقدم عظمه ...كل سنه وانت طيب

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: boya brat و العنتير
تمام يابوب مستنيك يكون جزء كبير
نزلت الجزء بدري عشان ده يعتبر تلخيص عن حياة الساحرة والساحر رمسيس لاول عشان اللي فات حاجه والجاي حاجه تاني خالص وهتشوفو بنفسكم في الجزء ده هتلاقي اختلف جبار

تم الدمج ..
:
:
بالتوفيق فى القادم

• حبيته
احلي علي الاحلي

• حبيته
نزلت الجزء بدري عشان ده يعتبر تلخيص عن حياة الساحرة والساحر رمسيس لاول عشان اللي فات حاجه والجاي حاجه تاني خالص وهتشوفو بنفسكم في الجزء ده هتلاقي اختلف جبار
عاش يابا بس الجزء فاجر جدا بس صغير

• حبيته
عاش بس يرت ما تتاخرش علينا

➤السابقة

السلسلة الرابعة من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا

💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮
..
عليك أن تكون حذر عندما تقرء فبعض
المشاهد ستجعلك تود تحمل سكين
وتطعن من جانبك من شدة الغضب
..؟!
وايضا عليك أن تتحله بالصبر
فبعض أبطالنا سيجعلونك تصاب بالجنون. "

ولا تصدق كل شي تقرئه هنا فاصبع القصص
غير واقعيه ولا تحدث الا في خيال اللعين ..؟

دعوني أخبركم
حقيقية
ومازالت تحدث في الوقت الحالي "!

والأهم عليك إلا تتوقع أحداث أي أحداث لأنني بكل تاكيد سأخلاف كل توقعاتك عزيزي القارء "

وأن تربط بين أن تربط بين حزام الأمان لأنكم
علي وشك الأقلاع إلي سلسلة خيال فريده من نوعها
هيا بنا _
لكن لاتنسوا أنني حذرتكم .....؟!
......................
المقدمة ♥
....
متنسوش تشجعوني بالايك والكومنت .. ♥
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
"طول ما انت عايش هتفضل تتعلم"
هتتعلم إن مش كل حاجة حلوه لازم تدوم ...
البحث عن شرحه **** وهتكون مراحل في حياتك.
هتتعلم مين إللي تبكي على كتفه وهتتعلم إن ساعات لازم تمسح دموعك بإيدك انت وبس ..
هتتعلم تحب وهتتعلم تفارق وتفقد جزء من روحك وتكمل .. هتتعلم من الناس إللي جرحتك وخذلتك
وهتتعلم من إللي إنت جرحتهم..وهتشوف الدنيا وهي بتدور وتعلمك إن الشيء الوحيد الأكيد إن مفيش حال بيدوم ..
هتتعلم يعني إيه ثقة ويعني إيه جدعنه واصول والدروس دي هتتعلمها من الخاين والندل وقليل الاصل قبل الصاحب الجدع ابن الاصول ..
هتتعلم إنك تعيش بشوية تشوهات جوا نفسك بس عادي ، مش عادي !! كله خير ..
هتتعلم إنك لسه قدامك كتير ولازم تفضل تربي نفسك..وكل ما تتعلم ، هتدرك إنك أمام علم **** قليل جدًا ..
بإيدك وسنانك علشان الناس دي مبتتعوضش .. هتتعلم إن في حياتك مينفعش تسيبها لازم تتبت فيهم ..
وهتتعلم إنك ساعات لازم تفتح الطريق للي عايز يمشي..وإنت قلبك راضي وماشي في سكتك ..
ومن أكبر الحاجات الي لازم تتعلمها إنك تسامح نفسك وتسامح إللي حواليك..وتتعلم إن أكبر كنز لك هي أعمال الخالصة لله..و يكتب لك إنك تعافر في السكة تعافر..ف **** يكتب لك إنك تعافر في السكة ومع الناس الصح وعلشان الهدف الصح !!

أنا مش عارف مالى بس مليش مزاج أكمل حياتي😐
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
الجز لاول «رحلة السحر الملعون»

النهاية 🔚كانت إصابة كريشنا بسيف امون الملعون من سحر مارفل ساحرة الحسد

كل ما قصدت في جمالها قبل أن تكون بحالة جيدة ، وكلها نور وزرع ورد حلو جدا في مكان قريب جدا وكلها نور وزرع ورد
مارفل: تعال اشرب القهوة معيا
أنا: أنتي مين وأنا هنا بعمل أي
مارفل بتضحك: تعال اقعد وهتفهم
انا روحت قعدت
مارفل: خد أشرب القهوة دي
أنا من غير ما ترد شربت وبصوت عالي: أنتي مين
مارفل بتضحك جامد: أنت بتشرب حاجه مديهالك ساحرة
انا اتصدمت: أي ساحرة انتي !!!
مارفل بتضحك جامد: ايو أنا ساحرة الحسد مارفل
أنا بصوت عالي: أنتي عوزه مني وأنا هنا بعمل أي
مارفل: أنت هنا من نفسك بتعمل أي عشان تعرف أنت تقدر تعمل أي
أنا: مش فاهم تقصدي أي
مارفل: أنت اللى جيت هنا بنفسك وأنت في حاجه فيك بتربطك بيا وعشان كده أنت هنا
أنا مستغرب: أنا مستحيل أسدق عشان ترضي نفسها كل الساحرة وكمان لسع عوزها تعمل أكتر بس أنا مش يسمحلك بكده نهائيًا
مارفل: أنا محتجك أنت محتاجني في حياتك.
أنا افكر وفعلا أنا محتاج
أنا: طيب أنتي عندك أي ممكن اعرفها
مارفل: أنت عوز تشوف باقي الساحرة
أنا: هو ده ينفع
مارفل: ايوة ممكن اتبادل معهم كلهم وأنا قاعدة هنا بس بلاش تلمسهم أو تقرب منهم فاهم
أنا: فاهم
وفعلا بدأت تتحول وانا كنت مندهش من شكلهم ومن جمالهم حرفينا وفيهم بنات صغيرة وباين عليهم الحب وعنيهم بتلمع كنت مندهش جدا من جمالهم وبعد فترة رجعت مارفل لشكلها الطبيعي وقالت

مارفل: أول ساحرة ظهرت ليك هيا بيلاتريكس ساحرة الغرور ودي مستعده تعمل أي حاجه من أجل ترضي غرورها وتاني شكل كان لي روزالينا ساحرة الجشع روزالينا بتعمل ايه حاجه من اجل أنه ترضي جشعها المعرفة كل شئ
والشكل الثالث كانت مادوكا كانامي ساحرة الشر اللي صنعت الشر والعدوه بين الملوك عشان ترضي غلها و الشكل الرابع كانت ملافسينت ساحرة الشهوة ودي كانت بتعمل كل حاجه عشان تجمع الحب وهيا من صنعتها والشكل الخامس كانت أميرة بيتش ساحرة الغضب كانت ديمان بتشفي الجرحي في منطقة الحرب وتشفي الجنود القتلي وكانت جميلة جدا ذي ما أنت شوفتها والشكل السادس كانت كرملة ساحرة الكسل
وعشان تكون مرتاحه نقلت تنين الهيب النار الي ما وره الجبال وعالم التننين أجمع الي العالم السفلي والشكل السابع كانت مرلين ساحرة الفخر ودي كانت بتحمي كل الملوك والعوالم من أجل رفع من قدوتها عند الملوك والشعب وكانت تفتخر بكده
واخير أنا مارفل ساحرة الحسد اللي بتقدر تسيطر علي كل دول

أنا كنت فاتح بقي ومندهش من عظمة الكلام ومش عارف اسيطر علي نفسي من جمالهم الطبيعي وكنت مصدوم جدا من مارفل كانت طبيعية جدا ومش باين في عنيها الشر نهائي وما كنتش فاهم ليه الكل كان بيقول عنها شرنيها

أنا: هو أنتي تعرفي حاجه عن سبب رفع قوتي بشكل السريع ده واي نوع الموهب اللي عندي
مارفل: أنت عندك موهب كتيرها واهم موهبة إنك بترجع من الموت ياكريش
أنا بصدمة: أي بتقولي أي برجع من الموت!!
مارفل: أنت الوحيد اللي في جميع العوالم اللي عندك القدرة دي وكمان مفعلة ومن وأنت لسع طالع من بطن امك الملكة تي
أنا: وأنتي كمان تعرفي أمي
مارفل: أنا أعرف كل حاجه يا كريش وبلاش تفهم كل حاجه في أول مره نتقابل فيها
أنا: طيب هشوفك تاني ازاي
مارفل: أنت لم تعوز تشوفني هتيجي هنا تاني حاول بس وأنت هتيجي
أنا: كده هرجع تاني الحيآة طبيعي
مارفل: ما تقلقش هو تقريباً كده في عالمك الوقت وقف يعني لسة أنت في أول لحظة يعني هتفوق ولا كاني حصلت حاجه
أنا: محتاج اشوفك تاني قريب عشان افهم منك اكتر عن حياتي
مارفل بتضحك: هتفهم ما تستعجلش علي المعرفة
أنا: هو أنا لم اطلع من هنا هفتكر حاجه
مارفل: أول ما تطلع هتنسي كل حاجه حصلت بينا وكمان خد بالك من نرمين وجوناس عشان وجودهم جنبك في الوقت القادم مهم جدا ليك عشان الجاي مش سهل عليك
أنا هنا كنت خلاص هتكلم وفاجاة رجعت مكاني في منطقة العجائب وكان جوناس ونرمين جاين عليا وبيقولو
لاتنين : حاسب يا كريش وفي الوقت ده كان السيف اخترق بطني ورحت في لاغماة لكن بعد فترة قصيرة قومت من تانى بس المفاجأة كانت هنا إني كنت موت ورجعت تاني من الموت بس رجعت قبل ما دخل القلعة ونهاجم امون يعني كل حاجة اتغيرت وماكنتش فاكر حاجه خالص غير إن امون ضربني بسيف الساحرة الملعونة قولت هسال جوناس ونرمين وهشوف هل ده حقيقي أو كان حلم
جوناس: مولاي مولاي
نرمين: كريش أنت سامع كريش
أنا: ايو معكم هو في أي حصل
نرمين: ولا حاجه أنت لسه كنت بتقول ان الخطة هتكون وبعدين ساكت وما كملتش الكلام
أنا هنا اتصدمت وتاكدت إن فعلاً أنا لو موت هرجع عند نقطة محدد سابقة يعني هنعيد حرب العجائب تاني مع امون وهنا أنا كنت متوتر جدا ومش فاهم جاحه ولا فاكر أي حاجة
أنا: اها صح كنت بقول إن لزم امون يبعد عني في الحرب دي أنا مش هقاتل امون هبقي مع الجيش
جوناس مستغرب: أمر مولاي هنعمل كده بس أنت في حاجة معك
أنا: لا جوناس أنا تمام بس عوز اسالكم عن حاجه
نرمين: اسأل
أنا: هو في حد ممكن يرجع من الموت
نرمين مصدومة: أيو فعلاً بس دي قوة الساحرة مادوكا كانامي ساحرة الشر وما محدش يمتلك القوة دي غيرها وبتسيطر علي الشخص بيها يعني لو الشخص مات هيرجع تاني من الموت بس هيكون عند نقطة محدده من حياتة السابقة
جوناس: وكمان يقدر يسيطر علي عبادة الشيطان أو العبدالملعونين من الثامن ساحرت
هنا أنا فهمت إن أنا كده متسيطر عليا من ساحرة الشر مادوكا كانامي وبكده ممكن اقتل امون بما أنه من عبيد الساحره مارفل

انا: أنا عوزك أنت ونرمين تقودو الحرب دي وكمان أنا هشارك من بعيد المهم إن امون يموت قبل ما يوصل ليا فاهمين
نرمين: أمرك مولاي
جوناس: أمرك مولاي

أنا كده بدات افهم حاجات كتيره بس مش فاكر أي حاجة بس حاجة حلوة إن انا بقيت برجع من الموت وكمان برجع في نقطة محدده من الماضي بكده لو موت ورجعت هقدر اغير حاجات كتيره دي حاجة جامدة يمااا نفسي اشوفك يا مادوكا كانامي ساحرة الشر عشان اشكرك علي الهدية دي بس أكيد هيكون في ماقبل في الحوار بس خليني وركي لحد منشوف أي حوارك
نرمين: هنتحرك كمان شوية مولاي
انا: تمام كوني جاهزة الحرب دي صعبة
جوناس: مولاي ماتقلقش الحرب بتعتنا بس المشكلة في تحول امون تحول ساحرة الحسد مارفل تحول قوي جدا بس تقريباً أنا وترمين هنقدر نسيطر علي الوضع بطريقة ما
انا: امون مش هيموت غير علي ايدي بس مش عوز اشتبك معها من أول الحرب عوز شوية وقت عشان اقضي علي جيشها لأول وبعد كده هرجع معكم وهخلص عليها
نرمين: انا ما بقتش فاهمك علي فكره هو أي الكلام
أنا: هتفهمي كل حاجه في وقتها بس اتكي علي الصبر
نرمين: مش مرتاحه ليك
انا بضحك: بعد الحرب هفهمك كل حاجه أنتي وجوناس
جوناس: طيب ما متقول الحوار عشان نفهم هنلعب علي اي عشان نعرف نلعب علي المكشوف مش نلعب علي المخفي
أنا: اتقل عليا وهتفهم نش هعرف احكي أي حاجه غير لم امون يموت غير كده مستحيل اقول حاجه فاهم
جوناس: تقريباً كده بدأت افهم
نرمين بتلمح: مش تقريباً ده اكيد والمهم امون دخل القلعة من ساعة هنحشد دلوقتي ولا هنعمل أي
أنا: لا هنحشد وقتي يلا احشدي بسرعه واستخدمي هجوم الوحوش قبل أي اصتدم مع دفاعات جيش امون
نرمين: امرك مولاي
وفعلا بعد لحظات كانت الوحوش بدأت تحرك بسرعة رهيبة علي دفاعات جيش امون وأنا ونرمين وجوناس خلفهم علي طول بجيش 150مليار وبعد لحظات كانت الوحوش عملت اشتباك دمار وتقريبا وقع من دفاعات جيش امون عدد كبير وبعد هجومهم بلحظات كنت انا وصلت وسط جيش امون وعملت تحول المقنع وعملت موجه كبيره قوي من لهيب النار ورميتها عليهم ومات عدد كبير جدا منهم وعند امون كان ييحول يهرب من نرمين وجوناس اللي كانو حطين عليها بطريقة ما تتوصفش عكس المره السابقة أو تقريباً امون لسع مش عوز يتحول
عندي انا جاتلي فكره جامده قولت مدام دول جنود عليهم العنة اعمل عليهم سحر التحول وفعلا بدأت أنفذ الطريقة ورحت عمل رموز سحر التحول وقولت
ㅎㅛㅕㅑㅐㅌㅇㄹ리ㅓㅎㄱㄷㅁㄴㅊ퐤ㅐ
وبعد ما قولت كده جات اشاعة نور شديدة ونزلت علي كل الجنود وفي خلال دقايق كان كل الجنود بتركع ليا وبصيت علي امون لقيته تعصب جامد ورح عمل تحول الشيطان الملعون وبقي حجمها أكبر مرتين من المره السابقة وهنا أنا كنت متفاحاة من القوة دي ورح ضرب نرمين برجلها طارت اخر الدنيا ورح ضرب جوناس طار في آخر القلعة من شدة الضربة وبحركة وحدها كنت محرك كل الجيش في وقت وحد عليها وكان بيقتل فيهم بجنون رحت مطلع سيف ساحرة الشر اللي متابع من السلسلة لاولة هيعرف السيف ده بيعمل أي
أول ما سحبت السيف وبقي في ايدي رحت مختفي وظاهر وسط الجيش ورحت عامل التحول الحديد تحول ستورم التحول ده عبارة عن دمج بين تحول الفضاء وتحول المقنع بس بطريقة السحر الملعون ودي اقوي من لأول بطريقة رهيبة واجمد حاجه فيها إني بكون بحجم اضعاف اضعاف العادي وبسرعة البرق كنت اعلي من امون في الحجم وكان هيتجنن وبد يتحرك عليا بسرعة رهيبة وكنت شايفة جاي ورح ضربني في بطني بقوة جبار ورح سحاب سيف ساحرة الحسد مارفل وجاي يضريني رح التحول تلقائي طلع سيف ساحرة الشر بس المره دي غير كل مره السيف كأن اسطوري وبيلمع بطريقة رهيبة وكان حجمها اضعاف لأول وكمان بيحارب تلقائي وسريع جدا ومطلع نور اصفر جامد وهنا امون شكلها قلب الوان وقال
امون: أنت من أصول ساحرة الشر مادوكا كانامي
أنا : مش فاهم قصدك
امون: السيف ده بتع ساحرة الشر مادوكا ومافيش حد قدر يستحوذ علي السيف أول مره اقابل حد مستحوذ علي السيف
أنا بضحك بشر: واخر مره يا امون ورحت ضرب امون بكل قوة بسيف ساحرة الشر وفي لحظة امون شكلها تحول وبعد لحظة كمان بقي عبارة عن غبار و بعد الحرب الطويلة دي رحت وخد نفس عميق ورجعت لشكلي الطبيعي وكان مات جنود كتيره جدا في لحظة هجومي علي امون وده خلاني حزين بسبب كده ولقيت نرمين وجوناس فيهم اصبات كتيره وجروح وجاين عليا
نرمين بصوت مدبوح : أنت وصلت القوة دي ازي
جوناس : وكمان معك تحول ساحرة الشر مادوكا أنت تعرفها منين
أنا بصراحه ما كنتش فاهم حاجه
أنا: السيف ده لم كنت بقتل الوحوش في القلعة في انجلتر وكنت بتدرب عليهم كسبتها اسطوري واشتغلت عليها بالسحر الملعون وعملت منه تحول وبعدين عملتلهم دمج زي ما أنتي شايفة دي النتيجة

نرمين: انت ازي غرفت تستخدم السحر الملعون
أنا: كان في كتاب عنها في غرفة الزمن بتعت جدي الملك تحتمس من فترة وتعلمت منها وكمان الملك رمسيس كأن بيعلمني استخدمها ازي دي كل الحكاية
نرمين: لأ في حاجه مش عارفه أنت عارفه ولا بس لو ما كنتش هعرفها هتعرف قريب
جوناس: يلا بينا عشان في الوقت ده هيتقفل كل ابواب العجائب
أنا : معك حق وأنا لزم اروح مشور وهجي وركم
نرمين: مش هسالك ريح فين عشان عارفة دماغك عموم أنت حاليا اللي امبراطور يعني في لامان ولزم تيجي بسرعه عشان ترتب مركز الأبعاد
أنا: مش هتاخر هكون عندك في اسرع وقت
وفعلا بعد لحظات اختفت هيا وجيسون وبعدهم أنا خفيت الجيش الباقي في غرفة التخفي وأنا كمان اختفيت!!!!

عند الملك تحتمس الاول كان عامل تجمع مع كل ملوك لابعاد وكان موجود الملك بيشوي وفارس والملكة جاكلين وعلاء الدين وتحتمس التاني و احمس لأول وبطليموس وسمير وكايا و كايسين و
وباقي الفرقة خارج لاجتماع

تحتمس الاول: النهاردة هتبان نتيجة الحرب بين كريش وامون وعشان كده هيبان برضو ترتيب لابعاد وعلي حسب القوة بتعت البعد هيتحسب ترتيبهم فاهمين ولا
احمس: فاهمين
بطليموس: فاهمين يجدي
كايسين: فاهمين
تحتمس لأول: هو امون معها اولاد
احمس: تقريباً لا بس محدش يعرف لحد دلوقتي
تحتمس: عشان لو طلع عايش هيطرد من البعد وبكده هنحتاج ملك علي البعد اللي هناك
احمس: ماتستعجلش علي حاجه هنعرف كل حاجه لم يوصل كريش

وفاجاة وسط الكل ظهر جوناس ونرمين ونرمين أول ما شفت فارس حضنتو بلهفه وهو كان مبسوط بيها جدا

فارس: حمد**** على السلامة ياقلبي
نرمين: تسلم ياعمري كنت وحشني أوي
فارس: وأنتي كمان وباسه من شفيفها
تحتمس بيضحك: كافية محن أنت وهيا تعالي يانرمين عوزك
فارس بيضحك
نرمين بتضحك: أمرك مولاي امرني
تحتمس بقلق:حصل ايه معكم وكريشنا فين
جوناس: كلها تمام مولاي الملك كربشنا بخير بس
تحتمس: بس اي انطق
نرمين: كريشنا قتل امون وكمان كريشنا حصل علي سيف ساحرة الشر مادوكا وكمان السيف اسطوري وكمان عمل تحول ليه خاص ودمج بالتحول القديم وبقي معها تحول ساحرة الشر كامل
الكل في صدمه: اييي
تحتمس زعلان فشخ: كده كريشنا وقع في فخ مرفل
نرمين بحزن: وكمان كريشنا بيرجع من الموت
الكل قام وقف وبصدمة بانت علي وشهم بشكل يرعب
تحتمس بعصبية: انتي متاكده
جوناس: نرمين معها حق كريشنا مات بسيف ساحرةالحسد مرفل بس رجع تانى ورجع معها الزمن لنقطة محدده من البداية وأنت عارف إن انا ونرمين من نسل الساحرة عشان كده لم هو مات ورجع الذكريات ما تمسحتش من الذكره عندنا لكن لو حد من عالمكم كان معها كانت ذكرياته هتتمحي
وهنا الكل بقي مصدوم وقلقان وخايف
فارس: هو ده اللي كنت خايف منه واهو حصل

تحتمس بقلق: يجي كربشنا ونفهم حصل أي

عندي أنا كنت عند مجلس القوة العليا
كان موجود الملك رمسيس والملك توماس والملك اسكندر والملك كسوس والملكة الساحرة فلومينه
والملك كين ملك الحجارة
أول ما وصلت لقيت الملك رمسيس مستنيني بس حسيت انه زعلان
رمسيس: جيت هنا ليه
انا كنت مصدوم من ردت فعله: أنت قولتلي لم تفوز أول حاجه تعملها تيجي هنا وأنا بحبك وبحب اسمع كلامك
رمسيس: لو بتحبني صح ما كنتش استخدمت قوة ساحرة الشر
أنا مش فاهم حاجه: تقصد أي فهمني
رمسيس مستغرب: أنت مش عملت إتفاق مع ساحرة الشر مادوكا
أنا: لا مستحيل أنا ما شوفتهش قبل كده نهائي ومش فاهم تقصد أي

وبعد كلامي ده لقيتهم بيبصو لبعض بنظرة غضب شديدة
توماس بغضب: شكل مارفل مش هتجيبها البره أبد

كين ملك الحجارة : مرفل عارفة قوة كريشنا عشان كده بتستغل ده بس علي طريقة ساحرة الشر مادوكا

رمسيس بتوتر: الموضوع مش كده خالص أنا لزم اروح العالم السفلي وافهم كل حاجه

وأنا قاعد مش فاهم بيتكلمو علي اي اساس!!

كسوس: في حل تاني أنا سمعت عن كلام من جدي لاكبر إن لو ساحرة الشر وقعت في حب شخص ممكن تديها كل قوتها وتساعده في اي حاجه

الساحرة فلومينه: وأنا كمان سمعت عن لاسطوره دي وكمان فهمت إن هيكون في حرب بين كل الساحرة الثامنية بسبب ذلك الشخص

رمسيس بيفكر: كلامكم مقنع جدا كل حاجه حصلت بتقول كده بس في حاجه أنت مخبيه يا كريش

أنا: مش عارف اقولك أي بس أنا بقيت برجع من الموت وبقيت كمان برجع عند نقطة محددة

رمسيس مصدوم: أنت بتقول إنك بقيت ترجع من الموت

أنا بحذر: حقيقي حصلت معيا في الحرب مع امون وعرفت نقط ضعفها وهزمتها بسبب إني كنت عارف هو هيعمل أي

رمسيس بقلق: دي مش أي قوة

توماس: دي قوة ساحرة الجشع روزالينا

رمسيس: كده أنت في خطر يا كريشنا

كسوس: بلعكس يا رمسيس كريشنا في أمان عشان كده كل الساحرة بتحول تساعدة واكيد في سبب كبير بيخليهم يعملو كده

أنا بتوتر: واي السبب اللي يخليهم يعملو كل ده معيا

اسكندر: بسبب الحب أنت ذلك الشخص اللي كل الساحرة منتظرها عشان كده الكل ببساعدك والمفروض أنت تختار ما بينهم

انا: بص هقلكم حاجه انا حاليا بقيت مسوال من شعوب وممالك كبيرة عشان كده هسيب الموضوع ده يمشي مع نفسها وهركز في قيادة المجلس لاوسط وبعدين هنرجع نتكلم

رمسيس: معك حق أنت لزم تروح وتركز في مصالحك وأنا هعرفلك كل حاجه وهبلغك

أنا: تمام هسيبكم وهرجع في وقت تاني

الكل: في انتظارك

وفعلا اختفيت وظهرت وسط لاجتماع وكان الكل قلقان

تحتمس أول ما شفني فرح
وكذلك بيشوي و جاكلين وسمير وعلاء الدين كلهم حسيتهم ارتاحو أول ما ظهرت وسطهم وبدا الكلام جدي تحتمس وقال

تحتمس: أخيرا يا وطي حمد**** على السلامة كنت فين كل ده

أنا: تسلم يا جدي كنت في مكان كده المهم أي الدنيا هنا

بيشوي: كل حاجه تمام والكل مستني كلمتك

أنا: كل حاجه هتكون تمام دلوقتي يا ملك
جوناس قول تقرير الجرب من لاقوي لاضعف

جوناس: أمر مولاي

الترتيب لأول الملك بيشوي مملكة النور
الترتيب التاني الملكة جاكلين مملكة العملاقة
الترتيب الرابع الملك كايا والملك شأن مملكة الجن والشياطين
الترتيب الخامس الملك كايسين مملكة الظلام
الترتيب السادس الملك بطليموس مملكة الاقزم
الترتيب السابع الملك احمس لاول مملكة الوحوش
الترتيب التامن لل الخسار من معركة العجائب لاخيره

وهنا أنا تكلمت: اولآ انا عملت إحصاء الكل بعد في الحرب وكده كل وحد هيحتفظ بترتيبو ده ترتيب ابعادكم من النهارده وبكده انا ما ظلمتش حد فيكم
فاهمين

الكل: فاهمين مولاي اللي امبراطور

تحتمس: ومين كده اللي هيمسك البعد التامن بعد موت امون

أنا: هيمسك البعد التامن الملك فارس

فارس: بس أنا معيا قلعتي وحصني هسيبها ازي

أنا: نرمين هتمسك القلعة ومملكتك ما فيش حد احسن منك عشان يمسك المكان ده.
وأنا وثق فيك واثق إنك هتحافظ علي أهلها وهتكون معهم في سلام

احمس بد يتكلم: بس انا اعرف إن امون عندها أبن صغير

أنا: مش مستني أعرف منك ابنه حاليا في التدريبات مع قائد الجيش بس ابنه مش هيحكم في الوقت الحالي عشان يعتبر ابوها خاين لكن في المستقبل لو اثبت ولاو المجلس والمملكة هيمسك مكان فارس الكلام مفهوم

الكل: مفهوم

أنا : يلا كل وحد علي البعد بتعها

بعد لحظات كان الكل اختفي وفضلت أنا والملك تحتمس لأول

تحتمس: ناوي علي أي

أنا: علي كتير يا جدي هتفهم كل حاجه مع الوقت

تحتمس: يعني انت عارف عنهم حاجة

انا بضحك: يجدي كلام النهاردة بفلوس بكره بلاش المهم أنت هتمسك المجلس لاوسط مكاني

تحتمس: اشمعنا ده مكانك وأنت اوله مني وأنت بمجهودك حصلن علي المكانه دي

أنا: معلش ياجدي هتمسك أنت انا لايام الجاية مش هكون فاضي

تحتمس: اللي أنت شايفه صح انا معك فيها

أنا: من بكره تروح تمسك المجلس

تحتمس: حاضر يبني

أنا: فين أمي

تحتمس: فكرتني قلقانه عليك فوق اطلع طمنها ليك زمان ما شوفتهاش

أنا: بحزن معك حق أنا لزم اقضي وقت مع أمي وكمان اميرة وحشتني أوي أوي أوي أوي أوي أوي يجدي نفسي اشوفها

تحتمس: هانت ياحبيبي كلها فترة وهترجعلك أفضل من لأول

أنا بحزن: كأن نفسي أكون معها في الوقت ده

تحتمس: ما يلزمك أن تكون شريكًا في بلدك

أنا: المهم هيا كويسه دي اهم حاجه عندي

تحتمس: ما تقلقش كلو تمام قريب هتشوفها يلا روح شوف أمك

انا: حاضر ياجدي

وفعلا اختفيت و بار في غرفه امي تي

أول ما شفتني ، منذ 22 ساعة

أنا بحزن: وحشتيني اوي وحشتيني

تي: وأنت كمان وحشتيني يا حبيبي وحشتني أوي

وفضلت حضانني بطريقة رهيبة وفضلت تبوس فيا حتي شفيفي بقيت تبوسني بطريقة رهيبة وبتقول
تي: اخير رجعت وحشتني اوي كده تحرمني منك كل ده

انا كنت حزين عشان مقصر معها بجد وفضلت حضنها شويه كتار وفضلنا نتكلم في اي حاجه لحد ما قلتلها

أنا: ارتاح في غرفتي وهقعد معكي بكره

تي: لا هتنام في حضني اليلة دي مش هسيبك

عليا لحد ما وفقت وفعلا طلعت ونمت جنبها بكل هدوء وحضنتني

وفضلنا نتكلم كتير لحد مروحت في النوم

وحسيت بحاجة غريبة جدا وصوت جميل جدا بيقول او احبك كريش او احبك كريش وفاجاة الصوت قرب وكانت الصدمة 😦😦😦😦😦

الجزء الثاني اسرار الساحرة
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
🌙🌙🌙🌙رمضان كريم 🌙🌙🌙🌙
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
و مررت ب فترة لم أدرك فيها من أكون
لم أدرك أنني تغيرت كل هذا التغير
لم أدرك أنني أصبحت تائها لا أدري ماذا أريد
لم أدرك أنني أستطيع العودة
لم أدرك أنني فقدت نفسي
لم أدرك أنني تائها في الظلام
لم أدرك أنني أصبحت فاشلا
لم أستطع أن أتوقف عن اخطائي
لم أستطع أن أفكر في حل
لم أستطع أن أرى نفسي
لم أستطع أن أعبر عن مشاعري و مابداخلي
لم أستطع أن أتحمل .
و مع ذالك كله ؛ ف الحل بيدي و في وسط هذه الظلمه أري النور و كيفية الوصل إليه و لكن كم من صعاب قابلتها و مازلت أقابلها في هذا الطريق تعبت كثيرا و استسلمت كثيرا و لكن كنت أجد دائما دعامات داخلية و جلد و تحمل و صمود لا أدرك مصدره . ف الطريق إلي النور ملئ ب الصعاب . و بالفعل استطعت أن أصل إليه بالرغم من هذا كله و لكن سرعان ما وجدت نفسي في وسط الظلمة مره آخري و هذه المره وجدت الصعاب تزايدت أضعاف .
و لكني لن استسلم لأني أدركت تماما أن هذه هي الحياة ف يجب علينا دائماً ألا نستسلم ف دائما م سنخرج من أزمات و نصبح في أحسن حال و لكن الحياة تلزمنا و تعلمنا دائماً المجاهدة و المناضلة و الصمود و محاربة كل ما هو مظلم للوصل إلي كل ما هو منير .

لا تنظر إلي الظلمة التي تسود في حياتك فقط أنظر الي جمال النور عندما تصل إليه و تجعله يسود في حياتك .

🎧🔐 كأن سابق

في غرفه الملكة تي

أول ما شفتني بدأت تعيط وجات حضنتني بسرعه رهيبة وبدات تبوس فيا بسرعة كبيرة

أنا بحزن: وحشتيني اوي وحشتيني

تي: وأنت كمان وحشتيني يا حبيبي وحشتني أوي

وفضلت حضانني بطريقة رهيبة وفضلت تبوس فيا حتي شفيفي بقيت تبوسني منهم بطريقة رهيبة وبتقول
تي: اخير رجعت وحشتني اوي كده تحرمني منك كل ده

انا كنت حزين عشان مقصر معها بجد وفضلت حضنها شويه كتار وفضلنا نتكلم في اي حاجه لحد ما قلتلها

أنا: هروح ارتاح في غرفتي وهقعد معكي بكره

تي: لا هتنام في حضني اليلة دي مش هسيبك

وفضلت تذن عليا لحد ما وفقت وفعلا طلعت نامت ونمت جنبها بكل هدوء وحضنتني

وفضلنا نتكلم كتير لحد مروحت في النوم

الجزء الثاني 🌙🎧🔐

وحسيت بحاجة غريبة جدا وصوت جميل جدا جدا بيقول او احبك كريش او احبك كريش او حبك كريش

وفاجاة لقيت نفسي في مكان ضلمة جدا ومرعب حرفينا وفي وحدها شكلها حلو جدا بس لبسها كلو اسود من فوق لتحت ومش باين غير وشها كان جميل جداً وطالع نور أبيض جامد منها وبصوت ناعم فضلت تندها عليا اوحبك كريش وبدات تقرب مني وهيا فاردها درعتها لاتنين وطايرة في الهوه وكان في هوه شديد كنت شايفة بالعافية بعد ما بدأت تحرك أول ما وقفت كل حاجه بدأت تغير والجو بدء يبقى طبيعي أول ما بصيت في عنيها حسيت برعشة شديدة وقولت بصوت مدبوح
أنا: انتي أنتي مين وأنا بعمل أي هنا
هي: أنت مستعد تعرف أنا مين يا كريشنا هههههههه
أنا: مش عارف مستعد أو لا بس أنا عندي احساس قوي إني اعرفك انا حاسس إني قبلتك قبل كده و مش عارف هل احساسي ده حقيقي ولا مجرد وهم في العالم الوهمي اللي انتي جيباني فيها ده
هي: ده مش عالم وهمي ده عالمك الواقعيّة بس أنت مش عوز تعترف بعالمك وعشان كده أنت حاسس إنك في وهم
أنا: أنتي مين أنا كل شوية هعرف حاجه جديدة ولا أي أنا مش حاسس بنفسي هنا بس أنا مارتاح معكي عكس أي حد تاني قبلك
هي: أنا ساحرة الشر مادوكا كانامي أول ساحرة تصنع الشر في كل العوالم واول ساحرة توقع في حب بشري من عالم غير عالمها وبعيد عن جنسها وبسبب الحب ده أنا بقيت بالشر ده
أنا مصدوم: انا سمعت عنك وعن قوتك وكمان لم الساحرة مارفل خلتني اشوفك بس من غير ما لمسك وكانت بتقول إني ما ينفعش اتكلم معكي ولا المسك عشان وقتها أنا هموت بس أنا شايف عكس كده أنا حاسس بحاجه غير كده انا مرتاح معاكي هنا اكتر ما كنت معها
هنا حسيتها أنه مبسوطه وفرحانه جدا من كلامه!!
مادوكا: أنت طلعت عكس ما كنت متوقعها انا اعرفك من قرون فاتت لكن أنت في شخصيتك دي نسيت كل حاجه في الماضي
انا: أنا مش فاهم أنتي تقصدي أي وماضي أي انا عمري ما قبلتك غير عند الساحرة مارفل
مادوكا: أنت هتعرف كل حاجه يا كريشنا لكن ده مش وقتك أنت لسع وقتك جاي بس لم تقابل كل الساحرة
أنا: طيب أنا ازي هقبلهم أنا معرفش حد فيهم
مادوكا: مش مهم تعرف عشان كل ساحره فيهم هتجيبك بطريقتها مش كلنا زي بعض بس اوعه توقع في شر اعملهم عشان هتخسر ذاتك وهتعيش حياه مش حياتك من لاساس فاهم
أنا: لم احب اشوفك هشوفك ازي ممكن طريقة عشان عندي فضول إني اشوفك كتيرر
مادوكا: أنا معك من سنين ومعك دايما أنا عايشة جنبك لحظة بلحظة أنا قريبها منك أوي وبعيش معك كل لحظة أنا عايشة جواك يا كريش أول ما تفكر فيا هتلاقيني معك أو حبك كريش أو حبك كريش
وبدات تختفي شوية بشوية وأنا كنت حزين جدا كل ما تبعد شوية كنت بتجنن ومش عارف ليه معني اول مره اشوفها بس كاني فعلا عايش معها من عمر وما كنتش فاهم ليه لحد ما اختفت نهائيّ وفاجاة صحيت وأنا حضن الملكة تي بطريقة صعبة جدا ودفن وشي بين بزازها وبتعي علي اخرها بس حسيتها بتنهد وعملها نفسها نايمة لكن أول ما فتحت عيني قومت من جنبها عشان مش حابب يحصل أكتر من كدة بينا أول ما قومت هي بحزن قالت
تي: أنت رايح فين في الوقت ده أنت لسع جاي من حرب لزمك ترتاح
أنا بحزن: أنا مرتاح أنا ريح مكان لزم أكون موجود هناك في الوقت الحالي عشان ده هيحدد مصير حاجات كتيره
تي: مش مهم تفهم كل حاجه في وقت وحد المهم تكون أنت فاهم الغلط من الصح وعشان تعرف تعيش مبسوط في حياتك دي اتقلم إنك كل ما تيجي في وشك صدمه جديدة اتعلم أنك تقبلها وأنت من جواك متعود وعارف انها هتيجلك في يوم من لايام وكمان ما تحولش إنك تعيش حياة مش حياتك استسلم لحياتك وعيشها فيها حاجات حلوة كتيره جاية بس إنت كون مستعد عشان كل حاجة بتكون كويسة في لاول بس البدايات ديما بتكون حلوة بس اخرها مش كويس
أنا مصدوم شويه: كلامك نفس كلامها بظبت أنا سمعت الكلام ده منها بس أنتي تعرفي حاجه أنا مش عارفها
هنا حسيتها بتردد بكلامها وبدات تلخبط في الكلام!!
تي: مش فاهمة أنت تقصد مين بس انا بكلمك من قلبي عشان أنت ابني وأنا خايفة عليك فاهم
أنا ومش مسدق كلامها: ايوه طبعا فاهمك أنا همشي

وفعلا اختفيت وظهرت عند الملك رمسيس التاني

أول ما وصلت هو كأن فاتح كتاب كبيرة جدا وشكلها أسود يرعب وهو كان عامل تحول الجن أول ما بص عليا وشافني الكتاب اختفي ورجع طبيعي وهو مبتسم

رمسيس: أول مره تحصل وحد يقدر يوصلي هنا
أنا: أنت عارف كويس إن انا ما فيش حاجة بتصعب عليا خلينا في المهم عشان أنا جاي في حاجة مهمة
رمسيس: هيا جتلك صح وعشان كده أنت هنا
أنا بتوتر: تقصد مين عشان افهم اتكلم معك علي المكشوف
رمسيس بيبتسم: مين غيرها العشيقة ساحرة الشر مادوكا ايقونة من ايقونات الجمال الثامنية
أنا بقلق: كده هنتكلم علي المكشوف أنت عرفت الكلام ده منين
رمسيس: بص أي حاجة بتحصل معك بتجيني أول بأول
أنا مستغرب: وده ازي يعني أنت عملي سحر يعني ولا أنت عندك قوة خفيها أنا مش عارفها
رمسيس بيبتسم: ولا ده ولا ده أنت فاهم غلط
أنا بصة عدم فهم: طيب فهمني أنت الصح عشان افهم أنت بتعرف أي
رمسيس: أنت أول ما دخلت هنا شوفت الكتاب اللي كان معيا صح
أنا: ايوة واول ما بصيت عليا اختفي كتاب أي ده
رمسيس: الكتاب ده بيوصلي كل حاجه عنك أول باول
أنا مصدوم: ازي يعني بيوصلك كل حاجه عني مش فاهم
رمسيس: الكتابة ده كتاب ساحرة الشر مادوكا الكتاب ده أعظم كتاب هتشوفها في كل حياتك أنا بخد اومر من الكتاب اللي إنت شايفة ده وما فيش غير نسختين منها نسخة معيا ونسخه مع حد تانى بس أنا معرفش الحد ده لحد دلوقتي عشان هو مظهرش
أنا عقلي بيستوعب لسع: يعني انت بتخد اومر من الكتاب ده وكمان بتعرف كل حاجه عني منه أنت مستوعب أنت بتقول أي أساس
رمسيس: بص أنت كل شويه هتفهم حاجه بس أنت المفروض تستقبل كل حاجه عادي جدا
أنا من زمان أوي بخدم ساحرة الشر بس عمري ما شوفتها أنا كنت عايش عادي في مملكة الجن كنت ملك وحاكم قوي جدا وكنت ساحر لايقهر لحد ما في يوم ظهر ليا خادم ساحرة الشر وده كان قبلي أنا وفهمني كل حاجة عن الكتاب أول ما اخدت منه الكتاب هو اختفي من الوجود وحسيت أنه سراب مش حاجه غير كده واول ما فتحت الكتاب لقيت أمر من الكتاب إني اساعد البعد بتع البشر اللى هوه البعد بتعك وفعلا عملت كده وبعت مساعدة لملك تحتمس لأول وكل حاجه كانت بتيجي ليا كنت بروح افهم الملك تحتمس أول باول بيها لحد ما وصلني في الكتاب أمر بيك إنك هتولد من ملك بشري وملكة بشريّة وهنا فهمت ليه كانت بتطلب مني اني اساعد بعد البشر اللي كان عبارة عن غير موجود اساسا أول ما وصلني خبرة إنك تولدت في حي فقير في صعيد مصر وأنا كنت مختار مصر عشان كانت أقوى بلد في البشر في الوقت ده وما كنش حد يقدر يتجرا يدخلها غير بأذن وأنا كنت أعرف الحاكم وكنت بتوصل معها عنك والحاكم كأن عمك علاء الدين وده كان بعد ابوك الملك تحتمس ما ترك المنصب عشان علاء الدين وأنت كبرت وعارف كل حاجه بعد كده ولحد لحظة دي أنا بخد اومر من الكتابة وبعرف كل حاجه بتحصل معك وعارف أنك بترجع من الموت كمان من قبل ما تقول بس انا لحد دلوقتي بعمل كل ده مش من نفسي ده أمر من ابويا الملك تحتمس لأول حاكم العالم السفلي

أنا كنت بفكر مع نفسي: أعرف عن الملك رمسيس الاول بس ما كنتش اعرف إن يكون أبو الملك رمسيس التاني دي حاجه ما جتش في بالي وكمان حوار الكتاب ده ويتاره مين معها النسخه التانيه واي يعرف عني وهيكون مين لزم اعرف كل حاجه لزم افهم كل حاجه

رمسيس: انا عارف إنك مش مستوعب كلامي بس أنا حابب اقلك إنك هتكون وعي كويس وفاهم إنت هتعمل ايه كل اللي فات من حياتك حاجة وإن يظهرلك الساحرة في الوقت ده حاجة تاني خالص عوزك تتوقع أي حاجة ممكن تحصل منهم وكل وحدها فيهم هتحارب عشان توصلك بس بطريقتها بس خليك فاكر إن الوحيدة اللي بتحميك من صغرك هيا مادوكا ومعرفش لي أو السبب ومعرفش أي حاجة عن باقي الساحرة بس أنا قولتلك كل حاجة اعرفها
أنا مبتسم: عارف يا رمسيس عارف انا وثق فيك أوي ومش بحبك من فراغ عشان كده أنت هتوصلني المكان اللي أنا هقلك عليها دلوقتي
رمسيس: لو بيدي مش هتاخر عليك هعمل ايه حاجه مقابل إنك تكون بخير يا كريش
أنا: عوز أنزل العالم السفلي اقابل الملك رمسيس لأول هتساعدني اوصل ولا هتجيب وراه
رمسيس بيضحك: كأن غيرك اشطر يا كريش أنك توصل هناك دي مستحيلة أصلا مستحيل حد يقدر أصلا يستحمل يوقف مع الملك رمسيس لاول مش مبالغه مني بس دي الحقيقه
أنا بستغراب: امال انت ازي بتتوصل معها مدام الموضوع بصعوبة دي
رمسيس: ومين قال ليك إن انا بتوصل معها وبشوفها
أنا مستغرب: يعم أنت مش لسه قايل من شوية إنك بتعمل كده بأمر من الملك رمسيس لاول ولا أنت اي حكايتك
رمسيس بيضحك: الحوار مش كده ايوه انا صح بخد اومر منه بس عمري ما شوفتها غير لم كأن حاكم الجن أنا ابويا ليا قرون وقرون عمري ما لمحته أنا كل حاجه بتوصلني منه عن طريق الخادم مالي خادم من الخدام بتوع الملك رمسيس لاول وكمان بستحمل إني اشوف الخدام ده بالعافية أنت بتفكر في حاجه مستحيلة
أنا بنظرة فهم: بس أنت قولت إن عمرك ما شوفت ساحرة الشر وقولت إنك وفقت بأمر من الملك رمسيس لاول وكمان أنا عارف إن الملك رمسيس لاول يعتبر كان ساجن ساحرة الشر مارفل يعني هو أقل منهم وأنا قدرت استحمل اشوفهم هم لاتنين يبقى ازاي مش هستحمل اشوف الملك رمسيس يا رمسيس يا صغير ههههه بضحك جامد
رمسيس بيضحك: لا جامد هسقفلك برافو عليك دماغك بت حرم بس الملك رمسيس لاول لم يعوزك مش أنت اللي هترحلو هو بنفسه هيجيلك وكمان عوز اوصلك معلومه زيادة
أنا: قول يا حكيم قول كمل طعن فيا بضحك
رمسيس مبتسم: أنت تعرف أن كل الساحرة دي هم في لاساس كانو خدام الملك رمسيس لاول!! ولا أول مره تعرف الكلام ده
أنا ما كنتش مصدوم عشان فعلاً الملك بيشوي فهمني كده
أنا: انا عارف الحوار ده بس نفسي اسمع قصتهم لو معك وقت يعني
رمسيس مبتسم: الحكاية طويله شوية هتسمع لاخر ولا هتخاف من لأول
أنا: عيب عليك الكلام ده انا جاي معاك في أي حاجه احكي هسمعك عشان في كام حاجه في دماغي بدور علي كام أجابه ليهم وهعرف كل لاجابات من الحكاية دي
رمسيس: اسمع بقي كان في قرن من القرون كان الملك رمسيس حاكم الجن وكان متجوز أمي وكان بيحبها جدا امي كانت من الجن برضو الملكه يوستين كانت اجمل ملكة في تاريخ الجن وكانت رحيمه جدا عكس اهلها أول ما الملك رمسيس لاول فاز في الحرب ضد ملك الشياطين

فلاش باك قديم الزمن

كانت مملكة الجن مبسوطه كلها وفرحانه جدا والكل بيحتفل لأن كأن في كل عام جيش الجن يخسر من جيش الشياطين لحد ما الملك رمسيس لاول خلص فترة حكم الشياطين وحرار مملكة الجن منهم في الوقت ده كان الحاكم الملك أسحق وكان الملك رمسيس قائد الجيش من عائلة فقيرة من مملكة الجن وكان هو أقوى شخص في تاريخ العائلة بتعتهم وعشان كده كان الكل بيحبها جداً وكان بيساعد أي حد غريب قريب عدو أي حد محتاج مساعدة كان بيقدمها وكان شجاع جدا وتعب أوي لحد ما وصل الرتبة اللي هوه وصلها حاليا وهيا قائد جيش مملكة الجن بكملها وقبل الحرب كأن أعلن الملك أسحق سابق إن من يقتل قائده جيش الشياطين ويجيب لانتصار المملكة هو من سوف يحكم مملكة الجن وهيتجوز ابنته الوحيدة الملكة يوستين اللي كانت في لاساس بتحب الملك رمسيس لاول وهو كمان كان بيقدم نفس الحب ليها لكن اللي كأن بيبعدها عنها هو الملك أسحق عشان كأن ملك غشيم جدا وظالم جدا في حكمها للمملكة الجن وعشان كده الكل كان مستني فترة حكم الملك رمسيس لاول واول ما رجع الملك رمسيس لاول من الحرب منتصر اول ما وصل قال الملك أسحق مبتسم وكان الكل متجمع من فصيلة وفرحان وبيسمع الملك أسحق

أسحق: أنا سمعت كل خير عنك وعن ما قدمتها في الحرب والتاريخ كلها هيشهدلك وهيشهد الكل عن ما قدمتها للمملكة واللي لسع هتقدمها في المستقبل وأنا كنت قبل الحرب وعدتك لو قتلت قائد الشياطين وجبت لانتصار للمملكة هتكون ملك المملكة وجوز بنتي الوحيدة وأنا لسع عند وعدي ليك
وقال بصوت عالي جدا بعد 4أيام من النهاردة هيكون جواز بنتي الملكة يوستين الوحيده من الملك المستقبلي المملكة الجن
واول ما خلص كلامها وقال آخر جملة المكان بقي عبارة عن اصوات جامدة جدا وهيص جامد والكل بيقول يعيش الملك أسحق يعيش الملك أسحق يعيش وريث المملكة رمسيس لاول يعيش وريث المملكة رمسيس لاول
أسحق مبتسم: أنا عارف انكم استحملتو كتير معيا بس أنا كنت لزم أعمل كده عشان اسيبكم في ايد امينة عشان اعرف إن المملكة هتكون بخير بعدي كلنا عارفين أي اللي بيحصل حاليا في كل لابعاد وعارفين الظلم المستمرة منهم لينا وعشان كده كنت لزم اختار شخص يكون عندها الشجاعة والقوة أنه يواجه العدو بكل قسوة وأنا شايف ليكم مستقبل مبهرا وقوي في فترة حكم الملك رمسيس لاول عشان أنا شوفت فيه كل أنوع الشجاعة والقوة والثقة بالنفس والمحوله في كل مره كأن يوقع في مشكلة كأن بيحول فيها لحد ما يقدر يحلها ومافيش مره اشتكي من أي حاجة وأنا اوثق أنه هيكون علي قدر المسوالية والحمل الكبير ده

رمسيس لاول مبتسم: شكرا جزيلا لحضرتك يامولاي علي الكلام الجميل ده وأنا اوعدك اني هكون عند حسن ظنك فيا وكمان اوعدكم جميعنا إن قبل ما حد يفكر يلمسكم هكون أنا في المقدمة ومش هفكر لحظة وحده إني اقدم حيآتي فدا المملكة وشعبها وده وعد شرف مني أنا رمسيس ملك مملكة الجن مستقبلي

الشعب: يعيش الملك أسحق يعيش وريث المملكة رمسيس لاول يعيش وريث المملكة رمسيس يعيش الملك أسحق يعيش وريث المملكة رمسيس لاول

بنت الملك أسحق يوستين مبتسمة

يوستين: أنا مبسوطه جدا من قرارك يابابا واثقة جدا من اختيارك وكمان أنا واثقة في رمسيس أكتر من نفسي وعشان كده أنا موفقة علي كل كلمة هتطلع منك

أسحق: بعد أربع ايام هيكون حفل زفاف ابنتي الوحيدة الملكة يوستين والملك المستقبلي المملكة الجن الملك رمسيس لأول

والكل كأن فرحان جدا بكل الحصل ده وكان الكل واثق في اعمل رمسيس وعند الملك رمسيس كأن عارف كل حاجه هتحصل قبل سابق عشان هو أقوى ساحر مر علي تاريخ مملكة الجن وكان الكل عارف الموضوع ده وبعد أربع ايام حصلت الحفلة وتجوز الملك رمسيس لاول من الملكة يوستين وكمان أعلن الملك أسحق في الوقت ده إن من اليوم ده الملك رمسيس المسوال رسمية علي المملكة بديل عنها وتم تتويج الملك رمسيس لاول في نفس اليوم وبعد فترة طويلة من حكم الملك رمسيس خلف اتنين أولاد الملك كايا والملك رمسيس التاني وبعد فترة من حكم الملك رمسيس لاول قرار أنه يسيب الحكم الابنه الأكبر الملك رمسيس التاني لكن رمسيس حكم فترة قليلة وترك الحكم الملك كايا عشان هو حب يكمل في طريق أبيه في الساحر
وبعد ما ترك الملك رمسيس لاول الحكم لابنه الملك رمسيس التاني غاب فترة طويلة ورجع معها 9 أشخاص كان ما بينهم ولد وحيد و ثامن بنات كان جمالهم لانهاية والكل بيحبهم وكان 9أشخاص من اب وام وحد يعني جميعهما أخوات بعد فترة من وصولهم مع الملك رمسيس لاول كأن باين عليهم القوة والنفوذ وكل وحدها منهم كان ليها أسلوب خاص بيها وكل وحدها بتحب تفرض اسلوبها لحد ما في يوم كأن في اجتماع بينهم مع الملك رمسيس لاول وفي وقت الاجتماع ظهر شخص قوي جدا محدش يعرفو غير الملك رمسيس لاول الشخص ده كان جاي من العالم السفلي وتقريبا في الوقت ده كأن هو الحاكم أول ما الشخص ده ظهر الكل سجد ليه وقدم التحية أول ما الشخص ده اتكلم قال
الشخص: أنا هقدم لكل وحد فيكم ميزة لكن يجب الحافظ عليها كل شخص هيكون عندها قوة مختلفها عن أخيه لكن لا يجيب إن تتفرقو عن بعض واذا حصل ذلك في يوم سوف يكون مصيرها الموت أو السجن مدة الحياة يجيب جميعكم تطيعو أمر الملك رمسيس لاول ويكون أي أمر منه سيف علي رقبتكم جميعنا جميعكم عارفين إن الطبيعة فيها 10 ميزات وكل ميزة تختلف عن لاخره لكن اقوي ميزة هتكون من نصيب الملك رمسيس لاول يلا الكل يقف علي شكل دايرة

وفعلا الكل وقف علي شكل دايرة وقف الشخص القوي وقال
الشخص: لأن سوف يختار كل حجر من أحجار السحر العاشرة شخص منكم وكل حجر هيختار شخص مميز بميزة غير أختها

وبعد لحظات ارتفع الشخص لفوق وظهر حولينها مربع نور أصفر شديد وطلع من صدره مربع ثلاثي عبارة عن حجر كبير موجود فيها أنوع مختلفة لكن يوجد نوع فريد عنهم وباين أنه لاقوي ما بينهم في الوسط وبعد لحظات قال الشخص القوي كلام السحر وتحرك الحجر من جسدها وفاجاة تبخر ذلك الشخص وقام الحجر الثلاثي بفرد 10 أحجار وبسرعة البرق كان كل حجر دخل في صدر اللي 10 أشخاص والكل بعد ذلك اغمي عاليهم معدا رمسيس لاول كأن وقف مثل الصخر وعلي وشه ابتسامة
وعمل سحر الحجر وقال بصوت عالي تعويذه الحجر الثلاثي وبعد لحظات أفاق جميع لاشخاص وكان شكلهم أجمل بكتير من لأول وكل وحده كأن ليه ميزة مختلفة فعلاً وكان ترتيبهم كالاتي من لاقوي لأ اضعف
الملك رمسيس لاول كأن الميزه بتعتها أنه ملك الطبيعة يغير أي شيء في الطبيعة ويقدر يكسر أي قيود أو أي سحر أو اي شيء يفعلها أحد الساحرة
وحصل افا مينا علي ميزة الكائب وشكلها جميل جداً لكنة كائيب ويعتبر اقوي ثاني شخص بعد رمسيس لاول وحاليا يوجد أفا مينا في عهدة حارس الملوك جوناس الملعون وهو الوحيد الي يقدر يحرر أفا مينا من القيود
وبعد ذلك الثامن ساحرة في قوة بعض وكانت كل وحدها منهم تختلف عن لاخره وكانو كا لاتي
بيلاتريكس ساحرة الغرور وروزالينا ساحرة الجشع و مادوكا كانامي ساحرة الشر و ملافسينت ساحرة الشهوة و أميرة بيتش ساحرة الغضب و كرملة ساحرة الكسل ومرلين ساحرة الفخر مارفل ساحرة الحسد
ودول كانو ايد واحده في البداية لحد ما في أمر وصل الملك رمسيس من الشخص الخفي ولامر كأن إن في شخص بشري هيولد من أم واب بشري والشخص هيتولد جميل الشكل وهيكون ملك كل لابعاد أول بدايته وطلب من رمسيس لاول يقسم الساحرة كل وحدة تساعد الوريث علي حسب قوتها وفعلا الملك رمسيس عمل ذلك الشيء وكان في ذلك الوقت الوريث موجود لكن كأن ضعيف الشخصية لحد ما ظهرو في حياتها الساحرة اللي غيرو كل حاجه في حياته لكن ذلك الشخص كأن يحب فتاة بطريقة جنون وكان ذلك الشخص ليس لديه أي قوة غير أنه بيعرف يستخدم السسف بشكل جنوني وكان ذلك الشخص في قديم الزمان وبسبب ذلك كأن كل الساحرة مجنونة بذلك الشخص واكتر من حب ذلك الشخص كانت مادوكا وكان هو أيضا يحب وجودها معها وبيميل ليها أوي وكان بيحكي معها كل اسراره لكن هيا كانت تحبها بطريقة العشاق لكن هو كان يحبها بطريقة الصحاب وده جن جنون كل الساحرة وبعد ذلك تعرض ذلك الشخص الى حرب عنيفها مع ملك من أقوى الملوك في ذلك الوقت وكان يوجد شخص آخر عدو له وقام بقتلها ذلك الشخص لكن الشخص لاخر قام بقتل حبيبتها في نفس الوقت وضحك ساخر وقعت حبيبتها من فوق الجبال وقام ذلك الشخص برمي نفسها من أجل حبها ومات ذلك الشخص دون أن يكمل مسيرة الحكم اللي كانت مخطط ليهه من ذلك الشخص الخفي وبعد ذلك الحدث فاق لأمر عصبيت الشخص الخفي وذلك تسبب في غضب الملك رمسيس لاول وقام بلعن مارفل بسحر قوي جداً وطلب منه إن تقوم بحبس كل اخواتها في مقابل أنه تكون لوحدها بجانبها وفعلا قامت مارفل بفعل ذلك الشيء بسبب قوة العنه وبعد ذلك ضحك رمسيس ساخر قال وأنتي كمان لزم تكوني في مكان آخر وكان في ذلك الوقت الملك رمسيس حاكم العالم السفلي وقام الملك رمسيس لاول بحبس الساحرة مرفل في سجن معمول من العنة المفقودة يعني ذلك إن أول ما يظهر الشخص الموعود هيجي شخص من عالم اخر ويفك قيود الساحرة مرفل
نرجع من الفلاش باك 🎧🔐
رمسيس التاني: دي كل حاجه يا كريش عن الملك رمسيس لاول و الساحرة التسع!!

أنا كنت في دوامه عظمة بصراحه وكنت مصدوم من الكلام العظيم ده عن أعظم ساحر واللى بقي نفسي اشوفه من الكلام العظيم اللي بسمعها عنها حرفينا أنا كنت مبسوط جدا إني سمعت عنها بطريقة الجميلة الجبارة دي
أنا: عندي كام سؤال بس عشان افهم كل حاجه بطريقة الصحيحة
رمسيس التاني: عوز تفهم أي تانى قول اللي في نفسك
أنا: بصراحه عوز افهم أنت قولت إن في شخص تاني معها الكتاب اللي معك ده بتع ساحرة الشر مادوكا صح ولا
رمسيس التاني: كلامك صح بس ما فيش حد يعرف الشخص ده غير الملك رمسيس لاول والساحرة مادوكا
أنا: طيب انا فهمت كده بس عوز اعرف الساحر التاسع اللي هوه بعد الملك رمسيس لاول في القوة ليه موجود مع جوناس بذات
رمسيس التاني: أنت تقصد الساحر أفا مينا العظيم
ده كأن ساحر قوي قوي بمعني الكلمه ساحر عندها قوة عظيمة يبان عليها أنه في حالة اكتأب علي طول بس هو عكس كده هو الحجر الثلاثي اختاره بالقوة دي بذات عشان عارف قوة أفا مينا العظيمة وصبرها ومخلص جدا أفا مينا كأن لي أبن وهوه جوناس الملعون ونرمين أختها برضو وعشان كده لم فشل الساحر أفا مينا في حماية ذلك الشخص وبعد موته طلب من ابنه جوناس لاحتفاظ بيه لحد ظهور ذلك الشخص مره اخري
أنا مصدوم: وعشان كده قوة نرمين قريبا أوي من قوة جوناس وكمان جوناس طلب مني قبل كده أنه يظهر الشخص ده لو كنت محتاجة بمعني كلامك وكلامه تقصدوني أنا بذلك الشخص اللي مات مع حبيبتها صح
رمسيس التاني مبتسم: أنت لسه واصلك يعني كل اللي أنا بحكي فيها من الصبح ما فهمكش كده أمال أنا بحكيلك لي من لاساس
أنا: ايو صح أنت بتحكيلي ليه دلوقتي و اشمعنا في الوقت ده
رمسيس التاني: بص يا كريشنا أنا كنت عارف إنك هتسال السوال ده وعندي ليك أجابه بس قبل ما رد عليك أنت هترد علي سؤال أنت مستعد أنك تواجه مصيرك القديم من تانى ولا مش ناوي تكمل
أنا: أنا هكمل يا رمسيس مش عشان اثبتلك حآجه لا بلعكس أنا كنت عارف موضوع ذلك الشخص اللي كأن في الماضي إن هوه أنا
رمسيس مصدوم: ازاي يعني محدش قلي إنك تعرف
أنا: محدش يعرف اني أعرف ولا حد قلي الكلام ده أنا عرفت لوحدي وفهمت معني الكلام ده لما أنت كنت بتحكيلي علي الملك رمسيس لاول وقولت إن ذلك الشخص كأن بارع أوي في استخدام السيف وكان في مملكة وبيحب وحدها وكان ليه عدو وهوه اللي قتل حبيبتوه وهوه رمي نفسها معها من فوق الجبال فهمت في الوقت ده إنك تقصدني أنا
رمسيس التاني: أنا مش فاهمك فهمني عرفت ازاي
أنا: انا لم كنت عايش مع اميرة
اللي كنت بحبها في الوقت ده أول ما كنت بلمسها كنت بروح في ذكريات عميقة جدا وكنت بشوف كل اللي أنت حكيتو عن ذلك الشخص وكمان أنا أعرف الشخص اللي كأن عدوي وشوفتها بس أنا معرفتوش غير دلوقتي لم أنت حكيتلي وفهمت كل حاجه وفهمت كمان أنه الشخص ده هيكون عدوي في الحياة دي كمان
رمسيس مصدوم جدا: أنت شوفت الشخص اللي كنت بتشوفها عدوك في ذكرياتك
أنا: كلامك صح بس أنا معرفوش أنا لمحته في حصن ملكي من ملوك إنجلترا معرفش حاليا هوه فين
رمسيس: أنت لزم تفوز في الحياة دي أنت عكس الماضي أنت في الحياة دي معك كل حاجه قوة وقدرات وسحر وغيرهم كتير أنت لو فعلاً قدرت إنك تخلص من ذالك الشخص أنت هترتاح شوية
أنا: قبل كل حاجه أنا لزم اقابل الملك رمسيس لاول عشان اتدرب معها عشان أنا عارف إن اللى جاى عليا مش سهل
رمسيس: وأنت قد الكلام ده أنا وثق فيك يا كريش أنت فيك كل المميزات اللى أي حد يتمنها تكون معها
أنا: سيب كل حاجه تمشي برحتها ما تستعجلش الظروف أنا هكمل انا حبيت الموضوع بصراحه وشكلي كل اللي فات حاجه والجاي حاجه تاني خالص

وضحكت أنا ورمسيس

في مكان ما في مغارة موجودة تحت الأرض في إنجلترا وكان موجود 4 أشخاص وكان باين إن كلهم من بلاد مختلفة وكان معمها شخص خامس باين من ملامح وشها أنه شخص قوي جدا وكانو كالاتي
اقوي شخص كأن اسمه الملك هنري ملك إنجلترا سابق واقوي ملك مر علي تأريخ إنجلترا كان شكلها طويل ولي دقن بيضه اوي وعنيها خضره وجسمها معضل جدا وشكلها علي شكل الملوك لاقويا بحق
تاني شخص كأن ليون ملك اسبانيا سابق ملك قوي برضو جسمها وسط معضل مالوڜ دقن بس عنيها زرقة وكمان شعرها طويل
وتالت شخص كأنت الملكة مايوركا ودي قمر طويلة وجسمها وسط مليان فوق وتحت وبزاز مرفوعة وطيزها برضو مدوره وشفيفها تجنن بصراحه جسمها جبار وعنيها عسليه حلوة أوي ملكة فرنسا سابق والشخص الرابع معها من فرنسا اسمه أستورياس وده ابنه لاكبر وباين من شكله أنه قوي جدا وعريض العضلات وطويل الشعر وبيحب يبارز بي السيف أوي
الشخص الخامس كانت ملكة جمال احلى علي لاحلي
اسمه ميسان لبسه تاج 👑ملكي عيونها خضرها طويله بزازه مدوره وطيزها عريضة وشفيفها بتلمع من حلاوتهم وباين إن ليها هيبه في لاجتماع ده ملكة البرازيل حاليا
وبدا الكلام أول شخص الملك لاكبر هنري

هنري:!؟

انتهينا من كتابة الجزء الثاني اللي القاء في القادم 🎧🔐
اللي هيتوقع أي علاقه الجماعة لاخير في القصة واي دورهم هحط اسمه في دور في الجزء الجاي هختار شخص وحد ❤

أنا مقصرتش محد علي فكره كل حاجه بتجي بتكون غصب معلش 🎧🔐

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و boya brat
عظمه ياريت متتاخرش فالجديد

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و boya brat
  • أتفق
التفاعلات: العنتير
  • عجبني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...# و العنتير