NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا | السلسلة الثانية | عشرة أجزاء | 14/11/2022

دي مش قفل ياعم وجزء فاجر اوي اوي

ليه كدة بتقطع جزء قصه من نصه
مشحلوة منك كدة كنت بلشت اندمج ليه

فين يعم الجزء الجديد

انا هنزلكم الجزين 8و9 مع بعض عشان اصدمكم شوية ممكن بكره او بعد بكره علي حسب الظروف بس انشاء **** خير ♥

• عجبني
التفاعلات: متهور موت
انا هنزلكم الجزين 8و9 مع بعض عشان اصدمكم شوية ممكن بكره او بعد بكره علي حسب الظروف بس انشاء **** خير ♥
كنت لسه داخل هسال انت منزلتش لي **** معاك ومستني الجديد يا كريش

• عجبني
التفاعلات: 846jeb
اقسم ب**** لو هفضل اشكر وأشجع فيك لسنه كامله قدام مش هوفيك حقك انت بجد مبدع شابووو يا صديقي انا عايز تدوم من العظمه الي جايه زي مدوختني في الي فات وحيات اغلي حاجه عندك متتاخرش عليا وكمل ابداعك انا عايز ملك الظلام يتعمل بوفتيك علي بطاطس محمره

كريشنا بقي ملك الملوك واحتل المنتدي يا جدعان ❤️❤️
في عظمه بتحصل هنا يا جدعان اخويا الكريش خاربها

اى ياعم الجزء الجديد فين

جامد جدا يسطاا

اجدع من السقاء ياعم

صراحه انت بتقدم عظم شابووووووو ليك يا كريش

🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧🎧

اهلا وسهلا بيكم من تانى في الجزء الثامن من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية ♥♥
⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️

طبعا انا بعمل كل حاجه انتو بتطلبوها واجزا بتنزل بدري جدا ومش مقصر معكم في حاجه بس انتووو بصراحه مقصرين جامد 💔🙂

يلا بينا المقدمة

- انا لو طلبت منك نرجع لبعض تاني هتوافقي صح.؟!
= أوافق لـيه .!!
- مــش أنتـي بتحبينــي .!!
= كنت
- لأ اللي بيحب حد ميقــدرش يكرهه
= و مين قالك اني كرهتك ، الكره احساس وانا مبقتش احس ناحيتك بأي حاجه ..
- يعنـي مبقاش ليا اي وجود ف حياتك .!!
= انت اللي طلبت وكنت فرحان اوي بطلبك كأنك بتتحرى من سجن وانا كنت حبساك فيه ..
- انا .؟
= ايوة انت .. لما حسستني ان الدقيقه اللي بترد عليا فيها موقفه حياتك اما كنت بشحت سؤالك اما كنت بتتعلق ف اي حجج واعذار عشان تهرب من وجودك جمبي ، لما حسستنــي إن وجــودي زي عــدمــه ف حياتك و إن مليــش لازمه و إن غيــري اهم عندك كنت بتطلــب انك تخــرج مــن حياتي بفعلك قبل ماتطلبها بلسانك ، انت طلبت و انا نفذت..
فاكر اما قولتلي هي فعلا خلصت ..
اهو من اللحظه دي انت جوايا انتهيت ..🖤

البداية ⚔️♥

نرمين: انت مصدوم

أنا: انا مين قال كده لا عادي خالص و**** انا مش مصدوم انا بس بفكر إن يعتبر اي بنسبالكم

نرمين وروجي ييموتو من الضحك

نرمين: انت يعتبر بنسبالي *** مولد من 20سنة

انا بشخرهه كبيره فشخ: يعنى كده 20سنة عندكم ***

روجي: ده حقيقي

أنا: انا بصراحه خايف منكم هتمعلو فيا ايييي

نرمين: امممممم اي رايك يا روجي

روجي: امممممم فعلاً موفقه

نرمين: يلا

انا بجري منهم: حرم عليكم بتعملوووووووو اييي معندكمش اخوات شباب وبقيت بختفي وظهر في اماكن بعيدة بس فاجاة ببص لقيت نرمين وروجي بيبصو في مكان ومصدومين ولسع هبص علي المكان لقيت شخص اول ما شوفتها اتصدمت واتسمرت مكاني

ونرمين بصوت مدبوح بتقول: باباااااااا

روجي طبيعيا جدا: عمي أنت هنا

شكل الشخص ده كبير جدا وطويل وعندها تاج فوق راسها وجنحهاا طويله وكمان عنيها حمرهاا جدا وشكلها مرعب وباين ان قوتها البدنية جامده فشخ حرفينا شكلها بنسبالي مرعب وحاسس انن شويه وهعمله علي نفسي

وبص علي روجي ونرمين لقيت نرمين بتعيط وجريت حضنت الشخص ده

وروجي عادية جدا وكانها كل يوم بتشوف الشخص ده

وكانت نرمين بتحضن الشخص علي طريقتهم

وقالت: بابا وحشتيني اوى لي مش بتجي تشوفني

الشخص المجهول: اسف يابنتي ظروف ماكاني والمسواليات اللي عليا سامحيني

نرمين: مسماحك ياحبيبي بس أنت جاي هنا مخصوص ولا كنت هنا بفعلا

الشخص المجهول بيبص عليا وقال: انا هنا بقصد

بيبص الروجي وبيقلها

الشخص المجهول: خدي بنت عمك وامشي من هنا ولو حد سالكم علي كريشنا ما حدش فيكم يعرف حاجه

روجي ونرمين بيبصو البعض و مستغرابين بس قالو حاضر واختفووووو والشخص ده بيبصلي وبيقرب مني وانا لسع مرعوب وخايف بس ركزت في عنيها وحسيت احساس غريب جدا حسيت اني اعرف الشخص ده او كلمني قبل كدا

كل ما يقرب مني احس نفس الاحساس ده

كل مكان يقرب كنت ببقي احسن من الاول ومش خايف بلعكس بصص في عنيها من غير خوف كاني عارف الشخص ده كويس

وانا واقف مركز معاها كنت بتجي مشاهد مش فاهمه بنفس لاسلوب ده بس مش وضحه كانت هتفرتق دماغي بس برضو مش واضحة

والشخص كان خلاص في وشي تمام وقال

الشخص المجهول: خايف

أنا: كنت بس دلوقتي لا حساس اني اعرفك في ذكريات في دماغي بتروح وتجي بس مش عارف افهمها

الشخص المجهول بيدمع: هتفهم كل حاجه مع الوقت المهم انك دلوقتي تدرب علي قواتك الجديده وتعرف قدراتك عشان ما تغلطش نفس الغلط بتاع النهارده وممكن تخسر حياتك وحيات كل اللي حوليك

أنا: أنت مين واسمك اي وليي كنت بتحضن نرمين؟؟؟؟

الشخص المجهول: انت عوز تعرف أنا مين صح

انا: مش عارف ليه عندي شغف قوي اعرف أنت مين

: الشخص المجهول: أنا من الجن ويعتبر ملك من ملوك الجن أنا بكون ابن ابو الجن ونرمين بتكون بنتي وروجي بنت اخويا الملك رمسيس الثاني
وأنا اسمي الملك كايا

أنا مصدوم جدا وفي نفس الوقت حاسس اني اعرف الشخص ده بس هعرفها ازاي يعني وهو مش إنسان بيقول من الجن طيب اي علاقة حياتي بجن واشمعنا انا ولي برتاح معهم أكتر من أهلي نفسهم طيب هو لي بيظهرو ليا انا واي علاقتي بيهم اشمعنا انا
كنت بفكر ومصدوم وفاجاة كايا بدأ الكلام

كايا: أنت لي ديما مستعجل لي مش عوز تسيب كل حاجه في وقتها مش يمكن كل اللي بيحصل معك يكون خير ليك بعدين؟؟؟!!!!!

أنا: خير!! هو انت بتسمي الظلم خير!! انت بتسمي اللي بيحصل ده معيا خير!!! انت بتسمي كل اللي بيعملها ابويا ده خير ليا!!! طيب هسدق كلامك وهقنع نفسي إن كل اللي بيحصل ده خير ليا تمام لحد هنا

اي علاقة الكائن الفضائي لي انا بذات اللي اختارني دون عن النااس اللي موجوده كلها

اشمعنا الماسة الخلود انا الوحيد اللي عملت دمج معيا دون عن كل العالم اللي موجوده

واشمعنا سيف الموت عمل دمج معيا ما هو كان مع شأن طول السنين دي كلها وكان بيدمر بي كل العالم اشمعنا أنا اللي عمل دمج معايا

اشمعنا انا بذات اللي تظهرلي اقوي جنيه في الجن بنت اقوي ساحر في تاريخ الجن واقدم ساحر كمان مش ده كلامك

وهنا كايا اتصدم وبان علي وشها

طبعا انت هتسال نفسك أنا ازاي عرفت كل ده
بس انا اعرفت كل حاجه لم كنت في القصر وطلعت الغرافة وامي جات وقلتلي ارجع تاني عشان الملوك تحت وما ينفعش اسيبهم كده ولزم ارجع افضل مع ابويا لحد ما الاحتفال يخلص وأنا كنت راجع بصدفه وسمعت كل حاجه قالها سمير وابويا تحتمس
وفهمت من كلامهم انك أنت اللي قولتلهم كده

كايا مصدوم: وعرفت ازي ان الشخص ده انا

انا بغرور: عشان برضو نرمين قالت

نرمين: هو ابويا اللي قال كل ده!!!

عشان كده اول ما شوفتك اتصدمت جدا بس أول ما سالتك وقولت ان نرمين بنتك انا هنا فهمت كل حاجه وكنت لزم اعصب نفسي عشان قوتي تسراب والجنية اللي بترقبني تلحقني وتجي بيا علي هنا
انت لو مافكر انك انت جاي هنا بنفسك وبراضك احب اقلك بلعكس انا اللي جيبكك هنااا وكنت لزم اعرف انت مين واعرف كل حاجه بتحصل من غير غمووض اشمعنا انا اللي ب يحصل معايا كل ده!!!!!!

كايا بيضحك جامد وبيصقف جامد فشخ وقال

كايا: بجد اهنيك من كل قلبي بجد شابووووو عاش بتحلل صح جدا
كل كلامك صح جدا ام اشمعنا أنت ولي أنت بذات دي حاجه مش بيدي أنا
هو وحد بس اللي يقدر يجوابك علي سوالك ده

اانا بغرور: مين ده اللي يقدر يجوبني قول وأنا هرحو عندها بنفسي

كايا: اللاسف ما هتقدر دلوقتي لزم تكون في كل قواتك كامله عشان بس تقدر توقف قصاد الشخص ده

أنا: تقصد مين!!!

كايا بفخر: انا اقصد الملك العظيم اقوي واعظم ساحر في التاريخ واسمها محفور في كل مكان في الوجود الملك رمسيس الثاني العظيم

انا: تقصد ابو روجي!!

كايا: ده حقيقي بس أنت هتفضل معيا هنا فترة قصيره جدا يعني 6سنين بس

أنا مصدوم: 6سنين انت عارف يعني كلامك ده انا محتاج ارجع عشان اتجوز انا وعد اميرة وكمان انا

اميرة ليا فترة كبيرة جدا ما شوفتهاش سيبني ارجع لمدّة يوم وحد واعدك هرجعلك تاني

كايا: اهدا اميرة مش موجوده في العالم الخارجي

انا تعصبت جدا: انت فاهم بتقول اي مالها اميرة

كايا: قلتلك اصبر 🤌وهتفهم كل حاجه مع الوقت إنت لي مش صابر لي مستعجل ديما كده كل حاجه هتعرفها قبل ما ترجع لارض

انا متعصب: لو حصلها حاجه مش هرررحم حد فاهم مش هرحم حد

كايا ببرود: طيب هتعمل اي!!!

انا: هقتلك هقتلك

كايا: جرب كده ونشوف

وأنا بدات اسخن واتعصب جامد فشخ وبدات اتحرك علي كايا

عند روجي ونرمين ظهرو في مملكة نويشفانشتاين

كان موجود الملك تحتمس والوزير سمير والملكة تي

سمير: حصل اي

روجي بتضحك: كل حاجه حصلت علي حسب الخطة بظبت

تحتمس فرحان: تسلم دماغك يانرمين و****

نرمين: انا في الخدمة ديما جلال الملك

تي: كده هم اللي اتنين مع بعض

روجي: حصل مولاتي

نرمين: وزمان ابنك بيتمسح بيها سطح القمر

والكل ضحك

تحتمس: مكنتش متوقع انكم بارعين في التمثيل كمان

نرمين: انا اول ما انت بعتلي كنت متوقعة ان كل ده هيحصل اول ما سمير بعتلي وكنت متوقعة كلامكم ده

فلاش باك ⚔️
كان موجود الملك تحتمس والوزير سمير والملكة تي في غرافة سرية في القصر اول كلمة قالتها الملكه تي

الملكه تي: عوزها نرمين وروجي هنا فور يا سمير

سمير: أمر مولاتي

تحتمس: تفتكري خطتك هتنجح

تي: لا بس نرمين وروجي هيعملو احلا شغل مع بعض

وبعد تقريباً لحظات وصلت روجي ومعها نرمين

نرمين: أمر مولاتي

تي: بعد ساعات هيكون في احتفال ولزم بعد لاحتفال كريشنا ياقابل ابوكي الملك كايا

نرمين: المطلوب مني مولاتي

تحتمس: طبعا هتجي انتي وفارس وكل الملوك انا هعمل حاجه في الحفلة تسير غضب كريشنا وقتها كريشنا هيسيب الاحتفال ويخرج وهتطلع خلفها الملكه تي تهديه وترجعها من تاني

في الوقت نفسها انا ها امر الجميع بمغادرة المملكة مش هيفضل غير اللملوك طبعا الكل هيكون متعصب جدا واول شخص هيبدا الكلام فارس جوزك عشان هو بيحب كريشناجدا وانتي مطلوب منك تذيدي المشكلة حماس وتهديد ومش عوز فارس ولا اي ملك يعرف حاجه مفهوم

نرمين: أمر مولاي الملك

روجي: وأنا مهمتي هتكون اي مولاي الملك

تي: كريشنا اول ما انا اقنعها يرجع تاني هيصدفكم وانتو بتهددو الملك اول ما سمير يلمح كريشنا هيقول كل حاجه حصلت مع الملك تحتمس والملك كايا في اللقاء السابق وسمير عارف هيعمل اي كويس المهم كريشنا هيسمع وهيرجع متعصب اكتر وهو هيعمل حاجه عشان قوتها تسرب وهنا دورك وصل ياروجي

روجي: امممم فهمت كلامك مولاتي كريشنا هيبقي عندها فضول يشوف الشخص اللي هو سمع عنها وعشان كده هيسرب قوتها وأنا في الوقت ده اسحبها واختفي بيها قريب من مكان الملك كايا

الملك تحتمس: برافو عليكي

نرجع من 🎬باك

عزيزي القراءة هنا نفهم لي بعد خروج الملوك من عند الملك تحتمس كان الملك تحتمس وسمير بيضحكووو 😎⚔️

نرمين: وإنا كنت متوقعة هيحصل كده

روجي: هو فعلاً احنا بنفذ اومركم بس اوعه الحكم ينسيكم انن اقوي منكم وبنقراء افكاركم بسهواله

تحتمس: احنا مش ناسين كل ده وفاهمينها كويس

نرمين: تمام بعد اذنكم هنمشي

واختفووووو

بعد كام يوم في المملكة
كان موجود الملك تحتمس وسمير

سمير: مولاي الملك في خبر مش كويس

تحتمس: قول في اااي

سمير: ملك الظلام اعلن الحرب علي المملكة

تحتمس بصدمه: انت عارف بتقول اي!!!

سمير: النهارده بعت جاسوس واعلن علي الحرب بعد سنة كامله

تحتمس: وهو ليا بيعلن قبلها كده

سمير: في رساله مكتوبها مولاي

تحتمس: مستني اي أقرأ الرساله

سمير: حاضر مولاي

الرسالة

الملك العظيم ملك مملكة الظلام الملك سوكونا جوجيتسو كايسين يتقدم ب التحيات لي ابن اخوها الملك تحتمس الثالث

يقول الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين
انها هيعلن الحرب علي إمبراطورية الملك تحتمس
وسيكون ذلك لاحتلال بعد سنة كاملة الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين يعطيكي مهلة كاملة لا تكون جاهز وهتهزم لا تنسحب وبرضو هتكون مهزوم
الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين بيوعدك بنكح جميع نساء اللي إمبراطورية قصاد عنيك انت ورجالك
لي ذلك افضل شئ لك ان تهرب مثل الكللابب لانك لا تسوي شئ قصاد الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين سوف ينكح جميع نساء العالم وهتكون فقط خادم يسلم نساء بيدها الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين وتشاهدها وهو ينكحهم امام عينيك

مع تحياتي الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين

بد الملك تحتمس يتعصب جامد فشخ وقال

تحتمس بعصبية وزعيق : اجمعلي كل الملوك هنا فوررر بسرعة

واختفي سمير من غير ولا كلمة وبعد كام ساعه كان الكل موجود في قاعة لاجتماعاات
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
وهم كا لاتي

فارس الموت وزوجتها الملكة نرمين

ملك مملكة تدمر هو الملقب بي قاتل الشياطين

ملك مملكة لأ نباط الملكة العظيمه نسرين الملقبة بساحرة لاحلام

ملك مملكة الحضر هو البطل الخارق العظيم الظل الملك بلينك

ملك مملكة الحجاز الملك العظيم الملقب ب المخادع
الملك تالتر

ملك مملكة اوسان الملك تاركاس االملقب بتار

لامير هارلي هويني

لامير جيسون

الوزير سمير

واخير الملك تحتمس

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

الملك تحتمس: انتو عارفين انتو هنا ليه

الكل: لا

تحتمس: أقرأ الرساله دى ياسمير

وبدا بقراءة الرسالة سمير ومع كل كلمة كان يثير غضب الملوك اللي كان الغضب ظهر علي وشهم وفي عيونهم

فارس بعصبية: انا مستحيل هسيبها هيشوف اسود يوم في حياتها

هارلي بعصبية: هو لزم يموت في الحرب دي

جيسون بعصبية: الموت مش حاجة هو لزم يبقي عبره للي كل الشعب القتل رحمها ليها

وهم بيتكلمو ظهر فاجاة

الملك علاء الدين

تحتمس: اهلا بيك يا علاء الدين كويس انك وفقت تجي

علاء الدين: انا عارف كل حاجه ياتحتمس

الكل: أهلا وسهلاً بيك يا ملك

علاء الدين: أهلا بيكم

تحتمس: هنعمل ايي مع الحيون ده

علاء الدين: عيش حياتك طبيعي جدا ماتقلقش من حاجه كريشنا مش هنا ومش هيرجع قبل 6سنين الفترة دي هتكون كافية انك تقضي علي شر سوكونا جوجيتسو كايسين

تحتمس: كويس جدا ودي حاجه مهمه جدا ان كريشنا مع كايا ملك الجن

والكل كان مصدوم

علاء الدين: الكل يهتم ب مملكته وشعبها لحد ما نشوف هيحصل اي في الفترة دي

والكل غادر فعلاً

في مكان ما في مملكة الظلام كان موجود شخصين هناك الملك سوكونا جوجيتسو كايسين وكان معها شخص اخر

كايسين: اي اللي حصل بعد ما وصلت رسالتي

الشخص: زاي ما انت توقعت جمعنا كلنا وكان الكل متعصب جدا بس فاجاة ظهر علاء الدين وبعد الترحيب وكلام طلب تحتمس انها يقول هيعملو اي بس رد علاء الدين كان هادئة جدا

كيسين: قال اي الزفت ده

الشخص: قال
لاء الدين: عيش حياتك طبيعي جدا ماتقلقش من حاجه كريشنا مش هنا ومش هيرجع قبل 6سنين الفترة دي هتكون كافية انك تقضي علي شر سوكونا جوجيتسو كايسين

فهمت من كلامها انه الوريث مش موجود في المملكة وموجود مع الملك كايا بيتدرب وهيرجع بعد 6سنين

كايسين: هسيبهم كده خايفين بس مش هاجم عليهم مره وحده انا لزم لأول افرقهم من بعض عشان كده مستحيل أكسب الحرب دي ولحد دلوقتي انا مش عارف لي انت وفقت تساعدني يا مخادع!!!؟

المخادع بيضحك جامد: ما هو اسمي المخادع وأنت عند وعدك هتمسكني منصب تحتمس وأنت تحكم العالم كله اللي المملكة مش هو ده اللي انت بتحلم بيها انا مش هنسي أبد ان اللي حصل لي مملكتي من سنين بسبب الملك تحتمس الثاني ولزم انتقم من ابنهاااا وعشان كده وفقت اني اساعدك عشان العرش بس يعني أنت ليك مصلحه وأنا كمان ليا مصلحة اي غدر اوعدك هبيعك في لحظة وأنت عارف قصدي كويس

كايسين: انا مش هسيبك غير وأنت علي العرش انا لم اوعد بوفي

وبدو يضحكووو الضحكه الشريرة 👹👹👹

في المملكة كان موجود سمير وتحتمس وعلاء الدين

تحتمس: أنت لي نهيت المقبلة لي طلبتهم يغادرو المكان!!!!

علاء الدين بخبث!!: عشان كان بينهم خاين؟؟!!

تحتمس بغضب:انت عارف انت بتقول ايه؟

سمير: مستحيل دول كلهم اوفياء جدا

علاء الدين: انا ليا جوسوس هناك وهو متاكد جدا بس لسع هو ما عرفش اسم الشخص لانها سمع بس الحور بين ملك الظلام والقاد بتعها من غير ذكر اسمها

تحتمس: بس هو كده اكيد عرف ان كريشنا مش موجود

علاء الدين بيضحك: هو ده المطلوب هو هيبدا التحرك بس عشان يخطف لانظار مش اكتر

تحتمس: تقصد انها يبدا التحرك في الهجوم بس ضرر دون تدمير

علاء الدين: أنت ذكي جدا وتوقع الهجوم هيكون علي مملكة من الممالك وهنعرف الخاين في الوقت ده

تحتمس: طيب هنعمل اي وهنتحرك في الوقت ده ولا اي

علاء الدين: لا التحرك هيكون في الوقت المناسب ومش احنا اللي هنتحرك هو شخص واحد اللي هيفشخ حاجه اسمها جيش الظلام وبيضحك جامد

وسمير وتحتمس مش فاهمين حاجه:

عند فارس في مملكة حضرموت

فارس: نرمين انتي مش. شايفة ان كلام علاء الدين كان في تلميح

نرمين: انا فهمت كل حاجه علاء الدين كان خبيث في كلامها وكان بيبص لينا بصات غريبه وفي كذا معانا

فارس: تقصدي علاء الدين بيلمح ان في خاين فينا

نرمين: بدات تفهمني ياحبيبي وعلى كده علاء الدين ذكي جدا وتوقع انها في خاين بس مع الوقت هيبان

((وهنا نرمين كانت متاكده وعارفه الخاين بس ساكته))

فارس: بقلك اي ما تسيبك من الهري ده وتجي عشان وحشتيني

نرمين: وأنت كمان وحشتني موت تع

وهنا فارس خطفهاا في بوسه قوية وعمل معها مسمار تقيل تقيل يعني

نرجع عندي انا مع كايا
وهنااا تبد آثار الموضوع والصدمة 😮😮

هنا انتهى الجزء الثامن ♥🥺⚔️⚔️⚔️

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

اهلا وسهلا بيكم في الجزء التاسع وقبل لاخير في السلسة الثانية ♥⚔️🎧

المقدمة 🎧🎧

في قرية بعيدة كان هناك شاب يدعى جاك، وكان جاك يعيش مع والدته، إلّا أنهما لم يكونا يملكان إلا بقرة وحيدة نحيفة لا تدر الكثير من اللبن، فطلبت الأم من جاك أن يصطحب البقرة إلى السوق ليبيعها، لأنهما لا يملكان المال الكافي لإطعامها، توجه جاك إلى السوق لينفذ رغبة والدته، وفي الطريق قابله رجل وسأله: أين تذهب بتلك البقرة؟ فأجابه جاك: إنني ذاهب إلى السوق لأبيعها كما طلبت أمي، فقال له الرجل: حسناً، أنا سأشتريها منك مقابل بعض الحبوب السحرية التي ستجعلك غنياً بطريقة ما، فكّر جاك قليلاً ثم وافق على عرض الرجل، وأخذ منه مجموعة من حبوب الفاصوليا الحمراء، وعاد إلى البيت حائراً تُرى كيف ستجعله مجموعة الحبوب هذه غنياً؟ وصل جاك إلى المنزل فسألته والدته: هل بعت البقرة يا جاك؟ أجاباها: نعم، فسألته عن الثمن الذي باع به البقرة فأخبرها بما حدث وأعطاها ما أحضر من حبوب، غضبت الأم غضباً شديداً وجنّ جنونها؛ فالبقرة الهزيلة كانت آخر ما يملكان، وأمسكت حبات الفاصولياء ورمتها من النافذة، حزن جاك جدًا لأنه أغضب والدته وأضاع بقرتهما الوحيدة بلا مقابل، وتوجه إلى فراشة دون أن يتناول عشاءه، وظلّ يفكّر بما حصل حتى غلبه النعاس. استيقظ جاك في الصباح إلا أنّه لم يلاحظ تسلسل أشعة الشمس الذهبية إلى غرفته كالعادة! فاستغرب من ذلك وذهب ينظر من النافذة، فوجد نبتة ضخمة لم يرَ مثلها قط، تعجّب جاك وتتبع أصل هذه النبتة فوجد أنّها حبات الفاصولياء السحرية، قرر جاك القيام بمغامرة كبيرة فقام وتسلق النبتة الضخمة بصعوبة، وأخذ يصعد ويصعد حتى وصل آخرها، نزل الشاب عن قمة الشجرة فوجد قصراً عملاقاً إلى جانبها، دخل جاك القصر والدهشة تعتريه، فوجد مجموعة من الهياكل العظمية التي تقوم بحراسة وحش عملاق، ذُعر الشاب إلّا أنّه قرر أن يستمر في مغامرته، كان الوحش نائماً حين دخل جاك ولكن الهياكل العظمية قامت بإصدار بعض الأصوات لتنبه العملاق حين رأت جاك، فاستيقظ من نومه ينظر حوله، فهرب جاك على الفور واختبأ خلف أحد الكراسي، قام العملاق وأخذ يبحث في القصر فلم يجد شيئاً، فتوجه إلى المطبخ وتناول اللحم، ثم أخرج من جيبه كيساً من النقود الذهبية ووضعها فوق الطاولة، ثم عاد ودخل في نوم عميق، خرج جاك مسرعاً وتناول كيس النقود، ونزل عائداً إلى بيته، ثم أعطى لوالدته الكيس، تعجبت الأم وسألت جاك من أين أحضرت تلك النقود؟ فحكى لها عما حدث تعجبت الأم ولكنها فرحت بالنهاية. وفي اليوم التالي عاد جاك وتسلق النبتة من جديد ودخل القصر بهدوء، فوجد العملاق نائمًا أيضاً، إلّا أنّ الهياكل العظمية أصدرت بعض الأصوات التي أيقظت العملاق، فأخذ يبحث في القصر لكنه لم يجد شيئًا أيضاً، ثم ذهب إلى المطبخ وتناول اللحم، وأحضر دجاجة ووضعها على المنضدة، وقال لها: هيا بيضي بيضة ذهبية أيّتها الحمقاء، باضت الدجاجة بيضة ذهبية، فتناولها ووضعها في سلة البيض الذهبي وجاك يراقب بدهشة ما يحدث، وينتظر حتى ينام العملاق ليأخذ الدجاجة ويهرب بها، أخذ جاك الدجاجة ونزل مسرعاً إلى منزله وأعطاها لوالدته ففرحت بها كثيراً، مما جعله يقرر أن يذهب إلى قصر العملاق مجدداً، وهذا ما حدث بالفعل، لكنه وجد العملاق مستيقظاً هذه المرّة يعزف على قيثارة، أعجب جاك بصوت القيثارة، فاختبأ حتى نام العملاق وحاول الإمساك بها، ولكنها كانت قيثارة سحرية، فصرخت بصوت عالٍ: أنقذني يا سيدي إنه يحاول سرقتي، أستيقظ العملاق الغاضب وأخذ يطارد جاك المذعور حتى كاد يمسكه، إلّا أنّ جاك تسلّق النبتة سريعاً والعملاق يتبعه، وصل جاك حديقة بيته وأسرع بالتقاط فأس كبير وقام بضرب جذع نبتة الفاصولياء ضربات عدّة حتى قطعها، فسقط العملاق سقطة شديدة ومات، فيما انتقل جاك ووالدته إلى منزل جديد وقاما بشراء مزرعة كبيرة بها الكثير من الأبقار وعاشا بسعادة

قراءة ممتع لكم 🧸♥

البداية 😮♥

كايا ببرود: طيب هتعمل اي!!!

انا: هقتلك هقتلك

كايا: جرب كده ونشوف

وأنا بدات اسخن واتعصب جامد فشخ وبدات اتحرك علي كايا بسرعة كبيرة وصلت قدمه بس ااتسمرت مش عارف اتحرك نهائي وهنا بدات لون عيوني يتغير وبدات جسمي يسخن فشخ ويطلع نار بشكل مبالغ وهنا كايا عمل عليا سحر واتكلم بلغة السحر وبدات الذكريات طردني في دماغي بشكل غبي وهنا دوخت فشخ ودماغي خلاص هتفجر من اااللي بيعملها كايا فيا والذكريات االلي بتطردني وفي كلام في دماغي وناس بتقول

لقدت عدات مره اخرى سوف تموت مره اخري

اعمل الخير افهم اللي قدامك قبل ما تحكم

اعمل الشر الخير مش هيفيدك اسمعني انا

افهم انت موجود لي انت مش اي شخص انت عظيم

انت مجرد شخص ضعيف لا تحول الجميع يستغلك

انت محب الجميع الجميع يعمل لك صدق من حولك

أنت منافق انت لست عندك الجراه

انت شجاع انت قوي انت عندك اراده كمل استحمل اكتر

وهنا بدات اسمع الصوت ده وجسمي يعتبر كان طاير مش موجود وهنا اغمي عليا!!!!

بعد فترة طويلة جدا صحيت كنت موجود في القصر وكانت امي نايمة جنبي
اول ما صحيت ما كنتش فاكر حاجه خالص نهائي ودماغي مصدعه فشخ وكل حاجه اتغيرت شكل جسمي بقي فشيخ اول ما امي شفتني وقفت علي رجلي

بدموع الفرحة: اخيرا صحيت ياحبيبي وبدات تعلي صوتها ابني فاق ابني صحي ابني صحي وهنا كان الكل حوليا

تحتمس وسمير وعلاء الدين اللي ما كنتش اعرفها
وكايا الجني اللي كان معايا اخر مره

كايا: حمد**** على السلامة يابطل

انا: هو حصل اي انا مش فاكر حاجه غير اني كنت تعبان فشخ اخر مره كنت معك فيها مش فاكر اي حاجه نهائي هو انا بقالي كتير نايم

علاء الدين: انت بقالك هنا 4سنين

انا بصدمه: خخخخخخ احاااااااا انت بتقول 4سنين انت قصدك 4أيام صح

علاء الدين: لا انت سمعت صح 4سنين

انا: انت بتقول ايه انت تقصد ان انا كان مغمي عليا كل الفترة دي؟!!!

علاء الدين: كلامك صح أنت كل ده نايم

تحتمس: ابن عمك بيقول الحقيقة

أنا: ابن عمي!!

هو اي اللي حصل كل حاجه اتغيرات ولي كلكم في عنيكم الخوف في اييي

علاء الدين: ملك الظلام استغل انك نايم واحتل مملكة
مملكة الأنباط
مملكة أوسان

وقتل كل شعبهم وهرب من مملكة اوسان الملك تاركاس تار من مملكتها بعد ماسيطر ملك الظلام عليها

وكذلك الملكة نسرين وهم كانو مصابين جدا

انا: هو لي عمل كده هيستفاد اي

علاء الدين: مش مهم الكلام دي هو هيتحرك نهارده علي مملك حضرموت

انا تقصد: مملكة فارس ونرمين

علاء الدين: بظبت أنت لزم توقف قصاده

أنا: تعبان فشخ مش هعرف اوجه حد روح شوف حد غيري

علاء الدين وكل الموجودين تعصبو فشخ ولسع تحتمس هيتكلم

تحتمس: انت!!!

كايا ملك الجن: اوس اسكت

تمام خليك في المخباة بتعك زيك زي اي بت وكلهم بيبصولي بقرف وخرجو

بعد خروجهم انا فضلت اضحك بصوت عالي

علاء الدين: لزم تروح يا تحتمس أنت وجيشك مملكة حضرموت وتوقف مع فارس وحول انك تصد الهجوم

كايا: بلاش حد يروح ملك الظلام مش هيقدر يحتل أكتر من كده هو اخرها هنا بضحكه

علاء الدين: أنت بتضحك انت مش عارف هو يقدر يعمل ايي انت مش عارف ان كريشنا رفض المساعدة يعني كده هو هيحتل كل الممالك ومش بعيد يحتل اللي إمبراطورية

كايا بيبص لي علاء الدين بسخريه وبدا يتحول علي شكلها الجني وكلهم ترعبو وخافو فشخ

كايا: مالك خوفت لي انا مش هعملك حاجه بس اوعه تعمل حاجه من دماغك هيكون فيها موتك فاهم

واختفي

تحتمس بعصبيهاا: اي هنسيب الممالك كلها تحتل انت مش عارف هو عمل اي في شعب الممالك اللي حتلهاااا انا مش هقدر اقف اتفرج انت فاهم!!!

علاء الدين بحزن : احنا مش عارفين نعمل ايه ولا هنقدر ندخل انت فاهم كويس ان احنا نقدر نبعت تعزيز بس تدخل لا لو عملنا كده انت عارف كويس اي اللي هيحصلنا

عند ملك الظلام ♡♕

كايسين بيضحك مع قائد الجيش باك

باك: مولاي هو مش ممكن يتدخلو اولاد اخوك في الموضوع

كايسين: تقصد علاء الدين؟ وتحتمس؟

باك: ايو قصدي عليهم

كايسين بيضحك بشر 👹👹👹

كايسين: انت غبي هم لو دخلو في الحرب دي يبقي كده كتبو موتهم بيديهم عشان الملك منعهم يحاربو عمهم عشان وقتها انا هقتلهم بيضحك بشر 👹

المهم كريشنا مش لزم يقوم غير علي موتها ورجع ضحك تاني 👹👹👹

عند مملكة حضرموت
كانت كلها جيش ومعدات حرب وكان كل وحد في مكانها وكان كل الشعب موجود في قاعة المملكة وكان في جيش بحجم كوكب كامل

فارس: زوجتي العزيزه انتي متوقعة ان ملك الظلام هيكمل الهجوم

نرمين: مرحبا بيها لو حب يجي يتفضل احنا في انتظارها ياحبيبي وبدات تضحك بشكل حلو

فارس: ده يوم عظيم انا مستنيها من زمان وبدا يضحك جامد

قائد الجيش: مولاي احنا في خطر وانتو بتضحكو

فارس بيضحك: هتفهم كل حاجه بس الصبر حلو ولا اي رايك

قائد الجيش: يمكن انا مش فاهم بس وثق فيك
وبداو يضحكو

نرجع عند ملك الظلام

كايسين: تجي يا باك نلعب لعبة حلوة

باك: زي اي مولاي

كايسين: بدل ما ندمر مملكة فارس هنواجه صعوبها وممكن ابو نرمين يدخل وكده ممكن نخسر ونخسر جيش كبير

باك: تقصد اي

كايسين: اقصد نروح نفاجاة الملك الظل عشان نفسي اقتلها وشوفها مزلول زي ما جده عمل فياااا بضحكه شريره 👹👹👹

باك: كده هيتفشخ يامولاي ويضحك ضحكه شريره 👹

كايسين بجدية: أمر الجيش يتحرك بسرعة

وفعلا بعد ساعة كان كايسين وجيش الظلام بعيد عن مملكة الحضر ب 500متر بس

عند مملكة الحضر

الملك بلينك الظل كان موجود وجيشها نفس حوار مملكة حضرموت كان الجيش مستعد جدا وكنهم عاملين حسابهم محارب شاف الجيش في المنظار وطلع يجري

محارب: ياقائد في مصيبه

قائد الجيش: في اي قول مالك خايف لي اتكلم

محارب: جيش الظلام قريب جدا

قائد الجيش: روح استعد بسرعة وبصوت عالي الكل يستعد الكل يجهز وخلال لحظه كان الكل موجود

قائد الجيش: مولاي الملك جيش الظلام قريب جدا مننا امرت الجميع يكون جاهز مستني امرك التحرك

بلينك: ماتقلقش كل حاجه هتكون تمام اتشجع وبس اول ما يقرب ندفع مش نهاجم فاهم ندافع بس

عند جيش الظلام كان في مصيبة وكان الجيش في حالة صدمه

كايسين: هو في اي ليييييي الجيش بيوقع كده هجوم

وفعلا هجم علي المملكة بس في طريقهم كان في عدد كبير جدا بيوقع من جيش الظلام وكاني شخص خفي بيقتلهم وتقريبا قبل ما يوصل جيش الظلام المملكة كان نص الجيش وقع واول ما بدا لاشتباك نجحت مملكة الحضر في الدفع بسبب القوة الخارقة اللي بتساعدهم في التخفي وكان كايسين متعصب فشخ ومش فاهم حاجه خالص وأمر باقي الجيش ينسحب بعد وصولهم واشتباكهم بلحظات قليله جدا
وصل خبر الانتصار في جميع الممالك وكان الكل مبسوط ان مملكة الحضر قدرت تواجه جيش كايسين اللي مافيش مكانها بيدخلهاا بيطلع منها غير وهو فايز
الكل كان بيتسال ازي فعلها الملك بلينك ازييي
عند الملك بلينك
بلينك: هههههه ده اهبل هو مش عارف ان اللي امبراطور رجع وبدا يضحك

عند فارس مملكة حضرموت

فارس: هو عمل بوعدها وانقذ بلينك بس ليي مش عوز الملك تحتمس يعرف ولا علاء الدين وكمان قال المخادع اشمعنا دول االلي كريشنا مش عاوز يعرفهم ان هو اللي بيساعدنا وهو خفي كده
نرمين: كل حاجه مع الوقت المناسب هتبان
////////////////////////////////////////////////////
عزيز القراءة انا عارف ان دمغك عملت بطاطس محمره ومش فاهم اي حاجه صح 😮🤣
بس اقلك انا الموضوع تع معيا فلاش باك وهات معك فنجان القهوة والسجارة الحلوة بتعتك ويلا بينا

اول ما رفضت اني اساعد مملكة حضرموت انا كنت عامل كده بامر الملك كايا ايو هو اللي قلي
فلاش باك جوه فلاش باك 2🤣

قبل ما فوق من النوم كان كايا موجود في الغرافه عندي وهو اللي فوقني من الغيبوبه ازي مش هعرف بس هنفهم بعدين المهم هو بدأ الكلام وقال

كايا: من غير ما تسأل علي حاجه أنت دلوقتي ليك 4 سنين نايم والوقت ده الوقت المناسب ليك عشان تقوم من غيبوبتك وترجع امجادك ايو امجادك حاليا في حروب كتيره جدا وهيطلبو منك التدخل بس انت ترفض اي طلب فاهم وفي شخص اسمها علاء الدين و الملك تحتمس وسمير والمخادع دول ما يعرفوش اي حاجه عنك او عن قواتك اللي انت وصلتلها و لو طلبو منك المساعدة هترفض تمام بس هتساعد في التخفي يعني لو هتساعد شخص تكون وثق جدا انها بيحبك وهو بس يعرف انك أنت اللي بتساعده وتطلب منها ما حدش يعرف انك أنت
هتسالني لي دول بذات مايعرفوش هقلك

علاء الدين معها جاسوس والملك تحتمس معها جاسوس والمخادع هو الجسوس وعلاقتهم حلوه بعض وهم لو عرفو انك هتساعد هيروحو يبلغو جميع الممالك وكده المخادع هيعرف انك قومت من الغيبوبه وهيوصل المعلومة الملك الظلام وكده ملك الظلام هيتسحب من الحرب دي ويرجع يختفي
//////////////////////////
عوز اقلك عزيز القراءة انا كنت بسمع بس مش عارف انطق حرف وحد
او هو بيقرا افكاري وبيجواب تلقائي كانها ماسك لساني مش عارف الحق اقول السوال القي اجابتها
//////////////////////////
هتسال تانى ما يمكن علاء الدين وتحمتس يقولو انك قومت وده مش هيحصل عشان لو الممالك عرفت انك رافض تساعدهم الكل هيقلب ضدّ الملك تحتمس وعلاء الدين وللسبب ده هيفضلو معرفين الكل انك لسع في غيبوبه هتسال وتقول اشمعنا قومت في الوقت ده هقلك إن الوقت ده هو الوقت المناسب ليك وقدرك

وكده أنت هتلعب براحتك الملعب قصادك مفتوح وقبل ما توصل الملك الظلام لزم لأول تثبتلها ان مش سهل انه يحتل ولا يقرب من المكان اللي انت موجود فيها انت مش في القوة بتعها بس أنت هتكون اقوي منها ولحد الوقت ده هو مش لزم يرجع الظلم من تانى وأنا عملت ليك جيش كامل من الجن وقوي جدا هيساعدك في مهمتك دي وانك تقدر تطرد ملك الظلام من تانى وتسترجع الممالك اللي هو احتلها وترجع مجد إمبراطورية نويشفانشتاين من تانى فاهم

وكمان بعد كده لزم تقتل المخادع وهيكون عندك اتنين ملوك في لاحتياط ممكن تختار شخص منهم هارلي كين و جيسون عارف هيكون اختيار صعب بس انت مجبور انك تختار منهم شخص
في اي سوال معك تاني

انا بضحك: هو أنتي اي اهاا انت اصلا كنت بتقرأ تفكيري و بتجاوب تلقائية

كايا بيضحك وده حقيقي عموم هسيبك دلوقتي وهدخل معهم وعيش انت بقي علي الخطة ومش هقلك تعمل اي هشوف بس انت هتعمل اي وهتفرج من بعيد يلا ياوحش

نرجع من فلاش باك 2

كده فهمنا مين اللي قال اعمل كده

انا أول ما طلع من عندي الملك تحتمس وعلاء الدين وسمير والملك كايا كنت بضحك علشان هم اغبايهه جدا بيتلعب بيهم وهم عاملين فيهم اقويا علي الفاضي

انا بيني وبينك كنت حابب جو التخفي ده بحبها فشخ وده في ملعبي اصلا 👌🔥🔥🔥

عزيز القراءة لو السجارة خلصت ووفنجان القهوة خلصو انصحك تجيب حاجه تاني ممكن اقترح عليك اممم هات كوبي نسكافية ولع سجارتك وتع معيا عشان عارف ان دمغك دلوقتي بتسيح

اول ما خرجو من عندي انا اختفيت وظهرت عند فارس

🎬باك قصيره 2

فارس كان متوتر وخايف جدا وحالتها صعب

فارس: مس عارف اعمل اي يانرمين المشكله بتصعب عليا وهم خلاص في اي وقت هيكونو هنااا

نرمين قلقانه: نطلب مساعدة ابويا او نطلب دعم

فارس: ابوكي هيرفض انا فاهم دماغها انا مش عارف اعمل ايييييي

أنا ظهرت فاجاة

انا: أنت مش هتعمل حاجه ياحبيب اخوك أنا اللي هعمل

فارس بصدمه: كريشنا؟؟ 😮😮

نرمين بفرحة: كريشنا انت فوقت

انا: انا رجعت اوعدك مافيش حد هيلمسك انت ولا شعبك بس اسمعني مافيش وقت

فارس: قول ياحبيب اخوك

أنا: انا اللي هاتعمل مع جيش الظلام أنت بس هتاعمل كل حاجه وترتب كل حاجه وتجهز جيشك وتكون مستعد إنك تدفع بس وما تقلقش الباقي بتاعي انا بس في حاجه مهمة!!!

فارس: قول في أي

انا: مش لزم علاء الدين او الملك تحتمس يعرفو حاجه عني نهائي او الملك المخادع بذات كل حاجه سريه بيني وبينك انت ونرمين فاهم قدام الكل أنت اللي بتحارب مش انا فاهم

فارس: بس

نرمين: ولا بس ولا حاجه تمام ياكريش امرك

وسبتهم فور واختفيت عند بلينك الظل عشان هي أقرب مملكة لي مملكة حضرموت وممكن ملك الظلام يبدل بينهم عشان يشتتهم و اللي انا توقعتها حصل بظبت

ظهرت عند الملك بلينك وحصل نفس اللي حصل عند فارس

واختفيت وورحت عامل حركه سحريه فتحت قدمي بوابه دخلت فيها واختفت!!!

نرجع من فلاش باك 2

انت هتسال اي البوابة دي!!

دي بوابه سحريه اتعلمتها من السحرر وكمان مش بتظهر غير لم اعملها الحركه السحريه او كلمه السر بتعتها بمعني تانى البوابة دي يعتبر كوكب كامل وكبيره جدا واللي علمني اعملها الملك كايا لم كنت معها وقال ان البوابة دي هتساعدني اني اظهر بجيش الجن في اي مكان واخفيها في مكان بسهوله جدا وكمان اقدر ادمجها مع الطبيعية واحارب بيهااا طبيعي جدا بس اللي بره الغرفه مش هيشوف اللي بيقتلها ودي سهلت عليا كتير جدا وهي السببب في موت اكتر من نص جيش ملك الظلام وكده عرفتو سبب وقعو عدد كبير من جيش الظلام 🔥😮

المهم دخلت البوابة وكان فيها جيش كبير جدا من جيش الجن
كان عبارة عن جنود بقدرات خيالية وكل شخص مختلف عن التاني وكنت مبسوط وأنا معيا الجيش ده

دخلت البوابة وبدات اتدرب مع الجيش لمدّة ساعات قليلة وخرجت منها وبدات اتابع مملكة الحضر و مملكة حضرموت لحد ما شوفت جيش الظلام بيقرب من مملكة الحضر وهنا انا ضحكت عشان توقعي كان صح وبدات هنا ادخل وانتو عارفين اللي حصل

نرجع من فلاش باك 1

بعد المعركة دي انا رجعت غرفتي تاني وبدات استراخي

عند الملك تحتمس وعلاء الدين وسمير

علاء الدين بفرح: جيش الظلام غير مساره بس الملك بلينك العظيم عرف يصد هجومها ويوقع نص جيشها

تحتمس: ده كمان ما كانش مستعد يعني عمل إنجاز عظيم

سمير: طيب لي ما نقلش ان الملك كايا سعدهم عشان ممكن كان في دماغه يساعد بنتها بس لم الهجوم تغير مساره رح ساعد بلينك

علاء الدين: مستحيل اصلا كايا يدخل المعركه دي عشان لو ده حصل كايسين مش هيسكت وممكن يهرب تانى ويرجع يخطط ونرجع نبدا من تاني وكايا مش عوز ده يحصل
عشان كده مستحيل يكون حد ساعد بلينك هو عارف هو بيعمل اي

عند ملك الظلام كايسين اللي كان متعصب فشخ وشهاا بيطلع دخان اسود شديد وبيقتل في الحراس

وبيقول

كايسين:ازي ازي هو يقدر. يقتل كل العدد ده انا انسحب من معركة ازييي ده حتتهه عيل اافعسهاا برجلييي ازييي قدر يصمد ويقتل كل الجنود دي لا مستحيل استسلم هرجع ليك يابلينك هقتلك وهنكح شعبك وحريمك قصادك اوعدك بصوت عالي فشخ شيطاني 👺👺👺👿😈👿😈

بعد مرور فتره من الزمن كنت انا بجهز جيش الجن لمواجهت ملك الظلام وستراجع الممالك وقتلها قبل هروبها

كان ملك الظلام بيجهز جيش ضخم المهاجمت مملكة الحضر مره ثانيه

وكنت أنا في الماقبل جاهز لي تمديره مره اخرى وقتلها

لكن قبل اي تحرك مني او منها

كنت موجود في غرافه التاخفي هسميهااا غرافه التاخفي

وكنت بجهز الجيش بس فاجاة
حسيت بقوة جبااارة بتقرب مني انا وجيش الجن والصدمه كانت في المكان لمدّة فترة وكل شوية القوة الجباارة بتقرب مني انا مش فاهم ااااززززي ومين وعرف الغرافه دي ازيييب هتجننن ومصدوم

لكن فاجاة لقيت شخص ظهر قدامي من قوتها كل الجنود اغمي عليها انا بس اللي كنت واقف متنح في شكلها 😮😮😮

هنا انتهي الجزء التاسع وقبل لاخير في السلسة الثانيه شكرا المتابعة شوية تشجيع بقااا عشان اعملكم عظمه في الجزء لاخير هوعدكم بحاجه جامده بس عوز في الماقبل تشجيعك بكلمة تفرحني 🔥👌
ايوه بقى هو ده الكلام
مفيش كلام يوصف الأجزاء الروعة ديه عاش عليك ومنتظرينك تبهرنا بالجديد

انت فنان 😍
الجديد امته

أنا منزل الجزاين من مبارح وطلبت كتير يندمجو بس تقريبا مافيش حد موجود من مبارح لحد دلوقتي 🙁🙁

• محزن
التفاعلات: Elza7im
جامدة يا سطا ومستني الجديد

يجدع اي الحمدان دا اي الجمال دا بجد عاااااش عليك بجد يعني تصدق اني قاعد مستني بقالي يومين ولما قولت أما ادخل كده اشوف انتا منزل في الكومنتات ولا لأ لقيتك منزل عاش عليك منتظرين الجزء الاخير

صراحه ابدعت في الجزئين انا مستنيك بقالي 3 ايام بس شابو ليك بجد
بس تعليق صغير اد كدة 🤏 حوال تطول الجزء الاخير وده على قد مقدرتك
🌹تحياتي ليك 🌹

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بصو ياجدعان هو في مشكله في الموقع فس موضوع الدمج وكده انا مش هنزل الجزء لاخير غير لم الموقع يظبط الدنيا وكل حاجه ترجع زي لاول عشان كده هيبت القصة بضيععه

• عجبني
  • محزن
التفاعلات: mahmoud258، فاشخ.النساء و Elza7im
عاش حب جامد

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%