NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا | السلسلة الثالثة | ـ عشرة أجزاء 1/3/2023

ايوه بقا الجزء جامد فشخ

احنا منتظرين الجديد على نار

• عجبني
التفاعلات: haeshhm
انا عارف ان الجزء صغير بس انتو اللي مستعجلين 😥🫓😂وانا وقت بعد الشغل ضيق الفترة دى
بس اللي اكيد هعوضكم في اخر اجزا في السلسلة زي ما بعمل كل مره ♥🎧🖤

• عجبني
التفاعلات: mahmoud258
تم أضافة الجزء الثاني

• عجبني
التفاعلات: فكرى
كمل ياقلبوا

• عجبني
التفاعلات: فكرى

اهلا وسهلا بيكم من السلسلة الثالثة من السلسلة الثالثة من السلسلة الثالثة من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا ♥

شكرا جدا اللي كل وحد بيقرا ويحط رايها وشكر جدا الناس اللي توقعت ♥

المقدمة💫🎧

...

علمتني الحياة ان الغدر
لا ياتي الا من اولئك اللذين اعتبرناهم
اقرب الناس لنا
بعض الكلام نصمت عنه
ليس لعجزنا عن الرد المناسب بل لندع
الرد ياتي مع الايام دون أن
ننطق بحرف واحد
فشكرا للظروف الصعبة التي علمتني
المنزل السند
وليشهد **** اننا كنا ارقى من ان نؤذي او نجرح
او نخيب ظن احدهم

فلذلك احذرو من ثلاث اصدقاء
صديق سمع كلام الناس وتغير عليك
صديق يمدحكك ويذمك بضهرك
وصديق مريح معك وبالشدة يتخلى عنك
فقليلون منهم صادقون للاسف
تنازل وانسحب بهدوء لان بقائك سيخدش قيمتك
مع من لا يقدرون القيم ،،،،، فكم من صريح لم تفهمه العقول
وكم من منافق كسب القلوب

فعندما يبصر الاعمى اول شي سيفعله هو ترك العصى التي كانت سنده الوحيد! هكذا هم بعض البشر سيتركك ويذهب كأنه لا يعرفه ولو ضحيت لأجله !!!

لذلك فان اعظم دروس في الحياة
(اتق شر من احسنت اليهم)
لقد هزمنا من الاصدقاء ومن الاحبة والاقرب الى قلوبنا
ومن كنا نظن بهم خيرا
في هذه الحالة ، تواجه صنفا لا يفكر الا في نفسه
وصنفا يخذلك في نهاية الطريق
وصنفا ينكر معروفا لك .... ويبقي الغدر والخيانة طبع طباع بعض البشر
ومن البشر لئام وخبيثون رضعوا من حليب النفاق والخداع والكذب والحقد والكراهية
وسوء حظ البشر البسطاء الوقوع بين انياب هؤلاء البشر
والصداقة كلمة تحمل المعاني ، تنبت من الصدق والوفاء ويقابلها الغدر والخيانة
والصديق نعمة ولكن عند غدره لعنة قاتلة
(ولا خير في خل يخون خليله ويلقاه من بعد المودة بالجفا)
وانتهي زمن الصديق وقت الضيق واصبحنا في زمن عند كل ضيق نخسر صديق واصبحنا في زمن الفتن وتقلب الوجوه
وابشع المواقف حين تسقط الأقنعة لوجوه ظنناها يوما حقيقية
ومن عاش بوجهين مات لا وجه له🎧🖤

البدية🎧
تبدا القصة بعد 8 سنين من الحدث الوسخ وموت كريش

بعد موت كريشنا في الحرب ، كانت هذه اللي إمبراطورية ، في حرب طول الفترة
كان يتوقع أن يكون أفضل صديق يعمل كده ويخون مملكتها

لامور تغيرت جدا وعلاء الدين وتحتمس

شدو جامد علي إمبراطورية وكمان حجم الجيش بقي كبير فشخ وكل الملوك كان نار في قلبهم وغل عشان كان قريب جدا منهم وساعدهم الكل كان مستعدا

يموت كلهم مانو مستعدين ياهجمو. ملك الظلام

بعد 8 سنين من الحرب لاخير اللي مات فيها كريشنا في هجوم من علاء الدين وتحتمس ملك الظلام. أوقات صعبة جدا طول الفتره دي عشان الحب وانتقام وحب كريشنا مزروع في قلوبهم الكل كان شايف ان كريشنا يكون عايش وهيرجع.

ومحدش يعرف أن بعد موت كريشنا ظهرت قوة خفيه وخطفت جسم كريشنا وماحدش يعرف لحدوقتي مين
بس علاء الدين وتحتمس ، فكرين اللي خطف ، وجسم كريشنا هو ملك الظلام عشان ، وهل ليحلق ملك الظلام في صفها. وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان الليحبها. وجسمها اختفي

يجب أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم وجودهم في مملكة الجن. أو عارفين حاجه
يمكن أن تتحول إلى توليحول ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وآخر ، ومحول ، ومحول ، ومحول ، ومحول ، وآخر ، ومحول ، وآخر ، ومحول ، وآخر ، وأم ، وآخر ، وأم ، وآخر
كل ما عليك هو ملك الظلام. الحرب ، وواجهته ، وواجهته بالفعل

وكان جسمها جسم كريشنا ؟؟؟ !!

بعد 8 سنين من قصة الحرب دي🎧🖤

في مملكة الجن كان موجود الملك رمسيس والملك كايا وفارس و نرمين

كايا: ما قربتش توصل اللي حاجه اختفي كريشنا عده وقت عليها في البشريه وكده كل حاجه هتغير

رمسيس: اطمن كريشنا مستحيل يموت بس انا مش فاهم حاجه لي انت بذات اللي ملك الظلام طلب منك وهددك يافارس

فارس بدموع: هحكيلك كل حاجه اسمع

فلاش باك علي السان فارس♕ ♡

كنت موجود في المملكة بتعتي وقاعدته وكنت مقتنعاً من مقتدى عليه
بس لم كنت موجود ظهر ملك الظلام وقال

كايسين: ههههه أهلا با ابن ملوك الجن الملك فارس وبنت ابو الجن الملك كايا نرمين

انا: انت جاي هنا لي عوز اي

اي يابطل مش ترحب بياا لا انا كده هزعل جامد وبعدين انا سمعت ان عندك ابن في مملكة الجن وبنت صح ولا

انا بعصبيه: عارف لو قربت منهم صدق مش هرحمك فاهم

كايسين: اهد بس وشوف
ورح فتح نافذة وشوفت فيها ابني وبتي عندها وكمان مخلي ولاد ملك الشياطين طارش و ابو ديباج و مارد كاردل اولاد ملك الشياطين الملك مارد عزازير
العدو الوحيد اللي بيكرهنا انا شوفتهم وكنت مرعوب عشان انت عارف يعني ايه أولاد ملك الشياطين ويعني اي ملك الشياطين مارد عزازير

اقوي الملوك يعني ما كانش قدامي اي ملجأ هروب وكنت خايف علي ولادي كنت هضحي بيهم من أجل حياة كريشنا بس نرمين منعتني عشان كده ملك الظلام قال

كايسين: اممم انت اكيد عارف مين دول كويس احفظ شكلهم كويس عشان لو ما نفذتش اللي هقولك عليها اوعدك مش هتشوف اهلك تاني نهائي فاهم

انا: عوز اي

كايسين: جدع كنت عارف هتسمع الكلام اسمع
كريشنا أنت عارفه صح

أنا: مال كريشنا عارفه اللي هيقتلك قريب صح

كايسين بيضحك: لا عدت منك المره دي يابرنس هو مش هيقتلني بلعكس أنت اللي هتقتل كريشنا

انا: أنت بتقول اييي انت عبيط ده لو هتموت كل اللي اعرفهم

كايسين: تو العصبية مش حلوة عشانك اهد كده عشان انت هتعمل كده غصب عنك فاهم

انا متعصب فشخ: أنت حسابك هيكون عسير مش هسيبك خليك فاكر مش هسيبك أنت مش عارف يعني اييييي فارس بس مش هتفلت من ايدي فاهم

كايسين: تس تس تس تس لا قلتلك حبيبي العصبية مش حلوه خالص عشانك
خليك جدع وفاهم عشان انا اعلنت الحرب عليكم
ومفروض بعد يومين هكون موجود في اللي إمبراطورية اوعدك لو قتلت كريشنا مش هقربك ولا منك ولا من اهلك وأنت هتعمل كده براضك

نرجع من فلاش باك 🎧

أنا كنت خلاص علي اخري وكنت شايف اهلي في وشي مع اخطر كائنات وشر بيطلع من عنيهم كنت لزم اوفق عشان كده وفقت وأنا ساكت ما كنتش قادر اقول لحد ولا عارف اتصرف عشان كده انا نفذات كلامه

كايا متعصب: اللي ما وريتك يا مارد عزازير انا همحيكي قريب بقا انت تدخل في البشريه

رمسيس متعصب: لزم يموت هو ولاده بس لزم كريشنا يرجع كريشنا لا معهم لا مع ملك الظلام

فارس بخيبة أمل: مش مفروض ما نتصرفش غير لم نرجع الملك

رمسيس: هو لو عرف اللي حصل مش هيسكت بس هو معك حق هيمنعني إن انعلن الحرب علي الشياطين عشان احنا في تحالف معهم

كايا: تحالف ويخطفو من ارضنا اولادنا لو أنت هتسكت أنا مش هسكت وهتشوف

رمسيس: اتقل بس ونفهم كل حاجه مع الوقت مش هنسيبهم بس الصبر دلوقتي

فارس: معك حق لزم نصبر ونشوف هيحصل اي

عند علاء الدين وتحتمس والملكة تي وسمير

كان الحزن في عنينا الملكه تي باين وضح جدا علي ابنها او تقريباً كلهم الحزن كان. مالي عنيهم 😷

علاء الدين: عده 8سنين علي موت كريشنا ولحد دلوقتي ما جبناش حقها وقاعدين مش عارفين نعمل حاجه وكمان اميرة بنتي اختفت انا حاسسس بضعف

تحتمس بحزن: اهد هنقدر نعرف هو فين وهتقدر نجمع بنتك بس كافية لزم تروح عندها ونعرفها كل حاجه عشان هو لزم يعرف

علاء الدين اترعب: أنت بتقول ايه ده ممكن يقتلنا أنت فاهم يقتلنا

تحتمس: ما فيش حاجه في ايدينا نعملها 8سنين انت فاهم يعني ايه حته ما وصلناش اللي اي حاجه او طرف الخيط كل الحلول في ايدها هو

سمير: الملك معها حق لزم نواجها يا علاء الدين عشان الوقت بيجري بسرعه

علاء الدين بقلق: يعني ما فيش حل غير كده

تحتمس: لو أنت شايف حلو غير كده قول

علاء الدين: لا الاسف بس هنروح انا وانت

تحتمس: لزم أنا وأنت وابوك كمان

علاء الدين: لا سيبك من ابويا مش هيحل حاجه

تحتمس: اللي انت شايفة هنتحرك دلوقتي

علاء الدين: تمام يلا بينا

تحتمس بخوف: يلا بينا

عند ملك الظلام كايسين وباك ومعهم أمرا مملكة الشياطين هعرفكم بيهم

مارد كاردل: هو شيطان يعتبر من النوع الخطير و هو غالبا ما يخدم بعض السحرة الكبار، و من شروط تحضيره أن يكون الساحر نجس الثياب و البدن و المكان، و ايضا بخوره نجس و عهده كفر، و يقول أنه لم يتجرأ اي ساحر على تحضيره إلا قليلا، لانه حين حضوره المكان يضيق و يزلزل و يأتي في صورة بشعة لا يقوى أغلب السحرة على التحمل، وكمان قوي بدنيه جدا وشكلها مرعب حرفينا

ابو ديباج: هو شيطان من الشياطين و هو ابن ابليس الاكبر و يظهر لساحر الكافر الذي يكون عريان عند حضوره و يلبي له مطالبه الخبيثة، وكمان قوي قوي قوي وما تكرررش تاني في عالم الشياطين

طارش و هو ملك.من ملوك الجان ايضا و يعتبر ملك القرناء، و هو الحاكم لكل قرين في الارض سواء قرين الانسان او الحيوان و له خدام لا تعد و لا تحصى من الجن، يحكم على الجن العمار في اي مكان و في الارض مهما كانت مللهم لا يستطيع أي عامر عصيان أمره، وده نوع فريد من انوع الشياطين

««عزيز القراءة عوزك تفهم ان كل حاجه هتحصل في أحدث القصة او حصلت هي اللي خيال بس مش حقيقي يعني كل ده خيال من دمغ الموالف هسيبكم مع باقي التفاصيل قراءة ممتع لكم»»

كايسين: أنا لحد دلوقتي مش فاهم ألغز ازي هم بقيو بقوة دي نفسي افهم
طارش: ما تنساش اللي اسمو كريش قبل ما يموت سحب منك كل الجيش
مارد كاردل: مش عارف ازي أنت تسمحلها يعمل كده ده حتته عيل يا كايسين
كايسين بغضب: عيل ايييي مين العيل
العيل اللي انت بتقول عليها اقوي مني ومنك ومن اخوتك كلهم انت فاهم
ابو ديباج: أنت ازي تقول كده انت فاهم بتعمل اي ولا بتقول اي
كايسين: هدي اعصابك شويه انا كنت قدمها في الحرب وقوتها كانت أكبر انا حولت استخدم السحر عليها بعد موتها ما عرفتش لا وكمان في قوة كبيرة منعتني اتت فاهم معني كلام ده اي إن الشخص ده لو عايش هيمحي حاجه اسمها عالم ظلام وعالم شياطين واوعه تنسي ان كمان عالم الجن اعدكم بيساعدو كريش عشان يمحيكم ولا أنت ناسي هم لي بيساعدوهم
ابو ديباج: احنا مش ناسين كده وعشان كده خطرنا في عالمنا وساعدنك وكده يعتبر احنا أعلن الحرب علي مملكة الجن انت فاهم خطوره لأمر ولا انت بتبص لنفسك وبس
كايسين: مش ببص لنفسي اختفاء جسمها دي حاجه مش سهلة يعني احتمال يكون مع الجن
مارد كاردل: لا مستحيل عشان ملك الجن كايا بيختفي كتير وفي أخبار ان رمسيس مش بيظهر وتقريبا هم بيدور زيك بظبت
كايسين: كده هيكون في حلين لا كريشنا جسمها اتبخر
او قدراتها كانت شغاله وقدر يخفي نفسها
مارد كاردل: تفكيرك غلط مستحيل هو يفكر في كده عشان كان مصدوم من خيانه صحابه زي ما أنت قولت هو أكيد مات ما تشغلش بالك وجسمها اتبخر
طارش: بص كلام اخويا مارد كاردل صح وبلاش تعيش في الخوف واستعد عشان ترجع امجادك تاني وترجع أنت اللي بتاهجم مش أنت اللي بتصد فاهم رجع الخوف تاني مافيش حد من اجدادك كان خايف زيك اي انت هتجيب وره ولا اي
كايسين: مستحيل اجيب وره هتشوف بنفسك

وفضلو كلهم يضحكووو ضحكه الشر

عند الملك علاء الدين وتحتمس كانو موجودين في مكان كلها غيوم وتقريبا كان قدمهم مخبا

علاء الدين: أنت عارف احنا بنعمل اييي

تحتمس: مافيش حل غير كده
علاء الدين: انا خايف
تحتمس: مش هيكون أكتر مني

وفاجاة سمعو صوت من بعيد جدا بيقول

الصوت: اي هتعملوها علي نفسكم قبل ما تدخلو تعالو وبلاش رغي ادخلوو بعصبيه جامده فشخ

وتقريبا هم هيعملوها علي نفسهم فعلاً

ودخلو من باب المخباة بس بعد مادخلو الارض نزلت بيهم لا تحت بسرعة كبيرة جدا وكانو خايفين فشخ

اول ما وقف بيهم النزول لقيو اتنين حراسة علي بوابة ضخهم ااول ما وصلو هناك حارس اتكلم وقال

حارس 1:أهلا وسهلا بالملوك

تحتمس: أهلا بيك

علاء الدين: عوزين ناقبلها..

حارس: قبل ما تكمل كلامك هو مستنيك اتفضل

وهنا فتحت البوابة وكان شكل المكان تحفه فنيه عبارة عن قصر تحت لارض جامد فشخ أول ما دخلو لقيو جنود كتيره فشخ بس مختلفين جدا وفي مكان بعيد جدا فيها وحوش شكلها مرعب حرفينا واول ما بيبص الفوق شافو الشخص اللي جاين عشانها كان طويل فشخ وجسمها ملاين حرفينا وفي تاج 👑 بيلمع فوق راسها وفي عيونها بتطلع نور ابيض وجسمها حولينها في درع سحري بينور جامد وشكلها جامد فشخ ومش سهل أبد

الشخص: أنت هنا ليه

تحتمس خايف: انا هنا عش

الشخص رح ضرب تحتمس قلم اغمي عليها

علاء الدين لسع هيتكلم رح ضربه اغمي عليها

رح عمل عليهم سحر الفن لابيض وهو الوحيد اللي يعرف يستخدم سحر الفن لابيض ورح بعد ما عمل السحر بداو يفوقو وهم مرعوبين وخايفين

الشخص: أنتو جاين عشان تعرفوني حاجه حصلت خلاص لا وكمان فكرين ان الموضوع سهل
اختفاء ابنك سهل وموت ابنك سهل وكمان الفترة دي كلها وما خدتش طار ابنك أنت عارف معني كلامك

«« هنا عزيز القراءة نفهم ان ده الملك العظيم تحتمس الثاني 🎧♥ »»

تحتمس الثالث: انا ما كانش في ايدي حاجه اعملها أنت عارف قوت اخوك عاملها ازي وكمان ملك الجن فارس السابق هو اللي قتل كريش مش ملك الظلام ابني اتقتل بخيانه مش وش لوش

تحتمس الثاني: المشكلة المشكلة المشكلة المشكلة هيموت قبل ما يموت بس كنت مستنيكم تشغلو مشكلة خسارة فيكم كلمة ملك بعصبيه

علاء الدين: اوعدك هجيب حقه اوعدك لو ما عملتش كده مش هتشوف وشي تانى

تحتمس الثالث: مش هنسيب حقه يضيع كده يموت مش هسيبها

تحتمس الثاني: مش عوز اشوف وشكم غير وانتو جايبين حقها يلا امشوو بعصبيه جامده

وبعد لحظات كانو اختفوو من الخوف🥺

عند فارس كان موجود مع شخص

وبيضحكو هم لاتنين جامد
هههههههههههههههههههه شربوها المغفلين

وهنا عزيز القراءة خلص الجزء الأول من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثالثة ابدعتكم بقاا وتوقعتكم مين الشخص اللي مع فارس !!!!

السلام عليكم اول شي قبل اي حاجه عوز اقلكم ان المشكلة بتعت تكرر الكلام وتقريبا في كلام كتير اتغير لم القصة نزلت في المنتدي معرفش اي السبب بس المشكله مش من عندي

تاني حاجه حبب اشكركم علي تفعلكم الجميل وتقديركم ليا كل وحد بيشجعني ** هيفرحك قريب انشاء ** ♥♥🎧🎧

وتحيه خاصة الصحاب التوقع الصح وبصرحه ابدعو المره دي((( /
EL_5DEWY/الزحيم/احمد ياسر))))

طبعا في تغير كبير في القصة في السلسلة دي بس في حاجه عوز اقولها انا مش بسرق افكار حد ولله ولا بخد من قصص انا بقراءة قصص زيكم وكمان انتو احسن منى انا ولا بتكبر ولا بسرق افكار حد لو علي موضوع الجن ووسحر الفن لابيض ده موجود في كذا قصة قريتها قبل كده وحبيت الفكره بس دي مش سرقه دي إضافة يعني حاجه طبيعية جدا يعني بلاش الكومنتات اااللي فيها انت جايب من كذا او سرق من كذا انا بتعب وبكتبلك عوز تشجعني بكلمة حلوه اهلا وسهلا بحضرتك مش عوز أقرأ وأنت ساكت معا احترامي ليك طبعاً انت فوق راسي و**** ♥🎧

الجزء التاني

المقدمة 🎧♥

انتصارى فى الحياة :
إنى محسستش حد إنه غلط لما اختارنى ،
إنى معرفتش حد عشان مصلحة ،

مكنتش بوشين مع حد ،
مبصتش للى فى ايد غيرى
ومختش حاجة مش من حقى ،
مخذلتش حد محتاجنى أبداً حتى لو كان فى زعل بينى وبينه ،
وأنا لو شايفك محتاج مساعده هساعدك من غير حتى ما انت تطلب منى أى مساعدة ،
طالما محتاجنى هتلاقينى ، إلا لو الحاجة دى مش بإيدى بس برده مش هسيبك وهوصلك للى يقدر يساعدك ويقف جمبك،
لكن متبقاش حاجة مش بإيدى أو مش هعرف اخلصهالك فمتدايقش وتقول إنى خذلتك دا كدا انت اللى عندك سوء فهم ودا مش ذنبى،
ولو زعلان منى بسبب سوء فهم منك تعالى عاتبنى وكلمنى وانا افهمك قصدى
" خير الناس انفعهم للناس "
بلاش تخجل انك تكلمنى أو تجيلى او تقولى عايز منك حاجة حتى لو معرفكش حتى لو انت مش هتكلمنى تانى بعدها ،

عمرى ما هقول انك بتاع مصلحتك ؛ بالعكس انت كدا شايفنى راجل يعتمد عليه ويقف جمبك ،
يعلم **** اني عمرى ما قصرت مع حد ولا خذلت حد وربنا شاهد على كلامي والناس اللى تعرفنى تشهد بكدا ،
كنت بقف كتف فى كتف مع اى حد محتاجنى،
كنت راجل مع الكل ومعروف عنى الجدعنة والشهامة ،
عمرى ما حسست حد إنه غلط لما اختارنى وبالأخص اصحابى بالعكس حتى لو فى زعل كانوا بيقولوا إنى كنت راجل وبدافع عنهم فى غيابهم ووقت زعلنا زى ما كنت بدافع عنهم وقت لمتنا ،
انتصارى فى الحياة
إنى راضى جدا عن نفسي
فميفرقليش الناس ترضى عنى أو مترضاش لأنى مهما اعمل عمر الناس كلها ما هترضى عنى ولا عن أى حد بالعكس لازم الاقى حد بيكرهنى ويحسدنى ويتمنالى الشر ويتمنالى كمان الموت

البداية يلا بينااااااااااا

عند فارس كان موجود مع تحتمس الثاني

وبيضحكو هم لاتنين جامد

فارس: هههههههههههههههههههه شربوها المغفلين

تحتمس الثاني:ما شوفتش خايفين ازي

فارس: المهم ان كريشنا في أمان دلوقتي

تحتمس الثاني: انا كنت خايف جدا ان كريشنا يموت في الحرب دي بس هو أثبت عكس كده خالص

فارس: لا هو صعب يموت كريشنا كان فاهم اللي هيحصل عشان كان عندي قبل الحرب وقال

🎬فلاش باك علي السان فارس

كنت قاعد لوحدي وبفكر هعمل اي في موضوع كايسين وتهديدو او ازي هقدر اعمل حاجه زي كده قطع تفكيري كريش لم ظهر قدامي فاجاة وقال

كريش: ما تقلقش ياحبيب اخوك انا بنفسي هساعدك

انا كنت متفاجاة جدا : كريش أنت عرفت

كريش: أنا عارف كل حاجه من قبل ما يجيلك أصلا بس ما تقلقش

انا: انا خايف جدا عليك مش مهم اهلي المهم أنت تكون كويس انا مش هعمل كده

كريش: لا انت غلطان انت هتعمل كل كلمة قالها كايسين وانا هساعدك تقتلني

انا: ازي انت بتقول ايه انا مش هسمح بكده انت فاهم وما تحولش تغير رأي مها ما هتقول فاهم ولا بعصبيه

كريش: اهد ياقلبي وهتفهم كل حاجه بص ياسيدي انا هكون موجود في الحرب دي تمام انا وثق اني هقدر اقتل كايسين بس الملك رمسيس مش عوز كده عوزني لأول أرجع أكمل تدريبيّ بس في السر فاهم يعني لو انا قتلت ملك الظلام مملكة الشياطين مش هتسكت وده هيفتح عيون عليا وحرب انا مش مستعد ليها فاهم يعني أنا وأنت هنعمل خطه حلوة جدا هنخدع بيها الكل منهم اهلي وملك الظلام

انا: انامش فاهم حاجه من اللي انت بتقوله ده

كريش: يا حبيب اخوك افهمني ب**** عليك عشان انا فيا اللي مكفيني تمام

أنا: تمام قول هسمعك ياعم اهد عليا وحيات خالتك

كريش: كسمك اللي كسم خالتي ياجدع بضتن كسمي اسمع

انا بضحك: ماشي ياعم كمل مقبولة منك

كريش: غصب عنك المهم أنا هحارب الملك كايسين تمام بس قبل ما أبد الحرب انا هحرر جيش الظلام وهعمل عليها سحر التحول عشان يبقي خاضع ليا فاهم يعني كل الجيش اللي هيجي انا هقدر احولها

انا: خخخخ احا انت وصلت المرحلة دي بجد

كريش: اهد واسمع وهتعرف كل حاجه في الجاي تمام

انا: تمام كمل ياحب

كريش: بص ياسيدي انا هكون موجود في الحرب دي وهعمل زي ما قلتلك هحارب ملك الظلام وكمان هسحب منها الجيش عشان ما يوقعش عدد كبير من جيشي وعشان بعد ما اموت او اختفي يبقي في جيش قوي يساعدهم ويحميهم فاهم انا هقدر اتحكم في الجيش براحتي فاهمني وغير كده جيش الجن بقي معهم يعني كده المملكة معها جيش لا يقهر وأنا الوحيد اللي اقدر اتحكم في كل الجيش ده

انا مصدوم: خخخخخخ يا ابن العيبه احاااااات علي كسم جمدانك ياعم اي العظمة دي

كريش: اهد كده احنا لسع بنسخن ياعم دي البدية بس 😂

انا: كده بتسخن امال لم يبد الجد هيحصل اييييي احووووووووو وكريش ناكك ابوهاااا 😂جامده صح

كريش: ابو هفااات امك انت ملك بزمتكك مش عارف نرمين مستحملك علي ايه

انا: بتحبني يلا ويلا كمل بدل ما قتلك دلوقتي

كريش: لا وعلي اي الطيب احسن 😂
هكمل حاضر المهم احنا وصلنا فين انا نسيت
😂😂

أنا: ابو كسم فصلانك يخي وصلت لحد أنت الوحيد اللي تقدر تتحكم في الجيش

كريش: معلش اصلي شارب حته 200لوحدي استحملني 😂

أنا: خخخ كمل بدل ما اقوم انيجككك دلوقتي

كريش: حاضر ياعم اهد كده وهدي اعضاكك ونبي مش ناقصكك

المهم اسمع وبكده الجيش كلها هيكون في ايدي وفي الفترة دي بذات تحتمس وعلاء الدين هيبقو مش شايفين قدمهم وهيعلنو الحرب علي ملك الظلام وهيطلعو من كسم الخوف اللي عايشين فيها طول السنين دي كلها والجيش بتاعي هيساعدهم فشخ بس هم هيبقو فاهميني انهم هم اللي بيعملو كده وهيستمر ع هاد الحال فاهم

وغير كل ده ملك الظلام هيبقي في ورطه من جنب مش عارف ياهجم ومن الجنب التاني بيخسر جيش

فهمت حاجه

انا: ......
اسكت لم اخلص اتكلم

المهم أنت اول ما هتشوفني انا وملك الظلام مساكين بعض ضرب وطحن أول ما قرب منك تكون جاهز ومعك السيف ده امسك

اأنا كنت مستغرب جدا من شكل السيف كان طويل وبيطلع نور أبيض وشكلها جامد فشخ وسالت كريش وقولت

إنا: هو اي السيف الجامد ده هيمعل اي

كريش: ياسيدي السيف ده سحري أنا صانعه بيدي تمام يعنى لو ضربت بي حد ممكن يعدي من الجسم بس لم تسحبها ولا كاني حصل حاجه وكمان طول ما هو موجود في الجسم وحد ضربك بسيف حقيقي هتصاب صح بس أول ما طلع السيف ولا كاني كان فيك حاجه نهائي السيف ده بيعلاجك تلقائي

انا: خخخخخخخ لا بجد كسم كسم كسم العظمة كلمة عظمة قليله عليك انا بقاا هضربك ب السيف ده صح

كريش: حبيب اخوك اللي فاهمني بقا وطبعان ملك الظلام هيضربني أنت هتسيب السيف لحد ما هو يضربني وبعد ما يخلص ضرب فيا تسحب السيف فور وكمل انت تمثيل وما عليك أنت ب الباقي بس انا بنسبالك أنت والكل مااااااااايت فاهم مااااايت

أنا: ومش ممكن يستخدم عليك السحر!!

كريش: ما تقلقش من حاجه انا اقوي من ملك الظلام وهو صعب يعرف يعمل حاجه زي دي عليا عشان لو حوال هيفشل

أنا: يجدع مش عارف اقلك ايه بجد عظمة انا كده هقتلك وأنا مرتاح وا**** 😂

كريش: منا هرجع افشخك ما تقلقش بس المهم ما حدش يعرف غير أنت والملك رمسيس وكمان الملك تحتمس الثاني جدي

انا هنا اتصدمت فشخ

انا: خخخخخخ احااااااتتت بجد أنت تعرف جدددي منين وازي أنت بتتكلم بجد

كريش: هبقي احكيلك لم أرجع عشان دي ممكن تكون طويلة

((♡««« بس عوز توقعتكم ازي انا عرفت الملك تحتمس الثاني يلا يا إبطال التوقعات فجرووووهه
»»»♡)))

لم ارجع هحكيلك كل حاجه المهم دلوقتي تنفذ كل حاجه بالحرف الوحد فاهم

انا: فاهم قصدك ياحبيبي ماتقلقش كل حاجه هتكون زي ما أنت عايز

نرجع من فلاش باك 🛶

فارس: دي كل حاجه حصلت بظبط

تحتمس الثاني: ده طلع مش سهل خالص وانا اللي كنت متساهل معها في التدريبات

فارس: هو أنت عرفتو بعض ازاي صح؟

تحتمس الثاني: هو مش قلك هيااا طويلة ولم يرجع هيقلك خلاص خليك كده لحد ما هو يرجع علي اعصابك

فارس: كسم كده ياعم هو فين صح ماقربش يرجع

تحتمس الثاني: مش دلوقتي لسع هو مش جاهز وأنت اهو شايف بنفسك ملك الظلام استعدى أولاد ملك مملكة الشياطين بنفسهم يعني الوقت الجاي ما فهوش ياما ارحميني

فارس: فعلاً ياجدي دول إخطار كئنات موجوده في العالم ده

تحتمس: أنت عارف إن احنا مكتوب علينا نعيش في تعب وحروب وقلق عشان بس العالم ده يعيش مبسوط ومرتاح وبعيد عن الظلم ده

فارس: أنا سمعت من كايا ملك الجن إن مملكة الشياطين بتلعب علي انها تنشر مرض خطير في العالم كله عشان تموت عدد كبير من الناس دون حرب وده لو حصل هيعمل كرثة كبيره

تحتمس الثاني بقلق: هو ده اللي انا كنت مستنيها يحصل وفي الوقت اللي هيحصل فيها ده لزم كريشنا يرجع يعيش في حياتها لاولي بشخصيها وهمي الراجل المقنع وكده ما فيش حد هيعرف يكشفها ولزم هو يعمل كده عشان يساعد العالم من الدمار

فارس: أنت تتوقع انهم بيعملو كده عشان يشوفو كريشنا موجوده ولا مات نهائي

تحتمس الثاني: ده مش توقع يافارس ده حقيقه

فارس: كده لزم كريشنا يغير اسمها في الفترة دى وكمان يعيش طبيعي

تحتمس الثاني: سيب كل الوقتها كريشنا مش سهل خالص يعني دي امور تافه جدا بنسبالها

فارس: عندك حق في كلمة

////////////////////////////////////////////////////
بمناسبه اللى بيحصل في البلاد والدنيا ده ده عايزه اقول كلمتين : اى حد مخنوق يكلمني ويبقي صاحبي ممكن اي حد المجتمع رافضه ومش محسسه انه ليه قيمه يكلمني ويفضفضلي ونبقي اخوات وانا هقبله ، اي حد الدنيا جايه عليه يكلمنى وقلبه جامد من غير اى إحراج او كسوف كلمنى بعشم واعرف إنك بتكلم حد قريب منك وكلنا بنكمل بعض وحتى لو هتكلمنى مره واحده ف حياتك ومتعرفنيش تانى دى حاجه متزعلنيش خالص بالعكس انا بكون مبسوط جدآ وشرف ليا إن **** جعلنى سبب علشان اساعدك خير الناس انفعهم للناس " مش هقول إنك بتاع مصلحتك او عرفتنى علشان الخدمه وبس وصدقنى إللى مش هتاخر أبدا علي حد ف حاجه الخاص مفتوح الخواتي في اي وقت من غير احراج ♥🎧///////////////////////////////////////////♥🎧

عند مملكة الجن كأن موجود الملك رمسيس و الملك كايا اخوها ومعهم روجينا

رمسيس: قوليلي يابنتي حصل ايه مع اميرة

روجينا: هحكيلك كل حاجه يابابا اسمع

فلاش باك علي السان روجينا!:

بعد ماا أنت بعتني اللي كريشنا وظهرت عندها بشخصية تاني غير شخصيتي كنت لزم أعرف اظهر ازي اللي اميرة لأمر كان صعب جدا لحد ما عرفت ان صحبتها توفت وقبل ما الخبر يوصلها كنت انا لبسه شخصيت صحبتها وبسهوله جدا كنت معها وكان اسم الشخصية ملك

((((عزيز القراءه اكيد فاكر لاسم ده في الجزء الخامس في السلسلة التانيه انا قلتلكم خليكووزفكرين لاسم ده كويس عشان ليه دور كبير وهي كانت صحبت اميره وكمان حكيت قصتها هزعل جامد لو نسيتووو و**** 😔😥)))

المهم بعد ما عرفت أقرب منها وبقيت صحبتها جدا وعرفت هي قد اي بتحب كريشنا المهم انا بدأت احكيلها قصتها في الماضي عبارة عن قصة خيالية بس هي اتوترت جامد وقالت

اميرة: انا عوزه اقلك حاجه بس بجد ماتفهمنيش غلط انا بتخيل كل كلامك ده وحسيت ان انا عشت القصة دي حقيقي انا بتجيني كوابيس كتيره اووي وفيها وحد انا مش عارفة شكلها مش وضح كان راكب خيل ابيض وبيجري عشان ينقذني وأنا كنت قاعدة على كرسي ملوكي جدا وكان برضو في شخص شرير بيحول يكسب الشخص اللي بيحول ينقذني مش عارفه افهم معني الكلام ده بس بيجي كتير في احلام وكوبيس وكمان ممكن افضل ارجع الذكريات لحد ما يغمي عليا انا مابقتش فاهمه حاجه

انا: عوزها تفهمي ياقلب اختك

اميرة: ياريت ياروحي تعرفي حد

أنا: أنا اللي هعرفك بس مش عوز اي حاجه تاثر عليكي او تغيرك مجرد ما تعرفيها

اميرة: لا أنا مستحيل أعمل حاجة زي دي

أنا: هفهمك بس احنا هنروح مكان وكل حاجه هناك هتختلف اول ما نرجع هتكون حياتك تغيرت كتيرر جدا اللي أفضل وكمان هعرفك حبيبك كريشنا يبقي مين

اميرة: بتكلمي بجد

أنا: ايو بجد يا حبيبتي

اميرة: طيب هنروح امتا

أنا: دلوقتي لو مستعده

اميرة: أنا مستعده جدا يلا

وبعدين مشيت انا ووهياا وبعد لحظات اختفيت انا وهياا فوق السحاب وهياا كانت مصدومه جدا وكانت فرحه اوي بس لم بصت عليا اغمي عليها عشان كنت متحوله

فوقتها وهيا كانت بتعيط جامد بعد لحظات قدرت اقنعها وهديت وبداات افهمها كل حاجه ولم عرفت إن كريشنا ابن الملك تحتمس الثالث ومن عائلة ملكية بدأت تدوخ وتستراجع ذكرياتها وبعدين فاقت وهيا تعبانة وما وصلتش الى حاجه لكن أنا بدأت افهم هي مين وبنت مين ومين أهله الححققيني اول ما عرفت زعلت جدا وفضلت تعيط بعدين هديت وفقت انها تدرب عشان تقدر تساعد كريشنا

نرجع مع بعض من فلاش باك 🛶

روجينا: ودي كل حاجه حصلت بظبت وهيا حاليا بتدرب ومستوه بقي حلوه اوي

رمسيس: كويس اوي برافو عليكي

روجينا: تربيتك

كايا: المهم دلوقتي المفروض نعرف كريشنا فين

رمسيس بغموض: خلاص أنا عرفت فين

كايا بفرح: فين ياخويا فين؟؟؟!!!

رمسيس: هتعرف في الوقت المناسب

عند ملك الظلام واولاد ملك الشياطين

كايسين: انتو بتقولو اي انتو انجننتووو بجد

طارش: ده مش جنان احنا لزم نعمل كده

كايسين: أنت كده هدمر العالم المرض صعب يكون ليها علاج في وقت قليل وكده ممكن الملك تحتمس الثاني اخويا يتدخل في الموضوع وكده هنخسر كتير اووي

مارد كاردل: مستحيل يتدخل وبعدين احنا عوزين نوقع عدد كبير من الناس اللي موجوده في العالم وكل ما يكون العالم في خطر ده كويس لينا عشان نشوف كريشنا مات أو هيظهر ينقذا البشرية كده هنتاكد

كايسين: كلامكم جميل جدا ومعقول بس

ابو ديباج: من غير بس احنا مش بنخد رايك انت فاهم احنا بس بنبهك مش اكتر

كايسين بخوف: مش قصدي كده انا خايف ومتوتر

مارد كاردل: ابويا مش بيعمل غير الصح

ابو ديباج: وبعدين انت اللي كسبان عشان جيش المملكة هيكون في دوامه بحث

طارش: وأنت بقا تستغل الوقت ده وتهجم وتحتل ممملكهم من تانى

كايسين: ونرجع نفشخهم هههههههههه وضحكو كلهم الضحكة الشريرة 👹👹👹👹👹👹

عند علاء الدين وتحتمس وسمير في المملكة

علاء الدين: مافيش جديد ولا ايه

تحتمس: الاسف مافيش اي حاجه ولا طرف خيط

علاء الدين: انا لسع مرعوب شوفت ابوك عمل اي فيناااا انا كنت شوية هعملها على نفسي

تحتمس: مين سمعك أنا اللي كنت هقع من طولي

علاء الدين: كويس انك ما رحتش معانا ياسمير

سمير بيضحك: بصراحه انا امي بتدعيلي وانتو لا

تحتمس: وأنت شوفتها فينك امك روح نام وتغطي يابابا

علاء الدين: المهم المفروض نستعد ونعلن الحرب على ملك الظلام

سمير: دقيقة وجاي في صوت بيندها عليا دقيقة وجاي

علاء الدين: هيي ناقصه فيي اي تاني

تحتمس: مش عارف ياخويا في اي اكيد في حاجه ضروري

بعد لحظات دخل سمير متوتر فشخ وقلقان

علاء الدين : مالك في ايه خايف كده ليه

سمير:..........

تحتمس بصدمه: أنت بتقول ايييييييييي انت بتكلم بجددد

علاء الدين بصوت فظيع: هخخخخخخخ احاااااا دي لو صح هتكون دماااااارررر

سمير اللي اسف دي حقيقة!!!!!!

انتهى الجزء الثاني اللقاء في الجزء الثالث احبكم 🛶🎧♥

توقعتكم حصل اييي وهم خافووو لييي!!!؟
وازي كريش عرف تحتمس الثاني؟
أشكرك يا أخى على المقدمة الرائعة ونصائحك العظيمة التى عانينا منها فعلا . غدر الصديق من يأكل معاك عيش وملح ثم يذيع اسرارك على الملأ . شكرا كثيرا

اى ياعم الجمداااااااااااااااااااااااان ده حرام عليك انا عقلى هاينفجر حراااااام بس ابدعت بصراحه مستنين بقا الدمار الى جاااى

@boya brat كارت بعشرة يسطااا مش تقول ف اول القصه اني متوقع صح هات الكارت يااااض 😂😂😂

بص هو مش قصدي مسلن عشان سحر الفن الابيض وكده لا بص يعني الجزئيه دي كانت عند حد ثاني فكانت سهله للناس الي بتقرأ وتركز جدا فاشابوه والخبر علي ما اظن ان الجاسوس الي عند ملك الشياطين عرفهم انهم هينشرو الفيرس
وفكره كريشنا عرف تحتمس الثاني ازاي عن طريق لما ظهرلو لما كان متعصب وقالو انت ضعيف هسيبك شويه وهجيبك

اهلا وسهلا بيكم من السلسلة الثالثة من السلسلة الثالثة من السلسلة الثالثة من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا ♥

شكرا جدا اللي كل وحد بيقرا ويحط رايها وشكر جدا الناس اللي توقعت ♥

المقدمة💫🎧

...

علمتني الحياة ان الغدر
لا ياتي الا من اولئك اللذين اعتبرناهم
اقرب الناس لنا
بعض الكلام نصمت عنه
ليس لعجزنا عن الرد المناسب بل لندع
الرد ياتي مع الايام دون أن
ننطق بحرف واحد
فشكرا للظروف الصعبة التي علمتني
المنزل السند
وليشهد **** اننا كنا ارقى من ان نؤذي او نجرح
او نخيب ظن احدهم

فلذلك احذرو من ثلاث اصدقاء
صديق سمع كلام الناس وتغير عليك
صديق يمدحكك ويذمك بضهرك
وصديق مريح معك وبالشدة يتخلى عنك
فقليلون منهم صادقون للاسف
تنازل وانسحب بهدوء لان بقائك سيخدش قيمتك
مع من لا يقدرون القيم ،،،،، فكم من صريح لم تفهمه العقول
وكم من منافق كسب القلوب

فعندما يبصر الاعمى اول شي سيفعله هو ترك العصى التي كانت سنده الوحيد! هكذا هم بعض البشر سيتركك ويذهب كأنه لا يعرفه ولو ضحيت لأجله !!!

لذلك فان اعظم دروس في الحياة
(اتق شر من احسنت اليهم)
لقد هزمنا من الاصدقاء ومن الاحبة والاقرب الى قلوبنا
ومن كنا نظن بهم خيرا
في هذه الحالة ، تواجه صنفا لا يفكر الا في نفسه
وصنفا يخذلك في نهاية الطريق
وصنفا ينكر معروفا لك .... ويبقي الغدر والخيانة طبع طباع بعض البشر
ومن البشر لئام وخبيثون رضعوا من حليب النفاق والخداع والكذب والحقد والكراهية
وسوء حظ البشر البسطاء الوقوع بين انياب هؤلاء البشر
والصداقة كلمة تحمل المعاني ، تنبت من الصدق والوفاء ويقابلها الغدر والخيانة
والصديق نعمة ولكن عند غدره لعنة قاتلة
(ولا خير في خل يخون خليله ويلقاه من بعد المودة بالجفا)
وانتهي زمن الصديق وقت الضيق واصبحنا في زمن عند كل ضيق نخسر صديق واصبحنا في زمن الفتن وتقلب الوجوه
وابشع المواقف حين تسقط الأقنعة لوجوه ظنناها يوما حقيقية
ومن عاش بوجهين مات لا وجه له🎧🖤

البدية🎧
تبدا القصة بعد 8 سنين من الحدث الوسخ وموت كريش

بعد موت كريشنا في الحرب ، كانت هذه اللي إمبراطورية ، في حرب طول الفترة
كان يتوقع أن يكون أفضل صديق يعمل كده ويخون مملكتها

لامور تغيرت جدا وعلاء الدين وتحتمس

شدو جامد علي إمبراطورية وكمان حجم الجيش بقي كبير فشخ وكل الملوك كان نار في قلبهم وغل عشان كان قريب جدا منهم وساعدهم الكل كان مستعدا

يموت كلهم مانو مستعدين ياهجمو. ملك الظلام

بعد 8 سنين من الحرب لاخير اللي مات فيها كريشنا في هجوم من علاء الدين وتحتمس ملك الظلام. أوقات صعبة جدا طول الفتره دي عشان الحب وانتقام وحب كريشنا مزروع في قلوبهم الكل كان شايف ان كريشنا يكون عايش وهيرجع.

ومحدش يعرف أن بعد موت كريشنا ظهرت قوة خفيه وخطفت جسم كريشنا وماحدش يعرف لحدوقتي مين
بس علاء الدين وتحتمس ، فكرين اللي خطف ، وجسم كريشنا هو ملك الظلام عشان ، وهل ليحلق ملك الظلام في صفها. وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان ، وكمان الليحبها. وجسمها اختفي

يجب أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم أن يفترضهم وجودهم في مملكة الجن. أو عارفين حاجه
يمكن أن تتحول إلى توليحول ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وكريم ، وآخر ، ومحول ، ومحول ، ومحول ، ومحول ، وآخر ، ومحول ، وآخر ، ومحول ، وآخر ، وأم ، وآخر ، وأم ، وآخر
كل ما عليك هو ملك الظلام. الحرب ، وواجهته ، وواجهته بالفعل

وكان جسمها جسم كريشنا ؟؟؟ !!

بعد 8 سنين من قصة الحرب دي🎧🖤

في مملكة الجن كان موجود الملك رمسيس والملك كايا وفارس و نرمين

كايا: ما قربتش توصل اللي حاجه اختفي كريشنا عده وقت عليها في البشريه وكده كل حاجه هتغير

رمسيس: اطمن كريشنا مستحيل يموت بس انا مش فاهم حاجه لي انت بذات اللي ملك الظلام طلب منك وهددك يافارس

فارس بدموع: هحكيلك كل حاجه اسمع

فلاش باك علي السان فارس♕ ♡

كنت موجود في المملكة بتعتي وقاعدته وكنت مقتنعاً من مقتدى عليه
بس لم كنت موجود ظهر ملك الظلام وقال

كايسين: ههههه أهلا با ابن ملوك الجن الملك فارس وبنت ابو الجن الملك كايا نرمين

انا: انت جاي هنا لي عوز اي

اي يابطل مش ترحب بياا لا انا كده هزعل جامد وبعدين انا سمعت ان عندك ابن في مملكة الجن وبنت صح ولا

انا بعصبيه: عارف لو قربت منهم صدق مش هرحمك فاهم

كايسين: اهد بس وشوف
ورح فتح نافذة وشوفت فيها ابني وبتي عندها وكمان مخلي ولاد ملك الشياطين طارش و ابو ديباج و مارد كاردل اولاد ملك الشياطين الملك مارد عزازير
العدو الوحيد اللي بيكرهنا انا شوفتهم وكنت مرعوب عشان انت عارف يعني ايه أولاد ملك الشياطين ويعني اي ملك الشياطين مارد عزازير

اقوي الملوك يعني ما كانش قدامي اي ملجأ هروب وكنت خايف علي ولادي كنت هضحي بيهم من أجل حياة كريشنا بس نرمين منعتني عشان كده ملك الظلام قال

كايسين: اممم انت اكيد عارف مين دول كويس احفظ شكلهم كويس عشان لو ما نفذتش اللي هقولك عليها اوعدك مش هتشوف اهلك تاني نهائي فاهم

انا: عوز اي

كايسين: جدع كنت عارف هتسمع الكلام اسمع
كريشنا أنت عارفه صح

أنا: مال كريشنا عارفه اللي هيقتلك قريب صح

كايسين بيضحك: لا عدت منك المره دي يابرنس هو مش هيقتلني بلعكس أنت اللي هتقتل كريشنا

انا: أنت بتقول اييي انت عبيط ده لو هتموت كل اللي اعرفهم

كايسين: تو العصبية مش حلوة عشانك اهد كده عشان انت هتعمل كده غصب عنك فاهم

انا متعصب فشخ: أنت حسابك هيكون عسير مش هسيبك خليك فاكر مش هسيبك أنت مش عارف يعني اييييي فارس بس مش هتفلت من ايدي فاهم

كايسين: تس تس تس تس لا قلتلك حبيبي العصبية مش حلوه خالص عشانك
خليك جدع وفاهم عشان انا اعلنت الحرب عليكم
ومفروض بعد يومين هكون موجود في اللي إمبراطورية اوعدك لو قتلت كريشنا مش هقربك ولا منك ولا من اهلك وأنت هتعمل كده براضك

نرجع من فلاش باك 🎧

أنا كنت خلاص علي اخري وكنت شايف اهلي في وشي مع اخطر كائنات وشر بيطلع من عنيهم كنت لزم اوفق عشان كده وفقت وأنا ساكت ما كنتش قادر اقول لحد ولا عارف اتصرف عشان كده انا نفذات كلامه

كايا متعصب: اللي ما وريتك يا مارد عزازير انا همحيكي قريب بقا انت تدخل في البشريه

رمسيس متعصب: لزم يموت هو ولاده بس لزم كريشنا يرجع كريشنا لا معهم لا مع ملك الظلام

فارس بخيبة أمل: مش مفروض ما نتصرفش غير لم نرجع الملك

رمسيس: هو لو عرف اللي حصل مش هيسكت بس هو معك حق هيمنعني إن انعلن الحرب علي الشياطين عشان احنا في تحالف معهم

كايا: تحالف ويخطفو من ارضنا اولادنا لو أنت هتسكت أنا مش هسكت وهتشوف

رمسيس: اتقل بس ونفهم كل حاجه مع الوقت مش هنسيبهم بس الصبر دلوقتي

فارس: معك حق لزم نصبر ونشوف هيحصل اي

عند علاء الدين وتحتمس والملكة تي وسمير

كان الحزن في عنينا الملكه تي باين وضح جدا علي ابنها او تقريباً كلهم الحزن كان. مالي عنيهم 😷

علاء الدين: عده 8سنين علي موت كريشنا ولحد دلوقتي ما جبناش حقها وقاعدين مش عارفين نعمل حاجه وكمان اميرة بنتي اختفت انا حاسسس بضعف

تحتمس بحزن: اهد هنقدر نعرف هو فين وهتقدر نجمع بنتك بس كافية لزم تروح عندها ونعرفها كل حاجه عشان هو لزم يعرف

علاء الدين اترعب: أنت بتقول ايه ده ممكن يقتلنا أنت فاهم يقتلنا

تحتمس: ما فيش حاجه في ايدينا نعملها 8سنين انت فاهم يعني ايه حته ما وصلناش اللي اي حاجه او طرف الخيط كل الحلول في ايدها هو

سمير: الملك معها حق لزم نواجها يا علاء الدين عشان الوقت بيجري بسرعه

علاء الدين بقلق: يعني ما فيش حل غير كده

تحتمس: لو أنت شايف حلو غير كده قول

علاء الدين: لا الاسف بس هنروح انا وانت

تحتمس: لزم أنا وأنت وابوك كمان

علاء الدين: لا سيبك من ابويا مش هيحل حاجه

تحتمس: اللي انت شايفة هنتحرك دلوقتي

علاء الدين: تمام يلا بينا

تحتمس بخوف: يلا بينا

عند ملك الظلام كايسين وباك ومعهم أمرا مملكة الشياطين هعرفكم بيهم

مارد كاردل: هو شيطان يعتبر من النوع الخطير و هو غالبا ما يخدم بعض السحرة الكبار، و من شروط تحضيره أن يكون الساحر نجس الثياب و البدن و المكان، و ايضا بخوره نجس و عهده كفر، و يقول أنه لم يتجرأ اي ساحر على تحضيره إلا قليلا، لانه حين حضوره المكان يضيق و يزلزل و يأتي في صورة بشعة لا يقوى أغلب السحرة على التحمل، وكمان قوي بدنيه جدا وشكلها مرعب حرفينا

ابو ديباج: هو شيطان من الشياطين و هو ابن ابليس الاكبر و يظهر لساحر الكافر الذي يكون عريان عند حضوره و يلبي له مطالبه الخبيثة، وكمان قوي قوي قوي وما تكرررش تاني في عالم الشياطين

طارش و هو ملك.من ملوك الجان ايضا و يعتبر ملك القرناء، و هو الحاكم لكل قرين في الارض سواء قرين الانسان او الحيوان و له خدام لا تعد و لا تحصى من الجن، يحكم على الجن العمار في اي مكان و في الارض مهما كانت مللهم لا يستطيع أي عامر عصيان أمره، وده نوع فريد من انوع الشياطين

««عزيز القراءة عوزك تفهم ان كل حاجه هتحصل في أحدث القصة او حصلت هي اللي خيال بس مش حقيقي يعني كل ده خيال من دمغ الموالف هسيبكم مع باقي التفاصيل قراءة ممتع لكم»»

كايسين: أنا لحد دلوقتي مش فاهم ألغز ازي هم بقيو بقوة دي نفسي افهم
طارش: ما تنساش اللي اسمو كريش قبل ما يموت سحب منك كل الجيش
مارد كاردل: مش عارف ازي أنت تسمحلها يعمل كده ده حتته عيل يا كايسين
كايسين بغضب: عيل ايييي مين العيل
العيل اللي انت بتقول عليها اقوي مني ومنك ومن اخوتك كلهم انت فاهم
ابو ديباج: أنت ازي تقول كده انت فاهم بتعمل اي ولا بتقول اي
كايسين: هدي اعصابك شويه انا كنت قدمها في الحرب وقوتها كانت أكبر انا حولت استخدم السحر عليها بعد موتها ما عرفتش لا وكمان في قوة كبيرة منعتني اتت فاهم معني كلام ده اي إن الشخص ده لو عايش هيمحي حاجه اسمها عالم ظلام وعالم شياطين واوعه تنسي ان كمان عالم الجن اعدكم بيساعدو كريش عشان يمحيكم ولا أنت ناسي هم لي بيساعدوهم
ابو ديباج: احنا مش ناسين كده وعشان كده خطرنا في عالمنا وساعدنك وكده يعتبر احنا أعلن الحرب علي مملكة الجن انت فاهم خطوره لأمر ولا انت بتبص لنفسك وبس
كايسين: مش ببص لنفسي اختفاء جسمها دي حاجه مش سهلة يعني احتمال يكون مع الجن
مارد كاردل: لا مستحيل عشان ملك الجن كايا بيختفي كتير وفي أخبار ان رمسيس مش بيظهر وتقريبا هم بيدور زيك بظبت
كايسين: كده هيكون في حلين لا كريشنا جسمها اتبخر
او قدراتها كانت شغاله وقدر يخفي نفسها
مارد كاردل: تفكيرك غلط مستحيل هو يفكر في كده عشان كان مصدوم من خيانه صحابه زي ما أنت قولت هو أكيد مات ما تشغلش بالك وجسمها اتبخر
طارش: بص كلام اخويا مارد كاردل صح وبلاش تعيش في الخوف واستعد عشان ترجع امجادك تاني وترجع أنت اللي بتاهجم مش أنت اللي بتصد فاهم رجع الخوف تاني مافيش حد من اجدادك كان خايف زيك اي انت هتجيب وره ولا اي
كايسين: مستحيل اجيب وره هتشوف بنفسك

وفضلو كلهم يضحكووو ضحكه الشر

عند الملك علاء الدين وتحتمس كانو موجودين في مكان كلها غيوم وتقريبا كان قدمهم مخبا

علاء الدين: أنت عارف احنا بنعمل اييي

تحتمس: مافيش حل غير كده
علاء الدين: انا خايف
تحتمس: مش هيكون أكتر مني

وفاجاة سمعو صوت من بعيد جدا بيقول

الصوت: اي هتعملوها علي نفسكم قبل ما تدخلو تعالو وبلاش رغي ادخلوو بعصبيه جامده فشخ

وتقريبا هم هيعملوها علي نفسهم فعلاً

ودخلو من باب المخباة بس بعد مادخلو الارض نزلت بيهم لا تحت بسرعة كبيرة جدا وكانو خايفين فشخ

اول ما وقف بيهم النزول لقيو اتنين حراسة علي بوابة ضخهم ااول ما وصلو هناك حارس اتكلم وقال

حارس 1:أهلا وسهلا بالملوك

تحتمس: أهلا بيك

علاء الدين: عوزين ناقبلها..

حارس: قبل ما تكمل كلامك هو مستنيك اتفضل

وهنا فتحت البوابة وكان شكل المكان تحفه فنيه عبارة عن قصر تحت لارض جامد فشخ أول ما دخلو لقيو جنود كتيره فشخ بس مختلفين جدا وفي مكان بعيد جدا فيها وحوش شكلها مرعب حرفينا واول ما بيبص الفوق شافو الشخص اللي جاين عشانها كان طويل فشخ وجسمها ملاين حرفينا وفي تاج 👑 بيلمع فوق راسها وفي عيونها بتطلع نور ابيض وجسمها حولينها في درع سحري بينور جامد وشكلها جامد فشخ ومش سهل أبد

الشخص: أنت هنا ليه

تحتمس خايف: انا هنا عش

الشخص رح ضرب تحتمس قلم اغمي عليها

علاء الدين لسع هيتكلم رح ضربه اغمي عليها

رح عمل عليهم سحر الفن لابيض وهو الوحيد اللي يعرف يستخدم سحر الفن لابيض ورح بعد ما عمل السحر بداو يفوقو وهم مرعوبين وخايفين

الشخص: أنتو جاين عشان تعرفوني حاجه حصلت خلاص لا وكمان فكرين ان الموضوع سهل
اختفاء ابنك سهل وموت ابنك سهل وكمان الفترة دي كلها وما خدتش طار ابنك أنت عارف معني كلامك

«« هنا عزيز القراءة نفهم ان ده الملك العظيم تحتمس الثاني 🎧♥ »»

تحتمس الثالث: انا ما كانش في ايدي حاجه اعملها أنت عارف قوت اخوك عاملها ازي وكمان ملك الجن فارس السابق هو اللي قتل كريش مش ملك الظلام ابني اتقتل بخيانه مش وش لوش

تحتمس الثاني: المشكلة المشكلة المشكلة المشكلة هيموت قبل ما يموت بس كنت مستنيكم تشغلو مشكلة خسارة فيكم كلمة ملك بعصبيه

علاء الدين: اوعدك هجيب حقه اوعدك لو ما عملتش كده مش هتشوف وشي تانى

تحتمس الثالث: مش هنسيب حقه يضيع كده يموت مش هسيبها

تحتمس الثاني: مش عوز اشوف وشكم غير وانتو جايبين حقها يلا امشوو بعصبيه جامده

وبعد لحظات كانو اختفوو من الخوف🥺

عند فارس كان موجود مع شخص

وبيضحكو هم لاتنين جامد
هههههههههههههههههههه شربوها المغفلين

وهنا عزيز القراءة خلص الجزء الأول من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثالثة ابدعتكم بقاا وتوقعتكم مين الشخص اللي مع فارس !!!!

السلام عليكم اول شي قبل اي حاجه عوز اقلكم ان المشكلة بتعت تكرر الكلام وتقريبا في كلام كتير اتغير لم القصة نزلت في المنتدي معرفش اي السبب بس المشكله مش من عندي

تاني حاجه حبب اشكركم علي تفعلكم الجميل وتقديركم ليا كل وحد بيشجعني ** هيفرحك قريب انشاء ** ♥♥🎧🎧

وتحيه خاصة الصحاب التوقع الصح وبصرحه ابدعو المره دي((( /
EL_5DEWY/الزحيم/احمد ياسر))))

طبعا في تغير كبير في القصة في السلسلة دي بس في حاجه عوز اقولها انا مش بسرق افكار حد ولله ولا بخد من قصص انا بقراءة قصص زيكم وكمان انتو احسن منى انا ولا بتكبر ولا بسرق افكار حد لو علي موضوع الجن ووسحر الفن لابيض ده موجود في كذا قصة قريتها قبل كده وحبيت الفكره بس دي مش سرقه دي إضافة يعني حاجه طبيعية جدا يعني بلاش الكومنتات اااللي فيها انت جايب من كذا او سرق من كذا انا بتعب وبكتبلك عوز تشجعني بكلمة حلوه اهلا وسهلا بحضرتك مش عوز أقرأ وأنت ساكت معا احترامي ليك طبعاً انت فوق راسي و**** ♥🎧

الجزء التاني

المقدمة 🎧♥

انتصارى فى الحياة :
إنى محسستش حد إنه غلط لما اختارنى ،
إنى معرفتش حد عشان مصلحة ،

مكنتش بوشين مع حد ،
مبصتش للى فى ايد غيرى
ومختش حاجة مش من حقى ،
مخذلتش حد محتاجنى أبداً حتى لو كان فى زعل بينى وبينه ،
وأنا لو شايفك محتاج مساعده هساعدك من غير حتى ما انت تطلب منى أى مساعدة ،
طالما محتاجنى هتلاقينى ، إلا لو الحاجة دى مش بإيدى بس برده مش هسيبك وهوصلك للى يقدر يساعدك ويقف جمبك،
لكن متبقاش حاجة مش بإيدى أو مش هعرف اخلصهالك فمتدايقش وتقول إنى خذلتك دا كدا انت اللى عندك سوء فهم ودا مش ذنبى،
ولو زعلان منى بسبب سوء فهم منك تعالى عاتبنى وكلمنى وانا افهمك قصدى
" خير الناس انفعهم للناس "
بلاش تخجل انك تكلمنى أو تجيلى او تقولى عايز منك حاجة حتى لو معرفكش حتى لو انت مش هتكلمنى تانى بعدها ،

عمرى ما هقول انك بتاع مصلحتك ؛ بالعكس انت كدا شايفنى راجل يعتمد عليه ويقف جمبك ،
يعلم **** اني عمرى ما قصرت مع حد ولا خذلت حد وربنا شاهد على كلامي والناس اللى تعرفنى تشهد بكدا ،
كنت بقف كتف فى كتف مع اى حد محتاجنى،
كنت راجل مع الكل ومعروف عنى الجدعنة والشهامة ،
عمرى ما حسست حد إنه غلط لما اختارنى وبالأخص اصحابى بالعكس حتى لو فى زعل كانوا بيقولوا إنى كنت راجل وبدافع عنهم فى غيابهم ووقت زعلنا زى ما كنت بدافع عنهم وقت لمتنا ،
انتصارى فى الحياة
إنى راضى جدا عن نفسي
فميفرقليش الناس ترضى عنى أو مترضاش لأنى مهما اعمل عمر الناس كلها ما هترضى عنى ولا عن أى حد بالعكس لازم الاقى حد بيكرهنى ويحسدنى ويتمنالى الشر ويتمنالى كمان الموت

البداية يلا بينااااااااااا

عند فارس كان موجود مع تحتمس الثاني

وبيضحكو هم لاتنين جامد

فارس: هههههههههههههههههههه شربوها المغفلين

تحتمس الثاني:ما شوفتش خايفين ازي

فارس: المهم ان كريشنا في أمان دلوقتي

تحتمس الثاني: انا كنت خايف جدا ان كريشنا يموت في الحرب دي بس هو أثبت عكس كده خالص

فارس: لا هو صعب يموت كريشنا كان فاهم اللي هيحصل عشان كان عندي قبل الحرب وقال

🎬فلاش باك علي السان فارس

كنت قاعد لوحدي وبفكر هعمل اي في موضوع كايسين وتهديدو او ازي هقدر اعمل حاجه زي كده قطع تفكيري كريش لم ظهر قدامي فاجاة وقال

كريش: ما تقلقش ياحبيب اخوك انا بنفسي هساعدك

انا كنت متفاجاة جدا : كريش أنت عرفت

كريش: أنا عارف كل حاجه من قبل ما يجيلك أصلا بس ما تقلقش

انا: انا خايف جدا عليك مش مهم اهلي المهم أنت تكون كويس انا مش هعمل كده

كريش: لا انت غلطان انت هتعمل كل كلمة قالها كايسين وانا هساعدك تقتلني

انا: ازي انت بتقول ايه انا مش هسمح بكده انت فاهم وما تحولش تغير رأي مها ما هتقول فاهم ولا بعصبيه

كريش: اهد ياقلبي وهتفهم كل حاجه بص ياسيدي انا هكون موجود في الحرب دي تمام انا وثق اني هقدر اقتل كايسين بس الملك رمسيس مش عوز كده عوزني لأول أرجع أكمل تدريبيّ بس في السر فاهم يعني لو انا قتلت ملك الظلام مملكة الشياطين مش هتسكت وده هيفتح عيون عليا وحرب انا مش مستعد ليها فاهم يعني أنا وأنت هنعمل خطه حلوة جدا هنخدع بيها الكل منهم اهلي وملك الظلام

انا: انامش فاهم حاجه من اللي انت بتقوله ده

كريش: يا حبيب اخوك افهمني ب**** عليك عشان انا فيا اللي مكفيني تمام

أنا: تمام قول هسمعك ياعم اهد عليا وحيات خالتك

كريش: كسمك اللي كسم خالتي ياجدع بضتن كسمي اسمع

انا بضحك: ماشي ياعم كمل مقبولة منك

كريش: غصب عنك المهم أنا هحارب الملك كايسين تمام بس قبل ما أبد الحرب انا هحرر جيش الظلام وهعمل عليها سحر التحول عشان يبقي خاضع ليا فاهم يعني كل الجيش اللي هيجي انا هقدر احولها

انا: خخخخ احا انت وصلت المرحلة دي بجد

كريش: اهد واسمع وهتعرف كل حاجه في الجاي تمام

انا: تمام كمل ياحب

كريش: بص ياسيدي انا هكون موجود في الحرب دي وهعمل زي ما قلتلك هحارب ملك الظلام وكمان هسحب منها الجيش عشان ما يوقعش عدد كبير من جيشي وعشان بعد ما اموت او اختفي يبقي في جيش قوي يساعدهم ويحميهم فاهم انا هقدر اتحكم في الجيش براحتي فاهمني وغير كده جيش الجن بقي معهم يعني كده المملكة معها جيش لا يقهر وأنا الوحيد اللي اقدر اتحكم في كل الجيش ده

انا مصدوم: خخخخخخ يا ابن العيبه احاااااات علي كسم جمدانك ياعم اي العظمة دي

كريش: اهد كده احنا لسع بنسخن ياعم دي البدية بس 😂

انا: كده بتسخن امال لم يبد الجد هيحصل اييييي احووووووووو وكريش ناكك ابوهاااا 😂جامده صح

كريش: ابو هفااات امك انت ملك بزمتكك مش عارف نرمين مستحملك علي ايه

انا: بتحبني يلا ويلا كمل بدل ما قتلك دلوقتي

كريش: لا وعلي اي الطيب احسن 😂
هكمل حاضر المهم احنا وصلنا فين انا نسيت
😂😂

أنا: ابو كسم فصلانك يخي وصلت لحد أنت الوحيد اللي تقدر تتحكم في الجيش

كريش: معلش اصلي شارب حته 200لوحدي استحملني 😂

أنا: خخخ كمل بدل ما اقوم انيجككك دلوقتي

كريش: حاضر ياعم اهد كده وهدي اعضاكك ونبي مش ناقصكك

المهم اسمع وبكده الجيش كلها هيكون في ايدي وفي الفترة دي بذات تحتمس وعلاء الدين هيبقو مش شايفين قدمهم وهيعلنو الحرب علي ملك الظلام وهيطلعو من كسم الخوف اللي عايشين فيها طول السنين دي كلها والجيش بتاعي هيساعدهم فشخ بس هم هيبقو فاهميني انهم هم اللي بيعملو كده وهيستمر ع هاد الحال فاهم

وغير كل ده ملك الظلام هيبقي في ورطه من جنب مش عارف ياهجم ومن الجنب التاني بيخسر جيش

فهمت حاجه

انا: ......
اسكت لم اخلص اتكلم

المهم أنت اول ما هتشوفني انا وملك الظلام مساكين بعض ضرب وطحن أول ما قرب منك تكون جاهز ومعك السيف ده امسك

اأنا كنت مستغرب جدا من شكل السيف كان طويل وبيطلع نور أبيض وشكلها جامد فشخ وسالت كريش وقولت

إنا: هو اي السيف الجامد ده هيمعل اي

كريش: ياسيدي السيف ده سحري أنا صانعه بيدي تمام يعنى لو ضربت بي حد ممكن يعدي من الجسم بس لم تسحبها ولا كاني حصل حاجه وكمان طول ما هو موجود في الجسم وحد ضربك بسيف حقيقي هتصاب صح بس أول ما طلع السيف ولا كاني كان فيك حاجه نهائي السيف ده بيعلاجك تلقائي

انا: خخخخخخخ لا بجد كسم كسم كسم العظمة كلمة عظمة قليله عليك انا بقاا هضربك ب السيف ده صح

كريش: حبيب اخوك اللي فاهمني بقا وطبعان ملك الظلام هيضربني أنت هتسيب السيف لحد ما هو يضربني وبعد ما يخلص ضرب فيا تسحب السيف فور وكمل انت تمثيل وما عليك أنت ب الباقي بس انا بنسبالك أنت والكل مااااااااايت فاهم مااااايت

أنا: ومش ممكن يستخدم عليك السحر!!

كريش: ما تقلقش من حاجه انا اقوي من ملك الظلام وهو صعب يعرف يعمل حاجه زي دي عليا عشان لو حوال هيفشل

أنا: يجدع مش عارف اقلك ايه بجد عظمة انا كده هقتلك وأنا مرتاح وا**** 😂

كريش: منا هرجع افشخك ما تقلقش بس المهم ما حدش يعرف غير أنت والملك رمسيس وكمان الملك تحتمس الثاني جدي

انا هنا اتصدمت فشخ

انا: خخخخخخ احااااااتتت بجد أنت تعرف جدددي منين وازي أنت بتتكلم بجد

كريش: هبقي احكيلك لم أرجع عشان دي ممكن تكون طويلة

((♡««« بس عوز توقعتكم ازي انا عرفت الملك تحتمس الثاني يلا يا إبطال التوقعات فجرووووهه
»»»♡)))

لم ارجع هحكيلك كل حاجه المهم دلوقتي تنفذ كل حاجه بالحرف الوحد فاهم

انا: فاهم قصدك ياحبيبي ماتقلقش كل حاجه هتكون زي ما أنت عايز

نرجع من فلاش باك 🛶

فارس: دي كل حاجه حصلت بظبط

تحتمس الثاني: ده طلع مش سهل خالص وانا اللي كنت متساهل معها في التدريبات

فارس: هو أنت عرفتو بعض ازاي صح؟

تحتمس الثاني: هو مش قلك هيااا طويلة ولم يرجع هيقلك خلاص خليك كده لحد ما هو يرجع علي اعصابك

فارس: كسم كده ياعم هو فين صح ماقربش يرجع

تحتمس الثاني: مش دلوقتي لسع هو مش جاهز وأنت اهو شايف بنفسك ملك الظلام استعدى أولاد ملك مملكة الشياطين بنفسهم يعني الوقت الجاي ما فهوش ياما ارحميني

فارس: فعلاً ياجدي دول إخطار كئنات موجوده في العالم ده

تحتمس: أنت عارف إن احنا مكتوب علينا نعيش في تعب وحروب وقلق عشان بس العالم ده يعيش مبسوط ومرتاح وبعيد عن الظلم ده

فارس: أنا سمعت من كايا ملك الجن إن مملكة الشياطين بتلعب علي انها تنشر مرض خطير في العالم كله عشان تموت عدد كبير من الناس دون حرب وده لو حصل هيعمل كرثة كبيره

تحتمس الثاني بقلق: هو ده اللي انا كنت مستنيها يحصل وفي الوقت اللي هيحصل فيها ده لزم كريشنا يرجع يعيش في حياتها لاولي بشخصيها وهمي الراجل المقنع وكده ما فيش حد هيعرف يكشفها ولزم هو يعمل كده عشان يساعد العالم من الدمار

فارس: أنت تتوقع انهم بيعملو كده عشان يشوفو كريشنا موجوده ولا مات نهائي

تحتمس الثاني: ده مش توقع يافارس ده حقيقه

فارس: كده لزم كريشنا يغير اسمها في الفترة دى وكمان يعيش طبيعي

تحتمس الثاني: سيب كل الوقتها كريشنا مش سهل خالص يعني دي امور تافه جدا بنسبالها

فارس: عندك حق في كلمة

////////////////////////////////////////////////////
بمناسبه اللى بيحصل في البلاد والدنيا ده ده عايزه اقول كلمتين : اى حد مخنوق يكلمني ويبقي صاحبي ممكن اي حد المجتمع رافضه ومش محسسه انه ليه قيمه يكلمني ويفضفضلي ونبقي اخوات وانا هقبله ، اي حد الدنيا جايه عليه يكلمنى وقلبه جامد من غير اى إحراج او كسوف كلمنى بعشم واعرف إنك بتكلم حد قريب منك وكلنا بنكمل بعض وحتى لو هتكلمنى مره واحده ف حياتك ومتعرفنيش تانى دى حاجه متزعلنيش خالص بالعكس انا بكون مبسوط جدآ وشرف ليا إن **** جعلنى سبب علشان اساعدك خير الناس انفعهم للناس " مش هقول إنك بتاع مصلحتك او عرفتنى علشان الخدمه وبس وصدقنى إللى مش هتاخر أبدا علي حد ف حاجه الخاص مفتوح الخواتي في اي وقت من غير احراج ♥🎧///////////////////////////////////////////♥🎧

عند مملكة الجن كأن موجود الملك رمسيس و الملك كايا اخوها ومعهم روجينا

رمسيس: قوليلي يابنتي حصل ايه مع اميرة

روجينا: هحكيلك كل حاجه يابابا اسمع

فلاش باك علي السان روجينا!:

بعد ماا أنت بعتني اللي كريشنا وظهرت عندها بشخصية تاني غير شخصيتي كنت لزم أعرف اظهر ازي اللي اميرة لأمر كان صعب جدا لحد ما عرفت ان صحبتها توفت وقبل ما الخبر يوصلها كنت انا لبسه شخصيت صحبتها وبسهوله جدا كنت معها وكان اسم الشخصية ملك

((((عزيز القراءه اكيد فاكر لاسم ده في الجزء الخامس في السلسلة التانيه انا قلتلكم خليكووزفكرين لاسم ده كويس عشان ليه دور كبير وهي كانت صحبت اميره وكمان حكيت قصتها هزعل جامد لو نسيتووو و**** 😔😥)))

المهم بعد ما عرفت أقرب منها وبقيت صحبتها جدا وعرفت هي قد اي بتحب كريشنا المهم انا بدأت احكيلها قصتها في الماضي عبارة عن قصة خيالية بس هي اتوترت جامد وقالت

اميرة: انا عوزه اقلك حاجه بس بجد ماتفهمنيش غلط انا بتخيل كل كلامك ده وحسيت ان انا عشت القصة دي حقيقي انا بتجيني كوابيس كتيره اووي وفيها وحد انا مش عارفة شكلها مش وضح كان راكب خيل ابيض وبيجري عشان ينقذني وأنا كنت قاعدة على كرسي ملوكي جدا وكان برضو في شخص شرير بيحول يكسب الشخص اللي بيحول ينقذني مش عارفه افهم معني الكلام ده بس بيجي كتير في احلام وكوبيس وكمان ممكن افضل ارجع الذكريات لحد ما يغمي عليا انا مابقتش فاهمه حاجه

انا: عوزها تفهمي ياقلب اختك

اميرة: ياريت ياروحي تعرفي حد

أنا: أنا اللي هعرفك بس مش عوز اي حاجه تاثر عليكي او تغيرك مجرد ما تعرفيها

اميرة: لا أنا مستحيل أعمل حاجة زي دي

أنا: هفهمك بس احنا هنروح مكان وكل حاجه هناك هتختلف اول ما نرجع هتكون حياتك تغيرت كتيرر جدا اللي أفضل وكمان هعرفك حبيبك كريشنا يبقي مين

اميرة: بتكلمي بجد

أنا: ايو بجد يا حبيبتي

اميرة: طيب هنروح امتا

أنا: دلوقتي لو مستعده

اميرة: أنا مستعده جدا يلا

وبعدين مشيت انا ووهياا وبعد لحظات اختفيت انا وهياا فوق السحاب وهياا كانت مصدومه جدا وكانت فرحه اوي بس لم بصت عليا اغمي عليها عشان كنت متحوله

فوقتها وهيا كانت بتعيط جامد بعد لحظات قدرت اقنعها وهديت وبداات افهمها كل حاجه ولم عرفت إن كريشنا ابن الملك تحتمس الثالث ومن عائلة ملكية بدأت تدوخ وتستراجع ذكرياتها وبعدين فاقت وهيا تعبانة وما وصلتش الى حاجه لكن أنا بدأت افهم هي مين وبنت مين ومين أهله الححققيني اول ما عرفت زعلت جدا وفضلت تعيط بعدين هديت وفقت انها تدرب عشان تقدر تساعد كريشنا

نرجع مع بعض من فلاش باك 🛶

روجينا: ودي كل حاجه حصلت بظبت وهيا حاليا بتدرب ومستوه بقي حلوه اوي

رمسيس: كويس اوي برافو عليكي

روجينا: تربيتك

كايا: المهم دلوقتي المفروض نعرف كريشنا فين

رمسيس بغموض: خلاص أنا عرفت فين

كايا بفرح: فين ياخويا فين؟؟؟!!!

رمسيس: هتعرف في الوقت المناسب

عند ملك الظلام واولاد ملك الشياطين

كايسين: انتو بتقولو اي انتو انجننتووو بجد

طارش: ده مش جنان احنا لزم نعمل كده

كايسين: أنت كده هدمر العالم المرض صعب يكون ليها علاج في وقت قليل وكده ممكن الملك تحتمس الثاني اخويا يتدخل في الموضوع وكده هنخسر كتير اووي

مارد كاردل: مستحيل يتدخل وبعدين احنا عوزين نوقع عدد كبير من الناس اللي موجوده في العالم وكل ما يكون العالم في خطر ده كويس لينا عشان نشوف كريشنا مات أو هيظهر ينقذا البشرية كده هنتاكد

كايسين: كلامكم جميل جدا ومعقول بس

ابو ديباج: من غير بس احنا مش بنخد رايك انت فاهم احنا بس بنبهك مش اكتر

كايسين بخوف: مش قصدي كده انا خايف ومتوتر

مارد كاردل: ابويا مش بيعمل غير الصح

ابو ديباج: وبعدين انت اللي كسبان عشان جيش المملكة هيكون في دوامه بحث

طارش: وأنت بقا تستغل الوقت ده وتهجم وتحتل ممملكهم من تانى

كايسين: ونرجع نفشخهم هههههههههه وضحكو كلهم الضحكة الشريرة 👹👹👹👹👹👹

عند علاء الدين وتحتمس وسمير في المملكة

علاء الدين: مافيش جديد ولا ايه

تحتمس: الاسف مافيش اي حاجه ولا طرف خيط

علاء الدين: انا لسع مرعوب شوفت ابوك عمل اي فيناااا انا كنت شوية هعملها على نفسي

تحتمس: مين سمعك أنا اللي كنت هقع من طولي

علاء الدين: كويس انك ما رحتش معانا ياسمير

سمير بيضحك: بصراحه انا امي بتدعيلي وانتو لا

تحتمس: وأنت شوفتها فينك امك روح نام وتغطي يابابا

علاء الدين: المهم المفروض نستعد ونعلن الحرب على ملك الظلام

سمير: دقيقة وجاي في صوت بيندها عليا دقيقة وجاي

علاء الدين: هيي ناقصه فيي اي تاني

تحتمس: مش عارف ياخويا في اي اكيد في حاجه ضروري

بعد لحظات دخل سمير متوتر فشخ وقلقان

علاء الدين : مالك في ايه خايف كده ليه

سمير:..........

تحتمس بصدمه: أنت بتقول ايييييييييي انت بتكلم بجددد

علاء الدين بصوت فظيع: هخخخخخخخ احاااااا دي لو صح هتكون دماااااارررر

سمير اللي اسف دي حقيقة!!!!!!

انتهى الجزء الثاني اللقاء في الجزء الثالث احبكم 🛶🎧♥

توقعتكم حصل اييي وهم خافووو لييي!!!؟
وازي كريش عرف تحتمس الثاني؟
عاش القصه جامده يا بطل
ومعلش مكنش قصدي خالص انك بتسرق محتوي مش بتاعك انا مقولتش كده خالص بس حسيت بشويه حزن في كلامك بتأسفلك بنيابه عن كل الناس احنا بنحب قصصك وبنستناها علطول
تحياتي BLACK JOKER

قصه عظمه جامده فشخ ومنتظر الجزاء الثالث استمر يا وحش واذا توقعاتي في الجزاء الثالث طلعت مثل ما با فكر فيه كريش كيف اتعرف ع تحتمس الثاني با تطلع جامده اوي اوي معا انك بتفاجأنا بلقصه بس عظمه القصه استمر يا خوي مع التوفيق تحياتي لك بس اتمناء يكون الجزاء الثالث اكبر من الثاني

نزل التالت ياسطا

تم أضافة الجزء الثالث

لااااااا اي القفله دي الجزء صغنن🥺

يلا الرابع و بسررررررررررعه

جميلة جدا و متناسقة الاحداث
مستنين الجديد

فين الجزء الجديد يا كبير

الجزء يوم لاحد انشاء **** عشان معيا ظروف شغل 💔

• عجبني
التفاعلات: 🦈⚡bRq، mahmoud258 و العنتير
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة