NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا | السلسلة الثالثة | ـ عشرة أجزاء 1/3/2023

////////////////////////////////////////////////////

آسف جدا علي التاخير بس كان معيا ظروف وضغط شغل بس هيبقي في جزين في لااسبوع ده انشاء ****

الجزء الرابع
المقدمة
عمرها ما كانت بالسن أبداً في ناس صغيرة جداً بس شافت وجع في حياتها خلاها كبرت عشرين سنه 💔

عارفين يعني اية صحوبية نضيفة ؟
- يعني صاحبي يفضل يقولي عايز أشوفك بقاله شهرين و لحد دلوقتي مش عارف اظبط عشان أشوفه و يفضل كل مرة يقولي يلا بينا من غير زهق ولاعتاب.

ـ يعني صاحبي اللي ممكن انشغل عنه وأرجع أكلمه بعد فترة كبيرة وأول ما أكلمه يقولي ياعم واحشني و**** مش يقولي انت مش جدع ومبتسألش ..

ـ يعني صاحبي اللي أدخله بيتي وانا مطمن عشان عارف إنه هيتعامل مع أهل بيتي كأنهم أهله بالظبط ..

- يعني صاحب عمري يكلمني يقولي بقالي شهر مشوفتكش.. عايز اشوفك نتكلم شوية و نتقابل بعد كل الفترة دي عشان نتكلم في كلام مش هينفع يقوله لحد غيري ..

لو معندكش صحاب من دول فانت معندكش صحاب أنت عندك أتب علي ضهرك و مسميهم صحاب
" الصحاب سند مش حمل ♥️

البداية ♥🎧

عند فارس وشراود

فارس: مش ناوي ولا اي البت هتموت عليك

شراود: لو هي بتموت عليا انا عوز اقلك ان كان فاضل تكه وهنيكها قدمكم

فارس بيضحك: يبني ماتقولها بحبك اي الخوف في كده

شراود: يعم دي اقوي جنيه ومش عارف تبقي بنت مين كمان بنت اقوي ساحر انت عارف الملك رمسيس بدل ما انا اللي هنيك بنتها هو اللي هيجي ينيكني في افكاري

فارس هيموت من الضحك

فارس مش قادر يتكلم من الضحك: بص انا هخليك تنيكها بجد بس بعد ما تخلص تعترف بحبك ليها هي علي اخره وهخليك تعمل اللي نفسك فيها انهارده كمان اي رأيك
شراود: بتكلم بجد

فارس: عيب عليك هتشوف تعال معيا

هنا بقا نرجع عندي انا وتعالو نعرف مع بعض اي اللي انا عملتها واي علاقتي بالملك رمسيس ومعرفتي بالملك تحتمس الثاني وكمان مين صحاب فكرة موتي واييي سبببها طبعا كلكم عارفين حوار الموت اللي انا عملتها عشان اخدع ملك الظلام في واتابعه عشان اعرف استرد قوتي من غير ضغوطات زي ما انتو عارفين كل ما قابل وحد يقول أنت لسع قدمك كتير عشان تسترد قوتك المهم انا بعد ما فكرت موتي دي نجحت بشكل حلو جدا والفكره كانت فكره الملك رمسيس الثاني وكمان هو اللي اقترح الفكره بعد ما هو سابني ومشي لم كأن معيا آخر مره رجع تانى وكان باين عليها القلق وأنا ما كنتش متوقع ان اللي اسطوره ده يكون قلقان بالشكل ده وكمان خايف ما كنتش عارف سبب الموضوع اي تعالو نعرف مع بعض فلاش باك

فلاش باك

انا: اي اللي راجعك تاني مش مشيت!!
رمسيس: أنت بعد كام يوم هتكون في ورطه كبيره ومش سهلة أنت هتكون قدم مهمه موت او حياة يعنى أنت مجبور لا تستسلم وتموت لا تكمل وتعيش
أنا: بص أنت وغيرك كلكم بلمت المعلم كده بتقولو كلام مش مفهموم. وكمان حاسس انكم بتضحكو عليا. عشان مش كل شويه تطلعولي بي موضوع وكارثه جديده. هو انا في حد مسلطكم عليا عشان افهم بس
رمسيس بحزن: بص هقلك حاجه ده ولا مكانك ولا حياتك ولا أصل تنسبلك اساس بس أنت مجبور تكمل كل اللي حوليك وثقين فيك كل اللي أنت بتقول عليهم انهم مش كويسين دول... دول لو أنت طلبت حيات حد منهم مش هيفكر دقيقة في انها يقدمها هدية ليك أنت بتقول لنفسك أنا مش فاهم صح وبتقول كمان إن كل فترة بتعرف حاجات جديدة... بص يا كريش أنت هنا عشان تكمل أنت مجبور تكمل أنت في 7مليار إنسان حياتهم في ايدك لا تموت وهم يموتو لا تعيش وتدفع عنهم وتحميهم أنت مش فاهم اي ممكن يحصل لو مملكة الظلام احتلت العالم هتحصل كوارث بشكل غبي كل نساء العالم هتبقي خادمه لجيشهم لاطفال كلها هتموت ضحيه غدرهم مش هسيبو بلد أو مكان وااللي ما يدنسوهاا وأنت الوحيد اللي مختار عشان تنقذ كل النااس دي بلاش تعمل حاجه ممكن تخسرك كتير......

انا كنت حزين بشكل كبير بسبب كلامها وحسيت فعلاً إن انا في ورطه كبيره وكنت عارف إن االلي انا فيها ده مش حاجه قصاد مملكة الظلام عشان من تجربتي قصادهم عرفت طبعهم جيش صعب جدا ومعيا النسخه المتحووله منهم وفي حيات ما شوفت ولا هشوف في جبروتهم وقوتها الدمار اللي ممكن فعلاً تنهي علي العالم في وقت قصير انا كنت في حيره هكمل أو لا بس لم رجعت نفسي قولت إن أنا لزم أكمل ما اهو مش هسيب اي حد مها مكان مين انه يفرض شره علي الناس
.. في الوقت ده كنت سرحان فاجاة كان رمسيس من فترة بيتكلم وأنا ولا هنا أصلا
... رمسيس: كريششش
رمسيس: كريش أنت كويس
رمسيس: كريش رد عليا في اي كريش
.. انا فوقت وخدات بالي منها..
انا: معك في اي اهد
رمسيس بقلق: في اي ياعم خضيتني عليك
أنا.: ما تقلقش ما فيش حاجه كلو تمام
رمسيس: طيب في شخص أنت لزم تاقبله ضروري
انا: مين ده اللي لزم اقبلها
رمسيس: هتعرف لم نروح هناك
انا بضحك: مش عارف هخلص من كسم الغموض ده امتاا
رمسيس بيضحك: لم تنيك جيش الظلام
أنا بضحك: ماليش في الخشن لو في طري ماشي
رمسيس بيضحك جامد: لا حظك وحش للأسف
انا: طيب يلا بينااا علي صحابك ده
رمسيس: يلا
وفعلا اختفيت أنا ورمسيس وبعد لحظات كنها وصلنا مملكة الملك تحتمس الثاني واوال ما وصلت هناك حصل اللي ما كنش علي باال اي حد اوال ما وصلت بدأت دمغي تستراجع ذكريات قديمة ووكنت ماسك دماغي وكان في الم شديد في دماغي وسط الذكريات لمحت المكان اللي انا فيها حاليا بس قديم وأنا وقف وكنت ماسك سيف وراكب حصان 🐎ابيض بيلمع وكان في ناس كتيره حوليا وبتهتف بصوت عالي ...
... عاش لامير كريش عاش لامير كريش عاش لامير كريش عاش لامير كريش عاش لامير كريش عاش لامير كريش عاش لامير كريش عاش لامير كريش.....
كان الصوت شديد اوي في دماغي وكان في شخص بيقول
شخص: مبروك لك لاميره ياكريش وكنت تستحق ذلك النصر أنت أفضل محارب علي مر التاريخ أنت من صنع السلام أنت السلام أنت السلام أنت السلام ... وبقيت تردد في دماغي وبعد ما الصوت راح جه صوت تانى بيقول..... أنت تستحق ذلك ايها لامير العظيم أنت فعلت المستحيل بهزيمت جيش الكلاسيك أنت من فعلها أنت أول ما فعلها علي مر التاريخ وأنت اخر من سوف يفعلها أنت التاريخ أنت التاريخ أنت التاريخ أنت التاريخ أنت التاريخ... وفضل يتردد الصوت وبعد لحظات صوت خشن بيقول... لماذا انت هنا لماذا تعود هل تريد الموت مره اخرى لن اسيبك سيكون لنا عوده مره اخري سوف ادمرك سوف اقتلك سوف اقتلك سوف اقتلك سوف اقتلك سوف اقتلك وبعد لحظات من تردد الصوت فوقت لقيت نفسي في قصر ضخم وقدم مني الملك رمسيس وشخص تاني االلي هو الملك تحتمس الثاني... وانتو عارفين الوصف بتعها وصف مملكتها... أول ما بصيت في عنين الملك تحتمس الثاني حسيت بحرارة شديدة بتطلع منها وكنت حاسس بكده وشعور جامد بيقولي الشخص ده مستحيل يكون شخص عادي ده جسمها بيطلع شوب... قُطِعٌ تٌفُکْيَريَ آلَمًلَکْ رمًسِيَسِ وٌقُآلَ...
رمًسِيَسِ:کْريَشُ مًآلَکْ فُيَ آيَ مًنِ آوٌلَ مًآ دٍخِلَتٌ وٌأنِتٌ مًشُ عٌلَيَ بًعٌضکْ وٌآغُمًيَ عٌلَيَکْ أنِتٌ تٌعٌبًآنِ!!
..! آنِآ بًکْلَمًهّآ وٌبًصّ عٌلَيَ آلَمًلَکْ تٌحًتٌمًسِ!..
أّنِأّ: لَأ مًأّفُـيِّشُـ حًأّجّـهّـ بًسِـ أّنِأّ أوٌلَ مًرهّـ يِّحًصّـلَ مًعٌيِّأّ کْدٍهّـ وٌمًشُ عٌآرفُ فُيَ آيَ آنِآ حًصّلَ مًغُيَآ ((..............))
... حًکْيَتٌ لَيَهّمً کْلَ حًآجّهّ حًصّلَتٌ بًظُبًتٌ مًنِ أوٌلَ مًآ دٍخِلَتٌ لَحًدٍ مًآ فُوٌقُتٌ وٌأنِآ مًرآقُبً آلَمًلَکْ تٌحًتٌمًسِ وٌهّوٌ بًيَبًصّ عٌلَيَآ وٌسِآکْتٌ...
رمًسِيَسِ: أنِآ مًشُ فُآهّمً حًآجّهّ
تٌحًتٌمًسِ آلَثًآنِيَ: آنِآ فُهّمًتٌ کْلَ حًآجّهّ
رمًسِيَسِ: انتٌ تقُصّدٍ إنِ؟
تٌحًتٌمًسِ آلَثًآنِيَ: بظبت كريشنا ذكرياتها بداات ترجع!
انا بستهزاه: وٌهّوٌ مًيَنِ قُآلَ أصّلَآ آنِ ذِکْﮯرتٌيَ ضآعٌآتٌ
رمًسِيَسِ: کْريَشُ أنِتٌ عٌآرفُ دٍهّ مًيَنِ!!
أنِآ بًضحًکْ: آهّآ عٌآرفُ آلَمًلَکْ تٌحًتٌمًسِ آلَثًآنِيَ آقُوٌيَ مًلَوٌکْ آلَتٌآريَخِ وٌآلَلَيَ حًقُقُ آلَمًسِتٌحًيَلَ فُيَ قُتٌلَ عٌدٍدٍ لَآ يَحًصّهّ مًنِ جّيَشُ آلَشُيَآطِيَنِ وٌآلَظُلَآمً!!
.. هّنِآ کْلَآمًيَ وٌقُعٌ عٌلَيَهّمً کْآآ آلَسِقُعٌهّ کْآنِکْ کْبًيَتٌ عٌلَيَهّمً مًيَآآهّ بًآآآردٍهّ..
رمسيس بقلق: وأنت عرفت الكلام ده منين
أنا: مش مهم عرفت منين أو من مين المهم عرفت
تحتمس الثاني: لا كريش عرف عشان وصل السحر النور وسحر فن الظلام،،،..
.. هنا انا انصدمت ازي هو عرف اني وصلت الكل ده مافيش حد يعرف نهائي ازاي كنت متعصب جدا..
؟....
رمسيس بشخره جامده: الكلام ده صح يا كريش ولا رد
انا:........
تحتمس الثاني: وكمان عندها القدر إن يقرا افكار اي حد مهما كان مين...
رمسيس فاتح بقه من الصدمه: 😮😯😲😲😲😲😦
وأنا ساكت:..........
تحتمس الثاني: وكمان هو اول ما فتح عينها قراءة افكاري وكمان هو من قبل ما يجي وهو عارف جاي فين وهياقبل مين عشان هو قراءة افكارك.....!!!
رمسيس قعد علي لارض وبيبصلي بغيظ 🥺..!!
رمسيس: يعني انت ياغلبان يطلع منك كل ده وأنا أكبر وامهار واقوي ساحر في التاريخ اطلع مغفل بسببك....!!!!
أنا بضحك: ما أنت من يومك مغفل أي الجديد...!!
رمسيس: هعديهالك المره دي بس المره الجايه هنيكك
طبعا أنت عارف أنت هنا لي بما انك عارف كل حاجه...!!!
أنا: بص ياعم أنت وهو انا عارف يا ملك تحتمس انك قوي وفتاك ومافيش منك اتنين تمام وعارف إنك كنت الواد الجامد اللي خرابها ومخلي العالم كلها وقف علي راجل وحده من عظمتك....!!!!!؟
رمسيس بزعل: احترم نفسك أنت بتقول ايه!!!!.؟
أنا بزعق فيها جامد: اسكت انت تسكت فاهم ولا
تحتمس مصدوم؛: أنت بتعلي صوتك وانا موجود أنت نسيت نفسك ولا ايه
انا بتحكم: لا ازي نسيت نفسي يا جدي العزيز بس الظاهر أنك انت االلي نسيت إن ابنك واخوك اللي هو عم ابويا وابنك اللي هو عمي هم سببب المشاكل والدمار اللي احنافيها ده .....!!!!
رمسيس بزعل: هو انت عرفت..!
أنا بضحك: ايو عرفت إن أكبر اعدائي هم عمي وجدي التاني عرفت وكنت اتمني ما عرفش عارف أنت لم بتكون بتتمنا أنك توصل المكان اللي أنت عوزها فا توصل بعد تعب فا المكان ده بيبد يفهمك ويغيرلك المظاهر ويظهرلك الحقيقة من الكدب اهو انا بعد ما تعلمت سحر فن الظلام وسحر النور انا كرهت كل حاجه عرفت كل وحد علي حقيتها بس أنا مش فاهم لحد دلوقتي مين ضدي ومين عليا.....!!!!
تحتمس الثاني بزعل: أنت مش فاهم حاجه أنت بتحكم من غير ما تعرف اي السبب اللي وصلهم هنا وخلهم اعداك!!!
رمسيس: يا كريش بلاش تستعجل وهتفهم كل حاجه أنت كل ما تكتشف حاجه يطلع منك تصرف يزعل كل اللي قدامك منك ليه بتعمل كده!!
أنا بغضب: أنت عارف كويس انا بعمل اي وتاني حاجه مافيش حاجه في الدنيا تخلي اتنين اخوات اعداه وكمان بيقتلو في بعض اي السبب اللي يخليهم يعملو كده اقنعني أنت!!
تحتمس الثاني: أنت مش فاهم حاجه خالص انت عايز بس تغلط اللي قدمك حته لو هو صح أنت مشكلتك انك عوز كل حاجه جاهزه مش عوز تتعب عشان توصل..
.. انا بعصبيه: أنا وصلت بمجهودي مش بمجهود حد أنت فاهم بتعبي
تحتمس بزعيق: أنت ماوصلتلش الحاجه اوعه تفكر إنك عشان بقيت اقوي مني ومن كل اللي حوليك خلاص يعني يبقي وصلت
ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها عبيط يا كريش عبيط عشان أنت ما وصلتلش في اللي اقوي منك بكتير ها ها ها ها ها ها مشكلتك انك مستعجل بس مش اكتر من كده
انا بديقه: أنت بتقول اييي ها فهمني عوز توصل لي اي عوز تفتحت عليا طريق مالوش نهاية
رمسيس: مين قال ان مالوش نهائيه!!
أنا: هو اللي أنت شايفة ده والحروب دي ليها نهاية!!
تحتمس: طبعا ليها نهائية والقوي يكسب والضعيف يموت
رمسيس: أنت مش فاهم ان الحروب دي زي لعبة الكوره في نهاية اي كاس ما ينفعش يبقي فيها بطلين لزم بطل وحد يرفع الكأس غير كده هتفضل المبارة شغاله لحد ما طرف من لاتنين يتعب علي نفسه ويشتغل جامد ويكسب المباراة فهمت حاجه؟؟!
أنا: بس المباراة دي صعبه والعب فيها مش سهل
تحتمس: بس الشاطر اللي يلعب صح ويشتغل علي نفسها هيكسب بسهوله
أنا: طيب لو خسرت في لأول
رمسيس: لو خسرت الشوط الاول ترجع تعمل ريمونتادا وتكسب الشوط التاني..!!!!
أنا: لو تعادلت في الشوط التاني!!...
رمسيس: هتتعب أكتر عشان تكسب في الوقت لاضافي
أنا: الخصم صعب وقوي وبيلدع ويجري!!..
رمسيس: وأنت مش سهل واتعلم إنك تخطف الهدف لأول عشان تلعب مستريح وتبقي ناصح لو عرفت تجيب الهدف التاني..!!.
تحتمس: أنت كده متعادل 1/1 في الشوط الاول واول مباره ليك يعني متقدم في المباراة بجداره
رمسيس: يعني الفوز قريب منك بس أتعب وكمل الشوط التاني..!!
أنا: تفتكر ممكن نكسب..!!
رمسيس:أنت شايف ايه..!!
أنا: شايف الطريق طويل بس هكملو برضو مش هستسلم....!!!!!
تحتمس بفرح: كنت وثق إنك هتعمل كده
رمسيس: انت هتلعب صح بس عشان تكسب وتجيب الهدف ال 2 لزم تحط تكتيك وخطه تبهر بيها الخصم!!!
انا: تقصد اي؟؟!!
رمسيس: يعني الحرب قربت وعشان تقدر تكسبها لزم تموت بس تبقي عايش فاهم حاجه!!!!؟
انا: مش فاهم قصدك وضح أكتر
رمسيس: يعني أنت هتبقي في نظر كل النااس ميت بس أنت عايش فاهم حاجه!!!!؟
أنا بنظره مفاجأة: بس فهمت قصدك بس هحتاج حد يساعدني!
رمسيس: مافيش غيرو
أنا: تقصد مين؟
رمسيس بيضحك: فارس
أنا بضحك: يبن الوسخة جبتهاا ازي ديي ازي راحت مني دييي
رمسيس ضربني علي قافيه جامد وقال...
.. رمسيس: احترمني شويه انا أكبر من جدك اللي قدامك ده
تحتمس كمان ضربني وقال...
تحتمس: احترم لا اكبر منك ياغبي أنت
أنا بضحك: ياولاد ال.......
رمسيس ريح يضربني: تانى تاني كمل كمل كده كمل ورفع ايده عليا
أنا بضحك: خلاص ياعم أنت ماسدقت لقيت ملطشه ولا ايه
رمسيس بيضحك: لأ بس ليا زمان ماضربتش حد
أنا: طيب روح أضرب عشره
.. رح ضربني برجلها وصلني بعيد عنها ب 500متر وكنت بتوجع من شد الضربة...

انا بتعب: خخخخ يخي كسم اللي يهزر معك
تحتمس: ها ها ها ها ها ها ها ها ها تستاهل اكتر من كده
رمسيس: الواد افتكر نفسها حاجه نسي هو وقف مع مين!!!.
أنا بتعب: يعم ما نستش بس بهزر يابوي ايد امك تقيله
رمسيس: تانى تاني مش هتحرم
أنا: بقلك ايه أنا ماشي وريه حرب مش فضيلكم سلام

وفعلا اختفيت انا من قدمهم!!!

رمسيس بقلق: تفكر كريش ممكن يخسر
تحتمس: لا مستحيل كريش مش سهل خالص هو عارف كل حاجه اساس هو بيخطط بيك بلاك هو بيخطط وعارف هيعمل اي كويس
رمسيس: أنا فاهم كده كويس بس برضو جيش الشياطين والظلام مش سهلين يعني آخر مره ندمجو مع بعض خسرنا كتير أوي وفزنا بصعوبه ولوله تدخلك أنت وانا ما كانش ابنك زمانه عايش!!!
تحتمس: بس المرة دي مش هنحتاج نتدخل عشان كريش بيخطط صح
رمسيس: أنت شايف كده يعني
تحتمس: هو مافيش غير كده حط عينك عليها لحد ما نشوف هيعمل اي
رمسيس: تمام الحرب قربت وهنشوف كريش هيحرز الهدف التاني ام هيتعادلو!!!!!!!

نـ🌙ـرجـ🌙ـعـ🌙ـ مـ🌙ـنـ🌙ـ فـ🌙ـلَآشـ🌙ـ بـ🌙ـآ
مًفُيَشُ آنِآنِيَةّ آکْتٌر مًنِ آلَشُخِصّ آلَلَيَ بًيَقُبًلَ عٌلَيَ غُيَرهّ آلَلَيَ مًآيَقُبًلَوٌشُ عٌلَيَ نِفُسِهّ..
مًآيَرآعٌيَشُ مًشُآعٌرکْ وٌمًشُآکْلَکْ وٌظُروٌفُکْ وٌ لَوٌ جّآلَهّ ظُرفُ وٌآحًدٍ مًطِلَوٌبً مًنِکْ تٌقُدٍرهّ وٌ تٌقُدٍر ظُروٌفُهّ وٌتٌشُيَلَهّ عٌلَيَ رآسِکْ ..
يَقُصّر مًعٌآکْ وٌآوٌقُآتٌ مًمًکْنِ يَجّيَ کْمًآنِ عٌلَيَکْ .. وٌيَجّلَدٍکْ بًعٌتٌآبًهّ لَوٌ يَوٌمً قُصّرتٌ مًعٌآهّ حًتٌيَ لَوٌ غُصّبً عٌنِکْ ..
يَهّزٍر بًکْلَآمً تٌقُيَلَ يَأذِيَکْ نِفُسِيَآ وٌيَجّرحًکْ .. وٌمًآيَسِتٌحًمًلَشُ وٌمًآيَقُبًلَشُ مًنِکْ نِفُسِ آلَهّزٍآر وٌيَقُلَبً عٌلَيَکْ..
يَکْآبًر فُيَ آلَغُلَطِ لَوٌ غُلَطِ فُيَ حًقُکْ وٌمًتٌلَآقُيَشُ مًنِهّ أيَ آعٌتٌذِآر آوٌ أسِفُّ.. وٌلَوٌ زٍعٌلَتٌهّ يَحًسِسِکْ بًآلَذِنِبً وٌيَبًقُيَ مًسِتٌنِيَکْ تٌفُضلَ تٌحًآيَلَ فُيَهّ وٌ تٌرآضيَهّ ..
وٌيَآريَتٌ مًتٌفُکْرتٌشُ يَوٌمً تٌطِلَبً مًنِهّ يَحًطِ نِفُسِهّ مًکْآنِکْ عٌشُآنِ يَحًسِ بًيَکْ .. عٌشُآنِ بًبًسِآطِةّ هّوٌ کْدٍهّ وٌ هّيَفُضلَ کْدٍهّ مًشُ شُآيَفُ حًدٍ غُيَر نِفُسِهّ وٌبًسِ ..
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

طِبًعٌآ بًعٌدٍ ما عرفتو اللي حصل معيا وعرفتو ازي عرفت الملك تحتمس الثاني...
دلوقتي انتوا عوزين تعرفو أنا عملت اي في ال 8سنتين اللي فاتو تعالو نعرف فلاش باك

.. فـ❤ـلَآشـ❤ـ بـ❤ـآكـ❤ـ
بعد ما كنت خلاص هقتل الملك كايسين ملك الظلام فارس بدا في تنفيذ الخطة ب السيف اللي معها وانتو عارفين اي وظيفة السيف في الجزء السابق المهم
أول مافارس ضربني حسيت بنار بتغلي فيااا بس لم ضربني ملك الظلام ماحستش بحاجة وحول يستخدم عليا السحر عشان يقيدني بس ما عرفش يعمل كده وهو أول ما حس بكده اختفي فور وأنا اختفيت وظهرت في الغرفه بتعتي غرافه التاخفي وطبعا عشان كنت عارف اني هختفي فترة كبيرة حولت جيش الظلام بسحر التحول وبقي الجيش بتع المملكة لا يقهر ومستحيل ملك الظلام يعرف يدخل تاني بسهوله خالص....
أنا بعد ما ظهرت في الغرافه
بدأت أقرأ في كتاب السحر عشان اتعلم بس لحظت حاجه غريبه في الغرفة كل ما أقرأ سطر الغرفه نوره يشد جامد رحت بعد مازهقت من الي بيحصل فكرت اني استخدام سحر فن الظلام واعمل غرفه ليا لوحدي ما يكنش حد صنعها نهائي قبل كده فكرت كتير في لاخر جات معيا فكرة اختراع مركبه فضائية وفعلا الفكره كبرت في دماغي وبدات اشتغل عليها واكونها من السحر!! وتقريبا بعد كام يوم قدرت اصنعها كانت المركبه عبارة عن سحاب في الجو ومستحيل اي حد يدخلها غيري ولايفكر أصل إن في حاجه زي دي في السحاب المهم كان شكل المركبة كبيرة جدا بحجم دولة الصين كامله وكمان اقدر اتوصل مع الفضاء بسهوله بيها هتقولي أنت ازي عملتها أو ازي فكرت كده بس هذيد حاجه واقلك إن في حاجه جويه هي اللي بتعمل كده أو هي بتحركني نحايه الحاجه دي!!!
بعد كام يوم من صناعة المركبة الفضائي كنت متحمس جدا عشان اجربها واستخدمها وفعلا دخلتها وكنت عمل رمز سري اقدر اظهرها في اي مكان واي حته ممكن تخيلها
بس وسط ده كلو أول ما دخلتها لقيت حاجة مريبهاا جدا اول ما شوفتهاا بدأت اتخيل حاجات مش مفهومها... بتحصل معيا وشكل جسمي تحول الكائن فضائي وحسيت إن المكان ده مكاني من لأول وان انا كنت هنا بس برضو كل حاجه بتظهر قدامي مش وضحه وبدات اتحرك في المركبة فترات طويلة فضلت فيها 7سنين كانت قوتي ذادت بشكل قوي جدا وتعلمت حاجات كتيره منهم ان ممكن اقتل اي شخص مجرد ما افكر في اسمهاا.. بس اللي من الشيطان مستحيل اقدر اقتلها او محتاج شغل علي القدره دي عشان تطور عندي. واقدر استخدمها علي الشياطين وكمان قدراه اني اتحكم في اي شخص تجي عيني في عينهاا....
وكمان قدره استنسخاخ لاشخاص بسهوله جدا..... وفي حاجات كتيره قدرات استخدمها وكمان عملت جيش كبيره جدا من الفضاء علي شكلي بظبت جيش كبير جدا مستنسخ مني وممكن اظهرهم في اي مكان وطول ما انا بتحرك هم ببتحركو زي بظبت وكمان بيعملو نفس االلي انا بعملها وكل حاجه انا بعملها بس
في زر بيشغلهم في المركبه وكده انا متكرر بشكل غبي
نـ❤ـرجـ❤ـعـ❤ـ مـ❤ـنـ❤ـ فـ❤ـلَآشـ❤ـ بـ❤ـآكــ

المفروض انت عزيز القارئ تفهم وتوقع هيحصل اييي👨‍🎤
//////////////////////////////////////////////////////////
عند فارس وشراود قاتل الشياطين
كانو قاعدين في مملكة فارس وكان معهم نرمين و روجينا
من الجنب ده روجينا علي اخره وهتموت من الهيجان
ومن النحايه التانيه شراود هيموت من الهيجان والسبب في هيجنهم نرمين و فارس....
عشان فارس جني قوي جدا بيعرف يهيج ال قدام منه بسهوله جدا وبيعرف يتاعمل كويس

نرمين: فارس أنت مش ملاحظ حاجه
فارس: تقصدي اي مش فاهمك
نرمين: انا حساه ان روجينا و شراود عوزين يتكلمو مع بعض لوحده صح يا روجينا
روجينا: اها ايو ايو صح عوزه اسأل علي حاجه نفسي اسال عليها من زمان بمحن
شراود: وبيني وبينك أنا اللي نفسي اسأل على ......
فارس بيضحك: على اي كمل
شراود: طيب قوم شوف وركم اي كده عشان معيا حوار
بعد ما اختفي فارس ونرمين شراود بص الروجينا وضحكو هم لاتنين
ورح قرب من روجينا وقعد جنبها وقال
شراود: هو انتي كل يوم بتحلوي كده وحشتيني اوي
روجينا: أنت هتستعبط ما أنت كنت بتنيك فيا 4أيام ور بعض من يومين
شراود بيضحك: وفيها اي طول ما في صحه هنيك ليل ونهار ولو هنيك شهر كامل مش هشبع منك
روجينا: اسكت عشان هيجانه وحدي وهم فكرين إن انك خايف تلمسني وأنت بتفشخني نيك كل كام يوم
شراود بيضحك: ها ها ها ها ها تسدقي هم تقريبا شكين في حاجه عشان كده عملو الحركه دي
روجينا: مش عارفه مش مشكلة المهم دلوقتي انت مطمن صح
شراود: وهنيكك الصبح كمان تعالي
وخد شفيفها بوسه وتفعيص في جسمها وعمل معها الصح وذياد

((انا مش هكتب جنس، عشان حبب القصة كدة 😝))

عند ملك الظلام كان عندها ساحر قوي جدا

الساحر: مولاي العميل وفق علي تووزيع العلاج
كايسين بيضحك: امتا هتتزل السوق
الساحر: قريب جدا بس هو لسع مترد وغير كده هو كان صحاب الوريث كريش اللي انت قتلها مولاي
كايسين اتفاجاة: هو وعارف حاجه
الساحر: لا هو دكتور تبع وحد تبعي هو اللي رح واتفقو علي المبلغ وقال بعد كام يوم هتكون في السوق
كايسين: أنت متاكد أن المرض ده مالوش علاج
الساحر: مستحيل مولاي ده سحري مستحيل حد يوصله عشان علاجه ددمم شخص والشخص ده ميت مولاي
كايسين: تقصد!!!!
الساحر: نعم مولاي كلامك صح
كايسين،: يعني مستحيل يلاقو علاج
الساحر: مستحيل مولاي أنت ناسي اني اقوي ساحر شيطاني ولا اي مولاي
كايسين: مش ناسي أبد برافو عليك
الساحر بيضحك جامد: انا في خدمه الشر ديما 👹👹👹👹👹

نرجع عندي انا كنت موجود في القصر الملكي بس لقيت حاجه خلتني افقد اعصابي واتجنن ومن غير ما افكر كنت ق........

انتهي الجزء الرابع اللقاء في الجزء الخامس ♥
عظمة ومستني الجديد

اصلها وراثه ف العيله الخير والشر😂😂
بالنسبه للحرب هتخلص وكريش قاعد ف المركبه وبيحارب بالمستنسخين
وبالنسبه للساحر اللي عمل المرض دا اخو كريش من الدم
بالنسبه ان شكله بقا فضائي ده بسبب القوة اللي اخدها من الفضائي زمان
بالنسبه للمرض هوا هينتشر فعلا بس قبل ميتمكن من الناس كريس هيصنع المصل
ابو كريش عايش
كفايه هبد لحد كدا
تحياتي الهبيد ابو هبدة جنان 😂😂😂

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ابو كريش عايش
كفايه هبد لحد كدا
أنت عملت قصة تانى غير القصة خالص اي الهبد د 😂😂😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: boya brat
تم أضافة الجزء الرابع

• حبيته
ابو كريش عايش
كفايه هبد لحد كدا
عيب عليك ياولا 😂😂😂😂
اخويا 😂♥

• حبيته
التفاعلات: El_5dewy
  • عجبني
التفاعلات: BٍِASM17 اسطورة القصص
مع ان الجزء صغير بس انا مقدرش اتكلم بس عاش عليك بجد يسطا واستمر وابدعنا كدا علي طول👌👍

• حبيته

اخويا 😂♥
بس متنكرش ان 80% من الهبد صحيح

• نار ياحبيبي نار
لا بصراحه جزء جااااااااااااااااااااااامد جداااااااااااااااااا بجد يابرنس مستنين بقا الجزء الى جاى على نااااااار متتاخرش علينا بقا والنبى

• أتفق
  • حبيته
التفاعلات: معقد نفسيا
بس متنكرش ان 80% من الهبد صحيح
بص هو في حاجات صح وحاجات لا
المهم ابعتلي المقدمة بتعت الموضوع اللي تكلمنها فيها عشان هشتغل عليها برضو

لا بصراحه جزء جااااااااااااااااااااااامد جداااااااااااااااااا بجد يابرنس مستنين بقا الجزء الى جاى على نااااااار متتاخرش علينا بقا والنبى
ماتقلقش حبيبي قريب

• حبيته
التفاعلات: Magdy66
بص هو في حاجات صح وحاجات لا
المهم ابعتلي المقدمة بتعت الموضوع اللي تكلمنها فيها عشان هشتغل عليها برضو
طيب ليه كدا انا طلبت منك اي ف البداية

فين الجديد يابا

ايه يا كريش فين الجديد ...التأخير دا مش حلو كده القصه هتقع

• بيضحكني
التفاعلات: Elza7im
الموقع موثوق عن تجربه

المواضيع المشابهة