NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
صدقيني ملهاش حل تاني 🙅🏻‍♀️
خلاص يبقي المشكله عندنا المفروض كنا نموت في الكرونا 😂😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: غريب عن العالم
مش هكدب عليك انا غير مؤمنة بي نظريات المؤامرة
ديه نظرية ثانوس
هي نفسها مش حل المليار الذهبي نظريه مختله اساسا وفيها تخلف غير عادي

محاربة الفساد بكل شدة والهتمام بمجانية التعليم بجد وجودته
عاوز تقوم شعب اهتم بصحته وتعليمه وغذائه اللى هو زراعته وبعد كدا الصناعة عشان تقوم اقتصادك
انت في زمن اصبح بيتاجر بكل دووول بيتاجر في التعليم والصحه والزراعه عندك مبقتش زي الاول والأراضي بتموت كل يوووم بسبب السماد الضار

• أتفق
مش حل ياروووني كرونا مرض وفيرس زي زي اي فيرس اتعرضنا ليه قبل كدا

مش مقتنعه بصراحه يا سوسو
بصي علشان نبقي حلوين بلاش سوسو ديه 😂

مع احترامي لي كل الناس و كل الحلول الي اتقالت هنا فا المشكلة مش في كل ده لاكن المشكلة في انعدام الانسانية !!!
لما يبقي لعيب كورة ملوش قيمة و ملوش تأثير في الحياة بياخد ملايين و معاه مليارات يبقي فيه مشكلة
لما يبقي ممثل اي كان نوع الفن الي بيقدمه بياخد ملايين تبقي فيه مشكلة
لما يتصرف علي الحفلات و المهراجانات و الاغاني و الافلام مليارات كفيلة تحل مشاكل دول يبقي فيه مشكلة في انسانيتنا

لما تبقي دول عايشة في رخاء و دول تانية بتعاني من. حروب و موت و فقر و مش لاقيين حتي مياه نضيفة يشربوها يبقي فيه مشكلة

مفيش انسانية فا فرقت ايه عن مذبحة علنية ؟؟؟؟؟؟؟؟

• بيضحكني
التفاعلات: البرنسيسه ليدي، غريب عن العالم و Ms Roony
  • عجبني
التفاعلات: البرنسيسه ليدي

مع احترامي لي كل الناس و كل الحلول الي اتقالت هنا فا المشكلة مش في كل ده لاكن المشكلة في انعدام الانسانية !!!
لما يبقي لعيب كورة ملوش قيمة و ملوش تأثير في الحياة بياخد ملايين و معاه مليارات يبقي فيه مشكلة
لما يتصرف علي الحفلات و المهراجانات و الاغاني و الافلام مليارات كفيلة تحل مشاكل دول يبقي فيه مشكلة في انسانيتنا

لما تبقي دول عايشة في رخاء و دول تانية بتعاني من. حروب و موت و فقر و مش لاقيين حتي مياه نضيفة يشربوها يبقي فيه مشكلة

يبقي انا صححححححح 😂😂😂😂😂😂

• عجبني
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥
  • عجبني
  • أتفق
التفاعلات: huwaida1988, سبارتاكوس, ناقد بناء و شخص آخر
بلاش موضوع الكرونا خسرتنا ناس كتير بنحبها

سياسه 😉🤨

هي نفسها مش حل المليار الذهبي نظريه مختله اساسا وفيها تخلف غير عادي
ما زي ما قولتلك بصراحة مش مؤمنة بي نظريات المؤامرة
بحسها تأجيل للمشكلة او محاولة القاء اللوم علي سلطة خفية علشان نتهرب من مسؤوليتنا

• أتفق
  • حبيته
التفاعلات: Yasmin55
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
التفاعلات: Ms Roony

أنا معاكي ومتفقه جدااا ودا نوع من أنواع سياسه انعدام العقول دايمأ عاوزنا ننشغل بحاجات تافهه وننس الأساسيات الي بنعيش عليها

• عجبني
  • جامد
التفاعلات: huwaida1988
يعتبر الفقر والتشرد من المشكلات العالمية التي تواجه كل دول العالم، وبسبب الفقر والتشرد، فإن ربع سكان العالم يعيش في ظروف غير صحية تؤثر على صحتهم وسلامتهم، والكثير ليس لديهم مسكن، وهو من الحاجات الإنسانية الأساسية للبقاء في الحياة. ولا يؤثر الفقر والتشرد فقط على هذه الفئة بل يمتد أثره ليشمل العديد من الفئات الأخرى، فإن هذه النسبة الكبيرة وأعداد الأشخاص الذين يعانون من الفقر والتشرد تولد ضغطًا كبيرًا على الحكومات وبرامجها وخدماتها، بما في ذلك المدارس ونظم الرعاية الصحية

.....ماهي مقترحاتكم لحل هذه القضيه التي يعاني منها نصف سكان العالم
نعم هذه ظاهره خاصتا منتشره بالعالم الثالث إلي بتحكمه انظمه دكتاتورية احادية الحكم... بعكس دول اوروبا وامريكا وجزء من الشرق الاقصى... والحل الجزئي هو نشر العدالة الاجتماعية والاقتصادية والثقافية...مثلا هذه الحالات من المستحيل تلاحظيها بدول الاسكندنافية والمانيا...

• عجبني
التفاعلات: ميكانيكي بناات
سياسه 😉🤨
انا مجبتش سيرة سياسة علشان انا اصلا مبحبهاش ولا افهم فيها
انا بوضح انعدام الانسانية مش اكتر
و فيه امثلة كتير مقولتهاش كمان

• بيضحكني
التفاعلات: huwaida1988
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة