NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال الفرق بين الدلوعه و الشمال

مش هحكم اصلا بالمظهر ولا ليا انى أصدر حكم غير لما اعاشر اللى بتعامل معاه لقيته وحش ف لنفسه مش ليا ومتعملش معاه وخلاص بسيطة وسهلة
ده رأيك وانت حر فيه اكيد بس بالنسبه ليا مش منطقي وعموما حصل خير هي عملت بوست تاني مرقعه جميل وهايصه فيه وسابت ده خالص وكبرت دماغها انت صح يا برنس

الموضوع ملوش علاقه ب سوي او هيجان اي راجل شافها هيقول عليها شمال لو اخوها وابوها اللي هما أدري الناس بحالها ومربينها وعارفين انها دلوعه وشافوها ماشيه كدا ف الشارع هيعلقها من شعرها ده لو هو راجل مش حاجه تانيه
بالظبط كده لو كان هو نفهمها وموعيها وهى أصرت على ساعتها تتعلق وتتشد شدة محترمة لكن معلش فيه اولياء امور كتير خلفو ونسبة يزرعو المبدأ الصح فى أبناءهم ومن هنا بتيجى المشكلة

انا هبيده
طاااايب 😠
انتى ايش دخلك بروحى الهبيده يابت انتى انا بتكلم على الروح بتاعتى انا علشان اهبد اصل الحاجه اللى مش بعرفها بهبد فيها 😂😂😂

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الموضوع ملوش علاقه ب سوي او هيجان اي راجل شافها هيقول عليها شمال لو اخوها وابوها اللي هما أدري الناس بحالها ومربينها وعارفين انها دلوعه وشافوها ماشيه كدا ف الشارع هيعلقها من شعرها ده لو هو راجل مش حاجه تانيه
ما ده الي بتكلم فيه وجود ناس كويسة او في حالها مبينفيش وجود المرضي الي هما نسبتهم اكبر بي كتير جدااا
فا الادعي اننا نوعي و نقول الحقيقة

بالظبط كده لو كان هو نفهمها وموعيها وهى أصرت على ساعتها تتعلق وتتشد شدة محترمة لكن معلش فيه اولياء امور كتير خلفو ونسبة يزرعو المبدأ الصح فى أبناءهم ومن هنا بتيجى المشكلة
انت ليه بس بتقول الكلام وعكسه احنا بنقول مفيش دلع ف الشارع واي حد هيشوف واحده ماشيه بتدلع ف الشارع هيقول دي محترمه بس بتتدلع لا هيقول مش محترمه وبتلفت الانتباه و ده اللي بنقوله

شوفت يعني انت متفق معايا في نقطة التوعية يا صحبي
فكرة الي قدامي ممكن فعلا يكون علي نياته ماشي همشي معاك للاخر
انا لو شوفت بنت كدة هقولها الحقيقة حتي و انا عارف كويس ان الكلام مش هيجي علي مزاجها لاكن ده واجب ان الاغلب تفكيره مريض
انا مش بهاجم البنت لاكن انا بتمني يكون عندنا وعي اكتر من كدة ،لما تيجي تقول لي واحدة لا ده بس هو الي مريض صدقني محلناش حاجة يا صحبي ،زي ما هتوعي بنتك و تخاف عليها ،يبقي نقول الحقيقة للناس ،يمكن الكلام يغير حاجة

اتمني تكون فهمتني بجد ،لاننا عايشين في عالم ما يعلم بيه الا ****
معاكى و**** وبعمل كده مع أن أغلب الوقت لما اجى انصح دى اللى بسمعه مالكش دعوة
انا مش من بقيت اهلك والكلام اللى انتى عارفاه انا فاهم كويس انتى بتتكلمى على ايه انا هرجع واقولك انا بتكلم عنى انا عايزة توعى الناس بس مش كل الناس زى ما انتى قولتى ممكن يتقبل الكلام وساعتها الواحد بيسمع احلى الكلام ايه ده ياعم الشيخ ادينا شوية من بركاتك والتنمر ده ف عشان كده فى اى موضوع زى ده انا بقول راي انا لو حد احتاج منى توعية ونصيحة عمرى ما هتاخر اكيد عليه

هو لو انا ماشيه بدلع ..ازاى الرجاله بتفرق فى مشيتى بين انى دى مشيه انوثه عاديه ودلع او انى دى واحده شمال ؟
حد فاهم قصدى
اعتقد دا يتوقف علي الشخص اللي بيبص ليكي ومدي خبرته بس العين بتقول حجات كتير بالاضافه ان الدلوعه هتلاقي لبسها محترم وموش ملفت لكن الشمال هتلاقي لبسها ملفت قبل مشيتها

انت ليه بس بتقول الكلام وعكسه احنا بنقول مفيش دلع ف الشارع واي حد هيشوف واحده ماشيه بتدلع ف الشارع هيقول دي محترمه بس بتتدلع لا هيقول مش محترمه وبتلفت الانتباه و ده اللي بنقوله
لا فيه الناس اللى مش عارفه أن ده غلط لو ركزت فى كلامى كوبس هتفهمنى

ما ده الي بتكلم فيه وجود ناس كويسة او في حالها مبينفيش وجود المرضي الي هما نسبتهم اكبر بي كتير جدااا
حتي الناس الكويسه هتكون نظرتها لها أقسي من الناس التانيه لانهم مفيش عندهم وسط ماشيه كويس تبقي كويسه لحد ما يثبت عكس كدا ماشيه بمرقعه بقي بدلع هتبقي مش كويسه حتى لو محتشمه وكل شويه بتصلي

• أتفق
التفاعلات: Yasmin55
ده اللى انت بتقوله متجمعش فيه ناس تانية مبتبصش ولا بتتكلم ولا اكنهم شافو حاجة

انا معايا صحبتى مشيتها مايصه جدا ..مش اختيار يحببتى على حس ماتعودت

لا بجد انتي رديتي رد ماتخيلتش انه يطلع من بنت ولو ساب او رجل اللي رد الرد ده كان هايتفهم انه بيعلي علي المحترم صاحب التعليق الجميل اللي داخل يشقط بيه بعيدا عن الاصول
صدقني فيه بنات كتير بتوافقني علي الرأي ده ،ريم فوق قالت نفس الكلام
انا اتربيت في عيلة كلها رجالة فا اخدت المحاضرات بدل المرة مليون و يصعب عليا اشوف بنت حد بيجملها الغلط حتي لو هي هتضايق من كلامي او مش هتهتم بيه اصلا لكن واجب علينا اننا كلنا نقول الحق

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: mydoooo, خبير معتزل (الخال), ريم رامي و شخص آخر
حتي الناس الكويسه هتكون نظرتها لها أقسي من الناس التانيه لانهم مفيش عندهم وسط ماشيه كويس تبقي كويسه لحد ما يثبت عكس كدا ماشيه بمرقعه بقي بدلع هتبقي مش كويسه حتى لو محتشمه وكل شويه بتصلي
لو كويس هيغض بصره ومش هيفتح بوقه بكلمه الا لو حد طلب نصيحة أو توعية

• عجبني
التفاعلات: الأستااذ
صدقني فيه بنات كتير بتوافقني علي الرأي ده ،ريم فوق قالت نفس الكلام
انا اتربيت في عيلة كلها رجالة فا اخدت المحاضرات بدل المرة مليون و يصعب عليا اشوف بنت حد بيجملها الغلط حتي لو هي هتضايق من كلامي او مش هتهتم بيه اصلا لكن واجب علينا اننا كلنا نقول الحق
لا يقلبي عادي
بوست اختك ى بت
برطعى يختى برطعى 😂

• بيضحكني
التفاعلات: الأستااذ
ده اللى انت بتقوله متجمعش فيه ناس تانية مبتبصش ولا بتتكلم ولا اكنهم شافو حاجة
تمام

انا معايا صحبتى مشيتها مايصه جدا ..مش اختيار يحببتى على حس ماتعودت
هو اختيار حضرتك لان في النهاية انت المتحكمة في جسمك

لا يقلبي عادي
بوست اختك ى بت
برطعى يختى برطعى 😂
خلتينا نمسك ف بعض وهايصه انتي مع باسم سمره يا لقيمه 🤣🤣

اسمحلي ب التدخل لان الواحد اتخنق من الكلام المجمل الي بتضحكوا بيه علي الستات

البنت الصح هي الي بتبقي عارفة هي بتتعامل ازاي و مع مين ،الدلع مش شيء عفوي في حاجة زي الماشية مثلا ،ولا مع شخص غريب !
انت عمرك ما هترضي ان بنتك او اختك تتعامل بي الاسلوب ده ،فا ليه نجمل كلام مش حقيقي ولا واقعي !!!!
بجد احيكى على جرئتك وكلامك بجد برافو من اكتر الناس اللى بحي اشوف تعليقاتهم اكثر للمنطقيه والواقعيه

• عجبني
التفاعلات: Yasmin55
لا بجد انتي رديتي رد ماتخيلتش انه يطلع من بنت ولو ساب او رجل اللي رد الرد ده كان هايتفهم انه بيعلي علي المحترم صاحب التعليق الجميل اللي داخل يشقط بيه بعيدا عن الاصول
لا تعليق برده على اتهامك باللى انت بتقوله انت مدخلتش جوايا عشان تقول ده داخل يشقط ولا داخل يقول رائيه

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%