NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة العنكبوت | السلسلة الأولى | ـ ثلاثة عشر جزء 14/6/2022

ابطاااال كمل ي بطل

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: هيووووج و معز ١٤
روووووووووووووووووووووووووعة

• حبيته
التفاعلات: معز ١٤
مبدئيا خالص تقديرى وتحياتى على القصة ديه الصراحة احلى من الى فاتوا كلهم وكمان اسلوبك اتغير واتحسن كتيررررر يعنى انا من اعجابى للقصة ديه خلصت ثلث ارباع الى فاتوا كلهم معادا فيهم كام حاجة مقرتهاش الصراحة قصد علشان القصة نفسها معجبتنيش والاكابر الاول والتانى حلوين انما الثالث والرابع والخامس الصراحة ملهمش لزمة بالنسبالى بس فيهم شغل واسلوب وفكرة بس بالنسبالى معجبونيش علشان بيرجعوا لاحداث وبطرق مختلفة جدا يعنى مثلا كان فى السلسلة الثانية العلاقة بين نادر وسامية مفهاش اى دليل ولو صغير ان حصل او كان بيحصل بينهم حاجة وده من كتابتك للاحداث وحتى فى حتت انت كاتبها تدل على كده وكمان نبيل الى هو اخو نادر بردوا ممكن يكون او كان اتجوز قبل كده خالص خالص وكمان انت فيه مشهد جايب فيه نادر ونبيل مكبرهم اوى على فتحى وفريال فى السن من ان المفروض الفرق بينهم مش كبير علشان تعمل حبكة فى الكتة بتاعت ان هما اخدوا فتحى وفريال يربوهم علشان ظروف ابوهم وامهم مش مناسبة وكتبوهم بأسمهم طب اشمعنا دول واخدوهم ونادر ونبيل لا وكمان انت جايب فتحى معرص فى المشهد بتاع لما امه بتقوله سلم على ابيه نادر مع ان فتحى اه *** وكل حاجة بس فاهم لما حتى قالهم انت حتروحوا تتشاقوا سوا معنى كده انه فاهم فبص فى حاجات كتير كمان حتاخد مننا وقت كبير انا مش بحب ابص على الى فات بحب ابص على الى جاى وبما ان القصص الى فاتت كلها منتهية واحيك على كتابتك ليهم فى مدة قليلة وكمان بأداء واسلوب ف نرجع للقصة ديه
اولا الصراحة كده علاقة الامهات مع اولادها عموما فى قصصك مش متركبة فى كل القصص يعنى اغلبهم ده لو مكنش كلهم الام بيتحك فيها وبتتباس على الشفايف وبيدقروا فى جسمها وكده وكلهم عادى بالنسبالهم الموضوع فى تشابه مواقف بين كل الامهات وكمان فى تشابه مواقف بين كل الاولاد يعنى لو انت لاحظت حتلاقى ان لازم فى واحد بيخاف على اهله و وواحد عمال يعط فى اى حاجة مش عاتق انت فاهمنى ف حاول تغير شوية فى السناريو ده وكمان خالى الام اصعب من كده وبالذات انت بتقول عندها هسهس من كتر الى بتسمعه من جرانها او التليفزيون عن المصايب الى بتحصل بين الاخ واخته او وامه ف المفروض اى حركة ولو بسيطة بالنسبالها ديه كارثة وكمان العلاقة بتاعت الاب انه يوافق ياخد من ابنه علاج لضعفة ديه احتمال واحد من الف انها تحصل انت عارف المصرين وبالذات الابهات مينفعش خالص يبان قدام ابنه انه ضعيف او مش مسيطر حتى لو مراته بتديله على دماغة فى السرير بس لا مش بتحصل ابدا ان يعرف ابنه بضعفه وبالذات لو واحد ذى ادم وهو عارف انه طريقته وحشة ومستهتر وفاشل مبالك بقا لما يقوله على نقطة ضعفة خالى فى واقعية شوية وخالى فى شوية حزم من عند الاب والام شوية متخاليهاش سهلة كده وكلام ده خالية فى السلاسل الجاية علشان انا شايف ان ليك مستقبل مشرق جدا قدام
ونقطة كمان انا لسه مقريتش الجزء ال١١ بس ياريت وانت جاى تختم القصة متكروتهاش الكروتة بتاعت كل قصة من القصص الى فاتوا لو حتطلب منك تنهيها فى ٥ اجزاء كمان اعملهم سلسلة جديدة وكمل فيها بس متكروتش النهاية زى كل القصص الى فاتوا
وشكرا ليك علشان ضيعت وقتك بالكلام بس انا ملاحظ انك بتاخد الكلام بصدر رحب فحبيت انبهك من النقطت الى بتبقا كبيرة علشان تظبتها وانا شبه مراقبك من زمان
بس كلها صدف ان كان دايما اشوفك بتعلق على القصص بتاعت مايكل وكنت دايما بشوفك فى التعليقات عنده
وتحياتى ليك ومستنى الجديد بتاعك

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: مرحب، معز ١٤ و Mo7a.love2
الناس كلها بتطلب منك تطول الأحداث وانت تقصرها حاول تطول الأحداث شويع
انا عارف ان الاجزاء قصيرة بس غصب عنى
انا بكتب عالموبايل و كل ما اخرج و ارجع الائي ان اللى كتبته اتمسح فبعيد من الاول

• عجبني
التفاعلات: هيووووج
لقاء جنسي كام بين دلال وادم يخلص في 4 سطور طب ازاي علي فكره ممكن تنزل جزء كل يوم بس تنزل احداث في الجزء افضل ما تنزل جزئين وفي نفس الوقت مفيش احداث
يا سيدي اصبر لو تلاحظ انه كان رؤية على البرنامج عند ادهم

• عجبني
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: هيووووج و Elgeneral1511
  • عجبني
ايه الجمدان ده ابدعت يا رايق بجد و مستنى منك كل جديد
و ياعم تحياتي لك
اتمنى ان كل كتاباتى تعجبك

• عجبني
مبدئيا خالص تقديرى وتحياتى على القصة ديه الصراحة احلى من الى فاتوا كلهم وكمان اسلوبك اتغير واتحسن كتيررررر يعنى انا من اعجابى للقصة ديه خلصت ثلث ارباع الى فاتوا كلهم معادا فيهم كام حاجة مقرتهاش الصراحة قصد علشان القصة نفسها معجبتنيش والاكابر الاول والتانى حلوين انما الثالث والرابع والخامس الصراحة ملهمش لزمة بالنسبالى بس فيهم شغل واسلوب وفكرة بس بالنسبالى معجبونيش علشان بيرجعوا لاحداث وبطرق مختلفة جدا يعنى مثلا كان فى السلسلة الثانية العلاقة بين نادر وسامية مفهاش اى دليل ولو صغير ان حصل او كان بيحصل بينهم حاجة وده من كتابتك للاحداث وحتى فى حتت انت كاتبها تدل على كده وكمان نبيل الى هو اخو نادر بردوا ممكن يكون او كان اتجوز قبل كده خالص خالص وكمان انت فيه مشهد جايب فيه نادر ونبيل مكبرهم اوى على فتحى وفريال فى السن من ان المفروض الفرق بينهم مش كبير علشان تعمل حبكة فى الكتة بتاعت ان هما اخدوا فتحى وفريال يربوهم علشان ظروف ابوهم وامهم مش مناسبة وكتبوهم بأسمهم طب اشمعنا دول واخدوهم ونادر ونبيل لا وكمان انت جايب فتحى معرص فى المشهد بتاع لما امه بتقوله سلم على ابيه نادر مع ان فتحى اه *** وكل حاجة بس فاهم لما حتى قالهم انت حتروحوا تتشاقوا سوا معنى كده انه فاهم فبص فى حاجات كتير كمان حتاخد مننا وقت كبير انا مش بحب ابص على الى فات بحب ابص على الى جاى وبما ان القصص الى فاتت كلها منتهية واحيك على كتابتك ليهم فى مدة قليلة وكمان بأداء واسلوب ف نرجع للقصة ديه
اولا الصراحة كده علاقة الامهات مع اولادها عموما فى قصصك مش متركبة فى كل القصص يعنى اغلبهم ده لو مكنش كلهم الام بيتحك فيها وبتتباس على الشفايف وبيدقروا فى جسمها وكده وكلهم عادى بالنسبالهم الموضوع فى تشابه مواقف بين كل الامهات وكمان فى تشابه مواقف بين كل الاولاد يعنى لو انت لاحظت حتلاقى ان لازم فى واحد بيخاف على اهله و وواحد عمال يعط فى اى حاجة مش عاتق انت فاهمنى ف حاول تغير شوية فى السناريو ده وكمان خالى الام اصعب من كده وبالذات انت بتقول عندها هسهس من كتر الى بتسمعه من جرانها او التليفزيون عن المصايب الى بتحصل بين الاخ واخته او وامه ف المفروض اى حركة ولو بسيطة بالنسبالها ديه كارثة وكمان العلاقة بتاعت الاب انه يوافق ياخد من ابنه علاج لضعفة ديه احتمال واحد من الف انها تحصل انت عارف المصرين وبالذات الابهات مينفعش خالص يبان قدام ابنه انه ضعيف او مش مسيطر حتى لو مراته بتديله على دماغة فى السرير بس لا مش بتحصل ابدا ان يعرف ابنه بضعفه وبالذات لو واحد ذى ادم وهو عارف انه طريقته وحشة ومستهتر وفاشل مبالك بقا لما يقوله على نقطة ضعفة خالى فى واقعية شوية وخالى فى شوية حزم من عند الاب والام شوية متخاليهاش سهلة كده وكلام ده خالية فى السلاسل الجاية علشان انا شايف ان ليك مستقبل مشرق جدا قدام
ونقطة كمان انا لسه مقريتش الجزء ال١١ بس ياريت وانت جاى تختم القصة متكروتهاش الكروتة بتاعت كل قصة من القصص الى فاتوا لو حتطلب منك تنهيها فى ٥ اجزاء كمان اعملهم سلسلة جديدة وكمل فيها بس متكروتش النهاية زى كل القصص الى فاتوا
وشكرا ليك علشان ضيعت وقتك بالكلام بس انا ملاحظ انك بتاخد الكلام بصدر رحب فحبيت انبهك من النقطت الى بتبقا كبيرة علشان تظبتها وانا شبه مراقبك من زمان
بس كلها صدف ان كان دايما اشوفك بتعلق على القصص بتاعت مايكل وكنت دايما بشوفك فى التعليقات عنده
وتحياتى ليك ومستنى الجديد بتاعك
**** على تعليقك و نقدك الناري
تعقيبا على الاكابر
كل كلامك صح و مظبوط لأنى كنت هنهيها بالسلسلتين الاوائل بس جاتلى فكرة ان يكون للعائلة ماضي وصلهم كلهم لكده
بالنسبة لفتحى و فريال اخدوهم يربوهم لسببين الاول انهم اتولدوا مع موت سميحه فكانوا محتاجين رعاية فاخدتهم سامية تربيهم مقابل ان مع تحسن ظروف ناجي يرجعوا بس هما كتبوهم باسم سامية و نبيل لاحساس سامية بامومتها ليهم و خصوصا ان سميحه اكتر واحده كانت قريبة منهم
اما علاقة الام باولادها صدقنى كل القصص خيال مفيش ام بتعرض نفسها على ابنها او ابن بيعمل حاجه مع امه الا في جلسات المزاج و المخدرات و في الافلام بس فكل اللى بيتكتب صعب يتلائى حتى لو الام مش مظبوطه
و بالنسبة لعلاقة الاخ باخته الرومانسية دي موجوده كتير
اما عن تطور الاحداث فده راجع لتشجيعكم لي الفترة اللى فاتت و لو تلاحظ انى كتبت في المنتدى التاني قصتين
انا و اخواتى البنات و اصدقائنا
كل يوم حدوته عن مسلسل راجل و ست ستات باسلوب جنسي
بس منزلتهمش هنا و كل اللى عاوز ياخد قصصى ينشرها معنديش مانع لانى مش محتفظ بنسخة منهم فيا ريت تاخدهم و تنشرهم في منتديات تانية
اما بالنسبة لمايكل هو فين وحشني اوي

طبعا اللى حصل بين دلال و ادم كان متوقع و كان مقصود منها فانا كتبت دخلت تنكشه و ده معناه انها داخله تسلمه نفسها و علشان كده حصل الموضوع بسهولة و مكانش في داعي اطول اللقاء ما بينهم

انا عارف انى ممكن اتشتم على الاجزاء الصغيرة بس غصب عنى بجد

اتمنى الجزء يعجبكم

انا شايف ان ردة فعل ادهم و اخته غير منطقية

وايضا ردة فعل دلال غير منطقية

واسلوب معاملة ادم من العيلة شايفه سهل وبسيط وان كانت العيلة متحررة جدا

بس انا منتظر جديدك
و متاخذش كلامى هجوم انا بقول ال انا بفكر فيه وشايفه

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
دخلت ف الغميق. جزء جامد

• حبيته

بس انا منتظر جديدك
العيلة مكانتش متحررة بس مع الوقت كل واحد بياخد طريق انحراف خاص بيه
و بالنسبة للام تعبها الجنسي خلاها تستغل ولادها
و ادهم كده كده منحرف بس مش مبين
ايمان مع تصرفات كل واحد و كشف الحقايق بتتساهل بالتدريج كرفض و استسلام في نفس الوقت و بتجري ورا مشاعرها
اما ادم هو واضح من الاول
و عزت يبان غلبان بس الحقيقة هو مفيش في ايده حاجه يعملها

• عجبني
التفاعلات: مرحب
دخلت ف الغميق. جزء جامد
انا قصدت انه يكون بين ادهم و ايمان في اول لقاء حقيقي بينهم علشان عليه هنبدأ الجد

بس انا منتظر جديدك
مفيش مشكلة انا بألف ارتجالى و اي نقد انا متقبله لتحسين مستوى الكتابة عندي
انا كل اللى يهمنى استمتاع القارئ بالمكتوب في القصة واحداثها

• حبيته
التفاعلات: مرحب
العيلة مكانتش متحررة بس مع الوقت كل واحد بياخد طريق انحراف خاص بيه
و بالنسبة للام تعبها الجنسي خلاها تستغل ولادها
و ادهم كده كده منحرف بس مش مبين
ايمان مع تصرفات كل واحد و كشف الحقايق بتتساهل بالتدريج كرفض و استسلام في نفس الوقت و بتجري ورا مشاعرها
اما ادم هو واضح من الاول
و عزت يبان غلبان بس الحقيقة هو مفيش في ايده حاجه يعملها
اولا دلال
دلال وان كان الهياج الجنسى عندها فى مستوى عالى
فظهرت بعض الأحيان محاولات نحفظ ومن غير الطبيعي عدم اظهار ندم او محاولة كبح نفسها و اظن ان شبقها الجنسى ايضا يقل مع التقدم في السن

ثانياً تعليقى على ادهم وان كان منحرف فى الخفاء فكيف يقدم تبرير بهذه الطريقة الغير عقلانية عندما رأيت المبرر لامه قلت انه يضحك عل ايمان وغير هذا انه كان يغار على عائلته و يتحفظ عليهم لا يمكن تغيير تفكيره بهذه السهولة و الغرابة وبسبب الهياج الجنسى

ثالثا ايمان
ايمان تظهر ردة فعل منطقية قليلا بحك انها واقعة فى حب مراهقى
لكن هكذا شخصية ايمان معدومة

رابعا ادم

لن اتكلم عن ادم خاصة انما على تفاعل عائلته معه

تفاعلهم معه كأنه مريض امه متساهلة من بداية الامر بالرغم من علمها بعلاقاته فى الخارج خصوصاً سماح

ايمان ايضا تساهلت معه بالرغم من علمها بالخطر وعدم محاولة محاولة جادة من كلا الفتاتين فى صده قديما

ادهم فعل مرة واحدة مع ادم وبعد هذا كف هل خوفا عل عزت ام ماذا كان ادهم بأمكانه اتخاذ افعال اكثر

عزت مع ادم لم يبدى اى تصرف هو مجرد تعب وزعقله وكيف مش متحفظ منه او تناسى فعلت ادم فى سنة

فى الاخر صديقى معز انت لسه مخلصتش القصة عارف وانا استعجلت فى التعليق انا اسف

واشكر جدا تفهمك واستماعك
واتمنى لك الافضل

• حبيته
اولا دلال
دلال وان كان الهياج الجنسى عندها فى مستوى عالى
فظهرت بعض الأحيان محاولات نحفظ ومن غير الطبيعي عدم اظهار ندم او محاولة كبح نفسها و اظن ان شبقها الجنسى ايضا يقل مع التقدم في السن

ثانياً تعليقى على ادهم وان كان منحرف فى الخفاء فكيف يقدم تبرير بهذه الطريقة الغير عقلانية عندما رأيت المبرر لامه قلت انه يضحك عل ايمان وغير هذا انه كان يغار على عائلته و يتحفظ عليهم لا يمكن تغيير تفكيره بهذه السهولة و الغرابة وبسبب الهياج الجنسى

ثالثا ايمان
ايمان تظهر ردة فعل منطقية قليلا بحك انها واقعة فى حب مراهقى
لكن هكذا شخصية ايمان معدومة

رابعا ادم

لن اتكلم عن ادم خاصة انما على تفاعل عائلته معه

تفاعلهم معه كأنه مريض امه متساهلة من بداية الامر بالرغم من علمها بعلاقاته فى الخارج خصوصاً سماح

ايمان ايضا تساهلت معه بالرغم من علمها بالخطر وعدم محاولة محاولة جادة من كلا الفتاتين فى صده قديما

ادهم فعل مرة واحدة مع ادم وبعد هذا كف هل خوفا عل عزت ام ماذا كان ادهم بأمكانه اتخاذ افعال اكثر

عزت مع ادم لم يبدى اى تصرف هو مجرد تعب وزعقله وكيف مش متحفظ منه او تناسى فعلت ادم فى سنة

فى الاخر صديقى معز انت لسه مخلصتش القصة عارف وانا استعجلت فى التعليق انا اسف

واشكر جدا تفهمك واستماعك
واتمنى لك الافضل
حبيبي مرحب بيك في اي تعليق
لكن انا لسة بخلى العنكبوت يبني بيته و خيط خيط بيربطهم ببعض يعني لسة بدري انا لسة ببدأ احداث و لو تلاحظ ان كل كلامى تلميحات مع كام لقاء جنسي

حبيبي مرحب بيك في اي تعليق
لكن انا لسة بخلى العنكبوت يبني بيته و خيط خيط بيربطهم ببعض يعني لسة بدري انا لسة ببدأ احداث و لو تلاحظ ان كل كلامى تلميحات مع كام لقاء جنسي
شكرا جدا معز ولهذا قلت ممكن اكون تعجلت فى التعليق ده او مش وقته بس عاوزك تخلى القصة فيها اكبر كم من الواقعية

• حبيته

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%