NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تجربة الصيانات الدورية للبايك

AlFã7d

Neswangy Prince
العضوية الذهبيه
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
تم تحذيره
ناشر الشهر
إنضم
31 يوليو 2023
المشاركات
13,615
مستوى التفاعل
10,231
الإقامة
أرض الرجولة سوهاج
نقاط
56,056
الجنس
ذكر
الدولة
Egypt
توجه جنسي
أنجذب للإناث

النهاردة هنتكلم عن الصيانات الدورية للبايك واي اللي يتغير كل فترة وكل قد اي .​

اول حاجة زيت الماتور المفروض يتغير كل 5 الف كيلو بس بيتنصح بيه يتغير كل 1الف كيلو بس انا بقولك غيرو كل 3 الف كيلو وخلاص مش هتفرق يعني .

تاني نقطة فلتر الهواء ودا بيتغير كل 11 الف كيلو.

تالت نقطة فلتر الزيت ودا بيتغير كل 8الف كيلو وممكن 9 الف كيلو عادي جدا .

رابع نقطة البوجيهات ودي بتتغير كل 10 الف كيلو .

خامس نقطة البطارية بتتغير لما بتبوظ او كل سنتين .

سادس نقطة الجنزير ودا كل صيانة يتشحم بالشحم الاصلي .

سابع نقطة الكاوتش والجنط لو في الجنط عوجان روح اعملو لو الكاوتش في تاكل يتغير .

تامن نقطة زيت المساعدين

ودا يتغير كل 10 الف كيلو .

تاسع نقطة وصلة الشاسية بالماتور لازم تتاكد من المسامير واللاواكير ليكون فيهم تهوية .

10 نقطة اكس العجل يتشحم كل 10 الف كيلو .

11 نقطة السنادة الجانبية والسنادة الأساسية يتشحمو كل مرة وانت بتعمل صيانة دروية .

12 نقطة خرطوم البنزين يتعملو صيانة كل 4 سنين .

13 نقطة زيت الفرملة يتغير كل سنتين .

14 نقطة تيل الفرامل يتغير لما يتاكل .

15 نقطة خرطوم الفرملة يتغير كل 5 الف كيلو .

16 نقطة أسلاك البنزين،الدبرياج،الفرامل

لازم يتفحصو كل صيانة. لو واحد فيهم في مشكلة يتغير .

وبس كدا متنساش اسألني في اي وقت معاك هرد عليك
مش مهندس بس خبير
 
  • حبيته
التفاعلات: aahmedegypt و AMGjr
  • أتفق
التفاعلات: loully58
شغل

النهاردة هنتكلم عن الصيانات الدورية للبايك واي اللي يتغير كل فترة وكل قد اي .​

اول حاجة زيت الماتور المفروض يتغير كل 5 الف كيلو بس بيتنصح بيه يتغير كل 1الف كيلو بس انا بقولك غيرو كل 3 الف كيلو وخلاص مش هتفرق يعني .

تاني نقطة فلتر الهواء ودا بيتغير كل 11 الف كيلو.

تالت نقطة فلتر الزيت ودا بيتغير كل 8الف كيلو وممكن 9 الف كيلو عادي جدا .

رابع نقطة البوجيهات ودي بتتغير كل 10 الف كيلو .

خامس نقطة البطارية بتتغير لما بتبوظ او كل سنتين .

سادس نقطة الجنزير ودا كل صيانة يتشحم بالشحم الاصلي .

سابع نقطة الكاوتش والجنط لو في الجنط عوجان روح اعملو لو الكاوتش في تاكل يتغير .

تامن نقطة زيت المساعدين

ودا يتغير كل 10 الف كيلو .

تاسع نقطة وصلة الشاسية بالماتور لازم تتاكد من المسامير واللاواكير ليكون فيهم تهوية .

10 نقطة اكس العجل يتشحم كل 10 الف كيلو .

11 نقطة السنادة الجانبية والسنادة الأساسية يتشحمو كل مرة وانت بتعمل صيانة دروية .

12 نقطة خرطوم البنزين يتعملو صيانة كل 4 سنين .

13 نقطة زيت الفرملة يتغير كل سنتين .

14 نقطة تيل الفرامل يتغير لما يتاكل .

15 نقطة خرطوم الفرملة يتغير كل 5 الف كيلو .

16 نقطة أسلاك البنزين،الدبرياج،الفرامل

لازم يتفحصو كل صيانة. لو واحد فيهم في مشكلة يتغير .

وبس كدا متنساش اسألني في اي وقت معاك هرد عليك
مش مهندس بس خبير
عالى يا هندسة ♥️ ♥️
 
  • حبيته
التفاعلات: AlFã7d
  • حبيته
التفاعلات: AMGjr
  • حبيته
التفاعلات: AlFã7d
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
جدع
 
  • عجبني
التفاعلات: AlFã7d
  • عجبني
التفاعلات: AlFã7d
  • عجبني
التفاعلات: AlFã7d
  • بيضحكني
التفاعلات: AlFã7d
  • بيضحكني
التفاعلات: AlFã7d
  • بيضحكني
التفاعلات: AlFã7d

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%