NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال السلطان حورس ـ حتى الجزء الاول 25/9/2022

الحارس

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
دي اول قصه ليا في المنتدى فأتمنى تعجبكم
لو في أي حاجة أتمني تكتبوها ف التعليقات وانا هرد على طول

الجزء الاول

وقبل ما ابدأ حبيت اقول ان القصة دي خيالية ولا تمث الواقع بصله او تقدر تقول حصلت بس في عالم موازي
طبعا كل واحد مننا بيحلم أنه يملك العالم أو يكون العالم كله بيخدمه والكلام ده وطبعا مش عارفين نحققه
وفي ناس فعلاً حققته زي آل روتشيلد وغيرهم كتير ومنهم بطل قصتنا
محمود عبده موسى (الصغير)(البطل) :: شاب 21 سنه قمحي البشرة أسود العينين والشعر وناعم جدا طوله 210 سانتي وزنه 95 كيلو رياضي محترف آخر سنه كليه اقتصاد وعلوم سياسيه زكي جدا من الشرقية (انا)
عبده موسى:: ابو محمد 43 سنه تقريباً نفس جسمه بس اقصر 10سانتي طيب جدا و فحاله وبيحب يساعد الناس عكس ابوه موظف في شركه كبيره و مرتبه كويس
محمود موسى:: جدي انا صوره منه بس الفرق أنه اسمر عني شويه بس توفى
أمي متوفيه من 20سنه عايش مع أبويا وجدي بس مش ليا عمام بس خالاتي بتيجي تشوفنا كل جمعه
تبدأ الأحداث من سنتين وانا عندي 19 سنه كنت متعود اقعد مع جدي من صغري وكنت متعلق بيه جامد فيوم كان تعبان جدا وانا قاعد معاه بدل ما اقلب من الكلية واروح القهوة وبدأ بنا الكلام
جدي:: تعلى ي حوده اقعد جنبي هنا
انا :: نعم ي غالى
جدي :: انا عاوز احكيلك حكايه العيله دي
انا :: تقصد ايه ي جدي
جدي:: بص يابني احنا كنا زمان عيله كبيره جدا جدا احنا من نسل الملك توت عنخ آمون ابن امنحوتب الرابع او إخناتون
انا سمعت كده من هنا انصدمت
جدي كمل :: مش تتفاجأ المملكة المصريه وقتها كانت من جبال الجليد في شمال أوروبا حاليا إلى غابات الموت اللى هي دلوقت في جنوب افريقيا المهم قبل ما جدي توت عنخ امون يمسك الحكم كان جده خيرخيرورع مكنش في مصر والكهنة وقتها كانو لعبو في دماغ جدي توت وخلوه انقلب على ابوه إخناتون بس هو مارضيش يقتله وكانت الملكية نفرتيتي مشراضيه تسيب إخناتون ف الكهنه جم من ورا جدي توت وقالو إخناتون ونفرتيتي ولما الخبر وصله كان ماتو خلاص وقتها كان داخل الكاهن خيرخيرورع وسمع كل حاجه وقرر يقضي على الكهنه اس المشاكل وعمل كده فعلا ولاكن في منهم هرب وجه يوم دفن الملك إخناتون ودفنوه في حفل مهيب حضره جميع سكان المملكة والممالك المجاورة وساعتها الكاهن خيرخيرورع جمع جميع برديات اللي فيها العلوم اللي وصلو ليها و جميع الصخور المحفور عليها العلوم برضوا وجمعها في مكان ما في الشرقية وكان متوقع حصول أي غدر من الكهنه اللي هربو من الملك توت عنخ امون فنقل المقبرة بتاعه الملك إخناتون إلى الشرقية مع البرديات وعمل تعويزه أن اللي بفتح المقبرة دي لازم يكون مولود بوشم معين ويخدمه الجني الحارس بعدها واللي كان متوقعه الكاهن خيرخيرورع حصل و الكهنه اللي هربو جم وقتلو الملك توت عنخ آمون و قالو أولاده ولاكن محدش كان يعرف أن الملك توت عنخ امون له ابن تاني وهو حورس بس الكاهن خيرخيرورع كان يعرف وحط بيت لحورس فوق المقبرة وقاله عن القصة دي وقال مايفتحش المقبرة إلى إزا ظهر الوريث وإلا هيموت وبعدها حصل إعصار دمر جميع الدول ومنها مصر وانقلب حالها من دوله عظيمه إلى دولة قليله الشأن وظل حورس يحكي هذه القصة إلى أحفاده ويتوارثها الاحفاد لحد م انت جيت ولاقينا الوشم على صدرك ودلوقتي انا عاوزك تحكم العالم زي أجدادك م حكموه زمان ودي مش قصه خياليه ي حبيبي دي حقيقة جدا ولو مش مصدق اسأل ابوك عن عين الصيغه و هيقولك تعمل ايا وخد بالك من نفسك.

وقال جدي بعدها هاتلى ميه اشرب

وفعلاً جييتها وفي الوقت ده أبويا رجع من الشغل وقال
أبويا:: ازيك يا حج عامل ايه دلوقتي
جدي :: اقعد يا عبده
أبويا :: حاضر يا حج
جدي :: بصو انتو الاتنين خلو بالكم من بعض يا عبده أسمع كلام محمود ده دماغه كبيرة وامشي وراه تكسب وانا قولت لحورس الصغير على كل حاجه ووريه عين الصيغه انا خلاص وقتي حان اشهد ان************..اخ غ م
أبويا :: آبا 😭😭😭
انا :: جداااي لا😭😭😭😭
وبعدها غسلناه وكفناه وطلع في جنازة مهيبه حضرها أهل البلد كلهم وأهل البلاد المجاورة لأن جدي كان ليه خير على البلد كلها.

نكمل الجزء اللي جاي واتمنى تعجبكم واللي جاي أقوي

ياجماعه قبل ما ابدأ الجزء عاوز اعرفكم إن الجنس قليل في القصه

الجزء الثاني

مرت علينا ايام كتير في حزن تام منعرفش عددها بس فيوم اتفاجئت بسمر وداليا و مدحت وريهام ودول اعز اصدقائي بيخبطو على الباب
(سمر؛ ودي حب عمري بنعشق بعض جدا حته كده قصيره حوالي 175 سانتي وزنها 80 كيلو بس ايه عليها طيز مدوره كده وصغيرة وبارزه لبره وبزها عامل زي التفاح الامريكاني )
(داليا ؛ دي بقا حبيبه مدحت طولها 185 سنتي وزنها 98 كيلو جسمها عامل زي جسم غاده عبدالرازق في فيلم كلمني شكرا)
(مدحت.؛ صاحبي طوله حوالي 198 وزنه 100 كيلو رياضي زيي بس انا علطول باغلبه)
( ريهام؛ معيده عندنا في الكلية بس فورتيكه الفراتيك حاجه كده طولها 170 و وزنها 85 كيلو بس تحس ان وزنها متركز كله في طيزها وبزازها طيزها عامله زي الكوره الكفر مقلوظه كده وبزازها عامله زي حس الكابوتشي اللي شبه القرنب ده )
مدحت:: البقاء ل*** يا صاحبي بس مينفعش كده الامتحانات قربت ولازم تذاكر
سمر :: أسمع ياض انت كل سنه بتخليني انجح بتقدير امتياز السنه دي عايزه أنجح برضو احسن وا** اختصبك
ريهام :: احترمي نفسك يابنت انتي أسمع يا حوده انت كل سنه بتطلع الاول وبتاخد الجائزة و السنه دي لو مطلعتش الاول هزعل منك جامد وانت ميرضيكش زعلي صح جدك مات بس انت عايش ولازم تخليه يفتخر بيك . ماشي ولا لا ؟

انا بحرقه :: شكراً ليكم يا جماعه انتو ونعم الصحاب وحاضر هكون معاكم و هخلي جدي يفتخر بيا

داليا:: طيب يلا علشان نذاكر كلنا والدكتوراه ريهام معانا والهي جابتلك المحاضرات اللي فاتتك

انا :: طيب يلا

وقمنا نذاكر لحد ما تعبنا ونمنا كلنا في الصالون ( بيتنا القديم بس واسع وكبير والصالون واسع وفيه كنب كتير و والدي على طول بيحاول على قد ما يقدر يجدد فيه واحنا متعودين نذاكر مع بعض في بيتنا )
اول م روحت في النوم جالي جدي في الحلم وكان معاه واحد شبهي وتقريبا نفس جسمي

جدي :: ازيك يا حورس مش تزعل انا في مكان كويس ركز في مذاكرتك وفي اللي انا قولته وهقوله دلوقت

انا :: ازيك يا جدي . حاضر بس مين ده

جدي :: ده جدك حورس الكبير أسمع كلامه كويس يا حورس

حورس الكبير :: أسمع يا ابني جدي أو الراهب خيرخيرورع اختارك انت علشان ترجع امجادنا تاني ولازم تركز في اللي هقوله. بس مش هيتكتب تمام
انا :: ليه كده طيب
حورس الكبير:: ياعم الحارس عاوز كده انا مالي
انا :: يخربيت البضان
الكاتب :: ماشي يا محمود هجيب بطل تاني احسن
انا :: خلاص يسطا بهزر معاك انت قفوش كده ليه
الكاتب :: طيب يلا علشان الناس زهقت
حورس الكبير :: قوم يا حورس يلا عشان ريهام بتمص زبك
صحيت من النوم على ريهام وهي بتمص زبي فعلا
انا :: في ايه يا ريهام
ريهام:: بقولك ايه أنا مولعه تعلى طفيني قبل ما يصلحوا
انا :: اهدي بس تعالي جوه علشان ماحدش يحس بينا
ريهام :: يلا
دخلنا قوضه تانيه وبدأت المعركة
ريهام هجمت عليا تاكل شفتي بالمعنى الحرفي فحسيت ان هي نفسها تجرب الجنس الشرس فزقيتها على السرير وخلعتلها هدومها وفي ثواني كنا منغير هدوم وهجمت عليها آكل شفايفها و حطيت صابعي في كسها الناعم وبدأت انيكها بصابعي لدرجه ان صوتها كان عالي بعدها شيلته وخليتها تمصه ونزلت على بزازها اضربها تترج ادامي منظرهم فاجر وقعدت آكل فيهم وصوتها على جامد وقومت كتمت بؤها ودنتني العب بزبي على كسها ومره وحده دخلته كله جامد و بسرعه وكتمت بؤها علشان صوتها وعمال انيكها جامد لدرجة أن أبويا سمع صوتنا ولاقيناه دخل علينا اتخضينا واتفزعنا و حاولنا نغطي نفسنا ولنا لقيت أبويا بس اخدت نفس واتنهدت وقولت
انا :: خضيتني يا عم في حد معاك
أبويا :: لا مفيش بس صوتكم عالي وبعدين يا معلم انت واخدها منغيري
ريهام:: تعالى يا عمو انت واحشني اوي
أبويا :: بس يا شرموطه بقالك اسبوعين ما بتجيش وجايه تقولي واحشني تعالى يا وسخه
ساعتها أبويا في ثواني كان خلع ملط و دخل معانا ونزلناها على الأرض و مسكت زبي وزب أبويا وفضلت تمص في الاتنين اللي تقريباً قد بعض وبعدها قومناها وحضنتها وهي كلبشت في جسمي وانا دخلت زبي في كسها وابويا دخل زبه في طيزها وفضلنا ننيك فيها وهي مستمتعة وابويا كاتم صوتها عشان محدش يصحى وفضلنا على الوضع ده لحد ما نزلنا فيها واترمينا كلنا على السرير

ننتقل بالاحداث لمكان غير معروف وأشخاص غير معروفين هنعرفهم بعدين بس هنحطلهن ارقام الزعيم هيكون 1 والباقي عادي اي ارقام

8 :: ياريس في مشكله
1 :: ارغي ماهي نقصاك
8 :: وصلني خبر إن خوفو مات وتقريبا النبؤه مش هتتحقق
1 :: ايه اللي انت بتقوله ده اكيد هتتحقق انا عاوزك تراقب كل اللي في البيت
2:: انتا عارف النبؤه لو مش اتحققت في الوقت المحدد يبقى كل اللي عمله جدنا خيرخيرورع راح بلاش
5 :: بقول ايه استني لحد معادها ونشوف
3 :: هو فاضل اد ايه وأيه هي علامات النبؤه
7 :: فاضل سنتين
4 :: لا في خلال شهر اول علامه هتظهر واراهن على كده
1 :: ممكن تخرسو خلوني افكر
6 :: تسمحلى أتكلم يا ريس
1:: قول عاوز تقول ايه
6 :: في البرديه اللي معانا واللي ترجمتها انا واكتر من شخص لاقينا الآتي المفروض بعد موت آخر حارس وصل لسن ال 100 سنه او عداها وابنه الوحيد سنه أقل من 80 هيكون حفيد الحارس هو السلطان
1 :: كلامك صح علشان كده انا عاوز ابعت حد يساعده
6 بزعيق :: أكبر غلط لازم نستني لحد معادنا وكلنا عارفينه واول علامه هتظهر المفروض قريب وفي خلال سنتين هنكون رجعنا جزء كبير من مملكتنا
1 :: كلا مك صح هنستنى

نرجع عندي بعد ما خلصنا المعركة دخلت استحميت وبعدها ريهام وبعدها أبويا وحضرت الغدي
( ملحوظة: انا طباخ ماهر في القصه و في الحقيقة )
المهم طلعت حطيت الأكل على طرابيزه أعلى من الطبليه شويه وأقل من السفره وصحيت العيال وكلوا وقعدنا شويه نهزر وبعدها مشيو كان الوقت قرب المغرب دخلت اوضتي أخذت عده الصيد بتاعه جدي وطلعت على البحر اصطاد. قعدت على كرسي صغير وطلعت الصناره وشبكت الطعم ونزلته في الميه وكنت بتعمد اقعد في مناطق مافيهاش سمك كتير علشان اسرح في خيالي ولما غمضط عيني حصلت حاجه غريبه هنعرفها الجزء الثالث

ف الآخر احب اشكركم جزيل الشكر على الدعم في الجزء الاول مع أن الجزء صغير بس شكراً وتعليقاتكم بتفرحني جدا جدا و بحاول اعمل بيها على قد ما اقدر

سؤال بسيط هل الجزء كده كويس ولا أطول اكتر
برضوا طريقه سرد الأحداث
وشكرا لكم جميعا

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: قيصر الشرق, دراجون, Mm6 و 15 آخرين
  • عجبني
التفاعلات: الحارس
هي بدايه كويسه ومتوقع انها اتكون جامده بس أتمني الجزء يكون طويل والأحداث طويله وتظبيط

• عجبني
ك بدايه جميله واتوقع انها هتكون فشيخه بس حاول يكون الجزء اطول واي احداث اديها حقها متخطفش الكلام
كمل....

• عجبني
بدايه جميله ي غالي بس ي ريت تطول الاجزاء شويا

• عجبني
التفاعلات: أركان شاهين، امير الجنس العربى و الحارس
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
كبداية جميلة اووووووي
بس اتمني الأجزاء القادمة تكون أطول لأن الجزء صغير جدااااا
تسلم ايدك
منتظر جديدك بكل شوق

• عجبني
التفاعلات: أركان شاهين و الحارس
القصه جميله جدااا.. والبداية حلوه .. بس حاول تطول الجزء 👏👏

• عجبني
الجزء الاول​
وقبل ما ابدأ حبيت اقول ان القصة دي خيالية ولا تمث الواقع بصله او تقدر تقول حصلت بس في عالم موازي
طبعا كل واحد مننا بيحلم أنه يملك العالم أو يكون العالم كله بيخدمه والكلام ده وطبعا مش عارفين نحققه
محمود عبده موسى (الصغير)(البطل) :: شاب 21 سنه قمحي البشرة أسود العينين والشعر وناعم جدا طوله 210 سانتي وزنه 95 كيلو رياضي محترف آخر سنه كليه اقتصاد وعلوم سياسيه زكي جدا من الشرقية (انا)
عبده موسى:: ابو محمد 43 سنه تقريباً نفس جسمه بس اقصر 10سانتي طيب جدا و فحاله وبيحب يساعد الناس عكس ابوه موظف في شركه كبيره و مرتبه كويس
أمي متوفيه من 20سنه عايش مع أبويا وجدي بس مش ليا عمام بس خالاتي بتيجي تشوفنا كل جمعه
تبدأ الأحداث من سنتين وانا عندي 19 سنه كنت متعود اقعد مع جدي من صغري وكنت متعلق بيه جامد فيوم كان تعبان جدا وانا قاعد معاه بدل ما اقلب من الكلية واروح القهوة وبدأ بنا الكلام
جدي:: بص يابني احنا كنا زمان عيله كبيره جدا جدا احنا من نسل الملك توت عنخ آمون ابن امنحوتب الرابع او إخناتون
جدي كمل :: مش تتفاجأ المملكة المصريه وقتها كانت من جبال الجليد في شمال أوروبا حاليا إلى غابات الموت اللى هي دلوقت في جنوب افريقيا المهم قبل ما جدي توت عنخ امون يمسك الحكم كان جده خيرخيرورع مكنش في مصر والكهنة وقتها كانو لعبو في دماغ جدي توت وخلوه انقلب على ابوه إخناتون بس هو مارضيش يقتله وكانت الملكية نفرتيتي مشراضيه تسيب إخناتون ف الكهنه جم من ورا جدي توت وقالو إخناتون ونفرتيتي ولما الخبر وصله كان ماتو خلاص وقتها كان داخل الكاهن خيرخيرورع وسمع كل حاجه وقرر يقضي على الكهنه اس المشاكل وعمل كده فعلا ولاكن في منهم هرب وجه يوم دفن الملك إخناتون ودفنوه في حفل مهيب حضره جميع سكان المملكة والممالك المجاورة وساعتها الكاهن خيرخيرورع جمع جميع برديات اللي فيها العلوم اللي وصلو ليها و جميع الصخور المحفور عليها العلوم برضوا وجمعها في مكان ما في الشرقية وكان متوقع حصول أي غدر من الكهنه اللي هربو من الملك توت عنخ امون فنقل المقبرة بتاعه الملك إخناتون إلى الشرقية مع البرديات وعمل تعويزه أن اللي بفتح المقبرة دي لازم يكون مولود بوشم معين ويخدمه الجني الحارس بعدها واللي كان متوقعه الكاهن خيرخيرورع حصل و الكهنه اللي هربو جم وقتلو الملك توت عنخ آمون و قالو أولاده ولاكن محدش كان يعرف أن الملك توت عنخ امون له ابن تاني وهو حورس بس الكاهن خيرخيرورع كان يعرف وحط بيت لحورس فوق المقبرة وقاله عن القصة دي وقال مايفتحش المقبرة إلى إزا ظهر الوريث وإلا هيموت وبعدها حصل إعصار دمر جميع الدول ومنها مصر وانقلب حالها من دوله عظيمه إلى دولة قليله الشأن وظل حورس يحكي هذه القصة إلى أحفاده ويتوارثها الاحفاد لحد م انت جيت ولاقينا الوشم على صدرك ودلوقتي انا عاوزك تحكم العالم زي أجدادك م حكموه زمان ودي مش قصه خياليه ي حبيبي دي حقيقة جدا ولو مش مصدق اسأل ابوك عن عين الصيغه و هيقولك تعمل ايا وخد بالك من نفسك.

جدي :: بصو انتو الاتنين خلو بالكم من بعض يا عبده أسمع كلام محمود ده دماغه كبيرة وامشي وراه تكسب وانا قولت لحورس الصغير على كل حاجه ووريه عين الصيغه انا خلاص وقتي حان اشهد ان************..اخ غ م
وبعدها غسلناه وكفناه وطلع في جنازة مهيبه حضرها أهل البلد كلهم وأهل البلاد المجاورة لأن جدي كان ليه خير على البلد كلها.

You are so generous

• عجبني
شكراً ليكم يا جماعه وهحاول أطول الأجزاء على قد ما اقدر بس دي اول قصه ليا واتمنى ادعموني وشكرا

استمر يا غالى

• عجبني
الجزء الاول​

انا حعتبر ده مقدمه لما هو ات واتمني ان اجدها كما اتوقعها بالتوفيق في القادم

• عجبني
بدايه مبشره بأنها هتكون قصه جميله جدا لكن اتمنى المراجعه اكثر من مره لتلافى الاخطاء الاملائيه و اعطاء الاحداث حقها و عدم الاختصار فيها و تطويل الاجزاء .

• عجبني
بدايه مبشره بأنها هتكون قصه جميله جدا لكن اتمنى المراجعه اكثر من مره لتلافى الاخطاء الاملائيه و اعطاء الاحداث حقها و عدم الاختصار فيها و تطويل الاجزاء .
حاضر هحاول على قد ما اقدر بس المشكلة عندي في طريقه سرد الأحداث مش اكتر وعلشان كده دخلت المنتدى علشان أطور المهاره دي و أتمني تساعدوني فيها

• حبيته
التفاعلات: Ehab Demian
حاضر هحاول على قد ما اقدر بس المشكلة عندي في طريقه سرد الأحداث مش اكتر وعلشان كده دخلت المنتدى علشان أطور المهاره دي و أتمني تساعدوني فيها
اكتب يا صديقى
انت عندك الموهبه

• عجبني
هقراها و اقولك رائي

• عجبني
انتظروا الجزء الجديد بكره الصبح يا شباب

• عجبني
التفاعلات: mor2010
تم أضافة الجزء الثاني

عاش ياسطا كمل
حاسس ان عندك كتير بس لسا واحده واحده و سلمه سلمه هتبقى جاحد
شكلك مشروع كاتب مميز
استمر و**** يوفقك
و منتظر منك الجديد فى اسرع وقت و حاول تطول شويه فى الاحداث و الاجزاء و مش شرط الجنس كل شويه اهم حاجه الاثاره و المتعه و بعض الغموض و التشويق لاشياء اخرى يتم تمهيدها فى اول الاجزاء من غير متبينها او تعمل فوكس عليها و فى نفس الوقت تبان انها عاديه وانت و خيالك بقى اطلق العنان له ولكن لابد من وجود بعد المصداقيه و احداث يقبلها عقل المشاهد

بص يا صديقي هقولك رأيي مع اني كنت هستني لغايت متنزل الرابع وكدة علشان اقدر اتكلم وكدة بس مقدرتش استني بصراحة يسطا القصة حلوة ووحشة في نفس الوقت ليه بقا القصة حلوة علشان دي حاجة جديدة عن القصص التانية مش جديدة اوي بس انت بتكتبها بطريقة مختلفة عن التانيين ومن الواضح انك بتعرف تكتب حلو وكدة فهيبقي ليك مستقبل هنا ان شاء ****
وحشة ليه بقا فده علشان قصر الأجزاء وقصر الأحداث ومش بتدخل بالتفاصيل اوي مع ان خلي بالك تقدر تعمل كدة وتخلق مليون حدث ومليون حوار بس انت ياما بتكسل ياما تفكيرك بيقف في لحظة معينة وبتحس ان كدة الجزء تمام بس بصراحة الجزء بيبقي صغير والواحد مش بيلحق يستمتع ولا يدخل جو القصة ونصيحتي ليك اللي انت ممكن ترميها في الزبالة اصلا عادي علشان ملهاش لازمة طبعا😂 انك مثلا تستني ومتكتبش اسبوع او اسبوعين وتقرأ وقصص زيادة اذا كان هنا او في اي مكان تاني تكون عرفت صيغة الاحداث ماشية ازاي وكدة واحنا هنستناك يغالي بس اتمني انك ترجع بدمار شامل يفجر المنتدي هنا لان زي مقولتلك في الاول كتابتك حلوة بس محتاجة تتنمي شوية وشابوه ليك يا صديقي واتمني متزعلش من رأيي ده لو وحش ليك ولا اكنك قريته اصلا تمام♥️

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين، الحارس و Elza7im

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%