NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

  • عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
اقول عليك اي بس انت عارف ال فيها ولينا كلام تاني هاااااا متنساش ازعل 😂
 
  • عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
اهلا بيك يا حماده حمدا لله علي سلامتك و علي رجوعك و أرفع إليك القبعه علي جمال قصصك و مهاراتك في سرد القصه الجميله سواء في المنتدي القديم او الجديد و ابارك لك رجوعك و لا هو رجوع في مسابقه القصه وبس و اتمني إليك التوفيق و التقدم
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: حماده فتحي محمود و مجنونة مطرقعة
عوده حميده ي عمي وعم عيالي😂💓💓💓💓💓💓💕💕💕💕💞💞💞💞❤❤❤❤❤
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: حماده فتحي محمود و مجنونة مطرقعة
بدايه فوق العظمه بعظماات❤❤❤❤
 
  • عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
HDQxzcg.md.png

الفصل الاول
هزلي و تعريف

في احد بيوت مصر بالتحديد الصعيد المصري محافظه المنيا
و في غرفه معيشه بها عدد ليس بقليل من الشباب
يجلس شاب في ركن بعيد عن اخوته يتصفح احد المنتديات الشهيره (نسوانجي ) فهو متعلق به و لقد كان بدايه انطلاقه لي يدخل عليه فتاه مستفزه تبدأ بلعب على غروره لكي يقع في الفخ و اسم الشاب علي الصمدي
علي : احا يا جدعان اللحقوني
يتدخل اخيه بدر السلامي
بدر : في ايه
علي : مصيبه
بدر : مصيبه ايه انطق اتنسينا
علي : لالا مش كده هو احنا نتنسي حتي انتا
بدر : طيب في ايه
علي : في بنت اسمها دندوش على منتدي نسوانجي
بدر : ملها دي
علي : استفزتني يا جدع و دخلت معاها في منافسه على المنتدى لي القصص
بدر : يا نهار اسود ليلتك سوده ولاا يا مازن
يناده لي اخيهم الاوسط مازن الخديوي
مازن : ايه يا رجاله و ليله سوده ليه بقي
بدر : البية دخل في منافسه كتابيه مع كاتبه على المنتدي في مسابقه
مازن : ليله اهلك سوده
بدر : لا وطي صوتك اخوك الكبير لو سمع الخبر ها ينفضه
علي : و انا مالي الاكونت ده مشترك بنا احنا الاربعه ها تلبسه معايا
مازن : لا يا غالي مش ها شيل شيلة مش شيلتي كفايه عليا
علي : لا بقولكم ايه ده اللي عندي مش هلبس لوحدي ده لسه لما يعرف ها ينفخني انا كمان
يخرج من احد الغرف شاب طويل القامه زو ملامح مختلطه بين الاوروبية و المصريه و ماسك في ايده كاس من الخمر و الايد التانيه تلفون و اسم الشخص نوح الدهبي
نوح : انتا يا حيوان ياللي اسمك مازن
مازن : و انا مالي
نوح : حركات العيال دي متطلعش غير منك انا شوفت الاعلان دلوقتي
مازن : و حيات عيالي معملت حاجه
علي : بلاش كذب ولد احترم نفسك
بدر : ايوه اتأدب
مازن : ايه الهبل ده مش انا يا نوح ده علي
نوح : و حركات العيال دي تطلع من علي برده علي عاقل و كبير
علي : ايوه قوله الولد المتصابي ده
مازن : ايه متصابي دي قديمه شويه
علي : معرفش سمعتها في فيلم رد قلبي
نوح : يا علي انا لسه بشكر فيك
علي : اه اسف لزم نشوف حل لي الموضوع ده لو شاف الاعلان ها يزعلنا
بدر : خلاص نشتغل من وره
نوح : ازي
بدر : كمل قصتي و اكتب انتا تاني عادي
علي : او قصتي
نوح : لالا قصه بدر منتهيه و انتا يا علي كفايه عليك اوي كده ده جت فتره على المنتدى مفيش قصه مفهاش علي الصمدي يا جدع ده احنا زهقنا منك اذا كان انا زهقت
علي : (بص لي مازن )
بدر : (بص لي مازن )
مازن : لا يا عسل مكنش يتعز مش ناوي ارجع لي بنت الخديوي ابدا دي وليه مفتريه ياعم و القراء ها يموته و يعرفه ايه اللي عملته اذا كنت قتلتها وله لا و بعدين لو فتحت عندي لزم الناس تعرف اذا كان علي الصمدي عايش وله لا ها تفتح على نفسك فتحه
بدر : مش فاضل غيرك يا نوح
نوح : ازي انا شخصيه كاتب مليش قصه وله شخصيه و بعدين اللعبه اتلعبت مره تتبلع مرتين تعدي ثلاثه تبوخ
مازن : خلاص نعتذر
نوح : مينفعش الحساب موقفش إشعارات البت دي فضحتنا بسببك
مازن : ياعم قولت مش انا
اتفتح باب الشقه و دخل منه شخص كلهم ارتعبه منه في ايده كيس فيه طعميه و كف ايده فيه عيش بلدي و الايد التانيه فيها ربطتين جرجير
شخص : صباح الخير يا شباب انا جبت عيش و فطار و الجرجير لي نوح اهو البتنجان لي علي و بدر مازن جبتلك ببسي عليك عشره جنيه
مازن : (صامت و خايف )
شخص : مالك يلاا انتا و هو ساكتين ليه .... اههه هبتته ايه اتخانقته مع الجيران علي ضربت ابن الجيران و ابوه تاني قصدي عاشر
علي : محصلش ده وقع على السلم اتكعبل و دماغه اتفتحت دراعه اتكسر و عينه ورمت على وشه شويه كدمات هو و ابنه
شخص : يا جدع كل ده من وقعه سلم و هو و ابنه
علي : مهو وقع و ابنه نزل يلحقه اتكعبل قضاء و قدر
شخص : يا واد يا مؤمن و ايه سبب بقى (بصيت لي نوح ) تاني
نوح : ايه
شخص : تاني يا ذكي انتا مش بتحرم ياض عكست بنت الراجل تاني
نوح : لا المره دي امها هههه
علي : ههههه بس بطل
نوح : ايوه
شخص : يابني انتا و هوا
بدر : يا حماده اهدا شويه
حماده : اهدا ايه كل يومين مشاكل مع الجيران
مازن : هو في مشكله كده
طلع التلفون وره حماده كل حاجه و هنا دارت المعركه
بعد المعركه تربيزه النقاش و الحوار بالعقل قعده عليها كلهم بس علي وشه وارم
علي : اشمعنا انا اللي اضربت
حماده : (ولع سجار و متعصب ) علشان الحركه دي متطلعش غير منك انتا و بس
مازن : شوفت يا نوح شوفت
علي : عرفت منين
حماده : ياض ده انتا فكرتي يعني حفظك صم
بدر : طيب و بعدين الحل ايه
حماده : ها نعتذر و خلاص مش عايز صداع
نوح : لا استنا شوف البت دي كاتبه ايه في الاعلان
حماده : (قرا الاعلان و وقف ) قاعده زهقانه تتسلاا على حماده فتحي احا ولاا انتا و هوا انا هنزل بقصه جديده
علي : ايوه بقي يا كبرنا خليها تلعب
بدر : قصه جديده ايه علي راهنها على قصه قديمه و شخصيه قديمه يعني حد منا
حماده : (بص لي علي بغضب )
علي : احنا أصحاب الشعبيه الكبيره يعني لو عطسنا ها نجيب رتش
حماده : رتش ايوه بس متعه الناس لا عيب البعبع يلعب بكرت قديم و محروق
مازن : طيب تعاله نبتكر حاجه جديده
نوح : حلو ده حد عنده افكار
علي : انا عندي شوفه يا جدعان
القصه تبدأ
الصعيد يوم مشمس و شاب شغال في الغيط فقير و لبسه مهترء و بالي شغال يحرت في ارض ابوه قيراط صغير خالص وسط افدنه الباشوات حوليه بيضرب بفاسه في الارض يسمع صوت حاجه يحفر يطلعها تطلع تمثال اثري
بره القصه
مازن : يا عم الحج بقي هيا كلها اثار متمشيش معاك مخدرات مثلا
علي : مبحبش المخدرات
مازن : ياعم تعاله على نفسك
علي : طيب سمعنا انتا يا ابو العريف
مازن : طيب القصه من عندي
القصه تبدأ
شاب عنده محل مشروبات سخنه في يوم ممطر يدخل عليه شخص لبسه شيك بدله محترمه بس مبهدله من المطره مصاب بثلاث طلقات يسقط على الارضيه يقرب منه الشاب و الراجل يقوله ابني سامحني اني بعدتك عني الموت قرر ياخدني النهارده في اليوم اللي فكرت ارجعك لي حضني تاني
يموت الشخص ده و الشاب يفتح الشنطه يلقي فيها تماثيل اثار
بره القصه
علي : لا يا راجل معرفتاكش انا كده
مازن : دي اشيك ابوه هو اللي تاجر اثار مش هو
علي : مش شبه حكايتي مثلا يعني اصل محمد الصمدي مكنش تاجر سبح
مازن : لالا غيرها اسمع مني مختلفه
نوح : طيب تسمعه كلمتي
مازن و علي : نسمع
نوح : القصه رعب
مازن: حلو ده
نوح : شوفه يا جماعه
القصه تبدأ
شاب ابوه متوفي و امه كمان ملهوش في حياته غير جده الراجل تاجر العطاره اب عن جد تاجر عطاره كبير من بعد موت ابنه اللي هو ابو الشاب بيعتزل الناس و يسلم التجاره لي ابنه التاني بطلنا معتمد في دخله على فلوس ابوه اللي توفه و سابها ليه و معتزل عيله ابوه كلها يقوم الجد يموت و يكتب بيته بأسم حفيده و بيته بس يقوم الحفيد علشان يروح البيت ده يفضيه جيله مشتري في البيت اللي مساحته خرافيه و في موقع حيوي روح هناك و يبدأ بالتفتيش في اغراض جده يقع تحت ايده كتاب جلدته من جلد البشر و ورقه قديم و بالي و اسمه كتاب العزيف
بره القصه
حماده : ولاا اقفل السيره دي مش عايز اتلبس تاني كفايه عليا حراس المدينه
نوح : طيب اعملك ايه طيب بدر عندك فكره
بدر : عندي فكره بس تسمعه
نوح : قول
بدر : نفس الشاب اللي اتكلم عليه علي قطعه الارض اللي على مساحه قيراط تدخل كردون مباني الشاب فقير مش ها يقدر على تكاليف البناء لا يملك إلا دماغه يقوم ينزل القاهره و يروح لي شركه مقاولات كبيره يدخله معه شركاء يبنه على أرضه و يقبل بنسبه قليله ثلث ليه و ثلثين ليهم بنصيبه تبدأ امبراطوريه تاجر اراضي و عقارات
حماده : (قاعد حاطت ايده على دماغه )يابني انتا و هو يعني لزم كل قصه منكم تكون مرتبطه بحاجه تخصكم خلاص يا جماعه انته كرت و اتحرق الناس عرفتهم و شافتهم و تخيلتكم انا لو هنافس بجد هنافس بفكره جديده
نوح : حماده انتا معندكش افكار جديده دلوقتي احنا محتاجين فكره جديده و علشان تطلع بفكره جديده بسرعه افتكر ان انا و انتا عرفين كويس لزم تستعين بمين
حماده : عارف
علي : و ده مش سهل تتعامل معه وله تحجمه بسهوله
بدر : غير كده لما بيخرج عن السيطره بيلوش في الكل
مازن : انا بخاف منه
حماده : (جنبه كوتشينا مجمعه بص ليها شويه و مد ايده ليها بحزر حط ايده على اول كرت و فكر مره و اتنين قبل ما يسحبه و سحبه بص ليه ببطيء و بيدعي انة يكون شايف غلط و لكن لا دي الحقيقه كانت ورقه الجوكر ) انا هلعب بالجوكر
الكل امتعض و خاف في نفس الوقت
نوح : حماده
حماده : اقوي اسلحتنا
قام حماده و اتجه لي كنبه عليها شخص مربوط بقميص مستشفي المجانين
الجوكر : حماده حماده فكني انتا محتاجلي
حماده : كل مفكك ادخل في اكتئاب و مش عارف برجع ليك دايما
الجوكر : انا وشك التاني محتاجلي
حماده : مش عارف بحتاج ليك على ايه يمكن بتجيب افكار كويسه وله انا حبيت جلد الذات و جنونك يمكن انا المجنون و انتا العاقل
الجوكر : انا مش مجنون انا بس مش مفهوم فكني و انا ها فهمك
حماده : ماشي بس تلعب بأدب
الجوكر : هلعب بأدب حاضر
قرب حماده من رباط القميص و حاله و معه اتحرر الجوكر المجنون
الجوكر : شكرا يا حماده
حماده : مش عايز اندم على فعلتي ها تلعب نلعب بشكل جماعي
الجوكر : حاضر يا حماده حاضر
حماده : ايه فكرتك
الجوكر : السفاح
حماده : ممتاز و ايه اول خطواتك
الجوكر : اول خطواتي بسيطه خالص يا حماده خالص نامه
قالها الجوكر و نام الجميع هو صاحب اليد العليا طالما هو حر الكل قدامه ضعيف
الجوكر : (بص ليك يا عزيزي )ايه ده عزيزي عامل ايه انتا كويس واحشني معلش يا عزيزي مش هقدر استقبلك كده ثواني اغير هدومي و ارجعلك ثواني بس ده انتا منورنا
دخل غير هدومه لبس بدله عليها اللوان مختلفه غير متناسقه و في ايده صينيه عليها كبايتين قهوه
الجوكر : اتفضل يا عزيزي اتفضل شويه قهوه مش من مقامك بس اهو التحويجه الوحيده اللي بيعملها الفاشل ده يله ارزاق ايه بتقول ايه عايزني اكتب عنهم مين دول لا طبعا يا عزيزي دول اشباه قصص ..... لا شوف بما اني حر ها تتفرج على افكاري اصل كنت بديهم الافكار و ادخل انام اللقيهم لعبه بديلهم و بهدله الدنيا بس ها تتفرج دوله ..... اولع لا يا حبيبي مش بدخن اصلي مش عبيط اسيب نفسي تحت رحمه السجاير ولع انتا و اشرب قهوتك او شايك هلب يور سلف اتفضل و اقعد علشان احكيلك الحكايه
تبدأ القصه
شوف يا عزيزي القصه دي في إيطار زمني سنة ٢٠١٥ اخر يوم في ٢٠١٤ و اول يوم في ٢٠١٥
تبدأ الحكايه لما يوصل بلاغ لي الشرطه عن وجود جثه إمرأه مجهوله مرميه في صفيحه زباله تتحرك قوه من الشرطه لي عمل كردون امني حول المكان و يلحقهم بسياره جب مديل السنه المقدم هيثم عرابي ضابط المباحث الشاب لي يصل اللي موقع الجريمه و ينزل من عربيته وسط المطر و يدخل جوه الكردون و يستقبله الامين حسن
انا : اكتشفته الجثه ازي
حسن : شويه شباب كانه قاعدين في عربيتهم مروقين دماغهم واحد منهم نزل يفك حصره وره الصندوق لقي ددمم قامه بلغه
انا : هما دول (شاورت على اربع شباب و عربيه مرسيدس مديل السنه لسه جديده )
حسن : ايوه
انا : طيب سحبت البطايق منهم شكلهم ولاد ناس
حسن : حصل و دي البطايق (ادها ليا )
انا : (بصيت في البطايق و فعلاً اللي حسبته لقيته ولاد ناس من عائلات تجار ) دول مش ولاد ناس دول ولاد اكابر
حسن : العمل ايه دلوقتي
انا : الضابط يحي فين
حسن : بيعاين مع النيابه
انا : طيب النيابه امرت بأيه مع الشباب
حسن : نتحفظ عليهم بس حضرتك عارف يحي بيه هما قاله يستنه حضرتك
انا : امممم طيب تعاله
روحنا لي الاربع شباب
انا : مساء يا شباب سنه سعيده عليكم طبعا انته شباب صغير اكبر واحد فيكم عنده ٢٠ سنه و موقف زي ده صعب عليكم بس مين اللي اكتشف الجثه
شاب : عمار ( و شاور )
انا : (بصيت لي عمار و طلعت بطاقته الواد صغير حسبه ١٧ سنه و بس كده ابن الحج جابر اكبر تاجر سيارات في مصر ) طيب شوفه احنا محتاجين انكم تيجه معانا القسم
شاب٢ : ازي مينفعش بابا لو عرف اني دخلت قسم ها يقتلني
انا : اسمك ايه
شاب٢ : ياسر أبو اليزيد
انا : (بصيت في بطاقته ابن ثابت ابو اليزيد رأيس محكمه جنائية عنده ١٨ سنه ) طيب يا ياسر لزم تفهم ان دي مش حاجه سهله خالص الموضوع كبير انته دلوقتي مشتبه فيكم لي قضيه القتل شوفه الموضوع بسيط ها تيجه معانا و يقدر اهلكم يبعته محامي واحد عنكم
شاب٤ : قسم مين انتا متعرفش انا ابقي ابن مين
انا : (طلعت بطاقته من صورته و ده المشكله سامي ابو السعد ابوه يبقي راغب ابو السعد صاحب شريكات مقاولات كبيره و متعهد مقاولات حكومي ليه شغل كبير و ده اكبرهم سن عنده ٢٠ سنه و شكله هو اللي ممشيهم ) و ادينا عرفنا انتا مين و بعدين
سامي : و بعدين احنا ها نروح احنا معملناش حاجه اصلا علشان تتحفظه علينا وله نقف كده في الشارع احنا ولاد ناس
انا : عارف يا حبيبي علشان كده بقولك لزم تيجي و بأدب و احترام
سامي : غصب عنك لزم تعاملنا بأدب و احترام
انا : اه طيب امين حسن ركبهم البوكس لو رفضه اجبرهم بسرعه
سبتهم و روحت لي الجثه و حوليها النيابه و الضابط يحي
انا : مساء الخير
يحي : مساء النور يا هيثم بيه
انا : (كلمت النيابه) تمام يا فندم اتحفظنا على المشتبه فيهم
وكيل النيابة : تمام يا هيثم بيه تابعه التحقيقات بنفسكم عايز اعرف مين الست دي في اسرع وقت الشباب اللي اتاخدت دي ها تعملنا مشاكل كتير
انا : (ركزت في الجثه )
وكيل النيابة : في حاجه يا هيثم بية
انا : في حاجه غريبه الخدين مقطوعين بمشرط و متخيطين مع الفم تاني العيون كمان مخيطنها و الودان مقطوعه دي مش جريمه قتل عاديه
وكيل النيابه : عندك حق هيا شكلها مش عاديه صوابع الايد و صوابع الرجل عليهم خياطه شكله تمثيل مش قتل عادي
انا : تمام يا فندم ها نتابع الموضوع بنفسنا
وكيل النيابه : (شاور لي بتاع الاسعاف ) ها شد على الطب الشرعي يسرع شويه في الكشف و التقرير
شاله الجثه و انا و يحي رجعنا العربيه جري من المطر اللي اشتد و اتحركنا لي مديريه الامن النهارده مفيش مرواح شكلها
وصلت مكتبي في المديريه و دخلت جوه قفلت على نفسي و طلعت شنطه خلعت هدومي كلها و طلعت من الشنطه غيار و لبس و فوطه نشفت نفسي كويس و لبست هدومي نضفت الكوتشي بتاعي و لبسته طلبت حاجه سخنه من الكافتيريا و طلبت منهم يدخله الشاب اللي اسمه عمار اصغر واحد فيهم و حلقه ضعف
دخله عمار و قعد على الكرسي و الواد مصدوم جدا
انا : عمار انتا كويس
عمار : (مفيش رد )
انا : طيب اطلبتك حاجه سخنه تشربها
عمار : (برده مش بيرد )
انا : (قومت قعدت قدامه على الكتب )شوف يا عمار انتا شاب محترم و لسه سنك صغير عارف ان صدمه موقف زي ده صعبه عليك و مش ها تعرف تتعداها بسهوله عارف بس لزم تبقي راجل
عمار : (لسه ساكت )
انا : انتا تعرف الضحيه
هنا عمار انهار و بدأ يبكي بالدموع
انا : بس اهدا اهدا لمون سخن يا عسكري بسرعه
عسكري : تمام يا فندم
انا : اهدا و قولي تعرفها منين
عمار : ( و هو منهار ) مس اماني مدرسه عندنا دي دي دي ست كويسه جدا و طيبه جدا ازي ازي حد ممكن يعمل فيها كده و ليه
انا : بس اهدا كويس انتا كده قصرت علينا الطريق واحده واحده مس اماني ساكنه فين وله متجوزه عندها اولاد
عمار : مس اماني متجوزه
انا : طيب محل سكنها
عمار : معرفهوش
انا : طيب انتا في مدرسه ايه
عمار : المدرسه الاسبانيه
انا : تمام يا عمار يا عسكري
عسكري : تمام يا فندم
انا : خد عمار رجعه لي اصحابه و خليهم في الاستراحه
عسكري : تمام يا فندم
كتبت اسم الضحيه و اسم المدرسه و بعت بيها إشاره لي النيابه علشان تصدر امر لي المدرسه تكشف عن بياناتها
و انا قعدت اخد اقوال الشباب دول اللي كان باين عليهم السكر اخدت الاقوال و ساعتين و شرف المديريه كتيبه محامين و طبعا الشباب الاربعه خرجه
و انا رجعت مكتبي تاني و بدأت اراجع الاقوال لحد ما نمت مكاني و صحيت تاني يوم على تلفوني بيرن من يحي
انا : يحي باشا
يحي : هيثم حصلني بسرعه على المشرحه
انا : على الصبح كده
يحي : بسرعه
انا : طيب
قومت بالعافيه شربت كبايه مايه و روحت الحمام غسلت وشي و طلعت اخدت عربيتي و روحت على المشرحه دخلت قابلت الدكتور عصام
انا : دكتور اخبارك
عصام : اهلا يا هيثم بيه ايه موعود بالجثث
انا : مباحث يا دكتور
عصام : طيب الجثه وصلت امبارح بليل و كان فيها شغل كتير بدأت من وقتها
يحي : طيب يا دكتور قول لي هيثم شوفت ايه بالظبط
عصام : اولا الجثه دي غريبه توفت من يومين القاتل عارف بيعمل ايه كويس و جراح ممتاز جدا اولا العيون متشاله هيا و اللسان و الودن و متخيط مكانهم و الفتحات بتعتهم الصوابع مقطوعه
انا : و متخيطه صح
عصام : لا متبدله بصوابع واحده ست تانيه خالص الرحم متشال بعمليه جراحيه حصلت بعد الوفه و فتحه المهبل مقفوله و القلب مش موجود بعمليه جراحيه برده بس في حاجه غريبه
انا : ايه
عصام : الرحم و الصوابع و القلب هما القصه القاتل شايل الرحم بعد الوفه يعني يقدر يشيله بطريقه عشوائيه بس لا ده اتشال بطريقه طبية بحته كائنه مكنش عايز يشوه الجثه كأنها لوحه فانيه الغريب ان الجثه نضيفه زياده عن اللزم يعني مفيش اي اثر لي اي حاجه مفيش اي بصمه دي ان اي مفيش زيرو
انا : اللي عمل كده فاهم بيعمل ايه كويس
عصام : جدا بس الاغرب هيا ورقه محفوظه جوه كيس بلاستك مقاوم لي التأكل محطوط في كيس المراره في العادي احنا مش بنفتح الكيس ده لكن نضافه الجثه المثيره شككتنا يوم في اي ماده مخدره ماده غريبه ها نلقيها جوه بس لقينا ورقه صغيره
انا : ورقه !!!
عصام : رساله مش ورقه (طلع ورقه متصوره ) اتفضل احنا صورنها بس الورقه الاصلية بنحاول نرفع من عليها بصامات و اي دليل اقراء المكتوب
انا : (قريت و كان مكتوب ( هذه الجثه توفت في تاريخ ٢٨ /12 /2014 سوف يتم اكتشاف الجثه في ليله رأس السنه قبال الساعه ١٢ عشر ليلا و يتم الكشف عليها من قبل الطب الشرعي و يصدر تقريرها في بدايه العام الجديد بعد اكتشافها احب ان انوه انها مجرد لعبه مع السيد هيثم عرابي ضابط المباحث الذكي نابغه وزاره الداخليه سياده المقدم من بدايه الساعه الـ٥ يبدأ عد تنازلي لي جثه اخر حاول ان تنقذها سوف اقوم بأرسال الالغاز لكي تحلها و تساعدك على انقاذ الشخص و لكن سوف يكون مبتور الاصابع من هنا تبدأ اللعبه و العد التنازلي ٥ ٤ ٣ ٢ ١ ) قفلت الورقه ) ايه
عصام : شكله تحدي و شكله مش قاتل عادي
يحي : ده سفاح
انا : (مش عارف بفكر في الشخص ده و لكن قطع صوت تفكيري تلفوني لما رن من اخويا رديت ) امير مش هقدر اكلمك دلوقتي
امير : (بصوت مهزوز و خايف ) هيثم هيثم انتا فين ارجع البيت بسرعه في مصيبه
انا : انا جايلك دلوقتي
نزلت جري من المشرحة و اخدت عربيتي و اتحركت لي المقطم بأقصي سرعه وصلت هناك نزلت من العربيه و دخلت سور الفيلا فتحت الباب لقيت امير قاعد في ركن و شكله خايف
انا : في ايه يا امير
امير : (بيشاور على علبه هدايا و ايده بتترعش و عليها ددمم ) ده ده
فتحت علبه الهدايا لقيت فيها
يتبع......
بره الحكايه
الجوكر : هيا دي يا عزيزي بدايه القصه .... ايه يا نهار ازرق نسيت اعرفك بالشخصيات ..... يابا متركزش اوي كده الموضوع بسيط ..... شوف عندك حق الموضوع غريب الشخصيات نفسها غريبه عنك تحس انهم اقتحمه حياتك زي مقولت بس ليه متقولش انك انتا اللي اقتحمت حياتهم انتا اللي دخلت ليهم مش حابب خلاص امشي .....ههههه لا طبعا يا عزيزي مقدرش اطردك دي قصه بطلنا هيثم عرابي ضابط شاطر جدا و سيطه مسمع بدايه القصه هنا عدونا شكله ذكي متمكن فاهم بيعمل ايه كويس و اللعبه شكلها كبيره يله اسيبك تقول رأيك يا عزيزي علشان تشجعني دي اول مره اكتب روايه بوليسية يله باي
عوده حميده ياعمهم 🫡🫡كالعاده انت الاساس👏👏👏👏👏👏👏👏👏
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: حماده فتحي محمود و مجنونة مطرقعة
بداية جميلة جدا .. والاجمل هو الاندماج مع الاحداث وهذا قل لما يحدث مع معظم القصص مؤاخرا .. شوقتنا لباقي الأحداث يا صديقي .

گ أداء تستحق الثناء عليه 💐💐

في انتظار التكملة .................👌
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: حماده فتحي محمود و BASM17 اسطورة القصص
سلسله كمله صعب هيا فكره مجنونه و قولت اجربها
هتبقى سلسله كامله ياعم انت
احنا بنشوفك غير كل فين وفين ومن وقت التاجر اختفيت وكنت مفكرك هتكملها بعد المسابقه وقفلتها ع كدا 😕🤨
 
HDQxzcg.md.png

الفصل الاول
هزلي و تعريف

في احد بيوت مصر بالتحديد الصعيد المصري محافظه المنيا
و في غرفه معيشه بها عدد ليس بقليل من الشباب
يجلس شاب في ركن بعيد عن اخوته يتصفح احد المنتديات الشهيره (نسوانجي ) فهو متعلق به و لقد كان بدايه انطلاقه لي يدخل عليه فتاه مستفزه تبدأ بلعب على غروره لكي يقع في الفخ و اسم الشاب علي الصمدي
علي : احا يا جدعان اللحقوني
يتدخل اخيه بدر السلامي
بدر : في ايه
علي : مصيبه
بدر : مصيبه ايه انطق اتنسينا
علي : لالا مش كده هو احنا نتنسي حتي انتا
بدر : طيب في ايه
علي : في بنت اسمها دندوش على منتدي نسوانجي
بدر : ملها دي
علي : استفزتني يا جدع و دخلت معاها في منافسه على المنتدى لي القصص
بدر : يا نهار اسود ليلتك سوده ولاا يا مازن
يناده لي اخيهم الاوسط مازن الخديوي
مازن : ايه يا رجاله و ليله سوده ليه بقي
بدر : البية دخل في منافسه كتابيه مع كاتبه على المنتدي في مسابقه
مازن : ليله اهلك سوده
بدر : لا وطي صوتك اخوك الكبير لو سمع الخبر ها ينفضه
علي : و انا مالي الاكونت ده مشترك بنا احنا الاربعه ها تلبسه معايا
مازن : لا يا غالي مش ها شيل شيلة مش شيلتي كفايه عليا
علي : لا بقولكم ايه ده اللي عندي مش هلبس لوحدي ده لسه لما يعرف ها ينفخني انا كمان
يخرج من احد الغرف شاب طويل القامه زو ملامح مختلطه بين الاوروبية و المصريه و ماسك في ايده كاس من الخمر و الايد التانيه تلفون و اسم الشخص نوح الدهبي
نوح : انتا يا حيوان ياللي اسمك مازن
مازن : و انا مالي
نوح : حركات العيال دي متطلعش غير منك انا شوفت الاعلان دلوقتي
مازن : و حيات عيالي معملت حاجه
علي : بلاش كذب ولد احترم نفسك
بدر : ايوه اتأدب
مازن : ايه الهبل ده مش انا يا نوح ده علي
نوح : و حركات العيال دي تطلع من علي برده علي عاقل و كبير
علي : ايوه قوله الولد المتصابي ده
مازن : ايه متصابي دي قديمه شويه
علي : معرفش سمعتها في فيلم رد قلبي
نوح : يا علي انا لسه بشكر فيك
علي : اه اسف لزم نشوف حل لي الموضوع ده لو شاف الاعلان ها يزعلنا
بدر : خلاص نشتغل من وره
نوح : ازي
بدر : كمل قصتي و اكتب انتا تاني عادي
علي : او قصتي
نوح : لالا قصه بدر منتهيه و انتا يا علي كفايه عليك اوي كده ده جت فتره على المنتدى مفيش قصه مفهاش علي الصمدي يا جدع ده احنا زهقنا منك اذا كان انا زهقت
علي : (بص لي مازن )
بدر : (بص لي مازن )
مازن : لا يا عسل مكنش يتعز مش ناوي ارجع لي بنت الخديوي ابدا دي وليه مفتريه ياعم و القراء ها يموته و يعرفه ايه اللي عملته اذا كنت قتلتها وله لا و بعدين لو فتحت عندي لزم الناس تعرف اذا كان علي الصمدي عايش وله لا ها تفتح على نفسك فتحه
بدر : مش فاضل غيرك يا نوح
نوح : ازي انا شخصيه كاتب مليش قصه وله شخصيه و بعدين اللعبه اتلعبت مره تتبلع مرتين تعدي ثلاثه تبوخ
مازن : خلاص نعتذر
نوح : مينفعش الحساب موقفش إشعارات البت دي فضحتنا بسببك
مازن : ياعم قولت مش انا
اتفتح باب الشقه و دخل منه شخص كلهم ارتعبه منه في ايده كيس فيه طعميه و كف ايده فيه عيش بلدي و الايد التانيه فيها ربطتين جرجير
شخص : صباح الخير يا شباب انا جبت عيش و فطار و الجرجير لي نوح اهو البتنجان لي علي و بدر مازن جبتلك ببسي عليك عشره جنيه
مازن : (صامت و خايف )
شخص : مالك يلاا انتا و هو ساكتين ليه .... اههه هبتته ايه اتخانقته مع الجيران علي ضربت ابن الجيران و ابوه تاني قصدي عاشر
علي : محصلش ده وقع على السلم اتكعبل و دماغه اتفتحت دراعه اتكسر و عينه ورمت على وشه شويه كدمات هو و ابنه
شخص : يا جدع كل ده من وقعه سلم و هو و ابنه
علي : مهو وقع و ابنه نزل يلحقه اتكعبل قضاء و قدر
شخص : يا واد يا مؤمن و ايه سبب بقى (بصيت لي نوح ) تاني
نوح : ايه
شخص : تاني يا ذكي انتا مش بتحرم ياض عكست بنت الراجل تاني
نوح : لا المره دي امها هههه
علي : ههههه بس بطل
نوح : ايوه
شخص : يابني انتا و هوا
بدر : يا حماده اهدا شويه
حماده : اهدا ايه كل يومين مشاكل مع الجيران
مازن : هو في مشكله كده
طلع التلفون وره حماده كل حاجه و هنا دارت المعركه
بعد المعركه تربيزه النقاش و الحوار بالعقل قعده عليها كلهم بس علي وشه وارم
علي : اشمعنا انا اللي اضربت
حماده : (ولع سجار و متعصب ) علشان الحركه دي متطلعش غير منك انتا و بس
مازن : شوفت يا نوح شوفت
علي : عرفت منين
حماده : ياض ده انتا فكرتي يعني حفظك صم
بدر : طيب و بعدين الحل ايه
حماده : ها نعتذر و خلاص مش عايز صداع
نوح : لا استنا شوف البت دي كاتبه ايه في الاعلان
حماده : (قرا الاعلان و وقف ) قاعده زهقانه تتسلاا على حماده فتحي احا ولاا انتا و هوا انا هنزل بقصه جديده
علي : ايوه بقي يا كبرنا خليها تلعب
بدر : قصه جديده ايه علي راهنها على قصه قديمه و شخصيه قديمه يعني حد منا
حماده : (بص لي علي بغضب )
علي : احنا أصحاب الشعبيه الكبيره يعني لو عطسنا ها نجيب رتش
حماده : رتش ايوه بس متعه الناس لا عيب البعبع يلعب بكرت قديم و محروق
مازن : طيب تعاله نبتكر حاجه جديده
نوح : حلو ده حد عنده افكار
علي : انا عندي شوفه يا جدعان
القصه تبدأ
الصعيد يوم مشمس و شاب شغال في الغيط فقير و لبسه مهترء و بالي شغال يحرت في ارض ابوه قيراط صغير خالص وسط افدنه الباشوات حوليه بيضرب بفاسه في الارض يسمع صوت حاجه يحفر يطلعها تطلع تمثال اثري
بره القصه
مازن : يا عم الحج بقي هيا كلها اثار متمشيش معاك مخدرات مثلا
علي : مبحبش المخدرات
مازن : ياعم تعاله على نفسك
علي : طيب سمعنا انتا يا ابو العريف
مازن : طيب القصه من عندي
القصه تبدأ
شاب عنده محل مشروبات سخنه في يوم ممطر يدخل عليه شخص لبسه شيك بدله محترمه بس مبهدله من المطره مصاب بثلاث طلقات يسقط على الارضيه يقرب منه الشاب و الراجل يقوله ابني سامحني اني بعدتك عني الموت قرر ياخدني النهارده في اليوم اللي فكرت ارجعك لي حضني تاني
يموت الشخص ده و الشاب يفتح الشنطه يلقي فيها تماثيل اثار
بره القصه
علي : لا يا راجل معرفتاكش انا كده
مازن : دي اشيك ابوه هو اللي تاجر اثار مش هو
علي : مش شبه حكايتي مثلا يعني اصل محمد الصمدي مكنش تاجر سبح
مازن : لالا غيرها اسمع مني مختلفه
نوح : طيب تسمعه كلمتي
مازن و علي : نسمع
نوح : القصه رعب
مازن: حلو ده
نوح : شوفه يا جماعه
القصه تبدأ
شاب ابوه متوفي و امه كمان ملهوش في حياته غير جده الراجل تاجر العطاره اب عن جد تاجر عطاره كبير من بعد موت ابنه اللي هو ابو الشاب بيعتزل الناس و يسلم التجاره لي ابنه التاني بطلنا معتمد في دخله على فلوس ابوه اللي توفه و سابها ليه و معتزل عيله ابوه كلها يقوم الجد يموت و يكتب بيته بأسم حفيده و بيته بس يقوم الحفيد علشان يروح البيت ده يفضيه جيله مشتري في البيت اللي مساحته خرافيه و في موقع حيوي روح هناك و يبدأ بالتفتيش في اغراض جده يقع تحت ايده كتاب جلدته من جلد البشر و ورقه قديم و بالي و اسمه كتاب العزيف
بره القصه
حماده : ولاا اقفل السيره دي مش عايز اتلبس تاني كفايه عليا حراس المدينه
نوح : طيب اعملك ايه طيب بدر عندك فكره
بدر : عندي فكره بس تسمعه
نوح : قول
بدر : نفس الشاب اللي اتكلم عليه علي قطعه الارض اللي على مساحه قيراط تدخل كردون مباني الشاب فقير مش ها يقدر على تكاليف البناء لا يملك إلا دماغه يقوم ينزل القاهره و يروح لي شركه مقاولات كبيره يدخله معه شركاء يبنه على أرضه و يقبل بنسبه قليله ثلث ليه و ثلثين ليهم بنصيبه تبدأ امبراطوريه تاجر اراضي و عقارات
حماده : (قاعد حاطت ايده على دماغه )يابني انتا و هو يعني لزم كل قصه منكم تكون مرتبطه بحاجه تخصكم خلاص يا جماعه انته كرت و اتحرق الناس عرفتهم و شافتهم و تخيلتكم انا لو هنافس بجد هنافس بفكره جديده
نوح : حماده انتا معندكش افكار جديده دلوقتي احنا محتاجين فكره جديده و علشان تطلع بفكره جديده بسرعه افتكر ان انا و انتا عرفين كويس لزم تستعين بمين
حماده : عارف
علي : و ده مش سهل تتعامل معه وله تحجمه بسهوله
بدر : غير كده لما بيخرج عن السيطره بيلوش في الكل
مازن : انا بخاف منه
حماده : (جنبه كوتشينا مجمعه بص ليها شويه و مد ايده ليها بحزر حط ايده على اول كرت و فكر مره و اتنين قبل ما يسحبه و سحبه بص ليه ببطيء و بيدعي انة يكون شايف غلط و لكن لا دي الحقيقه كانت ورقه الجوكر ) انا هلعب بالجوكر
الكل امتعض و خاف في نفس الوقت
نوح : حماده
حماده : اقوي اسلحتنا
قام حماده و اتجه لي كنبه عليها شخص مربوط بقميص مستشفي المجانين
الجوكر : حماده حماده فكني انتا محتاجلي
حماده : كل مفكك ادخل في اكتئاب و مش عارف برجع ليك دايما
الجوكر : انا وشك التاني محتاجلي
حماده : مش عارف بحتاج ليك على ايه يمكن بتجيب افكار كويسه وله انا حبيت جلد الذات و جنونك يمكن انا المجنون و انتا العاقل
الجوكر : انا مش مجنون انا بس مش مفهوم فكني و انا ها فهمك
حماده : ماشي بس تلعب بأدب
الجوكر : هلعب بأدب حاضر
قرب حماده من رباط القميص و حاله و معه اتحرر الجوكر المجنون
الجوكر : شكرا يا حماده
حماده : مش عايز اندم على فعلتي ها تلعب نلعب بشكل جماعي
الجوكر : حاضر يا حماده حاضر
حماده : ايه فكرتك
الجوكر : السفاح
حماده : ممتاز و ايه اول خطواتك
الجوكر : اول خطواتي بسيطه خالص يا حماده خالص نامه
قالها الجوكر و نام الجميع هو صاحب اليد العليا طالما هو حر الكل قدامه ضعيف
الجوكر : (بص ليك يا عزيزي )ايه ده عزيزي عامل ايه انتا كويس واحشني معلش يا عزيزي مش هقدر استقبلك كده ثواني اغير هدومي و ارجعلك ثواني بس ده انتا منورنا
دخل غير هدومه لبس بدله عليها اللوان مختلفه غير متناسقه و في ايده صينيه عليها كبايتين قهوه
الجوكر : اتفضل يا عزيزي اتفضل شويه قهوه مش من مقامك بس اهو التحويجه الوحيده اللي بيعملها الفاشل ده يله ارزاق ايه بتقول ايه عايزني اكتب عنهم مين دول لا طبعا يا عزيزي دول اشباه قصص ..... لا شوف بما اني حر ها تتفرج على افكاري اصل كنت بديهم الافكار و ادخل انام اللقيهم لعبه بديلهم و بهدله الدنيا بس ها تتفرج دوله ..... اولع لا يا حبيبي مش بدخن اصلي مش عبيط اسيب نفسي تحت رحمه السجاير ولع انتا و اشرب قهوتك او شايك هلب يور سلف اتفضل و اقعد علشان احكيلك الحكايه
تبدأ القصه
شوف يا عزيزي القصه دي في إيطار زمني سنة ٢٠١٥ اخر يوم في ٢٠١٤ و اول يوم في ٢٠١٥
تبدأ الحكايه لما يوصل بلاغ لي الشرطه عن وجود جثه إمرأه مجهوله مرميه في صفيحه زباله تتحرك قوه من الشرطه لي عمل كردون امني حول المكان و يلحقهم بسياره جب مديل السنه المقدم هيثم عرابي ضابط المباحث الشاب لي يصل اللي موقع الجريمه و ينزل من عربيته وسط المطر و يدخل جوه الكردون و يستقبله الامين حسن
انا : اكتشفته الجثه ازي
حسن : شويه شباب كانه قاعدين في عربيتهم مروقين دماغهم واحد منهم نزل يفك حصره وره الصندوق لقي ددمم قامه بلغه
انا : هما دول (شاورت على اربع شباب و عربيه مرسيدس مديل السنه لسه جديده )
حسن : ايوه
انا : طيب سحبت البطايق منهم شكلهم ولاد ناس
حسن : حصل و دي البطايق (ادها ليا )
انا : (بصيت في البطايق و فعلاً اللي حسبته لقيته ولاد ناس من عائلات تجار ) دول مش ولاد ناس دول ولاد اكابر
حسن : العمل ايه دلوقتي
انا : الضابط يحي فين
حسن : بيعاين مع النيابه
انا : طيب النيابه امرت بأيه مع الشباب
حسن : نتحفظ عليهم بس حضرتك عارف يحي بيه هما قاله يستنه حضرتك
انا : امممم طيب تعاله
روحنا لي الاربع شباب
انا : مساء يا شباب سنه سعيده عليكم طبعا انته شباب صغير اكبر واحد فيكم عنده ٢٠ سنه و موقف زي ده صعب عليكم بس مين اللي اكتشف الجثه
شاب : عمار ( و شاور )
انا : (بصيت لي عمار و طلعت بطاقته الواد صغير حسبه ١٧ سنه و بس كده ابن الحج جابر اكبر تاجر سيارات في مصر ) طيب شوفه احنا محتاجين انكم تيجه معانا القسم
شاب٢ : ازي مينفعش بابا لو عرف اني دخلت قسم ها يقتلني
انا : اسمك ايه
شاب٢ : ياسر أبو اليزيد
انا : (بصيت في بطاقته ابن ثابت ابو اليزيد رأيس محكمه جنائية عنده ١٨ سنه ) طيب يا ياسر لزم تفهم ان دي مش حاجه سهله خالص الموضوع كبير انته دلوقتي مشتبه فيكم لي قضيه القتل شوفه الموضوع بسيط ها تيجه معانا و يقدر اهلكم يبعته محامي واحد عنكم
شاب٤ : قسم مين انتا متعرفش انا ابقي ابن مين
انا : (طلعت بطاقته من صورته و ده المشكله سامي ابو السعد ابوه يبقي راغب ابو السعد صاحب شريكات مقاولات كبيره و متعهد مقاولات حكومي ليه شغل كبير و ده اكبرهم سن عنده ٢٠ سنه و شكله هو اللي ممشيهم ) و ادينا عرفنا انتا مين و بعدين
سامي : و بعدين احنا ها نروح احنا معملناش حاجه اصلا علشان تتحفظه علينا وله نقف كده في الشارع احنا ولاد ناس
انا : عارف يا حبيبي علشان كده بقولك لزم تيجي و بأدب و احترام
سامي : غصب عنك لزم تعاملنا بأدب و احترام
انا : اه طيب امين حسن ركبهم البوكس لو رفضه اجبرهم بسرعه
سبتهم و روحت لي الجثه و حوليها النيابه و الضابط يحي
انا : مساء الخير
يحي : مساء النور يا هيثم بيه
انا : (كلمت النيابه) تمام يا فندم اتحفظنا على المشتبه فيهم
وكيل النيابة : تمام يا هيثم بيه تابعه التحقيقات بنفسكم عايز اعرف مين الست دي في اسرع وقت الشباب اللي اتاخدت دي ها تعملنا مشاكل كتير
انا : (ركزت في الجثه )
وكيل النيابة : في حاجه يا هيثم بية
انا : في حاجه غريبه الخدين مقطوعين بمشرط و متخيطين مع الفم تاني العيون كمان مخيطنها و الودان مقطوعه دي مش جريمه قتل عاديه
وكيل النيابه : عندك حق هيا شكلها مش عاديه صوابع الايد و صوابع الرجل عليهم خياطه شكله تمثيل مش قتل عادي
انا : تمام يا فندم ها نتابع الموضوع بنفسنا
وكيل النيابه : (شاور لي بتاع الاسعاف ) ها شد على الطب الشرعي يسرع شويه في الكشف و التقرير
شاله الجثه و انا و يحي رجعنا العربيه جري من المطر اللي اشتد و اتحركنا لي مديريه الامن النهارده مفيش مرواح شكلها
وصلت مكتبي في المديريه و دخلت جوه قفلت على نفسي و طلعت شنطه خلعت هدومي كلها و طلعت من الشنطه غيار و لبس و فوطه نشفت نفسي كويس و لبست هدومي نضفت الكوتشي بتاعي و لبسته طلبت حاجه سخنه من الكافتيريا و طلبت منهم يدخله الشاب اللي اسمه عمار اصغر واحد فيهم و حلقه ضعف
دخله عمار و قعد على الكرسي و الواد مصدوم جدا
انا : عمار انتا كويس
عمار : (مفيش رد )
انا : طيب اطلبتك حاجه سخنه تشربها
عمار : (برده مش بيرد )
انا : (قومت قعدت قدامه على الكتب )شوف يا عمار انتا شاب محترم و لسه سنك صغير عارف ان صدمه موقف زي ده صعبه عليك و مش ها تعرف تتعداها بسهوله عارف بس لزم تبقي راجل
عمار : (لسه ساكت )
انا : انتا تعرف الضحيه
هنا عمار انهار و بدأ يبكي بالدموع
انا : بس اهدا اهدا لمون سخن يا عسكري بسرعه
عسكري : تمام يا فندم
انا : اهدا و قولي تعرفها منين
عمار : ( و هو منهار ) مس اماني مدرسه عندنا دي دي دي ست كويسه جدا و طيبه جدا ازي ازي حد ممكن يعمل فيها كده و ليه
انا : بس اهدا كويس انتا كده قصرت علينا الطريق واحده واحده مس اماني ساكنه فين وله متجوزه عندها اولاد
عمار : مس اماني متجوزه
انا : طيب محل سكنها
عمار : معرفهوش
انا : طيب انتا في مدرسه ايه
عمار : المدرسه الاسبانيه
انا : تمام يا عمار يا عسكري
عسكري : تمام يا فندم
انا : خد عمار رجعه لي اصحابه و خليهم في الاستراحه
عسكري : تمام يا فندم
كتبت اسم الضحيه و اسم المدرسه و بعت بيها إشاره لي النيابه علشان تصدر امر لي المدرسه تكشف عن بياناتها
و انا قعدت اخد اقوال الشباب دول اللي كان باين عليهم السكر اخدت الاقوال و ساعتين و شرف المديريه كتيبه محامين و طبعا الشباب الاربعه خرجه
و انا رجعت مكتبي تاني و بدأت اراجع الاقوال لحد ما نمت مكاني و صحيت تاني يوم على تلفوني بيرن من يحي
انا : يحي باشا
يحي : هيثم حصلني بسرعه على المشرحه
انا : على الصبح كده
يحي : بسرعه
انا : طيب
قومت بالعافيه شربت كبايه مايه و روحت الحمام غسلت وشي و طلعت اخدت عربيتي و روحت على المشرحه دخلت قابلت الدكتور عصام
انا : دكتور اخبارك
عصام : اهلا يا هيثم بيه ايه موعود بالجثث
انا : مباحث يا دكتور
عصام : طيب الجثه وصلت امبارح بليل و كان فيها شغل كتير بدأت من وقتها
يحي : طيب يا دكتور قول لي هيثم شوفت ايه بالظبط
عصام : اولا الجثه دي غريبه توفت من يومين القاتل عارف بيعمل ايه كويس و جراح ممتاز جدا اولا العيون متشاله هيا و اللسان و الودن و متخيط مكانهم و الفتحات بتعتهم الصوابع مقطوعه
انا : و متخيطه صح
عصام : لا متبدله بصوابع واحده ست تانيه خالص الرحم متشال بعمليه جراحيه حصلت بعد الوفه و فتحه المهبل مقفوله و القلب مش موجود بعمليه جراحيه برده بس في حاجه غريبه
انا : ايه
عصام : الرحم و الصوابع و القلب هما القصه القاتل شايل الرحم بعد الوفه يعني يقدر يشيله بطريقه عشوائيه بس لا ده اتشال بطريقه طبية بحته كائنه مكنش عايز يشوه الجثه كأنها لوحه فانيه الغريب ان الجثه نضيفه زياده عن اللزم يعني مفيش اي اثر لي اي حاجه مفيش اي بصمه دي ان اي مفيش زيرو
انا : اللي عمل كده فاهم بيعمل ايه كويس
عصام : جدا بس الاغرب هيا ورقه محفوظه جوه كيس بلاستك مقاوم لي التأكل محطوط في كيس المراره في العادي احنا مش بنفتح الكيس ده لكن نضافه الجثه المثيره شككتنا يوم في اي ماده مخدره ماده غريبه ها نلقيها جوه بس لقينا ورقه صغيره
انا : ورقه !!!
عصام : رساله مش ورقه (طلع ورقه متصوره ) اتفضل احنا صورنها بس الورقه الاصلية بنحاول نرفع من عليها بصامات و اي دليل اقراء المكتوب
انا : (قريت و كان مكتوب ( هذه الجثه توفت في تاريخ ٢٨ /12 /2014 سوف يتم اكتشاف الجثه في ليله رأس السنه قبال الساعه ١٢ عشر ليلا و يتم الكشف عليها من قبل الطب الشرعي و يصدر تقريرها في بدايه العام الجديد بعد اكتشافها احب ان انوه انها مجرد لعبه مع السيد هيثم عرابي ضابط المباحث الذكي نابغه وزاره الداخليه سياده المقدم من بدايه الساعه الـ٥ يبدأ عد تنازلي لي جثه اخر حاول ان تنقذها سوف اقوم بأرسال الالغاز لكي تحلها و تساعدك على انقاذ الشخص و لكن سوف يكون مبتور الاصابع من هنا تبدأ اللعبه و العد التنازلي ٥ ٤ ٣ ٢ ١ ) قفلت الورقه ) ايه
عصام : شكله تحدي و شكله مش قاتل عادي
يحي : ده سفاح
انا : (مش عارف بفكر في الشخص ده و لكن قطع صوت تفكيري تلفوني لما رن من اخويا رديت ) امير مش هقدر اكلمك دلوقتي
امير : (بصوت مهزوز و خايف ) هيثم هيثم انتا فين ارجع البيت بسرعه في مصيبه
انا : انا جايلك دلوقتي
نزلت جري من المشرحة و اخدت عربيتي و اتحركت لي المقطم بأقصي سرعه وصلت هناك نزلت من العربيه و دخلت سور الفيلا فتحت الباب لقيت امير قاعد في ركن و شكله خايف
انا : في ايه يا امير
امير : (بيشاور على علبه هدايا و ايده بتترعش و عليها ددمم ) ده ده
فتحت علبه الهدايا لقيت فيها
يتبع......
بره الحكايه
الجوكر : هيا دي يا عزيزي بدايه القصه .... ايه يا نهار ازرق نسيت اعرفك بالشخصيات ..... يابا متركزش اوي كده الموضوع بسيط ..... شوف عندك حق الموضوع غريب الشخصيات نفسها غريبه عنك تحس انهم اقتحمه حياتك زي مقولت بس ليه متقولش انك انتا اللي اقتحمت حياتهم انتا اللي دخلت ليهم مش حابب خلاص امشي .....ههههه لا طبعا يا عزيزي مقدرش اطردك دي قصه بطلنا هيثم عرابي ضابط شاطر جدا و سيطه مسمع بدايه القصه هنا عدونا شكله ذكي متمكن فاهم بيعمل ايه كويس و اللعبه شكلها كبيره يله اسيبك تقول رأيك يا عزيزي علشان تشجعني دي اول مره اكتب روايه بوليسية يله باي
جميلة جدا وجذابة حاول متتاخرش 🥰🥰
 
  • حبيته
التفاعلات: حماده فتحي محمود
اولا بحيك على رجوعك وانا من الناس اللى دخلت المنتدي عن طريق قصصك انت وعاشق وليل وعاوينت واتمنى لو فيه منتدى بتنزل قصص تانيه فيه لو سمحت يعنى تبعتلى
وبدايه رائعه ودائما فى تقدم
على فكره مبعلقش كتير لكن انت مميزا دائما
حماده فتحى محمود
 
  • حبيته
التفاعلات: حماده فتحي محمود
من دندوشه زعزوعة القصب الى حماده فتحي واخوااته سياتيك الرد فى عقر دارك :cool:
 
  • بيضحكني
التفاعلات: حماده فتحي محمود
مرحب برجوعك ياحماده عودا أحمد
بدايه روعه
امتي الجديد
 
  • حبيته
التفاعلات: حماده فتحي محمود
في البداية ارحب بعودتك للكتابة والمنافسة .
الفكرة والمحتوى غريب عن اسلوب حمادة وحتى نوع الحوار.
لن أتعمق معك بالحوار حول القصة لنترك ذلك للجنة التحكيم لكن استغربت التغير
اتمنى لك النحاح والتوفيق
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: حماده فتحي محمود و BASM17 اسطورة القصص
قبل اى حاجه عوده حميده يا كبير
القصة شكلها كده دمار شامل 🤝🔥🔥🔥
 
  • حبيته
التفاعلات: حماده فتحي محمود
اهلا بيك يا حماده حمدا لله علي سلامتك و علي رجوعك و أرفع إليك القبعه علي جمال قصصك و مهاراتك في سرد القصه الجميله سواء في المنتدي القديم او الجديد و ابارك لك رجوعك و لا هو رجوع في مسابقه القصه وبس و اتمني إليك التوفيق و التقدم
هو رجوع في المسابقه الصراحه
شكرا لي رأيك
 
عوده حميده ي عمي وعم عيالي😂💓💓💓💓💓💓💕💕💕💕💞💞💞💞❤❤❤❤❤
حبيبي يابن اخويا 😂😂
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: the shehab
من دندوشه زعزوعة القصب الى حماده فتحي واخوااته سياتيك الرد فى عقر دارك :cool:
هيا ملها قلبت جد كده ليه انا خايف
 
في البداية ارحب بعودتك للكتابة والمنافسة .
الفكرة والمحتوى غريب عن اسلوب حمادة وحتى نوع الحوار.
لن أتعمق معك بالحوار حول القصة لنترك ذلك للجنة التحكيم لكن استغربت التغير
اتمنى لك النحاح والتوفيق
امنية حياتي اشوفك بره لجنه التحكيم علشان اعرف اخد رأيك 😂😂
 
  • حبيته
التفاعلات: الحالم10

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%