NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

يسطي عظمه بس ايه
الجزء تاني فين

• عجبني
التفاعلات: متهور موت
عاااااالمي بجد شابو ليك
امته الجزء الجديد

• عجبني
التفاعلات: Deep thinking و متهور موت
ايه يابوب طمنا عليك والجزء الجديد امتا

• عجبني
يسطى الجزء الجديد امتى

• عجبني
عاش يا بطل نزل باقي الاجزاء بسرعه

• عجبني
الجديد انهارده ولا ايه

• عجبني
انا بقول تاني المفروض يبقي فيه خصم ع اللي بيكتبو لما يحددو ميعاد ويخلو بينا 😂😂

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Deep thinking، متهور موت و mahmoud258
فين الجديد

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
فيت الجديد يابرو

• عجبني
الجديد

• عجبني
التفاعلات: Deep thinking
امتاا

• عجبني
التفاعلات: Deep thinking
الجديد امتى

• عجبني
➤السابقة

الجزء الاول

بداية السلسلة الجديدة الي مشافش السلسلة الاولى يشوفها لانها ممتعة جدا وهحط اللينك بتاعها هنا

تاني حاجة حابب اقولها هنا انا كاتب قصة صغيرة كدا على ادي متنساش تدخل تشوفها في مسابقة الربيع الوردي اسمها حلم المراهقة وياريت تصوتلي لو عجبتك

وصلنا السلسلة الي فاتت لما جه الليل وانا قاعد بفكر واخطط في الي هيحصل بكرة وفجاة اتخبطت على دماغي عيني غفلت اول لما المهارة اشتغلت لقيت فيه ورقة على وشي وحسيت بحد بيكتفني بس انا مش حااسس بجسمي وبغيب عن الوعي واحدة واحدة عايز اقوم واشوف فيه ايه مش عارف وسحبني الشخص دا بعد لما كتفني لبرا الخندق .

تاني يوم الصبح صحيت لقيت نفسي مربوط بحبل اسود غريب وليه ريحة غريبة

( يساتر ي** . وانت ايه يبني الي عمل فيك كدا )

ابدا اصل انا اتاخدت على خوانه وكان معايا نظام هفا

( هفا اه وماله انا اصلا كنت نايم مفيش حاجة حسيت بيها )

نايم اه فالح بس تبص على بزاز البنات ياحيحان

( لا انا ببص على طيازهم احلى وطرية 🤔 )

خليهم ينفعوك بقا ادينا اتخطفنا وهنموت اهو

( تموت ايه يجدع انت المفروض بقيت قوي ...عايز تموت دي بتاعتك انت بقا )

قوي ايه بس انا الحبل الي انا مربوط بيه دا حاسس انه واخد كل طاقتي ومش عارف اتحرك بسببه

( وريني كدا ... اااااااه هو انا مقولتلكش؟)

اتحفني كمان بمعلوماتك الي ديما متاخرة

( اصل الحبل دا فيه طاقة شيطانية بتتغذي على جميع الطاقات واي حد بيتربط بيها مهما كانت قوته طالما مش هيقدر عنده طاقة تصد امتصاص الحبل هيبقى اكنه انسان عادي وضعيف كمان )

شكرا ع المعلومة يعني انت عارف من الاول بتقول ليه قوي وم قوي عايز افهم ؟

( ههه عشان اغيظك -_-)

يخي دنتا ابضن من شيري نفسها قولي اعمل ايه طيب

( اصبر بقا لما اشوف حل )

هو انا عندي غير اني اصبر ...

وانا كنت بتكلم مع النظام كنت سامع صوت حد بيقرب مني وبيهمس بلغة غريبة وصوته مرعب ، انا طبعا حاسس اني هموت او حد هايكلني جسمي بدا يقشعر من الصوت وبدا جسمي يعرق

في لحظة حسيت بايد بتمسك رقبتي وبترفعني وبترميني على حاجة سخنة ، انا طبعا سماتي قلت جدا بسبب الحبل ومش عارف اعمل اي حاجة وقوة تحملي بقت تقريبا صفر مقدرتش امسك نفسي من الحرارة وصرخت حاولت امسك نفسي بس مقدرتش

،،ااااااااه ارحمني طيب فكني وتعالى راجل لراجل وانا اوريك نفسي ،، وقولت كدا بعد لما الحرارة كانت بتاكل جسمي وطبعا الشخص دا او الكائن دا او بمعني اصح الراجل دا او الوحش مش عارف اقول عليه ايه لانه شال من على عيني القماشة وشوفته
وصف الشخص ﴿ شاب يبدو في الثلاثينات من عمره طويل جدا تقريبا ٣ متر او اكثر بشرته بيضاء شعره اسود ناعم عريض وملئ بالعضلات ردائة عبارة عن بنطال اسود فقط ومن فوق لا يرتدي اي شئ كان يحمل في يده سيف ضخم يبدو انه جلا.....﴾

عندما امسكني ولمسني ظهرت نافذة حالتة ويبدو انني لم اكن اراها بسبب القماشة على عيني واتصدمت حرفيا من كمية المعلومات دي

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : j%*!@#++#-#-#+(#!

المستوى: 396

الفئة: إرمي منبوذ

اللقب: ( المنبوذ الوحيد)

القدرة : ( جلاد سحار ) ( فنون القتال والدفاع )

الدفاع: 100000 الدفاع الجسدي :90000
الدفاع السحري:80000

السحر :الدرجة الثامنة

المانا: 500k ﴿ ٥٠٠ الف يعني ﴾
نقاط الحياة : 1 milion ﴿ مليون ﴾

الكي : المرتبة العاشرة
طاقات اخرى : ( طاقة الين واليانج المرتبة التانية. طاقة التشي المرتبة التانية )

خفة الحركة : 100000 التحمل:150000

احا ايه كمية المعلومات دي كلها !

( ايه عادي يعني هو مش قوي للدرجادي منبهرتش انا )

انا يعم انبهرت انت مش شايف دا قوته لوحدها تقدر تحط على عالمنا كله

( عادي برضو تقدر تبقى اقوى يبني انت عندك قدرة النظام الناس كلها عندها نظام للقدرة انت عندك قدرة للنظام )

وامتى يعني هبقى بالقوة دي اظن بعد مئات السنين طبعا

( لا... سنة او اتنين بالكتير هتكون اقوى من الي قدامك دا )

انت بتهظر صح ... بعيدا ان سنتين كتير جدا بس دا قوي فشخ حتى دا خفي هالته وكمان انا خايف منه امال لو فعلها هيحصلي ايه وغير كدا انا مظنش ان دا ممكن دا مستحيل

( بكرة تشوف 😎😏)

.
.
.
.
.
.
،، #)$+_!"/+:$(--$//(-&&#&$$,, اتكلم الراجل اخيرا بعد لما كان عايز يضبخني تقريبا ولقيته بيشلني وبيحطني على الارض بعيد عن النار ورفع السيف بتاعه في وشي انا اتخضيت اول ماشوفت السيف وقف قدامي معرفش امتى اتحرك ولا السيف دا كان مستخبي فين

بيقول ايها مش فاهم ، يانظام الحقني مفيش اي حاجة تخليني افهمه ؟

( فيه ... مهارة مترجم شوفها في المتجر قسم المهارات )

فتحت المتجر واخيرا لقيت مهارة رخيصة

( مهارة المترجم : وصف المهارة ﴿ تساعد المستخدم على فهم جميع اللغات المختلفة والتحدث بها ﴾

السعر : 500 عملة )

اشتريت المهارة وفعلتها

( تم اكتساب مهارة المترجم السلبية ﴿ يعني دائمة التفعيل ومش محتاجة اي طاقة للاستخدام ﴾ )

،، عرف عن نفسك، وايه الي بتعمله في ارضي ؟،، اتكلم تاني الكائن دا والمرادي فهمته اكنه بيتكلم عربي

،، انا ادهم من مصر كنت في مهمة مع رافقائي جنب بوابة زنزانة وفجاءة البوابة اتحولت من الازرق للاحمر وسحبتني بسرعة واتقفلت وفضلت هنا بدور على الوحوش وبقتلها وبعلي مستوايا وبكسب عملات واشتري بيها اكل عشان اعرف اخرج لو الوقت طول هنا وانت ظهرتلي وخطفتني معرفش ليه ،، خلصت كلامي لقيته استغرب ازاي غريب بيتكلم لغته

،، زنزانة ايه وبوابة ايه اتحولت ازاي يعني م فاهم وايه عملات دي وايه مستوى دا مش فاهم ،، سال هو وتقريبا شديت انتباهه لانه خفض السيف شوية

،، ايه دا متعرفش النظام؟ ،، سالته

،، لا ،، رد هو

،، ولا تعرف حاجة اسمها قدرات ولا مهارات ولا اي حاجة عن دي متعرفش ان فيه دولة اسمها مصر ولا يابان ولا امريكا ولا فرنسا حتى ؟ ،، سالته وانا مندهش

،، لا برضو ،، رد وهو بدات عنيه توسع وبدا يخفي شوية من شدته

حكيتله كل حاجة من اول ماصحيت من نظام ووحوش وما الي ذلك وهو كان بيندهش ساعات وساعات لا

،، فهمت انت جاي من عالم تاني غير عالمنا دا بس العالمين فيهم حاجات مشتركة وهي ظهور الوحوش والبرج وكل عالم نشا فيه طرق مساعدة زي النظام والاكاديمية عندكو انما احنا معندناش الحاجات دي لاننا مش محتاجينها اصلا ،، رد هو في لباقة ووقار

،، صح بس ايه السبب يا استاذ سوهاك ﴿ دا اسمه بعد لما اكتسبت مهارة الترجمه عرفت اقراه﴾ ،،

بعد لما نطقت اسمه بصلي بغضب ورفع سيفه وقال
،، مين قالك اسمي دا انت مين بالظبط ومين الي بعتك ؟،، سال وهو كان خلاص هيقتلني

،، استنى بس منا قولتلك النظام ودي زي شاشة وهمية بتظهر معلومات عن الشخص الي بلمسه او بيلمسني ،، رديت عليه وانا ببلع ريقي من كمية الرعب دا

،، فهمت بس مش عايزك تقول اسمي دا تاني وناديني بالمنبوذ احسن ،، رد هو بعد لما نزل سيفه الجلاد

،، حاضر يا استاذ منبوذ ، ممكن اعرف صح انت ليه منبوذ ؟،، سالت وبصلي هو وغير ملامحه وقال

،، متسالش في الي ميخصكش ،، وقام ولف واداني ضهره ومشي انا ندهت عليه لما لقيته ماشي

،، طب ايه مش هتعرفني اي حاجة طيب في العالم دا انا عريب وانت اصلا كنت هتاكلني لما شوفتني انا مش هعرف اعيش لوحدي لو شوفت ناس زيك تاني هنا ،، قولتله وسكت لما لقيته لف وبصلي

،، ميخصنيش وقولتلك متسالش في الي ميخصكش عايز تخرج او تعيش هنا اتصرف انت واكتشف دا لوحدك ،، رد وكان ماشي بس وقفته لماقولت

،، طب بلاش اعرف اي حاجة بس ممكن تعلمني ازاي بقيت قوي كدا ؟ وازاي بقيت معاك قوى الفنون القتال والدفاع دول وهم من عالمنا ،، سالته ولقيته لف واستغرب من السؤال

،، انت مالك وبعدين قولتلك انت اكتشف دا بنفسك وفنون ايه دي الي من عالمكو ؟ دي طرق للقتال والدفاع انا الي مخترعها ومحدش هنا ولا اظن في اي حته تانية يعرفها غيري ،، رد وانا اندهشت

،، تقصد انك انت سوهاك كاتاك الي انشا فنون القتال ؟ ،، سالته وانا مش مصدق الي شايفة قدامي زي الي لقا كنز

،، اها انا ومتقولش اسمي تاني قولتلك ،، رد بوقار الناس الكبار كدا مع انه لسه شاب وصغير

،، طيب ممكن تعلمني ؟ 😍،، سالت وانا عارف الاجابة

بصلي شوية وكان هيقول لا بس لما شاف جزء من الهالة بتاعتي من الطاقة الاصلية اندهش وقال

،، الطاقة دي مش غريبة عليا ... طاقتك الغريبة دي بتحتوي على جزء من هالة الفنون بتاعتي هل دا بسبب النظام برضو ؟،، سال وهو مندهش

،، اها بس انا مش عارف غير الاساسيات بس ومش محترف فيها بس لو انت يا استاذ منبوذ ساعدتني هكون الاقوى في العالم واعملك اي حاجة انت عايزها ،، رديت عليه وانا تقريبا هموت لو قال لا

،، اي حاجة هطلبها منك هتعملها ؟ ،، سال وهو بيبتسم بخبث

،، اه اي حاج... انت عايز ايه بالظبط؟😂،، رديت عليه

،، ولا حاجة بس عايزك تجيب قرن وحش اسمه ديناطور ،، رد عليا بخبث

،، قصدك ديناصور ؟ ،، سالته

،، لا اسمه ديناطور ... م انت بتقول بتعرف معلومات الي قدامك بسبب النظام انت لما تشوفه هتعرفه وهو موجود في الشمال ،، رد بخبث

،، يعني انا لو جبتلك قرن الديناطور دا هتساعدني وتعلمني كمان الفنون الاتنين وابقى محترف فيهم ؟،، سالت وانا مبهور

،، وهخليك احسن مني كمان فيهم ،، رد بغرور

،،هوا هجيبهالك،، وبصيت في الخريطة لقيت فيه علامات لوحوش باللون الاحمر والمنبوذ كان جنبي لونه احمر برضه تقريبا النظام بيعتبره وحش وفعلا اتحركت ناحيه الوحوش دي ، اول ما قربت من بعيد ظهر اول واحد

( وحش الديناطور
المستوى : 100
مستوى الصعوبة: صعب
نقاط الحياة : 100000)

ينهار ضحك ... انا هقتله ازاي دا انا دمي لوحدة ميجيش نص دمه حتى دمي يدوب ٤٠٠٠٠ بس

جهزت المسدس بدات اتحرك براحة عشان ميحسش بيا ، الديناطور كان مصطاد وحش تاني وعمال ياكل فيه ومديني ضهره فعلت الهالة بتاعتي الطاقة الاصلية وشحنت السلاح بيها بدل الكي او اي طاقة تاني لانها الاقوى عندي

﴿ طااااخ﴾

ضربت طلقة واحدة جت في الحراشف في ضهره بس تقريبا ماثرتش فيه لان مظهرش اي جرح وكان رد فعله غبي اوي لانه لف بسرعة وصاح وضرب رجله في الارض زي الكور اكنه بيحظرني انه هيهجم عليا وفعلا جري عليا انا طبعا كل الي عملته نطيت لشجرة كانت جنبي وهي عدى من تحتي زي الطور طوله كان تقريبا 5 متر او اكتر وكان سريع جدا يستحق فعلا انه يكون في مستوى 100

انا اتثبت على الشجرة وكنت بجهز طلقة تانية بس هو مدانيش فرصة ولف بسرعة كان بيني وبينه كام متر فجاة بقا تحت الشجرة بسرعة خارقة حتى عيني ملاحظتش دا وضرب الشجرة بقرونه خرمها وبدات تضعف وتقع انا كنت جهزت طلقة تاني وضربته بس برضو ولا اي حاجة جت في دماغه ولا اثرت فيه وقعت على الارض بس عشان قدرة تحملي كبيرة شوية قدرت استحمل ظهر فجاة ورايا بسرعة خيالية وصاح انا لمحته بس وهو بيضرب قرنه في ضهري وشوفته وهو بيخترق بطني من قدام الدم بدا يخرج بسرعة وانا صرخت من شدة الالم

( نقاط حياة المستخدم انخفضت للنصف ... نقاط الحياة المتبقية 20000)

الديناطور رفعني وانا حرفيا حاسس اني بموت وبتقسم نصين ونطر جسمي خبط في الشجرة وقعت وانا كنت خرجت من قرنه بس وقعت على الارض مش قادر من الالم اعمل حاجة غير اني اكتم صوتي عشان الوحوش القريبة لو سمعت هتيجي تكمل عليا

( جاري تشغيل معارة الشفاء المطلق ... جاري شفاء جميع الجروح )

وفعلا بدا الجرح يلم والالم يهدا بس الصداع في دماغي لسه موجود من الم المنظر ، بدا الديناطور دا يضرب رجله في الارض تاني وفجاة وصل عندي بخطوة واحدة بس انا قدرت اتجنبها باقصى سرعتي وفعلت هالة طاقتي الاصلية الي ضاعفت سماتي بس برضو بالنسبة للدينا طور ضعيف وكل الي عملته اني اتحركت كام سنتي عشان الضربة متجيش فيا بس جسمه خبطتني واتنطرت خبط في الشجرة الي ورايا

خفيت الهالة بتاعتي وحاولت اكتم نفسي وبدات افكر في خطة والوحش عمال يخبط في اي شجرة تقابلة زي الهايج ، فجاة جتلي فكرة

نظام تعرف تحددلي نقط ضعف الديناطور ؟

( اه طبعا هو انا لسه بادي انا نظام الملك يبني )

خلص انا بموت هنا

( طيب طيب متزوقش ... بص امممممم دا الديناطور من اقوى الوحوش في ايامي انت ايه الي عمل فيك كدا يبني ههه)

بلاش اقولك مين ومتزعلش خلص قول ايه

( ياعم خلاص بعرفك بس انه جامد فشخ وصعب تقتله )

شكرا ع المعلومة انا الي غلطان اني سالتك اصلا

( ياعم خلاص اله .. بص عارف بوقه )

اه اخدت بالي ان ليه بوق ... ماتخلص يعم قول اعمل ايه

( يعم اهدى عشان افتكر .. بص انت تحاول تضرب في بوقة بس هو دا المكان الوحيد الي ممكن ياثر فيه )

وفعلا بدات اشحن المسدس بهالتي من غير ما افعلها عشان الوحش مياخدش باله اني هنا ، اول ماشحنت المسدس خرجت من الشجرة وظهرت ليه اول ماشفني وشاف المسدس اتحرك بسرعة ناحيتي وفلمحة بقا ورايا وعمل نفس الحركة بس انا فعلت هالتي بسرعة واتفاديت برضو الطعنة بس ماعرفتش اتفادى القصور بتاع جسمه فطرت وخبط في الشجرة تاني

( شكلك كدا هتموت ياخويا البقاء * كنت طيب وال )

يعم اقعد انت التاني ودا مبيفتحش بوقه خالص ومفيش فيه اي ثغرة ...

فجاة خطرت في بالي فكرة دخلت المسدس المخزن تاني ووقفت قدام الديناطور المرادي متحركتش

﴿ كررااااك﴾

ضرب قرن الديناطور بطني وانا مسكت نفسي من الالم على الرغم انه شديد بس استحملت

( نقاط حياة المستخدم قلت للنصف )

رماني تاني تحته المرادي وانا ثابت مبتحركش نزل وشه وبدا يشمني دقيقة

( تحذير... المستخدم في خطر الموت )

( انت يامجنون بتعمل ايه هتموت يخربيتك )

انا ساكت ولا برد حتى عليه وثابت ، بعد لما الديناطور فضل يشم شوية اتاكد اني ميت قام بالعني مرة واحدة

( تحذير ... نقاط حياة المستخدم في النقصان انت الان في خطر الموت )

( انت بتنتحر ؟ انت اعمل اي حاجة ياهبل)

﴿ ااااااررررغغغغغغغ﴾

خرجت من زوره بعد لما ضربت ضربه من المسدس فيه من جواه اخترقته من جوا لبرا واكتشفت انه ضعيف جدا من جوا

( تم قتل وحش الديناطور بنجاح )

( بما ان الوحش اعلى منك في المستوى سيتم مكافاتك بضعف المكافات العادية )

( تم اكتساب 100000 نقطة خبرة )

( تم اكتساب 100 نقطة في جميع سماتك+)

( تم رفع مستوى المسدس الاسود للمستوى الثاني )

( تم اكتساب صندوقين من المستوى الخالد )

(تم اكتساب 100000 عمله )

( تم تشغيل مهارة التضخيم *10)

( تم اكتساب 1000000 نقاط خبرة )

( تم اكتساب 1000 نقطة في جميع سماتك )

( تم اكتساب صندوقين من المستوى الفريد الاسمى )

( تم اكتساب 1000000عملة)

يانهار ضحك.... ايه دا كله ياسطا !😳

( ايه مش عاجبك ارجعهم؟)

لا لا بس ترجعهم ايه انا ماصدقت ، تسلم مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه يعني🥰

( عشان تعرف بس اد ايه انا مهم متقدرش تستغنى عني 😎)

حقك .. مقدرش افتح بوقي صراحة

( طبعا ههه 😏... المهم ، بما ان الديناطور بيجيب الجوايز دي كلها متكمل واقتل اكتر منهم )

لا يعم اكمل ايه اهدى شوية انا كنت هموت في المرة الي فاتت ، غير كدا انا حاليا مش محتاج اقتلهم انا حاطط في دماغي خطة احسن من الهم دا انا كنت بضيع

( خطة ايه دي ؟)

اتقل بس ... قولي صح انا معايا كام عملة دلوقتي ؟

( تقريبا 1200000 ليه؟)

دول يجيبو كام مشتق من فنون القتال ؟

( ولا واحد اقل مشتق م اقل من 100 مليون )

حلو ...كدا مفيش قدامي غير طريقة واحدة

( طريقة ايه ؟)

اتقل بس هتعرف بعدين .

بعد لما ارتحت شوية واستعدت كل نقاط حياتي فتحت المخزن وخرجت السيف الي اشتريته اول مادخلت مع المسدس وضربت قرن الديناطور ضربة قطعت القرن بتاعه ودخلت السيف والقرن في المخزن تاني تقريبا القرن كان اد السيف او اكبر منه شوية في الحجم

وانا في طريقي راجع للمكان الي كان فيه المنبوذ قولت افتح الصندوقين الي كسباهم من النظام بعد ماقتلت الديناطور

نظام افتح الصندوقين

( تم فتح صندوق عشوائي من درجة الفريد الاسمى )

( تم اكتساب سيف مجهول الهوية من مستوى الفريد الاسمى )

( تم فتح صندوق من مستوى الفريد الاسمى بنجاح )

( برجاء اختيار بطاقة )

وظهر قدامي تلت بطاقات لونهم شفاف او عديم اللون زي المياه بس انا شايفهم لانهم متحددين بخط من الحواف ، دوست على البطاقة الي في النص نورت بضوء ابيض والاتنين التانين اختفو البطاقة الي اخترتها انتقلت من الشاشة لايدي

( تم اختيار بطاقة الوقت بنجاح )

بطاقة وقت ؟ مش فاهم

( ولا انا ههه)

يعم اخلص اعرض تفاصيلها

( كل الي اعرفه انها بس بتستخدم مرة واحدة بس وليها علاقة بالوقت بس محدش استخدمها وقابلته بعدها تاني قبل كدا كل الي استخدمها قدامي اختفى ومعرفش عنه حاجة )

ايوة يعني دي مفيدة ولا لا؟ انت كدا خوفتني منها

( معرفش مش موجود معلومات عنها اكتر من كدا في ذكائي الاصطناعي 🤔 )

خلاص خلاص فكك هيجي وقت واعرف ايه دي

دخلت البطاقة المخزن وانا ايدي بتترعش وخايف منها وبصيت على السيف الجديد الي لسه ظاهر

( سيف ****: هو سيف مجهول الهوية ومجهول المصدر لا احد يعرف من اين اتى ولا مما صنع لون نصله اسود بسبب المواد التي صنع منها ولون مقبض يده ابيض ايضا مجهول الهوية قابل للترقية مع المستخدم والتطور والدمج ايضا يرجى من المستخدم تسمية السيف الاول له )

سيف اول ايه يعم منا معايا سيف

( اسمع الكلام مش هتندم )

طيب ماشي بس حلوة فكرة انه بيتطور مع المستخدم دا وحلو الساسبنس دا عجبني 🤔

( لا هو فعلا انا اول مرة اشوف الحاجات دي من اول ماتعملت لغابة النهاردة مشوفتش اي معدات زي دول )

اي دا بجد!

بعد شوية وقت وانا بفكر وازاي هسمي السيف دا ولا اعمل ايه

نظام ... اسمي السيف ازاي ؟

( بسيطة هتمسك السيف بايدك وتحركه في الجو وتقول الاسم الي اختارته)

طب اسميه ايه ؟

( انا الي هعرف ؟ سميه اي حاجة سميه بطاطس محروقة)

فكرة برضو تنفع اصله اسود كدا وباهت زي البطاطس المحروقه فعلا😂

فكرت ف اسم فشيخ بس لقيتها مهروشة وملهاش لازمة بقا حركات من دي فقولت اسميه بطاطس بلاك
وفعلا حركته في الجو وقولت اسمه بطاطس بلاك

ترااااخ *

في لحظة لقيت السيف لمع واللون الاسود زاد وبقا غامق ونضيف وبقا اكن شكله جديد تماما وفي لحظة السيف اتحول لخاتم في ايدي

( تم تشكيل عقد بين سيد وخادم

السيد: ادهم

الخادم: بطاطس بلاك )

مسم عظمة اسم بطاطس دا ليه رنة كدا بتمزج.

كدا بقا معايا سيفين ومسدس ادوات للقتال القريب والبعيد مع بعض ... ثانية واحدة كدا

( تم دمج سيف من المستوى الفريد الاسمى مع الخادم بطاطس)

وخرجت السيف الي كنت مشتريه قبل كدا واستدعيت بطاطس ومجرد ماقربتهم من بعض بطاطس المقبض بتاعه اتحول لفم شبه فم الوحش ليه اسنان وفلحظة بلع السيف الي مفروض انه قوي وليه هالة قوية ، شكلي كدا لقيت حاجة تستاهل .

( الخادم بطاطس الان ارتقى في المستوى 12/1)

( تنويه ... انت الان قادر على استخدام القوى الغامضة للسيف بطاطس ودمجها مع هالتك )

بسرعة فعلت الهالة بتاعتي وفكرت اني استعين قوة السيف بس المتاح ليا وخرجت من السيف هالة مرعبة اكبر بكتيييير من للهالة الاصلية للطاقة بتاعتي

﴿ ملحوظة صغيرة ..الهالة الاصلية دي الي هي تفعيل الطاقات كلها الي عندي ودمجهم سوا زي الكي والسحر والمانا ودي بتزيد مع زيادة مستويات الطاقات دي وبتزيد اكتر لما بفتح مسارات للطاقات الجديدة وادمجهم كلهم سوا بحيث اني احصل على اكبر كم من الطاقة بجهد اقل ياريت تكونو فهمتوني 🤔 وللتسهيل وزيادة الاثارة هخلي كل هالة ليها رقم قوة عشان تعرفو قوتها والرقم دا ملهوش اي علاقة بالسمات هو رقم لقوة الهالة الخاصة يعني بعيد تماما عن سمات الشخص هي بتزود من قوة الشخص نفسه وبتضاعفها عشان المستخدم يجاري الي اقوى منه بس... ملحوظة صغيرة فشخ😏﴾

( تم تفعيل اول هالة مدمجة بين الطاقة الاصلية للمستخدم وطاقة بطاطس الغامضة ... سيتم مضاعفة قوتها تدريجيا )

( قوة هالة المستخدم الاصلية : 40000﴿ قوة هالة الكي : 20000. قوة هالة المانا : 20000. ﴾)

( قوة هالة سيف البطاطس بلاك : 60000)

( قوة هالة المستخدم بعد الدمج مع هالة السيف: 100000)

كدا بقت عظمة العظمة 🤩 انا كدا اقدر على شاهي وشيري وشيماء مع السيف دا بس كدا فيه مشكلة ، انا معرفش ازاي استخدمه صح ولا اعرف اي تقنيات للسيف اصلا ممكن احركه بالهالة الاصلية وهالة السيف بس كدا هتعب بدون تقنيات .

فضلت ماشي في طريقي وانا راجع عملت دا كله كان فاضل حوالي خمس دقايق مشي واوصل لمكان المنبوذ الي سبته فيه قولت افتح الصفحة بتاعة النظام عشان اشوف ايه الجديد.

نظام افتح نافذة الحالة

( تم )

____________________________________/

نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)

الاسم : ادهم انس سالم

المستوى: ٤٠. (20000000 / 1000000 exp)

الفئة: انسان (شبه متوسط القوة )

اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية )

القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )

العملات المملوكة :1200000 c

الدفاع: ٤٠٠٠ الدفاع الجسدي :٢٥٠٠
الدفاع السحري:٢٥٠٠

السحر :الدرجة الاولى

المانا:٤٠٠٠٠
نقاط الحياة : ٨٠٠٠٠

الكي : المرتبة الثانية طاقات اخرى :0

خفة الحركة : ٥٥٠٠ التحمل:٥٤٠٠

نقاط غير موزعة : (٥٠٠٠*١٠) نقطة
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي مستوى الفريد الاسمى) ( مهارة سيد الموتى مستوى الفريد الاسمى)

يااااه اي دا كله دا اي العظم... احا ايه دا فين مهارة الآكل يا نظام ؟

( مهارة الآكل بما انك مش محتاجها حاليا فالسيف بطاطس اخدها عشان هتفيده في الدمج والتطور )

كدا اقنعتني يعني مهو كان في الوصف قولت انه قابل للدمج والتطور معني كدا انها مهارة خاصة بيه مش محتاج مهارتي يعني

( لا هو مكنش يملكها ولما لقاك مستخدمتش المهارة ولا مرة استعان بيا وطلب شرط قبول العقد للخدم انه ياخد المهارة دي بما انه خادمك يبقى ليه الحق انه يبص على مهاراتك وسماتك ويستعين اي حاجة فيهم وقت مايحتاج او بمعنى اصح وقت لما انت تحتاجه يبقى اقوى )

ايوة بس انا مقررتش انه ياخدها وغير كدا مستاذنيش

( لا هو انت بما انك وافقت على العقد وافقت على شرطه وكدا كدا انت مش هتحتاجها لانها مشتق من مهارة امبراطور الفوضى )

طيب ماشي طالما انت شايف كدا ... اااه صح المهارات دي انا مش عارف استخدمهم برضو اعمل ايه قولي

( ومش هتعرف تستخدمهم خالص طالما مفتحتش مشتقاتهم كلها او اتعلمتهم من حد متقنهم )

خلاص فهمتك انا كدا نفذت تحدي المنبوذ دا وبما انه قوي في فنون القتال وهيعلمني يبقى كدا هفتح الفنون دي واقدر استخدمها كلها كويس .

فضلت ماشي في طريقي لغاية لما وصلت للمكان الي كان خاطفني فيه المنبوذ وهيطبخني🤔

،، منبوووذ ... يامنبووووذ ... انت ياعم انا خلصت وجبتلك الي انت طالبه،، ناديت علي المنبوذ ولكن مفيش حد بيرد عليا طب ازاي انا سبته هنا كان رايح ينام

احييه ... هو ضحك عليا وفسحني ؟ طب احا

فضلت ادور عليه في الوادي كله ملقتهوش اكنه فص ملح وداب طب اعمل ايه دلوقتي انا عايز اعيط 💔

( تعيط ايه ياض ماتجمد كدا امال انت مش عيل)

مش عيل ايه بس دا سوحني يعم انا اتبعت عادي وانت ولا هنا قال النظام الملك قال دانت محصلتش حتى نظام ويندوز xp القديم كمان

( انا بتشبهني بالقرف دا ؟ تمام اوي طيب انا عارف هو فين بالظبط وممكن اظهر مكانه في الخريطة بس مش هيحصل )

لا لا خلاص انا اسف انا الي xp يعم حقك عليا وبعدين ماله الxp حلو كان بيشغل بيس حلو

* في المكان الي فيه المنبوذ حاليا * ﴿ الي هيحكي دلوقتي المنبوذ ﴾

انا كدا توهته وبعته للوحش الاقوى في الوادي كله مستحيل حتى يعيش وحتى لو عاش مستحيل يجيب قرنه او حتى يقتله المفروض بالوقت دا يكون اتقتل على ايد الديناطور انا بجد جامد فشخ ياااااه 🤔

،، دلوقتي اقدر اركز في الي كنت هعمله ،، قال المنبوذ بصوت عالي

،، هتعمل ايه ها كنت هتعمل ايه يا كابتن ؟،، قولت انا بعد لما شوفته على الخريطة وتتبعته بعد معاناة مع مجادلة النظام

،، احا انت ازاي هنا اصلا ؟ 🙂،، سال المنبوذ

،، عادي روحت وجيت سليم ودا فرن الديناطور الي طلبته،، خرجت القرن من المخزن الي اول ماشافه انصدم

،، دا حقيقي وبجد انت بجد قتلت ديناطور لوحدك؟ ،، سال المنبوذ

،، اها قتلته لوحدي عادي اه كنت هموت فيها بس اهي عدت ،، رديت عليه بفخر

،، دا حقيقي ... امممم طيب انا عند وعدي بس بشرط ،، بخبث

،، شرط ايه تاني مش خلاص كدا ؟ ،، رديت عليه وانا متوتر

،، لا متخافش دي حاجة بسيطة ... انا عايز قرن ملك الديناطور ... اه نسيت حاجة تاني متنساش تقتل كل الديناطور في الوادي ،، رد بخبث وبعدين كمل ،، يلا سلام هقابلك او انت هتعرف انا فين يا ... بتاع النظام ههههههه،، وضحك ضحكة هبلة كدا واختفى من المكان بسرعة

كدا الجزء الاول خلص انا عارف انه صغير شوية بس دا على اد الوقت الي فاضي فيه معلش

حاجة اخيرة احب افكر حضراتكو بقصة حلم المراهقة بتاعتي في مشابقة الربيع الوردي ياريت تخشو تقراوها وتقولو رايكو وتدخلو تصوتولي ... شكرا لوقتكم الثمين سلام يا مستيقظين 😍
ياريت ماتتأخرش يا نجم بالأجزاء

• عجبني
جامد جداً فشخولا
الجديد امتي

• عجبني
التفاعلات: Deep thinking، متهور موت و mahmoud258
شكلوا نسي

• عجبني
قصه رائعه ومميزه

• عجبني