NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال الحاوي والمجهول | السلسلة الاولي | ـ حتي الجزء الرابع 4/1/2023

Neswangy2dem

نسوانجى بريمو
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
عدم الإفصاح
المقدمة:
انا اول مرة اشارك في المنتدي بس كنت متابع من ايام المنتدي القديم ف اتمني ان القصة تعجبكم ولو في اي اخطاء ياريت تنصحوني وبالنسبة للناس الي شايلاه علي كتفها تلف وترجع تاني القصة دي 90 ٪ احداث 10 ٪ جنس اسف علي المقدمة الطويلة دي ويلا نبدأ
الجزء الاول:
صبا مسا خير عليك يا جدع انا اسمي محمد والشهرة الحاوي من محافظة القليوبية السن مش مهم لأن احداث القصة ممتدة مليش اصحاب كتير واغلب الي اعرفهم حاليا معرفة سطحية يعني اصحاب من الكلية او الشغل مش اكتر يعني من الاخر زي ما في ناس هتقول عليا متوحد بس برضه عندي كام واحد اعرفهم عن طريق الشغل واحد منهم وده الاقرب ليا اسمه علاء وده بيدرس شغل برمجة والذي منه وده ليه دور جامد ف القصة احداث القصة بتبتدي ف مكان ما ف القاهرة
انا: اي يا علاء عملت اي في الحوار الي قولتلك عليه
علاء: يبني انت مفكر ان الحوار ده سهل احنا لو الراجل ده عرف اننا بنخور وراه هينكنا
انا: يعم اي الي هيعرفه انت كل المطلوب منك انك تحاول تتعرف علي الراجل ده ونشوف اذا كانت الحاجة فعلا ف المكتب الي ف الجراج ولا لا
علاء: طب لو معرفتش؟
انا: بطل تشاؤم بق و علشان ترتاح هاجي معاك تمام؟
علاء: تمام.... بس انت لحد دلوقتي انت مقولتليش لي ده كله.. ليه عاوز الحاجات دي اوي كده
انا بحزن: انا مش عايزه هو انا عاوز ابنه
علاء: ابنه؟ مش فاهم
انا: مش دلوقتي كلو ف وقتو.... يلا بق علشان نتحرك
في الهرم
واحد قاعد علي البار ومعاه كاس ف ايدو ومعاه واحدة
البنت: يا حبيبي متسيبك بق من الشرب وابعد عن الراجل ده مش انت عرفت تجمع قرشين حلوين نعرف نسافر بيهم؟
الشاب: بقولك اي مش كل شوية هنعيد ونزيد ف الموضوع ده
البنت: يا حازم انا خايفة عليك منه
حازم: بصي بق يا شيرين علشان نقفل الحوار ده انا محتاج لسة فلوس وحتي لو زي منتي بتقولي اني جمعت قرشين حلوين ف اسيبه هو انتي فكرك يعني اني اسيبه كده بالسهولة دي لا انتي كده بتحلمي هو لو عرف بس اني فكرت اسيبه وابعد عنه ف لحظة يقدر يمحيني عن وش الدنيا ف ياريت نقفل بق ام الحوار ده ممكن؟
شيرين: حاضر اهو سكت
ف نفس الوقت
انا: خش يلا يا علاء
علاء: وانت مش داخل معايا؟
انا: انا قولتلك انا جي معاك مش داخل معاك
علاء: احا لا هتخش غصب عنك مش وقت كسم منيكه
انا بضحك: حاضر... ملامح وشي اتغيرت للجد: بالرغم من اني مش عاوز ادخل المكان النجس ده بس ما باليد حيلة
داخل الكباريه: حازم بيرقص و مش شايف قدامه وشيرين بتحاول تسحبوا علشان تروحوا بس مش عارفة
انا: اهو يا علاء شوف **** مسهلها اهو فرصتنا نتدخل بق نخش نساعدها
علاء: انا مش مستريح بس يلا
انا وعلاء داخلين لشيرين
انا: مساء الخير محتاجة اي مساعدة؟
شيىرين: ياريت تساعدوني نطلعو لحد العربية
انا: تمام مفيش مشكلة.... يلا يا ابراهيم
علاء بتعجب: يلا
انا وعلاء بنسند حازم وطالعين ف علاء بيمد ايدو ف جيب حازم بياخد المحفظة وبنوصلهم للعربية
شيرين: متشكره جدا يا شباب
انا: العفو.. ها يا علاء عملت اي
علاء بيطلع المحفظة: عرفت اخد المحفظة بس كنت مرعوب لحد ياخد باله... وفوق كده ليه قولتلي ابراهيم؟!
انا : يسعد دينك يا جدع دلوقتي بق نستنا لبكره وقولتلك ابراهيم لأني مش عايزها تعرف اسامينا
علاء: بالرغم اني مش فاهم حاجة بس ماشي... دلوقتي بق هنعمل اي
انا: لا انا الي هعمل انا دلوقتي ظهرت ف الصورة بالرغم من اني مكنتش عايز كده بس يلا انا دلوقتي هحاول اوصل للعنوان الي ف البطاقة و اروح هناك بعد كده نشوف اي الخطة الجاية
علاء: طب يا عم ما تهكر اي جهاز هناك احسن من ده كلو
انا: يا اذكي اخواتك انا لو عملت كده احتمال كبير اتكشف ف علشان كده مش عايز اخاطر
علاء: طب هتعمل اي دلوقتي؟ هتروح ولا اي؟
انا: ايوة يا سيدي هروح هاخد كلمتين وخلاص
علاء بضحك: هي امك دي مش ناوية تهدي عليك شوية
انا: ولااا بطل بضان... يلا سلام بق
علاء: سلام
ف البيت داخل بتسحب
امي: كنت فين يا صايع ( امي ربة منزل وكفاية كده لأنها ملهاش دور)
انا: اي يا ست الكل الي مصحيكي لدلوقتي؟
امي: صاحية علشان اشوف الصايع فين رد يلا كنت فين
انا: كنت مع ناس صحابي
امي: ناس صحابك ولا حمدي الصايع
انا: يا امي حمدي مش صايع وتقريبا هو الوحيد الي قريب مني ف متقوليش كده عليه ب**** عليكي ممكن؟
امي: محمددد بقولك اي
انا مقاطعا: معلش يا امي سيبيني ادخل انام لأني تعبان.... وسيبتها ودخلت اوضتي خدت غيار ودخلت اخد دش
تاني يوم صحيت علي رنة تليفوني رديت
انا بصوت واطي: مصحيني بدري ليه كده يا خول يا ابن الخول
علاء: بدري اي عرص انا الحق عليا فكرت ف الموضوع الي انت قولتو انك هتروح ع العنوان ف قولت ارن عليك ع الضهر كده
انا: خلاص خلاص صحيت هتشطف وانزل نتقابل ف العباسية
علاء: تمام
بعد ما قفلت مع علاء امي داخلة بتكلمني
امي: مش هتنزل يا محمد
انا: معلش يا امي ب**** عليكي عندي مشوار ضروري لازم اعمله
امي: مشوار اي الي ضروري
انا: هنزل اقابل علاء ونروح نشوف صاحب المحفظة دي وبطلع المحفظة
امي: طب بقولك اي بق لأني تعبت تنزل ترجعها ومتتأخرش وتليفونك علي **** ارن ومتردش او ان التليفون مقفول
انا: حاضر سيبيني ادخل اتشطف وانزل... اه وياريت تسيبيلي فلوس بليييز
بعد ما خلصت وظبطت دنيتي نزلت ع العباسية وقابلت علاء
علاء: هتعمل اي بق بالظبط؟
انا: انا هروح ع العنوان واسيبها لظروفها
علاء: تمام.... معاك فلوس ولا زي كل مرة بضحك
انا: معايا يا ظريف سلام بق
سيبت علاء ونزلت ع المعادي ع العنوان وصلت للعنوان و لقيت برج كبير و شوفت فرد امن واقف ع المدخل روحلته
انا: مساء الخير.... بعد اذنك كنت اسأل ع الاستاذ حازم الادهم ف الدور الكام وهل هو موجود؟
فرد الامن: مساء النور.... حضرتك مين وليه بتسأل ع الاستاذ حازم؟
انا: ابدا بس انا كنت لقيت محفظة وبصيت ع العنوان الي ف البطاقة وجيت ع هنا مش اكتر
فرد الامن: تمام ممكن تديني دقيقة اشوفه موجود ولا لا
انا: اكيد اتفضل
سابني فرد الامن مع واحد تاني ودخل جوا رجعلي بعد 5 دقايق كده
فرد الامن: اتفضل هو موجود فوق ف الدور التامن الشقة الي ع الشمال شكرته وطلعت رنيت الجرس وطلعتلي البنت الي هي شيرين
انا: مساء الخير انا بعتزر بس استاذ حازم كان وقع المحفظة دي وانا لقيتها
شيرين: ايوه ايوه المحفظة دي فعلا بتاعت حازم
انا: طب ممكن بعد اذنك تناديه اسلمهاله
شيرين: هو نايم دلوقتي ف ممكن تديني المحفظة وهو لما يصحو ادهالو
انا: للأسف مقدرش دي امانة فلازم اسلمها ليه هو واتأكد كمان انه هو وبرضه علشان يتأكد من الي فيها
شيرين: طيب استناني هنا اصحيه
انا: شكرا
دخلت شيرين تصحي حازم وانا قاعد ف الصالة وببص حواليا (وصف الشقة: عبارة صالة كبيرة وثلاث غرف ومكتب وحمام ومطبخ امريكي) مفيش 10 دقايق ولقيت حازم طالع وباين عليه انو لسه مش فايق (نسيت وصف حازم: شاب طويل يمكن ف طولي يعني بتاع 185 والشكل وسيم العيون عسلي شعره اسود عنده دقن وشنب تقال شوية السن 34)..(وصف شيرين: مش طويلة اوي يعني تقريبا ١٧٥ وشها فيه نمش بس مديها جاذبية عيونها زرقا شعرها طويل لونه بني غامق بزازها كبار الواحدة اد الكنتالوب وسطها رفيع وطيزها متوسطة وبارزة السن 31) طلع حازم وقعد ادامي وشيرين دخلت المطبخ تعمل عصير
انا: انا اسف جدا علي اذعاج حضرتك يا استاذ حازم بس انا لما قابلت الاستاذة الي جوة عند الكباريه وساعدتها نوصلك للعربية انا وصاحبي ماشيين لقينا المحفظة بتاعت حضرتك وقولت لازم اجي اسلمها لحضرتك يدا بيد
حازم: انا شكرك جدا ياااا
انا: محمد اسمي محمد (هتقولي ليه قولت اسمي هقولك لأن البطاقة تحت عند الامن)
حازم: تمام يا محمد.... بس عندي سؤال ليك يا محمد
انا: اتفضل اسأل يا استاذ حازم
حازم: بلاش استاذ دي اسمي حازم بس وثاني حاجة انت شكلك سنك صغير ايه الي خلاك تروح كباريه؟... وبيديق عينيه
انا: اولا يا است.. اولا يا حازم السن ملوش علاقة لدخول كباريه او حتي السجن ثانيا ردا علي سؤالك انا المفروض يعني اني ابص علي حد هناك
حازم: مش فاهم ممكن توضح
انا: بالرغم من ان مش مطلوب مني اجاوب بس هجاوبك في شخص بيهددني بحاجات ف انا بحاول اوصل لأي حاجة ضده علشان يبقي تهديد بتهديد
حازم متعجب: في حد بيهددك انت وانت ف السن ده؟
انا: فين المشكلة برضه... اتفضل المحفظة اهي لأن الكلام خدنا ونسيت اديهالك
حازم ماسك المحفظة وبيفتحها واتأكد من كل حاجة ف مكانها وبصلي
حازم: تمام يا محمد وانا بشكرك علي امانتك دي اتفضل..... وبيطلع فلوس من المحفظة
انا: لالا انا مش محتاج شكرا دي امانة وبس مش اكتر انا مكنتش منتظر حاجة منك
حازم: طيب بص.. وقام مديني كارت.. ده رقم تليفوني لو احتجت اي حاجة او مساعد كلمني علطول تمام؟
انا: تمام... استأذن انا
حازم: شرفتنا يا محمد
بعد ما نزلت
شيرين: حازم انا مش مستريحة للواد ده
حازم: ليه؟
شيرين: مش عارفة بس امبارح ظهر فجأة وموضوع انه بيحاول يدور ورا واحد وبيهدده غريب شوية
حازم: انا زيك كده كنت شاكك فيه بس انتي عارفة بعرف اقرا العيون ولغة الجسد والواد ده مش بيكدب وع الاقل الي حصل ده صدفة وخلاص بق لأن عندي سفر
شيرين: تمام
بعد منا نزلت من عند حازم كلمت علاء وبلغته بالي حصل قالي تعالي العباسية هو مستنيني
وفجأة شوفت...... يتبع
اسهنا ينتهي الجزء الاول واتمني يعجبكم الجزء ولو في حاجة مش مظبوطة ياريت تنصحوني في التعليقات سلام من الحاوي

-----------------------------

الجزء الثاني

صبا مسا خير عليك يا جدع معاكم الحاوي وقفنا الجزء الي فات لما نزلت من عند حازم ورنيت علي علاء وقالي انه مستنيني ف العباسية وانا لسا طالع من البرج شوفت السبب ف الي انا بعمله دلوقتي
فلاش باك
كان ف مجموعة من صحابي ايام الابتدائي مازلت ع تواصل معاهم واحد منهم اسمه مصطفي
مصطفي: اي يا حاوي (علشان تكونوا معايا ع الخط التوقيت ده كنت لسه بدرس ف معهد نظم) عرفت الي حصل ل مروة
انا بأهتمام: اي الي حصل؟!
مصطفي: انت عارف ان البت منه وفاطمة مازالوا ع تواصل معاها مظبوط؟
انا: وبعدين انجز
مصطفي: حاضر اهدي اهدي... المهم عرفت من منه انهم كانوا عندها ف مدينة نصر ولما راحوا الي فهمتوا من منه انها كانت حالتها وحشة فشخ وبقت عاملة زي المدمنين وعنيها تقريبا ناشفة من كتر العياط هما حاولو يفهمو اي سبب ده كلو قالتلهم انها اتعرضت للاختصاب
انا: خخخخخخخ احااااا مين ابن المتناكه الي عمل كده
مصطفي: ششششش يبني اهدي احنا ف كافيه والناس بتبص علينا
انا: كسم الناس انجز قولي مين ابن المتناكة الي عمل كده
مصطفي: طيب اهدي منه قالتلي انهم معرفوش الي عمل كده منها لأنها قالت حتي لو عرفتوا مش هتعرفوا تعملوا حاجة
انا: طب بقولك اي هات رقم منه بسرعة
مصطفي: لا يعم انت شايفني مربي قرون؟
انا: مش نقصه كسم استظراف ومتبقاش ابن متناكه وهات الرقم
مصطفي: يعم خلاص بحاول افكك خد يا سيدي 010********
انا: الو ازيك يا منه عاملة اي
منه: الحمد لله مين؟!
انا: انا محمد الحاوي يا بنتي
منه: ااااه ازيك يا حاوي عامل اي وفينك كده عرفت من مصطفي انك دخلت معهد
انا: اه حصل بس خلينا ف المهم
منه باستغراب: ف اي يا حاوي قلقتني مصطفي حصلوا حاجة
انا: ابوس ايدك سيبك من المحن ده ومتقلقيش مصطفي محصلوش حاجة بس انا عرفت من مصطفي ان مروة يعني...
منه: اااه انا كده فهمت بس انا مأكدة ع مصطفي انه ميجبش سيرة الموضوع ده لأي مخلوق
انا: بصي يا منه علشان نجيب من الاخر اولا انتي عارفة من الاول اني بحب مروه عارف انك هتقولي حب طفولة والجو ده و ممكن تقولي شوف غيرها والجو ده صح
منه:......
انا: علشان نوفر وقت ع بعض انا عايز رقم مروة
منه: طب انت ناوي تعمل اي؟
انا: ناوي افشخ الي عمل كده.... بس في حاجة مهمة لازم تفهميها انا مش عايز مروة تعرف اني هتدخل ف الحوار ده اصلا
منه: ازاي وانت بتقول انك عايز الرقم يعني اكيد هتعرفها انك انت صح؟
انا: اه انا قولت عايز الرقم بس مش هعرفها اني انا فهمتي ولا لسه؟
منه: مش قوي بس ماشي اهو الرقم 011******
انا بعد ما قفلت مع منه رنيت ع علاء
انا: اي علاء انت فين؟
علاء: ف البيت ليه؟!
انا: تمام قابلني ف العباسية بسرعة ومن غير رغي
قفلت ف وشه من ما استنا رد وقومت رايح عند النيل كده بيكون في سور بعزم ما فيا برزع ايدي ف السور كذا مرا ورا بعض وبعد ما هديت شوية نزلت العباسية..... ف نفس الوقت عند منه ومصطفي
منه: انت متخلف يبني مش قولتلك متجبش سيره لحد عن الموضوع ده وبالذات محمد كلنا عارفين ان محمد بيحب مروه بس ده من طرف واحد
مصطفي: طالما انتي متوقعة اني هقول لمحمد قولتيلي ليه؟!
منه:.......
مصطفي: انا اقولك لأن انتي عارفة ان محمد بيحب مروة ف انتي حبيتي تعمليني كوبري علشان اوصل الموضوع لمحمد وتشوفي محمد هيعمل اي او رد فعله هيكون اي صح؟
منه: ايوة بس...
مصطفى مقاطعا: من غير بس بحكم اني مازلت ع تواصل مع محمد ف انا عارف انه هيعمل حاجة وغالبا هيستخدم الطريقة بتاعته
منه: طريقته؟!
مصطفى: ايوة طريقتوا امال انتي مفكرة لقب الحاوي ده جه منين؟ الحاوي ده لقبه ف مجاله اصلا او للدقه يعني مجال الهكر والاختراق
منه : الهكر؟ وهيعمل اي الهكر ف الموضوع ده
مصطفي: هيعمل كتير واول حاجة هيعملها انه هيحاول يوصل لأي حاجة توصلوا للخول الي عمل كده ولو لقي حاجة مهمة بالنسباله هيستخدمها اوسخ استخدام
منه بتساؤل: ازاي مش فاهمة اوسخ استخدام؟
مصطفي: بصي علشان انتي غبية انا عارف ف هقولك ضحية من ضحاياه فكري مدرس الثانوي الي هو محمود القاضي؟
منه: ااه مش ده الي اتحبس واتجرس في كل مكان؟
مصطفى: ايوة هو ده محمد السبب ومن غير ازاي انا هقولك محمد اكيد كان معاع رقمه هو اخترق تليفون محمود واعد يدور علي اي حاجة تفيده ولقي بلاوي ومن ضمن البلاوي انه بيصور نفسه وهو ف وضع شاذ يعني هو تحت راجل فهمتي؟
منه: ينهار اسود كل ده يطلع من محمد انا الي اعرفه عن محمد انه هادي وغلبان
مصطفي: هو فعلا هادي وغلبان وكل حاجة بس الجانب التاني اوسخ مما تتصوري والجانب التاني ده لما يكون في ظلم او حد جه علي حد تبعه هو ممكن يسكت لو حد جه عليه بس اي حالة من الحالتين الي قولتهم ف بيتحول ودماغه مبتبطلش تفكير ف حل ف **** يستر من الي ف دماغ الحاوي مش محمد
منه: **** يستر
نرجع عندي انا كنت وصلت العباسية قابلت علاء
علاء: في اي خول الي منزلني كدا ع ملي وشي وبتقفل التليفون ف وشي
انا بهدوء: فين تليفونك وهات اللاب بتاعك انجز من غير رغي كتير
علاء سكت شوية لأنه عارفني ومن غير كلام طلع التليفون واللاب وانا طلعت رقم مروة ورنيت عليها وشغلت اللاب ع برنامج بيشفر الرقم وبيغير الاصوات
مروة: الو مين؟
انا: مساء الخير انسه مروة انا تقدري تقولي عليا فاعل خير كنت عايز اسألك سؤال كده ممكن؟
مروة: فاعل خير وسؤال اي انا مش فاهمة حاجة
انا: فاعل خير يعني هساعدك تاخدي حقك من الي اغتصبك وياريت من غير عرفت ازاي او الكلام ده انا كل الي عايز اعرفه اسمه وبس
مروة: انت ميين؟
انا: قولتلك فاعل خير..... الو... الو.... الخط قطع
انا: علاء يلا بينا من غير كلام
من غير كلام انا و علاء طلعنا ع مدينة نصر عند بيت مروة وهناك كلمت مروة تاني وقولتلها اني مستنيها عند اول الشارع وقفلت
علاء: ممكن افهم بق ف اي؟
انا: بص يا علاء ده حوار كده تبعي ف الي هيحصل انك هتقابل واحده وتقعدو ف كافيه وهيكون معاك سماعة بلوتوث اتواصل معاك بيها وهقولك اي الي هيتم ف القعدة تمام
علاء: خخخخخخ يعني انت منزلني من البيت يوم اجازتي وف الاخر الحوار مع واحده.... بصتلوا بصه هو عارفها.... قام سألني هعرفها ازاي قولتلو بالسماعه
مفيش عشر دقايق ولمحت مروة ماشية ف الشارع وزي ما مصطفي قالي بالظبط كان نفسي اروح اخدها بالحضن بس مكنش ينفع ومسكت نفسي بالعافية..... فالكافيه الويتر جه وخد الطلبات وجاب الحاجة وهما ساكتين قطع الصمت ده مروة
مروة: ممكن اعرف انت مين وعرفت الموضوع ده ازاي؟
علاء: مش هيفرق الاسم ممكن تقولي احمد محمد محمود اي اسم يريحك اما بالنسبة لازاي مش مهم( انا الي بملي علاء الكلام من السماعة)
مروة: طب ممكن اعرف انت عاوز مني اي؟
علاء: مش عايز حاجة كل الي عاوز اعرفه اسم الحيوان ده مش اكتر
مروة: وبعد كده؟
علاء: بعدين دي بتاعتي
مروة: طيب ماشي اسمه محمد احمد الصمدي ابن احمد الصمدي بتاع شركات الصمدي للاستيراد والتصدير(الاسم من وحي خيالي ومعرفش اذا كان فيه حد بالاسم ده ف ارض الواقع)
علاء: طب ممكن اعرف اي الي حصل؟
مروة: للأسف مش هقدر اساعدك اكتر من كده وانت طلبت الاسم بس
علاء: تمام وشكرا جدا ليكي تقدري تتفضلي
بعد ما مروة مشيت علاء رجعلي واتحركنا علي الكورنيش وساكتين لحد ما قطع السكون ده علاء
علاء: وبعدين يا حاوي ممكن افهم؟
انا بهدوء شديد: فاكر البنت الي كنت حكيتلك عنها؟
علاء: اه
انا: هي دي وزي منتا فهمت اتعرضت للأختصاب من محمد احمد الصمدي ابن احد مشاهير مصر والوطن العربي والمرادي اللعب هيكون غبي اوي ف لو عاوز تطلع من الحوار من اوله مش همنعك
علاء: بص يا حاوي انا مش عارف انت بتفكر ف اي بس انا ف ضهرك لحد اخر لحظة
عودة من الفلاش باك
شوفت محمد احمد الصمدي راكب عربيته وسط موكب من العربيات وكان نفسي اروح افشخ كسمه بس الصبر حلو.... وصلت العباسية وانا مش طايق نفسي بس بحاول ابان طبيعي بس للأسف علاء خد باله
علاء: مالك
انا: لاعادي
علاء: انجز يا حاوي ماتحولش تحور عليا
انا: شوفتوا يا علاء كان نفسي اجيبه هو وابوه تحت رجلي واعمل فيهم اوسخ حاجة ممكن تتخيلها بس للأسف هما معاهم السلطة والنفوذ والحماية اما انا كل الي عندي دماغي وبس وهي دي المشكلة
علاء: بص يا حاوي انت الي الان مفهمتنيش الي ف دماغك بس انا عارف انك هتفكر الف مره قبل متعمل اي خطوة
انا:.......
علاء: طب يلا بينا نروح
وانا مروح كنت مبضون والصراحة لما بكون مبضون بفضل اتمشي لحد ما اتعب وانا ماشي كده لمحت حازم راكب عربية jeep موديل السنة بس بحكم اني بحب العربيات وجو التعديلات ف عرفت انها معدلة ومن ضمن العربيات الي ف الجراج الي تحت من غير مفكر رحت ركبت جنبه من سكات
حازم: اي محمد غريبة اي الي جابك هنا؟
انا: ولا غريبة ولا حاجة بس الغريب فعلا العربية دي
حازم: غريبة ازاي يعني؟!
انا: اصل مثلا لمحت اسطوانات نيترو وشكل العربية مختلف شوية عن شكلها الاصلي انا ميشغلنيش جايبها منين او بتاعت مين انا عاوز ندردش مع بعض شوية ممكن نتحرك؟
حازم: يعني مسافة ما شوفت العربية وركبت عرفت ده كلو....
انا: بص يا حازم انت الي الان متعرفش حاجة عني حتي لو رجعت للي انت شغال عنده مش هيفيدك يعني من الاخر لما تيجي تسأل عليا اي مخلوق هيتقال نفس الكلام واني غلبان وهادي ومع حالي بس لو بقيت صحبي هتعرف اني غلبان اه بس وقت الجد حاجة تانية خالص
حازم: طب انا عاوز اسألك كام سؤال بس ترد بصراحة
انا: اسأل
حازم: انت لما جيت الكباريه جيت لمين بالظبط وليه واهم سؤال انت مين؟!
انا: اولا انا جيت ليك انت ثانيا في حاجة عاوزها منك وثالثا وده سؤالك الاهم زي ما بتقول انا مين ف علي حسب يعني انت هتساعدني ف الي انا عاوزه ولا لا لو اه هساعدك تبعد عن احمد الصمدي بس لو لا في حاجات هتحصل مش هتعجب ناس كتير ومش قصدي حد بوجه التحديد
حازم: طب انت عاوز ايه؟
انا : عاوز ادخل السباق مكانك
حازم: سباق؟ سباق اي؟
انا: حازم انا قولت لو ساعدتني هساعدك تبعد عن الصمدي غير كده هنزعل واعرفك جزء من شخصيتي التانيه انا ليا ف شغل الهكر وعرفت ان صحبك شغال شغل غير الاستيراد والتصدير يعني من ضمن الحاجات الي شغال فيها شغال في السباقات الغير شرعية والكلام ده كله وانت فاهم قصدي كويس
حازم: طب طالما انت عارف ده كله ازاي انت هتخش السباق مكاني؟
انا: كده كده ف النوع ده من السباقات محدش يعرف حاجة عن المتسابقين غير القائد بتاعه يعني انا هخش السباق ومحدش عارف اصلا انا مين
حازم: طب انت عارف اصلا قوانين اللعبة اي؟
انا: انا اعرف اكتر من القوانين دي ويلا مفيش وقت يلا يبنا وفوق كده لو انا حصلي حاجة هيكون مصلحة ليك هتكون ف نظر الصمدي ميت يعني الي هعمله ده بساعدك بيه
حازم: لما نشوف
انا وحازم اتحركنا ع مخزن كده ف الصحرا ومجرد ما دخلنا في زي اسانسير بينزل لتحت ودي كانت مكان السباق انا كنت شايف الكلام ده من ورا الكنبة الخلفية ومجرد ما دخلنا للمكان المخصص لينا انا خدت اللبس وركبت العربية وطلبت تزويد شوية اضافات بسيطة كده وبعد حوالي ساعة كان كل المشاركين وصلوا وابتدي سباق الموت...... يتبع
اتمني يا شباب الجزء ده يعجبكم وانا حاولت اطول الجزء شوية وياريت اخواتي ف المنتدي ينصحوني لأن دي اول مرة اكتب...... سلام من الحاوي

الجزء الثالث

صبا مسا خير عليك يا جدع معاكم الحاوي وقفنا الجزء الي فات لما وصلت انا وحازم لمكان السباق ف قلب الصحرا وابتدي سباق الموت.....
المعلق: قوانين اللعبة ان مفيش قوانين واخر واحد هيكون عايش هو الكسبان
الجماهير بحماس: هييييييييييي
المعلق بحماس: يلا كله يدور...... ابدأ سباق المووووت
بدأنا السباق وكل العربيات عمالة تخبط ف بعض وانا ثابت ف مكاني ومفيش دقايق وكان فيه حوالي خمس عربيات غيري الي متبقيين ومرة واحدة لقيت عربية جايه من اليمين وواحدة من الشمال وانا ف النص كل الي عملتو اني رجعت بوووم الاتنين طرشقوا ف بعض بس انالسة بجري من التلاتة الباقيين وانا برجع بضهري فجأه الاقي العربية الي انا راكبها بتلف بيا جامد رحت مشغل النيترو وعدلت العربية ودخلت ف عربية قدامي من ورا العربية من قوة الصدمة اتقلبت ل قدام ومتبقاش غيري انا واتنين كمان العربيتين ف نفس الوقت دخلو بأقصي سرعة وانا نفس النظام شغلت النيترو التاني ولفيت الدريكسيون شوية بحيث اقدر اصدم واحدة منهم وفعلا ده حصل بس العربية التانيه كانت لمست العربية بتاعتي من ورا وللأسف العربية اتقلبت وقعدت تتشقلب بيا جامد وكان لسة في انبوبتين نايترو اتكسرو والسائل غرقني بعد ما كان الزجاج خرشمني حاولت اتحرك بعد ما العربية استقرت ع الارض بس جسمي كلو مش حاسس بيه و بعد كده محستش بحاجة......

ع المدرجات حازم قاعد بيتفرج بس مش باين تفاصيل وشه بسبب انه مغطيه ومتابع السباق وعجبه الاداء بس اتصدم من نهاية الماتش وقام سحب نفسه بهدوء وخلع

ف العباسية علاء عمال يرن عليا وتليفوني غير متاح
علاء: انا مش مطمن في حاجة غلط اكيد حصلت هو اخر حاجة كان قايلها انه هيعمل هيتقدم خطوة لو نجحت هيكسب اللعبة دي كلها لو فشلت يبقا اكيد هو ميت..... يا تري فينك يا حاوي..... وبيقوم يتحرك ويقول لازم احاول ع الاقل هو فين يمكن الحقه

نرجع تاني للحلبة عربيات كتير متدمرة وجثث. كتير وفيه عربيات اسعاف بتشيل الجثث دي لمستشفي تبع الصمدي وهناك بياخد الجثث دي وياخد منها الاعضاء

ف مستشفى الصمدي الممرضين والممرضات بينقلوا الجثث بليل علشان مفيش حركة كتير ف المستشفى وانا كنت من ضمن الجثث دي وشغالين تحويل وفجأة عيني اتفتحت وخدت نفس طويل و من حظي كنت لسه ف مكان تانى غير الي بيعملو فيه العملية وكان فيه ممرضة بس ف الاوضه دي طبعا هي اتخضت بس انا حاسس احساس غريب جدا حاسس ان كل حاجة بطيئة زيادة عن اللزوم و بعد حوالي خمس دقايق لقيت الممرضة بتقرب مني بس برضه حاسس انها شوية سرعتها بطيئة وشوية عادية وبدأت تتكلم

الممرضة بخوف: انت عايش؟!
انا بهز راسي بالراحة ب ايوة
الممرضة: طب انت قادر تتكلم او تتحرك؟
انا بحاول احرك اي حاجة بس اعصابي سايبه الممرضة اتشجعت شوية وقررت مني وبتحاول تساعدني اني اقوم وبالفعل جسمي بدأ يستجيب بس برضه حاسس بهمدان ف جسمي
الممرضة: طب حاول تتحرك علشان لازم اخرجك من هنا
قمت مع الممرضة وانا حاسس نفس الاحساس وخرجتتي الاستقبال وسابتني بتاع خمس دقايق ورجعتلي
الممرضة: قوم معايا نروح البيت عندي لحد ما ترجع لصحتك تاني
انا هزيت دماغي بماشي وانا اصلا مش قادر اصلب طولي.... المهم وصلنا البيت عندها ودخلتني اوضه وجابت محاليل بحيث تقدر تدخل الاكل ف جسمي والشرب عن طريط شفاطة

بعد مرور يومين

ف البيت عندي
امي: الو ايوة يا علاء امال فين محمد بقالي يومين برن عليه تليفونو مقفول هو حصلوا حاجة؟؟
علاء بتوتر بيحاول يداريه: معلش يا ام محمد بس هو كان تعب اول امبارح وقاعد عندي ف البيت وتليفونو فاصل وانا الصراحة بنسي احطه ع الشاحن
امي: يعني هو عندك يا علاء؟!
علاء: ايوة موجود بس نايم بسبب العلاج الي بيخدوا
امي: طب ممكن لما يصحي تخليه يكلمني لأني قلقانة عليه اوي... مع السلامة
علاء: اكيد حاضر.... مع السلامة
علاء: يا تري اي الي جرالك يا حاوي دورت عليك كتير و مش لاقيك

نرجع عندي انا كنت بدأت اتحرك لوحدي بس لما اكون لوحدي ف الشقة وكنت مستغرب لأن الممرضة قالت اني هحتاج اسبوعين تلاتة علي ما اقدر اتحرك تاني وبرضه كنت بتكلم عادي بس برضه لوحدي بس برضه بقي عندي احساس اغرب من الاول.... لما رجعت الممرضة من المستشفى(وصف الممرضة: طويلة بتاع 177 وزنها 65 بشرتها ابيض من اللبن نفسه صدرها متوسط قد المنجاية معندهاش كرش نهائي وطيزها متوسطة وبارزة)
الممرضة: اخبارك اي النهاردة
انا: الحمد لله كويس
الممرضة: طب كو... كملت بصدمة انت قولت اي؟!
انا: قولت الحمد لله كويس مالك ف اي؟
الممرضة: لا مفيش طب بما انك بتتكلم تقدر تت..... وبرضه قبل ما تكمل الكلمة اتصدمت تاني... ازاااي
انا: علي فكره انا من امبارح اكتشفت اني تمام وقدرت اتكلم واتحرك بس الي مستغربه ازاي بالسرعة دي بالرغم انك قولتي ادامي ع الاقل اسبوعين؟
الممرضة: من امبارح ازاي؟
انا: بقولك اي انا عاوز تليفون ضروري بعد كده نشوف ازاي ومش ازاي
خدت من الممرضة التليفون ورنيت ع علاء
علاء: الو؟
انا: ايوة يا علاء معاك الحاوي عاوز اشوفك ضروري
علاء: كنت فين يا ابن المتناكة انت ده كلو بقالي يومين قالب الدنيا عليك وامك رنت عليا و مرحتش الشغل بسبب ميتين امك
انا: متهدي يا عم ف اي لما نتقابل هقولك كنت فين والهري ده كله
علاء: طب انت فين دلوقتي اجيلك
انا: لا خليها بكرا علشان الوقت ع اربعة العصر ف العباسية تمام؟(ملحوظة الوقت كان الساعة 11بليل)
بعد ما قفلت التليفون مع علاء خدت بالي ان الممرضة مركزة اوي معايا
انا: مالك في ايه... وصحيح انتي اسمك اي؟
الممرضه خدت بالها: اسفة لا مفيش حاجة واسمي نهي
انا: نهي اسم جميل طب دلوقتي عاوز اعرف اي الي خلاكي تجيبيني هنا بالرغم من انك متعرفنيش
نهي: بص انت مش هتصدقني بس انا بعمل الي بعملو ده غصب عني ومش عاوزه كده بس محتاجة فلوس جدا ولما لقيتك صحيت قولت الحقك قبل ما يحصل فيك زي ما حصل ف الناس التانيه
انا: ع العموم شكرا جدا ليكي... ممكن بقي اخش اخد دش؟
نهي: اكيد.. في ف الدولاب فوط وهدوم بتاعت اخويا يارب تيجي ع مقاسك
دخلت خدت دش بس خدت بالي ان في حد بيبص من الباب الي كان متوارب... عملت عبيط وخرجت بس لافف الفوطة ع النص التحتاني وزبي بدأ يقف لما اتخيلت ان نهي كانت بتبص عليا ف كان ظاهر من الجنب ( طول زبي حوالي 20سم وعريض يجي صباعين ونص جنب بعض) هي لمحته ودخلت الاوضه لبست وقولت اريح شوية..... قلقت من النوم وحسيت ان زبي مبلول وف حاجة دافيه ببص بعيني بالراحة لقيت نهي حطة زبي ف بوقها وعمالة تمص فيه وهي بتدعك ف كسها سيبتعا زي مهي كده شوية لحد ما حسيت اني خلاص هجيب رحت مفتح عيني بسرعة وقولت
انا: بتعملي اي؟!(الي خلاني اعمل كده اني اول مرة ده يحصل ف حياتي ف كنت مثار جدا ومكنتش عايز اجيب بالسرعة دي)
نهي: مخضوضة لا مفيش
قمت قالبها تحت مني بسرعة وخدت شفايفها ف بوسة بنت متناكة طولنا ف البوسه بتاع خمس دقايق كده وبعدنا عن بعض بناخد نفسنا بالعافية ورحت نازل ع شفايفها تاني بس المرادي كملت عكل سنتي ف وشها من حلمة ودنها لرقبتها بعد كده بدات انزل بأيدي اقفش بزازها بالراحة والايد التانية بمشيها ع جسمها رحت قارص حلمة بزها طلعت منها اااااه جامدة هيجتني اكتر بدأت افتح زراير البيجامة الي هي لبساها والعب ف بزازها من ع القميص ورحت شديت بأيدي الاتنين البيجامة بالقميص وبقت عريانة من فوق وانا افعص ف بزازها والايد التانية نزلت ع كسها والعب ف زنبورها وادعكه جامدوهي كل الي عليها اه اه اوف براحة مش قادرة وفجأة جسمها اتشنج وجابت ميتها غرقت بنطلون البيجامة ورحت نازل مكمل ع تحت وببوس مكان كسها من ع البيجامة وانا بنزل البنطلون بالراحة ولقيتها لبسة اندر سبعة اسود ع جسمها الابيض اتجننت اكتر وبقيت ببوس كسها من ع الاندر بشراهة ورحت منزله بسرعة وشوفت احلي كس لونه وردي ونضيف مفهوش ولا شعراية وريحته جامدة فشخ فضلت العب ف زنبورها وانا بلحس العسل الي نازل من كسها وهي مش مبطلة تأوهات ورحت قالب نفسي تحت منها وضع 69 انا بلعب ف كسها بصباعي وبلعلب ف زنبورها بلساني وهي بتمص زبري بسرعة لدرجة اني حسيت اني هجيب رحت قومتها من عليا وعدلت زبي علي طرف كسها وبقيت بمشيه ع الشفرات من برا وهي مش مبطلة وعمالة تتلوي وبتقولي ابوس ايدك دخله وارحمني مش قادرة وانا مطنشها وهي بتزوم واتشنجت وجابت لتاني مره سبتها تاخد نفسها وبعد كده خدتها وعملنا وضع الدوجي وحطيت الراس ع كسها وبدأت ادخله بالراحة وهي زي مهي بتتأوه وبس وبعد ما دخل نصه رحت رزعت الباقي جامد وسيبته شوية كده لأنها صوتت من المفاجأة وبتقولي طلعه وانا مش برد وبعد دقيقة كده بدأت ادخل واطلع بالراحة وازود وحدة وحدة وبدل ما كانت متألمة بقت مستمتعة وعمالة بتقولي اسرع اكتر وانا ازود وغيرنا الوضع وبقيت انا تخت وهي فوق وخلتها تعمل وضع الفارسة وهي الي بتنيك نفسها فضلنا كده عشر دقايق وغيرنا الوضع خلتها تنام عبطنها ع طرف السرير ورجليها ع الارض وانا ده كله مطلعتوش من كسها عشر دقايق كمان وشيلتنا بعد كده وزنقتها ع الحيطة وفضلت كده شوية لحد ما تعبت ونزلتها ع كرسي جنبي وخلتها تفنس ورحت حاشر زبي ف كسها تاني لحد ما خلاص جبت اخري وقولتها عايزاهم فين قالت ف كسي مكملتش الكلمة وكنت ناطر ف اعماق كسها ريحت عليها من المجهود وبعد كده طلع زبي لوحده من كسها واللبن بينزل من كسها ورحت فردت جسمي من المجهود لأن دي كانت اول مره امارس فيها الجنس ورحنا ف النوم احنا الاتنين

عند حازم
حازم ف بيتو وقافل الانوار كلها عمال يفكر هل كان بيتهيألو ان الحاوي كان بيتحرك ولا لا وفجأة باب الشقة اتفتح وكانت شيرين حازم استخبي لأنه كان مفكر حد من طرف الصمدي ( الشقة باسم الصمدي) ولما اتأكد انها شيرين طلع وهي لما شافته جريت عليه وكانت خايفة اوي
شيرين بتعيط: كنت فين يا حبيبي وبرن عليك تليفونك كان مقفول ولما سألت صحبك قالي انك موت ف السباق
حازم: كنت مرمي هنا لأن زي منتي قولتي مفكرني ميت
شيرين: طب ازاي؟!
حازم: مش انا الي كنت بلعب
شيرين باستغراب: ازاي مش انت امال مين الي كان ف العربية؟
حازم: مش هتصدقي مين؟
شيرين: مين؟
حازم: الحاوي
شيرين باندهاش: الحاوي؟! طب ازاي ووصلك ازاي؟
حازم: محمد الحاوي ده طلع مش سهل وطلع عارف شغل الصمدي الشمال فهو قالي ان يخش السباق مكاني ومنه لو حصله حاجة فكده انا الي حصلي حاجة... بس في حاجة مش عارف صح ولا بيتهيألي
شيرين: اي هي؟
حازم: انل حسيت ان الحاوي مش ميت وكان بيتحرك
شيرين: تلاقيه كان بيطلع ف الروح
حازم: مش عارف بق تعبت من كتر التفكير
شيرين: طب انت شاغل دماغك ليه؟ ده واحد انت متعرفوش ليه بق وجع القلب ده؟
حازم: مش عارف.. بس حاسس ان الحاوي ده وراه اسرار كتير يمكن يكون صعبان عليا علشان كده بفكر فيه كتير او يمكن بفكر فيه علشان اعرف اي الاسرار دي اي
شيرين: علي العموم لو زي ما بتقول عايش هيظهر ف سيبها بظروفها ويلا بق علشان وحشتني
حازم بضحك: هههه يلا يختي

تاني يوم
عندي انا
صحيت من النوم ع الساعا 11 الضهى ع الكرسي (الي هو عامل زي الشيزلونج) وهي جنبي واخنا الاتنين عريانين ملط صحيتها بالراحة وهي اتخضت بس انا هديتها وهي بتعيط
انا: يا بنتي اهدي في اي
نهي: انا ازاي عملت كده وازاي قبلت بكده
انا: طب اهدي طيب.... وجيت اخدها فحضني بس بعددت بسرعة قمت مقرب منها تاني خدتها فحضني علشان تهدي.... وفعلا هديت شوية
نهي: احنا ازاي عملنا كده
انا: ما تهدي شوية ثم انتي زعلانة اوي كده ليه علي فكرة انتي الي بدأتي لما كنتي بتبصي عليا وانا ف الحمام وتاني مرة لما كنتي بتمصي زبي وخلي بالك ده طبيعي بالنسبة واحده زيك
نهي بعياط: واحده زيي يعني انت شايفني شرموطه؟
انا: يا غبية اقصد زيك يعني مطلقة ولو يا ستي زعلانة اوي كده انسي ان حصل حاجة او اقولك انا هقوم دلوقتي امشي ومش هتشوفي وشي تاني
وبقوم علشان البس بس هي بتشدني وبتتكلم
نهي: انا مقصدتش كده بس برضه انا سمعت كلمة مش مفهومة ف وقت مش مناسب ف هي جت كده معايا
انا: بس برضه ف الاول والاخر انا غلطان وبجد لو مدايقة من وجودي هقوم وامشي
نهي بسرعة: لاااا ممكن تفضل قاعد معايا كام يوم تانيين
انا بضحك: هههه ماشي يا ستي هقعد معاكي كام يوم تاني بس انا هنزل اعمل كام مشوار كده وارجع ماشي؟
نهي: ماشي
وانا قايم ادتها بوسة ع خدها وهي اتكسفت ووشها بقي احمر من الكسوف ضحكت عليها وجهزت نفسي ونزلت اتمشي كنت ف وسط البلد فضلت ماشي لحد العباسية بفكر بس(معلومة حقيقية عني عملتها قبل كده) بفكر اي الي بيحصلي ده واي الشعور ببطئ كل حاجة حواليا حاسس ان رجلي وجسمي رفضين سرعة الي حواليا حاسس بأني عايز اجري…… موصلتش لنتيجة التفكير ده كله لحد ما وصلت العباسية ومحستش بالوقت ورنيت علي علاء اتأكد اذا كان وصل ولا لا
انا: ايوة يا علاء وصلت ولا لسه
علاء مرتبك: هاااااه اه اه وصلت ومستنيك
انا: مالك يبني في اي؟
علاء: لا لا مفيش مسانيك با حاوي سلام
انا باستغراب: سلام؟!
قفلت مع علاء وكنت اصلا ف شارع الكافيه الي بنقعد فيه ومجرد ما وصلت شوفت علاء بيسلم علي...... يتبع

اتمني يا شباب ان الجزء يكون عجبكم و عايزكو تتوقعو علاء كان بسلم علي مين وماشي واب الي بيحصل للحاوي...... سلام من الحاوي

الجزء الرابع

صبا مسا خير عليك يا جدع معاكم الحاوي وقفنا الجزء الي فات لما كنت رايح لعلاء الكافيه وشوفته بيسلم علي واحدة بس مش عارف مين لأن ضهرها ليا ومجرد ما وصلت ليهم اتصدمت كانت مروة
انا: احمم اي يا علاء مش تعرفنا؟
علاء بتوتر: هااا اه اه الانسة مروة صديقة وده محمد الحاوي
انا بمد ايدي: اتشرفت بيكي
مروة بتركيز: محمد الحاوي؟ مش انت محمد بتاع مدرسة السعدية؟
انا: اه انا انتي تعرفيني؟
مروة: انا مروة الي كنت معاك ف الفصل وكنا.... احمم كنا مع بعض دايما
انا: اااه ازيك يا مروة عاملة اي؟..... وببص لعلاء بغل
مروة: كويسة الحمد لله.. انت ف اي دلوقتي وبتعمل اي او شغال فين؟
انا: انا خلصت دراسة ولسة بدور علي شغل.... ما تقعدي يا بنتي وقفة ليه؟
مروة: لا لا اصل انا مستعجلة
انا: طب ممكن يعني احممم تديني رقمك ده لو مفيهاش احراج يعني
مروة بخبث: يعني انت مش معاك رقمي من مصطفي او منه؟
انا: وانا اي الي يعرفني انهم معاهم رقمك
مروة: ع العموم اتفضل الرقم اهو 011*******
انا: تمام شكرا يا مروة وانا هبقي من الوقت للتاني هبقي اكلمك..... بعد ما مروة مشيت ممكن افهم كانت بتعمل معاك اي؟
علاء بخوف: ممكن تهدي وتسمعني
انا بعصبيه: ما تنجز يا ابن المتناكه انت انت هتنقطني؟
علاء: طب اهدي طيب ووطي صوتك علشان الناس بتبص علينا وانا هفهمك.... بعد منتا قولتلي انك هتعمل خطوة ممكن تكسبك او تخسرك حياتك وانت مظهرتش من بعدها ف انا فكرت كتير وجاتلي فكرة اني اتواصل مع مصطفي صحبك وكده كده انت مديني رقمه احتياطي ف كلمته وقولتله
فلاش باك
علاء: الو مصطفي معايا؟
مصطفي: ايوة مين معايا
علاء: انا علاء صاحب الحاوي
مصطفي: ايوة عارفك محمد حصله حاجة؟!
علاء: لا لا مفيش بس كنت محتاج منك خدمه وياريت تساعدني فيها
مصطفي باستغراب : اؤمر؟
علاء كنت عاوز منك رقم مروة او حتي انت تيجي معايا نروح نقابلها لأني عاوزها ضروري
مصطفي: عاوزها؟ عاوزها ليه وانت تعرفها منين اصلا؟
علاء: اعرفها من الحاوي وانا والحاوي نعرف كل حاجة عن بعض ف هو حكالي ع حوار مروة والمفروض انه هيعمل حركة لو كسبها الحوار كله هيتحل بس لو مرجعش ممكن يكون مات وهو بقالو فترة مش ظاهر وتليفونو مقفول ف انا فكرت اني اوصل لمروة ع الاقل تعرف الحقيقة ان محمد بيحبها وهو السبب اني اقابلها
مصطفي باستغراب وتركيز: تقابلها؟ ازاي مش فاهم؟
علاء: اصل محمد خلاني اقابلها علشان اعرف اسم الشخص الي عمل كده وهو مرضاش يقابلها بنفسه علشان متعرفوش ف انا لما كنت معاها عرفت الاسم ومحمد كان سانع الحوار وهو الي كان بيمليني الكلام ومن ساعتها كلمته مرة واحده بس ومظهرش من بعدها
مصطفي بقلق: تقصد ان الحاوي ممكن يكون....
علاء مقاطعا: ده لسه احتمال مش اكيد بس برضه ده لو حصل تبقي عارفة ع الاقل
مصطفي: طب بص تعالي نتقابل وانا هتصرف وهخليها تيجي تقابلنا
علاء: تمام فيه كافيه ف العباسية تعالي نتقابل هناك اسمه *****عارفه؟
مصطفي: اه عارفه نتقابل علي 2 تمام معاك
علاء: تمام اوي وانا مستنيكم(ملحوظة مكنتش لسه كلمت علاء ف الوقت ده)
بليل بق انت كلمتني والصراحة من الفرحة نسيت اكلم مصطفي وتاني يوم صحيت ع رنة مصطفي وقالي انه هيستناني ف الكافيه ع ميعادنا ساعتها قولتله تمام لأن الميعاد كان 4 معاهم ومعاك ع العصر ووصلت فعلا ولقيت مصطفي معاه مروة وبنت تانيه عرفت انها منه ومروة استغربت لما شافتني بس متكلمتش وف نفس الوقت انا قولت مش هقول انك كلمتني لأني عارف انك مش هتوافق انها تعرف انك انت الي بتساعدها وفعلا لما مصطفي اتأكد انك حكيتلي وهو ومنه راحو قعدو علي طرابيزة تانية بس كانوا شايفنا وقعدت مع مروة بس السكوت هو الي مسيطر ومروة الي قطعت السكوت ده
مروة: ممكن بق اعرف انت مين بجد؟
علاء: انا علاء صاحب محمد الحاوي محمد ده كان صاحبك زمان
مروة: طب ليه المرة الي فاتت مقولتش كده؟
علاء: لان محمد مكنش عاوزك تعرفي انه هيساعدك ف الحوار ده والي انتي متعرفهوش ان محمد بيحبك من زمان ومازال بيحبك ف علشان كده هو قعد يدور ورا الي اسمه الصمدي ده وعرف معلومات كتير بس المشكلة انه لوحده والصمدي مسنود فهو عمل حركة وقال لو ضبطت هيكسر الصمدي بس لو لا غالبا هيكون ميت
مروة بخضة: تقصد ان محمد مات؟
علاء: غالبا لا..(ساعتها انت رنيت عليا ورديت عليك واتوترت اكتر) بس الي خلاني اكلم مصطفي يجيبك انك لازم تعرفي ان محمد كان بيحبك لحد دلوقتي..... وكدا تقدري تتفضلي وانا اسف لو عطلتك عن اي حاجة
مروة: شكرا ليك يا علاء بس ممكن محمد لو كلمك تكلمني علطول... استأذن انا....... ساعتها انت كنت داخل بس انا مختش بالك من منه ومصطفي
نرجع من الفلاش باك
انا بحزن: ليه يا علاء يبني قولتلك مش عاوز حد يعرف يعني انا غلطان اني عرفتك ع اي حاجة؟
علاء: لا مش غلطان انك عرفتني انت غلطان ف الي انت عملتو انا معرفش اي الي حصلك بس من الواضح ان محصلش خير خالص وانت لو مش ف مود تحكي هستني عليك شوية سلام يا حاوي
بعد ما علاء مشي وقاعد لوحدي لقيت مروة سحبت كرسي وقعدت جنبي
مروة: معرفتنيش ليه من الاول؟
انا بحزن: مش فاهم
مروة: انك لسه بتحبني ؟
انا: لأن مش هينفع لأنك من ساعة ما بعدنا عن بعض وانتي بعيدة عني
مروة: ومين قالك كده... انا كنت متابعة اخبارك دايما من منه وفاطمة
انا: يعني انتي كنتي عارفة اني بحبك من الاول وساكته؟
مروة: اه عارف لي لان انت الراجل المفروض انت الي تيجي تقول مروة انا بحبك مش انا الي اجي اقولك يا محمد انا بحبك
انا: طب انتي عرفتي منين؟ متابعاني لحد امتي
مروة بضحك: عرفت من منه ومتابعة كل كلمه كنت بتقولها..... وعرفت كمان ان انت عرفت موضوع الصمدي ده مش من علاء لا من منه بس انا خفت اكتر لما علاء حكالي كل حاجة وخوفت ليكون حصلك حاجة
انا: مروة انا بحبك بجد من زمان بس خايف لو جيت اتقدمتلك اهلك ميوافقوش
مروة: انت كداب.... انت لو بتحبني بجد كنت حاولت ولو اترفضت كنت هتحاول تاني وتالت
انا: لا مش كداب وهثبتلك... وكملت بغموض بس مش قبل ما اخلص الي بدأتو
مروة: يا محمد ارجوك انسي انت مش...
انا مقاطعا: لا يا مروة مش هنسي مش هنسي لما مصطفي حكالي وتخيلت منظرك ف الوقت ده مش هنسي الكلب ده مش هنسي غير لما احمد الصمدي وابنه يخسروا كل حاجة ويلا بينا علشان اوصلك
مروة بحزن: يلا
وصلت مروة قريب من بيتها واتأكدت انها طلعت وكلمت علاء يقابلني ف المعادي.... قابلت علاء وخليته يرن علي حازم بس زي ما توقعت تليفونه مقفول
علاء: التليفون مقفول هتعمل اي؟
انا: هروح علي بيته
علاء: وانت ايش عرفك انه هيكون ف البيت اكيد هيكون سافر او راح مكان تاني علشان لو حد دور عليه
انا: لا انا متأكد انو ف البيت كل الي عاوزه منك دلوقتي تستناني ف اي كافيه قريب علي اخلص
علاء: ماشي انا معاك للاخر
وصلت للبرج وقابلت فرد الامن وهو افتكرني وقالي ان الاستاذ حازم مش موجود قولتلو ان انا مش عاوز حازم وعاوز شيرين وطلبت انه يكلمها يعرفها اني عاوزها ضروري وفعلا كلمها ف التليفون الي عندو وقالتو يطلعني ومجرد ما طلعت ودخلت الشقة قعدت وهي بتكلمني وانا مش برد
شيرين: الامن قالي انك عاوزني ضروري ممكن اعرف ليه؟
انا:.....
شيرين: يعني انت قولت عاوزني ضروري وبكلمك ومش بترد....
انا مقاطعا: حازم فين؟
شيرين: يعني انت عاوزني علشان تعرف حازم فين؟! معرفش
انا: شيرين انجزي انا مش فاضي للكلام الفارغ ده انا متأكد انه هنا ومتأكد كمان انك عندك علم بكل الي دار بنا ف خشي قوليله اني مستنيه هنا وياريت ما تطلعيش غير لما نخلص كلام
شيرين سكتت شوية وقامت بعد كده دخلت اوضه وحازم طلع مبتسم انا ابتسمت
انا مبتسم: اظن كده انا وفيت بوعدي ليك وحررتك من سجنه من غير حتي ما اخد الي انا عاوزه يعني انت ف السليم
حازم: ايوة حررتني من سجنه بس اي الي يخليك متأكد اني هساعدك؟
انا: متأكد ليه؟ انا هقولك لأني عارفك كويس اعرف كل حاجة عنك وفيه دليل تاني انك مستخبي هنا ومحدش يعرف انك عايش غيري انا وشيرين وفوق كده انا خدت بالي انك شوفتني وانا بفرفر وكان علي وشك نظرة حزن بمعني ان دي نهايتي كلامي صح ولا فيه غلط؟
حازم بضحك: انا قولت انك مش سهل وشيرين مش مصدقة بس الي الان انا مش عارف انت عاوز مني اي بالضبط؟
انا بخبث: عاوز اعرف اي الي ف الجراج الي تحت الارض واي باسورد الخزنة الي موجودة ف المكتب الي ف الجراج
حازم بخضة: انت عرفت منين ان فيه جراج تحت الارض وكمان ان فيه خزنة ومكتب؟
انا بضحك: مش مهم عرفت منين المهم دلوقتي هتساعدني ازاي؟
حازم: بص يا حاوي انا هقولك الي موجود بس انا مش ضامن اي الي ممكن يحصلك هناك اولا علشان تعرف تنزل اصلا مفيش غير طريقة واحدة وهي مكتب احمد الصمدي ف الدور التاني للفيلا وكمان عن طريق اسانسير مخفي بيتفتح بزرار مخفي ف المكتب بتاعه والاسانسير مش بيشتغل غير ببصمة صباع ووش وصوت احمد الصمدي نفسه و فيه باسورد بيتغير كل نص ساعة ثانيا لو عرفت تعدي من حرس الفيلا وجبت الباسورد والبصمات دي هتقابل تحت دبابات بمعني الكلمة لأن الجاردات تحت من احسن رجالة ف العالم مش ف مصر بس وثالثا وده الاهم باب المكتب ببصمه صباع احمد الصمدي وبالنسبة للخزنة دي حوار لوحدها لأنها بتتفتح عن طريق حاجتين الاولي دي ممكن تكون سهلة شوية وهي باسورد بيتغير برضه كل نص ساعة اما الطريقة التانيه ودي الخازوق الكبير هي ان الصمدي بيكون معاه ايباد مش بيسيبه نهائي ده لازم يكون معاك وقت ما تفتح علشان الخزنة بتبعت رسالة بفتح الخزنة ولو اتفتحت من غير الايباد ده خلال 30 ثانيه الاوضة بتتقفل اغلاق تام وبيطلع غاز سام جدا بيقتل اي حد جوا الاوضة حتي لو لابس القناع بتاع الغاز.. هاا لسه مصمم تعمل الي ف دماغك؟
انا بغموض: اكيد مصمم وصممت اكتر لما عرفت كمية التحديات دي وبالنسبة ليك هتخرج من بيتك بس بهوية جديدة تماما وشكل مختلف اختلاف كامل بس انت هتفضل مستخبي شوية لحد ما اضبط الحوار ده تمام؟
حازم بتساؤل: ازاي مش فاهم يعني انت هتخليني اخرج من هنا ومحدش هيعرفني؟
انا: ايوة حتي انت مش هتعرف نفسك بعد التغيير ده بس فيه حاجة..... بقرب منه وبوطي صوتي شيرين مش عاوز تكون موجودة ف الوقت ده وامسك الخط ده هكلمك عليه علشان افهمك بعدين اي الي هيتم بالضبط تمام؟
حازم: انا مش فاهم حاجة بس تمام
انا: استأذن انا بق
نزلت من عند حازم وكلمت علاء ورحتله ع الكافيه
علاء: بقولك اي امك رنت عليك مرتين وانا مردتش
انا: طب هات تليفونك
رنيت علي امي
امي: اي يا علاء برن عليك مبتردش ليه؟
انا: انا مش علاء يا امي عاملة اي يا ست الكل
امي: فينك يا خول يا ابن الكلب
انا بضحك: هههههههه اي يا امي هي دي تلي الف سلامة عليك؟
امي: اعملهم عليا يا روح امك يعني انت كنت تعبان بجد، لا وانا هصدق
انا: و**** كنت تعبان وحتي رحت المستشفي بس **** يباركله علاء مرضاش يقولك علشان متقلقيش
امي: يعني انت كنت بجد تعبان
انا: ايوة يا امي
امي: طب تعالي ع البيت علشان ترتاح
انا: معلش يا امي سيبيني كام يوم كده علشان فيه معايا كام حاجة هعملهم
امي: مش بقولك خول وبتتخولن
انا: **** يسامحك يا ستي سلام بق علشان بعمل حاجة
قفلت مع امي وكملت كلام مع علاء
انا: انا عارف انك عاوز تعرف اي الي حصل (وحكتله كل الي حصل ما عدا اني نكت نهي)
علاء مش مصدق: طب واي الاحساس الي انت بتقول عليه ده؟
انا: لحد دلوقتي مش عارف بس كله فوقته.. ركز معايا بق لأن انا خلاص نويت اخلص الحوار ابن الوسخه ده
علاء بقلق: تقصد موضوع الصمدي
انا بشر: هو فيه غيرو؟... عاوزك بق تركز ف الي هقوله........ وفهمته كل حاجة واي المطلوب منه وانا هعمل اي
ولهنا يخلص الجزء انا عارف ان الجزء صغير بس ده تمهيد للي جاي والي جاي كله دمار
واتمني ان الجزء يعجبكم ولو فيه اي ملحوظات تقولو ف التعليقات وتتوقعوا اي الي الحاوي ناوي يعمله مع كل الحاجات دي وهل هينجح ولا لا
سلام من الحاوي

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: بونو, EL FNAN, عوز موجب يفشخنى و 9 آخرين
انا عارف ان مفيش جنس ف الجزء الاول بس زي مقولت هيكون 90٪ احداث 10٪ جنس

• عجبني
التفاعلات: لوسيفر👿🔞
الجزء جمدان 👍 بس ياريت تطول الجزء شويه

• عجبني
  • عجبني
عاش يغالي جامد بالتوفيق

• حبيته
التفاعلات: Neswangy2dem
عاش يغالي بالتوفيق ف القادم

• حبيته
عاش وبالتوفيق

• حبيته
  • حبيته
التفاعلات: El_5dewy
وبالنسبة لمواعيد التنزيل هتكون يوم ويوم
يعني ع بكرا ان شاء **** الجزء الجديد هينزل

المقدمة:
انا اول مرة اشارك في المنتدي بس كنت متابع من ايام المنتدي القديم ف اتمني ان القصة تعجبكم ولو في اي اخطاء ياريت تنصحوني وبالنسبة للناس الي شايلاه علي كتفها تلف وترجع تاني القصة دي 90 ٪ احداث 10 ٪ جنس اسف علي المقدمة الطويلة دي ويلا نبدأ
الجزء الاول:
صبا مسا خير عليك يا جدع انا اسمي محمد والشهرة الحاوي من محافظة القليوبية السن مش مهم لأن احداث القصة ممتدة مليش اصحاب كتير واغلب الي اعرفهم حاليا معرفة سطحية يعني اصحاب من الكلية او الشغل مش اكتر يعني من الاخر زي ما في ناس هتقول عليا متوحد بس برضه عندي كام واحد اعرفهم عن طريق الشغل واحد منهم وده الاقرب ليا اسمه علاء وده بيدرس شغل برمجة والذي منه وده ليه دور جامد ف القصة احداث القصة بتبتدي ف مكان ما ف القاهرة
انا: اي يا علاء عملت اي في الحوار الي قولتلك عليه
علاء: يبني انت مفكر ان الحوار ده سهل احنا لو الراجل ده عرف اننا بنخور وراه هينكنا
انا: يعم اي الي هيعرفه انت كل المطلوب منك انك تحاول تتعرف علي الراجل ده ونشوف اذا كانت الحاجة فعلا ف المكتب الي ف الجراج ولا لا
علاء: طب لو معرفتش؟
انا: بطل تشاؤم بق و علشان ترتاح هاجي معاك تمام؟
علاء: تمام.... بس انت لحد دلوقتي انت مقولتليش لي ده كله.. ليه عاوز الحاجات دي اوي كده
انا بحزن: انا مش عايزه هو انا عاوز ابنه
علاء: ابنه؟ مش فاهم
انا: مش دلوقتي كلو ف وقتو.... يلا بق علشان نتحرك
في الهرم
واحد قاعد علي البار ومعاه كاس ف ايدو ومعاه واحدة
البنت: يا حبيبي متسيبك بق من الشرب وابعد عن الراجل ده مش انت عرفت تجمع قرشين حلوين نعرف نسافر بيهم؟
الشاب: بقولك اي مش كل شوية هنعيد ونزيد ف الموضوع ده
البنت: يا حازم انا خايفة عليك منه
حازم: بصي بق يا شيرين علشان نقفل الحوار ده انا محتاج لسة فلوس وحتي لو زي منتي بتقولي اني جمعت قرشين حلوين ف اسيبه هو انتي فكرك يعني اني اسيبه كده بالسهولة دي لا انتي كده بتحلمي هو لو عرف بس اني فكرت اسيبه وابعد عنه ف لحظة يقدر يمحيني عن وش الدنيا ف ياريت نقفل بق ام الحوار ده ممكن؟
شيرين: حاضر اهو سكت
ف نفس الوقت
انا: خش يلا يا علاء
علاء: وانت مش داخل معايا؟
انا: انا قولتلك انا جي معاك مش داخل معاك
علاء: احا لا هتخش غصب عنك مش وقت كسم منيكه
انا بضحك: حاضر... ملامح وشي اتغيرت للجد: بالرغم من اني مش عاوز ادخل المكان النجس ده بس ما باليد حيلة
داخل الكباريه: حازم بيرقص و مش شايف قدامه وشيرين بتحاول تسحبوا علشان تروحوا بس مش عارفة
انا: اهو يا علاء شوف **** مسهلها اهو فرصتنا نتدخل بق نخش نساعدها
علاء: انا مش مستريح بس يلا
انا وعلاء داخلين لشيرين
انا: مساء الخير محتاجة اي مساعدة؟
شيىرين: ياريت تساعدوني نطلعو لحد العربية
انا: تمام مفيش مشكلة.... يلا يا ابراهيم
علاء بتعجب: يلا
انا وعلاء بنسند حازم وطالعين ف علاء بيمد ايدو ف جيب حازم بياخد المحفظة وبنوصلهم للعربية
شيرين: متشكره جدا يا شباب
انا: العفو.. ها يا علاء عملت اي
علاء بيطلع المحفظة: عرفت اخد المحفظة بس كنت مرعوب لحد ياخد باله... وفوق كده ليه قولتلي ابراهيم؟!
انا : يسعد دينك يا جدع دلوقتي بق نستنا لبكره وقولتلك ابراهيم لأني مش عايزها تعرف اسامينا
علاء: بالرغم اني مش فاهم حاجة بس ماشي... دلوقتي بق هنعمل اي
انا: لا انا الي هعمل انا دلوقتي ظهرت ف الصورة بالرغم من اني مكنتش عايز كده بس يلا انا دلوقتي هحاول اوصل للعنوان الي ف البطاقة و اروح هناك بعد كده نشوف اي الخطة الجاية
علاء: طب يا عم ما تهكر اي جهاز هناك احسن من ده كلو
انا: يا اذكي اخواتك انا لو عملت كده احتمال كبير اتكشف ف علشان كده مش عايز اخاطر
علاء: طب هتعمل اي دلوقتي؟ هتروح ولا اي؟
انا: ايوة يا سيدي هروح هاخد كلمتين وخلاص
علاء بضحك: هي امك دي مش ناوية تهدي عليك شوية
انا: ولااا بطل بضان... يلا سلام بق
ف البيت داخل بتسحب
امي: كنت فين يا صايع ( امي ربة منزل وكفاية كده لأنها ملهاش دور)
انا: اي يا ست الكل الي مصحيكي لدلوقتي؟
امي: صاحية علشان اشوف الصايع فين رد يلا كنت فين
انا: كنت مع ناس صحابي
امي: ناس صحابك ولا حمدي الصايع
انا: يا امي حمدي مش صايع وتقريبا هو الوحيد الي قريب مني ف متقوليش كده عليه ب**** عليكي ممكن؟
امي: محمددد بقولك اي
انا مقاطعا: معلش يا امي سيبيني ادخل انام لأني تعبان.... وسيبتها ودخلت اوضتي خدت غيار ودخلت اخد دش
تاني يوم صحيت علي رنة تليفوني رديت
انا بصوت واطي: مصحيني بدري ليه كده يا خول يا ابن الخول
علاء: بدري اي عرص انا الحق عليا فكرت ف الموضوع الي انت قولتو انك هتروح ع العنوان ف قولت ارن عليك ع الضهر كده
انا: خلاص خلاص صحيت هتشطف وانزل نتقابل ف العباسية
بعد ما قفلت مع علاء امي داخلة بتكلمني
امي: مش هتنزل يا محمد
انا: معلش يا امي ب**** عليكي عندي مشوار ضروري لازم اعمله
امي: مشوار اي الي ضروري
انا: هنزل اقابل علاء ونروح نشوف صاحب المحفظة دي وبطلع المحفظة
امي: طب بقولك اي بق لأني تعبت تنزل ترجعها ومتتأخرش وتليفونك علي **** ارن ومتردش او ان التليفون مقفول
انا: حاضر سيبيني ادخل اتشطف وانزل... اه وياريت تسيبيلي فلوس بليييز
بعد ما خلصت وظبطت دنيتي نزلت ع العباسية وقابلت علاء
علاء: هتعمل اي بق بالظبط؟
انا: انا هروح ع العنوان واسيبها لظروفها
علاء: تمام.... معاك فلوس ولا زي كل مرة بضحك
انا: معايا يا ظريف سلام بق
سيبت علاء ونزلت ع المعادي ع العنوان وصلت للعنوان و لقيت برج كبير و شوفت فرد امن واقف ع المدخل روحلته
انا: مساء الخير.... بعد اذنك كنت اسأل ع الاستاذ حازم الادهم ف الدور الكام وهل هو موجود؟
فرد الامن: مساء النور.... حضرتك مين وليه بتسأل ع الاستاذ حازم؟
انا: ابدا بس انا كنت لقيت محفظة وبصيت ع العنوان الي ف البطاقة وجيت ع هنا مش اكتر
فرد الامن: تمام ممكن تديني دقيقة اشوفه موجود ولا لا
انا: اكيد اتفضل
سابني فرد الامن مع واحد تاني ودخل جوا رجعلي بعد 5 دقايق كده
فرد الامن: اتفضل هو موجود فوق ف الدور التامن الشقة الي ع الشمال شكرته وطلعت رنيت الجرس وطلعتلي البنت الي هي شيرين
انا: مساء الخير انا بعتزر بس استاذ حازم كان وقع المحفظة دي وانا لقيتها
شيرين: ايوه ايوه المحفظة دي فعلا بتاعت حازم
انا: طب ممكن بعد اذنك تناديه اسلمهاله
شيرين: هو نايم دلوقتي ف ممكن تديني المحفظة وهو لما يصحو ادهالو
انا: للأسف مقدرش دي امانة فلازم اسلمها ليه هو واتأكد كمان انه هو وبرضه علشان يتأكد من الي فيها
شيرين: طيب استناني هنا اصحيه
دخلت شيرين تصحي حازم وانا قاعد ف الصالة وببص حواليا (وصف الشقة: عبارة صالة كبيرة وثلاث غرف ومكتب وحمام ومطبخ امريكي) مفيش 10 دقايق ولقيت حازم طالع وباين عليه انو لسه مش فايق (نسيت وصف حازم: شاب طويل يمكن ف طولي يعني بتاع 185 والشكل وسيم العيون عسلي شعره اسود عنده دقن وشنب تقال شوية السن 34)..(وصف شيرين: مش طويلة اوي يعني تقريبا ١٧٥ وشها فيه نمش بس مديها جاذبية عيونها زرقا شعرها طويل لونه بني غامق بزازها كبار الواحدة اد الكنتالوب وسطها رفيع وطيزها متوسطة وبارزة السن 31) طلع حازم وقعد ادامي وشيرين دخلت المطبخ تعمل عصير
انا: انا اسف جدا علي اذعاج حضرتك يا استاذ حازم بس انا لما قابلت الاستاذة الي جوة عند الكباريه وساعدتها نوصلك للعربية انا وصاحبي ماشيين لقينا المحفظة بتاعت حضرتك وقولت لازم اجي اسلمها لحضرتك يدا بيد
حازم: انا شكرك جدا ياااا
انا: محمد اسمي محمد (هتقولي ليه قولت اسمي هقولك لأن البطاقة تحت عند الامن)
حازم: تمام يا محمد.... بس عندي سؤال ليك يا محمد
انا: اتفضل اسأل يا استاذ حازم
حازم: بلاش استاذ دي اسمي حازم بس وثاني حاجة انت شكلك سنك صغير ايه الي خلاك تروح كباريه؟... وبيديق عينيه
انا: اولا يا است.. اولا يا حازم السن ملوش علاقة لدخول كباريه او حتي السجن ثانيا ردا علي سؤالك انا المفروض يعني اني ابص علي حد هناك
حازم: مش فاهم ممكن توضح
انا: بالرغم من ان مش مطلوب مني اجاوب بس هجاوبك في شخص بيهددني بحاجات ف انا بحاول اوصل لأي حاجة ضده علشان يبقي تهديد بتهديد
حازم متعجب: في حد بيهددك انت وانت ف السن ده؟
انا: فين المشكلة برضه... اتفضل المحفظة اهي لأن الكلام خدنا ونسيت اديهالك
حازم ماسك المحفظة وبيفتحها واتأكد من كل حاجة ف مكانها وبصلي
حازم: تمام يا محمد وانا بشكرك علي امانتك دي اتفضل..... وبيطلع فلوس من المحفظة
انا: لالا انا مش محتاج شكرا دي امانة وبس مش اكتر انا مكنتش منتظر حاجة منك
حازم: طيب بص.. وقام مديني كارت.. ده رقم تليفوني لو احتجت اي حاجة او مساعد كلمني علطول تمام؟
انا: تمام... استأذن انا
حازم: شرفتنا يا محمد
بعد ما نزلت
شيرين: حازم انا مش مستريحة للواد ده
حازم: ليه؟
شيرين: مش عارفة بس امبارح ظهر فجأة وموضوع انه بيحاول يدور ورا واحد وبيهدده غريب شوية
حازم: انا زيك كده كنت شاكك فيه بس انتي عارفة بعرف اقرا العيون ولغة الجسد والواد ده مش بيكدب وع الاقل الي حصل ده صدفة وخلاص بق لأن عندي سفر
شيرين: تمام
بعد منا نزلت من عند حازم كلمت علاء وبلغته بالي حصل قالي تعالي العباسية هو مستنيني
وفجأة شوفت...... يتبع
اسهنا ينتهي الجزء الاول واتمني يعجبكم الجزء ولو في حاجة مش مظبوطة ياريت تنصحوني في التعليقات سلام من الحاوي
جميل كمل القصة وطول شوية الكتابة

عااااااش يابرنس كمل بالتوفيق وبداااايه جااااااااامده كمل

لا جزء جاااأااااااااااااااااااااامد بجد والف سلامه عليك يارجوله

تم أضافة الجزء الثاني

• عجبني
التفاعلات: ابو زوبر جنانن
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عاااش فشخ يسطا القصه فاجره اتمني انك ممتاخرش في تنزيل الأجزاء ♥️

• حبيته
جميل يخوياا بس لسه الجزاء صغير

بداية جميلة ..
أتمنى لك التوفيق فى القادم ..
فى أنتظار الجديد

البداية جميلة وياريت ميحصلش ربط بينها وبين الفنجان عشان اسم الصمدي حتي في الواقع وخارج المنتدي مرتبط بحمادة فتحي وهيبقي صعب تجاريه
منتظر الجزء الثالث

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%