NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش الحالة النفسية والجنس. ((النكد ))✌️✌️

متهيالك
الحب بيهون علينا كل حاجة وينسينا كل الحياة
لو ده ما بيحصلش يبقي ده مش حب
الحب موجود. ولكن. لابد من فرض شخصية الرجل في حكم البيت والحياة.

• عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة 😁😁
طيب انا عايزة رد. مش سوال ليا. انا عايزة معلومة 😊😊 مش تسالني حضرتك الحل اية في الزوجة والزوج يعمل اية عشان يتجنب النقطة دي
لاء حضرتك دي كلهاش أجابه نموذجية عند أي حد
كل واحد فينا ليو تحربته الفريدة الي حلها ممكن يمشي معايا بس ميمشيش معاكي
لان الموضوع مرهون بشخصيات الناس
و الشخصية خاضعة باستمرار للتقلب و التغيير
فمينفعش اقول لحد يعمل اية في حياته لاني بكل بساطه ممكن اعقد الدنيا خاصة اني معرفش طباع شريكه

• عجبني
طرفين زعلانين م بعض ميكونشى بينهم اى احساس جنسى لانو مش طايقين بعض ازاى بقا عوزاهم ينارسو الجنس الجنس مطلوب فيه المتعه و الشهوه و الرغبه مينفعشى اكون مخاصم مراتى و انيكها حيكون اغتصاب مش متعه

• أتفق
  • أتفق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مش دة الي بيحصل بالعموم. زوج صعب الارضاء وزوجة دائمة التشكي 😊😊
مش شرط احيانا بنختار صح
الفكرة ان محدش يلعب في السيستم و كل واحد يفهم حقوقه و واجباته و حجم مسؤولية الجواز

• أتفق
دة وقت الصفا. كويس ولكن في زوجات وازواج بيتخذوا من الجنس وسيلة للضغط علي الاخر

أنا من اول يوم وضعت حد للموضوع ده وإتفقت معاها من الأول ، قلتلها إياكي تيجي علي حاجة أنا مش موافق عليها وتطلبيها وقت الجنس ، وإياكي في يوم أطلبك وترفضي لأني محققتش ليكي طلب .

ولما نسيت مرة وعملتها في عز ما أبو دومة كان غطسان جوة ، خرجته بدون ما أجيب ، ونمت وأديتها ضهرى بعد فاصل من التأنيب ، وفضلت أكتر من شهر ونص أو شهرين متجاهلها تماما ، بعدها متكررتش .

• أتفق
الحالة النفسية والجماع هي الباب الخلفي لتفاقم حالات العزوف عن ممارسة العلاقة الحميمة بين الأزواج، وقد يبدو في الظاهر أن تعرض الزوج أو الزوجة للضغوط النفسية العادية والشائعة منها هو السبب الرئيسي لحدوث هذا الخلل، الذي قد يمتد لفترات طويلة، دون أن يحاول أحد الطرفين البحث عن حل للمشكلة، التي قد تُحطم أواصر الحياة الزوجية بينهما في لحظة استسلام لتلك الضغوطات النفسية، وهنا. نتكلم عن النكد أو الحزن الشائع بين جميع الأزواج أو الشركاء وهم لهم تأثيرات كثيرة علي الحياة إلا أن يتم التصلاح بين الزوجين. ✌️
🌹موضوع النقاش 🌹
بصراحة هي عبارة عن تساؤلات في ذهني حول الموضوع واختص بها الرجال والإناث وهعرضها في صورة اسئلة منتقاة. اوكي. يلة بينا 👈
* لية الزوج مش بيحب يبداء بالتصالح وان كان هو الي علي خطاء ؟؟؟
  • لية الزوجة بتتمنع عن الزوج في حالة زعلها منة ؟؟
  • لية الزوج مش بيعمل جنس مع زوجتة مع أن دة حق مكتسب لة ولها ؟؟
  • لية دائما الجنس مرفوض ايام النكدة بين الازواج ؟؟
  • لية معظم الرجال بعد انقضاء فترة النكد بيصاب بالفتور من ممارسة الجنس ؟؟.
  • لية معظم الزوجات بتعتبر الجنس وسيلة للضغط علي الزوج وكلامي واضح ومفهوم وللاسف بيحصل ؟؟؟؟؟؟؟

راي خاص ✌️✌️
الجنس هو الوسيلة الوحيدة الي بعد ممارسة يحصل التصافي الكامل ولا ينقاش بعدة خلاف وعن تجربة خاصة أن كان الزوجين متفقين فكريا انجووي

#Roooooody
النكد علي الزوج أو الزوجة مش بيبقى مقصود من الشخصين هيه مواقف بتبقى السبب في النكد مش شرط الست تكون السبب أو تحب تنكد على الراجل
لما كنت متجوز كنت بتغاضى عن حجات كتير وكنت ببدا با التصالح
لان الزوجه بتبقى دا تفكيرها انو هوة بيصالحني عشان الجنس فا أنا مش هصالحو واسيبو كدا على نار ومش عارف يلمسني
هيعمل جنس ازاي وهيه مش عايزاه يلمسها ولا يكلمها
لان الزوجه بتبقى لسه ضاربه حتت بوز دا حتى لو الراجل بيفكر يعمل حاجه ويعوضها عن الكام يوم النكد بيلاقي واحد صحبو قاعد معاه ولا كمان البوز طالع مترين قدام

• بيضحكني
النكد علي الزوج أو الزوجة مش بيبقى مقصود من الشخصين هيه مواقف بتبقى السبب في النكد مش شرط الست تكون السبب أو تحب تنكد على الراجل
لما كنت متجوز كنت بتغاضى عن حجات كتير وكنت ببدا با التصالح
لان الزوجه بتبقى دا تفكيرها انو هوة بيصالحني عشان الجنس فا أنا مش هصالحو واسيبو كدا على نار ومش عارف يلمسني
هيعمل جنس ازاي وهيه مش عايزاه يلمسها ولا يكلمها
لان الزوجه بتبقى لسه ضاربه حتت بوز دا حتى لو الراجل بيفكر يعمل حاجه ويعوضها عن الكام يوم النكد بيلاقي واحد صحبو قاعد معاه ولا كمان البوز طالع مترين قدام
حلوة البوز. دي. 😅😅
طيب اية رايك في الست الي بتاخد من الجنس حيلة عشان تضغط علي الزوج والعكس

• عجبني
التفاعلات: مصطفى مصطفى
أنا من اول يوم وضعت حد للموضوع ده وإتفقت معاها من الأول ، قلتلها إياكي تيجي علي حاجة أنا مش موافق عليها وتطلبيها وقت الجنس ، وإياكي في يوم أطلبك وترفضي لأني محققتش ليكي طلب .

ولما نسيت مرة وعملتها في عز ما أبو دومة كان غطسان جوة ، خرجته بدون ما أجيب ، ونمت وأديتها ضهرى بعد فاصل من التأنيب ، وفضلت أكتر من شهر ونص أو شهرين متجاهلها تماما ، بعدها متكررتش .
كدة انت راجل. بالمناسبة البوست دة مكمل لبوست الاسبوع الماضي بتاع الفرق بين الرجل والذكر. للاسف في ناس لو مكانك كانت اغوتهم الشهوة واتلعب بيهم بدون قصد من الزوجة وبيوصل لأمر للسيطرة علية فهمني ولا مش واصلة

• عجبني
التفاعلات: حنفي الونش
مش شرط احيانا بنختار صح
الفكرة ان محدش يلعب في السيستم و كل واحد يفهم حقوقه و واجباته و حجم مسؤولية الجواز
ياريت نفهم فعلا موضوع الحقوق والواجبات دة. مهروس في المفرمة اليومين دول وبفكر في بوست علي النقطة دي تصدق

• أتفق
التفاعلات: Life selector
حلوة البوز. دي. 😅😅
طيب اية رايك في الست الي بتاخد من الجنس حيلة عشان تضغط علي الزوج والعكس
المفروض أن الجنس ميستخدمش في حيل أو اي حاجه من دي ببقى شايف الموضوع زي التجاره ما أنا أطلب الي أنا عايزو بعيد عن الجنس

• أتفق
المفروض أن الجنس ميستخدمش في حيل أو اي حاجه من دي ببقى شايف الموضوع زي التجاره ما أنا أطلب الي أنا عايزو بعيد عن الجنس
دة الصح لكن في ستتات الزوج بيبقي منكد علي الخلفوها. في بتقول اضغط علية عشان يصالحا. هدف كل واحدة ونيتها بيقي

• أتفق
التفاعلات: مصطفى مصطفى
طرفين زعلانين م بعض ميكونشى بينهم اى احساس جنسى لانو مش طايقين بعض ازاى بقا عوزاهم ينارسو الجنس الجنس مطلوب فيه المتعه و الشهوه و الرغبه مينفعشى اكون مخاصم مراتى و انيكها حيكون ****** مش متعه
عشان كدة قولت التصافي وبعد كدة جنس يمسح القرف كلة 😅😅

• بيضحكني
التفاعلات: Foxxy
  • عجبني
ياريت نفهم فعلا موضوع الحقوق والواجبات دة. مهروس في المفرمة اليومين دول وبفكر في بوست علي النقطة دي تصدق
ما هو يعتبر تكملة للبوست الي احنا فيه
ميين لعب في السيستم 😅

• بيضحكني
الحل فى التفاهم ، الزوجين يحددوا سبب المشكلة سوى و يحلوها و كل واحد يبدأ يتعود على شخصية التاني و يعرف اللى بيزعلوا و ميعملوش ، و بالرغم إن ده من التابوهات عندنا فى المجتمع ، لكن أنا شايف إنهم لو مخدوش على طباع بعض و متعودش على طباع بعض و وصلوا لطريق مسدود يبقى الطلاق هو الحل و زي ما دخلوا بالمعروف يخرجوا بالمعروف

• عجبني
كدة انت راجل. بالمناسبة البوست دة مكمل لبوست الاسبوع الماضي بتاع الفرق بين الرجل والذكر. للاسف في ناس لو مكانك كانت اغوتهم الشهوة واتلعب بيهم بدون قصد من الزوجة وبيوصل لأمر للسيطرة علية فهمني ولا مش واصلة

علي فكرة مش شكرانية في نفسي ولا حاجة 😄 أنا من النوع اللي بيعرف يتحكم في غرائزه وشهواته ، بمعني إني بحب الجنس زي اي حد لكن مخليهوش يتحكم فيا ، ياما وقع أدامي نسوان سهلة للنيك منهن زميلات عمل وجيران وزباين لكن مكنتش بديهم ريق ، مرة واحدة جارتي في الشقة اللي فوقي جوزها مسافر وعايشة لوحدها وأنا مراتي مسافرة أسبوع تحضر فرح في بلدهم ، فجارتي بتسألني عن مراتي قولتلها مسافرة علشان كذا .. قالتلي ومفيش حد بيعملك اكل ؟ ياعيني .. خلاص أجيلك بالليل النهاردة أعملك عشا ونتعشي سوا .. بصتلها من فوق لتحت ومردتش وسيبتها ومشيت !

هنا مثلا .. تلاقيني راشق في الفضفضة ، ونادرا لما ادخل قسم الصور أو الافلام أو الأقسام الاخرى إلا لمتابعة عضو علشان اخد فكرة عنه من ردوده !

حتي الأكل .. مفيش حاجة معينة بحبها ، ولا أشتهي أكل معين ، اللي بيتحطلي بأكله 😄 مراتي تعرف عني الصفات دي علشان كدة حاطه في بطنها بطيخة صيفي من ناحيتي 😄

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%