NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال لماذا كثير من الزوجات بترفض تتحرر في البداية ثم تقبل فيما بعد؟

round trip to org

نسوانجى الاصلى
نسوانجي متفاعل
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
عدم الإفصاح
حسب كثير من اعترافات وشكايات بعض المتحررين هنا، نلاحظ ما يلي:
أغلبهم مضى على زواجهم أكثر من 10 سنوات
الزوج هو أول من يطلب من الزوجة أن تلبي له رغبته
الزوجة ترفض بقوة طلبه، وتكون إما خائفة من مقلب، أو بسبب تربية تقليدية ومحافظة
يمضي وقت يتفاوت من سنة فأكثر
أغلبهم له أولاد من 6 أو 8 أو 10 سنوات
تتعقد ظروف الحياة بينهم وتقل أو تسوء الممارسة الجنسية، ومهم من يبلغ مرحلة الطلاق
تبدأ الزوجة تشارك الزوج تدريجيا في تخيلاته = تجاوب
من نتائج هذه التخيلات تتحسن الممارسة الجنسية ويعود الحب والهيجان كما كان في بداية الزواج
تنتقل التخيلات إلى التفكير في أسماء أشخاص معروفين
تكثر بينهم مشاهدة أفلام إباحية عن تبادل الزوجات، أو الجنس الثلاثي بين زوجين ورجل ثالث = دياثة
بنوع من الخجل والتردد، تعبر الزوجة أثناء ممارسة الجنس أنها تقبل أن تجرب مع أي رجل آخر
هنا، يتوقف التنفيذ ويتراجع كثير من الأزواج عن الرغبة بسبب الخوف والشك في عدم وجود الظروف المساعدة ومنها عدم التوفر على المقومات الجمالية الكافية
بالنسبة للذين يستمرون تبدأ التجربة بحذر شديد، في غالب الأحيان أثناء السفر
الغريب هنا هو أن جميع السيدات بعد زوال جدار الخوف، يصبحن محترفات
تشعر الزوجة بعد أول تجربة أنها تأخرت وضيعت وقتا ثمينا
تحس من جديد بجمال جسدها وبرغبة الرجال فيها
تصبح أكثر طلبا ورغبة وهيجانا من زوجها، وتندم على ما فات من قبل

السؤال المطروح هنا هو... لماذا ترفض الزوجة في البداية ثم تقبل بعد ذلك وتندم على ما ضاع من العمر؟
ولماذا تتحول من محافظة وتقليدية إلى النقيض؟ ألا يعني هذا، أن مسألة التربية المحافظة مجرد وهم، وأن الغريزة أقوى لكنها كامنة تنتظر فقط ظروفا مواتية لتظهر وتتغلب ؟

هذه خلاصة مختصرة ومقتبسة من معظم الاعترافات والتعليقات المعبر عنها من طرف بعض المتحررين، المرجو الاشتراك في المناقشة بشكل محترم،وشكرا للجميع

• عجبني
التفاعلات: زوج راقى فكريا
حب بتغير
الملل
الحاجه

كلام رائع

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
المال.
والشعور بنفسها

من رايي ان الموضوع ده بالاخص لازم يتوافر شروط
محتاج ثقى متبادلة
محتاج ان الزوجين يكونو متفهمين
واهم حاجه يكون فى صراحه ما بينهم والصراحه هتختصر عليهم الطريق
انا من تجربتى فى موضوع التحرر وكده بدا بى سكس فون واتفقنا من البدايا ان اللي محتاج حاجه يقول على سبيل المتعه يعنى مش دى حياتنا والموضوع حبه حبه بدا يطور وبنطور فى العلاقه والكلام ده حصل من قبل الجواز حتى
وكنا بنخصص وقت للصراحه بمعنى انها تسالنى اي سوال وجاوب بصرحه ومين غير زعل والعكس معاها برضو
انا كا شاب مكنتش اعرف عن حاجه اسمها تحرر خالص الا مع مراتى على رغم اني كان ليا علاقات كتير قبل الجواز
وطبعا كل ده حكيت لى مراتى عليه لدرجه ان هى اللى بتقولى احكيلى كتير على تجربك
من الاخر كده لازم يكون في صراحه متبدله والاهم انكم تخصص وقت للاعتراف بدون زعل والموضع كان بيقلب بهيجان ومن هنا ابتدت معانا الاتخيلات

• عجبني
التفاعلات: حمدي 0 و ramyRohy
من رايي ان الموضوع ده بالاخص لازم يتوافر شروط
محتاج ثقى متبادلة
محتاج ان الزوجين يكونو متفهمين
واهم حاجه يكون فى صراحه ما بينهم والصراحه هتختصر عليهم الطريق
انا من تجربتى فى موضوع التحرر وكده بدا بى سكس فون واتفقنا من البدايا ان اللي محتاج حاجه يقول على سبيل المتعه يعنى مش دى حياتنا والموضوع حبه حبه بدا يطور وبنطور فى العلاقه والكلام ده حصل من قبل الجواز حتى
وكنا بنخصص وقت للصراحه بمعنى انها تسالنى اي سوال وجاوب بصرحه ومين غير زعل والعكس معاها برضو
انا كا شاب مكنتش اعرف عن حاجه اسمها تحرر خالص الا مع مراتى على رغم اني كان ليا علاقات كتير قبل الجواز
وطبعا كل ده حكيت لى مراتى عليه لدرجه ان هى اللى بتقولى احكيلى كتير على تجربك
من الاخر كده لازم يكون في صراحه متبدله والاهم انكم تخصص وقت للاعتراف بدون زعل والموضع كان بيقلب بهيجان ومن هنا ابتدت معانا الاتخيلات
التجربة دي متفرقش عن اللي في الخلاصة. هي مختلفة بس في مدة العلاقة. المهم عندنا هو ليه الست تحب تبان تقليدية ومحافظة وبعد شوية تتغير وتلقاها متحررة أكثر من الزوج نفسه؟ انا عندي تفسير بس مستني رأي ناس متحررين الأول.

التجربة دي متفرقش عن اللي في الخلاصة. هي مختلفة بس في مدة العلاقة. المهم عندنا هو ليه الست تحب تبان تقليدية ومحافظة وبعد شوية تتغير وتلقاها متحررة أكثر من الزوج نفسه؟ انا عندي تفسير بس مستني رأي ناس متحررين الأول.
ممكن تكون خوف مش اكتر ومتنساش انا مجتمعنا بيعود الست ان الراجل هو اللى لازم يطلب لحد ما تخدم على بعض

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%