NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• بيضحكني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
  • حبيته
من يوم دخولي عمري ما وصلت لكدة مع حد ولكن غصب عني صدقيني وانت الوحيدة الي شاهدة اني مغلطش. والزعل الأكبر أن كمان مش المنتقض مش عارف معني الكلام. وانتي صححتي جزء كبير كمان يعني الموضوع بايخ اوي بصراحه وفعلا انا غلط بعترف 🤷🤷
👏👏👏👏👏👏👏

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
طب انا راضى ذمتك الاستك دى يامجنوونة..
من امتى رأيى مهم اصلا هههههههه
عيب كدة رايك علي راسي طبعا ✌️✌️

• الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: UnIdEnTItY
  • بيضحكني
التفاعلات: الـ مجتاو
  • حبيته
  • بيضحكني
  • حبيته
بقلق من اللي بيقول زيك اتقي شر الحليم عشان صادفت حد ادامي قال نفس الكلام و مع اول تصادم ف الشغل اتحول 😂😂

• بيضحكني
  • بيضحكني
بقلق من اللي بيقول زيك اتقي شر الحليم عشان صادفت حد ادامي قال نفس الكلام و مع اول تصادم ف الشغل اتحول 😂😂
خاف علي نفسك منها 👌👌
ياريت تاخد بالنصيحة اوعي السيدات في الغضب النتائج وخيمة صدقني خاصة ( كيد النساء) واسالني انا 😂😂

• بيضحكني
  • حبيته
  • بيضحكني
الزمالك ❤️

بحسه زي الطفل المعاق لا عارف اعالجه ولا عارف استغني عنه ❤️❤️
مش هعلق عشان متفهمنش بتنمر 😉😉😅😅😅
انا. أهلاوية 🤗🤗🤗🤗🤗

• يالهوي هي وصلت لكده
إن وجود الاختلافات في الآراء ما بين الأشخاص هو أمرٌ طبيعي، إذ إنّ اختلاف الرأي لا يفسد القضية، إلا أنّ المشكلة تكمن في عدم تقبل هذا الاختلاف، الأمر الذي من شأنه أن يؤدي إلى تدهور العلاقات بين بني البشر، وزرع الكره والحقد في قلوبهم، وقد تتطور لتتحول إلى أعمالٍ عنيفة وغير قانونية بالمرة. وتخلق جو من الفوضوية بصراحة......
ولكن هنا لابد أن نعترف ✌️✌️

(( كيفية احترام الرأي الآخر ))

• الصمت، وتقبل الرأي الآخر، وذلك في حالة أن يكون الرأي الآخر مخالفاً وبعيداً كل البعد عن الرأي أو المبادئ الشخصية، فالصمت في هذه الحالة لا يعني قبول الأفكار المطروحة، ولكنه اختصارٌ للشر، وابتعادٌ عن نقاشٍ غير مجدٍ، ولكن يشار إلى أنّه في حالة كان هناك سبب يقتضي نصح الطرف الآخر، أو تغيير أفكاره فلا بد من قولها، ولكن بطريقةٍ محترمة دون إهاناتٍ.
  • التعبير عن الرأي الشخصي عندما يقوم الطرف الآخر بطلب ذلك، إذ إن التدخل في نقاشٍ وإبداء رأيٍ معارضٍ فيه دون أي سبب يعتبر من قلة الذوق، كما أنه سيؤدي إلى خلق المشاكل والتسبب في توتر الجو، ولكن في حالة الحاجة إلى التعبير عن أيّ فكرةٍ أو رأي يجب استئذان المحاورين والتكلم بأدبٍ ودون إساءة.

(( دعونا نرجع الي البدايات ))

* انت او انتي :: بتعملوا اية في الانتقاض في شخصكم وان وصل الأمر للتنمر عليكم ؟؟

• انت او انتي :: هل قابلتم أشخاص تتدعي الذكاء وانجرفت بيكم إلي مستوي يدني بكم الي الهاوية ؟؟
  • اخيرا بتعملوا اية مع الرأي الآخر أن تعارض مع رايكم ووصل الي التبجح في الغلط في شخصكم ؟؟

ملحوظة :: حرية الرأي مكفولة للجميع دون التهكم علي خصوصية أحد أو ذكر مواقف تخص المكان هنا لان كلامي في مجمل الحياة مش بختص أحد 😉😉

#Rooooody💖
انا حاسس اني قرأت مقال بصراحه ف جنرال او كده اسلوب جامد الصراحه
تاني حاجه وللرد ع كلامك كلنا اكيد قابلنا أشخاص بيجرونا ف نقاشهم لطريق مسدود وللاسف ف معظم الأوقات بننجر معاهم سواء بارادتنا او غصب عننا وللأسف بردو ساعات احنا اللي بنحس ان موقفنا ضعيف ف الحوار ف احنا اللي لنوره لطريق مسدود
انا عن نفسي احيانا باخد بالي وينهي الحوار بسرعه وأحيانا اكتر بنجر للطريق المحدود اللي ديما آخرته مش بتعجبني او تعجب الشخص اللي قدامي

• أتفق
انا حاسس اني قرأت مقال بصراحه ف جنرال او كده اسلوب جامد الصراحه
تاني حاجه وللرد ع كلامك كلنا اكيد قابلنا أشخاص بيجرونا ف نقاشهم لطريق مسدود وللاسف ف معظم الأوقات بننجر معاهم سواء بارادتنا او غصب عننا وللأسف بردو ساعات احنا اللي بنحس ان موقفنا ضعيف ف الحوار ف احنا اللي لنوره لطريق مسدود
انا عن نفسي احيانا باخد بالي وينهي الحوار بسرعه وأحيانا اكتر بنجر للطريق المحدود اللي ديما آخرته مش بتعجبني او تعجب الشخص اللي قدامي
اكتر رد موضوعي في البوست بصراحة فشخ أفكاري بصراحة......وفعلا انا وقعت ضحية للنقاش قل من تقديري أمام نفسي عشان كدة قولت لازم افوق نفسي وسمع منكم انا صح او غلط وفعلا انا كنت غلط غلط غلط وبعترف بكد المفروض كنت اتجاهل. ولكن عرق النسا اشتغل معايا ... ووقعت ضحية للنقاش كدة يعني 🤗🤗

• أتفق
التفاعلات: Mahmoud abdo

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%