NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

Mariam Hisham

😈 ملكة البغاء 😈
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجية كيوت
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
ناشر صور
توجه جنسي
انجذب للذكور
الألينز
بصوا مبدأيا كده خلينا متفقين ان عالمنا واسع ع البشر سيكا
علي الرغم من كل الحاجات الاحنا وصلنا ليها حتي الان فاحنا لسه معرفناش غير 1% بس من الكون كله يعني النجهله اكتر من النعرفه بمراحل كبيرة فشخ
فأتوقع ان ممكن من الحاجات الاحنا لسه موصلناش ليها حتي الان هما الألينز
ممكن حد يشوف ان الانا بقوله غلط بس حاجات كتير بتثبت وجودهم
فترة التسعينيات كانت فترة دسمة بالفضائيين او اخبار الفضائيين كانوا دايما بيشوفوا اطباق طايرة كتير وبلاوي بعيد عنك
وسيبك من الفترة الحالية لأنها ممكن تكون فبركة
بس لو رجعنا بالزمن هنلاقي حضارات كتير قامت ملهاش تفسير مقنع ان العملها بشر حضارة المايا ومدينة اطلانتس ( ممكن تكون خيالية بس في حاجات اثبتت وجودها ) حتي الحضارة الفرعونية
اصل معلش يعني طريقة بناء الاهرامات غريبة فشخ ، يعني لحد دلوقت اهم مهندسين العالم مش عارفين الهرم اتبني ازاي وبيحطوا نظريات مش اكتر
ده غير كمان شوية نقوش لمساخيط صغيرة كده واقفة مع البشر وغير سر التحنيط كمان وغير احتمالية ان الاهرامات كانت رصد الاكواكب ولتوصيل الكهربا عن طريق الهوا ودي نظرية ، غير كمان ان اتعملت دراسة ان الهرم الاكبر لو هيتبني دلوقت هياخد قد اي لقيوا انه هياخد حوالي 30 سنه ف احا يعني مدة اكبر من مدة بناءه زمان يعني ايام الفراعنه كان في تكنولوجيا تخليهم يبنوا في 20 سنه بس
فانا انا حاسه واحساسي دايما بيكون صح ان الألينز موجودين معانا
وممكن يكونوا بيختاروا ناس معينه علشان تظهر ليهم زي ما اختاروا الفراعنة مثلا
تحس انهم بيدوروا علي حد يستاهل انهم يساعدوه مش اي حد والسلام
ولا انت اي رأيك

• عجبني
التفاعلات: Nymph, بتاع كلو, @The GodFather@ و 7 آخرين
الألينز
علي الرغم من كل الحاجات الاحنا وصلنا ليها حتي الان فاحنا لسه معرفناش غير 1% بس من الكون كله يعني النجهله اكتر من النعرفه بمراحل كبيرة فشخ
فترة التسعينيات كانت فترة دسمة بالفضائيين او اخبار الفضائيين كانوا دايما بيشوفوا اطباق طايرة كتير وبلاوي بعيد عنك
بس لو رجعنا بالزمن هنلاقي حضارات كتير قامت ملهاش تفسير مقنع ان العملها بشر حضارة المايا ومدينة اطلانتس ( ممكن تكون خيالية بس في حاجات اثبتت وجودها ) حتي الحضارة الفرعونية
اصل معلش يعني طريقة بناء الاهرامات غريبة فشخ ، يعني لحد دلوقت اهم مهندسين العالم مش عارفين الهرم اتبني ازاي وبيحطوا نظريات مش اكتر
ده غير كمان شوية نقوش لمساخيط صغيرة كده واقفة مع البشر وغير سر التحنيط كمان وغير احتمالية ان الاهرامات كانت رصد الاكواكب ولتوصيل الكهربا عن طريق الهوا ودي نظرية ، غير كمان ان اتعملت دراسة ان الهرم الاكبر لو هيتبني دلوقت هياخد قد اي لقيوا انه هياخد حوالي 30 سنه ف احا يعني مدة اكبر من مدة بناءه زمان يعني ايام الفراعنه كان في تكنولوجيا تخليهم يبنوا في 20 سنه بس
ولا انت اي رأيك
هو انا شايف كدة بس كمان الفراعنة كان استعانوا بقوم عمالقة وعمال كتير اوي هو كان عندهم تكنولوجيا وتقنيات للبناء احنا لحد دلوقتي مش عارفينها وقعدوا يبتكروا كتير بس للأسف حاجات كتير اوي اتدمرت او مفقودة....انا معاكي ان حوار الالينز موجود وله دلالة كبيرة خصوصا ف كل الحضارات اللي فاتت بس احنا عاوزين نعرف اكتر عن الفراعنة لانهم اكتر ناس ظهرتلهم واتعانوا سوا .....ده كانوا عارفين الهليكوبتر يا مريم اكيد ده من الالينز

هو انا شايف كدة بس كمان الفراعنة كان استعانوا بقوم عمالقة وعمال كتير اوي هو كان عندهم تكنولوجيا وتقنيات للبناء احنا لحد دلوقتي مش عارفينها وقعدوا يبتكروا كتير بس للأسف حاجات كتير اوي اتدمرت او مفقودة....انا معاكي ان حوار الالينز موجود وله دلالة كبيرة خصوصا ف كل الحضارات اللي فاتت بس احنا عاوزين نعرف اكتر عن الفراعنة لانهم اكتر ناس ظهرتلهم واتعانوا سوا .....ده كانوا عارفين الهليكوبتر يا مريم اكيد ده من الالينز
هو انا شاكة ان الفراعنة نفسهم مش بشر ويكونوا هما الفضائين لأن معاهم تكنولوجيا احنا دلوقت مسمينها خيال علمي

هو انا شاكة ان الفراعنة نفسهم مش بشر ويكونوا هما الفضائين لأن معاهم تكنولوجيا احنا دلوقت مسمينها خيال علمي
لا دي صعبة شوية لان كل مومياوتهم بشر ف دي صعبة شوية هما كانوا علي اتصال كبير ووثيق جدا بيهم وحصل بينهم تعاون ف كل حاجة تقريباً انما الفراعنة بشر

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
لا دي صعبة شوية لان كل مومياوتهم بشر ف دي صعبة شوية هما كانوا علي اتصال كبير ووثيق جدا بيهم وحصل بينهم تعاون ف كل حاجة تقريباً انما الفراعنة بشر
بس الفكرة ان الموميوات بتاعتهم هتلاقي اجسامها صغيرة علي الرغم من اني زمان المفروض اجسامهم تكون اكبر من الاجسام الحالية ، والفضائيين او الرسومات بتاعتهم الموجوده حاليا جايبين ان البشر طول والفضائين قصيرين

مدينة اطلانتس كانت قارة و اتدفنت ف المايه ابحثي كويس عنها بس الغريب ف دي تحديدا ان كان فيه عندهم تكنولوجيا عالية نيك و ده الغريب..
انا عارفه اطلانتس بس في شكوك اذا كانت موجودة او لأ علشان في اثبتات لوجدها وفي انكارات ، وانا فعلا بتكلم ع التكنولجيا

انت شكلك جعانه بس 😂😂😂
بعد الفطار نتكلم في الموضوع ده 😂

• عجبني
التفاعلات: syrian boy
بس الفكرة ان الموميوات بتاعتهم هتلاقي اجسامها صغيرة علي الرغم من اني زمان المفروض اجسامهم تكون اكبر من الاجسام الحالية ، والفضائيين او الرسومات بتاعتهم الموجوده حاليا جايبين ان البشر طول والفضائين قصيرين
فيه موميوات كتير محتفية خلي بالك وفيهم تلطويل والقصير مش كلهم كدة

آثار اطلانتس اللي موجودة ف المحيط تثبت لأي حد انها كانت موجودة لانه مش موجودة ولا تناسب لأي حضارة تانية خالص فا مفيش غيرها اصلاز
اي حاجه تحتمل الصح والغلط فخلينا نقول انها ممكن تكون موجودة

• عجبني
التفاعلات: EXPLOSION
التوابيت كبيرة لكن كمويمة صغيرة
مش دايما برضو وغير كدة سبب تاني التشريح اثبت أعضائهم وبينتهم وهيئتهم بشرية اللي نتكلم فيه رسوماتهم واللي عملوه هو ده مربط الفرس

موضوع الفراعنة مختلف تماما عن الغيبيات والجن وعلوم الفضاء..
لان حسيتك دخلتي العلوم كلها ببعض
صح نحن ما عرفنا كتير من نهايات العلوم.. لكن لا العلم والمنطق دايما بالبحث..
بالنسبة للفضائين او المخلوقات والكائنات الفضائية.. اكيد موجودة بس هي مو بالضرورة تكون بشر واحتمال تكون بشر لان عنا مثال وتجربة سابقة
ممكن نلاقي كواكب عليها حيوانات وزواحف وممكن نلاقي بشر غير متطوريبن.. لانهم لو متطوريبن كان هنن وصلو لعنا...
البشر قبل ٦٠٠ عام عاشو آلاف السنين ان العالم ٣ قارات .. وعندما خاطر الإنسان وابحر .. وجد بشر وحيوانات جديدة ونباتات جديدة على نفس ..
حاليا في كوكب اسمه كليبر .. هو قريب من الارض نسبيا.. وفيه يابسة ومياه وغيوم واكسجين... حاليا تركيز الابحاث كلها عليه .. احتمال البشر يصلو لاكتشاف حياه خارج الارض خلال الخمسين سنة قادمة

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: فكرى و نورالشام
  • بيضحكني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...#
مش دايما برضو وغير كدة سبب تاني التشريح اثبت أعضائهم وبينتهم وهيئتهم بشرية اللي نتكلم فيه رسوماتهم واللي عملوه هو ده مربط الفرس
ممكن

• عجبني
التفاعلات: أحمد السويسي
بما انك بتحبي المانجا.. في قصص حلوة NASA manga

دى أنتى طلعت مثقافة يعني؟! 😂💔😂

بصى...
علمياً الفضائيين أو The Aliens ، أدلة نفي وجودهم العلمية أكتر بكتير من أدلة إثبات وجودهم
ماشي أحنا مازلنا جهلة كبشر بكامل الكون اللامتناهي طبقاً لنظرية تمدد الكون ، بس معتقدش إن وجود الفضائيين بالشكل اللى صورته نظريات المؤامرة (Conspiracy theories) أو نظريات نشأة الكون و طبيعته غير الدينية (The Cults) و أكيد بالشكل اللى ظهر فى أفلام زي حروب النجوم (Star Wars) أو غيره حقيقي...
و بشكل منطقي لو الفضائيين موجودين فعلاً فأكيد لم يسبق للبشر التواصل معاهم و زي ما البشر ميعرفوش عنهم حاجة ، إحتمال كبير هما كمان ميعرفوش عن البشر حاجة

• عجبني
التفاعلات: نورالشام
الألينز
ولا انت اي رأيك
موضوع حلو وتدبر جميل.
هو فعلا أنا كنت سمعت حاجات زي معلومات بتقول إن دقة بناء الاهرام مش طبيعي إن بشر هم إلي عملوها لوحدهم بأحجام الحجارة دي. وكان في زي رسومات في معابد زي صحن طائر. مش بعيد مع الجهل البشري ده يكون في حاجات كتير إحنا مش عارفينها ومش بعيد الفضائيين مع التخلف البشري الي حصل بعد الفراعنة إنهم يكونوا قرفوا مننا ومش عاوزينا نبضن عليهم

لا اؤمن بوجود ال aliens

• عجبني
التفاعلات: حسن٩٤ و Renad ♕↬

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%