NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سجل الان!

متسلسلة اسرار الشهوة

S H E F O

user260274
نسوانجى الاصلى
عضو
إنضم
11 يونيو 2024
المشاركات
45,130
التعليقات المُبرزة
0
مستوى التفاعل
46,995
نقاط
13,343
قصة اسرار الشهوة

..............
الجزء الأول
..............

تحية طيبة لـ كل قراء منتدي نسوانجي الأعزاء.. الجديد فى القصة بتاعتنا المرة دي انها قصة حقيقة وحدثت بالفعل.. هحاول علي قد مقدر اكتب القصة واشرح كل شي حدث بـ منتهي المصداقية والشفافية مع تغيير الأسماء

بداية قصتي كالعادة

عمري مكنت مقتنع بنظرية المؤامرة , عمري مكنت مصدق أن الإنسان ممكن بسبب شهوته يضيع نفسه ويأذي كل اللي حوليه ويكون سبب فى دمار نفسه وأهل بيته وكل الناس اللي بتحبه , بس بردك دايما مقتنع إن الجزاء من جنس العمل يعني لو عملت خير فى حياتك اكيد طبعا هييجي الوقت اللي يتردلك الخير دة والعكس صحيح لو عملت شر فى دنيتك لازم هتلاقي الشر دة فى طريقك دايما , ومقتنع تماما أن أوقات كتير الصدف اللي بتحصل لينا فى حياتنا بتكون سبب فى تغيير حياتنا تغيير شامل
الحياه دايما فيها أوقات بتفرحنا وأوقات تانية بتيجي علينا وتكون سبب حزننا ومبنبقاش عارفين هل هنقدر نستحمل ونقاوم؟ هل هنقدر نرجع نعيش حياتنا ونسترجع طاقتنا مرة تانية ولا الحياة هتقف على كدة؟
لازم نحاول مرة واتنين والف مش مع أول واقعة نقف ونستسلم , لا طبعا لازم نستجمع قوتنا ونركز مرة تانية عشان نقدر نكمل حياتنا ودة اللي هنشوفه فى قصتنا.
..............

تدور احداث القصة فى احدي ارياف مصر , قرية بسيطة , اغلبية الناس هناك تتميز بالطيبة والاحترام

..............

ابطال القصة

..............

اولا: أسرة الحاج ابراهيم

الزوج: الحاج ابراهيم 61 عام.. من كبار البلد والجمعيات الخيرية وله مزارع واراضي ومواشي
الزوجة: مدام هدي 55 عام.. تعمل فى العقارات ( بيع وشراء الوحدات السكنية والأراضي ) ومسؤلة عن تسجيلات اراضي الفلاحين بالبلد
لديهم 4 ابناء وحفيدين
احمد: 29 عام.. وزوجته ياسمين 26 عام.. وابنهم منصور 6 اعوام
محمد: 28 عام.. وزوجته ندي 24 عام.. وابنهم معاذ 5 اعوام
وكلهم عايشين في بيت واحد

ثانيا: أسرة الحاج بلال أبويا

ابي: الحاج بلال 47 عام.. رجل ثري ولديه محلات اقشمة ع اعلي مستوي داخل وخارج البلد
امي: مدام اميرة.. 45 عام.. ربة منزل
اختي: ايمان 25 عام.. متزوجه من منتصر 33 عام.. مش مخلفين والموضع دة عامل مشاكل كتير بينهم
انا عادل ابلغ من العمر 23 عام.. خريج كلية تجارة.. مهتم بلعب الملاكمة ودة اللى خلانى اهتم بجسمي جدا
وكلهم عايشين فى بيت واحد بردك

كانت تربط علاقة قوية جدا بين الحاج ابراهيم والحاج بلال.. برغم فرق السن اللى بينهم بس الاتنين كانوا دايما مع بعض وبيساندوا بعض فى كل حاجة
..............

كانت اسرة الحاج ابراهيم متعودين دايما ياكلوا على سفرة واحدة مع بعض.. سهير الشغالة كانت فى المطبخ بتجهز الفطار كالعادة.. الأكل جهز وحطته على السفرة وكان الكل موجود إلا مدام هدي

الحاج ابراهيم: اومال فين امكم يا ولاد
ندي: انا لسا كنت عندها فى الأوضة بس هيا مش هتاكل معانا.. هتريح شوية عشان دماغها مصدعة شوية
الحاج ابراهيم: يعني مش هتروح شغلها النهاردة ولا ايه ؟
ندي: مش عارفه يا عمي بس هيا قالتلى اصحيها كمان ساعتين
الحاج ابراهيم: طيب ماشي وابقوا طمنوني عليها عشان انا لازم امشي دلوقتي عشان متاخرش

قام الحاج ابراهيم عشان يلحق يروح للجمعية الخيرية لانى فى حجات ضرورية لازم يعملها بنفسه هناك.. والأولاد كلوا وقاموا يغسلوا ايدهم وبعدين قاعدوا فى الصالون

احمد: الشاي اتاخر ليه يا جدعان.. عاوزين نلحق نشرب شوية شاي قبل منمشي
ياسمين: دقيقة واحدة يا حبيبي وهيكون جاهز.. الدنيا مش هطير يعني
احمد: عشان منتأخرش ع المشوار بتاعتنا.. ونلحق نخلص اللي الحاج عاوزه
محمد: صحيح يا احمد هو الدكتور شاف البهيمة اللى كانت تعبانة امبارح بليل ولا لا
احمد: ايوة يعم انا روحتله البيت جبته بنفسي وروحنا شوفنا البهيمة وكشف عليها وطمني متقلقش انتا يا اخويا
محمد: طيب كويس ومتنساش صحيح نبقا ناخد معانا الخلطة عشان نحطلهم منها فى الأكل
احمد: تمام واحنا ماشيين نبقا ناخدها.. فى يبنتي الشاي
ياسمين: اهو امسكوا الشاي بقا جاهز.. هتحتاجو حاجة تاني
احمد: لا روحي انتي بقا شوفي اللى وراكي

ياسمين مشيت وراحت تعمل اللى وراها.. احمد واخوه شروا الشاي بعدين قاموا وخدوا معاهم الخلطة والحجات اللى هتلزمهم للبهايم بتاعتهم
..............

انا قاعد مع ابويا الحاج بلال فى قلب الدوار من جوه

الحاج بلال: كنت فين امبارح يابني وراجع متاخر كدة
انا: كان ورايا تمرينة ملاكمة يا حاج وانتا فاهم ان انا مهتم بالموضوع دة جدا.. وكنت قاعد شوية مع الكوتش بتاعنا
الحاج بلال: يابني بلاش التاخير بتاع كل شوية دة.. انتا عارف انا بخاف عليك ازاي
انا: يا حاج انا خلاص مبقتش صغير على الكلام دة.. انا مش فاهم انتا ليه بتعاملنى ع اني لسا صغير
الحاج بلال: مش القصد يابني.. كل اللى اقصده انك تخلي بالك ع نفسك
انا: متخفش عليا.. ابنك اسد فى اي مكان
الحاج بلال: اهو دة اللى انتا شاطر فيه.. المهم عاوزك تروح النهاردة لعمك الحاج ابراهيم تديلوا شوية الأوراق دي عشان هو عاوزهم ضروري النهاردة
انا: اوارق دي يا حاج
الحاج بلال: دا شوية اوراق تخص الجمعية الخيرية بتاعته لسا مخلصهاله امبارح وملحقتش اوديهاله
انا: خلاص ماشي.. هو بيكون فى البيت امتا
الحاج بلال: امسك الورقة دي هتلاقي فيه رقمه انا كاتبهولك.. ابقا كلمه انتا بقا وشوف هتقابله امتا وخلاص
انا: عنيا الاتنين يا حاج حاضر اللى تؤمر بيه.. اومال فين البت ايمان مش باينة هيا ولا جوزها
الحاج بلال: اختك فوق في أوضتها وجوز اختك راح على شغله
انا: طيب هطلع اطمن عليها وبعدين اخدلى دش حلو كدة وبعدين ابقا ارن ع عم الحاج ابراهيم
الحاج بلال: ماشي بس اهم حاجة متنساش
انا: حاضر يا حاج

سبت ابويا وطلعت اطمن ع اختي لاني مشوفتهاش بقالى يومين تقريبا.. طلعت لـ الأوضة بتاعتها هيا ومنتصر جوزها وخبضت على الباب

انا: ممكن ادخل يا ايمان
ايمان: تعالى يا عادل خش واقفل الباب وراك
انا: مالك يبنتي بقالك يومين مش بشوفك ومش بتخرجي من الأوضة بتاعتك.. ليه كل دة
ايمان: يعني مش عارف.. يعني هو انتا هتجدد ع منتصر
انا: موضوع الخلفة بردك؟
ايمان: ايوة طبعا هو فى غير الموضوع دة اللى بينكد عليا بسببه
انا: يبنتي وحدي ** كدة.. الخلفة والاولاد دي بتاعه ** احنا ملناش دخل فيها
ايمان: هو بقا مش قادر يصبر وعاوز يخلف باي طريقة وكل شوية يقولي احنا بقالنا 5 سنين متجوزين ولسا مخلفناش.. وانتا فاهم بقا بيزلني عشان العيب مني
انا: يزلك!! دا لا عاش ولا كان اللى يزلك وانا ع وش الدنيا هو انهبل ولا ايه
ايمان: مش عارفه يا عادل انا مبقتش عارفه افكر خالص ودماغى متلغبطة بقا معقولة هو دة منتصر اللي انا حبيته
انا: يا حبيبتي هو بس معزور شوية وهو بيحبك وبيموت فيكي وانتى عارفه كدة كويس هو انا اللي هقولك يعني
ايمان: اصل انتا متعرفش اللى حصل
انا: خير يابنتي حصل ايه. قلقتيني
ايمان: (بدموع) منتصر عاوز يجوز عليا
انا: انتي بتقولي ايه يابنتي مين اللي قالك الكلام دة.. اكيد لا طبعا انتي عارفه إن هو بيحبك
ايمان: هو يا اخويا اللى قالى بنفسه امبارح.. وقالى مليش دعوة انا نفسي اخلف وصبرت عليكي كتير.. يرضيك يا عادل اختك يتعمل معاها كدة
انا: لا طبعا ميرضنيش.. طيب وانتي ناويه ع ايه
ايمان: انا لا يمكن اسمح بكدة.. ولو هو مصمم انه يجوز ويخون حبنا يبقا يطلقني
انا: طيب اهدي وفكري واحدة واحدة وعايزك تعرفي حاجة إن اي قرار هتاخديه انا هقف معاكي فيه
ايمان: انا خلاص خدت قراري.. مدام هو مصمم ع الجواز ومصمم ينسي كل حاجة حلوة كانت بينا يبقا مفيش غير الطلاق اللى هيريحني
انا: يابنتي بلاش تسرع.. فكرى براحتك
ايمان: مفهاش تفكير يا ابن ابويا.. خلاص كل حاجة انتهت وانا مش هرضي غير بـ الطلاق
انا: حد يعرف بالموضع دة
ايمان: لا انا مقولتش لحد غيرك
انا: طيب روقي ومتشليش هم اى حاجة.. اخوكي جمبك.. انا هكلم مع ابويا وامي فى الموضوع دة النهاردة وهنشوف حل متقلقيش

طبطبت ع اختي وبوست راسها وبعدين قومت دخلت الأوضة بتاعتي خدت دش وغيرت هدومي.. بس افتكرت إني مرنتش ع الحاج ابراهيم.. جبت الورقة من جيب البنطلون ورنيت عليه

انا: الو عم الحاج ابراهيم معايا
الحاج ابراهيم: ايوة يا ولدي مين معايا
انا: معاك عادل ابن الحاج بلال يعم الحاج
الحاج ابراهيم: اهلا.. ازيك يا غالى يا ابن الغالى.. عامل ايه واخبار الجماعة ايه
انا: كلنا بخير ونحمده ع كل حال
الحاج ابراهيم: طيب تمام.. خير يا ابني مش عوايدك ترن عليا.. خير في ايه
انا: خير يعم الحاج.. ابويا جهزلك الورق اللى يخص الجمعية الخيرية بتاعه حضرتك.. شوف بقا اقابلك امتا عشان اديك الأوراق
الحاج ابراهيم: طيب كويس.. بص انا هروح البيت ع العصر كدة اول مروح هرن عليك عشان تيجي ونقعد نشرب الشاي سوا
انا: ماشي يعم الحاج حاضر
الحاج ابراهيم: وسلملي ع ابوك كتير وقوله الف شكر ونردهاله فى الأفراح
انا: لا شكر ولا حاجة احنا واحد واهل يعم الحاج
الحاج ابراهيم: **** يبارك فيك يابني
انا: ** يخليك **.. عن اذنك بقا يا حاج
الحاج ابراهيم: اتفضل يا ابني مع الف سلامة
..............

الحاج بلال راح ع اهم واكبر محل عنده فى البلد لانه مكنش راح هناك بقاله أسبوع.. دخل وسلم ع رجالته وبعدين قعد ع المكتب بتاعه

الحاج بلال: ايه اخبار الشغل يا رجاله
شوقي: كله تمام يا حاج بس الاستاذ مرتضي كان عاوزك ضروري
الحاج بلال: هبقا اكلمه كمان شويه.. فى نقص عندكم فى اي انواع من القماش ؟
شوقي: لا يا حاج متقلقش احنا عاملين حسابنا فى كل حاجة
الحاج بلال: طيب كويس يا شوقي.. ولو احتاجتوا اي حاجة مفتاح المخزن معاك طبعا بس اه حاجة تشوفوا القطع اللى ممكن تحتاجوها الفترة الجاية عشان توفروها لاني الايام الجاية صعبة
شوقي: متقلقش يا حاج احنا هنا كلنا شغالين بـ ايدنا وسننا ومركزين ع كل حاجة
الحاج بلال: طيب على البركة.. ابعتلى حد يجبلي فنجان قهوة دلوقتي
شوقي: من عنيا الاتنين يا حاج.. دقيقة وتكون القهوة جاهزة

بعد شوية

شوقي: اتفضل يا حاج احلى قهوة.. صباح عسل
الحاج بلال: تسلم ايدك يا شوقي.. وريني كدة لما نشوف القهوة بوش ولا لا
شوقي: ههههه متقلقش هتلاقي وش القهوة منور
الحاج بلال: ههه مهو القهوة من غير وش مش هيبقا ليها لازمه.. لا جدع القهوة زي الفل
شوقي: احنا خدامينك يا حاج
الحاج بلال: متقولش كدة انتو كلكو هنا ولادي
شوقي: كتير خيرك يا حاج منتحرمش منك ****
الحاج بلال: طيب يلا روح كمل شغلك وشوف الناس اللى واقفة هناك دي عشان معطلكش
شوقي: طيب يا حاج عن اذنك يا معلم

التليفون بتاع المحل رن

الحاج بلال: السلام عليكم.. مين معايا
المتصل: معاك مرتضي يا حاج بلال
الحاج بلال: اهلا وسهلا يا محترم.. اخبارك ايه.. معلش مقصر معاك بس الظروف اليومين دول صعبه شويه
مرتضي: خير يا حاج متقلقش.. وانا بخير ونحمده ع كل حال
الحاج بلال: خير.. قالولى انك سألت ورنيت عليا كتير
مرتضي: كنت محتاج كزا نوع كدة من قطع القماش بس قبل الأسبوع الجاي
الحاج بلال: من عنينا.. ابقا تعالى النهاردة العصر تنورنا فى المحل ونشرب الشاي سوا.. وخد اللى يعجبك المحل محلك بردك
مرتضي: بس معلش يا حاج انا مش معايا المبلغ متاح كامل دلوقتي.. فـ بتستأذنك ادفع نص المبلغ بتاع القماش والنص التانى كمان شهر
الحاج بلال: عيب يا جدع الكلام دة.. الحاجة حجتك هنا وبكلم بجد مش بهزر.. وخلى الفلوس دلوقتي كلها ولما تجهز و**** يفكها عليك ابقا ادفع براحتك
مرتضي: **** يخليك لينا يا حاج انتا بصراحة بتكسفني بكلامك دة
الحاج بلال : متقولش الكلام الاهبل دة.. احنا واحد واحنا عنينا.. ابقا تعالى زي مقولتلك كدة ومتقلقش
مرتضي: خلاص على ميعادنا يا حاج.. عن اذنك بقا معا السلامة
..............

مدام هدي كانت صحيت ودخلت خدت دش وغيرت ونزلت عشان تروح شغلها.. ومشيت على الشغل علطول بعد م سلمت ع زوجات اولادها.. قعدت ع مكتبها وكانت موجودة صاحبتها هبه

هبه: مالك يا هدي.. مش عوايدك يعني تفضلي قاعدة ساكتة كدة
هدي: شوية مشاكل فى البيت ومخنوقة منها
هبه: مع جوزك بردك ولا ايه
هدي: ايوة طبعا هو في مشاكل بتحصل غير معاه هو.. انا خلاص زهقت وقرفت بجد من العيشة دي
هبه: طيب بس اهدي كدة وروقي نفسك الدنيا ش مستهلة كل دة يا حبيبتي
هدي: مهو انتي متعرفيش حاجة اصلا.. متعرفيش يعني ايه عايشة معاه ولا اكني عايشة.. انا فى دنيا وهو فى دنيا تانية خالص.. مهملني بطريقة كبيرة اوي يا هدي.. معاملة معايا على قد السؤال وبس ووقت الأكل وشكرا على كدة.. وكل شوية بقا ينكد عليا بكلامه اللى يسد النفس ويفضل يقولي انتي كبرتي وعجزتي وبقيتي حاجة.. انا زهقت بجد
هبه: ينيله راجل خايب.. بقا حد يقول لمراته كدة.. بس سيبك منه ومن كلامه وعيش حياتك وبصي لنفسك فى المراية.. انتي مش وحشه انتى زى القمر ومتحطيش نفسك فى دايرة انك خلاص كبرتي.. ممكن اسألك سؤال
هدي: اتفضلي اسألى
هبه: بأمانه كدة ومن غير كسوف.. اخر علاقة جنسية بينكم كانت امتا
هدي: علاقة!! هتصدقي لو قولتلك بقاله اكتر من سنة ونص منمناش مع بعض.. دا غير انى مبسمعش منه كلمة حلوة يقولها ليا خالص
هبه: احيييه على دا راجل.. طيب وانتى مستحملة كدة ازاي بس
هدي: اعمل ايه بس اهو بصبر نفسي بنفسي وخلاص.. انا كان نفسي يهتم بيا ويديني حقوقي مش اكتر من كدة
كان نفسي يفهم اني ست وليا مشاعر واحاسيس.. كان نفسي أحس بقيمتي واحس اني ست مرغوب فيها مش مجرد هيكل وخلاص

وبدأت هدي فى عياط هستيري لانها حست بكسرتها بجد وحست انها لهاش قيمة فى نظر جوزها اللى المفروض انه يشيلها فى عينه.. هبه خدتها فى حضنها وطبطبت عليها

هبه: بس خلاص.. دموعك دي غالية انها تقع عشانه اصلا.. وحياتي عندك خلاص بقا اهدي كدة وانا جمبك اهو مش هسيبك
هدي: مش بايدي يا هبه.. انا معوزة ونفسيتي مكسورة خالص
هبه: طيب بس روقي وهو ** يهديهولك **.. ارجعي افرحي تانى زى زمان وبصي ع نفسك.. ومتسبيش نفسك للزمن يكسرها ويدفنها فى التراب.. انتي جميلة وزي القمر
هدي: انا مبقتش عارفه اخد قرار وفى الوقت مش قادرة استحمل كدة
هبه: طيب جربي تسمعي كلامى بس.. ارجعي لنفسك وارجعي اهتمي بنفسك تانى ومتفكريش فى اى حاجة تضايقك ولا تعكر مزاجك وانتى هتلاقي حياتك بدأت تتغير وتتحسن مع الوقت
هدي: بحاول ع قد مقدر.. المهم خلينا نرجع لشغلنا ونشوف ورانا ايه.. انا هقوم اغسل وشي وارجعلك تاني
..............

الحاج ابراهيم كان قاعد ف الجمعية الخيرية وكان بيمضي ع شوية اوراق.. وبعدين بص ف الساعة كانت 2 الظهر.. افتكر إن المفروض انا هاجي اقابله فى بيته العصر.. طلع تليفونه ورن ع ابويا الحاج بلال

الحاج ابراهيم: الو.. ايوة عامل اي يا بلال يا اخويا
الحاج بلال: انا بخير يا حاج ابراهيم.. الواد بعتلك الأوراق
الحاج ابراهيم: الف شكر يا محترم.. **** يقدرني واردلك جمايلك دي
الحاج بلال: جمايل ايه يا راجل متقولش الكلام دة احنا اهل
الحاج ابراهيم: هو دة العشم بردك..وعلى العموم المفروض ابنك عادل كان هيجيلي العصر نشرب الشاي سوا ويديني الأوراق.. بس رن عليه بقا وعرفه ميجبهش العصر ولا حاجة.. واعملوا حسابكم انكم معزومين عندنا ع العشا النهاردة وابقا هاتو الأوراق معاكم وخلاص
الحاج بلال: ملهوش لازمة العشا يا جدع.. اهم حاجة اننا اطمنا عليك وبس
الحاج ابراهيم: يا راجل انا عاوز نجمع كلنا ونقعد شوية واهى فرصة وجت
الحاج بلال: خلاص ع البركة وانا هرن ع الواد عادل اعرفه كل حاجة
الحاج ابراهيم: طيب تمام.. مع السلامة ومنتركم النهاردة بليل بقا
الحاج بلال: سلام يا حاج..مع السلامة

الحاج بلال قفل التليفون مع الحاج ابراهيم ورن عليا

ابويا: ايوة يا عادل.. انتا فين كدة
انا: فى البيت وشوية كدة ع العصر وهروح للحاج ابراهيم ابعتله الأوراق
الحاج بلال: طيب كويس انك لسا مروحتش.. خلاص بقا يابني متروحش دلوقتي
انا: ليه بس كدة يا حاج
الحاج بلال: احنا معزومين كلنا ع العشا النهاردة بليل عند عم الحاج ابراهيم وهنبقا نديله الأوراق هناك بقا
انا: هو اللى قالك يعني
الحاج بلال: ايوة يابني هو لسا قافل معايا حالا.. وقالى ارن عليك اعرفك عشان هو اصلا هيتأخر شوية فى الشغل
انا: خلاص ماشي.. طب كويس اني مكنتش خرجت بقا
الحاج بلال: خلاص عرف بقا الجماعة اللى عندك عشان يكونوا عاملين حسابهم
انا: حاضر يا حاج.. صحيح انا عاوزك فى موضوع مهم كدة بس لما ترجع بقا
الحاج بلال: خير يابني فى ايه قلقتني
انا: لا متقلقش ولا حاجة دا موضوع خير
الحاج بلال: طيب متحكي مستني ايه.. اكلم
انا: لا مش هينفع هنا لا ترجع بالسلامة نبقا نكلم براحتنا بقا
الحاج بلال: طيب ماشي ع العموم انا شوية كدة وهرجع
انا: تيجي بالف سلامة.. مع السلامة
الحاج بلال: سلام
..............

... منزل الحاج ابراهيم ...

ياسمين كانت قاعدة مع ندي قدام التلفزيون والتليفون الأرضي اللى فى البيت رن قامت ياسمين عشان تلحق ترد وراحت ردت ع التليفون ورجعت

ندي: مين اللى كان بيرن
ياسمين: دا عم الحاج
ندي: خير فى حاجة ولا ايه
ياسمين: اها بيقول إن الحاج بلال واسرته معزومين عندنا النهاردة.. فبيقولي نقوم انا وانتى ونساعد البت سهير ونجهز اكل يشرف عشان العزومة
ندي: دا وقته انا كنت عاوزة اكمل المسلسل
ياسمين: قومي يا حلوة قومي.. خلينا نشوف ورانا ايه مش وقت مسلسل وزفت
ندي: لا اهدي كدة دا متبقي ربع ساعة والحلقة تخلص.. هنسمعها وبعدين نقوم نعمل كل حاجة بقا متبقيش رخمة كدة
ياسمين: طيب يا اختي انتي حرة اهو لو عمي جه وملقاش الأكل جهز هيطلع عنينا احنا الأتنين
ندي: متقلقيش هنكون جهزنا وظبطنا كل حاجة

بعد حوالى ربع ساعة المسلسل كان خلص.. قامت ياسمين وقفلت التلفزيون

ياسمين: قومي بقا يا اختي اهو المسلسل خلص.. خلينا نلحق نجهز الأكل عشان الضيوف
ندي: ضيوف مين يا بنتي دا الحاج بلال هو وعمي زى الأخوات واكتر
ياسمين: ايه يابت الفلسفة اللى نزلت عليكي مرة واحدة دي.. منا عمالة اقولك اتنيلي قومي من بدري ولا لسا فاكرة دلوقتي انهم زي الأخوات
ندي: هههههه مش كنت بسمع المسلسل بقا
ياسمين: كنتي اسمعيها في اي وقت تانى.. فى الإعادة مثلا ولا حاجة
ندي: اسكتي مهيا دي كانت الإعادة
ياسمين: هههههههه طيب يلا بينا بقا نخش المطبخ عشان نجهز انا وانتي وسهير الأكل
ندي: يلا بينا
.............

انا كنت قاعد فى البيت مبعملش اي حاجة.. قولت فرصة مدام بليل كدة كدة معزومين برة.. خرجت وروحت قعدت ع الكافيه وندهت ع رفعت

انا: ازيك يا رفعت
رفعت: بخير يا دولا.. اخبارك ايه يابني مختفى بقالك فترة
انا: شوية مشاغل بقا.. بس اهو أول مفضيت جيت ع القهوة علطول ههههههه
رفعت: تيجي تنور يعم فى اي وقت
انا: حبيبي.. طيب هاتلي ال...
رفعت: فنجان القهوة الزيادة بتاعك ومعاها كوباية المايه
انا: ههههههه تعجبني وانتا مركز كدة
رفعت: هيا عشرة يوم يعم.. يلا عن اذنك بقا هروح اجهزلك طلبك بقا

مشي رفعت وانا فضلت ماسك التليفون بتاعي وداخل ع النت وعمال أقلب ع الفيس وكنت بكلم عفيفي صاحبي ع الماسنجر

انا: ايه ياض عاوزين نخرج انا قاعد في الكافيه هنا اهو
عفيفي: رفعت خليها بليل بقا عشان انا فى مشوار كدة
انا: احا بليل مش هينفع انا معزوم برة عند واحد صاحب أبويا
عفيفي: دا ايه الحظ الفقر دة.. طب نتقابل بكرة ولا ايه الدنيا
انا: طيب لو كدة بقا نبقا نكلم الشلة ونطلع ع البلاستيشن واهو القعدة هناك بتبقا حلوة
عفيفي: عادي اللي يعجبكوا.. كلمهم وابقا عرفني هتعملوا ايه عشان اعمل حسابي انا كمان
انا: خلاص اشطا

فى الوقت كان جه رفعت بـ الطلب بتاعي

رفعت: اتفضل يا دولا قهوتك اهي وادعيلي بقا
انا: بدعيلك من غير حاجة متقلقش.. **** يقويك يا صحبي
رفعت: تسلملي يا غالي.. ال صحيح معكش دقيقة اكلم اللى هييجي يستلم مني الشيفت
انا: اها طبعا يا صاحبي خد ال...
رفعت: طب خلاص هو وصل اهو بالسلامة.. الف شكر يا دولا
انا: لا شكر ع واجب يا صاحبي وبعدين انا معملتش حاجة
رفعت: حبيبي يا عدول تسلملي يا معلم

فضلت قاعد شوية فى الكافية لحد م شربت فنجان القهوة وقعدت شوية ع النت بعدين قومت عشان اروح
.............

الي اللقاء في الجزء الجديد
 
قصتي.. من المنتدي القديم
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%