NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

بيكهام الاسمر

العالمي ⁦❤️⁩
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
فالبداية احب اشكر رودي صاحبة الفكرة @مجنونة مطرقعة 😁😁 واقترحت عليا اكتب البوست ده
وهيكون عن المطلقات والأرامل بشكل خاص والستات اللي عايشة بدون راجل بشكل عام ونظرا لأن الموضوع كبير هيتم تقسيمه لعدة اجزاء
شوف عزيزي النسوانجي مافيش ست بتطلب الطلاق غير لما تفكر 9مليون مرة لأنها عارفة المشاكل اللي هتقابلها كمطلقة من نظرات جنسية من كل الرجالة جيرانها أو زمايل عمل أو بواب أو بتاع نور أو حتي أصحاب ولادها وكل من يعلم أنها مطلقة أو أرملة تخيل عزيزي واحدة تختار تواجه كل ده غير ضغوط الحياة النفسية والعاطفية زي الوحدة اللي هتعيش فيها وحرمان عاطفي من الحب مش الجنس بس الحب اهم للست من الجنس مليار مرة وتخيل بقي لو هي معاها ***** ومطالبة تدفع ايجار شقة فلوس مدارس ودروس وهدوم وتخار تواجه كل ده ولا أنها تكمل مع البني آدم اللي كانت متجوزاه ؟
تفتكر احنا كمجتمع هنفضل نبص لواحدة مظلومة نظرة الظالم ونعاقبها انها اختارت تعمل حاجة لسعادتها بدل ما تكون فالاخر ضحية عنف من الزوج أو تنتحر من معاملته ليها أو حتي أنها تختار تبقي لمؤاخذة شمال وكل يوم راجل شكل وتكمل مع جوزها تمثيلية انها مبسوطة معاه وأنه سي السيد هل الست دي تستاهل اننا نعاقبها انها اختارت تمشي صح ؟
هكمل الموضوع علي اجزاء ⁦🙏🏾⁩🌷⁦❤️⁩
وشكرا لكل واحد قرأ الموضوع وهستني ارائكم

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: sarah$$, حموده الوحش, مصطفى مصطفى و 2 آخرين
تفتكر احنا كمجتمع هنفضل نبص لواحدة مظلومة نظرة الظالم ونعاقبها انها اختارت تعمل حاجة لسعادتها بدل ما تكون فالاخر ضحية عنف من الزوج أو تنتحر من معاملته ليها أو حتي أنها تختار تبقي لمؤاخذة شمال وكل يوم راجل شكل وتكمل مع جوزها تمثيلية انها مبسوطة معاه وأنه سي السيد هل الست دي تستاهل اننا نعاقبها انها اختارت تمشي صح ؟
اسف مفهمتش الحتة ديه ممكن توضيح

صديقي.الصغير السن كبير المقام
ينقصك الكثير والكثير من التجارب.لتقرر او تحدد من يستحق العطف ومن يستحق الحرق
انا معاك جدا.ان فيه ستات بتتظلم ظلم بين.وفيه برضو ستات لا تستحق الا الرجم كما امر ديننا

• عجبني
التفاعلات: ابن ابليس
  • عجبني
التفاعلات: مرحب
صديقي.الصغير السن كبير المقام
ينقصك الكثير والكثير من التجارب.لتقرر او تحدد من يستحق العطف ومن يستحق الحرق
انا معاك جدا.ان فيه ستات بتتظلم ظلم بين.وفيه برضو ستات لا تستحق الا الرجم كما امر ديننا
بالتأكيد كل الأصناف موجودة لكن صدقني بنسبة 99% المشكلة سببها راجل ياما زوج مطلع ميتين مراته ياما اب خول ماعرفش يكون راجل البيت وخلي المدام تربي بنتها أنها تعمل نفس عمايل الام مع الاب

الطلاق أبغض الحلال لاكن حق اصيل عند استحالة استمرار المعيشة
نظرة الفرد للموضوع ده بتبقى على حسب ثقافته

الطلاق أبغض الحلال لاكن حق اصيل عند استحالة استمرار المعيشة
نظرة الفرد للموضوع ده بتبقى على حسب ثقافته
بعيدا عن موضوع أبغض الحلال اللي انا مش عارف طلع منين ده والموضوع ده محل جدل
لكن تفتكر هل ممكن الوضع ده يتغير ؟ خصوصا في ظل انفلات أخلاقي رهيب فالاجيال القادمة

بالتأكيد كل الأصناف موجودة لكن صدقني بنسبة 99% المشكلة سببها راجل ياما زوج مطلع ميتين مراته ياما اب خول ماعرفش يكون راجل البيت وخلي المدام تربي بنتها أنها تعمل نفس عمايل الام مع الاب
انا معاك
وفيه 1٪ منهم بتطلق عشان تتسرمح وتطلع من حضن ده لحضن ده.وتفتخر كمان
يا صغيري.الدنيا فيها بلاوي
ومش كل اللي تسمعه تصدقه

• حبيته
التفاعلات: بيكهام الاسمر
احنا كشعب بنحب اوي نبص على اللي حوالينا و نصدر احكام ،،، لا حد عاش ظروفها و لا شاف اللي هي شافته عشان تصدر حكم هي كويسة وللا لا
انت تعاملها كويس و باحترام زي ما المفروض تقابل اي حد في حياتك متجوزة او مطلقة مافرقتش ،،، انا ماليش اي حق في اي حاجة تانية

• حبيته
  • أتفق
التفاعلات: Donia a، Life selector و بيكهام الاسمر
اولا بيكهام انا مش عارف ليه التعميم بكلمة كبيرة ك مجتمع اولا كيف المجتمع ظالمها او الأصح كيف البعض ظالمها

انا معاك
وفيه 1٪ منهم بتطلق عشان تتسرمح وتطلع من حضن ده لحضن ده.وتفتخر كمان
يا صغيري.الدنيا فيها بلاوي
ومش كل اللي تسمعه تصدقه
متفق معاك تماما فانا لسة بدري عليا فالدنيا دي 😂😂😂😂

احنا كشعب بنحب اوي نبص على اللي حوالينا و نصدر احكام ،،، لا حد عاش ظروفها و لا شاف اللي هي شافته عشان تصدر حكم هي كويسة وللا لا
انت تعاملها كويس و باحترام زي ما المفروض تقابل اي حد في حياتك متجوزة او مطلقة مافرقتش ،،، انا ماليش اي حق في اي حاجة تانية
يارب تطلع انثي سلطعون حتي

• بيضحكني
تعديل بسيط بعد اذنك بيكهام. الموضوع لايخص حياتي بأي صلة هو مجرد موضوع مقترح مني عشان انا صعب اتكلم عنة بحكم أن في أجزاء متوافقة مع حياتي بشكل مباشر وغير مباشر مثل اني مطلقة ف كل كلمة هقولها هتتفهم اني منحازة اكتر للي زي وهكذة. فعشان كدة اقترحت علي بيكهام كتابة البوست بدون تدخل مني في الي يتكتب واية الي لاء. وبس كدة حبيت اوضح ان حياتي بعيدة كل البعد عن البوست اوكي

• حبيته
كلامك مظبوط
هل من الممكن الوضع يتغير فالمستقبل ؟

• عجبني
التفاعلات: Life selector
تعديل بسيط بعد اذنك بيكهام. الموضوع لايخص حياتي بأي صلة هو مجرد موضوع مقترح مني عشان انا صعب اتكلم عنة بحكم أن في أجزاء متوافقة مع حياتي بشكل مباشر وغير مباشر مثل اني مطلقة ف كل كلمة هقولها هتتفهم اني منحازة اكتر للي زي وهكذة. فعشان كدة اقترحت علي بيكهام كتابة البوست بدون تدخل مني في الي يتكتب واية الي لاء. وبس كدة حبيت اوضح ان حياتي بعيدة كل البعد عن البوست اوكي
اكيد طبعا البوست هو طرح موضوع مهم للنقاش ولا اتحدث عن شخص بعينه

بعيدا عن موضوع أبغض الحلال اللي انا مش عارف طلع منين ده والموضوع ده محل جدل
لكن تفتكر هل ممكن الوضع ده يتغير ؟ خصوصا في ظل انفلات أخلاقي رهيب فالاجيال القادمة
لاء دي متهزرش فيها موجود و لية دلاءل انه ابغض الحلال بس ده مش مكانه دلوقتي

بص في مبدأ حلو بيقول لما تحتار ارجع للاصل
زمان ما كنتش خطيأه و كانت نظرة المجتمع للست المطلقة انسانه عادية زي اي انسانه نصيبها موفقهاش مش اكتر

لاكن نظرة الشباب جاية منين
احنا بسبب كتر انتشار التفكير في الشهوات بتخلي الاجيال و كتر عرض قصص بتدل بس على نسبة قليلة في المجتمع فبتخلي الناس بتدور لنفسها على سبب يسهل عليها تبص و تخوض في حرمات المطلقات يمنع تانيب ضميرها

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: بيكهام الاسمر و خبير معتزل (الـــخـــال)
  • أتفق
التفاعلات: Life selector
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%