NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ابو زبر ك بير

نسوانجى بريمو
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
اكون صداقات وابقي اجتماعي واختلط مع الناس
الموضوع ده تعبني اوي بقيت احس بي الوحده والفراغ وبخاف افتح موضوع مع حد او مببقاش عارف اقول ايه بفضل اتلعثم في الكلام وببقا مكسوف وانا بتكلم مش عارف اعمل ايه الموضوع ده مضايقني ومئثر عليا عايز حل
افيدونا

• عجبني
التفاعلات: Hell boy و الــــــعَــــــربــــــى
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اكون صداقات وابقي اجتماعي واختلط مع الناس
الموضوع ده تعبني اوي بقيت احس بي الوحده والفراغ وبخاف افتح موضوع مع حد او مببقاش عارف اقول ايه بفضل اتلعثم في الكلام وببقا مكسوف وانا بتكلم مش عارف اعمل ايه الموضوع ده مضايقني ومئثر عليا عايز حل
افيدونا
و**** يا صاحبي الموضوع ده مش سهل، بس فعلاً ياخي الواحد لازم يكون اجتماعي وميعرفش يعيش لوحده. بس الحاجة الأولى اللي لازم تعملها هي انك تقلل من الخجل وتحاول تحط نفسك في مواقف إجتماعية أكتر، زي الحفلات والمناسبات والأماكن اللي بيجتمع فيها الناس.

وعشان تحسن من مهارات التواصل الخاصة بيك، لازم تشد دماغك وتبقى مستعد تسمع الناس وتتعلم منهم. لو انت بتتلعثم في الكلام، ممكن تبدأ بالتحدث بشكل بطيء وتركز على الأفكار اللي عايز توصلها، وممكن تستخدم الإيماءات والتعابير الوجهية عشان تساعد الناس على فهم اللي بتقوله.

وأخيراً، لازم تحاول تلاقي ناس بتشارك معاك اهتماماتك وتحب نفس الأشياء اللي بتحبها. ده بيسهل عليك التواصل والاندماج مع الناس، وممكن تستخدم الأنشطة الاجتماعية زي النوادي والمجموعات الهواية عشان تلاقي ناس زيك.

بالتوفيق يا صاحبي، ومتخافش من فتح المواضيع والتحدث مع الناس، الخطوة الأولى دايماً بتكون الأصعب، بس مع الوقت والتدريب هتلاقي نفسك بتتحدث بسلاسة وبتكون متأقلم مع الناس أكتر.

• أتفق
التفاعلات: M o u s a
على ما اعتقد التلعثم دا شئ وراثى
عندنا نص العيلة عندها تلعثم وانا منهم😅😅

على ما اعتقد التلعثم دا شئ وراثى
عندنا نص العيلة عندها تلعثم وانا منهم😅😅
أنت فهمت ايه قصدي اني بتلغبط في الكلام وبنسا انا بقول ايه ومن وببقا متوتر اوي وانا بتكلم

أنت فهمت ايه قصدي اني بتلغبط في الكلام وبنسا انا بقول ايه ومن وببقا متوتر اوي وانا بتكلم
فاهم طبعا
منا يعتبر زيك
ممكن يكون سببه انك انطوائى او مثلا تخين فخايف ليتريقوا عليك وانت بتتكلم
وانا رأى من رأى يوسف فوق حاول تعمل بيه

فاهم طبعا
منا يعتبر زيك
ممكن يكون سببه انك انطوائى او مثلا تخين فخايف ليتريقوا عليك وانت بتتكلم
وانا رأى من رأى يوسف فوق حاول تعمل بيه
انا مش تخين جسمي رياضي بس فعلاً انا انطوائي يعتبر من يوم ما اتولد ابويا علمني اني مصاحبي حد بس حاليا الموضوع بقا صعب عليا اوي بذات احساس الوحده صعب اوى 😢😢

انا مش تخين جسمي رياضي بس فعلاً انا انطوائي يعتبر من يوم ما اتولد ابويا علمني اني مصاحبي حد بس حاليا الموضوع بقا صعب عليا اوي بذات احساس الوحده صعب اوى 😢😢
حلك زى مقال الراجل👈 @Youssef elaraby
انك تحاول تخطلط بالناس اكتر

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%