NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

زينة البراري من غير لينكات العالم في الموضوع دا منقسم و كل جهة بتعمل احصاء و بدافع عن وجهة نظرها
حاجة شايفها كل العالم

• عجبني
التفاعلات: زينة البراري
اكيد معاك حق في اللى قولته وهنشر لينكات المقالات والاحصائيات اللى بتدعم موضوعي من اكبر مجلات العالم فور الموافقة من ادمن المنتدي عشان ممنوع هنا نشر روابط خارجية
ونقاشي هنا هوو جزء من رساله هيتم مناقشتها قريب واول ما انشرها هنزلها هنا
مجلات عالمية؟ يعني الاحصائية دي تم تطبيقها علي مجتمع مينطبقش عليها استفسراتي كلها بالشكل ده لاختلاف المجتمعات فبالتالي عدم تطابق الاحاكم طب تمام
+
معروف مدي تسييس اكبر مجلات العالم لتحقيق ربح اقتصادي معين فكون انها اكبر مجلة علمية عالمية مش دليل
كنت اتمني احصائيتك تكون منطبقه علي مجتمعك الي بتتكلمي فيه مش مجتمع مختلف اصلا

THE BLACK HORSE شوفت أنا قولت للتهدئة لية
لانها بدافع عن رائيها بكل قوتها ولا مجال لل لين 😂😂
زينة البراري 🌹تحياتي 🌹
قوية

• بيضحكني
التفاعلات: THE BLACK HORSE
يا زينه دي صحف عالميه وانت عارفه السموم لي يدسوها لأغراض انتي عرفاها
اي ورقة بحثية اعتمدت عليها لازم يبقي ليها معايير محدده وموضوعية

• عجبني
التفاعلات: حياة الرووح
عرض روابط خارجيه ممنوع

نتابع الموضوع لعدم الخروج عن السياق

او التحدث عن جنس القصر ممنوع

مجلات عالمية؟ يعني الاحصائية دي تم تطبيقها علي مجتمع مينطبقش عليها استفسراتي كلها بالشكل ده لاختلاف المجتمعات فبالتالي عدم تطابق الاحاكم طب تمام
+
معروف مدي تسييس اكبر مجلات العالم لتحقيق ربح اقتصادي معين فكون انها اكبر مجلة علمية عالمية مش دليل
كنت اتمني احصائيتك تكون منطبقه علي مجتمعك الي بتتكلمي فيه مش مجتمع مختلف اصلا
منطبقه على شريحة كبيرة جدا من مجتمعي وانا كنت احدش المشرفين عليها وعلى العينات العشوائيه اللى تمت عليهم الدراسة حضرتك بتعرتض لاجل الاعتراض مش اكتر وده واضح جدا

عرض روابط خارجيه ممنوع

نتابع الموضوع لعدم الخروج عن السياق

او التحدث عن جنس القصر ممنوع
تمام لحضرتك انا بس حبيت اسال قبل مشارك فعلا
اما موضوع جنس القصر فهو خط امر بالنسبة لي وللجميع على ما اظن

THE BLACK HORSE شوفت أنا قولت للتهدئة لية
لانها بدافع عن رائيها بكل قوتها ولا مجال لل لين 😂😂
زينة البراري 🌹تحياتي 🌹
قوية
فهمت قصدك دلوقتي😂
+
اكيد الدفاع عن الرئي مهم بس لو اتاكدنا رأينا غلط نغيره، شكينا فيه ننسحب ونفكر تاني وطالما الموضوع مجرد كلام بدون تطاول ففل😂
+
مش اول مرمره تنشر هي موضوع نقاش شكلها عشان عارفها انت 😂

☆(❁Ɱσԋα‿ɱҽԃ❁)☆ دا بيكون توجه زي اللي بيحصل حاليا في بعض الدول قصص ***** و مسلسلات كرتون متجها إلى الاتجاه دا
فمش بيكون غصب عنه أو يحس بالخجل
فهمني
فاهم قصدك بس في حاجه لو قلتلك عليها هتقتنع بس مش هينفع هنا علشان الحظر

فهمت قصدك دلوقتي😂
+
اكيد الدفاع عن الرئي مهم بس لو اتاكدنا رأينا غلط نغيره، شكينا فيه ننسحب ونفكر تاني وطالما الموضوع مجرد كلام بدون تطاول ففل😂
+
اعرف انها مش هتكبر دماغها ولا هترجع لورا

• جامد
التفاعلات: THE BLACK HORSE
فهمت قصدك دلوقتي😂
+
+
حضرتك انا مش بداقع عن رائي بالعكس انا بتناقش مع الجميع بحيادية مش اكتر وبطلب من الجميع براهين على كلامهم سوء متوافق مع رائي او مخالف ليه

و بعدين سهاري مصاطب كلمة عادية يا زينة البراري مش مقصود بيها التقليل و لكن التوضيح

اعرف انها مش هتكبر دماغها ولا هترجع لورا
الموضوع مش عند على اد ماهو تحقيق فائده من الوقت المبذول والووصول لنتيجه مثمرة في الاخر

• عجبني
التفاعلات: Dot com
و بعدين سهاري مصاطب كلمة عادية يا زينة البراري مش مقصود بيها التقليل و لكن التوضيح
مفيش مشكلة وكل شخص اكيد حر في رائي وقناعاته

منطبقه على شريحة كبيرة جدا من مجتمعي وانا كنت احدش المشرفين عليها وعلى العينات العشوائيه اللى تمت عليهم الدراسة حضرتك بتعرتض لاجل الاعتراض مش اكتر وده واضح جدا
منطبقه على شريحة كبيرة جدا من مجتمعي
ممكن تحديد المقصود بايه هو مجتمعك الي بتشيري ليه هنا؟ ..
بعترض لاجل الاعتراض وواضح جدا كمان؟ 😂
انا اول ما بدات كلامي حددت اسالة محددة نتكلم فيها والمفروض الاسالة دي نقاط جو الرسالة او الاحصائية دي انما انتي تجاهلتي كل كلامي ومسكتي في كلمة مجرد وصف لحال مش اشخاص ومعتذر عنها مقدما اصلا ومردتيش علي اسالتي اساسا
بعدها مارستي مغالطة منطقية وهيوهي الارتكاز او الاعتماد علي السلطة ان كلامك في اكبر مجلة علمية عالمية والي دي يا دكتورة مغالطة واضحة مينفعش تقعي فيها ذي ما حد يقول الدكاترة او المسؤولين او العلماء بيقولوا كل دي مغالطات ينفع يقع فيها الرجل العادي مش دكتورة بحث علمي!
اما لو هنفترض جدلا ان مسموح بنشر الروابط الخارجية هل وقتها لما تتنزلي ليا رابط بيتفق مع رأيك وقتها المفروض اقول صحيح العلماء قالوا واسكت كأنه كتاب مقدس ولا ده مجرد بحث قابل للنقاش والرد ووجوده من عدمه في ذاته مش حجه ولا دليل.

واخيرا في مغالطة منطقية تانية في كلامك وهي سرعة اصادر الاحكام .. هل ينفع باحثة اكاديمية تصدر حكم وحكم علي شخص كمان من مجرد تعليقين؟ عيب طيب انتي تعرفيني او تعرفي خلفيتي الثقافية او الدينية او العلمية او التربوية او سماتي الشخصية ومدي تحكمي في انفعالي عشان تحكمي علي بالسرعة دي؟ مينفعش!.

حضرتك انا مش بداقع عن رائي بالعكس انا بتناقش مع الجميع بحيادية مش اكتر وبطلب من الجميع براهين على كلامهم سوء متوافق مع رائي او مخالف ليه
حيادية اذاي وحضرتك بتطالبي غيرك بدليل وانتي مقدمتيش دليل، وحيادية اذاي وانتي مستنده لمغالطة السلطة؟

ممكن تحديد المقصود بايه هو مجتمعك الي بتشيري ليه هنا؟ ..
بعترض لاجل الاعتراض وواضح جدا كمان؟ 😂
انا اول ما بدات كلامي حددت اسالة محددة نتكلم فيها والمفروض الاسالة دي نقاط جو الرسالة او الاحصائية دي انما انتي تجاهلتي كل كلامي ومسكتي في كلمة مجرد وصف لحال مش اشخاص ومعتذر عنها مقدما اصلا ومردتيش علي اسالتي اساسا
بعدها مارستي مغالطة منطقية وهيوهي الارتكاز او الاعتماد علي السلطة ان كلامك في اكبر مجلة علمية عالمية والي دي يا دكتورة مغالطة واضحة مينفعش تقعي فيها ذي ما حد يقول الدكاترة او المسؤولين او العلماء بيقولوا كل دي مغالطات ينفع يقع فيها الرجل العادي مش دكتورة بحث علمي!
اما لو هنفترض جدلا ان مسموح بنشر الروابط الخارجية هل وقتها لما تتنزلي ليا رابط بيتفق مع رأيك وقتها المفروض اقول صحيح العلماء قالوا واسكت كأنه كتاب مقدس ولا ده مجرد بحث قابل للنقاش والرد ووجوده من عدمه في ذاته مش حجه ولا دليل.

واخيرا في مغالطة منطقية تانية في كلامك وهي سرعة اصادر الاحكام .. هل ينفع باحثة اكاديمية تصدر حكم وحكم علي شخص كمان من مجرد تعليقين؟ عيب طيب انتي تعرفيني او تعرفي خلفيتي الثقافية او الدينية او العلمية او التربوية او سماتي الشخصية ومدي تحكمي في انفعالي عشان تحكمي علي بالسرعة دي؟ مينفعش!.
مش هروب من الرد بس هكتفي بلاتعليق عشان كده الامور هتتجه في منحني خارج اطار الموضوع
شكرا لوقت حضرتك

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الموضوع مش عند على اد ماهو تحقيق فائده من الوقت المبذول والووصول لنتيجه مثمرة في الاخر
مظنش جروب صغير ذي ده قادر علي مناقشة المواضيع دي بشكل علمي منضبط، ولا الشات ولا المكالمات عمونا
مش هروب من الرد بس هكتفي بلاتعليق عشان كده الامور هتتجه في منحني خارج اطار الموضوع
شكرا لوقت حضرتك
كلامي كله كان داخل الموضوع لحد ما حضرتك الي خرجتي عن الموضوع بتقرير احكام علي شخصي فـ شكرا عموما 😅
مع ملاحظة ان كلامي داخل الموضوع مخرجش عنه انما بتكلم علي اساسيات وخلفيات الموضوع .. "بتعريف المصطلحات ابتداءً ينحل الخلاف انتهاءً" مبدء بسيط هيحل مشاكل كتير ويقصر الوقت عليكي ويحفظه ليكي

حيادية اذاي وحضرتك بتطالبي غيرك بدليل وانتي مقدمتيش دليل، وحيادية اذاي وانتي مستنده لمغالطة السلطة؟
يا فندم اقدم دليل لما يبقي النقاش والموضوع يحمل صفة التوجية مش السؤال
ولو حضرتك تلاحظ انا شرحت الموضوع وفي الاخر وهو هدف الموضوع سالت سؤال وكل شخص يجاوب وفق رائيه
اما الادله والبراهين على صدق كلامي ممكن حضرتك تدخل على جوجل اسكولر وتشوف بنفسك وتشوف هل المقالات والابحاث موجهه ام موضوعية وحياديه من وجهه نظرك وبعدين نتناقش

السلام عليكم
موضوع ونقاش النهارده حساس بالنسبة للاغلبية العظمي هنا وفي العالم كله لو بصينا وشوفنا قسم القصص هنا الخاص بمجتمع الميم بكل انواعه بقي هنلاقي حاجة واحده مشتركة بينهم كلهم وهي النشأه الجنسيه ولو عملنا احصائيه هنلاقي ان الغالبية العظمي مختاروش ميولهم بالعكس دي اتفرضت عليهم عن طريق اشخاص مقربين منهم شكلوا وعيهم الجنسي على الميول دي وبمرور الوقت عاشوا في تروما موحده ان دي خلاص بقت ميولهم وان هي دي المتعة االجنسية وده ملخص بسيط عن النقاش اللي حابة اطرحة النهارده وهو هل الميول اختيار ام اجبار ؟
حابة اسمع ارائكم بدون الخوض او التجريح في اشخاص او توجيه اي اهانة لحد
انا من رأي اختيار
بس في سؤال في دماغي طالما هيا اختيار ليه الواحد بتبقي ميوله طبيعية منذ الولادة لغاية اما حاجة بتثيره و تبدا ميوله تتغير ليه ميتولد مثلا ميوله مختلفة

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%