NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال نقاش هو ايه الفرق بينا و بين الغرب وامريكا ؟؟!!!

ما اللى بنقوله تحيليل انما الحل الفعلى لا بايدى و لا بايدك و اعتقد انتا فاهم ان الحل معناه انك هتغير نظام اجتماعى و ثقافي و دينى كمان فاهم ف بنكمل حياتنا و خلاص كلنا
أقل لك تاني أني مش عاوز حد يغير نظام اجتماعي وديني وثقافي، عشان لا أنا ولا إنت حنغير حاجة. الزمن دوار ومصير كل شئ يتغير في يوم... بس النيك ضروري وهو مفتاح الفرج لما تزيد نسبة الحرية عندنا. يعني حنتغير على قد ما نشبع عشان الجوع والجهل يبطلو أي تغيير

• أتفق
التفاعلات: Lucifer the best fucker
أقل لك تاني أني مش عاوز حد يغير نظام اجتماعي وديني وثقافي، عشان لا أنا ولا إنت حنغير حاجة. الزمن دوار ومصير كل شئ يتغير في يوم... بس النيك ضروري وهو مفتاح الفرج لما تزيد نسبة الحرية عندنا. يعني حنتغير على قد ما نشبع عشان الجوع والجهل يبطلو أي تغيير
حقيقي

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يا صديقي مينفعش نتكلم عن الشبع و الرضا و احنا جعانين يعنى مينفعش تكلم الناس في زهد و هما اصلا جعانين انتا كده بتطلب منهم يزهدوا في حاجة مش معاهم و لا بايدهم اصلا و عشان كده كالنا شهوانيين في مصر ع الاقل
مهو الشهوة والجوع نحية الجمس بالذات دي طبيعة وفطرة بشرية انت اتخلقت بيها ومحببة ليك وعشان كدة انك تمسكها ومتسيبش نفسك ده ثوابه كبير عند **** يعني انا بتكلم فاللي احنا اتخلقنا عشانه جينا الدنيا دار ابتلاء وفتن واختبار ودورك انك تمسك نفسك وقصاد ده **** هيكافئك

• عجبني
التفاعلات: Lucifer the best fucker
مهو الشهوة والجوع نحية الجمس بالذات دي طبيعة وفطرة بشرية انت اتخلقت بيها ومحببة ليك وعشان كدة انك تمسكها ومتسيبش نفسك ده ثوابه كبير عند ** يعني انا بتكلم فاللي احنا اتخلقنا عشانه جينا الدنيا دار ابتلاء وفتن واختبار ودورك انك تمسك نفسك وقصاد ده ** هيكافئك
ما مش كل الناس اتربت زى بعض او اتعلمت او حتى خدت نفس العوامل من المجتمع عشان تفكر كده الا من رحم ربي يعنى

ما مش كل الناس اتربت زى بعض او اتعلمت او حتى خدت نفس العوامل من المجتمع عشان تفكر كده الا من رحم ربي يعنى
مهو بالظبط ده عيب او مشكلة انما احنا بنرجع للاصل ف كل حاجة ده اصل الدنيا وده اصل نفسنا ومش معني انه الغرب هما اللي مسيطرين دلوقتي عالدنيا والاعلام وكدة وانهم بيحاولو يروجوا لافكارهم اللي دخلت جوا عقولنا ونفوسنا كلنا يبقا ده الصح

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%