NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

هما الأهل دول عاشوا ازاي وبيساعدوا ولادهم ازاي هما احسن منك في ايه؟

لا داعي للإعتذار
بيقولو متهيقلي ان الزمن اتغير صح ولا ايه
زمن جدي وجدك وابوكي وابويا الزمن بتاعهم زاي بتاعنا
قديم كان في خير لو كنتي حسبتي مصاريف البيت والمرتبات وحال البلد زمان
غير دلوقتي
افهمي انا مش بقول اعذار بس انا شاب وعارف وبشوف فعلا

النهاردة اتعرضت لصدمة مكنتش متوقعة اني اتعرضلها خالص في الوقت دة وبعد مفتحت باب قلبي آللي قفلتة سنين رجع اتقفل تاني
النهاردة صدقت أن مش كل حاجة حلوة تبقي مناسبة لينا والظروف هيا اللي ليها القرار في حياتنا مش احنا
صدمه ايه ومالك زعلانه انك عرفتيه علي حقيقته انتي فتحتي قلبك للشخص الغلطه غلطتك نصيبك مش لازم يكون مرار وحزن ووجع لقلبك انتي اللي غلطتي لما اختارتي شخص مش شبهك ولا نفس ميولك ولا نفس اتجاهاتك ولا طريقة تفكيره شبه طريقة تفكيرك انتي اللى اتجاهلتي كل الأختلافات وحاجات كتير لا يمكن تجاهلها لكنك تجاهلتيها واختارتي بكامل ارادتك انك تكملي وتستمري مع اختيارك الغلط لأنك مش قادرة تواجهي نفسك وتعترفي بأختيارك الغلط وقررتي انك تيجى على نفسك وتصبري وتكملي رغم انك عارفه انه اختيار غلط ودي النتيجه وجع قلب رغم ان المفروض تفرحي انك فوقتي وكشفتية بكرة ييجي اللي يستاهلك لاكن دلوقتي الفرصة موجودة لتصحيح غلطتك بأمكانك التغيير بأمكانك التخلى عن الأختيار فهو ليس نصيب بل تجربة قاسية تقدري تنادي بأعلى صوتك لتعلني رفضك ورفض استمرارك مع إختيار وارتباط غلط ونصيحه متديش لناس اكبر من حجمهم ولا ترضي بالقليل لانك تستاهلي الكتير

النهاردة اتعرضت لصدمة مكنتش متوقعة اني اتعرضلها خالص في الوقت دة وبعد مفتحت باب قلبي آللي قفلتة سنين رجع اتقفل تاني
النهاردة صدقت أن مش كل حاجة حلوة تبقي مناسبة لينا والظروف هيا اللي ليها القرار في حياتنا مش احنا
مرام انتي قوية و اقوي من اي حاجة و ياما شوفتي في حياتك و ياما دقت علي الراس طبول
جمعي قوتك و ابداي من جديد

• محزن
التفاعلات: Maram Said
بس صدقينى كدة اريحلك من انك تتجوزى واحد اهلة مش موافقين صدقينى هاتتعبى اكتر من كدة مليون مرة وفى الاخر **** مش رايد ولو **** اراد اعلمى انى هايكون من نصيبك غصب عن اى حد

الحزن بياخد مننا كتير عشان بنحب بصدق ...
لكن صدقيني الوقت قادر على معالجة احزانك بس يتوقف عليكي انتى هندي الموضوع وقت اد ايه
صدقيني لو قولتلك انا مش قادرة اعبر عن اللي انا حاسة بية..

• محزن
التفاعلات: reem_ahmed
لو بتحبيه يامرام امسكي أيده واحتويه وساعديه واقفوا مع بعض
و**** موافقة ولو هنعيش في عشة ..بس انا العقبة مش هو انا السبب

طيب اي السبب؟
مش فضول و** ولا بتدخل في حياتك بس انا بخليكي تتكلمي علشان الكلام بيطلع جزء كبير من الطاقة السلبية اللي حاسة بيها حاليا

بس صدقينى كدة اريحلك من انك تتجوزى واحد اهلة مش موافقين صدقينى هاتتعبى اكتر من كدة مليون مرة وفى الاخر ** مش رايد ولو ** اراد اعلمى انى هايكون من نصيبك غصب عن اى حد
يأرب يبقي من نصيبي انا

صدقيني لو قولتلك انا مش قادرة اعبر عن اللي انا حاسة بية..
طبيعي إحساسك لا يمكن يتوصف ....
كل واحد بيقولك من قناعته وتجربته ....
بس في النهاية عندك حلين
الأول ....
لو هو متمسك بيكي وفيه شوية تنازلات عشان خاطر يرضى أهله اقفى جنبه ومساعديه اتكلمي معاه و هتوصلوا لحلول
الثاني....
أنه مستسلم بدون محاولات جدية .. انسيه فى اسرع وقت

• عجبني
التفاعلات: حياة الرووح
بيقولو متهيقلي ان الزمن اتغير صح ولا ايه
زمن جدي وجدك وابوكي وابويا الزمن بتاعهم زاي بتاعنا
قديم كان في خير لو كنتي حسبتي مصاريف البيت والمرتبات وحال البلد زمان
غير دلوقتي
افهمي انا مش بقول اعذار بس انا شاب وعارف وبشوف فعلا
الزمن اتغير بس الاحسن اعد جمب اهلك وهيسمعوك مشاكل العمر كله احنا في زمن افضل

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
و**** موافقة ولو هنعيش في عشة ..بس انا العقبة مش هو انا السبب
ليه ليه تكوني السبب ليه بعد عشر سنين مثلا تفتكري الذكري دي وتندمي عليه تصرفك

صدمه ايه ومالك زعلانه انك عرفتيه علي حقيقته انتي فتحتي قلبك للشخص الغلطه غلطتك نصيبك مش لازم يكون مرار وحزن ووجع لقلبك انتي اللي غلطتي لما اختارتي شخص مش شبهك ولا نفس ميولك ولا نفس اتجاهاتك ولا طريقة تفكيره شبه طريقة تفكيرك انتي اللى اتجاهلتي كل الأختلافات وحاجات كتير لا يمكن تجاهلها لكنك تجاهلتيها واختارتي بكامل ارادتك انك تكملي وتستمري مع اختيارك الغلط لأنك مش قادرة تواجهي نفسك وتعترفي بأختيارك الغلط وقررتي انك تيجى على نفسك وتصبري وتكملي رغم انك عارفه انه اختيار غلط ودي النتيجه وجع قلب رغم ان المفروض تفرحي انك فوقتي وكشفتية بكرة ييجي اللي يستاهلك لاكن دلوقتي الفرصة موجودة لتصحيح غلطتك بأمكانك التغيير بأمكانك التخلى عن الأختيار فهو ليس نصيب بل تجربة قاسية تقدري تنادي بأعلى صوتك لتعلني رفضك ورفض استمرارك مع إختيار وارتباط غلط ونصيحه متديش لناس اكبر من حجمهم ولا ترضي بالقليل لانك تستاهلي الكتير
هو مش قليل هو سيد الناس كلها واحسن حد في الدنيا كلها ولو كان في اختيار غلط ما بينا فهو اختياره ليا مش اختياري لية

الزمن اتغير بس الاحسن اعد جمب اهلك وهيسمعوك مشاكل العمر كله احنا في زمن افضل
لا انا مش بقعد جمب اهلي + استحاله اخد خطوه الجواز الا لما ابقي انا ساند نفسي اصلا عشان اختار الي انا عايزها وابقي جاهز وانا الي عامل نفسي مش حد عاملني

ليه ليه تكوني السبب ليه بعد عشر سنين مثلا تفتكري الذكري دي وتندمي عليه تصرفك
مهو ده اللي قاهرني ومعذبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%