NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تجربة مشكلة هتتصرف ازاي وقتها

هنصحه بطريقة غير مباشرة بعيده عني خالص لان فيه ناس ممكن تقولك انت عينك منها وكدا او مش فرحانلي وعاوز تخرب الجوازة
فعلآ في ناس بتفكر بالطريقة دي... و الاغلب كمان... بس قولي واحدة من الطرق الغير مباشرة دي اللي هتعرفن بيها

اذا كان من العائلة فقط ممكن اتخاذ موقف واحتمال امنعه واذا كان صديق اخبره ان هو شاورني واخذ برأيي لكن لو معرفة سطحية لا اتدخل
طيب لو هو ما اخدش شورتك... و كان عازم انه يتجوزها.. وانت عارف انها مش كويسة... هتتصرف ازاي؟ متنساش هو عزيز عليك و يهمك امره

بص الموضوع مختلف بين الاتنين ومش منحازة و**** لينا
بس لو بنت وبطلت فعلا ف خلاص **** مطلع مش لازم نفضحها إذا كان هي تابت وربنا ستر عليها ف خلاص ونسكت .
لكن لو ولد خلاص لما يبقي يبطل يبقي نعمل زي ما ما هنعمل مع البنت لان الولد لما بيبقي نسوانجي وبيحصل ارتباط وجواز بيمل وبيرجع تاني يخون ويبص بره وده بيوجعنا ويدمرنا نفسيا علي الأقل ف الولد لاء لان ممكن قدرة البنت ماستحملش
مش كل الرجالة و الشباب بترجع تاني... اكيد صوابعك مش زي بعضها... ثم ان الوضع يختلف بين الولد و البنت... البنت يعني شرف... مفيش حد هيقبل يتحوزها لو عرف حاجه زي دي عنها... اما الولد هيكون بالنسبالهم شاب طايش و بكرا لما يكبر يعقل..
انا مش منحاز بس دا الواقع و***

حصل معي موقف فيه زميل فالعمل اتقدم لجارتي والاثنين صمعتهم سيئة والاثنين اتصلو بي للاستفسار عن الطرف الاخر وكانت اجابتي اني لا أعرفه جيدا
تزوجوا و للان مخاصميني ولا يتكلمو معي بحاجة اني لم أشكرهم وامدحهم خخخخخخ
الطيور تقع علي اشكالها
هما كانو عيزين تنافق و هما العن من بعض
كويس انك نفضض... دا حتي ارتحت منهم هما الاتنين
يا راجل دا الاتنين صمعتهم وحشة هتعمل بمعرفتهم ايه

• عجبني
التفاعلات: l'ingénieur
الحقيقة ساطعة كالشمس ..
الا أنها كالشمس أيضا تغيب أحيانا
:
وما علينا ..
هــذا ..
نصيب وقدر
يعني اعمل ايه 😂

• عجبني
التفاعلات: mor2010
الازدواجية ههههه مش منحازة دااا انت حركة عدم الانحياز كلها
خليها تعبر عن اللي جواها... اهو نشوف تفكيرهم ايه؟

ايوة بس دا جواز يعني انت بتتكلم في حاجه حساسة... و مش بعيد يفتكر انك بتبوظ الجوازة.. او انت عايز البت ليك. او او او... لازم تصرحه... حتي لو كان اخر ما بنكم
هو هيبقى فاهمنى اكتر ومش هحتاج الاسباب الحساسه دى

• عجبني
التفاعلات: ki1inG
ان **** حليم ستار

• عجبني
لو بطلت و هو بيحبها ، يبقى من ستر مسلماً ستره **** يوم القيامة ، أما لو مبطلتش أو هيتجوزها صالونات أكيده هحذره!!
بس انت كدا بتدخل في اعراض.. و انك تكلم صاحبك في موضوع زي دا حاجة حساسة و هيفتكر انك غيران او بتشوه صمعتها بسبب انها ممكن تكون رفضتك...

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ان عدلت وسترها من خلقها من انا لأفضحها لكن ما نتمناه ان تكون عدلت بنية خالصة عن الخطأ
وليس لنا سوى الدعاء
طيب افرض كانت بتمثل انها بطلت.. و بعد الجواز رجعت.. انت هتتصرف ازاي... و كان بايدك تنقذ صحبك من الغريق في الوحل

اكيد هكلمه وافهمه لان هي ممكن حد يكلمها هو معاها وحجات كتير تحصل ف لازم اعرفو وهو يقرر بس لو رجعت هي للسكه دي هقرطس صحبي😂😂
يعم بقولك صاحبك عمك انت بتقول ايه بس

• عجبني
التفاعلات: Mr. Berlin
هقولو لأن هوا يستاهل واحدة احسن منها لأنى معرفش هيا اي نظامها بالظبط وهل الكلام اللى عليها صح ولا لا
ما انا بقولك انت تعرف انها مش كويسة... بس هي بطلت و كانت عازمة انها ترمي الماضي وراها و تخلص لجوزها... وانت جيت خربت كل دا عليها

هو هيبقى فاهمنى اكتر ومش هحتاج الاسباب الحساسه دى
لا معلش بس دا جواز... و اكيد هيفتكرك غيران خصوصآ لو كانت حلوة... و مش بعيد يردهالك و يشكك في اللي عايز تتجوزها قدام

• عجبني
التفاعلات: Aymanx123
مدام بيحاول آو بتحاول يمشوا صح هسكت ومش هتكلم
لازم تدي للي قدامك فرصه للتوبه والراجعه
طيب افرض كان مجرد تمثيل حتي يتم الجواز... ورجع تاني... و عيش صاحبتك في كئبة بقيت تشتكيلك منه و تعيط علي حظها و انت كان بايدك تخلصيها من كل دا... بس سبتيها تعيش اللي عيشه دلوقتي

للأسف انت مينفعش تعمل اي حاجه لانك كده بتكشف ستر وده حرام شرعآ لعلهم يتوبون
طيب وصحبك اللي يهمو امرك و اكتر من اخوك.. هتسيبه علي عماه.. ترضاها علي نفسك تتجوز واحدة كانت مش كويسة؟

طيب وصحبك اللي يهمو امرك و اكتر من اخوك.. هتسيبه علي عماه.. ترضاها علي نفسك تتجوز واحدة كانت مش كويسة؟
منت بتقول انها تابت خلاص لكن لو لسه زي ما هيه هنصحو

• عجبني
حكاية بسيطة وشوفتها في حياتى واحد صاحبي و واحدة صاحبتي الاتنين انجس من بعض😂😂 اتجوزوا ودلوقتي عندهم بيت وبسم * ما شاء حياتهم ماشية زي الفل ف الجواز بيغير عقل وقلب ي أما للصحة ي أما للغلط
طلما الاتنين كانو زي بعض دا مفهاش حاجه... بس لو واحد بس اللي كان مش كويس و بطل.. انت كنت هتقول للطرف التاني و تعرفه الحقيقة ولا هتسيبه علي عماه... وخصوصآ ان دا جواز و ممكن يكونه خلفو زي ما انت بتقول و اللي بطل يرجع.. و الطفل دا حالته النفسيه تدمر بسبب انك سبت الجوازة دي تتم

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%