NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

معرفش الناس ف الاداره شايفين الموضوع ازاي بس فعلا هي على حق .. الناس حتى بقت تخاف تتكلم والموضوع بقى بايخ جدا اي حد هيفتح بوقه ياما بيدعي الفضيله ياما هتتهاجم منهم .. أو حتى يعملوا بوستات يهينوا فيها باقي الناس بشكل مباشر أو غير مباشر .. طالما مفيش رقابه وسيطره على الموضوع على الأقل نخلي الفضفضه و كده منتدى موازي
نحنا الّلي عم نشجّعن يتمادو وقت منقول انّه خايفين من ردّات فعلُن ..
مُعارضة ورَفض أفكارُن المَهزوزة مالها ادّعاء فَضيلة ..
هية تَذكير بالثّوابت الفطريّة والميول ( البَشري الوَحيد والأوحد) بالعالم .. وغير هيك اسما أحاسيس ومُمارَسات حيوانيّة لا أكتر ولا أقل ..

وحتّى ما في حَقيقة علميّة وحدة بتأيّد وجُود تعدّد المُيول بالشّكل اللي عم نشوفُه .. لانها ببساطة ممارسات مُكتسبة أو نتائج حالة نفسيّة فوضويّة عم يعيشا الشّخص ..

الكومِنت الأوّل تبع حضرتك لازم تعمل عليه مَوضوع للنّقاش لانّه استَفز جواتي جانب انت ذكَرتُه..

هية تَذكير بالثّوابت الفطريّة والميول ( البَشري الوَحيد والأوحد) بالعالم .. وغير هيك اسما أحاسيس ومُمارَسات حيوانيّة لا أكتر ولا أقل ..

وحتّى ما في حَقيقة علميّة وحدة بتأيّد وجُود تعدّد المُيول بالشّكل اللي عم نشوفُه .. لانها ببساطة ممارسات مُكتسبة أو نتائج حالة نفسيّة فوضويّة عم يعيشا الشّخص ..

الكومِنت الأوّل تبع حضرتك لازم تعمل عليه مَوضوع للنّقاش لانّه استَفز جواتي جانب انت ذكَرتُه..
و نرجع تاني للنقاشات البيزنطية السوفسطائيه اللي مش هتودي ولا تجيب ؟؟
الصح مش محتاج ادله تثبته يا ناي
الحق حق و أن أعرض عنه الجميع و الباطل باطل و أن اتبعه الجميع
الموضوع مش مجدي عشان تعمل مواضيع وتكلم ناس رافضه تسمع
( وان لم يستطع فقلبه وهذا أضعف الإيمان)

اعملي انتي موضوع وانا اول واحد هيرد عليكي لو حابه أما أنا ف مبقتش شايف أنه في داعي للكلام والنصح هيجي وقت وكل واحد يفوق لنفسه أن كان من نصيبه يفوق أو يقابله على عصيانه و هو اختار لنفسه أنه ميسمعش

اعملي انتي موضوع وانا اول واحد هيرد عليكي لو حابه أما أنا ف مبقتش شايف أنه في داعي للكلام والنصح هيجي وقت وكل واحد يفوق لنفسه أن كان من نصيبه يفوق أو يقابله على عصيانه و هو اختار لنفسه أنه ميسمعش
وَقت عم نحكي ما عم نستَهدف ب كلامنا العالم اللّي واقعة ومنتِشية بالحُفرة تبَعا ..

انت وَقت عم تحكي عم تحاوِل انّه العالم اللي عم تتّجه للتّقليد أو لانّه تتبع ذات الطّريق( من باب فضُول او حب تجرُبة أو لأي سبب كان) تقدَر ولو ب كلمة تصحيّا وتفهّما انّه هالطّريق آخره سواد ..

أنا بَعرف انّه كُترة الكلام بهالموضوع ( ولهي الأشخاص) متل اللي عم يغنّي لوحده ب وادي والصّوت عم يرجَعله !!

بس الواحد ما بيقدر يضل ساكت وقت بيشوف في عالم عم تِنحدر أخلاقيّاً واجتماعيّاً وعم تأثّر ع الجيل اللي عم يوعى ع هاد العَمى والتضليل..

بس هيك

وَقت عم نحكي ما عم نستَهدف ب كلامنا العالم اللّي واقعة ومنتِشية بالحُفرة تبَعا ..

انت وَقت عم تحكي عم تحاوِل انّه العالم اللي عم تتّجه للتّقليد أو لانّه تتبع ذات الطّريق( من باب فضُول او حب تجرُبة أو لأي سبب كان) تقدَر ولو ب كلمة تصحيّا وتفهّما انّه هالطّريق آخره سواد ..

أنا بَعرف انّه كُترة الكلام بهالموضوع ( ولهي الأشخاص) متل اللي عم يغنّي لوحده ب وادي والصّوت عم يرجَعله !!

بس الواحد ما بيقدر يضل ساكت وقت بيشوف في عالم عم تِنحدر أخلاقيّاً واجتماعيّاً وعم تأثّر ع الجيل اللي عم يوعى ع هاد العَمى والتضليل..

بس هيك
انا هنزل موضوع عشان تقولي فيه كل اللي عايزاه بس اما انزل الموضوع هتفهمي قصدي من الجمله دي " احنا ف وادي والباقيين ف وادي ف هنكلم مين " لو الحكايه على قدي انا وانتي ف ابعتيلي واقعد اناقشك بالايام بدون ملل انما هكلم ناس مش سامعاني ولا شايفاني ليه

البوست ده هدفه بى اختصار ان كل واحد يخش يقول نصيحه او درس اتعلمه فى الحياه ممكن حد يستفيد منها ونساعد بعض...
,مفيش حاجة اسمها حب للأبد او موت من أجل من احب .. كل وقت تغيير جديد .. الحب هو منفعة متبادلة ينتهى بانتهاء المطلوب

انا هنزل موضوع عشان تقولي فيه كل اللي عايزاه بس اما انزل الموضوع هتفهمي قصدي من الجمله دي " احنا ف وادي والباقيين ف وادي ف هنكلم مين " لو الحكايه على قدي انا وانتي ف ابعتيلي واقعد اناقشك بالايام بدون ملل انما هكلم ناس مش سامعاني ولا شايفاني ليه
بتَعرف شو ؟ الحَق معك .. أنا بتاخُدني الحميّة بس اسمع أو شوف حتّى خيال ل هاد المَوضوع .. وبنسى ( أو بتناسى) انّه المَكان اللي نحنا فيه هوّة منصّة لالهن و عاطيهن كفالة و ضمانات وحقوق مشروعة ب ممارسة الغوغائية تبعُن بكل أريحيّة ..

وبعتذر من صاحب المَوضوع خرّبتلّه مَوضوعه وأخدتُه ل مكان تاني ..🙏🏼

بتَعرف شو ؟ الحَق معك .. أنا بتاخُدني الحميّة بس اسمع أو شوف حتّى خيال ل هاد المَوضوع .. وبنسى ( أو بتناسى) انّه المَكان اللي نحنا فيه هوّة منصّة لالهن و عاطيهن كفالة و ضمانات وحقوق مشروعة ب ممارسة الغوغائية تبعُن بكل أريحيّة ..

بس انا نزلت الموضوع اصلا وعملتلك منشن فيه

• عجبني
التفاعلات: Nay
دايما حدد هدفك وامشي ليه وكل متقلع أقف لحد متوصل

• عجبني
التفاعلات: مصعب القيصر
,مفيش حاجة اسمها حب للأبد او موت من أجل من احب .. كل وقت تغيير جديد .. الحب هو منفعة متبادلة ينتهى بانتهاء المطلوب
مش ديما فى كتير قصص حب بتكمل وبتبقى اجمل من الرويات والافلام

• عجبني
التفاعلات: سناء الديب

بى العكس انا متفق جدا مع كلمكم وعايز احل المشكله دى اكتر منكم

قبل اى حاجه انا معاكم ومتفق جدا مع كلامكم وزى ما قلت عايز احل المشكله اكتر منكم بس فى نقطه واحده ان المنتدى بيدعم كل الميول ومن قوانينه انك ملكش دعوه ولا تعارض حد فى ميوله ولا تتنمر عليه وطالما قبلت انك تقعد فى المنتدى يبقى تمشى بى قوانينه

• عجبني
التفاعلات: الباحـــث
احذر الناس الذين تثق بهم وظل دائما تأكد أنهم ما زالوا أهلا للثقة.

البوست ده هدفه بى اختصار ان كل واحد يخش يقول نصيحه او درس اتعلمه فى الحياه ممكن حد يستفيد منها ونساعد بعض...
لو فضلت تبص عالي فات و وقع منك عمرك ما هتتقدم . الي راح راح خليك في الي جاي

• أتفق
التفاعلات: B L A C K
اي علاقة في الكون مهما كان مسمي العلاقة دي ، قرابة ، حب ، جواز ، صداقة ...إلخ
بيكون لها "اهداف او مكتسبات" واول المكتسبات دي ، راحة بالك وانك تحس ان فيه بيهتم لامرك او انك "حاجه مهمة" في يوم شخص ما...
فلو الاهداف دي متنفذتش ،،، لازم وفورا تعيد تفكير في العلاقة دي

لو مقبتلش با التطوير والتغير الزمن هيجى عليك

درس اتعلمتو لما تتعامل مع حد ويكون صحبك وبعدين يخونك وريه الوش التاني وطلع كسمو واكسف اللي كسفك علشان هوا متكسفش يكسفك

• عجبني
التفاعلات: B L A C K
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
متنيكش غير بمزاج

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%