NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
  • بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: DarkHorse و مجنونة مطرقعة
هنام ساعتين وهدخل احكي حلمي الغريب

انا عايزك تفكي مش اكتر
الحياة مش مستاهلة كل دا
انا خلاص كلها كام شهر واكمل ال31 ومعملتش اي حاجة ومش لاقي هدف اصلا فمش لوحدك يعني😂

انا عايزك تفكي مش اكتر
الحياة مش مستاهلة كل دا
انا خلاص كلها كام شهر واكمل ال31 ومعملتش اي حاجة ومش لاقي هدف اصلا فمش لوحدك يعني😂
قولها كلها متنكد علينا

• بيضحكني
التفاعلات: DarkHorse
  • بيضحكني
التفاعلات: DarkHorse
انت معايا خطوه بخطوه ... ومع ذلك بتتهرب ولا كأنك مستوعب احساسي 🥹🙂‍↔️
مين قالك اني لا استوعب
و مين قالك اني مش حاسس
و ايه عرفك اني مش بمر زيك بالظبط

كلنا بنمر بالي انتي فيه و انا شخصياً اوقات كتير

نفسيا مرهق
عايش حياة ك جسد ميت بلا روح
عاطفياً صاحب قلب بارد صغير
من بره بضحك كل يوم
بعافر و لا كان في حاجة
من بره كل تمام
لاكن
جوايا صراع لا ينتهي صعب مؤلم
بينزف روحي كل ساعة

اوقات كتير بفكر الصبح اول ما اصحي اني خلاص مش قادر اكمل تاني
مش عارف اكتب ايه و اواي و ليه و امتي بقالي فترة

اوقات كتير بيجيلي هاجس يقولي

اعطي لركبتك الامر ان تنحني
اترك هذا العالم الفاني
ببقي عايز اصرخ و اكتب اهجروا هذا العالم
ايكش يولع
ازعق و اثور و اكشف عن إحساسي الي جواي

الي بيوقفني كتير
ان
الناس بتشوف من بره بس و محدش مسموح له اصلا يشوف الي جوه
لان الناس بتحكم و بتفهم غلط
مش هينفع نلومهم علي قله وعيهم
و ليس لنا طاقه بتوعيتهم أيضاًا
و هل لو سرخت حد حيسمع اصلا
ليالي كتير في وحدتي اسمع صوت عقلي يقولي
استسلم بقي خلاص

لاكن ندا جوا روحي يقولي لاء
انت اقوي
اكتر حاجة بتخليني اجمع كل الي فاضل جوايا من طاقتي و اقوم
و اعافر
و ارجع البهجه و الضحكه ارسمها علي وشي

هي اد ايه انا عارف اني في حاجات كتير مسؤله مني
حاجات بتدي لحياتي معني

صحابي و اصدقاءي
الي محتاجني
الناس الي بتستني كلمتي يمكن تحسن صباحها
حتي الي الاشخاص الي ما اعرفهمش الي مسؤلين مني غي شغلي و عملي
الي مرتبط استمرار اكل عيشهم بنجاحاتي
كل الي التزامي ناحيتهم ادبيا او اخلاقيا أو ماديا
لازم اءدية

كل ده بيخليني كل يوم علي مدار ٤ شهور فاتوا
استجمع با بقي من قوتي
استبشر باضعف اماني الامل في روحي
و الاقي الراحه في استمتع بالحاجات الصغيرة الي تشحن روحي

منظر جميل
كباية قهوة حلوة
نسمه هوا خفيفه
ضحكتك و يومك الي بقي حلو من شوية كلام بينا
حد يقولي من الي اتعلقت روحي بروحهم
اد ايه كان صباحي و كلامي و مزيكتي سبب في تحسين يومه للأفضل

عرفتي بقي لزمتك ايه؟؟؟؟
عرفتي انا بمر ب اية !!!!!

لسة عندك شك اني مش مستوعب يا مجتونتي المفضلة؟؟
عرفتي ليه بقولك و ليا في الجنون حياة؟؟؟؟؟

الحياه مش سهله لازم تتعلمي من كل التجارب البتمري بيها وبدال ما تقعي التجارب دي تخليكي اقوي

انت معايا خطوه بخطوه ... ومع ذلك بتتهرب ولا كأنك مستوعب احساسي 🥹🙂‍↔️
مين قالك اني لا استوعب
و مين قالك اني مش حاسس
و ايه عرفك اني مش بمر زيك بالظبط

كلنا بنمر بالي انتي فيه و انا شخصياً اوقات كتير

نفسيا مرهق
عايش حياة ك جسد ميت بلا روح
عاطفياً صاحب قلب بارد صغير
من بره بضحك كل يوم
بعافر و لا كان في حاجة
من بره كل تمام
لاكن
جوايا صراع لا ينتهي صعب مؤلم
بينزف روحي كل ساعة

اوقات كتير بفكر الصبح اول ما اصحي اني خلاص مش قادر اكمل تاني
مش عارف اكتب ايه و اواي و ليه و امتي بقالي فترة

اوقات كتير بيجيلي هاجس يقولي

اعطي لركبتك الامر ان تنحني
اترك هذا العالم الفاني
ببقي عايز اصرخ و اكتب اهجروا هذا العالم
ايكش يولع
ازعق و اثور و اكشف عن إحساسي الي جواي

الي بيوقفني كتير
ان
الناس بتشوف من بره بس و محدش مسموح له اصلا يشوف الي جوه
لان الناس بتحكم و بتفهم غلط
مش هينفع نلومهم علي قله وعيهم
و ليس لنا طاقه بتوعيتهم أيضاًا
و هل لو سرخت حد حيسمع اصلا
ليالي كتير في وحدتي اسمع صوت عقلي يقولي
استسلم بقي خلاص

لاكن ندا جوا روحي يقولي لاء
انت اقوي
اكتر حاجة بتخليني اجمع كل الي فاضل جوايا من طاقتي و اقوم
و اعافر
و ارجع البهجه و الضحكه ارسمها علي وشي

هي اد ايه انا عارف اني في حاجات كتير مسؤله مني
حاجات بتدي لحياتي معني

صحابي و اصدقاءي
الي محتاجني
الناس الي بتستني كلمتي يمكن تحسن صباحها
حتي الي الاشخاص الي ما اعرفهمش الي مسؤلين مني غي شغلي و عملي
الي مرتبط استمرار اكل عيشهم بنجاحاتي
كل الي التزامي ناحيتهم ادبيا او اخلاقيا أو ماديا
لازم اءدية

كل ده بيخليني كل يوم علي مدار ٤ شهور فاتوا
استجمع با بقي من قوتي
استبشر باضعف اماني الامل في روحي
و الاقي الراحه في استمتع بالحاجات الصغيرة الي تشحن روحي

منظر جميل
كباية قهوة حلوة
نسمه هوا خفيفه
ضحكتك و يومك الي بقي حلو من شوية كلام بينا
حد يقولي من الي اتعلقت روحي بروحهم
اد ايه كان صباحي و كلامي و مزيكتي سبب في تحسين يومه للأفضل

عرفتي بقي لزمتك ايه؟؟؟؟
عرفتي انا بمر ب اية !!!!!

لسة عندك شك اني مش مستوعب يا مجتونتي المفضلة؟؟
عرفتي ليه بقولك و ليا في الجنون حياة؟؟؟؟؟

موضوع جنسي

ممممم مش عارفه ابداء منين ولا ازاي لكن هدخل في الموضوع من البدايه.

تقريبا ده اول موضوع ليا من سنه تقريبا او اكتر لكن قلبي حب يفتح ويقول الي جويا زي زمان بدون قيود وبدون تصنع العفه أو المثاليه الي ملهاش لزمه .

اخباري :٠

انا كنت متحوزه للمره الثانيه في حياتي وكانت عن اقتناع ورضا تمام المهم عشت گ زوجه فتره كويسه وطبعا الفترة دي كنت الزوجه المثاليه وقطعت كل واي قرف في حياتي حتى المنتدي مش كنت بعمل مواضيع أو بدخل اي موضوع جنسي .

المهم انا اتطلقت من مده للمره الثانيه وتقدر تقول نفس الأسباب (( انا مش بخلف عقيمه مع انه عارف اني مستيحل اخلف ،، ثانيا زوج خائن گ العاده )) بدون دخول في تفاصيل تم الانفصال .

حاليا بتعالج نفسي ايوه بقيت مجنونه هههههه لاء متقلقش مش بعض ولا بجري ورا الناس بالطوب ... الموضوع بداء من اسبوعين تقريبا احد اخواتي اخدني عنده في البيت وقعدت مع رجل غريب ومع الوقت لقيت نفسي بحكي وبقول حاجات جوايا غصب عني بدون وعي ... مع الوقت اعترف لي أنه طبيب نفسي وأنه عايز يساعدني ووووووووووو وفعلا بعد زعل وافقت اتابع معاه بين العياده وبين بيته وبين الفون تقريبا يعرف كل تفاصيل حياتي العامه فقط ...

المهم علاجي كان نوم كتير بسبب الإدمان لاني رجعت ليه وبسبب اني دماغي ومخي لازم يفصل من التفكير الكتير .

طبعا عرف من نفسه اني اكيد لي علاقات واني لي حياتي الخاصه المقرفه وهو قالي انه عارف لكن مش محتاج مني اقول اي خصوصيه ممكن تخليني اشك فيه لو اخواتي عرفوا .

كلامي تفريغ كبت .

تفتكروا انا اصلا انسانه وعايشه معاكم على الدنيا ... ولا لسه حلقه الدائره لسه مش كملت .

تفتكروا اني مجنونه وبتعالج ولا مجنونه وبضحك على نفسي .

اخيرا انا قسما مش عارفه انا مين وعايشه ليه من الأساس وايه الهدف من وجودي معاكم على ظهر البسيطة.

لي حلم عجيب في البوست القادم 🙂‍↔️🙂‍↔️
اشتغلي و غرقي نفسك شغل عشان الشغل بينسي اي حاجه و بيلهي
انك تتكلمي ده معناه انك مش مجنونه و انك عارفه اخطاءك كويس
اتظلمتي من المجتمع كتير و دي حقيقه بس تبقي مجنونه لو سبتي نفسك تكتئبي و اتحشرتي في دايره
و اوعى تقولي حاجه للدكتور النفسي عشان ممكن ميبقاش محترم و يحاول يستغل
اتمنالك تلاقي نفسك و تبقي احسن

**** يعينك طبعا ويعوضك عن اي حاجه❤️🙏🏻
حاولي متقعديش لوحدك ديما وابعدي عن الناس الي مش كويسه في حياتك وحاولي تقربي من ناس احسن لو ده سبب يعني
واهلا بعودتك مره تانيه
انتى انسانة طبيعية مريتى بظروف قاسية ومحدش خد باله من ظروفك واتعاملو معاكى على أساس مالوش اى اساس من الصحة احنا كلنا بلا استثناء عندنا مرض نفسي ومحتاجين نتعالج وده سببه اننا مضغوطين فى الحياة متخليش دماغك تقولك انك مريضة أو فيكى حاجة غلط انتى زى الفل على فكرة وبالنسبة لحياتك وعلاقتك فى كلنا بنغلط ومعرضين ليه محدش معصوم من الخطأ اهم حاجة انك متحطيش اى افكار فى دماغك سلبية عشان ده هو الغلط وهياثر علي نفسيتك بشكل كبير ممكن يدخلك فى اكتئاب ومشاكل كتير انتى فى غنى عنها صدقينى انتى انسانة طبيعية جدا بس مريتى بظروف صعبة واحدة واحدة هيرجع تفكيرك الصح تانى ليكى متسمعيش اى كلام سلبى من ولا حتى من نفسك افضلى قولى لنفسك انك كويسة ومافيش حاجة والدنيا مش هتفضل معاكى كده كفة الميزان لازم تتعدل وانتى مش اول ولا اخر واحدة تطلق أو تنفصل واللى انتى فيه ده مش ذنبك ده قدر من **** احمد **** عليه واشكريه اكيد فيه حكمة هتعرفيها بعدين واختارى صح الناس اللى تفهمك وتقدرك صح ومتخليش حد مهما كان انه يستغلك سواء كانوا اصدقاء او ارتباط وانتى تقدرى تعملى اى حاجة انتى عايزاه ثقى فى نفسك والأهم من كل ده تفائلى ب**** خير هو اللى انا عن ظن عبدى ظن فى **** خير هيعملك كل خير وربنا يسعد قلبك وحياتك يارب

موضوع جنسي

تقريبا ده اول موضوع ليا من سنه تقريبا او اكتر لكن قلبي حب يفتح ويقول الي جويا زي زمان بدون قيود وبدون تصنع العفه أو المثاليه الي ملهاش لزمه .

انا كنت متحوزه للمره الثانيه في حياتي وكانت عن اقتناع ورضا تمام المهم عشت گ زوجه فتره كويسه وطبعا الفترة دي كنت الزوجه المثاليه وقطعت كل واي قرف في حياتي حتى المنتدي مش كنت بعمل مواضيع أو بدخل اي موضوع جنسي .

المهم انا اتطلقت من مده للمره الثانيه وتقدر تقول نفس الأسباب (( انا مش بخلف عقيمه مع انه عارف اني مستيحل اخلف ،، ثانيا زوج خائن گ العاده )) بدون دخول في تفاصيل تم الانفصال .

حاليا بتعالج نفسي ايوه بقيت مجنونه هههههه لاء متقلقش مش بعض ولا بجري ورا الناس بالطوب ... الموضوع بداء من اسبوعين تقريبا احد اخواتي اخدني عنده في البيت وقعدت مع رجل غريب ومع الوقت لقيت نفسي بحكي وبقول حاجات جوايا غصب عني بدون وعي ... مع الوقت اعترف لي أنه طبيب نفسي وأنه عايز يساعدني ووووووووووو وفعلا بعد زعل وافقت اتابع معاه بين العياده وبين بيته وبين الفون تقريبا يعرف كل تفاصيل حياتي العامه فقط ...

المهم علاجي كان نوم كتير بسبب الإدمان لاني رجعت ليه وبسبب اني دماغي ومخي لازم يفصل من التفكير الكتير .

طبعا عرف من نفسه اني اكيد لي علاقات واني لي حياتي الخاصه المقرفه وهو قالي انه عارف لكن مش محتاج مني اقول اي خصوصيه ممكن تخليني اشك فيه لو اخواتي عرفوا .

كلامي تفريغ كبت .

تفتكروا انا اصلا انسانه وعايشه معاكم على الدنيا ... ولا لسه حلقه الدائره لسه مش كملت .

اخيرا انا قسما مش عارفه انا مين وعايشه ليه من الأساس وايه الهدف من وجودي معاكم على ظهر البسيطة.

اناقريت ردودك علي التعليقات كلها تقريبا انتي بس فحالة صدمة من عدم تقدير وسؤ فهم واهمال من ناس كنتي مستنية منهم يفهموا ويقدروا الشرخ اللي جواكي نتيجة عدم تحقيقك لغريزة الامومة واتعاملتي بسؤ تقدير لمشاعرك

اهدي اقعدي مع نفسك راجعي تفكيرك ومعايير اختيارك للاشخاص واعتزي بنفسك تصالحي مع نفسك وتقبلي وضعك ومرة كمان اعتزي بنفسك
هتتخطي كل ده وعقلك هيبقي نشيط ويقدر يختار الاشخاص اللي يقدروكي
انتي مش زيادة عدد علي ام هذه البسيطة👌
انتي هتقابلي اللي يقدرك ويفهم مشاعرك
وممكن يكون دورك واهميتك اكبر مماتتخيلي
بس تصالحي مع نفسك واعتزي بنفسك
بس كده

• أتفق
التفاعلات: Karim g
موضوع جنسي

كلامي تفريغ كبت .

انتي انسامة جميلة جدا وانا بحب وجودك ومش مجنونة هو بس صدمات كتير وطاقتك خلصت بس
واتمني انك تبقي احسن وانا متأكد من كدة

م انا كنت شيخه بصلي واصوم وكنت مثاليه مع زوج 🤷🏻‍♀️... واتنكت في أفكاري 🙂‍↔️

الرجل الي تعود يعط صعب يبطل لازم المراة تفهم كده لازم شيء قوي يوقفه​

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
موضوع جنسي

كلامي تفريغ كبت .

نصيحه مني فكك من كتر التفكير مع اني عارف ان دا صعب ان الانسان ينسي حاجة حصلت معاه وخصوصاً لو كانت الحاجة دي استحملها وهو علي أعصابه علشان يرضي غيره أو تكون الحاجة دي حصلت وهو ملهش دخل بيها يعني مكنش ليه اراده فيها لكن طريقتك دلوقتي انتي بتاذي نفسك ومفيش حاجه فالدنيا دي تستاهل أن الانسان يضر نفسه علشانها أما بخصوص انتي موجودة ليه وايه الفائدة من وجودك فأكيد في فائدة طبعاً بس دي عملها عند **** لان **** ببخاق كل حاجه لسبب ولهدف اتمني ليكي كل خير في حياتك

موضوع جنسي

كلامي تفريغ كبت .

بداية الف سلامة عليك وبتمنى ترجعلك صحتك وعافيتك باقرب وقت

اكيد الضربات اللي بتيجي من اقرب الناس النا واللناس اللي بنحبهم بكون تأثيرها النفسي رهيب جدا

مش عارف بصراحة كيف ادعمك معنويا بس نصيحة مني اللي باعك بعيه بالكامل يعني حتى مجرد التفكير وتذكر المواقف بينكم حاولي تتخلصي منها تماما اكيد الموضوع مش بسيط بس حاولي تتناسي
ابتعدي عن الوحدة وحاولي كوني علاقات مع صديقات مشان وقت الوحدة التفكير بزيد والالم كمان بزيد

**** يديم عليك الصحة والعافية

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%