NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

راي صواب بس ليه الراجل ميجمحش نفسه
اولا ماينفعش تخصصي بالذِكر الراجل وبس
الخطأ مشترك ما بين الراجل والبنت
ثانيا مع مسئوليات الحياه الكبيره والغير منصفه خالص لينا كرجاله في اننا نقدر نجهز نفسنا ف اسرع وقت ونتجوز ف سن صغير تخلينا صعب نقدر نكبح شهواتنا
ونفس الحال مع البنات وزيادة العنوسه وتخلي البنات ماتقدرش تستحمل وتغلط
حقيقي الموضوع صعب وغير منصف لينا كشباب وبنات

التلاته مع بعض اكيد

طيب دوري وهتلاقي كلام ف دا وهتلاقي ف اكتر من حديث منها انو قال لوحده كانت فالمدينة لا تنهكي فإن ذلك احظي للمراه واحب للبعل وهتلاقي كلام كتير انا مش بكابر علشان اثبت كلامي انا بوصل وجهة نظر بس 😔😔
ممكن كلامك يكون صح ،، ولكن حتي لو البنات البتعمله غلط مش المفروض الرجاله قومين عن النساء واحنا ناقصات عقل ود*ين يبقي الصح ان الراجل ينصح لمنع الخطأ مش يشارك فيه

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
خلينا منتطرقش للدين عشان انتي اسمك كس الملكة وانا حاطط صورة زبي ومنتدي جنسي فالدين مش موضوعنا ومش شاهد ع كلامنا وانتي عندك فهم خطأ للدين مع كامل احترامي ليكي
ياريت تنقي الفاظك ،، ممكن يكون عندي مفاهيم خطأ في الدين لكن علي الاقل مش بكسر المفاهيم واعك فيها واطلع مبررات

اولا ماينفعش تخصصي بالذِكر الراجل وبس
الخطأ مشترك ما بين الراجل والبنت
ثانيا مع مسئوليات الحياه الكبيره والغير منصفه خالص لينا كرجاله في اننا نقدر نجهز نفسنا ف اسرع وقت ونتجوز ف سن صغير تخلينا صعب نقدر نكبح شهواتنا
ونفس الحال مع البنات وزيادة العنوسه وتخلي البنات ماتقدرش تستحمل وتغلط
حقيقي الموضوع صعب وغير منصف لينا كشباب وبنات
معاك حق وانا مش بخص الرجاله الخطأ يقع علي الاثنين لكن المفروض ان الرجاله متشاركش في الخطأ الرجال قومين عن النساء يعني المفىوض تنصحوا لعدم قيام الخطأ

معاك حق وانا مش بخص الرجاله الخطأ يقع علي الاثنين لكن المفروض ان الرجاله متشاركش في الخطأ الرجال قومين عن النساء يعني المفىوض تنصحوا لعدم قيام الخطأ
صحيح بس ماتنسيش ان الشيطان شاطر 😅

صحيح بس ماتنسيش ان الشيطان شاطر 😅
انت عارف الشاطر البتقول عليه ده في ايه خصته بتقول ان كيد الشيطان كان ضعيف

الانفتاح اللي حصل مع ظهور الانترنت خلي الناس تفهم التكنولوجيا غلط وساهم في نسبة كبيرة من الانحراف الفكري والأخلاقي

انت عارف الشاطر البتقول عليه ده في ايه خصته بتقول ان كيد الشيطان كان ضعيف
بالنسبالي الشيطان شاطر
لما بتيجي فرصه ان حد يعمل علاقه مع واحده بدون اي ترتيب او اتفاقات
لكن لما طرف يقعد يشغل دماغه علي طرف تاني لمجرد انه يوصل للغايه معاها ده يبقه هو اللي بيجري ورا شهوته
وماكدبش عليكي انا كنت كده ف يوم من الايام بس اما بدات احس ان اللي بعمله ده غلط ف حق نفسي وحقها هي كمان .. بدات اغير من نفسي شويه

ياريت تنقي الفاظك ،، ممكن يكون عندي مفاهيم خطأ في الدين لكن علي الاقل مش بكسر المفاهيم واعك فيها واطلع مبررات
انا لا كسرت مفاهيم ولا حطيت مبررات انا بقولك ع الحقيقة

الكلام ده لو انا داخله المنتدي للشهوه انما انا الحمد لله مش لشهوه ولو كان للشهوه كان زمان كل كلامي جنسي يا فندم
داخله المنتدي ليه طب اسمك ليه فرج الملكة بلاش اللفظ التاني دا يا ستييييي احترمي عقلي

انت عارف انت عامل زي
زي المحامي الحفظ القنون وابتدي يكسره او يطلع فيه مبررات
انا بقولك الحقيقة هي دي الحقيقة تتقبليها او لا بس هي دي الحقيقة

أسباب التحرش من وجهت نظري أن الإنسان كل إنسان احتياجاته الخاصه و الاحتياج ده بيزيد بالنظر إلى الإثارة .
١_ كل بنت تلبس العوزاه علي حسب البيئة المحيطة بها و خرجه منها .
٢_ كل ولد عنده مبادئ عمره ما هيتناول عنها مهما كان. و كمان بيدل علي التربية بتاعت الشخص ده.

٣_ المجتمع بتعنا متدين فحاجه زي دي مرفوضة.

جميل الكلام ده نفترض أن واحد لقي وحده لبسه لبس عاري مثلاً انته لو عندك مبدأ مش هتبص ده بعيدا عن التدين. طب تقدر تقول ليه الراجل ذكروا في القرآن الاول قبل النساء في آيات غض البصر . أنا من رأي ان الراجل هو المتحكم في عملية التحرش دي . حتي لو مش لبسة كويس تقدر تغض بصر و تمشي . حتي لو البت محتشمه بتتعاكس برده ليه معرفش.

طب نعمل ايه الزواج طب مش قادر ،الصوم هو الحل ده اسمه تعفف ذي مجه في الحديث.
و البت البتتعاكس ممكن تكون أمي أو أختي فأنا مستحيل أعمل عشان مش عاوز تتردلي أهل بيتي .
ده برده ميمنعش أن البت تحتشم شويه (حرية شخصية) و يقع عليها بعض من المسؤولية أهو تحاول تمنع عنها أي حاجه .

و أنا مش متحيز لأي طرف أنا شخصياً لما ألاقي بنت لبس كويس أو مش لبس كويس بغض البصر في الحالتين

و النهاية بأكد ده راي شخصي وشكرا انتك بتطرحي مواضيع خطيرة زي دي.
تعالي اجوعك واكل قدامك كل يوم لحمه وفراغ وجمبري وكدا بس اوعي تمدي ايدك ع اكلي انتي عندك مبدأ . يا ست الحاجة مفيش الكلام دا سيدنا عمر منع حد السرقة في عام الشدة فتيجيلي انتي تلبسيلي كدا وتقوليلي صوم واعمل ازاي يا جدعان بأي عقل يعني وفين المنطق

تعالي اجوعك واكل قدامك كل يوم لحمه وفراغ وجمبري وكدا بس اوعي تمدي ايدك ع اكلي انتي عندك مبدأ . يا ست الحاجة مفيش الكلام دا سيدنا عمر منع حد السرقة في عام الشدة فتيجيلي انتي تلبسيلي كدا وتقوليلي صوم واعمل ازاي يا جدعان بأي عقل يعني وفين المنطق
١_بلاش تجيب سيرت الأكل عشان بجوع 😂
٢_ بس لو كلت اللحمة دي هبقي حيوان مش إنسان.
٣_ مش قادر قادر تصوم اجوز . و بعدين انته عاوز ايه تتحرش يعني هتبقي مرضى نفسيا . و بعيدا علي انه حرام
و بقول برده اللبس حريه شخصيه و بيدلش علي نية وشخصية الوحده دي .
هي برده تحمل بعض المسؤلية في اللبس و بعيدا علي انه حرام بس مش لدرجه التحرش.بس لو راجل يغض البصر.

وليه مش اخلاق الشباب
لان البنت بلبسها بتخلي الشباب يبصوا عليها يعني مثلا مالقيش بنت ماشية في الشارع لابسة بنطلون ضيق و مبين جسمها و في الاخر لما حد يبصلها او يعاكسها يبقا مش محترم عكس بنات تانية ممكن تبقا ماشية لبسها واسع اكيد محدش هيبصلها ولا يعاكسها انا شايف ان لبس البنات هو اللي بيخلي الشباب تعبان و بيخلي البنت بردو تتعاكس

١_بلاش تجيب سيرت الأكل عشان بجوع 😂
٢_ بس لو كلت اللحمة دي هبقي حيوان مش إنسان.
٣_ مش قادر قادر تصوم اجوز . و بعدين انته عاوز ايه تتحرش يعني هتبقي مرضى نفسيا . و بعيدا علي انه حرام
و بقول برده اللبس حريه شخصيه و بيدلش علي نية وشخصية الوحده دي .
هي برده تحمل بعض المسؤلية في اللبس و بعيدا علي انه حرام بس مش لدرجه التحرش.بس لو راجل يغض البصر.
انا مبعاكسش بس البنت بتتحرش بالواد بلبسها دا وبعدين تعالي كلي لحمه عندي لحمه سوداني

انا مبعاكسش بس البنت بتتحرش بالواد بلبسها دا وبعدين تعالي كلي لحمه عندي لحمه سوداني
١_ في البنت بتتحرش بالولد دي حقيقه لو قليل للأسف لازم الراجل يصدها مهما حصل و يدلها علي الصح . هتقولي و الراجل لازم يعمل كل حاجه أقولك أمال راجل ليه.
٢_بخصوص اللحمه سوداني وكلها لنفسك
أنا ولد 😁😁 أحبط صح 😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: عبدالرحمن محمد علي
١_ في البنت بتتحرش بالولد دي حقيقه لو قليل للأسف لازم الراجل يصدها مهما حصل و يدلها علي الصح . هتقولي و الراجل لازم يعمل كل حاجه أقولك أمال راجل ليه.
٢_بخصوص اللحمه سوداني وكلها لنفسك
أنا ولد 😁😁 أحبط صح 😂😂
يا عم دي ب ١٦٠ دي ضاااااااني 😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: Ramiro
معلش صاحبة الموضوع قالت نقطة هى سبب المشكلة
ليه متغضش بصرك

وشبهت الموضوع بالصيام

واحد شرب امامى هل كده لازم اشرب عشان غلطه لا

طب هو يصح الواحد ال مش من عقيدتى يشرب امامى لا يبقا هو غلطان ولو انا شربت غلطان

البنت بتسئل ليه الشاب ميغضش بصروا
الاجابة هى لان الموضوع اكبر من كده

البنت لو لبست عريان هل هتأثر على الراجل ايوة طب هل هتأثر على البنت الزيها ايوة برضوا وهيقولوا انتى مزة

الموضوع زى اى حاجة بتأثر على التانية

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%